Objekty PVOS

« Zpět | Jdi na seznam | Obnovit | Vaše komentáře (179)

(pro změnu obrázku můžete použít CTRL + šipky ↔ numerické klávesnice)
1 foto (J.Pecher) z celkových 95

Foto 1
Hotovostní palebné postavení 11. plp, objekt C, bylo vybudováno nad městem Stříbro, na Otročínském vrchu. Zde stojíme na asfaltové příjezdové cestě, která sem vede od severu, jako odbočka ze silnice Těchlovice - Otročín.
Foto 1 Foto 2 Foto 3 Foto 4 Foto 5 Foto 6 Foto 7 Foto 8 Foto 9 Foto 10 Foto 11 Foto 12 Foto 13 Foto 14 Foto 15 Foto 16 Foto 17 Foto 18 Foto 19 Foto 20 Foto 21 Foto 22 Foto 23 Foto 24 Foto 25 Foto 26 Foto 27 Foto 28 Foto 29 Foto 30 Foto 31 Foto 32 Foto 33 Foto 34 Foto 35 Foto 36 Foto 37 Foto 38 Foto 39 Foto 40 Foto 41 Foto 42 Foto 43 Foto 44 Foto 45 Foto 46 Foto 47 Foto 48 Foto 49 Foto 50 Foto 51 Foto 52 Foto 53 Foto 54 Foto 55 Foto 56 Foto 57 Foto 58 Foto 59 Foto 60 Foto 61 Foto 62 Foto 63 Foto 64 Foto 65 Foto 66 Foto 67 Foto 68 Foto 69 Foto 70 Foto 71 Foto 72 Foto 73 Foto 74 Foto 75 Foto 76 Foto 77 Foto 78 Foto 79 Foto 80 Foto 81 Foto 82 Foto 83 Foto 84 Foto 85 Foto 86 Foto 87 Foto 88 Foto 89 Foto 90 Foto 91 Foto 92

Autor: J.Pecher | Pořízeno: 11.2006 | Foto: 92 fotek

Foto 93 Foto 94 Foto 95

Autor: internet nebo reprofoto | Pořízeno: | Foto: 3 fotky



Vaše komentáře...
Přidat nový komentář...
Něco o tom také vím...
Alice | email | 1.5.2022 11:12 | id 164032 | nahlásit
Podzim 1985 - jaro 1987, před tím od jara 1985 do podzim 1985 PŠ Stříbro. Ve Stříbře 1. baterie, velitel byl Heis, jeden ze zástupců Ryba, druhý Kvírenc. Někdy kolem přelomu roku 86/87 byl novým velitele baterie
tuším se jmenoval Lána nebo Hána či tak nějak podobně. Byl tam převelen z místa zástupce na 2. baterii. To byl docela fajn člověk na tehdejšího důstojníka. Velitel útvaru mjr. Šitera, politruk Kozílek, týlový Tuček. Dále tam byl mjr. Daříček - strašně silný a hluboký hlas, dokázal zařvat snad přes celý areál kasáren. Při důkladnějším vzpomínání by se asi jmen tehdejších lampasáků našlo více. Z kluků na 1. baterii to byli třeba Jarda Kumpošt, Tonda Černý, Petr Belanec,Jarda Folc - ten je tady někde ve vláknu, výkoňák Polívka tuším Josef jménem, jeho nástupce při odchodu do civilu byl Rilak. Opět by se našlo asi více jmen při důkladnějším zapojení paměti.V roce 1986 se většinová část baterie zúčastnila střeleb na poušti v tehdejším Sovětském svazu a cesta zpět byl docela "zážitek". A samozřejmě nejlepší ze všeho byl odchod do civilu na jaře 1987.
 
Re: Něco o tom také vím...
Alice | email | 27.7.2022 09:50 | id 166158 | nahlásit
Opravuji...PŠ byla v Jaroměři a nový velitel baterie se jmenoval Jána. :-)
 
Re: Re: Něco o tom také vím...
Vratislav Mandžukov | email | 10.9.2024 11:29 | id 179958 | nahlásit
Je to tak, PŠ Jaroměř Čtvercáky, 1978 vel utv Šlejhar.
 
Re: Něco o tom také vím...
mirec | email | 11.3.2023 19:19 | id 171340 | nahlásit
nazdar , nazdar ani som netušil že existuje taký záujem o tieto roky vojenčiny
len náhodou narazil na stránku .
ja som bol r. 85-87 jeseň -jaro
5. batéria ....... je tu niekto od nás ??? :-)
4405
Jiří Polák | email | 30.3.2021 11:23 | id 155322 | nahlásit
najde se někdo kdo sloužil v letech 1983 -84?
 
Re: 4405
ladislav vranovic | email | 29.4.2021 09:44 | id 156233 | nahlásit
Ahoj, Slúžil som v Baterie Velenia, Laco
 
Re: Re: 4405
Jiří Polák | email | 7.5.2021 12:29 | id 156448 | nahlásit
Já také, velitelem byl Durové, já byl špagát
 
Re: Re: Re: 4405
ladislav vranovic | email | 24.10.2021 19:36 | id 159415 | nahlásit
Ahoj som rad že si ozval, tc 0915117217 ozvi sa,
 
Re: Re: Re: Re: 4405
Jiří Polák | email | 9.12.2021 09:49 | id 160388 | nahlásit
halo halo
 
Re: Re: Re: Re: Re: 4405
Peter | email | 9.12.2021 11:37 | id 160389 | nahlásit
Co ses probudil?..
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: 4405
Jiří Polák | email | 20.12.2021 08:15 | id 160706 | nahlásit
Ano
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: 4405
Gustav švonava | email | 10.8.2021 14:22 | id 158208 | nahlásit
Ahoj Laco,niesi ty nahodou Vranovič
 
Re: Re: Re: 4405
ladislav vranovic | email | 24.10.2021 19:33 | id 159414 | nahlásit
Ahoj , som Vranovič, u BV, t.c. 0915117217, ozvi sa mi
 
Re: Re: 4405
Jiří Polák | email | 19.5.2022 14:25 | id 164381 | nahlásit
Však já také- jako špagát
 
Re: 4405
Jiří Polák | email | 18.1.2022 15:25 | id 161727 | nahlásit
Funguje to tady ještě ?
 
Re: 4405
DANIEL Bojtos | email | 7.3.2023 14:46 | id 171253 | nahlásit
od 1981 do 1981
 
Re: Re: 4405
DANIEL Bojtos | email | 7.3.2023 16:55 | id 171261 | nahlásit
preklep oprava1981 - 1983 pátrač - kreslič
 
Re: Re: Re: 4405
Ondra | email | 20.3.2024 18:31 | id 177655 | nahlásit
Chodil ste aj do služby na VS pluku k pplk Jandovi ?
 
Re: Re: Re: Re: 4405
Pavel | email | 6.7.2024 15:59 | id 179152 | nahlásit
Ahoj. Byl jsem u Jandy (hučáka) na SVS v roce 1986-88 jako pátrač - kreslič. Občas jsem byl taky na s baterií velení na VSC - velitelsko štábním cvičení. Patřil jsem na SVS celé 2 roky. Smělo k nám jen pár nejvyšších velitelů, tak to bylo pohodovější. Kromě hučáka si pamatuji z velitelů velmi fajn velitele Heise, dál tam byl Považanec, Osmík... V jakém roce jsi tam byl?
3. baterie 1979-81
PAVEL NEJEDLíK | email | 2.3.2021 18:31 | id 154340 | nahlásit
Zdravím.
Kouknite na https://spolubojovnici.armyburza.cz/detail-utvaru/431/40
nebo FB https://www.facebook.com/gro…
 
Re: 3. baterie 1979-81
Jozef Hrdlička | email | 11.8.2023 23:33 | id 173881 | nahlásit
Zdravím Pali. Ty si bol operátor SURNu, aj starší Fekete, po ňom Baudyš, vodič Boldoviak a veliteľ Vachut. 1. čata ppor. Ryba 1. delo, ja - druhé delo, vodič Gurbaľ, operátora si neviem spomenúť. 2. čata ppor. Remiaz, 3. delo vodič Bém. 4. delo Macháček. ARMÁDA Jaro Jelínek. A samozrejme Ilja.
3. baterie 1979-81
PAVEL NEJEDLíK | email | 2.3.2021 18:31 | id 154339 | nahlásit
Zdravím.
Kouknite na https://spolubojovnici.armyburza.cz/detail-utvaru/431/40
nebo FB https://www.facebook.com/gro…
jaro 77-79
Špacír | email | 14.3.2020 10:39 | id 145159 | nahlásit
Co říct?
Ubohý lampasáci, vyjímka snad Strangmüller.
Vzpomenu na pár kluků - Karel-Převrat, Jarda Seidl, kuchař Zdenda Malý, Míla Chott ze spoj. čety, ale největší eso - pan učitel Dědič.
 
