Objekty PS

« Zpět | Jdi na seznam | Obnovit | Vaše komentáře (230)

(pro změnu obrázku můžete použít CTRL + šipky ↔ numerické klávesnice)
1 foto (J.Pecher) z celkových 56

Foto 1
OPK Cheb - silniční přechod Pomezí nad Ohří, se nacházelo na pravém břehu přehradní nádrže Skalka (ten most vzadu tam dříve nebyl)
Foto 1 Foto 2 Foto 3 Foto 4 Foto 5 Foto 6 Foto 7 Foto 8 Foto 9 Foto 10 Foto 11 Foto 12 Foto 13 Foto 14 Foto 15 Foto 16 Foto 17 Foto 18 Foto 19 Foto 20 Foto 21 Foto 22 Foto 23 Foto 24 Foto 25 Foto 26 Foto 27 Foto 28 Foto 29 Foto 30 Foto 31 Foto 32 Foto 33 Foto 34 Foto 35 Foto 36

Autor: J.Pecher | Pořízeno: 6.2007 | Foto: 36 fotek

Foto 37 Foto 38 Foto 39 Foto 40 Foto 41 Foto 42

Autor: J.Pecher | Pořízeno: 7.2008 | Foto: 6 fotek

Foto 43 Foto 44 Foto 45 Foto 46

Autor: reprofoto | Pořízeno: xxxx | Foto: 4 fotky

Foto 47 Foto 48 Foto 49 Foto 50 Foto 51 Foto 52 Foto 53

Autor: P.Mazanec | Pořízeno: 6.2011 | Foto: 7 fotek

Foto 54 Foto 55 Foto 56

Autor: L.Nešpor | Pořízeno: 8.2011 | Foto: 3 fotky



Vaše komentáře...
Přidat nový komentář...
Rok1977-79
Stanislav Sramek | email | 30.9.2024 12:18 | id 180139 | nahlásit
Slouzil jsem na cete opk. muj velitel byl kapitan Skalnik vybornej
blahopřání
jaroslav skala | email | 11.7.2024 16:45 | id 179211 | nahlásit
Dnes si připomínáme svátek PS .Přeji vám všem pevné zdraví a pěkné vzpomínky na službu naší vlasti u PS a hraničních přechodech
Jarda od Pardubic
Ročník 89-91
Eda "rozruch" | email | 21.11.2023 13:30 | id 175285 | nahlásit
Nikde jsem tady nezahlíd poslední spolubojovníky z poslední osádky OPK před zrušením. Bohužel už si nepamatuju jména, ale rád vzpomínám na ta léta. Hlavně ke konci jak se otevřely hranice a dederáci prchali v traboších a warťasích a smrděli nám pod střechou celnice. A my jim kopali do těch bakelitů aŤ to vypnou :-) Je tady někdo? Pamatuju jen, že velitel byl pořád v posilovně :-)
Jiří Joch
Lenka Apjarová | email | 25.8.2023 18:09 | id 174073 | nahlásit
Pěkný den,
nevzpomenete si někdo na mého dědu,Jiřího Jocha. Pamatuji si ho jen matně a moc toho o něm bohužel nevím. Chvíli tam žili také jeho děti: Jiří, Jaroslav a Jana. Děkuji za případné odpovědi.
 
Re: Jiří Joch
Milan | 27.8.2023 21:21 | id 174101 | nahlásit
Pamatuji se na něho velice dobře. Bydlel v Chebu na Skalce. Dlouho dobu jsem pod ním sloužil ve směně.
OPK Pomezí Cheb velitel kpt.Redl později por.Dolhy 1965-19
Eduard Blaha | email | 7.3.2023 14:24 | id 171251 | nahlásit
Ještě k mému včerejšímu přispěvku 6.3.2023 na jména už se těžko vzpomíná ale měl jsem přezdívku Fialka tak snad si někdo vzpomene .Ženil jsem se 15.7.1967 a než jsem odjel na opušťák tak mě několik ochotných kamarádů odvleklo jen v trenýrkách k popelnicim co byli na pasovce připoutali mě poutama Ralk co se samy utahují mimo jiny měl jsem ještě týden označený zápěsti, to vše se neobešlo bez pozdvižení na celnici jak pasováků,celníků a náhodných projíždějicich , natirali mě vyjetým olejem a vazelinou ,čož jim zapůjčil náš ochotný řidič gazu Štrunc ve finále mě opláchli kyblem hydrovosku na podlahu. Kamarádi Bohouš Němec a Karel Bednář mě pak drhli v přehradě vyfasovanýma několika solvinama a špachtli ,kterou museli seškrábnout prvotní nános no když došla solvina přišel na řadu pisek z přehrady ,bohužel jsem měl smůlu,že tenkrat netekla v kotelně kam jsme se chodili koupat teplá voda.Tolik ještě moje vzpomínání možná má někdo s tý komedie fota pokud ano udělal by mi radost kdyby mi je mohl zaslat i zkopirováním. Jinak si myslim,že tam byla dobrá obsada kamarádů.Pak jsem tam byl se podivat, jeli jsme s manželkou s dovolené a v těch domcích jsem našel bývalého velitele por.Dolhýho ale už byl jako právník někde v Chebu tak to bylo opravdu srdečné setkání tak jsem se podíval do mist kde jusem prožil dva roky života.....za zaslané fota předem děkuji.Můj mobil : 732172789
OPK Pomezi 1965-1967 velitel kpt.Redl později poručík Dol
Blaha Eduard | email | 6.3.2023 22:33 | id 171243 | nahlásit
Na OPK Pomezi jsem sloužil v r.1965 - 1967 jestli je ještě někdo kdo tam sloužil v tu dobu a má nějaké fota byl bych za ně povděčen .Velitel našeho 3 družstva byl Přemek Kadraba co si tak vzpomínám a kamarádi jako Hroch zvaný Kůže výborný psovod pes se jmenoval asi Trůman z mojich mazáků si vzpomínám na Ščerbu,Kaufnera spolu jsme tenkrat byli v Aši na soutěži ASUT kde jsme zpivali a hráli na kytary ale tenkrát jsme to brali jen pro to,že jsme dostali opušťák další byl Rábely ,B Němec,K Bednář ,Laigeb ten se myslím stal velitelem pasovky .Na pasovce taky sloužil kpt.Baxa co si tak pamatuji.Taky si ještě vzpomínám na majora Pánkiva ale už nevim co měl s námi do činění.Pak jejich hodnosti už nevim ale si tak nějak vzpomínám,že se jmenovali Joch,Vorma,Linhart,Stejskal a bydleli tam v těch domcích po levé straně směrem s kopce dolu kde byla signální závora a pak při výjezdu z celnice byla zabezpečovací železná .Tenkrát byla celnice oproti dnešku skoro mrtvá někdy co jsem stál u některých těch závor tak za noc neprojelo ani auto kdo tam tenkrát jezdil byl Krečmer co vozil písek někde z Chebu. Pohyb pak byl o různých svátcích,dušičkách a tak.Jistě bych při řeči si vzpoměl i jiné ale už je to zaváto časem.Tak snad pokud někdo moje řádky přečtete a máte s tý doby nějaký fota byl bych opravdu rád. Jinak stále bydlim ve Vsetíně kam jsem tenkrat jezdil z Brna za tu svoji se kterou jsem do dnes.
jaroslave
sněhulák | email | 30.1.2023 16:07 | id 170346 | nahlásit
Mj. Špendlíček mě nedostal,ale ty jsi mě stále dusil.
 
Re: jaroslave
sněhulák | 7.2.2023 11:00 | id 170562 | nahlásit
Příteli,asi jsi si mě z někým spletl. Já jsem na OPK sloužil v r.72-74 a jak jsem se z tvého dřívějšího
příspěvku dočetl,tak jsi ty sloužil až v r.87-89 a za mého působení si opravdu nejsem vědom,že bych kohokoliv a nějak "dusil". S přáním všeho dobrého do budoucna ti přeje--sněhulák...
přání
jaroslav skala | email | 23.12.2022 18:34 | id 169171 | nahlásit
přeji všem příslušníkům PS sloužících na všech úsecích SH a OPK příjemné prožití svátků vánočních a šťastný Nový rok.
Jarda od Pardubic
Pozdrav
jaroslav skala | email | 24.12.2021 19:52 | id 160948 | nahlásit
Všem pohraničníkům, kteří sloužili na rotách PS a všem OPK, vč. všech našich velitelů, přeji příjemné prožití Vánočních svátků a vše nejlepší v roce 2022
Jarda od Pardubic
Četa OPK Pomezí 1972 - 1974
Míra Samec | 9.7.2021 19:33 | id 157620 | nahlásit
Kamarádi, kteří jste sloužili 72 - 74 na OPK Pomezí ozvěte se na telefon 605752068, 354 620 810. Pro případné setkání na Pomezí v hospodě zavzpomínat na léta u PS. Míra Samec psovod, pes Fin.
 
Re: Četa OPK Pomezí 1972 - 1974
Zeman Milan | email | 2.8.2021 18:48 | id 158031 | nahlásit
Ahoj Míro.Jmenuji se Milan Zeman, a byl jsem na četě od 1.10.1973 do října 1974,pak jsem šel do civilu.Na Pomezí jsem byl převelen z roty Svatý Kříž.Musím se přiznat,že mi už vypadla všechna jména kamarádů,akorát si pamatuji jméno Petra Záruby.Mám tady také fotku pár kluků ze služby,a byl bych rád kdyby jsi třeba ty někoho poznal.Fotku bych přeposlal.Ahoj Milan.
Zadržení mladého kluka na Pomezí
Tomáš | 15.1.2021 01:32 | id 152655 | nahlásit
Dobrý den, někdy v letech 1985-1987 jsem byl u první závory v Pomezí zadržený a UAZem převezený do budovy za budovou celnice a několik hodin vyslýchán kvůli domnělému pokusu o překročení SH. Nebyla to pravda, přijel jsem jen k přechodu naproti své matce.
Nebyl jste někdo z vás u toho??
 
Re: Zadržení mladého kluka na Pomezí
Pavel Khol | email | 26.6.2023 18:38 | id 173110 | nahlásit
Zdravim všechny ps já tam sloužil 84až86
pozdrav
jaroslav skala | email | 23.12.2020 19:25 | id 151721 | nahlásit
Všem příslušníkům PS ,kteří sloužili na všech pohraničních rotách a všem, kteří sloužili na rotách OPK vč. důstojníků přeji příjemné prožití svátků vánočních a hodně úspěchů v r. 2021.
Ozvěte se někdo z r. 87 -89 z OPK Pomezí.
Jarda Skala, Pardubice
 
Re: pozdrav
Libor Nešpor | email | 25.12.2020 22:36 | id 151829 | nahlásit
Ahojky. Tak samozřejmě i Tobě a Všem Péesákům přeji hodně zdraví a pohody v.r. 2021. I když nejsem r. 87 -89 ale 80-81. Libor. spojař
pozdrav
Skala Jaroslav | email | 23.12.2019 19:57 | id 142931 | nahlásit
Všem,kteří sloužili na rotě OPK a pohraničních rotách přeji příjemné prožití svátků vánočních a mnoho úspěchů v r. 2020.
Jarda Skala od Pardubic
přání
pplk. v.v. Vlastimil Šlechta | email | 11.7.2019 11:34 | id 139264 | nahlásit
Všem těm, kteří nosili na klopách symbol strážců hranic, přeji ke dni POHRANIČNÍ STRÁŽE krásný den. Hlavně chlapcům sloužícím na OPK Pomezí a pak všem kolegům, kteří sloužili na HSPSOSH.
 
Re: přání
Růžička | 15.7.2019 19:41 | id 139379 | nahlásit
Krásné přání a jsem rád, že žiješ. Václav
 
Re: přání
František Holek | email | 31.8.2019 17:34 | id 140368 | nahlásit
Vlastíku,
také i když opožděně děkuji za přání. Vzpomínám na doby, kdy jsem na četě OPK sloužil v létech 1968 -69. Byl jsi mým mazákem a k nám bažantům ses choval slušně. Mám na tebe ty nejlepší vzpomínky a přejí ti teď hlavně zdraví. Drž se a opatruj.
Zdraví tě František Holek z Českého Těšína.
 
jen tak zkouska
jitka | email | 28.12.2019 19:08 | id 143156 | nahlásit
dobry vecer, nepamatujete se nahodou na meho otce? josef winkelhofer pplk.u PS
 
Re: přání
Vlastimil Šlechta | email | 11.7.2020 14:09 | id 148036 | nahlásit
Dnes 11.července .Den nás všech sloužicích na SH od Šumavských vrchů po Dunaj . Všem k tomu to dni přeji vše to nej.ale hlavně zdraví, věk je neůprosný a nikdo nemládnem.
Oznámení
Milan | 28.3.2019 18:16 | id 136882 | nahlásit
Dnešního dne 28.3.2019 jsem od kolegy obdržel velmi smutnou zprávu, že zemřel příslušník SNB zařazený na OPK Pomezí Horňák Alexandr. Věnujte mu, prosím, tichou vzpomínku.
 
Re: Oznámení
Klára H. | 3.11.2019 22:13 | id 141553 | nahlásit
Dobrý den, Alexander Horňák byl můj děda. Prohlížela jsem si fotky a doufala že ho najdu možná na nějakých fotkách. Ani děda ani můj táta neradi vyprávěli o jeho službě tak jsem se chtěla zeptat jestli by jste nechtěl mi něco o něm povědět? Pouze vím že ho vojíni měli rádi.
Děkuji předem
 
Re: Re: Oznámení
Antonín Dohnal | email | 7.11.2019 10:04 | id 141608 | nahlásit
OPK Pomezí -Alexandr Horńák. Kontaktujte fezos25@seznam.cz Dotyčný se s Vašim dědou znal.
 
Re: Re: Oznámení
Říha Jaroslav | email | 7.11.2019 11:19 | id 141610 | nahlásit
Reaguji na Váš příspěvek.Byl to výborný člověk a kamarád.Po 2 roky jsem s ním sloužil na kontrolách nák.a rch.vlaků.Prořili jsme toho hodně.Skvělý člověk.Měl rád pivo,v restauci v Pomeí.Sešel jse se s ním pře 5 lety,kdy jsme si v dorém zazpomínali.Dohodli jsme se na dalších setkáních ke kreýmbohužel nedošloMěl ihodně kamarádů mezi důstojníky /př.Jozef Maiteny z cheb a pod.Vždy na něho vzpomínám a budu vztpomínat Já jsem byl psovod a ztoho důvodu jsme stolu moc hodin a dnů sloužili..Pro nás to byl !ŠANY!,tak jsme mu říkali.Sloužiljsem na OPK Pomez v letech 1963-65. Což je více jak 50 let.Ale vzpomínky na dobého chlapa a ksmaráda jak má být,nikdy nezapoenu,jako i kamarádi,kteří s ním měli co do činění.Zdravím a přeji vše dobré,vzpomínejte se nou !!!
 
Re: Re: Re: Oznámení
Klára H. | 8.11.2019 17:34 | id 141636 | nahlásit
Děkuji moc za to že jste mi odepsal. Strašně ráda slyším že ho mělo hodně lidí rádo - ani se nedivím upřímně, byl to ten nejhodnější člověk kterého jsem znala. A měl tu nejlepší přezdívku, děda Šaňo, víte že do deseti let jsem ani nevěděla že se jmenuje Alexandr?
Doufám že se máte hezky a znova děkuji za odpověď.
 
