Různé

« Zpět | Jdi na seznam | Obnovit | Vaše komentáře (171)

(pro změnu obrázku můžete použít CTRL + šipky ↔ numerické klávesnice)
24 foto (J.Gara) z celkových 35

Foto 24
Foto 1 Foto 2 Foto 3 Foto 4 Foto 5 Foto 6 Foto 7 Foto 8 Foto 9 Foto 10 Foto 11

Autor: | Pořízeno: | Foto: 11 fotek

Foto 12 Foto 13

Autor: xxxx | Pořízeno: xxxx | Foto: 2 fotky

Foto 14

Autor: R.Zbín | Pořízeno: | Foto: 1 fotka

Foto 15

Autor: M.Dolejší | Pořízeno: xxxx | Foto: 1 fotka

Foto 16 Foto 17 Foto 18

Autor: P.Sudík | Pořízeno: | Foto: 3 fotky

Foto 19 Foto 20 Foto 21 Foto 22 Foto 23 Foto 24 Foto 25 Foto 26 Foto 27 Foto 28 Foto 29 Foto 30 Foto 31 Foto 32 Foto 33

Autor: J.Gara | Pořízeno: | Foto: 15 fotek

Foto 34

Autor: P.Šuran | Pořízeno: | Foto: 1 fotka

Foto 35

Autor: M.Pešír | Pořízeno: | Foto: 1 fotka



Vaše komentáře...
Přidat nový komentář...
Generálské hodnosti
Vladimír Gros | email | 22.3.2021 17:04 | id 155078 | nahlásit
Prožil jsem s tímto senzačním člověkem víc jak šedesát let společného života a později i služby. Nebudu unavovat superlativy, raději vás pobavím jednou z mnoha milých anekdot o tomto Vojákovy (zdůrazňuji velké V).
?Víte, jaké jsou generálské hodnosti ?
? Generálmajor
? Generálporučík
? Generálplukovník
? Armádní Generál
? A Generál Šádek?
Kdo jste ho znal, jistě oceníte, ostatní to nechte ležet.
S úctou kpt. JUDr. Vladimír Gros
mjr. Profous
Stanislav Vrobel | email | 1.3.2020 11:12 | id 144876 | nahlásit
Ano.pamatuji si mjr. Profouse a jeho úžasné proslovy při pondělních rozvodech do zaměstnání, kdy řešil vycházkové průsery vojáků ZVS. "Ano soudruzi, za všechno může ten chlast!" Na hlasové projevy nachlazených vojáků hřímal do mikrofonu:"Nechrchlejte, soudruzi, nechrchlejte!" Řešení vycházkových "průserů" vojáků ZVS ustalo po tom, co se v hotelu Lužnice servali opilí důstojníci štábu výcvikového střediska!
 
Re: mjr. Profous
gustav | 1.3.2020 16:11 | id 144884 | nahlásit
Pamatuji si na pondělní proslovy při rozvodu do zaměstnání na výcvikové rotě naproti hotelu Lužnice v Suchdolu nad Lužnicí od října 1972 do ledna 1973. Kdo z tribuny řečnil už nevím.
znal jsem ho
Nováček | email | 11.12.2019 16:33 | id 142518 | nahlásit
P. generála Šádka jsem znal řadu let, už z Českých Budějovic, kde mě vozil v kočárku. Pak jsme bydleli ve stejném domě v Příbrami. Znali jsme se tedy osobně, a byl to skutečně správný CHLAP. Jak v uniformě, tak i v civilu.
 
Re: znal jsem ho
Jarmila Švorcová | email | 23.6.2021 13:13 | id 157394 | nahlásit
Dobrý den, prosím vás mal pan Šadek rodinu Ludovit Šadek a manželka Katarína Šadeková Ďakujem
generál
Slebodník Jozef S. | email | 11.11.2017 21:24 | id 122371 | nahlásit
Bohužel, až dnes jsem si vlastně přečetl tu smutnou zprávu. Upřímnou soustrast nejbližší rodině a všem PSákům. Soudruha generála, jsem mněl tu čest osobně poznat ve vycvikáčí v Poběžkách na podzim 78, kde jsem jako čerstvý holub stál se sapíkem se vztyčeným bodlem a červenýma šńúrama na vstupním klacku do areálu. - Soudruhu generále, pomocník dozorčího u brány vojín Slebodník, během služby se nic zvláštního nestalo, vycvyková rota pohraniční stráže je při odpoledním zaměstnání. - Děkuju vojíne, tak s takovím jménem vás osobně pošlu do PŠ. aby vám to pěkně ladilo. A pak přešel na tykání , ruka kolem ramen - a kde máš dozorčího ??? No jak jsem mu měl říct že před ním všichni utekli ??? Jenom se zasmál, poplácal mě ještě po rameni, pak mi podal ruku a popřál všechno nejlepší, no a pravda je taková, že jsem pak na jeho (doporučení, příkaz ???) šel do PŠ libějovice. S generálem jsem se pak ještě setkal v Holešově 79r., tam jsem se mu připoměl a pak ještě v Domažlicích na brygádě 80r. a tam on poznal mně. Múžů jenom říct, že všichni co u toho byli, čumněli jak z jara, že generál příjde k (v té době již k desátnikovi) a výta se s ním, jak ze starým známim, pplk. Sýkora ze štábu a velitel vel. roty nprap Alexhauser mimo jiné celkem fajný chlap málem omdlévali. Po tomto setkání jsem ho ještě při odjezdu doprovodil k jeho bíle helikopteře a to jsem ho viděl naposled. Je to taková moje památka a vzpomínka na generála - člověka a především dobrého chlapa !!! Čest jeho památce.
Myslím, že to neříkám jenom za sebe, ale za všechny PSáky BUĎ generále NEPROJDOU !!!
Re: Posl .rozlúčka s gen.Františkom Šádkom...
Miloslav Rusnák | email | 30.8.2017 12:58 | id 120461 | nahlásit
Vážený pán Škapík!
Poďakovanie patrí Vám, za potvrdenie mojich skúseností a skúsenosti mnohých ďalších vojakov a ľudí ktorí mali tú česť byť aspoň chvíľu v blízkosti p. generála Šádka.
čat. v zálohe M.R.
 
Re: Re: Posl .rozlúčka s gen.Františkom Šádkom...
Pavel Navrátil | email | 11.11.2017 10:37 | id 122350 | nahlásit
Gen.Šádka si dobře pamatuji z vojenské přehlídky v Praze 1975. Byla to výrazná a nepřehlédnutelná osobnost. Podle okruhu jeho blízských spolupracovníků měl slabost, že co mělo motor,volant, řídítka nebo knipl, musel řídit. Tvrdilo se o něm, že s vrtulníkem, jehož řízení převzal, nechtěně vlétl do Bavorska.
 
Re: Re: Posl .rozlúčka s gen.Františkom Šádkom...
skapikpavel | email | 7.4.2018 23:09 | id 128054 | nahlásit
Zdravim Vas, pan Miloslav,
tak si prechazam "svoju PS 18 rotu domazlickej brigady - 78-80".... a samozrejme ohlasy na pana generala Sadka.... su len tie nalepsie. Presne take, ake sme zazili, ked sme boli mladi a na vojne spoznali tohto vzacneho muza.
Je naozaj nesmierne dolezite, aby bol clovek v zivote dobry, mudry, spravodlivy, empaticky. Potom sa nam to v dobrom vracia...ani neviete ako, ale funguje to. Viem, ze mi rozumiete, podobne ako mnohi dalsi dobri chlapi co tu pisu svoje zazitky.
 
Re: Re: Posl .rozlúčka s gen.Františkom Šádkom...
Bartok Miroslav | 3.8.2021 19:53 | id 158064 | nahlásit
Slúžil som na 13 rPs Mýtina ako abs.mal som zrovna DDR keď nás v zime asi 1970 alebo 71 navštívil gen Šádek podal som mu hlásenie pretože na rote už nebol žiadny VZP. Opýtal sa ma za kolko to mám,lebo zdravím ako Napoleon. Potom ma požiadal aby som ho odviedol do kanc.VR.Vybral liter vína a prikázal mi prevariť.Keď som ho doniesol,povedal daj si pohár aj pre seba.Ja som v službe s generál. S generálom musíš vypiť. Taký bol Šádek.
maj,Profous
jozef Mislai | email | 31.1.2017 08:36 | id 113076 | nahlásit
na fotke c,1 poznavam maj, Profousa velitela vycvikoveho praporu Suchdol n Luznici v r 1974 stoji po pravici gen, Sadka
 
Re: maj,Profous
Dušan Sigmund | email | 5.3.2017 19:51 | id 114351 | nahlásit
Oči a paměť mě neklame a mohu potvrdit že je na fotce č.1 proslulí a známí major. Profous .Pod kterým jsem sloužil.
S pozdravem. Veterán P.S. Dušan SIGMUND
 
Re: maj,Profous
Rudolf Zbín | email | 15.1.2018 22:19 | id 125305 | nahlásit
Máte pravdu, na této fotce zprava doleva je : pplk. JUDr. František Polák, gen.por. Ing. František Šádek, mjr. František Leštianský, mjr. Profous, pplk. Ján Dorotovič a pplk. Rudolf Zbín.
 
Re: maj,Profous
Lucie Profousova | 16.3.2018 19:55 | id 127361 | nahlásit
Pan major Frantisek Profous byl muj dedecek byl moc hodny bohuzel uz je to vic jak deset let co umrel mela jsem ho moc rada
 
Re: Re: maj,Profous
Vrab Dusan | 18.3.2018 18:08 | id 127413 | nahlásit
Slúžil som v Kapliciach október 1972 až júl 1973 vo výcvikovom prápore na výcvikovej rote oproti hlavnej bráne za cestou.Veliteľ roty bol nadporučík Babáček,ZVP roty poručík Váňa,staršina bol rotmajster Fajfka a velitelia čiat nadporučík Pongo,rotmajster Hanula.Veliteľ práporu bol maj Profous,náčelníkom štábu bol maj Neckář.Politruk práporu bol maj.na meno si nespomínam.Druhá rota bola v armádnych kasárňach v takom drevenom baráku a velil tam nadporučík Kolář.
Myslím,že som tie mená napísal správne.
 
