Objekty ČSLA

« Zpět | Jdi na seznam | Obnovit | Vaše komentáře (233)

(pro změnu obrázku můžete použít CTRL + šipky ↔ numerické klávesnice)
51 foto (J.Smutný) z celkových 80

Foto 51
A ještě jeden snímek z přehlídky techniky VÚ 9108. Rok 1965.
Foto 1 Foto 2 Foto 3 Foto 4 Foto 5 Foto 6 Foto 7 Foto 8 Foto 9 Foto 10 Foto 11 Foto 12 Foto 13 Foto 14 Foto 15 Foto 16 Foto 17 Foto 18 Foto 19 Foto 20 Foto 21 Foto 22 Foto 23 Foto 24 Foto 25 Foto 26 Foto 27 Foto 28 Foto 29 Foto 30 Foto 31 Foto 32 Foto 33 Foto 34

Autor: xxxx | Pořízeno: xxxx | Foto: 34 fotek

Foto 35 Foto 36 Foto 37 Foto 38 Foto 39 Foto 40 Foto 41 Foto 42 Foto 43 Foto 44 Foto 45 Foto 46 Foto 47 Foto 48

Autor: J.Smutný | Pořízeno: 80. léta | Foto: 14 fotek

Foto 49 Foto 50 Foto 51 Foto 52 Foto 53 Foto 54 Foto 55 Foto 56 Foto 57 Foto 58 Foto 59 Foto 60 Foto 61 Foto 62 Foto 63 Foto 64 Foto 65 Foto 66 Foto 67

Autor: J.Smutný | Pořízeno: | Foto: 19 fotek

Foto 68

Autor: J.Horák | Pořízeno: 1968 | Foto: 1 fotka

Foto 69 Foto 70 Foto 71 Foto 72 Foto 73 Foto 74 Foto 75 Foto 76 Foto 77 Foto 78 Foto 79 Foto 80

Autor: V.Nový | Pořízeno: 50-70. léta | Foto: 12 fotek



Vaše komentáře...
Přidat nový komentář...
Pěkné Velikonoce
Jarmax | email | 28.3.2024 11:40 | id 177774 | nahlásit
Pěkné Velikonoce a bohatou slahacku přeje všem veteranum armády a Pohraniční stráže Jarda ze Slovacka
Mjr.Dusek nač. VKR
Jarmax | email | 14.3.2023 09:39 | id 171388 | nahlásit
Mezi temné postavy útvaru patříl nač.VKR mjr.Dusek****chodil po place v civilu a osnoval pikle....
 
Re: Mjr.Dusek nač. VKR
Pavol | email | 17.3.2023 19:53 | id 171460 | nahlásit
Aj boxerista kapitán Krčal..
 
Re: Re: Mjr.Dusek nač. VKR
Jaroslav Seidel | email | 6.4.2024 12:01 | id 177965 | nahlásit
Krčál byl v pohodě. Ale musel být střízlivý. Za mě měl Školní rotu a ta pakáž si na něj nic nedovolila.
 
Re: Mjr.Dusek nač. VKR
Pavel Sahaj | email | 3.1.2024 21:06 | id 176200 | nahlásit
 
Re: Re: Mjr.Dusek nač. VKR
Pavel Sahaj | email | 3.1.2024 21:10 | id 176201 | nahlásit
 
Re: Re: Re: Mjr.Dusek nač. VKR
Pavel Sahaj | email | 3.1.2024 21:18 | id 176202 | nahlásit
 
Re: Re: Re: Re: Mjr.Dusek nač. VKR
Pavel Sahaj | email | 3.1.2024 21:29 | id 176203 | nahlásit
 
Re: Re: Re: Re: Re: Mjr.Dusek nač. VKR
Pavel Sahaj | email | 3.1.2024 21:55 | id 176204 | nahlásit
Zde již nelze dále reagovat
74-76
Dusan Zeman | email | 17.5.2021 19:22 | id 156677 | nahlásit
Nazdar chalani,
kto ste boli v tomto obdobi v Znojme u tankanov na prvej rote velitel podporucik Filipec, starsina Rac, ozvite sa.
Dusan Zeman
 
Re: 74-76
Pavol | 13.10.2021 16:06 | id 159265 | nahlásit
Bol aj plk.Jež a mal peknú dcéru.
 
Škrábání brambor
Jarmax | 3.12.2022 10:40 | id 168594 | nahlásit
Ve Znojmě se chodilo ve 4,00 hod. byla tam skrabacka,tak se to jenom docistovalo.......v Jemnici se vstavalo v 02,00 hod.tam se to krajelo ručně.....pěkne zážitky.....
 
Re: Škrábání brambor
Jarda Široký | email | 3.12.2022 13:01 | id 168595 | nahlásit
Ahoj stará vojno, musím reagovat. Nemůžu zapomenout, jak jsme chodili v přijímači na brambory. Taky ve 4 ráno, jednou jsme si chtěli ulehčit práci s dočišťováním, tak jsme přidali na el. škrabce a vypadli krokety. Ale byli čistý. Tak jsme jeli znova.
 
Re: Škrábání brambor
Pavol | email | 27.2.2023 22:40 | id 171093 | nahlásit
Jarmax čo Nového dávno sme neťukali do klávesnice..Tu na Slovakii je to Zlé chýbajú rozumní Politici je to býda..tošš ešte aj do Vojny nás naše deti doviedli..
RTZ 1978-1980
Michal Brazdovic | email | 14.6.2020 21:00 | id 147473 | nahlásit
Ahoj chalani kto slúžil dajte o sebe vediet
Re.Re.Re.Re
Re | email | 1.6.2020 15:35 | id 147156 | nahlásit
Františku,zázrak by to bol,keby sa ozvalo viacej chalanov V rokoch 67-69 nás bolo v žižkáčoch zhruba 700 ale píšeme len čo by nás na jednej ruke spočítal.Ked sme služili,tak sme hromžili,teraz na to spomíname v dobromDufam ,že sa ozvu viacerí.Málokto vie o týchto stránkach.Boli sme tam z celej CSSR a hodne je na pravde božej čauko
2020
Pavol | email | 14.3.2020 21:24 | id 145174 | nahlásit
Chlapi 2 roky sme bedákali na dlho-očakávaný Civil, ale to že dnes nám ten čas tak rýchlo beží,s tým sme v mladosti nepočítali...á to že sme kedysi 2 roky válčili vo Vejenských útvaroch sa mi zdá že ani Pravda neni! tošš terez boli Vianoce a už štvrtina roku zanami..to snáď ani pravda néní..jak pravý Valašský král Bolek Polífka..!tošš..
 
Re: 2020
Pavol | 14.3.2020 21:27 | id 145175 | nahlásit
2x ...tošš a proč? vdyť Já eném raz kliknul..tošš už aj technika zlyhává..no určite za to mohou Amerikáni..ty su všude..ešte aj ..tady.. na stránce VÚ-ČS-lidová armja..
2020
Pavol | email | 14.3.2020 21:24 | id 145173 | nahlásit
Chlapi 2 roky sme bedákali na dlho-očakávaný Civil, ale to že dnes nám ten čas tak rýchlo beží,s tým sme v mladosti nepočítali...á to že sme kedysi 2 roky válčili vo Vejenských útvaroch sa mi zdá že ani Pravda neni! tošš terez boli Vianoce a už štvrtina roku zanami..to snáď ani pravda néní..jak pravý Valašský král Bolek Polífka..!tošš..
zasa sú Vianoce2019:Pokoj ľuďom Dobrej vôle a mysle.Pavol
Pavol | 26.12.2019 11:14 | id 143076 | nahlásit
Zdravím vás všetkých ,jarmax teba osobne lebo ty to tu udržuješ eště ako tak pri živote,Jarmaxi čo nového aj u vás je tak ako tu Nových Zámkoch +10 toho roku sa už asi snehu nedočkáme..bol si ve Znojmě? Ja sa tam chystám tento rok 2020 znova..Jardés ozvi se Pali
 
Re: zasa sú Vianoce2019:Pokoj ľuďom Dobrej vôle a mysle.Pavo
Pavol | 26.12.2019 11:25 | id 143077 | nahlásit
znepokojuje ma to čo odznelo v rádiu že v Januári cez našu krajinu má prejsť 20 000 amerických vojakov aj s vojenskou technikou..tošš kurva to ozaj Nikto sa ľudí tejto krajiny nepýta či s tým SÚhlasíííme??? a majú nasmerované do Polska k Ukrajinskéj hranici...čo to to má znamenať..??? kurva fix mám 62rokov keby som mal menej tak im čo? no asi nič lebo my sme len myši ktoré pred Kocúrom majú rešpekt. ale aj šikovná myš dokáže z Kocúrom vyjebat..od roku 1989 rozdrbali všetky podniky ,družstvá,štátne majetky, a i..továrne na ktorých sme my a naši Otcovia dreli jak hovädá ..a porevoluční politickí hňupi to všetko rozdrbali a nezostal kameň na kameni..sú to trestu-hodné činy a nikto v base nesedí..to sa mi asi len zdá.?.?.? je to sen???
 
Re: Re: zasa sú Vianoce2019:Pokoj ľuďom Dobrej vôle a mysle.
jarmax | 27.12.2019 12:46 | id 143118 | nahlásit
....v Polsku se buduji kasdarna pro us army....Polsko ma uz 50 ks stihacek F 16, ma i rakety Patriot....proc asi...Palo. ....
 
Re: Re: Re: zasa sú Vianoce2019:Pokoj ľuďom Dobrej vôle a my
Pavol | 31.12.2019 05:44 | id 143247 | nahlásit
podla mňa asi preto Jarmax že bude vojna ale s nami už asi rátať nikto nebude zostarli sme...Amerikáni a NATO bez jediného výstrelu v celej bývalej ČSSR-ČSLArmády bez jediného výstrelu či obeti na živote nám nechali zbúrať všetky Vojenské základne Muničné sklady techniku ..To sa ani predstaviť nedá ..Nič ale absolutne nič okrem pár ich vozidile vejenskej techniky ..Nemáme ..jediné čo máme a to z čias r.1989 máme holé ruce..to sme pekne dopadli..a že Varšavská zmluva..je s toho všeho na velký GRC.
 
Re: Re: Re: Re: zasa sú Vianoce2019:Pokoj ľuďom Dobrej vôle
Pavol | 31.12.2019 05:46 | id 143248 | nahlásit
Jaro dnes je Silvester želám Ti Pokojného a pohodoveho Silvvestra a Vše Dobre v novom roku 2020 hlavne Zdravie nech Ti slúži..ahoj Pavol
 
Re: Re: Re: Re: Re: zasa sú Vianoce2019:Pokoj ľuďom Dobrej v
Jarmax | 5.1.2020 13:12 | id 143418 | nahlásit
Diky za prani a preji stale zdravi....
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: zasa sú Vianoce2019:Pokoj ľuďom Dobrej vôle a my
Pavol | 28.1.2020 11:28 | id 144066 | nahlásit
asi Preto Jarmax že nakoniec zistíme že sme sa tu roky iba hrali na vojakov, Americkí boháči miliardári chcú ovladnuť celý svet. raketami sa tlačia Rusom až do kuchyni..Rusi by mali obnoviť vojenskú spoluprácu a kooperovať s Kubou ,čím skôr tím líp!
 
