Objekty PVOS

« Zpět | Jdi na seznam | Obnovit | Vaše komentáře (213)

(pro změnu obrázku můžete použít CTRL + šipky ↔ numerické klávesnice)
37 foto (O.Vítek) z celkových 69

Foto 37
Pít ji tady nedoporučují... voda obsahuje závadné Koliformní bakterie. Ale "zvoceleným" hláskařům to jistě nevadilo a sem tam nějaká chudinka baktérie sloužila jistě jako zpestření jídelníčku. Je to jistě zajímavé dilema... dřív se pilo kde co a nyní?
Foto 1 Foto 2 Foto 3 Foto 4 Foto 5 Foto 6 Foto 7 Foto 8 Foto 9 Foto 10 Foto 11 Foto 12 Foto 13 Foto 14 Foto 15 Foto 16

Autor: J.Pecher | Pořízeno: 8.2006 | Foto: 16 fotek

Foto 17 Foto 18 Foto 19 Foto 20 Foto 21 Foto 22 Foto 23 Foto 24 Foto 25 Foto 26 Foto 27 Foto 28 Foto 29 Foto 30 Foto 31 Foto 32 Foto 33 Foto 34 Foto 35 Foto 36 Foto 37 Foto 38 Foto 39 Foto 40 Foto 41 Foto 42 Foto 43 Foto 44 Foto 45 Foto 46 Foto 47 Foto 48 Foto 49 Foto 50 Foto 51 Foto 52 Foto 53 Foto 54 Foto 55 Foto 56 Foto 57 Foto 58 Foto 59 Foto 60 Foto 61 Foto 62 Foto 63 Foto 64 Foto 65 Foto 66 Foto 67 Foto 68 Foto 69

Autor: O.Vítek | Pořízeno: 5.2014 | Foto: 53 fotek



Vaše komentáře...
Přidat nový komentář...
probudíme se?
Vratislav Vopálka | email | 3.2.2024 02:15 | id 176826 | nahlásit
Zdravím, jen nevím koho.Nikdo nepíše. Možná si někdo psal se SPOLUŽAKY, BOHUŽEL TO VŠECHNO SKONČILO. Snad se to nestane tady, pamětníci hláskaři, pište, Vráťa.
Vánoce
Tadeusz Heczko | email | 24.12.2023 22:52 | id 175927 | nahlásit
Vlaďo tebe i ostatním z Zelené hory krásné svátky
probudíme se?
Vratislav Vopálka | email | 16.2.2023 02:50 | id 170786 | nahlásit
Všechny zdravím. Poslední tu byl Vláďa Frajtík. Občas si voláme. Je to fakt smutný, že sem nikdo nechodí. Mám strach, že se už asi nesejdem. Bylo by jedno za které roky, Zelená tu bude pořád. ještě bychom to mohli stihnout. jestli nějací hláskaři máte nějakou sešlost, napište to sem. Někdo se určitě najde kdo odpoví. Uteklo to , v roce 2012 se zadařilo a našel se obětavec, která dal sešlost dohromady. Majore, mrkni sem a písní cokoli. Pomalu budeme ubývat, tak třeba ještě něco stihneme. Vládíku zdravím a držme se, Vráťa. 151.
 
Re: probudíme se?
Toman | 22.6.2023 19:13 | id 173059 | nahlásit
Zdravím
 
Re: probudíme se?
Luboš Poustka | email | 23.6.2023 00:51 | id 173061 | nahlásit
Hláskaři se scházejí,do 21.srazu v penzionu U Bohouše, nově v penzionu Splněný sen, což těžko mohlo pozornému hláskaři uniknout :-)
Nastala ale doba,kdy organizátor posledních 3 srazů předal štafetu a je otázka,jak to bude pokračovat.
 
Re: probudíme se?
vlada frajt | email | 19.12.2023 12:51 | id 175722 | nahlásit
Vesele vanoce a lepsi novy rok 2024 vsem hlaskarum.
 
Re: probudíme se?pozdraav
vlada frajt | email | 19.12.2023 12:54 | id 175723 | nahlásit
Vesele vanoce a lepsi novy rok 2024 vsem hlaskarum.
Pozdrav vsem kteri slouzili na 151.
Vladimir Frajt | email | 12.12.2022 13:37 | id 168827 | nahlásit
Hezke vanoce a novy rok vsem hlaskarum preje Vladimir.
Gaston
Tadeusz Heczko - | email | 26.12.2020 13:06 | id 151842 | nahlásit
Čus Jirko. Já jsem ten co šel za tebe na PH 151. Díky tobě jsem měl půl roku super vojnu. Pro osvěžení tvé paměti ti pisnu jména těch co tam byli semnou: Láďa Bejr ,Aleš Rusnok,Jano Široký, Dušan Petrík,Robert Malý, Péťa Kiss a Major.Za tebe tam hlídal pes Lešan,kocour Jerry a kočka Sabrina. Doufám že se někdy uvidíme.Gaston
 
Re: Gaston
Vratislav Vopálka | email | 22.4.2021 23:38 | id 156100 | nahlásit
Zdravím všechny hláskaře.\snad nás korona nesklátila. Nevím dost dobře jak nato, ale sešlost by byla fajn, je skoro jedno kde. Já tenkrát na 151 a zdravím Vláďu z Mašťova, občas si voláme a taky se nám daří se občas vidět Je príma zavzpomínat.My důchodci máme pořád málo času, ale na nějaké setkání bych moc rád přijel, dokud jsem pohromadě. Těším se že někdo napíše, Vopálka.
 
Re: Re: Gaston
Vladimir Frajt | email | 1.7.2022 14:33 | id 165501 | nahlásit
Ahoj vsichni kamaradi hlaskari.Uz je to par let co jsme se setkali ve Skalne.Urcite by sme to jiz mohli zopakovat.Gastone co ty nato.Vlada Frajt mastov.
 
Re: Gaston
Dušan Petrík | email | 11.7.2021 11:38 | id 157667 | nahlásit
Po 30 rokoch som sa tam konecne dostal.Skoro nic som tam nepoznal.Bol som aj na Krizenci.To je uz len torzo toho co tam bolo.Dokonnca ajbudova kde sme byvali zmyzla.
 
Mi 24 na hranicich
Jarmax | 24.7.2022 12:58 | id 166090 | nahlásit
Opakovaně narážím na dislokaci vrtulníků Mi 24 podel západní hranice .....zpevněná plocha že silničních panelu,u toho domek pro piloty,,obyčejně 1 - 2 kusy vrtulníků, které startovali při narušení hranic...posledně tady někdo píše,že startoval u Bozic/u Znojma/...ty stroje byly po celé délce zap.hranice...asi byly součástí PVOS v 80 letech...může mě k tomu někdo napsat jak to bylo organizovano...obvykle létaly při.při narušení vzdušného prostoru Mig 15,21,nějaký Delfín,Albatros..jak to tedy bylo,jak se střídali ty posádky Mi24 ve službě...někdo tu I psal,že při provokacich .na německý UH vystartoval Mi 24v plne zbrojí a pilot UH si nadělal do gati a léčil se rok v sanatoriu...
 
Re: Mi 24 na hranicich
Jarmax | 25.7.2022 04:07 | id 166107 | nahlásit
Mi 24 na stojance kolem hranic...nikdo nic neví....zvláštní...
 
Re: Re: Mi 24 na hranicich
Major | 2.3.2023 14:27 | id 171153 | nahlásit
Ještě jedna má zkušenost, setkal jsem se před lety s jedním pilotem Mi 24, který zde létal nějakou dobu podél hranice. Zajímavé vyprávění, víceméně vytahování ze strany pilota, ale to je podle povahy. Ale z jeho období a jeho kolegů ani z vyprávění nedocházelo k atakům vrtulníků!!!
Major
 
Re: Mi 24 na hranicich
Major | 2.3.2023 14:25 | id 171152 | nahlásit
To je dnešním slovem "Fake" informací, či mírně řečeno velkou neznalostí.
Vrtulníky na obou steanách létali s určitou pravidelností, v mnoha případech předem dle domluvených instrukcí, které se dodržovali mezi státy NATO a Varšavské smlouvy (může mne i někdo přesněji opravit). Mělo se dodržovat letové území od sebe 3km (Mnohdy porušováno z obou stran). V jednom případě jsem osobně dával vrtulník Mi4 , který vletěl do prostoru v SRN za Zelenou Horou. (Bylo z toho pozdvižení na Kříženci) a uměle jsem se omluvil a opravil schválně nová data, s tím, že vrtulník byl jen na českém území. Byla to lež-byl v Německu také a to bylo skutečné narušení.
Takže k narušování prostoru v rozmezí 3km , které bylo dohodnuto se moc nedodržovalo, byla to ochrana bezpečné vzdálenosti před kolizí apod. Americký vrtulník za mé zkušenosti narušil vzdušný prostor v tehdejším ČSSR , a to ve Starém Hrozňatově, v den , kdy shořela od komína Pohraniční rota. Přiletěl, nafotil , kouknul a odletěl. Tehdejší "Major" Vl. Krcho asi zuřil a údajně měl vydat rozkaz ke střelbě ze strážní věže, ale to není doloženo.
S tím skutečným narušením je dobré nakládat ve skutkové podstatě, nikoliv o pravidelném letu, kdy vrtulníky létali v území daného státu a různě se k sobě přibližovali v odstupu cca 3km.
Dobrý Ne? Major
 
Re: Mi 24 na hranicich
Roman | 22.6.2023 19:12 | id 173058 | nahlásit
Mi25 se dostaly na pohotovostní stojánku v Kříženci asi během roku 1985. Létaly na všechny oblety, hlavně na Cobry . Dobře doby vzdyckyv2 Albatrosy ve zbrojí ale to asi nebylo z taktického hlediska to právě...
 
Re: Re: Mi 24 na hranicich
Václav | 22.6.2023 20:57 | id 173060 | nahlásit
Vloni vyšla kniha "Horké nebe nad hranicí", beznadějně rozebraná, která se tématu věnuje. Popisuje také některé incidenty, např. ostrou střelbu raketami z Albatrosu na americký vrtulník dne 28.9.1985 u Knížecích plání a nebo pád vrtulníku Mi-24 dne 12.9.1985 u Poledníku.
 
Re: Gaston
Tadeusz Heczko | email | 7.3.2023 15:43 | id 171255 | nahlásit
Majore čus.Taky jsme to tahalí blíž čáře abychom si mohli vystřelit z signální pistole.
Hláska 151
Jiří Tichý | email | 27.9.2020 02:07 | id 149555 | nahlásit
Zdravim, rád bych poznal někoho z hlásky 151! Sloužil jsem tam ( nevím přesně) asi 5 měsíců myslím od ledna 90. Láďa tady v roce 2011 o mě psal, jsem ten hubenej co furt kouřil a nevrátil se z opušťáku a šel rovnou do basy .Pak už jsem zůstal na Kříženci Moc si nepamatuju jména,ale na zvěrolékaře Pavla v zelený škodovce nejde zapomenout! Hodně mě mrzí že jsem prošvihnul sraz.Na hlásku jsem vzal manželku až v roce 2018,spali jsme na Kamenné Hůrce. Jsem z Kolína a rád bych všechny co zde psali opět po skoro 31 letech potkal!!! Na tyhle stránky jsem narazil dnes poprvé (jsem vůl) zdravim všechny a budu doufat že se nikdo ozve!
 
Re: Hláska 151
jirfa | email | 27.9.2020 11:36 | id 149560 | nahlásit
Zdravím Kolín. Na tyto stránky narazil náhodou skoro každý . Já též, jen o několik let dříve ;-). Až se dostanu k PC písnu Ti na email. Pozdrav samozřejmě i všem ostatním. Jirka
 
Re: Re: Hláska 151
Jiří Tichý | email | 27.9.2020 12:51 | id 149564 | nahlásit
Jo super,napiš budu rád! A doufám že se ještě nikdo ozve! Zdravím Jirka.
Pozdrav
Vladimir Frajt | email | 13.11.2018 19:50 | id 133004 | nahlásit
Ahoj vsichni hlaskari ze 151 .Majore ozvi se a svolej seslost na pristi jaro at se zase sejdem .Vopalko koukej neco vymyslet.Cau Vlada.
 
Re: Pozdrav
Vratislav Vopálka | email | 10.3.2019 19:39 | id 136441 | nahlásit
Ahoj všem. Je tu nějak mrtvo. kde jsou všichni hláskaři. Vláďo zdravím tě. my si alespoň občas zavoláme. teď když máme na všechno víc času, by se dalo víc komunikovat. kde všichni jste? pište, pište, pište. Bylo by fajn se na Zelené zase po letech setkat.V.V.
 
Re: Re: Pozdrav
Vladimir Frajt | email | 17.4.2019 18:30 | id 137324 | nahlásit
Jo Vrato asi vsichni umreli.To vis vojna neni kojna.Cau Vlada.
 
Re: Pozdrav
Major | 18.7.2019 12:26 | id 139448 | nahlásit
Já bych něco svolal, ale stavím dům ve Skalné a vše ostatní musí bohužel počkat. Mám toho hodně, času a pomoci málo. Budeme doufat. Zdraví Major
PH 151 88-90
Jirka | email | 14.2.2018 18:48 | id 126369 | nahlásit
Zdravím všechny, také jsem sloužil 88-90 na Zelené Hoře a potom na Havranu. Pamatuji jména Miro, Bino, Čech a (snad) Pavel a Lesana a koťata. Na Havranu kluky Koločik, Mlynárčik, Šupka, Dus, Pagač. Byla to hezká služba. Na nějaký sraz určitě dorazím. Jiří Kareš Hořice v Podkrkonoší.
 