Re: Re: maj,Profous
Miroslav | email | 13.1.2020 11:41 | id 143640 | nahlásit
Dobrý den.Vašeho ,, dědečka,, jsem měl možnost osobně poznat u praporu v Suchdole nad Lužnici, kterého byl velitelem na podzim r.1977. Byl jsem tam přeložen k provádění výcviku pohraničníku. S mjr. Profousem jsem byl v kontaktu poměrně často, byl férový chlap a také očekával férové jednání jak od vojáku zákl. služby tak povolání.Patřil k takové v té době , jak se říká,, stará škole,, lidí, kteří prošli těžším životem a proto, také byli ve svém rozhodování rozumější a uznalejší k lidským problémům.
 
Re: Re: maj,Profous
Zlata maitnerová | 29.2.2020 21:33 | id 144869 | nahlásit
Dobrý den.Můj přítel se jmenuje František šádek jeho děd taktéž ,praděd také a jak je mi známo tak váš dědeček byl bratrancem vašeho dědy.Dokonce i na vojně se ke mému příteli hlásil jako strýc. Určitě vám něco řeknou Troubky u Přerova kam se děd ostěhoval .Jen jsem vám chtěla napsat,že na vašeho dědu vzpomínají jako na dobrého člověka a bezva chlapa.Přítelův dědeček měl bohužel těžký život a už není.Takže tohle jméno má v této generaci tradici a na vašeho dědu se vzpomíná jako na dobrého člověka .S pozdravem Zlata Kdyby vás to zajímalo víc mám i facebook znamení kočka a pes
 
Re: Re: maj,Profous
Rudolf Zbín | email | 24.8.2022 07:33 | id 166713 | nahlásit
Dobrý den paní Lucie. Mohla by jste mi prosím napsat datum narození dědečka pplk. Františka Profouse.
Děkuji mnohokrát.
můj email: Zbin@seznam.cz
Rudolf Zbín.
Posl.rozlúčka s gen. Františkom Šádkom
Miloslav Rusnák | email | 6.10.2015 22:09 | id 95623 | nahlásit
Odišiel VOJAK, ktorý sa sa rodí raz za sto rokov, dokonca ktorý až do skončenia aktívnej činnosti, nemal porovnanie s ostatnými dôstojníkmi v československej armáde! Mal som možnosť dvakrát ho vidieť a prehodiť sním pár slov ako DR pri jeho návšteve útvaru a raz na nejakom podujatí v Dolnom Žandove, kde sme aj mi z útvaru PS Libejovice vystupovali. Pri pochode a prijímaní hlásení tá jeho mužná a vysoká postava vzbudzovala úctu a rešpekt. No hneď po tomto ceremoniali /mimochodom povrávalo sa, že si na to moc nepotrpel/, sa
k nám obyčajným vojakom a poddôstojníkom správal ako keby nebolo medzi nami rozdielu. Láskavé, dušu lahodiace slová nám pripadali ako balzam na rany, ktoré sme pri výcviku a každodennom vojenskom živote nazbierali. Jeho oslovením/ potvrdili mi to aj ostatní vojaci ktorí sa s nim mali možnosť stretnúť/ bolo oslovenie " chlapci moji milí"čo takému bažantovi ktorý bol na vojne pol roka, znelo ako rajská hudba. Iné to už podľa vyprávania niektorých našich veliteľov bolo stretnutie s nimi. My sme to nevideli ani nepočuli, pretože na tom si dal generál veľmi záležať, aby ich pred nami nezhadzoval. Vyžadoval čistotu a poriadok, dokonalé plnenie zadaných úloh a priamosti pri riešení prípadov , ktoré sa pri plnení bojových úloh vyskytli.Jedným slovom: ako vojak to bol veliteľ s veľkým"V", a človek s veľkým "V".Pán generál, hovorím za seba ale možno i stovky a tisícky ľudí ktorí Vás poznali a rešpektovali. Česť Vašej nehynúcej pamiatke!
 
Re: Posl.rozlúčka s gen. Františkom Šádkom
Egon | 22.9.2016 20:30 | id 108621 | nahlásit
Videl som ho v živote iba raz. A síce z okna brigády v Českých Budějoviciach. Nejaký dôstojník niesol plnú náruč sodoviek a tak prchal pred generálom, že mu sodovky z náruče vypadli na buzerák a rozbili sa.Ani sa nevrátil uklidiť črepy.
 
Re: Re: Posl.rozlúčka s gen. Františkom Šádkom
DAlibor | email | 5.12.2016 22:10 | id 110863 | nahlásit
Ahoj
Kdy jsi sloužil na brigádě v ČBudějovicích
Já 78-80 a Šádka jsem osobně zažil a vezl ho na Landštejn jako řidíč na brigádě
 
Re: Posl.rozlúčka s gen. Františkom Šádkom
Emil | 22.9.2016 21:39 | id 108625 | nahlásit
Google
Rozhovor s gen. por. Ing. Františkem Šádkem v Praze 23. září 2003
kms2.isn.ethz.ch/serviceengine/Files/PHP/.../cs/sadek_.pdf
 
Re: Re: Posl.rozlúčka s gen. Františkom Šádkom
Jarda B. | 23.9.2016 19:14 | id 108637 | nahlásit
Kamaráde, myslím, že ten odkaz není funkční.
 
Re: Re: Re: Posl.rozlúčka s gen. Františkom Šádkom
Černý Jan | email | 23.9.2016 20:00 | id 108639 | nahlásit
Ale jsou funkční, stačí je zkopírovat do okna v googlu a pak se Ti otevřou jednotlivé možnosti odkazů. Tak to zkus a snad Ti to půjde. Honza z Telče.
 
Re: Posl.rozlúčka s gen. Františkom Šádkom
skapikpavel | email | 29.8.2017 23:44 | id 120457 | nahlásit
Pan Rusnak, velmi Vam dakujem za Vase uprimne a krasne vyznanie k osobe pana generala Sadka. Ja som sa s nim stretol len jeden krat a to v case srncej ruje, ked poloval s dostojnikom /Nyrsko/ za drotami v priestore Zadnych Chalup /80/. Pri zastavke na presune na poziciu zrazu vidim chlapa v civile...kde sa tu vzal civil? - uz strhavam sapik z ramena, ked sa zrazu naviac objavil dostojnik z nyrskeho praporu. Hned mi doslo, ze je to pan general Sadek ...hovoril rydzou Slovencinou. Jeden starsi vojak mi vravel, ze pan general je ich - Zilincan. Podal som mu ako absik hlasenie, no a kedze sme boli v tom lese dost hlucni, tak si ma vzal bokom a mimo vojakov ma skritizoval za hlucne spravanie. Ale potom uz sa s nami bavil ako "foter"...nesmierne prijemny a dobry muz. Bolo to cosi uplne ine, ako jednanie vacsiny dostojnikov byvalej CSLA. Pan general mal v sebe kuzlo osobnosti a verim tomu, ze chlapi, co ho poznali a priamo pod nim sluzili mali naozaj velke stastie v sluzbe a tiez v zivote. Poznal som ho len par minut a zanechal vo mne naozaj nesmierne silny dojem.
Takychto vzacnych ludi je velmi malo a preto si ich tak dobre pamatame...
S uctou k jeho osobe
Kpt. v zalohe Pavel Skapik, Ing. Holic na Zahori
Poslední rozloučení s generálporučíkem Ing. Františkem Šádke
Spojař 7. roty | 5.10.2015 22:14 | id 95590 | nahlásit
Poslední rozloučení se koná
8.10.2015 ve 14 hodin
Ústřední obřadní síň v Praze Olšanský hřbitov
 
Re: Poslední rozloučení s generálporučíkem Ing. Františkem Š
Ivan Šulovský | email | 6.10.2015 13:03 | id 95605 | nahlásit
Vyslovujem úprimnú sústrasť najbližším príbuzným,známym a samozrejme všetkým veteránom PS pre ktorých bol skvelým a obľúbeným veliteľom. Česť jeho pamiatke!
 
Re: Poslední rozloučení s generálporučíkem Ing. Františkem Š
J.Kaňka | email | 6.10.2015 19:58 | id 95618 | nahlásit
Čest jeho památce.
Odešel čestný člověk a táta všech pohraničníků.
Nikdy na něj nezapomeneme.
 
Re: Re: Poslední rozloučení s generálporučíkem Ing. Františk
J.Krafčík | email | 11.10.2015 17:40 | id 95827 | nahlásit
Česť jeho pamiatke, mal som možnosť sa s ním stretnuť osobne,bol to správny a veľký človek.
Ostane navždy v našich spomienkach, tak ako aj čas strávený na čiare.
 