Re: Re: Re: Re: Oznámení
J.Říha | email | 17.11.2019 16:17 | id 141905 | nahlásit
jsem moc rád,že došlo ktomuto kotaktu a cíl byl spln+ěn šano si to zasloužil,vzpoínky zůsávají a nevymizí nikdy.Vy bydlíte v Chebu nebo těch pohraničních místech ?
 
JENOM ZKOUSKA
jitka | email | 28.12.2019 19:18 | id 143158 | nahlásit
dobry vecer, pane jaroslave nepamatujete si nahodou meho otce josef winkelhofer pplk u PS
 
JENOM ZKOUSKA
jitka | email | 28.12.2019 19:12 | id 143157 | nahlásit
pane milane, nepamatujete si nahodou na meho otce? josef winkelhofer pplk, u PS
Opk 71-73
Martin | email | 31.1.2019 11:43 | id 135330 | nahlásit
Niekto z tych rokov???svokor tam slúžil.Rudolf Fraňo.rad by bol s niekym v kontakte
Lažek
Emil | email | 17.1.2019 14:50 | id 134957 | nahlásit
Je zajímavé,že Lažek byl kapitánem i v r.1978 tj.za mého působení.Byl to bezva chlap. Chlapi vzpomínejte a pište, nenechte umřít své vzpomínky a mládí!! S nostalgií vzpomíná Emil....
 
Re: Lažek
Milan | 17.1.2019 19:01 | id 134965 | nahlásit
A kpt. Lažek jako kpt. odešel i do důchodu, ale nevím, ve kterém roce. Sám o sobě říkal, že je nejstarší kapitán u Varšavské smlouvy.
 
Re: Lažek
Libor Nešpor | email | 25.12.2020 22:17 | id 151827 | nahlásit
Ahojky. pokud mohu i já jsem čest sloužit na OPK Pomezí i když jen krátce mezi roky podzim 80 a jaro 81 na něž vzpominám v nejlepším Potom jsem byl převelen na13 rotu Dylen. Za mne byl tuším velitel roty kpt. Skalník Drapák a -??? . Velitel OPK byl mjr. Kolář a jmenovaný kpt. Lažek byl největší borec a jak píšeš bezva chlap. Ono se za nás tradovalo že kdysi na nějakém shromáždění velitelů chyběla busta Lenina a tak Lažek po příchodu zahlásil soudruhu veliteli kpt.Lažek a soudruh lenin hlásí příchod. Ale on i npr. Skalník byl taky fajn. Tot vzpomínky spojaře .Přeji hodně štěstí ale zdraví v této blbé době Libor
civil podzim 88
Milan | email | 30.5.2018 00:26 | id 129176 | nahlásit
Je tady někdo z ročníku - namátkou kolem Kabelky, Picky, Trejbala, Azise, Rakla..? Moc nás nebylo, ale co se zkusit sejít? Při odchodu jsme si na sebe dali adresy, ale ty už nemám.
pozdrav
jaroslav skala | email | 26.12.2017 16:44 | id 124539 | nahlásit
Ahoj,
já jsem na OPK Pomezí -Cheb prodělal psovodský výcvik v r. 1988 leden až asi březen nebo duben,potom jsem odešel do Aše na nádraží,pamatuji si staršinu,kterému jsme přezdívali Ešus a sympatického tuším nadporučíka,který nám říkal - -mantáci -,nevím jestli někdo z mého ročníku tu zanechal nějaký vzkaz,i přes některé záporné reakce tady z OPK i 4.roty Ašská budu vzpomínat na vojáky i důstojníky v dobrém a myslím si,že jsme odvedli kus dobré práce na všech pohraničních rotách i OPK za kterou se nemusíme stydět.
At´se Vám všem,kteří jste sloužili na pohraničních rotách a OPK daří v osobním i pracovním životě a to včetně důstojníků a hlavně :stálé zdraví to přeje všem
Jarda od Pardubic
výzva
jarda ševčík | email | 26.11.2017 22:21 | id 123114 | nahlásit
jarda zdraví Ríhu prosím ozvi se.Muj pes byl Kat Ty i Gregovsky kamarádi rád se skontaktuji ahoj.
 
Re: výzva
Tonda Dohnal | email | 22.2.2019 12:06 | id 136035 | nahlásit
Kluci zdravím, já jsem svámi taky sloužil Psa Kata si pamatuju.Tonda Ryška měl výborného psa Cita.Vše je to hodně dávno . Rád bych se s vámi kontaktoval.
 
Re: Re: výzva
jarda ševčík | 24.2.2019 18:06 | id 136101 | nahlásit
Nazdar Tondo snad si vzpomeneš fotka pred nádražím v CHEBUTy ja Ouredník Formánek Pátek Kat byl muj pes byl si pro me na brigáde muj telefon 00421910924571 prosím volej ahoj
 
Re: Re: Re: výzva
Tonda Dohnal | email | 7.3.2019 10:22 | id 136365 | nahlásit
Jardo zdravím.Na uvedený telefon se nemůžu dovolat.Můj telefon je 720 610 556 Ahoj Tonda
 
Re: výzva
Milan Kykal | email | 21.3.2020 17:41 | id 145325 | nahlásit
Zdravím Jardo. Po letech se hrabu ve vzpomínkách a jsem rád, že si někdo vzpomněl i na psa Kata. Měl jsem ho v letech 66-68, velitel Dolhý, Hřebejk. Přeji všem od PS v těchto dnech pevné zdraví.
 
Re: Re: výzva
Vlastimil Šlechta | email | 21.3.2020 17:57 | id 145326 | nahlásit
I já jsem si vzpomněl na psa Kata ,pravděpodobně jsi byl můj mazák ,možná si vzpomeneš na Berala přišel jsem s ním z Libějovic .Na OPK jsem byl 67-69.Můj tel.je 604743850 .Kdybys chtěl vědět o OPK více.
 
Re: Re: Re: výzva
Eduard Blaha | email | 7.3.2023 22:44 | id 171283 | nahlásit
Ahoj Vlastiku na OPK jsem sloužil v letech 65 - 67 velitel byl por.Dolhy Eda jinak mi řikali Fialka jestli Ti to něco řekne když tak dej vědět.....
 
Re: Re: výzva
Eduard Blaha | email | 7.3.2023 22:35 | id 171282 | nahlásit
Ahoj Milane na OPK Pomezí jsem sloužil v letech 65 - 67 velitel byl už tenkrát por.Dolhy před ním byl kpt.Redl.to znamená ,že jsme se tam mohli potkat moje jméno je Eda a na vojně mi říkali Fialka tak nevim jestli jsme tam třeba neviděli dej vědět AHOJ
hledám
jarda | email | 15.3.2017 19:12 | id 114806 | nahlásit
Zdravím a hledám někoho,kdo sloužil na OPK Pomezí v letech 1963-65.Ozvěte se.Díky !!!!!!!!!!!!!!!!
 
Re: hledám
Luboš Staněk - kaci | email | 1.11.2017 10:26 | id 121990 | nahlásit
Čauky vojáci, někdo z roty OPK Cheb 85-87
 
Re: hledám
Milan | email | 13.1.2019 17:37 | id 134848 | nahlásit
Na OPK Pomezí jsem přišel z Chebu na jaře 1964,pamatuji si jména: Jarda Rytíř , Saša Hejmanek ,Dohnal, psovod Ryška, Chovanec, Bechyne,Bureš,Mol,kapitán Lažek .
 
Re: hledám
Tonda Dohnal | 24.3.2019 18:26 | id 136778 | nahlásit
Jardo zdravím.Na OPK jserm sloužil 1962 -1964 a byl jsem zřejmě tvůj mazák.Jsem v kontaktu s Jardou Ševčíkem a JIrkou Zemánkem.Můj telefon je 720610556.Jestli máš zájem,tak se ozvi.
maj.ŠPENDLÍČEK
Emil | email | 30.1.2017 19:45 | id 113064 | nahlásit
Přátelé,chtěl bych se Vás zeptat na zmíněného maj. Špendlíčka. Jest-li to bylo jeho pravé jméno,nebo to byla jeho přezdívka. V roce 74 a dále působil jako zpravodajec VKR. Díky za informace. Holz+burg.
 
Re: maj.ŠPENDLÍČEK
Špendlíček | email | 30.5.2017 23:46 | id 117574 | nahlásit
Na co se chcete zeptat,proč a z jakého důvodu to chcete vědět?
 
Re: Re: maj.ŠPENDLÍČEK
jelen | 31.5.2017 06:36 | id 117576 | nahlásit
Otázka byla položená,profesní deformovanost přetrvala(proč,z jakého důvodu...........)
Otázka na odbavení vlaku do NSR
Petr | 11.4.2015 13:40 | id 89008 | nahlásit
Pánové, dobrý den, může mi někdo znalý věci popsat, jak přesně probíhalo celní a pasové odbavení např. Západního expresu do Německa. Vím, že v Chebu přijel na první nástupiště, kde probíhala kontrola cestujících, ale předpokládám, že po odjezdu z Chebu se něco podobného opakovalo v Pomezí nad Ohří, zde ovšem v režii PS nebo se pletu? Jak bylo nádraží Cheb, či spíše Pomezí vybaveno pro zastavení vlaku, který by se pokusil o podobný průjezd hranicí jako v Aši 11.9.1951? Byla vůbec alespoň teoretická šance v 80. letech opustit republiku bez dokladů?
Povoláním jsem statistik a upřednostňuji přesná fakta, nikoliv spekulace. Děkuji Vám všem za odpověď.
 
Re: Otázka na odbavení vlaku do NSR
lubomír | 22.4.2015 21:41 | id 89484 | nahlásit
Za mého působení na rotě Pomezí v r.1965-66 byla před nynější železniční zastávkou na kolejnici připevněna výkolejka, kterou sklápěli pouze na povel důstojníka z OPK záklaďáci OPK. Přes nesklopenou výkolejku by každý vlak vykolejil. Vlaky na zastávce zastavovaly a prohlížely se ještě pohledem podvozky vozů za asistence psa. Někdy na jaře 1966 se pak ještě za zastávkou směrem ke státní hranici do traťové koleje vložila odvratná výhybka směřující v základní poloze do stráně. Tato byla po prohlídce podvozků teprve přestavena na povel důstojníka OPK do přímého směru ke státní hranici na Schirnding. Podotýkám, že to bylo za mého působení, jestli se potom něco změnilo tak to již nevím.
 
Re: Setkání
Růžička | 19.5.2015 13:42 | id 90354 | nahlásit
Dne 17.6.2015 se na Pomezí u Chebu sejdou vojáci
OPK,kteří zde složili v létech 1967 až 1970. Všichni
kterých se to týká jste vítáni.
 
Re: Re: Setkání
Ivan Hleba | email | 16.12.2017 13:33 | id 123944 | nahlásit
škoda sloužil jsem 68-70 OPK
tel.604633245
 
Re: Otázka na odbavení vlaku do NSR
Míra | email | 28.6.2015 20:47 | id 91919 | nahlásit
napiš mi svůj email, popíšu Ti to podrobně, sloužil jsem na rychlíku (85-87). Míra
 
Re: Otázka na odbavení vlaku do NSR
nespor.libor | email | 19.7.2015 22:54 | id 92743 | nahlásit

Zdravím Petře dovolím si velice opožděně reagovat na situaci z let 1981. Takže že v Chebu vlak opravdu přijel na první nástupiště které se uzavřelo první člen většinou velitel hlídky stál před lokomotivou další uzavřel poslední vagon a další dva u prostředka kde potom proběhla celní a pasová kontrola . Po skončeni prohlídky se rosvítila zelená mašínfira houknul a mi jsme nastoupili. Není pravda že na OPK Pomezi proběhla další kontrola zde hlídka jen vystoupila pravda je směrem k NSR Shirilngu byla ještě lávka kde se ještě dal vlak zastavit na rozkazem semaforem. Opačně na OPK Pomezí 4 členna hlidka doprovodila vlak do Chebu a zase standartni postup. Ale toto jsem již kdy dávno prezentoval, Stejně je pravdas že to byly nejlepší měsíce mé službynež jsem byl převeln na 13 rps DYLEN. Libor
 
Re: Re: Otázka na odbavení vlaku do NSR
Salouš | 1.2.2016 14:55 | id 100869 | nahlásit
Zdravím všechny, s dotazem, jak se to vlastně s tou lokomotivou dělalo.
Pokud se nepletu, bylo nutno přepřahnout mašinu na opačný konec vlaku, jelikož k Pomezí n/O rychlík (Pha-Paříž, dnes zrušen) vlastně nepokračoval dál po směru jízdy, ale jelo se nejprve jakoby zpět a až pak vedla doprava jednokolejka k hranicím. (Nevím zda jsem se vyjádřil nejlépe, ale kdo jste tam byl, víte jak to myslím.)
Takže se mašina prohlídla a pak se (třeba za přítomnosti PS-áka v kabině strojvůdce) posunula na opačný konec vlaku? Nebo tam už čekala nějaká předem prověřená lokomotiva?
PS: Kdysi (81-89) jsem Pha-Norimberg-Stuttgart jezdil na jeden zátah bez přestupu. Nyní musí člověk v Chebu na lokálku, kodrcá se přes Pomezí, pak zas přestup v Markredwitz atd atd...
Začátkem ledna jsem měl po letech možnost pobýt z důvodů čekání na zmíněnou lokálku na Chebském nádraží. Cikánky od 12 let výše (ale i chlapečci), kolem toho jejich starý tlustý maminy, které coby "dispečerky" vyhlížejí vlaky z Německa, v hospodě sedí vychlemtaná verbež...
Kde jen udělali soudruzi pravdoláskaři chybu?
 
Re: Re: Re: Otázka na odbavení vlaku do NSR
Nešpor Libor | email | 13.2.2016 21:31 | id 101421 | nahlásit
Zdravím .p Salouše dovolím si reagovat na situaci z let 1981. Takže v Chebu vlak opravdu přijel na první nástupiště jak od z NSR Shirlingu nebo opačně z Prahy které se uzavřelo první člen většinou velitel hlídky stál před lokomotivou další uzavřel poslední vagon a další dva u prostředka kde potom proběhla celní a pasová kontrola . Já jen že pasovácí pokud pamět stací meli na čepici sedej proužek a celníci jako mi zelenej ale ??? Po skončeni prohlídky se rosvítila zelená mašínfira houknul a mi jsme nastoupili. Není pravda že na OPK Pomezi proběhla další kontrola zde hlídka jen vystoupila A pravda je směrem k NSR Shirilngu byla ještě lávka kde se ještě dal vlak zastavit na rozkazem semaforem. Opačně na OPK Pomezí hlidka doprovodila vlak do Chebu a pokud měl zpoždění tak jsme jeli do Mariánek kde proběhla kontrola cestujících a ti kteří cestovali do NSR byli přesunuti do prvních dvou vagonu výzvou Habenzi bite dojče bundes respublik ???? .Určitě se mašina nešibovala. Nevím jak to funguje dnes i ohledně té připomínky naší menšiny a vychlemtané verbeže!!!. A osobně nevím kde soudruzi z NDR apod udělali chybu . Zdravím Libor
 
Re: Re: Re: Re: Otázka na odbavení vlaku do NSR
Salouš | 20.10.2016 08:55 | id 109369 | nahlásit
Děkuji opožděně za informace, od té doby jsem tu nebyl.
@ p. Nešporovi:
S tou kontrolou v Pomezí jsem nemyslel další kontrolu OPK.
Pamatuji si však, že nějací kluci (vojáci) v montérkách tam lezli pod vlak, když ještě jednou zastavil v Pomezí, u té malé nádražní budovy (jak za ní byla hned závora přes silnici, kterou koleje křížily).
Jestli to byla jen nějaká nárazová, vyjímečná akce, samozřejmě nevím. Ale pokud vím, na hranici se neimprovizovalo, vše jelo podle jasně stanovených regulí.
 