Re: zasa sú Vianoce2019:Pokoj ľuďom Dobrej vôle a mysle.Pavo
vlado | email | 31.12.2020 23:03 | id 152083 | nahlásit
Dobrý deň, dobrý večer,
dedkovia, staré vojny,
pozdravujem všetkých, ktorí slúžili v Žižkových
kasárňach.
Prajem všetkým a ich rodinám v novom roku 2021 najmä zdravie,
to ostatné, keď nebudeme mať, tak si ukradneme,
ako hovoríme my východniari...
Zvlášť pozdravujem Jardu do Rohatca .
Slúžil som vlasti v rokoch 1967-1969 v Znojme,
prijímač v spojovacej rote /kpt. Hrivňák/ potom vel .
spojár. družstva v batérii PTRS /Maljutky, / vel. kpt. Horáček/ V roku 1968 PŠ Jemnice a zvyšok Znojmo.
Dúfam, že si mi podarí vám poslať, časom, moje fotky.
Vlado
Jemnice
 
Re: Re: zasa sú Vianoce2019:Pokoj ľuďom Dobrej vôle a mysle.
re re re | email | 27.3.2021 19:32 | id 155255 | nahlásit
Ahoj Vlado.Cítam Tvoj Vianočný príspevok-aj já som bol vrokoch 67-69 v Znojme z Jardom sme boli na jednej cimre-neviem si rozpametat na Teba.Je to už52 rpkov,čo sme v civile.Píšeš,že po PS si doslužil v Znojme a kde?Bol si sa pozriet odvtedy v Znojme?Všetky kasárne po celom Znojme zmyzli spovrchu zemského čauko
 
Re: Re: Re: zasa sú Vianoce2019:Pokoj ľuďom Dobrej vôle a my
Jarmax | 28.3.2021 12:08 | id 155266 | nahlásit
Zdar vespolek v techto krutych casech... Emilku, Vlado byl spojar u PTRS, vel. Npor. Svoboda, byl v Jemnici v pod. skole, kdyby sdelil prijmeni, tak bych si na neho vzpomel...
e
 
Re: Re: zasa sú Vianoce2019:Pokoj ľuďom Dobrej vôle a mysle.
Vladimír Šoltés | email | 19.4.2021 18:05 | id 156019 | nahlásit
Nazdar dedkovia, dúfam, že sa nehneváte za oslovenie. Ja mám na vizitke pred menom Ded. a som na dedkovstvo hrdý.
Triafate dobre. S Jardom som telefonoval asi pred dvomi rokmi. V Znojme som bol s manželkou v auguste 1989. Uprostred sezóny sme zohnali dokonca izbu v Domečku.Šéfkou baru alebo reštaurácie bola pani Horáčková, manželka môjho veliteľa. Jeho pri čistkách vyhodili z armády.
Hľadal som Zdena, vodiča Gazu, ale nebol doma. Telefonoval som s ním asi pred dvoma rokmi.
Potom sme stanovali na Vranovskej priehrade.
Telefonoval som aj s Kódlom z Rudnej. Staršinom batérie PTRS bol p. Zika, šéfom trenažéru rotný MichalPuškár. Zážitky z PŠ-ky v Jemnici, zo Znojma, Veselic a Opavy sú samostatné kapitoly.
Dúfam, že napriek snahe vlády a parlamentu prežijeme túto šialenú dobu. Vlado
 
Re: Re: Re: zasa sú Vianoce2019:Pokoj ľuďom Dobrej vôle a my
Rac Emil | email | 20.4.2021 12:00 | id 156032 | nahlásit
Ahoj Vlado.Stále nemožem si vybavit Teba v Zižkáčoch.I já som bol v Znojme sa pozriet,nebol tam kamen na kameni.Všetky kasárne boly zlikvidované.Jediný kto može sprostredkovat život v Znojme je Amigo a Pavel Sahaj čauko
 
Re: Re: Re: Re: zasa sú Vianoce2019:Pokoj ľuďom Dobrej vôle
Vlado | email | 20.4.2021 22:32 | id 156053 | nahlásit
Ahoj Emil,
ja som bol u PTRS a delvo bolo akosi od ruky.
Na delve bol spojár Roman ... ešte jeden zo Spišskej Novej Vsi, potom zrejme Belo Rišpán z Rožňavy, Čech zo Znojma a mená ďalších si nespomínam. Na fotke z odchodu z Jemnice, ktorú poslal Jarda nie som. Mám asi 30-50 fotiek z vojenčiny- Znojmo, Jemnice, Veselice.
Musím požiadať svojich mladých, aby mi to spracovali a uverejnili. Prieskumníkom a motospojkou bol u nás , už nebohý, Franta Toman. Mám naňho milú spomienku. Keď odchádzal predčasne do civilu v apríli-máji 1969, tak sme sa s ním boli rozlúčiť na znojemskej žel. stanici. Asi 4-5-ti. Vtedy sa dalo odísť do civilu, keď si podpísal papier, že odpracuješ asi 5 rokov v bani alebo poľnohospodárstve. Franta objednal Saviňon. Fajnšmeker. Pil som ho prvýkrát. Odvtedy naň nedám dopustiť. Hovoria tomu "spomienkový optimizmus". Tie zlé veci a udalosti, čo sme zažili v živote už vyprchali a zostáva to príjemné. Jarda vie, čo teraz napíšem. Po 21.8.1968 sme v Jemnici nemali vychádzky. Naši dvaja Spišiaci, vyššie ich uvádzam, v Arme kúpili pivá a Alpu. Zmiešali a pili. Raketomet. Ochutnal som, dodnes neznášam Alpu. Ráno na tej veľkej izbe, slušne napísané , sa nedalo dýchať. Jeden to stihol dať cez okno, a neprepadol, druhý to dal za nočný stolík. Títo dvaja chudáci v ťažkom stave upratovali izbu, my sme išli na rozcvičku behať po parku. Boli sme mladí...
Pre informáciu, Emil, pôvodom som východniar zo Zemplína, od roku 1973 západniar, od roku 1990 Senčan. Predstavujem sa ako "sedlák ze Senca." Pretože niektorí Bratislavčania hovoria, že od Zlatých pieskov ďalej sú sedláci ... Pritom mnoho rokov som žil v bratislavskej Dúbravke... Skrátka, robím si vtipy, lebo nemožno život brať úplne vážne.
Keď bývaš niekde nablízku, tak daj vedieť, dávam už vodu na kávu ...Vlado
 
Re: Re: Re: Re: Re: zasa sú Vianoce2019:Pokoj ľuďom Dobrej v
Rac Emil | email | 21.4.2021 08:03 | id 156060 | nahlásit
Ahoj Vlado.Díky za príspevok.Začnem od konca.Bývam v Bratislave-Petržalke 40 rokov.Deti bývaju v Dunajskej Lužnej v Samoríne a Bratislave.V auduste 1968 som mi Rusáci stopli vychádzky a nebol som legálne na priepustku vonku 5 mesiacov.Nevadilo to,lebo som mal jediní povolený víjazd z celích žižkáčoch.To som jazdil stále von,dokial sa to neuklidnilo.To za ten Senec som nikdy nepočul.Meno Toman mi známe,len to dlho trvá než sa vtom prehrabem.Cecha zo Znojma si pamatám. Nehovorí ti niečo ,Mjr.Valenta?čauko
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: zasa sú Vianoce2019:Pokoj ľuďom Dobrej v
Jarmax | 6.7.2022 08:56 | id 165630 | nahlásit
Toman nebyl Franta,ale Vojta Toman z Ratiskovic...jeho otec byl tehdy ministr,lidovec a vysekal ho o půl roku dříve z vojny..Vojta zemřel kolem 50 let svého věku...na podzim jsem byl na jeho hrobě v Ratiskovicich...on byl na vojně průzkumník,specialista dalkomeric...byl chlap jako hora a ten dálkoměr nesl na zádech...měl střední zemědělskou školu,po vojně udělal vysokou...
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: zasa sú Vianoce2019:Pokoj ľuďom Dobrej vôle a my
Jarmaxl | 20.4.2021 16:05 | id 156035 | nahlásit
Ahoj Vladko, zase jsem o 50 roku omladl... vcera me volal poctar Pepek Watzke... sakrys mi to snad jeste dame dohromady a pojedem na strelby na Libavu.... napis vzpominky na vojnu zatim cau....
 
Re: zasa sú Vianoce2019:Pokoj ľuďom Dobrej vôle a mysle.Pavo
re re re | email | 28.3.2021 14:04 | id 155268 | nahlásit
Jardo čauko.Vlado sa volá pravdepodobne Soltes-neviem to iste.Iste je že bol s Tebou v Peeške...
 
Re: Re: zasa sú Vianoce2019:Pokoj ľuďom Dobrej vôle a mysle.
Jarmaxp | 28.3.2021 14:23 | id 155269 | nahlásit
Ano, Soltes tam byl a mam dojem, ze mi i volal, tak pred rokem... spojaru tam bylo hodne v te Jemnici.. tam byla dobra vojna.
čo nám prinieslo 30 rokov od nežnej?
Pavol | email | 14.11.2019 19:55 | id 141838 | nahlásit
Tak zbystrite rozum čo sa považujete za chápavých ľudí:
od revolučného roku 1989 Československu za 30rokov t.j.do dnes STE všetci doteraz pôsobiaci politici v Čechách a Slovensku rozdrbali všetky nami a našimi Otcami Vybudované PODNIKY a Fabriky ktoré boli Zdrojom príjmov do Štátnej pokladnice aby bolo na dôchodky,školstvo,zdravotníctvo atď...Pozatvárať Vás všetkých doteraz pôsobiacich Hochštaplerov spolu aj s Hlavným Potkanom z Moskvy Gorbačovom tento hlavný Moskovský POTKAN vypustil s papuli PERESTROJKU..Želám si aby sa prebudili títo Politici: Stalin,Brežnev,Čaučesku,Jano Kádar,Vojto Jeruzelsky ,Gustav Husák,Fidel Kastro,Erik Honeker...a tí nech vás Súdia dnešný Kvázy politici..nekonečne veľké vám Fúúúújjjjj Odkundesi! a Vlastizradcovia..počnúc Klausa - Mečiara a spol... ľuďom je s Vás na Grrcaááánieee..hovädá...
 
Re: čo nám prinieslo 30 rokov od nežnej?
jarmax | 16.11.2019 11:42 | id 141874 | nahlásit
.....stali jsme se krmelcem zapadni Evropy .
 
Re: Re: čo nám prinieslo 30 rokov od nežnej?
Pavol | 17.11.2019 08:40 | id 141899 | nahlásit
nazval by som to že sme sa stali: -(( smetiskom Evropy..
 
Re: Re: Re: čo nám prinieslo 30 rokov od nežnej?
Pavol | 17.11.2019 08:41 | id 141900 | nahlásit
idem im to do BA na námesite do TV-povedať..dúfam že ma za to neobesia..k moci sa dostali nemúdry ľudia éto vsjóó
Znojmo a jeho záložky DO .S T R E H U
zdeněk šumpich | email | 20.10.2019 22:27 | id 141308 | nahlásit
kdo znáte ze spoj roty por.Venca Tomaštíka aneb nadpr.Radkovského ověte se žijí již ještě tihlenc lidi..a také Míšu Kupeckého z Bratislavy taky Standu Žáka z BA.dejte znát taky Jan Slezák a Miloš Bartoník anebo Vasil Blokeš či Zdeno Fiala kuchař z rokú 76-78 dík
 
Re: Znojmo a jeho záložky DO .S T R E H U
Zsolty | 10.11.2019 09:41 | id 141696 | nahlásit
Zdeňko a ještě si zabou že biu aj kapitán.Dabač..a potom kapitáň Cigánek, a Marcin Chalupa a Franta Chudík a Pišta Kuňíček z Komárna, aj Janek Slezák z Korňi,a Oldo Starý z Prahy s Otom Kopáčom také z Prahy..tošš a Pavel Kotúlek na hláske slúžiu z drsního severu Moravy z Krnova
1973_1984
andrea | email | 29.9.2019 18:35 | id 140930 | nahlásit
Zná někdo nebo nepamatuje někdo zdeňka simcika a petra darpla děkuji za nějakou zprávu
 
Re: 1973_1984
Fero Obnova | 30.10.2019 07:17 | id 141465 | nahlásit
tošš cav Andrea jak se máš
 
Re: 1973_1984
Fero Obnova | 30.10.2019 07:17 | id 141466 | nahlásit
tošš cav Andrea jak se máš
znojmo
Hruška | email | 26.9.2019 13:53 | id 140847 | nahlásit
čelem k nastoupeným jednotkám byla v přízemí vlevo pl. baterie vpravo spoj. rota a uprostřed 1.prapor, v té době pplk. Sivera, potom převzal pluk po mjr. Todavčičovi, za zády jsmě měli plb a spoj. rota garáže
 
Re: znojmo
Rac Emil | email | 26.9.2019 15:39 | id 140855 | nahlásit
Cauko Hruška-ozrejmi v ktorom roku si služil?
znojmo
Hruška | email | 26.9.2019 13:45 | id 140846 | nahlásit
na kpt. Nového si pamatuji, velel spojovací rotě, já v té době jako npor. jsem velel pl. baterii
 
Re: znojmo
Rac Emil | email | 26.9.2019 16:00 | id 140856 | nahlásit
Hruska- poznal si ešte Kpt.Nového,za našej éry v rokoch 1967-1969 bol povýšený na Majora,to si možeš pamatat aj na Mjr.Valentu-ked ano napíš pár slov .Dakujem
Znojmo a jeho záložky DO .S T R E H U
Pavol | email | 12.5.2019 17:32 | id 137944 | nahlásit
Tak čo chlapi aj tento rok sa stretneme na Vinobrané ve Znojme ,minulý rok to nemalo chybu škoda len že rinčo sa nadrbal jak divoký pes dyngo!
 
