Různé

« Zpět | Jdi na seznam | Obnovit | Vaše komentáře (15)

(pro změnu obrázku můžete použít CTRL + šipky ↔ numerické klávesnice)
1 foto (xxxx) z celkových 2

Foto 1
Foto 1 Foto 2

Autor: xxxx | Pořízeno: xxxx | Foto: 2 fotky



Vaše komentáře...
Přidat nový komentář...
Koleska
Petr | 21.12.2011 12:56 | id 39439 | nahlásit
Koleska byl v době kdy se děla tahala koňmi ten vozík na kterém seděl kočí a lafety děla byly položené na něm. Proto ta masivní pogumovaná kola. Kulaté kování na zemi ukazuje, že tam byla dřevěná oj.
vozík
Jan | 27.6.2011 20:23 | id 32937 | nahlásit
Není to žádná záhada a nejblíže pravdě je Jarda a Bříza s tím, že je to koleska, kterou používali montážníci tehdejší Československé pošty k rozvážení dřevěných sloupů na trasách výstavby VTTS (veřejné telefonní a telegrafní sítě). Gumové obruče to má proto, že se ty sloupy tahaly hlavně po silnicích, kolem kterých se VTTS z důvodů snadnější údržby tenkrát budovala.
 
Re: vozík
jirka z Kvildy | 28.6.2011 19:18 | id 32960 | nahlásit
Paukner když byl ještě živ,potvrdil,že Mašínové se s tou károu skutečně chtěly dostat za hranice,že měla gumy to proto aby jí PSáci neslyšely,divím se,že se tam tak volně povaluje,že jí nemá někdo na hrádečku,,prý na ní měli Mašínové prak s laserovou optikou Carl Cais Jena z NDR,kde udělali soudruzi chybu je mi záhadou
 
Re: Re: vozík
Láďa | email | 28.6.2011 19:51 | id 32964 | nahlásit
Taky jsem nad tím přemýšlel, že to bylo na tahání sloupů, ale ty by se po delší jízdě na konci dost poškodily. Konce by se odrbaly. Spíš to svážení kmenů. Ale proč na čáře? Ono to vypadá jak "oplen". Část klády mohla být na voze a střed na vozíku. Propojit to dřevěným ojem s koňským povozem by asi nebyl problém. Jo tyhle staré "porychtunky" jsou někdy záhada. Jezdím s vnuky po skanzenech a někdy jsem taky na rozpacích na co některá věc byla a to jsem vyrostl po válce na venkově. Tohle se mi zdá moc masívní, litinová kola, navulkanizovaná guma a celá "bytelná konstrukce asi nebyla pro práci v zemědělství nebo v lese. Bylo by to na tehdejší dobu drahé.
 
Re: Re: Re: vozík - pro Láďu
Jan | 28.6.2011 21:46 | id 32973 | nahlásit
Ono se to netahalo na žádné velké vzdálenosti, a pokud se ty klády odrbaly, tak to bylo jedno, protože se to tím koncem stejně zakopalo do země. Netahali to koně, ale většinou traktor ZETOR 25 A (N), nebo nějaký náklaďák. Do tý objímky patří ještě železná roura, která byla na druhém konci opatřena okem pro závěs. Mohlo se to používat k různým účelům, možná i k tahání kůlů na stavbu EZOHu, ke stavbě telefonního vedení v blízkosti SH, nebo čert dneska ví k čemu jim to tam bylo dobrý.
 
