Objekty PS

« Zpět | Jdi na seznam | Obnovit | Vaše komentáře (61)

(pro změnu obrázku můžete použít CTRL + šipky ↔ numerické klávesnice)
6 foto (P.Mikota) z celkových 6

Foto 6
... nyní už jako důchodce.
Foto 1 Foto 2 Foto 3 Foto 4 Foto 5 Foto 6

Autor: P.Mikota | Pořízeno: | Foto: 6 fotek



Vaše komentáře...
Přidat nový komentář...
Příbuzní Przeczek a Sladkowski
Veronika Mácová | email | 10.7.2024 13:42 | id 179189 | nahlásit
Pan Przeczek byl můj strejda (jeho manželka byla sestra mojí babičky) , moc si na něj nepamatuju, ale jeho hlas a smích mám v hlavě dodnes. Je hezké číst o něm, že byl oblíbený. Zároveň můj dědeček Milan Sladkowski, který sloužil na Dyleni v šedesátých letech a je na několika fotkách… toho vlastně ani neznám a až pátrání po minulosti mě zavedlo sem… je to fascinující a děkuji autorům, že si s tím dali takovou práci!
mjr. Przeczek
Petr | 4.10.2015 16:20 | id 95532 | nahlásit
Znal jsem mjr.Przeczka z doby kdy byl ještě poručík to bylo v letech 1966-68. Byl to výborný chlap. Čest jeho památce. Petr.
Abé
Milan | email | 4.7.2013 23:17 | id 62460 | nahlásit
Tak jsme říkali s klukama veliteli roty Dyleň kpt.Roth. Na rotě jsem byl 88-89 rotní kynolog. Velitele jsme měli radi byl rovnej chlap a to se cení. Abé proto že nas pořad poučoval hlavně když jsme šly na vycházku ja a apsolvent četař.Čižek! Spoustu let se tam chystám. Rád bych velitele viděl. Musim si udělat čas a vydat se tam do Dolniho Žandova a na rotu. Tyto stranky jsem objevil nahodou. Zdravím všechny Dyleňaky!Milan
 
Re:
n | email | 5.7.2013 23:06 | id 62484 | nahlásit

Čauky Milane. Na rotu se můžeš přijet podívat 13.7.2013 kdy se uskuteční setkání příslušníků PS
13roty Dylen od let 1960 - do r.1990 kdy poslední velitel byl tebou zminovaný kpt.Lojza Rothh. Za mojí služby o pár let dříve 1982 ppr. P Roth ukončil činnou službu jako velitel pohraniční policie na sousední rotě Slatina v hodmosti mjr. Toto od pamětníku hlavně p mjr. v.v P.M. Takže určitě Lojza na setkání přijede. I za mne ppr Roth byl rovnej a velice férovej chlap a jak je vidět tak mu to vostalo i v letech následných .Zdravím spojař Dyleně 1982 Libor
 
Re: Re:
Milan Popek | email | 25.7.2013 00:18 | id 62957 | nahlásit
Ahoj Libore,bohužel jsem měl nemocnou nohu,tak to nešlo.Jezdím na montáže po světě a jsem časově omezený.Snad to vyjde příště a podívám se kde jsem sloužil a třeba se potkám s klukama a velitelem.Zdravím Milan.
čau dylenáci
fpouzar | email | 22.9.2012 12:15 | id 50194 | nahlásit
sloužil jsem na oldřichově v 1967-1969,preczek byl velitel čety,bezva chlap,taky mjr,mulíček,a dolejš,charousek to byl podrazák.byl stejnej ročník
 
Re: čau dylenáci
martin(colt) | email | 22.9.2012 12:37 | id 50195 | nahlásit
Dobrý den, rád bych věděl víc o službě na Oldřichově, já jsem sloužil na Dylení v letech 75-77, měl jsem pejska Colta.Můžete se trochu víc rozepsat ? Zajímá mne osud a historie Oldřichovské roty. Dík.
 
Re: čau dylenáci
Vašek | 23.9.2012 08:24 | id 50221 | nahlásit
Čau
Nevím co ti Charouzek udělal třeba jste měli nějaký problém mezi sebou ,ale rozhodně měl do podrazáka daleko. Když někdo z vojáků něco potřeboval tak se mu vždycky snažil nějak pomoc.
Čau Vašek
 
Re: Re: čau dylenáci
V.Štauber | email | 14.10.2014 18:55 | id 80069 | nahlásit
Ahoj, o mrtvých jen dobře. Každý člověk se během života vyvíjí. Strašně rád se dovídám , že Milan "Chroust" Charousek nebyl podrazák. Na rotě , kde sloužil jako záklaďák se provalilo, že to podepsal. Takže kluci z jeho ročníku viděli, že chodí pokecat k "Muldovi" a ten se jako starý zkušený bývalý policajt od "Chrousta" dověděl co potřeboval. Samozřejmě ho za to kluci nezbožňovali. Myslím, že i kluci z dalšího ročníku co ho znali jako záklaďáka, taktéž. Já ho poznal spíše tak, jak ho hodnotí Vašek. Sloužil jsem na Dyleni jako "absík"
r. 1969-1970.
 
