Objekty ČSLA

« Zpět | Jdi na seznam | Obnovit | Vaše komentáře (224)

(pro změnu obrázku můžete použít CTRL + šipky ↔ numerické klávesnice)
1 foto (P.Navrátil) z celkových 34

Foto 1
Rok 2016...
Foto 1 Foto 2 Foto 3 Foto 4 Foto 5 Foto 6

Autor: P.Navrátil | Pořízeno: 2015-17 | Foto: 6 fotek

Foto 7 Foto 8 Foto 9 Foto 10 Foto 11 Foto 12 Foto 13 Foto 14 Foto 15 Foto 16 Foto 17 Foto 18 Foto 19 Foto 20 Foto 21 Foto 22 Foto 23 Foto 24 Foto 25 Foto 26 Foto 27 Foto 28 Foto 29 Foto 30 Foto 31 Foto 32 Foto 33

Autor: P.Navrátil | Pořízeno: 2004 | Foto: 27 fotek

Foto 34

Autor: Olin | Pořízeno: | Foto: 1 fotka



Vaše komentáře...
Přidat nový komentář...
1985 1987
Milos Hesko | email | 7.12.2024 03:43 | id 180790 | nahlásit
RTZ
Sloužil jsem zde
Karel Plichta | email | 24.9.2024 16:13 | id 180084 | nahlásit
Sloužil jsem zde v letech 1982 až 1984 u lapiduchů..
 
Re: Sloužil jsem zde 8385
Jaroslav cefer | 8.10.2024 18:30 | id 180216 | nahlásit
Škola života.
1859 93-94
josef Holemý | email | 2.4.2024 11:18 | id 177890 | nahlásit
sloužil jsem zde v roce 93- 94 . zařazení kompresorista pod poručíkem Říhou. Je tu někdo od nás?
 
Re: 1859 93-94
josef Holemý | email | 2.4.2024 11:40 | id 177891 | nahlásit
omouvám se, byl to velitel Zíma
 
Re: 1859 93-94
Petr Musil | email | 14.7.2024 17:52 | id 179253 | nahlásit
Dobrý den nejsem si jist ale bratr Zdeněk tam sloužíval taky jako řidič stěhoval už do Rakovníka případně můžu zajistit kontakt
 
Re: 1859 93-94
Řidič R3A PV3S | email | 1.9.2024 12:48 | id 179855 | nahlásit
sloužil jsem 1984-1986
Velitel útvaru mjr.Hodboď
???
Lubomír Šebela | email | 31.10.2023 20:07 | id 174985 | nahlásit
Pokračování z 30.10.2023

.........Po vojně jsem přes dva státy, dvojí ilegální přechod hranic a dvojím ročním pobytu v uprchlickém táboře skončil v zemi s nejstarší a dodnes opravdovou demokracií. Začátky byly těžké, oženil jsem se a napravil hřích z mládí, když jsem během sedmi let dálkově vystudoval strojní fakultu. Po čtyřiceti letech jsem se vrátil domů, kde si užívám důchodu. Takže tak.
Hľadanie spolubojovníkov i vojakov z povolania
Miloslav Sajan | email | 20.8.2023 10:08 | id 173978 | nahlásit
Pozdravujem všetkých vyslúžilcov z vojenského útvaru 6918 letisko Prostějov. Slúžil som tam v rokoch 1977-1979 a rád by som sa kontaktoval so záklaďákmi i vojakmi z povolania ,ktorí tam vtedy slúžili a hlavne na prvej rote, najskôr u por.Hejča a neskoršie u kpt.Kratochvíla.
Už je to 48 rokov
Miro Skovajsa | email | 6.8.2023 14:04 | id 173794 | nahlásit
Slúžil som ako záklaďák-absik v rokoch 1974/75 ako učiteľ vševojskovej prípravy. To bol hrdý názov pre učiteľa taktiky na PŠ a RDŠ. Náčelník štábu bol mjr. Olexa napriek tomu že bol furťák celkom slušný chlap. Z Bratislavy okrem mňa tam bol ešte Vlado Provodovský. Ten učil spojarinu. Na pivo sme chodievali do reštaurácie na hraničnom prechode do NDR. Čapoval tam Vašek, ktorý si zaviedol pípu do svojej izby na poschodí a po záverečnej čapoval hore. Ako dozorčí autoparku na Silvestra som vymákol mazákov ktorí si v lyžici autobagra doviezli sud piva. To sa tradovalo každý Silvester a lampasáci nevedeli na to dojsť prečo sú všetci opití. Povestné boli naše výpravy do Rumburka na čierno cez Nemecko.
Bol to zabitý rok ale spomienky zostali iba krásne.
 
Re: Už je to 48 rokov
Ivo Vondrovský | email | 8.8.2023 20:55 | id 173829 | nahlásit
Ve výcvikovém (či školním) roce 1974/75 byla při varnsdorfské Roční důstojnické škole zřízena Škola pro důstojníky v záloze a byla označena jako 3. četa. Jejím velitelem byl Slovák ppor. Miroslav Skovajsa. Rovněž v následujícím výcvikovém roce 1975/76 byla ŠDZ zřízena a velel jí opět ppor. Skovajsa. Ovšem vzhledem k organizačním změnám byla ŠDZ hned po přísaze přemístěna ke 3. školnímu praporu Pohraniční stráže v Chodové Plané. S ní tam odešel i M. Skovajsa a pak ještě mnoho let u školního praporu PS sloužil.
Prosím pana Skovajsu o objasnění, zda u varnsdorfského útvaru CO 1859 sloužili ve stejné době dva podporučíci shodného jména, nebo zda se jednalo jen o toho zde popsaného.
 
Re: Re: Už je to 48 rokov
Miro Skovajsa | email | 9.8.2023 10:32 | id 173837 | nahlásit
Zdravím pán Vondrovský,
nemáte dobré informácie. Nebol som veliteľom ani čaty ŠDZ ani čaty RDŠ. Bol som záklaďák prevelený z VÚCO Malacky. Podporučíka som dostal niekedy v máji 1975, dovtedy som bol des.absolvent a následne čatár. RDŠ- ka v podstate nebola čata ale družstvo policajtov z pražského pohotováku a s nimi tam bol v družstve poručík Ťapuška ktorý si iba potreboval zlegalizovať hodnosť lebo nemal žiadne vojenské vzdelanie. Následne na bratislavskom pohotáku spravil veľkú karieru.
Nikdy som netúžil stať sa vojakom z povolania a uchlastať sa z radosti že môžem slúžiť tej zbytočnej pakárni.
 
Re: Re: Re: Už je to 48 rokov
Ivo Vondrovský | email | 11.8.2023 09:17 | id 173859 | nahlásit
Nechám stranou otázku velitele ŠDZ a upřesním dva jiné údaje.
Varnsdorfskou RDŠ zpravidla tvořilo několik čet.
První četu obvykle tvořili nadstrážmistři SNB, kteří si museli doplnit vzdělání, aby mohli získat důstojnickou hodnost. V některých letech v ní byli i příslušníci SNV (Sbor nápravné výchovy). Byli cvičeni jako motostřelci (ČVO 101).
Druhou četu tvořili běžní posluchači - vojáci základní služby, včetně příslušníků Hradní stráže. Výcvik rovněž pro ČVO 101. Někdy byly obě složky (SNB+voj.) sloučeny do jedné čety, ale s rozdílnými družstvy.
Třetí četa byla zaměřena na ženijní výcvik (ČVO 500).
Čtvrtá četa měla protichemický výcvik (ČVO 570).
Další četou někdy byla ŠDZ
Ve školním roce 1974/75 skutečně prodělal ženijní výcvik i ppor. (nikoli por.) Vladimír Ťapuška, příslušník (ženista) slovenského Pohotovostního pluku VB (tehdy sídlil v Pezinku). Byl zařazen normálně mezi mužstvo a prožil vše bez problému.
 
Re: Re: Re: Už je to 60 let
Jaroslav | email | 20.10.2023 15:37 | id 174802 | nahlásit
Najde se někdo, kdo sloužil 1962 - 64 v Ústí nad Labem (VUCO - PŠ) .
 
Re: Re: Re: Re: Už je to 60 let
Josef Jaskiewicz | email | 2.12.2023 10:16 | id 175439 | nahlásit
Nástup 10/1964 VÚ Bučovice, 11/64 převelení do PŠ Ústí n.L., zařazení ženijní rota jako pyrotechnik.
Na naší rotě byla družstva strojní četa, elektrocentrály, automobilní úprava vody, pyrotechnici. Nadřízeným byl nadporučík Jánský, velitelé družstva des. Dvořák a des. Michalák. Barák stál za vrátnicí na levé straně. Pod barákem byla jídelna, pod ní tribuna s "buzerplacem". Velitelem útvaru CO byl tehdy major Fr. Koželuha. Tolik vzpomínky. Po ukončení PŠ jsem byl cca na měsíc převelen do Varnsdorfu, kde jsme dělali úpravy bývalé nemocnice na útvar CO. Druhým rokem jsem sloužil v Bučovicích, útvar CO 5872.
 
Re: Re: Už je to 48 rokov
Radek | email | 27.12.2023 09:30 | id 175974 | nahlásit
Já vás zdravím, sloužil jsem podzim 86 až podzim 88 a poručík skovajsa byl mým velitelem od roku 87 než jsem odešel.
 
Re: Re: Re: Už je to 48 rokov
Peter | email | 13.1.2024 09:30 | id 176387 | nahlásit
Slúžil som varnsdorf 88-90 skovajsa bol veliteľ roty rotky
 
Re: Re: Re: Re: Už je to 48 rokov
Roman Guziur | 27.1.2024 20:50 | id 176672 | nahlásit
Já tam byl taky 88 -90 dozorčí pekla vojín Lucifer čili kotelna
 
Re: Re: Re: Re: Re: Už je to 48 rokov
Peter | email | 5.11.2024 21:34 | id 180513 | nahlásit
Ahoj Roman ja som bol na Rcho PeterGabrik 88-90
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Už je to 48 rokov
Petr Rotbauer | email | 27.1.2024 22:02 | id 176675 | nahlásit
Zdravím všechny, taky jsem sloužil u Skovajsy na rotce, 87-89 jako spojovací mechanik. Můj náčelník byl kapitán Jakoubek kterýho bych rád viděl.
ještě dodatek
Josef Znamenáček | email | 24.6.2023 21:43 | id 173082 | nahlásit
chemická rota
 
Re: ještě dodatek
Ivo Vondrovský | email | 14.7.2023 17:48 | id 173406 | nahlásit
Velitelem školní protichemické roty byl ve Vámi uváděné době kpt. Miloslav Ferkl. Souhlasí to?
 
Re: Re: ještě dodatek
Josef Znamenáček | email | 15.7.2023 11:27 | id 173412 | nahlásit
Ano souhlasí. Byl tu poddůstojnický kurz a jezdili jsme po sobotách a nedělích dělat stavební práce pro místní JZD, třeba i autobusovou zastávku. V roce 1975 jsem byl odvelen do Malacek. Srdečně vás zdravím.
 
Re: Re: Re: ještě dodatek
Josef Znamenáček | email | 15.7.2023 11:29 | id 173413 | nahlásit
P.S. vlastně to byla poddustojnicka škola
pozdrav
Josef Znamenáček | email | 24.6.2023 13:04 | id 173078 | nahlásit
Ahoj, je tady někdo, kdo sloužil v roce 1974-1975? Stáří nás už doběhlo :-)
Varnsdorf
Josef Andrle | email | 21.6.2023 18:29 | id 173039 | nahlásit
Do Varnsdorfu jsme jezdili z Jánské u České Kamenice na střelby .Jo 43 let .
 
Re: Varnsdorf
Ivo Vondrovský | email | 14.7.2023 17:47 | id 173405 | nahlásit
Pokud jste jezdili na střelby do Varnsdorfu, pak existovaly dvě možnosti:
Přímo ve Varnsdorfu je dosud využívaná pistolová střelnice (Štursova ulice, č. p. 3194).
Předpokládám však, že jste spíše využívali nyní už zaniklou střelnici pro dlouhé pěchotní zbraně na okraji Dolního Podluží. Střelnice ležela na počátku lesní Uhlířské cesty (vede například kolem domu č. p. 236).
 
Re: Re: Varnsdorf
Josef Znamenáček | email | 15.7.2023 12:00 | id 173414 | nahlásit
Do Dolního Podluží jsme na střelby jezdili i jsme měli noční přesuny. Pěšky se na střelnici chodilo okolo drůbežárny.
Ivan Zabransky
Burianek Jaroslav | email | 30.12.2022 10:39 | id 169401 | nahlásit
Patrame po Ivosovi Zabranskem,pracoval po vojně jako celník ve Varnsdorfu,nevíte o něm někdo?na vojně byl 67/69 ve Znojmě.....
 
Re: Ivan Zabransky
Ivo Vondrovský | email | 11.1.2023 11:22 | id 169877 | nahlásit
Ivan Zábranský skutečně dlouho sloužil jako celník ve Varnsdorfu, pak po úrazu ruky přešel do spořitelny. Stále žije ve Varnsdorfu.
 
Re: Re: Ivan Zabransky
Burianek Jaroslav | email | 11.1.2023 14:50 | id 169880 | nahlásit
Velká prosba,můj meil je jarmax@seznam.cz mohl by jsi to nějak doručit?Je to kamarád z vojny,příp.telefon 737 629 651......byl bych ti velmi vděčný, děkuji Jarda .
 
