Objekty PS

« Zpět | Jdi na seznam | Obnovit | Vaše komentáře (69)

(pro změnu obrázku můžete použít CTRL + šipky ↔ numerické klávesnice)
24 foto (J.Knespl) z celkových 45

Foto 24
přebírání titulu "Vzorná rota" někdy v roce 1964.
Foto 1 Foto 2 Foto 3 Foto 4 Foto 5 Foto 6 Foto 7 Foto 8 Foto 9 Foto 10 Foto 11 Foto 12 Foto 13 Foto 14 Foto 15 Foto 16 Foto 17 Foto 18 Foto 19 Foto 20 Foto 21 Foto 22 Foto 23 Foto 24 Foto 25

Autor: J.Knespl | Pořízeno: 90. léta | Foto: 25 fotek

Foto 26 Foto 27 Foto 28 Foto 29 Foto 30 Foto 31 Foto 32 Foto 33 Foto 34 Foto 35 Foto 36 Foto 37 Foto 38 Foto 39 Foto 40 Foto 41

Autor: J.Knespl | Pořízeno: 6.2013 | Foto: 16 fotek

Foto 42 Foto 43 Foto 44 Foto 45

Autor: V.Janoušek | Pořízeno: 2019 | Foto: 4 fotky



Vaše komentáře...
Přidat nový komentář...
Hledám
Jiří Bláha | email | 25.8.2024 21:59 | id 179795 | nahlásit
Kamarádi, sloužil jsem na Pochru 1973 - 1975, byl jsem psovod, pes Táňa, jmenuju se Jirka Bláha a rád uvítám kontakt na ostatní kamarády.
 
Re: Hledám
Jarda Široký | email | 28.8.2024 07:29 | id 179816 | nahlásit
Ahoj, já jsem byl sice na Pochru 78-80, ale Táňu si dobře pamatuju. Bral si jí do civilu můj kamarád Zdenek Engelmann a vezl ji až do Bohumína.Je i tady na fotkách z mého ročníku. Vzpomínam na to, jak jsme ji dávali v Praze do šatny v jednom lepším podniku a šatnářka se jí bála. Tolik vzpomínek, mĕj se a buđ.
 
Re: Hledám
Vladimir Miholek | email | 30.11.2024 18:52 | id 180755 | nahlásit
Ahoj Jirko. bol som starší spojar a Jožko Sochor z Českeho Krumlova somnou.Ty si z Českých Budejovic
 
Re: Re: Hledám
Vladimir Miholek | email | 30.11.2024 19:08 | id 180756 | nahlásit
Milan Pelcman Jozef Lavína Jano Bielik Jano Dzubara akého smecka Klára a Kréta a samozrejme Ty Jirka Blaha
Vzpomīnka na kamaráda
Jarda | email | 4.12.2023 16:36 | id 175476 | nahlásit
Řeč bude o Pepovi z Valašska, našem konivodovi v roce 78-80. V létě jsem s nim mluvil po telefonu a tak mi objasnil, proč jsme mu řikali Pardon.Jednou mĕl namačkat kontrolní zkraty na styku s Vašíčkem, ale mīsto nám je zmáčkl na Vašíčku. Když přijela poplachovka z Vašíčku, tak se jim omluvil : Pardon, já se spletl. A od tý doby mu nikdo neřekl jinak než Pardon a slyší na to dodnes. Jo to je celý Pepa.
Fotky z Pochru
Jarda Široký | email | 19.9.2023 08:16 | id 174406 | nahlásit
Zdravim Pochraky, kluci. kdo mate nejaky fotky, dejte je sem. Ať se nam ożiví vzpomīnky na službu u PS.
 
Re: Fotky z Pochru
Vláďa Janoušek | email | 3.1.2024 13:07 | id 176190 | nahlásit
Ahoj Jardo. Dnes jsem to psal částečně i Karlovi. Problém, že se někteří kluci ze starších ročníků nehlásí je v tom, že:
1- Jsou už straší a mají sice mobil, ale komunikují pouze voláním a nebo SMSkou
2- Pokud nepodnikali a nebo je někdo z rodiny "nepřinutil" připojit se a používat internet, tak ho prostě nemají a o nějakých stránkách VOJENSKO.CZ a nebo na FB vůbec nevědí.
Já sám jsem od roku 2018 intenzivně pátral po kamarádech kteří byli se mnou v PŠce v Zadním Chodově na jaře 1972. Problém u kluků z PŠky byl ten, že se hned všichni po 6 měsíčním kurzu a po jeho následném úspěšném absolvování rozutekli ke svým brigádám nebo přímo na pohraniční roty, kde většinou strávili v malém kolektivu zbylých 18 měsíců. Snažil jsem se na 30 kluků z naší čety získat nějaké spojení, ale bylo to skoro nad lidské síly. Komunikoval jsem s oddělením archivních fondů MV v Kanicích a byl jsem také přímo v Archivu bezpečnostních složek v Praha 1, ale výsledek byl téměř nulový. Sice jsem získal jména, přijmení a datum narození všech kteří úspěšně absolvovali PŠku na podzim 1972, ale to bylo bohužel vše. Místo narození, bydliště při nástupu na ZVS a nebo která vojenská správa je vyslal tam bohužel nebylo. Navíc mne překvapila informace, že všechny dokumenty do poloviny roku 1972 byly skartovány... Na setkání bývalých pohraničníků z poddůstojnické školy v Zadním Chodově u příležitosti oslav 60 let fotbalu v Zadním Chodově v sobotu 10.7.2021 se dostavilo jen 5 vojáků a jeden bývalý důstojník-velitel čety. Dnes již mám kontakt na 1/4 kluků, ale někteří opravdu komunikují jen po telefonu.
Starý pochr
Karel Remeš | email | 11.8.2023 19:27 | id 173879 | nahlásit
Ahoj kluci najde se někdo kdo sloužil na Starým Pochru v roce 1972-1974???Dnes 11.9.2023jsem se synem navštívil od vojny rotu PS.Stary Pochr ...tak se chci zeptat jestli ozval .Ps:jsou nějaké srazy starých Pochraku ??
 