Re: čau dylenáci
P.oslední S.ysel | email | 24.9.2012 17:38 | id 50273 | nahlásit
Milý kolego, hodnocení osobnosti toho, kterého člověka je vždy věc pofidérní. Pokud ho hodnotí jednotlivec, je to ryze subjektivní názor. Pokud to hodnocení provádí více lidí a schodují se, pak se to hodnocení stává objektivnějším. A čím více lidí se v názoru shoduje, tím je to hodnocení pravdivější. Fakt je, že Ty jsi zde první, který se o Milanu Charouzkovi vyjadřuje negativně. Nevím, kde jsou prameny Tvého názoru, ale znal jsem Milana od šedesátých let až do jeho skonu a zodpovědně mohu prohlásit, že jsem poznal málo tak ryzích charakterů. A v tom se se mnou shodují i všichni Dyleňáci, kterí sem píší, až na Tebe. No, každý má právo na vlastní názor! Zdraví Pavel M.
 
Re: čau dylenáci
valasek miroslav | email | 30.9.2012 10:54 | id 50462 | nahlásit
ahojky dylenaci ja jezdil autobusem na sachtu brigadovat od brezna68az do zari pak domu z lesa na drmoulu jinak slouzil rok v mar lazne rok tepla u marijanek zdar mirek
Honzíku, vzpomínáme a nezapomínáme...
Pavel M. | email | 6.5.2012 05:17 | id 45545 | nahlásit
Není to tak dlouho, co jsem byl dopraven až ke dveřím bytu, svými dalšími dyleňskými přáteli, protože se těžce pohybuji jenon o FH.
Byli sice jenom tři - Pepík, Standa a Roman, kluci, kteří sloužili na Dyleni v rozmezí let 1975 - 1978. Díky Vojensku jsme se zkontaktovali a včera jsme to projeli od Kyseláku, přes Dyleň, Mohelno a Slatinu a zpět do Dolního Žandova, kde chlapi nalezli ubytování za rozumnou cifru ve farním penzionu.
Uondaní jsme zakotvili ve staré známé hospodě u kostela, kde naše vyhládlé útroby nalezly potěšení vynikajícím pečeným vepřovým kolenem.
Samozřejmě, že vzpomínky se diskutovaly již cestou, ale u piva doznaly té správné gradace.
Moc mě těšilo, že kluci hezky vzpomínali na mého nejlepšího vojenského kamaráda Honzu Przeczeka, který jim dělal velitele roty. Začouzeným lokálem se jednoznačně neslo, že Honza byl spravedlivý, náročný, ale lidsky přístupný velitel. Mně vhrkly slzy do očí, když jsem si vzpomenul na to, kolik večerů jsme spolu v tom samém lokálu společně prožili, ještě jako svobodní poručíci. Život však je neúprosný a každému není dopřán stejný čas. A Honzovi ten čas, který by si zasloužil, dopřán nebyl.
V těchto dnech si připomínáme druhý rok jeho předčasného skonu. A tak prosím všechny pohraničníky z Dyleně a Mohelna, kteří ho znali, vzpoměňte na vzácného a čestného člověka!
Předem děkuje Pavel
P.S. Z naší včerejší anabáze nějaké fotky zde zajisté zveřejníme.
 
Re: Honzíku, vzpomínáme a nezapomínáme...
martin | email | 6.5.2012 05:56 | id 45546 | nahlásit
Pavle, díky za info, ani nevíš jak jsem vzpomínal na ten váš výlet....já jen doufám,že s počasím to vyšlo dobře,že se to obešlo bez vodního přívalu.V okolí Dyleně co si pamatuji, když to spustilo ,tak to býval pěkný mazec...a netrvalo to jen pár minut,to se leckdy jednalo i o celý den.....
To už jsou dva roky co Honza neníí ? Toto letí.....taky moc rád na něj vzpomínám,samo,že jen v dobrém !!!
 
Honzíku, vzpomínáme a nezapomínáme...
Pavel M. | 6.5.2012 06:23 | id 45548 | nahlásit
Ahoj Martine - Colte, to víš, že v té začouzené putyčce přišla vzpomínka i na Tebe, a i na jiné vaše "spolubojovníky".
Škoda, že Ti zdravotní stav nedovolil být s námi.
Snad to výjde příště a nebude to tak vrtkavé jako včerejší počasí na vrcholku Dyleně. Doufali jsme, že by se kluci po domluvě mohli podívat z ochozu věže, ale jak to bývá na Dyleni běžné, tak nám to Bavoráci zase hodili přes kopečky a najednou začaly padat h***a s háčkama, takže, i kdyby se kluci na tu věž dostali, stejně by nic neviděli.
Jinak Ti děkuji za vzpomínku na Honzu Przeczeka.
Jenom málo lidí, jako byl on, chodí po tomto světě!
Pavel M.
 