Re: jaro 77-79
Ondra | email | 20.3.2024 21:24 | id 177658 | nahlásit
U koho jsi sloužil ?
 
Re: Re: jaro 77-79
Špacír | email | 29.10.2024 11:31 | id 180419 | nahlásit
průzkumná četa Vávra
Bahňáci
Hesa | email | 5.3.2020 12:57 | id 144968 | nahlásit
Ahoj všem bahňákům, je to už neskutečně dávno, když jsme sloužili ve Stříbře v roce 1988/89, já jako velitel čety 2. baterie, pluku tehdy velel mjr. Čel'ovský, na kontroly z divize jezdil "Ramínko" pplk. Horváth, tragédie. Dnes už vzpomínám jen s úsměvem.
Kdo na tyto stránky zabrousí a vzpomíná - ozvěte se.
 
Re: Bahňáci
Tomáš Zetek | email | 5.7.2020 15:37 | id 147895 | nahlásit
Ahoj všem 4.baterie 87-88 byl bych moc rád kdyby se ozval někdo kdo sloužil ve Stříbře 89/90dost by mě zajímalo jak dopadl politruk Kozílek.
 
Re: Re: Bahňáci
Hesa | 7.7.2020 14:10 | id 147939 | nahlásit
Ahoj,
my jsme se dostali k PL pluku ve Stříbře na podzim 88 a to už tam Kozílek nebyl, jestli mě paměť nešálí. Myslím, že na něj jen vzpomínali staří.
 
Re: Re: Bahňáci
Ševčík Stanislav | email | 6.2.2022 13:56 | id 162359 | nahlásit
Tomáš slúžil som na 4.bat 1986-87 ako patrac kreslic veliteľ npor.Hudcovsky 1987-88 som bol prevedený na 5.bat ako výkonný praporcik veliteľ npor.Petruska ( HAD) prežívali nás bigoši lebo sme vinašali bojovú zástavu pluku v blembakoch -prilbach. Bolí sme na jednej chodbe a medzi našimi batériami vždy bola rivalita. Som v kontakte s niektorými z rokov 1986-88. Náš útvar predložili po rozdelení Československa do Nitry.Chodil som ich obdivovať na letecké dni na letisku Sliač.Nikdy nezabudnem na stelby v Rusku.
 
Re: Re: Re: Bahňáci
Pavel | email | 6.7.2024 16:21 | id 179153 | nahlásit
Stando myslím že si tě pamatuji. Byl jsem na SVS (baterie velení) jako pátrač kreslič v roce 86-88. Náš velitel byl ppl. Janda - Hučák. Pak jsem byl na cvičení cca v roce 91 ve Strakonicích. Na SVS byli velitelé ze 4405 ve Stříbře. Dost jsem si s nimi popovídali, Hučáka si pamatovali. Říkali mi že útvar přešel do Nitry. Např. Heis byl pak myslím celník... Mimochodem jako jediný záložák jsem dokázal po 3 letech stíhat kreslit na planžet podle PVO-7-11. Těch cca 370 služeb na stálém velitelském stanovišti bylo znát. Taky jsem se byl podívat v roce 2015 ve Stříbře. Je tam téměř vše zbourané. Poznal jsem buzerák, podlahy z teskáče kdy jsme byli v přijímači. Zůstala posádková kuchyně. Ozvi se. Pavel Bartoš.
 
Re: Bahňáci
miloslav holub | email | 8.11.2022 05:03 | id 168158 | nahlásit
Sloužil jsem v letech 1975 - 1977. Horváth ramínko byl hovado. Znal jsem též Tučka a Považance, který již zemřel
Přání
František Vavřička | email | 30.12.2019 15:53 | id 143215 | nahlásit
Všechno nejlepší do nového roku,hlavně zdraví.
Ozvěte se, kdo sloužil na TP 3tr. rok 1967-1969
kde jste péláci
josef knoulich | email | 17.1.2019 19:48 | id 134969 | nahlásit
hledají se řidiči 3 baterije rok 1977-1979 vitákovi jedničky. rád bych vás potěch letech viděl
 
Re: kde jste péláci
Zavdsky | email | 25.11.2019 05:21 | id 142106 | nahlásit
Ahoj ja 75--77 3 bat velitel bol Vitak
 
Re: Re: kde jste péláci
josef knoulich | 28.12.2019 20:07 | id 143164 | nahlásit
ja jsem sloužil jaro 77 -79 velitel byl viták velitelé čet byl ondra buday a ondruš velitel autoparku byl vacík
 
Re: Re: Re: kde jste péláci
Špacír | 24.1.2020 07:00 | id 143928 | nahlásit
Pepo zdravím, byl jsem jako radista pod ? velením? Vávry
 
Re: Re: Re: kde jste péláci
Mlroslav Sramek | email | 13.12.2021 17:01 | id 160497 | nahlásit
Pepo neviem či si spomínaš ja som bol spojar potom tam bo Libor Jirovec Pavel Sálac Milan Hladik Peťa Baran atď až budeš mať čas tak napíš čau.
 
Re: Re: Re: kde jste péláci
Zavodsky | email | 28.1.2022 17:58 | id 162050 | nahlásit
ahoj jaro 75-77 vel bol Vitak . Buday Ondrus a Vitak su na FB
 
Re: Re: Re: kde jste péláci
Vratislav Mandžukov | email | 10.9.2024 11:36 | id 179959 | nahlásit
78-80, Buday byl uz vel. Baterie no a Vacík byl super.
Kdo to fotil a proč?
Pavel | email | 17.4.2018 11:01 | id 128289 | nahlásit
Zdravím všechny pamětníky, moc prosím všechny, kterým osud tohoto místa není lhostejný a zejména toho, kdo pořizoval fotodokumentaci, aby mě kontaktoval na uvedeném e-mailu. Nezdržím příliš.
Děkuji
P.S. Jsem nový majitel objektu a plánuji rekonstrukci
 
Re: Kdo to fotil a proč?
Martin | email | 7.2.2022 19:40 | id 162406 | nahlásit
Zdravím. Sice jsem nefotil, ale za fotky jsem rád. V roce 1989-90 jsem se v tomhle objektu hodně natrápil a mám na to moc vzpomínek. Ještě jste majitel ? co s tím bude ?
4405 l.p. 87-89
Tomáš Kostečka | 1.8.2017 16:55 | id 119713 | nahlásit
Nechápu borci, jak si ta všechná jména můžete dát dohromady ... sloužil jsem 87-89 na velitelské baterii, šifrant na štábu. Pamatuju si tedy snad jen pár zelenejch, Mjr. Beran - utajenec, Kpt. Štubňa - můj náčelník, Mjr. Nagy - náčelník štábu, ale víc nedám.
 
re,1986 -88
mirek mitač | email | 6.6.2020 16:51 | id 147286 | nahlásit
ja som tam služil na vojne ako vodič vetriesky abolsomprideleny ako tankovy prapor čtz. velitel roty mi bol nad poručik šwarc.
 
Re: 4405 l.p. 87-89
Tomáš Zetek | email | 5.7.2020 15:43 | id 147896 | nahlásit
ahoj třeba naskočí vú čelovský,zástupce dobiáš,politruk kozílek,rtz tuček
 
Re: 4405 l.p. 87-89
náčo | email | 19.3.2021 00:09 | id 154966 | nahlásit
Nazdar. No dal si do kopy po toľkých rokoch až troch... Ja dám o " pár " viac, vrátane starého vlčiaka Cézara z B-čka, ktorý musel ako talizman prejsť ročným triedením-skúškami...xixixixixi
Určite sme sa stretli na šifrovacom pracovisku...
vojna
Dušan Dobrotka | email | 27.3.2016 15:34 | id 103191 | nahlásit
Služil som vStribre v1973 až 1975 VU4405 spojar 1. bateria kpt. Batelka
 
Re: vojna
lada | email | 12.10.2017 12:14 | id 121512 | nahlásit
Sloužil jsem v těch samejch letech na velitelský baterii, Přeskakování mezi Stříbrem-Nitrou. Nejdřív SON, pak RPK - techniku si tak nějak pamatuju, ale jmena nikoliv.
 
Re: vojna
zavodsky | email | 25.11.2019 18:59 | id 142121 | nahlásit
Nazdar ja 1975--1977 3 bat velitel bol Vitak . na Batelku pamatam
 
Re: vojna
Karel B. Venzara | 6.10.2022 19:53 | id 167509 | nahlásit
Kapitán Batelka, též zvaný Bonzák. Měl svý hochy vydrezůrovaný na maximum a říkali jsme jim BONZÁCI ale ne nijak ve zlým - jen kvůli jejich veliteli. Sloužil jsem na druhý baterii pod podpor. Veselým, který nosil od vojáků přezdívku Porko. Byl na ni hrdý (byl to po rodičích východňár narozenej v Karlových Varech- vražedná kombinace) dokud nezjistil, že to má neco společnýho s prasetem :-) PAK BYLO ZLE ...
 
