Různé

« Zpět | Jdi na seznam | Obnovit | Vaše komentáře (28)

(pro změnu obrázku můžete použít CTRL + šipky ↔ numerické klávesnice)
42 foto (BGS GSK) z celkových 61

Foto 42
Přístroje v horní části kokpitu - 45° vlevo.
Foto 1 Foto 2 Foto 3 Foto 4 Foto 5 Foto 6 Foto 7 Foto 8 Foto 9 Foto 10 Foto 11 Foto 12 Foto 13 Foto 14 Foto 15 Foto 16 Foto 17 Foto 18 Foto 19

Autor: BGS | Pořízeno: 1987 | Foto: 19 fotek

Foto 20 Foto 21 Foto 22 Foto 23 Foto 24 Foto 25 Foto 26 Foto 27 Foto 28 Foto 29 Foto 30 Foto 31 Foto 32 Foto 33 Foto 34 Foto 35 Foto 36 Foto 37 Foto 38 Foto 39 Foto 40 Foto 41 Foto 42 Foto 43 Foto 44 Foto 45 Foto 46 Foto 47 Foto 48 Foto 49 Foto 50 Foto 51 Foto 52 Foto 53 Foto 54 Foto 55 Foto 56 Foto 57 Foto 58 Foto 59 Foto 60 Foto 61

Autor: BGS GSK | Pořízeno: 1987 | Foto: 42 fotek



Vaše komentáře...
Přidat nový komentář...
Nenormální doba
Milan Plch | email | 20.12.2014 18:25 | id 82656 | nahlásit
Kdybychom žili v normálním světě, jistě by k podobné události nikdy nemohlo dojít. Myslím, že tahle událost je typickým příkladem naprosté nenormálnosti a nesvobody prostého rozhodnutí chtít žít jinak a jinde. Na to, abychom tu házeli ostrými slovy a soudy toho přece jen o celé události a hlavně o životech aktérů tolik nevíme.
 
Re: Nenormální doba - co je to ??
Jan | 20.12.2014 19:03 | id 82658 | nahlásit
Normální/nenormální svět , jsou velmi relativní pojmy. Tehdy se asi předpokládalo že někdo, do koho společnost investovala nemalé peníze ( a domnívám se, že výcvik vojenského pilota nebyl a není levnou záležitostí), jí to bude také přiměřeným způsobem vracet. Alespoň v případě těch pilotů, kteří u letectva určitě nesloužili z donucení na základ nějakého povolávacího rozkazu, by se to dalo obzvlášť očekávat.
Takové to papouškování tlachů o nesvobodě, mi v tomto případě vůbec nesedí a připadá mi to docela stupidní.
 
Re: Nenormální doba
otow | 26.12.2014 15:45 | id 83078 | nahlásit
Mam dojem,ze brzy pozname kam jsme dosli......a dobre nam nebude....
Přelet
Josef | 9.12.2014 17:19 | id 82107 | nahlásit
Souhlasím s Tebou. Zanechat rodinu maximální syčák.To není ani člověk.Taky znám takový případ. Josef.
 
Re: Přelet
otow | 14.12.2014 12:26 | id 82298 | nahlásit
Vojenska zrada,ta je nejhorsi.......
 
Re: Re: Přelet
major | 1.10.2015 00:15 | id 95432 | nahlásit
Tak je to spravne. Tak to ma byt...
 
útěkáři za svobodou
Kadlík | 18.4.2020 20:02 | id 146082 | nahlásit
Tak v civilizovaných zemích se rodina pouštěla. Tady holt zavřeli všechny příbuzný a známý a děti skončily v dd. Opačně to nezjistíme. Sem kdyby někdo utekl ze západu tak by musel být dementní. Jedinej utekl Dean Read či jak se ten herec jmenoval. Pak když procitl a chtěl se vrátit tak ho stb utopila v bazénu. A jak řekl Jan Neckář, byl to velmi dobrý plavec.
Měl sem na chatě kamaráda a byl u pohraničníků. To o něm říká lecos. Byl na opušťáku a vyprávěl jak chytili rodinu se dvěma dětma a tak jim nabančili. Říkal sem mu, ale Vláďo, oni jen chtěli na svobodu ... Koukal na mě jak puk. Až když se vrátil z vojny tak procitl.
 
Re: útěkáři za svobodou
... | 18.4.2020 21:32 | id 146084 | nahlásit
Kadlíku, meleš nesmysly, co měla stb společného s Reedem, když žil v NDR, a kdy ty jsi procitl? :-D
 
Re: Re: útěkáři za svobodou
Tomáš | 19.4.2020 06:38 | id 146092 | nahlásit
Nic po ránu nepotěší víc, než když si počte o dvou hajzlech, kteří zdrhli za kopečky jako vojáci z povolání, ne kvůli nějaké pomyslné svobodě, ale kvůli prachům.
 
