Re: Kolo-návary
Jan | 30.11.2013 17:34 | id 67170
Pokud by to kolo bylo vyfotografované i z druhé strany, bylo by více zřejmé, že je i z této strany téměř stejné a směrem ke svému středu poněkud vypouklé/tedy pokud je kolo kompletní/. Samotné pojezdové koleso jsou v podstatě dva ocelové výlisky, přiložené k sobě, na které se ještě před konečnou montáží nasazuje ta gumová obruč. Na konec se obě poloviny kola spojí pomocí těch středových šroubů a jako jištění (aby se to náhodou nerozpadlo) se kolem protáhnou protáhnou 2, nebo 4 trny, které se na vnějších stranách provaří a přivaří k disku.
To jsou ty dva vyditelné návary , kterými jsou ve skutečnosti opatřena všechny pojezdová kola tohoto typu v počtu 2 -4 , podle typu vozidla na kterém jsou použita . U BMP(BVP) jsou vždy 4. Při jakémkoli poškození kola, nebo gumové obruče, se vyměňuje celé kolo.
Předmětné kolo (pokud skutečně pochází z roku 1968) nemůže být ze žádného typu BMP(BVP). Ty se u nás objevily až ve druhé polovině 70.let.
Zdravím.