Objekty PS

« Zpět | Jdi na seznam | Obnovit | Vaše komentáře (196)

(pro změnu obrázku můžete použít CTRL + šipky ↔ numerické klávesnice)
56 foto (O.Vítek) z celkových 179

Foto 56
Ale jdeme dále k PZH.
Foto 1 Foto 2 Foto 3 Foto 4 Foto 5 Foto 6 Foto 7 Foto 8 Foto 9 Foto 10 Foto 11 Foto 12

Autor: internet nebo reprofoto | Pořízeno: | Foto: 12 fotek

Foto 13 Foto 14 Foto 15 Foto 16 Foto 17 Foto 18 Foto 19 Foto 20 Foto 21 Foto 22 Foto 23 Foto 24 Foto 25 Foto 26 Foto 27 Foto 28 Foto 29 Foto 30 Foto 31 Foto 32 Foto 33 Foto 34 Foto 35 Foto 36 Foto 37 Foto 38 Foto 39 Foto 40 Foto 41 Foto 42 Foto 43 Foto 44 Foto 45 Foto 46 Foto 47 Foto 48 Foto 49 Foto 50 Foto 51 Foto 52 Foto 53 Foto 54 Foto 55 Foto 56 Foto 57 Foto 58 Foto 59 Foto 60 Foto 61 Foto 62 Foto 63 Foto 64 Foto 65 Foto 66 Foto 67 Foto 68 Foto 69 Foto 70 Foto 71 Foto 72 Foto 73 Foto 74 Foto 75 Foto 76 Foto 77 Foto 78 Foto 79 Foto 80 Foto 81 Foto 82 Foto 83 Foto 84 Foto 85 Foto 86 Foto 87 Foto 88 Foto 89 Foto 90 Foto 91 Foto 92 Foto 93 Foto 94 Foto 95 Foto 96 Foto 97 Foto 98 Foto 99 Foto 100 Foto 101 Foto 102 Foto 103 Foto 104 Foto 105 Foto 106 Foto 107 Foto 108 Foto 109 Foto 110 Foto 111 Foto 112 Foto 113 Foto 114 Foto 115 Foto 116 Foto 117 Foto 118 Foto 119 Foto 120 Foto 121 Foto 122 Foto 123 Foto 124 Foto 125 Foto 126 Foto 127 Foto 128 Foto 129 Foto 130 Foto 131 Foto 132 Foto 133 Foto 134 Foto 135 Foto 136 Foto 137 Foto 138 Foto 139 Foto 140 Foto 141 Foto 142 Foto 143 Foto 144 Foto 145 Foto 146 Foto 147 Foto 148 Foto 149 Foto 150 Foto 151 Foto 152 Foto 153 Foto 154 Foto 155 Foto 156 Foto 157 Foto 158 Foto 159 Foto 160 Foto 161

Autor: O.Vítek | Pořízeno: 9.2010 | Foto: 149 fotek

Foto 162 Foto 163 Foto 164 Foto 165 Foto 166 Foto 167 Foto 168 Foto 169 Foto 170 Foto 171 Foto 172 Foto 173 Foto 174 Foto 175 Foto 176 Foto 177 Foto 178 Foto 179

Autor: M.Pešír | Pořízeno: 10.2015 | Foto: 18 fotek



Vaše komentáře...
Přidat nový komentář...
1976 jaro - 1977 podzim , Zadní Kopanina
Miroslav Mrázek | email | 11.8.2024 11:04 | id 179597 | nahlásit
Zdravím všechny kamarády, kteří služili s psíčkem na klopě , obzvláště Kopaninský vlky !!!!
Letos (2024) se nám podařilo dát dohromady většinu našeho ročníku (76-77) a konečně udělat setkání a to po 47 letech.Pro úplnost nám chybí kontakty na tyto kamarády: Stanislav Hlavsa , Jan Pitrák , Zdeněk Jelínek , Michal Suchánek. Všichni jsou (nebo byli) z Prahy. Pokud by někdo o nich věděl - prosím ozvěte se na e-mail a nebo telef.:+420 731 169 316. V roce 2025 plánujeme další setkání , a pokud bude zájem tak i pro ročníky které byly před i po nás tj.civil: jaro 1977 , jaro a podzim 1978 (neboť jsme všichni tou dobou byli na Kopačce-naši mladí-cviční a mazáci).Musím podotknout že čas je neúprosný tak si musíme pospíšit.(5 kamarádů z našeho ročníku je už tam nahoře-vzpomínáme).Díky za jakoukoliv info.Mirek.
Rok 87-88
Petr Palas | email | 13.12.2023 09:31 | id 175604 | nahlásit
Zdarec, velitel družstva , radiostanice - řidíč tuším Klíma, na pokoji jsem byl vedle I.Kufy.
 
Re: Rok 76-77
Jiří ziec | email | 26.4.2024 18:45 | id 178240 | nahlásit
Zdravím ještě k fotkám spojovací roty kopáníny na fotce č. 30 byla ubytovna pracovní jednotky která stavěla haly. Všem PS pozdrav
Kopaninskí vlci
Robert Amtmann /achil/ | email | 24.10.2023 11:03 | id 174870 | nahlásit
Zdravím bývalých spolubojovníkov roč.76-78. Kto ste tu ozvite sa. L. Mertl,F.Doleža, Fedorko,Z.Zahn,M.Zlámal,Kokoška,Smolík,Navrátil,M.Mleziva a všetci ostatní z nášho ročníka. Zdraví Vás Achil.
ročník 1984-86
Karel Tomášek | email | 4.1.2022 08:03 | id 161289 | nahlásit
Zdravím všechny péesáky, také jsem v tomto pionýrském táboře strávil pár chvilek. Bylo to tu super, měl jsem fotokomoru, na pivko se jezdilo štábákem do hospůdky v Ořechu, nebo se vozilo lahvové pivko při fekálem. Služby na Smíchově na střeše.
 
Re: ročník 1984-86
Ivan Čermák | email | 20.4.2022 12:27 | id 163858 | nahlásit
Ahoj, tiež som tam slúžil v 84-85 stavebná rota Miro Júna, Stano Mana, Ero Bogár, stavali sme federálom sklady a administratívu, končil som 86 odchod do civilu zo Zbraslavi, možno sme na to pivo štábakom chodili spolu, v bare pol deci, spartu za korunu, boli to super časy, presne spoznávam všetko na fotkách, kde sú tie časi.
Kopanina 90-91
Stanislv Škovran | email | 19.1.2021 17:27 | id 152806 | nahlásit
Zdravím všetkých PS-ákov. Na Kopaninu som prišiel po PŠke z Brezovej u Sokolova ako dialnopisec. Zažil som tam rôzne chvíle na ktoré spomínam už iba s úsmevom. Pamätám si veliteľa Chovanca / duho / , Mistríka , a aj toho politruka čo mal také krivé nohy...
- na povinné televízne noviny a aj na bežecké vychádzky do okolitej nádhernej prírody.
Na mojich starých Vozára, Slivku, Jančišina - najrýchlejšieho dialnopiscu na svete : Hurá na paprike...
Na môj ročník Miro Kovařík, René Naivert
s pozdravom a spomienkami
Stano.
 
Re: Kopanina 90-91
Jaroslav Štěpáník | email | 4.1.2022 22:34 | id 161326 | nahlásit
Zdar,na tebe si vzpomínám.Spal jsem nad tebou na RTTZ se dvůma maďarama a jednim meziplynem.Byl si pěkná kurva slovenská.Nevzpomínám na tebe v dobrém.Nebyls o nic lepší jak ty dvě kurvy z Maďarska,kteří neuměli ani česky.pancierovník a pomocník pancierovníka,ale za to měli 21 za šikanu.
 
Re: Re: Kopanina 90-91
Stano | email | 2.8.2024 13:16 | id 179480 | nahlásit
Ahoj. Tak neviem si vybaviť tvár.. ak som ti ublížil prepáč a mrzí ma to. Nespomínam si na to a už to nezmením. Ale tí Maďari boli na Zbraslavy a tam som bol už tesne pred civilom.
Morseovka po dlhej dobe.
Ján Behul | email | 31.3.2020 11:37 | id 145624 | nahlásit
https://cz.sputniknews.com/videoklub/2020020811471268-video-frontovy-voja k-se-po-75-letech-vratil-do-kresla-radisty-a-predv edl-mistrovsky-kousek/
Zadní Kopanina 1974-1975
Kruml Pavel | email | 14.2.2020 19:22 | id 144554 | nahlásit
Ahoj důchodci. Ještě vzpomínáte na vojnu ?
Dnes jsem mluvil s M. Čížem po 45 letech. Hodinový hovor, paráda, ale chce to udělat sraz někdy v létě.
V roce 2015 jsem byl na srazu v Hranicích na Moravě. Dával to dohromady M. Pešír, ale toho jsme na Kopanině
nepoznali /roč. 51/. Patří mu velké poděkování. Přijeli i kluci ze Slovenska.
Tak kdo má zájem, tak se ozvi.
Pavel Kruml
Aj takto sa dá demonštrovať príbuznosť národov.
Ján Behul | email | 10.2.2020 13:49 | id 144444 | nahlásit
Sněhulák 89-90
Ladislav | email | 26.4.2018 22:02 | id 128467 | nahlásit
Zdravím všechny spojaře a mechaniky a velkého kamaráda Jardu Vejvodu ze Zbraslavi.
Je zajímavé se vrátit v čase.
Zdravím z Valašského království
Dalnopisci
Jan Hájka | email | 24.2.2018 17:59 | id 126684 | nahlásit
Kam se poděla spojovací rota podzim1979 až jaro 1981
ze Zadní kopaniny.
Zdraví Jenda
 
Re: Dalnopisci
Peter Kalmár | email | 23.12.2022 16:36 | id 169159 | nahlásit
tu mechanik R 118 Peter Kalmár zháňam kamarátov Zadná Kopanina 79-81 velkú časť času som strávil v návštevnej bunke ,v dielničke sme vyrábali zosilňovače ,
Pozdrav Kopaninským vlkům 1975-1977
jarda | email | 7.3.2017 15:22 | id 114407 | nahlásit
Náhodně jsem narazil na tyto stránky tak jen vzpomínku.
Nazdar chlapi na Kopanině jsem sloužil od podzimu 1975 do jara 1977 jako řidič. Vzpomínám si na velitele roty kpt Chodůra, kpt Srcha, ( měl přezdívku cip ) nadp Maláka i kpt Kulhavého . Jezdil jsem služby vozil jsem také kluky na Smíchov, přes den pro vodu na Barandov případné výjezdy s R118.
No je to nějak dávno.
Jarda
 
Re: Pozdrav Kopaninským vlkům 1975-1977
Peter Bodžár | email | 10.7.2018 21:57 | id 130200 | nahlásit
Ahoj ja som tam tiež služil robil som pomocnika výkonneho praporcika KLEKI PETRA sme ho prezyvali nevozil si ma zo stabakom pre pradlo na Smíchov
Peter
 
Re: Re: Pozdrav Kopaninským vlkům 1975-1977
Miroslav Mrázek | email | 12.8.2018 12:20 | id 131014 | nahlásit
Zdravím Tě Peter
velmi dobře si Tě pamatuji - bílý plášť a přez něj opasek a červený šňůry.Občas si píšu s Janem Behúlem (byl náš mladej) a pokud vzpomeneš na Pavla Šmacha tak s tím se občes potkáváme v Blansku.
Mám pár fotek co dělal Hylenka a rád vzpomínám.
Přeji hodně zdraví.
Mir.Mrázek
 
Trocha z morseovky
Ján Behul | email | 17.4.2019 13:00 | id 137317 | nahlásit
.- .... --- .--- -- .. .-. --- ... .-.. .- ...- .- -.- --- ... .- -- .- ... ..--..
 
Re: Trocha z morseovky
spojár | 17.4.2019 13:42 | id 137319 | nahlásit
Jano tak toto mi nerob,po padesáti letech už to nedám.Sákra práca.
 
Re: Re: Trocha z morseovky
libor | 17.4.2019 22:36 | id 137330 | nahlásit
nazdar kluci pípálkovský, co mám říkat já po 61 letech. Ještě sem tam nějaký Q kod a pak se mi pletou číslice. Příjem bych dal tak10/min, odesílání tak 25/min s chybama. --.- ... .- ..--.. --- -.-
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Trocha z morseovky
Stano Kučík | email | 17.4.2019 22:00 | id 137329 | nahlásit
.- .... --- .--- .--- .- -. -.- --- zaujal ma tvoj príspevok, trochu morzeovky. Prečítal som si príspevky v tejto rubrike a v jednom tvojom píšeš, že ťa učil morze Lubo Hrušovský z Trnavy. Jedneho takého Lubomíra som učil morze v Bučanoch na rádioamatérske skúšky. Pri stretnutí s ním musím zistiť viac možno je to náš spoločný známy - radista.
Pozdravujem Stano OM3TUE.
 
Re: Re: Trocha z morseovky
Ján Behul | email | 23.4.2019 14:07 | id 137481 | nahlásit
Ahoj Stanko,ten Ľuboš Hrušovský môže byť spoločný známi,bol veliteľom rádiostanice na Smíchove. Kľudný chlapík,profík každým cólom. Myslím si že asi po roku v civile sa bol pozrieť na Kopanine. Pracoval tuším v nejakom dopravnom podniku v Trnave. Prajem veľa dobrého zdravia .
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Pozdrav Kopaninským vlkům 1975-1977
jan behul | email | 17.8.2018 15:19 | id 131123 | nahlásit
Peter Bodžár zo Zvolena? 1975-1977? Ty si bol asi prvý človek ktorého som na Z. Kopanine videl. Na jar 77 sme tam prišli z radistického kurzu a hneď si ma vyšupoval na dovolenku. Pamätám sa že to bola jarná dovolenka so snehom. Mali sme vtedy veľmi studený apríl. Je to tak ako píše M. Mrázek. Biely plášť a na ňom opasok.
 
Re: Pozdrav Kopaninským vlkům 1975-1977
Peter Kunak | email | 2.11.2021 18:34 | id 159540 | nahlásit
Ahoj to si musel voziť aj mna .V tej dobe som tam aj ja služil a chodil som do spojovacie dielni na Smichov.Mena velitelov som si spomenul ako som ich v tvojej spomienke čital Peter
 
Re: Pozdrav Kopaninským vlkům 1975-1977
Peter Kalmár | email | 23.12.2022 16:25 | id 169157 | nahlásit
Pozdravujem spolubojovníkov ,slúžil som v tom Sršinci 79-81 ako mechanik R -118 ,najlepší pioniersky tábor ,V3S 531 105
 
Re: Pozdrav Kopaninským vlkům 1975-1977
Peter Kalmár | email | 23.12.2022 16:31 | id 169158 | nahlásit
ano kpt,Kulhaví a mladý Novák aj na meno Malák si spomínam , tiež som chodil na Barandov pre vodu s Emil Kokles do dnes s ním udržujem kontakt
 
Re: Pozdrav Kopaninským vlkům 1975-1977
Robert Amtmann /achil/ | email | 24.10.2023 10:17 | id 174867 | nahlásit
Ahojte chlapi,ja som tam "bojoval" od októbra 76 do marca 78 ako mech.R 118, ešte si pamätám ŠPZ V3S 150 456. Hľadám starých parťákov,ak tu nejakí ste,ozvite sa.A hlavne pozdravujem Števa Medu,po ktorom som prevzal mašinu. Pridal by som aj fotky,len neviem ako. VLTAVA- památáte si tento volací znak? Zdravím všetkých.
 