Re: Poslední rozloučení s generálporučíkem Ing. Františkem Š
Jano B. Bardejov | 6.10.2015 20:54 | id 95620 | nahlásit
Vyjadrujem úprimnu sústrasť rodine generála Šadka.
Osobne s generalom mal som tu česť sa stretnúť ako vojak zakladnej slúžby v roku 77/79.Veliteľom roty Knižecí Plaňe p.Řezníčkom bol som určení= funkcia psovod = s kolegom vojakom privítať generála Šadka na styku roty Kvilda - Knižecí Pláňe. Zima jak blázen,snehu vyšsie signalky,nova vystroj pre psa a pre nás ,vzorove hlasenie , podanie si rúk s generalom ,rozhovor-ktorý nás prekvapil slovenčinou , fotografovanie do pohraničnika.Asistent poručik sa brodil snehom k nam s taškou kde p.Šadek vybral suveníry - hodinky s venovaním ,lovecké nože atdˇ,ktoré nam daroval k tomu opušťaky ktoré potešily. General Šadek na mňa urobil veľmi dobrý dojem a myslím že aj u veľkej rodiny pohraníčnikov ! Česť jeho pamiatke ! Odpočívaj v pokoji !
Generálporučík Ing. František Šádek
Spojař 7. roty | email | 5.10.2015 06:25 | id 95563 | nahlásit

Smutná zpráva:
Dne 4. 10. 2015 v 09,30 hodin zemřel ve Střešovické nemocnici poslední opravdový velitel Pohraniční stráže generálporučík Ing. František Šádek ve věku nedožitých 94 let (24.12.1921).
S HLUBOKOU ÚCTOU A SE SMUTKEM V SRDCI
VÁM VZDÁVÁME ČEST, NÁŠ SOUDRUHU VELITELI,
MY VŠICHNI BÝVALÍ OCHRÁNCI ČESKOSLOVENSKÝCH STÁTNÍCH HRANIC
A ČLENOVÉ KLUBU ČESKÉHO POHRANIČÍ.
VĚČNÁ ČEST VAŠÍ PAMÁTCE.
gen.por.ing.Šádek
Milan | 4.10.2015 21:36 | id 95559 | nahlásit
Jsem bývalý důstojník PS a gen.Šádek mi byl vzorem.Zpráva o jeho umrtí mne velice zarmoutila.Osobně jsem ho znal a velice jsem si ho a budu i nadále vážit.Čest jeho památce!Milan
Skon gen.por.ing Františka Šádka
J.K. | 4.10.2015 20:30 | id 95551 | nahlásit
Dnes prý skonal v nedožitých 94 letech v dopoledních hodinách v Praze, gen.por.ing František Šádek. Upřímnou soustrast rodině. ------------------------Tak jsem obdržel v mailové poště, která se šíří u PS.
setkání seŠádkem
Jiří Švec | email | 9.4.2015 22:37 | id 88955 | nahlásit
-Ve dvou případech a vždy mile překvapen jeho jednání,vzpomínám jen v dobrémjsem bývalí velitelrPs
Valtice - Raisna 79-81,pak na praporu v několika funkcích
velky clovek takovy se uz nerodi.
jiri petr | email | 26.2.2015 12:03 | id 86841 | nahlásit
Mel jsem tu cest byt panu generalovi Sadkovi natolik blizko ze mi byl temer otcem. Videl jsem jeho zjizvene telo od zraneni od strepin granatu. Pratele slzy se mi derou dodnes do oci jak se otcovsky choval k nam radovym vojakum nevim cim jsem si ziskal takovou duveru ale do smrti si budu pamatovat jaky to byl clovek. Prosty obycejny ale vojak oddany sve zemi ktera ho vychovala a neskutecne cisty ve svem jednani. Jiste dneska je moderni mit vzdelani v amerckem west pointu a.....bla bla bla. Ja se nebojim postavit pana generala Sadka vedle pana armadniho generala Ludvika Svobodu ! NECHAVAM UMYSLNE STRANOU POLITIKU ! Stari praktikove frontaci kteri se nezahrnovali lejstri byrokracii a urednickym simlem. Kde bychom byli bez techto osobnosti ? Oni zanechali nesmazatelnou stopu v nasem vojenstvi a dejinach at se to nekomu libi nebo ne. Vazeny pane generale Sadku hluboka poklona a podekovani za to jakym zpusobem jste ovlivnil muj zivot. Cest a spravedlnost padni komu padni. Jine cesty neni. Diky ! Jirka Petr.
 
Re: velky clovek takovy se uz nerodi.
Jan | 26.2.2015 14:23 | id 86848 | nahlásit
Úplně stejný pocit jsem měl i já při každém setkání s ním. Byl to jeden z těch mála velitelů, se kterým by se člověk nebál jít do jakéhokoli boje. Je to prostě osobnost a rozený velitel. V letošním roce se dožívá 94 let věku a přeji hodně zdraví.
 
Re: Re: velky clovek takovy se uz nerodi.
Honza | email | 16.8.2015 00:26 | id 93742 | nahlásit
Velitel, který po roce 1989 na své věrné zapomenul.
 
Re: Re: Re: velky clovek takovy se uz nerodi.
Josef | 16.8.2015 05:06 | id 93743 | nahlásit
zdravím-nahoře vedle obrazku je odkaz na životopisgeneralporučika-stránka je zablokovaná nevíte proč-komu to zase vadí......
 
Re: Re: Re: Re: velky clovek takovy se uz nerodi.
Spojař 7. roty | 5.10.2015 06:27 | id 95564 | nahlásit
Stránka byla zrušena.
 
Re: Re: Re: Re: Re: velky clovek takovy se uz nerodi.
Nekvapil L. | email | 5.10.2015 16:34 | id 95578 | nahlásit
Podívejte se například sem : https://cs.wikipedia.org/wiki/Franti%C5%A1ek_%C5%A0%C3%A1dek
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: velky clovek takovy se uz nerodi.
Milan | 11.10.2015 21:40 | id 95836 | nahlásit
Ty jsi se "kamaráde"asi narodil na jiné planetě.Po roce 1989 jsem se s generálem Šádkem(byl již v civilu)náhodně osobně sešel(v Praze na ulici)a choval se ke mně velice přátelsky,kamarádsky a nenadřazeně.Pokud pozorně čteš komentáře,tak nejsem sám a je nás mnohem více,kteří si ho velice ctí a ctít budou nadále ve svých vzpomínkách. Tak,jak jsi se vyjádřil, hovoříš proto,že pravděpodobně nemáš čisté svědomí.Mohu však potvrdit,že kontakty se svými podřizenými udržoval neustále a dle jeho vážného zdravotního stavu! Milan
Moje setkání se Šádkem
Miloš | email | 26.4.2014 09:43 | id 73950 | nahlásit
Ať si říká kdo chce co chce Šádek měl metr na všechny
stejný.Sešel jsem se s ním za jeho velení 4x.Byl to
prostě fronťák já jsem si ho vždy vážil ať už kako velitele,nebo jako člověka.Byl spravedlivý.Měl rád pořádek vadily mu zformované čepice,nevyleštěné topánky,neblyštivé hudobné nástroje,neurovnaný chleba ve skladu na druhou stranu co vyžadoval také
sám dodržoval a uměl ukázat a naučil,nebo zařídil školení,aby znali všichni velitelé.Ovšem niikdo není bez
chybAle,když se slavilo,tak byl úplně jiný k lidem.Samozřejmě,že bych našel i já chyby,ale Šádek
je na vydání knihy.Byl hrdý na pochody vojs MV,které byly nejlepší................
 
Generál F.Šádek
jozef | 10.8.2014 11:54 | id 77968 | nahlásit
Dobry a velky clovek
 
Re: Moje setkání se Šádkem
Ivoš | email | 18.1.2015 13:19 | id 84250 | nahlásit
V roce 1971-73, jsem byl jeho osobní řidič.
Co říkáte, mohu potvrdit.
Hodně spravedlivý muž, dle svých možností.
Rád vzpomínám, na mnoho zážitků s ním.
Byl to on
Jaja | 19.3.2014 21:23 | id 72384 | nahlásit
prostě velky Fero
setkání s generálem
václav | email | 23.1.2013 18:38 | id 55497 | nahlásit
Setkal jsem se s p.generálem v Železné Rudě v zimě 72/73, běžel nějaký závod na lyžích.Měl tam být na oběd,jančilo se,uklízelo uklizené atd.Kolem poledne přijel,co mělo nohy a mohlo uteklo i velení.Přišel na bar,místo hlášení mi podal ruku a řekl že jíst nebude,jen že se převlékne do suchého.Při odchodu opět podal ruku poděkoval popřál hodně zdraví a pěkný zbytek vojny.Udělal na mne dojem,že je pohodový člověk.
 
Re: setkání s generálem
ivan Slovik | email | 23.1.2013 18:54 | id 55499 | nahlásit
Nemožem vyjadriť objektívny názor na generála Šadeka, nakoľko som ho nezažil ako veliteľa, ale s istotou môžem povedať, že ako veliteľ zásahu uneseného autobusu súrodencami Bareśovimi v maji 1987 úplne zlyhal.
 
Re: Re: setkání s generálem
ivan Slovik | email | 23.1.2013 18:56 | id 55500 | nahlásit
Opravujem dátum únosu: maj/květen 1978
 
Re: Re: setkání s generálem
Jan | 23.1.2013 21:19 | id 55504 | nahlásit
Vyjádřil se asi další generál po bitvě !!
 
Re: Re: Re: setkání s generálem
václav | email | 23.1.2013 21:36 | id 55505 | nahlásit
Chlapče,chlapče
 
Re: Re: Re: Re: setkání s generálem
ivan Slovik | email | 24.1.2013 18:58 | id 55555 | nahlásit
Ďakujem za oslovenie. Kiež by to bola pravda. Pripomínam, že to otéčko , ktoré strieľalo na autobus nebolo od PS , ale od vedľa z v.u.8522. Ten ktorý dostal príkaz strieľať na autobus sa z toho pomiatol a skončil v nemocnici...........
Nezatracujem minulú dobu, tá doba vytvorila veľmi veľa hodnôt, ktoré sme navždy stratili za pár dni. Treba sa len zamyslieť nad tým, prečo sme ju stratili. Taktiež tvrdo oponujem tým, ktorý nazvali ochrancov hraníc našej republiky vrahmi. Či nie sú väčší vrahovia tí, ktorí posielajú našich vojakov do rôznych misii, napríklad do Afganistanu???? Pred tým sme si chránili len svoj štát.... i keď dodnes neviem pochopiť, prečo v tej dobe sme neumožnili všetkým grázlom a neprajníkom nášho zriadenia v pokoji opustiť republiku.
 
Re: Re: Re: Re: Re: setkání s generálem
roubíček david | email | 31.5.2013 06:47 | id 61268 | nahlásit
zdravím,s tím souhlasím,roubíček david
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: setkání s generálem
Dalibor | email | 5.12.2016 22:16 | id 110864 | nahlásit
Plně s tebou souhlasím,
Sloužil jsem na brigádě v Č BUdějovicích jako řidič
RTZ 1978-80
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: setkání s generálem
Pat aMat | email | 24.1.2013 21:52 | id 55568 | nahlásit
Ahoj Honzo id.55504 aVasku id.55505.Dovoluji si Vas prirovnat k tem dvoum kutilum.V dobre vuli,vsechno co jini umi my obratime na rubi.Mam dojem,ze mate modrasky v kapse.My ostatni jsme museli asi i za Vas spnit vlasteneckou povinost.Ja sem tam nasel hodne kamaradu a lidi kterych si dodnes vazim.Chlapi je me z Vas smutno.Ahoj ctenar techto stranek.Mozna sem to prehnal,aleTi dvaVas asi neurazi.Zdur.
 
