Vaše komentáře...
Přidat nový komentář...
Sraz PS.
Sraz bývalých příslušníků PS roty Vratěnín se koná 12-13.9.2024.Vlastní ubytování je možno v kempu na rotě nebo penzion v Uherčicích a okolí.Nezáleží na ročníku,vítán je každý.
Setkání 2023
Mám dobrou zprávu.Po letech devastace "naše"rota znovu ožila.Díky dvojici nových sympatických majitelů,kteří zde začali provozovat kemp.Zatím mají vybudováno solidní sociální zázemí a úpravy areálu na pěkné tabořiště a parkoviště karavanů.
Ve dnech 14-15.9. proběhlo v areálu setkání bývalých příslušníků,převážně z let 70 - 78.Odhaduji že se nás sešlo cca 25-30.Potvrdilo se, že i setkání mimo bývalé ročníky je přínosem.Během dne jsme si projeli náš úsek a obec.Večer jsme zakončili pod pergolou na rotě.Po dlouhé době rota ožila i zpěvem postaršich záložáků a štěkotem psů paní majitelky.Možná se povedlo založit i novou tradici setkávání.Pokud tedy zabloudíte na tento portál a máte zájem se ještě někdy potkat s bývalýmí kamarády,zanechte prosím zde váš kontakt a nebo můžete poslat na moji mailovou adresu :
zdenek.konecny@centrum.cz.Těším se na vás,ročniku 76-78 se to povedlo po dlouhých 45 letech.
Zdeněk.
Re: Setkání 2023
Pekny den..Ano.objekt byvale roty PS našel nove využiti.Přeji majitelum hodne štesti v podnikani a využiti budovy už jen k přijemnym setkani,
Re: Setkání 2023
Petr Holec |
29.7.2024 15:02 |
id 179440 |
nahlásit
Dnes jsem tam byl a je to tak. Po letech chátrání to vypadá parádně.
sraz PS
Ahojte všichni Domlouvá se sraz na Písečné 7.-9. 7.23 Napsal jsem si se Zdeńkem Konečným a
Myslíme si ,že bychom se mohli přidat, ubytování je na rotě v Písečné a my bychom
mohli zajet do Vratěnína a pak se vrátit zpět. Prosím Vás kdo to přečte reagujte a
máteli kontakt na někoho předejte to dál. My jsme r.,76-78, ale přidejte se i ostatní.
Kontakt na mě Petr Bouzek
boupe@seznam.cz tel. 733365269 Těším se díky ahoj
Kynologové z roku 1974
Hledám kluky kteří ukončili PŠ v roce 1974.Zdeněk
jar 1983-85
Zdravím Vás všetkých,
v tejto dobe (jar 83-85) slúžil na rote,pravda ak si dobre pamätám priezvisko, Jirko Pavlíček. Odkiaľ pochádzal si už nepamätám.Čo viem isto je,že v čase môjho pôsobenia na hláske nad dedinou (6-10/83) mal fenku Ondru.Bol menšej postavy.Keď šiel na styk s Rancířovom alebo späť,zastavil sa s Ondrou na hláske.Leto bolo krásne,osvieženie im obom padlo dobre.
Má niekto naňho kontakt ?
Hláska PVOS na rotě Vratěnín
Kluci, hlavně pamětníci... bude někdo pamatovat, že někdy od roku 1966, do roku 1973, byli hláskaři PVOS součástí roty?
Tato zajímavá informace se k nám do redakce vojenska dostala čirou náhodou od několika pamětníků (takže to nebude výmysl). Hláskaři měli sloužit s klukama od PS na špaku "7/45" někde v prostoru u nového hraničního přechodu.
Otázka je proč hláskaři opustili svoji věž a domek na Šibeníku a šli na rotu? Hláska pak měla být opuštěná a zarostlá až do roku 1973, kdy se tam měli vrátit.
Za veškeré informace a vzpomínání děkujeme!
Olda
Re: Hláska PVOS na rotě Vratěnín
Prosím o informaci, zda nemáte historické fotografie z vojenské základní služby ve Vratěníně - budovy PS, pikety, hlásky, techniky, ubytovacích prostorů, hřiště, garáží, psince, strážních věží, drátěných zátarasů a cokoliv zajímavého z roty a okolí. Zpracovávám publikaci o Vratěníně a nemám dostatek materiálu. Skeny fotografií zaplatím. bvlcek@centrum.cz
Re: Hláska PVOS na rotě Vratěnín
Zdravím pane Vítku, prosím o informaci, zda vlastníte mapu se zakreslenými strážními věžemi u signální stěny U-70 1. rPS Vratěnín. B.Vlček bvlcek@centrum.cz 604 740 096
Na konci sveta
Jarmax |
5.7.2022 14:53 |
id 165607 |
nahlásit
Vratenin patří mezi odlehlé části pohraničí stejně jako Jemnicko,Slavonicko,Rancirov.....před časem jsme to projížděli autem...krásný kraj...
Celá historie PS ú3689 -Podhradí,Uherčice.Vratěnín.
V roce 1949 měla 6.rota PS SNB Jemnice četu PS SNB v Uherčicích .K 1.lednu 1951 vznikla ale 4.rPS Podhradí nad Dyjí PSú3689 .Rota byla umístěna daleko od státní hranice ,hlídky strávili hodně času postupem na stanoviště a výkon služby byl narušiteli dobře pozorován. Rota spadala pod 1.prPS Jemnice . Od května 1952 byla na zámku v Uherčicích dislokována 4.rPS Podhradí nad Dyjí .Počátkem roku 1953 již byla dle historie 4.rPS Uherčice PS ú3689 (opět číslo PSú je stejné od začátků ), rota byla typ 46 střežila 9950 metrů na státní hranici .Měla 4 služební psy a koně .V únoru 1954 byla 4.rPS Uherčice typ 52 .V červnu 1955 byla rota již 5.rPS Uherčice a typ 56 ,spadala pod 1.prPS Jemnice .
Postavena byla v roce 1964, kdy se sem stěhovala rota ze zámku Uherčice -, byla to 5.rPS Vratěnín PSú 3689 datum opuštění zámku by 31.5.1964. Rota leží asi 500 metrů jihovýchodně od stejnojmenné obce, hned u silnice vedoucí z Vratěnína do Drosendorfu v Rakousku. V témže roce se začalo budovat i "dvojče" této roty a to v nedaleké Písečné, která v té době spadala pod Znojmo. Obě budovy jsou od sebe k nerozeznání.
Po roce 1978 se stala 1.rPS Vratěnín 1.prPS Jemnice .Rota byla v 80 letech typově 82 a střežila na státní hranici 9990 metrů .
Jelikož rota byla samostatně hospodařící jednotka potřebovala rota hodně místa na sklady ,byly v 80 letech postaveny nové prostorné sklady roty .U roty byly byty funkcionářů a ty byly v počátkem 80 let zrušeny a upraveny pro objekty roty .
Po zrušení PS zde sídlila pohraniční policie, která ji opustila v roce 1997. Nynější vlastník roty je neznámý, měl zde být vybudován dům s pečovatelskou službou, ale zatím tomu tak není. V objektu již byly letos (r. 2008) započaty nějaké stavební úpravy, které ale záhy ustaly, takže rota je zase opuštěna. Hlavní budova je zachovalá a v solidním stavu. Ostatní budovy v areálu, kromě garáží, jsou silně zdevastovány a některé se již zřítily. Vstup do areálu je bezproblémový od hřiště, kde chybí po celé délce plot.
Sraz
Vratěnín sraz 14-16 července 2017 bližší informace na 607 767
629
1984 1986
Ahoj kluci. je nás tady málo z tohoto ročníku ozvěte se. Zdraví vás Ladislav Plch spojař psovod pes Xanta
jaro89 civil
Ano spominam vzdy na vojnu bol som vodic na uvaze a hlidkovali sme kolo dratov por.Kincl nas vymakaval pozdravujem ozve sa niekto?
Re: jaro89 civil
imrich duda |
30.12.2015 09:45 |
id 99552 |
nahlásit
Zdravim ta spominam si na teba ja som bol jesen 89 zenista imrich duda
Re: jaro89 civil
Tonko nazdar. Ani sa verit nechce, ked pozeram tie fotky.