Re: Starý pochr
Jaroslav Široký | email | 12.8.2023 08:43 | id 173886 | nahlásit
Ahoj Pochraku, taky jsem tam slouzil 78-80 jeste na stary rote. Sraz byl letos 17.6 v Lesny a za rok bude snad zase. Bylo nas tam dost, fotky jsou tady taky, ale jestli z tveho rocniku, to nevim. Taky jsme projeli mista nasi sluzby a byli se i podivat u hospody na Waldheimu, ale je bohuzel zavrena. Jinak srazy organizuje Jirka Maštalīř. Tak se mej a buď.
 
Re: Starý pochr
Vlaďa Janoušek | email | 3.9.2023 15:30 | id 174219 | nahlásit
Ahoj Karle. Na Starém Pochru s tebou sloužil Petr Netušil. Byl se mnou v PŠce v Zadním Chodově a po jejím absolvování (podzim 1972) šel jako veldr na Starý Pochr.
Ozve se někdo
Jirka Malý | email | 29.6.2023 21:21 | id 173158 | nahlásit
Ahoj jsem Jirka Malý a sloužil jsem na Starém Pochru rok 1974- 1976 na podzim jsem šel domů.Můj velitel byl kapitán Havelka.Jezdil jsem Gazem a druhým jezdil Vlado Zeman a co si pamatuji nějaké to jméno:Jožo Barniak,Pelcman ,psovod Svoboda,Hambergr a jiní.......
Teď bych vás chtěl poprosit zda někdo nevíte jestli byl letos v červnu sraz a pokud jste tam někdo byl ,dejte mi vědět .
Děkuji a ozvěte se mi Jirka Malý z Přimdy
 
Re: Ozve se někdo
Jarda Široký | email | 30.6.2023 09:55 | id 173169 | nahlásit
Ahoj Jirko, sice jsme spolu neslouzili, ale jsem rad, ze se nejaky Pochrak ozval.Ja jsem byl taky jeste na stary rote 78-80, ale velitele mi delal uz Hulin. Sraz byl 17.6 a byl super, jsem az od Kyjova, tak jsme spali v Milirich. Kdyztak se ozvi, Pochraci se sem nejak nehrnou a vzpominky na sluzbu mame stejne. Tak se mej a bud.
 
Re: Ozve se někdo
Jiří Bláha | email | 25.8.2024 21:53 | id 179794 | nahlásit
Jirko ahoj. Jsem Jirka Bláha z Č.Budějovic a měl jsem psa Táňu.Byli jsme kamarádi, já šel do civilu 1975. Můj telefon je 608 874 884
 
Re: sluzil som na pochru v roku 1974-1976
pavol kohutik | email | 21.11.2024 22:02 | id 180675 | nahlásit
ahoj jirko sluzili sme spolu bol si vodic a moc prijemny kluk .mna na vojne volali erik a casto som sluzil ako dozorci roty som slovak ahoj erik ozvi sa.
Ještě žijete Pochráci?
Jarda Široký | email | 2.2.2023 08:22 | id 170440 | nahlásit
Každý ráno se koukám a zase nic. Na jiných rotách se vesele vzpomíná a tady nic. Asi nemáte na co.Tak buďte
Přáníčko
Jarda Široký | email | 1.12.2022 17:48 | id 168568 | nahlásit
Ahoj kluci, přeju vám klidné prožití adventního času.
 
Hejkal
Jarmax | 11.12.2022 12:43 | id 168796 | nahlásit
Kluci Pocheraci,pohybuje se tam to Pochersky strašidlo Hejkal ?Prý strašně řádil na těch pocherskejch blatech....kluci z roty říkali, že někdy ta služba byla docela děs.....
 
