Různé

« Zpět | Jdi na seznam | Obnovit | Vaše komentáře (31)

(pro změnu obrázku můžete použít CTRL + šipky ↔ numerické klávesnice)
1 foto (L.Nekvapil) z celkových 24

Foto 1
7.62 mm samopal vz. 58 V. Zbraň + zásobník + bodák.
Foto 1 Foto 2 Foto 3 Foto 4 Foto 5 Foto 6 Foto 7 Foto 8 Foto 9 Foto 10 Foto 11 Foto 12 Foto 13 Foto 14 Foto 15 Foto 16 Foto 17 Foto 18 Foto 19 Foto 20 Foto 21 Foto 22 Foto 23 Foto 24

Autor: L.Nekvapil | Pořízeno: xxxx | Foto: 24 fotek



Vaše komentáře...
Přidat nový komentář...
vojsko
Jano | email | 24.1.2020 10:08 | id 143930 | nahlásit
Ozve sa niekto kto služil v rokoch 47-76 na rote RTZ JA SOM JEDEN z roty...........jano.
rozborka-zborka
zbyněk | email | 17.1.2020 00:10 | id 143756 | nahlásit
FOTOGALERIE .Je-li nutno v boji z nějakého důvodu provádět rozborku-zborku tak v časové tísni se jako první nevkládá píst,ten se dává poslední ,bez něj lze střílet .
 
Re: rozborka-zborka
Vosahlo | 17.1.2020 01:34 | id 143757 | nahlásit
Když ti po asi 12 cm letu projektilu v hlavní, vyletí veškerý tlak prachových plynu ven, další cesta z bude projektil jen brzdit. Mám to odskousene, na asi 30 metrech to šlo o půl metru pod záměrnou. Rána za ranou, samozřejmě po ručním natažení protože nebyl posunut píst a neotevřel zaver. Nikam bokem ale dolu, prostě rapidní úbytek tlaku v první tretine hlavne.
 
Re: rozborka-zborka
Vosahlo | 17.1.2020 01:39 | id 143758 | nahlásit
Teda skoro v polovině hlavně, však vyjma komory, tedy asi mínus 35 mm. Zadní část nábojnice "sedí" v závorníku.
 
Re: rozborka-zborka
Jarda | email | 17.1.2020 12:05 | id 143764 | nahlásit
Nevím proč by se v boji dělala rozborka, v případě nějaké závady by se píst ani nevyndával, možná by se mohl zlomit, ale o tom sem nikdy neslyšel nebo by prasklo perko, čas na nasazení pístu je minimální, nevím za kolik si to dělal ale bylo to za chvilku.
 
Re: Re: rozborka-zborka
Vosahlo | 17.1.2020 14:13 | id 143770 | nahlásit
Zbynku, nezlob se ale podobné dotazy sem píšou mladí holci co si myslí, že něco vědí a při tom vědí prd. V boji není čas na výměnu ani pístu a ani pružiny. Tohle ma na starosti zbrojíř. Pokud se ti něco podobného v boji přihodí, máš smůlu. Buďto si vemes zbraň padlého, i protivnika, pokud ti to situace umoznuje, nebo jses v háji a jedině co můžeš udělat je řvát z plných plic urrrraaaa !!
 
Re: Re: Re: rozborka-zborka
Zbyněk Bárta | email | 20.1.2020 17:13 | id 143854 | nahlásit
Můj příspěvek bylo pouze to co nás učili v Zadním Chodově v roce 1964 .Přeji hezký den .
 