Re: Re: jaro89 civil
nazdar ogari jak zijete ozvete se
Re: Re: Re: jaro89 civil
imrich duda |
26.9.2016 22:23 |
id 108724 |
nahlásit
Nazdar libor ja jesen89 pametas si na mna?
Re: Re: Re: Re: jaro89 civil
nazdar imro pamatuju si ta velmi dobre a jak zijes
Re: Re: Re: Re: Re: jaro89 civil
imrich duda |
27.9.2016 21:08 |
id 108739 |
nahlásit
Nazdar Libor zijem celkom v pohode zenaty dve dcery zamestnany a ty ako sa mas
Zde již nelze dále reagovat
Re: Re: jaro89 civil
ako zijes co robis ozvi sa cekam dekuji ti za babicku ze jsi se za mne primluvil mas nejake telefoni kontakty na ogary aby se udelal nejaky sraz
Re: Re: Re: jaro89 civil
Libor jak se mas napis na mail ty kluku jeden
Re: Re: Re: Re: jaro89 civil
pigulanto@centrum.sk
Re: Re: Re: Re: Re: jaro89 civil
Ahoj chlape nebyly jsme spolu nahodou v prijimaci v Jemnici ja byl pak ve Znojme v dilnach
Zde již nelze dále reagovat
Re: Re: jaro89 civil
peter jak zijes ozvy se
Re: Re: Re: jaro89 civil
Ahoj Libore, ja tak potichu a Ty ako?
Re: jaro89 civil
ja som tam slúžil a hral futbal cca rok 92 a Kincl tam ešte bol... :)
Re: jaro89 civil
myslim nas v Jemnici cvicil Toufar a Valki
Re: jaro89 civil
ve vycviku nas mel Toufar jestli si pamatuju
podzim 83-85
zdravím všechny co se mnou v té době bojovali, chtělo by to nějaký sraz, byl jsem ženista
Re: podzim 83-85
ahoj Miro ja sem byl spojař 84=86
Re: Re: podzim 83-85
Mira Dymáček |
28.5.2017 11:13 |
id 117512 |
nahlásit
Čau, jak se máš? Nedávno za mnou byl Leoš Kovařík, spojař 😀
Re: Re: Re: podzim 83-85
Mira Dymáček |
28.5.2017 11:14 |
id 117513 |
nahlásit
Ale bohužel mě nezastihl doma, šulek mi nenechal ani tel.č
Re: podzim 83-85
Ahoj Miro,
boli sme spolu na rote, možno si spomínaš, bol som vtedy absík. Rád by som sa s vami stretol, na Teba aj Láďa Plcha si pamätám, dajte vedieť.
Všetko dobré Marián
Re: Re: Re: jeseň 1987-89
Tu je môj email :imrich@email.sk
Re: Re: Re: jeseň 1987-89
Čau Fero ja Imrich vieš čo možno mam facebok ked chceš tak môžeš byt môj priatel na faceboku .Pišem za otca ja jeho dcera Anika.
Rok 1989-1991
Zdravím bývalé pohraničníky. To už je doba, co nás Beluský a spol. šikanovaly. Hrál jsem na rotě fotbal a měl jsem psa Pannu. Ozval se mě Marián Orihel, bylo to příjemné. Rád bych viděl ostatní, např-Fero Růžička(starý k***t, jak mu říkal Peťa Adamec z Prievidze). Dále pak- Pišta Pilný z Tišnova, Petráček Lubo, Javůrek Petr, Kryslička Martin, Gabriš, Selingr, Hník a samozřejmě ostatní. Můžete se ozvat na můj telefon: 733 542 500. Zatím Čevrs
rok 1976-78 jaro
Ahoj spolubojovníci při pročítání těchto stránek jsem bohužel nenarazil na nikoho z našeho ročníku, tok bych byl moc rád kdyby se mi někdo ozval (třeba František Oulehla).... a další. Ahoj Petr Bouzek
Re: rok 1976-78 jaro
mám předat číslo na tátu: 736285324 -František Oulehla
Re: rok 1976-78 jaro
Chlapci to jste museli nastoupit čerstvě po nás,já končil podzim76.
Re: rok 1976-78 jaro
Ahoj Peťo,na vzpomínky sedá prach ale snad si vzpomínáš na rotního mechanika a řidiče a pak
třeba na Ivoše kuchaře,Jirku Svitálka,Kalába ,Oulehlu,Staškovana a další.Vím žes přišel mezi nás z PŠ-ky.Jména některých našich mazáků jsou mě taky povědomá,třeba Lorenc,Babák...přede mnou byl ve funkci Vrzáček.
Napiš jestli víš víc !
Zdeněk
Re: Re: rok 1976-78 jaro
Lorenc |
28.7.2017 07:34 |
id 119610 |
nahlásit
Vrzáček to byl šofér že jo.
Re: Re: rok 1976-78 jaro
Svitálek Jirka |
6.7.2019 09:08 |
id 139114 |
nahlásit
Ahoj kluci kteří to snad čtete.Právě dnes 6.7.2019 sedíme s Ivošem Jelínkem na jeho chatě a díváme se na fotky rota a okolí.Taky na stránky obce Vratenín.Jsou to vzpomínky na dobré i horší chvilky.Zdravíme kluky spolubojovniky.Jelínek Ivo a Svitálek Jirka
Re: Re: Re: rok 1976-78 jaro
To je dost ,že se někdo ozval z 1976-78.
Co takhle dát si třeba příští rok setkání !
Pokud bude zájem .pište kontakt na moji adresu
zdenek.konecny@centrum.cz.Platí to pro všechny z ročníku kteří navštíví tyto stránky.Pokuste se kontaktovat ostatní ,pokud o někom víte.Myslím že nás bylo kolem 15 ti.
A na vás dva rád vzpomínám Jirko a Ivoši !
Re: rok 1976-78 jaro
Váš další spolubojovník ahojte .
Re: Re: rok 1976-78 jaro
Ahoj Josefe,rozhodˇ sítě na Slovensku a kontaktuj
mě na email zdenek.konecny @centrum.cz.
Pokusím se zorganizovat setkání nebo stretnutie,snad
už příští rok.Čas běží !
Ahoj Zdenek.
Sraz 2014 86-88
Máme zájem uspořádat setkání v létě zájemci hlaste se Romanu Najvarovi na t.774429150 nebo najvarr@volny.cz zrych@seznam.cz
Chybí ještě část
Dobrý večer,
dneska odpoledne jsem se byl projet na kole kolem Vratěnína. Zajel jsem k rotě a za ní jsem jel po asfaltové cestě (turistická zeleně značená trasa). Po chvilce se cesta rozvojila a já jel stále rovně (asi taky původní signálka). Po dalších 500 metrech se cesta opět rozdvojovala, já odbočil doleva a pořád jsem jel po asfaltové cestě.
Pak mně ale překvapila "točna". V lese jsem viděl maličkou cestičku a tou jsem došel až na tzv. Grázlovu vyhlídku. A od Grázlovy vyhlídky vedou přírodní rezervací dřevěné schody, takové jaké byly kdysi na Hájence. Napadlo mě, jestli jsou ještě původní nebo jestli jsou teď nově vybudované? A jakmile jsem překonal kopec, tak jsem tam našel ještě jeden izolátor. Jel jsem po polní cestě a vyjel na hlavní silnici, kousek před mostem přes řeku Dyji. Tam se taky nachází rozbité betonové panely a jakési koleje, mělo to nějaký význam?
Děkuji za odpověď.
Re: Chybí ještě část
U té vyhlídky jde již o novodobý počin. Tam signálka prudce padala (od vyhlídky směrem doleva) dolů do údolí Dyje. Dlouho tam bylo dobře patrné, kudy vedla... v tomto případě se jedná o starou signálku. Později byla nová SiS posunuta hlouběji do vnitrozemí a vedla od údolí kolem silnice až k dvotu Mitrov, kde odbočila směrem k rotě.
