Různé

« Zpět | Jdi na seznam | Obnovit | Vaše komentáře (14)

(pro změnu obrázku můžete použít CTRL + šipky ↔ numerické klávesnice)
3 foto (V.Láník) z celkových 5

Foto 3
Bedna s příslušenstvím. Za poskytnutí snímku děkujeme KVPH Československo...
Foto 1 Foto 2 Foto 3 Foto 4 Foto 5

Autor: V.Láník | Pořízeno: | Foto: 5 fotek



Vaše komentáře...
Přidat nový komentář...
Fenix
Miloslav Fajkus | email | 12.8.2019 12:54 | id 140006 | nahlásit
Bylo to na svou dobu vynikajízí zařízení. Měli jsme to na jednom úseku roty Peršlák před signálkou kde byli SUPI . Mělo to však jednu nevýhodu. Prostor, který snímaly čidla protínala srnčí pěšinka. Tak se nám párkrát stalo, že jsme měli za noc přes 30 výjezdů kvůli srnám. Někdy jsme nestačili se ani vrátit s výjezdu a už nám volali , že se máme vrátit a prověřit levou, nebo pravou stranu fénixu.
Re: ps 15r 4br
Zbyšek Pustowka | email | 26.3.2018 11:13 | id 127636 | nahlásit
Sloužil jsem u PS Březi u Mikulova a byl to dobry pomocnik.
PŠ Zadní Chodov léto 1980..
Viktor ILKANIN | email | 20.11.2017 17:43 | id 122650 | nahlásit
Fenixem byli hlídané uloženky BVP a jiná těžší vojenská technika,oblíbená činnost PDÚ a DÚ proběhnout kolem a za mávat čepicí a upalovat jinou cestou zpět než tam dobíhala hotovost , vnitřní stráž se proběhla, byla provedena aktivizace a když bylo dobře tak byl klid celou noc ..jestli se zdal zásah pomalý tak bylo repete...a to tam bylo hodně často ... Kdo nezažil neuvěří, kdo prožil nezapomene ...
fenix
jiří kučera | email | 13.11.2017 00:27 | id 122415 | nahlásit
Já sloužil v Horním Dvořišti v roce 1971 až1972 jako spojař.U nás se zaváděl takzvaný,, harik".Ten vysilač a přijimač byly větší a hrozně poruchový,lepší by bylo říct, že se špatně seřizovaly.Hodně zkratů ,bál jsem se průserů.Zázemí bylo v bunce,baterky byly automobilové 24voltové.pokud má někdo zkušenosti může se ozvat? Díky jura
 
Re: fenix
Jožo | 28.10.2020 10:38 | id 150194 | nahlásit
Harzka jsme měli i na Dolňáku 1972 spojaři kolem toho běhali. Nejvíc zlobil úsek v zatáčce pod Šibeničakem. Tam se musel přes zatáčku paprsek odrážet od takového plechového "zrcadla". Už se přišlo na to ,že to zlobí při silnějším větru. Vítr zacloumal velkým kusem plechu a ten odrazil paprsek mimo přijímač a to bylo vyhodnoceno jako zkrat -přerušení. Tak se koumalo co s tím. Několik železných traverz a kubík betonu to zpevnilo a už to fungovalo. Haryk se dál regulovat na citlivost, aby nereagoval na leticího vrabce, ale až na větší předmět. Když byl Haryk vypnuty a vstoupilo se do jeho úseku a stálo se a Haryk se zapnul tak mu to nevadilo, ale jakmile se člověk pohnul, okamžitě reagoval na pohyb. Pokud došlo k vydání signálu z Haryka i SIS ve stajném úseku, byl okamžitě vyhlašován Pohraniční poplach. Jednou nás tak potrápila liška co běhala mezi ochrannými ploty a SIS přes Haryka. Přijímač a vysílač byly žlutě natřené a říkali jsme tomu kamery.
hmla
vojto k. | email | 27.1.2017 22:01 | id 112960 | nahlásit
Nočna mora pri bedni, ked bola hmla- zver-a padajuce listie.
12. rPS Bystŕice 87/89 (a slabe baterky)
 
Re: hmla
kubo87/89 | 28.1.2017 09:04 | id 112965 | nahlásit
Zdravím.My sme ten fenix mali na Cetvinách tiež.Bol medzi Sis a oplocenkou šikmo cez orný pás.Tie snímače boli od seba vzdialené asi okolo 50-100 metrov.Mali sme to až dva krát pri vrátach Janová Ves smerom ku kravínom.Tiež to pri hmle asi vypínali,lebo to im to v kuse dávalo signál na rotu bednistovi.
Fenix
Domotor | email | 27.1.2017 10:23 | id 112939 | nahlásit
Väčšinou to nefungovalo, preto sme to prepájali aby nedával signál. Horšie to bolo, ked sa robila kontrola, tak sme museli nabehnuť. Spojár z Polomu Domotor
 
Re: Fenix
Jan Rypl | email | 6.9.2019 10:07 | id 140476 | nahlásit
Měli jsme ho v Nemanicích na jednom problematickém úseku, ale hlavní problém nebyla zvěř, ale často to zlobilo při silné mlze. Což znamenalo zbytečné výjezdy poplachovky.
 