Re: Re: Re: Re: vozík - pro Láďu
jirka z Kvildy | 28.6.2011 22:30 | id 32975 | nahlásit
Zbytečné,ten vozík měl Nowotny a pak Mašínove vybavenej laserovým prakem ,je to legendární vozík ,pro Topola jako ušity
 
Pro Jirku z Kvildy
Jan | 29.6.2011 11:04 | id 32979 | nahlásit
Jo, to je taky jedna z možných variant využití. Při trošce fantazie to mohl být i katapult na kravský lejna.
Zde již nelze dále reagovat
vozík
Láďa | email | 25.6.2011 14:59 | id 32853 | nahlásit
Tak to vám mohu říct celkem přesně. Je to vozík pro nouzové odtažení náklaďáků, při poruše přední osy. Toto zařízení je velmi staré a na snímku je už upravené pro jiný účel. Jako kluk jsem ho viděl v činnosti, někdy v roce 1956. Dodnes se, samozřejmě v jiné konstrukci, používá k podobným účelům. Ženisté ho používají při odtahu vozidel. Na otočném ramenu má ale držáky v podobě U, do kterých se uloží přední osa. Je to masívnější, ale kola mají stále z plné gumy. Výstupky na otočném rameni měly zabránit klouzání šasi, nebo nápravy. Možná že si ho opravdu někdo upravil na stahování kmenů, protože má navařenou trubku na upevnění dřevěného oje, pro tažení koňmi. No ale zase nemá úchyty pro rozporku, jo jsou to někdy záhady.
 
Re: vozík
jirka z Kvildy | 26.6.2011 11:28 | id 32879 | nahlásit
Pamětníci říkají,že tuhle luxusní káru používal kral Šumavy Franz Nowotny když ho táhl osel k bavorské hranici a do Rohrbachu .Na kvildě v hospodě se vypráví,že mu jí horlivý Mašínové sebrali a překonávali s ní hranici do NDR,avšak osel se jim před drátěným zátarasem splašil a nezbylo než tam káru nechat,osobně bych jí věnoval Topolánkovi za reprezentaci hulvátství v ČR
EZOH
Pavel M. | 18.5.2011 19:53 | id 31426 | nahlásit
Skutečně to může být nějaký porichtung na odvíjení ostnatého drátu z kluba při stavbě zátarasu.
Jen poznámka - Na hranicích s NDR EZOH (elektrické zařízení ochrany hranic) nebyl vybudován. Pouze jednostěnný drátěný zátaras.
 
Re: EZOH
Jirka L. | email | 23.5.2011 12:12 | id 31561 | nahlásit
Dovolil bych si oponovat - od několika pohraničníků, kteří v té době sloužili na hranici s NDR, mám informaci o funkční EZOH ověřenou, i některé historické zdroje toto také uvádějí. Nebyla však instalována po celé délce hranice.
Dělo?
Pavel | 18.5.2011 19:17 | id 31424 | nahlásit
Nebyl to náhodou nějaký menší kanón?
Stroje
Jarda | 18.5.2011 19:04 | id 31422 | nahlásit
Podle mě je na prvním snímu tkzv kolesna, používala se na přibližování dřeva. V objímce byla oj, kolesna se umístila k oddenku klády, oj se zvedla a pomocí řetězu se kláda upevnila. Potom se tahem za oj, jako pákou, kmen zvednul do vidlice, zapřáhla se kobyla a jelo se na skládku...
 
Re: Stroje
Bříza | email | 18.5.2011 21:44 | id 31429 | nahlásit
Je to kolesna ke stahování klád, akorád mi trochu nesedí ta pogumovaná kola.
vozíky
Bořivoj Dostál | email | 18.5.2011 19:02 | id 31421 | nahlásit
Na prvním snímku je vozík na kterém bylo položeno klubo drátu a to se samo odvíjelo. Na druhém snímku nevím co to je


Přidáváte nový komentář
plus okno minus
... lze napsat ještěznaků
Ochrana proti spamu. Napište číslo stodvacet:


   


  • hvězdičkou * jsou označena povinná pole
  • maximální délka textu komentáře je 2000 znaků
  • odřádkování textu komentáře (ENTER) zůstane zachováno
  • HTML tagy nebudou použity
  • WWW adresy budou automaticky převedeny na odkazy
  • reagovat lze pouze do 5 úrovně
  • vyhrazujeme si právo smazat nevhodné příspěvky