Ty panely a koleje tam jsou tak 14 let. Je to pozůstatek po jeřábu a něco se tam mělo stavět. Snad vodní elektrárna, ale sešlo z toho. Ten jeřáb tam pak stál opuštěný spoustu let, než ho asi tři roky nazpět rozebrali...
Re: Re: Chybí ještě část
Jarda |
10.5.2013 22:10 |
id 60621 |
nahlásit
Kdy byla nová signálka posunutá směrem do vnitrozemí?
Re: Re: Re: Chybí ještě část
O.Vítek |
13.5.2013 11:36 |
id 60707 |
nahlásit
Jo, to já už nevím. Ale asi někdy na počátku 80. let. Ale budou určitě vědět kluci...
Re: Re: Re: Chybí ještě část
Honza Kl. |
17.9.2014 22:21 |
id 79186 |
nahlásit
podzim 1975-1977. Řidič - Spojrota 5688 Znojmo - šéf Mjr. Fajman, Martuška, Doležal, Hrobský atd. Rok 1977- Vratěnín-ženisti prováděli zemní úpravy a stavěli novou signálku a my zase tel. sloupy a vedení vč. připojení k signálce. My jsme byli ubytovaní v dnes rozpadlé tělocvičně (dle fotky) a k nám se občas chodili v noci zašívat místní "vechtři". Do hospody jsme lezli zezadu z korby nacouvané vétřiesky přes plot na i pro pivo. Tehdy proti té rampě na fotce stála skříňová PV3S (zubařská), která objížděla roty a v ní lapiduch a jal se mi vytrhnout zdravý zub. Bez umrtvení za mého velkého nářku po delší době se mu to nakonec povedlo. Byl to takový chcípáček a kluci mu za to chtěli rozbít hubu. To byla moje poslední štace. Před tím jsme postupně byli Slavonice, Písečná, Stálky a i ten Vratěnín. Možná si už moc dobře nevybavuju správný sled PS rot. Ale i tak tam bylo moc krásně a mám na to hezké vzpomíky. Akorát s klukama z našeho ročníhu nejsem v žádném kontaktu a ani v příspěvcích není naše ročníkové osazenstvo. Ve Znojmě na brigádě v autoparku, úplně nahoře vlevo jsem měl zaparkovanou PV3S valník s plachtou.
Kluci, když tento příspěvěk zachytíte, dejte sem vědět. Honza Kl. z Jihlavy.
Re: Re: Re: Re: Chybí ještě část
Ahoj Honzo Kl. neviem či ideš aj na stránku Znojemská brigáda ale asi áno ked si bol na spojrote sem tam napíšeme nejaký príspevok ja , Palo Herko my sme šli do civilu 9/78 ale určite sa budeš poznať skorej s ním lebo ja som bol dole pod Vami na velitelskej rote .
S pozdravom Pavol
Re: Chybí ještě část
Ahoj Jardo.Úplně původní signálka procházela mezi budovou roty a nynější bývalou celnicí. Byla asi 50m za naší rotou a dále pokračovala rovně směr les.Pak malinko doprava průsekem až na tvoji Grázlovu vyhlídku a pak dolů do údolí,kde končil náš úsek. ( píšu tvoji vyhlídku,protože se nepamatuji,že by se jí za nás tak říkalo 1965-67.)Ty schody dolů tam byly,ale pochybuji,že ty původní vydrželÿ.Podívej se na dobové fotografie, tam je částečně ta signálka vidět. Ahoj všichni
Re: Re: Chybí ještě část
Jarda |
16.5.2013 20:47 |
id 60784 |
nahlásit
Já jsem jen kolem a jelikož jsem mladý vojenský nadšenec, tak mě takové věci zajímají.
Koukl jsem se na fotku, jak tam dva mladí kluci běží. To je ona ta cesta, za rotou se stáčela doleva a pak vedla až k lesu a tam musela být signálka kdysi také, jsou tam stopy po kontrolním pásu. Zkrátka stejný charakter krajiny jak na Hájence nebo v NP Podyjí.
A pak to končilo točnou. Ta Grázlova vyhlídka - to je moderní pojmenování, co jsem našel na mapy.cz. Dolů vedou dřevěné schody, tak mě intuitivně napadlo, že tudy chodili vojáci. Nemyslím si, že by to byly ty původní (jedny takové jsou na Hájence a já jsem našel spíše jejich zbytky loni v létě). Dole jsem našel izolátor, čili po té cestě kolem skal až k silnici musela vést stará signálka.
Re: Chybí ještě část
to je trasa překrytí za mě 86 88 jaro tam byli schody které se udržovali dole u dyje byly pozustatky staré elektrické stěny ta byla i za signálkou před rotou ta byla u silnic co tam zustaly byl jsem tady před 10 roky a už tehdy byla hrůza co s tím co jsme budovali udělala demokracie!!
Re: Chybí ještě část
Franta K. |
18.9.2013 17:29 |
id 64575 |
nahlásit
Ahoj. Jak tam píšeš o tom žebříku tak ten je asi opravdu původní(taky sem tam kouknul).Na rotě jsem sloužil r.1979-81 a žebřík byl ještě funkční i když se už nepoužíval dalo se po něm slézt pod skálu, ale byl to dost záhul. Měj se Franta
jaro 1982-1984
vlada selinger |
8.2.2013 18:43 |
id 56413 |
nahlásit
zdravim spolubojovniky.Byl jsem se podivat na rote, no hruza. Clovek by to ani nepoznal. Holt tam chybi Kincl aby to tam zase dal do poradku. Kdyby jste nekdo se jel podivat na rotu tak se klidne zastavte na navstevu. Bydlim v Palovicich, coz je asi 15 km od Vratenina. At se v zivote dari a pozor, uz nam neni 20 let.
Re: jaro 1982-1984
Pavel Švejda |
1.6.2013 19:47 |
id 61320 |
nahlásit
Zdar,po delší době jsem kouknul opět na tyto stránky a vida ,známé jméno,taky jsem se byl podívat na rotě,katastrofa,byl jsem na dovolené na Bítově,tak mi to nedalo,tak jsem to prošel a zavzpomínal.
ozve se někdo?
Tady píšou jen samí mladí kluci. Já jsem sloužil ve Vratěníně 1966-67. Je to už hodně dlouho a při prohlížení fotek je mě trochu smutno z toho jak to tam vypadá. V době mé služby to tam vypadalo poněkud jinak. Bylo tam méně budov, jen tři.Rota ,psinec a budova garáží sportovní a stáj s chlévem s přilehlým hospodářským dvorem. Na tom štítu rozbořené budovy byl nápis Nabij-Vybij. Tam jsme nabíjeli a vybíjeli sapíky.Podle popisu fotek,ale signálka probíhala úplně jinde. Bylo to blíže hranic. Mám fotky z té doby. Bohužel jsou ta více méně fotky kluků a z objektu je málo vidět. Na jedné je to však v povzdálí vidět. Mám je k dispozici k vidění. Ozve se někdo z mých kamošů? Meduna Viktořík Seman a další dobří kluci?
Re: ozve se někdo?
Prosím o informaci, zda má někdo z bývalých vojáků základní služby historické fotografie budovy roty Vratěnín, vojenské techniky používané u roty, psince, ubytovacích prostor, strážních věží, spojovací hlásky, drátěných zátarasů a cokoliv zajímavého z této oblasti. Fotografie nepotřebuji, stačí mi sken - chystám publikaci a Vratěníně a mám málo materiálu. Skeny zaplatím!!! Napište mi na email bvlcek@centrum.cz.
srazy
zdravim šohaje co bránili vlast na státní hranici.. ve Vrateníně.. mame na to web..
www.rotavratenin.blo…
civil jaro 1986
ahojte sloužil jsem jaro 1984-86 byl jsem patrač spolu s Jeřábkem a Sielským zrovna teď jsem byl na rote je to hrůza ješte tam semnou sloužl Balous Blažek Otepka Veselý Rygl muj mladej byl patrač Raboň když tak se ozvěte. zrovna teď jsem přijel od Kašpárka který dělal patrače podzim 1984-86.
Re: civil jaro 1986
Zdar Dalibor služil som ako patrač zaučal si ma-bol som tvoj zlaťak.Poznam vsetkych ktorych si spomenul.