Re: Hejkal
Jarda Široký | email | 12.12.2022 07:56 | id 168818 | nahlásit
Ahoj Jaryne, tak to si nepamatuju, jedinej kdo tam občas řádil jako černá ruka byl velitel Pepa Hulín.
Smutná zpráva
Jarda Široký | email | 4.11.2022 07:58 | id 168065 | nahlásit
Všem, kteří tady občas brouzdají oznamuju, že Milan Michalec zvaný Bača, je už bohužel po smrti. Byl velitelem mého družstva 2. čety v roce 78-80 a bezva chalan od Žiliny. Čest jeho památce.
Hledám kamarády
Jarda Široký | email | 28.10.2022 13:08 | id 167951 | nahlásit
Hledám kluky z roty Milana Michalce, Divina 162, Žilina a Jána Behána, Stavbařská 2/21 Martin. Adresy jsou samozřejmě z vojny. Díky za případnou pomoc. Jarda
 
Re: Hledám kamarády
Jarda | email | 12.12.2022 09:10 | id 168820 | nahlásit
Tak Jána Behána jsem našel, je v pohodě a jsme v kontaktu, tak to je paráda.
Přáníčko
Jarda Široký | email | 28.9.2022 12:54 | id 167335 | nahlásit
Všem Vaškům z Pochru přeji vše nej, nej k svátku.
Absík Peter
Jarda Široký | email | 26.9.2022 15:30 | id 167271 | nahlásit
Zdravím, pokaždé, když slyším písničku od Palo Hammela, tak si vzpomenu na absíka Petera Guštafíka z Bratislavy. Moc rád jsem na rotě poslouchal, když zpíval jeho písně a doprovázel se na kytaru. Třeba si to někdo přečte a zavzpomíná se mnou. Tak se mějte Pochráci, já vím, že to tady čtete, jen jste líní psát. Tak buďte, zdraví vás Vilda.
Ještě žijete?
Jarda 78 -80 | email | 13.9.2022 08:23 | id 167052 | nahlásit
Zdravím vás Pochráci.
Sloužil jsem na Pochru a zajímalo by mě, zda náš jarní ročník měl před odchodem do civilu nějaký velký průser. Prý jsme se ožrali v lese, ztratili sapíky i psy. Jednalo se prý hlavně o psovody, mě se to nějak vykouřilo z hlavy,po tolika letech ani není divu. A určitě jsem v tom nebyl, to bych si pamatoval, ale když se jedná o chlast, tak člověk nikdy neví. Jeden mladší Pochrák to napsal na fejsu a mně se tomu nechce věřit. Tak vzpomínejte a dejte vědět a BUĎTE.
starý Pochr 78-80
Jarda Široký | email | 19.5.2022 14:34 | id 164383 | nahlásit
Čau kluci, pamatuje si ještě někdo, jak jsem vás ostříhal dohola na protest před častým stříháním, nic z toho tehdy nebylo, bylo to v létě a žádná kontrola asi nedorazila a vlasy rychle dorostli, ani se nepamatuju jak reagovali furťáci, ale byli jsme jak banda basmanů. Tak buďte a vzpomínejte.
 
Re: starý Pochr 78-80
Miroslav Toman | email | 30.5.2022 18:33 | id 164643 | nahlásit
Ahoj Jardo Široký sloužil jsem na Starém Pochru v roce 1978 - 80 a ty jsi byl můj mazák. Mám s tebou fotku z Jedliny (kde byl piket) a ty jsi byl (jestli se nepletu psovod) já byl ženista (holub) ale moc rád na Vás vzpomínam naše heslo do telefonu bulo TAK BUD´ahoj Mirek Toman snad si vzponešeš.
 
Re: Re: starý Pochr 78-80
Jarda Široký | email | 30.5.2022 19:14 | id 164646 | nahlásit
Ahoj Míro, já myslím, že si můžeme klidně tykat, vždyť jsme spolu válčili na Pochru. Máš v tom trochu zmatek, ty si jen o půl roku mladší, takže žádný mazák ani holub se nekonal. Nedávno sem ti posílal SMS, jestli nevíš něco o Ivovi Dostálovi, byl se mnou a byl spojař. Já sem nebyl psovod ale střelec, vydával jsem vam v kamrlíku na konci baráku, kde jsme spali, čisté prádlo a ještě jsem vás stříhal a Pepa Hulín mi řikal Vildo. Tak snad sem ti trochu osvěžil paměť a rád sem zavzpomínal. Jsi s někým v kontaktu? Já s kuchařem Pepou Krůtou a Jarkem Babicou.Jsi první, kdo se po dlouhé době ozval a jsem za to rád. Tak se měj a kdyžtak se ještě ozvi. Jedeš na sraz? Tak BUĎ
 
Re: Re: Re: starý Pochr 78-80
Miroslav Toman | 31.5.2022 18:18 | id 164672 | nahlásit
No ta pamět´už tak neslouží po 40 létech ale dobře si na tebe vzpomínám byl jsi fajń na sraz letos nejedu vdávám dceru tak bud´Mirek Toman.
 
