Objekty PS

« Zpět | Jdi na seznam | Obnovit | Vaše komentáře (126)

(pro změnu obrázku můžete použít CTRL + šipky ↔ numerické klávesnice)
51 foto (Z.Holek) z celkových 78

Foto 51
Za těmi stromy Felsenkeller z mé povídky.
Foto 1 Foto 2 Foto 3 Foto 4 Foto 5 Foto 6 Foto 7 Foto 8 Foto 9 Foto 10 Foto 11 Foto 12 Foto 13 Foto 14 Foto 15 Foto 16 Foto 17 Foto 18 Foto 19 Foto 20 Foto 21

Autor: internet nebo reprofoto | Pořízeno: | Foto: 21 fotek

Foto 22 Foto 23 Foto 24 Foto 25 Foto 26 Foto 27 Foto 28 Foto 29 Foto 30 Foto 31 Foto 32 Foto 33 Foto 34

Autor: Facebook | Pořízeno: | Foto: 13 fotek

Foto 35 Foto 36 Foto 37 Foto 38 Foto 39 Foto 40 Foto 41 Foto 42 Foto 43 Foto 44 Foto 45 Foto 46 Foto 47 Foto 48 Foto 49 Foto 50 Foto 51 Foto 52 Foto 53 Foto 54 Foto 55 Foto 56 Foto 57 Foto 58

Autor: Z.Holek | Pořízeno: 8.2015 | Foto: 24 fotek

Foto 59 Foto 60 Foto 61 Foto 62 Foto 63 Foto 64

Autor: Z.Holek | Pořízeno: 9.2015 | Foto: 6 fotek

Foto 65 Foto 66 Foto 67 Foto 68 Foto 69 Foto 70 Foto 71 Foto 72 Foto 73 Foto 74 Foto 75 Foto 76 Foto 77 Foto 78

Autor: O.Vítek | Pořízeno: 5.2017 | Foto: 14 fotek



Vaše komentáře...
Přidat nový komentář...
Vzpomínky.
ps boy | 25.4.2018 17:57 | id 128443 | nahlásit
https://www.youtube.com/watc…
Tak to je webová adresa k filmu o PS natočený v terénu 3 prPS Nejdek 3 Karlovarské brigády PS v úseku rot Jelení, Rolava, Počátky a bývalé roty Kámen. Samozřejmě ne celý ale dosti velká část.Tak na vzpomínku hochům co tam sloužili.
Nezapomenem, to nejde.
Holek zdeněk | email | 5.12.2017 12:54 | id 123513 | nahlásit
Díky za přihlášení se k 13 rPS 3bPS. Tak ještě jsou pamětníci. Tak se se mnou podělte o takový dopis, jesli máte chuť
Vážený Zdeňku, dovol, abych se Ti představil a společně s Tebou zavzpomínal na Potůčky, které jsou mojí srdeční záležitostí.
Jmenuji se Miroslav Vydra a byl jsem členem Pohraniční stráže v letech 1963 až 1965. Narukoval jsem do výcvikového střediska PS ve Vejprtech. Po jeho absolvování jsem byl odvelen na rotu Podlesí, kde jsem pobyl měsíc. Po měsíci mě kap. Karel, velitel roty poslal do poddůstojnické školy v Zadním CHodově. Na Podlesí jsem znal npor. Hastíka a Uvízla. Oba dva tam bydleli s rodinami v domku nad rotou. Kapitán Karel na rotu dojížděl škodou kombi.
Po ukončení PŠ jsem se nevrátil na Podlesí, ale byl jsem přidělen na rotu Potůčky. Mezi rotami byl obrovský rozdíl v jejich umístnění a styku s civilními osobami. Podlesí byl zapomenutý kraj. V Potůčkách bylo živo. Vlak, autobus hospoda.
Na Potůčky jsme společně s dalšími vojáky přijeli v říjnu 1964. Byl zaveden četový systém ochrany státní hranice a já v hodnosti desátníka jsem se stal velitelem 3. čety. Velitelem 1.čety byl por. Kačerek a velitelem 2.čety jsi byl Ty.
Rád vzpomínám na prap. Komínka, kap. Bartoše a npor. Bouzka velitele roty. Ve funkci velitele čety mě později po absolvování důstojnické školy vystřídal por. Hampl. Též velmi často vzpomínám na kluky, Fefrčíka, Hausnera, Blažka, Berana, Zuzku, Pavingra atd.
Jedna zajímavost. Na rotě jsme společně sloužili se Zdeňkem Sedláčkem, psovodem, který měl psa Rolfa, kterého si odvezl do civilu. Se Zdeňkem pocházíme ze stejné vesnice a stále se vídáváme a vzpomínáme na vojnu.
V souvislosti s životem na rotě na Tebe rád vzpomínám a pokud budeš mít chuť, nebo o to stát ozvi se.
Na 13 rotě PS Potůčky jsem prožil NECELÝ ROK, což je poměrně malá část života, ale i to stačilo, aby se zdejší pobyt navždy vryl do mé paměti a vzpomínek.
Letos jsem byl dvakrát na Potůčkách, v Horní Blatné má můj kamarád cha
 
Re: Nezapomenem, to nejde.
Beran Karel | email | 24.7.2018 22:04 | id 130565 | nahlásit
Ahoj Zdenku. Píšu já na kterého vzpomínáš. Na roky strávené ve službě v Potůčkách často vzpomínám. Několikrát jsem Potůčky navštívil. Mnohokrát jsem přemýšlel, jak to udělat, abychom se sešli,ale bohužel jsem nezískal žádný kontakt na žádného kamaráda. Bylo by dobře, kdybychom se skontaktovali a v Potůčkách se sešli. Jenom si nevím rady, jak to uskutečnit. Bydlím u Rakovníka. Pokud něco vymyslíš, tak dej vědět. Zdraví Beran Karel
 
Re: Re: Nezapomenem, to nejde.
Holek Zdeněk | email | 25.7.2018 20:42 | id 130584 | nahlásit
Zdravím Karle, pošli mail adresu. Napíšem si. Zdarec. Holek.
 
Re: Nezapomenem, to nejde.
Beran Karel | email | 29.9.2018 19:09 | id 132051 | nahlásit
Ahoj kamaráde. Se zájmem jsem si přečetl Tvůj článek a zavspomínal na krásné roky služby v Potůčkách. Také vzpomínám na všechny kamarády a rád bych je viděl.Zdeněk Holek připravuje setkání, tak věřím, že se uskuteční. Beran
 
Už asi nejsme.
Holek Zdeněk | email | 2.10.2018 19:53 | id 132105 | nahlásit
Karle, je mi líto, buď jsme už vymřeli, nebo naši hoši neumí s PC. Na to setkání jsme zatím jen tři.
Zdarec.
 
Re: Už asi nejsme.
Miroslav | email | 5.1.2019 15:23 | id 134607 | nahlásit
Přpomělo nám to něco z minulosti - chci také napsat.
 
Re: Re: Nezapomenem, to nejde.
Beran Karel | email | 2.11.2018 21:19 | id 132756 | nahlásit
Ahoj kamarádi, sloužící v Potůčkách. Rád si pročítám příspěvky ze služby na této rotě. Bylo zde vzpomenuto mnoho jmen, ale nikde zmínka na kapitána Bartoše zástupce velitele roty-politruka. Rád bych se o něm něco dozvěděl. Já jsem ho na svojí motorce vozil do kurzu na motocykly, již si nevzpomínám, na kterou rotu.
 
Re: Re: Re: Nezapomenem, to nejde.
Zdeněk Holek | email | 19.3.2023 17:11 | id 171510 | nahlásit
Po zrušení brigády na OS VB Karlovy Vary. V PS nebi cca. 10 let.
 
Re: Re: Re: Re: Nezapomenem, to nejde.
Láda | 19.3.2023 20:05 | id 171517 | nahlásit
Ahoj Zdendo, našel sem další skeny, tak mohu poslat , pokud by byl zájem.
 
