Objekty PS

« Zpět | Jdi na seznam | Obnovit | Vaše komentáře (39)

(pro změnu obrázku můžete použít CTRL + šipky ↔ numerické klávesnice)
6 foto (O.Vítek) z celkových 32

Foto 6
Vstup do muzea byl dneska zadarmo. Jinak jednotné vstupné bez slev je 70 Kč. Muzeum je v budově staré celnice, která je celá opravená.
Foto 1 Foto 2 Foto 3 Foto 4 Foto 5 Foto 6 Foto 7 Foto 8 Foto 9 Foto 10 Foto 11 Foto 12 Foto 13 Foto 14 Foto 15 Foto 16 Foto 17 Foto 18 Foto 19 Foto 20 Foto 21 Foto 22 Foto 23 Foto 24 Foto 25 Foto 26 Foto 27 Foto 28 Foto 29 Foto 30 Foto 31 Foto 32

Autor: O.Vítek | Pořízeno: 4.2011 | Foto: 32 fotek



Vaše komentáře...
Přidat nový komentář...
Muzeum by nemělo být propagandistickým centrem
Josef K. | 16.9.2021 16:45 | id 158877 | nahlásit
Mám za to, že muzea mají sloužit k uchovávání autentického obrazu historie a ne k jejímu manipulování podle ideologických požadavků. Historie je daná a neměnná, narozdíl od ideologií. To je neuvěřitelné, jak je dnes snad vše pod vlivem ideologie, s jakým zápalem se vše barví načerno. Nelze se vyhnout otázce "proč?" Už je to vážně trapné. Kdyby aspoň počkali než vymřou všichni pamětníci.
 
Re: Muzeum by nemělo být propagandistickým centrem
pohraničář r. 68 | 16.9.2021 17:04 | id 158878 | nahlásit
Milý Joško, ani se nediv a nebuď z toho nějak paf. Dnešní superprimitivní antikomunismus je ještě horší než všechny ismy minulé. Potřebují mladým vymýt mozky a přitom je ve velké většině zahání do dluhových a exekučních pastí. Vždyť tento systém ani neřeší dostupné bydlení pro mladé rodiny,ba právě naopak stálé a nekonečné zdražování nahrává bezohledným žralokům,tj. tzv.úspěšným podnikatelům. My starší už to nějak doklepeme. V letech sedumdesátých jsem prakticky s holou prdelí s malým nízkoprocentním dluhem pořídil barák. Splaceno spořitelně za deset let bez enormní zátěže .
Samozřejmě s jistotou práce a stálého příjmu.
děs
Jan Bednář | email | 7.8.2020 10:44 | id 148596 | nahlásit
Strašná splácanina tahle výstavka.
Muzeum
Karel Finger | 3.12.2017 19:34 | id 123461 | nahlásit
Jako vždy nikdy nebude podle pravdy jak to bylo doopravdy Jak zahynuli kluci od Ps.
Po celé čáře je to stejné. My pamětníci vzpomínáme na kamarády co se nevrátili domů.Všichni se vrátit chtěli ale nebylo jim přáno
Nejvíce mně štve pokroucená pravda.
Tento můj kamarád se kterým se se občas setkal při Kháčku (sloužil sem na praporu) se konečně dočkal úcty své památky
www.vojensko.cz/svat…
Kolik je jich ale pravidelně ničeno vandaly kteří nic neví a vše se dovídají z netu kde dokáží také vše překroutit. I o padlých kamarádech Viz právě o Vojínovi Josefu Ludasovi
 