Re: Pozdrav Kopaninským vlkům 1975-1977
Peter Kunak | email | 24.10.2023 18:15 | id 174877 | nahlásit
Ja som tam tiež vtedy služil, ako mechanik spoj. dielni na Smichove .
PŘÁNÍ
M.Pešír | 24.12.2016 17:57 | id 111785 | nahlásit
Krásné vánoce ,zdraví a spokojenost v roce 2017 všem bojovníkům ze Smíchova,Kopaniny a Zbraslavy přeje Pešír.
pro radisty
Miroslav Mrázek | email | 7.9.2016 17:27 | id 108156 | nahlásit
Kdo z radistů (přesněji z radiodálnopisců ČVO 605) si pamatuje typický způsob vysílání PS-áků tzv. odraz ?
Já už ho nikdy neslyšel , byl zakázaný ale krásný. Někteří kluci s ním dokázali kouzla a pro armáďáka byl nechytatelný.Já ho používal na řidičce Smíchov 1976-77.
 
Re: pro radisty
bohus.vlcek | email | 7.9.2016 20:12 | id 108161 | nahlásit
Sloužil jsem v 67 - 69 v Bratislavě. Na klíč jsme ťukali shora s odskokem a razancí,takže výsledek byl nezaměnitelný a hlavně melodický. Dosahovali jsme takto docela velkého počtu znaků,běžně až 130 - 140 za minutu.Taky se používalo tzv. trtání, kdy se tečky vytvářely skluzem bříška prstu po misce klíče,ne každý toto uměl a taky správně zapsal. Potom, když přijeli v r. 68 Rusové a běžely tzv. ostré telegramy nejvyšší pilnosti, už se samozřejmě zvolnilo ať tam nenasekáme chyby. Šifrant by nás naporcoval do guláše,i když to byl starý fronťák a kliďas.
 
Re: pro radisty
Marián Mistrík | 25.12.2018 08:14 | id 134167 | nahlásit
Techniku vysílání "odrazem" provozoval především Bundeswehr. Jednalo se ze strany radistů minimálně o tzv. "Vyšsí dívčí", nesrovnatelně výší level. V roce 1980-1983 odrazem vysílala ještě bPS Sušice, tím pádem i HS PSOSH Praha a ostatní podřízené bPS. V roce 1987 po mém nástupu radisté Z.Kopaniny z mého pohledu již netušili z hlediska "hraní odrazem" - "vo-co-go".
 
Re: pro radisty
Vladimír Hurdálek | 7.11.2023 13:44 | id 175077 | nahlásit
Ahoj Petře,odraz se nedá zapomenout,byl to fičák
 
Re: Re: pro radisty
Vladimír Hurdálek | email | 8.11.2023 09:44 | id 175087 | nahlásit
Omlouvám se za omyl, správně -ahoj Míro
 
Re: Re: Re: pro radisty
Robert Amtmann /achil/ | email | 16.11.2023 16:45 | id 175217 | nahlásit
Ahoj Vlado, tiež som bol na Kopanine r.76-78,mám fotku na ktorej asi budeš aj s ďalšími chalanmi,len neviem ju sem dať,aby som vedel,kto je kto, akurát poznám L.Mertla,seba a dosť.Daj nejakú adresu a ja ju pošlem.
 
Re: Re: Re: Re: pro radisty
Vladimír Hurdálek | email | 10.12.2023 14:12 | id 175547 | nahlásit
Ahoj,pošli
 
Re: Re: Re: pro radisty
Miroslav Mrázek | email | 28.11.2023 14:08 | id 175389 | nahlásit
Ahoj Vladimíre Hurdálku,
jestli si na mě pamatuješ - já na Tebe ano.Byl jsem civil podzim 1977 a dělal jsem veldra 1.rdps četa (Malák).
Dnes si telefonujem a občas se setkáváme: Hrušovský,Bodžar,Strečanský,Sochora. Je to moc pěkný po tolika letech.No překážkovou bych už určitě nedal ale začal jsem občas poslouchat amatéry na 80m a vracím se do mládí.
Tady na fotkách Kopaniny je to trochu jinačí než to bylo za nás.
Psal jsem si (asi 2 roky tomu nazad) s Pavlem Malákem (Mělník) ale je unavený touto dobou a už má taky svý léta.
Mám hodně fotek z Kopaniny a mám pocit že na nějaké fotce jsi mimo jiných i Ty.Pokud máš zájem tak se ozvi.
Hodně zdraví Tobě a všem kopaninským vlkům přeje
Mirek
SETKÁNÍ
milan.p | 20.3.2016 08:02 | id 102897 | nahlásit
28.5.2016 SETKÁNÍ BOJOVNÍKŮ VŠECH ROČNÍKŮ Z HS-PS PRAHA,KOPANINY,ZBRASLAV -v kempu HRANICE na MORAVĚ.
 
Re: SETKÁNÍ
milan.p | 15.4.2016 15:37 | id 103756 | nahlásit
SETKÁNÍ BOJOVNÍKŮ HS-PS PRAHA,KOPANINA A ZBRASLAV V KEMPU NA MORAVĚ SE TENTO ROK RUŠÍ.
 
Re: SETKÁNÍ
Peter Bodžár | email | 10.7.2018 22:03 | id 130201 | nahlásit
Tiež som slúzil na Kopanine od 1.4.76 do27.9.77 ak budes robit niekedy stretnutie napis rad prídem Peter
Pozdrav
Ján Behul | email | 5.3.2016 15:20 | id 102355 | nahlásit
Zdravím chalanov ktorí slúžili na Kopanine v rokoch 77-78. Ako mladého radistu ma zaúčal Luboš Hrušovský z Trnavy. Spomínam si aj na ďalších mazákov,napr. radisti Mrázek,Salay, Kokoška,Fedorko. Z vodičov si pamätám Pinďu,Klčovanského. Z nášho ročníka spomínam na rádiodiaľnopiscov Rolínka,Hurdálka,Radka Drápala z Pozořic u Brna,Vaška Raima. Z telefoňákov tam boli Fadrný,Luboš Medvídek Holomoj. Naše životy mali vo svojich rukách vodiči Tonko Hluchý,Mašek ,Hála. Techniku nám zabezpečovali mechanici L. Psota,Slanina a toho času pán farár v Zemianskych Kostoľanoch -Marian Holbay. Na náš zdravý spánok dávali v noci pozor príslušníci strážneho družstva Tibor Pupák a Jožko Beňovič. Celej tejto zostave velil kpt. Srch ,prezývaný Cip, veliteľmi čiat boli npr. Novák a ppor. Marounek. ZVT bol kpt. Malák,mimochodom výborný šachista . Výkonného práporčíka sme volali Pepa,na priezvisko sa už nepamätám. Jeho obľúbený výrok bol huli,huli,čo malo znamenať niečo ako varovanie. To je zatiaľ z mojej strany všetko,kto si ma pamätá má možnosť naviazať kontakt. Zvlášť zdravím Tondu Hluchého a ďakujem za jeho iniciatívu. Chlapci,želám vám všetkým veľa dobrého zdravia a ozvite sa . PS: teraz som si spomenul na mladých Ivana Hrubiaka a Petra Nevřivu.Ivan pamätáš sa? My čekali jaro a zatím přišel mráz.
 
Re: Pozdrav
Petr Beran | email | 9.4.2016 18:18 | id 103531 | nahlásit
Ahoj. Zdravím bývalého supráka a ostatní spolubojovníky.
Já sloužil na Kopanině od jara 1978 do podzimu 1979 jako pípák.
Pamatuji si z ročníku supráků ještě na Radka Drápala a Vláďu Hurdálka. Pak také na naše mazáky Rudu Debnára, Petera Trnku, Jožu Barilu, Alexandra Polláka. No a pak moji spolubojovníci - Ivan Hrubjak, Jarda Kunert, Joska Martinů, Jirka Knébl, Franta Toman, Jirka Vodák, Petr Nevřiva, Martin Kaška, Joska Vasil a další.
Mimochodem Ivan si těsně před civilem udělal problém, protože při mazáckém kolečku kolem rybníčku to UAZem napálil do V3S, zaparkované před rotou. Dostal za to tuším 21 ostrých.
Na Kopaninu vzpomínám rád. Byla tam dobrá parta. Ale jeden opravdový darebák, na jehož jméno si teď nemohu vzpomenout (snad Bielik?), tam přeci jen byl. Ukradl mi tenkrát kanady a asi i hodinky Prim, když jsem se sprchoval. Ty kanady jsem pak našel, ale hodinky ne. Supráci se mu později za všechny lumpárny pomstili a udělali mu zničující osobní poplach. Pak ho přeložili a byl od něj pokoj. Na velitele Nováka, Marounka, Maláka a Srcha se také pamatuji. Kpt. Srch mi dokonce jednou odpustil, že jsem dorazil po vycházce do služby na Smíchov totálně opilý - poznal to v telefonu a vynadal mi. Ráno ale dělal jakoby nic.
Takže zdravím všechny, přeji hodně zdraví a jen samé hezké vzpomínky.
beran.st@centrum.cz
 
Re: Re: Pozdrav
Ján Behul | email | 9.6.2019 10:36 | id 138528 | nahlásit
Pekný nedeľný deň prajem všetkým starým vlčiakom z Kopaniny. Boli to dobré časy Peter,vtedy sme boli mladý a plný sily,život pred sebou. Teraz nám už nič iného neostáva,len si zaspievať . Už kamarádi pomalu stárnem a na své mládí jen vzpomínáme. Maj sa dobre a nech Ti zdravie slúži čo najdlhšie. Jano Behul Z Komjatíc,bývalý rádiodiaľnopisec.
 
Re: Re: Re: Pozdrav
Petr Beran | email | 17.12.2019 01:06 | id 142649 | nahlásit
Ahoj Jano.
Tak jsem teprve teď zjistil, že jsi napsal. Já jsem tady dost dlouho nebyl. Ale protože mi teď napsali bývalí spolubojovníci Franta Toman a Petr Nevřiva, nedalo mi to, abych se tady nezastavil. Takže díky za odpověď. Přeji ti krásné svátky, hodně zdraví a štěstí v novém roce.
Petr Beran
 
Re: Pozdrav
Miroslav Mrázek | email | 27.8.2016 22:58 | id 107891 | nahlásit
Ahoj Janko,
dnes jsem náhodou zavítal na tyto stránky,prohlídl si fotky (je mě do breku) a najednou jsem uviděl Tvoje jméno.
Nedávno jsem se hrabal v archívu starých fotek a našel jsem tam mimo jiné i naše společné foto před rotou.
Velitelem byl kpt.Chodůr,ZVT-kpt.Srch,velitelé čet:kpt.Malák,por.npor.Novák a novej přišel ppor.Marounek dále kpt.Kulhavý a prap.Josef Klimas (přezdívkou Mekly kterou mu dal čet.Lukš)
Budu rád když se ozveš a dáme řeč.
Zdravím všechny kopaninský péesáky.
Ahoj a ozvi se ! (mmrazek@email.cz)
 
Re: Re: Pozdrav
jarda | email | 7.3.2017 15:06 | id 114406 | nahlásit
Náhodně jsem se dostal na tyto stránky a docela mne zaujaly. Na Kopanině jsem sloužil jako řidič od října 1975 - do března 1977 pod velitelem roty kpt Chodůrem , kpt Srcha( řikali jsme mu cip ) nadp. Malák kap. Kulhavý to byl borec bral to s nadhledem chodili jsme střílet z pistole kamsi pod rotu snad to byl starý lom nebo pískovna už si to moc nepamatuju . Vozil jsem kluky do služby na Smíchov a taky jsem jezdil na Barandov pro vodu s cisternou docela rád na to vzpomínám. Na stránkách jsem nenašel nikoho z mého ročníku tak proto píšu. Ahoj Jarda
 
Re: Re: Re: Pozdrav
František | 5.7.2022 20:15 | id 165621 | nahlásit
Za mě byl velitelem roty Srch zvaný džuso, Malák technik roty, Kulhavý velitel čety
 
Re: Re: Pozdrav
Ľudovít Likavec | email | 26.10.2023 16:27 | id 174906 | nahlásit
Slúžil som v rokoch 72-74, na Zadnej Kopanine v roku 74, veliteľ roty kpt. Chodur.
 
Re: Re: Re: Pozdrav
Jarda Dopita | email | 20.3.2024 22:49 | id 177661 | nahlásit
Ahoj Lidi, našel jsem kontakt na stránkách PS. Dělal jsi nám vel.družstva. Na pokoji jsme byli Tarr, Horvát, Vyskočil, Divácký, Tomaščín , Adam ... Pamatuješ? JD
 
Re: Pozdrav
Petr Nevřiva | email | 17.5.2017 09:22 | id 117194 | nahlásit
Ahoj Honzo,
doufám, že se nezlobíš, že Tě tak oslovuji, ale i když jsi odešel do civilu a jako mladí jsme vzpomínali na mazáky, tak na tebe vždycky jako na Honzu Behula, který byl pro nás "radiácká" jednička. Potěšilo mne, že jsi si na mne a Ivana Hrubiaka vzpomněl. Jsem momentálně nemocný, takže se mi špatně píše.
Přeji Ti vše nejlepší a hlavně hodně zdraví.
Petr Nevřiva
 
Re: Re: Pozdrav
Ján Behul | email | 13.4.2018 22:16 | id 128193 | nahlásit
Ahoj Peter,teší ma že si nezabudol. A píšeš mi práve v deň mojich narodenín. 17.5.2017 som sa dožil okrúhlych 60 rokov. Ivan Hrubiak vedel pekne hrať na gitare. Teraz žije niekde v Nižnej na Orave,povedala mi to jeho mamka ,bolo to niekdy v roku 2003. Bol som na dovolenke na Orave a chcel som ho kontaktovať. Ešte si spomínam,že jeho otec robil niečo okolo výroby alebo predaja tankov. Dúfam že Tvoja nemoc nebola vážna a už si zdravý ,prajem Ti ešte veľa pekných slnečných dní na tomto svete. Honza Behul
 
Re: Re: Re: Pozdrav
Petr Nevřiva | email | 9.2.2019 11:58 | id 135613 | nahlásit
Ahoj Jano, po delší době jsem navštívil tyto stránky a uviděl jsem tvoji odpověď. Já oslavil 60 zhruba měsíc po Tobě. Jinak děkuji za informace o Ivanovi. Pokud budeš vědět něco nového, napiš.
Přeji Ti vše nejlepší a hlavně dobré zdraví a rovněž ještě spoustu pěkných dnů.
Petr Nevřiva
 
Re: Re: Re: Re: Pozdrav
Ján Behul | email | 23.4.2019 13:53 | id 137479 | nahlásit
Ahoj Peter,mám radosť s toho že si zdravotne ako,tak v poriadku-lekári tomu vravia že zdravotný stav je primeraný veku. Minule som pozeral staré dobové fotky z Kopaniny,boli sme pred bunkou pri vstupnej bráne oproti strážnici celá kapela,ty si mal v ruke gitaru,myslím si však že si na nej nehrával,ale ako dekórum poslúžila dobre. O Ivanovi a chalanoch nemám žiadne nové informácie,viem iba to že bol poslancom Federálneho zhromaždenia v rokoch 1986-1990. Možno sa mýlim,ale mohol by to byť on,vek súhlasí. Prajem Ti veľa zdravia a spokojný život . -... . .... ..- .-.. .--- .- -. ---
 