Re: Honzíku, vzpomínáme a nezapomínáme...
jarda | email | 6.5.2012 15:44 | id 45568 | nahlásit
Zdravím...také se rád připojuji ke vzpomínce na našeho velitele Przeczeka...moc jsem si ho vážil za jeho přístup k nám pohraničníkům...čest jeho památce...Jarda
 
Re: Honzíku, vzpomínáme a nezapomínáme...
Nešpor Libor | email | 6.5.2012 21:58 | id 45576 | nahlásit
Ahoj . Tak to ti plně věřím že ti vyhrkly slzičky. Na pana mjr.Przeczeka, se tak nějak nedá zapomenout a jak píšeš Honza byl spravedlivý, náročný, ale lidsky přístupný velitel. Tak jsem ho zažil i já . Ale bohužel čas letí a neůprosně odměřuje nám všem asi to je jediná spravedlnost!! A tak i já na Honzu nezapomenu i když jsem ho poznal krátce. Pokud mohu rád vzpomenu i na p. npor.Kraisla . Tak ať na tu "naší" rotu koukaj tam z toho nebíčka kam se jednou každej z nás dříve či později snad dostne . Libor
 
Po týdnu znovu na Dyleni.
Pavel M. | 12.5.2012 00:24 | id 45714 | nahlásit
Tak jsem se včera zase sešel s pár Dyleńáky. Tentokrát z ročníku 1970 - 1972. Ze čtrnácti jich přijelo šest - úspěch!
Projeli jsme si úsek, kluci, vlastně už dědkové, po 40 letech poseděli a zavzpomínali v klidném prostředí hospody U mlýna v Jedlové. Setkání se také zúčastnil Honza Blacký z Dol. Žandova, rovněž bývalý Dyleńák. Kluci měli i možnost prohlédnout si originál kroniky z doby jejich služby. Neopomenuli jsme zajet také do Paliče a symbolicky položit květiny u pomníku stžm. Kyselky jako vzpomínku na všechny nám známé pohraničníky, kteří již nejsou mezi námi. Prostě se to vydařilo, tentokrát i s počasím a všichni se těšíme, že snad zase příště...
Pavel.
 
Re: Honzíku, vzpomínáme a nezapomínáme...
Hrom | email | 10.8.2012 22:07 | id 48732 | nahlásit
Pavliku M děkuji Ti čteš mi myšlenky,neměly na něho byl to upřímnej člověk,moc mě mrzí že není rád bych mu podal ruku.Ale proč ten čas tak běží,až přijedu do Dolního Žandova první cesta bude vzdát mu hold tomu malýmu ale duchem silnýmu člověku.Kdysi mi pomohl, nemusel ale zachoval se ke mně jako starší brácha a nikdo nevěděl nic nechal si to do hrobu prostě FRAJER chlap,dnes musím přiznat že když jsme šly do civilu tak jsi mne zavolal do kanceláře a řekl mi abych zůstal a nešel do civilu já jsem se mu omluvil a řekl že doma máme hospodářství a čekaj na mě ale byla to pro mně velká pocta, to jsem nečekal od toho chlapa třeba že mi po dobu mého pobytu na Dyleňi dával na těch průzkumech zakouřit,já jsem ho čekal všude byl to rychlý duch něco neskutečnýho a přesto bych na něho nedal dopustit dodnes mne mrzí že jsem jej už nepotkal .Radost ze života přeje Ti Zdeněk Drexler Hrom z Dyleně.Děkuji Ti za jeho podporu jsi zlatej člověk AHOJ.
Zdravím Dyleňáky
Petr Neužil | email | 7.4.2012 22:15 | id 44513 | nahlásit
Ahoj,zdravím všechny Dyleňáky.
Možná někdo z vás my pomůže.
Na rotě,kde byla kotelna je něco co se kdysi stalo,ale nevím co.
Nevíte někdo co se tam stalo?
Vím,je to ulítlé,ale dost mě to zajímá.
Jsem nadšenej tou rotou a vším kolem,ale něco mě říka že se tam něco stalo,co nemělo vyjít nikdy najevo.
Možná se to stalo jinde,ale tam to skončilo.
Nejde o nic mezistátního,ale něco mezi vojáky.
Já vím,zní to šíleně,ale jak sem už psal,jsem unešenej tou rotou a životem kolem ní.
Fotky,texty atd.
pasovani
Jirka F. | email | 26.7.2011 13:03 | id 34200 | nahlásit
Ten pasovany na fotce je muj znamí a opravdu to je jen legrace.Nebral bych to tak važně.
Nějak se mně to nelíbí!
Pavel | 16.3.2011 00:52 | id 28831 | nahlásit
Na moji e-mailovou adresu došlo několik souhlasných reakcí na můj příspěvek z 8/3 t.r. Něco bylo publikováno i zde. Byl tu i velmi kritický příspěvek
"kohosi?", ale bohužel jeho příspěvek záhy zmizel, stejně tak, jako moje odpověď Liborovi N. ze včerejška.
Nevím, kdo to diriguje?
Ten pán "kdosi" upozorňoval, že můj příspěvek, pokud jde o bývalé pohraničníky, VZS, nepadne na úrornou půdu. Zatím jsem se s tím nesetkal. Samozřejmě chápu, že každý může mít svůj názor a je to jeho nezadatelné právo a já to právo plně respektuji. Proto si dovedu představit, že i řada bývalých péesáku z.sl. nahlížela na svoji službu při OSH jinak než to presentuji já a mnozí pamětníci a že mnozí s odstupem času změnili názor. Těší mě však, že převážná většina těch, kteří sloužili na pohraničních rotách a to kdekoliv, vzpomínají na svoji VZS jako na něco smysluplného, co obohatilo jejich život a smýšlení. Tím nemám na mysli nějakou oddanost socialismu, ale skutečnost, že jejich život na hranici, v malém kolektivu rps jim dodal pocit soudržnosti, naučil je kamarádství a někdy i sebeobětování. A že ta služba měla nějaký smysl, protože hranice naší vlasti střežili od nepaměti naši předkové a kde byli v té době nějací komunisté a západní imperialisté, jak na to poukazuje ten pán "kdosi"? Za sebe mohu říci, že ať jako záklaďák, tak i jako důstojník PS, jsem v té službě neviděl nějakou podřízenost režimu, ale především mě motivoval pocit služby své rodné zemi, své vlasti! A domnívám se, že tento pocit sdílela převážná většina chlapců, kteří více než dvouletou službou u PS, prošli.
Pavel
 
