Různé

« Zpět | Jdi na seznam | Obnovit | Vaše komentáře (60)

(pro změnu obrázku můžete použít CTRL + šipky ↔ numerické klávesnice)
7 foto (L.Navrátil) z celkových 11

Foto 7
Foto 1

Autor: Z.Holek | Pořízeno: | Foto: 1 fotka

Foto 2 Foto 3 Foto 4 Foto 5 Foto 6 Foto 7 Foto 8 Foto 9 Foto 10 Foto 11

Autor: L.Navrátil | Pořízeno: | Foto: 10 fotek



Vaše komentáře...
Přidat nový komentář...
Gen.Anton Nemec
Vladimír | email | 11.10.2022 13:54 | id 167705 | nahlásit
Vozil jsem v roce 1989 plk.Rsndr. Stanislava Šefraného byl to náčelník politické správy HSPSOSH. On i jeho paní byli velice příjemní lidé.Generál HSPSOSH byl Anton Nemec a velitel autoroty byl mjr.Gasnárek
 
Re: Gen.Anton Nemec
Bohumil Kvasnička | email | 1.6.2024 23:12 | id 178690 | nahlásit
Vladímíre máš pravdu. Vozil jsem Stanislava Šefraného 86-88. Fakt borec chlap i jeho paní byla moc hodná. Nevíte někdo, jestli ještě žije ??
genmjr.Němec -doplnění
Milan | 14.1.2020 22:05 | id 143691 | nahlásit
Genmjr.Němec v roce 1959-1961 byl ZVP 2.praporu PS-Nejdek 3.bPS Karlovy Vary.Možné je ,že tuto funkci vykonával déle,ovšem to už přesně nepamatuji.
Doplnění
Václav Kynkal | email | 14.12.2017 12:46 | id 123874 | nahlásit
plk. Veis byl ve funkci náčelníka PS HS PS OSH do konce roku 1985. Od roku 1986 byl náčelníkem politické správy plk. Stanislav Šefraný....
Gen. Nemec
Standa | email | 29.9.2017 17:12 | id 121225 | nahlásit
Dobrý den,
v datu narození genmjr. Nemce máte leden, on se narodil 14. listopadu 1929.
Moja rodina
Vladimir | 8.8.2017 12:03 | id 119861 | nahlásit
Poznal som Genmjr Nemca bol to mojej babky brat a moj dedko by vam vedel dolozit a zistit informacie o nom
 
Re: Moja rodina
Miloš Zahradník | email | 8.8.2017 15:00 | id 119868 | nahlásit
Vladimíre,prosím,mohl by jsi se mi ozvat na můj meil.Měl by jsem pár dotazů.Děkuji MZ
 
Re: Moja rodina
Juraj Tomašovič | email | 3.2.2019 18:09 | id 135452 | nahlásit
Dobrý večer, volám sa Juraj Tomašovič a hľadám kontakt na p.Nenca bol som jeho vodič na vojne dakujem
 
Re: Re: Moja rodina
Juraj brat Vladimira | 13.1.2020 19:53 | id 143661 | nahlásit
Bohuzial uz je po smrti.
NemecAnton
Miloš Ondrůšek | email | 23.5.2017 22:05 | id 117415 | nahlásit
generál Nemec nebyl zástupcem náčeníka politické s právy.Na hlavní správu nastoupil do funkce zástupce náčelníka hlavní s právy,tedy byl zástupcem generála Šádka a toho pak ve funkci vystřídal v roce 1982
Poslední velení PS.
Franta Znojemský | 29.10.2016 16:21 | id 109701 | nahlásit
gen.Anton Nemec skutečně velel HSPS Praha Zbraslav.
Začátek roku 1990 byl občanskou komisí odvolán a nahrazen skupinou nové vlny velení z řady O.K.Zbraslav.
Jsem majitelem jeho osobního stolu a židle který mám v
předsíni jako pracovní stůl.Taktéž fotky.a jiné drobné přeměty.Taktéž i jiné předměty a fotky po gen.Ferko Šádkovi.Čas je neůprostný a uplynulo již 23 roků.
 