Re: Re: Re: Re: Re: Pozdrav
Petr Nevřiva | email | 16.6.2019 10:39 | id 138655 | nahlásit
Ahoj Jano, máš pravdu - zdravotní stav přiměřený věku a také v tom, že na kytaru jsem opravdu nehrál. Ale naučil jsem se mimo jiné ladit motory zaoceánských lodí, když jsem po vojně pracoval u Námořní plavby, kterou jeden podnikavec tak "úspěšně" zlikvidoval. Jsem rád, že jsi se zase ozval. Možná bude lepší, když mi napíšeš na adresu petr.v.nevriva@seznam.cz, abych mohl reagovat rychleji. Měj se moc pěkně a užívej života.
Petr
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Pozdrav
Mjr.Malák Pavel | email | 5.9.2019 19:57 | id 140471 | nahlásit
Jano ,je krásné si Vás připomínat ale je to už tak dávno.že bych tě asi nepoznal,bylo dobře i špatně hlavně že jsme přežili.Já to zapích v 85 roce a šel do civilu,kde jsem až dosud něco si pamatuju na něco reději nevzpomínat bylo vás do kopy jako psů.Jestli napíšeš jenom potěšíš
 
Re: Re: Pozdrav-vzpomínka
Miiroslav Mrázek | email | 8.10.2019 08:34 | id 141092 | nahlásit
Ahoj Pavle
vím že Ti "rukama prošlo" sposta kluků.Vzpomeneš na Zdendy Fridricha z Brna? Já jsem mu byl pak za svědka na svatbě.Ty jsi byl zapálený do nějakého závodění v autech a já Ti tenkrát zháněl počitadla na výrobu tripmasterů z Metry Blansko.Byl jsem na Kopanině jaro 1976 - podzim 1977.Tehdy jsi byl npr. a dostal jsi kpt. o čemž jsi říkal že je to nejkrásnější hodnost-nejvíc hvězdiček.
Nemám na Tebe kontakt-rád bych si s Tebou popovídal-ne nostalgicky.Rád vzpomínám.Teď mám kontakt na Luboše Hrušovského - chci se za ním některou chvilku stavit.Celkem často jsem v kontaktu s Pavlem Šmachem z Blanska-byl o půl roku přede mnou.Jano Behul,Hurdálek,Rolínek to byli naši "mladí" šikovní kluci.
Já jdu teď 5.12.2019 do důchodu (je mě 63 let) a bydlím v Blansku.Nejstarší dceru (40 let) mám v armádě-baba-chlap.Slouží v Pardubicích.
Pavle,pokud jen trochu vzpomeneš,ozvi se na E-mail.Moc vzpomínám a čas se nedá zastavit.
Pozdravuje a hodně zdraví přeje Mirda z Blanska.
Kopaninská hora - Kopačka
Petr P. | 21.1.2016 11:55 | id 100493 | nahlásit
Zdravím spolubojovníky jaro 87 - podzim 88
radiodálnopisec..
 
Re: Kopaninská hora - Kopačka
Milan | 22.1.2016 13:29 | id 100532 | nahlásit
Ozvi se 601302115
PŘÁNÍ
milan.p | 20.12.2015 14:41 | id 98970 | nahlásit
KRÁSNÉ VÁNOCE,ŠŤASTNÝ NOVÝ ROK VŠEM BOJOVNÍKŮM ZE SMÍCHOVA,KOPANINY A ZBRASLAVI PŘEJE,Pešír.
 
Re: PŘÁNÍ
kopič miroslav | email | 19.1.2016 22:27 | id 100446 | nahlásit
Zapadá sluníčko za kopaninský špak další den v p***li dobře mu tak-hladina v rybníčku rapidně klesá--oo páni mazáci dnes to máte za-xxx a zítra to budete mít za--xx---ooo jak vám závidíme ooo jak vám závidíme.--No a pak se šlo spát -----Děkujeme za přání -též hodně zdraví Mk
Kamarád z Kopačky
PEŠÍR MILAN | email | 9.10.2015 16:56 | id 95753 | nahlásit
Láďa HOLEC z Ořecha sloužil na Kopanině v letech 1980-85 asi, vzpomíná někdo na něj?
 
Re: Kamarád z Kopačky
Jirka | email | 20.8.2017 23:12 | id 120265 | nahlásit
Kluci, Láďa Holec není již delší čas mezi námi, odhaduji to na asi patnáct let, zjistím přesně, je to smutné
Jirka
sraz
Valigurský Dušan | email | 15.9.2015 20:51 | id 94914 | nahlásit
Nazdar chlapi,
letos se koná sraz v kempu v Hranicích na Moravě,pohraničníci ze Zbraslavi a Kopaniny.
Pokud má někdo zájem,přepošlu zvací e-mail.
Valigurský Dušan,Valdusan@seznam.cz
kam se ztratila rota strážáků?
standa šimůnek | email | 2.6.2015 19:39 | id 90798 | nahlásit
Neříkejte že již žiji pouze já,sloužil jsem na kopanině v letech 1967 až 1969 ale mám dojem že strážní rota neexistovala a je to moje fatamorgána.Musím se domnívat že ve Smíchovskýck kasárnách existovala pouze spoj rota a autorota.standa
 
Re: kam se ztratila rota strážáků?
MILAN PEŠÍR | email | 19.6.2015 09:44 | id 91448 | nahlásit
Zdravím.V letech 67-69 jste sloužili na ZK asi jako strážaci .Nedovedu si představit kde jste byly ubytováni,zřejmě v prostorách za strážnicí kam se v r.73 stěhovala spoj.r. ze Smíchova.Strážní rota na Smíchově od r.70.Na ZK jsme dojížděli do stráže ze Smíchova.Vzpomínáš nějaké velitele.
84-86 zdravím všechny z Kopaniny
Jirka Podhirna | email | 24.5.2015 08:31 | id 90505 | nahlásit
Ozvěte se.Vzpomínky jsou stále živé.Rád bych někoho po těch letech viděl a zavzpomínal.
 
Re: 84-86 zdravím všechny z Kopaniny
kopič miroslav | email | 15.8.2015 22:47 | id 93740 | nahlásit
Ahoj na Kopačce jsem sloužil od července do října 84 pamatuju že tam byla přísná mazácká vojna potom mě odvelili k pasové kontrole na Ruzyn .Rád tam na to vzpomínám.
 
Re: 84-86 zdravím všechny z Kopaniny
Ivan Čermák | email | 24.4.2022 21:04 | id 163918 | nahlásit
Ahoj Jirko pamätáš si na mňa? tiež som na kopačke slúžil , stavebná rota 1985-86 spolu s Mirom Júnom, Stanom Manom, dvojičkami Molnárovcami, Ero Bogár, makali sme na skladoch a administratívnej budove federálov, ako sme potajomky chodili na pivo štábakom do krčmy v Ožechu. niekedy sme nasávali v En-zete s Števom Šalatom,
boli to super časy, táta major Srch, Žiška (bliko). Do civilu sme odchádzali zo Zbraslavi
Litost kdyz to vidim
Jirka | email | 13.2.2015 21:48 | id 86192 | nahlásit
Ja zdravim vsechny mazaky,supraky ale i zlataky.Jmenuji se Kaliba.Ridil jsem 106 zila. od ledna 1989 do srpna 1990 jestli pocitam dobre.Kdyz vidim jak to tam vypada tak je mi to vlastne lito.Verim ze mi budete oponovat ale zas takova pakarna to tam nebyla.Vzdy jsme se snazili ojebavat.A vzpominky zustanou jen ty dobre.Porad si pamatuji podpor lezmo za rukama upravit a spurny Kaliba klikoval ve stabaku v ulicce az na Zbraslav.Rad se uvidim s kazdym kdo o to bude stat.jsem na facebooku jirkasantiago . tesim se Jirka
 
Re: Litost kdyz to vidim
O. Vítek | email | 13.2.2015 22:13 | id 86193 | nahlásit
Kalibos! No to je taky doba, než se někdo z našeho ročníku zase ozval:-) Ze ZILem si tě pamatuji, ale nevozil jsi nás do služeb na Zbraslav taky štábákem ty? Když si přečteš komentáře pod snímky, narazíš tam na pár kluků z našeho čísla... Ještě chvíli a můžeme udělat sraz:-) Letos to bude neskutečných 25 let!
Olda
 
Re: Litost kdyz to vidim
mestelen holatko | email | 15.2.2015 20:21 | id 86282 | nahlásit
Čau Jirko mas pravdu rad vas uvidim ZiL 932
Zdravím spolubojovníky z Kopaniny
Josef Mottl | email | 26.11.2014 10:28 | id 81626 | nahlásit
Jsem vděčný že jsem byl na tyto stránky upozorněn člověkem na facebooku a také smekám před velitelem roty Josefem Chovancem že je v tomto diskuzním foru a také bych ho rád pozdravil. Přiznám se že od vojny jsem se s nikým nesetkal a dost často zavzpomínal a i se po některých lidech zastesklo. Jinak na Zadní kopaninu jsem také nahlédl z vně když jsem měl cestu kolem asi před 5 lety a i do budovy hlavní správy na Smíchově. Třeba i rád vzpomenu na mého tvrdého,ale férového mazáka telefonistu Machalu a mnoho dalších. Už jsem spoustu lidí zapoměl protože jsem poslední půlrok vojny netrávil na Kopanině,ale na Smíchově co by technik ústředny který ji přebíral po Lborovi Svobodovi a jsem ten což asi do dnes Libor ani neví vyhodil hlavní spojovací uzel PS za denního největšího provozu. Jakožto aktivní vůl jsem šel dotáhnout šroubek na napájecích šínách ústředny a spadl mi mezi ně. Prostě jsem zkratoval hlavní zdroj ústředny. No bylo by to snad na Sabinov nebýt mezi náčelníky spojení profíci kterým to šlo vysvětlit a mávli nad tím rukou. No takže jsem ten co odstavil celou PS asi na půl hodiny od spojení. To jen malý úsměvný zážitek. Tenkrát by se ve mě krve nedořezal když se pomalu dotáčel setrvačností generátor volačky který snad nikdy nebyl vypnutý. Budu rád když se někdo ozvete do emailu nebo na telefon. 605758740. vojak motýl
 
Re: Zdravím spolubojovníky z Kopaniny
O. Vítek | email | 26.11.2014 15:27 | id 81634 | nahlásit
Já sloužil jako technik na ústředně, ale už na Zbraslavi, od dubna 89 do podzimu 90. Ústřednu jsem přebíral od mých mazáků Peco Hirky z Košic a Veselého, který měl přezdívku Veslo (na jméno si již nepamatuji) z Prahy... No a když píšeš o té volačce, tak mě se podařilo ji načančat tak, že volačka v klidu ústředny vypínala:) To když jsi přišel večer na sál (kapacita 1000 úč.), tak tam bylo krásně tichoučko, že by se tam dalo i spát, což během normálního provozu prostě kvůli rámusu nešlo. Kdo dělal na těchto ústřednách UTU (P51), určitě ví, o čem píšu:)
Na Smíchově byla kolikátka? Tam musela být dle prostor, kde byla umístěna menší.
Olda
 
Re: Re: Zdravím spolubojovníky z Kopaniny
Josef Mottl | email | 26.11.2014 22:05 | id 81645 | nahlásit
Na Smíchově byla jen 300 linková. No vidíš to už mi také z hlavy vypadlo že jste se vlastně stěhovali na Zbraslav. Docela by mne zajímalo jestli by se nechalo nahlédnout dovnitř na Smíchově. Mají tam něco policajti,teda alespoň před nějakým rokem tam byli. Zda by se dalo s někým domluvit a jít se podívat na strojovnu, pokud vůbec stojí ta budova ve středu objektu a jestli tam vůbec ta ústředna je. Ale zkusím to. Jezdím přez Smíchov každý den a poinformuju jak jsem dopadl. Já jsem jenom mluvil před těma asi 5 lety s vrátným u okenka.
 
Re: Zdravím spolubojovníky z Kopaniny
Petr | 25.5.2021 18:30 | id 156855 | nahlásit
Dodatečně děkuji za zásahy na odposlechu, bez tebe by rádio bylo několikrát celkem v průseru. :-)
Kopanina 90-91
Valigurský Dušan | email | 16.11.2014 18:55 | id 81213 | nahlásit
Zdravím kopaninské psy!
Se zájmem jsem si přečetl ohlasy na kopaninskou službu a hlavně smekám před kpt.Chovancem,že vstoupil do diskusního fóra.
Dříve nenáviděný,teď s odstupem dosti let se musím přiklonit k jednomu z názorů,že zkrotit celou rotu postpuberťáků,co tam být nechtějí,to asi nejde kamarádíčkovat.
Vrátit čas bych rozhodně nechtěl,ale setkání s většínou těch správných spolubojovníků a kamarádů bych se rozhodně nebránil.
Zdravím,kdyby si někdo chtěl zavzpomínat u pivka,ozvěte se,D
Kopanina jar1976-jeseń1977
Lubomír Hrušovský | email | 22.10.2014 23:34 | id 80362 | nahlásit
Pozdravujem všetkých spolubojovníkov zo spojovacej roty. Slúžil som na Kopanine v r.76-77 bol by som rád keby sa niekto s tohoto obdobia ozval.Bol som radiodialnopisec a druhým rokom ako velitel SRS Spomínam si na mená vodičov Ládo Berdych, Míro Sochora, strážak Śano Nagy.
S pozdravom bývalý pípak Lubo.
 