Re: Muzeum
Karel Finger | 4.12.2017 16:10 | id 123483 | nahlásit
Ještě dodám v tom muzeu jsem byl vpřed 6 lety a hlavní co bylo je že zastřelili rakušana který rybařil na naší straně hranice po výzvě se dal na utěk a byl zastřelen
Nic proti tomuto výkladu trochu naruby co se týká viny vojáka co střílel dle tehdejších zákonů byl v právu
Ale nikdo už neřek jak tam zahynul voják Ps který zadržel přecházející rodinu němců a zahynul
žena že potřebuje na záchod on ji nechal a ta vytáhla z pod sukně pistoli a zastřelila ho ,to sem se dozvěděl od hospodského,kde jsme se stavili na pivě bylo to hned vedle
Když už pravdu tak celou nepřekrucovanou a nebo obě verze jak náhled za ČSSR tak nynější
Poučení, nepoučení...
Dan | email | 1.12.2017 11:04 | id 123338 | nahlásit
...každopádně jde hlavně o připomenutí, jak vypadala hranice během 40 let bolševismu, postavená hlavně proti "domácím", jinak by asi z našeho "ráje" odešlo daleko víc lidí, než mohlo - právě kvůli drátům. Detaily typu jestli U-60 nebo U-61 jsou podružné v tomto smyslu. Zvracet může z toho akorát někdo, kdo není schopen se nad takovéto věci více povznést a je zajatcem doby, kdy sloužil. Nikdo nikomu nebere, ať si postaví muzeum dle svého.
 
Re: Poučení, nepoučení...
Roman | email | 1.12.2017 18:34 | id 123359 | nahlásit
...je to trotl?...není to trotl...?
 
Re: Poučení, nepoučení...
Franta | 1.12.2017 18:44 | id 123362 | nahlásit
Jen stručně: zkrátka se to moc nepovedlo. Ostatně jako většina projektů založených především na ideologii než na faktech.
 
Re: Poučení, nepoučení...
Zdenek | 1.12.2017 19:16 | id 123368 | nahlásit
Trochu přitažené za vlasy, zřejmě muzeum pro takové Dany & spol. Železnou oponu z ochrany státní hranice udělal kdo? A byla už od roku 1945, jak uvedeno na seznamu "padlých"? Když objektivně tak po pravdě. Proč se neuvádí kolik "našich" utíkalo před trestem za zločiny u nás, proč se neuvádí počet těch co se ze Západu vracelo vyškoleno na diverze? A u nás byl nějaký bolševismus? Dan asi neví co to je? On je asi se svým vymytým mozkem zajatcem doby dnešní a zřejmě patří k novodobým bolševikům. A stavět muzeum podle "svého"? Co je to za blbost - když muzeum tak ne nějakou fata morgánu podle toho co kde splaším, napíšu a přizdobím k obrazu svému. On si Ráj představuje podle spotřeby a konzumu, ne podle toho jak se tady žilo v pospolitosti ve srovnání s dneškem. Ale asi nemá cenu vrtat do h..na, protože více pak smrdí.
 
Re: Re: Poučení, nepoučení...
Dolfi | 1.12.2017 21:58 | id 123375 | nahlásit
Plny suhlas Zdenkek i ked nebol som PSak.
Rudo.
 
oprava
Dolfi | 1.12.2017 21:59 | id 123376 | nahlásit
Zdenek... malo byt, prepac.
 
Re: Poučení, nepoučení...
skapikpavel | email | 2.12.2017 00:08 | id 123389 | nahlásit
Sprava pre Oldu Vitka,

Oldo, dakujem Ti za foto k tomuto muzeu. Ja teraz pracovne prechadzam 3x v tyzdni okolo tohto muzea vo Valticiach do Rakuska za pracou....sam som byvaly pohranicnik....18 r. PS Hamry /Domazlice/. No priznam sa Ti, ze mam z tohto miesta zmiesane pocity...len pevne dufam, ze uz sa nikdy pre Cechov a Slovakov nebude opakovat nieco tak potupne a ohyzdne ako bola ostraha soc. hranice....droty, psy, zbrane....a cela armada muzikov v zelenom, co mali pracovat a nie flakat sa s kverom...
Nasi zapadni susedia nas neskutocne "ubehli"...uz vtedy Nemci vraveli - zatial co Vy ste "budovali", my sme pracovali.
Ale bola to nasa mladost, boli tam nasi priatelia na ciare, su tam nase hlavne pekne spomienky. Ale do buducna uz nech sa to neopakuje!!!
Ing. Pavel Skapik, Holic
 