Re: Poslední velení PS.
Libor Navrátil | 15.11.2016 12:13 | id 110303 | nahlásit
Pane Znojemský, můžete se mi prosím ozvat na email:
know2@seznam.cz
 
Re: Re: Poslední velení PS.
Franta Znojemský | 21.12.2016 17:17 | id 111410 | nahlásit
Pokud budete v Havl.Brodě na burze tak Vám dám číslo stolu a taktéž v Olomouci.Když seženu někoho kdo má
email tak Vám pošlu telefoní číslo na přímý kontakt.
 
Re: Poslední velení PS.
VČ-Hraničky | 29.1.2017 21:25 | id 113032 | nahlásit
Na den PS v roce 1985 byl na pohr.rotě Hraničky 9b.PS gen.Anton Nemec a dostal jsem od něj hodinky s věnováním které mám dodnes.
 
Re: Poslední velení PS.
Láďa | email | 29.1.2017 22:17 | id 113034 | nahlásit
gen.Nemec byl odvolán 5.1.9O na shromáždění HS PS OSH, kde byl představen nový náměstek ministra vnitra a nový náčelník HS PS OSH.Loutka. "Občanské komise" začaly čistku až o tři měsíce později.
JIŘÍ
Růžička Jiří | email | 16.8.2016 18:42 | id 107645 | nahlásit
Na fotce č.10 soudruh pplk.tehdy nevěděl,že nový rok se píše s velkýmN,bud je to hrubka žáka 5.tř.ZDŠ,nebo se to za komunistů psalo jinak,že...ale jak říkám -nikdo nejsme dokonalí
 
Re: JIŘÍ
Arnošt | 16.8.2016 19:54 | id 107647 | nahlásit
I když mě administrátor asi nebude mít rád, že na tvůj příspěvek Jirko reaguji, musím ti sdělit, že nemáš pravdu. Mohl bych tady rozvést proč, ale najdi si to sám v Pravidlech jazyka českého. Jinak Jirka Růžička byl jeden z mých nejlepších kamarádů na čáře na Znojemsku, byl taky psovod, ale to ty asi nebudeš. Byl v civilu zedník a pokud vím, tak do gramatiky nefušoval. Ale jak říká klasik i ty: Nobody is perfect.
 
Re: JIŘÍ
Peršlák | 16.8.2016 20:02 | id 107648 | nahlásit
Růžičko,Růžičko Ty jsi určitě středoškolák.To je.chodils pouze ve středu do školy.Pro doplnění Tvých znalostí a vědomostí .
www.mojecestina.cz/a…
 
Re: JIŘÍ
gavlas | 25.1.2017 23:47 | id 112893 | nahlásit
Růžičko, ty jazykozpytče, nedělej tady ramena a hlavně.....nevyučuj zde ČJ, když na to nemáš ! :-) To, čemu se vysmíváš, je napsáno správně. Pokud by se v té větě vzahoval Nový rok k názvu dne - 1.ledna, tak bys měl pravdu a psal bys velké "N". Ale zjevně tomu tak není a jedná se o přání ke vstupu do nového roku (celého kalendářního), takže správně malé "n".
Tak tady nešermuj moudrama, jdi si opláchnout přirození ve vlažné vodě a pokud jsi chlapáň, tak to zase tady hezky přiznej. Jinak budeš za místního troubu. :-D
 
Re: JIŘÍ
Jan Bína | 11.3.2017 17:33 | id 114525 | nahlásit
Dobrý den-chtěl bych jen podotknout jestli přejete hodně zdraví v novém roce jako myšleno v celém roce,tak myslím že je s malým ,,n,,
Pokud přejete hodně zdraví v Novém roce,tak dotyčnému přejete to zdraví jen v ten den nového roku.
Hezký den.
 