Re: Nezapomenem, to nejde.
Karel Beran | email | 21.2.2024 21:24 | id 177200 | nahlásit
Ahoj Míro. Často vzpomínám na roky strávené v Potůčkách. Jsme již v pokročilém věku a tak bych byl rád, kdyby jsme se zkontaktovali. Beran
Potůčky 1960-62
Milan | 6.2.2016 19:05 | id 101113 | nahlásit
Dobrý den.Pane Nováku,ta otázka týkající se Aše,byla směrována Vám.Jak jsem tak pátral ve vzpomínkách,tak jsem si vzpomněl,už je to hodně let,že otec Tedy Váš otec Vám byl přítomen na přísaze v Aši a já jsem se z nedostatku času jen krátce s Vašim otcem pozdravil.Pak už jsem se s ním neviděl.Tak tedy nevím,zda to není nějaká shoda náhod.Pokud jde o jména pejsků,tak to odpovídá a mám takový dojem,že právě toho Rolfa měl jako psovod přiděleného právě Váš otec.Jinak bych k Vám měl prosbu,což by usnadnilo naši komunikaci.Buďte tak laskav a prozvoňte mi na číslo,které jsem Vám minule uvedl a já obratem zavolám.Moc předem děkuji a jsem s pozdravem.Milan
rus
zdenek | 3.2.2016 20:28 | id 100967 | nahlásit
loni jsme se sesli na Mytine hlavne rocniky 74 76 75 77 ale i par starsich kluku kterti pamatovali kapsunu Molnara jako zakladaka byl ta i F Vitek H Cisar Tuma bylo to jako vzdy super ty jsi pry mel taky prijet ale bohuzel tak doufam ze to letos napravis
rus
zdenek | 3.2.2016 19:35 | id 100961 | nahlásit
tak cau Milane rikali jsme ti hugo a ja pod tebou slouzil na 13 rps Mytine tam uz jsi byl jako zvp
 
Re: rus
Milan | 3.2.2016 20:09 | id 100964 | nahlásit
Zdravím Zdenku.Když jsem ještě sloužil jako voják základní služby tak jsme také měli nadřizené pojmenovány různou přezdívkou.Takže jsem to bral s humorem.Vždyť to přece patřilo k vojně.Tak se měj dobře a přeji Ti stálé zdraví.Milan
 
Re: Re: rus
Bartok Miroslav | 23.2.2021 19:30 | id 154125 | nahlásit
tiež som slúžil na Mýtine Rus Milan bol ZVP v rokoch 1969-1971 ja som bol čat. abs.spolu s Holoubkom tiež čat.abs. VR. Benovský,Vč Vítek,kynolog Cíař
Potůčky 1960-62
Petr Novák | email | 3.2.2016 18:20 | id 100951 | nahlásit
Dobrý den.
Sháním pár informací,včetně fotek apod. pro mého tatínka který tu v letech 1960- 62 sloužil u PS. Jmenuje se Jiří Novák a pocházel z okolí Mostu. Letos pro něj plánuji výlet do Potůček a chtěl bych to doplnit i o nějaké informace. Budu rád za jakoukoli fotku a informaci z té doby. S přáním krásného dne syn Petr Novák.
 
Re: Potůčky 1960-62
Milan | 3.2.2016 19:21 | id 100957 | nahlásit
Přeji dobrý den. Váš příspěvek mě docela potěšil.Dovolte,abych Vás na těchto stránkách zorientoval.Já jsem na pohraniční rotě Potůčky sloužil jako VZS psovod,pod velením VR kpt.Vítkovským, v roce 1959-1961.V tom případě bychom se měli s Vašim otcem znát.Mé příjmení je RUS.Tedy rok jsme s Vašim otcem sloužili spolu u jedné roty.Doporučuji Vám kliknout na těchto stránkách na Potůčky 1959-1961.Dal jsem tam pár fotek.Možná Váš otec na nich někoho pozná.Pokud ano tak mi prosím dejte vědět na tel.724237842.Děkuji.M.R.
 
Re: Re: Potůčky 1960-62
Petr Novák | email | 4.2.2016 22:18 | id 101019 | nahlásit
Dobrý den.
Myslím že zmiňoval kpt. Vítkovského a kpt. Karla. Našel jsem zde pár dalších jmen a hned jak ho uvidím tak mu je předám. Následně vas budu informovat. S pozdravem Petr Novák.
 
Re: Re: Re: Potůčky 1960-62
Milan | 4.2.2016 22:40 | id 101020 | nahlásit
Dobrý den.Moc děkuji za informaci.kpt.Karel byl zástupce velitele roty kpt.Vítkovského.Staršina roty byl staršina Komínek.Kynolog roty byl rtn.Adamec.Těším se na výsledek a pozdravuji.Milan
 
Re: Re: Re: Re: Potůčky 1960-62
Petr Novák | 5.2.2016 18:26 | id 101064 | nahlásit
Dobrý den.
Dneška jsem vzal seznam jmen k tatinkovi jestly někoho nezná a dopadlo to následovně. kpt. Vítkovský, kpt Karel, kpt. Krutiš,starši na Komínek a rtn. Adamec. Ještě podotkl že kpt. Krutiš nahradil kpt. Karla,který byl převelen protože přešel díru. Bohužel vaše jméno mu nic neříká. Taky jmenoval jednoho že psů a to Fakýra. Fotky ještě neviděl, nemají přístup na internet tak to musím ještě promýšlet.
S pozdravem Petr Novák.
 
Re: Re: Re: Re: Re: Potůčky 1960-62
Milan | 5.2.2016 20:24 | id 101071 | nahlásit
Přeji dobrý den.Uvedená jména souhlasí.kpt.Josef Karel poté jeden čas velel na rPS Podlesí.Na rotě Podlesí jsem po ukončení VZS na Potůčkách sloužil jako kynolog roty v hodnosti rotného.Na rotě Potůčky ještě jako VZS jsem měl sl.psa BOJARA.jinak staršina Komínek a kynolog rota Ludvík Adamec jsou neboštíci.Pravděpodobně i kpt.Josef Karel.S bývalým kpt.Krutišem udržuji kontakt mailema.O bývalém veliteli roty kpt.Vítkovským už nemá informace.Naposled jsem se sním setkal když jsem absolvoval voj.učiliště PS v Bruntále,kde již mjr.Vítkovský vyučoval. Jinak mi promiňte otázku a to zda jste rovněž nesloužil u PS a absolvoval výcvik u zvprPS v Aši v podřizenosti 5.bPS-Cheb.Děkuji za odpověď a jsem s pozdravem.Milan
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: Potůčky 1960-62
Petr Novák | 6.2.2016 17:44 | id 101112 | nahlásit
Dobrý den.
Na Bojara si tatínek vzpomíná a ještě si vzpomněl na Alfa a Rolfa. Jinak jak jste se ptal na ten Aš tak tam nebyl. Nastoupil do výcvikového střediska ve Vejprtech a pak hned do Potůčků. Jinak až podívá na fotky tak se hned ozvu.S přáním krásného dne,Petr Novák .
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Potůčky 1960-62
Skůpa František | email | 19.3.2023 23:04 | id 171520 | nahlásit
Jako ukázku jak je svět malý. S panem Adamcem jsem byl v PŠ Libějovice,později
jsem se dozvěděl z těchto stránek,že je Ludvík Adamec mrtvý.Dále v příspěvku je
uváděn kpt.Karel se kterým jsem služil v Bílině u silničního vojska,bohužel pan
Karel je též po smrti.Oba dobří pánové.
 
Re: Re: Re: Re: Potůčky 1960-62
Skůpa | email | 25.2.2024 21:23 | id 177263 | nahlásit
S kynologem roty Adamcem jsem byl v roce 1957 v PŠ psovodské v Libějovicích.
Byl to výborný kamarád.
 
Re: Re: Re: Potůčky 1960-62
František Skůpa | email | 25.2.2024 21:17 | id 177262 | nahlásit
Čtu příspěvky a zaujalo mne jméno kpt.Karel se , kterým jsem složil u silničního
vojska.Bohužel kpt.Karel je po smrti.
 