Re: Znojmo a jeho záložky DO .S T R E H U
Zsolty | email | 22.5.2019 14:28 | id 138173 | nahlásit
tak ty naši hokejisti to doma hrajú a doyebú čo sa dá nemajú decibely...dúfam že naši bratia Česi to zvládnu na No1 a budú Zlatý jak zlaté české ručičky. heh zsolt kedy bude žolt
Zomrel Alois Škrabák
Alojz Hančin | email | 28.12.2016 09:22 | id 111917 | nahlásit
... tak Alois Škrabák bude mať pohreb zajtra 29.12.2016 v Bratislave , Čučoriedkova 12 .... nech mu je zem ľahká
 
Re: Zomrel Alois Škrabák
Pavel Sahaj | email | 29.12.2016 12:16 | id 111942 | nahlásit
Je to smutná zpráva.Na jaře jsme se chtěli s Mirkem Míškem za ním do Sekul podívat.
Byl to náš velitel roty 1967-1969
Lojzíku,tož snad až v tem našem tankistickém
nebíčku..
 
Re: Re: Zomrel Alois Škrabák
mirek | 8.12.2017 22:05 | id 123642 | nahlásit
Lojza Škrabák byl muj velitel v roce 1970 a byl to super borec na svém místě.Uměl,
 
Re: Zomrel Alois Škrabák
jarda trpak | 26.3.2017 11:04 | id 115088 | nahlásit
na snimku 75 je prave vyznamenavan muj byvaly velitel p.nadpraporcik papousek,velitel trenazeru ptrs.zdravim timto tohoto dobrého člověka a rad vzpominam.jarda trpak pucher
 
Re: Re: Zomrel Alois Škrabák
vystrčil milan | email | 3.12.2019 23:48 | id 142335 | nahlásit
Ahoj chlapi. Píši to nerad, ale nprap. Papoušek zemřel loni zjara. Mějte se pěkně, zdraví Amigo
 
Zomrel aj vojak Peter Pytel
Pavol | email | 21.4.2019 08:14 | id 137423 | nahlásit
slúžil v roku 76-78 bol z Veľkých Bielic pri Partizánskom Česť Jeho pamiatke! Peter spi a odpočívaj v Kristovom Pokoji! kamarát Pavol z Nových Zámkov
titulné foto
pavol | 24.6.2016 11:43 | id 106036 | nahlásit
na titulnom fote je Partia vojakov ročník 1976-78, Kertéz,Oldo Starý,Kelemen,...,Haluška,Guzmický,velitel Kvánka,Zdendo Šumpich,Ota Kopáč,Hlinka,a iní spolubojovníci.
 
Re: titulné foto
pavol | 6.9.2016 20:02 | id 108125 | nahlásit
jarmax, jaký bol v Znojme na hodokvasoch burčák? bol si?
 
Re: Re: titulné foto
jarmax | 8.9.2016 15:29 | id 108182 | nahlásit
Ahoj,hodokvasy este neboli,s vinom to bude letos horsie,lebo to na jar pomrzlo.....ale v Znojme toho bude dost......ako za starych ciasov.....keby sa to vratilo.....
 
Re: titulné foto
pavol | 9.9.2016 22:25 | id 108226 | nahlásit
čav Jardo,tak bolo vinobrání, chytám a počúvam Český rozhlas 2, hlásili že minulý týdeň v Piatok a Sobotu v Znojme sa konajú nejaké oberačkové slávnosti? a kedy teda bude? napíš dátum jestli víš.
 
Re: Re: titulné foto
O. Vítek | email | 9.9.2016 22:58 | id 108227 | nahlásit
Vinobraní (samozřejmě i s burčákem) tady ve Znojmě bude v termínu 16.-18.9.2016.
 
vino braní
Pavol | email | 2.2.2019 15:57 | id 135401 | nahlásit
vďaka tento rok sa chystáme na vinobraní až dožijeme v 15 -16 žáří
 
Re: vino braní
Pavol | email | 2.2.2019 15:59 | id 135402 | nahlásit
jarmax už pomaly môžeš objednať ne co třeba savignyon abo carenet..len čučo nie! :-(
T54
Tibor Orban | 2.4.2016 18:09 | id 103377 | nahlásit
Mas pravdu Tono fotka je z nasej dobi Miro Hauzner Tibor Kostanko Fero Libardi Geryk
 
Re: T54
karel | 3.4.2016 21:21 | id 103414 | nahlásit
jo naše dobové foto z roku 1977
T-54 ve VP Libavá v roce 1972.
Anton Hroš | email | 13.3.2016 14:25 | id 102652 | nahlásit
Obrázok T-54 ve VP Libavá v roce 1972 je asi zle identifikovné. Podĺa mňa je to rok 1977 - 1978 Libavá a na snímkoch sú Miroslav Hreus z Martina, Tibor Kostanko, Tibor Libardy z južného Slovenska. Posiela čatár Hroš Anton veliteľ tanku 137 druhá rota, prvá čata. Identifikujte ostatných 3 členov.
Leto 2016
Luboš | 7.3.2016 19:40 | id 102428 | nahlásit
od roku 1978 som nebol v Znojme ale tento rok v lete 2016sa tam vyberiem na prechádzku okolo kasáreň a tam kde bývali Hodokvasy...tam sme sa vždy dobre zabávali..nemalo to chybu! boli to zlaté časy.
Con Air.
Žák | email | 26.2.2016 18:48 | id 101996 | nahlásit
A co je toto?To je kámen.
 
Re: Con Air.
Žák | email | 26.2.2016 18:56 | id 101997 | nahlásit
fotka č 1.
Snímek č. 61.
Žák | email | 26.2.2016 18:42 | id 101995 | nahlásit
Na snímku č. 61 je zleva,Benda,nevím,velitel 3 tankové roty Žák,Nový a velitel tankového praporu Kašický.Snímek je z června 1965.
 
Re: Snímek č. 61.
Pavel Sahaj | email | 26.2.2016 21:51 | id 102007 | nahlásit
Není druhý z leva Alois Škrabák ?
 
Re: Re: Snímek č. 61.
Pavel Sahaj | 26.2.2016 21:52 | id 102008 | nahlásit
zleva
 
Re: Re: Snímek č. 61.
ŽÁK | email | 5.8.2016 19:02 | id 107338 | nahlásit
Sahaj,máš pravdu,není to Škrabák ale velitel tankového praporu Kašický.Znal jsem ho jako svoje boty.Píši znal,protože už je určitě na pravdě boží a vím jistě že se na nás nekouká shora ale spíš zdola.Jen tak mimochodem,Toho Vinklera si pamatuji,přišel na Malou Louku když já šel do civilu a už tehdy byl při těle lépe řečeno vyžranej.Pamatuj si Sahaj,Toto vzpomínání je nám platné jak automat na šprcky ve Vatikánu.
 
Re: Re: Re: Snímek č. 61.
Pavel Sahaj | email | 10.8.2016 22:24 | id 107514 | nahlásit
Něco mě na těch komentářích nesedí.
Snímek č. 61.
Žák | 26.2.2016 18:42 | id 101995 | nahlásit
Na snímku č. 61 je zleva,Benda,nevím,velitel 3 tankové roty Žák,Nový a velitel tankového praporu Kašický.Snímek je z června 1965.
Re: Snímek č. 61.
Pavel Sahaj | 26.2.2016 21:51 | id 102007 | nahlásit
Není druhý z leva Alois Škrabák ?
ŽÁK | 5.8.2016 19:02 | id 107338 | nahlásit
Sahaj,máš pravdu,není to Škrabák ale velitel tankového praporu Kašický.Znal jsem ho jako svoje boty.Píši znal,protože už je určitě na pravdě boží a vím jistě že se na nás nekouká shora ale spíš zdola.Jen tak mimochodem,Toho Vinklera si pamatuji,přišel na Malou Louku když já šel do civilu a už tehdy byl při těle lépe řečeno vyžranej.Pamatuj si Sahaj,Toto vzpomínání je nám platné jak automat na šprcky ve Vatikánu.
A jenom tak mimochodem,Vinkler kolem roku 1984 nebyl bachratý,spíš normální figura.
 
Re: Re: Re: Re: Snímek č. 61.
jarmax | 14.8.2016 12:34 | id 107592 | nahlásit
Kdo nechce vzpominat ,tak nemusi......
 
Re: Re: Re: Re: Re: Snímek č. 61.
Pavel Sahaj | email | 14.8.2016 21:36 | id 107610 | nahlásit
Ahoj Jardo.
Vola aké to to má Zemánek-ŽÁK-Ladislav
pomatené.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: Snímek č. 61.
jarmax | 8.9.2016 16:38 | id 108185 | nahlásit
Pavle,pozdravuje Te Jozka Vasicek ze Vnorov,tankan 67_69,dela stale hrobnika....
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Snímek č. 61.
Jindřich Matoušek | email | 27.6.2017 22:05 | id 118708 | nahlásit
Ahoj tankáni ze Znojma,složil jsem tam jako řidič tanku velitele 1.čety,1roty 1964-65,přišli jsme z PŠ Jihlava,ten druhý zleva je velitel 1.roty kap.Kocián.
Žena u tankistů ve Znojmě?Nesmysl.
Žák | email | 26.2.2016 18:35 | id 101994 | nahlásit
Na snímku č.63 je Hireš,velitel tankového praporu Kašický,Nový a ta žena je Bůh ví kdo.Snímek pochází z června 1965.
Tank č. 929
A. Kočár | email | 6.11.2015 17:35 | id 97010 | nahlásit
Zdravím vás, dokážete někdo identifikovat tank č. 929 na snímcích 29 a 30? Je to T-54 nebo T-55? Díky za odpověď.
 
Re: Tank č. 929
Pavel Sahaj | email | 6.11.2015 21:19 | id 97026 | nahlásit
Zdravím.
Je to tank T-54 a navíc měl možnost připojení zařízení pro odminování.
Měl jsem tu možnost sledovat ukázku odminování na Libavě.
Tank č. 929 byl i v letech 1967-69 u tankového praporu.V tu dobu jsem tam byl nabíječ a pak střelec tanku.
 
Re: Tank č. 929
ŽÁK | 23.3.2016 17:16 | id 103009 | nahlásit
Je to T 54 A . Třetí rota řidič Vlačiha.Byl to výcvikový tank.
 
Re: Re: Tank č. 929
Pavel Sahaj | 23.3.2016 21:53 | id 103016 | nahlásit
Nabíječ a pak střelec 1967-69 Baťka Julius
 
Re: Tank č. 929
ŽÁK | 23.3.2016 17:28 | id 103010 | nahlásit
Je to T 54 A . Třetí rota řidič Vlačiha.Byl to výcvikový tank.
po koho boku budeme bojovať my založáci armády ČSSR?
pavol | 5.2.2015 21:13 | id 85797 | nahlásit
ty čo si písal že či ísť proti Rusom?
ty kokso s Ruskými sapíkmi v ruke,na Ruských tankoch či stíhačkách?
No my určite nie,ale ako ďalej predsa je nás na státisíce boja schopných záložákov..bránili sme sa roky proti NATO a imperializmu tak sme boli vedený...
Naši synovia sú dnes prvý opak ..sú za NATO a vedený proti Rusku...ku komu sa my máme pridať?
asi ak synovia neposlúchnu nás svojích otcov preplesknúť ich a doma zamknúť nikam nepojdeš proti žiadnym Rusom bojovať alebo ako?
Veď hrozí že v rodinách sa medzi sebou začneme zabíjať! to je ale vážna vec...Chlapi Nemyslíte..
Já osobne mám aj keď SR je v NATO bližšie k Rusom ako Amíkom..
 
