Různé

« Zpět | Jdi na seznam | Obnovit | Vaše komentáře (32)

(pro změnu obrázku můžete použít CTRL + šipky ↔ numerické klávesnice)
1 foto (internet nebo reprofoto) z celkových 10

Foto 1
Foto 1 Foto 2 Foto 3 Foto 4 Foto 5 Foto 6 Foto 7 Foto 8 Foto 9 Foto 10

Autor: internet nebo reprofoto | Pořízeno: | Foto: 10 fotek



Reakce na komentář...
Re: OT 810
Jan | 14.9.2013 11:09 | id 64446
OT 810, vzhledem k době, kdy byl vyráběn, nemohl být v užívání německého Wehrmachtu. Je fakt , že s ohledem na některé shodné vnější rysy s německým transportérem SdKfz 251, byl a stále je používán k natáčení filmů s tématikou II. světové války.
Německý Wehrmacht, nikdy na své pozemní technice, nepoužíval k jejímu označení hákový kříž. Hákový kříž se vyskytoval pouze na svislých ocasních plochách některých typů německých letadel, a to jen v počátečních fázích II. světové války.
Zdravím.


Reagujete na komentář
plus okno minus
... lze napsat ještěznaků
Ochrana proti spamu. Napište číslo stodvacet:


   


  • hvězdičkou * jsou označena povinná pole
  • maximální délka textu komentáře je 2000 znaků
  • odřádkování textu komentáře (ENTER) zůstane zachováno
  • HTML tagy nebudou použity
  • WWW adresy budou automaticky převedeny na odkazy
  • reagovat lze pouze do 5 úrovně
  • vyhrazujeme si právo smazat nevhodné příspěvky

OT-810

OT-810 byl československý kolopásový obrněný transportér, který byl vyráběn podle německých obrněnců SdKfz 251. Po ukončení války se uvažovalo o pokračování této výroby a vznikl tak projekt OT-810, který však nebyl uskutečněn. K němu se čs. armáda vrátila až v padesátých letech, kdy bylo rozhodnuto obnovení projektu OT-810 v podniku Tatra. Zkoušky zmodernizovaného "československého Haklu" se uskutečnily v roce 1959 a stroj dostal název OT vz. 59, který se však neujal a v armádě se tento nový obrněný transportér označoval jako OT-810. V letech 1958 a 1959 proběhla výroba ověřovací série v Podpolianských strojírnách Detva. Do roku 1962 bylo vyroveno kolem 1500 kusů různých obměn. Poslední kusy OT-810 byly vyřazeny ze skladů Armády České Republiky v roce 1995.


Tento typ transportéru patřil i do výzbroje složek PS. Zde si přečtěte komentář J. Houška: "V roce 1970, kdy jsem v lednu přišel jako psovod na 11. rPS Čerchov (Domažlická brigáda), byly ve stavu techniky nejen Gaz 69, V3S a OT 64, ale také i OT-810. Tento transportér se osvědčil, když nás občas v zimních měsících vozil na stanoviště a při bojovém poplachu odjížděl ke skrytému stanovišti. V dubnu 1970 započala však jejich likvidace a OT-810 putovaly do Domažlic a odtud pak vlakem někam do skladů na Slovensko."

Všeobecné a provozní údaje
Hmotnost
pohotovostní (bez osádky) 7600 kg
nosnost 1400 kg
maximální hmotnost přívěsu 3000 kg
osádka (včetně řidiče) 12 osob
Rozměry
délka 5710 mm
šířka 2190 mm
výška s lafetou 2100 mm
světlá výška 320 mm
Rychlost
maximální 60 km/h
průměrná na silnici 30 až 35 km/h
průměrná na polních cestách 25 až 30 km/h
Dojezd
na silnici 600 km
po polních cestách a v terénu 400 km
Norma spotřeby paliva na 100 km jízdy
letní 75 l
zimní 85 l
spotřeba oleje 0,5 l/100 km
Překonávání překážek
maximální stoupání 40°
maximální boční náklon 25°
šířka příkopu 1,5 m
výška stěny 0,3 m
hloubka brodu 0,7 m
vnější průměr nejmenší zatáčky 12 m
Obsah paliva a oleje
palivo v hlavní nádrži 153 l
palivo v pomocné nádrži 85 l
olej v mazacím ústrojí motoru 26 l ( v nádrži 18 l)
Napětí v elektrické síti
24 V
Výzbroj
kulomet vzor UK 59 ráže 7,62 mm
maximální dostřel 4800 m
nepřetržitost střelby 250 ran
Lafeta kulometu
náměr 20° až +85°
odměr lafety 360°
odměr kulometu na pivotovém čepu +-10°
Hnací a pohybové ústrojí
motor typ T-928-3
druh čtyřdobý osmiválec do V, naftový s přímým vstřikem paliva,
vzduchem chlazený s automat. regulací chlazení
maximální výkon při 2000 ot/min 88,3 kW (120 k)
palivo motorová nafta 30 nebo 45
A2011-03-01 17:26:29 TG0