Re: Re: Potůčky 1960-62 Nejdek 1959--1961
Urban Jan | email | 16.3.2016 21:35 | id 102782 | nahlásit
nazdar Milane jestli jsi by v tu dobu na potůčkách takse musíme znát i když za tav léta se už asi nepoznáme
člověk míní a příroda mění, tenkrát jsme byli mladí a krásní, ted´už jen krásní. občas jsem jel za Zděnka Hejtíka s Tatrou 805 do Varů-St. Role na jatka pro maso pejskům, ale to nebyl žádnej šunt. Zastvil a došel
do kuchně pr Míru Prkno aten šoup pod plachtu vybral co ptřeboval a jelo se na Podlesí a než jsem se vrátil a kluci si vzali pro pejsky bylo na stole pochutnání a pak jsem pokačoval až na Počátky
zajisté si budeš pamatovat, rotný Jirka Kaufman to
byl na praporu přes pejsky,několikrát jsem s ním jel
na provjěrky po rotách tak proto píšu že jsem šlapal stopu štěnatů na dostih. praporní psovod by Ludva
Dvořák a měl psa Míšu, to byl pacholek vždy když jsme jeli na zmatky tak se mi nacpal meyi sedačky a já nemohl pořádně řadit. jednou jsme byli u vás a
nechali jsme čepice a opasky v autě a Ludva říká Míšo hlídej. najednou přiběhl plašmuška Dodal honem vemte si čepice aopasky jede velitel brigády
a míša že je nedá,ale nic nebylo, bgigáda měl jiné srarosti. Jednu zimu jsme jezdili opravovat linky do
Perninku, jezdili jsme vlakem a tam se knám přidal pes, tak dostal,neb --byl hladovej---celej den se s náma notal i do hospůdky šel, druhej den znovu a třetí zase, tak jsem udělal z pevecáku vodítko a psa jsme vzali domů, dostával zbytky (masíčko a co bylo),ubytovali jsme ho v kotcích vedle Míši a jezdil s námá na poruchya tak jsme měli spoj. psa. Jednou
jsme šli na hokej (Jiskra Nejdek) a on strašně rád aportoval,nějak jsem nedával pozor a on hop přes
mantinel na led sebral puk ašup zpátky,tak jsme puk vrátili a hrálo se dál,ale co čert nechce byl tam taky
prápora na hokeji, druhý den voj. Urban k vel.praporu a on čí je to pes a já náš, kde jste ho vzali, já našli,kde v Perninku tak jsme ho vzalisebou
domů ahned byl průšvich, co když míša něco chytí a
tak jsem Bojara(tak jsme ho pokřtili u kulatý báby)
hospoda u nadraží v Nejdku tehdá tam
"Pátrání"-chlapi sloužící v letech 1959-1961 rPS P
Milan | 20.10.2015 20:20 | id 96270 | nahlásit
Kamarádi-chlapi ozvěte se ať si zavzpomínáme na vojenská léta strávené u PS na SH na dnes už bývalé pohraniční rotě Potůčky.Jsem si vědom,že už jsme v značně pokročilém věku,ale v hlavě nám snad ještě pár vzpomínek na vojenská léta v hlavě zůstalo,tak se o ně podělme.Děkuji moc!Milan
Sestava jednotek 3 bPS 1964-1966
Holek Zdeněk | email | 8.9.2015 13:32 | id 94498 | nahlásit
Jsem ten méně chápavý, tedy b***c, ale Brigáda na křídlech Jirkov, Nejdek v letech 1964 až 1966 žádné záložní roty neměla. Podle tebe ano. Kde prosím ? Měl by jsi si přečíst bibli, knihu první a zjistil by jsi, že: ´´Kdo se povyšuje bude ponížen a kdo je ponižován bude povýšen. Trochu pokory Michale. Ledaže by jsi byl ´´der Übermensch.´´
 
Re: Sestava jednotek 3 bPS 1964-1966
Holek Zdeněk | email | 8.9.2015 13:47 | id 94499 | nahlásit
Ale v podstatě máš pravdu, že jsem b***c. Kdybych nebyl, tak bych se z tebou úplným laikem který u PS ani nesloužil nebavil. Vyčítat věci z archivu a vydávat je za skutečnost, svědčí v podstatě o tom, že jsi stejný druh za který považuješ mne.
 
Re: Re: Sestava jednotek 3 bPS 1964-1966
Michal | 8.9.2015 14:36 | id 94501 | nahlásit
No. Bývalý politruk čtoucí bibli to mnohé vysvětluje. Úroveň a obsah Tvých posledních přispěvků ( včetně těch, které přišly na můj mail) nehodlám nijak komentovat. Každý si dozajista udělá obrázek sám.
 
Re: Re: Re: Sestava jednotek 3 bPS 1964-1966
Holek Zdeněk | email | 8.9.2015 16:50 | id 94505 | nahlásit
No konečně jsi hodil pravou barvu, už je jasné proč se hrabeš v archivech bezpečnostních složek. Obrázek o tvém charakteru si udělá každý PSák sám. Pan Žáček nebo jak se ten exot jmenuje z tebe mnůže mít radost. Ale už finis sermonis Laudate saekula.
poznámka
němec karel | 21.5.2015 20:58 | id 90441 | nahlásit
v
na potůčkách jsem nesloužil narukoval jsemdovejprt
setkání příslušníků 3.bPS
Milan | 9.5.2015 20:47 | id 90062 | nahlásit
Ahoj Zdenku.Pisatel má asi v paměti to setkání v K.Varech na kterém jsme se tenkrát osobně spolu setkali.Jinak se domnívám,podle jména pisatele,jestli jsme spolu s pisatelem nesloužili na rotě v Potůčkách v letech 1959-1961.Tak ahoj a už jsem myslel,že jsi nemocen když jsi se neozval na mého meila.Milan
 
Re: setkání příslušníků 3.bPS
Holek Zdeněk | email | 9.5.2015 22:35 | id 90071 | nahlásit
Milane, žádná komunikace od tebe nepřichází. Asi bude nějaká chybka v milové adrese, nebo je příliš zlý můj antivir. Myslel jsem, že je něco z tebou. Přiměl jsem pana Rotha k zaslání 4 povídek z Podlesí. Už jsi je četl ? Zdar a napiš.
 
Re: Re: setkání příslušníků 3.bPS
Milan | 29.8.2015 22:23 | id 94213 | nahlásit
Zdendo.Nevím co se stalo.Jedna z možností je jak obnovit spojení je mimo jiné touto cestou.Prosím pošli meilem Tvé číslo telefonu.Díky a doufám,že se to takto podaří.Milan.
Setkání příslušníků 3. BPS
Karel Němec | 7.5.2015 18:33 | id 89981 | nahlásit
Jak proběhlo setkání příslušníků 3. BPS konané v Karlových Varech? Není o tom žádná zpráva. Věřim že se ozvete.
 
Re: Setkání příslušníků 3. BPS
Holek Zdeněk | email | 9.5.2015 20:03 | id 90061 | nahlásit
Ani nevím, že proběhlo. A to je mi líto. Asi musím dál pracovat pro brigádu jako solista. Přitom mail tu mám na stránce brigády mnohokrát. Zřejmě nejsem ten vyvolený.
 
Re: Setkání příslušníků 3. BPS
zdeněk | 9.5.2015 22:38 | id 90072 | nahlásit
Proběhlo setkání loni v říjnu, ale pod hlavičkou přátel pohraničí. Bylo přijato usnesení, že setkání se budou nadále konat pod hlavičkou bPS, t.j. i letos.
 
Re: Re: Setkání příslušníků 3. BPS
Milan | 9.5.2015 22:47 | id 90073 | nahlásit
Díky Zdendo a doufám,že bude včas zveřejněn termín.
 
Re: Setkání příslušníků 3. BPS
Holek Zdeněk | 3.9.2015 17:05 | id 94348 | nahlásit
Další setkání je 17.10.2015 v 9 hod. Tamtéž.
Výzva
Milan | 25.3.2015 21:28 | id 88139 | nahlásit
Chlapi,ozvěte se kdo jste sloužil v letech 1959-1961 na pohraniční rotě 3.bPS,Potůčky.Rotě v té době velel kpt.Vítkovský,ZVR kpt.Josef Karel,ZVP kpt.Libor Krutiš,staršina roty-staršina Miroslav Komínek,VD psovodů rtn.Ludvík Adamec.Díky,Milan.
 
Re: Výzva
Milan | email | 6.10.2015 21:13 | id 95621 | nahlásit
K této výzvě připojuji jména spolubojovníků a to,Čeliš,Míra Novák,Jan Kouřil.Více jmen si už s prominutím nepamatuji.Jedná se o léta 1959-1961,na pohraniční rotě Potůčky,3.bPS-K.Vary.Díky.Milan
 
Re: Výzva
Urban Jan | email | 16.3.2016 19:26 | id 102773 | nahlásit
Pánové, Na rotě Porůčky jsem neslouži, ale Jezdil jsem tam z Nejdku kde jsem byl 1959--61 jako řidič-zdrojař u spojovací čety. Z té doby si pamatuji na kuchaře Míru Prkno a Zděnka Gotvalda ten tam byl jako motospojka a potom dostal Nového Gáza a také jezdil moto soutěže.Ještě si pamatuji, že směrem do obce stál vlevo u potoka barák kde byli ustájeni koně, na kterých se jezdilo na poř. hlídky do Horní Blatné.
Někdo psal o psech, na potúčkách byli fenya se šěteńaty, několikrát jsem jim šlapal stopu na dostih.
první rok jsem měl bojového tudora a pak jsem měl Gáza po Jirkovi Tomanovi.Přes rotu se jelo na Podlesí kam se také jezdilo opravovat telfoní vvdení.
 
Re: Re: Výzva
Milan | 16.3.2016 22:09 | id 102787 | nahlásit
Zdravím a ještě na upřesnění.Doufám,že se také nepletu což je už v našem věku prominutelné.Ten pohraničník-motospojka se tuším správně jmenoval ano Zdeněk,ale Osvald a na rotě v těch kopcích trénoval na teréní závody.Jinak tam také sloužil ještě jeden kuchař,jmenoval se Milan Dušek.Tolik jenom na doplnění.Pokud se pletu tak se omlouvám.Ten čas hold utíká.Milan
Havarie Gazu 13 rota.
Kapustinec - Petrovi | email | 21.1.2015 18:54 | id 84527 | nahlásit
Účatníci nehody:
Zfalšovaný jízdní rozkaz
GAZ 69
Sud o piva
Mnoho alkoholu v tělech
des. Bechně velitel družstva
voj. Liška před předáním vozidel - řidič
voj. Blažek největší mazák na rotě
voj. Tuček jeden z největších mazáků roty - mrtev
voj Šebek rotní obveselovač - mrtev.
 