Re: starý Pochr 78-80
Miroslav Toman | 31.5.2022 18:27 | id 164673 | nahlásit
Jardo podívej se na retro foto starý pochr 78-80 a tam se poznáš i se mnou Mirek.T
 
Re: Re: starý Pochr 78-80
Jarda Široký | email | 31.5.2022 19:23 | id 164676 | nahlásit
Čau Míro, já si tě taky pamatuju, byl si ženista ještě s Dinem a fotky sem viděl, jsou moc pěkný. To je let, co, ani se tomu nechce věřit, ale vzpomínky jsou stále živý, jako by to bylo včera.... Taky nejedu na sraz, protože ještě marodim, měl sem zlomenou češku v koleni, tak ještě chodim na rehábka, ale bude to dobrý a už se chystam do důchodu, už sem se napracoval dost a dost.....Tak ať se svatba vydaří a někdy zase ahoj.
starý Pochr 78-80
Jarda Široký | email | 17.5.2022 15:14 | id 164351 | nahlásit
Zdravím všechny Pochráky, pořád se mi vybavuje jméno Pivoňka, nebyl to rotní kynolog, tak se mějte a nebojte se napsat, Pepa Hulín mi říkal Vilda, snad si někdo vzpomene a buďte
starý Pochr 78-80
Jarda Široký | email | 4.5.2022 08:29 | id 164102 | nahlásit
Zdravím , mladí nezájem, tak to zkusím se staršíma. Kam se poděli moji mazáci - Žák alias štupl, Hála, Mlčák, Hrabovský, Schweitzer, kuchař Ilko?, provi anťák, svazák atd. Bylo s vámi fajně, žádná buzerace. Jen pro osvěžení paměti, štupl mě předával kamrlík na výdej prádla a taky jsem vás střihal. Tak se ozvěte, Jarda alias Vilda a buďte.
 
Re: starý Pochr 78-80
Palo | email | 4.5.2022 12:37 | id 164106 | nahlásit
Nazdar Jardo. Ono je Ti divné,že nikto nepíše aj keď menovite vyzývaš chalanov na ktorých si pamätáš. Mnohí zabúdajú mená a možno aj to,čo zažili pred 40 rokmi. Tiež nie každý použiva internet,poznám konkrétne prípady. A kto používa ešte ho nenapadlo hladať na nete kasíno alebo rotu kde slúžil vojenčinu. A ak aj našiel,tak napriklad pre nás z nepochopiteľných dôvodov mlčí,nenapíše a nedá o sebe znať.
Palo Vysočany Bor u Tachova.
 
Re: Re: starý Pochr 78-80
Jarda Široký | email | 4.5.2022 13:24 | id 164108 | nahlásit
Ahoj Palo, asi máš pravdu ,vždyť já jsem loni taky nebyl tak aktivní na netu, protože noťas mám až letos a pořád se učím s ním pracovat a navíc marodím a chystám se do důchodu, takže mam více času a určitě spousta těch kluků ještě pracuje a někteří se asi nechtějí chlubit, že byli u PS v týhle blbý době. Myslím si ale a je nás naštěstí dost, že se nemáme za co stydět. Ale zkouším to a snad se někdo ozve a s některými kluky jsem v kontaktu. A jak si na tom ty? Díky za odezvu a kdyžtak se ještě ozvi. Zdraví tě Jarda
 
Re: starý Pochr 78-80.
Jiří Limburský.(psovod 58/60.) | 5.5.2022 22:37 | id 164157 | nahlásit
Milý Jardo a Palo .Jsem moc rád že jste spolu na našich veteránských stránkách P.S. rozběhli inteligentní komunikaci o všem možném a hlavně bez urážek, výčitek, narážek a probírání stejně té pro nás neřešitelné UK... Situace.! Znova děkuji. Jak někdo nedávno napsal:"Život dává a také bere" tak mu plně dnes dávám za pravdu! Před pár dny jsem četl příspěvky od jednoho veterána (ne tak starého),a dnes jsem rodině vyjádřil upřímnou soustrast k jeho umrti .??? Pro mně v mém věku opravdu smutná chvíle. ! Tak vás kamarádi moc zdravím a vaše rodiny také. Jiří.
 
Re: Re: starý Pochr 78-80.
Jarda Široký | email | 6.5.2022 03:13 | id 164159 | nahlásit
Zdravím pane Jiří, já si též myslím,že politika a jakékoliv urážky na tyto stránky nepatří. Je to sice hrůza co se děje, ale my s tím nic nenaděláme. Já se chystám do důchodu, protože jsem po úraze kolena a už teď z toho mám obavy.Jsem zdrcený z úmrtí pana Libora, vždyť byl jen o rok starší a před pár dny jsem mu odpovídal na jeho příspěvek a ani ve snu by mě nenapadlo, že to je naposled. Přeji pevné zdraví a zase nashle. Jarda
starý Pochr 78-80
Jarda Široký | email | 25.4.2022 08:10 | id 163923 | nahlásit
Zdravím všechny Peesáky, kam se poděl ročník jaro 79-81, vydával jsem vam čistý prádlo a střihal vás, ale vůbec si vás nevybavuju, i když jsme spolu strávili na staré rotě skoro rok. Chtělo by to nějaké fotky, abych si osvěžil paměť. Tak se snažte a buďte. Ještě mam dotaz, vy ste se už stěhovali na novou rotu? Mějte se, Jarda
starý Pochr 78-80
Jarda Široký | email | 11.4.2022 15:44 | id 163678 | nahlásit
Zdravím Pochráky, mám zase smutmou zprávu, právě jsem se dozvěděl, že Peťa Cipko, náš rotní svazák, je už po smrti. Zemřel v roce 2003 po těžké nemoci, kdo si ho pamatujete, vzpomeňte na něj se mnou. tak buďte.
 
