Různé

« Zpět | Jdi na seznam | Obnovit | Vaše komentáře (44)

(pro změnu obrázku můžete použít CTRL + šipky ↔ numerické klávesnice)
1 foto (Jitka) z celkových 5

Foto 1
Mirek Luňáček jako voják. Zde nikoli však na hranicích, ale v Berouně, kde byl nějakou dobu na lékařském vyšetření...
Foto 1 Foto 2 Foto 3 Foto 4 Foto 5

Autor: Jitka | Pořízeno: | Foto: 5 fotek



Vaše komentáře...
Přidat nový komentář...
naděje pro Jitku
Vl,Váňa | email | 7.2.2016 23:18 | id 101193 | nahlásit
Vážená paní Jitko,čas běží roky přibývají ,paměti ubývá.Tím bych chtěl naznačit,že mé informace nebudou zřejmě úplné.Já jsem sloužil na 15.rps Spálenec 1964-1966 ,PS jsme měli na Č.Kubici ale číslo schránky už nevím.Pravděpodobně v r.65 k nám nastoupil voj.Luňáček ,na jméno si už nevzpomínám ale z počátku jsme spali na jedné světnici,ale vím ,že při spánku hrozně skřípal zubama.Vím taky zcela jistě,že nebyl psovod.Podoba z fotografií by taky mohla souhlasit.Po čase jsem se odstěhoval do jiných prostor tak už jsem s ním nebyl v kontaktu.Začátkem roku 1966 došlo ke změnám v ochraně hranic a v důsledku toho byla rota Spálenec zrušena a vojáci převeleni k jiným útvarům a většinou jsme se již nikdy nepotkali. Nevím jestli vám něco z mojích informací pomůže a jestli vůbec máme jednoho vojáka .Zdravím vás naším ,,neprojdou" Vlasta V.
nové poznatky
Jitka | email | 1.8.2014 19:45 | id 77704 | nahlásit
Dobý den, z archivu bezpečnostních složek jsem zjistila, že Mirek byl v březnu 1966 převelen z 9. pohraniční brigády Domažlice k 19. pohraniční brigádě Děčín a brzy potom do Horních Počernic k útvaru 3513. Pravděpodobně ze zdravotních důvodů. Tam to patřilo pod vojenské stavby.
Pátrám dál, napsala jsem do Trnavy na ústřední vojenský archiv a čekám na odpověď.
Držte mi palce! Díky Jitka
 
Folmava 1965-66
jitka | email | 9.12.2014 13:54 | id 82103 | nahlásit
Zdravím všechny, zjistili jsme, že Mirek byl od října 1965 do března 1966 zařazen u 13.pohraniční roty jako střelec. Nevybaví se někomu vzpomínka?
Díky Jitka
pes César
Jitka | email | 18.7.2014 10:19 | id 77194 | nahlásit
Dobrý den všem. Občas na vojensku "prolézám" příspěvky, jestli nenarazím na nějaký příspěvek nebo fotku, která by se týkala Mirka, ale zatím bohužel nic. Jednou jsem našla příspěvek, kde kdosi psal o psu Césarovi, že to byl starší nevrlý (zlý?) pes, ale když jsem to večer chtěla ukázat manželovi, už se nezadařilo. Škoda, že není nějaký oddíl třeba v sekci různé, kde by bylo možné vyhledávat jména psů a přiřazovat k nim místa, jejich psovody a roky, kdy s nimi sloužili.
Jinak vám přeji krásné léto! Jitka
 
Re: pes César
Josef | 19.7.2014 20:57 | id 77240 | nahlásit
Skvělý nápad paní Jitko,pokud tuto rubriku do sekce různé chlapci z VOJENSKA přidají třeba psovodi a psi bude to fajn.Dále je škoda,že stále nemáte informace po kterých pátráte.
Přeji úspěch ve Vašem dalším pátrání Josef.
 