Re: Otázka na odbavení vlaku do NSR
Birne | 22.2.2016 22:48 | id 101857 | nahlásit
No z pohledu strojvedoucího v zácviku to probíhalo asi takto (1988-90). Ex 250 z Prahy dojel od Plzně k prvnímu perónu, vyvěsily se dva vozy za el. loko, po vystoupení vnitro cestujících tam nastoupili PS a hlídali vlak. Mezitím z opačné strany najel brejlovec řady 754 (byly v Chebu za tímto účelem 2), který elektricky topila a po prohlídce v čase odjezdu odjel vlak směr Schirnding. Celou dobu tam někdo okolo toho z PS byl. Opačný vlak probíhal podobně, dotáhnul ho brejlovec, my najeli s elektrikou a posilovými vnitro vozy do Prahy z opačné strany a čekali jsme na ukončení prohlídky, což v tomto směru probíhalo rychleji, pak nastoupila česká frekvence a hurá do Prahy. Stejně to probíhalo na nočních vlacích. Jinak osobní dopravu tahaly tehdy ČSD do Německa a náklady Němci do Chebu, tam probíhaly prohlídky na seřazovacím nádraží. V Chebu, asi díky tomu, že to bylo okresní a poměrně velké město, to probíhalo ještě celkem normálně.
Jinak mám ještě zkušenosti z České Kubice, kde to bylo poněkud ostřejší. Tam jsme kdysi přivezli rychlík do Mnichova, já si šel odskočit, kolega začal objíždět přes německou stranu a protože jel po jiné koleji, tak jsem přelezl vozy vlaku do Německa a to byl pěkný průser, hned na mne vystartovali 3 zelení hoši, že jsem chtěl emigrovat. Ještě, že jsme měli více než hodinu pobytu, tak se to po mnoha telefonátech nějak vysvětlilo, ale příjemné to nebylo. Sorry kluci, chápu, že jste byli na vojně, ale jsem fakt rád, že je tahle buzerace pryč.
 
Re: Otázka na odbavení vlaku do NSR
jarda | email | 15.3.2017 19:15 | id 114807 | nahlásit
Znaámpodrobně systém v r.1963-65
 
Re: Re: Otázka na odbavení vlaku do NSR
Petr | 19.6.2017 20:35 | id 118304 | nahlásit
Dobrý den pane Jardo,
můžete se prosím s námi o svou zkušenost podělit? Je to vždy poučné a informace od "nezúčastněných" bývají jen vyčtené a kusé. Moc děkuji za Váš čas a ochotu
 
Re: Otázka na odbavení vlaku do NSR
Nespor.Libor | email | 21.6.2017 22:43 | id 118483 | nahlásit
Dobrý večer pane Petře. Zkuste se juknout na odkazy z 19.07.2015 a 13.02.2016 kde jsem to tak nějak osvětlil z let minulých rok 1980 -81 Přeji hezký večer.
 
Re: Re: Otázka na odbavení vlaku do NSR
Petr | 25.6.2017 08:14 | id 118585 | nahlásit
Pane Libore, moc děkuji.
p.Nešpor Libor -dotaz
Jozef Audy | email | 6.1.2014 12:44 | id 68957 | nahlásit

P.Nešpor! Všetko dobré v novom roku 2014.
V jednom Vašom príspevku OPK Cheb - Pomezí spomínate de.Janegu.Chcem sa Vás spýtať,či neviete jeho meno a odkiaľ pochádza a v ktorom roku tam slúžil.
Za odpoveď ďakujem.
 
Re: p.Nešpor Libor -dotaz
nespor.libor | email | 19.7.2015 21:46 | id 92733 | nahlásit

Dobrý večer pane Audy moc moc se omlouvám že jsem nereagoval dříve. Desátník JANEGA na podzim v roce 1980 sloužíl ve výcvikáči v Aši Keller jako zastupce velitele nrmst. Libicha 1 družstva 2 čety spojařů. Mohu pouze konstatovat že oba dva super žádné exesy. Na OPK Cheb nesloužil. Tuším či vzpominám že pocházel z okolí Mimoně.. Ještě jednou se moc omlouvám.LIBOR
 
Re: p.Nešpor Libor -dotaz
skm | 15.2.2016 20:19 | id 101529 | nahlásit
že do toho vstupuji ale Janega sloužil v r.1972 na rotě Pomezí , tenkrát to byla devítka. Ale nemusí to být on. Je i fotka v novinách z té doby....
pro janinu
Šlechta Vlastimil | email | 28.11.2012 13:40 | id 52753 | nahlásit
Sleduji pravidelně tyto stránky a dnes jsem zjistil, že je někdo, kdo si bude pomatovat zábavy v hostinci na Pomezí ,kde hrávala kapela OPK a jsem ten, který celý program uváděl.Jinak jsem byl psovodem na OPK v letech 67-69a hostinec velice dobře pamatuji.
 
Re: pro janinu
jana | email | 15.12.2012 02:16 | id 53479 | nahlásit
Ahoj Vlastiku,diky za odpověd,je to parada...jak se říká "Svět je malý"je to neskutečné ,díky dnešní tech,.si mužeme touto cestou zavzpomínat.....mam z toho ohromnou radost a jsem nadšená.dnes jsem pravě se setkala po 40 letech s několika byv.PS a tak jsme zavzpomínali na ta léta.samozřejmě že padlo několik jmen,např.Hynek Bandas a další......jsem na fb.janajanethribalova
 
Re: pro janinu
Stanislav Hnízda | email | 6.1.2014 17:58 | id 68974 | nahlásit
Ahoj, ahoj ! Hospodu U přístavu na Pomezí pamatuji, na vycházky nás moc nepouštěli a tak jsem si poradili tak, že během výcviku psů u přehrady nás to odfouklo do Přístavu, psi byli uvázáni za hospodou, byl tam takový dvorek. Byli jsme vymáknuti Bůčkem - nás politruk, jenže jsme pili s naším velitelem Skalníkem, který měl dovolenou a byl přítomen. Jenže Bůček jej prásknul, my jsme se Světlíkem průser neměli a Skalníka za trest přeložili do Aše na výcvikáč. S odstupem dobrý, ale stále vojnu beru jako výkon trestu. OPK Pomezí jsem byl 81-83 jako psovod.
ozvěte se
burian ivo | email | 14.9.2012 18:24 | id 49998 | nahlásit
9 rota rok1975 77
seriál:odehráváse zde
anonim | 17.6.2012 12:23 | id 46873 | nahlásit
smutná zpráva
Milan | 10.4.2012 07:49 | id 44662 | nahlásit
Dnes jsem obdržel zprávu, že včera, dne 9.4.2012 ve věku nedožitých 83 let (20.4.) zemřel kpt. Jiří Lažek. Věřím, že všichni, kdo jej znali, na něj budou vzpomínat jen v dobrém. Čest jeho památce. Tak se všichni tři králové opět sešli (Bandas, Šebesta a Lažek). M
 
Re: smutná zpráva
Vlado | email | 10.4.2012 08:35 | id 44665 | nahlásit
Milan, ďakujem za správu hoci smutnú. Česť pamiatke kamošovi Jirkovi, nech odpočíva v pokoji.
 
Re: smutná zpráva
Nešpor Libor | email | 10.4.2012 22:15 | id 44697 | nahlásit
Hodně smutná zpráva . Kpt.Lažka jsem zažil za svého působení na OPK Pomezí v roce 1981. Opravdoví Borec tak jako npr.Skalník VR. Libor.
 
Re: smutná zpráva
carlos | 2.5.2012 16:56 | id 45448 | nahlásit
No, konečně se estebáci jako Bandas sešli.... Bandas byl vždycky d***l.
 
Re: Re: smutná zpráva
Vlado | email | 2.5.2012 20:49 | id 45453 | nahlásit
Carlos, neviem síce, čo si zač. Jedno porekadlo vraví, že o mrtvých, len v dobrom. Keď chceš takto uražať nebohých, ktorí sa už nemôžu braniť je to trapné a ubohé. Ak mám voči niekomu vyhrady tak mu to poviem priamo do oči, alebo mlčím. Keby si chcel byť férový, tak uvedieš svoju adresu a neschovavaš sa. Po vojne je aj vojak generálom .
 
Re: Re: smutná zpráva
Milan | 2.5.2012 23:09 | id 45459 | nahlásit
Pro carlos ... tady jsi projevil svoje IQ kulovýho blesku. Mjr. Bandas byl přísl. PS a ne SNB. Pokud chceš někoho odsuzovat, měl jsi mu to říct do očí, pokud jsi u něho sloužil. Na to jsi ale velký zbabělec :-((((
 
Re: Re: smutná zpráva
lubomir | 3.5.2012 03:44 | id 45463 | nahlásit
Poslys ty vseznalku, ja pamatuju kpt.Bandase v letech 65-66 za doby me ZVS na rPS Pomezi. Narocny, ale spravedlivy a chapajici nas mlade kluky. Kolikrat nas jako proverka v noci nachytal na hruskach, zjebal nas jako sysly, ale netrestal. Nechal si to pro sebe, tehdejsimu VR mjr.Pepovi Holemu se to nikdy nedoneslo. Od sveho kamose z rocniku vim, ze kdyz nastoupil v roce 1978 za Bandasova pusobeni na brigade jako zalozak na cviceni, Bandas si ho i po 12 letech pamatoval a cviceni mel u neho stejne jako i ostatni zalozaci skoro legracni. Ono je snadne nekoho zatratit, zvlast kdyz ti mozna slapl na kuri oko...
 
Re: Re: Re: smutná zpráva
Jana Hříbalova | email | 27.11.2012 22:43 | id 52736 | nahlásit
Znala jsem Pepíčka Holého ,Hynka Bandase a byli to 2 néjleší lidé ,kreří na své vojačky nedali dopustit.Vyrustala jsem na Pomezi v letech 1961 až 71 v hospodě na Pomezí .Klucí mi říkali Janinko a často když šli do služby bouchali nam na kuchynské dveře a chtěli si koupit cigerety a též bravali i pro Hynka,když měl službu.Vzpomínam si na Jaru Banerta,Tondu Hraška,na kluka který měl přezd.Gaston,na Pence.Oženil se a Aničkou Stynčíku atd. Takže ,když Bandas odešel do Chebu na Brigagu....klucí na Pomezí i plakali .......byl to totiž spravný chlap....
 
Pro Janinku
Nešpor Libor | email | 28.11.2012 01:24 | id 52742 | nahlásit
Dobrý večer paní Janinko. Dle uvedených dat jsme tak nějak stejný ročník.P. mjr Bandase pamatuju na 5.brg.PS Cheb v roce 1981. Ale hlavně na ty jeho lázně tak se říkalo vězení .Neměl jsem tu možnost toto zařízení poznat ale . Možná i prot o p.Bandase tolik lidi nemusí. aje možné že se v Chebu změnil . Já jak už jsem psal na rotě OPK pamatuji p.VR kpt Skalníka a hlavně Lažka. Oba borci . spojař Libor
 
Re: Pro Janinku
jana | email | 15.12.2012 02:26 | id 53480 | nahlásit
ahoj Libore,Skalnika jsem zanala ,bydlel na Hraničné v jednom ze dvou panelovych domů,kde jsem i ja vyrustala do r.68.Potom jsem se vdala do Prahy,ale moji rodiče tam ještě bydleli do r.87kdy jsem je přestěhovala do Prahy do meho domu v Seberově PR.4.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Pro Janinku
I.S. | 9.11.2015 22:22 | id 97142 | nahlásit
Ne, nezměnil. Z Hynka se stala ještě zákeřnější krysa.
Do jeho lázní posílal hlavně ty co to měli za pár. Každému kdo mu nelezl do zadku slíbil jet do civilu s "vyholenou kebulí" z jeho "lázní", a záminku si vždycky našel. Jeho oblíbená finta byla se v chumelenici připlížit k někomu zezadu připlížit když hlídal dvůr a poslat ho rovnou do basy.
Byl to zákeřný uřvaný skřet.
Zde již nelze dále reagovat
 
I.S další anonym?
nešpor.libor | email | 10.11.2015 00:44 | id 97145 | nahlásit
Zas a pouze zloba tak jako v případě Carlose . Divim s
Se po těch letech? .Asi vám musel hodně ublížit co? otazka je vlastni vinnou nebo.Každý má právo na svůj názor dle mne bez urážek! Spojar Libor
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Pro Janinku
I.S. | 10.11.2015 00:52 | id 97147 | nahlásit
Ano, ublížil hodně.
Ještě dnes se mi při vzpomínce na něj otvírá kudla v kapse. Kdybych byl věřící, modlil bych se aby v tom pekle trpěl navěky.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: smutná zpráva
František Kaduk | email | 12.3.2013 19:24 | id 58028 | nahlásit
Prečítal som si Váš komentár, ktorý sa týkal môjho veliteľa roty: VR - 8842 - Cheb mjr. Bandasa. "Pruserár vrchnosti", vášnivý poľovník, mrožie fúzy, podstaditý ale správny človek.
Basu, ktorú som slúžil sme nazývali "BANDASOVE LAZNĚ".Snáď si to niekto prečíta, kto slúžil v Chebe či už na RTZ, spoj-rota, VR jar 85-87. Jarný ročník nazývali nás SNEHULIACI a jesenný ročník KOMÁRI. Myslím chlapi kto to číta asi si pamätáte plk.Trávnička, ktorý k nám pritiahol na vystúpenie do našich kasární resp. starého kláštora Karla Gotta a Ivetu Bartošovú?
S pozdravom FK - 8842 Cheb - VR č. zbrane 309-14
 
Re: Re: Re: Re: smutná zpráva
I.S. | 10.11.2015 00:48 | id 97146 | nahlásit
Tak to plakali štěstím.
 
Re: Re: smutná zpráva
Nešpor Libor | email | 6.5.2012 22:19 | id 45578 | nahlásit
Zdravím carlose . Jen mě tak zaráží že i po tolika letech je v tobě tolik nenávisti !!! .I když je možné že ti někdo tak trochu ublížil. Možná Bandas jakož to velitel vel.roty 5brig PS Cheb ale určitě né kpt.Lažek . Možná by to chtělo přejít s úsměvem a někde u piva říct že ten a ten byl d...l atp a né to ventilovat na těchto stránkách. A jak píše Vlado a ost. o mrtvých je lepší pomlčet.Ale je to ejen můj názor . Libor
 
Re: Re: smutná zpráva
Jana Hříbalova | 27.11.2012 22:24 | id 52735 | nahlásit
Hynek Bandas....... byl bezvadný člověk ,měl rád svoje vojaky a né jednomu pomohl ,když byl v brindě. Jana
 
Re: Re: smutná zpráva
Licek Miroslav | email | 2.12.2012 17:55 | id 52940 | nahlásit
U kapitana Bandase jsem slouzil na Pomezi v r.64-66 a podotykam ze to byl jeden z velmi slusnych dustojniku na rote.Tak o nem muze psat jen nekdo kdo jej neznal a nebo totalni blb.
 