Re: Kopanina jar1976-jeseń1977
Miroslav Mrázek | email | 27.8.2016 22:13 | id 107889 | nahlásit
Zdravím všechny Kopaninský péesáky.Já jsem se dnes dostal na tyto stránky,Vůbec jsem o nich nevěděl.Luboši,moc Tě zdravím !!!! Vzpomínáš na tvorbu anténních systémů na Smíchově?
Prohlídl jsem si foto ale dost je to nový.Já si pamatuji záchody právě v tom bílým domečku u gorodku-pěkně na sucho a na dřevo.V zimě před rotu do rybníčku - který už tam není.Velel nám kpt.Chodůr a výkoný praporčík byl Josef ????? , zvaný též Mekly,Šedý vlk,na příjmení si nemohu vzpomenout.Celou dobu po vojně jsem se občas potkal s Pavlem Šmachem (taky jako já z Blanska).
Mám jeden film z naší tří-stovky kde jsme všeci-celý náš ročník.Taky hned na začátku jsem si všiml reakce Jána Behůla který byl asi +0,5 roku.
Pokud máte někdo kontakty-ozvite se , Luboši Ty určitě.Ahoj Míra Mrázek-Blansko
 
Re: Kopanina jar1976-jeseń1977
Peter Bodžár | email | 10.7.2018 22:09 | id 130202 | nahlásit
Ahoj možno si na mňa pmätáš ,robil som potom pomocnika výkonneho praporčíka ,mal som pradlo na starosti .Peter zo Zvolena
 
Re: Kopanina jar1976-jeseń1977
Stano Kučík | email | 6.9.2019 22:19 | id 140485 | nahlásit
Luboško, našiel som tvoj príspevok na týchto stránkach. Pochvál sa, ako žiješ, čo nového v radistike?
Moc pozdravujem.
Stano
 
Re: Kopanina jar1976-jeseń1977
Dušan Strečanský | email | 18.10.2019 17:33 | id 141260 | nahlásit
Zdravím Ťa Ľuboš a všetkých spolubojovníkov zo Zadnej Kopaniny. Veľmi ma potešilo keď sa mi ozval Ľuboš Hrušovský a povedal mi že je v kontakte s niektorými spolubojovníkmi z ročníka 1975-77. Mám zopár fotografií ktoré ak sa dobre pamätám robil Jirko Mencl. Tieto mám: por.Nováka,
pánov Hrušovského,Mrázeka,Nagya,Zemčáka,Jelíneka,Kříža,G lotzera,Bodžára,Štayra,Bruna,Mencla,Klára,Hanuša,Š imka a a celú kopu našich mladých počnúc Zlámalom a končiac Machytkom :-)) Mám aj celú zbierku fotografií zo života na rote. Napr. z čitateľského krúžku či z výletu myslím v Nemeckej atď. Peter Bodžár-pamätáš na kúpalisko v Podolí? máme spoločnú fotku.Vidím že komunikácia prebieha medzi vami už pár rokov a rád sa zapojím do debaty a prípadne ak sa dohodneme aj prídem na stretnutie. Dúfam že Ľuboš nás dá zopár dohromady a pospomíname. Zatiaľ prajem všetkým ktorý sa prihlásila na túto stránku pevné zdravie a aj šťastie. Dušan Strečanský
 
Re: Re: Kopanina jar1976-jeseń1977
Milan Bruna | email | 24.11.2023 10:08 | id 175338 | nahlásit
Zdravím všetkých PS-ákov z Kopaniny/76-77/.Ani neviem ako som sa dostal na túto stránku a rád si spomínam.Všetky tie mená si pamätám,aj Bodžára,Hrušovského,Mrázka a samozrejme telef.družstvo,v kontakte som bol osobne len s Milošom Hylenkom,vypátral som ho teraz na jeseň v Solnici vo východných Čechách,kam som si urobil výlet na motorke.Samozrejme sme sa nepoznali.Miloš nás vtedy fotil...Možno ešte na jar vybehnem do Rožňavy a skúsim nájsť Tibora Šimka,snáď sa mi to podarí ako u Miloša...Adresy nemám žiadne,len čo si pamätám mestá,odkial boli.Rás by som sa niečo dozvedel aj o ďalších,napríklad Karel?Štefaňák,niekde z južnej Moravy,Jelínek z Prahy,ale odkial si bol Ty,Dušan Strečanský?Ozvi sa,ak máš záujem.Milan Bruna.
 
Re: Re: Re: Kopanina jar1976-jeseń1977
Miroslav Mrázek | email | 28.11.2023 14:26 | id 175390 | nahlásit
Ahoj Milane,
jsme v kontaktu Hrušovský,Bodžár,Strečanský,Sochora.
Občas si voláme aj jsme se streli - Luhačovice 2019 - byla to nádhera-samozřejmě jsme se nepoznali ale jak jsme promluvili bylo to jasný.Jako kdyby to bylo včera.Vzpomínali jsme a srandy plný kopec. Teď se domlouváme na opětné setkání dokud jsme ještě živí.Od Luboše Hrušovskýho jsme se dozvěděli že umřel Stano Čurilla-vzpomínka na něj.
No pokud máš zájem o více dat tak se ozvi,mě to psaní už nějak nejde a morseovku Ty jako telefoňák určitě neumíš (konec koců já už taky ne) tak nejlíp tím telefonem.
Hodně zdraví přeje Míra Mrázek z Blanska.
Pozdrav
Jeínek Jirka | email | 29.7.2014 22:48 | id 77597 | nahlásit
Zdravím Mílu Bláhu, který sloužil na Zadní Kopaniě, jestli by se mohl ozvat na můj mail, já jsem Kopaňák rozený, sloužil jsem 8271 Žatec, s mílou jsem se kamarádil, prosím ozvi se Mílo, děkuji Jirka, tenkrá jsi měl honost Poručík, ahoj, čekám JJ
Kopanina 1978 - 1979
Petr Beran | 20.3.2014 02:11 | id 72395 | nahlásit
Zdravím všechny bývalé PS-áky z Kopaniny.
Dobře si vzpomínám na dobu od jara 1978 do podzimu 1979, kdy jsem v tomto malebném koutku pobýval. Vzpomínám se slzou v oku na starou klubovnu na původní rotě s polystyrénovými křesly pro supráky a mazáky. Také si vzpomínám na památného silvestra 1978, kdy teplota spadla o nějakých 30 stupňů a pár kluků málem zahučelo do "rybníčku". I přes některé problémy se tam zažilo také spoustu legrace a rád na to vzpomínám. Když jsem teď po letech uviděl fotografie současného stavu, je mi z toho trochu smutno.
S pozdravem bývalý radiodálnopisec čili pípák Petr.
 
Re: Kopanina 1979-1980
Miloš Hofman | email | 9.8.2014 09:43 | id 77940 | nahlásit
Zdravím svého supráka Petra a všechny Kopaninský vlky.Na této rotě jsem byl od jara 79 do podzimu 80. S pozdravem pípák Miloš(Hofik)
 
Re: Kopanina 1978 - 1979
Vašek Kolařík | email | 15.8.2014 21:38 | id 78163 | nahlásit
I já zdravím bývalého supráka. My s Hofim seděli akorát na židlích vzadu a při povinných TN závistivě sledovali supráky při hře kulečníku a jenom čekali až myslím,že se jmenoval Zdeno Pavlík(ale jména už postupně vypadávají) zavelí nástup na rajony. A v neděli jezdit s kombajnem, a kolečka okolo rybníčku s písní na rtu-většinou Přes spáleniště... A na rotě hrál magič BONIE-M a Smokie. Později pak Kaťáky. Dodneška mám mráz po zádech při jejich Vojín XY.
Ta jména.. Nožička se jmenoval potrestaný velitel ústředny, který spojoval zamilované hovory kamsi do Užhorodu? A Ivan.....,který při mazáckém kolečku naboural UAZa? A tenkrát hoch,který odcházel upotřebit svoje osvojení si morseovky na šíf,musel proto vsoupit do té Strany- snad Nevřiva? Zkusím sem dát později nějaké fotky. Všem,kteří mají podobné vzpomínky přeju hezké vzpomínání. A pípáka Petra( tenkrát ještě s odrazem) zdraví pípák Vašek(už bez odrazu)
Vel. spoj. roty 85-90, vel. prov. pr. 90-91
Josef Chovanec | 25.1.2014 19:59 | id 69859 | nahlásit
Všechny pohraničníky kteří sloužili v letech 85-91 na Kopačce srdečně zdravím a přesto, jak se dočítám z
vašich příspěvků jsem všemi, nebo většinou z vás byl neoblíben , možná nenáviděn..já jsem vás měl většinu -hlavně ty poctivější- docela rád /a to s některými z vás to taky nebyl med /a vážil jsem si vaší nelehké služby.
Nechci se za nic omlouvat!
Nevím jestli bych chtěl něco udělat jinak / ASI NE / s těmi minimálními zkušenostmi co jsem hned po škole měl když mě před vás inteligentní spojaře hned postavili jako velitele..taky to nebylo tak jednoduché, ale ochrana st. hranice prostřednictvím našeho spojení musela fungovat.
Já osobně jsem byl a jsem hrdý na to, že jsem u PS mohl sloužit.
Chtěl jsem, aby spoj. rota nebyla vždy na paletě s průserama jako ostatní roty....u velitele praporu pplk. Sýkory, později pplk. Mastnýho.
Myslím, že v tu dobu jsme tam byli docela dobrá parta a z toho co jsme tam dokázali mám i dnes docela dobrý pocit.
Stejně na vás i na Kopačku rád vzpomínám a někdo z vás chtěl vědět co Chovanec- duho dělá?
Po přeložení do mých rodných Č. Budějovic jsem si vybral funkci, kde jsem neměl ani jednoho podřízeného. Do roku 92 jsem řešil přeshraniční trestnou činnost / pašování a převaděčství /
Koncem roku 92 jsem musel odejít od pohr. policie a
dalších 20 let jsem sloužil u bezpečnostní agentury.
Občas jsme vezli ceniny do Prahy, tak cestou zpět jsem asi 3 x zajel se podívat na Kopačku. Bohužel, nic není ani nemůže být jako dřív..ani my nejsme..
Jo jen na osvěžení paměti :
Spoj. rotu jsem přebíral od mjr. Srcha a se mnou na Kopačce postupně sloužili:
ZVP Pepík Kulhavý
ZVT: Pepík Žižka
Vel. prov. čety: Míra Čermák, později dělal ZVT
Pavol Sitta, Marian Mistrík
Myslím, že radiodálnopisce měli Klíma, Skřivánek
další ?
Staršina : Pepa Kurčina / s tím jediným si občas zavoláme. O ostatních nevím - bohužel /
Staršina potom byl taky Macháček
Mějte se pěk
 
Re: Vel. spoj. roty 85-90, vel. prov. pr. 90-91
John | 26.1.2014 08:22 | id 69875 | nahlásit
Ta guma Chovancovic se sem nestydí napsat. To byl naprostej analfabet zelenej.
 
Re: Re: Vel. spoj. roty 85-90, vel. prov. pr. 90-91
Josef Chovanec | 2.2.2014 13:43 | id 70232 | nahlásit
JOHNE, či jak se vlastně jmenuješ,
kdo myslíš, že se víc stydí, ten který se podepíše celým jménem i funkcí, nebo ten co se nazývá JOHN ?
Za co se mám stydět, že jsem se snažil být náročný a chtěl, aby vše fungovalo tak jak má? A vy po ukončení ZVS jste se živí vrátili zpět domů ?Nikdo nejsme ideální a každý má nějaké chyby a svůj styl. Určitě jestli si patřil k té menší části jednotky, kde převládala nepoctivost, lajdáctví, ev. sklony k šikanování a snižování lidské důstojnosti , tak Ti věřím, že můj styl Ti nemohl vyhovovat.
Za těch cca 25 let co jsem v civilu, jsem potkal po republice docela dost bývalých pohraničníků, kteří budˇsloužili na Zbraslavi, nebo s námi na Kopačce
a na tu dobu stejně tak jako dnes já vzpomínají převážně pozitivně.
Pepa Chovanec
 
Re: Re: Re: Vel. spoj. roty 85-90, vel. prov. pr. 90-91
john | 2.2.2014 14:23 | id 70235 | nahlásit
pořád jseš zelenej. Jo máš pravdu lajdák jsem byl šikana byla a bylo to správný, přeci starej kus nebude dělat rajóny a mladej bude na něho koukat. A snažili jsme se to všechno nějak ojebat a přežít ty dva roky. Ale sranda byla.
 
Re: Re: Re: Vel. spoj. roty 85-90, vel. prov. pr. 90-91
Karel | 2.2.2014 17:11 | id 70237 | nahlásit
Já sloužil na čáře, ale naštěstí jsme tam takovýho lampasáka neměli. Velitel rroty byl taky pro mazáctví a tak to má být. Jako mladej jsem drhnul 2x za večer spodní chodbu a starej měl operáka a ve 4ráno volá na dozorčího dozorčí, ten vojáček to ojebává dejte mu to udělat znovu a tak po kotníky pěny a jel jsem do 6 hodin v půl sedmý příprava do služby vyčistit suprákovi samopal a alou do služby. Tam jsem celej den vechtroval a on spal v piketu. Pak vydrhnout piket a na rotu a večer zase rajónky.A to se ještě dělali raj´ény v poledne a mladý místo spánků budíček a makat. No a druhej rok jsem já z piketu ani nevylejzal poslouchal radio a spal a mladý dřeli až se z nich kouřilo. A hlavně jsme pořád na rotě popíjeli a na nějakou vojnu kakali a taky jsme se snažili všechno ojebat
 
Re: Re: Re: Re: Vel. spoj. roty 85-90, vel. prov. pr. 90-91
Petr | email | 2.2.2014 17:25 | id 70238 | nahlásit
No nevím nevím u peesákú mazácká vojna.Mám kámoše co byl u peesáků,na Podmolí a co mě vykládal
tak to byla spíš furtácká vojna.Mazácká vojna byla u nás u bigošů.Pokud vím tak si to u peesáků nikdo nelajznul,když měl člověk denně nabitou zbraň.Aby nějakýmu mladýmu jeblo,a pustil do starého zásobník,tak asi tak.A napiš kde jsi teda sloužil.Když jsem nastoupil na vojnu,tak jsem fungoval do tří do rána,ale jak píšu byl jsem u bigošů,nejdřív Horažďovice,a pak Karlovy Vary-Dvory II motostřelecký pluk.Tam byla kamaráde mazárna,a hlavně na tankárně (hadičárně).Taky tam byl samej východňár,maďar a kriminálník.Bylo tam víc slováků než čechů.
Tak asi tak Petr
 
Re: Re: Re: Re: Re: Vel. spoj. roty 85-90, vel. prov. pr. 90
Karel | 2.2.2014 18:29 | id 70248 | nahlásit
Hoši slouzil jsem 81-83 na Hájnici, Buď. brigáda. JO měli jsme 13 x za noc nástup na chcaní musel jsi si vzít podhlavník a skřínku co byla u postele a všichni zobaci na WC.Na koštejku 2 starý spali a já hlídal celou noc, akorát jsem mohl jednou za hodinu na 5 minut do piketu přiložit a ven. Když jsem se zdržel tak ráno místo spánků rajony. Jak říkal velitel výchova prací. A když jsme šli 3 s jednoho ročníku na noc tak když se velitel hlídky bál tak vechtroval sám a my spali, bo musel vyštěkat pes a nebo musel dát echo bednista. Já byl lodivod a tak jsem na Koštejk chodil obden a tak vím kolik jsem ojebal služeb. Jednou volal bednista, že jse starej na šachy to jsem byl mazák a ještě tam semnou byl suprák a zobák. Mladej usnul venku u piketu se otevřou dveře já spím na zemi, vedle mě spí suprák a prej připalte mi cigáro a tam velitel, tak nás pěkně seřval, hlavně za toho mladýho že spal on a ještě nadával na rotě, ale nic neprásknul. Když mě přišel balík tak s ním zaklepal a povídá tam je chlast flašku sebral a pak mě dával na KVR asi 3x panáka. Jsme měli TH a místo na dráty tak do putyky a jeden tam nechal samopal a tak volal hospodskej starýmu ať si přijede pro samopal, taky toho kluka nenechal zavřít. Když jsme ujeli na motorce do Třeboně a už vyjížděli na překrytí SH a my přijeli vožralí jako prasata já řídil místo řidiče a taky nás chytil velitel, oba jsme upadli i s motorkou a nikoho nezavřel, ale druhej den jsme měli drhnout rotu a to jsme byli supráci ale jen odešel a už makali zobáci
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Vel. spoj. roty 85-90, vel. prov. pr. 90-91
Emil | 2.2.2014 17:44 | id 70240 | nahlásit
Neviem, či to tak bolo v skutočnosti ako píšeš, alebo si popustil svoju fantáziu. Ono spravidla z najväčších ufňukancov sa stali najväčší mazáci. A dnes v utajení sa z nich stavajú naj... , ktorí rozkazovali aj lampasákom a ti ich "zo strachu" aj počúvali na slovo. Neviem, či ste nemali žiadne previerky výkonu služby, keď si všetko prespal ? To muselo na tej rote, kde si slúžil aj tak vyzerať a preto nepíšeš, kde si slúžil, aby ti nemohol nikto oponovať, že taký chliev na tej ktorej rote nebol, ako ho ty popísuješ. A ešte si možno myslíš, že ťa tu bude niekto "obdivovať" . Je to skôr k zaplakaniu, že u PS slúžili aj takí ako ty.
 
