Objekty PS

« Zpět | Jdi na seznam | Obnovit | Vaše komentáře (36)

(pro změnu obrázku můžete použít CTRL + šipky ↔ numerické klávesnice)
1 foto (Ondra) z celkových 11

Foto 1
Dodnes dochované bytovky důstojníku v zaniklé rotě Ulrichov
Foto 1 Foto 2 Foto 3 Foto 4 Foto 5

Autor: Ondra | Pořízeno: 2007 | Foto: 5 fotek

Foto 6 Foto 7 Foto 8 Foto 9 Foto 10 Foto 11

Autor: J.Lulek | Pořízeno: | Foto: 6 fotek



Vaše komentáře...
Přidat nový komentář...
Tablo
M.H. | 18.9.2016 15:41 | id 108480 | nahlásit
Zdravím všechny. Zajímalo by mě tablo rota Ulrichov rok 1958-60. Adresa která na tablo odkazuje - img294.imageshack.us - nemožu otevřít. Poradí mě někdo? Děkuji.
 
Re: Tablo Ulrichov
Psovod | 15.10.2016 20:28 | id 109247 | nahlásit
Tablo jsem uložil znovu sem:
https://s14.postimg.org/8w3z6j9c1/ulriichov.jpg
 
Re: Tablo Ulrichov
Psovod | 15.10.2016 20:32 | id 109248 | nahlásit
aha, ono se to tablo zmenšilo, takže v původním větším rozlišení:
https://postimg.org/image/7h2eht88t/
Vzpomínky pamětníků
Jan Ciglbauer | email | 8.7.2011 11:37 | id 33411 | nahlásit
Dobrý den. Rád bych oslovil všechny bývalé ochránce hranic z Novohradských hor, kteří by byli ochotni sepsat své vzpomínky na svou službu na hranicích. Po delší době jsem opět začal pracovat na těchto stránkách: www.novohradskehory.… kam bych rád vzpomínky zařadil. Budu rád, když se mi kdokoliv z vás ozve na email: ciglbauer@seznam.cz
 
Re: Vzpomínky pamětníků
Zbyněk Večerník | email | 14.1.2012 23:55 | id 40775 | nahlásit
Zdravím,sloužil jsem na Pohoří v letech 67-69 jako provianťák.Nějakou historku i fotku mám.Byl jsem se tam i podívat a chystám se tam na kolo,možná už letos.Zajímalo by mě,jestli se Ti někdo ozval zejména z těch ročníků kdy jsem tam sloužil.
Zbyněk
ulrychov dohady o rotach
Honza Cetvinsky tygr | email | 5.1.2011 18:05 | id 24611 | nahlásit
ČTU VAŠE VSPONINKY A VAŠE DOHADY O ROTACH ULRICHOV POHOŘÍ A PŘIBRÁNI BYLI ROTYja jsem sloužíl na Cetvinach 84-85 a na m je politruk Blabla osobně ukazoval ve dvou případech rujiny protože pohoří ještě stálo a o tu délku dratu byla delší než 10 km stači se projet autem zTiche na leopoldov a přidat asi 2km ke styku se žofínem a dohady skonči tato cesta vedla přesně podel drátu Sis ještě mě boli nohy jak isem to chodil a zatrest i dvakrat ráno levou stranu večer pravou tak se mějte hesky a už se nehádejte rači tam napište nějake vesele vspomínky my jsme o vás rádi četli v cetvinske kronice jake to bylo v dobje ezochu
tablo 1958 - 1960
Psovod | 31.10.2010 02:48 | id 21670 | nahlásit
tablo roty Ulrichov i s obrázkem roty je tady:
img294.imageshack.us…
 
Re: tablo 1958 - 1960
cetvinský tigr | 31.10.2010 07:32 | id 21671 | nahlásit
Zajímavé.Za naších časů v 80-tých létech se už tabla nedělali.Asi to zakázali za normalizace v 70-tých létech.
 
Re: Re: tablo 1958 - 1960
Oldřich | 31.10.2010 08:08 | id 21672 | nahlásit
Oficiálně tabla,nebo kreslené bankovky furťáci neměli moc rádi.Službu u PS brali jako čest.Tabla a bankovky to svým obsahem mnohokrát znevažovaly.Napřiklad nahýma dívkama,nebo různyma výrokama o sexu,alkoholu a o veliké radosti z ukončení ZVS.Proto se to většinou dělalo skrytě.Zdravím.
 