Re: Nějak se mně to nelíbí!
Pepík | 16.3.2011 21:43 | id 28871 | nahlásit
Pavle, o té šachtě vím. Sloužil jsem v Broumově 62-64. To ovšem není tak pdstatné. To proč píši je především mé poděkování Vám za komentář který jste napsal.Moje řeč. Děkuji. Pepík.
 
Re: Nějak se mně to nelíbí!
Nešpor Libor | email | 19.3.2011 00:06 | id 28998 | nahlásit
Čauky Pavle nevím o jaký kritický článek šlo poslední na těchto stránkách byl o jmenovce Pavla a on to vše vysvětlil . cituji chci se omluvit Pavlu M. za můj první příspěvek "pasování",nečekal jsem,že se tě to tak dotkne.Já jsem si myslel,že to byla nějaká plánovaná oficiální akce.Ale po přečtení tvé reakce už vím,že to bylo nepřipravený,spontánní a vyplynulo to z dobré nálady na oslavě.Na pokom je to vidět podle ustrojení zúčastněných a v civilním oděvu pasovaného pána,že to byla soukromá akce a ne žádná oficialita a pasování se bralo jako recese a legrace.Reagoval jsem spontánně,moc rychle a srovnával jsem to např.s pasováním myslivců.horníků a pod.Ještě jednou se omlouvám a čest památce vašemu bývalému veliteli.Pavel.
R. No a že nepřišla odezva tomu věřím že to od správce stránek nebyl úmysl. Jak píšeš každý má právo na svůj názor a pokud není urážliví a sprostý tak at je zveřejněn. Již kdysi jsem reagoval na příspěvek Colta . Já na tu vojnu nechtěl ale musel a naučil jsem se kázni a respektu k nadřízeným. A jako 18 ti letý jsem určitě neuvažoval o nějaké ideologii spíše byl tak nějak nasratý že musím sloužit cca 400km od domova na rozdíl od kamarádů kteří sloužili vlasti daleko blíž. Ale vše zlé zapomenuto dnes jen úsměv a vzpomínky. A jak jsem psal ještě jednou naše hranice střežili Chodové ,finančníci .SOS áci 1938 a zase finanční stráž a ti určitě nabyli členy strany.
Také jsem psal že v letech 50 se stalo mnoho bohužel neospraveditelných skutků no tak jako v letech 1938. Ale zase je to jen o názoru a k tomu se musí vyjádřit historici. Ale hranici má od ne paměti každý stát a jak ji střeží je jen na ní a jejich zákonech. A můžeme polemizovat zda tyto zákony???. Ale ještě jednou k dnešním moralistům. Jak psal COLT tak možná že by jim určitě 3 měsíce ve výcvikáči neuškodilo či prospělo. Ahoj Libor
 
Re: Nějak se mně to nelíbí!
Jirka Rapant | email | 7.4.2012 22:39 | id 44516 | nahlásit
Zdravím tě Pavle.To co jsi napsal je pravda.Já sloužil jsem 72-73 na Slatině to není daleko od Dyleně a moc rád vzpomínám na službu u PS.A co se týče té zodpovědnosti a kamarádství vše co k tomu patří,co jsme se naučili to by potřebovali dnešní mladíci.Sám to někdy vidím na svém synovi.
Zdravím Jirka.
Zdravím Dylenáky
Jirka SVoboda | email | 7.3.2011 11:31 | id 28150 | nahlásit
Ahoj kluci ve zbrani.Na Dylen jsem přišel v zimě 74 po péešce. Pár měsíců před civilem mě převleli v létě 75 na Slatinu. Velitele Preczka jsem navštívil při výletě na kole v létě 2006,jako důchdce pracoval na brigádě kousek od D.Žandova. Těšil se dobrému zdraví. Je pravda,že Charousek je po smrti, jako poručík(za mně) Fengl. Všechny vás moc zdravím a přeji stálé zdraví. Miluji zbraně, ty mlčenlivé soudruhy o))))) Jirka
 
