Různé

« Zpět | Jdi na seznam | Obnovit | Vaše komentáře (65)

(pro změnu obrázku můžete použít CTRL + šipky ↔ numerické klávesnice)
13 foto (J.Pecher) z celkových 17

Foto 13
Foto 1 Foto 2 Foto 3 Foto 4 Foto 5 Foto 6 Foto 7 Foto 8 Foto 9 Foto 10 Foto 11 Foto 12 Foto 13 Foto 14 Foto 15 Foto 16 Foto 17

Autor: J.Pecher | Pořízeno: 5.2011 | Foto: 17 fotek



Vaše komentáře...
Přidat nový komentář...
pozor!!!
Hynek | email | 19.6.2014 20:29 | id 76185 | nahlásit
Dejte si pozor! Na strankách je napsaná otvírací doba která ve skutečnosti není platná.Na dveřích mají uvedenou jinou dobu.Jenom středu a sobotu od 11-17hod.Tak si dejte bacha ať vás nenapalí jako ně. Jedu na prohlídku muzea a 20.6.2014ve čtvrtek je zavřeno tak jsem byl nasranej, schválně jedu asi 80km k ničemu když nejsou schopni upravit na stránkách otvírací dobu.Ať nejste nasraní jako já
 
Re: pozor!!!
O.Vítek | email | 19.6.2014 22:19 | id 76186 | nahlásit
Prosím tě Hynku nenadávej... My tu otvírací dobu nevíme. Nikdo nám nezaslal její změnu. Není v našich silách zvládnout takové věci. Od toho máme všímavé čtenáře, kteří nám s tím pomůžou. Pokud by byl ale majitel muzea co k čemu, na změnu otvíračky upozorní sám... Na stránkách to opravím.
Děkujeme.
Olda Vítek
 
Re: Re: pozor!!!
Černý Jan | email | 19.6.2014 22:24 | id 76188 | nahlásit
Ahoj Oldo, obdivuji jak jsi pohotový a ke všemu tak klidný. Zdraví Tě Honza z Telče. Dík za vše a zas příště, v sobotu máme straz Bystřičáků, tak pak zas něco pošlu, ahoj.
 
Re: Re: Re: pozor!!!
O.Vítek | 19.6.2014 22:35 | id 76190 | nahlásit
Já se Hynkovi nedivím, že je ročílený, asi bych taky vykmitnul... Schválně jsem hledal na internetu, jestli to muzeum má stránky. A nemá, respektive odkaz není funkční, takže zjistit otvíračku není až zas tak jednoduché. Na otvíračku tam jel Jirka Pecher z Chebu, aby jsme to měli na stránkách a od té doby majitel dobu upravil. Možná jeho škoda, že nás tady neinformuje...
Ať se Vám Honzo sraz vydaří! Fotky pošli, budeme se těšit.
O.
 
Re: Re: Re: Re: pozor!!!
Mirek | 20.6.2014 08:59 | id 76201 | nahlásit
Oldo,co všichni blbnete.Muzeum má být otevřeno až v ČERVENCI ve STŘEDU a SOBOTU.
Tak proč tam někdo leze už v červnu a ve čtvrtek a nakonec 20.června je dnes.
Pozvánka
Muzeum Pohraniční stráže Kóta Rozvadov otevře svoje brány v neděli 13.7.2014.
 
Re: Re: Re: Re: pozor!!!
Vel.1.dr. 1962 Diana | 20.6.2014 09:18 | id 76202 | nahlásit

Oldo a Mirku rozčilení a nadávat si můžete akorát
sobě.Tady na stránkách je jasně uvedeno,že mu-
zeum se otevírá v červenci a to 13. v 10,00 hod.
Tak je třeba si to řádně přečíst a potom jednat.
Kdo tam jede o měsíc dříve, tak musí narazit.
Těm co na muzeu pracují a otevření připravují
by jste se měli alespoň omluvit.Chyba není určitě
na jejich straně.
Čet. v zál. K.M. Plzeń
 