Re: JIŘÍ
Václav Kynkal | email | 17.5.2017 21:36 | id 117217 | nahlásit
Vážený pane Růžičko,
nevím v kterých letech jste absolvoval základní devítiletou školu, ale mě tam učili následující: Nový rok s velkým N se píše pouze pro datum 1.ledna. Tudíž přejete-li někomu něco v Novém roce, přejete mu to pouze pro první leden. Jestliže přejete někomu něco po celý následující rok, píše se nový rok s MALÝM N.
Takže pplk. Němec to napsal naprosto v souladu s pravopisem českého jazyka. Jistě měl na mysli celý následující nový rok.
S pozdravem V. Kynkal
 
Re: Re: JIŘÍ
Karel | 29.9.2017 19:42 | id 121230 | nahlásit
Posledni dobou se tu vyskytuji tupci, kteri neumeji psat. A nekteri si dokonce pletou Dolni a Horni Rakousko. Jiz jsem na to jinde upozornil, ale byl jsem promptne umlcen. Jak za starych zlatych casu. Ve Vasich hlavach se nic nezmenilo.
 
Re: JIŘÍ
pavel | email | 1.1.2019 14:04 | id 134459 | nahlásit
Pleteš se, Jiří, Nový rok 2019 je s velkým písmenem, neboť je to název jednoho jediného nového roku, ale obecně pouze nový rok bez čísla s malým písmenem (název všech nových roků v historii)
Prosba, respektive upozornění!
Administrátor | email | 11.8.2016 08:31 | id 107519 | nahlásit
Pánové, laskavě vás žádáme, aby jste se hádali na svých soukromých mailech a netahali svoje žabomyší války sem na stránky.
Pokud tedy nemáte ke generálovi Nemcovi nějaký poznatek, který by nám pomohl odhalit jeho službu u PS, diskutujte si raději na Blesku, kam vaše projevy zajisté patří.
Jiné komentáře budeme nuceni mazat...
Děkujeme za pochopení
 
Re: Prosba, respektive upozornění!
Milan | 11.8.2016 21:57 | id 107539 | nahlásit
Souhlasím,ovšem nejde ani tak o hádky jako o nedorozumění.Léta hold běží a paměť slábne.Tak už buďme rozumní.
Náčelník HS PS
Olda Vítek | email | 10.8.2016 11:07 | id 107489 | nahlásit
Tak náčelníka HS PS si pamatuji ze Smíchova z počátku roku 1989, kdy jsem sloužíval pomocníka dozorčího vchodu. Přivezl ho "panský kočí" (a už teď nevím, jestli jezdil Volhou, nebo Tatrou), on vystoupal po schodech, my s déveťákem už nastoupení, poslechnul si hlášení, poděkoval, podal nám ruce a šel o patro výše do svojí kanceláře.
Nepamatuji si za ty čtyři měsíce, co jsem tam sloužil, že by byl někdy zamračený, či nabručený. V žádném případě! Vždy usměvavý a milý. Skoro vždycky - k nám vytřepaným vojínům na vchodě, měl vlídné slovo, které uměl velice dobře změnit i s grimasou v obličeji, když hovořil s DVŤákem. S jeho příjezdem mi to pokaždé připadalo, že na Smíchově najednou zavládla jakási pohoda a lampasáci se uklidnili jak beránci a přestali prudit:)
Na správu náčelník jezdíval v civilu (obleku), nebo samozřejmě v uniformě s parádními generálskými výložkami. Vždy tak půl na půl. Asi podle toho, jestli měl jednání v posl. sněmovně. Skoro vždy s ním přijížděla i jeho sekretářka - sličná paní ve středním věku), která samozřejmě nemohla ujít našemu zraku:) Když přijel někdy o víkendu, či pozdě večer zcela neplánovaně a sám (asi pro něco do kanclu), tak na nás na vchodě jen přátelsky mávnul, takže se ani nemeldovalo a mnohdy ani DVT se nestačil vyhrabat od televize, či videa a generál byl u sebe o patro výš.
Ještě si vzpomínám, že každé ráno se k němu do kanceláře chodilo překontrolovat spojení se spojařem a někdy i s uklízečkou, která mu tam uklízela...
Takže u mě je pan Nemec zapsán jako velice pohodový velitel s dobrotivou tváří, který si i přes svoji vysokou funkci na nic nehrál, na rozdíl od jiných menších a bezvýznamných šarží na HS PS OSH.
 