Re: po koho boku budeme bojovať my založáci armády ČSSR?
Tonda | 6.2.2015 00:33 | id 85803 | nahlásit
K Západu nebo k Východu? To je Hamletovská otázka. Západ nás zradil v Mnichově. V 1948 ani prstem nehnul. Východ nás převálcoval v 1968. Západ opět nic neudělal. Historie radí, jsme malý národ (oba) uprostřed Evropy a kdo si vzpomene ten nás převálcuje. Jsem již dost starý, tak bych flintu hodil do žita a ať válčí žoldáci co si je platíme. Stejně dnes již naši dnešní "papaláši" nic nerozhodnou a vše se rozhoduje v Bruselu.
 
Re: Re: po koho boku budeme bojovať my založáci armády ČSSR?
Brusel? | email | 5.8.2016 19:08 | id 107339 | nahlásit
Nevím kdo ti nakukal že se to rozhoduje v Bruselu?V USA tam se to rozhoduje.Rozumíme si Tondo?
 
Re: po koho boku budeme bojovať my založáci armády ČSSR?
peter | email | 27.4.2015 11:01 | id 89615 | nahlásit
Hovor za seba synku..ked sa Ti žiada Rusov tak si tam emigruj..a podakuj svojim synom že vedia kde je sever..
po koho boku budeme bojovať my založáci armády ČSSR?
pavol | 4.2.2015 12:03 | id 85707 | nahlásit
Otázka:
Platí vojenská knižka z čias ČSSR-armády ?
áá po koho boku budeme bojovať my vojáci slúžiaci vo Warschawskej zmluve?
a či nepôjdu prti nám dnešné vojenské sily z naši synovia slúžiaci v NATO?
či sa budeme yebať mezi sebou? sranda že ? no ty vole?
To sme sa dožili ,paráda ,vlíz nekomu na záda...
Tak Otcovia proti NATO a synovia Otcov proti vojákom záložákom Waršawskéj zmluvy!
To je Fóóóóóóóótr jak Bejkk!
Naši Generáli kde ste?
Na to nám Dajte odpoveď...! :-)))
 
Re: po koho boku budeme bojovať my založáci armády ČSSR?
Jan | 4.2.2015 12:49 | id 85711 | nahlásit
Nejsem žádný generál, ale odpověď je velmi jednoduchá. Branná povinnost se vztahuje na všechny občany ve věku od 18 do 60 let věku, tedy pokud byli uznáni že jsou schopni vojenské služby, a pokud nebyly z nějakého důvodu této povinnosti zproštěni. Není vůbec podstatné jakou vojenskou knížku mají, kdy a kým byla byla vydána, nebo zda takový doklad vůbec mají. Tedy tito občané mohou být kdykoli povolání k výkonu vojenské služby podle platného branného zákona. Otázku kdo je nepřítelem a proti komu se bude bojovat, zákon neřeší. O tom rozhodne příslušný velitel.
Takto to obecně platí v ČR a domnívám se, že v SR je to stejné, nebo obdobné.
 
Re: Re: po koho boku budeme bojovať my založáci armády ČSSR?
ŽÁK | email | 30.6.2016 19:33 | id 106212 | nahlásit
Pravda,pravda,proti komu budeme bojovat to fakt zákon neřeší ale nebylo by naškodu umět německy a samozřejmě i rusky.Nikdy nemůžeš vědět jak to nakonec dopadne.
 
Re: Re: po koho boku budeme bojovať my založáci armády ČSSR?
JardaM | 1.7.2016 07:58 | id 106223 | nahlásit
A vědí to dnes ti občané, že jsou či nejsou schopni vojenské služby? Vždyť snad ani nejsou odvody... Zákon je zákon, ale jeho naplnění je dnes nereálné, a to ani z hlediska materiálně technického.
 
Re: po koho boku budeme bojovať my založáci armády ČSSR?
pepa | email | 4.2.2015 13:01 | id 85713 | nahlásit
Pavol,také jsem o tom přemýšlel. Mám už po produktivním věku a tak jsem také zvědav,až nás dědky budou posílat bránit vlast. Rozkradenou a kde mi toho moc nepatří a nevím jestli bych za to měl položit život. A proti komu? Proti Ivanovi,nebo proti NATO? Vzpomínám na vyprávění svého otce o hrdostí a nadšení při mobilizaci čechoslováku proti Hitlerovi. Jsi přesvědčen, že dnešní generace by šla v těchto stopách?
 
Re: Re: po koho boku budeme bojovať my založáci armády ČSSR?
Ivan Slovik | email | 4.2.2015 21:02 | id 85742 | nahlásit
Ahoj Pepo. Veľmi ťažko je na vojnu myslieť a nie to ju zažiť. Nikdy som si za mladi nemyslel, že dôjde k niečomu takému aj u nás v Európe. A vidíš, najprv sa rozbila Juhoslávia, nevedel som pochopiť , akú môže mať vojna nenávisť, keď som videl úplne rozbité domy v dedinách , kadiaľ som prechádzal pri ceste na dovolenku do Chorvátska. Potom som videl rozmordované Srbsko, ktoré rozdrbali amíci a keď som v Novom sade uvidel úplne rozbitú budovu televízie a rozstrieľaný vysielač, ktorí amíci rozstrieľali z lietadiel , aj keď tam boli ľudia ,tak som pochopil nezmysel kapitalizmu . Od r. 1990 pracujem len s bývalým ZSSR najviac však s Bieloruskom a Ukrainou. No čo teraz urobili Rusi na Ukraine, / ničím sa to neodlišuje od Srbska /tak to mi už ale úplne nejde do hlavy a teraz naozaj neviem na čiu stranu by som sa priklonil. K NATU istotne nie, ale ani k Rusom. Presne , ako si ty napísal: mám brániť rozkradnutý štát pred kapitalistami z NATO, alebo druhými o nič nie lepšími agresormi z Ruska. Všade je to o rozpínavosti, peniazoch, nenažranosti a neváženia si obyčajných ľudí. Len jedno si myslím, že dnešná generácia by asi tu vojnu odmietala, vidím to na mládeži v západnej Ukraine, ktorá odmieta ísť bojovať a radšej sa chce vzdať toho územia Rusku. Dokonca v Zakarpatíí by sa najradšej vrátili k bývalému Československu a keďže ČSSR už neexistuje, tak k Slovensku. No myslím si, že v mojom už skoro dôchodkovom veku sa nezúčastním žiadnej vojny, hoci nevylučujem, že Európu čakajú ešte veľké turbolencie.
 
Re: Re: Re: po koho boku budeme bojovať my založáci armády Č
Josef Urban 64-66 | 27.4.2015 10:51 | id 89614 | nahlásit
Ivane s tvým příspěvkem se dá souhlasit až na jednu podstatnou věc: "No čo teraz urobili Rusi na Ukraine" můžeš osvětlit čo tam urobily? Je známo, že Ukrajina byla cílem amerických imperialistů minimálně 5 let před vypuknutím onoho majdanu, že do toho projektu narvali kolem 5ti miliard dolarů, což potvrdila Nulandová. Cílem bylo vyvolat vojenský konflikt mezi evropou a ruskem, což amerika bytostně pořebuje. Takže agresor jak v Jugoslavii tak na Ukrajině je jeden a ten samý!!"
 
Re: Re: Re: Re: po koho boku budeme bojovať my založáci armá
Ivan Slovik | email | 27.4.2015 14:16 | id 89623 | nahlásit
Jozefe, nie je to úplne pravda čo si napísal. Ja sa od r. 1990 pohybujem len po Ukraine , Bielorusku a Rusku, v Bielorusku a na Ukraine mám dokonca aj svoju firmu. Poznám celú situáciu aj z toho reálneho pohľadu. Rusko pod vedením Putina nie je to Rusko keď bol socializmus. Nie je to úplne pravda čo si napísal. Putin je veľmi nebezpečný a o tom to vie aj USA. Amíci nikdy nerozpútajú vojnu voči Putinovi, lebo vedia, že v prípade nezdaru vedenia vojny z Ruskej strany , Rusi nemajú problém použiť atomové zbrane ,im je jedno , či svet bude existovať , alebo nie . Amíkom to nie je jedno, lebo sa boja o svoje majetky. Vojna USA - Rusko nemôže skončiť víťazne ani jednou stranou. Majdán bol finnacovný a pripravovaný aj z Ruskej strany a to ćo sa robí na východe Ukrainy , to je omnoho horšie, ako to bolo v Srbsku. Tam sú 3 skupiny separatistov , jední chcú pripojenie k Rusom, druhý chcú vlastnú republiku a tretí bojujú len tak z radosti, im to vyhovuje,.. kradnú , vraždia, znásilňujú a majú jedlo a chľast. Tí nechcú žiadne ukončenie konfliktu , tým to vyhovuje najlepšie. Upokojujú si svojú chorú myseľ. Ľudia na východe preklínajú omnoho viacej Putina , ako Kyjev. Ukraincom a aj Rusom ktorí nesúhlasia byť pod Ruskou nadvládou sa konfiškuje majetok a sú vyhnaní zo svojich domovov. Stalo sa to aj mojej známej v Sevastopole ,zobrali jej dom a všetok majetok vyhnali ju len v jedných šatách aj s dcérou, lebo ich neposlúchla. Nútili ju , aby emigrovala do Ruska na pár mesiacov a potom sa môže vrátiť , všetko jej vraj vrátia. Neurobila to , tak dopadla , ako aj ostatní. Teraz býva s dcérou v Kyjeve u sestry.
Keby bol socializmus, kde predsa len ten kolektív niečo rozhodol, tak by som sa pridal k Rusom, ale teraz keď v 21. storoči v Rusku vládne despota, ktorý sa podobne , ako Stalin zbavuje svojích protivníkov smrťou a zastrašovaním .... Bielorusi , boli vždy na strane Rusov , ale teraz sú na strane Ukraincov a boja sa , že chorý Putin si ich pripojiť k Rusku.
 
Re: Re: Re: Re: Re: po koho boku budeme bojovať my založáci
Jaro Šiška | email | 27.4.2015 17:17 | id 89628 | nahlásit
Ivan, Ivan,
myslím si, že Ti tie pobyty na východe Európy moc nepridali na politickom prehľade a aj napriek cestovaniu si nevidíš ďalej od nosa. To je môj osobný názor, okrem toho si myslím, že na týchto stránkach si väčšina diskutujúcich kamarátov a spolubojovníkov z čias ZVS neželá preberať politické názory a postoje mudrlantov / prepáč mi tento výraz/. Myslím, že na to slúžia iné fóra.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: po koho boku budeme bojovať my založáci armá
Ivan Slovik | email | 27.4.2015 22:13 | id 89640 | nahlásit
Ahoj Jaro Šiška. Taktiež na týchto stránkach nemám rád politiku, lebo k spomienkach na našu ZVS , sa viažu naozaj spomienky na prežité roky v zelenom, na dobrých kamarátov, na rôzne prusery, ktoré skoro vždy dopadli dobre, na vojenské lásky a pod.... Reagoval som na príspevok Jozefa, ktorý reagoval na môj. Chcel som taktiež na koniec dopísať, že je to moj pohľad a aby sme to nechali radšej na iných, len program ma už nepustil napísať viac viet. Moje informácie z východu Ukrainy , Ruska a Bieloruska nie sú prevzaté od niekoho, nie ako ty , že preberáš klamlivé informácie a potom si robiš svoj názor,/ ja ti ho neberiem/ale poznatky sú z mojích pracovných ciest a od ľudí s ktorými sa v bývalom ZSSR stretávam od r. 1990. Na staré soc. zriadenie nenadávam, lebo už nikdy sa nebudú mať všetci ľudia tak dobré , ako vtedy a na to zriadenie nenadávajú ani Rusi. Na terajší systém už Rusi nadávajú, podobne , ako my. Mám dojem, že ty si nevidíš ani milimeter pred nosom, lebo to je tak, ako keby som ja písal o ceste na mesiac a vživote som sa toho nezúčastnil. Doporučujem ti navštíviť, Rusko a východ Ukrainy a potom som si istý , že o ruskom dobre na východe Ukrainy tu už nebudeš vypisovať ani riadok.
 