Re: Ivan Zabransky
Vladimír Novotný | 19.9.2023 02:10 | id 174405 | nahlásit
Znám ho bydlí u měst.divadla Varnsdorf ul. Ležácká čp. buď 1961 nebo 1971. ahoj
VU 1859 - 1993
Petulano | email | 8.4.2022 09:45 | id 163610 | nahlásit
Sloužil jsem tady a lampasáci šílený. Nejhorší byl Humpora, Hariš atd. Vypatlanci první třídy.. Celkem šel poručík Zima, doktor Flusek. Jinak banda idiotů, mazáci vypatlanci, kteří se mstili za to, že dalším byla zkrácena vojna z 24 na 18 měsíců..
 
Re: VU 1859 - 1993
Martin Pražák | email | 17.9.2022 21:33 | id 167128 | nahlásit
Taky jsem tam byl leden 1993 nástup,Humpora velitel výcvikáře myslím.Zakazali mu pochodovat na přísaze na bezeraku.
 
Re: Re: VU 1859 - 1993
Kamil Doležel | email | 14.5.2023 07:21 | id 172435 | nahlásit
Ahoj myslím že si tě pamatuji
 
Re: VU 1859 - 1993
Kamil Doležel | email | 14.5.2023 07:20 | id 172434 | nahlásit
Ahoj Hompora byl opravdu ***** sloužil jsem tady v roce 93 jako řidič požárního tanku
Re: Re: VU CO 1859 RTZ
Karas jan | email | 17.1.2022 22:51 | id 161716 | nahlásit
Zdravim vsetkych vojakov v zalohe ktory sme sluzili v roku 1982 1984.boli to krasne casi kamarati spomy at mame naco vsak odpiste vsetci cas nesmierne uteka uz sma stary chlapy cakam na odpoved alebo zavolaj cislo tel 0904 391 952
 
Rpp 83 85
Jaroslav cefer | 8.10.2024 18:42 | id 180217 | nahlásit
Kuchár?
VÚ CO 1859 Varnsdorf
Ivo Vondrovský | email | 27.12.2021 20:55 | id 161054 | nahlásit
Sborník Mandava 2021 otiskl článek Varnsdorfské nemocnice, chorobince a kasárna, popisující stavební vývoj zmíněných budov. Sborník je možno za 100 Kč získat ve varnsdorfském muzeu (www.muzeumvarnsdorf.cz, tel. 412 334 107, kpmvvdf@gmail.cz) nebo v informačním středisku.
Hledam
Ladislav Blizman | email | 20.12.2021 23:27 | id 160747 | nahlásit
Napis Email:ladislav.blizman@seznam.cz
 
Re: Hledam
Ladislav Blizman | email | 20.12.2021 23:29 | id 160748 | nahlásit
Jindra Hak odepis.
čau medvídě
jindra hák | 30.11.2021 17:27 | id 160102 | nahlásit
co děláš lumpe a jak žiješ
RPP 10-1981 nástup
Vladimír Václav | email | 30.9.2021 12:55 | id 159102 | nahlásit
Ahoj byl jsem u RPP od října 81 vel.roty npor.Knitl,mazák pako Konopáč.Tenkrát se utopil z naší roty Bango byl to cikán a od začátku chtěl do civilu že se musí starat o nemocnou mámu a cca 10 sourozenců.Dělal jsem na rotě písaře výk. prap.delal špagát Němec super kluk.Pamatuju si taky Mirka Dvořáka,Trnku.ahoj někdo se ozvěte čus
 
Re: RPP 10. 1982
Karas jan | email | 18.1.2022 08:59 | id 161718 | nahlásit
Cav pametas na kuchara jana karasa a jozefa petra varili sme ako mlady moji mazaci kuchari boli Mada dano.Kiko milan a Marienka emil ty si robyl vykonaka na rote mam aj nejake fotky poslem
narukoval jsem v r. 1975 k CO-Varnsdorf útvar 3812
Zbyněk Werner | 9.1.2021 12:30 | id 152428 | nahlásit
- středa 29. 1. 2020: pro oživení vzpomínek navštívil jsem místa mému srdci blízká.
Z kasáren jsou byty pro bezdomovce. Strážnice, basa, vchod s ?deveťárnou? vč. tribuny jsou zbourány. Něco málo se zachovalo.
- byl jsem na rotě RCHO ? velitel: poručík Suchý Jarosl., zbytečně mnohdy řval, rozhodně nepřispíval k rozumnému řešení vzniklých těžkostí.
Moji kamarádi: Prozba Petr, zvaný ?Dusič?, Čamek, Krejčí Josef, Adamský Šplíchal Vít aj. spolehliví hoši.
- Velitel kasáren podplukovník Pytlík, přístupný k rozumným hovorům a vysvětlením.
- Náčelník štábu major Čumplík měl tytéž kvality, uměl pochválit, ocenit, nevytvářel dusno, měl rád rum.
- Politruk podplukovník Štyndl, mimořádný exot, zejména pro jeho glosy, kupř. v kinosále hlásal, že ?Ameriku v dohledné době ekonomicky zničíme!!!?, přičemž v dané době běžně nebyl ani toaletní papír, sirupy, kakao atd. O malých domácích spotřebičích (lednice, pračky) nemluvě, auta byla pouze na pořadníkový záznam.
Zato ON politruk Štyndl byl průběžně stále nemocný s následnými pobyty v lázních, rehabilitacemi atd. Čítankový příklad lehkoživky, čímž získal přezdívku ?Výhoda?.
Jeho manželka ?PARÁDA? - pradlena v Rumburku prala špinavé vojenské košile a smrduté ponožky.
- Tělovýchovný náčelník major Němec, zelený pomatenec s přezdívkou ?Kotrmelec?. Potkal jsem se s ním 2x v Praze, odvrátil jsem hlavu.
- Major Chalupa, bázlivec, posera, ale nebyl zlý.
- Praporčík Koníček, fronťák. Velký pohodář a fajn chlap. Miloval pivo.
- Praporčík Ulrych Milan, nevzdělaný, totální magor se stigmatem zlého skřeta. Na potkání každého sekýroval, záludně vyhledával sebemenší důvody k řvaní a ponižování. Zakomplexovaný trpasličí klaun.
 
RE: narukoval jsem v r. 1975 k CO-Varnsdorf útvar 3812
Zbyněk Werner | 9.1.2021 12:31 | id 152429 | nahlásit
- Major Handrejch, doslova oslňoval duševní proměnou při tzv. ?útvarovém filcunku?, čili když nastal ?Cikánský den?. Jeho počínání nekontrolovatelného neomezeného, běsnícího zuřivce dokumentovalo pouze totálního zeleného blbce!
- Náčelník podplukovník Olexa, velmi seriozní jednání, nekuřák, dbalý zdravého životního stylu.
Dožil se 91 let, vzpomínky na něho jsou milé.
- Npor. Zelenka, Kouba, Šolc, Pytelka, Holeček, Šrůtek, Látal, Šnokhaus?..velmi rád na ně vzpomínám.
- Podpl. ing. Kovář Miroslav, příkladný, zásadní charakter se zdravým úsudkem a řešením. Jemu vděčím za volbu své životní kariéry. ZVLÁŠTNÍ PODĚKOVÁNÍ A ČEST JEHO PAMÁTCE!
Závěrem oživuji naši báseň:
Zapadá sluníčko zapadá, za varnsdorfskou horu,
další den je v prdeli, díky Pánu Bohu.
Každý den se modlíme ty náš zlatý civile!!!
 
Re: RE: narukoval jsem v r. 1975 k CO-Varnsdorf útvar 3812
Jan Kozak | email | 17.6.2021 05:30 | id 157275 | nahlásit
Ja jsem tam byl 81-82 jen na rok a toho politruka si pamatuju jak nam vykladal, ze do par let dozeneme a predezeneme Ameriku, a ze to dela pro nas. Musel to byt ten stejnej genius.
 
Re: narukoval jsem v r. 1975 k CO-Varnsdorf útvar 3812
RODÁK OLIN | 25.3.2021 15:42 | id 155180 | nahlásit
Pane Wernere, to co tady píšete o ZVP pplk. Romanu Štyndlovi je váš subjektivní názor a já mám zase takový, že neříkáte pravdu. Znal jsem ho poněkud déle a důvěrněji než vy a nepamatuji, že by byl "neustále" nemocen, pobýval v lázních a na rehabilitacích. Byl to čestný a férový chlap, přesvědčený komunista a pro své podřízené i vojáky základní služby udělal hodně, víc než se z pohledu VZS mohlo jevit. Vážený pane, velitelé nikdy nebyli a nejsou od toho (a to v žádné armádě světa), aby se podřízeným líbili, ale aby garantovali výcvik a výchovu, kázeň a pořádek, plnění rozkazů a nařízení a připravenost k plnění stanovených úkolů. Za to nesou OSOBNÍ odpovědnost a proto také mají nedílnou pravomoc. Za ta desetiletí trvání ČSLA prošlo jejími útvary miliony mladých mužů, kteří z dnešního hlediska dokázali nemožné. Naprostá většina z nich to byli slušní, vychovaní, ukáznění a pracovití chlapi, na které bylo spolehnutí a bylo mi ctí s nimi pracovat. To stejné platí i o vojácích z povolání. A ještě něco vám řeknu a neberte si to osobně - nabyl jsem zkušenost, že ti, kteří na armádu a své velitele házejí největší špínu, patřili mezi ty nejhorší vojáky, povětšinou to byli flinkové, šikanisté, mamánci a neukáznění potížisté.
 
Re: Re: narukoval jsem v r. 1975 k CO-Varnsdorf útvar 3812
JUDr. Jan Čmelák | 2.11.2021 12:40 | id 159532 | nahlásit
Oline rodáku, vy jste byl asi gumák jak vyšitý 😄
Ale nemám vám to za zlé, každý lampas musel nějak živit svou rodinu, že? Já ve Varnsdorfu taky sloužil, nyní jsem soudcem, a musím konstatovat, že tři čtvrtiny lampasáků za mě byly opravdu skety nejhoršího kalibru. Bohužel.
 
Poddůstojnická škola Varnsdorf (1968 - 1969)
Lubomír Šebela | email | 30.10.2023 17:20 | id 174958 | nahlásit
Pane Wernere, Váš popis důstojníků z PŠ Varnsdorf mě opravdu pobavil. Sloužil jsem u stejného útvaru, asi pár let před Vámi. Důstojníci, o kterých se zmiňujete, měli totiž nižší šarže. Do Varnsdorfu jsem přišel jako neúspěšný student VÚT Brno. Mojí prioritou byl motosport a studium mě příliš nezajímalo. Bylo mi tenkrát již téměř 22 let. Kpt. Čumplík velitel roty, byl férový chlap. Kpt. Chalupa byl Čumplíkův zástupce pro věci politické. Silný zážitek bylo, pozorovat ho při pochodu. Toho jsme si užili hlavně při nácviku slavnostního pochodu k výročí Rumburské vzpoury. Mjr. Pytlík byl vrchní kontráš, blíže jsem ho neznal. Prap. Koníček byl především znám pro své čachry s místními zemědělci. Dále tam byl por. Bárta, velitel mé čety, arogantní staršina Bartoň, por. Lánský a další, kteří mi vypadli z paměti. Zažil jsem tam invazi spřátelených armád, ale jen nepřímo, k nám do kasáren se neobtěžovali. Zato první výročí okupace, bylo celkem turbulentní. Přesunuli nás do Liberce, kde jsme měli zabránit občanským nepokojům. Vzpomínám si na plukovníka Horkého, velitele útvaru, který nás navštívil u liberecké radnice. Z jeho proslovu mi utkvěla slova: „Kluci, musíte to rychte ukončit, protože jestli se do toho vloží rusáci, znamená to krveprolití“. No a to bylo naposled, co jsme plukovníka Horkého viděli. V té době již začalo převlékání kabátů mezi důstojníky. Před rokem vášniví vlastenci a nyní vítači. Hnusilo se mi to a definitivně jsem se rozhodl, že brzy uskutečním záměr o kterém jsem již pár let přemýšlel. Z našeho zásahu nakonec sešlo, protože se objevily hordy milicionářů, kteří o tu „zábavu“ nechtěli přjít. Po vojně jsem přes dva státy, dvojí ilegální přechod hranic a dvojím ročním pobytu v uprchlickém táboře skončil v zemi s nejstarší a dodnes opravdovou demokraci
VÚ CO 1859 Varnsdorf
Ivo Vondrovský | email | 9.12.2020 20:07 | id 151229 | nahlásit
Sborník Mandava 2020 otiskl článek Roční důstojnická škola ve Varnsdorfu 1971-1976. Sborník je možno za 150 Kč získat ve varnsdorfském muzeu (www.muzeumvarnsdorf.cz, tel. 412 334 107, kpmvvdf@gmail.cz) nebo v informačním středisku.
VU CO 1859 Varnsdorf.
Miroslav Zajic | email | 20.11.2020 20:43 | id 150717 | nahlásit
No nerad vzpominam na starsinu,kteremu jsem delal pisare na vel,cete v podkrovi.Dusan Horemuz ,urvanej Slovak s velkou palici,snad z Oravy. Buzeroval,donasel snazil se i o sikanu na novacky ale neuspel a mstil se tim,ze je daval casteji do sluzby,nemel jsem ho rad!!
Nakonec si nasel holcinu z Varnsdorfu,odvedl na Slovensko ale pry se stejne rozvedl a jestli zije ani nevim. Rad vzpominam na kluky z ARMA-BEATU ,kdyz hravali na Lidovce nebo ve Velveta -Clubu.Myslim ,ze je vedl Karel Toman a velitele nam delal nrtm.Volejnik,pry uz nezije.Mam tady blizko boudu a tak jsem ve Vandaku treba trikrat do tydne ale nikoho nepotkavam,vsechno co se dovidam je sprostredkovane pouze od lidi,kteri tam bydli a ty lidi znaji.Treba kuchare Lisonka,nebo Kusnira a ty jsem od vojny nepotkal ale mam o nich zpravy od lidi.M.Z
 
Re: VU CO 1859 Varnsdorf.
RODÁK OLIN | email | 3.12.2020 17:33 | id 151074 | nahlásit
Byl jsem se na kasárna podívat letos v srpnu. Klobouk dolů, město se o objekt vzorně stará (myslím si že MěÚ). Už se rekonstrují i budovy kuchyně a klubu. Sloužil jsem u útvaru říjen 1969 až srpen 1979. Skupina AB byla nezvykle dobrá kapela, také měla tenkrát povinné klasifikační přehrávky u OKS Děčín a proto mohla hrát za honorář, který šel do pokladny ÚO SSM. Myslím že obsazení bylo - sólo kytara, basovka, doprovodná kytara, bicí a nějaké dechy. Hrála i mimo Vdf a přepravovala se skříňovou PV3S. Několikrát byla i na SUT vojsk MV. Kromě K. Tomana (z Roudnice) si již nevzpomenu na ostatní. Hrál s nimi také Zdeněk Vystoupil a nějaký voják, v civilu farář (výborný sportovec a kamarád). Na Volejníka si vzpomínám, i na staršinu čet. Syrového, na Šuleje, Kofránka, Honzu Taubnera, Láďu Škotu, Štěpána Dolanského. Bože, to je let, jak ten čas letí :(
RPP
Lovecký | 28.10.2020 17:56 | id 150207 | nahlásit
Mám nějaké fotky ,Jak bude trochu času tak je dám na net. Rok 1979 - 1981
Šašinku jsem potkal nedávno na vrátnici Uherský Brod
Hned jsem ho poznal.
 