Re: Re: Re: Re: Re: pozor!!!
Mirek | 20.6.2014 12:29 | id 76204 | nahlásit
A co asi píšu,jasně, že se otvírá v červenci,tak proč bych se měl omlouvat.Nevim za co.Je třeba si to řádně přečíst a pak jednat.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: pozor!!!
O. Vítek | 20.6.2014 12:35 | id 76205 | nahlásit
Tak ještě jednou: já rozčílený nejsem, mě by tak akorát mohlo rozčílit to, když někdo na stránky, které obhospodařujeme, napíše, že něco nejsme schopni... :) Proto jsem reagoval.
Hynek byl asi tady v tomto (již dříve otevřeném) muzeu, kde změnili otvírací dobu. V muzeu na Kótě nebyl. To by asi napsal něco rozčileného tam, že nemáte otevřeno:)
Jinak to, že nové muzeum otvíráte 13.7. v 10 hodin je všeobecně známé a kdo čte stránky, tak se to tam dozví.
Ať se daří kluci!
Olda
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: pozor!!!
Vel.1.dr.1962 Diana | 20.6.2014 09:36 | id 76203 | nahlásit

Ještě jednu důležitou věc je zde třeba připomenout.
Nezaměňujte Muzeum železné opony za Muzeum PS
Muzeum žel.opony je na staré celnici v Rozvadově
a autorem je V.Vítovec.Naše muzeum se připravuje
v objektu bývalé roty v Rozvadově.

Čet.v zál. K.M. Plzeň
 
Re: Re: pozor!!!
vašek | email | 20.6.2014 14:53 | id 76212 | nahlásit
AHOJ tak se dohodněte A dejte vědět jak BUDE OTEVŘENO ??? BUĎ
 
Re: pozor!!!
Pavel K. | email | 28.8.2016 04:46 | id 107893 | nahlásit
Tatáž zkušenost. Špatně uvedená pracovní doba, kontakt žádný, na ten co je uveden na netu se dovoláte někam do Brd :D
Takže putování tam ii zpět cca 120km vyšlo nazmar, popřípadě že se vydáte na cestu, tak vám doporučuji si radši naplánovat náhradní program.
Muzeum a Naučná stezka na Kótě
Zdeněk Šmída | email | 2.3.2014 19:14 | id 71680 | nahlásit
Nově připravované muzeum Pohraniční stráže na Kótě u Rozvadova a zbudování Naučné stezky Kóta o deseti zastaveních, tato bude později zanesena do turistických webových aplikací a dalších vybraných pomůcek turistického ruchu.
zdeneksmida.bloger.c…
zdeneksmida.bloger.c…
 
Re: Muzeum a Naučná stezka na Kótě
Michaela Podraná | email | 6.3.2014 16:03 | id 71839 | nahlásit
Dobrý den,
Chtěla bych muzeum i naučnou stezku navštívit. Na kdy se plánuje otevření a začátek? je to veřejnosti přístupné?
 
Re: Re: Muzeum a Naučná stezka na Kótě
Vel.1.dr.1962 Diana | 8.3.2014 11:34 | id 71895 | nahlásit

Michaelo muzeum je v Rozvadově na staré celnici.
Jak je otevřeno to nevím,ale vstupné je 100Kč.
Jestli tuto částku chceš obětovat,tak to zkus a uvi-
díš jestli vstup stál za to.Lepší je se zúčastnit set-
kání bývalých pohraničníků a zde je možné načer-
pat pravdivé události ze služby na SH.Jedno takové
setkání máme na rotě Diana 29.8.2014.Pokud máš
zájem se zúčastnit budeš vítána.Přesný program
setkání bude na stránkách roty Diana.
Čet. v zál. K.M. Plzeň
 
Re: Re: Re: Muzeum a Naučná stezka na Kótě
Viktor Osička | email | 11.5.2014 00:41 | id 74525 | nahlásit
Zdravím,
Muzeum PS Kota 223 je projektem, základnou KVH bPS Hraničář. Tento KVH si dal za cíl upravit jeden z objektů PS na Rozvadově do podoby jak si je pamatují ze své ZVS. Budeme rádi když si najdete čas a navštívíte nás a třeba i pomůžete uchovat vzpomínky na PS. Informace o výstavbě muzena najdete na :
https://www.facebook.com/pag…
Muzeum PS je nekomerční projekt několika nadšenců a bude se otvírat 13.7.2014 od 10:00.Rádi přivítáme každou pomocnou ruku a radu.
čet. v.z. Viktor Osička
 