Re: Re: Re: Re: rozborka-zborka
Vosahlo | 21.1.2020 00:16 | id 143866 | nahlásit
Jo tak sorry. To byly tenkrát ještě novinky, to u nás ještě nosili vidle a sekery. :)
 
Re: Re: Re: Re: rozborka-zborka
František Kdoule | 17.6.2020 18:22 | id 147537 | nahlásit
Se samopalem vz.58 jsem kamarádil od 1978 do 1989. Takže jsem jej znal do detailu. Měl jsem nejdříve ještě s dřevenou pažbou, později jsem dostal už plasťáka. Nevím kolik jsem z něj vystřelil ran,nepočítal jsem je ale bylo to hodně , do 5 000 asi moc nechybělo. Nikdy jsem neměl poruchu. Jen jednou mi závěr sevřel prázdnou vystřelenou nábojnici. Když se pálilo z okopu tak někdy cinkaly vyhazované nábojnice po přilbě, ale ne vlastní, ale souseda na levo. Myslim ,že to také byla jedna z nich. Samopal střílel bez pružinky na pístu, akorát to vydávalo takový divný zvuk, jak narazil vrácející se závěr na píst. Jinak ho pružinka vrátila dřív než proběhl cyklus. Něměl jsem rád sklopku- tu jsem si tajně půjčoval pro střelbu v masce, šlo lépe mířit. Ale jak byla sklopka volnější tak samopal lítaldoprava ,doleva. Na soutěže jsme vždy brali pádlo. Samopaly byly velice přesné, jednotlivými ranami se dalo nastřílet na 100m i 95 bodu ze 100, občas sedla i čistá stovka. S dávkou už to bylo horší. Dvě rány byly v terči, ale třetí už málokdy. Při dnech družby jsme měli možnost vyzkoušet ruské Kalašnikovy. Ty tak neskákaly. Rusáci asi neuměli tak střílet jako my,protože jsme je vždy porazili. Nyní občas provětrám vytuningovanou( tak kolem 70 000Kč) samonabíjecí verzi. Jo to kdyby jsme tenkrát měli. To by se imperialisti báli.
S-75
Jan | email | 28.2.2018 07:24 | id 126832 | nahlásit
Tak to sú perfektné fotografie rozborky a zborky samopalu vz.58.Na PŠ-ke v Z. zdravim. no rozborka a zborka mi nerobi problem ani dnes. soundcloud downloader soundcloudtomp3.io download soundcloud to mp3 free
rozborka samopalu VZ 24
Jindra | email | 6.11.2011 14:38 | id 37720 | nahlásit
dobrý den, nemáte náhodou i postup rozborky vz 24? Děkuji
Jindra
 
Re: rozborka samopalu VZ 24
standa | 9.11.2012 09:43 | id 51915 | nahlásit
Ahoj, samopal vz. 24 nepotřeboval žádný přesný postup, byla to "pumpička", otevřel si vzadu pootočením matku a vysypal si všechen obsah ven, st.
 
Re: Re: rozborka samopalu VZ 24 -doplnění
Jan | 9.11.2012 10:43 | id 51918 | nahlásit
To co tady uvádíš, není úplně přesné. V další fázi se vyjmutý závěr použil jako trubkový klíč k vyšroubování hlavňové spojky (matice) a po té se ze zbraně vyjmula ještě hlaveň. Ta byla vyjímatelná, čistila se zvlášť a nebo aby se nahradila hlavní pro cvičnou střelbu. Hlaveň pro cvičnou střelbu byla jiná, měla otvor o průměru jen asi 4,5 mm, aby bylo možno ze zbraně střílet v automatickém režimu i při střelbě cvičnámi náboji. Jinak rozborka i sborka této zbraně je dost dobře popsána a vyobrazena na www.CSLA.cz. U samopalu vz. 23/25 byl postup úplně stejný.
 
Re: Re: Re: rozborka samopalu VZ 24 -doplnění
Jezerák Michal | 9.11.2012 10:57 | id 51921 | nahlásit
Přééésně tak...
 