Re: tablo 1958 - 1960
Dana | 6.4.2011 09:20 | id 29789 | nahlásit
Na Ulrichov jsem narazila v rámci ,,sčítání obyvatel " v roce 1960 jsem se tam vyskytla coby čerstvě narozené mimino.Otec byl v té době voják z povolání .
 
Re: tablo 1958 - 1960
Karel Fürst | email | 18.2.2013 14:13 | id 56944 | nahlásit
Milý hochu, tablo je krásné ale příliš malé na to, abych tam někoho poznal. Na rotě jsem byl do první poloviny roku 1958 (v lednu 1959 jsem odcházel do civilu), takže bych tam některé hochy "mazáky" měl poznat. Pokud můžeš, pošli mi tablo ve větším měřítku a sděl mi prosím, kterého psa jsi měl. Díky Karel
Fotky - Dolní Přibrání
PS | email | 25.4.2010 21:53 | id 15366 | nahlásit
Žádám všechny, kdo vlastní nějaké fotky roty na Dolním Přibrání, nechť je zašlě správci stránek Vojensko, ze účelem založení odkazu uvedené roty,
Dolním Přibrání. Děkuji.
TO: kakov - prispevek 4.3.2010 00:06
Psovod | 5.3.2010 01:42 | id 13150 | nahlásit
Koukám, že tu dislokaci 15. bPS už máš, takže je jasný, že Ulrichov a Terčí Ves jsou dvě historicky zcela jiné roty. Já si to myslel hned, ono nebylo zrovna obvyklé, aby se roty přejmenovávaly. Jméno roty vznikalo i zanikalo spolu s rotou.
Pokud jde o tu tvou úvahu, že v Terčí Vsi sídlil útvar PS SNB 9600, tak to máš pravdu. Podařilo se mi zjistit tohle:

PÚ SNB 9600 rok 1946
1. prapor - České Budějovice
roty: Nová Bystřice, TERČÍ VES, Frymburk, Nová Ves, Knížecí Pláně
Fakt je, že v Novohradkách se v souvislosti se stavbou EZOHu hodně s rotama hýbalo, takže je v tom trochu zmatek. Zajímavé je, že v 80. letech měly roty 15.bPS vštšinou úseky délky 5 až 10 km, (běžná délka) jediné Cetviny střežily přes 20 kilomerů, což je dost unikátní délka SISky připadající na jednu rotu.
-------
 
pokracovani
Psovod | 5.3.2010 01:52 | id 13151 | nahlásit
O Ulrichovu se píše i tady:
www.zanikleobce.cz/i…
 
Re: pokracovani
Herslak | email | 7.3.2010 12:19 | id 13292 | nahlásit
wstag.jcu.cz/portal/…
Rps Ulrychov byla zřízena roku 1957 poblíž vrcholu 1 003 m, v místech kde
se nacházel přechodový kanál bratří Lacinů. Po skončení éry agentů byla v roce 1962
zrušena.
 
Re: Re: pokracovani
Herslak | email | 7.3.2010 12:24 | id 13294 | nahlásit
Diplomová práce:Stůj, ruce vzhůru! Tady Pohraniční stráž. Kdo tam?
Česko - rakouská hranice v oblasti Novohradských hor v letech 1948-1989
 
Re: TO: kakov - prispevek 4.3.2010 00:06
kakov | email | 7.3.2010 19:39 | id 13331 | nahlásit
"jediné Cetviny střežily přes 20 kilomerů, což je dost unikátní délka SISky připadající na jednu rotu"
---
problém téhle výjímečnosti je v tom, že to není délka SiS, ale délka státní hranice, která na rotu připadá...
---
pravděpodobně je v té délce výběžek kolem Pohoří na Šumavě, vzdušnou čarou (s jedním lomem) byla délka SiS připadající Cetvinám necelých 10 km, po započtení všech lomů to určitě nějak výrazně moc přes deset km nebylo, a to už odpovídalo délce u jiných rot
 