Re: RPP
Milan Búš | email | 6.11.2020 17:25 | id 150386 | nahlásit
Poprosil by som nejaké fotky z vojny, mám veľmi dobrú pamäť na tváre, pomohol by som s identifikáciou.
Rok 1979-1981
 
Re: RPP
Jan Dick | email | 29.3.2023 00:23 | id 171687 | nahlásit
Vojna 1979-81, kuchař první rok a druhej RPP
 
Re: Re: RPP
Milan Búš | email | 16.7.2023 16:36 | id 173433 | nahlásit
Ahoj Honza. U som myslel, že sa ani neozveš. Súžili sme spolu pod Pytlíkom a hhávali sme spolu v útvarovej kapel - bubeníkom bol Jaro Túma. Dodnes v dobrom spomínam na tvoje gitarové sóla - fakt zážitok.
 
Re: Re: RPP
Milan Búš | email | 16.12.2023 10:38 | id 175663 | nahlásit
Haló ozvi sa mi!
ROTA PŘEDLÉKAŘSKÉ POMOCI
OLIN | email | 14.10.2020 18:34 | id 149945 | nahlásit
Kdo pamatuje kde byla RPP ubytována? Kolik měla vojáků? Díky za reakci.
VÚ-CO 1859 Varnsdorf
IKVČ | email | 3.2.2020 20:12 | id 144250 | nahlásit
Kdo zde sloužil v letech 1969 až 1980?
Ozvěte se.
 
Re: VÚ-CO 1859 Varnsdorf
Marian Lorenc | email | 6.2.2020 16:11 | id 144323 | nahlásit
1.januara 1974 som bol odeslany z F:Mistku na PS a kurz bagristu do 31.8 74.Vtedy bol v.r npor.Barta prezyvka Hydrant.Vc ppor.meno si nepamatuju.VD slb. Kaluznicin a des.Hrdina.Izbu sme mali od dozorciho stolku na lavo za rohom,oproti VR.Za budovou stabu bola hrazda kde som chodil cvicit a posilovat,Za plotom tiekla rieka Mandava.Dobre si pamatuju kopec spicak kde sme potili litre potu.Pamatuju aj hospodu myslim ze sa volala Stalinak.Na strelnicu sme chdili do Dolne Podluzie.Mozem vymenovat aj kamosov z caty.Za Varnsdorf voj.Stefan,Blaha.Za F.Mistek ja Lorenc,Simon.Za K:Horu Novak,Drtilek Navratil.Za Bucovice Pranda,Kozar.Lukac.Za Malacky Bielik,Hudak.Ahoj Maran Lorenc
 
Re: Re: VÚ-CO 1859 Varnsdorf
IKVČ | email | 9.2.2020 12:03 | id 144416 | nahlásit
Hospoda byla na náměstí a jmenovala se "Stalingrad" (už dávno je zbouraná).
Možná si vzpomenete i na mjr. Čumplíka, Přidala nebo mjr. Frýbu.
 
Re: Re: VÚ-CO 1859 Varnsdorf
IKVČ | email | 9.2.2020 12:36 | id 144418 | nahlásit
Možná si pamatujete na krásné slunečné odpoledne v neděli 3. 8. 1974, kdy byli v prostoru mezi kasárnami a restaurací Zelený strom esenbáky naháněni dva ozbrojení kriminálníci, dlouho hledaní zloději a lupiči. Došlo i na přestřelku, při které byl jedním zločincem zastřelen náčelník OO SNB Varnsdorf kpt. Karel Goldammer. Stalo se to kousek od truhlárny útvaru v korytě Mandavy. Říkalo se, že Goldammer šel vstříc skrytým kriminálníkům a vyzýval je, aby se vzdali. Toto "hrdinství" se mu stalo osudným. Oba pachatelé byli nakonec dopadeni a vrah byl později odsouzen k trestu smrti a popraven.
Bývala tam na jednom domě pamětní tabulka, jestli je tam dodnes, nevím.
 
Re: Re: Re: VÚ-CO 1859 Varnsdorf
Marian Lorenc | email | 12.2.2020 20:37 | id 144508 | nahlásit
Dobry vecer.Dakujem za osviezenie pameti. Na tu udalost s tymi kriminalnikmi si pametam.Skoda vy hasleho zivota.Na majora Cumplika.Frybu Pridala si pametam.ale tak matne,lebo som s nimi neprisiel do styku,a ubehlo od vtedy vela rokov.Teraz ked pozeram tie fotografie,tak mam taky zvlastny pocit.Ze v tych priestoroch som sa pohyboval.Tie schody do jedalne,kde som staval v zastupe na stravu.Aj tu jedalen kde som pacoval ako smena v kuchyni. Je to znicene,ale urcite to je uz vsetko zrekonsruovane,Mozna si tam niekedy zajedu na vylet.Od nas z dediny sa do Varnsdorfu prizenil kamarat.Teraz tam podnika.Majte sa pekne.
 
Re: Re: Re: Re: VÚ-CO 1859 Varnsdorf
IKVČ | email | 13.2.2020 10:58 | id 144523 | nahlásit
Též zdravím a těší mě, když se někdo ozve a podělí se o vzpomínky na léta prožitá na vojně. Generace tehdejších vojáků základní služby stárne a bohužel umírá a ti mladí by ani nechápali, o čem je tu řeč.
 
Re: Re: VÚ-CO 1859 Varnsdorf
Marian Lorenc | email | 23.12.2020 12:52 | id 151685 | nahlásit
Stastne a vesele vianoce,vela stastia a zdravia,vsetkym co sluzili u tohoto utvaru a taktiez ich rodinam.
 
Re: VÚ-CO 1859 Varnsdorf
Otakar Flégr | email | 17.2.2020 18:23 | id 144618 | nahlásit
2.10.1968-31.10.1968-jsem byl v Malackách v přijímači (VU-CO 3016) a pak 30.1.1969 odvelený do PŠ Tech.Varnsdorf.Kap.Ferkl si mně tam již nechal a dělal jsem poddůstojíka dalším klukům v PŠ škole na protichemické rotě.S nováčkama absolvoval dlouhodobý autokurz,kurz topiče a odmořovače.Do civilu jsem šel 25.9.1970.V květnu k 25.výročí jsem jako velitel řadu (2Ovojáků) musel ještě
šlapat na vojenské přehlídce na Strhově.Jsou i nějaké fotografie.Dělat fotky mně naučil na vojně Polák z klubu.
 
Re: Re: VÚ-CO 1859 Varnsdorf
Stanislav Čejka | email | 17.2.2023 11:03 | id 170830 | nahlásit
Jsem rád že jsem narazil na pamětníka mé doby.U autařů jsem nejlíp se znal s Karlem Křížem ale rád vzpomínám na praporčíka Křehlíka.Nevíš oněm něco.Za blbatam byl mjr.Olexa,tem buzeroval, nevim jak se oficielně jmenoval,říkali mu Esens...Když ho Olexa buzeroval,že má ,haklu podhuštěný gumy,tak ho poslal do p***le..Nevíš o nich něco ?
 
Re: VÚ-CO 1859 Varnsdorf
Jiří Bartoš | email | 7.3.2020 06:26 | id 145012 | nahlásit
https://m.facebook.com/vladimir.putler.71/posts/pcb.780706675739917/?photo_id=780702815740303&mds= %2Fphotos%2Fviewer%2F%3Fphotoset_token%3Dpcb.780706675739917%26photo%3D780702815740303%26profil eid%3D100014017754749%26source%3D48%26refid%3D8%26 _ft_%3Dqid.6801332936706651159%253Amf_story_key.3679825476070951971%253Agroup_id.262666419068%253Atop_level_post_id.10157388149324069%253Acontent_owner_id_new.100014017754749%253Aoriginal_content_id.780706675739917%253Aoriginal_content_owner_id.100014017754749%253Asrc.22%253Aphoto_attachments_list.[780702815740303%252C780703072406944%252C780703292 406922%252C780703462406905%252C780703649073553]%25 3Astory_location.5%253Aattached_story_attachment_style.album%253Aview_time.1583558498%253Afilter.h_nor%253Acta_types.1%26__tn__%3DEHH-R%26cached_data%3Dfalse%26ftid%3D &mdp=1&mdf=1
 
Re: Re: VÚ-CO 1859 Varnsdorf
Jiří Bartoš | email | 7.3.2020 06:27 | id 145013 | nahlásit
Poznáte se ? Nebo někoho ?
 
Re: Re: Re: VÚ-CO 1859 Varnsdorf
IKVČ | email | 7.3.2020 10:52 | id 145016 | nahlásit
Bohužel nepoznal, protože se to nedá rozšifrovat. Asi je nutné foto poslat adminovi a on to zpracuje.
Můžete mi foto poslat na můj e-mail?
o-lin@seznam.cz
 
Re: VÚ-CO 1859 Varnsdorf
Milan Búš | email | 1.5.2020 11:21 | id 146373 | nahlásit
Poslal som Vám mail
 
Re: VÚ-CO 1859 Varnsdorf
Marián kukla | email | 25.10.2020 14:13 | id 150138 | nahlásit
Slúžil som v rokoch 79/81 bola to komicka služba
 
Re: Re: VÚ-CO 1859 Varnsdorf
Marian Lorenc | email | 20.6.2023 16:01 | id 173024 | nahlásit
hladam challanu z PS 3cata zenijni autobagr a buldozer rok 1974
 
Re: VÚ-CO 1859 Varnsdorf
Jiří Kadlec | email | 15.6.2021 23:08 | id 157253 | nahlásit
Já jsem tam také sloužil od. října 1976 do listopadu 1978. Dělal jsem tam poddůstojnickou školu chemickou. 2. patro, velitel podporučík Suchý.
 
Re: VÚ-CO 1859 Varnsdorf
stanislav čejka | email | 17.2.2023 10:52 | id 170829 | nahlásit
Byl jsem tam v r.1968-69.Pro mne a ostatní byl výborný praporčí Křehlík.Asi nepřežil normalizaci...přesto bych se rád o něm něco dozvěděl.Díky za eventuelní reakci..-
 
Re: VÚ-CO 1859 Varnsdorf
M Fabian | email | 29.8.2023 18:21 | id 174120 | nahlásit
Byl jsem zde na PS* v roce 1974.Velitel byl pan Látal jeho syn tam také byl služebně.Velitel Útvaru byl Major Pytlík.Rikali jsme mu náčelník pro boj ve vysoké trávě,pro jeho malou postavu.Ale bylo to v pohodě.
 
Re: VÚ-CO 1859 Varnsdorf
M Fabian | email | 29.8.2023 18:48 | id 174122 | nahlásit
Byl jsem zde na PS* v roce 1974.Velitel byl pan Látal jeho syn tam také byl služebně.Velitel Útvaru byl Major Pytlík.Rikali jsme mu náčelník pro boj ve vysoké trávě,pro jeho malou postavu.Ale bylo to v pohodě.
 
Re: VcÚ-CO 1859 Varnsdorf
Procházka Vladimír | email | 21.12.2023 17:59 | id 175801 | nahlásit
Chci se spojit s kamarády co sloužili rok 1978-80 na rotě TOP
Pamatujete?
IKVČ | email | 17.1.2020 18:02 | id 143778 | nahlásit
Úvodem jen opravím chybu v historii. Není pravda, že "V září 1971 se škola opět reorganizuje na Roční poddůstojnickou školu". V letech 1971 až 1976 byla u útvaru zřízena Roční důstojnická škola (RDŠ), která po přechodu z podřízenosti MV do podřízenosti MNO přešla do Frýdku-Místku.
Útvar měl několik objektů mimo samotná kasárna:
1) autopark vedle kasáren za řekou Mandavou
2) sklad tzv. Severka (u kostela Bez věže)
3) sklad tzv. Štolovna na Špičáku pod hospodou Maruška
4) truhlárnu
5) PZH a překážkovou dráhu
6) sportoviště - tenisové kurty a fotbalové hřiště
7) budovu ubytovací a stavební správy
8) cvičiště pod Špičákem
9) střelnici v Dolním Podluží a využíval i pistolovou střelnici Svazarmu kousek od kasáren na Ulici Pohraniční stráže
 
Re: Pamatujete?
arpád nagy | email | 18.1.2020 07:15 | id 143787 | nahlásit
Máš vynikajúcu pamäť ,ožili sa mi všetky objekty kde sme sa len otočili , včetne strážnych služieb , výcvikov na ,,špičáku" alebo rieka Mandava , stále zmeňujúcu farbu
cez čo sme išli pre naše staré ,,šunky" do autoparku.
 
