Objekty PS

« Zpět | Jdi na seznam | Obnovit | Vaše komentáře (4)

(pro změnu obrázku můžete použít CTRL + šipky ↔ numerické klávesnice)
1 foto (J.Zouplna) z celkových 12

Foto 1
Foto 1 Foto 2 Foto 3 Foto 4 Foto 5 Foto 6 Foto 7 Foto 8 Foto 9 Foto 10 Foto 11 Foto 12

Autor: J.Zouplna | Pořízeno: | Foto: 12 fotek



Vaše komentáře...
Přidat nový komentář...
rota kyselov
jaromir korhon | email | 26.10.2019 15:45 | id 141386 | nahlásit
Zde jsem sloužil roce 1976.Rotu jsem opouštěl na jaře 1978 ještě pod názvem 1rota PS prapor Lipno českobudovicke brigády. Přihlásí se někdo kdo tam tu dobu byl. Před rokem jsem tam byl se podívat a malá hruza. Vybrakovaná. Ozvetese Jarek z Olomouce
 
Re: rota kyselov
frantisek fojtik | email | 4.2.2022 16:24 | id 162287 | nahlásit
nazdar jardo pametas vodic fojtik franta dam ti ct. +421907335926 buxem rad ked da ozves byl si muj suprak.
závora Ippen
Vladimír IVAN | email | 21.9.2013 14:01 | id 64661 | nahlásit
Ďkujem za vysvetlenie,nikdy ma nenapadlo,keď som okolo nej v rokoch 1966-68 chodil,že sa jedná o nejaký
historický unikát.Je pravda že sa to časom menilo,asi podľa nálady alebo vlastnej úpravy veliteľa roty,najmä tá časť vzdialená od budovy,to sa vidí aj na náhodných záberoch dobových fotiek z rôznych rokov.V rokoch 66-68 bola vpredu,pred rotou,ešte jedna závora,zhruba v úrovni "fínskych domkov"cez deň bola hore a v noci bola dole spustená a tvorila začiatok areálu roty,hlavné stanovisko strážneho u roty....
Závora Ippen
Mrtin Nič | email | 20.9.2013 11:44 | id 64632 | nahlásit
Zdravím,
výše uvedené bych trošku poopravil. Vlastní závora Ippen se před celnicí nedochovala. Byla odstraněna spolu s pravou ochrannou zídkou nejspíše již v roce 1938. Zachovala se levá zídka u níž stál do konce 80.let původní zámkový stojan závory Ippen i když poněkud upravený. Úprava spočívala v odříznutí šikmých profilů pro správné dosednutí břevna a přes otvor pro západku zámku byla protažena trubka. Stojan vzal za své při instalaci nové závory v 90.letech. Naprostým unikátem je ta masivní "zeď" na druhé straně cesty. Jedná se o prodlužující třířadou kolejnicovou uzávěru. Ještě kolem roku 1963 byla uzávěra v původní podobě. Pak byly mezery mezi kolejnicemi v první a třetí řadě vyzděny a celý vnitřek byl zasypán. Prostřední řada kolejnic je tak schována uvnitř "zídky". Kolejnicových uzávěr ve zcela kompletním stavu se dodnes taktéž moc nedochovalo a takto dlouhá je vskutku zcela unikátní. Do dnešního dne se dochovalo celkem 8ks originálních závor Ippen, ale jen tu Mlackou lze shlédnout na původním místě. Ostatní se nachází v různých muzejních expozicích.


Přidáváte nový komentář
plus okno minus
... lze napsat ještěznaků
Ochrana proti spamu. Napište číslo stodvacet:


   


  • hvězdičkou * jsou označena povinná pole
  • maximální délka textu komentáře je 2000 znaků
  • odřádkování textu komentáře (ENTER) zůstane zachováno
  • HTML tagy nebudou použity
  • WWW adresy budou automaticky převedeny na odkazy
  • reagovat lze pouze do 5 úrovně
  • vyhrazujeme si právo smazat nevhodné příspěvky

Závora IPPEN na 15. rPS Kyselov

Okres: Český Krumlov

Já se zde vrátím do historie ochrany st. hranice.

Nevím kolik z vás, kteří na této rotě sloužili, ví o tom jakou jste zde měli technickou památku OSH!
Byla to závora IPPEN včetně betonových zábran po jejich stranách, zvláště ta její mohutnost naproti budově. Z vašich fotek je patrno, že ještě v r. 1981 tam ta závorabyla. Kdy a kde asi skončila? Možná, že si to někdo z vás bude pamatovat, kdy byla odstraněna.
Výstavba těchto zábran započala kolem r. 1936 a na hranicích jich bylo zbudováno mnoho set. Jedna z pár dochovaných je jěště na přechodu Mlaka Č. Žleby.
Autor J. Zouplna, fotografie použité z webu vojensko.
A2013-09-19 13:03:30 TG52