Re: pes César
Míťa Zábrodský | email | 3.6.2017 13:43 | id 117707 | nahlásit
Dobrý den paní Jitko.
V letech 1965-67 jsem sloužil na 12 rps Bystřice a na Mirka Luňáčka si vzpomínám jen matně jelikož byl v jiné četě a jen krátce. Pes Cézar na rotě byl a měl staršího psovoda, který se jmenoval Ančic a byl někde od Púchova. Více si bohužel nevzpomínám. Přeji zdar Vašemu pátrání.
Zábrodský
Paní Jitko, pohlídejte si stránky rPS Bystřice
Jarda Koucký Vašíček | email | 6.11.2013 16:06 | id 66175 | nahlásit
Dobrý den paní Jitko. Předpokládám, že jste si udělala nějaký úsudek, kde pak asi sloužil Váš švagr. Pokusím se to nějak ukončit a domnívám se že se shodneme na stejném závěru, přesto, že odpověď u některých komentářů na rotě Bystřice nemají odpověď.
Vaše indicie PS - 2 Česká Kubice a jméno psa Cesar v těch letech mají reálný základ. Vše potvrzují v komentářích vojto k.(rPS Bystřice) a Jaroslava Strašila (OPK Česká Kubice) .
Tak jako voják mohl být převelen tak i psa to mohlo potkat. Vše naznačuje, že Váš švagr byl prvním psovodem a ta psí duše si Mirka při odloučení od rodiny tak podmanila, že došlo na vytetování jména psa na paži Mirka. Až marodění přetrhalo jejich přátelství a došlo na umístění (výcvik) Césara na OPK Česká Kubice.
Váš švagr, podle poštovní schránky ( PS-2 ) sloužil na rotě Bystřice a proto Vám doporučuji sledovat stránky této roty a doufat, že se tam někdo z Mirkova ročníku ukáže. Jména spolubojovníků mohou za roky vypadnou, ale máte fotku a to je důležité.--------------------------------------------- Přeji Vám paní Jitko štěstí a trpělivost. Přátelům a kamarádům patří dík za snahu pomoci.
 
Re: Paní Jitko, pohlídejte si stránky rPS Bystřice
Jitka | email | 11.11.2013 09:21 | id 66418 | nahlásit
Děkuji, třeba se časem objeví někdo, kdo ho znal a napíše mi sem nebo do mailu. Césara měl prý opravdu rád, chtěl si ho po vojně vzít domů, ale nešlo to. Mějte se všichni hezky a ještě jednou děkuji za snahu a komentáře!!! Jitka
 
Re: Paní Jitko, pohlídejte si stránky rPS Bystřice
Světlík Zdeněk | email | 4.1.2014 00:24 | id 68810 | nahlásit
Dobrý den paní Jitko, při brouzdání po těchto stránkách jsem narazil i na Vaše pátrání. Možná že by Vám mohlo pomoci a nasměrovat také to, že na fotografii má Váš švagr klasickou vojenskou lodičku, kterou nosili armáďáci. Já jsem sloužil v uvedených letech také u PS, sice na rakouských hranicích, ale i když jsme byli v roce 1966 převeleni z dikce MV pod ČSLA, tak se uniformy neměnili a my jsme nosili stále zelené brigadýrky. Možná a to si nejsem jist , zda se neměnili u technických praporů a ty byly dislokovány u velení praporů a brigád.Zde by jednalo zřejmě o Domažlickou brigádu , nebo nějaké výcvikové středisko.
 
Re: Re: Paní Jitko, pohlídejte si stránky rPS Bystřice
Jan | 4.1.2014 12:08 | id 68820 | nahlásit
Ano. jedná se zřejmě o příslušníka PS kmenově náležejícího k nějaké týlové složce. V té době, hlavně příslušníci ženijních útvarů, nosili na vycházky zásadně lodičky. Brigadýrky ani neměli vyfasované.
 
Re: Re: Paní Jitko, pohlídejte si stránky rPS Bystřice
Jitka | 8.4.2014 21:22 | id 73198 | nahlásit
Děkuji za Vaše reakce. Podařilo se mi ještě zjistit, že švagr - podle vyprávění jeho sestry - chytil pravděpodobně od klíštěte encefalitidu nebo borelie, proto byl pak po nemocnicích a po několika letech zemřel. Když se na vojně začaly pojevovat příznaky nemoci, byl převelen někam k PTP, to by vysvětlovalo tu lodičku. Taky mi švagrová řekla, že snad měl službu při nějakém narušení hranic, že se tam střílelo a že jeho kolega byl postřelen. Ale to nevíme jistě, měl o tom zakázáno mluvit, tak se prý občas jen prořekl. Mějte se hezky! Jitka
 
Re: Paní Jitko, pohlídejte si stránky rPS Bystřice
čarli | email | 9.4.2014 20:50 | id 73247 | nahlásit
vážená pani prečítal som si váš príspevok a po svokrovi mi zostali fotky z roty Bystrice z roku 1963-65
jeden z fotky sami podobá na vášho Miroslava naskenujem ich a pošlem
 
Re: Re: Paní Jitko, pohlídejte si stránky rPS Bystřice
Jarda Koucký | 10.4.2014 20:00 | id 73292 | nahlásit
Čárli, pokud máš dobové fotky z rPS Bystřice z let 63-65 a nejsou tam ještě na stránkách zveřejněné, seskenuj je a pošly je na O.Vítka, který tady na tomto listu píše o hraničním mezníku (HM) 15/7. Pokud klikneš na jeho modré jméno, ukáže se ti blanket na psaní s adresou (olawson). Je to jeden z administrátorů, kteří zde na vojensku usazují fotky. -------------------------------------------------- ---------.
Dobové foto , rPS Bystřice 1963-65 , majitel fotek.
 