Re: civil jaro 1986
Á Pavlík, Opááva...taky se Ti říkalo Dallas, někdy...Asi bych Tě ještě i poznal...:) Zdraví Tě a všechny vratěnínský "Mongoly" řidič na V3S!
Re: Re: civil jaro 1986
Nazdar chlapi, já civil podzim 85
Re: civil jaro 1986
Ahoj Dalibor
spomínam si na teba, aj na všetkých chalanov, čo o nich píšeš. Ja som tam bol vtedy s vami ako absík.
Daj vedieť, ako sa máte. Drž sa. Marián
1972-74
Moc rád bych našel kontakt na Karla Benu Telč, Tondu Dokoupila Boskovice,Miru Šmida Brno,Demetra a na které jména si nemožu spomět (omlouvám se) a sloužili v době 1972-1974 na rotě. Vspomínky s tohoto období nezapomenu nikdy.Bylo to těžké ale nádherné.Sešla se tam vynikající parta mladých lidí
a dodneška vspomínám na toto období.V té době se postavilo hřiště střelnice v objektu roty, které jsem na fotkách nenašel. Rád bych věděl, do které doby fungovala střelnice a jak dlouho vydržel systém padání a zdvihání figur.Automobilový náčelník Ddokulil a já jsme systém vymýšleli.
. Za nás byl velitel roty Svoboda a vystřídal ho Malhotský a po něm Michal Čeklovský . Ten se ve Vratěníně oženil v roce 1973 nebo 74.
Dokulil byl výborný parťák a moc jsme si užili aj s jeho starů.
Kluci ozvěte se .
Re: 1972-74
slouzil jsem ve vratenine jaro 1972-jaro 1974 pamatuji si te dobre dokoupil mel psa po me vice na teefonu mobil 723887576
Re: 1972-74
Původní velitel v mé akreditaci na rotě byl mjr. Šimeček, který přešel na brigádu do Znojma cca 1971. pak velel kpt. Svoboda, který byl velitelem cca 1971- xxxx, kontrášem byl mjr. Bartoš, politrukem Imre Bekeč. A za mé působnosti jako velitele 1. čety. byl M. Čeklovský jako velitel družstva, v mé četě, stejně jako psovod Holuša a přímo elektro expert na signálku voj. Holušaexpert na signálku a slaboproud. A dnes je rota zdevastovaná a přímo na sračku. Občas, po 5-ti letech jedu kolem a je mi na blinkání v místech, kde jsme prožili krásné mládí. Pamětníci ... OZVĚTE SE !!!!
1972-74
Janíček Bohumil, Třebíč |
email |
19.3.2014 23:21 |
id 72392 |
nahlásit
Mirek Viceník, zdravím Tě z Třebíče, byl jsem na tehdejší 6. rPS Stálky. Napiš na mejla : janicekb@email.cz
Zdravím všechny r. 1972 - 1973 S t á l k y
Napište ! ! !
Re: Re: 1972-74
karel tomek |
28.7.2014 19:41 |
id 77552 |
nahlásit
zdravím všechny kluky z let jaro 72-74.nedávno jsem jel kolem roty ,tak jsem se tam stavyl,je to k pláči.Jinak rád spomínám na prožitý 2 roky s vámi.V sobotu 2.8.2014 se tam jedu s kamošem znovu podívat.
Re: Re: Re: 1972-74
zavolej nekdy telefon 723887576
Re: Re: 1972-74
Mirku zdravím z Hodonína. Hodně zdraví přeje Vláďa.
Re: Re: 1972-74
A za mne k nám jezdil nejspíš ten samý Šimeček už jako pracovník VKR.
Re: Re: 1972-74
Zdrvím všechny kdo si vzpomínáte na toto období.
Miro matně si vzpomínám na tebe, ale M. Čeklovský
odchodil za mne a oženil se ve Vratěníně. Po návratu
ze školy v Holešově dělal velitele čety a pak velitele roty.
V roce 1984-1986 jsem byl na rotě s děckama,
když jsme jezdili minikáry a chtěl jsem po Michalovi
ukázku od psovodů. To mi zařídil, ale osobně nás pozoroval jen z kanceláře.
Osobnost roty byl Dokulil Ptáček Koláček a na Bekeča si vzpomínám jen matně.
Ozvěte se 777 567 364 nebo holyjaroslav@volny.cz
Re: 1972-74
Ahojky, na rotě jsem byl psovodem v letech 1971 -1973. čeklovského jsem znal, přišel na jaro z PŠ ky. Oženil se v roce 1973. Měl jsem fenku Astu .
Re: 1971-73
Sloužil jsmem na rotě v letech 1971 - 1973 jako psovod. Vystřídal jsem velitele Svobodu i Malhockého. Ale nejvíc mě utkvěl v paměti nadporučík Ptáček. Myslel jsem , že to po Malhockém převezme on. Čeklovský byl můj ročník, pamatuji se jak přijel z PŠky. Psovodi z mého ročníku byli Vaško ( měl Besinu) . Ješteě plánuji , že v r. 2015 se projdu levou stranu kam jsme codívali na průzkum.
Hodně zdraví přeje Vláďa.
1970-72
V roce 1970-72 jsem zde sloužil jako psovod, hrával jsem fotbal za vratěnín s domácím Zdenou Kinclem. Při prohlížení fotek...je to hrůza jak je to zdevastované:-(...jestli si někdo vzpomene tak at se ozve rad zavtpomínaám na staré časy :-)
Re: 1970-72
Ahoj Pepo. Tys sloužil o něco dřív a určitě zažils VR Svobodu a možná Karla Václavika asi psovoda.Svoboda byl dobrý rapl je to tak.
Odepiš i když se neznáme. ASTA,ORYTA BESINA.
Re: Re: 1970-72
Ahoj Jaro, určitě se neznáme protože jsem odcházel na jaro 72 sloužil jsem pod Svobodou,a byl tam ještě nadporučík Ptáček a Bekeč. Dělal sem psovoda a možná budeš znat vojíny Cigánek, Filo, Čada. Na vojnu nevzpomínám ve zlém,ale jenom na ty lepší zážitky :-D. Jestli mě chceš kontaktovat tak mi napiš na truhlarstvikrpalek@email.cz
Re: Re: Re: 1970-72
Ladislav Holuša ahoj zavolej mi na tohle číslo 725709860 at se spojime taky jsem sloužil v roce 70-72 jako psovod.Sloužil kuchař Jindra Holuša
Re: Re: Re: Re: 1970-72
ahoj Jindro, měl jsi fenku ( ve Vratěníně byly jen fenky) a byla tam ISTA ... černá psí slečinka, ostrá jak břitva a já dělal jako "ABSÍK" velitele čety. Kynolog byl Tonda Tesař a staršina byl Koláček - oba bydleli na rotě. Tel.: 602 581 505.
1970-72
Zdravím Míru, vynikající hoch. Tonda Tesař, nejmenší pohraničník u pozdějšího praporu v Jemnici, ale nejvyšší lítačka spolu se Štanclem. Třeba Podhradí a kontrovali i PS na důstojnické funkci. Bobo - M.Budějice.