Re: Re: Poučení, nepoučení...
miloň | 2.12.2017 07:17 | id 123394 | nahlásit
Pavle, na to, že jsi vysokoškolsky vzdělaný, plácáš nesmysly. Hlavně hodnotíš minulost velmi zjednodušeně a bez souvislostí. Dal bych konkrétní čísla, která podporují to, že 40 let, která od r. 1948 naše společná republika prožila, byla z ekonomického hlediska a života drtivé většiny lidí, nejúspěšnějších v historii našeho společného státu. Ale k tomu tady není prostor a třeba ani nálada. Posledních téměř 30 let je naprostou katastrofou ve všech oblastech, kterou však až historie zhodnotí. Tomu věř. Měj se
 
Re: Re: Re: Poučení, nepoučení...
Jan | 2.12.2017 12:48 | id 123399 | nahlásit
Holt každý to vnímá trošku jinak a s tím se nedá nic dělat. Pravdou však je, že věci je nutno posuzovat v širších souvislostech. I když nebudu souhlasit s tím, že posledních 30 let je naprostou katastrofou, nelze však na druhé straně nevidět, že po celou tu dobu již "nebudujeme" a celkem tvrdě pracujeme, přesto však nám ten západ nějak stále "ubehá" a asi ještě dlouho bude "ubehať". Otázka tedy zní, "kde je ten zakopanej pes". Na to si musí odpovědět každý sám.
Stejně tak ochrana SH a tím i PS z historického hlediska a v rámci zachování integrity státu,sehrála svou roli. Zejména pak v podmínkách studené války ve druhé polovině 40. a po celá 50. léta. Problém a zásadní rozpor však je v tom, že v 80.letech byla situace diametrálně odlišná, avšak celá struktura a systém OSH, včetně způsobu myšlení odpovědných a funkcionářů a velitelů, při tom "zamrzly" někde na úrovni 50.let. Tehdejšímu režimu jaksi uniklo, že studená válka již neprobíhá na SH, nýbrž v ekonomice a ideologii, kde jsme prohrávali na "celé čáře". Jinými slovy řečeno PS a celý systém OSH již měly být v době přetransformovány tak, aby to odpovídalo tehdejší situaci a hlavně i myšlení lidí, kteří na těch hranicích vykonávali službu. Existenci OSH nelze však žádným způsobem zpochybňovat. Podle mezinárodního práva, měl (a stále má) každý suverénní stát, nezadatelné právo na ochranu vlastních hranic, přičemž způsob a rozsah této ochrany je věcí každého daného státu.
To, že se tohoto práva nějaký stát dobrovolně vzdá, je pouze jeho věcí a pro okolní státy z toho nevyplývají žádné povinnosti a závazky.
 
Re: Re: Re: Re: Poučení, nepoučení...
Jarmax | 2.12.2017 15:24 | id 123404 | nahlásit
Nejsmutnejsi je po 28 letech budovani neokapitalismu to,ze vetsina lidi pracuje v nepretrzitem provozu za ubohou minimalni mzdiu....kde jsou ty doby,kdy silink byl za 45 haleru...
 
Re: Re: Re: Re: Poučení, nepoučení...
skapikpavel | email | 4.12.2017 20:05 | id 123488 | nahlásit
Sprava pre pana Jana,
Janko, dakujem Vam za Vas mudry prispevok. Pisete dobre a vysoko erudovane. No co uz pisat o SH, o politike, HN, medziludskych vztahoch...o vtedajsom zivote, "mlieko sa uz davno vylialo" ludia sa kvoli tomu uz nesmu hadat, musi sa ist dalej....svet tiez zrychluje. Asi som zvolil dost tvrde slova, je len skoda, ze sa za tak dlhu dobu znehodnotil ten obrovsky pracovny ludsky potencial co tam bol viazany.
Pavel
 