Re: TO: kakov - prispevek 4.3.2010 00:06
Vašek | email | 7.8.2010 11:01 | id 19067 | nahlásit
Hoši,důkladně jsem prostudoval historii 15.bPS.Nakonec historii rot najdete na stránkách KČP-to je můj výtvor.Dělal jsem to asi 10 let.Byl bych rád,kdyby někdo vyštrachal a dal na tyhle stránky nějaké staré fotky roty Ulrichov.Dnes tam opravdu stojí k rekreaci využívané dva baráky-býv.bytovky.Ale-v popisu roty jsou uváděny základy jednoho UBA baráku.ALE-POZOR-V LESE JSOU ZÁKLADY DVOU!!!! UBA BARÁKŮ-dochovaly se i schody a dlaždičky chodeb.Ještě nedávno,než to lesáci uklidili,stály v trase býv.EZOHu sloupky s izolátory a dokonce zřícenina transformátoru těsně u DZ i se sloupem,který převáděl vn do EZOHu.Na nedaleké Jelení hoře jsou dosud pozůstatky dřevěné špačkárny i telefonního vedení.Na křižovatce cest proti HM III-50 lze nalézt cihly,zbytky býv.piketu.Pamětníci říkají,že jako piket tam byl používán vyřazený železniční vagón.A mám dotaz-kudy šel přesně kanál bří Lacinů-kolem kterého HM?To jistě nevím.Tak ahoj a zas někdy na počtenou. Vašek
 
Re: Re: TO: kakov - prispevek 4.3.2010 00:06
Novotný | email | 15.10.2010 12:04 | id 21180 | nahlásit
Zdravím, myslím, že mám foto ps roty Ulrychov z roku 58-60 na která by vás mohla zajímat. napište mi a já vám pošlu foto, Novotný -sběratel PS
 
Re: Re: TO: kakov - prispevek 4.3.2010 00:06
Jan Vejmělek | email | 4.7.2011 11:28 | id 33203 | nahlásit
sloužil jsem na Pohoří 1966-1968 jako spojař piket
ze starého železničního vagonu stál blízko drátu
tam žádná signálka nebyla, piketpravděpodobně
v roce 1968 vyhořel,nic se nevyšetřilo tomu místu
se říkalo jdu sloužit na 938, v tom piketu byla kamna,dal se tam přežít celý den v drátech byla vrata chodilo se tudy do hraničního potoka pro
vodu.Po cestě směrem do vnitrozemí stála bývalá
rota Ulrichov.Kde byl přesně Lacinuv kanál nevím
,bylo to asi blízko styku s Cetvinami.
 
Re: Re: Re: TO: kakov - prispevek 4.3.2010 00:06
Zbyněk Večerník | email | 14.1.2012 23:37 | id 40773 | nahlásit
To bychom se měli znát,já sloužil na Pohoří 1967/11-1969 jako provianťák.Se mnou sloužili jako spojaři Janeček a Štrouf.Pamatuješ?
Zrovna jsem z dlouhý chvíle zapátral a jediný příspěvek týkající se naší doby je ten Tvůj.Bohužel dost starý.
Chystám se tam na kolo.Zbyněk
Pro Karla - kakov
honza | email | 4.3.2010 13:28 | id 13107 | nahlásit
Dnes jsem chvíli bádal a všiml jsem si, že Terčí Ves nemůže být Ulrichov. Rota Terčí Ves fungovala
velmi krátce, už v létě 1951 se přestěhovala do Dol. Přibraní, která byla zrušena v až roce 1966. Samotná rota Ulrichov vznikla až 28. 6. 1955 a zrušena byla
už v únoru 1964 (zdroj: čkp). V té době se používaly nové i staré názvy míst, proto je v tom takový zmatek. Dnes se používá při určení místa: název obce
(osady), např. Úštěk (Tetčiněves). Je to trochu podobné.
 
Re: Pro Karla - kakov
kakov | email | 4.3.2010 14:10 | id 13110 | nahlásit
super dekuji za takove info, co je to to čkp??
 
Re: Re: Pro Karla - kakov
honza Z. | email | 4.3.2010 16:52 | id 13118 | nahlásit
Já d***l, prohodil písmenka, ne čkp, ale kčp-klub českého pohraničí v sekci Pohraniční stráž je odkaz 15.brPSČ.Budějovice a po otevření jsou dole další
soubory, tak si otevři ten s názvem: Dislokace jednotek 15.brPS (1951-91). Tam jsou všechny roty a poznámky, kdy vznikaly a potom zanikaly, různě se stěhovaly. Docela plno informací o historii rot budějický brigády. Zatím se měj a bádejme dál.
 