Re: smutná zpráva
jiří dragoun | email | 13.7.2012 20:02 | id 47712 | nahlásit
Vážení, s upřímnou lítostí vzpomínám na pana kpt.
Jiřího Lažka. Moudrý a upřímný člověk. S věčnou
vzpomínkou kpt. Jiří Dragoun
odbavování
Milan | 16.3.2012 13:02 | id 43740 | nahlásit
Pokud má někdo z příslušníků čety (roty) OPK zájem, zjistil jsem na ČT24 v pořadu RETRO ze dne 10.3. kratičký záběr na hraničním přechodu od budovy celnice směrem k obci Pomezí. Na záběru (pravděpodobně) Petr Míka otevírá manipulační závoru a napouští osobní auta do prostoru celniště. V pozadí je vidět ESPRESO a po pootočení kamery je vidět psovod při kontrole kamionu. Moc hezký, buhužel velmi krátký záběr.
Oprava data setkání v Krásné
Morávek Jaroslav | 3.3.2012 21:41 | id 43164 | nahlásit
Správné datum setkání je sobota 7.července 2012.
Omlouváme se za chybný údaj.
Pozvánka
Morávek Jaroslav | 29.2.2012 21:19 | id 43025 | nahlásit
Sdělujeme všem,kteří od roku 1950 sloužili v rámci
chebské brigády,že připravujeme na den 4.7.2012
přátelské setkání.Začínáme v 11,00 hodin v restauraci Sokolovna v Krásné u Aše.Protože organizátoři setkání některých rot plánuji svá setkání na jiná data,žádáme vás,abyste je uzpůsobili našemu termínu.Vlastní setkání podle rot pak bude možné řešit dle vlastního rozhodnutí,po
skončení hlavní části.Žádáme všechny,kdo maji
jakýkoliv dokumentační material k životu u PS a jsou ochotni jej darovat pro připravované muzeum,aby material předali organizátorům setkání
Za org.skupinu mjr-v.v.Veselý Václav
psovod v letech 1960 - 1962
Jaroslav Klouda | email | 31.12.2011 12:39 | id 40006 | nahlásit
Sloužil jsem na OPK v letech 1960 - 1962 se Zdeňkem Bečvářem , Janem Zavazalem a Michal Prech. Ozve se někdo z této doby????Moc děkuji.
 
Re: psovod v letech 1960 - 1962
jaroslav ševčík | email | 3.1.2012 14:28 | id 40186 | nahlásit
Zdravím Tě menovče.Přeji hlavně hodně zdraví a pohody po celý tento rok Tobě i rodině.Doufám,že se nezlobíš,že Ti tykám.Mezi námi veterány se to snad snese.Sloužil jsem na Pomezí v létech 1962-1964 tak jsi muj supermazák.Váš ročník si odmakal "Berlín" a náš zas "Kubu.Taky sem psovod a muj pes se menoval KAT převzal sem ho od svého mazáka menoval se Broulim-Tvuj"bažant".Nepišeš jak se menoval tvuj Pes.Možná,že sme sloužili se stejným.Na OPK nám velel Otto Redl a nádražní zaměstnanci byli dva.Jeden z nich se jmenoval Jozef Froněk-Pepíček.Doufám,že se nebudeš zlobit,že se ozývám já a ne tvoji kmarádi.Já mám na těchto strankách výzvu od ledna minulého roku a ještě se mi z mého ročníku nikdo neozval.Proto jsem velice rád,že se i my starši veteráni hledáme.Snívám,že se snad i na místa vojenčiny Někdy podívám od odchodu do civilu jsem tam nebyl.Ještějednou Tě zdravim a těšim se na odpověď za kterou předem moc a moc děkuji.
 
Re: Re: psovod v letech 1960 - 1962
Jaroslav Klouda | email | 7.1.2012 15:13 | id 40397 | nahlásit
Zdravím tě Jaroslave!
Potěšila mne tvá odpověď. Děkuji Ti za ni. Sloužil jsem na Pomezí v letech 1960 - 1962 jako psovod. Můj první služební pes byla fenka Jenka. Druhý můj služební pes byl Alan. Byl to velmi ostrý a zákeřný pejsek. Mám na něj ještě vzpomínku v podobě prokousnuté ruky. Předával jsem ho psovodovi, jehož příjmení si už bohužel nepamatuji. Teď bych rád vzpoměl na někoho s kým jsem sloužil. Na vechtru coby železničář sloužil jak si zmínil " Pepíček", dále pan Cikán a Štechr. Velitelem byl za nás kapitán Žofka pak kapitán Rédl. Dále sloužící důstojníci byli kapitán Rajda, Hrnčíř, Bílek, na další si časem možná vzpomenu.
Udržuji písemný kontakt se spolubojovníkem Zdeňkem Bečvářem, až se mu zmíním o tomto kontaktu bude to ještě zajímavější, protože on má lepší paměť.
Jaroslave děkuji z odpověď a přiji Ti rovněž hodně zdraví a pohody v tomto roce. Těším se na další vzpomínky s pozdravem Jarda.
 
Re: Re: Re: psovod v letech 1960 - 1962
jaroslav ševčík | email | 10.1.2012 00:49 | id 40514 | nahlásit
Zdravím Tě jaroslave a děkuji za odpověď i za připomenutí některých men.Válečni veteráni Hrnčíř a ten druhy ten byl asi nějaké Rusinské narodnosti-měl rusky přízvuk odešli v r.1963 do civilu.Hrnčíř nějak krátce potom zemřel.Nějaká fenka na OPK byla sloužil s ní Vrána muj mazák teda tvuj bažant.Potom ji měl někdo z mého ročníku. Nevim kolik měla roku ale později už přestala chodit a tak i tady utratili.Alana poznam .člověk musel být ve střehu i při krmení.Pokousal i jednoho dustojníka a šili uniformu i ruku.Sloužil s ním velitel družstva,ale nevim od kterého tveho mazáka ho převzal.Při utoku na rukáv rád překusoval serval se s mým psem a mi málem skočil zezadu na krk při nácviku eskorty ještě že svítil měsic a tak sem uviděl jeho stín ve skoku a stačil sem reagovat rukávem.Pepíček ještě v r.2010 žil v penzionu v CHEBU a bylo mu 93r.Doufám,že ještě žije. Zdravím Tebe Tvou rodinu i kamarády a těsím se Tvé spominky.Možná tvoji i moji bývali spolubojojovnící si to přečtou a konečne se někdo ohlási.ahoj jarda.
 
Re: Re: Re: Re: psovod v letech 1960 - 1962
janahribalova | email | 27.11.2012 21:09 | id 52732 | nahlásit
ahoj jaro ševčíku,jsem dcera pani housarové z hospody na pomezí,. byl tam dokonce i leta starosta i on se jmenoval jaroslav ševčík a měl dně dcery,jarku a marii.moji rodiče tam zakotvili v roce 1961 -71.ja jsem tam byla až do roku 68,a v srpnu už jsem bydlela v Praze.....pamatuji si na Alana ,byl to strašně nebezpečný pes.tak moc zdravím všechny co sloužili na ponezí .ahoj Jana
Peter
Peter - Blesk | email | 30.4.2011 10:54 | id 30795 | nahlásit
Ahoj spolubojovníci slúžil som na rote OPK v rokoch 1988 - 1990 ako psovod s najkrajším psom na rote Bleskom. Touto cestou by som sa chcel nakontaktovať na mojích spolubojovníkov z tohoto obdobia.
 
Re: Peter
Juraj szalay | email | 30.3.2015 20:58 | id 88400 | nahlásit
ahoj,aj ja som sluzil v tom roku na opk ako psovod mal som psa Nigr...volal som ho Nigo..Sali..
 
Re: Peter
Petr | 12.5.2020 20:19 | id 146682 | nahlásit
Ahoj Peter,já byl na OPK 1987-jaro 1989.Byl jsem velitelem 3.čety a s Bleskem jsem chodil na výcviky.Jeho psovodem byl tenkrát výborný kluk a kamarád Brano
Meluš z Topolčan.
1978-1980
venca malý | email | 3.4.2011 07:56 | id 29648 | nahlásit
Zdravim ,ozve se ještě někdo z obdobý 78-80
 
Re: 1978-1980
Honza | email | 8.5.2011 21:59 | id 31117 | nahlásit
Ahoj Vašku, pokud se nemýlím, tak jsme sloužili spolu na OPK v době ZVS - mladší kontroloři. Moc Tě pozdravuji a doufám, že spolu ještě popovídáme.
Co se odehrálo na OPK Pomezí 23.května 1978.
Pohraničník Bloguje CZ | email | 26.3.2011 11:04 | id 29340 | nahlásit
Incident s únosem autobusu (Barešovci) - nová fakta: pohranicnik.bloguje.…
 
Re: Co se odehrálo na OPK Pomezí 23.května 1978.
Nešpor Libor | email | 27.3.2011 22:01 | id 29395 | nahlásit
Jen pár poznámek . Již někdy jsem na nějaky článek psal že Barešovci pro mne byli jsou a budou jen primitivové,grázlové a teroristi. V r.1981 jsem měl tu možnost na OPK Pomezí sloužit byť jen krátce. V.r.1981 na rotě OPK bylo foto z této smutné události . Ona ta služba na OPK měla svá pravidla a specifikace a řád . Zřejmě z ponaučení z r. 1978.Dnes snad mohu připomenout že v prostoru celnice byli 3 okopy pr odstřelovače. A jen tak že jsem po vyhlášeni poplachu v těch.to okopech parkrat byl i s tou flintou. Za mne byl Kolář mjr. a velitel 5br.Cheb plk. Šabata . No a k pí.Burešové bohužel i takto se dělá politická kariéra na recividistech, teroristech ,vrazích a grázlech. Buhužel dnes se již zřejmě nikdo nedovi pravdu o nebohém řidiči. Kdo a jak.Jen je dobře že toto připomíná pomníček. Pí .Burešová dosáhla svého byla ministrytině- terorista Bareš dostal od milost. Ale morálka této paní - snad má spaní dobré ale tito lidé za funkci a peníze udělají vše.Možná se dočkáme že ještě tento terosista ( používám slovník a terminologii dnešní doby)dostane volaaké vyznamenání třeba v rámci 4 odboje!!! Ale tedky vážně vtěch letech platili jisté zákony kterýma se většina slušných lidí řídila a Ti kteří sloužili na čáře u PS se jen snažili (i možná pod hrozbou prokurátora a vězení dodržovat). No a tak třeba zase po x letech bude dle dnečních platných zákonů !!! (za které samozřejmě nikdo nemá ,nemá a nebude mít odpovědnost ) vše jinak ??? libor
 
Re: Re: Co se odehrálo na OPK Pomezí 23.května 1978.
Václav | email | 30.3.2011 20:21 | id 29518 | nahlásit
Nemusíme chodit daleko...
Ten b***c Topolanek vyznamenal bratry Mašínové.
A za co?
To,že chtěli za hranice,to bych pochopil. Ale zavraždit svázaného policistu,to dokáže jen ubožák....
A co čekat od politika,jako byl Topolánek? Však on neměl k násilí taky daleko.
S pozdravem ročník 86
 
Re: Re: Co se odehrálo na OPK Pomezí 23.května 1978.
Ivan Slovik | email | 3.6.2011 12:30 | id 32028 | nahlásit
Bol som v tom čase v Chebe a videl som osobne ten autobus aj z vonka ,aj z nutra Nesuhlasim s vašim názorom. Podľa mňa zlýhal vľiteľ zásahu. Mali sme sa tých teroristov zbaviť a poslať ich pokojne do NSR ,nech si tam pokračuju v kriminálnej činnosti a nie dať povel strieľat ,keď tam bol ešte vodič autobusu. Dodnes nemôžem pochopiť ,prečo socializmus neumožnil všelijakým kriminalnym živlom pokojne opustit štát. Ja nenadávam ,že všetko socialistické je zlé,to nadáva len hlupák. Veľa veci sme si ako občania soc. štátu narobili sami. Bolo to v nás ľuďoch. Tak aj ten tvrdý zásah ,ktorým výsledkom bolo zabitie aj nevinneho vodiča ,je vysledok zlyhania veliteľa zásahu.
 
Re: Re: Re: Co se odehrálo na OPK Pomezí 23.května 1978.
Jaro Šiška | email | 3.6.2011 16:17 | id 32036 | nahlásit
Nebol som tam, ale podľa rôznych výpovedí a názorov sa mi zdá, Ivan, že máš k objektivite v tejto veci najbližšie. Veliť takej akcii bola obrovská zodpovednosť a príslušný stres. Nie každý veliteľ-človek bol pripravený také situácie zvládať. No ale platí to staré, že po vojne je každý generál!
 
Re: Re: Re: Re: Co se odehrálo na OPK Pomezí 23.května 1978.
Ivan Slovik | email | 3.6.2011 23:15 | id 32059 | nahlásit
Najviac ma na tom hnevá to ,že za ten zbabraný zásah boli udelené aj pochvaly.Nemyslím tým radových ps-ákov,ktorí si plnili len rozkazy. Tiež by som rád vedel čo im bolo povedané , že koho likvidujú. Ale pochvaly dostali tí, ktorí to riadili a mohli to aj v tej dobe vyriešit ináč.
 
Re:Re: Re:Co se odehrálo na OPK Pomezí 23.května 1978.?
Miroslav Holub | email | 19.3.2014 01:52 | id 72329 | nahlásit
Ten autobus jsem taky viděl v autoparku zaplachtovaný,Smutný pohled.
Vítězové opravdu PÍŠÍ dějiny.V té době bych otevřel hranice .Co by se stralo.100% pomatenců by vycestovako a 95% by se s prosíkem vrátilo.
 