Re: Re: Re: Re: Re: po koho boku budeme bojovať my založáci
Jaro Šiška | 27.4.2015 23:06 | id 89644 | nahlásit
Ivan, keď nevieš s kým sa rozprávaš, alebo s kým si píšeš tak nerob úsudky...Ale veľmi Ťa ľutujem...Ja náhodou viem o Tebe dosť, tak tu nerozdávaj rozumy!
Preto debatu s Tebou nebudem ďalej rozvíjať. Nemá to význam.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: po koho boku budeme bojovať my založáci
Ivan Slovík | email | 28.4.2015 10:59 | id 89655 | nahlásit
Som Veľmi rád Jaro Šiška , že má poznáš, tak aspoň vieš, že to Rusko , Bielorusko a Ukrainu veľmi dobré poznám a nerozprávam do vetra. Taktiež nemám záujem niekoho presviedčať že lev má rohy , keď nevidel leva. Takých ľudí nemusím, sú to väčšinou chudáci, ale čo už . Ži si v svojom presvedčení , ja ti ho neberiem , zbytočne je na takýchto ľudí, ktorý svojimi príspevkami len provokujú , reagovať.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: po koho boku budeme bojovať my založáci
jarmax | 29.4.2015 13:41 | id 89710 | nahlásit
V sobotu 9.5. bude na ruske satelitni stanici vojenska prehlidka z Rudeho namesti,zacatek v 8 hod.naseho casu,k 70.vyroci vitezstvi nad fasismem.Na Spasske vezi se rozezni zvony pri kterem mam mrazeni v zadech.A PROPOS ,NEBUDTE RUSKEHO MEDVEDA .!
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: po koho boku budeme bojovať my založáci armády ČSSR?
pavol | 13.6.2015 22:27 | id 91189 | nahlásit
Čau pepo, po koho boku dnešná generácia,može sa stať že pojdu ak treba aj proti nám vlastným otcom,my uznávame staré vojenské časy z doby socialistického rozkvetu našej drahej milovanej vlasti Československa,tak sa zamysli nad tými časy z našich rokov a porovnaj s dnešnou dobou ked už pomali nevládzeme zodvyhnúť ani pytel krumpel.My môžeme a musíme iba sledovať a čumet ako sa situácia zmenila a z roka na rok mení.Tak či tak to bude iba o jednom ato o: víťazovi a porazenom.Podľa vývoja to nebude ani Rusko ani USA ale výťazom a pánom svetoveho diktátu sa stane žltá rasa Čína a ostatný svet šikmo okých.Na nás je zlé to že biely sa nevedia vmestiť do koži namiesto spolupráce sa yebú medzi sebou,a to je zlé čo zlé to je choré.
 
Re: po koho boku budeme bojovať my založáci armády ČSSR?
franco.bab | 4.2.2015 15:00 | id 85719 | nahlásit
Vojenskú knižku možno okolkovať, ako sa to robilo s bankovkami a je vybavené.
Ja sa ale pýtam, čo s vojenskou prísahou, veď my starí veteráni sme prísahali na ČSR alebo ČSSR. Nás sa nikto nepýtal po rozdelení kam chceme patriť. Jednoducho sme zdedili následníctvo ako nejaká organizácia, či podnik, ale bez nášho súhlasu. Vojenská prísaha je vec vážna aj tá socialistická a preto nemôže byť kolektívne zrušená ani rozdelením krajín.
Podľa mňa sme mali byť individuálne opýtaní, či chceme zložiť novú prísahu, alebo nie, a aj pri negatívnej odpovedi sa to malo rešpektovať, nakoľko sa jedná o prísahu.
 
Re: Re: po koho boku budeme bojovať my založáci armády ČSSR?
Tonda | 4.2.2015 23:17 | id 85744 | nahlásit
Prísaha je prísaha to nejde zrušit potom by to nebola prísaha. A prísahali sme ČSSR a ten nám zrušili.
Žiadné ČSSR, žiadná prísaha. My za tuto rozkradnutú zem, ktorů ovládajú cizáci, bojovat nebudem.
 
Re: Re: Re: po koho boku budeme bojovať my založáci armády Č
Mirek | 5.2.2015 11:19 | id 85753 | nahlásit
Předmět: rozdělení v roce 1992 je neplatné
Přátelé, vypadá to, že žijeme v neexistujících republikách a že všechno, co politici napáchali od takzvaného rozdělení v roce 1992 je neplatné. Česká a Slovenská Federativní republika fakticky nikdy nezanikla, protože, cituji:
Federální shromáždění České a Slovenské Federativní Republiky se usneslo na tomto ústavním zákoně:
ČL. 1
(1) V referendu mohou být předloženy občanům České a Slovenské Federativní Republiky k rozhodnutí zásadní otázky formy státoprávního uspořádání České a Slovenské Federativní Republiky.
(2) O návrhu na vystoupení České republiky nebo Slovenské republiky z České a Slovenské Federativní Republiky lze rozhodnout jen referendem.
Konec citace.
Pokud referendum neproběhlo, rozdělení bylo nezákonné a existence ČSFR trvá, nejsme tudíž členy EU, nejsme členy NATO. Co vy na to?
Cesta ke zdroji: www.pravnipredpisy.c…
Odkaz www.pravnipredpisy.cz
 
Re: Re: Re: Re: po koho boku budeme bojovať my založáci armá
pavol | 26.4.2015 20:21 | id 89600 | nahlásit
v skutočnosti Mirek má pravdu!
Referendum o rozdelení krajiny ČSFR nebolo!
 
Re: po koho boku budeme bojovať my založáci armády ČSSR?
Jardda | email | 5.2.2015 13:29 | id 85762 | nahlásit
Po rozdělení Československa byl přijat zákon který uvádí, že přísahy složené před tímto datem se považují za přísahu vůči ČR. Takže si de fakto přísahal ČR a podle BZ podléháš branné povinnosti. Jak je to na Slovensku nevím. Kdyby to rozdělení bylo neplatné jak tu někdo psal níže tak by to byla docela sranda, ale asi to tak nebude, protože už by se jistě našel někdo kdo by to soudně napadl. Mě osobně rozdělení republiky nasralo hodně, ale co nadělám partyzánskej boj nepovedu, ale v referendu bych byl určitě proti rozdělení.
 
Re: Re: po koho boku budeme bojovať my založáci armády ČSSR?
franko.bab | 5.2.2015 14:22 | id 85765 | nahlásit
Nezdá sa mi pravdepodobné, že moju prísahu, ktorú som osobne podpísal, by nejaký pochybný parlament mohol automaticky, bez môjho súhlasu prehodnotiť a vyhlásiť za legálnu. Ja osobne viem na čo som prísahal, a to nekorešponduje s terajším stavom.
 
Re: Re: po koho boku budeme bojovať my založáci armády ČSSR?
Tonda | 5.2.2015 18:28 | id 85782 | nahlásit
Přísaha ČSLA 1961 - 1990
Já, občan Československé socialistické republiky, vědom si své čestné vlastenecké povinnosti, přísahám před bojovou zástavou věrnost pracujícímu lidu vedenému Komunistickou stranou Československa.
Slibuji, že budu vojákem statečným a ukázněným, že budu důsledně a iniciativně plnit ustanovení vojenských řádů, rozkazy velitelů a zachovávat vojenské tajemství.
Svědomitě se budu učit ovládat vojenskou techniku a zbraně, svěřené mi pracujícím lidem a připravovat se na boj, abych mohl na rozkaz prezidenta a vlády Československé socialistické republiky co nejlépe bránit svou vlast a její socialistický řád proti každému nepříteli.
Pro obranu socialismu jsem vždy připraven stát pevně v řadách ozbrojených sil Československé socialistické republiky po boku Sovětské armády i armád ostatních socialistických zemí v boji proti jeho nepřátelům a nasadit i svůj život k dosažení vítězství.
Tak přísahám!
Již první věta je dnes neplatná. ČSSR není. Pracující lid vedený KSČ taky není. Na rozkaz prezidenta a vlády jsme měli bránit ČSSR, ale ten nikdo nevydal.
A úplně nejlepší je ten závěr, to raději nekomentuji.
Takže s naší přísahou si nové vedení státu vytřelo p....
 
Re: Re: Re: po koho boku budeme bojovať my založáci armády Č
jarmax | 8.2.2015 14:13 | id 85937 | nahlásit
Chlapi, s tim si nelamte hlavu.V tomto narode uz bylo podrazu a kolaborace jako nikde na svete.......
 
Re: Re: Re: po koho boku budeme bojovať my založáci armády Č
vojak Kadelkalousek | 29.4.2015 15:18 | id 89715 | nahlásit
Onehda me prislo......ze me dekuji za sluzbu vlast pri prilezitosti 60 let a vyrazeni z evidence.....kolaboranti.....
 
Re: po koho boku budeme bojovať my založáci armády ČSSR?
pavol | 5.2.2015 21:01 | id 85796 | nahlásit
prečítal som si vaše príspevky,musím skonštatovať že na vojnu sme nadávali že je Pakárna!
ale že sa dožijeme ešte väčšej Pakárni ako dnes tak s tým asi nikto nerátal!
ale k veci:
Tá prísaha platila za Waršav.zmluvy!
My sme na ňu prísahali!
Okej dnes nič stoho neplatí Rozpadla sa ČSSR a jej armáda...To je tiež vporiadku..
Ale otázka znie: Napriek tomu že dnes už s prísahy nič neplatí ani s kásareň nič Nezostalo..ALE My vojáci sme zostali!
A není nás desať ani dvadsť kusov je nás na Stá-tisíce v zálohe! Na koho stranu sa v prípade vojenského zásahu pridať?
Proti Rusku ? a ešte k tomu na Ruských tankoch a stíhačkách s Ruskými samopalmi v ruke?
To není sranda chlapi ...to je vážna vec!
 
Re: po koho boku budeme bojovať my založáci armády ČSSR?
suli | 5.4.2015 12:21 | id 88706 | nahlásit
Kdyz se nad tim zamyslis....tady se oslavuji lampasaci,ale vetsinou to byly poddagry s dvojnasobnymi platy a obrovskymi duchody ....at je veme cert .
 
Re: Re: po koho boku budeme bojovať my založáci armády ČSSR?
julo | email | 6.4.2015 18:08 | id 88783 | nahlásit
Možno sa bude zdať môj príspevok mimo ale vzdialená súvislosť tu je. Dnes som počul takýto.
Správa z masmédií:
" Americký vedci objavili nad svojimi ropnými ložiskami neznámu arabskú krajinu"
 
Re: Re: Re: po koho boku budeme bojovať my založáci armády Č
Ivan Slovik | email | 6.4.2015 19:24 | id 88790 | nahlásit
Pozdravujem ťa Julo. Napíš tu príspevok o tvojom pôsobení v ZVS , ten sa tu viac hodí , ako ten tvoj , ktorí patrí niekam inam.
 
Re: Re: po koho boku budeme bojovať my založáci armády ČSSR?
Ivan Slovik | email | 6.4.2015 19:19 | id 88789 | nahlásit
Pozdravuujem ťa Suli. Neviem , ako ty , ale ja mám na vojakov z povolania veľmi dobré spomienky. Samozrejme , že ako všade v bežnom živote , tak aj vo vojenskom prostredí sa motali magorovia, ktorí sa neuplatnili v civilnom živote a v tom vojenskom tiež z toho normálneho a rozumného nič neukázali , ale na druhej strane si zober , my ako vojaci sme im tiež nič nedarovali. Tiež to mali s nami veľmi ťažké a udržať na uzde také množstvo mladých nevyburených ľudí , si vyžadovalo od nich veľmi pevné nervy, tak sa nečuduj, že im to občas preplo. Osobne organizujem každoročne stretnutie , kde sa stretávame bývalí zaklaďáci a bývalí velitelia a poviem ti, že tí ktorí boli v naších časoch magori, tak tam ani nechodia a nie sú obľubení ani medzi bývalými lampasákmi.
 