Re: vojn VU 8015 lapiduch u dělostřelectva 1973-75
František Lébl | email | 6.2.2024 20:37 | id 176905 | nahlásit
1973-75 lapiduch u dělostřelectva a služby dole na ošetřovně,pamětníci ozvěte se velitel mjr Půta ...
Stříbro 1965-67 vu 4405
Štefan Koritar | email | 30.1.2016 22:10 | id 100815 | nahlásit
hledám kamarády z vojny kteří sloužili v letech 1965 67 ozvěte se dík
 
Re: Stříbro 1965-67 vu 4405
Jozef | email | 2.3.2018 11:21 | id 126921 | nahlásit
https://www.armyburza.cz/-tam su všetci ,ktori su prihlaseni
rakety
peter | email | 2.11.2015 14:35 | id 96756 | nahlásit
Kto slúžil v roku1979-81 u vu 4405 stribro ozvite sa hlavne čo boli u top.
 
Re: rakety
Jirka Kvapil | email | 28.3.2016 16:08 | id 103231 | nahlásit
Byl jsem na 4 bat.Par kluků z Topky jsem znal. Odkud jsi. Jirka
 
Re: rakety
5 BAT | 4.2.2018 16:14 | id 125955 | nahlásit
VODIC TZM ZIL
 
Re: Re: rakety
Pavol Fongus | email | 7.1.2023 16:40 | id 169773 | nahlásit
Ahoj okoho sa jedná ja som 86 88
 
Re: rakety
PALO KOVAC | 4.2.2018 16:47 | id 125957 | nahlásit
TOP Z TORNALA
 
Re: rakety
PALO KOVAC | 4.2.2018 16:48 | id 125958 | nahlásit
TOP Z TORNALA
Špacír
Procházka jiří | 4.2.2015 13:57 | id 85717 | nahlásit
Byl jsem donucen prožít jaro 77-79 u VÚ 4405 Stříbro.
Jestliže na něco vzpomenu (krom kluců ze svého ročníku), je to na blití - Vávra, Černý pes, politickej blb původem švec, i když mám "před sebou" více těch ksiftů, jména mi vypadla.
 
Re: Špacír
josef knoulich | 30.9.2019 19:57 | id 140954 | nahlásit
ty chudáčku ty jsi byl na vojně zleknutí
 
Re: Re: Špacír
Jiří Procházka | email | 19.11.2019 12:02 | id 141963 | nahlásit
a tys tam byl z přesvědčení
škoda, že si nepamatuju lopaty od děl
 
Re: Re: Re: Špacír
josef knoulich | 20.12.2019 20:11 | id 142772 | nahlásit
ty jsi pořídil naprcat uvaze i vautoparku pak jsi byl lopata ty
Hledám nějaké bývalé spolubojovníky
Miloslav Holub | email | 12.1.2015 11:06 | id 83975 | nahlásit
Ahoj, sloužil jsem u 4. baterie ve Stříbře v letech 1975 - 1977. Velitel ppor. Dávid. Veltelem útvaru byl pplk. Hnátek. Prý je už po smrti. Pamatuji ještě spoustu i těch vojáků z povolání. Třeba Tuček, Veselý, Hála, janda, a další. Také jsou po smrti rt. Kozák a prap. Belko.....Ozvěte se na pokec , díky
 
Re: Hledám nějaké bývalé spolubojovníky
Jozef | 2.3.2018 11:22 | id 126922 | nahlásit
 
Re: Hledám nějaké bývalé spolubojovníky
Zavodsky | email | 6.2.2022 11:26 | id 162353 | nahlásit
Tibor David je na FB
 
Re: Hledám nějaké bývalé spolubojovníky
Karel B. Venzara | 6.10.2022 19:25 | id 167507 | nahlásit
Sloužil jsem tam říjen 1974- březen1976 Naše 2. baterie byla o patro výš nad čtvrtou. Ze čtvrté byl u mě v country kapele kuchař a banjista Petr Hobža, moc príma kluk. Bývalo ve Stříbře veselo i smutno - ale dalo se to s dobrými kamarády přežít . I lampasové jako Strangmüller a Karel Vacík byli féroví. Velitel útvaru zvaný Slinta (Hnátek) odpovídal své přezdívce, kterou ne nadarmo od vojáků dostal. Známá figurka kapitán Košvanec zvanej Bobr byl tuším taky ze čtvrtý!? Inu, je to skoro padesát let, ale jako by to bylo včera...
 
Re: Re: Hledám nějaké bývalé spolubojovníky
Miloslav Holub | email | 8.11.2022 05:26 | id 168159 | nahlásit
Pamatuji si Vás, i když matně. Byl jste náš mazák. Jména lampasáků si také pamatuji.Po smrti jsou Kozák, Belko, Považanec. Občas si dopisuji s Dávidem. Bydlí v Brně. Nebyl "Bobr" kapt. Kubiš ? No je to hodně let. Zdravím
gumy
stas | email | 5.7.2014 04:03 | id 76720 | nahlásit
kozílel tuček k****n votroubek vepřoń križan godý hodonický atd.
 
Re: gumy
Petr Mares | email | 14.7.2015 06:22 | id 92496 | nahlásit
Major Kozilek skoncil po revoluci neslavne. Prohlasoval: "Pro tento rezim pracovat nikdy nebudu!" se upil k smrti 'pod obrornym dozorem' Vojenske nemocnice v Brne. Petr
 
Re: Re: gumy
ladislav vranovic | email | 14.7.2015 21:13 | id 92537 | nahlásit
jediný vojak, ktorý bol uvedomelý, namiesto gulky volil flašku, ostatný, ktorý prezliekli kabáty mali dostať gulku, vlastizrada. Putin ich rovno posielal na sibír
 
Re: Re: Re: gumy
Petr Mares | email | 27.7.2015 10:22 | id 92951 | nahlásit
Major Kozilek mne nechal zavrit na 14 dnin a tak ho nemam rad. Dostal jsi muj poisledni e-mail Laco? Ze mi neodpovidas... Petr
 
Re: Re: Re: Re: gumy
ladislav vranovic | email | 27.7.2015 22:10 | id 92976 | nahlásit
dostal, len som málo na pc, mám trochu viac roboty, som trošku unavený,rozmýšlam spraviť si menší výlet a stretnúť sa, Laco
 
Re: Re: Re: Re: Re: gumy
Tomáš Zetek | email | 5.7.2020 15:51 | id 147897 | nahlásit
Ahoj chlapy kdy jste byli ve stříbře já 4.baterie 87/88
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: gumy
peter sitar | email | 29.7.2015 09:28 | id 93021 | nahlásit
peter mares , bol si moj mlady,preberal si po mne spojarsky sklad.spominas si na mna?
 
Re: Re: Re: gumy
Petr Mares | email | 8.8.2015 09:51 | id 93495 | nahlásit
Ahoj Petre! To je jasne, ze si na Tebe pamatuji! Vsak jiz jsem Ti psal vzkazy nize. Petr
 
Re: Re: Re: gumy
Jiří Polák | email | 30.3.2021 11:08 | id 155319 | nahlásit
A jestli pak si Petře pamatuješ na mne?
 
Re: Re: Re: gumy
vlasto beseda | email | 10.12.2021 20:40 | id 160436 | nahlásit
Ahoj Peťo, bol si o pol roka skôr. Veliteľská batéria 1983/85
 
Re: Re: gumy
Jiří Hrubý | email | 25.4.2020 22:25 | id 146261 | nahlásit
Ahoj Petře, sloužil jsem jako výkoňák na 2. baterii 84/85, znali jsme se. Majora Kozílka jsem potkal někdy po 89 na nádraží v Brně, byl v civilu a když mě viděl vypadal vystrašeně. Vrhnul jsem na něho pohrdavý pohled. Když si vzpomenu, jak mě buzeroval. V kanclu měl ve skříni dva 50ti litrové barely lihu na čištění raket, což mu na zdraví asi nepřidalo.
 