Re: Re: Pamatujete?
IKVČ | 18.1.2020 11:37 | id 143793 | nahlásit
Mandava už není co bývala, textilky zanikly, postavily se čističky a voda je relativně čistá.
Vedle "opičí dráhy" bývala I. ZDŠ, dnes je tam Policie ČR. A Varnsdorf - ten by jste dnes nepoznal. Vše se za těch více jak 40 let změnilo, my zestárli a zůstaly jen (alespoň pro mě) hezké vzpomínky. Buďte zdráv!
 
Re: Re: Re: Pamatujete?
arpád nagy | email | 18.1.2020 13:42 | id 143800 | nahlásit
Sorry , že som Vás potykal , na jeseň mi to bude len 33 rokov čo som doma😉.Určite každý z Nás spomína len na tie krásne chvýle, a tých bolo hromada.Jednak,že na získanie úprimných kamarátov to bolo vynikajúce prostredie s ktorými sa dodnes stretávame skoro každý rok.Je mi to ľúto , že textilky zatvorili určite to mal zlý dopad na hospodárenie mesta a o pestrosti bežného života ani nerozprávajúc. Fix , že sa sa zmenil pomer chlapov voči nežnému pohlaviu 😢. S tým stárnutím neurobíme nič . To , že kto koľko má je to len hlúpa štatistika , hlavné je aby sme sa cítili dobre vo svojej koži a ešte nám chutí dobré vínko a ešte .... Veľmi ma teší , že stará Mandava má vodu v poriadku a pláve tam veľa rýb. Krásny deň.
 
Re: Re: Re: Re: Pamatujete?
arpád nagy | email | 18.1.2020 13:47 | id 143802 | nahlásit
Tie kódy pred poslaním boli smileyky-
 
Re: Re: Pamatujete?
Maroš | 26.2.2020 15:47 | id 144824 | nahlásit
Akú pamäť, Arpi, veď je to stará guma, čo tam bola všade zajebaná, tak tie svoje zajebávačky pozná jako svoje čižmy !! :D
 
Re: Re: Re: Pamatujete?
arpád nagy | email | 26.2.2020 21:19 | id 144828 | nahlásit
Ahoj Maroš ,
Môžem prehlásit za našich bývalich spolubojiovníkov s ktorými sa dodnes stretávame z okolia ,že nemáme v srdci zlo za ich ,, výkon v práci" , len cítime v duši nostalgie ako sme získali kamarátov a kondície v bahne na špičáku, so startovaním PV3S v autoparku a k tomu v mínusových teplotách -20,25 C,pri rajónoch 100% -ej čistoty(to čo čierne , bude biele , to čo biele nebude, môcť vidieť a získanie priazne žien v Pančave alebo v Pražáku.Na ostatné už s
i nespomenieme.....
 
Re: Pamatujete?
IKVČ | email | 12.2.2020 12:54 | id 144497 | nahlásit
OPRAVA:
ad 3) skladu nábytku pod Špičákem se říkalo "Lutna".
Štolovna byl sklad kostýmů, kulis a rekvizit Městského divadla a nacházel se naproti divadla.
V seznamu jsem vynechal starý autopark, který byl v ulici M. Aleše
 
Re: Pamatujete?
zajic miroslav | email | 14.4.2020 10:17 | id 145973 | nahlásit
V roce 71 az 73 jsem tam slouzil na velitelske cete jako pisar a co je zde napsano je presné.Pamatuju si ty mlade esembacky ,jak prisli do RDS a po roce sli po zkouškách domu jako podporucici.Ale autopark vedle kasáren nepamatuju,ten byl jinde.Meli jsme také sklady v zamku Lipova.Ten dnes vypada !!! M.Z.
 
Re: Re: Pamatujete?
IKVČ | email | 14.4.2020 14:38 | id 145983 | nahlásit
Nový AP se otevřel až v r. 1975. Vzpomeneš si, kde byl starý AP (ukaž na mapě). Co si pamatuješ o Severce?
 
Re: Re: Pamatujete?
Stanislav Čejka | email | 17.2.2023 11:09 | id 170831 | nahlásit
Ale já jsem jako voják v r.68-69 budoval z bejvalý STS autopark ,kousek od hlavní silnice.Byp tam výtečný praporčí Křehlík a Kalivoda a praštěnej mjr Olexa...
Útvarový klub
IKVČ | email | 8.1.2020 10:05 | id 143518 | nahlásit
Sloužil jsem u útvaru v letech 1969 až 1979 nejprve jako voják základní služby a potom z povolání jako Instruktor kulturně výchovné činnosti (náčelník klubu). Velitelem útvaru byl pplk. Pytlík, NŠ mjr. Olexa, ZVP mjr. Štyndl. Možná si někteří vzpomenete na naši útvarovou hudbu ARMA-BEAT, na účast v ASUT ve Frýdku-Místku. Po roce 1976 s přechodem pluku do podřízenosti ZVO Tábor "už to nebylo ono". Vzpomínek mám hodně, jen ta jména se mi po těch letech vytratila. Pokud si chcete zavzpomínat, napište mi na e-mail: o-lin@seznam.cz
 
Re: Rota týlového zabezpečení
Boleslav Kohoutek | email | 13.1.2020 19:39 | id 143659 | nahlásit
U útvaru jsem sloužil od prosince 1978 do prosince 1979 v rotě týlového zabezpečení, v kuchyňském bloku. (Pplk. Kovář, por. Josef Vagner, nprap. Holeček, Honza Kús, Ota Špringer, Šimek a mnoho dalších. Byli jsme mladí a bylo to fajn.
 
Re: Re: Rota týlového zabezpečení
Honza Dick | email | 29.3.2023 00:29 | id 171688 | nahlásit
Kuchař od září 1979 jen rok, pak rok v RPP…
 
Re: Re: Re: Rota týlového zabezpečení
Milan Búš | email | 28.7.2023 22:32 | id 173616 | nahlásit
 
Re: Útvarový klub
IKVČ | email | 17.1.2020 12:07 | id 143765 | nahlásit
Zdravím a jsem rád, že jste se ozval.
 
Re: Útvarový klub
Otakar Flégr | email | 17.2.2020 18:44 | id 144619 | nahlásit
Velitelem útvaru myslím,že nebyl pplk. Pytlík,ten byl politruk-možná později.Na velitele se zeptám Jirsáka nebo Lomského,poradí i fotbalisté Smolenický Štefan nebo Zoser
Pepa se kterými jsem ve Varnsdorfu , neboť jsem zde po vojně našel manželku.
 
Re: Re: Útvarový klub
Stanislav Čejka | email | 17.2.2023 11:13 | id 170832 | nahlásit
Já tam byl v r.68-69 a Pytlík byl politrukem. Přišel jsem tam od Hradní stráže a on mi napsal do vojenský knížky : zařazen do stavu nadpočetný...co může bet lepší ?
 
Re: Útvarový klub
zajic miroslav | email | 14.4.2020 10:22 | id 145974 | nahlásit
No samozrejme ze chci vzpomínat .Chci znat tvoje jmeno,musim te znat.Nekteri kluci z mojeho rocniku to podepsali,jsem zvedavej kterej ty jses?
 
Re: Re: Útvarový klub
IKVČ | email | 14.4.2020 14:32 | id 145982 | nahlásit
IKVČ, dělal jsem na klubu.
Byl jsem také na VČ, spolu s Taubnerem, Šulejem, Kofránkem aj. Už si na jména nevzpomenu.
 
Re: Re: Re: Útvarový klub
miroslav Zajic | email | 6.12.2022 21:24 | id 168679 | nahlásit
Musim te znat ale nemohu si vybavit podobu.Stale se me tam vybavuje vysokej ,cernej kluk,musel bych videt fotku ale urcite ,jestli si tam byl o dost dele,tak zazitku mas asi mnohem vic.No kolem kasaren jezdim casto a pitelku jsem videl ve meste asi petkrat ale nijak zvlast se bavit nechtel.Treba je poznamenanej minulosti ja nevim a pritom jsme si dost rozumeli Co se zminujes o tech jmenech,tak ta padala od mejch mazaku a taky na ne vzpominali ale ty ja nezazil. M.Z
 
Re: Re: Útvarový klub
Ladislav Ihnat | email | 5.12.2022 19:05 | id 168633 | nahlásit
Mirku, kde bydlíš ? Já byl 30 let v NSR, nyní již 12 let v Liberci. Každý rok máme v DC slezinu-třídní sraz a občas tam zajedu k sestře. Ozvi se, zajdem na pivo ? Láďa
 
Re: Re: Re: Útvarový klub
miroslav zajic | email | 6.12.2022 21:18 | id 168678 | nahlásit
No cau Lado.Je to 51 roku,co jsme narukovali a byla to krasna vojna,vid.Ty u Cumplika a ja na velitelske cete.Neco malo o tobe vim,zpravy me dava H.Zahora.Jsem v Jiretine na chate a travim tu duchod ale az se neco bude dit,tak me dej vedet.Se zdravim to zatim jde,doufam ,ze i tobe zatim slouzi.Uzivej duchodu a preju tobe i cele rodine pekne a pohodove Vanoce.Jsem rad,ze si se ozval. M.Z.
Varnsdorf
LoveckýKristoslav | email | 24.11.2019 19:38 | id 142098 | nahlásit
Taky jsem narukoval 1979 do Vojenského útvaru 1859. Rád vzpomínám. Dokonce jsem potkal kámoše Šašinku po tolika letech. Bylo tak hodně kamarádu ze Slovenska a feferonek ( bez urážky,)
1985-1987 Varnsdorf RPP
Tomáš Nevelös | email | 10.8.2019 08:52 | id 139977 | nahlásit
kto tam bol v tom case?
 
Re: 1985-1987 Varnsdorf RPP
Sláva Strnad | 20.8.2019 07:01 | id 140154 | nahlásit
Zdar Tomas... tak my se potkali jen asi 3 měsíce, já pak šel na PŠku a vracel jsem se do Varnsdorfu až od září 1987. Vybavuju si tě takovýho vysmátýho blonďáka pohodáře... desátníka myslím :). Ještě si od vás vybavuju jména Sedlecký, Novotný (autobusák), Hegyi, Szücs....
 
Re: Re: 1985-1987 Varnsdorf RPP
jindra hák | email | 15.9.2019 21:20 | id 140660 | nahlásit
a recitoval jsi mazákům báseň "robotník si z práce hrdo kráčá v tašce nese zavináča?"
 
Re: 1985-1987 Varnsdorf RPP
arpád nagy | email | 29.11.2019 02:27 | id 142214 | nahlásit
Ahoj Tomáš ,
Konečne , že niekoho som našiel z tých čias aj z iných kútov republiky .Mi chalani z južného slovenska už sme veľakrát urobili stretávky v Gabčíkove.Len pár mien z RPP -Csaba Szász ,Fördös Nandi,RCHO-Jakus Dezider,Bögi Palo, z ROTE -Molnár Attila , z RTZ-Kopócsi a ešte ďaľší , môžem poslať aj fotky. Teraz keď sa už našli , mohli by sme tie meidany rozširovať.
p.s. : ešte stále vieš urobiť z ryže cinzáno ?
 
Re: Re: 1985-1987 Varnsdorf RPP
Vladimír Seidl | email | 1.4.2020 15:01 | id 145666 | nahlásit
Ahoj ja som bol na vojne 1986 -1988 a Dezidér jakus bodov tatrovak Fördös sme boli na jednej izbe tá bola spojená so špagatmi dúfam že ste všetci zdraví inak volali ste ma Rici a jakuš bol veliteľ v KŘK jazbili sme na PV3S
 
Re: Re: Re: 1985-1987 Varnsdorf RPP
arpád nagy | email | 25.4.2020 14:20 | id 146244 | nahlásit
Zdar Rici,
Vďaka , že si sa pítal na naše zdravie . Celkom dobre to ide len Nandi Fördös ako kamionista pred štyrmi rokmi v taliansku mal mozgovú príhodu . Je ale obrovským bojovníkom a už to najhoršie má za sebou .Teraz sa už pripravuje na tanec keď (ako som to už písal) máme stretávky s ostatnými kamošmi - spolubojovníkmi zo Žitného ostrova. Deziderovi som hneď volal , že si naňho spomenul .Rovanko som urobil inštruktora v KŘK a pár mesiacov aj technika roty RPP. PV3S to boli ale mašiny v kabínach bola vždy ,,optimálna" klíma .Pamätáš ešte jej TTD .(takticko-technické-data)v tej dobe aj tie sa brali za vojenské tajomstvo.
 
Re: Re: Re: 1985-1987 Varnsdorf RPP
Radek Krinert | email | 27.12.2023 09:50 | id 175975 | nahlásit
Ahoj Vlado, já jsem tam byl taky podzim 86 až podzim 88 na Rota oprav techniky. Když mě paměť slouží Tak to jsi pravděpodobně ty...
 