Re: Zdravím Dylenáky
Pavel | 8.3.2011 01:56 | id 28184 | nahlásit
Ahoj Jirko, jsem moc rád za Tvůj příspěvek, na kterém
mě zaujalo, že jsi v r. 1975 byl převelen na Slatinu.
V průlomu let 1975/76 jsem měl tu čest jako havíř
UDZČ fárat na dole Dyleň v úseku Slatiny. Poslali nás tam ze Zad. Chodova prohloubit hlavní jámu z 12. na 14. patro. Naše parta hlubinářů tam dokonce v zimě 1975/76 i na šachtě bydlela, neboť hloubení spěchalo a my se pokoušeli o rekord. Za měsíc listopad 1975 jsme vyhloubili 27m jámy,včetně vystrojení. Ale to jenom pro ilustraci.
Tehdy se nová rota ještě budovala, ale cestou do práce jsme projížděli signálku, kde jsme byli přísně kontrolováni hlídkou PS. Odebírali nám propustky do "hápéčka" a při cestě z práce nám je vydávali zpět. Bohužel, někteří záklaďáci se k těm havířům chovali jako k muklům, většinou však byli vstřícní. Já jsem vůbec nepředpokládal,že propustku do HP dostanu, ale asi tu byly rozhodující
pracovní potřeby, takže i jako propuštěný "osmašedesátník" jsem ji dostal. Ale přiznám se, že
jsem někdy při těch kontrolách měl, mírně řečeno,
smíšené pocity. Přece jenom jako bývalý důstojník PS jsem měl povědomí o právech a povinnostech
příslušníků PS a někdy jsem opravdu musel zatínat zuby, abych nevypěnil nad chováním některých pohraničníků.
Později jsem se dozvěděl pod jakým tlakem ti chlapci ( a možná i Ty) sloužili. Tehdy tam velel nějaký ppor. Víšek - hrozný .... Poznal jsem ho osobně jenom jednou, když na šachtu přijel střílet
naše kočičky, které se nakazily od lišek vzteklinou.
Vystřílel v objektu šachty oba zásobníky a nic. Nakonec jsme ty vzteklé kočky pacifikovali sami a jejich hlavičky poslali na rozbor. No, byly pozitivní.
Nevím zda-li jsi, a to nejenom Ty, schopen se vcícit do mých pocitů, když jsem se po rehabilitaci
ocitnul na Slatině. Vzpomnám si jak jsem prvně vyjel s gazíkem na haldu šachty a rozlížel se okolo.
Jámy zasypané, budovy a těžní věže zbourané, jen
příjezdová cesta a pár luceren..., a vítr.
Tak jsme tam stál a vzpomíal....
POKRAČOVÁNÍ
 
Re: Re: Zdravím Dylenáky
Pavel | 8.3.2011 15:12 | id 28195 | nahlásit
POKRAČOVÁNÍ:
Ze šachetní haldy jsem odejel do slatinského údolí.
Tam u cesty stojí pomníček obětem I. a II. SV, který počátkem 90. let Němci opravili. Jsou tam uvedena jména a č.p. bývalých obyvatel Lohhäuseru (Slatiny). Až mně zamrazilo, když jsem ta čísla popisná usedlostí porovnával se jmény, která byla uvedena mezi padlými v obou válkách. V jedné padl otec, ve druhé syn, či strýc nebo synovec. A tak jsem si kladl otázku, zda-li tito lidé z dřevařské osady šli do války za Viléma II. nebo za führera s nadšením a dobrovolně...
Dnes v tom údolí je jenom pár zarostlých rozvalin a kamení a také náhon ke mlýnu se zbytky
strojního zařížení. Smutný pohled. A kolik takových
zaniklých obcí v příhraničí je! Muselo se to stát? Ano, muselo se to stát a je to mementem, aby již nikdy žádný fašismus nevzniknul a nepřinesl zase nezměrné utrpení prostých lidí na obou stranách konfliktu. Proto tam na těch hranicích musela stát ta naše Pohraniční stráž, protože brzy po válce se
z někdejších spojenců stali protivníci.
Svět se mění a já si moc přeji, aby mezi národy vládlo jenom porozumnění.
Jednou přišel na oddělení (rotu) asi padesátiletý Němec. Auto nechal na Hrdince, aby nevjel do zákazu. Přišel se zeptat, zda by nemohl zajet do Lohhäuseru, že má v autě 84 letou matku, která se tam narodila a chtěla by vidět místa svého dětství a mládí. I on se tam narodil. Ukazoval mně to v pasportu. Nemohl jsem mu nevyhovět. Když se asi po 3 hodinách vraceli, přišli poděkovat a ta stará paní mně dávala sáček s třešněmi, prý z jejich sadu a moc se omlouvala za své soukmenovce a za utrpení, které Němci válkou způsobili. A to, že museli odejít byl podle ní spravedlivý trest za to všechno. A nakonec řekla: "Česká policajt, tobrá policajt!" Měl jsem z toho dobrý pocit.
Mějte ho i vy, clapci, kteří jste svoji VZS sloužili na čáře. Nebylo to zbytečné a i to přispělo k tomu, že mezinárodní vztahy se zlepšily. A rádoby historikům,kteří z nás dělají zelené vrahy, těm odpusťte - nic
 