Re: Re: Re: Re: Re: Vel. spoj. roty 85-90, vel. prov. pr. 90
Karel | 2.2.2014 19:37 | id 70257 | nahlásit
Hele, já na vojnu nechtěl, když jsem musel tak jsem dělal všechno proto, abych přežil. A to kdybys věděl, že někteří řidiči prodavali hospodskýmu naftu a benzín a na vycházce pak nemuseli platit. Když se jelo na uhlí s V3S tak jsme prodali konga aby bylo na chlast. V hospodě jsme prodávali baterky a monočlánky. Nepotřebuju aby mě někdo obdivoval, ale takhle to prostě chodilo. A mazácká vojna k něčemu byla měli jsme na rotě čisto a pořádek. Když jsem byl v roce 86 na cvičení v Nemanicích, tam byla lampasácká vojna a na záchod jsem chodil raději do lesa. A tam se sloužilo asi jako u nás. Místo průzkumu tak do Demelovi stodoly a celej den tam byli zašitý. Jsem šel s mladým do služby a ten usnul dřív než já. Když jsem mu řekl, že je oseklej, tak mi řekl ať mlčím, bo mě práskne lampasákovi že ho šikanuju. A tak si myslím, že moc uvědomělých jako jsi byl asi ty tak nebylo. Možná si dostával opušťáky, já neměl ani jeden a taky jsem to přežil
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: Vel. spoj. roty 85-90, vel. prov. pr. 90
Emil | 2.2.2014 21:37 | id 70266 | nahlásit
Karle, len si potvrdil moju predpoveď, že na tej vašej rote bol riadny bordel a to volím mierny výraz. Divím sa, že ste nepredali aj tých vašich lampasákov, lebo tam boli aj tak zbytoční ako mŕtvemu zimník a zaváňalo to poriadnou mimoriadkou, keď ste tak "vzorne " strážili štátnu hranicu. Ale hlavne, že ste to prežili s hrdosťou a v zdraví.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: Vel. spoj. roty 85-90, vel. prov. pr. 90
Karel | 3.2.2014 10:28 | id 70288 | nahlásit
Emilku, tak si představ, že jsme měli za ty moje dva roky i dvě zadržení. Ale bordel tam nebyl, všechno fungovalo skoro jak mělo. A velitel mě povídal pochodující mimořádka a velitel čety z k***y jsem udělal ženu a z vás udělám vojáka. Do civilu šel dřív než já a neudělal. Když nás ve výcviku rozdělovali na roty a já Hajnice tak mě bylo řečíno, že tam jsou samí průseráři a že je tam dobře. A pravdu měli. Jinak tam kvetl výměnný obchod půjč mě motorku a já ti půjčím starou a tak to šofér udělal. Kdybych ti tu psal jak pro nás chodil celostátně hledanej a bral nás na vycházku a hrál si s naším samopalem. A chodil s holkou od lampasáka s vedlejší roty a chytili ho na drátech, pustili a pak byl chycenej když ukradnul basu piva v krámu. Ale vzpomínám na to, protože tam byla super parta a zažil takových věcí. Neprojdou, když nepůjdou to bylo naše heslo.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Vel. spoj. roty 85-90, vel. prov. pr. 90-91
jelen | email | 15.8.2014 22:26 | id 78164 | nahlásit
No nemáš se čím chlubit. Divím se,že Ti nějaký mlaďoch
nenasypal do zad včeličky......
Mazáctví bylo, ale ne šikana. A že jsi sloužil na čáře? To vykládej holubům.......
 
Re: Vel. spoj. roty 85-90, vel. prov. pr. 90-91
Dušan | 13.2.2014 11:32 | id 70790 | nahlásit
Já Vás zdravím soudruhu poručíku,(oslovení náčelník se nesmělo používat, protože nejsme u indiánů), oceňuji Vaší odvahu vstoupit do této diskuze jako bývalému furťákovi.Pamatuji si Vás velice dobře a já osobně jsem s Vámi neměl zásadnější problém. Jen jsem byl neustále napomínán za nepředpisově dlouhé vlasy.Pamatuji i mjr. Srcha a Vaše převzetí roty.Jak se zpívá v jedné písni "To všechno odnés čas" a je to pravda. Ty vlasy jsem Vám již odpustil (ostatně ten vojenský účes mi už zůstal), já na jaře 87 odešel do civilu a pak už jen vzpomínal jaké to bylo.Tenkrát jsme měli jen jediný cíl, utrhnout z metru další cenťák a jít domů.To se povedlo, proto se dnes můžu radovat z vnučky a koukat na vybledlé fotografie. Úplně nejlepší vzpomínky nemám spíš na kpt. Žižku, toho i dnes po letech potkat, tak nevím jak by to dopadlo.Nezůstala v mé duši křivda, vše jsem odpustil, dva roky přežil a přeji Vám jen dobré. S pozdravem v letech jaro 86-87 velitel SRS svob. v zál. Prchlík
 
Re: Vel. spoj. roty 85-90, vel. prov. pr. 90-91
Milan Siřinek | email | 21.7.2014 01:29 | id 77275 | nahlásit
Zdravíčko veliteli, sloužil jsem na Kopačce v roce 1986, pak převelen na Zbraslav, jméno Siřinek, byl jsem tam u strážáků, a jako čerstvého mazáka jste mě chytl u brány na černé vycházce, šel jsem na sčítání a pak zase ven, ale měl jsem smůlu a pak mě hlídal se samopalem voj. Prát v baru, pak jste mi dal podmínku 3 dny na tři měsíce, to jsem absolvoval úspěšně, ale utíkal jsem dál, s voj. Nermuťem, který byl u prasat a jezdil pro mléko a žrádlo prasatům, lehl jsem si na korbu a jaký jsem byl, jinak když byl někdo venku tak se při sčítání přeskočilo jeho jméno a vy jste si toho nikdo nevšiml, počet se nezjišťoval, já jsem se vrátil jen ze strachu, že se to provalí, jinak paráda, přijela za mnou moje holka a přespali jsme na prasečáku, kontrolovali jste ostříhání, ale spousta věcí vám unikla, ani rozcvičky neprobíhali podle vojenských představ, strážný na špaku vše hlídal, když stál vevnitř, tak hošani leželi a když začal předpisově chodit dokola, tak byl někdo ze zelených venku, na strážnici jsme měli asi dvakrát bečku, ráno jsme to jako mladí vydrhli octem a vy jste zase nic nepoznali, bylo to fajn, hlavně když jsme byli bažanti, pak už to bylo o ničem, několikrát jsem si odklikoval své číslo, klikoval jsem skoro každý den, byl jsem na mazáky mírně drzý, velice rád jsem před nimi říkal své číslo, zajímalo by mě jestli se dá někde sehnat jména sloužících v tomto období, velice rád bych se totiž potkal s některými vojíny, na strážnici byl se mnou nějaký venca, můj mazák, to jsem byl na měkko, když jsme se venku loučili a roztláčeli zil, ještě by mě zajímalo proč byl u spojovací roty plný sklad revolverů, stěhovali jsme totiž bedýnky a jedna se rozsypala, tak ať Vám slouží zdraví a jestli máte nějaké fotky, tak je sem šupnětě, utíká to.......
 
Re: Re: Vel. spoj. roty 85-90, vel. prov. pr. 90-91
Miroslav Handler | email | 17.10.2014 19:48 | id 80168 | nahlásit
Nazdar Milan, tvoj mazák sa volal Vinco Vašek a bol z Košíc. Pamatám si na teba. Bol si mierne spurný . Aj Ja som Ťa dal zopár krát klikovať keď si nevedel číslo. Vždy si vybafol svoje :) . Bol som vodičom 107,
 
Re: Re: Re: Vel. spoj. roty 85-90, vel. prov. pr. 90-91
Ota 3/85-9/86 | 19.10.2014 00:54 | id 80221 | nahlásit
Jo, jo, jo už si vzpomínám na Vincu i na mistra Siřínka. Oba dva dost dobrý kousci.
 
Re: Re: Re: Vel. spoj. roty 85-90, vel. prov. pr. 90-91
Milan Siřinek | email | 30.12.2014 02:32 | id 83261 | nahlásit
Jasně, že si tě pamatuju, Handler z Handlové, když mi dal nějaký mazák dvacet, tak jsem říkal, že kvůli dvaceti klikům si nemá cenu lehat, to vás trochu točilo, někdy se mi jich podařilo nasbírat i 200 za den, dnes jsem rád, když jich udělám deset, moc se mi líbilo, když jsem jako strážák byl na špaku a vy jste měli rozcvičku, když vyšel furťák na kontrolu, tak jsem měl jako upozornění chodit dokola, párkrát jsem, ale zůstal vevnitř a vy jste si jako staré mázy vykuřovali v trávě, nebezpečí se blížilo, Kachna měl rád výmaky, pak jste dostali pojeb, dvě kola kolem ostrůvku a já jsem spokojeně začal zase chodit dokola, už si nepamatuju kolik jsem za to tenkrát dostal, ale pod stovku to nebylo, pošlu fotku, mám barevnou z konce vojny.....
 
Re: Re: Re: Re: Vel. spoj. roty 85-90, vel. prov. pr. 90-91
miroslavhandler | email | 12.6.2015 00:19 | id 91138 | nahlásit
Milane, chystam sa pozriet stovezatu a aj kopacku tento rok. Rad by som sa stretol ak mas zaujem. Zaspominat :-) :-)
 
Re: Vel. spoj. roty 85-90, vel. prov. pr. 90-91
Ota 3/85-9/86 | 2.10.2014 01:56 | id 79631 | nahlásit
Zdravím veliteli. Na Kopačce jsem sloužil 3/85-9/86. Začal jsem sloužit pod "tátou" Srchem (ten mě dusil, kuchyň - stráž - kuchyň pořád dokola, pak udělal změnu, stráž - kuchyň - stráž, přesto k němu nechovám zášť a výčitky) a skončil pod Vaším velením. No svatý jsem rozhodně nebyl a podle toho to vypadalo i s výmakama. Když jste mě, mimo jiné, podruhé přistihl při zašívárně v autoparku ,místo ranní rozcvičky, suše jste mi oznámil, "Dědku, jednou znamená někdy, dvakrát znamená zvyk". Asi jste mě opentlil, už nevím jak, to znamená, že pro můj další život to bylo bezvýznamné, ale Vaší hlášku si pamatuji dodnes a v životě jsem se jí řídil. Původně jsem byl technikem R140 v ZILu kterému se říkalo 107 (podle SPZ) později jsem ještě dělal technika na tlf. ústředně na Smíchově. Sloužil jsem s Jirkou Zikmundem (Zindulka - pípák) Miro Handlerem (řidič ZILu) Vlado Dolnák (technik R140). Zaregistroval jsem některé, řekněme, rozporuplné reakce na Vaší osobu. No někdo za ta léta zmoudřel a pochopil a někdo, jak se říká, zůstal na svém. S odstupem času člověk vidí, že jste měl na starosti 40 postpubertálních výrostků jejichž jedinou snahou bylo vše co jde nějak ojebat a dostat se ven za holkama. Kdo někdy řídil takto velkou skupinu lidí tak ví, že to neni nic jednoduchého. Co já si pamatuji tak jste nikdy nikoho nesjel bez důvodu, a po nikom jste se nevozil, včetně mě. Tak že u mě dobrý.
 
Re: Re: Vel. spoj. roty 85-90, vel. prov. pr. 90-91
Miroslav Handler | email | 15.10.2014 21:22 | id 80121 | nahlásit
Otas, to si dobre napisal, máme dobré aj zlé spomienky, ale na zlé sa zabudlo a ostali pekné. Pamatám si ako nás kpt.Blik vymákol ked sme sa vracali z krčmi a za strážnicou nas vymákol.
Nič s toho nerobil.
Velitel , každý si robil svoje. Vy ste riadili nás a My sme museli každý den na pivo. A pri tých každodenných útekoch za zlatým mokom sa nič nestalo.
 
Re: Re: Re: Vel. spoj. roty 85-90, vel. prov. pr. 90-91
Ota 3/85-9/86 | 16.10.2014 17:45 | id 80147 | nahlásit
Ahoj Miro! Vzpomínáš jak jsme jednou málem obrátili 107 na bok??!! Dodnes vidím tu 30ti metrovou rýhu v příkopu. Za to by jsme šli sedět asi na tvrdo. Jednou na nás při cvičení zapomněli. Jako trubky jsme pořád pípali někde pod Cukrákem a ono pořád nic. Za osm hodin jsem zavolal z budky na rotu a tam mi oznámili že je po cvičení. Nikomu nechyběl ZIL, 4samopali a 4vojáci. Nevíš jak se jmenovali naši dva pípaci. Narukovali rok po nás a oba byli hodně šikovní a pípáni jim fakt šlo dost dobře. Bylo by dobré se sejít a prostě jen tak pokecat.
 
Re: Re: Re: Re: Vel. spoj. roty 85-90, vel. prov. pr. 90-91
Miroslav Handler | email | 17.10.2014 20:05 | id 80169 | nahlásit
Pamätám Otik, pamätám. To sme skúšali co tie vozy dokážu. Aj cez to pole keď sme išli a povedal som že prejdeme cez tie stromy, ktoré boli na koci, len tak fŕkali :) a len preto aby sme si skrátili cestu. Myslim ze keď na nás zabudli , to sa nám vtedy pokazila centrála,
Viem že jeden pípak sa volal Macháček,
Oto a si s niekym z našich v kontakte ? Rád by som vedel čo je zo Štefanom Miltákom, Zdenkom Mičom a tak.
 
Re: Re: Re: Re: Vel. spoj. roty 85-90, vel. prov. pr. 90-91
miroslav handler | email | 22.10.2014 23:36 | id 80363 | nahlásit
Oto, mozeme sa dohodnut na stretavke. Chystam sa do Prahy buduci rok. Chcel by som si prejst byvale chodniky , ako u Pinkasu, U Fleku, a tak. Chodim viac na Moravu. Napis na moj email. Rad sa s tebou stretnem a zaspominame.
 
Re: Re: Re: Re: Re: Vel. spoj. roty 85-90, vel. prov. pr. 90
miroslavhandler | email | 12.6.2015 00:16 | id 91137 | nahlásit
Otas, chystam sa do stovezatej tento rok a chcel by som vybehnut aj na Kopacku. Rad by som sa stretol ak budes mat cas. Daj vediet.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Vel. spoj. roty 85-90, vel. prov. pr. 90-91
Michal Brejnik | email | 8.9.2016 20:37 | id 108192 | nahlásit
Zdravím veliteli. Na Kopčačko vzpomínám v dobrém. Sloužil jsem 87-89. K vám na Kopaninu mě vozili každé úterý zabíjet 5 kousků prasat. Na Kurčinu si vzpomínám. Jinak jsem kuchtil na Smíchově. Jednou mě natáčeli na PZH do Tv novin o soběstačnosti PS útvarů.. nstčel to ml. Svěrák. Tak zdravím s pokud zavolá Kjrčina tak zdravím i jeho.
 