Re: Havarie Gazu 13 rota.
Petr | 2.4.2015 23:23 | id 88550 | nahlásit
Ano, to je ta havárie, kterou má určitě Vašek B. na mysli. Zpráva o nehodě je podána pouze v bodech, nic méně velmi výstižně a pravdivě. Osobně jsem znal řidiče Lišku a Vencu Šebka, ten byl ze Žatce jako já. Škoda těch zbytečně vyhaslých životů. . . . Byli to prima kluci.
Petr
 
Re: Re: Havarie Gazu 13 rota.
Holek Zdeněk | email | 15.4.2015 22:03 | id 89215 | nahlásit
O té havarii napíšu vyprávění a uveřejním ho v povídkách z 3bPS na stránce 3 bPS. Nebude to pěkné vyprávění. V den nehody jsem končil v 13.00 službu DDR. A mrtvá těla jsem do 01.00 sám na místě nehody střežil. U soudu jsem byl jako svědek.
 
Re: Re: Re: Havarie Gazu 13 rota.
Holek Zdeněk | email | 15.4.2015 22:04 | id 89216 | nahlásit
Pohřeb Vency šebka jsem osobně zařizoval.
 
Re: Re: Re: Havarie Gazu 13 rota.
Eva Škodová | email | 8.8.2015 00:25 | id 93487 | nahlásit
Jsem sestra Josefa Tučka. Ráda bych se dozvěděla podrobnosti úmrtí mého bratra. 6.7.2015 jsem navštívila Potůčky a projela trasou do Vejprt, hledala jsem nějaké pamětníky, stopy tragédie, ale nic jsem nenašla, ani křížek u cesty, který tam údajně má být.
Děkuji za zprávu. Eva.
 
Re: Re: Re: Re: Havarie Gazu 13 rota.
Holek Zdeněk | 8.8.2015 13:03 | id 93498 | nahlásit
Kousek od křížku, dnes už tam není se to stalo. Datum 29.9.1965. K 30.4.1966, byla ukončena ochrana hranice s NDR. Brigáda PS zrušena. Už nebyl kdo by pomníček zařídil. Všichni se rozprskli po celé zemi.
 
Re: Re: Re: Re: Havarie Gazu 13 rota.
Michal | 10.8.2015 14:58 | id 93563 | nahlásit
Zdravím.
Zkuste to v archivu BS v Kanicích. K případu úmrtí vojínů Šebka a Tučka by tam měla být zpráva a vyšetřovací protokoly k celé události. Mělo by to být ve fondu příslušné bPS (tedy 3. karlovarské číslo v archivu 2340), karton 35, evidenční číslo 339. Nicméně, myslím, že tady je ta tragédie popsaná vcelku pravdivě.
Snad Vám to k něčemu bude.
Hezký den.
 
Re: Re: Re: Re: Re: Havarie Gazu 13 rota.
xxxxxxxxxxx | 17.8.2015 18:24 | id 93804 | nahlásit
Dík za radu Michale, už jsem tam napsal, uvidíme jak zareagují, zda budou pro veřejnost dokumenty přístupné a fyzicky získatelné . Holek
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: Havarie Gazu 13 rota.
Holek Zdeněk | email | 18.8.2015 13:47 | id 93840 | nahlásit
Přislíbili součinnost. Tak jsem zvědav. Dík za radu. Je z podivem a z povděkem zjistit kdo vše se prochází na našich stránkách i když lidé neznámí a nezjistitelní. Holek.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: Havarie Gazu 13 rota.
Michal | 20.8.2015 19:32 | id 93940 | nahlásit
Zdravím Tě Zdenku.
Myslím, že s kanickými (popřípadě pražskými) archiváři bude dobrá spolupráce. Víš konkrétní událost, víš kde by měli dokumenty v archivu být, tak asi žádny problém nebude. Navíc jsi nepřimý svědek, který snad všechny účastníky znal, tak by jsi neměl narazit ani na ochranu osobních údajů. Budu se těšit až to napíšeš a hodíš to sem.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: Havarie Gazu 13 rota.
Holek Zdeněk | email | 22.8.2015 12:08 | id 93980 | nahlásit
No hodili zájem, prý se ozvou, tři pracovní dny uběhly, ta panička, to hodila na kolegu, tak ztrácím jistotu. Jako bývalý podnikatel, bych jim dal padáka. Vyprávění je už u adminů, ale ti si pečou šunky u Talošů, tak to vyjde příští týden v: Povídky z Karlovarské brigády. K Nalezení na hlavní stránce vlevo, druhá nebo třetí upoutávka. Bude tam i nová povídka z roty Podlesí od Fraty Rotha. Už si chystám dráty na novou signálku na tmavší tváře. Ha ha ha.
Zdar.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: Havarie Gazu 13 rota.
Holek Zdeněk | email | 24.8.2015 11:35 | id 94037 | nahlásit
Je to k něčemu a zároveň k ničemu. Kopie dokumentů se neposkytují. Je možno je studovat v Kanicích u Brna nebo v Praze v archivu Bezpečnostních složek. A Tak bude muset stačit moje vyprávění jinak je ten archiv nutno navštívit a to je jaksi jiná dimenze.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Havarie Gazu 13 rota.
Holek Zdeněk | email | 17.8.2015 12:54 | id 93789 | nahlásit
Vyprávění mého zážitku o havarii Gazu vyjde tak do 10 dnů v povídkách z Karlovarské brigády pod názvem Poslední jízda. Možná si to bude pamatovat někdo z těch zbylých tří účastníků nehody trochu jinak, ale mé vyprávění se drží striktně výsledků soudního jednání a rozsudku, který jsem od por. Hampla četl vícekrát. Holek.
setkání
Milan | 10.10.2014 17:56 | id 79903 | nahlásit
KČP K.Vary-organizuje setkání bývalých příslušníků PS 3.bPS K.Vary 18.10.2014.Blišší informace na vzpomínkách na PS,nebo na stránkých vojensko,kde je umístněna POZVÁNKA.
štáb prPS-Nejdek
Milan | 16.3.2014 20:34 | id 72237 | nahlásit
Zdravím kamarádi!Podaří se nám dát společně dohromady obsazení štábu prPS-Nejdek?Pamatuji si už jenom kpt.Sedláka velitele praporu.Milan
 
Re: štáb prPS-Nejdek doplnění
Milan | 8.6.2014 17:56 | id 75683 | nahlásit
Náčelník štábu kpt.Košuta,ZVP kpt.Němec.Případné pozdější změny ve velení praporu,po roce zhruba 1964 už neznám.Milan
 
Re: štáb 3. praporu ps Nejdek 1959----1961
Urban Jan | email | 16.3.2016 20:18 | id 102776 | nahlásit
Nazdar Milane, kterej si a kdy jsi byl v Nejdku
Veltel praporu Kap.Sedlák zástrupce kap.Němec
věci politické a čsm kap. Matoušek nadpor.Pěkný sedě jakošifrák a chodil jsem k něnu pro reluty. jméno staršiny mi vypado velitel záložní roty byl kap. Fabián
říkali jsme mu malý muk(asi 160 cm) provuiant staršina Hájek vel. spoj.čety npor. Dodal azástupce staršina Šebek(hrál dobře fotbal RH Nejdek)
autoparku velel staršina Peřina a PHM mělna starosti rotnýVeverka Bydlel nahoře vTisé.někde jste se dohadovali o zál. rotě ?? Hlavně v léť jsme zůstali na
praporu 5--6 lidí střídali se dovolené kluků z rot opravovali sig stěny a různě práce bylo vždy dost
Za mě jsme chytli tu Kubu a Berlín. byli jsme tři
ročníky bažanti a bažanti našich bažantů zrušila se PVESKA a tam se ,spalo, já šel do civilu 30.12.61
Jo a pamatuju kdy se jel závod míru přes Jelení dolu do Nejdku a Karl. Varů Honza Urban
 
Re: Re: štáb 3. praporu ps Nejdek 1959----1961
Milan | 16.3.2016 21:22 | id 102779 | nahlásit
Zdravím.Vážený příteli.Děkuji za osvěžení mé paměti s hlediska obsazení štábu Nejdeckého praporu PS, v jehož sestavě jsem sloužil na rPS Potůčky jako VZS do roku 1961 a potom z povolání na rPS Podlesí,ve funkci kynolog roty.Následně jsem absolvoval VU PVS Bruntál a po zrušení vojskové OSH s bývalou NDR,jsem byl v roce 1966 převelen k 5.bPS Cheb a sloužil až do zrušení PS.Ta jména samozřejmě již znám,díky ale podoby už dám těžko do souvislosti.Trochu si pamatuji podobu kpt.Sedláka velitele praporu.Bohužel,už nás asi tolik nezbývá a třeba ne každý z různých důvodů nepracuje s tímto komunikačním prostředkem.Vždy mě moc potěší,když se někdo někdy na těchto stránkách ozve.Tak že,díky,přeji stálé zdraví a jsem s pozdravem.Milan
 
Re: Re: štáb 3. praporu ps Nejdek 1959----1961
Liborm Krutiš | email | 29.12.2016 18:27 | id 111949 | nahlásit
Rád na vás vzpomínám.
administrátor
Franta Znojemský | 16.3.2014 17:54 | id 72217 | nahlásit
Trochu do vašeho bádání.Poslední vel b.PS K.Vary byl plk.Vrzal a sešel jsem se sním v Praze v r.1981,
pracoval na VŠ SNB katedra výcviku.Při rozpuštění
b.PS.jseme dostali přivelením asi 10 voj.z pov.do všech pluků 1.armády Příbram.Sám jsem s nimi sloužil byli to výborní důstojníci a praporčíci.
Plk.Vrzal po odchodě do důchodu přebýval na své chatě u Rokycan kde také zemřel v roce 1992.
 
