Vaše komentáře...
Přidat nový komentář...
810 není SdKfz 251
Jožo |
11.11.2023 12:37 |
id 175135 |
nahlásit
OT 810 není 251 je jim jen inspirováno s využitím některých technologických prvků (třeba pojezd) Po válce nezustalo pro naší armádu tolik transportéru kolik by armáda potřebovala. Samozřejmě se trofejní používaly, ale jejídh údržba byla složitá(jako všechny polopásová vozidla) a byl nedostatek náhradních dílu. 810 a 251 jsou si na pohled podobné, ale při bližším pohledu se velice liší. Je jiný tvar karoserie. 251 byla shora otevřená s kolejničkou okolo pro montáž kulometu a stačil jeden granát shora bylo po osádce. Náš dostal strop s poklopy pro střelce a samostatný poklop pro střelce z kulometu s lafetou pro něj. 810 dostala motor z Tatry. Vyráběly se v mnoha verzích. BVP, zdravotní, velitelske ap. Některé byly upravené i pro BZK a ty se našly na několika rotách PS. Filmaři je rádi používají při natáčení válečných scén. Někteří jej jenom přetřou na šedo a namaliji trámový kříž. Ti detailnější jej trochu upraví aby víc připomínaly 251 (jeden takový upravený stoji v malem muzeu u silnice u Výškova- jsou tam i letadla,helikoptéry a jiná voj technika)
ot 810
Ked som služil v samostatnom odlučenom prapore mali sme hakl bojove išiel na to hore bzk 810 s dostrelom 7800 m pekne sa natiahli lanka a vytiahlo sa to až hore nebola to namahave ale boli to mrštne stroje išlo to ako strela bol som vel. dela . Ale ked sme išli na vvp tešil som sa
OT 810D
Pavel |
22.10.2021 10:17 |
id 159378 |
nahlásit
sloužil jsem v letech 1969/71 u PS Sušické brigády, na praporu Železná Ruda u čety BZK, ve funkci velitele obsluhy kanonu. Ostré střelby byly prováděny 2 x ročně na Vysokých lávkách v Prášilském prostoru a jednou za rok se jezdilo v zimě, po vlastní ose na střelby pohyblivých cílů do VÚ Boletice. Hakl byl i v zimě v terénu dobře pohyblivý, ale při střelbách často byla poruchová elektro instalace, pojistky vypadávaly.
Ot 810 Hakl
Mam na predaj 10ks uplne novych prednych plnych kolies na OTcko. Vyrobca Barum rozmer 32x6. Kolesa ju dva druhy dezenu.
Predam alebo vymenim za casti na Praga Rn-RND-A-150
0944323190
Prodám 2 ks podvozků OT 810
Standa |
1.10.2019 09:30 |
id 140960 |
nahlásit
Prodám 2 ks podvozků OT 810 jeden pojízdný, druhý by po pár hodinách práce byl také pojízdný. Nemají vrchní část pancéřování, jsou vhodné pro stavbu SKDFZ 251.
Více info na telefonu 731441844
Nabízím OT 810
Během pár měsíců nabídnu ke koupi OT 810. Donedávna pojízdný. Více informací pro případné zájemce na mail.
Re: Nabízím OT 810
Patrik |
12.3.2019 23:33 |
id 136486 |
nahlásit
Zdravim bude na predaj to ot ?
Re: Nabízím OT 810
Vladimír Kolomazník |
email |
15.1.2020 07:46 |
id 143698 |
nahlásit
Prosím o sdělení tech. stavu a cenovou představu a nějaké foto. V. Kolomazník
Re: Nabízím OT 810
dobrý den,za kolik?
OT 810 PRODEJ
Zdravím prodávám pojízdný hakl OT 810 mob:606221714
Re: OT 810 PRODEJ
Mám zájem. Prosím o bližší inforamci o aktuálnosti Vaší nabídky. Petr Fajl.
Re: OT 810 PRODEJ
je ještě volný, jaká je cena ?
Re: OT 810 PRODEJ
Lubomír Ondroušek |
email |
8.11.2017 14:09 |
id 122284 |
nahlásit
Je to ještě aktuální ? Sháním OT 810 pro kolegy z Belgie.
Děkuji.
OT 810
Má niekto záujem o kupu OT-810, ktoré je momentálne ešte nepojazdné ?
Re: OT 810
Zdravím je to ešte aktuálne? Vďaka.
Re: OT 810
Dobrý den, máte ještě na prodej OT-810, a jaká je cena, mám zájem o koupi.Děkuji Krutil.
Re: OT 810
Dobrý den, máte ještě na prodej OT-810, a jaká je cena, mám zájem o koupi.Děkuji Krutil.
Re: OT 810
Lubomír Ondroušek |
email |
8.11.2017 14:10 |
id 122285 |
nahlásit
Ano.
OT 810
U nás na útvaru VU 8127 Klatovy jsme měli 2 ks provozky a jeden měl přemalovaný hákový kříž, jenž byl viditelný.