Re: Re: Re: Paní Jitko, pohlídejte si stránky rPS Bystřice
čarli | email | 10.4.2014 20:23 | id 73295 | nahlásit
Jardo díky raz som ich už poslal ale nejako neprešli tak to skusím ešte raz,zdraví PSák čarli 13r PS HEVLIN
 
Re: Re: Paní Jitko, pohlídejte si stránky rPS Bystřice
Jitka | email | 16.4.2014 06:17 | id 73492 | nahlásit
Díky, to by bylo úžasný!!! Jitka
Mirek Luňáček
Jitka | email | 19.10.2013 14:35 | id 65553 | nahlásit
Dobrý den, děkuji všem upřímně za zájem a za odpovědi. Doufám, že se najde někdo, kdo se s Mirkem osobně znal a podělí se se mnou o vzpomínky na něj. Hezký den. Jitka
 
Re: Mirek Luňáček
Arti J ozef | email | 19.10.2013 22:26 | id 65581 | nahlásit
vojak vedla švagra ,Hatlapatka neni nahodou z Mikulova na Morave?
Díky všem,kteří mají snahu pomoci paní Jitce
Jarda Koucký Vašíček | 18.10.2013 19:50 | id 65537 | nahlásit
Moc vám přátelé děkuji za komentáře a doufá, že se dočkáme přístupnosti (zpracování) materiálu i Domažlické brigády v archivu MV Brně- Konicích . Chebská brigáda je už zpracovaná a tím i přístupná. Nyní se přesouvám na rPS Bystřici, kde je jedna z pravděpodobných stop Miroslava Luňáčka (švagr paní Jitky) . Pokud budete mít nějaké poznatky o kterých se zde píše, pokračujte tady v umísťování dalších komentářů. Děkuji.
 
Re: Díky všem,kteří mají snahu pomoci paní Jitce
jirka Sichr | 19.10.2013 21:24 | id 65575 | nahlásit
Kolegové,možná je to ptákovina, ale SH se děli na úseky. Já jsem sloužil v hraničních úsecích VI a VII. V HÚ VI se nachazí zmiňovaný HM 13/7 a tento úsek končí HM 22/něco. Začíná se opět od HM 1 a styk s Rybníkem byl HM 6 vím ještě o HM 7 v tomto HÚ, tímto moje povědomost o HM dále u ostatních rPS končí. Zapátrejte prosím v paměti zda se nenachází v dalších částech SH v bývalých úsecích rot,kde jste sloužili i další HM 13/7 (popř. 14/7, 15/7). U rPS Železná to není protože HM 14 a HM 15 jsou hlavní a samostatné po obou stranách komunikace. Doufám že dobrý skutek nebude po zásluze potrestán.
pro J.Koucký HM 13/7
jirka Sichr | 17.10.2013 19:06 | id 65496 | nahlásit
Ano tento HM se nachází na pravé straně SH nedaleko německé osady Tzllischanz. V roce 1965- 67 sloužil na Železné p. Šmolík jako kynolog roty jak jsem vyrozuměl ze stránek 6 rPS Železná. Možná on by mohl vědět něco víc o hledaném p. Lunáčkovi.
Hraniční mezník 13/7
Petr Motejl | email | 17.10.2013 16:37 | id 65484 | nahlásit
Ano,hraniční mezník 13/7 se skutečně nachází v pravé části úseku roty Železná,směrem ke styku s 5.rotou Diana.Teď jsem to konzultoval se Zdeňkem Nagovským,který sloužil jako já na 6.rotě PS Železná.
 
Re: Hraniční mezník 13/7
Vel.1.dr.1962 Diana | 17.10.2013 18:34 | id 65492 | nahlásit

Hr.mezník 13/7 je v prostoru u styku rot Diana -
Železná.Tento prostor byl střežen z úseku zvaným
břízky a zde vrah Dobřichovský překročil SH, když
na pozorovatelně zastřelil druhého člena hlídky.
Tato událost už byla i zde na vojensku popsána.
Čet. v zál. K.M. Plzeń
Jaká byla Vaše adresa veteráni od Nemanic po Všeruby
Jarda Koucký | 16.10.2013 16:03 | id 65445 | nahlásit
Přátelé, pokud máte pamatováka a nebo korespondenci z Vašeho setrvání na rPS asi v úseku Nemanice až Všeruby v 60tých letech i později, napište nám jakou měla Vaše rota adresu. Jedná se nám o jméno roty a číslo poštovní schránky ( PS - 4 ,nebo 5 .8 atd.) směřované na poštu v České Kubici Děkuji za paní Jitku.
 