Re: Re: 1985-1987 Varnsdorf RPP
Tibor Husar | email | 26.9.2020 16:50 | id 149548 | nahlásit
Sevas Árpi, slúžil som na RPP u motýľa. Ak sa nemýlim tak aj ty si bol na tejto rote?! Alebo na RCHO?!
 
Re: Re: Re: 1985-1987 Varnsdorf RPP
Arpád Nagy | email | 12.12.2020 14:17 | id 151291 | nahlásit
Servus Tibor ,
Pamätám sa Ťa , kľudný úprimný chlap . Motýľ - poručík
Madecký , bola aj nejaká pesnička o motýľovi čo sme z bakelitu počúvali na PVS-ke.
 
Re: Re: Re: Re: 1985-1987 Varnsdorf RPP
Míla Putik-Punťa | email | 24.2.2021 01:29 | id 154145 | nahlásit
Tak se nudim , a napadlo mě podívat se na bývalé bydliště.Nevěřil bych tomu , že tady najdu bývalé kamarády.Moc zdravim Arpi a Tome.Myslel jsem , že už o vás nikdy neuslyším.Moc rád bych pokecal , a dozvěděl se něco o vás.To je super.Když budete chtít , můj telefon je 777725407.Tak zatim , a zdravim i ostatní.
 
Re: Re: Re: Re: Re: 1985-1987 Varnsdorf RPP
Arpád Nagy | email | 17.1.2023 04:21 | id 169973 | nahlásit
Ahoj Punťa,
Vždy je dobre keď vieme nájsť niekoho z tých čias.Tvoje číslo uložím a určite sa Ti ozvem.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: 1985-1987 Varnsdorf RPP
Tibor Husar | email | 26.9.2020 17:00 | id 149549 | nahlásit
Sevas Tomi, v tom čase som bol i ja. Pamätáš sa?!
 
Re: Re: 1985-1987 Varnsdorf RPP
Brona | email | 30.10.2020 18:31 | id 150254 | nahlásit
Zdar Tibi, pekne nam to utika, vsak? Jak zijes? Zdravi Brona - Baron Mantinel 😆
VU CO 1859 Varnsdorf.
Miroslav Zajic | email | 13.7.2019 18:45 | id 139325 | nahlásit
Slouzil jsem ve Varnsdorfu 1971-3 jako pisar na velitelske cete.Prijimac jsem mel u sportovni protichemicke roty a to mezi borci ,kteří po prijimaci odchazeli do voj.tel. jednot.Ja hral fotbal,podepsal jsem to do Varnsdorfu a ostal tam.Diky fotbalu jsem nemusel do poddustojnicke chemicke skoly.Vojna ve Varnsdorfu byla pohodova a nebyla vudec mazacka ale takova normalni.Byla to ale vojna,kde se nasli dobri i horsi velitele ale nijake sikanovani ,nebo buzerace ,to ne.Samozrejme pisatele Ihnata znam ,je z Decina jako ja a to všechno co pise ,je naprosta pravda.Byli jsme taky mezi prvnima u letadla ,které spadlo v Srbske Kamenici v unoru 1972 a byl to pro me sok a celkove mazec.Zadne barety jsme nenosili,pouze lodicky a lampasaci brigadýrky,rad vzpominam. M.Z.
 
Re: VU CO 1859 Varnsdorf.
František Střelec | email | 21.7.2019 22:10 | id 139518 | nahlásit
Zdravím Miroslave. Sice jsme sloužili každý v jiných letech, ale píšeš naprostou pravdu. Je neuvěřitelné, že Olexa ještě žije, musí mít dost přes 90?. Ještě se mi vybavuje taky dobrej chlap třeba náčelník autoparku pplk. Přidal, nebo asi starej fronťák nprp. Koníček. Ten mi často dělal velitele vozidla a byl věčně namol. Dobré zážitky. Chystám se co nejdříve po 43letch Varnsdorf navštívit.
 
Re: Re: VU CO 1859 Varnsdorf.
IKVČ | email | 20.1.2020 11:20 | id 143847 | nahlásit
mjr. Josef Olexa už také zemřel.
 
Re: Re: VU CO 1859 Varnsdorf.
Roman Bílek | email | 13.3.2021 13:34 | id 154748 | nahlásit
Ahoj Franto, v r.77 jsme šli spolu do civilu. Vzpomínáš?
Už jsem ti psal ale nevím jestli se to k Tobě dostalo.
Máš spojení na další kluky? Růžička, cikánek Mundy, Olda Mucha, velitel ?, dál si nevzpomenu. Ozvi se a měj krásný den. Roman Bílek, tel.:721857175
 
Re: VU CO 1859 Varnsdorf.
IKVČ | email | 20.1.2020 18:36 | id 143855 | nahlásit
Tak to jsme v Srbské Kamenici ve dnech 26. - 29. 1. 1972 byli spolu (po teroristickém útoku tam spadlo jugoslávské letadlo DC-9 na lince Stockholm-Bělehrad. Všichni zahynuli, přežila to jen letuška Vesna Vulovič, dožila se 66 let a zemřela 2016).
U vojsk CO se nikdy barety nenosily, jen lodičky a brigadýrky (tedy do r. 1990 pokud vím, později možná)
 
Re: Re: VU CO 1859 Varnsdorf.
zajic miroslav | email | 14.4.2020 10:29 | id 145975 | nahlásit
Jo u toho letadla jsem byl mezi prvnima,dovezla me tam tatra pistala a dali me na zada vysílačku s kterou jsem to neumel .Chodilo se v rojnici,sbiraly se svrsky odevu ze stromu a země a nosilo se to na stanoviste stabu v Sr.Kamenici.Ubytovani bylo ve starem baraku u křižovatky a nedostali jsme první den a druhy do oběda vůbec najist.Mistni nam prinesli jen horky caj.Byl unor a dost snehu a velka zima. M.Z.
 
Re: Re: Re: VU CO 1859 Varnsdorf.
IKVČ | email | 14.4.2020 14:28 | id 145981 | nahlásit
Do Srbské jsme přijeli večer už za tmy, mohlo být tak kolem 19 hodiny. Už tam byli příslušníci SNB, štáb byl v hospodě. Na detail stravování si nepamatuji, ale že bychom neměli co jíst? Myslím že alespoň nějaká studená strava zpočátku byla. Byl tam pochopitelně zmatek, ale do rána se to usadilo.
 
Re: Re: Re: Re: VU CO 1859 Varnsdorf.
Ladislav Ihnat | email | 5.12.2022 19:14 | id 168634 | nahlásit
Nás vysadili v lese nad Kamenicí, vítr, mráz a sněhu po kolena. Stáhli jsme se ke krmelci, rozlámali oplocení a založili oheň. Karel Mergleský? myslel že je to planý poplach, maskáče si navlekl na holá tělo. Ta Kamenice, dostali jsme čaj a jinak nic
 
Re: Re: Re: Re: Re: VU CO 1859 Varnsdorf.
miroslav zajic | email | 6.12.2022 21:33 | id 168680 | nahlásit
Lado mas pravdu,byl jsem tam se spojarema asi po sedme vecer,poslali me drevo do kaminek ve vejde a ja slap na mrtvyho chlapa a uz me nikam nedostali.Byl tam zmatek a ze pry to je cvicny poplach a my tam dojeli a draty pretrhany,mrtvoly na silnici prikryty kartonem,zima ,snih a jen piti,jinak nic.Druhej den jsme dostali bidla a strhavali jsme vsechno co uvizlo na stromech ve velke rojnoci.Pak jsem hlidal vecer palubni pristrojovou desku a pilotni kabinu,no hruza.
Zde již nelze dále reagovat
Trošku vzpomínek
Střelec František | email | 7.7.2019 21:29 | id 139157 | nahlásit
Vojáci nazdar! Já jsem ve Varnsdorfu sloužil v letech 1975-1977. Toho času tomu velel pplk.Pytlík, náčelník štábu mjr.Olexa. Dalo by se zavzpomínat více, ale není s kým. První rok jsem jezdil s PV3s, druhý rok s autobusem RTO. Ozve se někdo?
 
Re: Trošku vzpomínek
Miroslav Zajic | email | 13.7.2019 21:18 | id 139327 | nahlásit
Pytlik uz nezije ale Olexa ještě jo !!!!!!!!!!Toho jsem mel rad ,spoustel hruzu ale byl fajn.
 
Re: Re: Trošku vzpomínek
IKVČ | email | 21.1.2020 12:11 | id 143875 | nahlásit
mjr. Olexa zemřel v roce 2019 ve věku 91 let.
Byl to slušný a myslím hodný člověk. Čest jeho památce!
 
Re: Trošku vzpomínek
Berka Jaromír | email | 27.7.2019 19:47 | id 139645 | nahlásit
Ahoj,nastoupil jsem 1.12.76 jako zdravotník ? bydleli jsme 4 doktoři na rotě.Zažil jsem tam leccos od dozorčího kuchyně až po dozorčího útvaru.K důstojnicým
zkouškám jsem nebyl připuštěn.Olexa mi to vysvětlil.
Byl O.K. Ovšem nejlepší bylo ,když dorazily záložky.To se děly věci! Těch různých jmen si pamatuju povícero.
Zdravím ,Mirek
 
Re: Re: Trošku vzpomínek
František Střelec | email | 28.7.2019 22:31 | id 139681 | nahlásit
Ahoj Doktore. Já taky bydlel na zdravotní rotě, od dozorčího stolku doleva a napravo v rohu byla cimra šoférů. Tvoje jméno mi není cizí, ale je to spousta roků. Spíše se mi vybavuje asi jeden z vás. Takový brejlatý, slabší (suchar). Promiň jestli jsi to ty, ale určitě ne. Pak si ještě nemohu vzpomenout na příjmení našeho velitele roty, jmenoval se Jirka asi M.
 
Re: Re: Re: Trošku vzpomínek
Berka Jaromír | email | 29.7.2019 12:55 | id 139696 | nahlásit
Ahoj Františku,
Tebe si matně pamatuju z rozkazů byl jsi nějak hlavní řidič , či co . S náma jezsil většinou Mucha zvaný Muška.Já jsem brýle nenosil , ale měl jsem knír.
Velitel se jmenoval Havelka a nějvětší poděs byl
por. Lenz ?, takovej kovboj.Na rotě byl nějakej Jablončík,nevím funkci a všechny sral.Občas jsem sním jeli do VN do protialkoholní a pak jsme šli na pivo.Pro pivo se taky jezdilo do várnic většinou po kontrole stráží .Asi i ty.V Brně jsem potkal dva kuchaře a pak
Lomíčka několikrát/hlavní lékař/ prodává knihy Grada.
čau Mirek P.S ty jsi odkud ?
 
Re: Re: Re: Re: Trošku vzpomínek
František Střelec | email | 11.8.2019 21:45 | id 140000 | nahlásit
Čau Mirku.
Máš ve všem asi jasno, ano byl jsem starší řidič a jsem ze Šumperka, Olda Mucha z Jablunkova, další saniťák Franta Lant taky od Špk. a Jirka Korous-Třinec. Ty jsi byl určitě jedinej s knírem a gynekolog?????
por.Lenz byl kovbojíček, přimhouřeny oči a frajírek, ale já sním celkem vycházel. Připravoval nás čtyři vojáky na kurz na autobus a já jedinej v Jihlavě udělal, takže v poho. Nevím jistě, ale ten Jablončík byl asi výkonný praporčík roty.
Zdravím Franta.
 
Re: Re: Re: Re: Re: Trošku vzpomínek
Jaromír Berka | email | 21.8.2019 20:18 | id 140183 | nahlásit
Ahoj Františku, Korouse si jasně pamatuju,Lant nevím.Já si nejsem stále jist jestli byl Lenz nebo Venc ??Jablončík ,jak píšeš výkonný praporčík.Jo, já s knírem a gynekolog.
Provianťák nevím jméno?Ještě nějakej prápora ,sklad zbraní a vedl střelecký kroužek.Stále opakoval-že je to k vzteku.Já jezím do Kunčic u St.m.p.Sn.na chalupu.
Někdy jedu přes Šumperk.Na mně kontakt najdeš snadno na netu dle jména Jaromír Berka.Do Vanďáku se
chystám léta. Čau Mirek
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: Trošku vzpomínek
Jaromír Berka | email | 21.8.2019 20:18 | id 140184 | nahlásit
Ahoj Františku, Korouse si jasně pamatuju,Lant nevím.Já si nejsem stále jist jestli byl Lenz nebo Venc ??Jablončík ,jak píšeš výkonný praporčík.Jo, já s knírem a gynekolog.
Provianťák nevím jméno?Ještě nějakej prápora ,sklad zbraní a vedl střelecký kroužek.Stále opakoval-že je to k vzteku.Já jezím do Kunčic u St.m.p.Sn.na chalupu.
Někdy jedu přes Šumperk.Na mně kontakt najdeš snadno na netu dle jména Jaromír Berka.Do Vanďáku se
chystám léta. Čau Mirek
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Trošku vzpomínek
Jaroslav Staněk | 6.8.2019 16:43 | id 139880 | nahlásit
Do Varnsdorfu jsem nastoupil v llednu 75 na PŠku a v dubnu 75 mě vyhodili. Moc už si nepamatuji, ale na Olexu ano. Po třřech dnech mě dali vyvaděče a já nechal venku zametat nějaké dva kluky, kteří na Silvestra utekli a hledal je celý útvar. Ráno šel Olexa do práce a jak je zahlíd tak byl takový čurbes, že na to se nedá zapomenout. Ale zjistil jsem, že on vždy jen pouštěl hrůzu, ale jinak to byl dobrý a férový chlap. To Pytlik byl větší hajzl. Ale jinak byl Varnsdorf fajn.
 