Re: administrátor
Milan | 16.3.2014 18:47 | id 72222 | nahlásit
Omlouvám se,nerad bych zanesl desinformaci.Pravda je,že 3.bPS K.Vary velel plk.Jiří Vrzal v době když jsem nastoupil VZS u 3.bPS v r.1958 a poté z povolání.Ještě za mé služby plk.Vrzala vystřídal ve funkci mjr.Nubauer.Dál už nevím.Po VU PVS jsem byl převelen k 5.bPS-Cheb.Možná mě někdo doplní,nebo mé tvrzení pozmění.Zdravím.Milan
 
Re: Re: administrátor
Pavlina | email | 16.3.2014 19:05 | id 72225 | nahlásit
Děda říká, že tehdy ještě pplk. Vrzal velel brigádě ještě minimálně v červnu 1966. Dělal v té době taky na brigádě.
 
Re: Re: Re: administrátor
Franta Znojemský | 16.3.2014 19:24 | id 72226 | nahlásit
Pavlino,pozdravuji dědu a skutečně byl ještě v r.1966 na b.PS K.V.kde se provádělo úplné ukončení
činnosti b.PS.pak se snažil vyhovět všem voj.z.pov.
pro zařazení k armádním jednotkám.Pokud si pamatuji tak bylo vyhověno skoro všem v jejich přání kde chtějí sloužit.Byl jsem také na jednom společném cvičení a tam jsem (válčil) s kpt.Hastík a kpt.Svitáček vynikající důst.slušní a spolehlivý kamarádi.
 
Re: Re: Re: Re: administrátor
Pavlina | email | 16.3.2014 19:34 | id 72229 | nahlásit
Děda, npor. Hastíka zná z velitelských shromáždění, velel 12 rotě. Prý velmi dobrý chlap, průmyslovák, slaboproud. Odešel od PS k 72. msp. čsla, tam byl cca rok a pak dále do světa.
 
Re: Re: Re: Re: Re: administrátor
Franta Znojemský | 16.3.2014 20:04 | id 72233 | nahlásit
Pavlino: děda s neplete skutečně sloužil kpt.Hastík v Klimentově VU 6983 Mar.Lázně.Velel rotě pak povýšen na mjr.Odešel do kurzu BVP,potom šel do akademije a dále už nevím.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: administrátor
Péesák. | email | 16.3.2014 19:00 | id 72224 | nahlásit
Jo měl cukrovku a pil jen slivovici a moskevskou vodku. Tak jsem ho znal z velitelských shromáždění. Mám snad i jeho fotku. Pokud ji najdu přihodím.
 
Re: administrátor
Kryštof | email | 16.3.2014 19:28 | id 72227 | nahlásit
ZVP brigády pplk Zvěřina, ZVT brigády mjr. Rumlena. Kontráš mjr. Holý, zpravodajec kpt. Hrdlička. Operační mjr Krutiš, mjr. Pohan a ještě jeden a.t.d.
 
Tak kdo to ještě roztočí ?
Zdeněk | email | 16.3.2014 19:46 | id 72230 | nahlásit
Tak pánové do toho. Ať 13 rota není osou 3 brigády.
 
Re: administrátor
Pepa | email | 16.3.2014 20:35 | id 72238 | nahlásit
Takže Franto ty jsi armáďák, bývalý péesák ? Z Příbrami ?, odkud člověk který mě velmi urazil, gen. Vacek ? Svými výroky o lidech z doby před 1968, když z té doby jako důstojník sám pocházel. Špatný člověk.
chovná stanice, rtn. Adamec
Lukáš | email | 16.3.2014 12:53 | id 72194 | nahlásit
Dobrý den, zajímám se pro účely referátu na konferenci policejních historiků o Karlovarskou ch***ou stanici PS. Nemá prosím někdo fotografie, dokumenty, vzpomínky? A totéž i k panu rtn. Ludvíku Adamcovi? Hledám kontakt na jeho příbuzné, nebo jeho fotografie. Děkuji.
 
Re: chovná stanice, rtn. Adamec
Péesák. | email | 16.3.2014 13:02 | id 72195 | nahlásit
Na tomhle webu jsem viděl několik fotek i z leteckým snímkem, pokud to není od Vás.
 
Re: chovná stanice, rtn. Adamec
Milan | 16.3.2014 14:22 | id 72202 | nahlásit
Zdravím.V době mého působení na 13.rPS,jsem dostal k výcviku fenku CS vlčáka,(kříženku).To bylo dílo,stručně řečeno.Náročná na výcvik,ale co se naučila to nezapomněla.Nebylo nutno provádět časté trenýrovky.Projev vlčí krve při nácviku zadržení,figuranta oběhla a útočila zezadu a šla po krku.K Ludvíkovi Adamcovi.Po zrušení vojskové OSH,byl převelen na Plánskou školní bPS.Absolvoval Alma Atu a sloužil jako kynolog bPS.Služ.poměr ukončil v hodnosti majora.Bohužel je již asi 4 roky neboštík.Bydlel v M.Lázních.V Chodovské Huti u M.Lázní měl chalupu.Ve své odbornosti jako kynolog byl opravdu odborník.Omlouvám se,rád bych pomohl,ale více už nevím.Milan
Zmatek v číslování...
O.Vítek | email | 15.3.2014 22:49 | id 72176 | nahlásit
... to přečíslování v tabulce jsem udělal na popud Milana, který v komentáři píše, že Potůčky byly 12. rPS a že tam sloužil, takže by si to měl pamatovat. Dostupné prameny však uvádějí sled rot v pořadí, kde má č. 13. Viz ten komentář - tabulka, kterou tam vložil Zdeněk a překopíroval ji z Č. Jiřetína (s již prohozenými rotami 12. a 13.), kde jsem ji publikoval již dříve, aby se našli pamětníci a pomohli nám dát dohromady jak číslování, tak sled.
To pořadí v tabulce je takové, jak jsem se dopátral na internetu, takže jestli je to správně netuším.
S pořadím rot na vojensku vycházíme dle posledního známého sledu. Pokud nějaká rota zanikla - viz Český Mlýn v komentáři Pavlíny, a podaří se vypátrat byť jen její základy, tak se na stránkách objeví jako "rota zaniklá" a do toho pořadí již nezasáhne... Uvítl bych také, kdyby mi byli kluci schopní napsat i jak roty spadaly pod prapory, že bych to v popisech netipoval.
Pokud budete mít jakékoliv snímky, tak je prosím posílejte k nám na vojensko do mailu.
Děkuji, Olda V.
 
Stav k 30.6.1966.
Pavlina | email | 16.3.2014 10:31 | id 72186 | nahlásit
Tak se chlapi projdem se po čáře na mapě. 10 rps. Loučná pod Klínovcem, 11 rps. Boží Dar, ze Zlatého Kopce po cestě směr Rittersgrün /de./, tesně u čáry zaniklá rps. Český Mlýn, 12 rps. Podlesí od Halbemaile / cz/ skoro na zlomu čáry. 13. rps. Potůčky pod vlakovou zastávkou Potůčky - zastávka. 14 rps. Jelení 7 km z obce Nové Hary, kolmo k čáře, cca. 1 km od zlomu čáry vlevo. Následuje Rolava tam jsem byla s dědou baráky ještě stojí, ale už dlouho ne.
 