Re: starý Pochr 78-80
Jiří Limburský.(psovod 58/60.) | 4.5.2022 20:19 | id 164124 | nahlásit
Vážený Jardo i Palo ! Oba máte pravdu. Ale když nepovime nebo nenapiseme své příběhy teď tak už kvůli našemu pozdnímu věku a úmrtí kamarádů možná už nikdy . To je realita života. A ty starší už i na ty rotní srazy jezdí v menším počtu.V tom mám zase pravdu já. Fotky co jsem měl jsem poslal na svojí rotu a příběhy také napsal. Za službu se vůbec nestydím, nemám důvod. A dnes odpoledne jsem dokonce zjistil po dlouhých letech že můj jmenovec má fotku na koni v knize :Stráž na Pomezí. Stejné jméno i dokonce rok vojanceni. On jezdil na koni a já byl psovod.A tedy na jiné rotě. Chlapi mějte se hezky. Jirka.L.
 
Re: Re: starý Pochr 78-80
Jarda Široký | email | 5.5.2022 06:47 | id 164131 | nahlásit
Zdravím,doufám, že ti mohu tykat, i když jsi o generaci starší. Díky za reakci, je pravda, že ještě spousta kluků internet nemá a asi nemají ponětí o těchto stránkách a jiní se nechtějí zviditelňovat, ale přesto to zkouším, protože nás ubývá, i když jsme ještě poměrně mladí. Ale já jsem díky těmto stránkám našel i kluka, co jsem s ním chodil do školy a nebo manželčina kolegu z práce ze 70-tých let. A tobě přeji hoooodně zdraví a těším se na další příspěvky Tak se měj, Jarda
 
Re: Re: Re: starý Pochr 78-80
Palo | email | 5.5.2022 12:33 | id 164141 | nahlásit
Ahoj Jiří a Jardo. Však nikde netvrdím že sa nemá prispievať sem. Ale realita je aká je. Sledujem tieto stránky jedenásty rok,boli tu vtedy príspevky ešte z roku 07. Až prednedávnom tu napísal môj spolubojovník. Reagoval som tam a čakám. A možno tu nenazrie rok alebo tri. Snáď zabudnú že tu napísali alebo anineočakávajú reakciu. Ale objavil sa na našej stránke aj VPr. a NŠ. Ešte z jednoho súdku dám. Bolo tu ako veterán dal mená s kým neni v kontakte. No a človek takého mena tu žije,boli sme v jednej fabrike.Samo že to nič neznamenalo,veď menovci existujú,ako vidime aj tu pri Jiřím. S dotyčným sme popísali a po zhliadnutí fotiek z ich vojenčiny bolo isté,že je to doma. I keď na fotkách mali 20 a teraz zaslúžilý dôchodci. Aby tu ten,nazvyme ho Peter zbytočne nestresoval,prečo je záujem o jeho číslo,tak to mi poskytla známa čo mu robievala nejaké účtovníctvo. A tak sa kamaráti teraz asi v únoru to bolo,po 53 rokoch opäť rozprávali. Dnes už asi píšu aj skaypujú,lebo zrovna Peter IT nepoužíval tak nemohol tušiť,že sa po ňom kamarát zháňa. Akurát ma to bude stáť asi ,,pár pif ",keď stretnem jeho syna Tibora,za to čo som spískal a že musel otca zaškoliť na PC. Tak chlapi prajem aby to zdravíčko bolo také ako človek potrebuje. Palo
 
Re: Re: Re: Re: starý Pochr 78-80
Jarda Široký | email | 5.5.2022 15:38 | id 164146 | nahlásit
Čau Palo, asi to chce trpělivost, já jsem rád za každou reakci a nemusí to být můj soukmenovec, zkusit se to musí a pak už je to náhoda nebo kousek štěstí. Díky za pěkný příběh a někdy zase na vojensku ahoj. Jarda
 
Re: Re: Re: Re: Re: starý Pochr 78-80
Palo Koníček | email | 8.5.2022 20:57 | id 164213 | nahlásit
Zdar Jardo,už včera som odpovedal na Tvoj mail. Podívaj či sa neuložil do spamu.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: starý Pochr 78-80
Jarda Široký | email | 9.5.2022 08:16 | id 164217 | nahlásit
Čau Palo, tvůj mail jsem četl, jen jsem neměl čas odpovědět. Mimo jiné jsem se přihlašoval na FB a pak přišla ta zpráva od Pepi a už jsem neměl chuť něco psát. Ještě jsi mi nedopověděl, jak to bylo s těma slečnama a co ten Silvestr v Krumlově. Tak zatím ahoj, Jarda
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: starý Pochr 78-80
Jarda | email | 5.5.2022 19:30 | id 164147 | nahlásit
Ještě jednou ahoj Palo, nedalo mi to, tak jsem koukal na borský stránky a máte tam pěkně živo, asi jste si na vojně pěkně mákli, já jsem byl v 84 na cvičení ve Stříbře a byli jsme v zimě na Dobré Vodě a byla to pěkná pakárna, mimo jiné jsme se museli zakopávat a cvičení bylo horší než celý 2 roky na čáře - mimo přijímač. Tak se měj a zase napiš, čau Jarda.
 