Re: PH 151 88-90
jirfa | email | 18.2.2018 13:30 | id 126488 | nahlásit
Ahoj Jirko. Milan a Miro tam byli i za mě. S Dusem jsme byly v přijímači na Kříženci. Máš pravdu, služba to byla hezká, ale za mě a s odstupem času, taky jsme byly pěkní syčáci :-) hlavně jako mazáci. Když byla nuda vznikaly různé (dnes by se daly nazvat virtuální) hry. Nedávno jsem četl článek, který psal pilot nebo operátor Mi-24 na vrtulník.cz. Chudák dodneška netuší, že se jedné takové hry zúčastnil. Také dodnes slyším slova kolegy "Když nemůžu spát já, tak nebude spát nikdo". To padlo někdy kolem půldruhé ráno, když po nás asi počtvrté operační chtěl, aby jsme se zaměřili určitým směrem. Co začalo za cirkus vhozením prvního kamene do hry jsme vážně nečekaly. Že to smrdělo průserem nám došlo, až nám kreslič oznámil, že startují Budějovice a to už byly v luftu Líně, netuším jestli se zúčastnil i Kříženec. Nakonec to vše dobře dopadlo, že jsme bitvu vyhrály bylo jasné až ráno stvrzením operačního a hodnocení za pět :-). Toto se ale netýkalo Zelené hory, tam jsme byly mládí, vyhukaní. Jak se říká, pod svícnem je tma. Největší bitvy se odehrávaly na Dyleňi. Dá se říct, že za celou dobu jsme prohrály jen jednou a to na 157. Tato bitva byla pozemní (výmak), a naštěstí skončila jen rozhozením osazenstva. Zdravím i všechny ostatní, snad se nějaký sraz časem zadaří. Mějte se Jirka
 
Re: PH 151 88-90
Vratislav Vopálka | email | 17.4.2018 09:54 | id 128288 | nahlásit
Zdravím Jirku. Koukám, že to máme od sebe kousek.Bylo by fajn pokecat. Taky jsem sloužil na Zelené, jen trochu dříve. Až bude nějaká sešlost tak se třeba setkáme, nebo i jindy??? Vratislav.
Gaston
Gaston | email | 10.5.2016 20:29 | id 104525 | nahlásit
Ahoj Laďo,ahoj všichni.Na sraz ani na vířivku nikdy nezapomenu.Byl tam i chlap bez kosti Kuba Strakoš.Pro sraz bych byl ale až někdy po letě.Ty bláho jak to letí.Za pár dnů to bude 26 let co moje maličkost přifičela na Zelenou horu.Zdravím všechny.
 
Re: Gaston
Major | 7.9.2016 19:18 | id 108158 | nahlásit
Po dlouhé době se ozývám.
Vloni jsem si zlomil v lokti ruku, stále s tím bojuji. Janina je již po druhé operaci ramene a je to zatím boj. Jelikož jsem od Chebu 12km, od Zelené hory asi 17km, tak navštěvuji oblast hlásky několikrát do roka.
Hlásku PH155 Starý Hrozňatov také za rok nějakou návštěvu zvládnu. Na Dyleni jsme byl dvakrát na kole, ale bohužel tato část není veřejně přístupná. Rád bych se s Vámi chalani zase viděl, ale starostí je zatím více nežli jsem si představil.
Zdraví Major
 
Re: Gaston
Vratislav.Vopálka | email | 28.3.2017 00:30 | id 115135 | nahlásit
Ahoj hláskaři. zahlédl jsem své jméno.Je prima když si někdo vzpomene. Letos jsem si byl v Chebu pro auto a nemohl jsem vynechat Zelenou Horu.69-71. 151.Je to pro mne vždy zážitek. Našel jsem dost fotek z hlásky a tak je sem zkusím poslat.Byla to krásná doba a nám to ani všechno nedocházelo.Pro proviant na Skalku k paní Marii Komárkové a často do hospody vedle.Když bude nějaká sešlost na Zelené, tak se budu smekat abych tam jel. Ještě stále pracuju a do penze se mi nechce.Tak se budu těšit.Že by opáčko????Vratislav ročník 1951.
 
Re: Re: Gaston
jirfa | email | 28.3.2017 19:51 | id 115314 | nahlásit
Zdravím pánové, což tak protáhnou těla a přijet se podívat na sraz v Dolejším Krušci. Můžu jedině doporučit, skvělá parta a bezvadné prostředí. Je to sice od Zelené Hory daleko, ale na kurzáku se poslední dobou objevuje i 151 a 153. Teď se blíží jarní 5.-7. května. Podzimní je plánován na 10.-12. listopadu. Pokud by mněl někdo zájem na Dyleni se budeme srážet 8. července. Tam se možná pokusím opět zdolat i Zelenou Horu, máme letos kulaté 30 výročí. Samozřejmě bude-li v plánu nějaký sraz, budu se snažit ho navštívit. Ještě jednou všechny zdravím a snad někdy brzy na viděnou. Jirka
PH 151
Bohumil Vodička (Béďa) | email | 25.8.2015 20:43 | id 94084 | nahlásit
Zdravím. Prošel jsem všechny příspěvky a bohužel jsem nenarazil na nikoho kdo tam byl v letech 1964 - 1966. ale doufám, že se dočkám ikdyž je to už hodně dávno. Zdravím všechny hláskaře. Béďa.
 
PH 151
Láďa | 3.5.2016 15:30 | id 104357 | nahlásit
Ahoj kamarádi z PH 151, tak jsem tady dlouho, dlouho nebyl. Naposledy po tom srazu, co jsme měli s Majorem, Gastonem, Péťou a Zuzkou. Myslím, že to bylo v roce 2012. Jsou tam vložený i fotky.
Byli tam s náma i chlapi, který tam sloužili před náma, jeden se jmenoval příjmením Vopálka, byli jsme ubytovaný a byla tam výřivka...pamatujete?
Co říkáte, kdybychom udělali velkej sraz někdy letos?
Hlavně Ty Majore, abys mohl...bez Tebe by to nebylo vono. Sámo tímto oslovuju všechny, který sloužili na PH 151. Tak se ozvěte kamarádi...:-)))
Pozdrav
Jiří Faulhammer | email | 21.6.2015 15:37 | id 91556 | nahlásit
Zdravím všechny hláskaře a příznivce této ?starší dámy? s vojenským označením PH-151.
Jelikož čas letí jako bláznivý, jak zpívá Karel a je na obzoru dovolená, je velice pravděpodobné že se tu po dvaceti osmi letech zjeví i moje maličkost. Pokud vše půjde podle plánu, mělo by se tak stát 8. 7. v odpoledních hodinách. Zavzpomínám, uroním slzu a posléze zrychlený přesun směr Dyleň. Pokud bydlí někdo poblíž, rád vás poznám. Jinak jsem určitě v sobotu 11. 7. na srazu na Dyleni.
Mějte se a snad někdy na viděnou Jirka.
 
Re: Pozdrav
Major | 22.6.2015 21:01 | id 91603 | nahlásit
´moje maličkost uvidí. také bych se rád zastavil, avšak až na Dyleni. Jelikož jsem po úraze se zlomenou rukou, tak musím najít nějakého řidiče. komplikované, ale snad 11. 7. to nějak vyjde.
Zdraví Major
 
Re: Pozdrav
Gaston | email | 24.6.2015 13:03 | id 91655 | nahlásit
Ahoj Majore a Jirko.Jiří tys byl taky na PH 151 a 153?Žeby vzácná shoda?Co jsi prováděl Majore,že máš ruku v gipsu?Pozdravujte na Dyleni.Gaston
 
Re: Re: Pozdrav
Jirka | email | 24.6.2015 19:51 | id 91673 | nahlásit
Zdar chlapi. Gastone shoda to možná je, ale já tuším někde čet, že jsi to měl naopak. Já na Dyleni končil za odměnu celý druhý rok. Tenkrát co Dyleň pohltila, už nikdy nepustila. Ale nemůžu si stěžovat, užily jsme si svoje, až se dnes divím, že jsem to přežil s čistým štítem. Majore, dojeď, uvidíš, že to bude nejlepší místo pro rehabilitaci nemocné paže. Mějte se Jirka.
 
Re: Pozdrav
Gaston | email | 24.6.2015 22:00 | id 91680 | nahlásit
Že pro mě byla Zelena hora za odměnu mi došlo až jsem tam byl.Díky Václavu Vaňkovi.Proč jsi se neozval dřív a mohl být na super srazu před 3 roky?
 
Re: Pozdrav
Jirka | email | 8.7.2015 14:43 | id 92240 | nahlásit
Cíl dosažen, pozdrav všem přímo ze Zelené Hory. Jirkaí
 
Re: Re: Pozdrav
JaroalaV- Major | 8.7.2015 20:34 | id 92260 | nahlásit
To je dobře, je tam pěkně. Já se omlouvám, V pátek to nezvládnu mezi 12-13 hodinou přijede moje paní z nemocnice z Chomutova po operaci. Je mi líto. Zdraví Major
 
Re: Re: Re: Pozdrav
Jiří Faulhammer | email | 13.7.2015 23:43 | id 92489 | nahlásit
Zahřálo to u srdíčka škoda, že nebylo víc času. Jelikož jsem využíval služeb českých drah a Zelenou Horu i Dyleň zdolával pěšky, což mě dalo pěkně zabrat, ale věřte, stálo to za to. Díky Lubošovi a Renče Poustkovým jsme nafotily PH-157 Milíře takže by tu mohla brzy přibýt poslední kříženecká hláska. Kolega sloužil na Hraničáři stejný ročník jako já. Šumava přijela na Dyleň, zřejmě bude muset přijet Dyleňák na Šumavu. Nechce se někdo přidat listopad v Dolejším Krušci? Majore snad to vyjde jindy zdraví je přednější. Takže se mějte a přeji všem krásný zbytek léta. Jirka.
Obr. 63 - patník
Zd. Šmída | email | 12.5.2015 12:23 | id 90152 | nahlásit
Oldo k tomu patníku. Kámen s totožným symbolem se nachází na hranici u kóty Výhledy (cca 2.5 jihozápadním směrem). Čili lze předpokládat, že mezi kótou a hláskou a pak někam dále probíhala v minulosti nějaká administrativní hranice. Ašsko a Chebsko se vůbec na hranici vyznačuje širokým spektrem starých zemských kamenů.
25
Gaston | email | 12.5.2015 08:28 | id 90149 | nahlásit
Ahoj.Včera tomu bylo 25 let co moje nohy seskočily z PV3S mezi starou a televizní věž.Lesan mi podal tlapu a..................................................
Bunkry Zelená Hora
Tomáš Lenc | email | 6.2.2015 20:28 | id 85844 | nahlásit
Zdravím všechny hláskaře! Rád bych se zeptal na podzemní bunkry, kulometné objekty a pozorovatelny v okolí Zelené hory. Používali jste je a věděli jste o nich? Do dnešních dnů se u nich a na okraji lesa nachází i několik okopů.
S pozdravem Tomáš Lenc.
 
Re: Bunkry Zelená Hora
Gaston | email | 7.2.2015 18:22 | id 85885 | nahlásit
Ahoj.To vše patřilo PSákum.Hlaskaři měli věž,okop a toď vše.
Dokument
Gaston | email | 5.2.2015 11:53 | id 85757 | nahlásit
Zdar lidičky.Koukněte na www.youtube.com/watc…
PF
Gaston | email | 25.12.2014 12:12 | id 83022 | nahlásit
Krásné prožití zbytku Vánoc a hodně zdraví,štěstí a úspěchů v roce 2015 přeje všem z vojenska.cz a hlavně všem z PH151 Gaston
 
Re: PF
Jakub | email | 19.1.2015 10:45 | id 84295 | nahlásit
Ahoj všem, nějak dlouho jsem se tu neukázal, tak přeji všem vše nejlepší do nového roku a doufám, že zase uděláme nějaký sraz. Major byl výborný organizátor :O)
 
Re: PF
vodič VSB+V3S | 7.2.2015 11:19 | id 85874 | nahlásit
Čauko!Včera večer som si pozrel stránku "nové pridáno"a našiel som tam tieto fotky.Nebol som síce hláskarom,ale vodičom na Kříženci a na tejto hláske ako i na ostatných,ktoré patrili pod Křiženec bol.Bolo to r.82-84 jaro,keď som s por.Milanom Tauchmanom jazdili na kontroly.S veľkým záujmom som si ich prezrel a spomínal ako sme ,myslím v roku 1983,neviem presne,nadstavovali na veži vyšší posed z trubiek pre hláskarov ,aj teraz sa na tom smejem ako sa mi zatočila z toho pohľadu hlava(to víš řidič/a išiel som radšej nosiť materiál.Zachvílu sme mali spoločnosť z druhej strany.Keď sme tam boli druhý raz ,tak nám hláskari hovorili,že sme televízne hviezdy lebo nás videli na "buntesi",či to bola pravda to nevim,vtedy som nad tým nerozmýšlal.Celý areál bol oplotený,pod vežou myslím dve bunky pre hláskarov.Toľko spomienky na ktoré som si hneď spomenul pri fotkách,ktoré mi pripomenuli naše "mládí"Díky za ne!!!!!!!!Čauko!
popis
Petr | 15.6.2014 08:47 | id 75947 | nahlásit
Zdravím, chtěl jsem se zeptat. Jak se sloužilo na věži a v terénu? A jestli jste měli nějaké zážitky kolem? A jestli byla věž propojená z věží Dyleňskou? Bylo by možné mi na to odpovědět? Předem moc děkuji.
 