Re: Re: Re: Poučení, nepoučení...
skapikpavel | email | 2.12.2017 23:19 | id 123434 | nahlásit
Milon, hodnotit minulost je zlozite tazke a zodpovedne. Aj tu co bola v r.48-89. Existuje vela vybornych dokumentov, ceskych filmov kde sa vlastne dozvedas, ako to bolo. Ake zlodejiny boli v agrosektore, priemysle, ako sa hladali vnutorni nepriatelia statu, ako sa politicky, moralne, pracovne a inak degradovala inteligencia a cele ich rodiny, ako ludia emigrovali na zapad-opustali spolocny stat, ako nesuhlasili s tym, co tu stvara KSC. Mame slobodu - vzacny dar, cestujeme, pracujeme a ucime sa v cudzine, vyjadrujeme svoj nazor nahlas - na toto musela dozriet doba. Generacia mladych ludi zo 60-tych rokov to mohla zmenit, ale zadupali ju do zeme. Vsetko by bolo ine, teraz sa to naprava uz velmi tazko a nieco dnes "dobehnut" to sa ani neda. Zmenili sa ludia, cely svet sa zmenil.
Tu minulost vidim dost pesimisticky...bolo ublizene mnohym nevinnym ludom a to sa nesmie nikdy stat v normalnom state. Neomluvajme to studenou vojnou ani niecim podobnym ako medzinarodna politicka situacia. A predstava, ze by moji synatori behali okolo ostnatych drotov so 60-timi ostrymi nabojmi v sumke....to uz patri len a len do Sev. Korei. Nie do srdca Europy.
Ahoj, Pavel
 
Re: Re: Re: Re: Poučení, nepoučení...
folfran | email | 3.12.2017 03:31 | id 123435 | nahlásit
Nechci tady polemizovat o historii, nebo o politice, ovšem stačí si do vyhledávače zadat "Ploty na hranicích světa" a zjistíte kolik plotů na hranicích momentálně existuje a to jen v Evropě je jich několik!!!!
 
Re: Re: Re: Re: Poučení, nepoučení...
Ročník 1940 | 3.12.2017 12:17 | id 123443 | nahlásit
Pavol, a to ti nakukal kto?
 
Re: Re: Re: Re: Poučení, nepoučení...
Dolfi | 3.12.2017 19:35 | id 123462 | nahlásit
Ahoj
No hlavne ze dnes sa uz nicim a nikomu neublizuje a laska a pravda zvitazila nad lzou a nenavistou :-DDD
Kde zijes Pavle??
Rudo.
 
Re: Re: Re: Re: Re: Poučení, nepoučení...
libor | 4.12.2017 20:40 | id 123492 | nahlásit
Nazdar náš příteli, četl jsem tu nenávist. Věř, že proti tomu se neubrání nikdo. Takže já to beru takto - přecházet to. Odporovat tendenčnímu lháři je házení hrachu na zeď.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: Poučení, nepoučení...
Dolfi | 4.12.2017 21:29 | id 123496 | nahlásit
Ahoj Libore... niekedy sa neviem zdrzat komentara ked tu niekto tu dobu minulu prezentuje ako by sme snad nesmeli ani dychat a tu dnesnu ako raj nebesky... :-D
Tak bud.. Rudo.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: Poučení, nepoučení...
libor | 17.9.2021 13:46 | id 158885 | nahlásit
přátel, vracím se k tomuto tmatu soro po 4 létech v souvislosti s glosou posl. Maříkové na F a k vystoupení posl. Foldyny v parlamentu CR k otázce jejího vydání k tr. stíhání. Takže - dějiny se opakují ve spirále - mlčeti se muselo dříve a musí se zase. Já nejsem xenofobista, vím, že když se přestěhuji příkl. do Kanady, tak budu muset dodržovat tamní zákony a svůj život přizpůsobit tamní kultuře. Totéž bych očekával od příchozích do mé země. A chránit hranici země s vrbovým proutkem v ruce ? Podívejme se té "pravdě a lásce" do očí. Je to vůbec možné? Řekl bych že NE. V 19. století napsal F. M. Dostojevský (a to nebyl žádný komanč) Cituji : "Jednou tolerance dosáhne takové úrovně, že inteligentním lidem bude zakázáno přemýšlet, aby neurazili imbecily." něco už tady jednou bylo. Vrací se to ?
ani já, Dolfi, nemohu mlčet. Asi máme společnej telefonní drát. Tak buďme !
Zde již nelze dále reagovat
Muzeum dnes
Zdeněk Šmída | email | 29.10.2013 18:16 | id 65858 | nahlásit
jsou tam nějaké nové expozice - zdeneksmida.rajce.id…
"trochu" jako z pohádky
Kejval | 15.3.2012 21:31 | id 43718 | nahlásit
PS si určitě expozici zaslouží, ale toto připomíná situaci, kdy pejsek s kočičkou pekli dort. Chybí tam jen ten pořádně pepřovatý vuřt.
ovšem nejhezčí
jisa | email | 2.6.2011 15:47 | id 31997 | nahlásit
je informace na foto č. 27: "...jež bylo od roku 1955 akustickým, nebo zvukovým..." opravdu "odborná" informace....
muzeum Borovany
Filip | 2.6.2011 14:48 | id 31995 | nahlásit
V Borovanech u p. Marka to bylo asi nejlepsi, tohle uz je jen pro penize.
Muzeum
Havránek | email | 1.5.2011 21:25 | id 30861 | nahlásit
Trošku mi to všechno připomíná dnešní americké filmy o SSSR, tam herci vrazí na na hlavu jakoukoliv ušanku (beranici třeba z nutrie) jakýkoliv odznak s hvězdou, jakékoliv holínky a další doplňky a mají sovětského vojáka. Nebo naše filmy za totáče, které se odehrávaly jako někde v na Západě, na hasičkou uniformu vrazili výložky seržanta........... a měli policistu z Las Prdas.
Muzeum
Karel | 1.5.2011 11:54 | id 30835 | nahlásit
Ono je to dosti logické, při zařizování muzea spolupracovat s odborníký, lidmi co na st. hranici prožili spoustu let než uvádět lidi v omyl, protože televize a noviny mají dosti velkou sílu a spousta lidi jim věří!!! A muzeum je pro mě místem kde to je vše 100% to není muzeum, to můž mít taky výstavku ve sklepě, uniformu, návody a spoustu fotek mám taky!!! Ale sehnat věci je dosti složité i když budeš mít jednu uniformu, informace musí být 100% Lidi si myslí že tam jen stříleli neviné lidi co tu nechtěli žít a tak, prostě taková byla doba a pokud je někde napsáno, vstup na povolení, nebo vstup zakázán tak tam nepůjdu, to je asi tak jak strkat prsty do zásuvky a čekat až mě to kopne. Třeba se to zlepší, přibude špak, OT, Uaz Gaz atd nějaká technika, ale já tam osobně zatím nepojedu
 