Re: Náčelník HS PS
Ján Balázsik | email | 17.9.2017 18:59 | id 120891 | nahlásit
Zdravím PS. zo Smíchova.
Slúžil som tiež na hlavnom vchode ako dozorči v rokoch
86=88 a podával hlásenie Nemcovi. Musím však podotknúť ,že počas mojej služby, to nebol až taký milý a usmievavý, práve naopak bol vždy zamračený a niekedy sme ani nestihli podať hlásenie a už utekal hore na sekretariát. Chodil som s takou malou pani upratovačkou,
bola veľmi ukecaná a ukazovala mi ako taký veľký dôstojník hasil cigarety o tapety za sebou. Bol spolu s Kap. Śpelinom veľmi dôležitý a doslova tu vojnu žrali.
Tak len trochu na úvod o mojich zažitkoch na správe.
 
Re: Re: Náčelník HS PS
Mirek Uher | email | 11.12.2020 11:14 | id 151264 | nahlásit
Já sloužil vchod 81-82.Nejdříve Šádek pak ho vystřídal Nemec,oba pohodáři ale Šádek byl větší pes na furťáky což se nám líbilo.Jo a Špelina byl politruk na velitelský a byl poručík
 
Re: Náčelník HS PS
Karel | 29.9.2017 19:47 | id 121231 | nahlásit
Byl mily protoze tito papalasi napojeni na VKR, StB a sovetskou KGB jiz dopredu vedeli co se planuje na podzim roku 1989.
Velitelé PS
Peršlák | 9.8.2016 20:00 | id 107465 | nahlásit
Hoši,málo studujete
www.ustrcr.cz/cs/usm…
 
Re: Velitelé PS
Petr | 9.8.2016 23:24 | id 107481 | nahlásit
Já sloužil 85-87 a jsem poměrně přesvědčen že velitelem byl gen.Anton Nemec
 
Re: Re: Velitelé PS
Zdenek N. | 10.8.2016 21:54 | id 107511 | nahlásit
Přesně tak. Byl to Nemec. V r. 1987 v Budějovicích na srazu funkcionářů PS a vzorných pohraničníků měl neskutečně zajímavý proslov o chystané vizi ochrany státních hranic v příštích letech. Docela mi tehdy lezly oči z důlků. Jinak Nemec byl opravdová osobnost-jak tady někdo už psal. Na rozdíl od poťapaných přicmrdovačů z HS PS OSH, kteří byli schopni při jeho příchodu ke stolu v jídelně na sebe vyklopit i talíř s vařící polívkou. Aniž k tomu byl jakýkoliv důvod.
 
Re: Re: Velitelé PS
zdenda | 17.10.2016 19:09 | id 109300 | nahlásit
Pánové já sloužil 1978- 1980 a rád vám napíšu. Sloužil za gen ,Šádka...
Genmjr. Nemec
Stanislav Klepáč | email | 9.8.2016 10:57 | id 107439 | nahlásit
Je potrebné opraviť rodisko, jedná sa o Šaštín - Stráže. S.
gen. Němec ???
holek zdeněk | email | 8.8.2016 16:46 | id 107415 | nahlásit
Jistý npor. Tonda Němec velel v padesátých letech rotě Potůčky Karlovarské brigády, Těsně před zrušením praporu Nejdek šel studovat vysokou politickou. Byl ZVP praporu. Poslal jsem fotku, ještě není uveřejněná, leží na vojensku. I piha u oka souhlasí.
 