Re: OT 810
Jan |
14.9.2013 11:09 |
id 64446 |
nahlásit
OT 810, vzhledem k době, kdy byl vyráběn, nemohl být v užívání německého Wehrmachtu. Je fakt , že s ohledem na některé shodné vnější rysy s německým transportérem SdKfz 251, byl a stále je používán k natáčení filmů s tématikou II. světové války.
Německý Wehrmacht, nikdy na své pozemní technice, nepoužíval k jejímu označení hákový kříž. Hákový kříž se vyskytoval pouze na svislých ocasních plochách některých typů německých letadel, a to jen v počátečních fázích II. světové války.
Zdravím.
Re: Re: OT 810
Ten hákový kříž tam byl možný,sám jsem řídil Otéčko na které nám filmaři místo věžového čísla namalovali kříž a natáčeli jsme film o Slovenském povstání.Dělo se to na tankodromu pod Kletí.Jejich barva byla skutečné tak kvalitní,že to prosvítalo ještě po třech přestříkáních.
Re: Re: Re: OT 810-pro K.Dupač
Jan |
20.9.2014 22:54 |
id 79269 |
nahlásit
Já netvrdím, že na některém OT 810, nemohl být z důvodů filmování namalován kříž, který značil pro potřeby natáčení příslušnost vozidla k německému Wehrmachtu. V ŽÁDNÉM PŘÍPADĚ VŠAK NEMOHLO JÍT O HÁKOVÝ KŘÍŽ namalovaný na boku vozidla, pokud ano ,tak šlo o fantasmagorii a základní neznalost režiséra.Všechna obrněná
vozidla německého Wehrmachtu, byla na viditelných místech označena klasickým německým křížem , tzv. BALKENKREUZem.(někdy uváděný jako "trámový kříž").Základem byl obyčejný klasický kříž, jehož vzhled se postupně měnil. Do ukončení války s Polskem šlo o klasický bílý uzavřený kříž. Avšak po celou dobu války v Západní Evropě , ale i při tažení v Rusku, již šlo o otevřený kříž s bílým lemováním na vnějších stranách, jehož vnitřek býval vyveden v černé barvě. Toto značení se až do ukončení války nezměnilo. Velikost kříže se měnila v závislosti na velikosti plochy, na které byl namalován.
Hákový kříž se na německé obrněné technice objevil pouze výjímečně, a to v případě použití ukořistěných ruských tanků T-34, kdy byla vedle označení klasickými trámovými kříži na bocích, na vrchní stranu věže u některých typů namalována říšsko-německá vlajka se svastikou (Hákovým křížem). Tímto opatřením se němečtí tankisté snažili předejít útokům vlastního letectva.
Za stejným účelem byly takto označeny i některé německé bitevní lodě a křížníky, t.zn. černým hákovým křížem v bílém kruhu, na přední, nebo zadní palubě. To je však již jiná kapitola.
Re: Re: OT 810
jarmax |
4.9.2016 12:51 |
id 108044 |
nahlásit
Zdar,OT 810......zvany HAKL..u nas ve Znojme u del.oddilu s nim jezdili spojari ze spoj.cety.....na Libave to bylo neprekonatelne vozidlo,melo mj.vynikajici a ucinne topeni...na fotkach zde je toto OT uverejneno....nutno hledat....bylo to vozidlo,ktere vydrzelo vse.Ale hakl snad byl nemecky vyrobek,do ktereho se pak montovaly ceske motory...vysvetlete to vojaci,treba Jan......cau.J.
Re: Re: Re: OT 810
jarmax |
4.9.2016 12:55 |
id 108045 |
nahlásit
Pardon,vysvetleno uz je.....je to v popisce stranky,stary vojak to nedusledne presel.....
Re: OT 810
TO JE NEPRAVDA. OT 810 MĚLY DRAK NĚMECKÉHO HAKLU ALE MOTORY TATRA. I LAFETA PRO KULOMET VZ. 59 BYLA JINÁ. CO JSEM SE DO NĚHO NASKÁKAL nACVIČOVALI JSME S NIMI ÚTOK ROTY. PAK TEPRVE PŘIŠLY Z POLSKA OT 64. bYLY NA NICH I BZK.
Re: Re: OT 810
V letech 75-76 jsem sloužil v Domažlicích u 1.Ptč.Měli jsme u čety 2 nebo 3 hakly ve výzbroji. Je pravda,že jsme na nich měli bazuky. Rád na ty doby vzpomínám.Ahoj
810
zdravím,mám takový tušení,že jsme ho měli v uloženkách v jičíně,ale na beton to nevím,je to už30let,roubíček
Re: 810
milda |
21.10.2019 14:18 |
id 141323 |
nahlásit
Myslím, že v roce 1975 už v Jičíně nebyly. Byl tam jeden tuším spojařský a na cvičení daleko nedojel. Byly tam Mazury, ale v 70. letech šly taky pryč.
dfsafda
dfafdsaf |
11.4.2013 10:42 |
id 59671 |
nahlásit
kupa ot-810
Zhanam ot-810 na predaj kde sa nachadza toto vozidlo?? a nieje na predaj??