Re: Muzeum
Veterán | 1.5.2011 14:56 | id 30844 | nahlásit
Máš pravdu, v nedávné diskusi s téměř čtyřidcátnikem, jsem se dověděl že jsme byli opravdu elita a naší hlavní výhodou bylo že jsme si zastříleli !!!
To je výsledek informovanosti za posledných 20 let. Je mi z toho smutno. Mladší generace si mysli že jsme na hranicích stříleli jak myslivci na honu. Ve skutečnosti jsem si vystřelil pár krát na střelnici. Jinak ze služby do služby.
 
Re: Re: Muzeum
záložka | 1.5.2011 16:13 | id 30848 | nahlásit
Ja také s Tebou souhlasím.Střílel jsem na střelnici ve výcvikáči,na rotě jednou z malorážky.Každý jsme si přáli,abychom ve službě tu zbraň nemuseli použít.Koukám jak ten vojín má předpisou obuv.
 
Re: Muzeum
Jan | 1.5.2011 19:44 | id 30856 | nahlásit
Tohle vůbec nemá cenu nějak komentovat. Cibulková s Pajpachem tomu možná sami věří, ale v každém případě do toho vrazili zřejmě dost peněz, chtějí na tom něco vydělat a ti kluci co jim tam dělají ty kašpárky v uniformách PS to asi také nedělají zadarmo. Já jim to za zlé nemám, a to i přes to, že je v tom trošku guláš a jsou tam jiné nedostatky. Avšak když jsem si přečetl na tom jejch blogu, že tam budou pro děti organizovat i útěky přes železnou oponu ( a zřejmě budou po nich asi i cvičně střílet), tak to už mi připadé dost ú***lné, přinejmenším "ujeté". Vzhledem k tomu, že je tam i seznam usmrcených osob, mělo by to mít i určitou pietu, přnejmenším nějakou základní etiku, a pokud to má být objekivní , tak i s ohledem na ty pohraničníky co tam "zařvali". Takhle je to stejné, jako kdyby např. v památníku koncentračního tábora Osvětim, organizovali pro návštěvníky ukázku transportu žida do plynu a jeho následnou likvidaci v peci, aby si to taky mohli zkusit ti co to nezažili. Taky nechápu proč do toho "zamontovali" prvorepublikové četnictvo a současnou policii.
Muzeum
O. Vítek | email | 1.5.2011 11:37 | id 30832 | nahlásit
Celé muzeum, když jsem to fotil, se mi zdálo takové neuspořádané. Nepravdivé. Myslím si, že by se měl majitel výstavy prvně spojit s nějakým pamětníkem, či pamětníky a pak začít něco vystavovat, nedejbože popisovat. Chyb tam bylo několik, to nástražné zařízení je jen na dokreslení. Muzeum Železné opony chce podat dnešním generacím zprávu o PS, ale moc se mu to asi nedaří. Kdybych byl v dnešní době mladým a nebyl v obraze, nebo nesloužil u PS, tak bych po této prohlídce muzea byl přesvědčený, že složka PS byla opravdu taková, jak se ji snaží dnešní moderní doba popisovat....... Jak tady píše "Veterán", pro bývalého vojáka PS tato výstavka nemá žádného uplatnění. To by se tam musel člověk akorát rozčílit.... Buďte chlapi!!!
 