Re:Bystřice
vojto k. | 16.10.2013 20:15 | id 65459 | nahlásit
Rota Bystřice mala poštovu schranku č. 2 (1987-89 ) PS útvar 8654 /B pošt. schr. 2 345 32 Česká Kubice Prajem Vám veľa úspechov !!!
 
Re: Re:Bystřice
Jarda Koucký | 17.10.2013 14:53 | id 65481 | nahlásit
Děkuji Vojto za odpověď a doufám, že tvé číslo PS (Pošt.Schránky ) potvrdí i někdo z ročníku ze šedesátých let.
 
Re: Jaká byla Vaše adresa veteráni od Nemanic po Všeruby
Jozef Papík | email | 16.10.2013 21:12 | id 65464 | nahlásit
Rota Maxov v rokoch 1963-65 mala adresu: PS-1 Všeruby u Kdyně.
 
Re: Re: Jaká byla Vaše adresa veteráni od Nemanic po Všeruby
Jarda Koucký | email | 16.10.2013 22:07 | id 65467 | nahlásit
Zdravím Josefe a děkuji za informaci, ale ještě se tě zeptám, které roty byli vedle vás v té době.
 
Re: Re: Re: Jaká byla Vaše adresa veteráni od Nemanic po Vše
Jozef Papík | email | 17.10.2013 19:09 | id 65497 | nahlásit
Ahoj Jardo. Zo západu to bol Spálenec, z východu Všeruby.
 
Re: Jaká byla Vaše adresa veteráni od Nemanic po Všeruby
Bříza | email | 18.10.2013 13:33 | id 65528 | nahlásit
Čerchov 11.rota adresa: PS 12 Nemanice 345 36
 
Re: Jaká byla Vaše adresa veteráni od Nemanic po Všeruby
10.rPS Nemanice Franta Kuna | email | 18.10.2013 14:26 | id 65529 | nahlásit
...ja si pamatuji pouze adresu PS-16, 34536 Nemanice..
 
Re: Re: Jaká byla Vaše adresa veteráni od Nemanic po Všeruby
Bříza | email | 19.10.2013 15:33 | id 65558 | nahlásit
Je to tak Františku, pamatuji, že bylo několik omylů, kdy se na Čerchově oběvily obálky se šestnáctkou a naopak.
 
Re: Re: Re: Jaká byla Vaše adresa veteráni od Nemanic po Vše
Jan Koluch | email | 20.10.2013 10:39 | id 65592 | nahlásit
Spalenec v 1960-62 bola 16 rota adresa bola PS-6 Ceska Kubice okr.Domažlice. 17 rota Maxov 15 rota Lesni Louka 14 rota Folmava.
 
Re: Jaká byla Vaše adresa s PS (pošt.schránkou)-ADMINISTRÁT
Jarda Koucký | 21.10.2013 11:44 | id 65621 | nahlásit
Tak mám takové tušení, že dám administrátorům podnět, aby byl zřízen samostatný list adres, + jednotlivých rot s PS (poštovní schránkou). Bude to doplnění tohoto webu o důležitou informaci pro hledající příbuzné.
K fotu číslo 3 - Miroslav s Jaroslavem Ďoubkem
J.K. | 15.10.2013 22:08 | id 65429 | nahlásit
Paní Jitko, mnohdy se stávalo, že se na rotách setkávali sousedi. Nemá Jaroslav Ďoubek někoho z potomků v Rokytnici v Orlic.horách na sídlišti 1.máje
 