Re: Re: Re: Re: Muzeum a Naučná stezka na Kótě
Viktor Osička | email | 11.5.2014 00:57 | id 74527 | nahlásit
 
Re: Re: Muzeum a Naučná stezka na Kótě
Zdeněk Šmída | email | 9.3.2014 08:32 | id 71919 | nahlásit
Muzeum se bude slavnostně otevírat v polovině července. Prohlídku muzea ale může uskutečnit nyní, prohlédnout si, jak se postupně buduje. Naučná stezka bude virtuální a plánuji ji den před otevřením se zájemci projít, rád bych začal u přechodu Křížový kámen.
 
Re: Re: Re: Muzeum a Naučná stezka na Kótě
majortc | 20.10.2015 04:15 | id 96148 | nahlásit
Zdravím , probíral jsem téma naučné stezky na CHKO. Byli by tomu nakloněni a pomohli by i s realizací. Trasu jsme částečně prošli a částečně projeli.Měl bych nějaké drobné úpravy. V muzeu stále něco vylepšujeme . V den otevření to bylo dost "syrové". Jde nám o kvalitu. Chceme to přiblížit co nejvíce realitě, tak jak mohl probíhat život běžného vojáka na hranicích.
muzeum
Víťa | 1.8.2013 07:11 | id 63113 | nahlásit
My nepotřebujeme nějaký muzeum , my jsme si to v 60 létech prožili. Třeba metr sněhu , projela ruská fréza a za hodinu to bylo zase rovný .Takže , když jsme chtěli promítat kino , tak připnout lyže , na záda "pingl" a hajdy třeba na Dianu pro film !
Ale já nemohu na těch 732 dní na Hraničkách nic než v dobrém vzpomínat ! Co jsme se nachodili pěšky na HV přes Žebráky do Tachova .
Vel. Páleník , byl tvrdý a rovný CHLAP , s velkou zodpovědností a přísností i k sobě .
Naučili jsme se pořádku , zodpovědnosti , životu v kolektivu , umět se o sebe postarat , poradit si v různých situacích a hlavně se z nás stali CHLAPI!
TO DNEŠNÍM " mazánkům " MOC CHYBÍ .
 
Re: muzeum
petr | 19.1.2014 11:05 | id 69569 | nahlásit
...souhlas!
 
Re: Re: muzeum
Michaela Podraná | email | 6.3.2014 16:14 | id 71841 | nahlásit
Tak to jsem zklamaná, přestěhovala jsem se na Rozvadov a mé dobrodružné a badatelské sklony mi tu skoro vůbec nedají spát když je krásný slunečný den.
Jsem přímo alergická na komerční medializaci. Tušila jsem, že projekt bude přitažený za vlasy ale z všech vašich reakcí, jsem zklamaná ale tušila jsem, že si z z přitažených přednášek budu muset udělat svůj vlastní obrázek! Jenže já bych chtěla slyšet skutečné příběhy, Bohužel nemám už ani jednoho dědečka ani babičku a tak bádám sama. Ale je hrozně těžké dostat se až k pravdě :(
 
Re: Re: Re: muzeum
Vlasta | email | 22.9.2016 08:42 | id 108601 | nahlásit
Milá dámo,nemám ani tušení o vašem věku ani tématu které vás zajímá,ale uvědomte si,že od padesátých let do ukončení činnosti PS střežilo stovky kilometrů hranic tisíce pohraničníků a každý měl svůj příběh a to se v žádném muzeu nemůže shromáždit.A pravda je vždy zboží zvaný podpulťák.Vždy s úsměvem Vlasta.
 