Re: Re: Re: po koho boku budeme bojovať my založáci armády Č
suli | 29.4.2015 14:23 | id 89713 | nahlásit
Ty stretavky robis ve Znojme ? Tak to bych aj isel,kedy ?
 
Re: Re: Re: Re: po koho boku budeme bojovať my založáci armá
Ivan Slovik | email | 29.4.2015 19:13 | id 89721 | nahlásit
Pozdravujem ťa Suli. Stretávky robím v Chebu, tam som slúžil. Pozri : www.specku.estranky.cz
drevenné spacáky
pavol | 26.1.2015 21:09 | id 84769 | nahlásit
čím dále tým víc o nás záujem už nebude..aj keby došlo k vojne sme už takmer dôchodci patríme do drevenných spacáků....
Mladým patrí svet!!
My svoje máme odžité....boli to zlaté časy len namiesto Pivu sme mali viacej Znojemské holky mrdat..! že jóó Pavle z drsního severu moravy N.Jičína..Džudy z Prahy šofér T-805,ozvy se!!
identifikace-hrné foto je z r.76-78 bigoši
pavol | email | 27.9.2013 19:34 | id 64856 | nahlásit
druhý z ľava stojí Kertes z Komjatíc,Milan Guzmický z Milanoviec,Dikacz zo Sv.Petra,Oldo starý z Prahy,Oto Kopač z Prahy,Kelemen,Guláš,Kuníček Pišta a Šaňo Rácz z Komárna,a ostatných už len po pamäti poznám ale na ich mena si nespomeniem.Outrata,Fero Krajčovič Vlado Bezek,Karol Woncemii, a i...
Nazdar chlapi
Roman Černý | email | 15.6.2013 11:35 | id 61822 | nahlásit
Jarda Max mi napsal, že tady někde jsou stránky 9. motostřeleckého pluku.Já byl na vojně 1966 - 68,tak jsem prožil invazi Rusů. Tož , kdo jste byli v těch letech tak se ozvite. I když vím, že řada mých vrstevníků si s počítačem nerozumí. Ještě jednou zdravím všechny vojáky z doby kdy jsme ještě byli chlapi.A na té vojně jsme se taky neposrali !
 
Re: Nazdar chlapi
Pavel Sahaj | email | 15.6.2013 13:17 | id 61827 | nahlásit
Tož vitaj spolubojovníku.Já i s "jarmaxem" jsme sloužili u Vú 9108 v letech 1967-69.A to jsme zjistili,až po 40 letech prostřednictvím internetu a stránek 9. motostřeleckého pluku.V současné době jsme neustále ve spojení přes Skype.Jarda byl "hore" na pluku u děl a já zas "důle" na Malé Louce u tankánů.
Vzpomínáme na střelby v Mašovicích,Libavě,Boleticích na strážní služby v muničáku na Purkrábce a také probíráme současné dění naší "armády".
Shodli jsme se na tom,že nám ta vojna nijak neuškodila a je furt na co vzpomínat.Plánujeme také,že se do Znojma zajedeme podívat na ty zbytky útvaru a teď když jsme v důchodě tak jaksi"nemáme čas".
 
Re: Nazdar chlapi
Miroslav Švadlenka | email | 20.11.2013 22:03 | id 66786 | nahlásit
Ahoj Romane, nevím o koho se jedná, protože jména se mi z hlavy vypařila. Nevím u jaké jednotky jsi sloužil.
Já jsem sloužil na štábu 1.mspr. u mjr.Švejdy. Sloužil jsem v letech 1967-1969. Pamatuji si vaše obavy a propouštění do civilu. Hodně si pamatuji mojich mazáků, většiny důstojníků, praporčíků a poddůstojníků z povo-
lání. Odpovíš? Děkuji.
 
Re: Re: Nazdar chlapi
Jiří Svoboda | email | 13.4.2014 16:37 | id 73380 | nahlásit
Ahoj, sloužili jsme ve stejné době na stejném praporu, já na 1. rotě, které velel Štefan Němčok, docela slušnej chlap, praporu velel pplk.Lehotzký, na majora Švejdu si také vzpomínám, i když se mi vybavil až když jsem si přečetl jeho jméno ve tvé vzpomínce. staršinu roty nám dělal rotný Tunka, nebo Trnka? Atd.atd. Jsem rád, že se ozval někdo z "bigošů" té doby, i když jsme spolu na rotě asi nebyli.
 
Re: Re: Nazdar chlapi
Stanislav Budirský | email | 27.7.2014 10:55 | id 77514 | nahlásit
pro Miroslava Švadlenku
Jestli jsi sloužil na štábu 1.mspr, musíme se znát. Sloužil jsem jako absík ve funkci velitele spoj.čety 1.mspr v 67-68. Dole vpravo v přízemí byla spoj.rota, velitel Bandaska (jméno jsem zapoměl). Z čety pamatuji vojáky Kún, Vodička, Hanke, Bena, Hrivňák.. Pravidelně z nostalgie navštěvuji Znojmo, po kasárnách ani památky tak si dám výšlap na Kraví horu. kde jsme cvičili a zavzpomínám si. Děkuji správci tohoto fóra VÚ 9108, překvapilo mě, že existuje. Dobrá práce.
 
Re: Re: Re: Nazdar chlapi
Karel Stejskal | 21.3.2019 14:30 | id 136710 | nahlásit
Ta jsem se konecne dostal k tomu, abych ti taky napsal par radku. Je to uz 5 let, co jsi tento clanek psal. Ale pamatuji si te jeste dnes velmi dobre. Byl jsem stabnim pisarem u majora Svejdy. Ted jenom par jmen, ktere si jeste v mem veku pamatuji. Velitel praroru major Lehotsky, muj velitel roty Pista Nemcok, Franta Ramus, pplk.Kuca, vystrojni nacelnik praporcik Vesely a dalsi, momentalne si nevzpominam.Z kamaradu Milan Vdovka, Cieslar, Habarta, Anton Koreny, jeste major Prchal - zvany cerny pes a dalsi, na ktere si ted nevzpomenu. Zdravi Karel
 
Re: Re: Re: Re: Nazdar chlapi
Jarmax | 24.3.2019 12:59 | id 136768 | nahlásit
Zdar Kajo, vsechny jmenovane jsem osobne zazil v letech 67_69........cest jejich pamatce.
 
Re: Re: Nazdar chlapi
vaclav vit | email | 16.1.2017 03:51 | id 112584 | nahlásit
Ja si na maj. svejdu pamatuji jako na zastupce vel. praporu zdrav.podustojnicke skoly v r.1966. velice ferovy chlap. dostal me z pruseru, kdyz kapt. gric zrusil muj opustak dany maj. dubskym na majove prehlidce v bratislave v r. 1966.. kapt. gric za to dostal domaci vezeni a ja slibeny opustak.
 
Re: Nazdar chlapi
jarmax | 11.1.2015 14:16 | id 83922 | nahlásit
Romane s odstupem casu jsi byl asi spojar.kpt.Novy vam delal velitele.....
Vojna byla tvrdá řehole
jarda | 5.4.2013 15:11 | id 59322 | nahlásit
Průběh ZVS nebyl nijak lehký.Narukoval jsem 3.října 1967 a poprvé domů jsem se dostal až v dubnu 1968 ,po doporučení ,vybrat dovolenku,jelikož po nástupu do PŠ se domů nedostanu.Z Jemnice v PŠ jsem jel na jeden VOP za udělení Vzorného vojáka.Tedy za rok 2 x doma....domů jsem to měl 100 km....druhým rokem už jsem jezdil domů tzv."Na černo"....to už jsem byl doma každý měsíc,v kombinaci z opušťákama......no,žádná sláva,drželi nás tam jak h****a...!Buzerace jako prase,ob 3 dny do služby...celkem hnus.
 
Re: Vojna byla tvrdá řehole
RAC EMIL | email | 14.11.2017 15:58 | id 122450 | nahlásit
Jardo,máš 100 percentnu pravdu.Ja som mal za celu vojnu jeden opušták,jednu dovolenku 2krát doma na černo a 153 dní bez riadnej vychádzky.Držali ma len cvičenia na Libave,Známi výrok kpt.Hermana bol Rác Rác já vás zavžu až sčernáte.Najlepšie bolo ,ked prišiel Mjr.Valenta za mnou a hovorý-chceš íst na dovolenku alebo na brigádu-hovorím mu že na brigádu-já to vedel mi hovoril.čauko
Zis 3
panzer -Mayer | 31.3.2013 08:24 | id 59050 | nahlásit
Tzv. " klepátko" na Tygra nebo Pantera...
slavnostní pochody
jarmax | 25.3.2013 11:24 | id 58722 | nahlásit
Každé úterý byl nástup pluku,rozvod do zaměstnání.Na závěr jednotky defilovaly před velením útvaru.Často byli velmi dobře hodnoceni dělostřelci,měli takový rozvážný,tvrdý krok....náč.štábu mjr.Herman vždy říkal.."k.....a,zase jsme byli nejlepší...."
re rok 1975-77
Orban Tibor | email | 17.1.2013 22:20 | id 55177 | nahlásit
Nazdar Jardo U Medveda sme vzdicky davali vyp... syr a par piv.Ako sa menoval ten podnik od Medveda smerom hore ,nedaleko na lavej strane?Tam sme chodili pozerat sportove visielanie ,tam bol vtedy velky farebny televizor.Tam sme pozerali aj Belehradske finale proti Nemcom r. 1976. Chodili sme aj do mestkej plavarne .Bol tam vyborny bazen a sauna. Arme uz pivo nebolo ale barmanka nam naliala do kofoli pridavok RUM...Ahoj.
 
Re: re rok 1975-77
jarda | 18.1.2013 12:43 | id 55196 | nahlásit
Zdar Tibi,ten basen tam byl už za nás/67-69/,byli jsme tam párkrát plavat...v Armě chlastali vojáci 8 pivo a lili si tam Alpu,pak byli ožratí.....pak to hned zatrhli...jinak my jsme byli v přízemí,měli jsme vypilovanou mříž v okně na cimře,tudyma jsme vylezli ven...v baráku přes ulicu nám babka prodala víno a pak jsme se přiopili.....J.
re rok 1975-77
Orban Tibor | email | 13.1.2013 21:34 | id 55008 | nahlásit
Zdravym Ta Jardo clovek niekedy zaspomina na roky stravene zelenom ako a kam sa chodilo na vyhcadzky na cviceni tam sme chodili dost casto vagonovani na znojemskej stanici zeleznicnej presuny na V.V.P. niekedy sme cestovali vlakom aj dva dni .Druhom roku uz bolo dost dobre na vychadzky sme chodili MEDVEDOVI do Lidaku.Blisko kasarni za parkom bol tiez jeden podnik na zabavu uz neviem ako sa menoval.Zdravie este chvalabohu jak-tak sluzi.Ja zijem na Slovensku blisko mesta Dunajska Streda.ahoj.
 