Re: Re: Re: Pro Karla - kakov
kakov | email | 4.3.2010 22:39 | id 13147 | nahlásit
Dekuji moc, tedy to jsem peknej truhlik, ze jsem tento dokument na KCP prehlid, nejak jsem u 15.bPS nikdy nezaroloval pod caru (odkaz byl mimo aktualni zobrazeni),)
to samozrejme vnasi do puvodni debaty uplne jine svetlo
 
Re: Pro Karla - kakov
kakov | email | 4.3.2010 14:36 | id 13112 | nahlásit
kde to prosim bylo nalezeno, rad bych se mrknul a vedel o tom i pro pristi pouziti?
identifikace roty
kakov | email | 28.2.2010 23:04 | id 12834 | nahlásit
zapátral jsem v dostupných informacích na netu a došel jsem k závěru, že v roce 1951 se jednalo o 11. rotu Terčí Ves (nevím jak se došlo k názvu 15.rota Ulrichov), také jsem dopátral, že ministr vnitra vydal v roce 1963 rozkaz k jejímu zrušení nejpozději do konce roku 1965
prosím autora fotek a povídání, aby se mi ozval po mailu, děkuji
podklady:
1) "Sborník Securitas Imperii č. 7" str.83
aplikace.mvcr.cz/arc…
2) Rozkaz ministra vnitra č. 38 ?Organizační změny v Pohraniční a Vnitřní stráži MV? z 22. 11. 1963 www.abscr.cz/data//p…
3) mapa PS
kakov.webpark.cz/K1.jpg
 
Re: identifikace roty - je to fakt ULRICHOV
Psovod | 3.3.2010 00:53 | id 12982 | nahlásit
Ale tady není nikde napsáno, že se jedná o 15. rotu, to píšeš jen ty. V článku se mluví o zrušené rotě 15. brigády pohraniční stráže. A použité čislování odpovídá stavu v 80. letech, dříve možná bylo rozdělení útvarů PS odlišné.
---
Pokud jde o název Ulrichov, tak ho používali všichni starousedlíci z okolí, se kterými jsem se o rotě bavil a kteří tu rotu pamatují. I na stránce roty Cetviny se mluví o Ulrichovu či Ulrychovu. Takže jediná nejasnost je, jestli se má v názvu psát I nebo Y.
---
Sborník, na který odkazuješ, popisuje dislokaci rot v roce 1951, to ještě Ulrichov nemusel být postavený, případně se stavěl a nebyl v ostrém bojovém provozu.
---
A tebou zmíněná 11. rota Terčí Ves je v tom seznamu umístěna mezi 10. rPS Pohoří a 12. rPS Žofín. Koukni se na mapu, a bude ti to jasný - Terčí Ves je totiž původní název dnešní osady Pohorská Ves. K přejmenování došlo v 50. letech, ten sborník používá původní název. Blíže např. zde, odstavec historie: www.ckrumlov.info/do…
 
Re: Re: identifikace roty - pletes se
kakov | email | 3.3.2010 17:59 | id 13003 | nahlásit
Na uvod...
ja bych se spis chtel podelit o badatelske poznatky (nez se hadat), jejich porovnani muze vnest jasno do toho o co jde a kde je rozpor...
Za tu 15.rPS se omlouvám to jsem se prehledl.
v jedne veci se ale pletes, spravne pises, ze v seznamu je 11.rPS Terci Ves, mezi 10.rPS Pohori a 12.rPS Zofin, ale pozor!!! Pohori je v tomto pripade pozdejsi zrusena rota Dolni Pribrani (tj. byla prejmenovana-to mohl potkat i rotu Ulrichov) a nacházela se mezi Cetvinami a Ulrichovem (mimo jine v turisticke mape je to s i), nikoliv ta v Pohori na Sumave, která vznikla (nebo nesla to jmeno) az pozdeji,
podival jsi se ty na mapu??? ktera je pod 3.odkazem v mem pripevku??? (kakov.webpark.cz/K1.… nez budes reagovat (nebo v duchu me odsuzovat), tak se prosim na ni koukni, v miste zvanem Ulrichov je zaznacena 11.rota (to je dukaz, ze rota Ulrichov mela behem sve historie cislo 11.), ta jak pises byla zrusena v roce 1965, na mape je stary EZOcH, tudiz mapa musi byt z obdobi 1951-1965, zruseni roty Ulrichov v roce 1965 koresponduje s rozkazem MV zrusit do konce roku 1965 11.rotu.
takze mi z toho opravdu vychazi, ze v roce 1951 se Ulrichov jmenoval 11.rPS Terci Ves, ono ty nazvy rot ne vzdy odpovidali zemepisu
jsi pro spolecnou vymenu badatlskych info???
 