Re: Vel. spoj. roty 85-90, vel. prov. pr. 90-91
Petr | 25.5.2021 18:39 | id 156856 | nahlásit
Jako velitel jste sice byl zelený, ale na druhou stranu, na váš dotaz jestli vstoupím do KSČ jsem odpověděl jestli si myslíte že tohle může vydržet, nejen že jsem neměl průser, ale klidně jsem dál dělal velitele řidičky na Smíchově. Já mám špatné vzpomínky spíš na por. Sittu.
 
Re: Vel. spoj. roty 85-90, vel. prov. pr. 90-91
Jaroslav Štěpáník | email | 4.1.2022 23:02 | id 161328 | nahlásit
Zdravím.Nebyl jste v 91 velitelem praporu na Zbraslavi?
 
Re: Vel. spoj. roty 85-90, vel. prov. pr. 90-91
Václav Vaněček | email | 2.12.2023 15:43 | id 175444 | nahlásit
Náhodou jsem se dostal na tyto stránky. Neměl jsem v úmyslu se nijak připojovat a něco komentovat, ale ,,sebespokojenost” velitele s tím jak službu vykonával a následné přiznání, že ani s odstupem času by asi nic nedělal jinak, tak to mne fakt donutilo k reakci. Pro mne to znamená, že jsi se vůbec nezměnil a zůstal jsi stále ,,duševním mrzákem”. Připomenu ti DUHO pár tvých zvrácenost:
Kamaráda jsi nepustil na vlastní svatbu - ještě teď mi zní v uších jak mu při nástupu říkáš, že se hold ožení v zastoupení! Jiného mého spolubojovníky jsi nechal několik dní přehazovat hromadu hnoje za PZH a když měl hotovo, tak tvůj nový rozkaz zněl - ta hromada teď překáží, přecházíš jí zpět! Mne osobně jsi jako můj velitel nepustil na pohřeb mého dědy - nicméně protože jsem byl dočasně převelen na tři týdny do VOZ Stará Boleslav - velitel VOZ se slitoval a pololegálně - proti tvé vůli - mne pustil na tři dny, abych se mohl postarat o babičku, která byla v danou dobu úplně sama s mrtvým dědou! Jen tyto tři příklady jsou jasným důkazem toho, že jsi morální mrzák, který když měl moc, tak kašlali na lidskost! To, že jsi před cvičením nasliboval opušťáky a pak jsi nedodržel slovo - to jsem si s tebou vyřídil ,,za všechny” hned následující cvičení - kapaly Ti v polích jedna centrála za druhou jako kdyby byly na dálkové ovládání. Tvůj vztek mi do dnes kouzlí úsměv na rtech.:-) A nebo jak jsi s oblibou dával noční služby v kotelně, aby jsi mohl celou noc - až do rána - přemlouvat ,,umouněného topiče” , aby vstoupil do KSČ, nebo aby podepsal soc. závazek na vzorného vojína - tak to neřeším - z toho jsem měl vždy prču - jak se snažíš a navíc jsi to asi měl v popisu práce a byl to asi způsob jak si zajistit odměny. Takže závěrem DUHO - možná, že se stane zázrak a DUHO sám sobě přestane lhát, přizná si, že něk
 
???
Václav Vaněček | 2.12.2023 16:24 | id 175446 | nahlásit
Pokračování: Takže závěrem DUHO - možná, že se stane zázrak a DUHO sám sobě přestane lhát, přizná si, že některé věci by už nikdy neudělal a pak se zbaví přezdívky DUHO - důležité ***** - a jako napravený hříšník se bude moci hlásit k PS.
PS: Zdravím spolubojovníky z KOPAČKY
 
Re: Vel. spoj. roty 85-90, vel. prov. pr. 90-91
Petr P. | email | 13.12.2023 09:23 | id 175603 | nahlásit
Tak na tebe teda nezapomenu !!!
87-88
 
Re: Vel. spoj. roty 85-90, vel. prov. pr. 90-91
Michal Brejník | email | 28.5.2024 07:19 | id 178607 | nahlásit
Jó Kurčina!!! Prasečák!!! Rád vzpomínám!! Každé úterý zabíjačka a převoz masa na Smíchov Bláhovi do lednice!!
Pracovní četa
Zdeněk | email | 19.10.2013 18:18 | id 65564 | nahlásit
Zdravím všechny z Kopaniny .
Sloužil jsem tam v roce 1981-1982 byl jsem
u pracovní čety taky jsme měl několikrát směnu
v kuchyni . Je divné že si na to nikdo nepamatuje .
Byl bych rád kdyby někdo odepsal .
Rotu jsme měli tam jak každý píše že jsou to sklady .
Bylo to vedle kuchyně .
Čauky Zdeněk z Prahy
 
Re: Pracovní četa
Jiří Aulík | email | 4.8.2021 20:50 | id 158083 | nahlásit
Ahoj , jasně ,že pamatuji, sloužil jsem tam od 3.1982-9.1983.
Měl jsem prezdívku AUDI
 
Re: Re: Pracovní četa
Milan MAČAI | email | 30.8.2021 14:05 | id 158607 | nahlásit
Ahoj, bol si AUDI náš suprák, dobre si pamätám a tiež aj na pracovnú rotu čo bývala dole pod jedálňou a ako prvá sa sťahovala na Zbraslav snáď v 83, či už 84 roku. Velil im major Boček, že jo? Diogenes from SUD1.1
 
Re: Re: Pracovní četa
Peter Bardáč | 4.4.2022 14:32 | id 163524 | nahlásit
Ahoj. Audi pamätáš na peckyho, jindžíška, pôbiša, zola, koza, čebreňák, fabián,kadák, lonc....... Maj sa hrávali sme futbal zdravím ťa...... Peter Bardáč ,Trnava 4.1982 až 4.1984
Pokračování
DIMI | email | 2.6.2013 18:36 | id 61348 | nahlásit
zlomil si nohu v té spomínané fabrice při koupání,kdy mu noha ujela na mokrém kluzkém dřevěném roštu-dobře zapsaný úraz,ale místo zlomeniny PRAHA.Totiž při koupání došlo k zastavení nebo ztlumení studené vody a najednou voda horká-zmatek-možná nějaká pomsta dělníků-nevím moje doměnka-neměli nás rádi a dávali to dobře najevo?Mirek DIMI
Taky jsem v Z.K. strávil měsíc 1969 15.8.-15.9.1969
DIMI | email | 2.6.2013 18:34 | id 61347 | nahlásit

Jak jsem se tam dostal??"Roční výročí" tenkrát internacionální pomoci-všichni věděli,že okupace sovětskou armádou.
V tu dobu 1968-70 jsem sloužil v Sedleci u Mikulova vkvětnu jsem šel do PŠ-éšky do Zadního Chodova-v srpnu nás "vyhnali" na roční nepokoje do Prahy a ubytovali v Zadních Kopaninách.Cvičný poplach zněl povodeň a ostrý,který jsme slyšeli několikrát POTOPA.Ano v areálu špačkárna a spali jsme ve stanech a v blízkosti si pamatuju dolinku letní kino,kde nám tam promítali filmy-tenkrát letěla ANGELIKA tak všechny díly.Při návštěvách z vel.pohr.stáže ze Smíchova jsme zažili dva velitele PS -genmj..Peprný a Genpor..Šádek-toho prvního zesadili,že dělal doprovod k útěkům lidem z ministerstev do zahraničí v Rovadově a Folmavě.Tenkrát špatně dnes z odstupem doby dobře-a druhého povýšili a udělali myslím velitele západního okruhu na velitele PS.Jinak jsme se jezdili otéčkama a V3S-kama se koupat někde v bízkosti do nějaké fabriky nebo komunálu ,kde dělali plechové skříňky do závodů do šaten.jeli jsme pár km z kopce myslím kolem cesty listnáče,ale nevěděli jsme kam.Jinak s tama výjezdy na POTOPU na Vaclavák-vysílač Strahov-Pohořelec a dokonce jsem hlídal vilu prezidenta Svobody-někde v bízkosti televizního vysílače-Strahov-ještě se hrál zápas Sparta a Kladno asi nějaký pohár a my jsme měli jet do Zadního Chodova,ale Sparta byla vyprodaná a tak soudruzi měli strach,že toho ?síly proti režimu? využijí a tak se pobyt prodloužil ? a Otéčkama jsme prostor kolem Sparty kruhově obstoupili Autama a OT a ?zajištovali pořádek-naše otéčko bylo poflustané slinama až to viselo a teklo dole-po měsíci jsme se vrátili z Prahy do PŠ-ešky do Zadního Chodova otéčkem!!!Tam okamžitě povýšeni do hodnosti desátníka a odjezd na mateřské roty u mne na Sedlec.Toť můj pobyt v Zadních Kopaninách-Ještě jedna perlička nadp.Boroš politik z peéšky dostal medaily za Statečnost za zranění při zásahu na Václaváku-jak k tomu zranění došlo- zlomil si nohu v té spomínané fabrice při koupání,
Vzpomínka
Mirda | email | 19.2.2013 12:51 | id 56996 | nahlásit
V roce 1969 na 1 výročí okupace jsme v tomto prostoru byli ubytováni-dovezli nás na OT-64 ze Zadního chodova z PeéŠky.Pobyt od15.8.-3.9.1969.
Bylo tam polní kino-kde se promítaly tenkrát velmi dostupné filmy.S tama byly výjezdy k televizní věži Strahova na Václavák.Sprchovat jsme se chodili někde v blízkosti byla kovo výroba(skříňky plechové)-ozvěte se "spolubojovníci"
Sněhulák 89-90
Dušan Valigurský | email | 23.1.2013 13:53 | id 55475 | nahlásit
Zdravím Kopaninské psy!!
Jedno oko nezůstalo suché, vzpomínky jsou nádherné, jo vojna krásná, ale krátká.....
Copak asi dělají třeba: Robo Oravec, Jirka Kunyt, Krátký, Fejt, Koperwas, Býček, Švehla, Gregor, Glab, Andrýsek, Zvelebil, Pospíšil!!, Hrabálek, Tesárek, Hruška, Duho-Chovanec, Mistrík, Mastný, Blikson a všichni ostatní?
Škoda, že neexistují seznamy, ochotně bych zorganizoval sraz v hospodě na Ořechu nebo v Řeporyjích, to by byl mazec!!
ROL
Zdenek alias Sádlo | email | 11.3.2012 21:43 | id 43573 | nahlásit
Zdravím,
na Zadní Kopaninu jsem narukoval z Nýrska v 90, fungovala ještě jako spojařská, ale pak z nás udělali rotu ochrany letiště. Koukám že Blikson se zaryl mnohým do paměti :D. Jinak při vzpomínkách na rotu se mi vybaví jméno Roman Jančík, takovej muj zelenej brácha. Takže jestli si to někdy BRÁCHO tady přečteš tak věz že na tebe nelze zapomenout ;-) .
Sněhulák 88-90
Venca | 26.1.2012 21:01 | id 41388 | nahlásit
Oldo, díky za fotky, náhodou jsem našel tyhle stránky a je to paráda zavzpomínat. ZDRAVÍM VŠECHNY SPOJAŘE Z KOPANINY, hlavně mechaniky. Najdu foto našeho čísla a dám to sem.
 
Re: Sněhulák 88-90
O.Vítek | email | 26.1.2012 21:38 | id 41394 | nahlásit
To je taky dost, že se ozve někdo z našich sněhuláků:-) Napiš mi do mailu, domluvíme se i na těch fotkách. Svůj mail jsi tady nenechal. Olda
Spojari zo Smíchova ročník 1972 - 1973
Ján BALÁŽ | email | 27.9.2011 13:36 | id 36532 | nahlásit
Pozdravujem všetkých spojarov, hlavne ďalekopiscov zo spojovacej roty PS 9650 PRAHA, služba od 1.4.1972 -30.9.1973. V priebehu vojenskej služby sme sa sťahovali zo Smíchova na Zadnú Kopaninu. V Prahe bolo určite lepšie, mali sme kde chodiť na vychádzky.
Veliteľ roty kapitán Chodúr. Rád by som si zaspomínal zo svojimi spolubojovníkmi na časy strávené v pohraničiarskej uniforme. Mená na ktoré si spomínam: Hricko, Kociský, Čerge, Hudák, Rausa, Fousek, Bíly,Janočko, Pavlásek, Bednář, Anderčo. Verím, že niektorí z nich číta tieto stránky a ozve sa mi. NAZDAR POHRANIČIARI!!!!
 
Re: Spojari zo Smíchova ročník 1972 - 1973
Dopita Jaroslav | email | 22.8.2012 12:12 | id 49108 | nahlásit
Zdravím Tě, četl jsem příspěvek, sloužil jsem na kopanině od září 1972 do dubna 75, Vel. Chodúr, Kulhavý, Srch, Malák a staršina ? Na kopanině žádné silnice na záchod se chodilo blátem, u rybníčka bylo letní kino, v zimě nebyly ze začátku kamna a ráno když byl sníh tak okny vletěl až na postele. Do Chotče, Ořechu. Řeporyjí do hospody. Pod rotou jsme měli střelnici a běhala se kopaninská steska. Vzpomínám na některá jména Divácký, Válek, Tarr, Likavec, černý, Nevlud, Dziak, Ryba, Pavlenko, Tomaščín, Belánik, Magula, Šenk, Čelko,Weis (jogurt) Martinus, Válek, kuchař Čenda ...a jiní měj se
 
Re: Re: Spojari zo Smíchova ročník 1972 - 1973
Jaroslav Rak | email | 4.9.2012 01:30 | id 49608 | nahlásit
Zdravím všechny spojaře,hlavně radiodálnopisce.Sloužil jsem na Kopanině od dubna 1974 do října 75.S tím sněhem máš Jaroslave pravdu.Měl jsem postel u okna a někdy se do rána udělala na nočním stolku závěj sněhu.Na staršinu si taky nemohu vzpomenout,vím že měl starou Octávii a občas si přivydělával sběrem prázdných lahví od piva,které jsme po vyprázdnění házeli za signálku.Přidávám taky další jména z naší roty. Matoušek,Rešetár,Blažek,Číž,Kruml,Hrdý,Gregorik,Ob šatník,Hodor,Pelach,Adamus,Bašista,Fehér,Fekete,pp r.Novák,čet.abs.Škvor,Rogos,Brož,Pavlík,Jurák,Havel,Randus,Vrábel, ,Gajda,Slepička,Ocásek,Straka, ?a jiní, měj se.
 
Re: Re: Re: Spojari zo Smíchova ročník 1972 - 1973
Jaroslav Rešetár | email | 14.4.2015 13:08 | id 89129 | nahlásit
Pozdravujem z dalekeho Vychodu skoro z Uzhorodu. Moje meno je Jaroslav Resetar a sluzil som v dobe 4/1974 - 9/1975. Velmi casto spominam na krasne chvile stravene na Zadnej Kopanine, aj na gulas u Jardu Raka. Boli to nezabudnutelne chvile "U holubu" u "Pět P" v Slovanskom dome a pod. Mam vsak dojem, ze Ocasek sa volal Vocasek a este jedno meno mi utkvelo v pameti a to Milan Čelko, toho som stretol v Bardejovských Kúpeľoch, nakoľko bol ako prislušnik PZ MV SR na kúpeľnej liečbe v zariadeni MV SR DRUŽBA, v ktorom je pracujem od roku 1978.
S pozdravom a prianím všetkého najlepšieho. Napíšte !!!
 
