Vaše komentáře...
Přidat nový komentář...
reakce na foto č. 18 od p. Slančíka.
Opravdu se jedná o držák světlometu. Světelná bariéra na rotě Březí, tehdy č.19 třetího praporu čtvrté Znojemské brigády. byla vybudovaná, pokud si dobře vzpomínám v roce l975 . Na stavbě betonových sloupů se podílely vojáci ze ženijní roty ze Znojma s těžkou technikou. A největší podíl na její výstavbě měl tehdy vojín Pavel Zvara. Myslím, že bydlel v Jaroslavicích a sloužil na Březí. Byl to velice šikovný elektrikář. Natahoval na tzv. světelné bariéře lana a namontoval všechny světlomety téměř sám.
Rád by jsem věděl do budoucna o termínu nějakého srazu a taky kde se konají. Sloužil jsem na Březí jako spojař v letech 1975 - 1977.
Ročník 1984-1986
Tím zdravím všechny kteří v tuto dobu sloužili na 15rPS v Březí já byl zařazen jako psovod má přezdívka hasan pes jmenem Orik ,byl to velice vydařený ročník zde jsou přezdívky jack, don, ajfy, hasan, maki, kundoš, fraitr, tony, bufalo, ornela, gero, jambo, micak, bob, bodlina, medved, rychna, miloš. Rád bych touto cestou našel spojení na některe kluky už delší dobu hledám kontakt na Luboše Hajduka a Boba Strnada oba sloužily jako kuchaři hodně jsme toho spolu zažily a pokud ten kdo to bude číst a něco by věděl dejte my prosím vědět na email:sveraci153@seznam.cz,uvítám jaky koliv kontak na někoho kdo s námi v tuto dobu byl na vojně četl jsem zde odkaz od Miloše Rozmarína velice dobře si na nej pamatuji protože se učil kousek od mého rodiště .Srandy a prúšvíhu za tu dobu bylo taky dost ale sklipky na ty vzpomínam velice rád i se do těch míst rád vracím byl jsem se na naši rotu podívat v roce 2009 no prostě hruza to za nás byla jak z ruze kvet predem dekuji za jakou koli odpověd co se ty če kluku z našeho ročniku.
Umístění SiS
1984-86 Ve směru od Březí byly koleje, tráva potom KP (kontrolní pásmo) dráty, další KP a silnice od Hrušovan až po Mikulov. Tři hlavní vjezdové brány Přerov, Březí u nádraží a Březí u tehdejšího JZD. Za drátama mezi Březí a Přerovem asi v polovině byla bouda pro tříčlennou poplachovou hlídku a za Přerovem byl el. ovládaný kotec pro smečku, která tam byla každou noc a při tzv. tvrďáku je bednista vypouštěl mezi dráty. Tam byl nejkratší úsek do Rakouska, asi 100 m.
Re: Umístění SiS
Sloužil jsem v roce 1984-1986 na té to rotě a hledám jaký koliv kontak na kluky kteří s námi složili.Přezdívka Hasan .
Re: Umístění SiS
Ozvy se pamatuji si Miloš Rozmarýn.
Re: Umístění SiS
Dnes jsem obdržel první reakci ale bohužel nevím od koho byl jsem jako psovod jméno psa Orik .
Prosím místní znalce ,
v kterém místě je místo styku s rotou Hrušovany, a kde s rotou Sedlec ??
Re: Prosím místní znalce ,
Charlie |
23.6.2011 23:06 |
id 32807 |
nahlásit
Styk s rotou Sedlec je zhruba zde: GPS 48.785472,16.657825. Je to ovšem styk se 16. rPS Mikulov.
UMÍSTĚNÍ SIS
GEORG |
23.1.2011 02:43 |
id 25475 |
nahlásit
ANO ASFALTKA BYLA ZA DRÁTAMA,ALE NA STYKU S ROTOU MIKULOV BYLA ZASE PŘED DRÁTAMA.NEVÍM TO JISTĚ ALE SMĚREM K HRUŠOVANSKÉ ROTĚ BYLA NĚKDE KOLEM NOVÉHO PŘEROVA ZASE PŘED DRÁTAMA,ALE ŘÍKÁM NEVÍM TO JISTĚ
Jakýsi držák...
... na fotce č. 18 bych tipoval na držák reflektoru světelné bariéry... pokud tedy nedržel něco jinýho.
rota Březí
jara č |
4.11.2009 19:38 |
id 7309 |
nahlásit
V roce 1983 kdy jsem sloužil byla pomocná SIS opravdu před žel. tratí pak hl.SIS a za ní asfaltová cesta .U N.Přerova to bylo na SH kolem 100m stával tam piket a když auto poplachovky jezdilo za dráty tak byl zásah rychlejší.
Re: rota Březí
kachna |
16.10.2010 23:31 |
id 21227 |
nahlásit
UN. Přerova sloužila smečka poplaška tam nejezdila. jezdilo se jenom na Oravu.Pomocná SIS nebyla,žel. trat , SIS a asfaltová cesta. Chystaly se velké změny-světelná bariera ale to už jsem nezažil-civil
Umístění SiS
Jirka38 |
17.10.2009 10:18 |
id 6843 |
nahlásit
Pokud tomu dobře rozumím, signální stěna (SiS) zde vedla hned vedle kolejí? Čili: koleje -> signální stěna -> kontrolní pás -> obslužná cesta?
Měl jsem za to, že normálně byla obslužná cesta před kontrolním pásem a signální stěnou - proč to zde bylo opačně? Věděl byste někdo?
Re: Umístění SiS
jara č |
1.11.2009 16:04 |
id 7217 |
nahlásit
Na SH to bylo místy jen něklit set metrů poplachovka sloužila v piketu u D.Pole a to z důvodu rychlého zásahu.Na nic nebylo moc času,proto asi silnce za dráty.
Re: Re: Umístění SiS
Jezdil jsem ve vlaku Břeclav - Znojmo a mám dojem, že tam stály dvě signálky. Takže žel. trať-týlová SiS pomocné kápíčko -asfaltová cesta- další pomocné kápíčko - hlavní SiS- hlavní kápíčko a asi brunovalce. Asfaltová cesta nemohla být za hlavní SiS protože i roty co byly za SiS se musely přestěhovat před SiS. Tyhle cesty používaly i jezeďáci.
Re: Re: Re: Umístění SiS
Vašek |
19.1.2011 21:27 |
id 25307 |
nahlásit
Sloužil jsem 84-85 na 13. rPS Dyleň, chebská brigáda. Naše rota byla jako jediná z chebské brigády tzv. za drátama a tak to bylo až do zrušení PS. Asfaltová cesta byla samozřejmě za drátama. To bylo ale na chebský brigádě, nevím jak to bylo na znojemský.
Re: Re: Re: Umístění SiS
Na rotě březí byla asfaltka za drátama u nádraží byla brána kterou se projíždělo za dráty.Jezdily tudy i jezedáci aspon v roce 81 až 83 to tak bylo.
Re: Re: Umístění SiS
Rychtik tak to bylo jinak by se asi nestíhalo bylo to dost blízko k čáře proto jsme vyjížděli za dráty.