Re: Re: Re: Re: Re: starý Pochr 78-80
Palo Koníček | email | 6.5.2022 17:46 | id 164172 | nahlásit
Zdar Jardo a vďaka. To vieš u bigošov sa fungovalo riadne,neboli sme tam pre rekreáciu. A ty si srandista. Kde si bol a čo si tam robil? Nepoznáš to,že kto si to na vojne riadne odkrútil na manévre už nechodí? Iba Vlado mi poslal list,keď s Václavom rozdelili ČSR. Zakladal sa 1. Mechanizovany pluk v BA a lanárili šoférov ŠT,vlastne ponuka vstupu do armády niečo ako CZ. No a jasne celé dva roky okamžitý voľný vstup do strany,alebo do ruskej tajgy ísť rozvážať na pásových vozidlách gulagov po šachtách. No nezober to..
A Dobrá voda dobrá nie,taký pioniersky táborík. Poznáme,aj Boletice a perlu ČSĽA-Doupov. Zakopávať sa.Hm kruté. Mal som výhodu,mňa chránil pancier. Stačilo iba ten zakopať, 8x3x1,5 plus vjazd. Jasne že som to zapichol do starého okopu,to čo prišlo neskôr sa podobá tomu z Tankového praporu. Ale iné je sa na tom baviť v tv a iné byť toho súčasťou. Našťastie skôr než by lampasáka roztrhlo v radiostanici zaznelo VPRED a ja som mohol,musel vyštartovať. Ten povel mal väčšiu váhu ako jeho šaškovanie.Myslím že furťák ešte nejakú chvíľu čosi tej prázdnej jame vysvetľoval.
Nejak som sa rozpísal. Stratené dva roky? Neviem. My sme tam dva roky prežili nie strácali.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: starý Pochr 78-80
Jarda Široký | email | 6.5.2022 19:27 | id 164178 | nahlásit
Čau Palo, my jsme taky rozhodně nebyli na rekreaci, ale proti tobě to byla asi nuda, 22 měsíců na samotě v lesích bez civilizace, ale zase si myslím, že nás to víc stmelilo, paradoxně, vy jste víc v kontaktu mezi sebou, ale to je dobou, hodně PeeSáků se nechce moc ukazovat, když o nás říkají, že jsme vrazi. To je aspoň můj názor. Prosim tě sháním 2 kolegy Slováky, teda byli 3, ale jeden už je po smrti, jak jsem zjistil nedavno, můžeš mi napsat, odkud jsi? A cvičení jsem měl asi za,,odměnu". Já ani žádnej příběh z vojny nemám , jen ten Silvestr 78, to ti bylo kolik? Ale možná jsi to četl, někde na týhle stránce jsem to psal.
A ještě k tobě a,, zobral si to"? Tak se měj a zase napiš, hezky se to čte, ahoj.,
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: starý Pochr 78-80
Jarda Široký | email | 29.8.2022 11:48 | id 166806 | nahlásit
Čau Palo, nebyla to paráda, když jsme si tady psali? Pak se to na meilu nějak pokazilo, což mě pořád mrzí. Jsem rád, že jsi se ozval na 1745. Tak tě aspoň touto cestou zdravím. Jarda
starý Pochr 78-80
Jarda Široký | email | 30.3.2022 07:59 | id 163403 | nahlásit
Zdravím všechny Pocheráky, i když sem poslední dobou nikdo nechodí nebo aspoň nepíše, tak chci vzpomenout na Silvestra 78, byl jsem mladej pták a sloužili jsme na piketu na Jedlině noční hlídku. Když jsme šli večer do služby, tak bylo teplo a pršelo a my vyrazili jen na lehko v gumovkách, ale po půlnoci přituhlo až na minus 20 a asi jak zmrzla ta voda na signáílce tak se spojily dráty a my do rána překrývali signálku. Mě přimrzla noha s gumovkou a strávil jsem asi 14 dní ve vojenské nemocnici v Plzni ještě s Jarkem Babicou, který měl boule za ušima, protože byl taky mlaďas, jako já a nechali ho u roty na bráně jako pomocníka dozorčího jen v brigadýrce. Dodnes mě svědí noha při změně počasí. Tak jsem se vykecal a jsem zvědav, jestli bude někdo reagovat. Tak se mějte a buďte.
 
Re: starý Pochr 78-80
NOVOTNÝ | email | 30.3.2022 12:55 | id 163408 | nahlásit
Zdarvím Jardo,možná jsme se potkali v přijímači v Poběžkách.Byl jsem u jmenovce velitele Novotného a vůbec mi to neusnadňoval,spíš naopak.Zažíl jsem ten Silvestr v Nemanicích,noční Gerl -silnici se suprákem,naštěstí dobrej chlap.Takže jsme oba skákali do rána v holínkách,hrozná moje první noc na hranicích.Dnes mi nohy zebou snad i v létě,spím nahatej,ale s ponožkama,jinak mi probudí studění nohou.Jsem Tachovák a rád chodím z Hutě na Zlatý potok ,Pochr. Je tam parádní krajina ,klid,tam si vždy odpočinu,snad jsi na to špatné zapoměl a vzpomínáš jen na to dobré. Buď Jardo a zdraví Nemaníčák Bohouš
 