Re: Re: Re: identifikace roty - pletes se
Psovod | 3.3.2010 22:55 | id 13076 | nahlásit
Se nehádám, jen jsem ti napsal, z jakých údajů vycházím já.
----
Ono to vysvětlení bude asi jednoduché: po roce 1945 se hranice střežila "hlídkovým" způsobem, bez ženijního zabezpečení. Pohraničníci sídlili buď v původních prvorepublikových budovách PS, a tam, kde žádné nebyly, nebo už nevyhovovaly, si zabrali nějakou jinou budovu blízko hranice (školu, faru, hájovnu...) Tyhle objekty ale často nebyly přímo na čáře. Když se v 50. letech začal stavět EZOH, byla řada těchto objektů příliš daleko od drátů (i na té mapě je vidět, že EZOH vedl na rozdíl od SISky téměř u hranice). A právě vzdálenost rot od EZOHu byla problém, který se řešil stavbou nových rot (UBA baráky) přímo u drátů.
----
Takže to bylo asi takto: 11. rota po válce sídlila v Pohorské Vsi (tehdy se jmenovala Terčí Ves) a po výstavbě EZOHu, který je od Terčí Vsi příliš daleko, byla přemístěna do nově vybudovaného objektu v Ulrichovu.
---
Sborník z roku 1951 ještě uvádí původní umístění v Terečí Vsi, ta mapa je asi novější, zde je zakreslena již rota Ulrichov.
---
Rota Pohoří byla skutečně přímo v Pohoří na Šumavě, a když se posunovala SISka do vnitrozemí, byla rota zrušena. V 80. letech vedla SIS z Cetvin směr Leopoldov a Žofín, okolí Pohorské Vsi (v té době zcela vysídlené) už bylo za drátama.
 
pokračování
Psovod | 3.3.2010 23:16 | id 13079 | nahlásit
Ještě pár doplnění:
---
Ta mapa je určitě z jiné doby, než údaje ve sborníku:
Ve sborníku je uvedena 12. rPS Žofín, ale na mapě je 12. rPS v Pohoří na Šumavě.
---
Název 10. rPS uvedený ve sborníku: "Pohoří (Dolní Přibrání)" nemusí vůbec znamenat, že by ta rota měla nějaký vztah k obci Pohoří na Šumavě. Slovo Pohoří se používalo obecně pro označení celého území Novohradských hor, takže Pohoří může být vpodstatě kdekoli mezi Dolním Dvořištěm a Českýma Velenicema.
 
Re: pokračování
kakov | email | 4.3.2010 00:06 | id 13080 | nahlásit
ale to jsem Ti prave psal.... ze 10.rPS Pohori (k 1.1.1951) vubec nemela nic spolecneho s Pohorim na Sumave
v prubehu historie PS existovali v ruzne dobe dve roty jmenem Pohori jedna v Dolnim Pribrani (k 1.1.1951 byva uvadena jako "Pohori") a druha pozdejsi, ktera byla primo v Pohori na Sumave, chtel jsem tak poukazat, ze prave proto rota Ulrichov/Terci Ves se vzajemne prekryvaji z hlediska polohy (alespon usekem dle dislokace) a tudiz tvuj argument o pohledu na mapu mezi Pohori na Sumave a Zofin neni relevantni
---
ze ta rota byla primo v Terci Vsi se jen domnivas?? nebo na to mas nejaky zdroj??
11.rPS vznikla k 1.1.1951 tedy nemohla po valce sidlit v Terci Vsi, leda by vychazeli z dislokace utvaru 9600, coz je samozrejme mozne, je fakt ze rakouske hranici se nevenovalo tolik pozornosti jako nemecke, ale UBA baraky se staveli uz v 1951 a bezprostredne po nich se budoval EZOH (byt zatim jen jako zataras bez elektriky), takze to stehovani k EZOH sice je mozne, ale nezda se mi to, chtelo by to nekde zjisti, kdy rota Ulrichov vznikla, pres leto zkusim zjistit, z ktereho roku je ta mapa, original by meli mit v ABS Kanice,
kam jsi situoval 12.rotu Zofin (k 1.1.1951)??? pokud by mela byt az nekde v osade Zofin, vznikla by v sestave docela velka dira, coz je taky podezrele, ale zase by to odpovidalo dislokaci k r.1965, nejspis mas pravdu, ze mapa je z pozdejsi doby, kdy uz byla rota v Pohori na Sumave
---
neber to prosim ode me spatne, ja se o historii PS moc zajimam, a rad bych tomto prisel na kloub, ale kdyby Te to stvalo, klidne mi to napis
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: identifikace roty - pletes se
lemmone | email | 29.11.2015 20:42 | id 98251 | nahlásit
Můj tchán sloužil v letech 1955-57 na 11. rotě Ulrichov jako koňák
 