Re: Re: Re: gumy
Tomáš Zetek | email | 5.7.2020 15:53 | id 147898 | nahlásit
taky mě jebal byla to guma všech gum 4.baterie 87/88
 
Re: Re: gumy
Pavol fongud | email | 7.1.2023 16:44 | id 169774 | nahlásit
Čo mu Indie ostávalo gume jednej
 
Re: gumy
miroslav Srdoš | email | 2.5.2022 13:51 | id 164065 | nahlásit
Čau,všetkých veliteľov poznám, bol som na 6bat.sapitaci, r.
jesen.88-90.este tam bol jiri trojan.bol som na béčku aj
kotolnik.
6b
stas | email | 5.7.2014 03:21 | id 76719 | nahlásit
Upřesnění 87-89
 
Re: 6b
Miroslav srdos | email | 2.5.2022 15:01 | id 164066 | nahlásit
Stas mi nič nehovorí,ale keď si bol na 6 -ke,tak si bol Roč.s Štefánom lieskovskym,alebo môj starý roc.řeřicha Peter,Dušan Janic,pavlacka,niekoho poznáš.
 
Re: Re: 6b
Miroslav Srdos | email | 2.5.2022 16:24 | id 164067 | nahlásit
Stas ,už som zistil ,Rostislav Zeman z Budejovice môj starý ,na mňa si pamätáš niečo?ozvi sa.
 
Re: 6b
Miroslav srdos | email | 2.5.2022 20:58 | id 164070 | nahlásit
Stas volaj +421904267210
6 baterie
Dimo | email | 5.7.2014 03:18 | id 76718 | nahlásit
Zdravim všechny draky ze 6 baterie stas
Céčko
Víťa | email | 19.12.2013 20:55 | id 67881 | nahlásit
Pánové, pánové, jak si to můžete všechno pamatovat ? Já byl jako absa ve Stříbře v r. 86/87 a na Céčku jsem strávil krásné 4 měsíce. Kromě mizerného žrádla, naprostých d***lů, jako mjr. Považanec, pplk. Hučák Janda, skůtr Kozílek a plk. Ramínko, si toho moc nepamatuji. Snad jen ty kvanta bedlí a borůvek. A pojízdná prodejna v Těchlovicích, kam se chodilo pro pivo a rum. Se 6. baterií a jejím velitelem, někde od Sniny to tam byla proti kasárnám dovolená. A pak ještě snad Dáša, servírka s postavou snů z hotelu Evropa.
 
Re: Céčko
Víťa | email | 19.12.2013 22:22 | id 67889 | nahlásit
Omlouvám se, ne 6. baterie, ale asi 5. baterie.
 
Re: Céčko
Ládin | email | 24.12.2013 06:54 | id 68151 | nahlásit
Zřejmě to bude tím, že jsme tam byli déle, dostali většího čouda, menší žold a proto jsme tolik nechlastali jako ty abso. Jinak asi vše vystihuje rčení:
Špagáti a absové vojnu nezažili, ale viděli ji jen trochu z blízka.
 
Re: Re: Céčko
Víťa | 2.10.2015 18:32 | id 95476 | nahlásit
Voni ty celkem 3 měsíce vojenské katedry se závěrečným soustředěním taky nebyly p***l. Do dnes si pamatuji oblíbenou hlášku našich gum: Když se vám to nelíbí, nechte se odstrojit a běžte na dva na roky. Málem se mně to přihodilo. Záklaďáci u bigošů ve Znojmě říkali, že to máme horší, jak přijímač. Jinak pak na vojně, zvláště když už jsem měl hvězdu, tak to byl vegáč. A díky mé povaze naprostého salámisty mě i staří povýšili a mohl jsem nosit kanady na křížek :-) Jo Kefalín, bylo to celé absurdní.
 
1975 1977 Stříbro
Miloslav Holub | email | 2.4.2014 12:25 | id 72980 | nahlásit
Sloužil jsem u 4. baterky, pamatuji si Považance, Jandu. Jinak Ramínko má být kp. Horváth? Hotel Evropa už prý neexistuje. Od odchodu do yálohz jsem ve Stříbře nebyl. Kasárna prý slouží jako průmzslová zóna.......Zdravím případné spolubojovníky.
 
Re: 1975 1977 Stříbro
Náprstek Jarda | email | 12.7.2014 18:18 | id 76979 | nahlásit
ahoj milane,náhodou jsem našel tvoje odkazy,ale všechy maily jsou neplatné,tak to zkusím ještě tady,služil jsem ve stříbře v letech1975-1976 , přišel ljsem tam od PS.jestli toto dostaneš.ozvi se na e-mail naprstekjaroslav.seznam.cz Jarda
 
Re: Céčko
Pavel | email | 17.8.2014 22:40 | id 78224 | nahlásit
Ahoj Víťo. Byl jsem u 4405 od podzimu 1986 - 1988. Sloužil jsem jako pátrač-kreslič na baterii velení tj. na SVS. Mým náčelníkem byl pplk. Janda (Hučák). Jako operační byl skvělý Heis, plechová huba mjr. Považanec a další, teď si nemohu vzpomenout na jména. Byl tam s námi taky absa, momentálně si nemohu vzpomenout na jméno. Byl to silnějši kluk z Prahy. Chodil po baterkách s kufříkem, kde měl kvalitní čaje a vařič. SVS bylo na konci chodby na štábu. Jeden Víťa tam k nám chodil. Možná jsi to byl ty. Byl samá sranda. Vybavují si jak vyprávěl o jednom nepříliš bystrém vojínovi, který byl kamsi uklízen před jednou kontrolou na palebném postavení u Těchlovic. Gumy ho ale našly u oplocenky a on jim tam odpověděl, že tam děláte hezkej les :-) Se mnou na SVS sloužili Jirka Floriančič (blázen), Milan Kolena (asi z Trstěné) a další. Ozvi se jestli se neznáme. Jinak všechny tady zdravím. Chystám se v příštím týdnu na návštěvu Stříbra.
 
Re: Re: Céčko
Víťa | 26.3.2015 22:47 | id 88187 | nahlásit
Ahoj Pavle, na SVS jsem chodil sloužit celý rok od podzimu 1986, a tlustší absa z Prahy, co pil čajíčky a dělal Hučákovi otroka, tam byl. Přiznám se, že pátrače a radisty si už vůbec nepamatuji. Ale asi jsem to byl já. Jednou v noci jsem Považancovi vyhodil nasbírané žížaly a ten d***l mně pak nasraně volal druhý den z ryb. A jednou v noci mě vyhmátl sám velitel pluku chrápat na pultě. A jednou jsem naprášil Považance, že opisuje. Jo někdy tam byla sranda. Jméno Milan Kolena mi něco říká. Takže se asi známe. :-) Já jsem ze Žďáru nad Sázavou. Měj se fajn, Víťa
 
Re: Re: Re: Céčko
Ondra | email | 12.2.2024 17:11 | id 177019 | nahlásit
Byl to asi mjr.Šitera, jediný mněl klíča od mříří.Rok 1986
 
re,1986 -88
miroslav mitač | email | 6.6.2020 17:02 | id 147288 | nahlásit
ja som služil v tu dobu nastupil som tam ako vodič vetriesky bol som zaradeny ako čtz. tankovy prapor mali sme tam velitela nadporučika šwarc. velitel utvaru tam vtedy bol major zeman. ked si pametaš. ked sa zhodneme tak mi odpiš budem rad.ahoj spolu bojovnik.
 
Re: Re: Céčko
Jaroslav Folc | email | 11.10.2020 10:40 | id 149861 | nahlásit
Ahoj, sloužil jsem u 4405 v letech 84 - 86 u první baterie a Heis byl můj velitel baterie. A máš pravdu, fakt byl skvělý. Jeho zástupce byl por. Ryba, přezdívaný Kapr.
 
Re: Re: Re: Céčko
Bohouš Suda | 12.11.2022 22:40 | id 168254 | nahlásit
Ahoj Jardo , já byl stejný ročník , stejná baterie , řidič ZIL 131 KPC a nemůžu si tě vybavit. Cos měl za funkci?
Naši mazáci byli Bezák, Jurkemik, ožrala Zelenka, věčnej zobák Kozák. Náš ročník Polívka, Fujdiak, Urbanec, Zeman, Kopřiva. Zdravím a napiš.
 
