Různé

« Zpět | Jdi na seznam | Obnovit | Vaše komentáře (32)

(pro změnu obrázku můžete použít CTRL + šipky ↔ numerické klávesnice)
1 foto (internet nebo reprofoto) z celkových 10

Foto 1
Foto 1 Foto 2 Foto 3 Foto 4 Foto 5 Foto 6 Foto 7 Foto 8 Foto 9 Foto 10

Autor: internet nebo reprofoto | Pořízeno: | Foto: 10 fotek



Reakce na komentář...
Re: Re: OT 810
Pavel Dupač | email | 20.9.2014 19:02 | id 79262
Ten hákový kříž tam byl možný,sám jsem řídil Otéčko na které nám filmaři místo věžového čísla namalovali kříž a natáčeli jsme film o Slovenském povstání.Dělo se to na tankodromu pod Kletí.Jejich barva byla skutečné tak kvalitní,že to prosvítalo ještě po třech přestříkáních.


Reagujete na komentář
plus okno minus
... lze napsat ještěznaků
Ochrana proti spamu. Napište číslo stodvacet:


   


  • hvězdičkou * jsou označena povinná pole
  • maximální délka textu komentáře je 2000 znaků
  • odřádkování textu komentáře (ENTER) zůstane zachováno
  • HTML tagy nebudou použity
  • WWW adresy budou automaticky převedeny na odkazy
  • reagovat lze pouze do 5 úrovně
  • vyhrazujeme si právo smazat nevhodné příspěvky

OT-810

OT-810 byl československý kolopásový obrněný transportér, který byl vyráběn podle německých obrněnců SdKfz 251. Po ukončení války se uvažovalo o pokračování této výroby a vznikl tak projekt OT-810, který však nebyl uskutečněn. K němu se čs. armáda vrátila až v padesátých letech, kdy bylo rozhodnuto obnovení projektu OT-810 v podniku Tatra. Zkoušky zmodernizovaného "československého Haklu" se uskutečnily v roce 1959 a stroj dostal název OT vz. 59, který se však neujal a v armádě se tento nový obrněný transportér označoval jako OT-810. V letech 1958 a 1959 proběhla výroba ověřovací série v Podpolianských strojírnách Detva. Do roku 1962 bylo vyroveno kolem 1500 kusů různých obměn. Poslední kusy OT-810 byly vyřazeny ze skladů Armády České Republiky v roce 1995.


Tento typ transportéru patřil i do výzbroje složek PS. Zde si přečtěte komentář J. Houška: "V roce 1970, kdy jsem v lednu přišel jako psovod na 11. rPS Čerchov (Domažlická brigáda), byly ve stavu techniky nejen Gaz 69, V3S a OT 64, ale také i OT-810. Tento transportér se osvědčil, když nás občas v zimních měsících vozil na stanoviště a při bojovém poplachu odjížděl ke skrytému stanovišti. V dubnu 1970 započala však jejich likvidace a OT-810 putovaly do Domažlic a odtud pak vlakem někam do skladů na Slovensko."

Všeobecné a provozní údaje
Hmotnost
pohotovostní (bez osádky) 7600 kg
nosnost 1400 kg
maximální hmotnost přívěsu 3000 kg
osádka (včetně řidiče) 12 osob
Rozměry
délka 5710 mm
šířka 2190 mm
výška s lafetou 2100 mm
světlá výška 320 mm
Rychlost
maximální 60 km/h
průměrná na silnici 30 až 35 km/h
průměrná na polních cestách 25 až 30 km/h
Dojezd
na silnici 600 km
po polních cestách a v terénu 400 km
Norma spotřeby paliva na 100 km jízdy
letní 75 l
zimní 85 l
spotřeba oleje 0,5 l/100 km
Překonávání překážek
maximální stoupání 40°
maximální boční náklon 25°
šířka příkopu 1,5 m
výška stěny 0,3 m
hloubka brodu 0,7 m
vnější průměr nejmenší zatáčky 12 m
Obsah paliva a oleje
palivo v hlavní nádrži 153 l
palivo v pomocné nádrži 85 l
olej v mazacím ústrojí motoru 26 l ( v nádrži 18 l)
Napětí v elektrické síti
24 V
Výzbroj
kulomet vzor UK 59 ráže 7,62 mm
maximální dostřel 4800 m
nepřetržitost střelby 250 ran
Lafeta kulometu
náměr 20° až +85°
odměr lafety 360°
odměr kulometu na pivotovém čepu +-10°
Hnací a pohybové ústrojí
motor typ T-928-3
druh čtyřdobý osmiválec do V, naftový s přímým vstřikem paliva,
vzduchem chlazený s automat. regulací chlazení
maximální výkon při 2000 ot/min 88,3 kW (120 k)
palivo motorová nafta 30 nebo 45
A2011-03-01 17:26:29 TG0