Re: Re:Re: Re:Co se odehrálo na OPK Pomezí 23.května 1978.?
Ivan Slovik | email | 19.3.2014 20:32 | id 72377 | nahlásit
Pozravujem ťa Mirko. Možno sme sa aj v tom čase niekoľko krát videli. Ja som slúžil vedľa u bigošov v r. 1977/79. U vás na PS som bol minimálne dvakrát v týždni u premietača Lintnera , ktorý bol u toho zásahu. Ja fakt nenadávam na socializmus, už sa nechcem opakovat a omieľať dookola a vymenúvavať tu prednosti socializmu, ale nesťažujem sa ani teraz, prispôsobil som sa a tiež nenadávam. Len jedno mi stále nejde do hlavy , že prečo sme sa tých grázlov, alebo takzvaných nepriateľov štátu a soc. zriadenia nezbavili tak , že by sme im ešte boli zaplatili lístok na vlak a zaželali im štastnú cestu. Presne , ako i ty píšeš , západ by nam ich opakom vrátil a oni by boli za drahé peniaze strážili hranice , len , aby tí grázli k ním neprišli. Tie peniaze , čo náš štát vynaložil na ochranu št. hraníc , by neboli potrebné , tie peniaze by boli museli vynaložiť zapadniari. Myslím si , že po r. 1945 ochrana št. hranice bola veľmi potrebná, nakoľko ochraňovala naších občanov a náš majetok , ale po r. 1968 si myslím , že to bolo úplne zbytočné.... Ale zas keď to beriem z druhej strany , tak by sme tu dnes nepísali svoje spomienky , na krásne prežitie dvojročných prázdnin.
komentář k foto
Kala Milan | email | 20.3.2011 23:04 | id 29122 | nahlásit
č.1 před zatopením bylo vpravo fotbalové hřiště
č.2 příjezdová silnice do celniště. V zimě dobrá past na kamiony. Ještě, že 8.rPS měla OTečka.
č.4 hlavní brána do areálu roty. Někdy v druhé polovině 70. let chtěl řidič sl. VOLHY ujet do SRN. Od té doby se vrata zamykala a před vraty je ještě vidět, jak byla cesta překopaná.
č.6 vpravo, jak jsou ty sloupky(dříve nebyly) bylo místo pro kontrolu kamionů se psy.
č.7 to bílé je stará budova (zde byla restaurace), to modré je nová budova a za ní je vidět nová rota.
č.8 to jsou 1.a2. odbavovací pruh na příjezd. Vedle vpravo byl uprostřed pod střechou ostrůvek a odbavovací buňky OPK a CLO. Potom byl 3.a4. pruh na odjezd (zde stál autobus v 78). Potom opět ostrůvek a 2 pruhy pro TIR.
č.10 ta okna vpravo kanceláře OPK pro odbavování
č.12 garáže byly celnice na důkladně prohlídky
č.14 zde býval žel přejezd. Jedna z variant při autobusu klamná hranice za přejezdem.
č.21 za těmi smrky vedla na rotu hospodářská cesta a podél ní bylo asi 5 okopů pro střelce. Stanoviště RPG bylo za přejezdem vlevo.
č.27 dříve tu byl jen ten prostřední. Des Königsmark měl dříve pomníček mezi OPK a SH, kde byl podjezd pod tratí. Zde byl úkryt pro OT před zásahem (autobus).
č.38 hospodářská cesta na rotu vpravo před stromy a vedle na hlavní silnici zabezpečovací závora, poslední brána pro vstup na Západ.
č.40 pohled směrem SRN. Před žel přejezdem bylo jednoramenné odjezdové návěstidlo. Pepíček Franěk, signalista ČSD prý na tom rameni dělal stojku. Osobně jsem to, ale neviděl (prý byl dříve u cirkusu). Viděl jsem jak si z 8.rPS vozil polévku na talíři a jezdil na kole. Proslýchalo se, že na osmičce v psovodské kuchyni měli párky pro psy, tak si Pepíček nabral. Další zaměstnanci ČSD Cikán a Huml.
č.41 v pravých dveřích bylo stanoviště ČSD. V levých OPK, když se začaly nákladní vlaky prohlížet na Pomezí. Pravděpodobně bylo v této době obnoveno píchání uhlí.
Nevím už přesně, ale mám dojem, že na budově ještě prosvítal nápis Mühlbach
 
Re: komentář k foto
Petr Mazanec | email | 27.5.2011 20:34 | id 31705 | nahlásit
Zdravím, dnes jsem byl na OPK v Pomezí a hledal jsem ty okopy pro střelce a musím říci , že jsem je našel hned. Jsou v zarostlém porostu u hospodářské cesty co vedla na rotu. V jednom co byl udělán z dřevěných kůlů jsem našel na stěně přípojku na pojítko.
Ještě jsem se chtěl zeptat , jak je přejezd , tak vpravo od něho u tratě směr německo na levé straně jsem mohutné zbytky betonových základů. Byl snad nějaké ŽTZ, nebo brána , která se musela otevřít.
Potom jsem našel u tratě přímo naproti stré budově zastávky nějaké betonové nabíjedlo na zbraně i s rourama. Použivalo se a na co , myslel jsem , že se nabíjelo na rotě. Jinak mám foto v mobilu , tak není problém jsem umístit fotky.
Zdar P.M 7bPS Sušice vel. rota
 
Re: Re: komentář k foto
Nešpor Libor | email | 29.5.2011 00:25 | id 31748 | nahlásit
Hojky Petře . Jak píšeš o těch okopech pro střelce tak ty se nácházeli mezi rotou OPK a celnicí směr NSR a byly pokud vzpomínám betonové ?To co popisuješ by mohli býti okopy pro kulomet a střelce směrem ku Chebu. Jak píšeš o těch betonových zakladech tak to byla opravdu zřejmě závora. Dříve byla tkzv. zajížděcí a vr.81 byla vychylující směr v pravo.od OPK směr NSR jak ta dolní i horní No a a ty roury naproti stré budově zastávky tak nevím. V roce 1981 se nabíjelo a vybíjelo do rour přímo na rotě OPK. Pokud mohu prosím fotky poskytni na stránky. Libor spojař OPK POmezí 1981
 
Re: Re: Re: komentář k foto
Milan | 2.6.2011 18:49 | id 32007 | nahlásit
Zdravím Petra a Libora, vidím že máte zájem o Pomezí(blbost, když tam Libor sloužil), to všelijaké popisování není k ničemu. Dejte termín a čas srazu na OPK Pomezí (přechodu) a tam si vše upřesníme. Nemám fotoaparát a na telefonu je to špatné. Čus.
 
Re: Re: Re: Re: komentář k foto
Petr Mazanec | email | 3.6.2011 21:34 | id 32054 | nahlásit
Zdravím OPK Pomezí , jezdím přes Pomezí jednou za 14.dní. Další termín mé navštěvy bude v pátek 10.6 . kolem 13.00. Mám modrou dodávku s ústeckou SPZ. Rád bych se s někým setkal a dozvěděl se něco o OPK i rotě Pomezí. jinak chodím na oběd do hostince U přístavu , nebo naproti. Zdraví střelec-pátrač ze 7.bPS
 
Re: Re: Re: Re: Re: komentář k foto
Milan | 6.6.2011 12:38 | id 32165 | nahlásit
Ahoj Petře. V pátek 10.6. budu čekat na parkovišti před rotou OPK od 12,30 do 13,30 hod. Černý GOLF combi 2K2.....
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: komentář k foto
Nešpor Libor | email | 7.6.2011 21:59 | id 32242 | nahlásit
Ahoj Milane nevím co je myšleno blbost když tam Libor sloužil jakožto já .Ale já jsem tam opravdu sloužil.Zdravím Libor
 
Re: Re: Re: Re: Re: komentář k foto
Milan | 8.6.2011 22:22 | id 32287 | nahlásit
Omlouvám se, bylo to špatně pochopeno. Jak jsem psal, že o Pomezí máte oba zájem. Bylo to myšleno tak, že zájem může mít někdo, kdo tam nesloužil a chce se něco dovědět.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: komentář k foto
mirek | email | 6.6.2011 13:53 | id 32169 | nahlásit
To nabijedlo sloužilo Pro strážní službu u tratě a na nabijení doulížel příslušnik pasovky který měl v domku také stanovíště,Protože když nejel vlak tak musel jeden pohraničník vykonávat strážní službu na kolejích.(většinou mladej)
 
Re: Re: Re: komentář k foto
Petr Mazanec | email | 9.6.2011 13:47 | id 32297 | nahlásit
Díky za odpověd a Milanovi vzkazuji , že vyrážím do němec a Těším se na pátek . Snad tam dorazím včas. Zdar Petr
 
Služba jaro 1985-1987
Jindřich Miksa | email | 10.7.2012 19:25 | id 47586 | nahlásit
Ahoj
okopy pro střelce,byly přímo za rotou OPK,tam se vybíhalo ,když na rotě byl vyhlášený poplach.Vzpomínám si ,že jednou následkem zkratu,byl vyhlášený poplach ,zrovna když přijel raní vlak z NSR,chudáci cestující nechápavě koukali do hlavní samopalů a kulometů.To nabíjedlo za tratí sloužilo k nabíjení a vybíjení zbraní ,před a po kontrole osobních a nákladních vlaků.V domku na zastávce sloužil důstojník a vedle v místnosti byla pro zakladáky udělaná odpočinková místnost,na jídlo atd.Uhlí se opravdu na vagonech propichovalo dráty a přeskákat 30vagonů byl opravdu hodně nebezpečný zážitek. V srpnu se tam chci po letech podívat.Zdravím všechny kluky s kterými jsem byl na rotě ,i když jen 4 měsíce.Ahoj.
upřesnění
Kala Milan | email | 18.3.2011 10:10 | id 28938 | nahlásit
Zdravím všechny příslušníky roty OPK. Sloužil jsem na OPK Pomezí od prosince 1970 do prosince 2007. V roce 1983-1989 jsem sloužil v Chebu na nádraží jako dozorčí. Jenom bych chtěl upřesnit několik příspěvků. Pplk. Kolář byl náčelník OPK Cheb (zemřel asi 85 nebo 86?) Zástupce mjr. Machek Josef (zemřel). Kpt. Lažek Jiří byl řadovým příslušníkem OPK. Jeho nejlepší kamarád nprap. Šebesta Oldřich a jako třetí mjr. Bandas Hynek z 5.bPS. Věčně žíznivá trojka :-D. Rotu OPK jsme měli jen pro výkon služby, jinak byla pod velením brigády. Potom byl náčelník OPK mjr. Čadek Petr, zástupce kpt. Jakubek Robert. Po roce 89 byli odejiti a náčelníka necelý rok dělal kpt. Bouše Václav. Po něm mjr. Smejkal Drahomír.
Vedoucího celnice dělal Louda Josef. Ten byl trestně stíhán a ve VTOS. Již zemřel. Jistě si vzpomenete na plk. Baxu ze spravodajského. Po něm tam byl mjr. Lakomý František (zemřel), který také sloužil na OPK jako přísl. SNB. Baxa velice nepříjemný a arogantní člověk. Údajně ??? měl být vyšetřován po roce 89 za neoprávněné pobírání odlučného. Už jsem toho dneska napsal dost, tak zase příště. Ještě několik jmen z OPK mjr. Musil František, mjr. Ungrád František, npor. Joch Jiří, ?? Polachová Ivana, kpt. Míka Petr později vedoucí RCP Sv. Kříž. Jistě někdo vzpomene na p. Dunajčíkovou, bydlela vedle hospody v Pomezí.
 
Re: upřesnění
Vlado | email | 18.3.2011 13:57 | id 28945 | nahlásit
Zdravím Ťa kolego. Neviem, či budeš pamätať ja som služil na brigáde a robil do futbalu v RH. Ty si hrával za Lokotku a tak sme sa občas stretavali pri derby zápasoch. Inač všetkých, čo tu spomínaš som poznal. Prajem príjemný deň.
 
Re: Re: upřesnění
Kala Milan | email | 18.3.2011 23:19 | id 28992 | nahlásit
To víš, že si vzpomínám, ale podoba už jaksi moc ne. Tenkrát jsem hrával za "B" Lokomotivy. Služby byly obden, tak jsem kolikrát kvůli fotbalu sloužil tři, čtyři dny za sebou. Potom jsem hrál v Loko také s Pepou Zíbem. Vzpomínám , ještě jako kluk, když Loko a RH hrály spolu divizi. Na derby byl stadion plný jako potom na ligu. Jednak okolo stadionu a i v Chebu bylo hodně nádražáků a na tyto derby dastávali vojáci vycházky a pokud ještě u PS nebylo po přísaze, tak společné vycházky pod velením důstojníků. Když bylo OPK pod velením PS, tak jsem byl hrát ve Znojmě. Tenkrát pokud si vzpomínám tam byl také Zdenek Koubek Jirka Musil, také hrál za Hvězdu. A nemohl tam chybět Bandas, protože na hřišti dle pravidel musel být jeden hráč nad 50 let. Zlaté časy, byli jsme mladší a hlavně zdraví. Vy kluci ušatí člověk sem napíše malý příspěvek a druhý den už nestačí odpovídat.
 
Re: upřesnění
Nešpor Libor | email | 19.3.2011 00:42 | id 29003 | nahlásit
Zdravim p. Kalu.M. V letech 1980- 81 jsem na rotě OPK sloužil jako spojař. Vaše (tvoje )jméno bohužel nepamatuji ale jméma pplk Koláře za mne mjr. a mjr Machka robustní postava a kpt Lažka snad největší borec na OPK. Jen ještě jedno jméno které bylo opomenuto npr. Skalník velice férovej chlap a potom Drapák. kynolog .Ostatní jména ??? snad jen pí. Dunajčíková měla zákázano vstupovat do pásma ??
Z ohlasu na těchto stránkách by mjr.Kolář měl býti údajně trestně stíhán. Vice na stránkách OPK Pomemezí včetně foto. Libor
 
Re: Re: upřesnění
Stanislav Hnízda | email | 2.4.2011 07:04 | id 29606 | nahlásit
Ahoj Libore ! Jardu Skalníka je dobré připomenout, byl to dobrý chlap a velitel, který to bral pro nás přijatelně. Drapáka už jsem zase tak nemiloval, byl jsem psovod a on byl náladový. Ale dalo se sním vyjít. Na Koláře máme asi názor všichni stejný. Ještě bych připomněl staršinu-moc hodný chlap, ale už mi vypadlo jeho příjmení. Měj se !
 
Re: upřesnění
Honza Dvořák | email | 8.5.2011 22:19 | id 31119 | nahlásit
Ahoj Milane. srdečně Tě zdravím. Opravdu velmi rád jsem si přečetl pár informací o Tobě i o několika spolupracovnících. Je to už moc dlouho ale stále na tu dobu rád vzpomínám. Rád taky občas na Chebsko jezdím. Stál jsem tehdy na prahu aktivního pracovního života a na OPK jsem dostával první školu života. Byla dobrá a nezapomněl jsem, s vděčností vzpomínám na vše dobré, na prima kamarády na četě OPK během základní vojenské služby /1976-1978/ ale i později co by strážmistr na OPK Cheb a Pomezí. Pro mě fakt moc hezká doba. No snad se do těch končin zas někdy dostanu a třeba se i sejdeme. Naposled jsem v Chebu byl v roce 2009 během pobytu v Mariánských Lázních. Hodně se změnilo ale mě ta místa znovu oslovila - mám je zapsána v paměti i v srdci a i když to zní asi trochu pateticky - nikdy je nezapomenu. Moc Tě zdravím a pokud potkáš některé z našich společných kolegů a přátel, vyřiď jim můj srdečný pozdrav. Já působím v Hradci Králové, je to trochu daleko ale snad se zas někdy k Vám na západ vypravím. Budu rád, když mi odpovíš a třeba napíšeš něco víc o společných známých z přelomu 70/80 let. Odešel jsem do Hradce Králové k 31.12.1979. Ahoj Honza
 
Re: Re: upřesnění
Milan | 10.1.2012 12:09 | id 40534 | nahlásit
Ahoj Honzo. Dodatečně Ti přeju všechno nejlepší v roce 2012. V loňském roce jsem Ti psal na Tvůj meil, ale neozval jsi se. Nevím jestli jsi to nedostal nebo jsem odpověď přehlédl mezi doručenou poštou. Nevím co bych Ti ještě napsal, snad jen, že
24.12.2011 zemřel Olda Šebesta. Zatím ahoj a zase někdy. Pokud by jsi se dostal do Chebu, rád se
s Tebou setkám.
 
Re: Re: upřesnění
I.S. | 10.11.2015 01:02 | id 97148 | nahlásit
Vzpomínáte si na útěk Janka Ligače nákladním vlakem do Německa?
 