Re: Céčko
Petr Hušák | email | 28.11.2014 22:34 | id 81721 | nahlásit
Služba u PPL ve Stříbře 1971-72. Před tím PŠ Nitra od 1969.
Nevím kam to dát, protože běžně na podobné stránky nechodím, tak jako reakci. Když jsem přijel po půl roce PŠ v Nitře jako velitel děla 57 PLK do Stříbra, tak jsem byl hned vyvolán na nástupu, abych se hlásil u velitele pluku. Tam mi sdělili, že budu dělat stavbyvedoucího na nové stavbě důstojnické jídelny a klubu. Dostal jsem náhradní dělo a kluky co přesluhovali ze Sabinova, paráda. Hned jsem jel na týden domů, abych si mohl opatřit "důležité" věci, které pro takovou funkci potřebuji. No zapomněli na to, že ještě není hotový projekt, takže není podle čeho stavět. Naštěstí jsem se seznámil s pplk. ? z krajské vojenské a ubytovací správy z Plzně a ten mi řekl, ať to neřeším, protože přidělení mám a spadám pod něj. Několik měsíců volna.
Jestli si dobře pamatuju. Tak velitelem pluku PPL byl pplk. Hnátek a mým velitelem myslím npor., kterému jsme říkali Ramínko. Ten vždycky, když se pohádal se starou, tak přijel do kasáren a vyhlásil nám několikrát za sebou poplach. Pro mě to časem skončilo na základě intervence mého pplk. z KVUS, ale kluci si užili. No ten Ramínko, že to dotáhl na pplk. ?
Nakonec projekt přišel, ale pořád nikdo, kdo by stavbu vyměřil. Tak jsem to udělal sám přístrojem pro zaměření rozestavení děl pro navádění. Tenkrát jsme tomu říkali myslím PUAZO (radar) a pak centrální optické navádění. To se používalo především ke sledování mileneckých párů, které netušily, co všechno se s tím dá vidět. Taky jsem stavěl ještě další menší věci v kasárnách.
Stavba byla směrem k městu u objektu kina a správy budov, kde taky byla ošetřovna a zubař. Ošetření vždy spočívalo v obstřikách kamkoli, aby si to každý příště rozmyslel a zubař udělal 5 pacientů a další trápil tak, že se čekárna vyprázdnila. Jak jsem koukal na letecké snímky, tak to co jsem stavěl sice stojí, ale je to už nějak zdevastované a neužívané.
 
Re: Re: Céčko
Petr Hušák | email | 28.11.2014 22:35 | id 81722 | nahlásit
nevešlo se, takže pokračování
V té době také amerikáni přelítávali hranice, ale lítali nízko pro radary a než se z Plzně zvedly stíhačky na základě hlásek, tak už byli pryč. Poplach byl každou chvíli i s výjezdem právě na Otročín. Pak nějakou hlavu napadlo, že je doběhnem a postavíme tam palpost. Velitel pluku mi nařídil ho postavit. Tak jsem rozjel kontakty a oni mu zakázali mě v tom angažovat, protože mám už dost staveb na starosti. Zavolal mě s tím, že mu zakázali mě použít (což jsem věděl dřív než on) a tak jsem se nechal zkorumpovat a povýšit na desátníka s tím že to nikomu neřeknu, že to dělám. No a tak se dostávám k tomu, že původní palpost jsme stavěli z rozebraných baráků po Hitlerovi, které jsme rozebírali v klášteře v Teplé u KV. Udělal jsem projekt a stavěli jsme. Baráky byly dřevěný skládací. Děla se zakopala. Když jsem viděl jak to trvá 14 dní, tak jsem měl pochyby o armádních normách, ale když jde o život, tak to jde asi rychleji. No a jak jsme to postavili, tak amerikáni začali přelítávat jinde.
Petr
 
Re: Re: Céčko
Petr | 15.1.2015 23:14 | id 84141 | nahlásit
Snad Horvat. Ne Hnatek.
 
Re: Re: Re: Céčko
Miloslav Holub | email | 8.11.2022 05:36 | id 168161 | nahlásit
Veitely byli oba. Hnátek i ramínko Horváth
 
Re: Céčko
Petr Mares | email | 14.7.2015 06:41 | id 92499 | nahlásit
Podplukovnik Janda (zvany prezdivkou "Hucak") mi jednou vykladal, jak se sam potrestal: "To jsem havaroval ve sve skodovce v civilu a Verejna bezpecnost udalost nahlasila na utvar. Velitel mi rikal: "Musim Vas potrestat! Davam Vam dutku!". Ale ja mu oponoval: "To jim urcite nebude stacit, musite mi dat PRISNOU dutku!". A tak Hucak sam sebe potrestal... Petr
Vojna 1983-85
Miloš | email | 21.8.2013 19:23 | id 63747 | nahlásit
Ahoj všem i já jsem sloužil u PL 4405 jako operátor u 3 baterie v letech 1983-85 velitelem byl Vosmík zastupcem Heis a Svoboda.. a i my jsme jezdili vždy na měsíc do ojektu C, kde to byl odpočinek od kasáren ve Stříbře..Kluci,kteří jste tu byli se mnou:Franta Čuzy,Tonda Kupec,Peter Pažitka,Jiří Hynek,Peter Žilinský a Mirek .... ozvěte se ať zavzpomínáme na společnou vojnu ve Stříbře,nebo uspořádáme nějaký srazík.Dnes jsem se byl podívat v kasárnách a naše budova je už zbouraná a i na Céčku,které je už v dezolátním stavu.Pozdrav všem Miloš (Pepa)Praha
 
Re: Vojna 1983-85
ELVIS | email | 13.5.2014 22:30 | id 74658 | nahlásit
Ahoj Miloši já sloužil tři měsíce na tř. baterii asi 12/83 až 3/84 a pak jsem byl převelen na RTZ. Pokud si byl na ostrých střelbách v Rusku tak já jsem ten co Vám vozil naftu v PV3S - cisternový plnič letadel po poušti pro Surny a Geemka. Vojna: 9/83 - 9/85. Kontakt: radek.albert@volny.cz
 
Re: Vojna 1983-85
ladislav vranovic | email | 5.4.2015 20:48 | id 88737 | nahlásit
Ahoj všetkým, slúžil som u PLP 4405 ako patrač kreslič na velitelskej batérie, velitel bol npor.Durové, trošku mal vadu reči. Niekedy som išiel slúžiť va VS a kreslil som ciele na sklo, ked im zašibalo ťahal som aj 20 cielov. Od odchodu do civilu som tam nebol, chcel som tam ísť tento rok, no vraj to je už všetko zbúrané. Skoda. Ak niekto číta tieto riadky a slúžil so mnou bol by som rád ak bi sa ozval. Som zo Slovenska z Trnavy a prezývali ma Vráno. Niektoré mená si pametám Sebesta, Kavan - banatý, Danihlík, Sochor, Mikeš, Palán, Bubanec a další, ozvite sa
 
Re: Re: Vojna 1983-85
ladislav vranovic | email | 6.4.2015 09:54 | id 88756 | nahlásit
zabudol som dopísať adresu Ladislav.vranovic@centrum.sk
 
Re: Re: Vojna 1983-85
peter sitar | email | 16.4.2015 11:59 | id 89229 | nahlásit
pametas sa aj na petra sitara,bol som spojar na BV
 
Re: Re: Re: Vojna 1983-85
ladislav vranovic | email | 19.4.2015 21:01 | id 89370 | nahlásit
samozrejme, že ano a mám taký dojem, že si bol mojim mazákom, spojar bol aj Kavan, Chcel som ísť pozrieť kasárne, ale sú zbúrané, Už si nepametám odkial si
 
Re: Re: Re: Re: Vojna 1983-85
peter sitar | 20.4.2015 10:47 | id 89386 | nahlásit
z Nitry
 
Re: Re: Re: Re: Re: Vojna 1983-85
ladislav vranovic | email | 20.4.2015 17:49 | id 89400 | nahlásit
Do Nitry chodím asi 7-8x do roka, ak chceš mohli bi sme sa stretnúť , trošku pokecať , rád bi som Ta videl, ak to je možné
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: Vojna 1983-85
Petr Mares | email | 14.7.2015 06:46 | id 92500 | nahlásit
Ahoj Petere Sitare! Byl jsi hodny mazak! Petr
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Vojna 1983-85
miroslav dolezel | email | 4.5.2015 20:08 | id 89902 | nahlásit
zdar asi jsi byl muj mazak nez dosla peeska tak jsem fungoval ja jarda soltys a pavel muzik,ja si ma tebe tak trocha pamatuju ale je to uz nejakej patek.cus napis me
 
Re: Re: Re: Re: Vojna 1983-85
ladislav vranovic | email | 15.5.2015 22:08 | id 90272 | nahlásit
ahoj, samozrejme, že si pametám, tuším si bol vodič. Ak máš emailovú adresu napíš . ked sme išli do civilu šoltýs bol výkonný praporčík. Niekedy mám chuť stretnúť sa všetcia , čo sme tam slúžili, no asi to je nemožné
 
Re: Re: Re: Re: Vojna 1983-85
Ladislav Vranovič | email | 12.12.2017 18:18 | id 123791 | nahlásit
Ahoj Miro, moja adresa ladislav.vranovic@centrum.sk ozvi sa
 
Re: Re: Vojna 1983-85
Petr Mares | email | 8.7.2015 21:34 | id 92261 | nahlásit
To jsme asi slouzili spolu stara vojno! Ten nas velitel velitelske baterie mnel prezdivku Harry Nafukovacka. Vedle Tomase Kavana jsem spal. Petr
 