Re: K fotu číslo 3 - Miroslav s Jaroslavem Ďoubkem
Jitka | email | 21.10.2013 17:27 | id 65632 | nahlásit
Dobrý den, ptala jsem se, ten Jarda Ďoubek pochází z Rokytnice v Orl. horách. S Mirkem byli kamarádi a pravděpodobně spolu nastupovali na vojnu, ale na hranicích spolu nebyli. Ta fotka je z Berouna, kam se za ním přijel podívat. Jitka
HM 15/7
O.Vítek | email | 15.10.2013 21:50 | id 65427 | nahlásit
Tak koukám na hodně zvětšený detail toho patníku z originálního snímku paní Jitky a myslím, že to je č. 15. Kdo bude kluci vědět, napište prosím. Dík.
Olda
Kde jsou HM (hraniční mezníky) 13/7
J.K. | 15.10.2013 16:00 | id 65407 | nahlásit
Na hranici s NSR se tento HM nachází nedaleko tehdá (r.66) rPS Skláře zaniklé v 66 -od tohoto roku patří ČSLA pod názvem Havran , nyní úsek roty rPS Vašíček. ------------ Na hranici s Rakouskem se tento HM nachází v úseku Chlum u Třeboně - Stankov . Jinak další vodítko pro umístění tohoto HM je cesta od nás do M"uhlgrabenu v Rakousku
Pro paní Jitku.
J.K. od malého vašika | 15.10.2013 15:14 | id 65404 | nahlásit
Pokud máte u snímku (přání k vánocům) č.5 možnost lépe rozeznat číslo HM u své fotky, tak to zde zveřejněte. Je možné, že to bude vodítko pro určení místa vojny švagra. Moc se v tom neblafovala ( bývala to pravda). důležité je spodní číslo pod lomítkem.
 
Re: Pro paní Jitku.
J.K. | 15.10.2013 15:27 | id 65405 | nahlásit
Myslím že to spodní číslo lze rozeznat. Jinak mam takový poznatek, že pro mnohé jsou příslušníci PS jsou vždy " šumaváci ".
 
Re: Re: Pro paní Jitku. HM (hranič.mezník 13/7) ?
J.K. | 15.10.2013 15:30 | id 65406 | nahlásit
Je to hraniční mezník 13/7 paní Jitko ?
 
Re: Re: Re: Pro paní Jitku. HM (hranič.mezník 13/7) ?
Vašek | 15.10.2013 19:55 | id 65422 | nahlásit
Zdravím Jitko,jestli H:K sedí tak Mirek na Spáleništi nemohl být ta má H:K styk s Pasečnou 2/34 a sMichalovcema2/46. Hodně zdaru v dalším pátrání, jistě se to podaří. Vašek
 
Re: Re: Re: Pro paní Jitku. HM (hranič.mezník 13/7) ?
Jitka | email | 16.10.2013 18:26 | id 65453 | nahlásit
Řekla bych, že pod lomítkem je určitě sedmička, ale s tou třináctkou si nejsem jistá, spíš mi to připadá jako čtrnáctka. J.
 
Re: Re: Re: Re: Pro paní Jitku. HM (hranič.mezník 13/7) ?
jirka Sichr | 16.10.2013 20:34 | id 65462 | nahlásit
jestli se nepletu mohl by tento HM být v úseku bývalé 6 rPS Železná 9 bPS
 
Re: Re: Re: Re: Re: Pro paní Jitku. HM (hranič.mezník 13/7)
Jarda Koucký | 17.10.2013 16:09 | id 65483 | nahlásit
Jiří, byl HM 13/7 v pravé části úseku roty Železná ?
Zde již nelze dále reagovat


Přidáváte nový komentář
plus okno minus
... lze napsat ještěznaků
Ochrana proti spamu. Napište číslo stodvacet:


   


  • hvězdičkou * jsou označena povinná pole
  • maximální délka textu komentáře je 2000 znaků
  • odřádkování textu komentáře (ENTER) zůstane zachováno
  • HTML tagy nebudou použity
  • WWW adresy budou automaticky převedeny na odkazy
  • reagovat lze pouze do 5 úrovně
  • vyhrazujeme si právo smazat nevhodné příspěvky

Miroslav Luňáček 1965-67 - pozná ho někdo z kamarádů?

Pomozte nám vypátrat rotu, nebo útvar, kde sloužil Miroslav Luňáček svoji ZVS v letech 1965-67.

Dobrý den, prosím, nesloužil s Vámi, nebo někde v okolí v roce 1965-67 Miroslav Luňáček z Rokytnice v Orlických Horách? Měl psa Césara, nechal si ho dokonce vytetovat na předloktí. Chvíli sloužil v Nýrsku a pak byl na hranicích někde na Šumavě.
Četla jsem pár dopisů, co psal domů, adresa byla PS-2 Česká Kubice, okres Domažlice, prý tam v té době (dopis měl datum 10.11.1965) dostavovali novou rotu. Psal také, že chodili na skryté hlídky, že museli vydržet 8 hodin téměř bez hnutí. V roce 1966 na podzim byl už v Berouně...
Snad to bude stačit, aby ho někdo poznal. Moc o švagrovi nevím a chtěla bych touto cestou zjistit, kde sloužil, možná některý z návštěvníků ho pozná, nebo pozná alespoň přání, které posílal domů.
Díky moc. Jitka

A2013-10-15 14:28:15 TG0