Re: popis
Jiří Faulhammer | email | 15.6.2014 13:13 | id 75961 | nahlásit
Též zdravím. Na hlásce byly psány služby 24 hodin jmenovitě pozorovatel, telefonista a zvýšené. Pozorovatel a telefonista se po dvou hodinách střídali a zvýšené pozorování zaujímal zpravidla velitel hlásky při zjištění cíle nebo na rozkaz operačního důstojníka z Křížence. To znamenalo, že na věži byla dvojice pozorovatelů. Za špatného počasí v noci nebo jak kolega vymyslel obtížný hmyz se zaujímal na povolení okop. I když dnes už možná můžu prozradit, že okop byla ve skutečnosti dlouhá šňůra u polního telefonu a otevřené okno. Hlasy v telefonu se též měnily podle toho, kdo byl nejblíže, ale na věži vždy někdo byl. Sice ustrojen neustrojen a pantofle byly nejpoužívanější obuv alespoň co jsem tam byl. Přece jen bylo léto. Hlásky jely, jak se říká na moskevský čas +2 hodiny, který se kontroloval dvakrát denně v 7.00 a 19.00 přes operačního. Jelikož šňůra u telefonu byla dlouhá a né z každého úhlu bylo vidět na hodiny měly jsme ho i na svých hodinkách. Takže když jsem šel do Chebu pro proviant kam se chodilo dvakrát týdně na Skalku a někdo se zeptal kolik je hodin sice nevím, co si o mne myslel, ale pohled mluvil za vše. Co se týče proviantu pamětníci si určitě pamatují položku hotová jídla.
Celiny, Cikády součinnost s PS to je vše na dlouhé povídání. Kontroly hlásily kluci s PS v dostatečném předstihu a když bylo třeba zdržet dále o to se postaral náš čtyřnohý hláskař Lesánek. Uměl to perfektně, čím víc troubily tím šel před nimi pomaleji, takže nakonec raději vystoupili a došli pěšky. Zážitků je habaděj to je spíš na knížku.
Hned první nebo druhý den jsme šly na rotu PS se vykoupat a vzít tuším chleba z kuchyně. Já ucho z příjmače kolega z vedlejší hlásky prostě oba nový. Kluci nám ukázaly směr a mazaly jsme. Přišly jsme k signálce a kudy dál jelikož spolubojovník byl na vojně už rok uvěřil jsem mu, že je to proti zvěři, aby nešla do drátů. Takže jsme to rozhrnuly něco nahoru něco dolů, prolezly a jako by nic mašírovaly dál. Samozřejmě jsme dorazily v doprovodu PS
 
Dotaz
Dan | email | 22.6.2014 07:53 | id 76254 | nahlásit
Ahoj Jirko. Ve svém článku píšeš, že jste chodili pro proviant 2x týdně do Chebu, nechodili jste kolem zříceniny kostela sv. Anny? Měli jste ho při cestě. Nyní je to místo upravené a je tam nějaký sklep či kryt. Ten jsem sice nefotil, ale mám ho v paměti. Možná, že jste ho využívali, třeba jako úkryt při špatném počasí. Za zprávu dík Dan
 
Re: Dotaz
Jirka | 22.6.2014 15:44 | id 76267 | nahlásit
Ahoj Dane. Kolem jsme chodily, bylo to kousek pod hláskou, ale nějak blíž jsme to nezkoumaly, nebo alespoň já ne. Dokonce abych řek pravdu si ani žádný kostel nebo něco co by ho připomínalo, nevybavuji. Pamatuji si akorát, že to bylo značeno cedulí s nápisem u sv. Anny. Sem tam něco prohodili starousedlíci, když zjistily, že jsem ze Zelené Hory. Jinak ten název se používal i na hlásce, ale spíše jako orientační bod.
 
Pro Jirku
Dan | email | 22.6.2014 19:58 | id 76279 | nahlásit
Dík za odpověď, poslal jsem pár fotek a až je zveřejní tak se mrkni a uroň vzpomínkovou slzu. To co na vojně bylo špatné se postupem času vytratilo a zůstává docela příjemný pocit, zvlášť, když se s někým setkáš kdo tam byl. Když jsem vylezl na tu rozhlednu, tak mi volal parťák ze zaměstnání, v té době bydleli v Cetnově, což je víska na druhé straně přehrady Skalka a byl překvapen, když jsem mu řekl, že na něho koukám, z druhé strany. Ono to koukání jinam moc nešlo. Tak někdy Dan
 
Re: Pro Jirku
Jirka | email | 22.6.2014 21:24 | id 76283 | nahlásit
To víš, že rád zavzpomínám, i když musím přiznat, že mě tyto stránky celkem dostaly. Takže jak bude trochu víc volna, kdo ví? Měj se Jirka.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Dotaz
Jirka | email | 4.4.2015 11:27 | id 88636 | nahlásit
Kostel pod hláskou (Svatá Anna), byl zlikvidován začátkem šedesátých let. A to co tam vypadá jako sklep je vážně sklep. Kromě kostela tam byla i fara a škola.
 
Re: popis
Jiří Faulhammer | email | 15.6.2014 13:24 | id 75963 | nahlásit
Co se týče propojení hlásek 151 mohla přes TP pokecat se 155. Ale s Dylení jedině přes kresliče že to propojil. Samozřejmě v mezích normy protože v obou případech to mohl slyšet operační.
Pro pamětníky dodám k oživení složení PH 151 jaro 87
Miro Homola, Lubo Maňák, Milan Čech, já, velitel Jarda Beran a samozřejmě Lesan.
 
Re: Re: popis
petr | 15.6.2014 13:50 | id 75965 | nahlásit
Moc děkuji za hezký popis a zdravím Vás. Petr
 
Re: popis
Vratislav Vopálka | email | 7.8.2014 15:17 | id 77889 | nahlásit
Ahoj všem.Po,nějaké době jsem se sem mrknul a mám radost, že je tu živo. jsem trochu pecivál, ale i stále zamněstnán, a takjsem dlouho nikde nebyl.setkání v Krušci se mi snad jednou povede. Všechny moc zdravím a snad někdy na naší Zelené hoře naschle.Moc rád na ni vzpomínám.Vráťa.Zel.Hora. 1969-71.
pozdrav
Jiří Faulhammer | email | 14.6.2014 23:01 | id 75936 | nahlásit
Zdravím PH 151. Měl jsem tu čest tam prožít krásné léto 87.
Zde začalo mé putování po hláskách Kříženeckých. Některé, jak se říká za odměnu
157 Milíře, 156 Tišina a poslední Dyleň za trest, ale i ta měla své kouzlo. Jenže tu uvádíte všichni jako 153 a já ji mám vsugerovánu jako 154.
 
Re: pozdrav
Gaston | email | 15.6.2014 21:34 | id 76014 | nahlásit
Ahoj.Zdravím starší spolubojovníky.Předem Dyleň byla PH 153.Lesan dobojoval v letě 1990.Byl skoro hluchý a měl zkousané všechny špičáky.Bal se bouřek a nízko letících lajn.Proč jsi se neozval dřív?Před dvěma roky jsme měli SUPER sraz.
 
Re: Re: pozdrav
Jirka | email | 16.6.2014 18:33 | id 76054 | nahlásit
Ahoj Gastone, věř nebo ne, ale do minulého týdne jsem netušil, že něco takového existuje.
Občas (poslední dobou často) mívám chvilky a hledám minulost. Minulý týden mě to při jednom takovém brouzdání koplo sem na Vojensko, za což jsem rád. Možná už jsem tu byl dřív, ale nezaregistroval, o co jde. Naposled jsem ovšem trefil fotku našeho přijímače na Kříženci a to mě donutilo přibrzdit a prozkoumat stránky.
 
Re: pozdrav
Jaroslav-Major | 29.6.2014 21:30 | id 76549 | nahlásit
Zdravím další hláskaře PH 151. Ahoj Jirko, Dane, čauky Gastone, Laďa, Peter, Vráťa, Jakub a všichni na této lajně, které jsem nejmenoval. Jak Jirka píše o službě , pantoflích, nočním nastevřeném okně, chůze na rotu a žebrání o cokoli, 2x na proviant na Skalku, vzadu do Zeleniny, samá jablka a pomeranče tedy na papíře, jinak tekuté cokoliv, moskevský čas, 2x deně kontrola přes vysílačku. Toho by bylo. Jako včera. Snad bude vůle a dost lidí na další možný sraz. Čauky zdraví Major
poděkování
Jaroslav-Major | email | 25.5.2014 20:05 | id 75104 | nahlásit
Vladi, nešlo by to z mé strany smazat. Nejsem majitelem těchto stránek. Musíš se obrátit na vlastníka. Díky za pochopení. Major
 
Re: poděkování
Gaston | email | 27.5.2014 22:38 | id 75182 | nahlásit
Čus.Je radost číst že se tady něco děje,i když ...
PF
Gaston | email | 23.12.2013 17:29 | id 68116 | nahlásit
Všem co kdy měli cokoli společného s PH151 krásné prožití Vánočních svátku a hodně zdraví v Novém roce 2014 přeje Gaston
 
Re: PF
Vlada Frajt | email | 10.1.2014 17:11 | id 69176 | nahlásit
Vse nej vnovem roce hlavne zdravi.Pro Majora:prosim te slo by smazat z teto strany vse az na rok 2013?
Foto Červenec 2013
Čenda | email | 5.8.2013 13:25 | id 63242 | nahlásit
Hláska Červenec 2013 Čenda
 
Re: Foto Červenec 2013
Vratislav Vopálka | email | 5.8.2013 15:46 | id 63251 | nahlásit
Ahoj všem. Bylo by hezké se zase na Zelené sejít. Vždyť máme zelenou.Vratislav.
 
Re: Foto Červenec 2013
Gaston | email | 11.8.2013 23:06 | id 63449 | nahlásit
Čendo i ostatní ahoj.Jseš tajemnéj jak ten hrad v Karpatech.Pisneš jednou za "100"let a dohromady o tobě nic nevíme.Přitom jak píše Vráťa máme Zelenou.
PF
Gaston | email | 22.12.2012 16:45 | id 53807 | nahlásit
Všem kteři v zeleném nebo civilu sloužili na Zelené hoře,jejich rodiným příslušnikům přejí pěkne prožiti vánočních svátku a hodně zdraví v Novém Roce přeje Gaston
 
Re: PF
Vlada Frajt | email | 22.12.2012 19:16 | id 53821 | nahlásit
Vsem hlaskarum kteri slouzili na 151 vesele vanoce a stastny novy rok 2013 preje Vlada Frajt.
 
Re: PF
Jaroslav-Major | 23.12.2012 19:43 | id 53913 | nahlásit
Major se připojuje, užívejte všichni života a zdraví
 
Re: PF
DUSAN PETRIK | 26.12.2012 20:16 | id 54084 | nahlásit
Vela zdravia a stastia vam aj vasim rodinam praje Sano.
 
Re: Gastone
Amito | email | 14.2.2013 22:41 | id 56727 | nahlásit
Pročítám si stránky a docela mne překvapilo ze na hlásce sloužil jménovec Heczko...
 
Re: Re: Gastone
Gaston | email | 14.2.2013 23:21 | id 56730 | nahlásit
Čau.To chceš řict,že na Zelené Hoře sloužíl nějaky Heczko?Kdy?Proč jsi se neozvál dřív?Odkud jsi????????
 
Re: PF
Vratislav Vopálka | email | 22.2.2013 12:14 | id 57133 | nahlásit
Ahoj všem hláskařům a stopadesátjedničkářům zvlášť.Dlouho jsem se sem nekoukl až dnes.Opět mne to vzalo za srdíčko a zase se rád na Zelenou horu vydám.V minulém roce to bylo krásné a krásně připravené setkání.Bylo to hezké popovídání a všem kteří se o to zasloužili moc děkuju.Komu se podaří si do rána sedět s kamarády z vojny ve výřivce a tak pěkně si pokecat.Všechny zdraví Vráťa Vopálka.
 
Re: Re: PF
Jaroslav-Major | 26.3.2013 17:05 | id 58795 | nahlásit
Ahoj Vráťo, tak po dlouhé době jsem se dostal ke psaní a malinko se to tady zvedlo. Pozdravuje te Janina, jakpak se starostuje a samozřejmě shání nějaké korunky, lepší to asi nebude. Nazdar všichni další hláskaři. Jakmile bude teplo, vyrážím na Zelenou horu na výšlap a na hlásku. Tak se mějte dobře Major
 
Re: Re: Re: PF
Gaston | email | 27.3.2013 16:53 | id 58846 | nahlásit
Zdar všichni.Konečně se tady ukázal i Jano.Škoda že Čenda i Heczko víc nenapsali.Majore,docela ti závidím ten výšlap na Zelenou horu.Pak se naložit do vířivky a u vínka kecat o všem "důležitém".Čau a pozdravujte drahé polovičky.Gaston
 
Re: Re: Re: Re: PF
jano | 30.3.2013 15:50 | id 59025 | nahlásit
Zdravim vas tak ako sa mate
 
Re: Re: Re: Re: Re: PF
Gaston | email | 30.3.2013 22:20 | id 59041 | nahlásit
Čau Jano.Mam se dobře.Před chvíli jsme celá rodina dorazili z hokeje.Semifinále a Oceláři Třineeeeec.
Zde již nelze dále reagovat
22 let
Gaston | email | 28.11.2012 07:34 | id 52743 | nahlásit
Ahoj.Dneska dopoledne tomu bude 22 let co jsem spolu s Laďou Bejrem naposled coby vojáci opustili hlásku.Den předtim prolezlí známe zákouti,nazbírali houby,něco málo vypili.Je to děs jak ten čas letí.Zdravím všechny co si to památujou i ty co to budou jen číst.Gaston
pozdravy
Jaroslav-Major | 27.10.2012 18:57 | id 51463 | nahlásit
Zdar Vláďo! Díky za pozdravy. Další chalan z hlásky PH 151, který tam vlastně také končil. Myslím, že Šaňo to pak dotrucoval na Kříženci, ale to už přesně nevím.
Jinak Šaňo, také už několik let nekouřím, Nějak s věkem přichází více rozumu a více strachu o sebe samého. Ale na Jeryho a jeho let s věže si pamatuji. Je neuvěřitelné jak člověk hazardoval. Jeryho jsem pak ještě chodil měsíc krmit na hlásku, když to tam 16. února 1991 uzavřeli. Skoro do konce března jsem jej tam viděl. Mrzí mne, že jsem si ho nemohl kam vzít. Tehdy to byla jiná doba. Dnes bych ho měl už u sebe. Sabrina ta zůstala s dalšími koťaty dole ve stodole. Jeryho mi bylo líto. Ládík s Gastíkem měli nějaké fotky a Jery tam je zvěčněn. Mějte se hláskaři. Major
 