Re: muzeum
Viktor Osička | email | 11.5.2014 00:48 | id 74526 | nahlásit
Zdravím Víťo,
ano my jsme to prožili Vy v 60 já v 90 letech byl to obrovský rozdíl ale vím že nás spojuje jedno vzpomínky na službu na SH. Pro tyto nezkreslené vzpomínky pracujeme na muzeu PS na KÓTĚ. Byli bychom rádi aby se stalo místem setkávání bývalých PS a těch kteří chtějí poznávat pravdu o jejich službě z úst Vás pamětníků.Dovol abych tě pozval na otevření muzea PS.
čet. v.z. Viktor Osička
 
Re: Re: muzeum
Vel.1dr. 1962 Diana | 11.5.2014 09:43 | id 74532 | nahlásit
Viktore a Víťo plně souhlasím s vámi oběma.Toto
muzeum bude hlavně pro dnešní generaci.My co
jsme sloužili na SH to vše samozřejmě známe.Ale
je potřeba ukázat těm co mají jen informace od pi-
sálků,kteří nikdy ani hranici neviděli,jak se sloužilo.
Já se určitě přijedu podívat.Přímo zde, tehdy na 15
rotě(1960 vel. Klenc),jsem před nástup do PŠ tady
3 měsíce sloužil.Na tyto časy stále vzpomínám
a na Dianě se scházíme každý rok včetně našich
velitelů, mladších ročníků a přátel.Věřím,že se zde
setkáme i s dalšími pamětníky.Vyjímečnost PS je
i to,že přátelství a kamarádství přetrvává i přes
50let.Byla to někdy těžká služba,ale zato krásná
vojna. NEPROJDOU !!!
Čet. v záloze K.M. Plzeň
 
Re: Re: Re: muzeum
josef 79-81 | 11.5.2014 09:58 | id 74533 | nahlásit
zdravím-vždy závidím když někdo na srazu pozve a ROZUMÍ si s veliteli. Jájsem sloužil pod maj. Krymem a vím že ho nemusím i když je bohužel po smrti již asi 24 let . ahoj
 
Re: Re: Re: muzeum
Pepík | 11.5.2014 10:11 | id 74534 | nahlásit
souhlasím,bylo to super
 
Re: Re: Re: muzeum
Viktor Osička | email | 12.5.2014 21:04 | id 74619 | nahlásit
Děkuji za odpověď,
přijeďte a pomozte nám radou vybudovat vše na základě skutečnosti.
Valtice
Tomáš | 22.10.2012 11:26 | id 51242 | nahlásit
Kdo chcete zavzpomínat, zajeďte si to Valtic, je tam sice pár drobností co by se daly vytknout, ale alespoň k tomu přistupují objektivně a mají tam opravdu pěkné věci. Od toho co otevřeli se skutečně zlepšili.
Informace zde: www.muzeumopony.cz
 
Re: Valtice
franta | 11.5.2014 02:18 | id 74528 | nahlásit
ZDAR tak nevim jestlitomu kolem P S rozumíš dobře-přečti si třeba jejich plakat a přemíšlej zatím
 
Re: Re: Valtice
jarda | 11.5.2014 11:27 | id 74546 | nahlásit
Zdravím a ptám se všech, kdo sloužily u PS, vystihuje nápis na plakátě POZNÁNÍ-ZÁBAVA-DOBRODRUŽSTVÍ naši službu? Já byl v tomto muzeu 1x a už nikdy tam nepřekročím práh, prože zneužít naší službu k něčemu tak otřesnému mi nepřijde fér.
 
Re: Valtice
Víťa | email | 28.8.2016 07:16 | id 107895 | nahlásit
Kamarádi,
jet se podívat 200km na tu "vopičárnu" ve Valdicích , nebo ve staré celnici na přechodu v Rozvadově a ještě za to platit , je to samé , jako poslouchat ty KYDY Rázka a dalších "všeználků"! ! !
Ta "expozice"vypovídá o "ÚROVNI ": obraz Stalina , nějaké obrazovky, současný vypínač na zdi , kamínka ze skříň. V3S,na stole dráťrák, články z pásů, ta "pozorovatelna"(snad mysliv. posed), Jawa kývačka, bar. televize, moder. telefon a další věci , co kde sehnali !
V 60 letech jsme měli na strážnici kamna Klub, tel. ústř. HS202, dvě R105,pak přibyla ústř. k signálce, papír. mapa úseku ,stojan na zbraně , sumky a pojítka, stůl a 2 židle. Celá budova roty , byla dřevěná ÚBA, pouze zděné komíny. Jinak na rotě 6 psů, pár koní ,Gazík, Jawa pérák. Nebyla ta voda, tu jsem stále navážel v cisterně koňma z 1.5km vzdálené studánky, kterou jsem naléval vlastoručně vyrobeným"šoufkem" z plechovky od marmelády a samorostlou rozdvojenou větví !
Taková vojna z nás udělala CHLAPY ! ! !
Tak BUĎTE a bohužel "prošli" !
 