Re: upřesnění
Petr Novák | 21.2.2012 15:11 | id 42650 | nahlásit
Hynek \Bandas zemřel snad už před třemi roky a Olina Šebestu jsme doprovodili vloni v listopadu.
 
Re: Re: upřesnění
František Kaduk | email | 12.3.2013 21:00 | id 58030 | nahlásit
Slúžil som pod mjr. Bandasom.Bol a u mna vždy bude velitelom,ktorý kričal,ale nekusal. Vážim si ho.
Cest jeho pamiatke!!!
Snehuliak 85-87
 
Re: upřesnění
janahříbalova | email | 27.11.2012 22:12 | id 52734 | nahlásit
dnes mě napadlo nějakou cestou pomocí inter.podivat se na Pomezí,jak to tam asi vypada a měla jsem velké štěstí,dostala jsem se až na naše bývalý ochrance hranic.Jmena jako Bandas Hynek,odešel v 67do Chebu na brigadu a v chebské věznici také dělal dusno fotbalistum z Rude Hvězdy.posledním rokem tam sloužil fotbalista Pepíček Hříbal a byl ten rok kap.mužstva č.9 na drezu.Moji rodiče měli od CHeb.jednoty...hospodu na Pomezí od roku 1961-71.Muj otec se jmenoval Karel Housar,říkali mu Hauzer.Moje mamka se jmenovala Maruška a jelikoš v 68roce odmitla dat ruskému dustojníkovi cigerezty apivo a svou ruštinou mu řekla že tady nemají co dělat at se vrati zpět odkud přišli.Tak za týden přijeli papaláši z chebské Brigary maminku pokarat a vyjedli ji a vypili sand celou hospodu.Já Jana, vyrustající na Pomezí v hospodě jsem hodně často mamince pomahala obsluhovat a v roce 68 jsem se vdala za Pepíčka Hříbala a odstěhovala do Prahy.tak zdravim všechny ty krasný kluky,kteří tam prožili těšké,kruté i pěkné chvíle na které se nikdy nezapomene.....ahojky Jana
výzva
jarda ševčík | email | 30.1.2011 23:24 | id 25922 | nahlásit
Zdravím kamarády s kterými sem sloužil na OPK Pomezí v létech 1962 až1964.Pozdravuji taky naše mazáky. Budu rád,když se někdo ozvete. Ahoj Jarda.
 
Re: výzva
Říha Jaroslav | email | 3.3.2017 03:36 | id 114247 | nahlásit
Jarda zdraví Jardu,sloužil jsem s Tebou jako mazákem,psovod s ARINEM, kterého jsem sostal od Gregovského,s ním jsem v kontaktu,Když budeščíst.-ozvise,čau
 
Re: Re: výzva
ševčík jaroslav | email | 19.11.2017 21:46 | id 122628 | nahlásit
jardo pozdravuji adoufám že se blíže skontaktujeme už sem strácel nádej jsem nesmírne rád už to nepustím z dohledu.prosím ozvi se ahoj.
Laso
vlastimil Šlechta | email | 30.1.2011 10:47 | id 25865 | nahlásit
Sloužil jsem na OPK Pomezí v roce 1967-69 jako psovod .Je někdo kdo pamatuje a ozve se ?
 
Re: Laso
Václav Růžička | email | 3.5.2013 15:00 | id 60350 | nahlásit
ahoj sloužil jsem na OPK 68-70.Byl jsem ve 2.dr. Vzpomínám na tvé ročníkové kolegy. Petržílek z Kladna
a také Kalvas. Dělal v Chuchli. Velitelem byl Dolhý.
Byl jsem u něj v r. 2010. Se mnou byli namátkou
Tyl,Vitvar,Ondruš atd. Ozvi se
 
Re: Re: Laso
Šlechta Vlastimil | email | 3.5.2013 15:18 | id 60351 | nahlásit
No konečně se někdo ozval,já si velice dobře vzpomínam na tebe a i na kluky které jmenuješ.Můj ročník byl ještě Pepa Krejčík,Blažej Hegar .Jinak si jistě vzpomeneš na Míru Antropijuse bohužel není již mezi námi. Ostatní jména se již vykouřily.Budu rád když napíšeš na email.
 
Re: Re: Re: Laso
Václav Růžička | 4.5.2013 19:29 | id 60390 | nahlásit
Jsem rád,že jsi zareagoval.Míra Pius byl dokonce se mnou v drustvu. Jednou jsem jej potkal v Teplicích,
a byl to pořád roker. Tak se měj a zase někdy.
 
Re: Re: Re: Laso
jiří petrželka | email | 18.2.2014 16:49 | id 71068 | nahlásit
ahojvlastíku,jmenuji se jiří petrželka a sloužil jsem s tebou na opk pomezí rok 68-69.náhodně jsem objevil na tebe kontakt.pokud chceš být se mnou ve spojení prosím ozvi se.mám z doby i fotky.zatím ahoj jirka
 
Re: Re: Re: Re: Laso
Růžička | 18.2.2014 17:43 | id 71073 | nahlásit
Ahoj Jirko Odpovídám ti sice já ale s Vlastou jsem
ve spojení. Jsem o ročník mladší a na tebe se pamatuju moc dobře. Mám snad i nějaké foto.
Jestli se nepletu ty jsi Kladeňák viď? Vlasta má kousek
od nás chalupu a už jsem u něj byl.
 
Re: Re: Laso
Ivan Hleba | email | 16.12.2017 13:46 | id 123947 | nahlásit
otec Ivan Hleba sloužil 68-70 OPK
tel.604633245
 
Re: Laso
František Holek | email | 20.1.2014 01:33 | id 69614 | nahlásit
Ahoj. Pamatuji si na tebe Na četě OPK jsem sloužil od října 68 do srpna 69, pak jsem byl převelen na 7. rotu do Polné. velitelem mého družstva byl des. Toth a ty jsi byl v té době svobodník a byl jsi jeho zástupcem. Mými mazáky byli ještě Nesteš, Kalvas, Betka, Dostal. Pamatuji si také na Lakatoše, který hrál dobře fotbal. Byl jsem v poplachové hlídce při násilném přejezdu na přechodu. Po PŠ jsem na četě dělal lapiducha. Pokud budeš mít zájem, tak mi odepiš, budu rád.
S pozdravem F.H.
 
Re: Re: Laso
Růžička | email | 28.1.2014 14:45 | id 69987 | nahlásit
Ahoj rok jsme spolu sloužili a vůbec si na tebe
nepamatuju. S VL. Šlechtou jsem v kontaktu a také
jsem byl s Jindrou Tylem. Ten už ani nezvedá telefony.
Ozvi se.
 
Re: Re: Laso
Ivan Hleba | email | 16.12.2017 14:00 | id 123948 | nahlásit
Ivan Hleba 68-70 OPK
tel.604633245
jaro 84 - 86
Jroslav Kadlec | email | 10.1.2011 19:54 | id 24925 | nahlásit
Nazdárek kucíí,sloužil jsem na OPK jaro 84 - 86.Byl jsem řidič nejprve Uazu a ke konci jsem dostal Vejdu.Nejdříve jsme měli starou rotu za pasovkou a dosloužili na nové.Velitel byl Jirka Prokop,politruk bůček Pilař.Dneska jsem tu poprvé a rád bych pokecal.Jsem z Liberce a občas potkávám Karla Svobodu - psovod.Zatím čau
 
Re: jesen- podzim 84 - 86
Palo Matejovič | 18.2.2011 19:34 | id 27128 | nahlásit
Nazdar chalani pametam si na vás vy ste služili zo spojarom DUŠANKOM ja som bol tvoj polročak kontrolor občas sa stretavam z dušanom.Zatial sa maj.
Palo
 
Re: jaro 84 - 86
Miro Golha | email | 18.2.2011 21:36 | id 27139 | nahlásit
Čau Jardo, slúžil som tam jesen 84-86. Pamätám si na teba, nejaký čas sme spolu strávili, pozdravujem maj sa
 
Re: jaro 84 - 86
Pavel Žihlo | email | 21.2.2011 23:32 | id 27328 | nahlásit
Ahoj kluci. Já sloužl na OPK asi tak od podzimu 1985 jako provianťák. Pak jsem poslal dopis do německa a hned mi převelili na brigádu do chebu. Svině.
 
Re: jaro 84 - 86
Ochyss | email | 1.3.2011 13:42 | id 27838 | nahlásit
Nazdáár klucííí všechny zdravím sloužil jsem podzim84-86 nejdřív jsem byl na 8rPS a potom na OPK
doufám že nás časem tady bude víc a pokecáme. zatím čus
 
Re: Re: jaro 84 - 86
Petr Švehla | email | 8.12.2012 11:11 | id 53246 | nahlásit
Nazdar,nevařil si náhodou s Mirkem Jirotkou na OPK?
 
Re: Re: Re: jaro 84 - 86
Míra Malý | email | 14.7.2013 23:01 | id 62705 | nahlásit
To víš, že vařil...a žrát se to od toho automechanika nedalo :-).
Jinak Tě zdraví prádelník s přezdívkou chemik, a kdyby sis nemohl vzpomenout, tak s Milošem Zdražilem jsme Ti byli na svatbě. Určitě si vzpomeneš i na naši rockovou "kapelu". Ty jsi hrál na klávesy, Pavel Prudil na bicí, absa na basu a já na kytaru. Munzi zpíval ale jenom,když se mu chtělo :-)
Míra
 
Re: Re: Re: Re: jaro 84 - 86
mirek hlušička | email | 20.8.2013 11:29 | id 63696 | nahlásit
zdravím kolegy ve zbrani a často vzpomínám,ozvěte se spojař mirek hlušička
 
Re: jaro 84 - 86
Stanislav Hnízda | email | 2.4.2011 07:11 | id 29607 | nahlásit
Ahoj Jardo ! Sloužil jsem na OPK Pomezí 81-83, zažil jsem velitele Skalníka, i Prokopa. No, můžu říci, že to bylo nebe a dudy. Skalník normální chlap, žádná guma a Prokop naopak jenom guma. Co se týká Bůčka, dělal politruka a má na svědomí konec Jardy Skalníka jako velitele, protože na něj žaloval, že na Pomezí v hospě pije s vojáky ZVS, je často opilý atd. Na základě jeho bonzů Skalníka přesunuli k řidičům na prapor do Aše a nám tam implantovali Prokopa, který po nás chtěl, ať si mezi sebou vykáme, chodíme pořadovým krokem atd. byl to prostě absolvent voj. gymnázia a typický příklad gumy. Naštěstí jsem jej dlouho nezažil, navíc jsem byl 4 měsíce na 4. ašské rotě, kde to ale bylo ještě horší. Měj se - čauky !
 
Re: jaro 84 - 86
Tomáš Pfeifer | email | 8.6.2012 19:39 | id 46567 | nahlásit
Jardo ty chlape,na tebe vzpominam. S tebou byla prča.Imitoval jsi Bůčka a mladý ti salutovali,vůbec to nepoznali. Vozil jsi mě do Chebu. Byl jsem psovod pes ELF. Zdravim všechny, psovody zvlášť !
 
Re: Re: podzim 85-87
Josef Kárník | 1.9.2012 00:00 | id 49513 | nahlásit
Nazdar Tomáši, když jsi končil, přebíral jsem ELFA od tebe já a dva roky jsem s ním ještě sloužil a dále jsem ho ještě předával.
Rovněž zdravím všechny psovody.
 
Re: Re: Re: podzim 85-87
Tomáš Pfeifer | email | 22.9.2012 19:55 | id 50206 | nahlásit
Ahoj Pepo,na Elfika často vzpominám. Mám už jenom jeho jednu fotku,ale to šibalstvi mu stále kouká z očí. Doufám, že jste si spolu rozuměli. Byl to PAN PES. Tímto také zdravím Milana Hruštince, který mě Elfa předával.To byl ovšem porod. Ozvěte se kdokoli na 725070558 . Ahoj
 
Re: Re: jaro 84 - 86
Jarda Kadlec | 1.12.2013 20:33 | id 67232 | nahlásit
Nazdar Tome,na tebe ty divochu si pamatuju i na Elfa,parkrát jsem vás za tu dobu co jsme tam strávili vezl do Chebu a zpět.Byl jsi a možná ještě jsi z Dobrušky.Z psovodů občas potkávám Karla Svobodu,který je jako já z Liberce.Vzpomínám už jen na to dobrý a občas tam byla i prča.Třeba tokovej kotelník Lukášek a jeho trubka.Už je to zatraceně dlouho,a jak koukám na fotky co jsou tu,je to tam úplně jiný.Měj se a zas někdy.Jarda
 
Re: Re: Re: jaro 84 - 86
domaracky dusan | email | 17.11.2022 18:18 | id 168333 | nahlásit
Ahoj Jardo vsetko dobre tu Dusan Domaracky
 
Re: Re: jaro 84 - 86
Pavel Hamáček | email | 9.12.2013 23:32 | id 67541 | nahlásit
Ahoj Tome!
Na tebe si už taky vzpomínám! Já měl Hurona, co byl černej jak noc a druhýho černýho psa (myslím že to byl RON) měl Jirka Najman od Jičína, vzpomínáš si?
Měli bychom se potkat na Pomezí a zavzpomínat! zatím čau, Haman.
 
Re: Re: Re: jaro 84 - 86
Pavel Khol | email | 26.6.2023 19:15 | id 173116 | nahlásit
Nazdar hámo tady pavel khol helmut ty jsi byl můj půlročáj jednou jme spolu kecali v české skalici jel jsi s aviics ns černého hurona nikdy nezapomenu
 
Re: Re: jaro 84 - 86
Pavel Khol | email | 26.6.2023 19:10 | id 173115 | nahlásit
Nazdar tome tady kholák helmut
 
Re: jaro 84 - 86
Pavel Hamáček | email | 9.12.2013 23:27 | id 67540 | nahlásit
Nazdar Jardo!
Tak tebe si "náhodou" teda ještě pamatuju! Z "našeho" ročníku jsi jezdil řidičem Rosťou Zeleným z Meziměstí, viď? :-) A když se spěchalo do Chebu tak to nebyla ani jízda ale TAXI SMRTI, "Jardo 120"!!
Chtělo by se to někde setkat, klidně i v Liberci a i s Jardou Svobodou, na toho taky nejde zapomenout, bo to byl psovod tělem i duší!! Jen bohužel namísto pořádnýho psa vždycky dostal nějakou "vykopávku", kterou nechtěli už ani na veterině utratit a on ho ještě vždycky dal nějak dohromady a pak s ním i sloužil, no zkrátka kouzelník! :-) Klidně můžeš i zavolat 608 428 150, zdraví Vás oba do Liberce Haman s Huronem z PS. :-)
 
Re: Re: jaro 84 - 86
Jarda Kadlec | 22.12.2013 20:03 | id 68047 | nahlásit
Nazdar Pavle,na tebe si taky pamatuju,i když je to už sakra dlouho.Líbí se mi tvůj nápad setkat se toho 11.7.2014 na Pomezí.Rád bych viděl tebe i plno kluků,a to setkání TAM by bylo perfektní.Zkusíme to dát nějak dohromady.Můj email : kadlec.ja@seznam.cz . Měj se Jarda.
 