PS
kakov | email | 3.3.2010 18:08 | id 13004 | nahlásit
s nazvem terci ves pro 11.rPS to mohlo být i takto:
na jejim miste pravdepodobne nic nikdy nestalo a ani v blizkem okoli (aspon sem o tom nenasel zadnou zminku), rota tudiz nemohla zdedit historicky nazev puvodni obce, jako mnohe jine,
a Terci/Pohorska Ves byla poslednim civilnim vyznamejsim sidlem na silnicni ceste z vnitrozemi na rotu........
na Prasilsku take byla v letech 1951-1965 rota Prasilske jezero nekolik kilometru vzdusnou carou od Prasilskeho jezera a to jeste na opacne strane Poledniku (Poledniho vrchu).
díky
kakov | email | 11.2.2010 13:51 | id 11703 | nahlásit
díky za takový příspěvek, jen houšť, zrušené roty jsou pro později narozené velkou neznamou


Přidáváte nový komentář
plus okno minus
... lze napsat ještěznaků
Ochrana proti spamu. Napište číslo stodvacet:


   


  • hvězdičkou * jsou označena povinná pole
  • maximální délka textu komentáře je 2000 znaků
  • odřádkování textu komentáře (ENTER) zůstane zachováno
  • HTML tagy nebudou použity
  • WWW adresy budou automaticky převedeny na odkazy
  • reagovat lze pouze do 5 úrovně
  • vyhrazujeme si právo smazat nevhodné příspěvky

Ulrichov

Okres: Český Krumlov

GPS: 48°37'4.987"N, 14°38'38.558"E

Najít na mapě

Zaniklá rota PS Ulrichov, 15. brigáda PS České Budějovice.

Rota Ulrichov vznikla jako 11. rPS Ulrichov (2. prPS Kaplice) v červnu roku 1955 v místě osady Ulrichov. Byla to opravdu typická "zapadlá varta", na kterou se často v zimě nedalo dostat ani s povozem. O obtížný přístup byl jedním z důvodů, proč byla rota 15.2.1964 zrušena a opuštěna (v té době měla číslo 15.). Její úsek (HM III/47 až III/53) potom, a to až do roku 1989, střežila rota Cetviny.

Celý areál roty Ulrichov byl poměrně malý: stával tam nově postavený klasický UBA barák (tzv. papírák), kuchyně v jedné ze starých budov, stará stodola a dvě nové bytovky pro důstojníky (v té době mohly bydlet rodiny důstojníků přímo na rotě). Na rozdíl od ostatních zrušených rot 15. bPS (Pohoří a Šejby) se po Ulrichovu dochovalo víc, než jen název a vzpomínky.
Bytovky, byť byly řadu let opuštěné, stojí ve své původní podobě dodnes a několik posledních let jsou využívány k rekreaci.
Z kuchyně zbyly jen rozvaliny pod cestou.
UBA barák roty již sice nenajdeme, ale jeho základ (kamená podezdívka a betonová základová deska) se dochoval. Na leteckém pohledu sice není rozeznatelný, pomalu zarůstá náletovými křovinami, ale od cesty je stále dobře vidět nejen podezdívka, ale i původní schody roty, po kterých v minulosti dupaly den co den kanady pohraničníků.
Na druhé straně cesty, naproti základům roty, stojí zárůstající torzo stodoly.
Zajímavostí je i vedení vysokého napětí (nikoli EZOHu, ale elektrická přípojka), která vedlo průsekem lesa od Baronova mostu. I když bylo zrušeno krátce po likvidaci roty v šedesátých letech, je dodnes zakresleno v mapách. Stožáry a vedení nikdy nebyly zdemontovány, několik let po zrušení roty popadaly na zem a dodnes je lze v průseku najít.
Ačkoli se v hraničním pásmu likvidovalo vše, co mohlo být použito narušitelem jako orientační bod, bytovky roty i elektrické vedení zůstaly zapomenuty. Možná proto, že Ulrichov byl opravdu "zapadlá varta" kam už ani lišky nechodily dávat dobrou noc...

I dnes je Ulrichov konec světa, kam vede jen neznačená polní cesta. Místo, kde se už před lety zastavil čas.

A2010-02-10 19:41:31 U2024-09-18 09:50:26 TG138