Re: Re: Re: Re: setkání s generálem-pro Pat a Mat
Jan | 25.1.2013 13:27 | id 55589 | nahlásit
Nějak jsem tenhle příspěvek nepochopil ?! Za mně jsi určitě vlasteneckou povinnost neplnil !!!
 
Re: Re: Re: Re: Re: setkání s generálem-pro Pat a Mat
nechápající | 25.1.2013 13:55 | id 55591 | nahlásit
tak nevim tady házíte číslama příspěvků a všim možnym a bůhví jestli někdo z vás vy chytrolíni viděl Šádka to nenapíšete ale samé PÍČ....Yto jste silní a chytří
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: setkání s generálem
Jirka | 19.3.2014 21:47 | id 72386 | nahlásit
Přesně tak, svatá pravda J.
 
Re: Re: Re: Re: setkání s generálem
Jozef Hucik | email | 1.4.2024 14:45 | id 177867 | nahlásit
Bolševická *****
 
Re: Re: setkání s generálem
Milan | 20.3.2014 11:46 | id 72401 | nahlásit
Pane Slovík, kde berete tu jistotu, že gen. Šádek při této akci selhal? Představte si situaci: autobus před signální závorou. Z autobusu střelba neurčitým směrem, všude okolo tma (světla zhasla, protože Barešovci přestřelili elektrické vedení). Z autobusu se ozývá zoufalé volání studentů o pomoc. Dostával informace o jednání se stranou SRN o možnosti vrácení teroristů. Neustále na mysli v takových situacích úkol č.1: ochrana života a zdraví rukojmých. Škoda, že o Vás tenkrát nevěděli, nemusel jezdit gen. Šádek až z Prahy. Mohli přivézt někoho z Chebu, kdo by neselhal.
 
Re: Re: Re: setkání s generálem
zdenda | 20.3.2014 14:57 | id 72410 | nahlásit
 
Re: Re: Re: Re: setkání s generálem
Ivan Slovik | email | 23.3.2014 10:13 | id 72511 | nahlásit
Pozdravujem Zendo. Hotovú zkázu autobusu , ktorý som si osobne v danom čase prezrel, som mal stále živo pred očami, ale že po toľkých rokov uvidím aj fotografie , to teda zíram. Rôzní provokatéri mi tu píšu o tom , že vodiča zastrelili Barešovci a ja som im tvrdil, že som na vlastné oči videl sedadlo vodiča, kde jasne vidno odkiaľ smerovali strely . Jednoznačne vodiča obetovali,dúfam, že o tom už nikto nezapochybuje. Teraz sa aspon môžete presvedčiť , ako to ten generál spackal.
 
Re: Re: Re: Re: Re: setkání s generálem
Tono Žihlava | 23.3.2014 11:40 | id 72517 | nahlásit
Ivanu Slovikovi,byl jsem v pohotovosti a když se toto všechno dílo tak se povídalo,že nesmí přes čáru do NSR.Takoví rádoby písálkové obraceči
novodobé historie a poplatníci převlíkači kabátů se
vynořily po převratě a ze zaručených zdrojů se stalo
že, zbrojíř bPS Cheb Tonda Kreml OPU 54 trfil přes přední okno Bareše ale střela se přes okno odchýlila a trefila řidiče a zabila Bareše.Taková zpráva proběhla.Tonda Kreml pak dosloužil na HS.PS v Praze .Po převratě snad odešel do důchodu
a brzy zemřel.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: setkání s generálem
lebeda roman | email | 23.3.2014 12:35 | id 72520 | nahlásit
Ivanko,nechcem sa p.Šádka zastávať,určite sa tam narobilo veľa chýb,a zrejme aj on mohol v niektorých okamžikoch zaváhať.Ale kto nerobí chyby?Iba ten kto nič nerobí!Uvedom si prosím,že sa jednalo o neštandardnú situáciu,ktorá sa nedá len tak nacvičiť.Ak si sa niekedy zaujímal o taktiku boja,vieš o čom hovorím.Najjednoduchsie je to všetko rozstrieľat pancierovkou a je pokoj.Relatívny a na chvíľu.Uvedom si že konáš v časovej tiesni a pod tlakom svedomia.Máš určité povinnosti a rozkazy,nehovoriac už o zákonoch,ktoré musíš dodržať.A máš bojovať o životy väčšej skupiny ľudí.A bojovať so psychopatmi asociálneho pôvodu.Nevieš,čo sa v takej primitívnej hlave zrodí zvlášť keď má vedomie,že nemá čo stratiť a v prípade možnosti neúspechu je schopná všetkého.O Barešovcoch si to dovolím tvrdiť preto,že sú verejne prístupné videá zo súdu s nimi.Veď sa na nich pozri!To od detstva nepoznalo nič iné iba flákanie sa,kradnutie,a slopanie piva.Všimni si ich vyjadrovaciu schopnosť!Veď Tí nevedeli povedať súvislú vetu na základnej vyjadrovacej línii.Čo sa dá od takích ľudí očakávať?Myslíš,že ich myšlienkové pochody sú schopné(nehovoriac už o ochote)reflektovať aspoň základné normy života v spoločnosti?Takí by nám tu moc nechýbali!Ale žiaľ zákon veleniu PS vravel niečo iné!Nemyslíš?Ako by si konal Ty na mieste gen.Šádka,keď už si taký generál po boji - honoris causa?Nespravil by si aj Ty možno nejakú chybu?Uvedom si že čím viac noriem,príkazov a hlavne psychického tlaku,tým väčšia možnosť pochybenia.Je tragádia,že vyhasol mladý život nevinného vodiča autobusu.Ale si práve Ty ten,čo môže súdiť a určovať vinu,kto to má na svedomí?Už Ti niekedy lietali projektily okolo hlavy?Aké si mal vtedy pocity?Mal si čas triezvo a rozvážne zmýšľať.................?
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: setkání s generálem
zdenda | email | 23.3.2014 13:37 | id 72531 | nahlásit
Zdravím Ivane.Nechtěl jsem se míchat do debaty protože jsem nesloužil u PS tak jsem dal jenom odkaz na archivní fotografie.Odkaz na stránky kde jsou tyto fotografie jsem sem radši nedal aby mně někdo nenazval provokatérem :-)
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: setkání s generálem
Ivan Slovik | email | 22.3.2014 10:44 | id 72481 | nahlásit
Pán Milan, nechcem tu posudzovať , alebo odsudzovať generála Šádeka za zásluhy , ktoré urobil pre náš štát , tých je možno veľa, ale jeho nerozhodnosť pri tejto akcií bola evidentná. Potvrdili to viacerí , ktorí boli účastnikmi tejto akcie priamo i nepriamo .Môžem potvrdiť , že sa nejedná len o názory radových vojakov a veliteľa i iných priamych účastníkov uvedeného problému, zlýhanie p. Šádeka sa v tichosti potvrdilo aj na najvišších miestach. Niektoré veci sa v živote stanú bohužiaľ tak ,že by ste ich najradšej vrátili späť a urobili úplne ináč . Myslím si , že niečo podobné sa pri tejto akcíí stalo aj gener. Šádekovi.
 
Re: Re: Re: Re: setkání s generálem
Ladislav MICHAL | 22.3.2014 11:48 | id 72483 | nahlásit
Slúžil som na 11br.PS - Bratislava v rokoch 72-74 Zaradený som bol ako "lapiduch" na brigádnej ošetrovni. Na genpor. Šádka si spomínam v súvislosti s odstraňovaním kliešťa z jeho tela. Myslím si, že to bol človek ústretový , prístupný a zaujímal sa o problémy vojakov. Lampasákov občas "ponahánal" - hlavne na pohraničných rotách. Bol náruživý poľovník. Ak je živý, pozdravujem ho.
Neprejdú!
 
Re: Re: Re: Re: Re: setkání s generálem
peťo š | 23.3.2014 10:05 | id 72510 | nahlásit
Kto je bez viny,nech hodí kameňom........
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: setkání s generálem
Emil | 22.9.2016 20:52 | id 108623 | nahlásit
?Šádek byl obviněn ze zneužití pravomoci veřejného činitele se zvlášť závažným následkem,? uvedl mluvčí Úřadu dokumentace a vyšetřování zločinů komunismu Jan Srb. Jenže Šádek se dal prohlásit za nemocného a stíhání tak bylo na dlouho přerušeno. ?Udělali jsme maximum, jsou tu posudky i z psychiatrie, měl vždy lékařskou zprávu z vojenské nemocnice,? říká Srb.
Šádkovi se nakonec podařilo vyhýbat dalšímu trestnímu řízení až do smrti. Kvůli dalším mrtvým od státní hranice už obviněný nebyl.
Zdroj: zpravy.idnes.cz/veli…
 
Re: Re: setkání s generálem
lebeda roman | 23.3.2014 13:07 | id 72526 | nahlásit
Ivanko,bolo to 23.5.1978.
 
Re: Re: Re: setkání s generálem
Ivan Slovik | email | 23.3.2014 14:09 | id 72536 | nahlásit
Pozdravujem p. Lebeda. Ja viem , kedy to bolo. Ja som slúžil v Chebe ako vojak a poznal som aj toho vojaka čo strieľal z toho OT. Ten Chudák keď videl čo urobil , tak sa z toho zbláznil a tiež neviem , či už žije. Z dôvodov , ktoré tu nebudem menovať , som mal možnosť si vypočuť názory v tom čase veľmi veľa kompetetných ľudí a čuduj sa svete , každý mi potvrdil , neprofesionálnosť postupu pána generála. Ja sa vôbec nezastávam súrodencov Barešových, je jednoznačné , že patrili medzi vyvrheľov .
 