Re: Muzeum
jisa | email | 1.5.2011 15:34 | id 30847 | nahlásit
ale vždyť je hlavní vejvar, vstupenka 70.- kč, no neber to. a co se tam ukazuje , to je vedlejší....pro autory toho "muzea"...
Tak tohle ne !
Bříza | email | 1.5.2011 11:27 | id 30830 | nahlásit
Foto č.30.
Michal | 1.5.2011 10:53 | id 30826 | nahlásit
Na tejto fotografii je nástražné zariadenie otočené naopak.
Ak sa dobre pamätám,bývalo nainštalované na koloch, pretože po odpálení chrlilo plameň do výšky asi dvoch metrov s teplotou až tritisíc stupňov a dokázalo v noci osvetliť uzemie v okruhu tristo metrov. Keby bolo nainštalované tak ako na fotografii, spálilo by všetko naokolo.
Chce se mi zvracet! (Černý baroni)
Veterán | 1.5.2011 10:29 | id 30818 | nahlásit
Upřimně lituji generace které by se měli poučit z takhle popsané minulosti. Muzeum poskytuje stejné dezinformace jako ČT. Ale hlavně ať sype vstupné. Již vím kam nepujdu!
Chybička se vloudila...
"Pamětník" | 1.5.2011 02:17 | id 30813 | nahlásit
Uváděné datum zrušení EZOH (viz. snímek č. 27) neodpovídá skutečmosti. "Elektrické dráty" byly rušeny až v r. 1966. Rovněž tak signální stěna U-60 byla zaváděna a to nejprve zkušebně, až od r. 1961. Jinak by sotva mohla nést označení "60".
Nemám nic proti připomínání minulosti pro mladou generaci, ale pravdivě, aby se neopakovalo právě to překrucování minulosti minulým režimem! P.M.
 
Re: Chybička se vloudila...
Mirek | 3.12.2017 16:23 | id 123452 | nahlásit

Žili tu s námi po generace.
Čeští Němci.Byli jich na tři miliony a od nás se po staletí lišili jen mateřskou řečí.Sdíleli s námi osudy společné vlasti,dokud nás neblahé události první poloviny minulého století nerozdělily.Po roce 1945 však museli téměř všichni odejít.
-------------------------------------------------- ----------
Toť úryvek z článku otištěném v časopise Vítaný host.
Jak dojemné,chudáci Němci.
Žádná zmínka o Sudetech 1938,kdy byli vyhnáni čeští občané ze svých domovů,chudáci Němci rozpoutali válku a další zvěrstva ...
Překrucování minulosti tu je.


Přidáváte nový komentář
plus okno minus
... lze napsat ještěznaků
Ochrana proti spamu. Napište číslo stodvacet:


   


  • hvězdičkou * jsou označena povinná pole
  • maximální délka textu komentáře je 2000 znaků
  • odřádkování textu komentáře (ENTER) zůstane zachováno
  • HTML tagy nebudou použity
  • WWW adresy budou automaticky převedeny na odkazy
  • reagovat lze pouze do 5 úrovně
  • vyhrazujeme si právo smazat nevhodné příspěvky