Re: Re: starý Pochr 78-80
Jarda Široký | email | 30.3.2022 13:17 | id 163409 | nahlásit
Čau Bohouši, jsem moc rád, že se někdo ozval, možná jsme se viděli, ale já jsem byl pod Trantírkem a taky to byl záhul. Jinak na službu na Pochru moc rád vzpomínam, byli jsme mladí a bez starostí a bylo tam krásně, já jsem od Plzně, ale už 10 let jsme na jižní Moravě. Jsem i v kontaktu s několika klukama z Pochru, ale už i jeden z mého ročníku zemřel a velitel roty už je taky po smrti. Tak se měj a zase napiš, Jarda
 
Re: Re: starý Pochr 78-80
Jarda Široký | email | 30.3.2022 18:03 | id 163420 | nahlásit
Ještě jednou zdravím Bohouše, ty jsi byl ale podzimák, já na jaře, ale to nevadí, jen jsme se v Poběžkách nemohli potkat. Díval jsem se na stránky Nemanic a našel jsem tě tam. Ty lesy mi chybí, ale žena má raději nížinu, tak jsem kapituloval. Tak se měj fajn a zase se někdy ozvi. tak buď, Jarda
 
Re: Re: starý Pochr 78-80
Jarda Široký | email | 31.3.2022 17:55 | id 163451 | nahlásit
Zdravím, koukal jsem na vaše stránky, tam je aspoň trochu šrumec, ale na našich je klid. Bohouši, na té civilní fotce jsi ten s vlajkou? Tak buď a měj se, Jarda.
 
Re: starý Pochr 78-80
Palo Koníček | email | 6.5.2022 23:54 | id 164182 | nahlásit
Nazdar Jardo. Veď mám predstavu ako to bolo na čáre,dvaja bratia tam slúžili. Bojové útvary ako my sme mávali-držali hotovosť pre PS, ako rota PS -A a PS-B. A to je zas príbeh. Keď sa niečo dialo v HP a DDr. PS požiadal u nás deveťaka o posilu áčko muselo opustiť kasíno max. do 30 min. ,béčko do 60. Tie časy sa móžu zdať pohraničníkom pridlhé,aležiadny zákl. ich nevymyslel,ale múdre hlavy asi v stovežatej,a nešli sme ďaleko robili sme ďaľšiu clonu do vnútrozemia mimo Vás. Práve teraz bude výročie jednoho takého výjazdu;navečer 9.mája 85. Vo VZK mali lampasi veselicu v plnom prúde a poplach. Tak sa šlo a osoby boli nami armáďakmi fakt aj..zadržané nie je správny výraz,nasmerované a poučené. Jednalo sa o dve mladé miestne slečny na prechádzke. A tam zaexceloval náš Lacko guľometčik a to by bolo na dlho.
Kasíno nebolo tak na samote ako Počhr,ale šlapať 3 kilá do Boru kôli kofole sa neoplatilo,a tak som za celú dobu vo Vysočanoch nebol na žiadnej vychádzke. Šoféri sme ani nechodili,na vych. knižke bolo vytlačené červenou ,,Ř" ŕidič,a lietačka práve tých vyhĺadávala. Ak mal pred sebou čo i len malé pivo,viezla ho rovno do basy. Plukovná basa kapacitne nepostačovala žabákovej schopnosti a kadencii akou tam posielal vojakov. A tá absurdita,keď sme v stráži boli ako bachari kamarátom čo tam boli ako trestaní. Lebo bigoši mali rózne zdr. obmedzenia a trestaný civilným súdom nesmel do stráže. Takže vegetili na rote a vodiči,frajtri a pár chalanov z rojov sme chodili.do stráže.
Moja prvá stráž bola po 3 mesiacoch na vojne a presne na Silvestra v Krumlove. Na druhej stojke o 2:30 narušiteĺ. Stoj,kto tam a bla bla a už ďallší krok mal nasledovať (veď vieme aký bol postup) zvuk záveru a varovný vzducháč. Ale to asi až na budúce.
A nie Jardo nezobral som nič z toho čo mi ponúkali. To mne stačilo,veď sa hovorí ,,vojna je krásna,ale krátka".
Napíšem ti na mail maruška,aby ste neboli prekvapení,poriešime tie slovačiská. Zdar.
 
Re: Re: starý Pochr 78-80
Jarda Široký | email | 13.9.2022 18:20 | id 167061 | nahlásit
Jo to byli časy, kdo chce, pochopí.
Smutná zpráva
Jarda Široký 78 -80 | email | 14.3.2022 08:45 | id 163203 | nahlásit
Zdravím, bohužel mám smutnou zprávu, že Pepa Hulín, náš velitel roty, je už po smrti. Čest jeho památce.
Úmrtí
František Kadleček | 19.4.2019 16:49 | id 137370 | nahlásit
Oznamuji všem spolubojovníkům mého táty, že dne 18.4. 2019 zemřel František Kadleček, který sloužil na Starém Pochru 1968-1970. Vzpomeňte........ syn Tomáš
 
starý Pochr 78-80
Jarda Široký | email | 7.3.2022 10:24 | id 163086 | nahlásit
Zdravím všechny Pocheráky, kdo si chce pokecat můj mail je roupovskamaruska@seznam,cz. Tak se mějte.
 