Re: Re: Re: Re: setkání s generálem-pre Slovika
Jaroslav | 23.3.2014 14:55 | id 72539 | nahlásit
Inú tému zo služby na SH si si nezapamätal? Už by si s touto mohol skončiť...
 
Re: Re: Re: Re: Re: setkání s generálem-pre Slovika
Ivan Slovik | email | 23.3.2014 21:05 | id 72568 | nahlásit
Prepáč , ale ja tu nenapádam ochranu št. hraníc , ani vojakov čo si plnili svoju brannú povinnosť a ani soc. zriadenie . Ja som sa len vyjadril k prípadu Barešovci a k tomu , ako to generál Šádek dotiahol do neúspešného konca. Veľmi obľubujem takých ľudí, ktorí nemajú svoj vlastný názor a tvrdia i obhajujú to čo im niekto podstrčil. Taktiež sa stotožňujem s tými , ktorí tvrdia , že minulá doba bola veľmi dobrá, ....- je to aj podľa mňa pravda - lepšiu som nezažil , ale čo budem nadávať na terajšiu ..- vyžijem z toho ? asi nie . Tak som sa prispôsobil a pokračujem v tom zriadení , aké sme si kľúčmi vyštŕngali. - bohužiaľ. Už som to tu písal, že si veľmi vážim vojakov , ochrancov hraníc, ktorí tu vojnu si poriadne odskákali , ale taktiež nesúhlasím s tým , koľko náš štát vynaložil peňazí na ochranu št. hraníc. Verím , že bolo viac riešení. Ale dnes už o tom ani nemá význam písať , nakoľko nič tým nezmeníme. Žijeme v krásnych spomienkach na svoju vojenskú mladosť , ktorú si s hrdosťou pripomíname na rôznych stretnutiach , kde sa nepolitikárči , ale spomína už len na to pekné.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: setkání s generálem
lebeda roman | 23.3.2014 16:32 | id 72547 | nahlásit
Tak v tom prípade je niekde chyba!Človek,ktorý tam temer bol,ktorý sa rozprával s očitými svedkami,a ktorý bol vojak,no neviem....
 
Re: Re: Re: Re: Re: setkání s generálem
lebeda roman | 23.3.2014 16:35 | id 72548 | nahlásit
Vlastne ,kašlime už na to!Rozoberáme situáciu pri ktorej sme neboli.Ivanko,chodte riešiť kauzy fico-kiska,ak máte chuť riešiť a súdiť.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: dotaz-nechapem
xxx | 23.3.2014 18:55 | id 72555 | nahlásit
dnes kratce po pulnoci se tu objevil prispevek na tema jaka byla vojna pakarna a buzerace ja jsem asi v 7 30 odpovedel a oba prispevky jsu smazany proc
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: setkání s generálem
Ivan Slovik | email | 23.3.2014 20:41 | id 72566 | nahlásit
Je to tak. Nevieš čo som robil v civle i na vojne, s kým som sa stýkal... Tak radšej sa zdrž komentárov.
Zde již nelze dále reagovat
 
Pre Ivana Slovika - Setkání s generálem
Jaroslav | 23.3.2014 20:59 | id 72567 | nahlásit
Ivan,
nezabúdaj, že si robil v št. službach celý život, všetko je dnes v archívoch, ktoré sú dostupné, tak nemachruj a nerob zo seba chytrého keď nie si. Veď na Orave Ťa dobre poznajú! A nelietaj príliš vysoko. Ináč môžeš byť celkom dobrý človek. Maj sa krásne!
 
Re: Pre Ivana Slovika - Setkání s generálem
Ivan Slovik | email | 23.3.2014 21:06 | id 72569 | nahlásit
Ďakujem
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: setkání s generálem
Emil | 22.9.2016 20:46 | id 108622 | nahlásit
No neviem...iní si myslia čosi iné:
?Čestný pohřeb si tento muž rozhodně nezaslouží,? míní Miroslav Lehký, člen dozorčí rady Platformy evropské paměti a svědomí, která usiluje o potrestání zločinů u železné opony v rámci celé Evropy.
?Je třeba si uvědomit, že Šádek byl velitelem represivní složky totalitního státu, která má na svědomí stovky obětí. A že to byl navíc vysoký důstojník, který souhlasil s okupací naší země v osudovém roce 1968.?
Zdroj: zpravy.idnes.cz/veli…
 
Re: setkání s generálem
Jaroslav Červený | 24.1.2013 08:17 | id 55515 | nahlásit
V květnu 1973 se konala v Sušici konference KSČ v rámci celé PS. Účast ohlásil také MV Obzina. Nacvičovalo se jeho uvítání na nádvoří na brigádě. Pozoroval jsem tento nácvik ze svého stanoviště, neboť jsem měl službu. Od důstojníků byl často slyšet zvýšený hlas / mírně řečeno /. Poté, co se dostavil generál Šádek, sám převzal velení při nácviku. Nastala pohoda, kterou bych chtěl zažít po celou dobu vojny.
General porucik Sadek
Prislusnik PS | email | 22.1.2013 19:42 | id 55439 | nahlásit
Hezky vecer.Pane Sadek nezapomenu na osobni setkani s Vama.Byl jste sekac a jste urcite i v duchodu.Bylo to v roce 1972 na 5brig.PS Cheb 13rota Mytina v te dobe velel major Benovsky.Byl bych pocten, Vasim kontaktem.Ahoj PS--neprojdou.
Zažil jsem návštěvu...
Zdeněk Kraus | 11.8.2012 21:57 | id 48763 | nahlásit
Zažil jsem návštěvu generálporučíka Šádka jako strážný u roty na Zadních Chalupách v zimě roku 1971.
Dodnes si pamatuji jak jsem ho stavěl a hlášení mu podával tehdejší velitel roty kapitán Plevák, kdo měl tenkrát dozorčího důstojníka roty si již tak nepamatuji, nevím jestli to byl nadprap. Horník nebo někdo jiný.
V paměti mě utkvělo napochodování kap. Pleváka a jeho podání hlášení, pravej velitel!!!!!
 
Re: Zažil jsem návštěvu...
Jan Černý | email | 11.8.2012 23:07 | id 48766 | nahlásit
Zdravím, i já jsem zažil návštěvu generálporučíka Šádka a to v tom samém roce 1971 a také v zimně, na 12rPS Bystřice - Domažlická brigáda. Při jeho vítání venku na mrazu nás odvedl do tepla ať mu hlavně povíme něco o sobě a službě. Měl zájem tenkrát o hokej a dobře se s námi pobavil.
Dost dobrý velitel a chápavý pro vojáky.
 
Re: Zažil jsem návštěvu...
JIRKA SICHR | 22.1.2013 20:26 | id 55442 | nahlásit
Pane Zdeňku, zmiňujete se o nprap. Horníkovi, po revoluci byl rehabilitován a sloužil u pohr. policie v Železné. Bohužel je několik po smrti, kdy ho zradilo nemocné srdce. Byl to šoumen, často vyprávěl zážitky ze Zadních chalup . Buď.
 
Re: Re: Zažil jsem návštěvu...
Zdeněk Kraus | 23.1.2013 20:59 | id 55502 | nahlásit
Dobrý večer, pane Jiří. To je mi opravdu líto, že již pan Horník není mezi námi. Když jsem sloužil na Zadních Chalupách jako psovod v roce 1970 -72, tak nám psovodům dělal něco jako velitele čety- kynologa.
Nevím jak bych to přesně nazval, já jsem ho osobně měl rád, byl to férovej a správnej chlap. V té době bydlel tuším v Nýrsku. Nebyl s námi celé dva roky, protože asi po roce mé služby z roty odešel. Bohužel kam to nevím.
Děkuji Vám za tuto informaci i když je smutná.
Zdravím - starší psovod ze Z. Chalup
 
Re: Re: Re: Zažil jsem návštěvu...
JIRKA SICHR | 23.1.2013 21:11 | id 55503 | nahlásit
dobrý večer, Zdeněk Horník dle jeho slov musel odejít od PS kvůli svým názorům ohledně r. 68 do civilu. Já jsem ho poznal až v době, kdy byl rehabilitován a nastoupil na Železnou. v té době bydlel v Horšovském Týně a snad tam i pracoval v zemědělství. Jeho žena tam žije dodnes.
 
Re: Re: Re: Re: Zažil jsem návštěvu...
Zdeněk Kraus | 24.1.2013 17:59 | id 55551 | nahlásit
Zdravím pane Jiří a děkuji Vám za informace o panu Horníkovi...Zdeněk Kraus
borec
zdenek | email | 11.8.2012 18:37 | id 48758 | nahlásit
Zdravím PS, ano tohoto generála jsem zažil jednou na rotě Malé Leváre na Bratislavské brigádě!! Byl to borec jako šéf PS, při návtěvě nechal velitele roty pochodovat až mu podpadky hořeli a s námi vojáky byl vysmátej. Jinak jsem sloužil 1978- 1980...
 
Re: borec
Tištian | 12.8.2012 14:49 | id 48784 | nahlásit
Čau,nepoznal si nahodou Joža Tištiana?
 
