Signálka v úseku roty Prášily
Popis úseku 5. rPS Prášily, který vznikl ve spolupráci autora fotek s panem Radkem Stulíkem.
Takže začínáme úsekem č.1, signální stěna mírně klesá směrek k Prášilskému potoku, po okraji bývalé vesnice Vysoké Lávky, později pěchotní střelnice v rámci VVP Nová Hůrka. Signálka z Vysokých Lávek nebyla vidět, protože byla ukrytá ve smíšeném porostu. Na úseku č. 4 byla první vrata, která se jmenovala Na Mině, signálka dále klesala k potoku, před ním byl ostrý zlom doprava a následovala první vodoteč v úseku roty s číslem úseku SiS 7. Signálka pak směřuje směrem k vesnici Prášily a vystupuje z lesa, je vidět z komunikace č. 196 - Železná Ruda - Srní. Při okraji komunikace začíná hraniční pásmo, k SiS je to v průměru 200m. Dále pak pokračuje až ke křižovatce před Prášilama, kde je na komunikaci křivatka tvaru "V", kde je další osrý zlom SiS doprava a SiS přechází na další vodoteč, která vede opět přes Prášilský potok, poté prudkým stoupáním k vratům které se nazývaly FOMBERK. Poté obkružuje obec Prášily, nad domem ing. Ortla jsou další vrata, jménem VODÁRNA - podle vodárny pro obec, která se nachází poblíž, poté je zlom doleva a další vrata na úseku 16, které se jmenují POSED. Je to cesta na Gsenget a k historickému HM 12 a na trasu EZOHu. Poté vede SiS asi 200 metrů po vrstevnici a pak se opět stáčí doleva, aby v prudkém klesání padala na úsek č. 22, kde jsou vrata AISNERKA, taktež velmi exponované. Byl to samostatný úsek, jezdilo se jimi do údolí Prášilského potoka a na Poledník. SiS pak dále vede rovně, aby na úseku č. 23 naposledy překonala Prášilský potok. Poté jsou vrata Školka, SiS pak vede do mírného kopce, aby na jeho vrcholu končila úsekem 27 a úsek 28 přes TS Slunečná je unikát v celé sestavě PS. Jedná se o sklápěcí SiS (délka 110m), která v okamžiku, kdy na TS najedou jednotky ČSLA, nebo i celé VS, SiS se sklopí a střežení provádějí 4 FENIXY. V okamžiku, kdy první tank projede infačerveným paprskem, přebírá odpovědnost za zmiňovaných 110 m řídící střelby od ČSLA. Následuje úsek 29, kdy je pod SiS veden Jezerní potok a je to poslední čtvrtá vodoteč v úseku, SiS pak víceméně kopíruje komunikace Prášily - Srní, krom malé zkratky, kdy komunikace zatáčí doleva a SiS kopíruje okraj lesa. Tam stávalo stanoviště armády, které komunikaci uzavírala, když byly střelby. Dále se pak SiS přibližuje k silnici, následují vrata PÍSKOVNA, snad úsek 34 a SiS vede cca 30 metrů souběžně až na Velký Bor. Před ním jsou jestě další vrata, která se nikdy moc neotevírala a už ani nevím, jak se jmenovala. Vrata VELKÝ BOR jsou úsek 40 a zároveň před nimi stála věžová pozorovatelna - (9 metrů vysoká). Na úseku 41 a výš SiS opět stoupá a to podél asfaltové účelové komunikaci k Nové Studnici. Na vrcholu stoupání se pak SiS stáčí prudce doleva, kde před zlomem jsou opět vrata s názvem NOVÁ STUDNICE, cesta přes ně končila v dopadišti TS Slunečná a vedla dále na Liščí Díry a k Prášilskému jezeru. Proti vratům byl Piket Nová Studnice, ten se ale už za mě neobsazoval. Pak vede signálka stále podél komunikace, do mírného kopce, v okamžiku, kdy se vlevo objeví daleké panorama do Pošumaví jsme na Zelené Hoře a na vrcholu stoupání je nejvýše položené místo SiS v úseku roty, pak se SiS mírně svažuje k Bavorské cestě, kde jsou poslední vrata se stejným názvem a konec úseku roty, SiS tam má číslo 55. A to je asi všechno...
A2012-07-04 13:26:36 TG42