Fotky roty Podlesí.
Péesák. | email | 16.3.2014 13:12 | id 72196 | nahlásit
Pátrání
Milan | 15.3.2014 18:23 | id 72158 | nahlásit
Chlapi!Najde se ještě někdo,kdo by doplnil zbytek rPS,3.bPS K.Vary(mimo těch,které jsou už uvedeny) a to jejich název (číslo,dyslokaci,případně fotodokumentaci).Také si všechny nepamatuji,ale napadla mě rPS-BUBLAVA,ZVOLANI,B.DAR,ĆESKY MLYN,HAMRY.Děkuji a všechny zdravím.Milan
 
Re: Pátrání
Pavlina | email | 15.3.2014 18:45 | id 72161 | nahlásit
Seznam, ale zcela nepřesný je pod rotou Jelení, říkal děda. Český Mlýn jako rota skončil cca 1962 - 1963. Úsek si rozdělili Boží Dar a Loučná. Prý tam chybí rota Načetín
 
Re: Pátrání
Zdeněk | email | 15.3.2014 19:10 | id 72163 | nahlásit
Někdo se najde.Roty u 3. bPS K. Vary
Sled rot u 3. brigády v roce 1964:
1. rPS Č. Jiřetín
2. rPS Mníšek
3. rPS Brandov
4. rPS Kálek
5. rPS Načetín
6. rPS Hora sv. Šebestiána
7. rPS Kryštofovy Hamry
8. rPS Vejprty
9. rPS Nové Zvolání
10. rPS Loučná
11. rPS Boží Dar
12. rPS Potůčky
13. rPS Podlesí
14. rPS Jelení
15. rPS Rolava
16. rPS Bublava
17. rPS Kraslice
18. rPS Počátky
Záložní roty byly v Jirkově a Nejdku, ale koncem roku 1964 byly zrušeny. Nejdek jsem zažil. Velitel kpt. Špulák. Prapory byly taktéž zrušeny. Bylo zavedeno dvoustupňové velení.
1. prPS Jirkov
2. prPS Vejprty
3. prPS Nejdek
 
Re: Re: Pátrání
Milan | 15.3.2014 19:36 | id 72165 | nahlásit
Moc děkuji Pavlíně a Zdenkovi perfektní.Doufám,že se nám někomu ještě podaří získat nějakou fotodokumentaci k uvedeným rotám.Ještě jednou díky.Milan
 
Re: Re: Pátrání
Pavlina | email | 15.3.2014 21:52 | id 72170 | nahlásit
Děda říkal, že někdo prohodil 12 a 13 rotu. Při chůzi po čáře je Boží Dar, pak byl dříve Český Mlýn, pak je Podlesí, pak Potůčky pak Jelení. Tak si to máte opravit. A ví to prý jistě, když se účastnil demarkace .
 
Re: Re: Pátrání
Polcar Josef | email | 18.4.2014 12:45 | id 73625 | nahlásit

Na Podlesí jsem sloužil r.1962-64 .
Do r. 1963 to byla rota 13.Po změně na 3četový
systém byla r. Český Mlýn zrušena a Podlesí se
stala r. 12. Tudíž Potůčky r. 13.
Zdravím.
 
Re: Re: Re: Pátrání
Milan | 18.4.2014 21:29 | id 73651 | nahlásit
Zdravím kamaráde.Konečně se někdo našel kdo vnesl jasno do přečíslování rPS Potůčky a rPS Podlesí.Všem zainteresovaným se moc omlouvám.Za ta léta mě tato změna vypadla z paměti.Ještě jako základák jsem sloužil na rPS Potůčky a to ještě byla 12.rPS.Jinak předpokládám,že bychom se měli znát.Tvé jméno mi je známo,ale těžko si vybavuji tvář.Tobě to však usnadním.Vzpomínáš na VD psovodů rtn.z povolání.Pokud si vzpomeneš dej prosím vědět.Myslím,že bych ještě našel z té doby tablo.Díky a přeji hezké VELIKONOCE.Milan
 
Re: Re: Re: Re: Pátrání
Josef Pocar | email | 23.4.2014 18:18 | id 73850 | nahlásit

Velitel psovodů byl rotmistr Rus.
Milane jnak se můžeš ozvat na
na raclopj@gmail.com
Měj se Josef
 
Re: Re: Re: Pátrání
Zdeněk | email | 30.6.2014 20:29 | id 76593 | nahlásit
Perfektní Josefe, říkáš to co i já. Zdeněk.
 
Re: Re: Pátrání
Michal | 6.9.2015 22:40 | id 94454 | nahlásit
Zdravím. Vzhledem k některým nejasnostem v dislokaci brigády, dovolili bych si uvést celý přehled. Takže nejprve 1. oddíl PSú 5879, po cca. 3 měsících přečíslovaný na 3. oddíl PS a nakonec další rok reorganizován na brigádu.
1951-1952
1. prPS Kovářská PSú 4887
roty: 1) Prostřední Mlýn PSú 3888
2) Vejprty PSú 3883
3) České Hamry PSú 3886
4) Loučná PSú 3889
5) Boží Dar PSú 3882
2. prPS Nejdek PSú 4836
roty: 6) Rýžovna PSú 3838
7) Podlesí PSú 3833
8) Potůčky PSú 3836
9) Jelení PSú 3839
10) Rolava PSú 3832
3. prPS Horní Luby PSú 4867
roty: 11) Bublava PSú 3868
12) Kraslice PSú 3863
13) Kámen PSú 3866
14) Vackov PSú 3869
15) Plesná PSú 3862
Od roku 1951 výcvikové středisko Stříbrná.
1952-1953
V roce 1952 převzala brigáda některé útvary SNB na jáchymovsku a v důsledku toho byl utvořen další, 4. prapor, kterým byl střežen tzv. jáchymovský prostor (od března). V roce 1952 započalo budování skladů a veteriny ve St. Roli, od roku 1953 je zde také chovatelská stanice bPS. Dislokace praporů 1; 2; a 3 zůstavají beze změny.
4. prPS Květnová
roty: 16) Měděnec
17) Mýtina
18) Osvínov
19) Dolní Žďár
20) Abertamy
21) Horní Blatná
22) Jáchymov - Jezírko
1953-1954
Na jaře 53 bylo předán do podřízenosti 5. bPS velitelství dosavadního 3. prPS Luby a rPS Kámen, Vackov a Plesná.
1. prPS Kovářská
roty: 1) Prostřední Mlýn
2) Vejprty
3) Nové Zvolání
4) Loučná
5) Boží Dar

2. prPS Nejdek
roty: 6) Český Mlýn (Rýžovna)
7) Podlesí
8) Potůčky
9) Jelení
10) Rolava
11) Bublava
12) Kraslice
3. prPS Květnová
roty: 13) Měděnec
14) Mýtina
15) Osvínov
16) Dolní Žďár
17) Abertamy
18) H. Blatná
 
Re: Re: Re: Pátrání
Michal | 6.9.2015 23:15 | id 94456 | nahlásit
Dislokace II.
1954
V únoru 1954 byl od 19. bPS převzat prPS Jirkov a rPS Český Jiřetín. Dále je do svazku vrácena r PS Kámen (od 5. bPS).
1. prPS Jirkov
roty: 1) Český Jiřetín
2) Mníšek
3) Brandov
4) Kálek
5) Načetín
6). Hora Sv. Šebestiána
2. prPS Kovářská
roty: 7) Kryštofova Hamry
8) Vejprty
9) Nové Zvolání
10) Loučná
11) Boží Dar
12) Český Mlýn
3. prPS Nejdek
roty: 13) Podlesí
14) Potůčky
15) Jelení
16) Rolava
17) Bublava
18) Kraslice
19) Kámen
4. prPS Jáchymov
roty: 20) Měděnec
21) Mýtina
22) Osvínov
23) Dol. Žďár
24) Abertamy
25) Hor. Blatná
26) Jáchymov - Jezírko
V 10/1954 přebírá střežení tzv. jáchymovského prostoru Vnitřní stráž, takže u 3. bPS zanikl dosavadní 4. prPS. Ostatní prapory zůstaly beze změny. Od roku 1955 je uváděn muniční sklad v Děpoltovicích. Patrně někdy v roce 1958, nebo 59 (to nemám ověřeno) bylo přemístěno velitelství dosavadního praporu Kovářská do Vejprt. V roce 1963 putuje bPS z Varů do Ostrova. Nejpozději do 3/1964 byla zrušena velitelství praporů a dále byla zrušena rPS Č. Mlýn.
1) Český Jiřetín, 2) Mníšek, 3) Brandov, 4) Kálek, 5)Načetín, 6) Hora Sv. Šebestiána, 7) Kryštofovy Hamry, 8) Vejprty, 9) Nové Zvolání, 10) Loučná, 11)Boží Dar, 12) Podlesí, 13) Potůčky, 14) Jelení, 15) Rolava, 16) Bublava, 17) Kraslice, 18) Počátky (Kámen).
Záložní roty Jirkov a Nejdek. Vtéto sestavě brigáda v roce 1966 zanikla.
 
Re: Re: Re: Re: Pátrání
Holek Zdeněk | email | 7.9.2015 08:20 | id 94457 | nahlásit
Záložní roty Jirkov zanikly na rozhraní roku 1964 - 1965. Po jejich zrušení jsme přebírali na 13 rPS různý matriál. Jezdil jsem pro něj jako velitel vozu a podepisoval doklady za 13 rotu.
 