Re: pozdravy
Gaston | email | 28.10.2012 07:35 | id 51477 | nahlásit
Čau všem.V souvislosti z "letem"Jeryho z věže mě napadá agentura z Hlínikova(Pelhřimov).Zapsát rekordní let kocoura domácího z vyšky 33metru bez urazu,to je něco.Kdyby měl letět Šaňo dopad by byl tvrdší.Kdoví jestli si teď neudělají výlet do Topolčan pani Kubišová a pan Srstka.Zdar Gaston
 
Re: Re: pozdravy
Jaroslav-Major | 28.10.2012 20:30 | id 51511 | nahlásit
Jakmile u Šaňa zaparkují ti dva ochranáři , tak víme odkud vítr vane. gastíku pozdravuje tě moje Janina. Ahojky
 
Re: Re: Re: pozdravy
Gaston | email | 28.10.2012 21:30 | id 51512 | nahlásit
Dík za pozdrav od Janiny a taky zdravím.Taky juniora a Žána
 
Re: Re: Re: pozdravy
Šaňo | email | 29.10.2012 22:02 | id 51555 | nahlásit
Nechajte ochranárov nech ochraňujú
,ale mňa by zaujímalo kde je Jano Široky a Robo Maly
 
Re: Re: Re: Re: pozdravy
Gaston | email | 30.10.2012 09:02 | id 51565 | nahlásit
Čau Šaňo.Jano Široky byl štěstím bez sebe,že bude ten sraz ale nakonec nemoh,nebo se jen vymlouvál,těžko řic.Robo je jak ty.Jemu se nechce a on nemá čas atd atd.Jseš na Facebooku?Tvoje jméno jsem tam našel a psal ale nic.Zdar
 
Re: Re: Re: Re: Re: pozdravy
SANO | 30.10.2012 19:23 | id 51601 | nahlásit
GASTON ,OTAZKU FACEBOOKU NECHAJME ZATIAL TAK PRETOZE SOM RAD ZE VIEM ZAPNUT POCITAC.HNET AKO SA MY VRATI DCERA ZNEMOCNICE TAK SA OZVEM.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: pozdravy
Jaroslav-Major | 31.10.2012 19:49 | id 51629 | nahlásit
Ahojky večer. Gaston má pravdu, Janko byl celý bez sebe. Asi měsíc před srazem jsme spolu mluvili, všechno pro to udělá, že přijede. No a tak když přišel čas, už nebyl. Nikdo to ani nezjišťoval. Ládík s ním také mluvil, že nemá volno apod. Mám na Janka mobil i adresu. Po srazu se už neozval. Bydlí už několik let v Praze -Praha 6 u kruháku. Kousek pracuje. Je tam s rodinou a jeho ženou. Robo Malý se ozval na tomto serveru, ale nic nesliboval. Nejvíce s ním je v kontaktu Laďa. Také bych rád věděl jak se mají. Ahojky Major
pozdrav.
Vlada Frajt | email | 18.10.2012 20:12 | id 51150 | nahlásit
Ahoj vsichni hlaskari koukam na stranky anikdo se nehrne do psani tak jsem za to vzal sam.Od setkani se nikdo novy neprihlasil a ani ti stari se nehlasi asi jsou jiz po smrti zejo Vopalko a vsichi ostatni.Co ty nato Majore nemam pravdu "Synku".Mejte se kamaradi ve zbrani.Vlada FRAJT.
 
Re: pozdrav.
Gaston | email | 18.10.2012 20:25 | id 51151 | nahlásit
Ahoj Vlaďo.Na vojensko koukám denně a taky smutím.S Majorem si občas pošlem email a dokonce jsme se nedávno skoro viděli.Tak doufám že mu to někdy(brzy)vyjde.Jinak zdravím všechny ostatni.Čau Gaston
 
Re: Re: pozdrav.
Jaroslav-Major | 19.10.2012 21:16 | id 51182 | nahlásit
Ahojky Gastíku a ahojky tatíci!
Mrzí mne, že jsem měl-neměl žádný čas. Byl jsem od tebe asi 50km (Rožov pod Radhoštěm). Spaní jsem měl zaplacené a tak to nešlo propadnout. No smutnil jsem. Ta práce a zase práce. Však ono to nějak ještě půjde. Já jsem psal na konci léta a kluci se ozvali po setkání. S Peterem Kissem občas něco napíšeme a s Gastíkem také. Psal mi také Jakub Strakoš. Já myslím, že jakmile příští týden čas obrátí světlo v brzkou tmu, kluci se nějak přihrnou na Vojensko. Já se minimálně 2x do týdne podívám, jestli chlapci nepíšou, prostě čučím každou chvilku. Mezi svátky o vánocích si dám výšlap na Zelenou horu a na hlásku, tak jestli nezapoimenu něco nafotit, tak pošlu na čumendu "Bilde". Mějte se všichni co nejlépe Major
 
Re: pozdrav.
dušan petrík | email | 25.10.2012 19:16 | id 51363 | nahlásit
lado moc ma mrzy ze som sa nezucasnil zrazu ale nie som moc akcny. moja MANZELKA MA PREHOVARALA ABY SME SI SPRAVILI VYLET DO CHEBU .RAZ ZA CAS POZREM NA TUTO STRANKU A FURT SA OKREM ,SKALNICH , NEZAPAJA DO SPOMIENOK NA STARE CASI .NA FOTKACH SOM OKREM GASTONA nikoho nepoznal.ale aj tak som rad ze som vas vydel. caute ,sano, petrik dusan
 
Re: Re: pozdrav.
Gaston | email | 26.10.2012 12:58 | id 51390 | nahlásit
Zdar Šaňo.Teší mě že si se ozvál.Připomináš mi medvěda,před zimou si se ozval a zase chrrr do jara.Ty a Robo jste byli naši mladi(já a Laďa)tak citim trochu vinu na vaši lhostejností ke srazu.Na druhou stranu vidím,že jste se nezměnili,kde je date tam je mate.Měl jsi(aspoň jednou v životě)dát na manželku a přijet.Že bylo super a tys u toho nebyl je chyba toho pana co ho vidíš v zrcadle.Ahoj
 
Re: Re: pozdrav.
Jaroslav-Major | 26.10.2012 17:29 | id 51398 | nahlásit
čauky, áááá náš Šaňko se ozvááál! Gastone máš naprstou pravdu, že ten pááán měl dát alespoň jednou na svou ženušku a spravit si výlet do Chebu. Bylo to pěkné setkání a mám za sebe také velkou radost. Šaňo vzpomínáš jak jsem tě stříhal na hlásce a jak nebylo na cigára a tys dostal příděl dvě startky na dvě hodiny na věž? však zašroubuj v té makovici a snad se ti vybaví alespoň něco. Jak ten chlap nadával, že má málo cigaret a že to nevydrží. Janko ten mu pak nadával, že nebudou cigarety. Gastíku málo jsi se staral o své mladé, že si skoro na nic nepamatují. Gastone připomíná ti něco ta událost s posledním kotětem od Sabriny, Šaňo tam byl pár hodin a bylo po kotěti! Šaňo pak musel generálkovat ctihodné topící petry na noční službu. No stalo se stalo! Šaňo byl srdcem super chlap, ale nesměli jste ho pustit k žrádlu. Ten proviant pro 5 lidí měl skoro Šaňo sám pro sebe. Jo vzpomínejte čauky Major
 
Re: Re: Re: pozdrav.
Šaňo | email | 26.10.2012 19:51 | id 51408 | nahlásit
No to ste mi ale dali. Ženuška ma spucovala že som sa vôbec nezmenil. Akurát už pár rokov nefajčím.
Na dosť vecí sa pamätám ale na to malé mačiatko nie. Mali sme tam Sabrinu a Jeriho. Viem že som jeriho hodil z hlásky ale nič sa mu nestalo.Nad Topoľčanmi je koridor a tak pozerám po lietadlách,ale už moc toho nepoznám.teraz mam dovolenku tak sa trochu nudím.Ale sľubujem že sa budem zapájať do debát. čaute Šaňo .
 
Re: Re: Re: Re: pozdrav.
Vlada Frajt | email | 27.10.2012 18:36 | id 51460 | nahlásit
No tak prece to jde kdyz vas tatka trosku spucoje.Vsechny vas pozdravuji.Vlada
sraz PH 151
jakub | 15.5.2012 15:30 | id 45838 | nahlásit
Majore, moc dík za přípravu srazu PH 151. Moc rád jsem tebe a kluky viděl, i když jen na chvilku.
Doufám, že další sraz bude o něco dřív než po 20-ti letech :O)
 
Re: sraz PH 151
Gaston | email | 15.5.2012 23:01 | id 45850 | nahlásit
Připojují se k Jakubovi.Bylo to na jedničku.
 
Re: Re: sraz PH 151
Láďa | 16.5.2012 12:28 | id 45861 | nahlásit
Ahoj Gastone,
taky prosím o zaslání fotek na lhotky-bejr@atlas.cz
Jinak Vám všem díky za fajn společnost.
 
Re: sraz PH 151
Láďa | 16.5.2012 12:26 | id 45860 | nahlásit
Ahoj Jakube,
souhlasím s Tebou i s Gastonem. Major to zvládnul super.
Můžu Tě Jakube poprosit o zaslání fotek z tvýho foťáku na adresu lhotky-bejr@atlas.cz?
Moc díky za panáka v pátek...:-)))
PH 151 po.......
Gaston | email | 10.5.2012 23:45 | id 45678 | nahlásit
Bezejmenni Timkovci z Košic a Malatného parta zpívaji mimo jiné něco o 6OOkm.Za 8 hodin nastupují a nana na......jedu...........
Vánoce
Gaston | email | 23.12.2011 15:44 | id 39571 | nahlásit
Hodně zdraví a vánoční pohody všem z Vojenska.cz přeje Gaston
 
Re: Vánoce
Jaroslav-Major | email | 13.1.2012 16:05 | id 40690 | nahlásit
Skalná 12.1.2012
Sraz hláskařů PH151 Zelená hora a okolí 2012
TERMÍN ?11-13. května 2012?.
INFORMACE:
?Ubytování na hotelu Garni ?Vildštejn? ve Skalné. Jedna noc se snídaní v podobě švédského stolování stojí 380,-Kč/osoba. www.hotel-garni.wz.cz.
?Pokoje jsou dle potřeby připraveny od jednolůžka po více, podle informací od návštěvy hláskařů a případně partnerky!
?Do konce ledna 2012 je velmi nutné nahlásit účast pro přípravu pokojů na ubytování! Po tomto datu je velmi problematické zajistit pokoje. jaro.c2i@seznam.cz nebo mob. 777160460.
?Záloha 50% je nutné zaplatit do konce března 2012 na č. ú. 1006747193/0800, VS platby 151 a jméno. Tzn. v případě návštěvy jedné noci/den tj. 190,-Kč, v případ využití obou dvou nocí/dní 380,-Kč za osobu!
?Doplatek bude proveden po ukončení ubytování.
?Každého kdo je připraven přijet na sraz hláskařů z PH 151, žádám o zaslání informací, Jméno a příjmení a kdy vykonával službu na PH151 (počátek/konec data-měsíce a roků), to pro přípravu plakety!
PROGRAM:
?Pátek 11.5.2012 v pozdních odpoledních až večerních hodinách od 17,00-20,00 hod. nebo dle předem zaslaných informací o svých možnostech. Přivítání na hotelu Garni ve Skalné. Parkování přímo na hotelu soukromého parkoviště-bezplatné.
?Kdo nahlásí příjezd vlakem či autobusem, bude očekáván po předchozí dohodě na hlavním nádraží v Chebu. Dopravu zajistím dle možností.
?Týž večer posezení v hospůdce a seznámení po tolika letech!
?Sobota 12.5.2012 po snídani v dopoledních hodinách návštěva PH 151 Zelená Hora (nostalgie), možnost okolí a bývalé pohraniční roty Horní Hraničná (objekt je uzavřen a v samotné blízkosti je nyní psí útulek pod městem Cheb). Na programu bude připraven oheň a občerstvení. Kamenná věž je od konce dubna otevřena a objekt bývalé hlásky je zrekonstruován. V pozdních odpoledních hodinách cesta zpět do Skalné.
? Večer posezení v
 
Re: Re: Vánoce
Josef Kubík | email | 9.4.2012 21:16 | id 44650 | nahlásit
Já jsem sloužil na PH155 v1984-86. Možná budeš mít zájem pokecat.
 
Re: Re: Vánoce
roman | email | 30.5.2012 09:28 | id 46273 | nahlásit
Tak jak dopadl sraz? Nemohl jsem se z časových důvodů dostavit, ale zajímá mě to..
 