Re: Trošku vzpomínek
Karel Kufa | email | 3.2.2020 14:52 | id 144236 | nahlásit
Ahoj Franto, možná si vzpomeneš na spolubojovníky z chemické roty Josef Bojko,Pavel Fízek, Jindra Niemczyk,Michal Kolínský, Rudolf Buňát, Karel Kufa a kuchaře Jendu Olszara z Třince (vařil perfektní guláše) ten byl u vás na rotě.Nám velel Karel Wenz, na Chem.PŠ Adámek, ale na velitele roty si už nevzpomenu. Písaře nám dělal Pavel Bér. Naši mazáci byli Dušan Petrucha, Zvolánek, Žabka a díl už nic.
Svůj e-mail nemám, měl jsem vždycky služební a teď jsem od 20.1.2020 v důchodu.
ahoj Karel
 
Re: Re: Trošku vzpomínek
František Střelec | email | 12.2.2020 21:04 | id 144510 | nahlásit
Ahoj Karle. Tak jak jmenuješ,všechny si vás jasně
představuji. Trochu mi uniká Kolínský a Bojko. A taky jsi
vyřešil naši nejistotu s Jaromírem Berkou ( Lenz-Venz).
Tak ať jsme všichni zdraví, a můžeme dlouho vzpomínat!
Čau Franta
 
Re: Re: Re: Trošku vzpomínek
Karel Kufa | email | 18.2.2020 12:00 | id 144628 | nahlásit
Čau Franto, Michal Kolínský byl takový silnější nastoupil
k řidičům na Chem.PŠ mám dojem až v roce 76. odněkud ho k nám převeleli. Ještě silnější tmavovlasý byl Ruda Buňát. Josef Bojko myslím, že jezdil Haklem a kamarádil hodně s Oldou Muchou, byli v civilu skoro sousedé u nás na vsi a všichni tři jsme byli spolužáci.
Karel
 
Re: Re: Re: Re: Trošku vzpomínek
Kufa Alois | 23.3.2021 20:39 | id 155132 | nahlásit
Ahoj kluci, kteří jste sloužíli ve Varnsdorfu s Karlem Kufou. Bohužel mám špatnou zprávu. Brácha nás včera navždy opustil. Po krátké těžké nemoci.(Civic -19). Kdo jste ho znali věnujte mu tichou vzpomínku. Díky brácha, bývalý Psal.
 
Re: Re: Re: Re: Re: Trošku vzpomínek
Kufa Alois | 23.3.2021 20:43 | id 155133 | nahlásit
Bývalý Peesak
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: Trošku vzpomínek
František Střelec | email | 25.3.2021 20:59 | id 155193 | nahlásit
Upřímnou soustrat Všem pozůstalím.
Osobně je mi líto,plánoval jsem na letošní léto návštěvu vašeho kraje s možným setkáním se spolubojovníky.
Bohužel.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Trošku vzpomínek
Milan Habrman | email | 8.6.2023 19:48 | id 172838 | nahlásit
Do Vansdorfu som prišiel z VU Fridek Mistek na PS.Oktober 1975 až august 1976.Velitel roty bol por.Sruma,pisarom Pavol Ber, mená na ktoré pamätám:Capek,Nejadzchleba,Purek,Vobornik,veliteľ družstva sa volal Jirko priezvisko už neviem.
 
Re: Trošku vzpomínek
Vladimír Baudiš | email | 10.9.2023 21:22 | id 174305 | nahlásit
Zdarec. Byl jsem tam 1974-1976 tuším RTZ třetí patro? Velitel roty Eda Frýba, písař svob abs.Šafránek. Topinka,Rudla Buňat, Míša Kolínský, J. Žabka, L. Hanyš, atd. Budu rád pokud se někdo ozve díky
1971-1973 VU CO 1859 Varnsdorf
Ladislav Ihnát | email | 5.7.2019 15:29 | id 139103 | nahlásit
Já absolvoval PS a kurz buldozéristů. Druhým rokem jsem měl družstvo 13 kluků. Velitelem roty byl major Čumplík, fajn chlap. Bárta, nadporučík byl jeho zástupcem. Na netu jsou ještě stránky Zelená léta, hledal jsem tam ale žádného z kluků nenašel. Asi můj ročník nesedí u počítače.No a my měli jen lodičky, placky měla tehdy pouze hradní stáž. My spadali jako oni pod ministerstvo vnitra. V předvečer státních svátků jsme jako blbci ve dvojici s jedním policajtem,(VB), hlídali Varnsdorf před vpádem imperialistů.No a z techniky jsme měli jen dva Hakly po Hitlerovi.Viděl jsem také dvě děla, rezavá a bez závěrů, přivezli je chemikům na cvičení. Učili se je umývat!Byla tam u útvaru roční a dvouletá důstojnická škola jak pro vojáky Min. vnitra, tak pro policajty.A Čumplíkovi jsme pod Špičákem postavili rybník.Místo vycházky 5 kubíků jílu ručně s rýčem. Dva ztracené roky !!!
Re: Re: Re: vojenské záchranné útvary
Fűri František | email | 25.6.2019 10:28 | id 138887 | nahlásit
nazdar chlapi ja som z Komarna Fero a služil som na RPP v rokoch 1979 až 1981 a sa pametam že sme stražili aj muničak v s strede mesta vedla internatu same ženy pohoda ozvite sa kto bol na rote v ten čas
 
Re: Re: Re: Re: vojenské záchranné útvary
LoveckýKristoslav | email | 26.12.2019 15:01 | id 143088 | nahlásit
Ahoj v tu dobu jsem tam taky sloužil RPP, Ale nějak si te nevybavuji.
 
Re: Re: Re: Re: Re: vojenské záchranné útvary
Milan Búš | email | 1.5.2020 14:02 | id 146379 | nahlásit
Fero bol vysoký chudý tmavovlasý chlapec, nosil okuliare. Kamarátil sa s Afom Vargom. Spolu s ostatnými chlapcami z Komárna a okolia boli často v dielničke na konci RPP, kde vyrezávali kukučkové hodiny.
 
Re: Re: Re: Re: vojenské záchranné útvary
LoveckýKristoslav | 6.1.2020 09:54 | id 143443 | nahlásit
Jenom se zeptám neříkali jsme ti Hariš. Mám z te doby fotky a koluje tam František ale to mu jsme řikali pravě Hariš.
 
Re: Re: Re: Re: Re: vojenské záchranné útvary
Milan Búš | email | 30.4.2020 19:32 | id 146360 | nahlásit
Ahoj!
Slúžili sme spolu na RPP - dokonca aj Šašinku si pamätám - zo začiatku sa po ňom dosť šlapali mazáci, ale potom sa to ukludnilo. (ten šedivý sa tuším volal Meisner) Ak máš nejaké fotky, daj ich na facebook.
 
Re: Re: Re: Re: Re: Re: vojenské záchranné útvary
František Maurer | email | 15.9.2020 12:04 | id 149298 | nahlásit
Proboha to je let, sloužil jsem 1981-83 na spojrotě pod SKUTREM nadp.Kouba .Šašinku pamatuju,měl obrovské boty a vždycky čněl z řady. Spoj.náčelník mjr.Barniak-fér chlap. V příjmači jakožto tlusťoch jsem musel na bydlo chodit okýnkem.Pamatuju Járu Daniela,byl na podatelně.Ještě Leška z Bučovic. Sloužil jsem skoro celou vojnu na tel.ústředně.Ještě pamatuju Jožo Elčíka z Nitry. Kluci ozvěte se něco podnikneme. Franta
 
Re: 81-82
Jan Kozak | email | 17.6.2021 05:26 | id 157274 | nahlásit
To mne neco pripomina - nebyl ten Jozo Elcik po vykonu trestu? Starsi nez vsichni? Dali mne ho do cety, pamatuju si, ze jsem si na neho daval pozor, i kdyz se zdal OK.
 
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: vojenské záchranné útvary
Jarda Daniel | email | 31.10.2021 09:20 | id 159500 | nahlásit
Ahoj Fando,po dlouhé době jsem si zavzpomínal na náš útvar a tak jsem si sedl a koukám co se s ním stalo. Prohlížím co kdo zde píše a ejhle :) kamarád Fanda. Tak co jak se ti daří a co zdravíčko? Já zatím ještě dělám v Jihlavských kovarnách, mám ještě 3 roky a 4 měsíce do důchodu. Hlavně se ho dožít a prožít :). Taky jsem hledal kontakty a nic. Akorad asi po roce co jsme byli v civilu mě navštívil Mlejnek. Pokuď se tu ještě koukneš ozvy se neco vymyslíme. Zdar Jarda
 
Re: Re: Re: Re: vojenské záchranné útvary
Milan Búš | email | 30.4.2020 19:18 | id 146359 | nahlásit
Ahoj Fero - som z Nitry
Slúžili sme spolu na RPP a dalo by sa povedať, že sme boli kamaráti. Ja som bol pol roka na PŠ v Uherskom Hradišti a potom som robil na rote výkoňáka.
Na vojnu som nechcel ísť a nechcel som tam byť, lenže som musel. Útvar CO bola príležitosť, ale velenie to zrejme nepochopilo, a snažili sa z toho mať elitný bojový útvar. To sa im ale zjavne nedarilo najme kvôli žalostnému stavu veliteľského zboru, ale aj mužstva.
Inak mesto Varnsdorf bolo pre vojakov základnej služby geniálne - tam si nenašiel frajerku len ten kto nechcel. S vojákem netančím bolo na diskotékach neznámy pojem. Hrával som tiež v armádnej kapele ArmaBeat spolu s geniálnym pražským gitaristom Honzom Dykom (netuším čo s ním teraz je) a chodili sme hrávať do klubov pre dievčatá z odevných fabrík a na jedného vojaka pripadalo desať dievčat - no paráda.
Vzpomínám na rok 1989 až 1991
Břetislav Grmela | email | 17.3.2019 00:44 | id 136607 | nahlásit
Tož nedá se zapomenout na dobu 20 měsíců co jsem zde byl coby sběrač raněných , docela rád bych se někdy zase potkal z někým co tam v tu dobu také byli a zavzpomínal , doprčic toto uteklo. Někdy peklo ale jinak nakonec pohoda , fajn parta. Franta , Leoš , Petr , Michal a další a další , mám i nějaké foto ale kontakty už žádný. No plácal jsem tam i zednickou , tak nějak ulévárna , no prostě už jen vzpomínám :)
 
Re: Vzpomínám na rok 1989 až 1991
Peter Gabrik | email | 18.8.2021 20:05 | id 158365 | nahlásit
Ahoj bol som tiež na vojne Varnzdorf 1989 az 1991 bol som na rcho ale naviem kde ta zaradiť ja som Gabrik Peter Humenné bolo nás veľa východniarov ozvi sa keď budeš chcieť.
 
Re: Vzpomínám na rok 1989 až 1991
Petr Bartáček | email | 31.10.2021 20:27 | id 159511 | nahlásit
Ahoj, těchto leletech jsem také sloužil ve VDF. Rád bych se s někým setkal a pokecal.
 
Re: Re: Vzpomínám na rok 1989 až 1991
Vladislav Huťka | email | 8.2.2022 19:10 | id 162450 | nahlásit
Poslal jsem ti nějaké fotky.
 
Re: Vzpomínám na rok 1989 až 1991
Vladislav Huťka | email | 8.2.2022 19:09 | id 162449 | nahlásit
Přesně tak Břeťo.
Rora oprav techniky
Rothbauer Petr | email | 15.3.2019 00:52 | id 136530 | nahlásit
Já zde sloužil 1986 - 1989 na rotce. Jako spojovací mechanik, pod nadporucikem Schovajsou, jestli si to tedy dobře pamatuji.
 
Re: Rora oprav techniky
Sláva Strnad | 17.6.2019 15:57 | id 138692 | nahlásit
Tak Varnsdorf, to byla fakt kapitola..... tolik idiotů pohromadě jsem od té doby nepotkal. Z ROTky si pamatuju Romana Volfa z Plzně, dělal výkoňáka. Já byl na RPP 1987 - 1988 pod ppor. šplhounem Madeckým. Velitel útvaru komouš jak bič Reiber. Jeden z mála slušnejch lampasáků npor. Topitsch a pak ještě asi dva, jinak 90 % psychopatů :-))
 
Re: Re: Rora oprav techniky
Honza | email | 18.6.2019 14:35 | id 138708 | nahlásit
Tak,hlupák se v tobě nezapře.Žádná sláva. H
 
Re: Re: Re: Rora oprav techniky
Sláva Strnad | 19.6.2019 16:27 | id 138731 | nahlásit
Sláva je moje jméno, chytrolíne lampiononovej :))
 
Re: Re: Re: Rora oprav techniky
Petr | 6.7.2019 16:18 | id 139117 | nahlásit
Jen doplnění pan Reiber se stal poslancem za KSČM a i v roce 1992 se jeho politická orientace nezměnila, jen už nám říkal pane a ne soudruhu.
 
Re: Re: Re: Re: Rora oprav techniky
Peter Gabrik | email | 18.8.2021 20:14 | id 158366 | nahlásit
Raiber fu ha ten má stale posielal do b
Väzenia bolo to ale super partia stále pivko a veliteľ roty Mraček ,Kotasek,Richtalik.Fajn bolo!
 