Re: útěkáři za svobodou
Andrle Josef | 20.4.2020 08:51 | id 146121 | nahlásit
StB v NDR,trochu přehnané,spíše CIA bych typoval,oni asi nemohli unést,že někdo prchnul z tak "skvělé" země jako je USA, trochu přemýšlet, než napíšete takový blábol, už tenkrát byli látky, které vás na pár vteřin ochrnuli,pak stačí podržet hlavu pod vodou,voda je v plicích a je to utopení,a ta látka je po nějaké době nezjistitelná,tak to mohlo být.nevim jaký zájem by měla Stasi na smrti pana Dean Trasa?
 
Re: útěkáři za svobodou
Palo | email | 22.4.2020 14:51 | id 146180 | nahlásit
Reed podľahol ideológii komunizmu. Presťahoval sa do východného Nemecka kde aj zomrel.
 
Re: útěkáři za svobodou
Max | 25.9.2021 23:14 | id 159015 | nahlásit
a čo to je tá sloboda ? Ja to definujem podľa Russoua : Sloboda nie je to, že môžeš všetko, čo chceš, ale to, že nemusíš robiť to, čo nechceš. A oni čo takého museli robiť, čo nechceli ? Takže zradcovia, podvodníci, dezertéri, ktorým potom už nikto ani a západe neveril. Hľadali Pečenoholuboland, a našli len poníženie zradcov. Za kus žvanca zradili vlasť. Preto každý emigrant je svojim spôsobom podvodník. Strielali sa na hraniciach, lebo nechali tu dlhy za mnohé pôžitky. Na Západe strielajú aj za menej. A kto by chcel nálepkovať, tak som nebol ani pionier a odborár. Nemusel som. Teda som bol slobodný.
Přelet
Milan | 2.12.2014 16:42 | id 81821 | nahlásit
Děkuji za info.Zajímavé, o tom případu jsem neměl ani potuchy. Josef
Typ vrtulníku
O. Vítek | email | 2.12.2014 12:45 | id 81811 | nahlásit
Kluci od vysokých věží... co že je to za typ toho vrtulníku, který přilétá k té Mi-2? Viděli jste ho někdy "naživo"?
Dle těch fotek to je pořádný macek!
Olda
 
Re: Typ vrtulníku
Luboš Poustka | email | 2.12.2014 13:04 | id 81812 | nahlásit
Podle mě je to čertví jaká varianta stroje Sikorsky CH-53 a ten jsem z věže naživo nikdy neviděl.
 
Re: Typ vrtulníku
oscarpapa | 2.12.2014 13:19 | id 81813 | nahlásit
Je to CH-53G, Bundeswehr jich má v různých verzích 62 kusů ( dle Wikipedie ).
 
Re: Re: Typ vrtulníku
Jan | 2.12.2014 23:20 | id 81841 | nahlásit
Přesně tak. Je to americký těžký transportní vrtulník Sikorsky, CH 53 G "Sea Stallion", písmeno "G" značí Germany, tedy verzi vyráběnou již v Německu. Zalétán byl již v roce 1964 a prošel bojovým nasazením jako dopravní vrtulník ve válce ve Vietnamu a dalších konfliktech. Jeho verze označovaná jako HH 53 "Super Jolly" s výkonnějšími motory, pancéřováním některých částí a 3 šestihlavňovými kulomety Gatling, sloužila k záchraně sestřelených pilotů a obklíčených vojáků v týlu nepřítele.
MI-2 je lehký transportní vrtulník původně sovětské konstrukce, nicméně jeho celá produkce probíhala v Polsku. K nám se tyto stroje dostaly poprvé počátkem 70. let, kdy byly provozovány výhradně u Letecké správy MV pro pátrací, vyhledávací a záchranou službu. Do leteckých sil ČSLA byly tyto stroje zařazeny až po roce 1980.
Přelet
Millan | 2.12.2014 12:18 | id 81808 | nahlásit
Prosím jak dopadla posádka? Ví se o pilotech kde jsou nebo už žijí zase v republice? Děkuji Josef.
 
Re: Přelet
oscarpapa | 2.12.2014 12:35 | id 81810 | nahlásit
Jejich osudy jsou krátce popsány v článku, na který odkazuje první link v pravém sloupci. Odstavec začíná slovy "Mail od pana Komárka ...".
 
Re: Re: Přelet
Honza | email | 8.12.2014 17:57 | id 82059 | nahlásit
Doplnění,jeden z pilotů zanechal bez rozpaků a hlavně bez prostředků v ulici Skupova 18 Plzeň,svoji malou dcerku i manželku.Výsledek,nic moc.Žena psychicky tuto zátěž neunesla a skončila na psychiatrii Dobřany,přišla o všechno.Dcerka zmizela asi v DD.Pro někoho je pilot asi hrdina,pro mne je to s**č,kterému bych ruku nepodal.
 