Re: Valtice
Víťa | 28.8.2016 07:38 | id 107896 | nahlásit
Zapomněl jsem napsat , že s tou vodou byl velký problém , v zimě studánka zamrzala , cisterna zamrzala, když to šlo , běhali jsme se mýt do Hranič, potoka a koupat do rybníka. Potom jsem vyspároval studnu u roty - tím vznilkla jakási nádrž a do té jsem navážel vodu i ceĺý den , protože se s ní už nemuselo tolik šetřit. Ale vody bylo třeba stejně hodně , bydleli tu ještě 2 rodiny s dětmi. Druhým rokem se potom budoval samospádový vodovod ze studánky na kopci, kousek pod hájenkou na Gebauru.
Na tuto ZVS stále vzpomínám, něco nám DALA.
Potom jsem byl 2x na voj. cvičení u armády, to byla "pakárna".
Tak BUĎTE moc zdrávi ale bohužel "prošli" !
asi
vilik | email | 29.5.2011 20:38 | id 31776 | nahlásit
no možna kdyby zažil alespoň měsic na čáře...Možna se dožijeme muzea žel.opony ktere založi někdo od PS
 
Re: asi
havran 62 | 29.5.2011 21:53 | id 31780 | nahlásit
To nelze, vlezdop....ky budou dělat muzea, z Mašínů národní hrdiny a z nás vrahouny největšího a nejhrubšího zrna.Na tehdejší zákony a dobu v jakě se sloužilo neberou zřetel, a dnešní zákony si stavějí na své tělo.Prostě mafie.
 
Re: Re: asi
michael kraus | 14.6.2011 07:04 | id 32483 | nahlásit
hledam kontakt
 
Re: Re: Re: asi
Martin | email | 14.6.2011 11:24 | id 32493 | nahlásit
Kluci neblázněte, byl jsem tam, je to o ničem, ale musím říct, že tam nikdo nikoho nenapadá a neodsuzuje.
 
Re: Re: Re: Re: asi
Rozvadovák | 14.6.2011 13:01 | id 32496 | nahlásit
O ničem to určitě není.Je zde propagován odsun,
ale o vyhnání českých usedlíkú po nástupu fašismu
ani slovo.Jinak co se týká PS,tak v tom případě
je to o ničem.Některé věci tam vůbec nepatří.
 
Re: Re: asi
Pavel Šroub | email | 17.3.2012 13:04 | id 43782 | nahlásit
Vážený pane,
vše podepisuji a se vším co jste napsal souhlasím.
Přeji hezký den
P.Š.
 
Re: Re: Re: asi
Petr | email | 19.1.2014 11:01 | id 69568 | nahlásit
Zdravím,nic než souhlas.Pohr.z roty Branka.Neprojdou.
 
Re: Re: asi
Pepík | email | 8.3.2014 16:40 | id 71901 | nahlásit
Havrane 62 ozví se,Já tam byl 66-68
 
Re: Re: Re: asi
havran | email | 9.3.2014 21:24 | id 71942 | nahlásit
sem tady, co se děje?
Tak to mě mrzí...
Pavel M. | email | 29.5.2011 18:25 | id 31772 | nahlásit
Tolik jsem se těšil, že si udělám po letech výlet na Rozvadov, kde jsem se m.j. seznámil se svojí ženou, která pracovala v Motorestu a já tehdy sloužil na Železné. Ale po přečtení komentářů o muzeích železné opony ve Valticích a nyní v Rozvadově, asi k té stovce za vstupné přidám co bych dal za benzín a půjdu se raději opít...
Proč jenom v Čechách se neustále překrucuje historie a musí existovat dvě kategorie občanů? P.M.
a kdo to je ten zakladatel?
vilik | email | 28.5.2011 20:41 | id 31738 | nahlásit
Par fotek,ale vypada to že zakladatel nema v lasce NAS od PS
 
Re: a kdo to je ten zakladatel?
havran62 | 28.5.2011 23:56 | id 31746 | nahlásit
Jeden z Těch co se báli přetáhnout zadek přez dráty ateď chce být zajímavej zrovna jako cena jeho vstupu.
 