Re: Re: Rora oprav techniky
Zdenek Zitko | email | 8.8.2019 09:07 | id 139917 | nahlásit
Jo Jirka Madecký mě taky sral 1986 az 88.ale prezili jsme to
 
Re: Re: Re: Rora oprav techniky
Tibor Husar | email | 26.9.2020 18:58 | id 149551 | nahlásit
Čau Zdenku, potom sme boli spolu na rote u "motýla" ;)
 
Re: Re: Re: Re: Rora oprav techniky
Zdenek zitko | email | 8.11.2020 08:22 | id 150429 | nahlásit
Ahoj,jo pamatuju si te,moc kluku jsem tu nenase
 
Re: Re: Re: Rora oprav techniky
Arpád Nagy | email | 17.1.2023 04:51 | id 169974 | nahlásit
Ahoj Zdenek,
Madecký , myslím , že v rokoch 85-87 mal hodnosť poručíka.Vieme čo je sním?
 
Re: Re: Rora oprav techniky
Zdenek Zitko | email | 8.8.2019 09:15 | id 139918 | nahlásit
vzpominam si zes si mel dobrou přezdívku
 
Re: Re: Rora oprav techniky
OLIN | email | 18.2.2020 11:51 | id 144627 | nahlásit
Víte co je pane Strnade zajímavé? Že těmi idioty byli v ČSLA vždy vojáci z povolání.
Já jsem u útvaru poznal tolik idiotů, ožralů, flákačů, nevzdělanců, hlupáků, primitivů, podrazáků, udavačů, šikanistů, rachitických neduživců a neschopných z řad vojáků základní služby, že by to byl dlouhý seznam. Takových byla ale marginální menšina, absolutní většina byli inteligentní, slušní, disciplinovaní a pracovití vojáci, na které bylo spolehnutí.
A nejsem pravděpodobně sám, kdo by vám potvrdil, že ti, kteří na službu v armádě nejvíc nadávají, byli zároveň těmi nejhoršími vojáky.
 
Re: Re: Re: Rora oprav techniky
Sláva Strnad | 25.2.2020 12:17 | id 144801 | nahlásit
Zdravím a reaguji .... naprostý souhlas ... neměl jsem na mysli a priori "lampiony", u záklaďáků to bylo stejné. Myslel jsem to obecně a byl to zvláštní fenomén vojny za totáče. A možná díky této vysoké koncentraci lidských typů, které uvádíte výše, jsem byl do dalšího profesionálního života maximálně proškolený. Dva roky nesvobody ale nikdy nepřekousnu... nebyl jsem žádný kriminálník, naopak poté profi kriminalista.
 
Re: Re: Re: Re: Rora oprav techniky
OLIN | email | 25.2.2020 20:12 | id 144809 | nahlásit
U profi kriminalisty předpokládám, že si uvědomuje, že tento "zvláštní fenomén vojny" nebyl jen jevem v ČSLA, tedy armádě za totáče, ale že se vyskytoval (vyskytuje) v armádách států celého světa. Nevyhnul se třeba ani francouzské cizinecké legii, ani té americké. Vyskytuje se dokonce i v civilních zařízeních - školách, internátech, pracovištích a nepochybuji, že i u PČR. Dnes, 30 let po totáči, řádí tento fenomén snad s ještě větší silou.
Řeči o tom, že ZVS byla dobou nesvobody, ztracenými roky apod. považuji za klišé a jednostranný, neobjektivní pohled. Třeba já jsem takového dojmu nenabyl.
Za těch 40 let existence povinné vojenské služby prošly jednotkami ČSLA doslova MILIONY mladých chlapců, kterým vojna neublížila a kteří dokázali v přípravě na obranu vlasti z dnešního hlediska nepochopitelné schopnosti, dovednosti i vlastnosti. Pro mě to byli hrdinové. Já k nim mám úctu a smekám. To platí jak pro záklaďáky, tak i pro "lampiony". Těch neschopných blbců byla na obou stranách marginální menšina.
Přeji zdraví, štěstí a dlouhá léta. Mějte se fajn!
 
Re: Re: Re: Re: Re: Rora oprav techniky
Rudo | email | 25.2.2020 21:17 | id 144810 | nahlásit
S vasim nazorom, poznanim plne suhlasim. ZVS u PVOS r71-73.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: Rora oprav techniky
Sláva Strnad | 2.3.2020 11:42 | id 144904 | nahlásit
Díky a s mnoha vašimi vyjádřeními souhlasím, nicméně přestože ve Varnsdorfu jako takovém mi bylo fajn, tak to byl dvouletý NEDOBROVOLNÝ pobyt, a půl roku by bohatě stačilo :-D
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Rora oprav techniky
Emil | 24.4.2022 10:00 | id 163893 | nahlásit
Zdravim te, Barone, delals mi velitele v prijimacu a byla s tebou sranda a nad nikoho ses nepovysoval, vazili sme si te. Este Mariana Pistanskyho. Mas pravdu, ze to bylo nekdy jak v base, 2 roky mladi v prdeli a devet z deseti gum byli totalni picusove. Ozvi se na 776000297, zvu te do Hradista na vinko !
Emil
 
Re: Re: Re: Rora oprav techniky
Tonda Čmelák | email | 6.5.2022 19:02 | id 164177 | nahlásit
Oline Oline, jak neco takovyho muzes vypustit z hube? Nejhorsi vojaci bevali dycky lampasaci !!! Ti nezvladali na proverkach ani desetinu toho co my!!!!!
A esce to byli skoro seci pripady pro psychiatra 😅
 
Re: Re: Re: Rora oprav techniky
Arpád Nagy | email | 17.1.2023 04:55 | id 169975 | nahlásit
Úplny súhlas.
 
Re: Re: Rora oprav techniky
Vladimír Seidl | email | 1.4.2020 15:07 | id 145667 | nahlásit
Mali ste aj veliteľa Uhrika. Ten bol super
1986 1988
 
Re: Re: Re: Rora oprav techniky
dvorsky | email | 22.10.2020 19:06 | id 150086 | nahlásit
nemate prosim kontakt na uhrika dekuji
 
Re: Re: Re: Re: Rora oprav techniky
Vladimír Seidl | email | 27.10.2020 23:11 | id 150186 | nahlásit
nie nemam ale viem že pochádzal z Dražoviec pri Nitre
 
Re: Re: Re: Rora oprav techniky
Radek Krinert | email | 27.12.2023 10:15 | id 175977 | nahlásit
Zdravím tě toho jsem měl prvním rokem tak odešel a nastoupil schovajsa.. uhrik byl super chlap.. jezdil jsem s ním odpravovat auta k jeho kamarádovi ve Varnsdorfu.. taky mě mazaci povyšovali Jako posledního
 
Re: Rora oprav techniky
Radek Krinert | email | 27.12.2023 10:09 | id 175976 | nahlásit
Ahojky tak to jsme pravděpodobně byli spolu na té rotě pod schovajsou..
VU CO 1859 RCHO
Milan Huml | email | 6.11.2018 06:51 | id 132835 | nahlásit
Taky jsem tam sloužil 1981až 1983 barety nepamatuji.
 
Re: VU CO 1859 RCHO
karel Šebesta | email | 27.1.2019 14:54 | id 135228 | nahlásit
Tak to jsme sloužili spolu, já 82-83 na jeden rok coby špagát na RPP - rota předlékařské pomoci. Velitel podporučík Burian, za vlády majora Hodbotě.
 
Re: Re: VU CO 1859 RCHO
LUBOS Cervinka | 26.5.2020 06:54 | id 147002 | nahlásit
TAKE JSEM SLOUZIL R.1982 - 84 NA RTZ,VEL.ROTY BYL V.HOLAN, NEBYL JSTE P.SEBESTO Z JIHU? JESTLI SE NEPLETU TAK JSME SPOLU KECALI O HOKEJI. NA CO SI CLOVEK NEVZPOMENE,ZDRAVIM VAS.🖐🍀
 
Re: Re: Re: VU CO 1859 Rtz
Karas jan | email | 17.1.2022 22:44 | id 161715 | nahlásit
Cav lubosi zdravi ya kuchar jan karas kosti ek dama ako? Odpis daco ako sa mas pozdrav aj jirku firbacha
 
Re: Re: VU CO 1859 RTZ
Karas jan | email | 17.1.2022 22:40 | id 161714 | nahlásit
Karle pametas na kuchara Karasa jana a Petra jozefa
 
Re: VU CO 1859 RCHO
Jan Kozak | email | 23.4.2020 16:51 | id 146203 | nahlásit
81-82, jako spagat u spojaru. Moc si nepamatuji, mel jsem rotu (2 cety) a obcas daval hlaseni za cely pluk.
Nade mnou byl nadpocurik (tak jsem mu rikal) ale jmeno si uz nepamatuji (Kouba?), mel rad klasickej rock...taky jsme hravali tenis, bylo tam par kurtu.
Skoro vsichni lampasaci byli zeleni mozci, kolikrat to bylo az srandovni. Politruk pplk nam vykladal ze do 5 let dozeneme a predezeneme USA, a ze to dela pro nas.
Mam par fotek. Od te doby jsem tam nebyl.
 
Re: Re: VU CO 1859 RCHO
František Maurer | email | 15.9.2020 12:10 | id 149300 | nahlásit
Pamatuju si tě, nosil jsi brejle. Nadp.Kouba,neboli SKUTR nejvíc nám nadával do čumáků. Pořídil si modrou škodu 1000 MB a vždycky stál u dévétarny a vozil lampasáky. Miloval Led Zepelin a pořádal na kinosále fonotéky. Byl jsem u něho jednou doma,vlastnil snad tisíc desek.
 
Re: Re: Re: VU CO 1859 RCHO
Jan Kozak | 18.9.2020 05:32 | id 149365 | nahlásit
Tak to jsem nebyl ja. Brejle nenosim, ani tehdy. U Kouby jsem doma byl nekolikrat, byl asi LGBT, aspon jsem mel ten pocit. Ja ani nevim jestli nebo jaky mel auto, nikdy jsem zadny nevidel. Ani si nevzpominam ze by hral desky na kinosale. Mozna az dalsi rok? Vzpominam si, ze
par nas odmonovalo na zimu desku s kosem na basketball a pridratovali jsme to ve skole na kopci - s povolenim kasaren i skoly - a chodili tam hravat celou zimu. Bohuzel si ted nevzpomenu ani na jmena ostatnich spagatu....bylo nas tam tehdy kolem deseti. Tenis jsem hral s mladym npor Navratilem (?).
 
Re: Re: VU CO 1859 RCHO
Karel Šindler | 4.8.2021 23:33 | id 158091 | nahlásit
Já jsem sloužil od roku 1981 - 1983 . Nejdříve jsem byl chvíli na RPP a po přijímači jsem šel na spojovací rotu , kde byl velitel Jarda Kouba . Sloužil jsem s Robertem Bakytou na rádiu . Bylo hned vedle devěťárny . V roce 1983 nás poslali na žně , protože tam byly tři mimořádné události . Zástupce Kouby , už ani nevím jak se jmenoval spáchal sebevraždu na ubytovně , prý ho nechtěli pustit do civilu , pak se jeden voják utopil v rybníku a třetí byla jak Osuch pohlavně zneužil nějaké malé holčičky , pak si šel do muničáku pro samopal a chtěl utéct , jenže než stačil přelézt plot tak ho zastřelili .Nemohli jsme chodit ani na vycházky , protože by nás místní za to utloukli .Na tebe si pamatuju a ještě na jesdnoho špagáta , nevím jméno , ale říkali jsme mu sup .
 
Re: Re: Re: VU CO 1859 RCHO
Jan Kozak | 17.8.2021 04:48 | id 158337 | nahlásit
Tak to jsem teda prisel o moc. 81-82 se nic extra nedelo, aspon si nevzpominam. Toho Supa si matne pamatuju taky - hubenej kluk s dlouhym krkem a cerny vlasy. Prezdivka pasovala. Ten zastupce Kouby byl spagat nebo vojak z povolani? Za mne Koubu zastupoval spagat - velitel radiove cety - coz pripadlo na me. Mozna to pak zmenili, nevim. Nekde mam fotku jak pochodujeme jako rota, poskladali nas dle velikosti, akorat Kouba moc do cela nepasoval...
 
Re: Re: Re: Re: VU CO 1859 RCHO
Karel Šindler | 20.8.2021 22:42 | id 158390 | nahlásit
Zástupce Kouby byl voják z povolání a říkalo se , že chce jít do civilu , nechtěli ho pustit . Dal si jeden drát na ruku , druhý na nohu a druhý konec do zásuvky . Hrůza . Bydlel na ubytovně .Měl jsem taky nějaký fotky , ale nevím kam přišly . Škoda , byla to památka . Jo taky jsem koukal , že Kouba má ve Varnsdorfu nějaký klub . Našel jsem to na facebooku .
 
Re: VU CO 1859 RCHO
Jan Kozak | 23.8.2021 05:06 | id 158436 | nahlásit
O kousek vys na teto strance nekdo zminil jmeno - Jozo Elcik - pamatujes si ho?
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: VU CO 1859 RCHO
Karel Šindler | 24.8.2021 20:30 | id 158499 | nahlásit
Dole psali , že už nelze reagovat , tak reaguji o článek výš . Elčíka si pamatuju , tvář už ne , ale myslím , že byl trochu starší než mi . Z mazáků si pamatuju Mlejnka , ten nosil brýle , takový plašan a Nagy byl Maďar , snažil ze sebe dělat mazáka , ale moc mu to nešlo . Nejpohodovější byl můj velitel družstva Lešek . Myslím , že se jmenoval Tonda .Jak do nás cpali morseovku , tak si jí pamatuju dodnes .
 