Re: Re: Re: Vánoce
Gaston | email | 30.5.2012 13:27 | id 46279 | nahlásit
Čus Romane.Bylo to super z velkým S.Major to organizovál jak by ani nic jiného nedělál.Milion vzpomínek na věci dávno zapomenute,nostalgie na Zelené hoře(opekaní buřtu jak za mlada)atd atd
 
Re: Re: Re: Re: Vánoce
Major | 31.5.2012 13:50 | id 46317 | nahlásit
Nazdar chalani. Gastone díky za fotky. Mám vše v přípravě a něco už napsané. Z těch fotek co mám od tebe Petera a zatím od sebe, mám od každého něco vybráno. Janina je úspěšně po operaci a zatím doma rehabilituje. Já už mám také více a více času, tak se brzy ozvu každému na meilíka. Pak dám vědět o zveřejnění na vojensku. To proberu ještě s Tomášem a nějak to domluvíme. Ahojky Romane, vzpomínky jsou super a lidi kolem perfect. Ahojky zdraví Major
 
Re: Re: Re: Re: Re: Vánoce
Jaroslav-Major | 12.6.2012 19:35 | id 46712 | nahlásit
Podívejte se do sekce- různé- Setkání hláskařů. Major
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Vánoce
Jaroslav-Major | email | 13.1.2012 16:05 | id 40691 | nahlásit
? Večer posezení v restauraci na Hospůdce ve Skalné. Restaurace je rozdělena na dvě samostatné části (kuřácká 75 míst, nekuřácká 60 míst, terasa 60 míst), široký výběr domácího jídelníčku, několik druhů zlatavého moku atd. Posezení bude připravené v nekuřácké části restaurace (1.patro).
? Neděle ? po snídani loučení.
KAŽDÝ HLÁSKAŘ A ÚČASTNÍK MÁ ZA POVINNOST VZÍT S SEBOU CO NEJVÍCE DOBOVÝCH FOTOGRAFIÍ !!!!!!!!
Děkuji předem za návrhy termínu a jakoukoliv účast.
Jaroslav Kejř - příslov. ?Major?
Slepá 490, 351 34 Skalná
Mob. 777160460
Meilto: jaro.c2i@seznam.cz
PS: Obec Skalná vzdálenost od Chebu severně po silnici cca 12,5km. Bývalá Hláska PH151 vzdálenost od Chebu západně po silnici cca 5,5 km. Bývalá hláska PH 155 Starý Hrozňatov vzdálenost od Chebu jihozápadně po silnici cca 9 km.
Velitele
Gaston | email | 15.12.2011 15:06 | id 39176 | nahlásit
Zdarec všem.Major a Roman tady píšou o Šubrtovi ale mně se podařilo kontaktovát taky velitele ale menšího.Je to Václav Vaněk.Ten tu vojnu nežrál jako Šubrt a jemu podobní.Chodil jen do práce.O těchto stránkach nevěděl.Prostudovál je a i když jsem ho žádal tak do žádné diskuze se prý nezapojí.V armadě není od roku 1996.Loni prý projel "svůj"byvalý rajon od Rozvadova po Cheb na kole.Netušíl že jede po stopách Gastona.Major i ja patráme po Janu Širokém ale asi to nedopane.Taky zkouším vykopat Aleše Rusnoka ale zas a znovu nic.Toď na dnešek vše.Čauky
 
Re: Velitele
Roman | 3.2.2012 12:48 | id 41792 | nahlásit
Sorry, ale Vańka neznám...kdo to je?
 
Re: Re: Velitele
Gaston | email | 4.2.2012 12:26 | id 41849 | nahlásit
Václav Vaněk byl velitelém čety hláskařu.Mimo to dělal na spisovně nebo tak nějak.
 
Re: Re: Re: Janko
Jaroslav-Major | 9.3.2012 21:12 | id 43493 | nahlásit
Chalani, Janko Široký se ozval, přímo z Prahy. Obrst díky na tom má Gastík. ten to zařídil. Je to ale hlava! Už se nemůže dočkat května a má sbaleno. Tak zatím hláskaři. Major
 
Re: Re: Re: Re: Janko
Gaston | email | 10.3.2012 09:51 | id 43510 | nahlásit
Čus Majore.Až se červenám když mě tak chváliš.To musel byt šok když ti Jano volál.Pokr nehraju přesto mám v rukavu ještě jeden trunf a to telefon a emailovou adresu na Aleše Rusnoka.Ten ale dělá mrtvého brouka a neozývá se.Je to jen na něm.Zdarec
 
Re: Re: Re: Re: Re: Janko
Jaroslav-Major | 10.3.2012 19:15 | id 43525 | nahlásit
Nečrvenej se. Byl to opravdu šok. Vůbec jsem to nečekal. Děkoval a už aby byl květen. Vě větách znělo několikrát vole , celej Janko. Měl takovou radost, že se včera musel ožrat. Je zdravej, celej Janko, připravte si nové sklenice na pivo! Škoda, Aleše. Snad se ten brouk ozve.
Pánové dnes jsem jel do Plané u M. Lázních. Říká vám to něco! Jel jsem tam do servisu na travní sekačku a protože jsem měl asi hoďku čas, tak jsem vyjel nahoru na Kříženec. Jako kdybych tam byl včera - Hnusný-příšerný, smutný. Všechno při starém. Radary na svém místě, tak jako před mnoha lety. Ubytovna vojáků opuštěná a chátrající. Důstojnická budova jako jediná má nová plastová okna. Jídelna prázdná, stejná jako když jste ji znali. Služebna kresličů opuštěná, chátrající. Vysoké stromy, vysoký plot za miliony korun a v areálu lítá pejsek. Jen jsem konstatoval, proč už to dávno není zbourané a zplanýrované. To by bylo užitečnější. Tak zatím čauky M
Zde již nelze dále reagovat
Pista
Vlada Frajt | email | 26.11.2011 15:46 | id 38414 | nahlásit
Ahoj vsichni spolubojovnici PVOS slouzil jsem s Vratou Vopalkou na 151 Zelena hora.Bylo to fajn vojenske zasivani.
 
Re: Pista
Vratislav Vopálka | email | 30.11.2011 23:34 | id 38605 | nahlásit
Ahoj Vláďo, konečně Tě tu vidím, to Ti to trvalo.Těším se že se na Zelené hoře sejdem.Kdyby nás bylo víc, bylo by to fajn.Uvidíme.Ať mladší vědí že jsme tady.Zelenou horu nedáme,čau Vráťa.
Vaněk
Gaston | email | 3.11.2011 15:04 | id 37606 | nahlásit
Čau.Zjistíl jsem že "táta"Kříženeckých hláskařu Václav Vaněk bydlí v Mariánkach a je obchodním manažerem fy WAGO.V jeho uniformě ze šňurama deveťaka dělál Laďa Bejr poplach dozorčímu roty 3633/b bez pár dni 21 let tomu.
 
Re: Vaněk
Láďa | 9.11.2011 08:22 | id 37805 | nahlásit
Ahoj Gastone, Ty taky musíš všechno vykecat...:))) Jo, jo vzpomínám na to, ale mám takovej pocit, že se tomu dost smál, i když pamatuju, že měl trochu vítr, aby nepřišel velitel útvaru...to by šel do civilu s náma...:)))
 
Re: Re: Vaněk
Gaston | email | 9.11.2011 17:02 | id 37817 | nahlásit
Čus Laďo.Ja nic nevykecavám.Jenom se chlubím jaka jsme byli dobrá parta i když nám párkrát bylo namálem.O tom nepísnu ani po těch letech.
 
ozval sa Šaňo
šaňo | email | 20.11.2011 19:12 | id 38182 | nahlásit
Cawte chalani pozdravujem Laďa Gastona Jana Širokého Roba Malého Majora Jakuba a Roba Longu. Ozvite sa čo a ako.
 
Re: ozval sa Šaňo
gaston | email | 20.11.2011 21:57 | id 38188 | nahlásit
Světe zboř se,h***le spadni.Co se stalo že se Šaňo ozval.Na facebooku jsem napsál všem Dušanum Petrikum,jsi mezi něma?Nemáš kontakt na Jana Širokého?Sorry abych nezapomněl,jsem rád že jsi napsál.Pořad máš rád jogurty?Co cigára,furt hulíš jak sadrový ježek?Zdar
 
Re: Re: ozval sa Šaňo
šaňo | email | 25.11.2011 22:37 | id 38392 | nahlásit
Ja už nefajčím ale apetít mám stále dobrý a jogurt mám každý deň. A kontakt nemám na nikoho. Tu našu hlásku som na fotke ani nespoznal.
 
Re: Re: Re: ozval sa Šaňo
Major | 26.11.2011 11:31 | id 38409 | nahlásit
Já už taky ne. Včera jsem dostal informace o ubytování, takže dám to dohormady a navrhnu nějaký scénář. Bohoušovi se ještě ozvu. Chtěl jsem jet na pokec, spaní mám bez problémů v Sušici, avšak doma jsem v neděli hlídal, takže ani na půl dne jsem to nezvládl. Zatím ahojky Major.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: ozval sa Šaňo
Láďa | 21.11.2011 08:19 | id 38191 | nahlásit
Ahoj kamaráde, tak další dušička z tý naší PH 151.
Úplně Tě vidím jak si fasuješ jídlo a cigára nahoru na hlásku na ty dvě hodiny. Kudrnatej Šaňo je na světě!!!...hurááá. Ještě dám echo o těhlech stránkách Tondovi Mysinskýmu co byl u péesáků. Chodil tam k nám hodně a taky to řeknu Martinovi Štěpařovi, taky byl u PS...oba jsou tady z Náchoda. Takže jak píše Gaston tak pokud máš na někoho kontakt tak mu o těhlech stránkách řekni co nejdřív, ať dáme příští rok to setkání dokupy. No docela se nám ta parta podařila dát dohromady...:-))), ještě pár lidí a budeme kompletní.
Tak zatím ahojda Láďa.
 
Re: Re: ozval sa Šaňo
Bohouš | email | 21.11.2011 09:16 | id 38193 | nahlásit
Ahojky Láďo...zdravím ze Šumavy. Jsem také hláskař z 228 která stála na Filipově Huťi. Víkend 18. - 20.11.2011 byl ve znamení 2.setkání hláskařů které mělo překrásnou kamarádskou atmosféru a pokaždé do ranních hodin. Sjeli se kluci z celé republiky a bylo o čem povídat a vzpomínat. Někteří kteří přijeli na setkání se mohli osobně setkat s kamarádem Oldou který je jedním ze zakladatelů vojenska.cz. Je to mravenčí práce kterou kluci odvádějí a zaslouží se veliké poděkování. Díky klukům jsem se na 2.setkání hláskařů potkal s kamarádama po 40letech... V sobotu byl výjezd na některé hlásky. V neděli bylo loučení a odjezd domů. 3.setkání hláskařů bude 20. - 22.4.2012 opět na penzionu u Bohouše na Dolejším Krušci.Pokud li budeš mít zájem se zůčastnit,moc rádi Tě uvítáme. Ahojky Bohouš
 
Re: ozval sa Šaňo
Jaroslav-Major | 21.11.2011 10:28 | id 38198 | nahlásit
nazdárek Šaňo, super další chalan ze Zelené hory, zdraví Major. Na jeho apetit a cigára se nedají zapomenout. Zdraví Major
komín
Jaroslav-Major | 25.9.2011 21:05 | id 36487 | nahlásit
Ahojky večer, Vzpomněl jsme si na každodení čištění roury od kamen. Museli se každý večer vyčistit, jinak v noci se hláska udila. Každý na to měl jinou metodu. Laďa, ten dostal 100% líh a pomocí stříkačky to tam pouštel - plamenomet v komíně udělal své!!! Kdo neviděl neuvěří! a Janko Široký, ten ve dvě ráno prostě žhavou rouru vyndal a šel ven do sněhu čistit, že se valí dým uvnitř hlásky, ho asi nijak netrápilo! TO se musí zažít. Tak se mějte zatím kluci dobrou! Major
 
Re: komín
gaston | email | 25.9.2011 22:52 | id 36494 | nahlásit
Čau.Majore super návod teď před topnou sezonou.To je věci na které si člověk po těch letech vzpomené.Pamatuješ na druhé kamna ve kterých jsme topili v kůlně(posilovně).Prkna u roury měly o 1 stupeň míň než bod vzplanutí.Voda daleko a hasičák armáda nevlastníla.Dobrou.Gaston
 
Re: Re: komín
Major | 26.9.2011 08:51 | id 36501 | nahlásit
To víš že pamatuju. Ty vole to mohlo být průserů! Kůlna by mohla vyprávět, díky tvým řádkům jsem si vzpomněl. Major
 
Re: komín
Tomáš Říha | email | 26.9.2011 08:48 | id 36500 | nahlásit
Ahoj kluci,tak se přidávám do diskuse,jak to bylo u nás na 164.Byl jsem tam obě zimy,uhlí bylo až moc,dřevo jasně z lesa-jednou za rok přišel kámoš z vesnice s pilou a pořezal nám v lese jeden strom,ten jsme si potom naštípali na celou zimu. Topili jsme pouze v kuchyňce,druhá kamna byla v ložnici,ale nikdy se v nich netopilo,pouze jednou jsme to chtěli zkusit,ale strašně nás to vykouřilo.Tak jsme se potom raději víc na to spaní oblékli... V kuchyňce byly běžné Petry,tam bylo teplíčko,teda pokud to v noci nevyhaslo.Od kamen roura přímo do stropu, na střeše malý komín, nějaká izolace tam ale byla.A když jsme to čistili,jeden člověk oddělal rouru a ke stropu k otvoru přitisknul kbelík,druhý na střeše to vyčistil nějakým klackem a bylo. Moc často jsme to dělat nemuseli,myslím tak maximálně 5 x za zimu. Jednou ten nahoře vyrazil z ruky kbelík tomu dole,to teda byla dobrá katastrofa,černo úplně všude. Když jsem později viděl,jak slaboučké byly stěny toho domku,zázrak,že jsme tam nepomrzli.A taky si moc dobře pamatuji,jaké to bylo,odcházet z toho teplíčka na věž,když byly opravdu třeskuté mrazy.A pak ty 2 hodiny nahoře,jak se člověk těšil, aby už se zase trochu ohřál...Tak ahojda a mějte se. Tomáš
Pozdrav pro Gastona
vratislav Vopálka | email | 26.7.2011 16:32 | id 34211 | nahlásit
Ahoj,Gastone,dík za reakci,docela mne pobavila.Bylo by o čem povídat.Na Zelenou Horu jsem se od vojny nevydal, ale určitě tam zajedu.Snad to stihnu před důchodem, do kterého se ani moc netěším,čau Vratislav.
"žijou"
gaston | email | 25.7.2011 20:32 | id 34173 | nahlásit
Četl jsem odkazy kluku co sloužili na Kříženci a narazil na Šaňa a Jakuba.Bylo to už loni ale vědi kde koukat.Kezby se ozvali.
 