Re: re rok 1975-77
jarda | 15.1.2013 12:53 | id 55051 | nahlásit
Zdar Tibi,ten podnik za parkem byla určitě hospoda Na růžku......dál už bylo Corso a Domek.....U černého medvěda byl tehdy Budvar 12,dalo sa to glgat.....jinak se dalo jít k Rakušanovi na víno....jinak jeden čas se čepovala 8 pivo v Armě,pak to zrušili.....napiš Jarda
rok 1975-77
orban tibor | email | 18.12.2012 20:27 | id 53625 | nahlásit
Zdravym Ta Jardo aj ja som bol na DOV par krat sluzbe oproti na nadvori hradu byvali v lete zabavy tam sme chodili za babami spominam aj na Znojemske hodokvasi bola este jedna ubytovna pre dostojnikov na ceste smerom na Jihlavu tam sa sluzilo tiez denne... ahoj Jarda krasne Vianoce a vela zdravia NOVOM roku
 
Re: rok 1975-77
jarda | 19.12.2012 07:30 | id 53648 | nahlásit
Tibi,kde jsou ty časy.....přeju Ti taky pěkné vánoce a hlavně zdraví,jsme už starší kořeni....napiš kde žiješ,já u Hodonína....ahoj a napiš!
rok 1975-77
orban tibor | email | 2.12.2012 19:29 | id 52944 | nahlásit
zdravim Ta Jardo toho psa sme nezjedli bol uplne od gulky zniceni je mi smutno pozerat na buranisko ten malovany mur pri vchode tam bol aj r. 1975 nevies nahodov ci budova posadkovej ubytoni DOV este stoji
 
Re: rok 1975-77
jarda | email | 4.12.2012 12:14 | id 53045 | nahlásit
To DOV je ve správě města,byla to vlastně část hradu,vzpomínám si,že tam byla i stolárna....držela se tam i služba dozorčí DOV a nosil se tam oběd v ešusu tomu dozorčímu....naproti tam byl někde pivovar a rotunda.....krásné místa,zdar Tibore a piš,pěkného Mikuláša!
re rok 1975-77
orbantibor | email | 31.10.2012 10:11 | id 51616 | nahlásit
Ked mal Frecer DVT tak to bol poplach na utvare Do straze sa chodilo na malu luku do autoparku do masovic strazili sme aj areal Ziskovich kasarni pod tankovim praporom aj veznov na Pulkrabku sme chodili tiez zime to veru nebol med lizat v lete sme zbierali huby raz sme aj psa zastrelili ja som zakopal zbitki pri straznici
 
Re: re rok 1975-77
jarda | email | 2.11.2012 09:09 | id 51683 | nahlásit
Na Půrkrábce rostly v létě krásné hřiby "dubáky".Byl tam nízký dubový les,na konci areálu byl tmavý,smrkový.....v noci tam houkali sýčci...vodu do stráže jsme brali dole ve vesnici do koženého měcha,nebyla tam studna.....ej keby sa ty roky vrátily....
 
Re: re rok 1975-77
jarda | email | 14.11.2012 10:44 | id 52095 | nahlásit
Kasárna nám zbořili,je tady mrtvo jako v hrobě......
 
Re: re rok 1975-77
jarda | email | 20.11.2012 07:55 | id 52363 | nahlásit
Nehovor mi,že stě toho psa zožreli....
re rok 1975-77
tibororban | email | 29.10.2012 11:30 | id 51528 | nahlásit
Zdar Jardo mjr Frecer mal niaku funciu na stabe pluku neviem presne aku bol strasne nepriemni clovek
 
Re: re rok 1975-77
jarda | email | 29.10.2012 12:48 | id 51532 | nahlásit
Ahoj Tibi,mjr.Frecer byl pes,když měl DVT,tak to bylo tak na průser ve službě....on dělal za nás na štábu NŠ dělostřelectva,bylo dobré se mu vyhnout obloukem....ještě byli tacoví jako mjr.Kratochvíl alias Franta Rámus,nebo Pišta Kinčík mjr....to byli šéfi 3.praporu....naopak byla sranda když měl službu pplk.Janko Lehoczký,nebo náš mjr.Herman...to byly pochody jak na přehlídce....byl tam za Tebe na štábu pplk.Schwarz?Ten mě málem nechal zavřít.....strážili jste na Půrkrábce?,tam jsem jednou strážil v kožuchu,bylo mínus 20.....holt "zlatá doba"....napiš....
 
Re: Re: re rok 1975-77
Luděk Mikulec | 14.1.2015 21:40 | id 84105 | nahlásit
mjr. Frecer byl myslím dělomrd a pěkná s***e. Sloužil jsem na spojrotě v r. 1982-84. Tenkrát měl prohlásit, že nemá rád mladý lidi. Když měl devěťáka, tak to vždy smrdělo průserem!
 
Re: Re: Re: re rok 1975-77
jarmax | 18.1.2015 12:57 | id 84246 | nahlásit
Mjr.Frecer byl NS delostrelectva pluku ,mel despoticke sklony,mel takovy zakerny pohled,mel prezdivku Gimo...jeho velitel byl pplk.Riha,celkem hodny clovek....
 
Re: Re: Re: Re: re rok 1975-77
jarmax | 18.1.2015 12:59 | id 84247 | nahlásit
Mel jsem za neho nekolikrat dozorciho,bylo to o drzku...
Re rok 1975-77
tibor orban | email | 26.10.2012 18:16 | id 51404 | nahlásit
zdar Jardo ked som narukoval pluku velil pplk Jirkovsky po dvoch alebo troch mesiacoh prisiel pplk Mzigot a roku 1977 uz kpt ciganek nacelnik stabu bol maj Cervinek atiez spominam na maj Lexu npra Gadora na maj Frecera
 
Re: Re rok 1975-77
jarda | email | 27.10.2012 08:05 | id 51423 | nahlásit
Zdar Tibi,díky za odpověď.....,ten mjr.Frecer byl za nás/67-69/,náč.štábu dělostřelectva pluku,byl dost pes,napiš co dělal za tebe,jeho šéf byl pplk.Říha,to byl solidní chlap....
rok 1975-77
Tibor Orbán | email | 11.10.2012 12:58 | id 50908 | nahlásit
rok 1975-77 druhá tanková rota velitel roty por.koznár starsina roty pod.pra krejcí vel.praporu maj.solc vel.utvaru pod.pluk mzigot potom kap.cigánek ozve sa niekto?
 
Re: rok 1975-77
jarda | email | 11.10.2012 14:09 | id 50912 | nahlásit
Ahoj,staršina Saša Krejčí byl za nás rotmistr/67-69/...byl to bezva chlap a najdeš ho na fotce dělostřelcůna stránce VÚ Znojmo 1967-69....je tam s nama na vánoce,či Silvestra s flaškou v ruce....dělal tehdy staršinu 1.baterie....na té fotce je poznatelný dle uniformy.....
 
zážitek z dozorčí služby
jarda | email | 12.10.2012 14:44 | id 50965 | nahlásit
Jeden nepříjemný zážitek mám z dozorčí služby.Druhým rokem jsem byl ve službě doz.děl.oddílu téměř ob tři dny.Služba celkem nepříjemná,otravná.Jednou v noci vlezl oknem na konci dlouhé tmavé chodby mjr.Dušek,což byl tzv.kontráš,čili zástupce VKR u útvaru.Okno ústilo do nádvoří a on předpokládal,že dozorčí chrápe u stolku.Nestalo se ,a jelikož jsem ho znal,přestože byl v civilu,tak jsem se mu pouze představil.Ráno jsem to sdělil NŠ štábu oddílu.Celá záležitost přešla naprostým mlčením.Kontráši byli tacoví bazilišci na průser...
 
Re: rok 1975-77
jarda | email | 26.10.2012 12:47 | id 51389 | nahlásit
Zdar Tibore,chtěl bych se tě zeptat na ty velitele pluku.....ten kpt.Cigánek opravdu velel pluku?Zřejmně to byly kádrové výměny,oni se střídali u 9108 snad po 2 letech....
 
Re: rok 1975-77
Zsolt Tóth | 14.6.2015 22:19 | id 91219 | nahlásit
kap.Cigánek bol velitelom utvaru asi od roku 1977
poznal som ho ked dupal vystretý mal dve brady inak príma človek.Vozil ho na gaziku Imro Zeleňák
snímek c.55
Tibor Orban | email | 11.10.2012 12:30 | id 50906 | nahlásit
snímek c.55 pochadzá v roku 1977 lebo tam stojíme na tanku,spoznál som sám seba!
velitelé útvaru 9108
jarda | email | 28.8.2012 12:35 | id 49343 | nahlásit
Doplňte prosím jména a hodnosti velitelů útvaru 9108,oni se střídali dost často,zatím znám jména:
pplk.Kuča Jiří
pplk.Bírošš Juraj
pplk.Poltikovič
pplk.Jirkovský
pplk.Todavčič...........
 
Re: velitelé útvaru 9108
jarda | email | 28.8.2012 12:51 | id 49344 | nahlásit
......pokračuji:
pplk.Janošek
pplk.Černík
pplk.Kružica...........
 
Re: Re: velitelé útvaru 9108
jarda | email | 1.10.2012 08:31 | id 50497 | nahlásit
Poplach spojek byl vyhlašován třemi krátkými tóny klaksonu.....svolání dozorčích před DVT dvěma krátkými tóny.....bojový polach byl vyhlašován dlouhým,nepřerušovaným tónem klaksonu......dnes už se ozývá jen klakson aut na parkovišti před novými bytovkami na místě kasáren.....
 
Re: Re: Re: velitelé útvaru 9108
w | 11.1.2015 14:06 | id 83920 | nahlásit
Dva kratke tony byla tzv.Jiskra,to bylo svolani dozorcich pred DVT.
 
Re: Re: velitelé útvaru 9108
jarda | email | 27.10.2012 08:11 | id 51425 | nahlásit
pokračuji: pplk.Mžigot
kpt.Cikánek....
 
Re: Re: velitelé útvaru 9108
L.Mikulec | 14.1.2015 21:42 | id 84106 | nahlásit
r.1982-84
plk.Severa
 
Re: Re: Re: velitelé útvaru 9108
Vladimír Fuksa | email | 4.8.2016 18:47 | id 107312 | nahlásit
Velitel pluku se jmenoval Sivera
 
Re: Re: Re: Re: velitelé útvaru 9108
josef klicka | 23.3.2017 18:54 | id 115017 | nahlásit
to byl alkoholik a moc zly clovek
 
Re: Re: Re: Re: velitelé útvaru 9108
josef klicka | 23.3.2017 18:54 | id 115018 | nahlásit
to byl alkoholik a moc zly clovek
 
Když jsem rukoval do Znojma
jarda | email | 3.10.2012 12:41 | id 50612 | nahlásit
Dnes,před 45 lety,na den přesně, 3.10.1967,jsem už byl za branou kasáren....vystříhán vysoko,jenom kousek kštice zbylo...pak se fasovalo oblečení a výstroj...pak jsme cpali slamníky....a ráno hurá na rozcvičku....jako by to bylo včera......zdravím všechny záložky ročníku 48......
 
Re: velitelé útvaru 9108
jarda | email | 10.10.2012 11:34 | id 50867 | nahlásit
Při pátrání na stránkách vojenství jsem našel údaj,že pplk.ing.Jiří Kuča byl velitelem 9.tankové divize v letech 1971-1973....tam byl převelen právě od nás ze Znojma.....náš velitel dělostřelectva pplk.Říha přišel do Znojma z děl.pluku Holešov.....
 