Re:Pokračování
Nešpor.L | email | 12.3.2011 22:58 | id 28389 | nahlásit
Ahoj Pavle tak to je pro mně teda novina že v úseku Slatiny a Dyleně byla nějaká šachta . No ale jsem přeci jen mladej ročník - zobák ale za mé služby na Dyleni o tom ani zmíňka. A jak píšeš o tom fašismu je to opravdu memento a ponaučení pro dnešní mladé a jak píšeš: by již nikdy žádný fašismus nevzniknul a nepřinesl zase nezměrné utrpení prostých lidí na obou stranách konfliktu Svět se mění a já si moc přeji, aby mezi národy vládlo jenom porozumnění.Toto si určitě přeje většina slušných lidí v této republice . Nejsem z těch kteří mohou posoudit odpovědnost za utrpení 2Sv. války. Jem bych chtěl připomenout dnešním moralistům že naše hranice střežili již CHodové- SOS - Finanční stráž a potom PS. No a ktěm zeleným vrahům kterých je v naší republice dle moderátorky p.Jílkové ve svém pořadu 500 tísíc .Nic jen úsměv nad jejím máváním ploutvema .Otázka je co ona a jí podobní dělali v letech 19..- až 1990 .Možná že i Ti finančníci nědy použili zbraň. A tak jsem jeden z těch tkzv zelených vrahů a nic si s toho nedělám prostě žiju a nestydím se za tože jsem u PS sloužil jako většina přispěvovatelů těchto srránek. Čauky Libor
 
Re: Re:Pokračování
Pavel | 13.3.2011 19:32 | id 28430 | nahlásit
Libore, děkuji Ti za Tvůj ohlas! Ač se považuješ za příliš mladého na nějaké hodnocení, nic to nemění na tom, že uvažuješ lidsky, nikoliv ideologicky jako ten pán, který na můj příspěvek reagoval první. Jeho reakce však záhy zmizela.
Máš pravdu i v tom, že také finačníci na hranicích prolévali svoji krev. Jeden takový pomníček je i v úseku Dyleně na Bílé cestě do Brtné; tuším, že z r. 1923. A o situaci v t,zv. Sudedech, po nástupu führera, snad bylo již napsáno dost. Ono vždycky všechno souvisí se vším a každá příčina má svůj následek... P.
 
Re: Re:Pokračování
Láďa | 26.7.2011 13:46 | id 34202 | nahlásit
reaguji na Váš příspěvek, má babička byla sudetská němka z tachovska, jen tím že na statku neměli lidi na těžké práce, nebyla odsunuta jako ostatní a zůstala zde. Nikdy nelitovala, naopak říkala že to co viděla těsně před válkou co dělali henleinovci českým pošťákům a četníkům, si nic jiného než odsun nezasloužilo.
 
Re: Re: Re:Pokračování
Nešpor Libor | email | 30.7.2011 23:43 | id 34378 | nahlásit
Zdravím a děkuji za příspěvek ohledně dění v pohraničí 1938 tak to jste jeden z mála který se nebál a popsal díky své babičce pravdu. Ono toto téma tak nějak pro dnešní generaci upadlo v zapomění a politiky to nezajímá . Samozřejmě že se po roce 1945 po šesti letech okupace poté událi i jiné krutosti na sudetských němcich. Ale to já ročík 1961 nemohu posoudit a jeto téma pro historiky. Libor
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re:Ahoj PS-áci.
Petr | 13.7.2012 20:45 | id 47713 | nahlásit
Z mého pohledu,jestli bych někoho,něco odsoudil,tak hlavně ten režim,představitelé režimu.Pokud jde o PS,tam řada mladých mužů nasazovala život,dva roky tvrdě mnohdy pracovala,vlastně za nějaké směšné kapesné.Ač sám nevoják,pročítám tyhle stránky rád,za zvrácenost režimu,nikdo z těch kluků nemohl.Určitě to byla pro mnohé,asi pro většinu velká škola života,co bylo,bylo,to se nedá změnit.Určitě tam vznikla přátelství na celý život.Je mi líto mnohdy zbytečně zmařených životů na hranici,tj.odpovědnost hlavně vedoucích představitelů režimu,z mého pohledu.Možná se mnou nebudete někteří souhlasit,řeknete střílel konkrétní člověk.Ten člověk byl režimem k něčemu vyškolen,býti vojákem PS,plnil ZVS,to ,asi nebyla volba,fungovala propaganda dokonale,pokud nestřelil,mohl přijít o život sám.Bohužel,každá doba má své černé stránky.Každý,kdo vás odsuzuje,ať si zkusí sahnout do svědomí a říci,jak on sám se režimu postavil.Většina mužů na vojně byla a kdo si mohl vybírat,kam narukuje,k jakému vojsku.A západní hranice,tam se občas i vážně střílelo a bohužel do lidí.Je jasné,že tam bylo mnoho tragédií při pokusu o útěk.To mi je opravdu líto.Co mne dojalo,až k slzám,jaké z vás mnohdy udělala vojna přátelé na celý život.Jelikož pejsky mám hrozně rád,oceňuji,jak hluboký vztah tady většinou chováte ke psům,to jsou ve vzpomínkách velká přátelstvi do smrti.Řeklo by se němá tvář,ale někdy to psí srdíčko,duše je čistší,nezjištnější,obětavější,oddanější,než ta lidská.Je to tak,řekněme si to rovnou a přímo.Ahoj všem.Petr
 