Re: "žijou"
Jakub | 26.7.2011 12:17 | id 34196 | nahlásit
Tak jsem byl 14 dní mimo a tady se to rozjelo. Jsem rád, že se ozval Major a Robo Malý. Byl jsem 2x v Chebu, ale neměl jsem na Majora kontakt. Pokud bude někdy sraz, rád zajedu. Bohužel fotky mám jen Z Dřenic a Aše, kam jsem šel, když PH151 zrušili.
 
Re: Re: "žijou"
gaston | email | 26.7.2011 23:23 | id 34231 | nahlásit
Ahoj Jakube.Tebe jsem viděl těch pár minut co jsi dorazíl na Zelenou horu a já s Laďou putovali do civilu.Na strankách kluku z Křížence jsi reagovál na odkaz Šaňa.Máš na něho kontakt?
 
Re: Re: Re: "žijou"
jakub | 28.7.2011 07:14 | id 34273 | nahlásit
Napsal jsem Šaňovi jen v rámci odkazu. Bohužel na něj přímo kontakt nemám a jak jsem se díval, už dlouho se neozval.
Nove fotky
Gaston | email | 25.7.2011 19:09 | id 34167 | nahlásit
Čus panove.Majorovi se podařilo dat tady nové fotky.Ja jich mám spoutu ale neumím je tam dát.Koukám že Záviš nic nepiše,škoda.Pořad doufam že se mi podaři nějake"bývale"hláskaře najit.Gaston
to bylo tenkrát
vratislav Vopálka | email | 22.7.2011 14:50 | id 34065 | nahlásit
Ahoj mlaďasové.To se vám to povídá když máte s kým.Jestli se na Zelené Hoře dá něco dohromady, tak jedu.Škoda že se z nás starších nikdo další nezajímá a nebo o něm nevím.Pokusím se dát na vojenstvo pár fotek z let 69,71,zdraví Vratislav.
 
Re: to bylo tenkrát
gaston | email | 22.7.2011 17:19 | id 34068 | nahlásit
Ahoj Vratislave.Neřikej nám MLAĎASOVÉ my ti taky neřikame DĚDKU.Mladi mame dávno tam tam a do důchdu(narozdil od tebe)dál a dál.Píšeš že jste chodili do obchodu a hospody na Pomezí.My jezdili z dvoukolákem na Skalku.Na zpateční cestě byla povinná zastávka za trati u vodárny.Když bude ten sraz určitě se dostav.Budeš tata hlaskař.
 
Re: Re: to bylo tenkrát jogurty
Major | 22.7.2011 19:09 | id 34071 | nahlásit
mánie na bunkry. Včera jsem to trošku popsal a příští týden to prošmejdím.
Gastíku, zapomněl jsi dopsat, že dole u první vodárny, když se šlo z obchodu s proviantem, byla povinná svačina "rohlíky se smetanovým jogurtem" A pamatuješ jak kluci z roty jednou v létě v noci přivezli poraženou srnku, na rotu to nemohli vzít, protože by to gummy zabavili a oni by měli prd. Dali to na hlásku, že přijdou na velkou žranici a místo toho další den pak Laďa stahoval a kuchal a večer už byly všechny pupky nažraný. Celé stehno i s masem pak dojel velký pes Tom.
A ještě před tím jak jsme chodili se sapíkama po lese a chtěli jednu ulovit a místo toho Peter Kiss málem střelil srnu přímo pod p***lí myslivců na posedu. Ty vole to byl málem průser. A Major Šubrt jak chtěl vyšetřovat. Nevyšetřil nakonec ani h***o. Chdák Laďa, ten se tehdy klepal. Ale maso nakonec bylo a bylo všem dobře i těm psům. Docela se těším na jaro, to bude divočina! Čauky Major
 
Re: Re: Re: to bylo tenkrát jogurty
gaston | email | 22.7.2011 21:54 | id 34078 | nahlásit
Majore tu srnku jsem stahoval ja.Že byl z toho Laďa malem mrtvici se i z odstupem času nedivím.Nejsou tyto stranky založeny jen proto abychom vše vykecali a nas nakonec deportuji na Sibiř?Ten kluk co řikal Šubrtovi Pavliku je u mě borec s velkym B.Svým"mužným"činem totiž uvolnil misto na Zelené hoře Gastonovi!
 
Re: Re: Re: Re: revoluce
Jaroslav | 23.7.2011 20:12 | id 34107 | nahlásit
Kecat se bude na srazu. to si totiž nikdo nedovede představit, být na hlásce, když šli soudruzi do historie dějin a na hlásce v roce 1990 začal zcela jiný život. Jen na obloze co se začalo objevovat letadel a vrtulníků, ty srazy letadel z druhé světové války, jak to kolem létalo a mám takové tušení, že jsi tahal vozduch večer s prezidentem Buschem seniorem kolem osmé, to bylo něco úžasnýho. Kolik hláskařů, tohle asi mělo. Peter Kiss byl jako malý kluk, když byl zvolen Havel prezidentem. Laďa randil, ty jsi posílal náhradní díly domů a všichni měli na hlásce zašitý civil. V létě se chodilo do letního kina na chebský hrad za holkami a látat průsery na Skalku za Janka Širokýho. A pořád ta hláska fungovala. Jo mládí v ryti, do důchodu nejdál v historii, ale žijeme a je to dobrý. Major
 
Re: Re: Re: to bylo tenkrát jogurty
Roman | 7.8.2011 07:16 | id 34671 | nahlásit
Šubrt byl za mě kapitán a náčelník štábu, největší s***ě na Kříženci, málem mě dostal měsíc před civilem do kriminálu, protože chtěl...
 
Re: to bylo tenkrát
Láďa | 9.8.2011 08:32 | id 34761 | nahlásit
Ahoj Vráťo, budu moc rád když se na jaře zúčastníš setkání, vždyť kdo byl na Zelený Hoře, tak je úplně jedno jesli před válkou nebo po válce...:)))))))...rád Tě poznám osobně, budeš na nás dohlížet, abychom se chovali slušně...:)))vono uhlídat takový čtyřicátníky, to není žádná p***l...:)))
 
Re: to bylo tenkrát
Josef | email | 29.9.2011 20:46 | id 36582 | nahlásit
Ahoj Vratislave, ročníkem působení se již blížíš, já byl kousek vedle na H.Hraničné 65-67. Vím jen, že na Horní Hraničné bydlela na samotě rodina Vejříků a měli dceru Mařenu. Ta buď chodila k vám na hlásku, nebo čekala ve stodole na naše kluky až půjdou večer na průzkum. Říká ti to něco8 Klidně se přiznej, je to stejně již promlčené.
Velitel utvaru
Roman | 22.7.2011 09:21 | id 34051 | nahlásit
ahoj Lado, velitel utvaru se jmenoval asi Pavel Subrt, ale nejsem si jistej
Bunkr obrany železné opony.
martin Kučera | 21.7.2011 08:09 | id 34004 | nahlásit
A všimli jste si někdy kulometného bunkru na Zelené hoře? Předevčírem jsem do něj vlezl. Schválně. Kde je? :o)
 
Re: Bunkr obrany železné opony.
Jaroslav-Major | 21.7.2011 08:38 | id 34006 | nahlásit
Při okraji pole směrem od Televizního vysílače jihozápadně! Při vyšlapané lesní cestě. Pár kroků od bunkru je velké množství lesních ostružin. Ten bunkr tam stále je. Následují již jen okopy, zhruba 50 až 70 metrů níže, stále při okraji lesa. Čus Major
 
Re: Re: Bunkr obrany železné opony.
Martin Kučera | 21.7.2011 10:53 | id 34010 | nahlásit
Tak to je další. Ten co mám na mysli je hned na první fotce této galerie v ostružiní hned vedle asfaltky poblíž té břízky.
 
Re: Re: Re: Bunkr obrany železné opony.
Láďa | 21.7.2011 15:29 | id 34016 | nahlásit
Ahoj Martine, prošel jsem tudy za doby pobytu na hlásce opravdu mockrát, stejně tak jako ostatní, ale nikdy jsem si toho nevšiml a ani o tom nikdo z nás nikdy nemluvil a nebo jsem to nepostřeh. Možná že to Major někdy zmínil, ale je to pro mě úplně nová informace. Díky!!!
 
Re: Re: Re: dalši kreslič
gaston | email | 21.7.2011 19:54 | id 34031 | nahlásit
Zdarec chlapi.podařilo se mi najit dalšiho.nebyl hlaskař ale pastelka neboli sklomrd.je jim nikdo jiny než Záviš Polák.samozdřejmě mám rozhozene sitě a patram po dalšich kterym PH 151 něco řika.Gaston
 
Re: Re: Re: Re: dalši kreslič
Láďa | 23.8.2011 09:24 | id 35272 | nahlásit
Ahoj Gastone,
jelikož už u toho příspěvku, který jsi dnes psal nejde reagovat...píše to tam pod textem, tak Ti odpovídám i když jsi se ptal Majora...:))) Jak jsem tam vloni byl, tak projít sice jde od zadních vrátek...jak píšeš...:))), je to tam zarostlý, ale studnu jsem nemoh najít a ani jsem ji taky nenašel...možná, že Major bude vědět jestli tam ještě je nebo ne...zdar pánové z PH 151...hezký letní dny...
Láďa.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Bunkr obrany železné opony.
gaston | email | 21.7.2011 20:41 | id 34033 | nahlásit
Ladiku ja si taky na žádny bunkr nevzpominám akorád ten u hnoje kde vegetili PSaci a pak k***y vodily zákazniky.Stejně tak jsem hned nemoh pochopit o jake Daně to pišete.Ted už vím.Bydlela kousek od nádraži a otec ji hlidal.K vuli ni jsem jednou projezdil cely večer s Petou Kissem na Majorove esce cely Cheb.Pak si vzpominám na hromadu popela z asi dvou krabiček cigaret a na dvě prazdné lahve od nějakeho sladkého šnapsu.Bylo to tak že?
 
Re: Re: Re: Re: Re: Bunkr obrany železné opony.
Láďa | 22.7.2011 08:58 | id 34048 | nahlásit
Ne, ne, ne Gastone...Dana prodávala na Skalce v obchodě. Bydlela jenom s maminkou. Byl jsem s ní doma na opušťáku...to si s nějakou pleteš o tom zas nevím já, to se dozvídám pěkný věci jako bejvalej velitel hlásky...ještě, že jsem to všechno nevěděl, vono stačilo, co jsem věděl. I tak to mnohokrát smrdělo, žééééé? Například když ten drobnej klučina zavolal na velitele útvaru...Nazdar Pavliku...splet si ho s Pavlíkem Pražienkou...velitel byl bohužel taky Pavel:))) Nevíte kluci jak se jmenoval? Jel tenkrát na opušťák, ve vlaku potkal nějakou holku, tvrdil, že láska na celej život a tak si dovolenou trochu prodloužil a pak ho trochu zavřeli...:))) Dost kouřil a byl takovej opravdu hubenej. Rád bych ho taky vypátral. Na hlásce nebyl dlouho.
A jak Ti Gastone sloužej vejfuky na motorku?...pamatuješ jak se nám ten balík na poště rozjel a vyjeli vejfuky a ta paní čuměla jak puk, proč voják posílá domů vejfuky a to bych moh pokračovat přes maják z traktoru...mám to všechno v živý paměti...Jano byl nepřekonatelný...
Teď jsem si vzpomněl, Gastone Ty myslíš Božku, že?
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Bunkr obrany železné opony.
Jaroslav-Major | 21.7.2011 18:38 | id 34022 | nahlásit
Ahojky Martine. Ten co naposledy zmiňuješ je původní zázemí - pozorovací zařízení pohraničníků. Nyní trošku do historie. V tomto místě stávala hospodářská budova-menší stodola. V samotné blízkosti pak bylo sklepení. pravděpodobnost vzniku je ještě před rokem 1900, Nebyla k bydlení, tudíž nebyla zanesena do dřívějšího registru. Nicméně ve starých knihách a záznamech tato budova je včetně dobových obrázcích. Jakmile došlo po roce 1946 k odsunu, chátrání a boření, tak zůstalo sklepení a časem po roce 1949 došlo k úpravě pro sledování a kontrole okolí pohraničníků. Je otázka, zda-li to nazvat čistě vojenským bunkrem za tímto účelem, či jen původním sklepením a místem pro kontrolu okolí dřívějších pohraničníků.
Na hlásce existovali tajné mapy, kde všechny záznami o okopech a bunkrech byly zakresleny, dokonce i cesty pro tankový výpad směrem na západ. Tehdejší soudruzi mysleli na všechno i na skázu. Tak ahoj Martine-¨Major.
 
Re: Re: Re: Re: Bunkr obrany železné opony.
Major | 21.7.2011 18:40 | id 34023 | nahlásit
CHYBA "ZÁZNAMY"
 
Re: Bunkr obrany železné opony.
vratislav Vopálka | email | 22.7.2011 14:55 | id 34066 | nahlásit
Ten bunkr by mne taky zajímal,protože o něm také nevím.Trochu jsem to tam když jsem tam sloužil prochodil,ale o bunku nic nevím.Dobré by bylo foto,Vratislav.Na kraji lesa byl jakýsi sklep do kterého jsme chodili pro vodu.Ale to asi není ono.No bylo by o čem povídat.
Setkání
Láďa | 20.7.2011 09:59 | id 33966 | nahlásit
Zdar zatím nalezení kluci z PH 151!!!
Jelikož jsem už psal o našem setkání a protože nemáme ještě pokupě všechny kamarády, tak bych navrhoval rozjet pátrání po ostatních jako např. Jano Široký, Šaňo atd. a byl bych pro naše setkání třeba v dubnu, květnu příštího roku, aby jsme do tý doby sehnali co nejvíce spolubojovníků a materiálů, kdo co má, a pak se tam někde ubytujem na louce ve stanech a Major by zařídil nějaký trochu stravování, abysme nebyli jenom na buřtech. Dávám to sem už teď, aby o tom moh každej přemejšlet a mohli jsme si to každej doma naplánovat předem. Viděl bych to na setkání tak od čtvrtka...aby jsme každej do odpoledne dorazili a bejt tam do soboty nebo neděle, aby jsme se trochu užili. Napište svoje náměty a postupně to dáme do kupy. Škoda ze Myslivna je v takovým stavu v jakým je, podle mě tam hořelo, jestli se tam nestavil Jano Široký...:))) Čus Láďa.
 
