Vaše komentáře...
Přidat nový komentář...
hledám
je tu někdo, kdo na 13 p.r. sloužil v r. 1979-1981 jestli někoho najdu ze spolubojovníků díky NEPROJDOU
pro zdendu
Ano,je to tak!Signálka bola cesta pred,alebo za SIS a slúžila ako obslužná spevnená cesta hlavne pre zásah poplachovky na signál - preto signálna cesta.Ale používali sme ten názov aj na nespevnené cesty na presun peších hliadok,často aj na iné cesty na prekrytí,ale aj spojnice skutočnej signálky a cesty prekrytia.Ak chceš,ozvi sa mi na mail.Môžme spolu niektoré veci konzultovať,nemám problém Ti pomôcť,resp. poradiť!hlavne ak sa to týka 11.bPS!Čawec! Peťo
Re: pro zdendu
Zdeněk Šmída |
28.10.2013 13:25 |
id 65823 |
nahlásit
dle rozkazu!
Re: pro zdendu
folfran |
28.10.2013 20:35 |
id 65839 |
nahlásit
Peťo nepleť si pojem s průjmem, signálka není žádná cesta, nemystifikuj "mladého".
Re: Re: pro zdendu
Zdena Š. |
28.10.2013 21:07 |
id 65842 |
nahlásit
máš u mě pivo
Re: Re: Re: pro zdendu
peťo š |
31.10.2013 22:32 |
id 65935 |
nahlásit
Čo?Jaké pivo? Kto?Kde?Niečo mi ušlo?Alebo som nebidaj zmeškal? :-)))
Re: Re: pro zdendu
peťo š |
31.10.2013 22:31 |
id 65934 |
nahlásit
Franto,pokud budu detailista,tak signálka je signálna cesta,signálna stena,signálna pištoľ,signálne zabezpečovacie zariadenie na železnici.........no búúúúúúdemmu to všetko vysvetľovať.........? :-)
Začátek a konec železné opony v Československu
Re: Začátek a konec železné opony v Československu
Iba kvôli presnosti!Foto 103 je Hraničný prechod ČSSR/MR a volal sa Bratislava-Rajka.Železničný hraničný prechod je v Rajke.Tam bola aj colnica,keďže sa jednalo o dva socialistické štáty.HP Rusovce je na fotkách 105-107!Dialničný.Tá diaľnica prebieha zhruba v miestach kde prebiehala SIS,takže zákonite musela byť vybudovaná po zrušení ŽTZ a vôbec celej PS. Na foto 108 nieje hraničný prechod.Ten tu nikdy nebol a ani nieje.Jedná sa o poľnohospodársku obslužnú komunikáciu o čom svedčí aj dopravné značenie! :-)
Re: Re: Začátek a konec železné opony v Československu
peťo š. |
26.10.2013 16:51 |
id 65775 |
nahlásit
Aj v tom článku na blogu máš veľa nepresností.Kým také niečo pustíš von,tak to naštuduj,resp.nechaj zredigovať niekým,kto je v obraze!
Re: Re: Re: Začátek a konec železné opony v Československu
Zdeněk Šmída |
26.10.2013 17:58 |
id 65777 |
nahlásit
Péťo, já články píši z pozice pohraničního turisty, a jelikož je to určeno laické veřejnosti, nechci tam používat pojmy a techniky na které si vy pohraničníci potrpíte. Někdy mi to tví kolegové dávají sežrat. Z toho článku musí mít rozum patnáctiletý kluk nebo moje sestra. To jest nepřesnosti nevadí, něco jiného jsou hrubé chyby. Mrkni třeba na rotu Horní Silnice nebo Prameny Vltavy. To je moje dílo a tam by už nepřesnosti neměli být už vůbec.