Re: Re: Re: Re: Re: Pátrání
Holek Zdeněkh | email | 7.9.2015 08:22 | id 94458 | nahlásit
Doplnění. Jirkov a Nejdek.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Pátrání
Michal | 7.9.2015 10:17 | id 94460 | nahlásit
No Zdeňku, mám to zase jinak.
Vzhledem k tomu, že záložní roty vznikly v roce 1964 (po zrušených praporech) domnívám se, že jsi jezdil na zrušené jednotky praporu, nikoliv na záložní roty.
 
Re: Re: Re: Re: Re: Pátrání
Michal | 7.9.2015 10:33 | id 94461 | nahlásit
Poslední denní rozkaz (velitele zál. roty) byl u zál. roty Jirkov vydán 28. 3. 1966 a u záložní roty Nejdek 30. 3. 1966.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: Pátrání
Holek Zdeněk | email | 7.9.2015 10:41 | id 94462 | nahlásit
Prapory měly záložní roty. Nejdek velitel roty kpt. Špulák, později můj přítel. Po zrušení záložní roty v březnu 1965 převelen na brigádu. Od 1965 byly jen pohraniční roty a pak obslužné roty na brigádě v Ostrově. Asi musím vědět kteří velitelé rot a zvp chodili na velitelská shromáždění. Žádní velitelé záložních rot nebyli.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: Pátrání
Holek Zdeněk | email | 7.9.2015 10:45 | id 94463 | nahlásit
To s tím denním rozkazem je to překlep. V té době se to přestavovalo na polikliniku. Víš já tam odsud mám ženu, tak jsem s tím měl velmi úzký kontakt.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: Pátrání
Michal | 7.9.2015 18:15 | id 94476 | nahlásit
Překlep - to je docela vtipný argument. Kpt. Špulák byl velitelem záložní roty praporu Nejdek. Já píšu o záložních rotách brigády, které existovaly u 3. a 19. bPS v letech 1964-1966. Jinak platí to co jsem napsal.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Pátrání
Holek Zdeněk | email | 8.9.2015 11:22 | id 94492 | nahlásit
Ač jsi neumožnil reagovat přímo na tvůj příspěvek, činím tak touto cestou. Ať píšeš cokoliv o sestavě 3bPS v roce 1966 nezanikla se záložními rotami Jirkov a Nejdek. Pokud píšeš o záložních rotách na brigádě, tak to byly roty specialalistů, nikoliv záložní roty Jirkov a Nejdek které měly na praporu zcela jiné úlohy.
 
Re: Re: Re: Re: Re: Pátrání
Michal | 8.9.2015 12:52 | id 94495 | nahlásit
Pro ty méně chápavé (nebo je možná chyba u mě, že jsem se nevyjádřil přesněji).
V roce 1964 zanikly u 3. (a 19.) bPS prapory S nimi zanikly také jejich záložní roty. Aby brigády nezůstaly bez záloh, byly na jejich křídlech (to je u dosavadního prvního a posledního praporu - proto aby zálohy pokrývaly při jakýchkoliv akcích bezpečně celý úsek brigády) vytvořeny jednotky nové, o něco početnější, záložní roty brigády (ekvivalentem u "áčkových" brigád byly zvprPS). Tedy ne záložní roty na brigádě - o ničem takovém jsem nepsal! O zániku rot jsem toho myslím napsal dost.
Kdyby jsi Zdeňku potřeboval o svém bývalém zaměstnavateli ještě něco vědět, klidně se zase ozvi. Jen bych ještě své předchozí příspěvky opravil a doplnil. Rota Kálek má být bez čárky nad a, tedy Kalek a někdy v polovině padesátých let byla stěhována rPS Kámen do nedalekých Počátků.
Všem hezký den.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Pátrání
Fencing | email | 9.9.2015 19:31 | id 94638 | nahlásit
Velmi nepřesná sestava. Chybí cca 4 roty, nekolik jich fyzicky neexistovalo. Souhlasí jen roty na SH.
 
Re: Re: Re: Re: Re: Pátrání
Michal | email | 9.9.2015 20:15 | id 94641 | nahlásit
Samozřejmě budu rád a patrně i ostatní které to zajímá, když to někdo doplní nebo upřesní. Já myslím že prvosledové roty jsou komplet, o ty mi šlo primárně, nejsou vypsány některé jednotky obslužné, PŠ a střelnice.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Pátrání
Beran Karel | email | 31.3.2019 18:01 | id 136968 | nahlásit
Na rotě Potůčky jsem sloužil v roce 1963 - 65 a byla to 13. pohraniční rota. Ne 12.
Mylná informace.
Milan | email | 8.3.2014 21:41 | id 71909 | nahlásit
Na rotě Potůčky jsem sloužil v roce 59-61.Tato rota však byla označena jako 12.rPS.Pod číslem 13.rPS však v té době byla označena rota Podlesí,kde jsem sloužil až do roku 66.kdy byla na hranicích s bývalou NDR zrušena vojsková ochrana PS.Střežení SH bylo převzato PO SNB. Zdravím všechny bývalé spoluslužebníky.Milan
 
Re: Mylná informace.
Zdeněk | email | 11.3.2014 21:12 | id 72013 | nahlásit
Ty jsi výkoňák z Podlesí Milane ? Hastíka a Uvízla jsem znal i toho velitele čety Šťastný nebo tak nějak se jmenoval. Bydlel u Bouzka v Potůčkách. Zdravím Zdeněk.
 
Re: Re: Mylná informace.
Milan | 12.3.2014 19:40 | id 72040 | nahlásit
Zdravím Zděnku!Díky,že jsi reagoval.Pro upřesnění na Podlesí jsem sloužil jako psovod z povolání a VD psovodů.Výkonný praporčík byl Milan Valachovič.Rotě v té době velel Míra Hastík a Tonda Uvízl (už je neboštík) byl ZVP roty.Vel.čety kterého jsi zmínil byl František Sˇiroký.Pokud budeš mít zájem mužeme si popovídat prostřednictvým mailů,nebo mobilů.Dej tedy vědět touto cestou,jak budeš chtít.Zatím Ahoj.Milan
 
Červená liška.
Zdeněk | email | 13.3.2014 23:00 | id 72079 | nahlásit
Jinak Podlesí. Vidíš pálil jsem těsně vedle. Milan - Milan. Můžeme mi napsat, rád ti odpovím. Bydlíš někde okolo Potůček? Já bydlím ve Varech. V létě jezdím do Potůček do bazénu. Chatu máme nad Nejdkem na Vysoké Jedli. Přes jaro, léto podzim tam i bydlím. Dáme si někdy v květnu nebo tak sraz na Rýžovně u gáblíku a dáme řeč. Moje adresa je holezden@seznam.cz ale i holezden@tiscali.cz. Tak napiš. Zdar.
 
Mylná informace trvá.
Zdeněk | email | 13.3.2014 23:16 | id 72081 | nahlásit
13 RPS 3BPS je k nalezení na této adrese www.liedpostkarte.de…
Admin nezvládá nepravé fotky vyměnit.
Zdeněk.
 
Re: Mylná informace trvá.
Administrátor | email | 14.3.2014 08:25 | id 72090 | nahlásit
Admin to nemůže zvládat, protože není v jeho silách číst úplně všechny komentáře...
Je dobře, že se našli pamětníci a uvádějí věc na správnou míru. U Karlovarské brigády je zatím veliký problém sehnat pamětníky, kteří by nám pomohli zmapovat (a dobře očíslovat) všechny roty, tak jak se to povedlo u Děčína. Tam na tom mají ohromnou zásluhu Standa Štok a Petr Motejl, kteří této historii obětovali svůj čas a zdraví, vše zorganizovali a nafotili a poslali na naše (vaše) stránky.
A tak jestli vás můžu poprosit, až budete na chalupě, nafoťte současný stav roty a fotky zašlete k nám do mailu, tak jako dobové, které doma najdete. Z těch německých stránek lze vyčíst, že budově hrozí demolice, ač to tak nevypadá. Je možné, že i tato budova co nevidět zanikne jako většina rot PS v pohraničí...
Já tedy tyto snímky ubytovny smažu a vložím tam nějakou fotografii z vámi udávaných stránek, aby tato rota dosáhla svého. Taktéž ji přečísluji na 12. rPS.
Děkujeme za spolupráci.
Olda Vítek, Znojmo
 
Re: Re: Mylná informace trvá.
JardaM | 14.3.2014 10:01 | id 72092 | nahlásit
Z fotografií uvedených na německých stránkách a dalších komentářů lze objekt identifikovat jako dům čp. 7 proti Ski areálu Potůčky, nedaleko vlakové zastávky Potůčky u lokality Stráň. Viz www.mapy.cz/#!x=12.7… Na mapách Seznamu je i tato fotka foto.mapy.cz/detail?… Nemovitost je ve vlastnictví obce Potůčky. prohlédnout i na
Zde již nelze dále reagovat
 