Re: Re: Re:Ahoj PS-áci.
Radek | 13.7.2012 22:54 | id 47729 | nahlásit
Plně s tebou souhlasím Petr.Napsal jsi to výstižně a pěkně.Ahoj.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re:Ahoj PS-áci.
Vašek | 13.7.2012 23:21 | id 47730 | nahlásit
Jsem rád,že se našel člověk ne-ps-sák.který chápe podstatu věcí.Mozkem režimu byli soudruzi v Praze.Oni měli moc a vymýšleli zákony o ochrane hraníc.My mladí kluci neznalí světa jsme plnili nařízení státni moci.Proč tí co nyní kritizují PS-áky se nepostavili proti zřízení tam kde působili ve fabrikách anebo úřadech,ale v tichosti si užívali "výhody"socializmu.Vlastně tím nepřímo podporovali fungování socialismu,ale až teď po revoluci jsou smělí a tehdy měli v kalhotách.Zdravím Petr.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re:Ahoj PS-áci.
nespor.libor | email | 15.7.2012 22:26 | id 47812 | nahlásit
Ahoj Petře dovolím si i já zareagovat na Tvůj - Váš příspěvek. To co jste uvedl je naprosta pravda . Již kdysi dávno jsem na těchto stránkách uvedl a napsal že v letech 1978- 1987 za dosti tvrdého režimu si tak nějak nikdo nedovolil odmítnout 2-roční službu vlasti. No a na čáře to bylo ještě o něco tvrdší. Hlavně díky voj.prokurátovi kterého jme měli de fakto každý den za zády. Již jsem take psal a jsk píšeš i ty tak mi jsem jen plnili a dodržovali tehdy platné zákony. Jenže to nám bylo 18-20 a jak píšeš- te byla to tvrdá škola životem daleko od domova opušták výjmečně ,vycházky vzácně atp. Ještě k tej střelbě no tak to byl opravdu poslední pokus jak dodržet platný zákon a vyhnout se vyšetřování a popř trestu. I dnes musí policisté bohužel použít zbran .Je smutné ža za toto dodržování zákonů jsou bohužel odsuzování ía očernováni jen ti kteří je dodržovali.A o přatelství vojáka a jeho čtyrnohého kamáráda tak vím že se rozloučení neobešlo bez slziček . PS Kapsné číli takzv.žold tehdy činílo 90 KČ takže 3 koruny na den a na rotách PS o 100KČ vice plus 30 KČ hodnost a třídnost. LIBOR
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Zdravím Dylenáky
Jiří Svoboda | email | 23.3.2011 21:15 | id 29246 | nahlásit
Ahoj Pavle. Se zájmem jsem přečetl Tvé dlouhé psaní.Na doprovod horníků na šachtu si moc dobře pamatuji, dokonce si i po těch 36 letech pamatuji na jednu velice hezkou paní, která jezdila s váma. Pokud se nepletu jmenovala se Langergotová. Za případně špatně napsané jméno se omlouvám, je to přece jenom dlouho. To jsme se vždycky těšily, že pojede :o))). V tom létě 2006,jsem si projel nejen okolí Dyleně ale i Slatiny. Tam už po staré rotě nebylo ani památky.Pak jsem se vydal do Třech Seker kam jsme se jezdily koupat. Byli to hezké vzpomínky. Vše tak rychle uteklo.... ach jo. Přeji Ti Pavle stálé zdraví a hodně štestí.
Odpověď na datum události.
Pavel Mikota | email | 21.2.2011 23:18 | id 27327 | nahlásit
Rozlučka s mjr. Przeczekem se konala (a to vím
opět naprosto přesně...) dne 28.listopadu1997 na OPP PČR Slatina.
Honza odcházel k 30.11.97 do důchodu (přesluhoval
1 1/2 roku) a já k tomu samému dni, rok před penzí
na výsluhu.
Pavel
mjr.Przeczek
Jarda | email | 21.2.2011 21:48 | id 27319 | nahlásit
Zdravím všechny PS,jsem staršího vydaní,sloužil jsem na Mohelně v r.1967-69,ale chci vám jenom oznámit že shodou okolností jsem soused mjr.Przeczka v Dolním Žandově,a bohužel mjr.Przeczek je po smrti.Odešel skvělý chlap a voják.Čest jeho památce.J.Rajlich
 
Re: mjr.Przeczek
JIŘI RELICH | email | 12.6.2011 11:02 | id 32420 | nahlásit
AHOJ JARDO,TAKE JSEM SLOUZIL NA MOHELNE V 78 ROCE.BYL JSEM JAKO VOZKA U KONI.PROJEZDIL JSEM TO TAM KRIZEM KRAZEM A RAD NA TO VZPOMINAM.LETOS SE TAM CHCI PODIVAT.NAPOSLEDY JSEM TAM BYL V 2002.ZDRAVI TE JIRKA ZE STARY MOHELNY.A VYKONNEJ PRAPORCIK LADA ZAHRADNICEK.LITOMERICE.
 