Re: Re: borec
zdenek | email | 15.8.2012 17:11 | id 48877 | nahlásit
Nevím, ptám se. Ta otázka šla na mě??? Jestli ano, ne neznám a kde by měl a v kolikátém roce sloužit?
Nevím všechno - funkce pátrač.
Pavel M. | email | 8.3.2012 03:01 | id 43403 | nahlásit
Jsem staršího vydání a nevzpomínám si, že by v době mojí služby existovali nějací (oficiální) pátrači. Mám kamaráda, který sloužil na bps v Domažlicích a prý byl pátrač a jezdil na "třiapůlce" Jawě, mnohdy i v civilu...
Dovedu si představit úkoly, které pátrači plnili. Přesto však bych byl rád, kdyby někteří bývalí pátrači mně vysvětlili, jaké měli úkoly a od kdy vlastně u PS fungovali v týlu rps. Určitě to nebylo zbytečné a měli na svých kontech nejeden úspěch.
Za poučení předem děkuji.
Pavel
 
Re: Nevím všechno - funkce pátrač.
Franta Kuna | email | 8.3.2012 08:13 | id 43405 | nahlásit
....ahoj Pavle sloužil sem take u 9 bPS Domažlice na jednotce Nemanice, kde jsme měli pátrače. Přesny rok kdy byli do služby zavedení si již nepamatují, ale tuším, že to bylo někdy kolem roku 1980. Jejich úkolem bylo, že se pohybovaly na přístupu nebo na nádražích ČD, popřípadě jezdily hromadnými dopravními prostředky. Jejich úkolem bylo typovat osoby, ktere by se mohly pokusit o přechod SH. Vyzbrojení byly pistolemi 7,65mm ČZ, dále měly ve výstroji radiostanici a ostatní materiál jako každa jiná hlídka t.j. pouta a obvazovy balíček. Chodily opravdu v civilu za co měly příplatek. Tí co sloužily na rotách byly profláknutí během pár měsícu, jelikož se zdržovaly pořád na jednom stanovišti, tí co sloužily u brigády to měli lepší jelikož se pohybovaly po městě a v tom se pokažde mezi lidma stratily. Nějake úspěchy měly, zvláště tí u brigády, kdy se jim povedlo vytypovat lidi, kterí byly následně zadržení hlídkami...
 
Re: Re: Nevím všechno - funkce pátrač.
máza | email | 8.3.2012 10:08 | id 43411 | nahlásit
Zdravím , mám pár informací o pátračích . sloužil jsem na 7.bPS jako střelec-pátrač a využití pátračů bylo jak už zde bylo napsáno , hlavně se pohybovat mezi civilisty. Pokud si ještě vzpomínám , tak každá hlídka která šla do služby nejprve navštívila operačního důstojníka zpravodajců , ten nám dal seznam hledaných osob , čísla hledaných aut , motocyklů atd. Většinou se jednalo o osoby celostátně hledané v ČSSR ,NDR , POLSKU atd. , které by se mohli pokusit o přechod SH. Zajimavé bylo , že se hledali i v době 80.let i vietnamci .
Jeden den měli pátrači službu na nádraží v Sušici , navštěvovali hotely , autokempy od Sušice přes Srní až po Kvildu. Další hlídka jezdila na motocyklu ČZ 175 a jiná jezdila autobusem ze Sušice na Modravu.
 
Re: Re: Re: Nevím všechno - funkce pátrač.
máza | email | 8.3.2012 10:20 | id 43412 | nahlásit
jinak navštěvovsli kempy kde dostávali od správců seznami lidi , kdo se stýká s kým ( hlavně občani NDR s občany NSR). Každá osoba která měla třeba na sřeše auta rogalo , nebo lodku ( u Lipna ), byla podezřelá.
Další činnost byla spolupráce s rotami na cestě ze Srní na Kvildu ( Prášily, Javoří Pila , Kvilda ). Většinou upozornily na odstavená auta ,osoby co se ptali na vzdalenost SH atd. Musím upozornit , že informace dostávily hlavně od řidičů autobusů , lesáků , hostinských , cestářů atd. Asi to byli pomocníci PS.
Sloužilo se opravdu v civilu , na motorce v kožených oblecích co používali hlídky VB. Jinak na dobových fotech jsou foceny pátrači z let 86-89 7.bPS Sušice. Zdravím P.M
 
Re: Re: Nevím všechno - funkce pátrač.
Milan | email | 8.3.2012 21:35 | id 43455 | nahlásit
Zdravim. V letech 1978 až 1980 jsem sloužil na 1.rPS Vašíček jako řidič. Měl jsem přiděleny dvě motorky třistapadesátky. Jedna byla klasická vojenská a druhá v civilní červené barvě. Jestli se po té dlouhé době dobře pamatuju tak měla dvě SPZ. Jednu vojenskou s Béčkem a druhou civilní. Prý na ní dřív jezdil pátrač, ale za nás již tato funkce na naší rotě nebyla.
 
Re: Nevím všechno - funkce pátrač.
Petr Staněk | 9.3.2012 18:20 | id 43484 | nahlásit
Zdravím Pavla M., špion Petr se vám pokusí přidat pár informací o pátračích. Po výcviku v Aši jsem zde ještě zůstal další měsíc na přeškolení na pátrače. Po 3 měsících na vojně jsem nastoupil nejprve v Halži na prapor a později na Dyleň. Nás do služby většinou úkolovali zpravodajci. Na Dyleni to byla tak, že pátrači patřili pod rotu, ale kvůli lepšímu přístupu do týlu bydleli v Dol. Žandově na praporu. Náš rajon byl dost obsáhlý. Trasy Dol. Žandov - Brtná - Palič - Salajna - Dol. Žandov, Dol. Žandov - Hor. Žandov - Vysoká, Stará Voda - Dol. Žandov, nebo velmi oblíbená Dol. Žandov - Hor. Žandov - Vysoká - Háje - rozcestí Tři sekery - Jedlová - Stará Voda - Dol. Žandov. Trasy se různě prolínaly, přes Alexu, Poustky, Lázně Kynžvart, nádraží ČSD (hlavně v nočních hodinách - poslední rychlík). To byl základní rozpis tras, tedy týlový průzkum pro rotu č.12, č.13, č14. Trasy byly od 6-8km do 25km, časově určeny 2-4h. nebo 6h. Pevné body, kde jsme se podle trasy postupu museli v určitý čas být a třeba zde 1 až 2h. provádět průzkum a pak se přesunout na další bod. V létě ale byly trasy mnohem delší za využití jak kola, Jawy 50 nebo Jawy 350. Pak to byl rozsah od Lipové podél státovky až za Drmoul. Projížděly se silnice směrem k SH, kotrolovaly odstavená vozidla, mluvilo se s lidmi - hajní, prodavačky v obchodech, restauracích, řidiči autobusů, pracovníci u statků, kontrola nádražích, autobusových zastávek, kemp Luxor, tábořiště apod. Služba za každého počasí.
Rozpis našich služeb měl oper. důstojník na rotě a tak vědět, kde se mu pátrač pohybuje. Dle potřeby ho mohl použít na prověření poznatků nebo informovat o náhlé změně na SH. Ve výbavě jsme měli osobní zbraň čz-7,65, kvalitní radiostanici stále zapnutou na příjem při službě, pouta, pojítko. Je fakt, že místní lidi nás znali, věděli. kdo jsme a co děláme, ale tak nějak nás brali. Bydleli přeci u hranic. Vedli jsme knihu služeb, knihu fonogramů, měli jsme vlastní kartotéku vozidel z oblasti, kde jsme působili.
 
Re: Re: Nevím všechno - funkce pátrač.
Petr Staněk | 9.3.2012 18:23 | id 43485 | nahlásit
Já si myslím, že pátrači se u roty Dyleň zavedli někdy v roce 77/78. Myslím, že úkoly pátračů byly dost podobné po celá délce SH a lišily se jen místními podmínkami. Hodně se spolupracovalo se členy PPS a VB. Je to na dlouhou debatu, tak snad někdy osobně. Budu se těšit.
špion Petr - Dyleň 2/80 - 9/81
 
Re: Nevím všechno - funkce pátrač.
Pavel M. | 10.3.2012 00:15 | id 43507 | nahlásit
Všem vám hlapi děkuji za sdělení ohleně mého dotazu. Jsem rád, že moje představa nebyla daleko od skutečnosti.
S hraničářským "Neprojdou!" Pavel
Generál F.Šádek (v uniformě)
Franta Kuna | email | 4.2.2012 10:26 | id 41841 | nahlásit
...k snímku R. Zbína chcem uviesť, že sa nejednalo o oslavy SNP, ale ako som sa dozvedel od svojho švagra ktorý žije vo Varíne jednalo sa o položenie vencov k pamätníku padlych príslušníkov ZNB v boji proti banderovcom, ktore prebiehali v roku 1946 -47.
 
Re: Generál F.Šádek (v uniformě)
Vladimír B. | email | 4.2.2012 11:27 | id 41845 | nahlásit
Ano je to fotka z Varína býva to tam každoročne je to dôstojná oslava KČP kladenia vencov na Strečne a vo Varíne. Ja som sa tam 12.9.2009 osobne stretol s gen.Šádekom a zosnulým predsedom KČP-JČk Fran. Polákom /na snímku v pravo/.
 
Re: Re: Generál F.Šádek (v uniformě)
Franta Kuna | email | 4.2.2012 12:55 | id 41851 | nahlásit
...Vladimíre poznam to tam ako svoje topánky pochádzam kúsok od Varína. Prakticky než som šiel na vojnu tak som býval za Váhom proti hradu Strečno. Navštevujem tam rodičov a príbuznych.
 
Re: Re: Re: Generál F.Šádek (v uniformě)
Vláda K. | email | 5.2.2012 11:54 | id 41899 | nahlásit
Ahoj Franto. Neznáš Lubaše Cvacha z Varína, sloužil jako spojař na Vašíčku jaro 82-84, jest li ano,nemáš na něj spojení?
 
Re: Re: Generál F.Šádek (v uniformě)
Petr David | email | 7.2.2012 08:12 | id 41999 | nahlásit
Dobrý den!A já si hned říkal si,že ten pán vpravo je mi povědomý!Vím že p.Polák do nedávné doby byl předsedou KČP,než tedy bohužel zemřel..,dokonce jsem mu cirka před 2-3 lety psal mail..,jinak p.Šádka jsem neznal,jak říkám znám jen p.Poláka coby velitele výcvik.praporu v Suchdole /.Lužnicí,dokonce coby pikantnost jsem "jezdil"coby voják na svatbě jeho dceři někdy v r.88.Tak nashledanou!Petr..
 
Re: Generál F.Šádek (v uniformě)
Vilko Šafář | email | 7.2.2012 08:46 | id 42001 | nahlásit
Jestli se nemýlím tak na fotografii je Františků víc.Vlevo od Šádka je pravděpodobně bývalý velitel výcvikového praporu Suchdol pplk.František Profous a mezi nimi vidím hlavu kpt.Franty Lešťanského.Tak to jsou v řadě 4 Frantové.
 