Telefonisté ze Zadní Kopaniny - ročník 1974 - 1975
Petr Randus | email | 4.6.2017 19:21 | id 117743 | nahlásit
Ahoj, taky se ozývám, i když později. Jmenuji se Petr Randus a vzpomínám si, jak jsem ohlásil poplach z ústředny v Praze staršinovi a on ho okamžitě pískl rotě, až do doby, kdy se s auty stálo u brány a čekalo se na rozkaz, kam se má jet - ale poplach byl jen pro Prahu. A hrál jsem na banjo. Lituji, že vloni nebyl ten sraz v Hranici, těšil jsem se na něj. Tak se všichni mějte fajn - Petr
 
Re: Re: Spojari zo Smíchova ročník 1972 - 1973
Štorek Jaroslav | 1.9.2014 22:52 | id 78694 | nahlásit
Zdravím Vás, na Vaše jméno si bohužel nepamatuji, ale také jsem sloužil na Zadní Kopanině. Nejdříve jsem vozil pitnou vodu s cisternou, a pak jsem vozil radisty a telefonisty na službu do Prahy. Můj velitel čety byl kap. Kulhavý. Bylo by možné získat na něj telefonní číslo? Děkuji. J. Š.
 
Re: Re: Re: Spojari zo Smíchova ročník 1972 - 1973
Zdeněk Jurák | email | 9.2.2016 20:30 | id 101256 | nahlásit
Jardo pamatuješ komu jsi předával auto na Kopanině?
Zdeňa
 
Re: Re: Re: Spojari zo Smíchova ročník 1972 - 1973
Láďa Jedlička | email | 11.11.2017 14:40 | id 122358 | nahlásit
Ahoj Jardo,pamatuji si na tebe,mám i tvou,asi již neplatnou,adresu.Já sloužil u telefonistů,vozil jsi mě z Kopaniny do Prahy na ústřednu.Kpt.Kulhavý byl i můj velitel čety-dobrý člověk.Sloužil jsem 1972-1974.
L.J.
 
Re: Re: Spojari zo Smíchva ročník 1972 -73- 1973
Štefan Cerge | email | 17.2.2023 10:50 | id 170828 | nahlásit
Všetkých poznám Likavec preberal po mne radio
 
Re: Re: Spojari zo Smíchova ročník 1972 - 1973
Ľudovít Likavec | email | 26.10.2023 16:43 | id 174908 | nahlásit
Jaro ahoj, zdraví Ťa Ľudo Likavec. Tatársky biftek, pamätáš.
 
Re: Re: Spojari zo Smíchova ročník 1972 - 1973
Ľudovít Likavec | email | 9.11.2023 14:25 | id 175098 | nahlásit
Ahoj. Po Čergem som bol veliteľom rádia.
 
Re: Spojari zo Smíchova ročník 1972 - 1973
Jelinek | email | 4.9.2012 19:37 | id 49627 | nahlásit
Chlapi zdravím Vás,neznali jste Mílu Bláhu,jsem ze Z.Kopaniny, a byli jsme známí,děkuji,Jirka Jelínek
 
Re: Spojari zo Smíchova ročník 1972 - 1973
Štefan Čerge | email | 11.2.2013 10:19 | id 56552 | nahlásit
zdravím ťa...píšem v otcovom mene sedí tu pri mne...spomínali sme na vojenské časy pozerali fotky z Kopaniny a náhodou sme našli tvoj príspevok....tak sa otec potešil.....a zdraví ťa...Čerge.....
 
Re: Spojari zo Smíchova ročník 1972 - 1973
Pesir Milan | email | 16.1.2015 09:06 | id 84151 | nahlásit
Zdravim vsechny kluky co slouzili na Smichove.Slouzil jsem na Smichove od rijen71az zari73 na vel.rote.Nevzpominam ze se spoj.rota v r.72 stehovala naKopaninu ani kamaradi co semnou slouzili.Poplachy s vyjezdem na Kopaninu to ano,v te dobe tam nestaly zadne ubytovaci prostory.V te dobe vel.spoj.roty CHodur,Malak,Srch,Klimas,KULHAVY -nasel jsem jeho kamarada kdyz jeste slouzil v Krusnych horach.Matne vzpominam na spoj.Hricka,Janocku.
 
Re: Re: Spojari zo Smíchova ročník 1972 - 1973
Cerge Stefan | 30.3.2021 22:33 | id 155334 | nahlásit
Ahoj.Stahovali sme sa v júli 1973 tesne pred civilnom.Pred rotu sme dávali panely.Vsetko od nuly.Vsetkych Vás zdravím.
 
Re: Spojari zo Smíchova ročník 1972 - 1973
Ľudovít Likavec | email | 26.10.2023 16:40 | id 174907 | nahlásit
Jano ahoj. Ja som prišiel do Prahy so Zdenom Tarom. V spojení som so Štefanom Čerge. Obaja sú na Facebooku. Ozvi sa.
jaro 85 - 87
Dušan Prchlík | email | 7.9.2011 09:59 | id 35916 | nahlásit
Zdravím Kopaninské psy. Právě jsem se po shlédnutí fotek vrátil o 25 let zpět. Z mne tady byl VR mjr. Srch a později ho vystřídal por. Chovanec. Jako výkoňák byl rtm. Kurčina a nezapomenutelný ZVT kpt. Žižka alias Kachna. Jako hodný dědeček bývalý PSák kpt. (už si pamatuji jem přezdívku Blik). Vypadá to, že se mi vybavilo celé mládí. Od podzima 86 jsem byl velitelem SRS ( ta už také není) jen po ní na Smíchově zůstaly stožáry od antény. Najde se tady někdo z mého čísla? Všechny známé i neznámé zdravím.
 
Re: jaro 85 - 87
Rony Marha | email | 2.12.2011 13:25 | id 38666 | nahlásit
Blik, alias Drbo. Major Kulhavý. Zástupce pro věci politické.
Zdravím, matně si Tě pamatuji, Dušane. Já byl dálnopisec. Přišli jsme z PŠ Tisová u Sokolova, Ty také, pokud se nepletu.
Před několika lety jsem si udělal na Zadní Kopaninu výlet, jenom tak si zavzpomínat a nafotit si místa, kde jsem strávil zajímavou část svého mládí, na kterou rád vzpomínám. Baráčky stále stály, ale byly tam nějaké sklady, tuším.
Měj se, zdravím. Rony Marha
 
Re: Re: jaro 85 - 87
D P | 13.2.2014 13:45 | id 70799 | nahlásit
Ahoj Rony, já si Tě také pamatuji. Skutečně jsme byli společně na PŠ v Tisové. Dlouho jsem zde nebyl a tak se omlovám, že jsem nereagoval. Náhodou jsem cestoval po vlasti a dostal se až do Tisové, tak jsem se snažil najít kasárna, což se mi povedlo, ale je to soustava polorozbořených baráků. Kdeže je sláva PS v ČSSR. Měj se hezky ještě jednou zdravím Dušan
 
Re: Re: Re: jaro 85 - 87
Libor Svoboda | 26.7.2014 01:27 | id 77481 | nahlásit
Ahoj chlapi
Náhodou jsem padnul na tyto stránky a tak se taky připojím.Nejsem sice jaro 85-87, ale podzim 85-87.Ale s váma oběma jsem sloužil.Dělal jsem totiž telef.mechanika na ústředně.Přišel jsem do Prahy na jaře 86 jako "mladej" vašeho čísla.Myslím,že se jmenoval Roman Mozr.Jenže záhy po mým příchodu udělal průser a tak ho šoupli do Tisové.A mě poslali na školení do Bartolomějský na vnitro.Takže ústřednu jsem přebíral někdy na začátku června 86.Pak mi poslali ještě z Tisový kolegu-Jožu Baláže.
Na vás oba si pamatuju i když jsme se vídali jen o službách na Smíchově, protože já na rotu na Kopačku nejezdil.Pamatuju si,že Rony Marha furt seděl v dálnopisácký místnosti a dřel angličtinu.Tehdy jsme se mu smáli, k čemu to potřebuje.Kdybychom věděli, že za pár let to bude skoro nutnost.
Tak se chlapi mějte , zdraví Libor S.
 
Re: Re: Re: Re: jaro 85 - 87
Ota 3/85-9/86 | 2.10.2014 02:13 | id 79632 | nahlásit
Ahoj borci, Vaše jména mi něco říkají. Libore tobě jsem "předával" ústřednu na Smíchově i s Balážem.
 
Re: Re: Re: Re: Re: jaro 85 - 87
Miroslav Handler | email | 15.10.2014 21:04 | id 80120 | nahlásit
Nazdar Otas, hlasi sa vodič 107 .
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: jaro 85 - 87
Libor Svoboda | 4.6.2015 15:39 | id 90895 | nahlásit
Nazdar Oto
Tak jsem zas po dlouhý době zabrousil na tyhle stránky a nestačím se divit,co bývalých "spolubojovníků"se tady vyrojilo.Samozřejmě,že si na tebe pamatuju.Sice v těch dobách před 29 lety byly chvíle kdybych tě nejraději zakous,ale když na to vzpomenu,tak jako mazák jsi byl ke mně férovej.Takže všechno dobrý.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: jaro 85 - 87
Josef Mottl | email | 23.11.2014 19:48 | id 81538 | nahlásit
No nazdárek Libore čoveče a já byl zase ten věčný štoura co se do všeho furt vrtal a přebíral jsem ústřednu po tobě. Stále si pamatuju jak jsi říkal. Motýle já tě zabiju. Jožu Baláže jsem samozřejmě zažil také.
Kdyžtak se někdo kdo se tu oběví a bude vědět o koho ozvěte. Rád pokecám a nebo se sejdem někde na pivo. Já se s nikým od té doby nepotkal. 605758740
Lasky 90-91
Zdenko | email | 19.1.2011 23:16 | id 25313 | nahlásit
Nazdar chlapi.Ja som tam býval.Slúžil som u najprv u OPK Ruzyne a potom u VOL.Behával som.Povolil mi to Npr Eviak a Pplk.Šlahóunek.Pamätá sa niekto na to obdobie?Nadsluhoval som najdlhšie.Mal som frajerku v Jinočanech a aj v Prahe.Volali ma Jack,alebo Lasky.Aj som sedel.Moje číslo boli.Hrobský,Tóth,Štrébl,Ryba,Drtina,Shenak,Koller,Škři pec,Novák atď.Raz som sa opil z Hrobským na vianoce na letisku.Tam nám bol veliteľ Kpt.Patera.Tam bolo super.Kto sa pamätá,nech sa ozve.
Ročník 86/88
Dano 86/88 | email | 8.1.2011 00:13 | id 24765 | nahlásit
Nazdar chlapi, je tu niekto z rokov 86/88? Dnes som našiel túto stránku ani neviem ako. Na tej strážnici som strávil zopár nocí a koľko kilometrov nachodil okolo signálky. O špaku ani nehovorim. A Duho nas chodil vymaknut. Bohatstvo, teraz si na to spominam ako keby to bolo včera. Tie schody pod kuchynu viedli do kotolne, istý čas som tam aj kúril. Ozvite sa chalani, pokecame alebo sa mozme aj stretnut v krcme v Ořechu. Dakujem za tie fotky, paradne spomienky.
Dano, Bratislava.
Foto Zadní Kopaniny
Olda V. | email | 9.9.2010 19:29 | id 20087 | nahlásit
Tak pánové, dneska jsem si udělal "malý" výlet ze Znojma a nafotil (samozřejmě po předchozí domluvě) i vnitřek areálu. Naše bývalá rota je neuvěřitelně zarostlá a pomalu chátrá. No však uvidíte. Fotky se pokusím co nejrychleji zpracovat a umístit na web.
 
Re: Foto Zadní Kopaniny
milan | 21.9.2010 16:14 | id 20381 | nahlásit
jestli tě zajímá co bylo v zapečetěném skladu,tak ti to napíši. Jednou jsme tam byly v roce 1986 naložit několik dřevěných beden, to když jsem tam sloužil a
pár beden bylo polorozbitých nebo špatně stlučených
a z jedné bedny vypadly v papírových obalech úplně
nové revolvery, nádherné devítky, pokud byly ve všech
bednách, byly jich tam tisíce. Škoda, že jsi nevyfotil vnitřek strážnice, moji klikařskou budovu, čau
 
Re: Foto Zadní Kopaniny
Milan | email | 4.10.2010 17:57 | id 20879 | nahlásit
Máš môj obdiv priateľu a chcem sa Ti poďakovať
za krátky exkurz na dôverne známe miesta našej mladosti. Asi to nebolo ľahké, na vlastné oči vidieť zánik a zmar našej - občas milovanej, zároveň zatracovanej Kopačky. Koniec koncov asi to tak má byť. Z prachu si vzišiel a v prach sa obrátiš...

Diogenes of SUD 1.1
 
Re: Re: Foto Zadní Kopaniny
O. Vítek | email | 4.10.2010 22:53 | id 20891 | nahlásit
Není zač Milan, vždyť to dělám pro nás, pro všechny.........
Pozdrav Kopaninskym vlkom
Fero | 12.6.2010 19:58 | id 17103 | nahlásit
zdravim starych Kopaninskych vlkov. Za mojej ery sme sa akurat stahovali do novej roty. Rocnik 9/78.Bolo tam toho ovela menej ako na tychto obrazkoch, ale aj tak som si zaspominal.Stara dobra krcmicka v Slivenci , zasobovala nas pivom co sme vozili vo varniciach ked sme isli na Barandov pre vodu.
To su uz len spomienky.
radiotelegrafista na R 118 -ke
 
Re: Pozdrav Kopaninskym vlkom
Milan | email | 24.12.2010 15:18 | id 23937 | nahlásit
Všetkým starým a ešte starším kopaninským vlkom prajem pekné vianočné sviatky a veľa úspechov v Novom roku
Diogenes from SUD 1.1
 
Re: Pozdrav Kopaninskym vlkom
Miloš Hofman | email | 25.7.2014 18:15 | id 77461 | nahlásit
Ahoj Fero,všechny Kopaninský vlky zdraví Hofik Na této rotě jsem byl od jara 79 do podzimu 80.Z těch fotek je mi tak trochu smutno.Vzpomínám na Juru Pačesa,Ládu Zacha,Vaška Kolaříka,Jardu Rječickýho,Pepu Uherka Jirku Vodáka Luboše Sekaninu a na ty zelený majora Srcha, por.Marouneka,nadpor.Nováka a na všechny kteří mě vypadly z paměti,vždyť je to 35let.Na pivo jsme jezdili v prázdné cisterně na vodu a na zpět se službou,která se vracela z denní ze Smíchova.
Pípák Miloš Hofman.
 
Re: Pozdrav Kopaninskym vlkom
Vašek Kolařík | email | 14.8.2014 23:14 | id 78137 | nahlásit
Fera si pamatuju z tohoto ročníku jenom jednoho a to Czesneka. Trefil jsen to? Hledal jsem postupně několik kamarádů z vojny,s několika jsem i v kontaktu, některé se mi kontaktovat nepodařilo. Např. Juru Pačesa. Ale tento odkaz mi poslal např. Hofi. Mirka Rašku vidím docela pravidelně a stejně tak i Pepika Kráťu. Čus
voda s h-čkem
zdenko pôbiš-tutulik | email | 31.5.2010 18:54 | id 16666 | nahlásit
tak tiež som tam služil v rokoch 81-83. ako vodič fekalu ktory som dostal po pomajzovy.druhy rok som vozil h2o.zdravim npr. MONU Z BENEšOVA.
 