Re: mjr.Przeczek
Karel UL | 15.3.2012 23:33 | id 43727 | nahlásit
Ahoj Jardo,sloužil jsem na Slatině v letech 67-69,nebyl jsi řidič ?? Jestliže ano ,tak jsme spolu prodělali výcvikáč v záchodově a velel nám Brodina,je to tak?
Karel z Ústí n.L
Pasování
Vašek | email | 20.2.2011 20:14 | id 27255 | nahlásit
Ahoj
Chtěl jsem se zeptat na to kdy se tato událost odehrála. Majora Przeczka z Dyleně nepamatuju
ale pamatuju jak Charouzka tak Rotha za mě nebyl podporučík,ale kapitán byl to perfektní férovej chlap.Nemá někdo na něj kontakt
 
Re: Pasování
Nešpor Libor | email | 20.2.2011 21:54 | id 27260 | nahlásit
Čauky Václave na tuto událost ti jistě odpoví velký kamárád a bývalí kolega mjr. Prezceka, mjr Pavel M. . Za mne byl Roth ppr a mjr Charouzka nepamatuji jinak souhlasím že Lojza byl férovej . Poslední zmíň ka o L. Rothovi na těch tostránkách byla že snad údajně vlastní benzínku v okolí Tachova??? Jednou jsm se ho pokusil kontaktovat kde měl na těchto stránkách příspěvek ale bez úspěchu. Hledej v příspěvcích Dyleně rok 2010. Ale třeba více major P.M. PS Jen že z informací P.M. mjr Charouzek je již po smrti tak jako mjr.Kraisel zamne npr a také férovej rovnej chlap. Zdravím Libor
 
Re: Pasování
Pišta | email | 21.2.2011 17:11 | id 27292 | nahlásit
Ahojky Dylenaci
Tak jak tady piše Vašek tak i mě by zajímalo v kterem roce to je.Ja pamatuju Rotha tež za kapitana a velitele přebral po Fornalovi oba skvěli chlapi.Ale jak koukam tak i mjr.Przeck byl skvělej chlap aspon se to o něm píše ale i foto k tomu doda to kouzlo.
ženista BYSTROL
Pasování armáďáka...
Pavel Mikota | email | 20.2.2011 18:13 | id 27245 | nahlásit
Milý Pavle???
Podivuješ se proč toho pohraničního policistu - býv. armáďáka nepasovali šavlí, nebo alespoň bodákem od samopalu. Nešlo to, neboť ta akce při rozlučce s mjr. Przeczekem vyplynula z atmosféry toho večera jako momentální nápad. A tak jistě uznáš, že šavle nebyla po ruce a samopaly vz. 58 na odd. PP-PČR nebyly. No a mlátit ho do ramene pažbou Pi.vz.82 by bylo jaksi nedůstojné situaci. Proto si Honza došel pro svoji oblíbenou, jak říkáš, "halůzku". Tu nikdy nezapomněl vzít sebou, když šel na houby. S ní obracel houby, které se mu nezdály a říkával mně: "Tu nech bejt, ta je country!" Byla to vlastně jeho jakási poboční zbraň.
Zdraví také Pavel.
 
Re: Pasování armáďáka...
Pavel | 13.3.2011 22:03 | id 28444 | nahlásit
Chci se omluvit Pavlu M. za můj první příspěvek "pasování",nečekal jsem,že se tě to tak dotkne.Já jsem si myslel,že to byla nějaká plánováná oficiálni akce.Ale po přečtení tvé reakce už vím,že to bylo nepřipravený,spontánní a vyplynulo to z dobré nálady na oslavě.Napokon je to vidět podle ustrojení zúčastněných a v civilním oděvu pasovaného pána,že to byla soukromá akce a ne žádná oficialita a pasování se bralo jako recese a legrace.Reagoval jsem spontánně,moc rychle a srovnával jsem to např.s pasováním myslivců.horníků a pod.Ještě jednou se omlouvám a čest památce vašemu bývalýmu veliteli.Pavel.
 
Re: Re: Pasování armáďáka...
Nešpor Libor | email | 15.3.2011 21:20 | id 28827 | nahlásit
Ahoj Pavle osobně si myslím že ten tvůj příspěvek je dnes OK a tak ho jistě přijme i p.mjr.P.M. Opravdu mjr.Przczek byl a bude legendou Dyleně.A kdybys měl tu příležitost ho poznat tak ??? Ale je to jen můj názor. Čauky Libor
Pasování.
Pavel | 20.2.2011 16:16 | id 27234 | nahlásit
Když tak ho měli pasovat nějakou šavlí,anebo aspoň bodákem ze samopalu a ne ukazovátkem,nebo co to je za haluz.Je to nic naproti mazáckemu povyšování např. násadou lopaty.Ahoj.


Přidáváte nový komentář
plus okno minus
... lze napsat ještěznaků
Ochrana proti spamu. Napište číslo stodvacet:


   


  • hvězdičkou * jsou označena povinná pole
  • maximální délka textu komentáře je 2000 znaků
  • odřádkování textu komentáře (ENTER) zůstane zachováno
  • HTML tagy nebudou použity
  • WWW adresy budou automaticky převedeny na odkazy
  • reagovat lze pouze do 5 úrovně
  • vyhrazujeme si právo smazat nevhodné příspěvky

Vzpomínka na mjr. Przeczka

Okres: Cheb

Fotografická vzpomínka na legendárního velitele 13. rPS - Dyleň.

Tato rozlučková akce se konala dne 28.11.1997 na OOP Slatina (Obvodní odd. policie).
A2011-02-20 13:27:44 TG15