Re: Setkání
Roman | 20.7.2011 12:01 | id 33970 | nahlásit
ja chci taky jet i když jsem nebyl na hlásce:-))
 
Re: Setkání
Jaroslav-Major | 20.7.2011 13:33 | id 33972 | nahlásit
Kurňa chlapi, měli jsme to ve brožuře!
Laďo tu mapu, mám stále před očima, v tom linoleu vyryté hranice, přesně jak to popisuješ a barevně jako omalovátka, A ty kódy, přes které se tahal letoun. Pořád si to pamatuji- hloubka, směr, výška, typ. pořád stejné. A jak jsi mi připomněl ty kolínka s cukrem a kakaem. Jak to Peter mal rád a jak se u toho vždycky tlemil, když jedl. Nezapomenutelné!
Na příští jaro se pozeptám na spaní. Dám do fortu návrh: Dá se zařídit ve Starém Hrozňatově ubytování v penzionu. Jsou tam pak 3 hospody i na jídlo, Na detaily se pozeptám. V okolí Zelené Hory je prd. Ta Maslivna má špatná konec, ovšem už privatizace byla nešťastná a takto to dnes vypadá. Nejlepší je tam dostat bagr a srovnat to s terénem.
Chalani, dáme to do kupy. Jakube Strakoši, Roberte Malý-další veliteli a další chalani ozvěte. Něco vymyslíme. Ty stany se také dají zařídit. Zdraví Major
 
2.setkání hláskařů
Bohouš Jelínek | email | 21.7.2011 18:04 | id 34021 | nahlásit
Ahoj Láďo...zdravím ze Šumavy. Píšeš o setkání hláskařů...dej dohromady kamarády a napiš na mojehlaska@seznam.cz Tomášovi Říhovi ten má na starosti 2.sraz.Při prvním srazu nás bylo asi 17hláskařů z celé republiky,včetně kluků kteří jsou autory těchto stránek.Všichni se už ale těšíme na další setkání které bude na podzim od 18. do 20.11.2011 na penzionu,,u Bohouše"na Dolejším Krušci. Ahojky Bohouš..
tado
gaston | email | 19.7.2011 23:56 | id 33960 | nahlásit
Peto čumim jak puk.Před chvili jsem ti psal a ty už tady uřaduješ od odpoledne.Pořad tomu nemužu uvěřit že je tomu tak.Majore máš malé bezvyznamné PLUS.Na psy vzpominám hooooodně často ale kocoury mi unikly.Zachvili bude zitra tak jdu do pelechu."snad v noci nic nepoleti".
kreslič
Roman Ichnatolya | email | 19.7.2011 11:30 | id 33923 | nahlásit
Jsem rád že se to tady pěkně rozjíždí, konečně hláskaři začnou něco dělat a ne jenom pí....... To víte my kresliči to měli vždycky těší:-) trochu jsem vám zaviděl, ale rád na vás vzpomínám hlavně na PH151 a 155 to byly elitní hlásky alespon za mě.I když jsme se moc neviděli. Ta Šaňo potáhni mě toho narušitele jo a koukej vystřelit oranžovej dým:-)))
 
Re: Re: MAJOR
Jaroslav | 19.7.2011 13:12 | id 33927 | nahlásit
Jestli si pamatuješ, tak poprvé jsme se viděli na hlásce PH151 při tvé návštěvě a podruhé jsem byl za klukama na PVOS Planá u Mar. Lázní a tam jsi byl na chvilku na vrátnici. Začíná se mi to nějak vybavovat. Byl jsem tam za klukama na hlásce, - zadem přes plot a pak na vrátnici jsem se setkal s Majorem Sýkorou! Ten se chystal do civilu a byl z toho pěkně Paf. Zdravím
 
Re: Re: Re: MAJOR
Roman | 19.7.2011 13:17 | id 33929 | nahlásit
No něco si vybavuji, ale Gaston mě k tomu musel pomoc, pamatuji si že nejaký kluk v civilu tahal za kluky. Bylo to i na PH 155. Ale jinak tě taky pozdravuji, určitě by stalo za to se někdy setkat a podívat se na místa činu:-))
kreslič
Roman | 11.7.2011 09:30 | id 33536 | nahlásit
Zdarec chlapy,
taky Vás znám kreslil jsem Vás po Márošovi. I jsem byl párkrát u Vás na hlásce. Dneska se mě zrovna ozval Gaston tak jsem si hned vzpoměl. Všechny vás pozdravuji.
 
Re: kreslič
jakub | 12.7.2011 16:24 | id 33631 | nahlásit
Nazdar,
pamatuji si na tebe jak z PH 151 tak dřenic. Hlas jsem znal dobře, ale viděli jsme se jen párkrát
Panoráma z rozkledny.
Martin Kučera | 3.7.2011 08:45 | id 33145 | nahlásit
Pro zajímavost posílám panoráma z rozhledny tak, jak jde spatřit dnes..
ed250.rajce.idnes.cz…
Družba...DDDDD
Martin | 10.3.2011 20:15 | id 28318 | nahlásit
nesloužil jsem tam sice ,ale spoustu času jsem tam s klukama trávil ...v letech 1982-83 jsem tam často chodil z 9rPS Horní Hraničná na pokec ...tímto také všechny zdravím...Martin
hláskař
Vratislav Vopálka | email | 20.5.2010 15:48 | id 16236 | nahlásit
Ahoj všichni.Na hlásce Zelená Hora jsem sloužil v roce 1970-71.Byly to krásný dva roky života.Myslím že nikdo se neměl tak jako my.Sloužily jsme na kamenné věži,bydleli a sloužili ve dvou maringotkách.Dobře jsme znali hospodu o obchod v Pomezí.Taky Janu St.byli tam dobrý kluci,Láďa Frajt,Vilda Pakoš,Jinde sloužili,Jirka Soukup,Jirka Kavka,a další.Zažili jsme tam krásný chvíle života.Jestli si tu někdo čte,napište,Vráťa Vopálka.
dotaz
Rada | 24.1.2010 11:54 | id 10392 | nahlásit
Vlastní vysílač také využívala armáda ?
 
Re: dotaz
Vratislav Vopálka | email | 20.5.2010 15:52 | id 16238 | nahlásit
V letech 70 a71 vysílač pro vojenské účely pokut vím nesloužil.Znali jsme se s lidmi z vysílače.Chodili jsme se tom koupat.na hlásku se voda musela nosit ze studny pod hláskou.
 
Re: dotaz
Jaroslav Kejř | email | 19.7.2011 08:50 | id 33914 | nahlásit
Nikoliv - Vysílač sloužil pouze pro přenossovou soustavu a pokrytí tel. vysílání.
Hláska
Hanys | 29.12.2009 16:25 | id 9142 | nahlásit
Nazdar všichni,
byl jsem u toho jak se stvěly základy, cement se měnil ve vesnici za alkohol a cigarety byly to krásná léta.
Hanys
PH
Lubor | 18.6.2009 07:20 | id 4340 | nahlásit
Dělal jsem zdrav. dozor, když se stavěla hláska.
Bylo mi 18. a vůbec mě nenapadlo, že by se něco
mohlo stát. Naštěstí se nic nestalo. Konstrukce se
usazovala pomocí vrtulníku. Kamenná rozhledna měla
jinej vrchol- byla vyšší. Byl v dezolátním stavu,
proto se stavěla i klasická kovová hláska.No je to
dvacet let a moc už to nepoznávám.
 
Re: PH
Láďa | email | 6.9.2010 09:38 | id 19983 | nahlásit
Čus všichni z PH 151.....Vózduch 151-180-090-Boeing 737-090.....vzpomínáte? Teď o víkendu jsem se tam byl podívat s mojí paní, abych ji ukázal, kde byla ta nádherná oáza klidu. Už je z toho turistický místo. Sloužil jsem tam od 09/1989 do 12/1990. Přišel jsem a už byla nová kovová věž postavená. Jenom se nahoru dával kurzovej stolík a cca za měsíc se už sloužilo na nový. V lese jsme našli ještě pytlíky od mlíka, konzervy, lahve od tvrdýho, trubu od kamen, cihly z komína a další věci, který maj hodnotu, pro ty, který tam zažili hodně dobrýho. Pes, kterej tam byl, když jsem tam přišel se jmenoval Lesan. Tak jestli to budete někdo číst, kdo tam byl v tomhle období, nebo třeba přede mnou tak písněte a pokecáme.
Se mnou tam byl např. Aleš Rusnok, Ragančík, Robert Malý, Šaňo, Jano Široký, Dan, Tadeusz Heczko - zvaný Gaston. Jezdil tam k nám veterinář Pavel Pražienka měl zelenou škodovku 120.
Provozujeme s kámošem portál www.doplnek.com a myslím, že bychom tam mohli pro tuhle naši hlásku založit samostatnou rubriku, kde by mohli bejt všechny foto, kdo co má a popsaný zážitky.
U skla tenkrát maloval polohy ve tmě nejlepší z těch operátorů a myslím, že se jmenoval Mároš.....vždycky říkal.....potáhni mě ten vrtulník:)))))
Tak zatím čus kamarádi a těším se na Vaše zprávy.
 
Re: Re: PH
Jakub | email | 28.6.2011 15:59 | id 32951 | nahlásit
Ahoj, tak spolu jsme se akorát střídali. Ty jsi odjížděl a dva mladí dojeli. Bohužel jsem si to moc neužil, protože nás na jaře zrušili. Bylo tam super a z kluků tam s náma byl Robo Malý, Janko Široký a Šaňo. Se mnou přijel Robert Hluštík. Psi jsme měli dva. Jednoho Toma - vojenský a Tomíka - soukromý. Byl jsem se tam naposledy podívat v roce 2001, ale to už tam nic nebylo. Pak nás převeleli na Dřenice a když i ty se rušily, tak nás dali do Aše. S našim odchodem do civilu rušili i tuto hlásku. Jo a Mároš byl na telefonu až do podzimu.
 
Re: Re: Re: PH
Láďa | 29.6.2011 15:17 | id 32984 | nahlásit
No konečně se někdo ozval a zrovna člověk, kterej zná lidi se kterejma jsem tam byl taky. Zdravím Tě Jakube!!! Roberta Malýho vídám, protože bydlí nedaleko od nás. Jana Širokýho a Šaňa znám velmi dobře...oba čísla jak maj vypadat...:))) Psi znám taky oba, toho soukromýho jsme s Janem Širokým našli dole v Chebu, protože nám ho ukradli, tak Jano jim tenkrát rozmlátil celou voliéru. Ten druhej, kterýho jsem si měl vzít domů do civilu, se už nenašel. No určitě si pamatuješ natřenou boudu uvnitř, závěsy apod. To jsme dělali, když právě Jano a Šaňo přišli. Jinak Šaňo co jsme neschovali tak vykouřil a doslova sežral...:)))
Odkud jseš?...třeba bysme se mohli někdy s Robertem Malým setkat, nebo i s ostatními.
Když budeš mít čas a chuť, tak něco napiš.
Ahojda spolubojovníku!!!
Láďa.
 
Re: Re: Re: Re: PH
Jakub | 7.7.2011 20:14 | id 33383 | nahlásit
Ahoj,
dík za odpověď. Původem jsem z Olomouce, ale už jsem přes 10 let v Praze. Rád bych viděl aspoň někoho. Mrzelo mně, že nás zrušili. Bylo tam fakt dobře. Odcházel jsem jako poslední ze Zelené hory, z Dřenic i potom z Aše. Tam už to nebylo ono. Na můj vkus, moc lidí :O) Těch 5 na Zelené hoře bylo akorát. Bohužel nemám od tud žádnou fotku. Jedině až z Dřenic. Pozdravuj Roberta, ať se někdy ozve.
 