Re: Re: Re: Vojna 1983-85
ladislav vranovic | email | 12.7.2015 22:30 | id 92425 | nahlásit
jasnačka, že si Ta pametám, ked mi poslali detvy- cigarety, len tak sa za nimi zaprášilo,
 
Re: Re: Re: Re: Vojna 1983-85
Petr Mares | email | 14.7.2015 06:01 | id 92494 | nahlásit
Jo, jo, Tvoje Detvy, to byla dobrota! Ted jiz nekourim, takze bys usetril... Ale dekuji Ti za ne, jsem Ti dluznikem! Na chudaka Sitara jsme svedli uplne kazdy pruser, i kdyz ji byl v civilu. Napriklad ty "petistovky" do civilu, nalezene u mne ve skladu, ktere lampasaci (vcetne Kozilka a Rybize) usilovne vysetrovali, protoze na nich bylo napriklad napsano: "Kdybych mel na vojne milion a v civilu h***o, vzal bych do ruky to h***o a rekl: "Sbohem vojno!", coz se gumam vubec nelibilo a pri vyslesich na nas rvali: "Chtel byste milioon? Odpovezte!" Jo, jo, vzpominky na pakarnu... Petr
 
Re: Re: Re: Re: Re: Vojna 1983-85
Petr Mares | email | 14.7.2015 06:17 | id 92495 | nahlásit
Anebo to byly "tristovky" do civilu? To by bylo pravdepodobnejsi... Ach, ta pamet! Petr
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: Vojna 1983-85
ladislav vranovic | email | 14.7.2015 21:31 | id 92538 | nahlásit
už by si si nepofajčil, lebo ich po roku služby prestali vyrábať, ja tiež nefajčím a s chlastom som sa tiež rozlúčil. Chodievam do Českého Krumlova a chcel som sa ísť pozrieť do kasární, no vraj už neexistujú. Inak by som sa rád stretol s niekym z vojny no to by asi dokázali povolávacie rozkazy pre zálohy - trošku so pospomínať ak by sme sa stretli všetcia to by bol zázrak - niekedy po tom túžim.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: Vojna 1983-85
ladislav vranovic | email | 14.7.2015 21:34 | id 92539 | nahlásit
akú máš emailovú adresu, ja mám - ladislav.vranovic@centrum.sk, ozvi sa, budem rád
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: Vojna 1983-85
Wilhelm | email | 26.11.2017 16:15 | id 123103 | nahlásit
No to jsme si ale blízkí
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Vojna 1983-85
Bulant Peter | email | 15.7.2015 17:13 | id 92567 | nahlásit
Vranovičko vidim ,že ti je smutno za vojnou a kamarátmi i ja mám dosť spomienok na Stříbro pár nejakých starých fotiek ktore nám spravil mjr. Považanec spomienky na Kozílka ...ten ma chcel dávať do basy vždy keď sme sa stretli tie jeho kontroly čistoty v sobotu my dávali zabrať ,bol som výkonný na 6 bat.roč.84-86(jeseň) stale sme hrávali futbal som z TN ale teraz som z stara Turá do TT chodím do Vometu
 
Re: Re: Re: Vojna 1983-85
Petr Mares | email | 27.7.2015 10:29 | id 92952 | nahlásit
Urcite jsme se tam poznali! A do Trencina casto jezdim. Mohli bychom se sejit a zavzpominat! Petr
 
Re: Re: Re: Vojna 1983-85
ladislav vranovic | email | 15.8.2015 21:21 | id 93737 | nahlásit
Ahoj Peto, Bolo nás tam asi 300 vojakov, všetkých som si nezapametal, no z videnia by som Ta určite poznal. Ved tam bolo dobre, teda až na pár maličkostí. Rád si na vojenčinu spomeniem
 
Re: Re: Re: Vojna 1983-85
Dušan Pánis | email | 18.1.2020 21:39 | id 143815 | nahlásit
Zdravím ze 4.baterie...velitelem byl npor.Csosz,nebo tak podobně..84-86
 
Re: Re: Vojna 1983-85
Wilhelm | email | 26.11.2017 16:08 | id 123102 | nahlásit
Pán Vranovič, ak budete tak láskavý a poskytnete mi zopár ucelených informácií k rozmiesteniu našich ale i sovietskych palebných postavení plr? Bude ma to z historického hľadiska zaujímať. Ďakujem.
Wilhelm Schultze
 
Re: Re: Vojna 1983-85
Jiří Polák | email | 30.3.2021 11:11 | id 155320 | nahlásit
Já sloužil na VS jako špagát
 
Re: Re: Re: Vojna 1983-85
Ondra | email | 20.3.2024 22:30 | id 177660 | nahlásit
A já sloužil do konce října 1986 jako Operační důstojník
 
Re: Re: Vojna 1983-85
Jiří Polák | email | 30.3.2021 11:15 | id 155321 | nahlásit
Já sloužil na VS jako špagát
 
Re: Re: Vojna 1983-85
Jiří Polák | email | 12.5.2021 13:03 | id 156538 | nahlásit
ahoj. já byl na VB jako špagát.
 
Re: Vojna 1983-85
Petr Mares | email | 14.7.2015 06:31 | id 92497 | nahlásit
To jsme slouzili take spolu. Ja jsem byl bohuzel ten skodlivy element, ktery vynalezl, s kolegou Kuchtou zkonstruoval a rozchodil na "Cecku" novou ustrednu pro straze. Meli ze mne strasnou radost... Jeste jsme dostali penize za zlepsovaci navrh. Omlouvam se! Petr
 
Re: Vojna 1983-85
Ondra | email | 20.3.2024 22:15 | id 177659 | nahlásit
velitel baterie Osmík
operator TZM
srnka | 8.6.2013 23:24 | id 61598 | nahlásit
sluzil som tu 88 90 ako operator TZM
 
Re: operator TZM
Tomáš | 16.9.2013 21:16 | id 64533 | nahlásit
Ja slouzil u 1.baterie 88-90. S klukama z 3 baterie jsem se kamaradil, například Radim Vařejka nebo Jarda nekde ze severu, příjmení už nevím. Myslim, že jsem Te našel na jinych strankach a psal jsi, že jsi slouzil u 3. baterie. Ale Tebe si nemůžu uvědomit, tak zkouším i tady. Tomáš
 
Re: operator TZM
Albrecht Antonín | email | 22.8.2016 22:17 | id 107799 | nahlásit
Nazdar Kozub,určitě se známe,to byla pěkná přezdívka hlavně když pak přišel na 3bat. por Kozub tobyl guláš ve jménech.Dnes sem se byl podívat na objektu C katastrofa.Jestli chceš nějaké fotky můžu zaslat.pavlata.a@seznam.cz
Dotaz
Corey | 21.5.2013 17:22 | id 60916 | nahlásit
Ahoj přátelé, mohl by mi někdo prosím vysvětlit, co je to SSVO (viz. první fotka, respektive 51)
Díky moc ;-)
 
Re: Dotaz
Marek | 13.11.2013 11:33 | id 66531 | nahlásit
SSVO - systém Synchronního Spojení a Vzájemné Orientace, tedy jestli si to po těch letech ještě pamatuju. Prostě vpodstatě datové spojení ŘNRL a OZ.
4405 šapitáci
vajgara | email | 1.4.2013 19:11 | id 59125 | nahlásit
sloužil jsem 1981-83 na6 baterce jako šofér zil 157-k nabéčko jsem chodil do stráže posledního roku skoro ob den a vpalpostu na áčku jsem byl ve stráži jen jednou ato si mně tam tenkrát povolal výkonák ze 2 baterky nvím jak už se jmenoval ale byl to takoví malí příjemný blonáček ze slovenska. chapi kdo má na něj kontakt prosil bych o něj . děkuji ladik
vojna
ŚIMEK JOZEF | email | 6.11.2012 18:29 | id 51861 | nahlásit
Slúžil som u 11.PLP v rokoch 1973-74,ked nás prišlo z peešky z Nitry viacej velitelov družstiev.Vo výzbroji sme mali ešte 57mm PLK,velitel baterky bol Jirka Plachý,velit. útvaru ppl.Hnátek,náčelnik štábu ppl.Strankmuler,spolubojovnici čo si pametam:Hlaváč Ludek,Šmrha Karel,Rišo Stuchlik,Kozma Jozef,Pernecký Edo,Babor Jan,ta skleroza je hrozná vec,ked si mám na niečo spomenúť ani bohovi,ved už je to 40 rokov.Spolubojovníci ozvite sa,Jozef
 
Re: vojna
bulant peter | email | 17.12.2012 21:25 | id 53590 | nahlásit
sluzil som tam v rokoch1984-86 ako vykonny prapor. na 6bat.mali sme na starosti sklady rak.becko jirka plachy taky maly a hrozne ukecany chlapik kusovka v mojich rokoch robil na stabe denne sme mu chodili hlasit velke boro.bol major velitel bol ppl.sitera
 
Re: Re: vojna
Josef Hudeček | email | 19.8.2013 19:48 | id 63680 | nahlásit
Zdravím tě Petře, já jsemTě zažíl ve Stříbře. Jestli si dobře pomatuju byl si náš mladej.já šel do civilu v roce 85 na podzim.Věčně jsem chodil jako velitel stráže na Béčko, kde byl psinec. VB byl Hegeduš a mě dělal velitele Trojan.ještě tam složil Lindauer a Landa.Na cvičení mě vozil Jirka Selinger, který dělal řidiče.
 