Re: Re: Fenix
BOBO | email | 6.9.2019 22:03 | id 140484 | nahlásit
Jendo . vzpomínám si, byl u Tankové cesty směrem na Gerla,tam bylo občas díky Fénixu o zábavu postaráno,žádný obuchy na piketu. BOBO


Přidáváte nový komentář
plus okno minus
... lze napsat ještěznaků
Ochrana proti spamu. Napište číslo stodvacet:


   


  • hvězdičkou * jsou označena povinná pole
  • maximální délka textu komentáře je 2000 znaků
  • odřádkování textu komentáře (ENTER) zůstane zachováno
  • HTML tagy nebudou použity
  • WWW adresy budou automaticky převedeny na odkazy
  • reagovat lze pouze do 5 úrovně
  • vyhrazujeme si právo smazat nevhodné příspěvky

Fenix F - 72M - infraoptické zařízení

Infraoptické zařízení Fenix.

Tento příspěvek je psán seznámit některé pohraničníky s infraoptickým zařízením Fenix F-72M. Infraoptické zařízení bylo vyráběno ve dvou verzích a to M = mobilní a S = stacionární. Fenix "S" byl používaný třeba v Zastávce u Brna k zabezpečení objektu...

Infraoptické F-72 M zařízení se vyrábělo ve vojenském opravárenském závodě Uherský Brod, kde se také prováděly náročnější opravy, které nemohla provést výzbrojní služba brigády. Znojemská brigáda využívala pro potřeby OSH okolo 80 kusů souprav F-72 M. Nejvíc jich bylo na Hrušovanském praporu. Na rotě PS Březí dokonce tvořil Fenix souvislé přehrady.
Cílem tohoto zařízení bylo podat na jednotku signál, že se k signální stěně pohybuje osoba a roty mohly v klidu a tichosti reagovat, ještě než byl podán signál na SiS. Prostě aby se nějak vyrovnala velice malá vzdálenost od signální stěny ke SH - někde byly totiž tyto vzdálenost jen 250 metrů, na Hevlíně 500 metrů a na Hatích a Šatově 1000 metrů a rovné pole. Nebylo tedy tolik času na zákrok jak například na Šumavě.
Vysílač vysílal signál do přijímače, při přerušení signálu člověkem došlo k podání signálu na návěst. Na návěst šlo připojit elektrické nástrahovadlo a při zkratu byla odpálena světlice - zde byla třeba nevýhoda, že to uslyšel i narušitel.
Dle mého nákresu šlo využít zařízení do 600 metrů, vše ale záviselo na terénu a možnosti dobře zaměřit navzájem kamery na fotce číslo 1 provádím zaměření kamery.
Souprava se skládala ze tří závrtných stojanů do výšky 180 cm, upevněných v latěním. Jinak dále dle bedny foto (dodal mi jí KVPH Československo - za co jim moc děkují). V bedně byla návěst, dva vysílače a dva přijímače, konektory, clony a drobné příslušenství. K soupravě patřili i tři zdrojové skříně s akumulátory, stejného typu jako do R-105.
Při používáni tohoto zařízení, přišli náčelník optické dílny s pohraničníkem z VOZ (který u nás vykonával ZS), že lze návěst vyřadit a pomoci konektoru a kabelu vést signál na úsekový přístroj a pak na signální přístroj na rotu a nikdo nevěděl, že došlo k signálu. Rota si tedy mohla v klidu dělat opatření k zabezpečení OSH dle daných úkolů od VR. Většinou signál prověřovala poplachovka, při dalším signálu se již vyhlašoval pohraniční poplach a provádělo se zakrytí SH a další činnosti...
Tento článek je psán díky tomu že jsme sloužil na výzbrojní službě 4. bPS Znojmo jako zástupce náčelníka výzbrojní služby a něco si pamatují, náhodou kdyby tam byly nějaké nepřesnosti omlouvám se předem, žádný materiál jsem k F-72 M nenašel a od roku 1988 je to již několik let. Závěrem bylo seznámit o používáni F-72 M k OSH. V budoucnu se k F-72 M budu ještě vracet. S jeho použitím jsme měli celkem dobré zkušenosti, nevýhodou byl blesk, když blízko kamer uhodil došlo k poškození kamery a opravu musela být provedena ve VOZ.
Vladimír Láník

 

A2017-01-27 07:57:54 U2024-06-04 19:37:30 TG598