Re: PRAGA V3S.
Jan | 28.11.2010 21:47 | id 22870
Je sice pravda, že Praga V3S byla "vykopávka", ale jednalo se o střední nákladní automobil s velmi dobrými parametry a s vysokou průchodností v terénu. V době svého vzniku se jednalo o vskutku nadčasové a nenáročné vozidlo a celá řada jich jezdí dodnes. Když se na tom něco jak se říká "popsulo", tak se to dalo opravit snad v každém JZD,nebo Státním statku. Jejich jedinou slabinou snad bylo problematické startování ve větších mrazech. Je jasné, že Tatra 815 , jako těžký nákladní automobil, by asi na rotách neměl využití. Jeden čas byly na některých rotách také takové malé náklaďáčky TATRA 805. Sice to nemělo takovou průchodnost v terénu jako "vejtřaska", ale na zpevněných cestách se s tím jezdilo perfektně. Byl v tom 8 válcový benzínový motor do V, stejný jako v Tatře 603/613 a pro svůj charakteristický zvuk to mělo přezdívku "kvíčala". Hlavně to ale jezdilo na brigádách a snad i na praporech. Později to jezdilo již jen jako spojovací vozidla.