Zdravím Tě Jaroslave. Taky mně v dubnu 1972 poslali do VSSS Poprad z VÚ 8060 Chotěšov na 7 měsíční školení mechaniků TU 100 aut., PSB60, USH 5/25, TU11, TU21 a TP25. Když Jsi vzpomněl Mjr. Žubora, nebyl ročník kolem 1950? Já jsem znal taky jednoho se stejným příjmením který sloužil v Katovicích na odloučeném stanovišti Staňkův Kopec
www.google.cz/maps/place/49%C2%B017'51.0%22N+13%C2%B047'13.6%22E/@49.2973769,13.7877096,15.54z/data=!4m4!3m3!8m2!3d49.297501!4d13.787109?entry=ttu u radarů P15 a utrpěl úraz při nastupování na korbu PV3S zlomeninu kostrče při pádu na zem. Tehdy byl četař absolvent a když po úrazu již nemohl v drsných šumavských podmínkách na tomto stanovišti sloužit tak odešel neznámo kam a před odchodem byl ještě povýšen na podporučíka. Vzpomínám si jak dával přímo humorné hlášení veliteli roty při ranní výměně služeb když nám zemědělci při podzimní hluboké orbě poškodili zemní kabel od trafa a ten pak při velkých mrazech v zimě nevydržel, tak jsme točili elektrocentrálu Tatra 603/15kW/3x380V/220V a čekali až země trochu rozmrzne. Asi po třech týdnech žádný ze strojníků nevyměnil motorový olej ani nenamazal zátěžový regulátor a když vypnul termostat akumulační kamna tak se Tatrovka dostala do takových otáček až se zadřel motor když se zaseknul zátěžový regulátor a jelo to soustrojí na plný plyn. No a Žubor hlásil ráno majorovi Zimovi. ,,Súdruh major čat.abs. Žubor! Po dobu mojej služby sa nič zvláštné něstalo, len elektrocentrála silno zahrčala všetké žiárovky silno zasvietili zmodrali a zhasli len televízia to prežila lebo zme v nej vymenili hlavnú pojistku a na malů elektrocentrálku idě dobre. Ale tá veľká elektrocenrála už sa nedá ani štartérom ani kľučkou pretočiť.