Re: rozborka samopalu VZ 24
Jezerák Michal | email | 9.11.2012 10:39 | id 51917 | nahlásit
Pošlu, ale musíš slíbit, že tu znehodnocenku, na které tu budeš zkoušet, ne nebudeš snažit zprovoznit. Souhlas?
(Je to jen moje tušení). Pošlu to naskenované na Tvůj E-Mail
 
Re: Re: rozborka samopalu VZ 24
pepa | email | 20.2.2013 20:50 | id 57066 | nahlásit
souhlas jde o čistou techniku nedokážu si představit systém vyhazovače a uderníku
 
Re: Re: Re: rozborka samopalu VZ 24
Vosahlo | 16.1.2020 21:03 | id 143744 | nahlásit
Jen tak pro informaci: náboj vz. 43 - tedy 7,62 x 39 má 3x silnější prachovou náplň než náboj 7,62x25 Tokarev - náboj do pumpicek. Ale ten je asi 2x silnější jako náboj 9 para (Luger), druhovalecny do německých zbraní (nejenom).
Rozborka-zborka.
Peter | 12.10.2011 22:42 | id 36996 | nahlásit
Tak to sú perfektné fotografie rozborky a zborky samopalu vz.58.Na PŠ-ke v Z.Chodove sme to robili na čas.Už som to skoro zabudol,no tieto fotky mi to znovu pripomenuli.Asi najviac by som teraz mal problém poskladať vnútro uzáveru.Ahoj.
 
Re: Rozborka-zborka.
Imro | 27.11.2011 06:49 | id 38434 | nahlásit
zdravim. no rozborka a zborka mi nerobi problem ani dnes. stale si ju skušam na dnes bežne dostupnych expanznych SA58.zhanal som aj komplet vystroj. ale zohnať dnes brygadirku je asi nemožne.
 
Re: Re: Rozborka-zborka.
Nekvapil L.(Fita 79) | email | 27.11.2011 12:54 | id 38436 | nahlásit
Části výzbroje a výstroje se dají čas od času sehnat na AUKRO.cz Poskládal jsem tímto způsobem :vycházkovou, služební i taktickou výstroj jednotlive ZVS , ale je to celkem dost finančně náročné jen brigadýrka se pohybuje od 450 do 1200 Kč Přeji ti úspěšný nákup .Fita 79
 
Re: Rozborka-zborka.
HoNzA | email | 27.11.2011 18:50 | id 38446 | nahlásit
Nikdy jsem si nebyl schopen zapamatovat, co je závora a co je závorník :-)
 
Re: Re: Rozborka-zborka.
Jan | 27.11.2011 19:44 | id 38449 | nahlásit
Závora je to menší, závorník to větší (snímek č. 14)
 
Re: Re: Re: Rozborka-zborka.
HoNzA | 27.11.2011 21:03 | id 38455 | nahlásit
Díky za info. Po skončení přijímače to po mě už nikdo nechtěl a tak se mi to vykouřilo z hlavy. Při běhání po stpách jsem to už nepotřeboval znát :-)
 
Re: Re: Re: Re: Rozborka-zborka.
Vosahlo | 16.1.2020 21:23 | id 143745 | nahlásit
Závora, závornik, nosič závorníku - tohleto byla zas pro mne v prijimaci kovbojka. Pak jsem ale slouzival se sáčkem (sa58) na vartě a z dlouhý chvíle jsem se s tím kverem furt hrál - Rozborka, namazat, složit. Měl jsem patrony navíc tak jsem si občas i vystřelil (někdy abych si to na střelil, jindy jsem zkoušel jak to strili bez pístu - blbě, šlo to fest dolu - jindy mne někdo zaukoloval střelit škodnou - náčelník byl myslivec).


Přidáváte nový komentář
plus okno minus
... lze napsat ještěznaků
Ochrana proti spamu. Napište číslo stodvacet:


   


  • hvězdičkou * jsou označena povinná pole
  • maximální délka textu komentáře je 2000 znaků
  • odřádkování textu komentáře (ENTER) zůstane zachováno
  • HTML tagy nebudou použity
  • WWW adresy budou automaticky převedeny na odkazy
  • reagovat lze pouze do 5 úrovně
  • vyhrazujeme si právo smazat nevhodné příspěvky