Re: Re: Re: Re: Re: PH
Robert Malý | email | 18.7.2011 17:53 | id 33892 | nahlásit
Nazdar draci. Dnes mě Láda řekl o tomhle tak jsem tady.Kubo myslím že jsem tě trošičku sledoval ono znát několikanásobnýho mistra světa Holzer Valouch Strakoš.Jinak jsem tam byl loni s klukem na turnaji v kopaný takže jsem se tam jel podívat kupodivu jsem tam našel cestu hned.Sice těch baráku nahoře je nějak moc,dřív tam byl jen ten statek v zatáčce a nic jinýho.Já tam přišel za Gastona,Ládi,Širokýho a Kisze pak přišel Šano apak Kuba a Robo.Taky tam byl jeden major supr kluk.Bylo tam fajn nikdo nás nebuzeroval,penize jsme měli na co jsme chtěli i na vymlácenou hospodu na skalce od Janka.Šano ten by se zas ufajčil.Kuba ten si šel do CHebu na gymnastiku kdy chtěl.Takže pohoda.Akorát pár průserů ale to se vždycky nějak vyžehlilo.Tak zatím čus.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: PH
gaston | email | 18.7.2011 23:45 | id 33908 | nahlásit
zdar všichni co hlidali pozemni a vzdušný prostor v okruhu a nad okruhem hlasky.diky facebooku a Romanu Ichnatoyovi jsem zde.Ladiku,byl jsi velitel ale musim tě zdrbat.Vzpomináš na Pražienku a zapomněl jsi na Majora!Jako s jediným jsem z nim v kontaktu po celou dobu.Co tak Martina a Božka?Pořad tomu nemužu uvěřit že tyhle stranky existují.Nostalgie nas co jsme byli tenkrát na zapadě přetrváva a to je super.pište dál.Gaston
 
Re: Re: Re: Re: Re: PH
Láďa | 19.7.2011 08:00 | id 33913 | nahlásit
Zdar Gastone, jsem rád, že jsi se ozval. Samozřejmě, že na Pražienku jsem nezapomněl. No a Major to je ikona hlásky, byl to opravdu dobrej kluk. Pozdravuj ho ode mě, nebo mě na něho pošli telefon jestli ho máš. Jak jsem tam byl v loni, tak jak jsem psal, jsou tam po nás ještě stopy, třeba jsou dobrý zbytky uhlí v místech, kde byla kůlna...teda vlastně posilovna:))) s kamínkama a díry ucpaný náhradníma věcma...vzpomínáš?
Mám nějaký černobílý fotky, jak jsme se tenkrát fotili, je na nich i Major, tak něco naskenuju a pošlu to sem. Je to jak jsem si nasazovali košíček od psa a podobný kraviny...i naše krásná nástěnka tam je vidět. Jinak nevím jaká Martina a Božka, tam přece nikdy žádná ženská nebyla, to si asi pleteš...:)))))
Vídám se i s Tondou Misinským a Martinem Štěpařem co byli u PS...oba jsou z Náchoda.
Taky jim řeknu o těhlech stránkách...no a kdyby jste hledali nějaký zajímavý info, tak se nezapomeňte mrknout na ten náš www.doplnek.com, chtěl bych tam udělat zvláštní prostor pro PH 151 a možná i další
Tak zatím a pěkný léto...pište, pište, pište hláskaři
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: MAJOR
Jaroslav | email | 19.7.2011 09:28 | id 33917 | nahlásit
Já musím ještě napsat o Kiszovi. nezapomenutelný klučina. Super chlapík. Jak jedl jen jabka a nic jinýho, jak nesnášel alkohol a přesto jsem jej donutili jednu malou vypít a chudák se málem poo.. a jak hned po roce 1990 psal dopis Havlovi, aby zařídil přeložení na Slovensko, za jeho milou - mimochodem velmi krásnou dívkou. Karolko, takový čertík a jeho milá taková blonďatá víla. A Laďa musí zavzpomínat na Martinu a na Danu. Však on si vzpomene. Danu občas zahlédnu. Je to pořád pěkná ženská a Martina ta se vdala do Deutsche a tam už stopy končí. taky na Pejsky si vzpomenu. Velkej Tom, ten musel jít s Jakubem Strakošem do Grabštejna, když rušili hlásku a malej pejsem Tom, toho si vzala Martina a nechal jej kousek za Chebem známému " Třebeň u Fr. Lázních". Já tam za ním byl dvakrát, koukali na mne jako vyvoraný, když mne poslouchal a šel se mnou vždy na slovo. Pak po třetí návštěvě jsem byl zklamaný, protože už nebyl. Našli ho utýraného a mrtvého.
Tak tady je kompletní spojení:
MAJOR Jaroslav Kejř, Slepá 490, 351 34 Skalná u Chebu
meilto: jaro.c2i@seznam.cz
http:// prima-reality.cz
Mob. 777 160 460
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: MAJOR
Jaroslav Kejř | email | 19.7.2011 09:06 | id 33915 | nahlásit
Ty vole, to je p***l. Po 20 letech nestíhám zírat. Tak všichni si tady píšou jako malovátka a já už myslel, že mám kontakt jenom s Gastíkem. Na Jakuba si občas vzpomenu, malej-šíhlej sportovec, dobrej klučina - viděl jsem jej pak po čase v televizi při nějakém sportovním vystoupení. No Laďa, Laďík od Náchoda, kousek od něj Robert Malý. Laďa - dones vydím ty jeho ustaraný oči- už aby to skončilo a byl civil! Nahrával si písničky s nočního proudu- vzpomeň na ty večery. A Robert Malý, jakmile jsi odjel domů do civilu, málem se zhroutil, když to měl všechno na starosti, ale byla p***l.
Jano Široký byl výbornej kluk, ale bacha na chlast! Dana si pamatuji jen málo, ale Aleše, Ragančíka, ty znám, ty mám v mozku.
A jelikož jsem místní, tak na Zelenou horu si každým rokem vyšlápnu tůru a jdu zavzpomínat. Zajdu i na hlásku PH155 Starý Hrozňatov.
No a nyní k Laďovi: Starý pán Praženka brzy po roce 1990 umřel, zastihnul jej infakrt, který už nezvládnul. Když se hláska v únoru 1991 zrušila, byl jsem u toho a ještě pak asi 14 dní jsem tam občas zašel, protože starý Kocour Jery nebyl schopen zdivočit. Sabrina - černá kočka to zvládla, zůstala i s dalšími koťaty doel na Horním Pelhřimově ve staré stodole.
Tak zavzpomínejte chalpci, já tam každým rokem jezdím na hřiby.
Čauky zdraví všechyn Jarda - Zvaný Major
 
Re: Re: Re: MAJOR
Láďa | 19.7.2011 13:23 | id 33930 | nahlásit
Čau Majore!!!!!!!!!, to jsem rád, že jsi se ozval, a že jsme se našli, nedávno jsem prohlížel nějaký fotky z hlásky a jseš tam taky. Kurňa to jsem rád, že si se ozval...už úplně slyším Tvůj smích...:)))Ještě kouříš, já pořád tak svátečně...Na Pražienku jsem si často vzpomněl. Na Danu si taky velmi dobře vzpomínám, byla se mnou tenkrát i na opušťáku doma. No to už je dlouho. Tak kdybys ji viděl, tak ji pozdravuj.
No koukám, že jsem tam dlouhou byl poslední se svým prvním příspěvkem a teď se to konečně rozjelo.
Myslím, že bychom časem měli udělat výjezdní zasedání a společně zavzpomínat a pořádně to zapít...to chce ale aspoň na dvě noci, abysme si to užili. Paráda, že je aspoň šance. Tak Majore zatím čus a těším se na další řádky. Musíme ještě poschánět ostatní kluky. Všechny bych Vás rád viděl. Ahóóój kluci v čele s civilistou Majorem:)))
 
Re: Re: Re: Re: MAJOR
Jaroslav | 19.7.2011 14:44 | id 33934 | nahlásit
Nazdar Laďa, dnes jsem dostal typ od Gastíka a k tomu, dnes dělám papíry na počítači, tak hned jsem to rozjel. Ty vole, rád tě konečně čtu. Dostal jsem do vínku dnes zprávu, že na podzim bude setkání hláskařů. Slíbil jsem účast, pokud se něco nestane. A už nekouřím 7,5 roku. 1.1. jsem skončil v nemocnici na kapačkách, protože jsem měl v sobě ještě hodně promile. Měl jsem bronchitidu a užil si své! Užívám si rodiny, domečku, zahrady a příští týden vyrážím na Zelenou horu a na bývalou hlásku. Pořád tam mám své místa na hřiby. Je to tam nyní pěkné a dole rostou domky jako po dešti.
Poshánějte nějak kluky a na podzim to může propuknout, Však mám krásné vzpomínky na setkání u tvých rodičů u Náchoda. Tvoje maminka byla tehdy hodně ustaraná, ale zvládla to bravurně. Tak zatím čauky, pro dnešek už končím Major
 
Re: Re: Re: Re: MAJOR
Peter | email | 19.7.2011 16:54 | id 33941 | nahlásit
Caute chalani, pametate si na Petra Kissa? Je to bomba vidiet znovu obrazky z nased davnej minulosti. Skoda, ze ta zelezna je uz prec. Gastonovi dakujem za linku na toto vlakno. Ladu tiez pozdravujem. Co sa tak niekedy ist pozriet na tu Zelenu Horu? Viete nieco o Alesovy z Ostravy? A Co je s tym panom zverolekarom z Chebu. Neviem si spomenut na jeho meno. Tak sa ozvite chalani. Pozdravuje vas aj moje manzelka Zuzka. Ahoj
 
Re: Re: Re: Re: Re: MAJOR
Peter | email | 19.7.2011 18:06 | id 33944 | nahlásit
Majore, moc som sa pobavil pri citani mojej charakteristiky, bolo to fakt super. Aj ta moja Blondava vila ta pozdravuje. Chystam sa niekedy do Prahy, tak si to asi prodlouzim az do Chebu a pridem sa tam potom pozriet. Tu je moj mail pkiss@azet.sk ak by mi chcel niekto poslat sukromne par riadkov. Tak zatial ahoj, dufam se sa este stretneme, chalani.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: MAJOR
Láďa | 20.7.2011 07:55 | id 33964 | nahlásit
Čau Péééťo, no kurňa to jsem rád, že už o těhlech stránkách taky víš. Moc rád na Tebe vzpomínám, jako ostatně na všechny, který tam se mnou byli. To s tím dopisem Havlovi, to si pamatuju, to byla ale pí....:))), ale byl jsi kousek. Pozdravuj Zuzku, moc dobře si na ni pamatuju. Na Aleše Rusnoka jsme měl telefon, ale teď nemám. Seženu ho. Několikrát jsem se s ním setkal. Určitě se domluvíme a na hlásku vyrazíme společně aspoň na dva dny. Byl jsem tam vloni, jak píšu ve svým prvním příspěvku tady na těhlech stránkách. Pamatuješ na harmoniku, jak naši přivezli a pak jsme celou dobu pili limonádu? Mám doma starej kurzovej stolík s mapou jak byl vyrytej na nějakým linoleu, byli tam vyznačený hranice a nějaký body. Byla tam modrá, červená barva...Pamatuješ na Bratislavský guláš s kolínkama, jak jsme si ho nastavovali a ty jsi ho moc nechtěl a měl jsi kolínka s cukrem a kakaem.
Byly to krásný časy a ještě jednou čuuuuuuus. Úplně vidím tu Tvoji ustaranou kudrnatou hlavu jak píšeš Havlovi dopis, že jseš na vojně stejně na h***o...:))))) Tak zatím ahojda kamaráde!
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: MAJOR
Jakub | 26.7.2011 12:46 | id 34197 | nahlásit
Nazdar Majore,
jsem rád, že jsi se tu taky ukázal. V Chebu jsem se byl naposledy podívat někdy v roce 2002. Od té doby jsem tam nebyl. V tu dobu už tam ale velká věž nebyla. Aspoň, že starou opravili. Doufám, že ten náš odchod kocouři přežili. Mrzelo mně, že jsem musel odvéz Toma, ale naštěstí ho uznali k další službě. Doufám, že vyjde nějakej ten sraz a uvidíme se.
 
Re: Re: Re: Re: MAJOR
Jaroslav | 26.7.2011 14:18 | id 34205 | nahlásit
Nazdááár Kubo, Včera jsi měl meniny a já také na tebe nemám kontakt, naposledy jsme se viděli na nádraží v Chebu, když tam byl i tvůj brašule. Jsem rád, že jsi se konečně ozval. Srazů se chystá asi několik. Hláskaři chystají na Šumavě u Hartmanic podzimní setkání a hláskaři z PH 151 příští rok na jaře. To budeme ještě chystat. Pes Tom musel jít , to se nedalo nic dělat, alespoň, že jsme ho cvičili a připravili na zkoušky, aby mohl být dál aktivní nebo si jej mohl někdo vzít domů. Bohužel Bojar to štěstí neměl. S tím jsem se tehdy rozloučil na nádraží a už ho mám jen v paměti. pak jsem byl ještě na chvilku na radarech, kam tě na chvilku přeložili-Dřenice a pak tě lifrovali do Aše. Stejně si myslím, že na Zelené hoře to bylo nejlepší.
Jak je v Praze moraváku z Olomouce. Čauky Major
 
Re: Re: Re: Re: Re: MAJOR
Igor | 28.7.2011 21:24 | id 34292 | nahlásit
Zdravím, už po několikáté si to tady pročítám - beru hlásku po hlásce - a vždy když narazím na Bojarův konec je mě nějak divně... www.vojensko.cz/ph-1… , ikdyž je to už víc jak 20 let tak přece jen jsem tam s ním byl bez přijímače a kurzu celou dobu 1986-1988...jinak ze 151 jsem se znal s Jardou Beranem a Libor Kalnaj (už ani nevím jestli to píšu dobře) pak přešel k nám na 155 kde to už dosloužil do civilu. Ahoj Igor...
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: PH
gaston | email | 22.7.2011 08:06 | id 34047 | nahlásit
Ládiku ty i Major vzpominate Ragančíka.Předpokladam že to byl náš(starý).Jake mněl jméno a odkud byl?Když jsi tam přišel ty už tam byl Aleš,Ragančík a kdo dalši?
 
Re: Re: Re: PH
Láďa | 22.7.2011 09:17 | id 34050 | nahlásit
Gastone, když jsem přišel na hlásku, tak už tam Aleš Rusnok byl, pak tam byl takovej hodnej malej cikánek, ale už si nevzpomínám jak se jmenoval, ale měl jsem ho rád. Kromě Petra Ragančíka tam byl Dan, ale na příjmení si nepamatuju, hodně vařil a byl taky hodnej...:))) na to že to byl starej...


Přidáváte nový komentář
plus okno minus
... lze napsat ještěznaků
Ochrana proti spamu. Napište číslo stodvacet:


   


  • hvězdičkou * jsou označena povinná pole
  • maximální délka textu komentáře je 2000 znaků
  • odřádkování textu komentáře (ENTER) zůstane zachováno
  • HTML tagy nebudou použity
  • WWW adresy budou automaticky převedeny na odkazy
  • reagovat lze pouze do 5 úrovně
  • vyhrazujeme si právo smazat nevhodné příspěvky

PH 151 - Zelená Hora

Okres: Cheb

GPS: 50°4'14.21"N, 12°18'23.55"E

Najít na mapě

Pozorovací hláska PH 151 - Zelená Hora, byla součástí 55. radiotechnického praporu Kříženec (VÚ 3633).

Poblíž hlásky se nachází TV vysílač Zelená Hora a v těsném sousedství tzv. Bismarkova věž (rozhledna), kde se nacházela prapůvodní hláska z 50. let.

Nová hláska byla postavena v roce 1988. Demontována pak byla v roce 1993. 

Sousední hlásky: PH 152 - Hazlov a PH 155 - Starý Hrozňatov

A2007-09-19 20:19:39 U2023-10-23 14:55:00 TG164