Různé

« Zpět | Jdi na seznam | Obnovit | Vaše komentáře (166)

(pro změnu obrázku můžete použít CTRL + šipky ↔ numerické klávesnice)
1 foto (L.Kraučuk) z celkových 11

Foto 1
Foto 1 Foto 2 Foto 3 Foto 4 Foto 5 Foto 6 Foto 7 Foto 8 Foto 9 Foto 10 Foto 11

Autor: L.Kraučuk | Pořízeno: 8.2006 | Foto: 11 fotek



Reakce na komentář...
Re: Dotaz ke starším řidičům-pro Jezerák M.
Jan | 13.3.2011 18:51 | id 28426
Vozidlo, které máš na mysli je zřejmě prototyp čs. osobního teréního automobilu zn. Škoda 973, který byl v několika exemplářích použit i při natáčení muzikálu "Kdyby tisíc klarinetů " Díky tomuto filmu také dostalo přezdívku "Babeta". Vozidlo bylo vyvíjeno v 50.letech v tehdejších AZNP Mladá Boleslav a mělo zcela nahradit do té doby používaného "bojového Tudora". Spekulovalo se i o tom, že by mohlo být vyráběno i pro ostatní armády tzv. "východního bloku", včetně SSSR. Jednalo se skutečně o velmi dobrý teréní vůz ve své třídě a díky nezávislému zavěšení kol 4x4 a krátkému rozvoru, měl i vysokou průchodnost terénem. Na svou dobu měl i nebývale ekonomický provoz, průměrně spotřeba benzínu byla asi 11 l /100 km. Nutno však poznamenat, že "Babeta" neprošla jen díky ruské vojenské doktríně, ale objektivně posuzováno, na GAZ 69 nestačila. Ten "Babetu" překonával v řadě ukazatelů (nikoli ekonomických- to se tenkrát moc neřešilo), zejména však robustností a odolností své konstrukce a možnostmi pro předpokládané použití v bojových podmínkách. Nemá ale cenu tady vypisovat přednosti a nedostatky obou vozidel. "Babeta" byla velmi povedené vozidlo i co do svého vzhledu, vypadá velmi "akčně" a moderně i dneska. Požívala benzínový, vodou chlazený motor o obasu asi 1500 ccm, výkon cca 38 kW, průměrná spotřena 11-12 l/100 km a měla samonosnou karoserii (toto řešení podvozku se dnes u teréních vozidel používá vyjímečně-malá tuhost - sklon k většímu křížení karoserie).
Společnost TATRA Kopřivnice ve stejné době rovněž vyvíjela svůj osobní teréní automobil pod označením T 803/804 s tradičním "tatrováckým" podvozkem. Byl to velmi robustní vůz s benzínovým motorem o obsahu asi 2500 ccm. Ten však měl pro svou velkou hmotnost a další konstrukční problémy šance ještě menší. Že by toto vozidlo bylo vyvíjeno s naftovým, vzduchem chlazeným motorem, mi není nic známo. Zkušenosti s tímto prototypem a jeho prvky, byly pak využity u lehk.nákladního vozidla T 805 (Kvíčala, Kačena)


Reagujete na komentář
plus okno minus
... lze napsat ještěznaků
Ochrana proti spamu. Napište číslo stodvacet:


   


  • hvězdičkou * jsou označena povinná pole
  • maximální délka textu komentáře je 2000 znaků
  • odřádkování textu komentáře (ENTER) zůstane zachováno
  • HTML tagy nebudou použity
  • WWW adresy budou automaticky převedeny na odkazy
  • reagovat lze pouze do 5 úrovně
  • vyhrazujeme si právo smazat nevhodné příspěvky

OT-64 SKOT R3MT

Okres: Havlíčkův Brod

OT-64 SKOT (střední kolový obrněný transportér) byl standardním obrněným transportérem ČSLA a PS. Vyráběl se ve více verzích.

Na obrázcích je ve verzi R3MT - velitelský radiovůz. Více informací o tomto konkrétním vozidle (je soukromým majetkem)naleznete na na tomto webu.
A2007-12-16 15:05:51 U1970-01-01 00:00:00 TG0