Re: gen. Němec ???
Milan | 9.8.2016 19:20 | id 107460 | nahlásit
Upřesnění.Velitelem PS v letech 1982-1990 nebyl gen.mjr.PHDr.Anton Nemec.Velitelem PS v té době byl gen.por.František Šádek.gen.mjr.Nemec v té době byl náčelníkem.polit.spr.PS OSH.Asi došlo k chybě v tisku.Milan
 
Re: Re: gen. Němec ???
Vlado | 9.8.2016 19:37 | id 107463 | nahlásit
Generál Nemec politrukom na HS PS OŠH nebol. Bol nim plk. gen.štábu xy /meno mi vypadlo/ po ňom plk. Šefraný.
 
Re: Re: Re: gen. Němec ???
franta | 9.8.2016 21:07 | id 107469 | nahlásit
plk. gšt. Doc. PhDr., Ing. František Weis, CSc. (listopad 1977-1986)
plk. RSDr. Stanislav Šefraný (listopad 1986-1989)
Náčelníci politické zprávy VPS/HS PS OSH
 
Re: Re: Re: Re: gen. Němec ???
Jan | 9.8.2016 21:29 | id 107471 | nahlásit
Chlapi, neopisujte tady všechny bláboly, co uveřejňuje ten ústav pro studium totality.
Hodnost : "plk.gšt.", tedy plukovník generálního tehdy vůbec neexistovala. Tohle označení bylo především záležitostí prvorepublikové armády, tedy do roku 1939. Náčelníkem Politické správy HSPSOSH byl plk. Ing. František Weis(možná měl opravdu další tituly, ale nikdy je nepoužíval).
 
Re: Re: Re: Re: Re: gen. Němec ???
Láďa | email | 9.8.2016 22:37 | id 107478 | nahlásit
plk.gšt.doc.ing.PhDr. František Weis csc.
A běda, když jste tomu skřetovi poslal jakýkoliv papír a popletli jste sled titulů.Po listopadu se posr....Šefraný byl jiný mazák.A jen pro upřesnění.Mám dojem, že od půlnoci 1.1.91 velel PS plk.A.Nemec. Byl povýšen až později.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: gen. Němec ???
franta | 9.8.2016 20:58 | id 107467 | nahlásit
Šádek skončil 1981 viz.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Franti%C5%A1ek_%C5%A0%C3%A1dek
 
Re: Re: Re: gen. Němec ???
Milan | 9.8.2016 22:21 | id 107475 | nahlásit
Stále se v těch datech nemohu zorientovat.Domnívám se,že v tom bude trošku zmatek.(Plus,mínus nějaký ten rok).Snad se najde někdo,kdo to uvede s jistou přesností a tomu předem děkuji.Ta moje paměť už je také unavena a nerad bych kamarády dezorientoval.
 
Re: Re: Re: Re: gen. Němec ???
franta | 9.8.2016 22:36 | id 107477 | nahlásit
co je na tom nepochopitelného, do konce roku 1981 Šádek, od 1982 Nemec...
 
Re: Re: Re: Re: Re: gen. Němec ???
Igor | 10.8.2016 09:13 | id 107487 | nahlásit
Chlapi ,mám pred sebou zošiť zo vševojskovej prípravy z roku 1986 ,ktory som uchoval ešte ako vojak základnej služby .A tam sme museli mať napísaných všetkych vysokych funkcionárov MV.
Ministrom vnútra bol Vratislav Vajnar, námestník MV bol genmjr.Vladimír Hrušecký , načelnik HSPSOSH bol genmjr Anton Nemec a náčelnik politickej správy HSPSOSH bol plk Weis
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: gen. Němec ???
zdenda | 17.10.2016 19:10 | id 109301 | nahlásit
1978 byl náčelníkem...
 