Re: voda s h-čkem
Milan | email | 1.6.2010 11:16 | id 16706 | nahlásit
Jar 83-Jeseň 84 - to sme tam mohli nejaký čas stráviť aj spolu, ak si nešiel do civilu na jar. Takže vodu z Barandova? MONA ešte za nás postúpil na veliteľa autoroty na Smíchov. Ja som bol Kuťov mladý od telefonistov a bral som po ňom družstvo aj SUD. Veliteľa čaty sme mali vtedy - světe div se - záklaďáka podporučíka. Po tých rokoch si však za boha nespomeniem, že by nám bol slováčisko vozil vodu!
 
Re: Re: voda s h-čkem
Zdeno | 8.6.2010 10:10 | id 16975 | nahlásit
nemôžeš si spomenuť lebo som odchadzal na jar.Ale bol tam môj bratranec Tynda .H.
 
Re: Re: voda s h-čkem
milan | 28.8.2010 10:57 | id 19720 | nahlásit
byl jsem tam v 1986 velitel roty major táta, a potom nějaký vypatlanec kapitán, kterému říkali kachna, hodně se tam klikovalo, ale bylo to super
 
Re: Re: Re: voda s h-čkem
Olda | email | 28.8.2010 17:47 | id 19728 | nahlásit
V roce 89, kdy jsem tam byl já tak ten dotyčný velící důstojník nadporučík (kapitána dostal snad až ke konci roku) měl ještě přezdívku Duho - Důležité h...o :) Namyšlený to důstojník, asi málokdo z kluků ho měl rád, neuměl se za vojáky totiž postavit. Politruk byl major Kulhavý, v roce 89 šel akorát do důchodu a měl zvláštní přezdívku - Blikson (dodnes nevím proč), zástupce velitele byl nějaký npor. Mistrík, taky "vzácný" to člověk a technika dělal por.(?) Čermák alias Jočo - možná jeden z nejlepších z povolání na rotě. Velitelé čet byli Klíma a Skřivánek - mladí to kluci těsně po škole.
Jinak ty kliky ty sedí. Některý den nebyl problém si jich "nastřádat" i 500 :)
 
Re: Re: Re: Re: voda s h-čkem
Marcel Hruška | email | 22.9.2010 18:00 | id 20425 | nahlásit
Čau, Bliksonovi trochu cukalo oko ( blikalo ) a po celou moji vojnu mu v kanceláři blikala zářivka :-D Nenechal si ji vyměnit , i když jsem mu ji jako kotelník - udržbář vyměnit chtěl. Koupil si tehdy novou Škodu Garde, myslím žlutou a kluci mu pod ní vylili litr oleje, tak byl od něho na celý den klid, jak to chudák zjišťoval odkud to vyteklo :-D
 
Re: Re: voda s h-čkem
Peter | email | 3.4.2015 21:12 | id 88597 | nahlásit
Zdravím všetkých PS-ákov.
Slúžil son ma Kopanine ako telefonny a dialnopisný mechanik v r.82-84 Janko Čebrenák bol v baterkárni.Spomínam si aj na Pôbiša.
Milan aj na teba si pamätám slúžievali sme ako dozorčí kuchyne s tým kuchárom čo ho vykúpali v rybníčku keď sa mu nepodaril obed,čo sa stávalo často.
 
Re: Re: Re: voda s h-čkem
Milan | email | 24.12.2015 16:25 | id 99295 | nahlásit
A Ty si Peter čí? Matne sa mi vynára, že na Smíchove sme mali mechanika tohto mena a bol to náš mazák. A tuším to bol Oravák z Nižnej a či? Bol jeden ročník so Seberom a takým prispatým blonďákom z ústredne. Ale na toho malého jedovatého baterkára si spomínam veľmi dobre.
Diogenes from SUD 1.1
 
Re: Re: Re: Re: voda s h-čkem
Peter | email | 29.2.2016 14:10 | id 102127 | nahlásit
Ten baterkar bol Pišta Čebreňák z Kráľovského Chlmca.
Zašívali sme sa v baterkárni aj s Petrom Bardáčom.
 
Re: Re: Re: Re: Re: voda s h-čkem
P.Bardáč | 29.2.2016 20:35 | id 102150 | nahlásit
Čebreňák Jano zo Stredy nad Bodrogom. Zdeno Pôbiš,Lontoš, Lieskovský, Miro Lonc,Jano Koreň, Prachař,Zolo,Jindříšek, Kratocvíl,Škvor Miro, Pařízek, Kutaj,Votruba,AdamecNemczyk,Jasenovec,Marcel Brož, Nehoda,Ďurka,Kadák Peter, aj ty Milan Veselý Roman Bláha Mencl,Milan Liška ,Tauš, KadeřávekJasanovec ,Sebera',Zdenek Havelka Mirek Sůva,Elkčner,Kazáň,ten poplašený jaj,jaj Filipko Milan,Peter Kopidlanský, ako jediný nadsluhovač Jiří Lukeš,Bujný Ivan,Janoušek.........
Bol to ročník1982 až 1984, ale niektorí skôr.
Všetkých pozdravujem ,nech sa Vám darí .
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: voda s h-čkem
milan | email | 21.8.2016 16:48 | id 107752 | nahlásit
Aha! Zbadal som tu Bardyho, Petra Bardáča z Ružindola. Tuším sme sa stretli pred pár rokmi na futbale v Trnave, v časoch, keď sa na to ešte dalo pozerať. Ako žiješ starý brachu?
Diogenes from SUD 1.1
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: voda s h-čkem
Jiří Aulík | email | 4.8.2021 20:54 | id 158084 | nahlásit
AHOJ, taky vzpomínám, sloužil jsem tam jako pípak, od 3. 1982-9.1983.
říkali mi AUDI
 
Re: voda s h-čkem
Tibor Kosec | email | 4.11.2012 08:44 | id 51758 | nahlásit
Servus Zdenko Pôbiš, pamätáš sa ešte na Koseca z autoroty z dielní? Som zvedavý ako sa Ti darí? tel 0917 321 334 Zdravím všetkých PS ákov.
 
Re: voda s h-čkem
Tibor Kosec | email | 4.11.2012 08:44 | id 51759 | nahlásit
Servus Zdenko Pôbiš, pamätáš sa ešte na Koseca z autoroty z dielní? Som zvedavý ako sa Ti darí? tel 0917 321 334 Zdravím všetkých PS ákov.
 
Re: voda s h-čkem
František | 25.7.2022 18:40 | id 166127 | nahlásit
Pomajz byl o rok starší od tebe, pokud si dobře vzpomínám. Já od tebe o 1/2 roku.
Sis na Kopačce
Bobr 89-91 | 9.5.2010 08:57 | id 15794 | nahlásit
Okolo Kopačky a výběh pro smečku 2 psi od strážnice k ČOVce(tam se dalo zdrhnout-podlézt ;-) ) a na druhou stranu KPéčko až k rotě.Na strážnici-bedna-deník-razítko(Zkrat způsobený zvěří) pes u dveří,kdyby šel DDRák na výmak a strážák zašitej v péesce s RFkou ve výklenku za prasečákem. A jak už někdo psal na špaku s kukrem prima výhled.Nevíte,kdo udělal do špaku ty průstřely :-D?
 
Re: Sis na Kopačce
Milan | email | 9.5.2010 18:40 | id 15805 | nahlásit
Dík priateľu za mail a vyvinutú iniciatívu. Tentokrát som naozaj na mäkko. V našich časoch sme fungovali bez psov, lebo SIS bola taká deravá, že by nám zdrhli. Zažil som, ako nový náčelník štábu praporu , čo prišiel priamo z hraníc, nám ju v noci zvonku preliezol a vybral celú stráž aj s dozorčím roty. Nešťastníci skončili do rána v base u armáďákov. Hovorilo sa tomu
"U Zdeňka". To bol veliteľ posádky, ktorý chlapcov od PS z duše nenávidel. Nebolo väčšej potupy, ako keď ti poodtŕhal psíčkov z klopy saka.
 
Re: Re: Sis na Kopačce
P.Bardáč | 6.3.2016 11:17 | id 102387 | nahlásit
Ten čo prešiel cez SIS bol kapitán Široň. A viem, že ho po druhom pokuse chytili a nechali ležať na zemi. Dostali za to opušťáky. Veliteľ stráže Dušek,alebo Kazáň. Cez signálku prešla aj dokonca srnka. Ročník 1982-1984
 
Re: Re: Re: Sis na Kopačce
milan.p | 6.3.2016 11:33 | id 102388 | nahlásit
ozvi se +420601302115,nebo dej kont.na tebe
 
Re: Re: Re: Re: Sis na Kopačce
Peter Bardáč | email | 25.5.2016 13:27 | id 105004 | nahlásit
Pošlem aj foto ,ale neviem na akú adresu.
 
Re: Re: Re: Re: Re: Sis na Kopačce
P.Bardáč | email | 25.5.2016 13:29 | id 105005 | nahlásit
bardy306@gmail.com
Zde již nelze dále reagovat
kopanický šoféři velitel nadpor. Fiala
petr svoboda | 6.5.2010 19:30 | id 15700 | nahlásit
sloužil jsem tam vroce 1979 potom jsme se stěhovali na smíchov zdravím všechny z vol letiště ruzyně.
Sluníčko zapadlo za Kopanický špak ... ;-)
Bobr 89-91 | email | 5.5.2010 15:16 | id 15657 | nahlásit
Pane desátníku, svobodník Kovařík hlásí příchod.Během mého civilu se právě stala MU a vytěžováním svědků se zajišťují vzpomínky doličné a tak zdravím staré psy z Kopačky - spojení navázáno!
Oldo - Dííík
 
Re: Sluníčko zapadlo za Kopanický špak ... ;-)
O. Vítek | 5.5.2010 16:52 | id 15661 | nahlásit
Není zač svobodníku. Děkuji za hlášení a zařaďte se!
:-))))))))
Jsem Míro zvědavej, kdo se z tvého čísla tady objeví jako první.......
 
Re: Sluníčko zapadlo za Kopanický špak ... ;-)
robert oravec | email | 22.9.2010 15:37 | id 20417 | nahlásit
Kovariku, kua, spal som kusok od Teba vpravo hore, ci dole... uz ani neviem....pamatas si ma?
 
Re: Re: Sluníčko zapadlo za Kopanický špak ... ;-)
Bobr 89-91 | email | 24.9.2010 13:05 | id 20493 | nahlásit
Serus Robo :-D Pravda že sa pametám. A spal si dole. Napíšu ti na mail. Zatím se měj"starý pes" ;-)
 
Re: Sluníčko zapadlo za Kopanický špak ... ;-)
Milan | email | 23.9.2010 18:53 | id 20466 | nahlásit
Reagujem na zmienku o Blikovi. Ešte za nás to bol chlapík v plnej sile a to oko sa mu najviac rozblikalo, keď bol poriadne nas...tvaný. Dozorný cez ústredňu pri slolíku posielal echo že Blik je v teréne a on sa medzitým vrátil a všetko si vypočul. To ste mali vidieť ten šrumec. Neviem čo lietalo viac, dozorný, alebo ústredňa, ktorú vytrhol zo steny. Mal bohovský nos na výmaky, ale musím povedať, že občas dokázal byť aj nad vecou.
Zdravím všechny Kopaninské spojaře!
Oldřich Vítek | email | 4.5.2010 20:27 | id 15626 | nahlásit
Tak chlapi, A máme tady tu naši proklínanou a zároveň i milovanou rotu, ze které jsme to měli tak daleko na vycházky. Doufám, že můj ročník podzim 88-90, se tu konečně po tolika letech taky sejde. Zdravím všechny staré Kopaninské psy!
Olda Vítek Znojmo- sálový to mechanik TÚ na Zbraslavi :-)
 
Re: Zdravím všechny Kopaninské spojaře!
robert Oravec | email | 22.9.2010 15:39 | id 20418 | nahlásit
Oldo, zdravim Ta, pamatas si este na mna? ja som bol o polrok mladsi a hraval som s Andrysom na gitare :-) videl som Ta na fotkach a hned som si ta vybavil, si pasak, ze si to nafotil a dal dokopy, uplne mi padala sanka, ked som to po tolkych rokoch videl, super RETRO....DiiiiiiiiiK
 
Re: Re: Zdravím všechny Kopaninské spojaře!
O. Vítek | email | 22.9.2010 16:18 | id 20420 | nahlásit
Zdar Robo!! No to víš, že si tě pamatuji! Spurnej sněhulák :))))
To je taky dost, že jsi zabrousil na tyto stránky. Z tvého ročníku jsi zatím jediný, který se ozval. Já už s Mírou Kovříkem pomalu plánuji sraz, tak to nás už bude za chvíli víc, než do mariáše :)
Napiš mi do mailu jak žiješ a tak. Pokecáme, zavzpomínáme.
Zatím zdar a sleduj dál tyto stránky.


Přidáváte nový komentář
plus okno minus
... lze napsat ještěznaků
Ochrana proti spamu. Napište číslo stodvacet:


   


  • hvězdičkou * jsou označena povinná pole
  • maximální délka textu komentáře je 2000 znaků
  • odřádkování textu komentáře (ENTER) zůstane zachováno
  • HTML tagy nebudou použity
  • WWW adresy budou automaticky převedeny na odkazy
  • reagovat lze pouze do 5 úrovně
  • vyhrazujeme si právo smazat nevhodné příspěvky

Zadní Kopanina - spojovací rota HS PS OSH

Okres: Praha

GPS: 50°0'9.044"N, 14°17'56.138"E

Najít na mapě

Spojovací rota HS PS OSH leží asi kilometr západně od posledních budov obce Zadní Kopaniny a 1,5 km jižně od obce Ořech.
Právě z obce Ořech vedla k rotě asfaltová silnička, po které se také jezdilo (cesta ze Zadní Kopaniny byla pouze polní). Celý areál leží uprostřed polí a býval obehnán SiS, která měla kolem celého areálu délku přes kilometr. Ostraha se zajišťovala ze strážnice, umístěné hned u vjezdu. Špak býval posunut o kousek výš, u panelové cesty k budově roty. Nejseverněji byla umístěna montovaná budova samotné roty. Topení a ohřev vody v ní zajišťovala naftová kotelna. Samozřejmě nesmělo chybět ani nástupiště roty, hřiště, návštěvní místnost (samostatný domeček s jednou místností) a překážková dráha. Další budovy, které jsou umístěny jižně od roty, zajišťovaly provoz. Nechyběl kuchyňský blok s jídelnou, v dalších bývala učebna a sklady. Úplně nejjižněji se nacházela budova PZH, kde se chovala prasata, a o které se neustále staral jeden pověřený voják. Na východní straně areálu ještě býval autopark spojroty, sklady NZ a muniční sklad.

V dnešní době celý areál patří k MV a jsou v něm umístěny sklady.


Popis objektů spojovací roty v 80. letech:

1: Hlavní budova roty.

2: Autopark a sklady NZ.

3: Kuchyně s jídelnou a školící místností.

4: PZH (prasečák)

5: Strážnice areálu roty a jediný vstup do objektu.

6: Hřiště (u něho se nacházela i návštěvní místnost - malý zděný domeček s jednou místností) a kůlna, kde bývaly uschované věci pro hraní míčových her.

7: Překážková dráha (PD).

8: Místo pozorovatelny - špaku.

9: Budovy skladů - a jsou to i ty zbylé, nepopsané budovy.
A2010-05-02 20:21:22 U2015-10-06 18:10:07 TG168