Re: Re: Re: Re: Začátek a konec železné opony v Českoslovens
peťo š. |
27.10.2013 12:59 |
id 65795 |
nahlásit
Zdendo,to je v pohode!To neber ako výčitku,skôr ako pozitívnu kritiku.Tú mám aj ja pri spracúvaní súborov veľmi rád a vždy ma poteší.Tiež niesom vševed!!!A vlastne veľa vecí sa rokmi menilo aj pri ostrahe ŠH.Aj ja niekedy uvádzam nepresnosti,a práve na to je pozitívna kritika,aby ma opravila.Ale v tom článku na blogu sú fakty ktoré skresľujú zásadné veci,a to nieje dobré.Veľa sa vytýka,že za socializmu sa veci skresľovali!Pripúšťam,že áno!Ale toto je presne to isté!Viem,že ste naštvaní na PS,alebo ak chceš,tak Zelené gestapo,ako sme často nazývaní,ale nemyslíš,že aj toto je jednostranné videnie?Nám tiež nebolo po vôli,že sme museli na dva roky opustiť frajerky,manželky,matky,kamarátov...,proste bola taká doba.Dostal si povolávak a musel si ísť!!!A proste hranica sa musela strážiť!A nehumánne spôsoby?Kto je ten oprávnený,že určí hranicu medzi ľudskosťou a neľudskosťou?Veď keď aj dnes máš raz ZAKÁZANÉ,tak jednoducho tam nesmieš.A keď,tak sa nečuduj!Kde je spravodlivosť,keď zadržali narušiteľa a dostal 9 mesiacov nepo,ale keď dokázali péesákovi,že zlyhal,dostal 7 rokov Sabinova!Tak porovnávaj.Riskoval by si?Ale to je už o inom.Ja som len chcel podotknúť,že máš v tom nepresnosti a nie prílišnú jenoduchosť!Fakt nič v zlom!Dúfam,že som neurazil!Ale ako péesák sa s mnohým nemôžem stotožniť!S vlčákem na klopě...! Peťo
Re: Re: Re: Re: Re: Začátek a konec železné opony v Českoslo
JJ, díky. V pohodě. Ale musím si opravdu dávat pozor na terminologii. Např. termín "signálka" používám pro všechny asfaltové cesty a průseky v bývalém hraničním pásmu. Ve skutečnosti je to jen ta asfaltka podél níž vedly dráty. Setkal jsem se u pohraničníků s oběma tvrzeními.
Zde již nelze dále reagovat
Rusovce
Na 13.rPS jsem byl 89-90. Až po Trojhran byla naše SiS se špaky a džamkami, výmětnicemi a fényxy. Brána (pro pamětníky: projížděli hlavně "hnojári" Kormoš a Ambruš) byla na stanovišti Laura Mayer DZ. Od Trojhranu až po OPK Rajka byl plot maďarský a úsek hlídali Maďaři (asi až po Jezera v Čunovu). Jednou jsme se na denní pěší hlídce schovali před deštěm na Rajce II (OPK, které se používalo jen v turistické sezóně pro osobní auta) a pozdravili jsme se s maďarskou hlídkou, která mokla venku (za náma přes čáru nemohli). Vzpomínám si na poprask, který vypukl na rotě, když v 89ém Maďaři své "dráty" demontovali. Konec naší SiS se u Trojhranu ocitl ve volném prostoru - dal se bez jakýchkoliv zábran prostě obejít :o)
Re: Rusovce
Hago 74-76 podzim |
email |
25.5.2014 10:46 |
id 75091 |
nahlásit
nazdar kluci od PS. Rád si přečtu vzpomínky i názory na službu u PS a hlavně o 13. rotě . V té době jsem nadával na službu - byl jsem už ženáč s malým synem- , ale s odstupem času vzpomínám v dobrém. Byli jsme dobrá parta , která si jak pamatuji dovedla krásně zaspívat na korbě V3Sky . Taky na rotě bývalo veselo na což se pamatuje nejraději. Posedy v ženijním skladě pod vedením Hasostaka i HVčka prožitá na dvoře roty. Jeden by se divil , že se to někdy v zimě a jiném počasí dalo vydržet. Sloužil jsem Lauru s Hagem a co si pamatuju tak mezi námi a Maďary bylo pouze kapečko , ale to by potvrdil Pišta Adámi , který tam stabilně sloužil s Asamem .Gero - Hlavatýmu díky za foto na stránkách. Mám jich doma taky dost a tak se pokusím doplnit album našeho ročníku.Tak to jenom kvůli těm drátům mezi námi a Maďary . PS pozdrav už procházejí
Re: Re: Rusovce
Hugo určitě jsme spolu potkaváli na rotě Kap.Štefanik PRAP.ANTOŠ,rot.VRBA spojaři BORAK J.
Re: Rusovce
Přesně to tak bylo i za mě 1973-75 dva špaky Laura,styk. v týlu přijezdu na lauru naproti byl kravin. Celý úsek jsem projížděl na motorce Čuňovo onšovské ramema a štěrkovnu.moc pěkná příroda.
Re: Rusovce
Krásné čtení všechno jsem projížděl na motorce nebo pěšky 73-75.Přechodová, Autodrom,L.M. týl.