Re: Re: gen. Němec ???
Karel | email | 11.1.2017 16:35 | id 112434 | nahlásit
gen.mjr. Anton Nemec byl skutečně v letech 1982-1990 náčelníkem HS PS OSH /t.zn. veltelem PS/, v r. 1990 byl odvolán a vystřídal jej plk. Pokorný. Náčelníken politické správy PS OSH byl po celou tuto dobu plk.gen.št. František Veis s několika tituly před i za jménem. Funkcionáře znám, sloužil jsem v letech 1982-2008. K chybě tedy došlo, Milane, u tebe. Śádek v té době byl už dávno ve výslužbě. Zdravím všechny účastníky diskuse. Karel
 
Re: Re: Re: gen. Němec ???
a.kůr | email | 11.1.2017 19:08 | id 112441 | nahlásit
zdravím a mám dotaz. V roce 1990 vystřídal Němce plk.Pokorný.Je to ten co dělal v roce 1964 velitele znojemské brigády PS-5688?Děkuji za odpověd.
 
Re: Re: gen. Němec ???
Jirko | email | 26.10.2019 20:30 | id 141391 | nahlásit
Od roku 1982 bol náčelník HS PS Generálmajor Anton Nemec!Bol som vodič na VrB 5947 Bratislava tak to musím vedieť najlepšie.
 
Re: Re: gen. Němec ???
Mirek Uher | email | 11.12.2020 11:20 | id 151265 | nahlásit
Bohužel nemáte pravdu.Šádek končil 81 a nastoupil Nemec
 
Re: Re: Re: gen. Němec ???
Jasn | 11.12.2020 12:45 | id 151267 | nahlásit
Gen.Anton Nemec byl náčelníkem HSPS OSH od 1.1.1982. Do 31.12.981 tuto funkci vykonával Gen.Ing.František Šádek.
 
Re: gen. Němec ???
holek zdeněk | email | 10.8.2016 07:26 | id 107482 | nahlásit
DOPLNĚNÍ. Anton Němec byl opravdu Slovák měl dva bratry a sestru, přistěhovali se ze Slovenska, mluvil česky dobře, ženu měl z Horní Blatné, německé národnosti a čas v Horní Blatné, když velel v Potučkách rotě, bydlel. Pak šel dělat ZVP na prapor do Nejdku. Nevím však zda mezi tím nebyla ještě nějaká jiná funkce.
 
Re: Re: gen. Němec ???
holek zdeněk | email | 10.8.2016 07:35 | id 107483 | nahlásit
Jeho velení na rotě Potůčky dle pamětníka bylo v letech 1954 až 1956, ještě v hodnosti poručík. Zjevně šel velet rotě rovnou z učiliště, stejně jako velitel roty Rolava, ve stejných letech, pan Nakládal.


Přidáváte nový komentář
plus okno minus
... lze napsat ještěznaků
Ochrana proti spamu. Napište číslo stodvacet:


   


  • hvězdičkou * jsou označena povinná pole
  • maximální délka textu komentáře je 2000 znaků
  • odřádkování textu komentáře (ENTER) zůstane zachováno
  • HTML tagy nebudou použity
  • WWW adresy budou automaticky převedeny na odkazy
  • reagovat lze pouze do 5 úrovně
  • vyhrazujeme si právo smazat nevhodné příspěvky

Generálmajor PhDr. Anton Nemec

Velitel Pohraniční stráže v letech 1982 až 1990, gen. mjr. PHDr. Anton Nemec (*14.1.1929 - +12.8.2004).

- narodil se na Slovensku na Záhoří v obci Šaštín - Stráže

- Vojenské učiliště 1953-54

- VR na rPS Potůčky 1954-56

- ZVP na praporu Nejdek do roku 1965

- Vojenská politická akademie Klementa Gottwalda 1965-69

- Velitel Bratislavské Brigády 1969-1972

- Zástupce náčelníka polit. spr. PS 1972-82

- Náčelník HS PS OSH 1982-1990

- Poslanec FS 1986-90 za KSČ obvod Znojmo (24.5.1986 - 5.6.1990)

Bude někdo prosím vědět, jaké vykonával funkce v období od r. 1954 do roku 1972?
Za veškeré informace do komentářů děkujeme. 

 

 

A2016-08-08 14:05:10 U2016-08-10 12:57:21 TG0