Zde již nelze dále reagovat
Re: Re: Re: 1970-72
Ahoj, Pepo, byl jsem velitel 1. čety, Ptáček byl vel 2.čety. Tonda Tesař by psovod, zrovna se oženil a Koláček byl staršina. Měj se.M.
jaro 86-88
k foto 163 byli tam dva býci Pavel a Michal k 222 v pravo měli místnost spojaři a ženisté vlevo byla škrabka predtím sklad prádla a klub.Zdravím všechny Romane kdy bude zas sraz loni jsem nemohl.Zdar
1988-1990
Otomar Malík-Oťas |
email |
20.7.2011 04:49 |
id 33962 |
nahlásit
Zdravím všechny spolubojovníky z těchto let. Odcházel jsem na jaře 1990. Na majora Boldyse, a poručíka Kincla vzpomínám dodnes. Na to co jsem však na rotě prožil s Vámi jetě víc, a když dávám historky k dobru, tak se už jenom směju. Ozvěte se někdo z těchto let ať zavzpomínáme. čus
Re: 1988-1990
Marian Orihel |
9.11.2011 21:07 |
id 37832 |
nahlásit
Nazdar Oťas. Pamätám si Ťa ako tvoj mladý, viem, že si vojnu skončil skôr, ale stihol som s tebou pár služieb vonku. Trepal si samé somariny / v dobrom / a ja som sa vtedy rehotal celé služby. Bol si medzi prvými, ktorý nám mladým povolil ústupky - povolenie opasku, rozhalenka a pod. Neviem či si s niekým iným v kontakte, ak áno pozdravujem. Pre osvieženie pamäti som z Trnavy, hrával som futbal za RH a spomínam si na viacerých: Gažo, Celý, Machač, Mandík, Račman, Beluský, Nikl, Pekárek, Mäsiar, Sojka, Martiš, môj ročník - Doležal, Pilný, Petráček...A Samozrejme Čeklovský, Kincl...
Re: Re: 1988-1990
Nazdar v tých rokoch som bol aj ja vo Vrateníne. Futbal som nehrával bol som psovod a býval som na izbe s Peťom Račmanom.
Pozdravujem všetkých ktorí strávili nejaký ten čas na rote Vratenín.
Re: Re: Re: 1988-1990
Ahoj Marián,
spomínam si aj na teba, síce matne, lebo viac mi v pamäti utkveli chalani, ktorí hrávali aj futbal a vy ostatni ste na nás nadávali, keď sme mali zápas a vy ste museli za nás slúžiť. Keď si bol s Jačmeňom na izbe a bol aj jeho ročník, tak si bol môj mazák. Keď sa nemýlim, bol si vyššej postavy, chudy a z mazakov najtichsi, nespomínam si, že by si nás buzeroval. Uz neviem z ktorého konca SK si bol a či si skôr neisiel do civilu. Tiež som bol podvod. Prajem Ti všetko dobré.
Re: Re: 1988-1990
Nazdar v tých rokoch som bol aj ja vo Vrateníne. Futbal som nehrával bol som psovod a býval som na izbe s Peťom Račmanom.
Pozdravujem všetkých ktorí strávili nejaký ten čas na rote Vratenín.
Re: 1988-1990
Jiří Marek(drsňák čangi) |
email |
30.1.2012 21:34 |
id 41616 |
nahlásit
Hoj Oťasi.
Možná se pletu,ale nebyl jsi náhodou ve výcviku v Jemnici.Pamatuji si postavu Otu,takového tmavého a štíhlého kluka,jsi to ty?
Zdraví Jiří Marek-spojrota Znojmo
jaro89
Sevas tak ja si ta pamatam ako vyssieho silnejsieho kazdy do teba zaparal som s Presova bol som vodic na uvaze maj sa pekne caf
1975-76
sloužil jsem v letech 1975-76 za majora Malhockého ,bohužel už nežije,pokud někdo čtete tyto stránky tak se ozvěte.Pavel Babák z Jemnice.
Re: 1975-76
Major Malhocký byl můj strýc táké jsem sloužil u PS v roce1978-80 ve Znojmně u spojařů.
1972-74
Sloužil jsem v době kdy Malhotský došel z Jemnice na rotu. Moc se mu to nelíbilo ,protože došel z teplého místečka do tvrdé reality tehdejší doby.Brzo jsme se zdravili každé ráno v sedě na schodkách u vchodu jen DOBRÉ RÁNO jak jste se vyspál. Oprášili jsme jeho bílou stovečku a on byl spokojený.
Re: 1975-76
Našel jsem kontakt na jednoho pohraničníka který sloužil ve Vratěníně v roce 1975-1977 viz. dobové foto rota Vratěnín.
Re: 1975-76
Nazdar Pavle,předpokládám,že si na mne vzpomeneš stejně jako já když jsem zahlédl tvé jméno.Hele ale Malhockého jsme zažili jen část své služby pak přece nastoupil por. Bruno Vognič.Jsi v kontaktu ještě s někým z doby jaro 75 až podzim 76?K
Re: Re: 1975-76
Ahoj Karle znám Karla Snopka z Poštorné dělá se mnou u stejné firmy hrál fotbal za Vratěnín.Sloužíl někdy v těch letech musím se ho zeptat jak půjdu do práce.Cau Pavel.
Re: Re: Re: 1975-76
Karla Snopka neznám,musel tam tedy sloužit buď před a nebo potom co já.
Re: Re: Re: Re: 1975-76
Jinak ještě z velitelů v mém období tam sloužili Malhocký,Vognič,Čeklovský,Kincl,Koláček,Dokulil a mladý podporučík politruk jehož jméno si nemohu vybavit.Neví někdo?
Re: Re: Re: Re: Re: 1975-76
Ten politruk se jmenoval Jano Doboš,doufám že se nepletu.
Zde již nelze dále reagovat
Re: Re: Re: 1975-76
Ještě maličkost,jméno Snopek mi nic neříká,ale jsem rád že reaguješ třeba se nám něco podaří vypátrat ahoj a děkuji.
Re: Re: Re: Re: 1975-76
Nepleteš se,určitě se jemnoval Doboš,že byl Jano to už nevím,ale příjmení sedí.
Re: Re: Re: Re: Re: 1975-76
Karel Snopek sloužil v roce 1978-1980.hrál fotbal zaVratěnín.
Zde již nelze dále reagovat
Re: Re: 1975-76
AHOJ KARLE
Sloužil jsem ve Vratěníně 75-76 jako spojař ještě s Petrem Průšou. Hrával jsem fotbal za Jemnici.
Re: Re: Re: 1975-76
Ahoj kamarádi sehnal jsem pár adres,i na slovensku ozvu se jak pochodím ahoj Pavel.
Re: Re: Re: Re: 1975-76
Ahoj Pavle, dostal jsem zprávu z mé rodné vesnice, že sháníš kontakty na kamarády z Vratěnína. Dokonce se snad připravuješ zorganizovat setkání. To by bylo fantastické znuvu všechny (nebo většinu) po 40 letech znuvu vidět. Přivítám jakékoliv informace, kontakty a zprávy o všech kamarádech z vojny. Všechny zdraví
Standa
Re: Re: Re: Re: Re: 1975-76
No vida jak se nám to hezky rozeběhlo.Nazdar chlapci.Karel
Zde již nelze dále reagovat
Re: Re: Re: Re: 1975-76
Konečne som sa odhodlal Ti napísať takto. Nemám mailovú adresu, len manželka. S počítačom si nerozumiem. Páči sa mi to a pozdravujem všetkých chlapcov, kamarátov z vojny z rokov 1974 - 1976.
Emil Pliešovský, Slovensko 981 01 Hnúšťa 546
Re: Re: Re: Re: Re: 1975-76
Ahoj Emile jsem rád že jsi to dokázal , teď to půjde samo . Bylo by dobré založit si svoji adresu , aby se nám lépe komunikovalo . To určitě zvládneš . Zatim se měj krásně a pozdravuj manželku.
Zde již nelze dále reagovat
Re: Re: Re: 1974-76
Ahoj kamarádi,posílám pár fotek Pavel Babák.
Re: Re: Re: Re: 1974-76
AHOJ PAVLE super fotky.poznám se tam a hlavně poznávám kamarády. na poslední fotce ten řidč je to ŠEVČÍK?
Re: Re: Re: Re: Re: 1974-76
karel Lorenc |
1.2.2015 10:50 |
id 85068 |
nahlásit
To je radosti Mirku co když se po tolika letech najdou kamarádi.Tak se snad podaří i to plánované setkání.Jestlipak se vůbec ještě poznáme?Karel
Zde již nelze dále reagovat
Re: Re: Re: Re: 1974-76
Sloužil jsem jako ženista roty do jara 76 na fotkách některé kluky poznám
Re: 1974-1976
Ahoj Mirku máš pravdu je to Ševčík,po něm jsem přebral auto.Pavel
Re: Re: 1974-1976
Ahoj Pavle něco nového.Nějak se ta komunikace zasekla.