Re: Re: Generál F.Šádek (v uniformě)
Viktor | 7.2.2012 17:29 | id 42012 | nahlásit
Jojo, je to UFO, tak jsme přezdívali na 7rPS v N.Hradech politruka F.Lešťanského
 
Re: Re: Generál F.Šádek (v uniformě)
Bob Malý | 8.3.2012 16:06 | id 43433 | nahlásit
Mohu potvrdit, že je to Fr. Profous. V letech 1965-67 jsem sloužil na RPS D.Dvořiště a v tu dobu zastával nějakou funkci na praporu v Kaplici. Bohužel už je také po smrti. To jsem se dočetl v časopisu Hraničář, který vydává KČP. Zdravím všechny bývalé hraničáře.
 
Re: Re: Generál F.Šádek (v uniformě)
Rudolf Zbín | email | 17.12.2014 08:21 | id 82448 | nahlásit
Na fotografii jsou bývalí pohraničnící zleva Zbín, Dorotovič, Profous, Leštianský, Šádek, Polák. Bohužel přátelé Dorotovič a Polák již nejsou mezi námi. Čest jejich památce.
PRO JISU
havran62 | 3.2.2012 15:05 | id 41795 | nahlásit
Tak mne inspirujte.Toste museli mít hroznej bordel na rotě. Všechno se zakamuflážovat nedalo,hlavně ne na vzorné rotě. Plácáte nesmysli jako někteří novináři o PS. Kam bych zapsal a vykázal spotřebu, když každej vístřel se hlásil a evidoval,nehledě nahlášené osobi které se zdržovaliv HP za učelem prací a myslivosti.
 
Re: PRO JISU
jisa | email | 3.2.2012 15:45 | id 41798 | nahlásit
někdy se pochodovalo na střelnici, a byli jedinci, kteří co nevystříleli, dali do kapsy pro možnou pozdější potřebu. třeba pro toho péesáka, ktrej měl, nevím jak tomu říkali, hlídku ve dvouch a procházel hraničním pásmem, v hospodě se nalil a pak se chlubil, že má v zásobníku " to sů ostré, bratko" ,zásobník vyndal, ten mu z pazoury vypad a víc než polovina nábojů šla sama ven, do prachu cesty....dostal vod nás, armáďáků náhradu, aby neskončil na šibenici, nebo co by mu udělali jeho nadřízení...ze vzorný roty !
 
Re: Re: PRO JISU
havran62 | 3.2.2012 16:14 | id 41802 | nahlásit
Dobrá a vtipná kaše,akorát málo oslazená armadáku, u vás v tom bordelu na kolečkách se dalo sehnat vše a nikdo to nehledal natož aby kontroloval.Jako voják zákl.služby jsem sloužil na 33. takovím praporu v Přáslavicích a pak na 3.motostřelecké divizi v Kroměříži tak vím o čem píši. Ted mě řekni kde je pravda.akorát nevím kde ve službě v HP se mohl sprákat jako kůň Asi jedna paní povídala,mluvím o naší 7.rPS,tam nebylo kde se zlejt protože to bylo všude od civilizace na hony daleko.BUĎ a přemýšlej než něco napíšeš.
 
Re: Re: Re: PRO JISU
jisa | email | 3.2.2012 18:02 | id 41811 | nahlásit
akorát že vod tý tebou voslavovaný PS jsme někdy dostali zásobníky se sedmnácti nábojema a tři smrkový větvičky. a ten kluk byl z praporu, ne z roty. a jestli chceš tvrdit, že v ps bylo všechno v ažůru, tak jseš buď lhář, nebo málo informovanej...jednou jsme měli ve zbrojskladu nějakej čas vo samopal víc, při pátrání, kde se vzal se zjistilo, že ho na vétřiesce zapomenul jeden z péesáků, který jsme kus vezli....jo,jo, život vojenskej, život veselej !
 
Re: Bříza pro havrana62
Bříza | email | 3.2.2012 16:10 | id 41801 | nahlásit
Nemusel být bordel na rotě, stačily pravidelné střelby a bylo o náboje postaráno. Nepoznal jsem za dva roky vojáka, který by neměl nějaké náboje ulité. U vojáků sloužících dozorčího to byl téměř zákon. A to nemluvím o světlicích z výmetnic. Pravda, nikdy jsem na vzorné rotě nesloužil, ale přesto si myslím, že i tam nebylo o tyto situace nouze, protože o odznaku "vzorná rota" rozhodovaly přece jen jiná kritéria. Možná si budete myslet, že i já plácám nesmysly, nicméně to tak fungovalo a vlastně si ani nedovedu představit, že by velitel evidoval každý výstřel. A že jich bylo .....
 
Re: Re: Bříza pro havrana62
havran62 | 3.2.2012 16:20 | id 41803 | nahlásit
Ja taky ne.Víš co ,štou mě ty keci kolem, hlavně od lidí co tam nesloužili aví otom prdlačku jak to chodilo a co vše se muselo a jak o nás mluví v médiích,jaký sme atak dál.BUĎ
 
Re: Re: Bříza pro havrana62
havran62 | 3.2.2012 16:36 | id 41804 | nahlásit
Neměl jsem na mysli střelby, tam se dosešitu zapsala spotřebacelková.měl sem na mysli vístřeli v terénu.světlice šrapáky a atd.
 
Re: Re: Re: Bříza pro havrana62
Bříza | email | 3.2.2012 16:54 | id 41806 | nahlásit
Nezlobte se pane, ale já teď v tom mám trochu guláš. Píšete, že jste sloužil u tankového praporu, u motostřelců a vzápětí o "naší 7.rPs". Stihl jste toho zřejmě dost, ale přesto dovolte jednu malou poznámečku. Slovo výstřel se píše s Y. Omlouvám se, ale protože to čtou i mé děti a kolikrát je to s nimi těžká diskuse, tak nechci, aby jejich představa o gramotnosti vojska byla taková, jak ji líčí některé filmy. A co se týká šrapáků a světlic ? Nad Čerchovem běžný jev.
 
Re: Re: Re: Re: Bříza pro havrana62
havran62 | 3.2.2012 17:41 | id 41809 | nahlásit
Omlouvám se za přehmat.Tenkrát jsem byl mladej kluk a po vojně jsem nechtěl makat v továrně. Jedna z možností bylo zaplatit školu ze svého a nebo někoho sehnat kdo by to zaplatil za mně. U armády na Moravě jsem zůstat nechtěl,tak mě poradil pplk. Kazimier ať jdu sloužit na rPS,no a už to šlo ráz na ráz a nelituji.
Přezdívka
Pohraničník | 16.10.2011 21:29 | id 37110 | nahlásit
Byl to Velký Fero....
A ještě jednou Fero Šádek.
Pavel M. | 15.7.2011 01:19 | id 33749 | nahlásit
Vyprávěl mi to svého času kamarád, se kterým jsem končil vojenskou školu v Brunále.
V r. 1971 se na pohraniční rotě, které velel stal velký malér, který skončil usmrcením jednoho přísl. ČSLA;
viz. odkaz v rubrice - Může to být pravda?
Zmíněný veltel však byl v době události na své řádné dovolené. Přesto mu Fero na dva roky zarazil hodnostní postup s oddůvodněním: "Viete súdruh nadporučík, sedliakovi tiež rastů na poli kobzole aj keď tam nie je!"
Přitom funkcionář, který ho v době dovolené zastupoval, dostal kapitána v řádném termínu. Takže i takový byl Šádek...
 
Re: A ještě jednou Fero Šádek.
Jarda B. | 15.7.2011 07:59 | id 33750 | nahlásit
A co, Pavle, je na tom postupu gen. Šádka divného či nepochopitelného. Postupoval v této věci naprosto správně. Chceš snad říct, že když Tvé dítě rozbije někomu okno a Ty u toho nejsi, tak že za to nemůžeš a vše je OK ? Nenech se těmito Tvými historkami, které jsou m.j. "prošpikovány" Tvojí osobní averzí k Šádkovi, vysmát.
 
Re: Re: A ještě jednou Fero Šádek.
Jan | 15.7.2011 13:06 | id 33761 | nahlásit
Gen.Šádek byl velitel s velkým V a mohu říci, že takových bylo v celé historii naší armády jako šafránu. Já osobně si jej nesmírně vážím jako člověka a vojenského velitele, se kterým bylo možné jít bez obav do jakéhokoli válečného konfliktu. Je třeba si uvědomit, že první bojové zkušenosti získával ve velitelských funkcích již ve 22-23 letech a armáda, či ozbrojené síly tohoto státu byly pro něho vším a byl to jeho život. Možná z toho důvodu byl nad některýmu věcmi trochu povznesený a považoval je za malicherné, tak jak se bohužel zřejmě stalo i v případě Pavla M. Nicméně se domnívám, že on tam na řešení těchto věcí ani nebyl a nelze to brát jako východisko pro hodnocení jeho osobnosti. Jinak souhlasí s Jardou B.
 