Re: Re: Re: vojna
Bulant peter | email | 17.9.2013 21:17 | id 64554 | nahlásit
Hudecku moc te zdravim jasne ze si te pamatuju vzdit sem te do tych sluzeb psal ja a taky Vlasta Suchanek.Mam z vojny mnoho fotek z kasaren z Pytlova z naseho buzeraku kde jste i vy nasi mazouni.Hudecku Hegyho kvuli chlastu prevelili do Boru u Tachova,VB se stal Lindak ,zast.Landa a Trojanek .JirkuSelingera si take dobre pamatuju vzdyt ten hosan snad pulku vojny prospal na bidle.Vzominani je fajn,jak sem po vecerech psal s Ladou Adamikem pripravy a rozvrhy na cely tyden.Jak nas nasi OSTRAVACI... ucili na becku hazet sekyrou do stromu.Jak sme parili na zimnim cviceni na Doupove kde bylo -30 i vice a taky v Rusku kde bylo zas do +i 50-sat.Hudecku napis my na mail jestli mas nejake kontakty na kluky a taky jak zijes kde bydlis co delas snad by se nam podarilo nekdy se i stretnout a zavzpominat.Hudecku su rad ze jsi se ozval zdravim te a napis.
 
Re: Re: Re: Re: vojna
Josef Hudeček | email | 18.4.2014 22:09 | id 73652 | nahlásit
Opět jsem našel tyhle stránky.Vloni jsem se byl podívat v Jaroměř(Josefově)i kde jsem byl první půl rok. Letos už se musím podívat do Stříbra (je to v plánu).Má tam být průmyslová zóna.Po vojně jsem se setkal jen s Kamilem Šornou, co topil v kotelně,jinak jsem ani na internetu nikoho nenašel.Žiju v rodné vesnici,mám jednu ženu a dvě dcery.Zdravím a někdy se zase ozvu.
 
4405 rok 83 - 84
Zdeněk Polák | email | 11.5.2014 11:00 | id 74540 | nahlásit
Příjmač 1982 Jaroměř Josefov čtverčáky a pak v nových. jaro 83 - podzim 84 VU 4405 u ROTky v kotelně. Pamatuju Hegeduše, byl to můj mladej a taky nějakej Vlha. Můj ročník byl Vlčko, Cimpa, Bednařík, Sobotka, Martinů, Salkovič, Miko, Meliš, Jánošík, Kolarčík, Majerčík, Greguš, Frey, Vondra, Maxa, Mikulka, Bernatík, Pěkný. Vzpomene na to někdo? :-)
Zde již nelze dále reagovat
 
oprava
ZP | 11.5.2014 11:24 | id 74545 | nahlásit
Blbě jsem napsal, že pamatuju Hegeduše a Vlha byl můj mladej.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: vojna
Hudeček Josef | 23.11.2014 19:04 | id 81536 | nahlásit
O dovolené jsem zajel do Stříbra. Naše ubytovna je fuč, zůstala jen jídelna.Z autoparku jsou nějaké provozovny, jinak nikde nic .Dojel jsem autem až na B.Co se nechalo rozbít je zdemolováno-nádhera.Železná vrata a všechno železí už nějací šikovní dodali jistě do sběren. Hromada zdemolovaných objektů. Smutný pohled !
 
Re: Re: Re: Re: Re: vojna
ladislav vranovic | email | 7.4.2015 19:35 | id 88839 | nahlásit
Vlhu si asi pametám, on bol tiež môj mladý, prevelený z BV, tam som slúžil ako sklomrd Vráno
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: vojna
Petr Mares | email | 14.7.2015 06:52 | id 92501 | nahlásit
To jsme koncili na podzim 1985 spolu, ale ja jsem jeste nasluhoval. Urcite si mne take pamatujes, protoze jsem chodil na "Becko" opravovat spojeni. Petr
vzpomínky
des. | email | 17.7.2012 19:22 | id 47895 | nahlásit
VÚ 4460 operátor č.1. Konec služby září 83. Koukám, že všechny palposty byly skoro všechny stejný. Janovice měly palpost na Tržku u obce Běšiny.
hotovostní palebné postavení - PC HVĚZDA
Jaroslava Brokešová | email | 27.8.2011 12:37 | id 35420 | nahlásit
Dnes Fotovoltaická elektrárna. Ale hlavní budovu (úplně stejnou jako u jiných palpostů opravili a využili k novému účelu. Mrkněte na tento dokument
www.youtube.com/watc…
 
Re: hotovostní palebné postavení - PC HVĚZDA
Sasi | email | 12.10.2013 06:07 | id 65275 | nahlásit
Trošku Vás poopravím. Elektrárna je vybudována místo pěchotního a střeleckého cvičiště, které bylo umístěná napravo od hlavní silnice při výjezdu ze Stříbra. Tedy vlastně naproti kasarnám přes silnici. Zde focený objekt je na druhé straně, za kasárnami. Jezdili jsme ho hlídat když sem byl jako VZS v přímači na ridiče. Strážáci jezdili hlídat B, měli sebou ještě v těchhle letech (2002-2003) samopaly a psy. My jsme jezdili hlídat C poze s bajonetama. Co bylo na B uloženýho nám nikdo neřekl, ale jelikož jsme v přímači vystěhovávali bývalý muničák, který byl vedle posádkové hospody p. Klimenta, tak předpokládám že tam byla přesunutá munice do SA 58, UKL a RPG. Jinde v kasárnách už muničák nebyl. Na C prý byli v bunkru zatežený dvě uloženky, snad ještěrky a jinak jsme hlídali vlastně jenom ten barák proti rozkradení. Což se celkem povedlo jak koukám, podobný objekt který měl kdysi chránit prapor z Hledsebi a byl umístěný taky poblíž kmenového utvaru, dopadl daleko hur.
Mám ovšem dotaz vůči adminům těchto stránek. Nebylo by přesnější zařadit tento oddíl spíš pod stránku PVOV? Dle materiálů které jsem o něm kdysi posbíral a o jemu podobných, se jednalo o právě mobilní prostředky KUB, určené pro ochranu svazků mechanizovaných a tankových útvarů, umístěných v okolí v západních Čechách a to hlavně v případě vedení bojové činosti a tudíž za pohybu. Základna u Stíbra byla vlastně mírovým postavením.
 
Re: Re: hotovostní palebné postavení - PC HVĚZDA
Wilhelm | email | 26.11.2017 16:31 | id 123104 | nahlásit
Na sověty si pamatuje od vás někdo?
Díky. U zdraví,
Wilhelm Schultze
Vzdušák
Jirka Jobo | email | 20.8.2011 07:07 | id 35168 | nahlásit
Dobrý den. Pěkné fotky. Sloužil jsem tu 87-89 jako řidič záložného GM 568 a hlavně jako pozorovatel na hlásce. Mezi těmito ploty celkem 7 měsícu.
 
Re: řidi
Chroust | email | 17.2.2017 18:12 | id 113715 | nahlásit
Cau jiřino...slouzily jsme spolu...pamatujes? Dušan
objekt c
Ales | email | 29.12.2009 22:23 | id 9167 | nahlásit
i zde jsem v roce 2000 odsloužil několik služeb 24 hod. když vidím tyto fotky stašně rád vzpomínám na vojnu
Vojna Stříbro
corgi | email | 21.10.2009 13:43 | id 6947 | nahlásit
Letos na Dnech NATO jsem se zase podíval do mašiny radaru. Je to úplně o něčem jiném. Sloužil jsem ve Stříbře 1979-81. V roce 1980 před vánoci jsme zahájili hotovost v rámci PVO. Byli tam bezva kluci. Cvičení v Dobřanech nebo u Žatce. V létě i v mrazu. Byla to sranda.
 
Re: Vojna Stříbro
Jirka Kvapil | email | 28.3.2016 16:21 | id 103232 | nahlásit
Ahoj Já jsem byl na 4 bát . Od záři 1980 Na které bát. Jsi sloužil?
 
Re: Vojna Stříbro
Wilhelm | email | 26.11.2017 16:32 | id 123105 | nahlásit
Úplná pravda.
 