Re: Re: Re: Přelet
Jarek | email | 18.7.2016 15:56 | id 106713 | nahlásit
Souhlas s p. Honzou... On se měl možná o trochu líp, ale jeho blízké , to poznamenalo na zbytek života... Ps nevíte něco o té T-815VT Docela koukám na civilní SPZ nejspíš propůjčenou , jen pro ten převoz....Jaryn
 
Re: Re: Re: Re: Přelet
Juřa | email | 14.11.2017 18:58 | id 122457 | nahlásit
T- 815 VT + AD-28 byla z letiště Čáslav/ dílny -11.TO / velel tomu tehdy pplk. Slavíček, řidič tahače Karel Kulhánek. řidič AD-28 prap. Prchal , několik dnů po této taškařici z které měl Karel obrovskou prdel, byl u nás v dílnách /12. TO / v Olomouci, tak mi to celé povyprávěl....v článku není zmíněno podjíždění pod železniční tratí kde se zasekl a musel upouštět kola na podvalu, největší srandu měl z ostražitých kontrášů, kteří je hlídali aby snad někoho nepozdravili, nebo nevzali čáru ke kapitalistům, nech těli je pustit bez dozoru ani na WC....tak asi tak. Příslušnost k dílnám 10LA - viz žlutý obdelníček na nárazníku tahače.....
 
Re: Re: Re: Re: Re: Přelet
Radek | email | 12.4.2021 12:53 | id 155803 | nahlásit
Dobře si na to pamatuji, sloužil jsem tehdy v Líních a zrovna jsem držel hotovost pro případ havárie vrtulnīku. Z počátku se všechno tutlalo jako že byla nehoda. Večer jsme ale sledovali tajně televizi BRD nebo ZDF a tam náš vrtulník po přistání v Regensburgu.
Myslím, že se nesmėlo 3 týdny létat v 10. letecké než prověří piloty a pak jim přidali každý týden nějakou hodinu PŠM navíc.
Jinak ti piloti byli docela fajn chlapi, co si pamatuju.
Zde již nelze dále reagovat


Přidáváte nový komentář
plus okno minus
... lze napsat ještěznaků
Ochrana proti spamu. Napište číslo stodvacet:


   


  • hvězdičkou * jsou označena povinná pole
  • maximální délka textu komentáře je 2000 znaků
  • odřádkování textu komentáře (ENTER) zůstane zachováno
  • HTML tagy nebudou použity
  • WWW adresy budou automaticky převedeny na odkazy
  • reagovat lze pouze do 5 úrovně
  • vyhrazujeme si právo smazat nevhodné příspěvky

Jediný úlet pilotů v historii ČSLA - Mi-2 r. 1987

Úlet Mi-2

Píše se rok 1987, 4. březen, nastupuje jaro. V tehdejší NSR začínají manévry NATO s názvem Wintex/Cimex 1987. Scénář cvičení - jako vždy: Západ se brání útoku Varšavské smlouvy.
V této době se rozhodují dva piloti 19. a 20. vrtulníkového odřadu ČSLA na letišti v Plzni - Líních k dezerci. Využívají cvičného letu a v nejnižší možné výšce přelétají hranici ČSSR ve Všerubském průsmyku.
(Podrobnosti úletu a jeho následky jsou k přečtení ZDE.)

Nás zde bude zajímat, co se dělo v té chvíli na druhé straně. Přes vyhlášené cvičení jednotek NATO a očekávanému testu systému protivzdušné obrany v Bavorsku se podařilo něco neuvěřitelného: vrtulník se dvěma neozbrojenými dezertéry dosáhl hloubky 70 km na německém území bez toho, aby ho objevily hotovostní stíhací letouny, bez jediné protiakce ze strany pozemních jednotek protivzdušné obrany. Mi-2 přistává v 15:10 prakticky v centru Regensburgu, poblíž bývalé radarové stanice před očima dvou vojáků Bundeswehru, kteří po procitnutí z překvapení, které jim připravil vrtulník s československými výsostnými znaky volají polní četnictvo, na místo doráží policie. Oba piloty odváží na policejní ředitelství. Začínají jejich výslechy, zájem o ně má BND i CIA, experti NATO prohlížejí opuštěný vrtulník. Československá strana zase řeší, jak ho dostat zpátky domů. Nakonec to vyřeší takto.

Tyto fotografie pocházejí z archivu BGS a jsou u nás uveřejňovány úplně poprvé.
A2014-12-01 15:29:20 U2015-01-29 13:06:38 TG0