Re: Re: jaro 84 - 86
domaracky dusan | email | 17.11.2022 18:17 | id 168332 | nahlásit
Ahoj Hamo ! Tu Dusan Domaracky ako sa dari ,konecne mam viac casu a chystam sa v lete na Pomezi s vnucikom
 
Re: jaro 84 - 86
Pavel Khol | email | 26.6.2023 19:05 | id 173113 | nahlásit
Ahoj Jardo sloužily jsme spolu já byl střelec a v 85 byla pěkná kosa, postavily nám novou rotu s nebylo čím topit
kaci
Luboš Staněk | email | 13.8.2010 23:07 | id 19307 | nahlásit
Ahoj, sloužil jsem na rotě OPK Pomezí 85-87. Ozvěte se někdo. L
 
Re: kaci
mirek | email | 7.10.2010 07:08 | id 20963 | nahlásit
Zdravím sloužil jsem na rotě OPK jako spojař
podzim 85-87
 
Re: Re: kaci
Palo | email | 18.2.2011 22:57 | id 27146 | nahlásit
Nazdar Mirek tak to si musel poznať Dušana Jantulu spojaře čau.
 
Re: Re: Re: kaci
mirek | 2.3.2011 07:31 | id 27879 | nahlásit
Ahoj Dušan byl můj suprák,po něm jsem přebíral spojdílnu.zdravím Mirek
 
Re: kaci
PAVEL ŽIHLO | email | 21.2.2011 23:35 | id 27329 | nahlásit
Servus, tady je Pavel z Mostu....Já tam taky v tý době sloužil, ale ne celou dobu. Napsal jsem dopis na druhou stranu světa a komančové mi hned poslali na brigádu do Chebu...
 
re.kaci
Jindřich Miksa | email | 10.7.2012 19:39 | id 47588 | nahlásit
Ahoj
sloužil jsem na rotě jen 4 měsíce ,pak mě převelili do CHebu za udajné spolčování a pokus o překročení hranice.Měl v tom prsty Bůček.Pamatuju si na tebe,dost často vidim Pétu Frantu ,bydlíme ve stejnem městě,a někdy taky Šporera-psovoda.Ted v srpnu si chceme se ženou udelat delší výlet,tak se podívám i na rotu.Zatím ahoj.
 
Re: re.kaci
Luboš Staněk | email | 2.8.2012 14:23 | id 48445 | nahlásit
Ahoj, draku nějak se mi ty tváře začínají vytrácet asi stárnem. Ale Pétu Frantu taky občas potkám, jsem z Mostu a jak to že tebe né člověče. Ćus
Miroslav Jungmann
Andrea Holcová | email | 6.1.2010 23:25 | id 9554 | nahlásit
Hledám informace o mém otci jestli jste ho někdo znal, tak mi prosím dejte vědět. Miroslav Jungmann nar.1950 v roce 1971 + - byl na vojně v Chebu ale nevím kde přesně Děkuji Andrea
 
Re: Miroslav Jungmann
Jarda z K | email | 7.1.2010 11:35 | id 9562 | nahlásit
Dobrý dan paní Andreo.Tak mam tušení ,že se už nemužete optat samotného otce,ale možná se rozpomenete na jeho povídání ze zážitků na vojně.
Mnohdy i otec vypravuje,kdo sním sloužil z místa bydliště a nebo v jaké odbornosti sloužil (střelec, spojař,psovod atd. ) .I to může být vodítko
při hledání. Příbuzní to také mohou vědět. Protože to máte již na těchto stránkách pohraničních rot
pojištěno,musíte jen doufat a hlavně vyhledávat v komentářích ročníků 1971 .Nebude jich mnoho,ale určitě se ukáži. Neopomeňte číst všechny komentáře i z praporů a samotné brigády v Chebu.
Ať se Vám to podaří, budete potřebovat trpělivost .
psovod OPK
Stanislav Hnízda | email | 20.11.2009 17:42 | id 7771 | nahlásit
Ahoj ! Sloužil jsem na OPK Pomezí v roce 1981-1983 jako psovod psa jménem SIRO. Fotografie jsem částečně nepoznal, ale údajně tam po mém odchodu měli vystavět novou rotu, my měli rodinný domek, bylo nás tam cca 30 - střelci, psovodi, pátrači atd. Zdravím všechny !
 
Re: psovod OPK
Nešpor.Libor | email | 22.11.2009 21:14 | id 7821 | nahlásit
Hojky Stando bohužel na tvoje jméno si nemužu vzpomenout. Já sem na rotě OPK sloužil podzim - jaro 1981 -82 jako spojař kdy jak jem už psal byl na rotou OPK převelen z brigády. Hned za vchodem do roty na pravo byla naše spojařská kukaň. Jak jsem psal o Mjr.Koláři tak ten opravdu velel OPK. Nemohl jsem si vzpomenout na velitele roty npr.Skalnika ale na Drapáka jsem si vzpoměl okamžitě. Ja jsem byl na jaře 82 převelen na 13.rotu ps .Snad Ti připomenu pár jmen Ivan Tihelka ( fífa¨) Zdeněk Kopecký ( kopčák) Ivan Brothánek měl psa Sata. Jirka Tichý (vesloval) Dolfi Vrána šli do civílu na podzim 82 ale je to již skoro 30 let takže jména vypadli z paměti .Ale foto č. 10 a vlakovou zastávku kde jsme všici píchali uhlí snad poznáváš Mám pár fotek z té doby co mi poslal Kopčák ještě v roce 82 a až je na skenuji tak je zde zveřejním. Pokud budeš mít zájem napiš snad si ještě na něco vzpomenem Zdravím Libor.Nešpor.
 
Re: Re: psovod OPK
ivan tihelka | email | 28.2.2010 19:42 | id 12806 | nahlásit
Nazdar kluci. sloužil jsem na OPK pomezí jako psovod r.1979-březen 82 psi Efa a Rom. pamatuji si jména: Jirka Vágner-icik, Milan Bambus,Bořek Kurka ,Ivan Brotánek. Ya mě velel rotě OPK npor.Skalník, kynologa dělal Štěpán Drapák. Kpt Lažek byl šéfem celníků .Bohužel žádné fotky nemám, ale stršně rád s každým pokecám. Jinak se Štěpánem Drapékem se potkávám do dneska.
 
Re: Re: Re: psovod OPK
LOPATA PETR | email | 6.3.2010 14:53 | id 13222 | nahlásit
nazdar IVOŠI!ČTU A NA "AVADA "SI NIKDO NEVZPOMENE!PŘITOM Z NĚJ MĚLI VŠICHNI BOBKY!MOŽNÁ JE TO TÍM ŽE JSEM BYL PŘEVELEN PO ROCE PŮSOBENÍ NA POMEZÍ NA OPK-AŠ.KDE JSEM SLOUŽIL S JOSEFEM ŠVANDOU A VENCOU KUČÍRKEM!NO JINAK ZDRAVIM VŠECHNY A POZDRAVUJ I ŠTĚPÁNA!!!
 
Re: Re: Re: Re: psovod OPK
ivan tihelka | email | 7.3.2010 23:05 | id 13362 | nahlásit
Čau Péťo,jasně,že si pamatuju na tebe i na Avada, jenom potřebuju trochu nakopnout už je to přece jenom pomalu 30 let. Psy si taky všechny pomalu vybavuju, vždyť jsme je s Bořkem Kůrkou jako kamioňáci všechny krmili. Já u psů zůstal do dneška a dělám instruktora ve výcvikovém středisku služebních psů v Plzni. Jinak moc zdravím a kluci pište.
 
Re: Re: Re: Re: Re: psovod OPK
Nešpor. L | email | 11.3.2010 23:37 | id 13602 | nahlásit
Zdar Fifo snad si vzpomeneš na spojaře. Na rotě OPK jsem sloužil v r. podzim 81- jaro 82. Mám pár fotek ktery mi poslal po mém přeložení na Dyleň Kopčák ( z. Kopecky ) na OPK jsme nastoupili spolu ale on tam vydržel až do civilu podzim 82. S. Hnizda mi připaměl dalších pár jmen např. Kobra postava max155cm ale pes ??? mu sahal do půl těla. Bořek Kůrka snad ho určím na fot.o Jinak Skalník, Drapák Lažek jména známá jen si tak myslím že velitelem Opk byl major.Kolář. Ještě si vzpomínám na Brothyho ( I.Brothánka ) měl tuším psa Sata a když jsem jel do civilu z Dyleně z klukama z OPK jsem seděl vjednom vágoně a tak jsem pendloval mezi OPK a Dylení. Psovod jméno ??? si vezl psa dom . To že jsi zůstal u psů je jen dobře. Čauky LIbor,
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: psovod OPK
LOPATA PETR | email | 12.3.2010 09:08 | id 13616 | nahlásit
Ahoj!No a jak se ti daří u těch hafanů?no že bych ti tam poslal na převýchovu toho trhače co mam za barákem!Japak se menoval ten černej pacholek co ho vodil Kobra se Ctiborem?Dlouho jsem mel od něj pochroumaný rameno!No a tenkráte když se servali s Avošem v psovodský!Kurňa,to byl mazec!Hlavně že jsme z toho všichni vyvázli se zdravou kůží!!Škoda že už nejezdím přes Plzeň,mohl jsem se podívat na ty tvé mazlíky.Není všem dnům ještě konec,jak jsem psal Standovi,třeba se v červenci sejdem na OPK Pomezí!No je to jen myšlenka!V sobotu 20.je v Praze ,již druhý,sraz bývalýchPS.U psů jsem nezůstal,ale přes čáru jezdím,makal jsem v Belgii,Německu a nyní v Rakousku.Tak zatím,no někdy zas něco písnem!!!PETR.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: psovod OPK
Pavel Malir | email | 19.4.2014 15:41 | id 73672 | nahlásit
Slouzil jsem na OPK 75-77.Byljsem psovod.Můj pes se jmenoval Avad.
 
Re: psovod OPK
Nešpor Libor | email | 29.11.2009 20:38 | id 8038 | nahlásit
Stando ozvi se snad si na pár jmen a vzpomínek vzpomenem!!!
 
Re: Re: psovod OPK
Stanislav Hnízda | email | 11.3.2010 16:39 | id 13583 | nahlásit
Ahoj Libore ! Já si na Tebe vzpomínám, spojařů tam moc nebylo, na rozdíl od psovodů a střelců. Poznávám i některá jména výše napsaná, je to skutečně už dlouho a tak výpadky jsou normální. Drapáka jsem jako psovod rád neměl, ale Skalník byl dobrý. Já si vzpomínám ještě na Jan Štický-psovod, Světlík Jiří psovod, Ivana Tihelku, když si vzpomenu ještě na některé - napíšu. Moc těmhle diskuzím nedávám, mám málo času, ale tyhle stránky mne moc potěšily, přece jen dva roky života. Už vzpomínám jen na to dobré, ale vojnu v tom smyslu, jaká byla, dodnes pociťuju jako spíše výkon trestu / krmná dávka, na vycházku ani opušťák žádný nárok atd./ Já jsem se psem sloužil na nákladních vlacích v Chebu a potom i v Aši na nádražích, celkem to šlo, závory jen vyjímečně. Čauky !
 
Re: Re: Re: psovod OPK
Nešpor Libor | email | 11.3.2010 23:49 | id 13604 | nahlásit
Čauky Stando . Jsem rád že jsi se ozval. Je dobře jak píšeš že přece jen dva roky života už vzpomínám jen na to dobré. Ale opravdu jsou to jen vzpomínky 18-20 letých kluků. A myslím že máme na co vzpomínat ikdyž to nebylo lehké. Ale vše špatné zapomenuto . Jinek přeji hodně úspěchu .Libor.N
 
Re: psovod OPK
LOPATA PETR | email | 6.3.2010 16:45 | id 13226 | nahlásit
NO JA JSEM TAM BYL TAKY JAKO PSOVOD-PES-AVAD!,NO ALE ZA ODMĚNU JSEM BYL PŘEVELEN NA OPK V AŠI.NA FÍFU,ICIKA,KOBRU,BROTANKA,svob.ZAJACA,SI OBČAS VZPOMENU.ALE MOTÁ SE MI TO Z KLUKAMA ZE SELBSKÝ.PROSTĚ TEN NĚMECKEJ DOKTOR,JAK ON SE JMENUJE?ALSHAJMR?SE TU MOTÁ ČÍM DÉL TÍM ČASTĚJ!!NO HOŠI-ZDAR,ZDAR,ZDAR!!!
 
Re: Re: psovod OPK
Stanislav Hnízda | email | 11.3.2010 16:46 | id 13584 | nahlásit
Ahoj Péťo ! Na Avada si vzpomínám, Tebe si vybavuju jen okrajově, ale spoustu kluků má v paměti dle obličeje, bohužel jména už se vytratila. Avadovi nechtěl dělat nikdo figuranta, bylo to obrovské psisko ! V Aši jsem sloužil taky, Drapák mne " vybral " s lahváčem u huby na nádraží v Chebu, tam byl pasovák nějaký maďar - nadpraporčík, ale jeho jméno si asi nevzpomenu. Teď si mi připomněl Zajaca - říkalo se mu Ušiak, ne ? Byl z Myjavy. Budu se snažit chodit na tutot stránku častěji, fotky myslím žádné tehdy ani být nemohly. Čaukys ! Mám svou fotku se psem Siro, chodilo se se psem k fotografovi do Chebu, ale foto na tyto stránky asi nelze přidat, jedině na e-mail.
 
Re: Re: Re: psovod OPK
LOPATA PETR | email | 12.3.2010 08:35 | id 13614 | nahlásit
Čus Stando!No se nam to tu pěkně rozjíždí!Ted jsem koukal na e-mail,20 je zas v Praze sraz bývalýchPS.Na nádraží v Chebu,to byl veget.No možná si vzpomeneš na druhýho psovoda-Petra Ctibora(střídal se o psa s Kobrou),jsme byli taková průserová 2.kor tenkrát když se nám v psovodský servali psi,joj,Drapák jak vyšiloval!!No jestli se mi podaří naskenovat fotku nadpr."AVADA""e.č.6351,vpašuji ho na některou ze zdejších stránek!Ti co mu figurovali se jistě spotěj i po tolika letech!Možná by nebylo na škodu se v červenci na den PS se do Pomezí podívat.Nejblíže to má Fífa.Že by to s Drapákem sorganizovali??No je to jen myšlenka!No spolubojovníci-pište,pište,pište!
 
Re: Re: Re: psovod OPK
Pavel Hamáček | email | 30.7.2010 17:12 | id 18858 | nahlásit
Ahoj Stando!
Sloužil jsem na OPK Pomezí sice až v r.83-85, ale pokud si nevzpomínáš na toho pasováka, nebyl to čistě náhodou Horňák (přezd.Šaňo). Ten byl i tlumočníkem do maďarštiny.Mluvil jsem s ním letos 11.7.2010 v hospodě "U závory" (býv.pošta) a docela se mu daří. S náma sloužil jako pasovák na horním "Piketu" na dráze. Zdravím všechny Pomezáky!!
 