Nová informace.
Zdeněk | email | 14.3.2014 18:08 | id 72102 | nahlásit
Oldo posílám ti adresu na fotky 12, slovy dvanácté RPS 3 BPSh ttp://www.cervenaliska.cz/…
Zde již nelze dále reagovat
 
12 RPS 3 BPS Podlesí.
Zdeněk | email | 14.3.2014 18:10 | id 72103 | nahlásit
Pardon zapomněl jsem 12 rps pojmenovat.
Zde již nelze dále reagovat
 
Mylná informace napravena
Milan | 14.3.2014 21:12 | id 72124 | nahlásit
Velké díky,že je mylná informace napravena.Přiznám se,že jsem při pohledu na foto Potůčkovské 12.rPS zaslzel jak malej kluk.Vrátily se vzpomínky na službu u této roty a spolubojovníky,v letech 1959-1961.VR byl kpt.Vítkovský,ZVR kpt.Josef Karel,ZVP kpt.Libor Krutiš,staršina Míra Komínek(již neboštík),psovod z povolání a VD psovodů rtn.Ludvík Adamec(rovněž již neboštík).Osud ostatních už bohužel neznám.Ještě jednou děkuji a jsem připraven na další spolupráci v oživení Karlovarské pohraniční brigády.Milan
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Mylná informace trvá.
Zdeněk | email | 30.6.2014 20:33 | id 76594 | nahlásit
Ty čtyři fotky co jste smazal, byl barák ve kterém sídlila pohraniční policie která přišla po PS, rota pro ně byla příliš velká.
Zde již nelze dále reagovat
Fotky z té doby.
Zdeněk | email | 2.3.2014 10:18 | id 71645 | nahlásit
Něco pošlu po 15.4. se stěhuji na chalupu, tam to je v úložném prostoru mé starostlivé ženy. Minimálně fotka z posledního velitelského shromáždění brigády z května 1966 z Vykmanova.
Zdeněk.
ddd
Holek Zdeněk | email | 23.2.2014 10:44 | id 71293 | nahlásit
dejjte email kam fotku 13 ps roty Potůčky poslat. Zdeněk.
Mylná informace.
Zdeněk | email | 22.2.2014 19:18 | id 71272 | nahlásit
Toto není 13. pohraniční rota Potůčky Karlovarské brigády. Rota byla v bývalém hotelu Dreckschenk. Toto je objekt uvnitř obce, bývalá ubytovna lesních dělníků. I já jsem v ní strávil jednu noc. Rota je čtvrtý objekt po vjezdu do obce od Horní Blatné. Do Potůčků jezdím cca 10x ročně do bazénu a tak se dívám jak se rota ropadá. Strávil jsem tam roky 1964 až 1966. Zdeněk.
 
Re: Mylná informace.
Jirka Goszij, Hraničky 82 - 84 | email | 22.2.2014 20:29 | id 71278 | nahlásit
Jo, je to možný. Při sběru informací je problém s pamětníkama. ,,Náplavy" většinou neví, co kde bylo. Proto jsem nafotil více budov a ,,upřesňoval " to majitel hospody v Horní Blatné. Tak je možné, že se seknul.
Fota rot byly nafoceny při cykločundru :
mafi61.rajce.idnes.c…
Když zase pojedete na bazén do Potůčků, tak správnou rotu můžete nafotit, popsat a zde umístit.
Díky a ahoj.
Jirka
 
Re: Re: Mylná informace.
Holek Zdeněk | email | 23.2.2014 10:29 | id 71292 | nahlásit
Provedu, já na té rotě 2 roky velel jako zástupce velitele. Zdravím.
 
Re: Mylná informace.
Jirka | 27.2.2014 20:35 | id 71543 | nahlásit
Zdravím Zdeňku,s potěšením sleduji,jak se Karlovarská brigáda probouzí.Pořád ale chybí staré fotky z doby,kdy jsme tam byli. Já jsem sloužil v této době na první rotě v Č.Jiřetíně a v 66. jsem jí opouštěl jako poslední.
Fotky, hlavně ty staré můžete posílat na emailovou adresu: olawson@centrum.cz nebo: vojensko@seznam.cz Zdravím všechny. Jirka
 
Re: Re: Mylná informace.
Holek Zdeněk | email | 15.2.2015 17:41 | id 86276 | nahlásit
To je fakt, fotky chybí. Vždyť musíš vědět, že se cca 1x za 3 měsíce prováděla kontrola osobních věcí. Foťáky byly zakázané. Kdyby jsi ho měl, tak ti byl zabaven a vrácen při odchodu do civilu. A když byl VR pes tak by tě prásknul kontášům a byl z tebe rázem špion. Ale co zůstalo, zůstaly vzpomínky a o těch by se tu mohlo psát. Já bych jich měl nejméně na 10 krátkých povídek. Zdar.
 
dotaz
Vašek B. | email | 27.7.2014 13:00 | id 77516 | nahlásit
Rád bych věděl něco o haváriji gazu v roce 1965 snad v srpnu díky.
 
Re: dotaz
Petr | 9.12.2014 23:13 | id 82127 | nahlásit
Ahoj!
O jedné nehodě gazu z Potůček něco málo vím. Stala se podle mého o něco později a to krátce před odchodem do civilu. Dej vědět proč se o ní zajímáš a co se při nehodě stalo, abych věděl že oba máme na mysli stejnou nehodu.
Zdravím Tě!
Petr.
 
Re: Re: dotaz
Holek | email | 21.1.2015 17:37 | id 84522 | nahlásit
Ta nehoda se stala 26.9.1965 v cca 17 hod mezi Horní Blatnou a Potůčky v místě zvaném U Rybičkárny. Jeden z pohřbů jsem osobně zařizoval. Víš-li víc jak já, dej vědět. Místo havárie i s nebožtíky jsem do cca 01,00 hod v noci až do odvozu střežil. Důvod havarie opilství a staromazáctví.
 
Re: Re: Re: dotaz
Petr | 2.4.2015 23:49 | id 88552 | nahlásit
Charakteristika nehody je vyjádřena absolutně bez připomínek. Stala se krátce před odchodem do civilu, sud piva vezli na oslavu. Ten údajně udělal při převrácení auta své. Řidiče Lišku a Vencu Šebka jsem osobně znal, byli to prima kluci.
Petr.
 
Re: Re: Re: Re: dotaz
Potůčky 164 až 1965 | 26.4.2015 13:36 | id 89590 | nahlásit
Nevezli ho na oslavu ale z oslavy protože si mysleli, že alkoholu bylo málo. Při havarii byl sud již odevzdán v hotelu Perninský Dvůr. Zpět si vezli už jen pořádné opice. Tučka zabil náraz do sloupu tefonu, přímo na hlavu. Šebka zadusilo opěradlo podélné sedačky Gazu, které mu leželo šikmo přez prsa.
Zde již nelze dále reagovat


Přidáváte nový komentář
plus okno minus
... lze napsat ještěznaků
Ochrana proti spamu. Napište číslo stodvacet:


   


  • hvězdičkou * jsou označena povinná pole
  • maximální délka textu komentáře je 2000 znaků
  • odřádkování textu komentáře (ENTER) zůstane zachováno
  • HTML tagy nebudou použity
  • WWW adresy budou automaticky převedeny na odkazy
  • reagovat lze pouze do 5 úrovně
  • vyhrazujeme si právo smazat nevhodné příspěvky

13. rPS Potůčky

Okres: Karlovy Vary

GPS: 50°25'7.464"N, 12°43'58.509"E

Najít na mapě

13. rota 3. praporu 3. bPS v obci Potůčky (Karlovarská brigáda).

Rota se nacházela v těsné blízkosti silnice vedoucí z Johanngeorgenstadtu do Karlových Varů. Jednalo se o budovu po bývalém a vyhlášeném hostinci Dreckschänke (Špinavá hospoda), která zde stála již v roce 1835.
Ke konci války budova sloužila jako nemocnice a detenční centrum. Po odsunu německého obyvatelstva v roce 1946 budova připadla státu a byla zde zřízena rota PS, která zde sídlila do roku 1966.
Po opuštění budovy PS, tato pak sloužila i jako dětský prázdninová tábor.
Po revoluci a zřízení hraničního přechodu byla tato hospoda opět otevřena jako Sportovní hotel. To však nemělo dlouhého trvání a v roce 2001 je zde již jen ubytovna a sklad Vietnamců a od roku 2003 je budova prázdná...
 
Stav budovy byl velmi špatný, ale naštěstí ho koupila soukromá osoba, která z něho má vybudovat ski hotel. Jeho přestavba započala v květnu roku 2017.
 
Povídky od Zdeňka Holka ze služby na této rotě si můžete přečíst ZDE.

A2013-08-13 11:02:17 U2023-08-16 10:10:00 TG353