Re: a kdo to je ten zakladatel?
Rozvadovák | 29.5.2011 08:13 | id 31750 | nahlásit
Musím opravit chybu v záhlaví.Zakladatel Vítovec je z Plzně.V muzeu jsem také byl ze zvědavosti co
uvidím.Musím říci,že některé věci nemají vůbec
souvislost s názvem.Na př.půlhodinový projekt
o odsunu je jednostranně zaměřený na výpovědi
bývalých osadníků a chybí vyváženost s názory
současných a těmito lidmi donucených českých lidí
po nástupu fašismu, k opuštění svých domovů.To je první věc kterou se film nezabývá a tím celý projekt
pozbývá věrohodnosti.O dalším ať si každý udělá
svůj úsudek.
 
Re: Re: a kdo to je ten zakladatel?
havran 62 | 29.5.2011 10:19 | id 31754 | nahlásit
Ja mám jasno, dřív kecali bludy a dnes je to to samé. Pocházím z Bělé a vím jak to chodilo, měštácí o tom nemají ani ponětí.Sloužil jsem na 7.rPS
 
Re: Re: a kdo to je ten zakladatel?
Michaela Podraná | email | 6.3.2014 16:13 | id 71840 | nahlásit
Tak to jsem zklamaná, přestěhovala jsem se na Rozvadov a mé dobrodružné a badatelské sklony mi tu skoro vůbec nedají spát když je krásný slunečný den.
Jsem přímo alergická na komerční medializaci. Tušila jsem, že projekt bude přitažený za vlasy ale z všech vašich reakcí, jsem zklamaná ale tušila jsem, že si z z přitažených přednášek budu muset udělat svůj vlastní obrázek! Jenže já bych chtěla slyšet skutečné příběhy, Bohužel nemám už ani jednoho dědečka ani babičku a tak bádám sama. Ale je hrozně těžké dostat se až k pravdě :(
 
Re: Re: Re: a kdo to je ten zakladatel?
majortc | 24.3.2015 03:31 | id 88078 | nahlásit
Zdravím Vás , zkuste zajít k nám na Rotu ( kóta). Snažíme se vybudovat objekt kde by vše bylo reálně zpracované, exponátů máme podstatně méně ale snažíme se ukázat běžný život vojáků ZVS a důstojníků v době střežení státní hranice. Pomůže nám každá rada nebo i věcný dar přibližující tuto dobu.
Kontakt 602467686
 
Re: a kdo to je ten zakladatel?
jisa | email | 29.5.2011 10:17 | id 31753 | nahlásit
péesáky rád , zřejmě, nemá. ale diky jim získaný prachy , zřejmě, ty miluje....


Přidáváte nový komentář
plus okno minus
... lze napsat ještěznaků
Ochrana proti spamu. Napište číslo stodvacet:


   


  • hvězdičkou * jsou označena povinná pole
  • maximální délka textu komentáře je 2000 znaků
  • odřádkování textu komentáře (ENTER) zůstane zachováno
  • HTML tagy nebudou použity
  • WWW adresy budou automaticky převedeny na odkazy
  • reagovat lze pouze do 5 úrovně
  • vyhrazujeme si právo smazat nevhodné příspěvky

Muzeum železné opony Rozvadov

Okres: Tachov

GPS: 49°39'20.848"N, 12°31'33.080"E

Najít na mapě

Muzeum železné opony v Rozvadově bylo otevřeno Nadací železná opona 14. května 2011 v suterénu budovy celnice starého hraničního přechodu Rozvadov. Rozvadov byl nejznámější hraniční přechod mezi Východem a Západem. Expozice nabízí cca 800 fotografií a stovky exponátů.

A2011-05-28 16:17:38 U2023-03-03 12:17:13 TG139