Re: Re: Re: Re: Re: VU CO 1859 RCHO
Jan Kozak | 26.8.2021 02:50 | id 158523 | nahlásit
Tak to jsme tam byli spolu 81-82. Elcik - jak jsem psal nahore - byl propusten z vazby a musel si dodelat vojnu. Byl dokonce starsi nez spagati. Daval jsem si na neho pozor, ale nic se nestalo. Byl OK. Mlejnka nevim, Nagyho jo - hodne se snazil byt frajer, ale moc mu to neslo. Jednou jsem mu kvuli sikanovani zakazal vychazku a pak uz dal pokoj. Leska si myslim pamatuji - stihlej blondak?
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: VU CO 1859 RCHO
Jan Kozak | 26.8.2021 17:15 | id 158531 | nahlásit
Tak jsem si Koubu nasel na webu - napsals ze ma nejaky klub - a on mne odpovedel. Prej si nas pamatuje. Nebyl ten Sup - Janda?
Kouba mne napsal, ze v 83 uz nevelel spojr, ale byl spojovaci nacelnik a skutecne mel zastupce vojaka z povolani.
 
Re: Re: Re: Re: VU CO 1859 RCHO
Jarda Daniel | email | 31.10.2021 09:42 | id 159501 | nahlásit
Ahoj Jendo, tebe si pamatuji moc dobře. Byl jsi takový simpaťák, ale my jsme byli před tebou opatrní neboť jsi byl více s lampasáky. Tvů obličej si pamatuji, mám dojem že jsi byl takový blondák. Já sloužil od roku 80 na ústředně telefoní a druhým rokem jsem byl na podatelne. Prostě vojna neco jako ,,Prase v žitě,, :) Jožo Elčíka si pamatuji moc dobře bylo 6 let starší s nikým se nesral a vše měl na háku. Další kluci byli Fanda Maurer, Rech,Leško, Mlejnek, humusák Pivoňka, Coufal, Nagy atd a velitele čety jsme měli supa- Jandy :( to byl poděs. Vzpomínam když jsme kopali zakop pro véesku a nestihli jsme to ( v JIřetíně) a on nám potom řekl, že kdyby jsme kopali 25 hodin deně tak jsme to stihli :) . Měj se fajn a hodně zdraví
 
Re: Re: Re: Re: Re: VU CO 1859 RCHO
Jan Kozak | 4.11.2021 20:55 | id 159580 | nahlásit
Sup mel MatFyz. Takze musel byt trochu divnej, to uz proste patri k tomu.
Ja si nemuzu vzpomenout ani na jmena dalsich spagatu co tam byli se mnou, akorat ten Janda byl zminen.
Holt uz je to par let.
Pokud si Ty pamatujes nejake detaily, tak to sem napis, treba mne to pomuze a mozna nepomuze, clovek blbne.
Diky a mej se fajn.
Zde již nelze dále reagovat
VU CO 1859.
Marian | email | 30.9.2018 12:59 | id 132061 | nahlásit
Sluzil som u tohoto utvaru CO 1859 v roku 1973-74.Absolvent PS a kurz bagristu.Tymto by som chcel pozdravit kamaratov ktory vtedy somnou sluzily.Velitel roty kpt.Barta.Vtedy sme nosili na hlavach lodicky.
Vojenské záchranné útvary
Jan | 13.6.2018 21:16 | id 129557 | nahlásit
Bohužel význam specializovaných vojenských záchranných útvarů, byl a stále je nedostatečně doceňován. I když se jednalo o významný prvek, zejména v případě likvidace následků různých živelných katastrof a velkých průmyslových havárií, byl tento samostatný druh vojska v podstatě zlikvidován. Po roce 2004, kdy byla zrušena základní vojenská služba, došlo k dalšímu významnému oslabení této složky armády, kdy některé jednotky byly převedeny pod ženijní útvary AČR a některé úplně zrušeny a část techniky předána Hasičským záchranným sborům.
Do roku 1989 vojáci CO nosili černé barety (jako příslušníci technických vojsk). V 90.letech , kdy vzniklo celkem 5 samostatných Záchranných brigád, nosili jejich příslušníci barety výrazně oranžové barvy a pracovní(zásahové) stejnokroje světle šedé barvy.
 
Re: Vojenské záchranné útvary
Václav | email | 7.9.2018 20:49 | id 131651 | nahlásit
Pouze poznámka: byl jsem u tohoto pluku ve Varsdorfu (základní vojenská služba) od r. 1986 do r. 1987 a žádné černé barety jsme nenosili.
 
Re: Re: Vojenské záchranné útvary
Václav | email | 7.9.2018 20:58 | id 131653 | nahlásit
Dokonce ani barety si nepamatuji - pouze klasické lodičky a placky".
 
Re: Re: Re: Vojenské záchranné útvary
Martin | 4.1.2019 19:15 | id 134585 | nahlásit
Přesně tak, za komunistů jsem tam chodil kolem kasáren jako malý kluk a vojáky jsem se zájmem pozoroval. A opravdu, v té době to byly lodičky a placky.
 
Re: Re: Re: Re: Vojenské záchranné útvary
Jan | 5.1.2019 10:57 | id 134596 | nahlásit
Jste chlapi moc mladí. Různobarevné barety byly hitem ČSLA ( v omezené míře i PS) koncem 60. a začátkem 70.let. Pak přetrvaly(červené)výhradně u samostatného výsadkového pluku , průzkumných praporů jednotlivých divizí a jednotek zvláštního určení, kde to mělo hlubší tradici.
 
Re: Re: Re: Re: Re: Vojenské záchranné útvary
veesák | 18.6.2019 21:25 | id 138716 | nahlásit
V tom případě si jistě Jane pamatuješ donášení odznaků Vnitřní stráže na vycházkových stejnokrojích. Vojáci vojsk MV barevné barety ("červené", zelené, modré, černé, hnědé, pískově žluté) nenosili. Od roku 1976, po převedení pluků CO pod MNO, byly donášeny černé barety příslušníky tank.útvarů.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Vojenské záchranné útvary
Milan | 6.2.2019 17:23 | id 135544 | nahlásit
Já tam v té buzeraci sloužil v r.1987-89 s vel.roty por.Mráček.Potvrzuji jenom lodičky a placky.
 
Re: Re: Re: Vojenské záchranné útvary
jindra hák | 12.2.2019 19:33 | id 135739 | nahlásit
pod mráčkem jsem sloužil 84-86 to byl dobrej exot
 
Re: Re: Re: Vojenské záchranné útvary
Miro | email | 19.4.2020 14:11 | id 146101 | nahlásit
Aj ja som bol v roku 87_89 a tiež RChO .
 
Re: Re: Re: Vojenské záchranné útvary
Miro | email | 19.4.2020 14:18 | id 146102 | nahlásit
Milan tak to sme museli biť spolu 87_89 RCho.
 
Re: Re: Re: Vojenské záchranné útvary
Vladimír Seidl | email | 15.1.2021 22:05 | id 152681 | nahlásit
ja som bol 86-88 na RCHO tak sm sa ai stretli
 
Re: Re: Vojenské záchranné útvary
jindra hák | 12.2.2019 19:34 | id 135740 | nahlásit
tak to jsme tam byli chvíly spolu já byl na RCHO a šel jsem domu 23.12.1986
 
Re: Re: Re: Vojenské záchranné útvary
Petr Horký | email | 1.6.2019 11:21 | id 138382 | nahlásit
Zdárec chemici,
pod Mráčkem jsem též na RCHO sloužil podzim1986-1988. Na tebe si pamatuji.
 
Re: Re: Re: Re: Vojenské záchranné útvary
Vladimír Seidl | email | 1.4.2020 15:15 | id 145668 | nahlásit
Peter mi sme boli spolu na vojne a bol si aj u mňa pamätáš si
Si robil na železnici
 
Re: Re: Re: Re: Re: Vojenské záchranné útvary
Ján Kopera | 19.6.2020 15:18 | id 147578 | nahlásit
Ahoj Vlado, slúžil som u RCHO, bol si môj starý, spal som nad tebou na bydle ak si pamätáš. Jazdili sme spolu na PV3S v kařetka. Rád na to spomínam a pozdravujem ťa.
Tvoj ročník - Backa, Jánošík, Hurban, Horký...
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Vojenské záchranné útvary
jindra hák | email | 15.9.2019 21:18 | id 140659 | nahlásit
mě taky pustili 23.12.1986 lechce jsem nasluhoval
 
Re: Re: Re: Re: Vojenské záchranné útvary
Vladimír Seidl | email | 15.1.2021 22:08 | id 152682 | nahlásit
Ahoj jindra ja si ťa pamätám asi nebol si troska nižší
 
Re: Re: Re: Re: Re: Vojenské záchranné útvary
Michal Medvíď | email | 12.9.2021 18:05 | id 158787 | nahlásit
Jasně že byl nižší. Vím to, protože jsme tam spolu byli něco přes dva roky :-D
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Vojenské záchranné útvary
arpád nagy | email | 29.11.2019 02:40 | id 142215 | nahlásit
Ahoj Jindra ,
Pamätám Vás z RPP 85-87. Ako ten Váš ,,velitel"
pri nástupov na buzeráku stále kričal : ,,Háku,Pletánku - máte po 3"
 
Re: Vojenské záchranné útvary
Jaroslav Staněk | 6.8.2019 16:48 | id 139881 | nahlásit
Blbost, byl jsem u CO v Kutné Hoře 74-76 a měli jsme lodičky, žádné barety. Nepleteš si to s PTP?
 
Re: Re: Vojenské záchranné útvary
Marian Lorenc | email | 9.12.2019 10:46 | id 142455 | nahlásit
Jaroslave,a Jardu Novaka si poznal?Sluzil v K Hore V r.73-75 .a tiez so mnou bol v PS a kurz bagistu vo Varnsdorfe v 74 roku.Velitel roty npor.Barta prezivka Hydrant.Velitel druzstva slob.Kaluznicin a des.Hrdina Ahoj.Marian Lorenc.
 
Re: Re: Re: Vojenské záchranné útvary
M .Fabian | email | 29.8.2023 18:47 | id 174121 | nahlásit
já si tě pamatuju. Kudrnatej kluku.
 
Re: Vojenské záchranné útvary
Vladimír Seidl | email | 27.10.2020 23:24 | id 150187 | nahlásit
Len Lodičky sme nosili baranice a šiltovky na vychádzky
 
Re: Vojenské záchranné útvary
Vladimír Seidl | email | 27.10.2020 23:24 | id 150188 | nahlásit
Len Lodičky sme nosili baranice a šiltovky na vychádzky


Přidáváte nový komentář
plus okno minus
... lze napsat ještěznaků
Ochrana proti spamu. Napište číslo stodvacet:


   


  • hvězdičkou * jsou označena povinná pole
  • maximální délka textu komentáře je 2000 znaků
  • odřádkování textu komentáře (ENTER) zůstane zachováno
  • HTML tagy nebudou použity
  • WWW adresy budou automaticky převedeny na odkazy
  • reagovat lze pouze do 5 úrovně
  • vyhrazujeme si právo smazat nevhodné příspěvky

4. pluk CO Varnsdorf - VÚ 1859

Okres: Děčín

GPS: 50°55'6.901"N, 14°37'14.825"E

Najít na mapě

4. pluk CO Varnsdorf (VÚ 1859) spadal pod přímé velení Západního vojenského okruhu v Táboře.

Vojska CO jsou u veřejnosti málo známá. Moc lidí asi ani nebude tušit, že původně tato složka patřila od svého vzniku 13.7.1951 do působnosti MV a až 1.2.1976 byla převedena do podřízenosti Štábu CO ČSSR.

Historie těchto kasáren a potažmo tohoto útvaru je tudíž blízce spjatá právě s Ministerstvem vnitra, který areál začalo používat na počátku 50. let, kdy zde sídlila ŠDZ PS a VS. Asi od roku 1958 se tam nacházela PŠ VS MV (Poddůstojnická škola Vnitřní stráže MV), která zde byla do roku 1963. Od září tohoto roku pak byl areál volný pro pluk CO.
Pojďme se ale věnovat historii 4. pluku CO:
Vytvářeni jednotek CO spadá již do poloviny roku 1951. Stěžejní je však říjen 1955, kdy došlo ke sloučení Spojovací a protichemické roty Brno a Ženijní roty Praha a vzniká PŠ-CO v Ústí n/L.
- rok 1963 dochází k reorganizaci školy, která dostává název Technická poddůstojnická škola vojsk MV. V září 1966 se TPŠ MV stěhuje jako PŠ CO z Ústí do Varnsdorfu...
- 1. 5. 1973 přejmenován na 4. školní pluk CO
- pro potřebu RDŠ je uvolněna budova ošetřovny (ta se stěhuje do levé části přízemí ubytovacího bloku, ve zbytku je ROT). RDŠ jako součást útvaru působí ve Vdf od 1. 9. 1971 do 30. 6. 1976, kdy se stěhuje do Frýdku-Místku. Ošetřovna se vrací do "své" budovy.
- 1. 1. 1976 útvar převeden z podřízenosti MV do přímé podřízenosti MNO
- 1. 10. 1976 přechází do podřízenosti velitelství ZVO Tábor
- 1. 11. 1991 reorganizace na 11. vojenský záchranný pluk CO
- 13. - 14. 12. 1993 přechází do podřízenosti Hlavního úřadu civilní ochrany (dříve obrany)
- 30. 6. 1994 přečíslován na 73. záchranný pluk CO
- duben až červen stěhování do Rakovníka
- 1. 1. 1997 reorganizace na 73. záchrannou a výcvikovou základnu

V současnosti je areál kasáren využíván jako ubytování pro seniory a sociálně slabší občany.

A2018-06-13 15:12:22 U2020-03-19 18:42:23 TG0