Re: Vojna Stříbro
ondro | email | 26.5.2021 13:43 | id 156870 | nahlásit
79-81 1.bateria prehladovy lokator vel,jardek krpec a jeho blazniva zena ,buzerant tucek a jeho hry barila,suchy rohlik,urevany pupik a ozraty kuzela,v zime kladruby ,stod,dobrany,linkyu plzne,ince,zatec,doupov,fridek mistek,poplachy polskoa potom do ruska. zacelu vojnu 3 vychadzky 1 dovolenkapo 16 mesiacoch a este krpaty politruk.normalny tam bol akurat colto a kytka a ten emigroval do canady ,extera trieda bol sfetovany havran cigan 4 triedy ked behal s nozom po baterii.zaujmavy bol sedlak,pecha,novy sedlak.mikus bernard s otravov alkoholu v palposte,vesele ale aj smutne 2 roky
 
Re: Vojna Stříbro
Ondra | email | 20.3.2024 23:05 | id 177662 | nahlásit
Kdo v roce 1979-81velil na 1,2,3 a 4 baterii.
nepřesnosti v popisu
havran | email | 13.9.2009 19:57 | id 6019 | nahlásit
Nejde o přístřešek pro KPC, nýbrž pro hotovostní vozidlo = původně UAZ 469.
Okop pro 9S417 byl 15 m JV od okopu pro 1S91(pod svahem).
Po komunikaci vlevo cca 200 m okop pro záložní 2P25, vedle pro 2T7M. Vpravo pod vrcholem opět okop pro 2P25. Průsek , nyní motocesta, zajištoval přímou radio viditelnost pro SSVO na nabitá 2P25.
Prostor označený jako místo pro PES 100, je klasický rozvod 400V_50 Hz a byl zde pro běžný provoz umístěn PSČ 100.
Cihla v oplocení byla na únikové cestě.
Na prodej
suchar13 | email | 25.8.2009 19:30 | id 5593 | nahlásit
Momentálně je objekt určen k prodeji a cena je 250 tis.kč bez pozemku.
 
Re: Na prodej
Petr Mares | email | 27.7.2015 10:41 | id 92953 | nahlásit
Kdo by kupoval takovou zboreninu bez pozemku? Petr
obr.80 a další
Víta | 28.12.2008 09:41 | id 706 | nahlásit
Co můžeš urvat, URVI, co nemůžeš ,tak
ZKURVI!!! A i strážný ,potřebuje WC. Akorát
Hradní stráž, používá pleny.
Stribro
Balcar Josef | email | 5.12.2008 04:59 | id 545 | nahlásit
Ahojte Ve Stribre jsem slouzil v roce 90 az 91
a moc rad na tu dobu vzpominam. V lete jsem cestou
z jiznich cech si udelal cestu i do Stribra a i do
tohoto prostoru, padla na me nostalgie. Pokud by
se povedlo dat dohromady kluky co se mnou slouzily
tak by to bylo super. Posedet zavzpominat. Pokud
nahodou nekdo narazi na tento odkaz tak tady je
moje ICQ 119537608
 
Re: Stribro
Tomáš Zetek | email | 5.7.2020 16:14 | id 147899 | nahlásit
AHOJ JAK REAGOVALI LAMPASÁCI NA DĚNÍ KOLEM REVOLUCE BYL JSEM NA 4.BAT 87/88
 
Re: Re: Stribro
pavol Fongus | email | 7.1.2023 19:07 | id 169784 | nahlásit
Stana polcica musíš pamäťat
 
Re: Stribro
Martin | email | 7.2.2022 19:57 | id 162407 | nahlásit
A kurva ...Pepíček,- cigáro, barva- teď hned. Dnes už na to vzpomínám taky s nostalgii. Lukeš, Leba, Starosta a spol, nikdy nezapomenu...
objekty
Jarka Brokešová | email | 4.12.2008 08:52 | id 543 | nahlásit
Zajímavé, dík za odkaz na
www.raketaci.cz Vidím, že hlavní budova byla
zcela identická jako u nás na Hvězdě (Kroměříž)
 
Re: objekty
vladimír | email | 11.5.2011 07:33 | id 31184 | nahlásit
po PŠ v Jaroměři jsem potom sloužil v Rožmitále p.Třemšínem 82-84 můžu potvrdit ,že i naše budova v palpostu byla úplně stejná .Já už taky uvažuji navštívit ze zvědavosti tuto lokalitu po 28.letech a je to jen díky těmto skvělým stránkám ,které vytváříte. Musím taky zavzpomínat , a ani nevím jestli ti mladí dneska by mi to věřili co jme tam zažili.ahoj Laďa
 
laďo zdar
Zdeněk Polák | email | 11.5.2014 10:48 | id 74538 | nahlásit
Já byl taky na PŠ Jaroměři a 83-84 ve Stříbře VU 4405 u ROT. Letos jsem navštívil zbourané kasino ve Stříbře. Su z Brna. Kdo si pamatuje, ozvěte se :-)
 
I ja jsem byl ve stribre!
Petr Mares | email | 8.7.2015 21:37 | id 92262 | nahlásit
Urcite jsme tam byli spolu! Petr
 
Re: I ja jsem byl ve stribre!
Ladislav Vranovič | email | 3.9.2017 21:58 | id 120587 | nahlásit
Ahoj, ja som slúžil na velitelskej batérie, určite sme sa stretávali, Laco
Připomínky k popiskám
karepo | email | 3.12.2008 09:44 | id 534 | nahlásit
Vážený pane Pecher, se zájmem jsem si prohlédl
fotografie objektu mě docela důvěrně známého. Mám
však drobné připomínky k některým popiskám foto a
to především č. 26, 34-36. KBV v hotovostním
palebném postavení plrbat PLRK 2K12 KUB nebyla a
také nebyla na podvozku ZiL-131. Automatizovaný
systém velení a řízení palby K-1 KRAB (9S44) se
skládal z KBV - kabiny bojového velení (rusky KBU)
9S416 (podvozek URAL-375), byl to plukovní
prostředek. Protiletadlová raketová baterie
(plrbat) měla KPN - kabinu přijmu navedení (rusky
KPC) 9S417 na podvozku ZiL-131. Takže na obr. je
přístřešek pro KPN 9S417. Mějte se hezky a hodně
úspěchů v tvůrčí práci. "PVO kvalitně
..." karepo
 
Re: Připomínky k popiskám
msob | 3.12.2008 16:56 | id 538 | nahlásit
Přeji pěkný den, Informace o KBU/KPN pocházejí
ode mne. Souhlasím s Vámi - po těch letech mi
to již vypadlo - takže opakuji - máte pravdu
přístřešek je pro KPC na podvozku ZIL 131 Marek
 
Re: Připomínky k popiskám
Administrátor | email | 3.12.2008 17:42 | id 539 | nahlásit
Dobrý den, děkujeme za informace a za upřesnění.
Co nejdříve to opravím.
 
Re: Připomínky k popiskám plk.Ing. Ladislav Michálek
Svatopluk Senevič | email | 3.8.2023 01:34 | id 173718 | nahlásit
Vážení účastníci tohoto fóra.
přispívatel "karepo" plukovník Ing. Ladislav Michálek zemřel dne 1. 8. 2023 v Thomayerově nemocnici v Praze. Byl to člověk, který žil pro PVO a vášnivě se věnoval její historii.
Vojna
MAREK | 1.12.2008 21:19 | id 526 | nahlásit
Sloužil jsem zde 1986-1987 jako Operátor 2, 2.
bat, 11. plrp, 19. msd :-)


Přidáváte nový komentář
plus okno minus
... lze napsat ještěznaků
Ochrana proti spamu. Napište číslo stodvacet:


   


  • hvězdičkou * jsou označena povinná pole
  • maximální délka textu komentáře je 2000 znaků
  • odřádkování textu komentáře (ENTER) zůstane zachováno
  • HTML tagy nebudou použity
  • WWW adresy budou automaticky převedeny na odkazy
  • reagovat lze pouze do 5 úrovně
  • vyhrazujeme si právo smazat nevhodné příspěvky

Stříbro - Palebné stanoviště 11. plp

Okres: Tachov

GPS: 49°45'55.544"N, 12°57'20.293"E

Najít na mapě

Hotovostní palebné postavení 11. plp Stříbro na Otročínském vrchu. Pluk byl podřízený 19. motostřelecké divizi v Plzni. Ve výzbroji měl PLRK KUB 2K12 (SA-6 Gainful).

Vysvětlivky:
KPN = kabina přijmu navedení
ŘNRL = řídící a naváděcí radiolokátor
NP = nabíjecí přepravník
OZ = odpalovací zařízení

Objekt C = palebné postavení
Objekt B = sklad a technická základna
A2008-11-17 20:00:50 U2013-09-10 18:29:38 TG157