Re: Re: Re: Re: psovod OPK
Luboš Charvát | email | 6.9.2010 19:05 | id 19995 | nahlásit
Ahoj Pavle, nastoupili jsme na OPK spolu, já měl jsem Felse, tebe bych typoval do podkrkonoiší. Pravda je, že jsem díky antipatii k Prokopovi odsloužil obě léta na Ašské RPS a na Pomezí se vracel jen zimu víceméně na 24 v Chebu. Ještě jednou zdraví Luboš
 
Re: Re: Re: Re: psovod OPK
Stanislav Hnízda | email | 2.4.2011 07:22 | id 29608 | nahlásit
Ahojky Pavle ! Asi to bude Horňák, protože byl Maďar jako poleno, opili jsem se s ním v Aši na nádraží, kde jsem s ním odbavoval vlaky cca 4 měsíce, "bydlel" jsem na 4. ašské pohraniční rotě, kde to bylo hrozné - supráci jezdili rajony a byli celkem v nemilosti i přesto, že zvládali zkušenostmi nahradit "gumy" zde sloužící, ale tak to chodí. Horňák byl ale přes svou občasnou nevrlost pro vojáky hodně přijatelný, dalo se s ním normálně bavit a na nic si nehrál. Měj se !
 
Re: Re: Re: Re: psovod OPK
Michal Fait | email | 11.2.2012 20:13 | id 42195 | nahlásit
Čau borče, jak jde život. Já už myslim na penzi.
Pokud si to přečteš ozvi se zavzpomínáme na bolševický praktiky. Zdar
 
Re: Re: Re: Re: Re: psovod OPK
Pavel Hamáček | email | 9.12.2013 22:37 | id 67538 | nahlásit
Nazdar Míšo!
Ty kluku jeden!! Končit pozóóóór...!! Nikdo nemůže zapomenout na tvoje napodobování "bůčka" a jeho trojité brady!!!! Já ti na tyhle stránky jak koukám, vlezl už před třemi roky, to jsem jel na Pomezí a asi tři dny tam pobyl. Stanoval jsem hned nad zastávkou a do hospody se chodil umýt a ožrat! :-) No a tam jsem se potkal i se Šaněm. Co si dát sraz v r. 2014 na OPK? 11.7.2014 bude zrovna pátek! Dej na sebe nějakej kontakt!! Zdraví Tě Haman se sl.psem Huronem z PS! :-)
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: psovod OPK
Jarda Kadlec | 22.12.2013 20:07 | id 68049 | nahlásit
Nazdar Míšo,na tvole trojitý Bůčka bradičky se fakt nedá zapomenout.Jarda.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: psovod OPK
Petr Kubica | email | 4.11.2016 22:07 | id 109880 | nahlásit
Ahoj kluci. Sloužil jsem podzim 82-84 jako psovod na OPK. Jména M. Fait, P. Hamáček jsou mi povědomá. Myslím, že jsme spolu byli na pokoji. Z mého ročníku tam byl ještě Lojza Telička a Jožo Trávniček. Vzpomínám, že jednomu z vás posílal brácha v dopisech úryvky z Černých baronů a my jsme se po večerech hrozně nařechtali. Ještě si vzpomínám na kluka, který nádherně kreslil, myslím, že se jmenoval Matoušek, ale ten šel do civilu.
Já jsem vodil Sata, Lojza Fera a Jožo Chuda.
Tak se mějte. Petr
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: psovod OPK
domaracky dusan | email | 17.11.2022 18:21 | id 168334 | nahlásit
Ahoj Michale,rad spominam...
Zde již nelze dále reagovat
opk
jiri | email | 17.5.2009 16:04 | id 3562 | nahlásit
Ahoj, sloužil jsem jako psovod OPK,pes ROY 1701
. Rok 1987-1989 .
 
Re: opk
NEŠPOR LIBOR | email | 28.10.2009 00:35 | id 7093 | nahlásit
Bohuželn jeto již přes 30let kd jsem byl s CHebu převelen na OPK Pomezí v roce 1981. Mohu konstatovat že tobyl krásný rok mé služby a to jak na přechodu silnici tak jak na zástávce vlaku .Bohužel z foto z roku 2007 pořízeném p.Pecharem poznávám málo . Na silnici k přechodu a i u železnice byla trochu jiná závora která se otevírala z pohledu zčela do prava spouštěná elektronicky na které se jsme se v noci vozili, va také vnoci světlometem prohledávali přehradu.Jinakj sem taky píchal uhlí a přeskakoval z vágonu na vagon a to ještě chodil psovod se psem jméno jsem bohužel zapomněl ale vím že na podzim roku 1982 kdy jsme opouštěli PS já kam jsem byl převelenz roty č. 13 Dyleń vLaz. Kynžvart jsem se setkal s bývalími kolegy z OPS a psovod si svého psa ovážel dom . Jinak za mé služby velel rotě OPK maj.Kolář a tuším že zástupce byl kpt. Lažek stršnéj borec a správnej chlap. Kopčáku z Mimoně ozvy se a další kdo si pamatujete a vzpomenete.
 
Re: Re:Nešpor
Standa D. | 28.10.2009 18:31 | id 7108 | nahlásit
Zdravím Nešpora.
Jmenuji se Standa Dvořák, nástup podzim 1980 na Keller k výcviku spojařů. Mimo jiné tam byl s námi Libor Nešpor, Pepa Šilhán myslím že z Pomezí, Ošlejšek z roty Nový Žďár, sadílek, Bíza J. a další. Já jsem byl na Polné. Doufám že se to není shoda jmen,a zdravím všechny spojaře PS.
 
Re: Re: Re:Nešpor
Libor Nešpor | 28.10.2009 19:05 | id 7110 | nahlásit
Zdravím tě Stando jsem to já a i níže uvedený si pamatuju a ještě Vargu ,Krejcara ,Blesáka SR Kopčáka ,Pepe Petráńe hrál na kytaru, Havlase snad si vzpomenu na další jména. U vás na 6tce se poplachu říkalo do lopaty co. Pokud si vzpomínám náš VR byl npr.? Gulaši a na brigádě mjr Kalenda a Bartl.Jsem strašně rád že se někdo po tolika letech ozval. Měj se krásně a zase se ozvi bud tady nebo na mailu ppř telefonním čísle 604 986 101
 
Re: Re: Re: Re:Nešpor
Standa.D | 28.10.2009 19:39 | id 7111 | nahlásit
Zdravím Tě Libore, ano máš pravdu je to už hodně dlouho. Díky že jsi mi připomněl další jména.
Ano, vzpomínán že jste mán na rotě pomáhali , ale nevím přesně už s čím. Zda-li stavět úsek signálky nebo opravu vedení. Bártl V. byl můj dobrej suprák. Musím říci, že se to u nás na rotě pod vedením npr. Klimka dalo dobře přežít. Zdraví Standa
 
Re: Re: Re: Re: Re:Nešpor
Libor Nešpor | 28.10.2009 19:55 | id 7113 | nahlásit
Tenkrát jsme tam stavěli či opravovali vedéní. Toho času jsem byl u brigády a prošel jsem skoro všechny roty. Ještě jsem si vzpoměl a musím se opravit npr.Gula... mě velel na brigádě . Na Keleru byl VČ nrmst. .... snad si vzpomenu a velitelé družstev byli des.Janega , sv.Dušek a sv.Škvor. Dál budu pátrat v pamětíí a přehrabu šuplíky. Ja sem na brigadě skončil někd kolem podzimu a byl převelen n aOPK Pomezí a následná konečná byla na 13té rotě Dyleň kde jsem na podzim roku 1982 odcházel do civilu.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re:Nešpor
Libor.N | email | 1.11.2009 22:42 | id 7237 | nahlásit
Zdravím Tě Stando tak jsem prohrabal šuplíky ale našel fotku spoj rotyz přísahy vroce 1980. Poznávám na ní jen Vč rtm.Libicha moji maličkost a Pavlase Až to naskenuji tak to pošlu a můžeš taky pátrat v paměti. Zdravi Libor
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: opk
Stanislav Hnízda | email | 20.11.2009 17:49 | id 7772 | nahlásit
V roce 1981 velel OPK Pomezí /vojákům ZVS/ npor. Skalník, dále tam byl pprap. Drapák /přes psovody/, staršinu si vybavuju nprap., ale přijmení už nevím, mjr. Koláře údajně stíhali pro úplatky, ale jem jen slyšel. Jinak souhlasím, nebylo tam špatně, já sloužil jako psovod na nádraží v Chebu. Hojky !
 
Re: opk
peter_skrha | 15.2.2011 14:16 | id 26887 | nahlásit
presne vtedy som sluzil aj ja:-)roya mal taky pomensi chalan,vzdy si robil p***l zo vsetkeho aj zo mna...si to urcite ty:-)
 
Re: opk Sali
Juraj szalay | email | 30.3.2015 20:39 | id 88396 | nahlásit
pamatam sa na Roya...aj na jeho psovoda..,psovod 1988-90 mal som psa Nigr..pozdravuje Sali
 
Re: opk
Petr | 12.5.2020 20:53 | id 146684 | nahlásit
Ahoj Jirko,byli jsme spolu ve 3.četě,na Roynka si pamatuju,hlavně na služby na nákladu a taky na ten bleskový výsadek když si v UAZu sundal košík..
Napiš,rád pokecám!
 
Re: opk
Petr | 12.5.2020 20:53 | id 146685 | nahlásit
Ahoj Jirko,byli jsme spolu ve 3.četě,na Roynka si pamatuju,hlavně na služby na nákladu a taky na ten bleskový výsadek když si v UAZu sundal košík..
Napiš,rád pokecám!
1985-87
miras | email | 11.2.2009 10:17 | id 1293 | nahlásit
Ahoj kluci sloužil jsem na rotě OPK jako
spojař. ps. uhlí jsme píchali ještě za našich
let
 
Re: 1985-87
L.S. | 11.2.2009 14:58 | id 1295 | nahlásit
Rád bych věděl, kdy se to píchání uhlí znovu
obnovilo. Každopádně 1964 se to zrušilo a v srpnu
1966, když jsem odcházel do civilu se píchalo, ale
každopádně ne do uhlí ...
 
Re: Re: 1985-87
miras | 12.2.2009 06:38 | id 1307 | nahlásit
Kdy se obnovilo to nevím ale naši supráci podle
vyprávění museli píchat uhlí taky.Každý vagon se
musel asi 4x píchnout,a vrámci zrychlení
přeskakovat z vagonu na vagon.Vlak s uhlím jezdil
asi 2x až 3x denně po 30 vagonech.
 
Re: Re: 1985-87
tonda | email | 22.11.2009 22:33 | id 7828 | nahlásit
Sloužil jsem jako psovod OPK Horní Dvořiště. Na podzim 1965 u nás proběhl výcvik prověřovacích psů. Byli zde kluci z OPK od Pomezí až po Břeclav. Udajně na základě dobrých výsledků prověřovacích psů bylo píchání uhlí zrušeno od ledna 1966. Copak uhlí, ale brikety a koks to byla lahůdka. Jinak metodika kontroly učila píchat do šachovnice a vzdálenost vpichů od sebe asi 1 metr, zvláštní pozornost věnovat rohům vagonu. 4 vpichy by u nás neobstály.
 
Re: 1985-87
Jirka | 9.11.2009 12:58 | id 7475 | nahlásit
Ahoj kluci,sloužil jsem na OPK 4 měsíce na podzim 85,ale na uhlí se nezapomíná a některé gumy také ne.
1965-66
Lubomír Semerád | email | 3.2.2009 22:29 | id 1147 | nahlásit
Kluci, já sloužil vedle na staré PS rotě 1965-66.
Ozve se někdo z kámošů z těchto roků, kdy na OPK
velel King-Kong ? Pro ty mladší - vyprávěl vám
někdo, jaká fuška bylo píchání uhlí v žel. stanici
Cheb na uhelných vlacích pro elektrárnu Arzberg ?
Rasovina , hlavně v zimě, když mrzlo. No za
letních pařáků taky nic moc. Zrušilo se to až
někdy v r.1964. Koukněte na fotky, jak vypadalo
celniště tehdy - viz odkaz Dobové foto.
 
Re: 1965-66
janinka | email | 17.12.2012 12:53 | id 53560 | nahlásit
Ahoj Lubomire,viděla jsem foto a velice mě to potěšilo...(.pamět mě nezradila).....dobře si pamatuji tvaře i některá jména a je to jakoby to bylo včera.I když jste na Pomezí sloužili kratce,připadate mi ....jako byste byli má rodina.Nebot i s maminkou nam bylo líto sebemenší zpravy o někom,když dostal třeba ,"zaražené vychazky" a čekali jsme až se objeví přiští vychazku ven a maminka měla vždycky velikou radost.Tata se vždycky na ní zlobil že ma v 10 večer zavřít hospodu( a jak říkaval on)Dřepíš tady s Dvěma vojakama .Nebot,oni dva chudačkové měli do pulnoci .
Armin
Bouška karel | email | 3.2.2009 17:55 | id 1142 | nahlásit
nazdar chlapi koukam na fotky a vzpominam jak se
všici mate.jestli někdo sledujete tyhle stranky a
mate chut tak se ozvěte. čau Bouškyn
 
Re: Armin
vašek M. | 3.2.2009 18:29 | id 1143 | nahlásit
V kolikátém roce jsi sloužil Karle?
 
Re: Re: Armin
peter_skrha | email | 15.2.2011 14:38 | id 26889 | nahlásit
sluzili sme v rokoch 87-89
 
Re: Armin
peter_skrha | email | 15.2.2011 14:38 | id 26888 | nahlásit
cau karle,som aj na pokeci ako brennick68 a na facebooku ako peter skrha:-)neviem ci si na mna pamatas:-)
 
Re: Re: Armin
peter_skrha | email | 15.2.2011 14:41 | id 26890 | nahlásit
mam tam album a na jednej si aj ty v strede vpravo...aj bucek je tam
 
Re: Re: Re: Armin
Petr Marel | 12.5.2020 21:33 | id 146686 | nahlásit
Čau kluci,vzpomínám docela často,i na ty fotky.To bylo o průser,kdyby mě někdo viděl v té Pupíkově uniformě jak tam klikuju a drbu.Ale vzpomínám samo jen na to dobré,
přežili jsme!
 
Re: Re: Armin
karol fraštacky | email | 8.5.2015 20:20 | id 90041 | nahlásit
Ak myslíš mna tiež som na facebuku ako karol fraštacky.ak chceš tam mi nechaj odkaz.Ja sa potom ozvem.čau.
 
Re: Armin
Juraj szalay | email | 30.3.2015 20:47 | id 88399 | nahlásit
cau,Bouska..aj ja som mal chvilu Armina,potom si s nim isiel do ps-ky..pred nim si mal psa Dan...pamatas..bol si moj mazak..pozdravujem..Sali


Přidáváte nový komentář
plus okno minus
... lze napsat ještěznaků
Ochrana proti spamu. Napište číslo stodvacet:


   


  • hvězdičkou * jsou označena povinná pole
  • maximální délka textu komentáře je 2000 znaků
  • odřádkování textu komentáře (ENTER) zůstane zachováno
  • HTML tagy nebudou použity
  • WWW adresy budou automaticky převedeny na odkazy
  • reagovat lze pouze do 5 úrovně
  • vyhrazujeme si právo smazat nevhodné příspěvky

OPK Cheb - Pomezí

Okres: Cheb

GPS: 50°5'10.7"N, 12°16'28.26"E

Najít na mapě

Oddělení pasové kontroly Cheb - železniční hraniční přechod Cheb a silniční hraniční přechod Pomezí nad Ohří.

Dnes se tento silniční přechod nepoužívá - nový je vybudován na německé straně hranice a od českého území k němu vede nová mezinárodní čtyřproudová silnice E48.

Při hraničním přechodu se taktéž nacházela rota OPK Pomezí.
A2007-09-06 15:23:09 U2012-11-04 09:28:25 TG10