Re: Re: Re: 1974-1976
Ahoj Mirku pracuji na tom už mám adresy na Slovensko,tak to zkusím rozeslat je to dost složité je sehnat staré už většinou neplatí a úřady nové neradi poskytují,ale podařilo se.
1989 - 1990
V rokoch 1989 - 1990 som tu slúžil ako psovod ( fena Vosca a Zora ) a zároveň aj hrával futbal za RH Vratenín. Chlapi, dajte vedieť o sebe !
Re: 1989 - 1990
aj ja som tam istý čas sluzil a chytal za Vratenin..skvelee časy...
1978-1980
Ľudovít Ivan |
13.1.2011 20:28 |
id 25063 |
nahlásit
Slúžil som na tejto rote v r. 78-80. Bol som zaradený ako pátrač. Výcvik som absolvoval vo výcvikovom stredisku Jemnice. Rád by som si s niekym pospomínal na spoločne prežité časy na vojne.
1979-1981
František Kacetl |
4.3.2011 19:58 |
id 27999 |
nahlásit
Čau Ludko. Pamatuju si tě velmi dobře. Nevím jestli ty mě, jezdil jsem s V3S. Byli to pěkné časy a rád si zavzpomínám. Pokud si vzpomeneš ozvy se pošlu mejla a mužeme zavzpomínat. Čau
Re: 1979-1981
Ahoj Fando zvany Viky slouzil sem ve Vratenine 79-81muj rocnik Hanout-zajic Soukal-sukyatd.odchod do civilu brezen 81ty si byl o pul roku dyl velitel roty byl por.Laco Bales pak vel.prvni cety por.Tomas Cep.Pokud si me pripomenes ozvi se na tel.605386951
Re: 1978-1980
Jaroslav Schneider |
email |
9.3.2011 17:53 |
id 28247 |
nahlásit
Sloužil jsem tady taky 1978-1980, zařazen jako ženista. Výcvik jsem měl ve Znojmě. Tvoje jméno je mi povědomé, ale vzpomínky slábnou, rád bych si něco připomněl.
Re: Re: 1978-1980
Franta Kacetl |
10.3.2011 17:34 |
id 28304 |
nahlásit
Jardo pamatuju si tě velice dobře. Byl jsem se tam vloni v létě kouknout...no hrůza !!
Zatím se měj, třeba se ještě někdo ozve.
Re: Re: Re: 1978-1980
Já to viděl jenom na fotkách. Pár let se chystám, že se tam podívám, tak uvidím, snad to letos vyjde, chci jet na Vranov a to je kousek. Aspoň bych se podíval do Uherčic jak se změnil zámek. Tak se měj.
jeseň 1987-89
František Gurčík |
7.1.2011 13:54 |
id 24720 |
nahlásit
V tomto období som tu služil ako psovod ( fena Marga,Xanta ) a zároveň aj hrával futbal za RH Vratenín.Chlapi, dajte vedieť o sebe !
Re: jeseň 1987-89
Zdar Frantisek.Môj brat tam bol v tych rokoch vola sa Jan Ciliak bol sofer
Re: Re: jeseň 1987-89
Ahoj Rudo,meno mi niečo hovorý,ale tvár si neviem k tomu menu priradiť.Ak máš bratovu foto z tohto obdobia,pošli mi ju na email.iste chápeš že už sú to dáke roky za nami. Ahoj
Re: Re: jeseň 1987-89
František Gurčík |
31.1.2011 06:38 |
id 25927 |
nahlásit
Tu je môj email gaius@zoznam.sk
Re: Re: Re: jeseň 1987-89
Čau tiež som služil na tej rote ako ti v tom ročniku volam sa Imrich Duda zo Sp.Vlach možno si ma pametaš.
Re: Re: Re: Re: jeseň 1987-89
Imre, pamatam si ta ako dnes. Este tak rad fajcis ?
Re: Re: Re: Re: Re: jeseň 1987-89
imrich duda |
16.2.2016 22:47 |
id 101578 |
nahlásit
Nazdar peter mohol bi si sa pripomenut fajcit som este neprestal
Zde již nelze dále reagovat
Re: Re: Re: Re: jeseň 1987-89
blasko@bspas.sk
Skype Tatranec111
Re: Re: Re: jeseň 1987-89
Čaute Fero Gurčik a Jano Čiliak. Pozdravuje vas starši ženista Imrich Duda zo Sp.Vlach.
Re: Re: Re: Re: jeseň 1987-89
imrich duda |
24.12.2014 16:41 |
id 82981 |
nahlásit
Vsetkym byvalim pohraniciarom prajem vesele vianoce a stastny novy rok vela zdravia a uspechov zivote
Re: Re: Re: Re: jeseň 1987-89
Nazdar Imre pamatuju si na Tebe a na kluky bunďáky
Re: Re: Re: Re: Re: jeseň 1987-89
no a potomže nee
Zde již nelze dále reagovat
Re: Re: Re: Re: Re: jeseň 1987-89
imrich duda |
10.10.2015 21:07 |
id 95804 |
nahlásit
Nazdar som velmi rad ze si napisal uz som si myslel ze sa nikto z nasho obdobia neprihlasi
Zde již nelze dále reagovat
Re: Re: Re: Re: Re: jeseň 1987-89
Jura, normalne mam slzy v ociach. Ako zijes spevak ?
Zde již nelze dále reagovat
jaro89
Serus Imro chodil som aj ja posediet dole ku zenistom vedla sme mali spolocensku miestnost armu asi aj s tebou som maval poplachovky ked si bol zenista ja som bol sofer aj tych co spominas poznam tak sa maj pekne zatial
Re: jaro89
imrich duda |
30.12.2015 17:30 |
id 99577 |
nahlásit
Nazdar tono ja som z spisskych vlach a urcite sme spolu sluzili poplachovky
Zde již nelze dále reagovat
Re: jeseň 1987-89
jano č. |
16.2.2011 13:41 |
id 26935 |
nahlásit
čau Fero, na odporučenie brata som navštívil túto stránku a oživil si spomienky na vojnu,ktoré už začínali byť dosť slabé. Áno pamätám si na teba, až sa nemýlim si z východ.slovenska. Blízkej dobe ti pošlem foto na tvoj mail. Zatiaľ ahoj
Re: Re: jeseň 1987-89
Fero G. |
14.3.2011 18:47 |
id 28473 |
nahlásit
Ahoj Janko,je fajn že si brata počúvol a oprášil si tie staré dobré ( aj zlé ) spomienky na kamošov,ktorých mená a tváre začali blednúť.Verím že si ich vzájomne pripomenieme a možno že sa ešte niekto pridá.Teraz som do júna mimo republiky,tak potom Ti pošlem tiež dáke svoje foto z toho obdobia, aby som sa Ti pripomenul.Teraz by sme sa isto nespoznali. A nemýliš sa je to východ, Spišský Hrušov okres SP.Nová Ves. Čau
Re: Re: jeseň 1987-89
Janko Ciliak na UAZ e, ak sa pamatam dobre ...
jaro89
Cav Fero jasne aj teba si pamatam myslim ze sme mali poplachovky spolu bol som sofer uazu bol si psovod po Mirovi Ivancikovi ked ma pamat neklame zatial sa maj pekne
Re: jeseň 1987-89
Ako zijes Fero ?
ukzt
Zdravím všechny vojáky 86 -88 jaro.
Píno, čau .
My co jezdíme do Vratěnína tak nejsme udiveni jak to tam vypadá.