Re: Re: Re: A ještě jednou Fero Šádek.
Pavel M. | 15.7.2011 14:53 | id 33767 | nahlásit
Ve svém příspěvku jsem popsal svoje osobní zkušenosti a nemám v úmyslu snižovat úlohu gen. Šádka jako velitele PS. Konečně, v úvodu jsem napsal, že jsem měl o něm ty nejlepší reference a proto jsem se domníval, že je schopen mně tenkrát pomoci.
Ke druhému příspěvku na který reaguje Jarda B. bych chtěl podotknout, že ano, když mé dítě rozbije nechtěně sousedovi okno, pak jako rodič za to nesu obecnou odpovědnost a asi bez mrknutí oka škodu uhradím. Ale i v civilním životě platí obecná odpovědnost organizace za škodu, pokud se té odpovědnosti zcela, nebo zčásti nezprostí, t.j. neprokáže, že škodě nemohla zabránit, tedy, že za vzniklou škodu může někdo jiný. A to je myslím i popsaný případ.
Prosím však, už to dál nepitvejme. Stalo se to dávno a máte pravdu, trochu té mé averze tam bylo. Zdraví P.M.
Moje jediné setkání se Šádkem,
Pavel M. | email | 14.7.2011 23:40 | id 33748 | nahlásit
nevyznělo podle mých představ, ačkoliv jsem měl o něm reference jako o spravedlivém, náročném a fyzicky zdatném veliteli.
Bylo to v r. 1975, čtyři roky po mém propuštění od PS na základě t.zv. III. řádného hodnocení důstojníků a praporčíků.
Bydlel jsem v garzonieře, bytu, na který měla dispozční právo 12. bps v Plané u M.L. V té jedné cimře jsem bydlel se dvěma dětmi a v blízkých uranových dolech jsem pracoval na tři směny. Po noční, abych se alespoň malinko vyspal, vzala žena jednoho synka za ruku a druhého tlačila v kočárku. Tak s nimi korsovala alespoň tři hodiny...
Zoufale jsme potřebovali alespoň 2 cimry, ale na bytovém odboru MěNV mně soudružka řekla, že nač si stěžuji, přece mám byt I.kat. a když tedy vím, v jakých podmínkách žiji, tak jsem si neměl pořizovat dvě děti, ale pokud si sám seženu výměnu, tak že to posoudí...
Sehnal jsem si tři možné výměny a oslovil s nimi šéfa bytové komise v Plané, který mi s jízlivým úsměvem sdělil, že na tu výměnu přistoupí za předpokladu, že dispoziční právo na vyměněný byt připadne PS útvaru. To samozřejmě MěNV nehodlal akceptovat. A tak jsem se rozjel do Prahy na VPS. Nechali mě dlouho čekat a pak mně oznámili, že mě Šádek nepříjme. V tom jsem zaslechl: "Končit, pozor...! Vyběhl jsem z té místnosti, Šádek na schodech. Nevypadal nadšeně, ale vyslechl mne a řekl: No, dobre, keď to velitel v Planej podpíše, já to odsúhlasím." Velitel v Plané mě už vůbec nepřijal a šéf bytové komise mi sdělil, že jim vůbec nejde o nějakou garzonku, že nyní mají volné byty i 3+1, ale nevidí důvod, proč by mně měli vycházet vstříc. Tak jsem utřel. Sice jsem ještě napsal Šádkovi osobní dopis, ale bez odezvy. Naštěstí jsem necelý rok na to dostal byt od uranových dolů a žijeme v něm dodnes.
Stále si však myslím, že kdyby Šádek chtěl a měl pochopení, mohl pomoci, ale on prostě nechtěl, protože taková byla doba!
Oč lépe jsem vycházel s jeho předchůdcem gen.mjr. Karlem Peprným. Bohužel, spolu jsme se sešli v r. 1971 na jedné šachtě na Kladně.
 
Re: Moje jediné setkání se Šádkem,
jirka z Kvildy | 15.7.2011 21:51 | id 33797 | nahlásit
je dobře Pavle,že si napsal pravdu,Šádek lítal na Šumavu na jeleny,které nemilosrdně střílel,já sám jsem bral hovor z kletky 51-krycí znak PS operaka Sušice se slovy sůdruh ako to vyzerá z revačkou jelenou na vašej pohranyčnej jednotke-už trubju,trubju tak tak to se taky stalo
 
Re: Re: Moje jediné setkání se Šádkem,
jirka | 2.2.2012 19:48 | id 41765 | nahlásit
Na jeleny a prasata chodil se spikem.normální zelený mozek.
 
Re: Re: Re: Moje jediné setkání se Šádkem,
Mirek | 2.2.2012 20:28 | id 41768 | nahlásit
Co je to spik?
Děkuji
 
Re: Re: Re: Re: Moje jediné setkání se Šádkem,
jozef jakubík | 2.2.2012 20:42 | id 41769 | nahlásit
Dotyčný pán myslel sapik - samopal 58.
To boli humanisti - poľovníci - komunisti aj patróny mali zadarmo....
 
Re: Re: Re: Re: Re: Moje jediné setkání se Šádkem,
Jarda Koucký | 2.2.2012 21:43 | id 41774 | nahlásit
Kdo neměl náboje z vojáků na rotách ? ? ? Kdo nebyl svědkem střílení mimo střelnici na rotách ? ? ? Dnes se tak nečiní ? ? ?
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: Moje jediné setkání se Šádkem,
havran62 | 3.2.2012 12:16 | id 41788 | nahlásit
Nikdy jsem nezažil jako výkonák, že bych musel vydat pupíkům z Práglu kosy když jeli za dráty střílet vysokou. Nevím jakým stylem bych vykázal chybějící munici.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: Moje jediné setkání se Šádkem,
jisa | email | 3.2.2012 14:10 | id 41793 | nahlásit
asi jako jindy, když něco chybělo, ne ? nebo chceš říct, že ti nikdy nic nechybělo a ty jsi to "vhodným" způsobem neučinil nechybějícím ? to se mi ale bude těžko brát jako pravda pravdoucí, kdybys to tvrdil....
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Moje jediné setkání se Šádkem,
Jozef Jajubík | 3.2.2012 07:01 | id 41780 | nahlásit
Jardo Koucky ja som nehovoril o nábojech kto mal, alebo nemal. Ja som sa vyjadril, že Franta Šádek ako profesionálny poľovník mal na lov použiť kulovnici-
zbraň určenú na lov jelení zveri.
 
Re: Moje jediné setkání se Šádkem,
Mirek | 2.2.2012 23:06 | id 41779 | nahlásit
Můžete pane Pavle upřesnit , o co se konkrétně jednalo?
(Bylo to v r. 1975, čtyři roky po mém propuštění od PS na základě t.zv. III. řádného hodnocení důstojníků a praporčíků).-Váš komentář z 14.7.2011.
Děkuji.
 
Moje jediné setkání se Šádkem - pro Mirka.
Pavel Mikota | email | 4.2.2012 00:23 | id 41838 | nahlásit
Ahoj Mirku, III. řádné hodnocení důstojníků a praporčíků v ČSLA probíhalo od r. 1970 (v té době tam spadala i PS). Jednalo se o posuzování politické, odborné a praktické způsobilosti k výkonu funkce.
Řada důstojníků a praporčíků byla na základě tohoto hodnocení propuštěna z činné služby na t.zv. trvalou dovolenou (lidově - vyhozena do civilu), přestože měla patřičné vzdělání a v praktickém výkonu funkce dosahovala pozitivních výsledků. Kamenem úrazu bylo, že při stranických prověrkách byli kvůli svým postojům v r. 1968 vyloučeni z řad KSČ a tím se stali politicky nevyhovujícími, potažmo nevyhovujícími pro další působení v OS ČSSR. V civilu pak tyto elementy, označené jako antisocialistické a antisovětské živly, nesměly řídit kolektivy lidí a zastávat významnější funkce. Převážná většina těchto propuštěných býv. voj. z pov. skončila v bezvýznamných dělnických profesích. Já osobně jsem měl štěstí v tom, že jsem byl původně vyučený horníkem pro hlubinné dobývání uhlí. A tak jsem se měl kam, bez problémů vrátit, protože k lopatě se nikdy nikdo příliš nehrnul a nehrne.
Výše uvedené propouštění se však týkalo i nestraníků a trvalo až do r. 1974.
Řadě lidí bylo ublíženo, ale pro objektivitu věci musím říci, že něco podobného se pak dělo i po r. 1989, i když v opačném gardu. I tehdy si ne všichni zasloužili vyhazov...
Ale takový už je život v České kotlině, co paměť sahá, již od Přemyslovců verzus Slavníkovci, přes husity, Habsburky s Bílou Horou, fašistickou okupaci, padesátá léta, až k dnešku. Jsme prostě dvojím národem. Vždy se musíme dělit na ty svaté a pravdomluvné (co jsou právě u koryt) a na ty druhé, kterým byla koryta odňata, nebo třeba o ně vůbec nestála.
Budeš-li mít zájem, mohu Ti sdělit i konkrétní čísla o kolik lidí v ČSLA šlo i kolik nás bylo propuštěno např. jen u naší pohraniční brigády.
Můj e-mail = klik na modré jméno zde.
Snad jsem Ti alespoň zčásti odpověděl. S pozdravem Pavel
 
Re: Moje jediné setkání se Šádkem - pro Mirka.
Mirek | 4.2.2012 10:05 | id 41840 | nahlásit
Děkuji Vám Pavle za vyčerpávající odpověď.
Zdraví Mirek
 
Re: Moje jediné setkání se Šádkem - pro Mirka.
Ivan Slovik | email | 4.2.2012 13:55 | id 41855 | nahlásit
Pavle ,neplatí to len o Čechoch, Slováci sú úplné takí istí. Nikdy sa nepozerá na to čo si pre danú vec urobil, ale či ideš s nami. Staré ,alé platné heslo: kto nejde s nami, - ide proti nám. Ešte chcem podotknúť, že každý režim má vygumovaných ľudí - bohužiaľ.
 
Re: Re: Moje jediné setkání se Šádkem - pro Mirka.
Pavel M. | 4.2.2012 21:39 | id 41875 | nahlásit
Ivane, naprosto s Tebou souhlasím. S pozdravem Pavel


Přidáváte nový komentář
plus okno minus
... lze napsat ještěznaků
Ochrana proti spamu. Napište číslo stodvacet:


   


  • hvězdičkou * jsou označena povinná pole
  • maximální délka textu komentáře je 2000 znaků
  • odřádkování textu komentáře (ENTER) zůstane zachováno
  • HTML tagy nebudou použity
  • WWW adresy budou automaticky převedeny na odkazy
  • reagovat lze pouze do 5 úrovně
  • vyhrazujeme si právo smazat nevhodné příspěvky

Generálporučík Ing. František Šádek

Velitel Pohraniční stráže v letech 1969 až 1981, gen. por. Ing. František Šádek (*1921).

Životopis naleznete například zde.

A2011-07-13 19:29:50 U2016-12-24 15:17:10 TG495