Re: Úmrtí
Jarda Široký | email | 10.3.2022 07:40 | id 163137 | nahlásit
Mám taky smutnou zprávu, Zdeněk Engelman je už po smrti, dělal psovoda na Pochru ročník jaro 78 - 80, svojí fenu Táňu si bral do civilu. Kdo ste ho znal vzpomeňte na něj se mnou.Čus Jarda
Službana Starem Pochru konec1967
Josef Plešner | email | 26.7.2018 11:26 | id 130597 | nahlásit
Sloužil jsem po převelení s Děčínske brig.
Služební pes Dyna. Vel čety Por.Slepička Dal jsem dělal promítače v rotním kině.Ozve se někdo s té doby.Všechny moc zdravím a vzpomínam.
 
Re: Službana Starem Pochru konec1967
Holek Zdeněk | 16.3.2019 22:11 | id 136604 | nahlásit
por. Slepička byl můj spolužák ve VU MV Bruntál.
muzikanti
Jiří Knespl | email | 13.9.2014 12:38 | id 79037 | nahlásit
konečně se někdo ozval a to sám kapelník.Ahoj Emane,několikráte jsem tvoje jméno vyhledával na vojensku, ale nikde nic.Jsem rád že ses ozval.Já složil v Plané na pohr. rotě Starý Pochr a mám tam nějaké snímky. V 60 letech tam byli z VU ještě Dědek, Bárta, Zika a protože občas jezdím na srazy tak jsem se potkal ve Volarech ještě s Prchlíkem a Harazimem. Letos jsem byl v Chodové Plané na srazu a pokud zdraví dá příští rok ještě na hranice pojedu. Bruntál jsem nestihl i když se tam chystám. Dej o sobě něco vědět jak žiješ a pod. Já občas jezdím do Oloví u Kraslic, není to místo odkud pocházíš? Tak zatím ahoj a dej vědět. irka.
 
Re: muzikanti
Jarda Široký 78 -80 | email | 1.4.2022 08:42 | id 163459 | nahlásit
Zdravím pana Knespla, díky za moc pěkných fotek Pochru a okolí, škoda, že nic nezbylo, ale příroda je tam pořád krásná. Ještě jednou díky a hodně zdraví přeje Jarda z jižní Moravy.
sraz 2013
jiří knespl | email | 22.6.2013 12:27 | id 62065 | nahlásit
8.6. byl sraz pochráků a vašíčkářů.Sešlo se nás tam asi kolem 50 osob.Ze St. Pochru asi 20 osob. Já tam jel o dva dny dříve a tak jsem si vše mohl v klidu prohlédnout a fotit. Oproti mojí předešlé návštěvě na Pochru tj před 15 lety se dost změnilo.Nemohl jsem najít průsek po EZOCHU až teprve druhý den se uskutečnil můj výstup na 1 a 2 lom a našel jsem trofeje v podobě pohozených izolátorů a propadlých podchodů pod EZOCHEM a orným pásem.Našel jsem i místo kde stával PIKET. Jen j škoda že z let 1961 až 1966 na srazu nikdo nebyl.Ti co tam byli jsou asi o 10 let mladší a EZOCH je už tak moc nezajímal.Což je snad i dobře.
 
Re: sraz 2013
Emanuel Andrš | email | 29.8.2014 17:59 | id 78559 | nahlásit
Nebyl jsem na srazu, ale jsme spolužáci z vojenského učiliště v Bruntále. Také muzikanti, takže se jirko ozvi.
 
Re: Re: sraz 2013
Jiří Knespl | email | 25.9.2014 17:59 | id 79435 | nahlásit
telefon 607914420 - mejl knespl.rokyta@seznam.cz
 
Re: Re: sraz 2013
Holek Zdeněk | email | 11.9.2015 20:22 | id 94697 | nahlásit
Zdravím, jste Emanuel Andrš z Loučné v Krušných Horách ?
Stary Pochr 1968-1970
Frantisek Kadlecek | 14.3.2012 19:18 | id 43693 | nahlásit
Ahoj kamaradi.Zdravim vsechny byvale pohranicniky. Hrozne rad bych se spojil s nekym kdo se mnou slouzil na Starem Pochru. Pripadne muj tel.:739 222 842
stránky 12.bPS Planá
Stanislav | email | 9.3.2012 23:01 | id 43503 | nahlásit


Přidáváte nový komentář
plus okno minus
... lze napsat ještěznaků
Ochrana proti spamu. Napište číslo stodvacet:


   


  • hvězdičkou * jsou označena povinná pole
  • maximální délka textu komentáře je 2000 znaků
  • odřádkování textu komentáře (ENTER) zůstane zachováno
  • HTML tagy nebudou použity
  • WWW adresy budou automaticky převedeny na odkazy
  • reagovat lze pouze do 5 úrovně
  • vyhrazujeme si právo smazat nevhodné příspěvky