Každopádně si vybavuji pouze pozitivní zážitky. Ne že by jich bylo víc než těch co stáli za h***o ale..........
zdar Mongolové
Olin
Jarmax |
5.7.2022 14:41 |
id 165605 |
nahlásit
Olin si přivedl z Vratenina manželku...hrál tam fotbal za RH...hráli 1b třídu...bylo to takové béčko RH Znojmo...Na
civil jaro 89
Martin |
5.5.2010 11:18 |
id 15654 |
nahlásit
Ahoj všichni je tu někdo kdo odcházel na jaře 89 do civilu? Sloužil jsem tu 88 a 89 teda to byla jízda
Re: civil jaro 89
jano č. |
16.2.2011 13:27 |
id 26934 |
nahlásit
čau Martin, ja som išiel do civilu až na jeseň 89,ale na teba si spomínam patril si medzi správnych chalanov. Mali sme spolu nejaké červené a modré. Dúfam že sa nemýlim. A okrem toho som teba a tvoje číslo viezol do civilu. ahoj
Re: Re: civil jaro 89
Ahojky si to ty:"BŽEZEN VOLE" ta na to vzpomínám
a do civilu to jsem šel rád Jsem rád že se aspoň někdo ozval čau Janko
Re: Re: Re: civil jaro 89
Čus blus autobus tak pánové doufám že pořád patřím mezi Vás a leti sa pletu nebo ne tak jsi byl Marťo na mojej svatbě
Re: civil jaro 89
Sevas Martin tak to sme sli spolu do civilu v prpade ze si Tobola ked sa nemylim bol som sofer na uvaze mam foto Jirka Lendak Pista Andrus myslim ze Mira Ivancik Ty a ja pred rotou pri uvaze .zatial sa maj pokne meil pigulanton@centrum.sk
Re: Re: civil jaro 89
Martin |
11.4.2016 15:06 |
id 103602 |
nahlásit
Jasné jsem to jáááááá
Re: civil jaro 89
Martin nazdar, to snad nie je ani pravda ...
foto 249
OVESNÝ |
1.5.2010 15:04 |
id 15521 |
nahlásit
zde byvala ložnice pro překrytí takzvaná (MODRÁ)
foto 146
OVE |
24.4.2010 18:29 |
id 15329 |
nahlásit
zde byl zaparkovany vlek za vetřiesku s NZetama ktery se vyvažel při BOPO
Re: foto 146
O. Vítek |
25.4.2010 17:08 |
id 15357 |
nahlásit
Dík, hned to opravím.
no jo
brona |
9.2.2010 20:17 |
id 11511 |
nahlásit
My jsme to tam šůrovali a oni to nechají spadnout,zelení mozci vygumovaní
rota
Ahoj hoši. Pro všechny kdo sloužili na Vratěníně je nová stránka
www.rotavratenin.blo… srazy budou v předstihu ohlašovány tam
Jaro 85-87
Petr |
3.1.2010 14:08 |
id 9396 |
nahlásit
Sloužil jsem tady jako pátrač v r.85-87. I když to byla vojna,často byla sranda a toho chlastu co se vypilo na rotě, to by Pavla Kincla(ZVP)kleplo.Ozvěte se někdo z ročníku.
Re: Jaro 85-87
Ahoj jsem o hodne mladsi nez vy jsem rocnik 70 ale moje matka pochazela z Uhercic a dost casto jezdim za kamaradem do Vratenina.Pavla Kincla znam osobne uz je z nej dedek a jezdi s vnoucaty v kocarku po vsi obcas si privydelava jako malir pokoju.V ty dobe jsem vas hrozne obdivoval a hlavne vase psy.Skoda ze to tam je tak zniceny a jen to chatra.Z Vrateninskyho hrbitova jsem se dival nahoru na kopec obcas se tam mihnul nejaky zemedelec s traktorem a ja snil ze se tam nekdy podivam.Dneska kdyz nemusim tak tam radsi nejedu. Preju vsem pevny zdavi pripadne pokud budete chtit tak dejte vedet a sezenu na Pavla telefonni cislo.
Re: Jaro 85-87
zdar,já sloužil 82-84 a když jsme u Pavla Kincla,tak si vzpomínám ,že měl docela pohlednou dceru a za ní brousil jeden pátrač,což bylo o hubu,protože Kincl byl trošku poděs.Za nás tam byl velitel Šiket,pak velitel čety Bodýs,pořád nás chtěl stmelovat.
Re: Re: Jaro 85-87
OVESNÝ |
16.4.2010 20:31 |
id 15044 |
nahlásit
VR npr BALEŠ ZVP npr ŠIKET 1,četa por ČEP 2,četa por BOLDYS 3,četa ta moje por ČEKLOVSKY technik roty prapr DOKULIL vikon prapr KINCL
Jaro 78-80
Na rotě jsem sloužil od jara 1978 do jara 1980.. Za nás tam byl velitelem por Jaroslav SITAR
Prosím o upřesnění křestních jmen. Některá vím docela přesně a na jiná se nemohu rozpomenout.VR npr BALEŠ ZVP npr ŠIKET 1,četa por ČEP 2,četa por Pavel BOLDYS 3,četa ta moje por ČEKLOVSKY technik roty prapr Stanislav DOKULIL vikon prapr Pavel KINCL
Re: Jaro 78-80
ovesný |
3.2.2013 21:11 |
id 56116 |
nahlásit
sitar mněl nějaký pruser , takže ho v letě 80 převe
leli do VRANOVA na Hájenku, mne do Vratěnína prěveleli s DEVITI MLÝNU takže o něm moc nevím.
Tomáš Čep ho nahradil a pochodil se ZNOJMA.
Michal Čeklovský
Laco Báleš
----- Šiket nevím , říkali jsme mu meloun, shora zelený, vevnitř červený
Re: Re: Jaro 78-80
Máš pravdu Sitár prišiel na Hájenku, ako veliteľ čaty. Zdá sa mi že prepadol ohnivej vode. Ale to nemusí byť len o tom. Stano
Zde již nelze dále reagovat
Re: Jaro 78-80
čau emile pmatuji si tě byl jsem tvuj holub byl jsi tenkrát blondák byl jsem ročník1979-81moji soukmenovci-hanout vašek šoukal jirka-šuky stebou byl kája snopek ozvi se605385951 to nám to nechali schátrat náš wigwam co, velitel laco báleš zvp luda šiket poštakpavel kincl ozvi avzpomen si
Re: Jaro 85-87
Služil som tam ako psovod,,Mura" ak pametáte.Bol som sa tam vlani pozrieť.Strach a hroza ,aj nášeho Kincla som stretol,trochu sme pospomínali. Mám aj dáke foto z tej doby,bjedna kvalita ale možem poslať ak má dakto záujem.
Vratěnín
Holec |
27.12.2009 14:01 |
id 9028 |
nahlásit
K fotce č.144. Ta neznámá místnost byla tělocvična.
Re: Vratěnín
Holec? A který? Podzim 84 - 86?
Jaro 1986
Ahoj všichni,kdo zde sloužil ,kdy bude nějakej sraz.Je tu nějaká zmíňka že každy leto mě by zajímal přesný termín 2010 zdraví Píno Fantoci
jesen 1985-87
Na vojnu vo Vratenine len v dobrom.Služil som tam
ako patrač,bolo to super.Mame tam aj stretavky na
ďeň PS aj tento rok.Teba Ivan z jara 1987 by som
mal poznať....
Re: jesen 1985-87
Ivan |
18.6.2009 13:11 |
id 4347 |
nahlásit
já tady sloužil v r. 85 - 87 jako starší řidič.
Tebe si,ale nemůžu nějak vybavit. Pátrače tam
dělal Petr H. a Petr S. to byli kluci z mého
ročníku. No už je to přeci jenom nějký ten rok.
Re: Re: jesen 1985-87
Ahoj jestli jsi sloužil v r. 1985-87 jako starší řidič podzim - podzim tak to bychom se mohli možná znát z výcviku v Jemnici. Sloužil jsem 85-87 jako starší řidič na 23 r. Ruské Domy
Re: Re: jesen 1985-87
hoši. děláme vždy v létě sraz.
Re: Re: jesen 1985-87
ernest |
10.2.2013 20:22 |
id 56540 |
nahlásit
Ahoj ivan.bol si jar,alebo jeseň 1985-1987?
Re: Re: jesen 1985-87
Sakra, asi bych Tě měl znát... Neučil ses u mě na véesce? S trochou tý všudypřítomný buzerace :)
Re: jesen 1985-87
Ovesný |
21.6.2009 18:31 |
id 4434 |
nahlásit
Kdy je letos ten sraz
1980 - 1982
ovesny |
13.6.2009 19:27 |
id 4231 |
nahlásit
nebylo tu zle je naco vzpominat
delal jsem
tu patrace
Re: 1980 - 1982
František Kacetl |
15.6.2009 07:48 |
id 4282 |
nahlásit
Tak to bych tě měl znát,do civilu jsem šel v září
1981
Re: Re: 1980 - 1982
Ovesný Rostislav |
21.6.2009 18:27 |
id 4432 |
nahlásit
Já si tě pamatuji dobře. Jezdíl jsi vetřieskou.
Pak ji dostal Pepa Krajča ze Zlechova.
Re: Re: Re: 1980 - 1982
Franta K. |
22.6.2009 09:29 |
id 4450 |
nahlásit
Jasně a už si tě taky vybavuju a Pepu taky...Je to
už spoustu let,ale nebylo tam nejhůř,rád si
zavzpomínám a asi nejsem sám.Díky že ses ozval a
třeba se ozvou další.
1982-84
To koukám ,jak tato vzorná rota dopadla,jak je vše
zdevastované,vařil jsem zde skoro dva roky pro
spolubojovníky,je to kus života !!!! K rotě ještě
patřilo PZH a rybníček,kde jsme chodili okopávat
mrkev,brambory a cibuli a víc nasázeli,než
sklidili,ale bylo zaměstnání pro vojáky,aby se
nenudili,ale za práci byl zas opušťák,kterými
docela šetřili.Zdravím všechny ,co zde
sloužili!!!!!
Re: 1981-83
Taky jsem tu sloužil jako psovod se psem
JUNA.Sklukama JURAS,BRAT,ZVEŠKA ATD.
Re: Re: 1981-83
čau Jaroslave jsem rád že jsem na razil na někoho ze spolubojovníků měli by jsme něco spáchat ,kluci z ročníku 81-83 zkuste se ozvat.
Re: Re: Re: 1981-83
Zdar,tebe si pamatuji ,byl jsi na rotě pátračem,celkem vegáč,ne?!
1981-83
rád vzpomínám na rotu ročník 1981-83
Re: 1981-83
EVŽENE..Milan Koníček,81-83 Vratěnín. Ženista plus motospojka. Ja tiež držal pár mesiacov spojku. Lenže miesto motorky mi dali iba bodák. A s nim som musel obehať v Českom Krumlove na sídlisku Plešivec 1 (Plešivec 2 mal Mirda kamarát) záložákov s povolávacím rozkazom. Takže keď mi podpísali prevzatie povolováku,kde sa zapísal čas,do určitej doby sa mali hlásiť v kasíne vo Vyšnom. Spávali sme v maskáčoch,z bidla rovno do Kanád. Opasok s bodákom sa zapínal v behu. Boli sme 9.ta rota,najvzdialenejšia od buzeráku kde nás čakal deveťák keď pìskol poplach.Tie gumy si to užívali niektoré,ako nás v noci preháňali. Od doby keď to pomocník dežúrneho zavolal dozorčímu roty,sme mali 3 minuty na to aby stojíme ustrojení pred štábom. Teraz domám ci to neboli len dve minúty. Ten Boltz či ako ho volajú je sračka proti tomu čo sme mi vtedy behävali. Lebo sme ešte brali nedzi seba takého čo nestíhal.Jednoducho pod pazuchy,spice kanád krémoval ešte dva dni,ale nastùpiť sme museli ako celok. Keby jeden chýba nepočíta sa to. Keď bol deveťak nasosaný,pískol nám to tri krát za noc. Ono sa to dalo už som to poznal. Lenže ak nám dali do skupiny mladého koniec. Ten než sa v noci prebudil a začal prijímať ze čo má robiť,bolo neskoro. My skúsenejší,píísk,skok do kanád,v ruke už opasok s bodcom a tradá na buzerák. A teraz táto vláda to tým mladím nedopraje. A oni by to tak chceli.
Re: Re: 1981-83
Ahoj Palo, chybí tady tvoje články. napiš něco.
Zde již nelze dále reagovat
Re: Re: 1981-83
zdar,jestli se nemýlím,tak jsme spali spolu na pokoji,já jako kuchař s tebou občas chodil na nácviky se psy.
Re: 1982-84
Ahoj Pavel!
Služili sme tu spolu!
Re: Re: 1982-84
Zdar,jak vzpomínáš na vojnu,ty jsi byl psovodem,já jsem teď žiji ve Vyškově a občas vídám Víťu Michlíčka ,který taky tady bydlí,ale je pořád stejný,jak býval na vojně(byl topičem ).Možná mám někde nějaké fotky z vojny,i když se fotit nesmělo,tak mám nějakou památku na ty 2 roky.
Re: Re: Re: 1982-84
Ahoj Pavle,na tebe si dobře pamatuji,protože jsi byl výborný kuchař a na to se nezapomíná.
Odešli jsme na Březí za dobré chování s Lubošem Němcem.Hrozně zapomínám. Čau
Re: Re: Re: 1982-84
Prosím o informaci, zda nemáte historické fotografie z vojenské základní služby ve Vratěníně - budovy PS, techniky, ubytovacích prostorů, garáží, psince, strážních věží, drátěných zátarasů a cokoliv zajímavého z roty a okolí. Zpracovávám publikaci o Vratěníně a nemám dostatek materiálu. Skeny fotografií zaplatím. bvlcek@centrum.cz
Re: Re: Re: Re: 1982-84
Ahoj, někde nějaké fotky asi mám,ale asi nic moc,fotilo se potají
Re: Re: Re: Re: Re: 1982-84
Pavle, 81-83 slúžil vo Vratĕníne môj brat. Milan Koníček ako ženista a motospojka. Poznali ste sa ?
Zde již nelze dále reagovat
1979-1981
Franta K. |
24.5.2009 10:02 |
id 3694 |
nahlásit
Sloužil jsem na této rotě v letech 1979-1981 a v
celku ríd na tyto léta vzpomínám.Kdyby náhodou
tento příspěvek doletěl někomu z Vás co jte
sloužili se mnou-ozvěte se!!!
Re: 1979-1981
Já jsem tady sloužil 1978-1980, byl jsem zařazen jako ženista.Docela dobré vzpomínky, rád bych se tam ještě někdy podíval.
Re: 1979-1981
Ahojky. Byl jsi ve výcvikáči v Jemnici? Podzim 79?
Jestli jo dej vědět. Já tam byl na dopravní rotě. František holba
civil jaro 87
Ivan |
11.5.2009 13:42 |
id 3431 |
nahlásit
Tak to je síla !!! Také jsem zde slouzil rok 85-87
Poslední vojáci
Tak na této rotě jsem končil s Otou jako poslední
vojáci základní vojenské služby. Odchod do civilu
26.3.1993. Po nás tam už zůstala je Policie České
Republiky.
Re: Poslední vojáci
Zdar Juro
Já jsem zase končil s Petrem jako
poslední vojáci na Hatích.Odchod do civilu
26.3.1993.Nebyls ve výcviku v Suchdole Nad
Lužnicí?Já ano jako psovod.
Re: Poslední vojáci
ja som tam bol cca rok a pol pred tebou...
Re: Poslední vojáci
Prosím o informaci, zda nemáte historické fotografie z roty PS Vratěnín z období vojenské základní služby - budovy PS, parku techniky, ubytovacích prostor, strážních věží, drátěných zátarasů a cokoliv zajímavého z roty a okolí. Nemáte fotografie rušení, likvidace, odstraňování drátěných zátarasů? Skeny zaplatím! bvlcek@centrum.cz
Do Rakouska na kole...
Tak přes tenhle přechod jsem někdy v druhé
polovině devadesátých let přejížděl
při našem
cyklovýletu z Bítovské zátoky přes Vysočany a
Uherčice...a poctivě sbíral razítka do pasu.
:)
Naši pasováci na mne koukali jak na marťana,
cože to po nich chci. Ale nakonec
jsem tu silně
unuděnou fešandu v uniformě ukecal, že zašla do
kanclu pro razítko.
Nemlich to samé bylo i u
rakouských četníků! Chvilku jsme pokecali a já
dále pokračoval do Drosendorfu
a pak podél hranic
až do Hardeggu a přes Dyji na naše území.
Jó,
to byly časy...