Re: velitelé útvaru 9108
Libor Hanus | email | 15.11.2012 17:44 | id 52154 | nahlásit
ješte plk.Jiří SIVERA
 
Re: Re: velitelé útvaru 9108
jarda | email | 16.11.2012 08:09 | id 52179 | nahlásit
Zdar Libore,napiš nějaké zážitky,je tady mrtvo jak v hrobě.....dík
 
Re: velitelé útvaru 9108
hruskovi | email | 9.12.2013 19:32 | id 67531 | nahlásit
pplk. Severa velitel 1.mspr
sloužil jsem za todavčiče a severy, velitel plb por hruška
 
Re: velitelé útvaru 9108
hruskovi | email | 9.12.2013 19:36 | id 67532 | nahlásit
pplk. Severa velitel 1.mspr
sloužil jsem za todavčiče a severy, velitel plb por hruška, hireš byl vel ptr
 
Re: Re: velitelé útvaru 9108
Igor K | 18.12.2014 19:24 | id 82546 | nahlásit
Bol som tam vrokoch 1975 - 77. Velitel úráporu bigošov bol chlap ako hoda výška 150 cm pplk Jež, velitel PL bol kpt. Vitek a velitel PTŘS bol npor. Hipšr Pavol. Velitel pluku bol pplk. Jirkovský. ktorý išiel na divíziu a po ňom od roku 1976 kpt. Cigánek. Pamätám si aj iných velitelov, ale to nie je dôležité
 
Re: velitelé útvaru 9108
Igor | 24.1.2014 07:27 | id 69786 | nahlásit
po pplk. Jirkovskom bol asi od roku 1976 kpt. Cigánek. Bol som vo VÚ 9108 do marca 1977.
strážní oddíl Veselice
jarda | email | 17.8.2012 08:30 | id 48922 | nahlásit
V roce 1967 udělali strašný průser bigoši z útvaru 9108 Znojmo ve strážním oddíle ve Veselicích u Blanska.Na tento předsunutý muničák jezdily útvary strážit vždy na měsíc.Jedna povedená partička z útvaru provedla následující:Za strážního stanoviště odešel voják spolu se závodčím stráže na ples či zábavu do nedalekých Petrovic,kde se ožrali.Jelikož měli samopal včetně ostré munice,vystřelil jeden z nich na skupinku mladých lidí,tři z nich těžce zranil.Policistu na motorce,který je hledal zastřelili ze zadu na silnici.Případ byl publikován i v
tehdejším tisku.Vojenský vrah dostal nízký trest 15 let,závodčí ještě méně snad 5 let Sabinov.Po této události se jezdilo do Veselic pouze na 10 ti denní turnusy a byl přítomen i určený důstojník.Pamatuji si i jména těch dvou-byl to svob B. a voj.F.Dva pitomci,kteří navždy pošpinili jméno útvaru.Jinak to byl muničák jako hrom,včetně SiS,byl jsem tam 2x,jednou v létě,jednou v zimě.....
 
Re: strážní oddíl Veselice
Kuchař Jirka | email | 19.8.2012 14:45 | id 48987 | nahlásit
Dobrý den Jardo chci reagovat na tvůj článek.
Pocházím z vesnice Vavřinec kilometr od Veselice událost si nemohu pamatovat jsem roč. 62. Ten policista se jmenoval Alfons a byl zastřelen u tkz kněží hory u Petrovic má tam pomníček.
Jinak muničák je v dezolátním stavu po revoluci odváželi tatrovkami munici asi 60 tatrovek z kasáren je hospoda a za kasárnami je perfektní velká rozhledna---typ na výlet. Hodně vojáků se v sousedních dědinách oženilo. Ve Veselici bydleli i furťáci Kovač Ďugoš.
 
Re: Re: strážní oddíl Veselice
jarda | email | 20.8.2012 07:32 | id 48997 | nahlásit
Zdar Jirko,ještě dnes vidím nástup pluku ve Znojmě a hřímavý hlas velitele pluku pplk.Kuči,když nám oznamoval tuto událost.Jinak si matně pamatuji tu ubytovací jednotku,volejbalové hřiště u toho muničáku....chodili jsme tam obden do stráže,muničák jako bejk,signální stěna,protékal tam potok,v zimě jsem tam málem spadl.....kdeže jsou ty časy....
 
Re: strážní oddíl Veselice
čkalov | 2.8.2014 20:09 | id 77731 | nahlásit
sloužil jsem ve znojmně a byl jsem ten den ve straži co se stal ten pruser mnel jsem prave stim vojakem stojku on v oběkte a ja před stražnici šel se samopalem se podivat na svoji holku proto že mnel službu tak nemohl za nou v tej dedine pravě mnely zabavu při magnetofonu ale pravě že ta jeho devče stala pot světlem se skupinou kluku on se naštval a vystřelil jednu davku mezi ně byl tam i policajt a slišel vystřel tak se pustil na motorce za nim a on ten vojak potmně střilel asi z 500 metru na motorku a trefil pana Lakotu do opasku tři rany byl odsouzen na 15 roku a jiny nebyli potrestany ja sem chodil rad tam do straže je tam pěkna přiroda
 
Re: Re: strážní oddíl Veselice
dvtak | 6.12.2014 15:38 | id 81976 | nahlásit
Ten tvuj jazyk je nejaky divny.....dale,opustit strazni stanoviste a strilet ozraly ze samopalu... no nevim....
fotka 66
Ladislav | email | 9.8.2012 20:06 | id 48696 | nahlásit
Není to T 55,ale je to t 54 A,cvičný tank 2 tankové roty.Člověk který stojí na pravé straně z pohledu je npr.Brzobohatý velitel 1 tankové čety ,3 tankové roty.Měl přezdívku mojko .Tuto přezdívku mu vymyslel svobodník Kupčo,bůh ví odkud.Dokonce vím i proč mojko. Jinak tento npr.Brzobohatý byl a doufám že ještě je hodný člověk.Nikdy nikoho bezdůvodně nepeskoval,a měl i smysl pro humor.A to se na vojně cenilo.A ještě bych dodal,nemohou to být 70sátá léta ale muselo to být dříve.
Fotky
ladislavl | email | 23.7.2012 22:46 | id 48084 | nahlásit
Fotka č.30a31 jsou fotky z přehlídky z Brna 26.dubna 1965.Dvacáté výročí osvobození Brna.Na fotce je devátý tank druhé tankové roty T54a.Tyto fotky fotil asi Karel Hradecký.
 
Re: Fotky
jarda | email | 24.7.2012 10:00 | id 48093 | nahlásit
Je zajímavé,jak se ty jednotky rychle měnily,stěhovaly,střídali se velitelé.......kpt.Vlaďa Nový byl v letech 67-69 náčelník spojení děl.oddílu,byli jsme silný ročník,tak z pouhé baterie 122 udělali oddíl o 3 bateriích,jak jsme odešli tak to postupně zrušili úplně a houfnice dali do NZ tu.Velitel pluku byl za nás pplkl.Kuča,pak zase pplk.Bírošš,pak pplk.Poltikovič,to se střídalo snad po 2 letech,vel.tank.praporu byl pplk.Dubský/alias Fidel/,ten pak odešel.....pouze nprap.Gáďor,mjr.Lexa,ti válčili věrně Znojmu.....
 
Re: Re: Fotky
Václav Benda | 20.10.2012 17:39 | id 51197 | nahlásit
mjr. Lexa byl opravdu věrný Znojmu. Jako náčelník RTZ sloužil ještě v letech 77 - 79.
 
Re: Re: Re: Fotky
jarda | email | 24.10.2012 08:48 | id 51309 | nahlásit
Václave,můj kamoš do dnešních let,svob. v zál. Jožka Kotek mu dělal pícníka,byl starší kuchař,měli jsme se na vel.četě jako prasata v žitě...tolik řízků a různých specialit jsem nsnědl za zbytek života....v kuchyni ještě působil /67-69/ pprap.Špánka...velký diesel.....jinak mjr.Lexa měl velkou starost,nakrmit 1 200 hladovců.....legendární byli zabijačky prap.Gáďora.....dobrá doba.....zdar,zdraví čet.v.v. 64 let.....
 
Re: Re: Re: Fotky
frantisek peska | email | 19.5.2020 23:15 | id 146833 | nahlásit
frantisekmjr.Lexa byl opravdu zly,ale když došlo k průseru,tak pomohl,ale lepší byl pplk.Kratochvíl,staeej franták,jinak Znojmo bylo fajn,já jsem tam sloužil v letech 1970-1972,to byly hrůzné roky prověrek,udávání,když ti opravdový důstojníci museli najednou odejít a nikdo se jich nezastal
 
Re: Re: Re: Re: Fotky
Jarmax | 24.5.2020 12:34 | id 146934 | nahlásit
Mjr. Lexa byl typicky tylovy dustojnik, pplk. Kratochvil alias franta ramus, tak z toho sel strach.... Lexa tam valcil az do duchodu...
 
Re: Re: Re: Re: Re: Fotky
frantisek peka | email | 30.5.2020 22:20 | id 147102 | nahlásit
Nevím,ale Kráta potřeboval tak akorát zajít do skladu dát si slanečka mezi dva chleby a byl klid,já su brnák oípuštáky jsem si psal sám,podpis měl být mjr.Toman,to jsem uměl tak,že až při odchodu se mě ptal,kterej je jeho podpis,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,a, ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, ,,,,,,,,,,,,,,,
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Fotky
frantisek peka | email | 30.5.2020 22:35 | id 147105 | nahlásit
Su rád že se aspoň někdo ozve vždyř je nám tak kolem sedumdesáti let,to že si píšeme přes not book to je snad zázrak,chlapi vzpomínejme na ty časy,někdy bylo zle ale té srandy jsme si užili dost..
Fotky
ladislav | email | 23.7.2012 22:26 | id 48083 | nahlásit
Fotka č.66 první zprava npor.Brzobohatý velitel třetí tankové roty.Tento tank je T54A . Je to tank druhé tankové roty.Tato fotka by mohla být z roku 1966.
Fotky
ladislav | email | 23.7.2012 22:16 | id 48082 | nahlásit
Fotka č.62 Boletice v roce 1965,zprava doleva mjr. Kašický velitel tankového praporu,kpt.Nový,npor.Žák velitel třetí tankové roty.
Fotky
ladislav | email | 23.7.2012 21:58 | id 48081 | nahlásit
Snímek č.66 mjr.Kašický,velitel tankového praporu.mjr.Hireš politruk a kpt.Nový v roce 1965.U tankového praporu nikdy nesloužila tato žena.
 
Re: Fotky
Pavel Sahaj | email | 29.7.2012 20:42 | id 48275 | nahlásit
Velení tankového praporu v letech 1967-69.
pplk.Dubský......velitel tank.praporu
kap.Šolc .......velitel 1 roty
kap.Pokorný.......velitel 2 roty
kap.Škrabák.......velitel 3roty
staršiné:Rác,Fajman,Michalík
náčelník štábu major Pelíšek
politruk major Trochta
starší řidič 3 roty rotmistr K.Hradecký
Nadporučík Brzobohatý (tzv.Mojko) byl velitel čety
tank věž.č. 929 byl odminovací
To je tak zhruba co si eště po 43 rokách pamatuju.
pplk.ing.Kuča Jiří
Buriánek Jaroslav | email | 25.1.2012 14:34 | id 41323 | nahlásit
Pplk.Kuča odešel ze Znojma velet 9.tankové divizi do Tábora,pplk.Bírošš byl odejit po roce 1969 do civilu.
Velení útvaru v letech 67-69
Buriánek Jaroslav | email | 18.12.2011 11:54 | id 39297 | nahlásit
pplk.ing.Kuča - vel.pluku
pplk.Bírošš Juraj - ZVP
pplk.Schwarz - NŠ pluku
-----------------------------
pplk.Lehocký Ján - vel.1.praporu
mjr.Křenek - vel.2.praporu
mjr.Kratochvíl - vel.3.praporu-pak mjr.Kinčík
pplk.Dubský - vel.tank.praporu
mjr.Lexa -náčelník RTZ
des.Kotek Josef - starší kuchař pluku
-------------------------------------------
kpt.Klaška - vel.průzkumné roty
67-69
Jaroslav Buriánek | email | 14.12.2011 17:46 | id 39133 | nahlásit
Zdravím kpt.Nového - náč.spojení DO /tehdy/,pamatuji na Vás jako na solidního člověka.Podle toho co čtu,tak děl odddíl houfnic 122 brzy padl.zdraví topograf DO.
obrázek č. 66
Pavel Sahaj | email | 24.9.2011 02:18 | id 36436 | nahlásit
Není ta osoba v pravo stojící, náhodou npr. Brzobohatý?
šofér-T-805 kačena-spojar,rádio voz.
Pavol Palacka | email | 4.6.2011 12:21 | id 32071 | nahlásit
Pozdravujem majora.Lexu šefa kuchyne.Mohol by si nápísať čo dnes pripravil kuchar slob.Zdeno Fiala na obed? poslušne hlásim: tu r.76-78 vojak Palacka.
 
Re: šofér-T-805 kačena-spojar,rádio voz.
Buriánek Jaroslav | email | 14.12.2011 17:50 | id 39134 | nahlásit
zmiňovaného mjr.Lexu jsem strašně rozčílil při besedě o stravování někdy v roce 1969,pamatuji legendární zabíjačky prap.Gáďora....zdravím všechny jestli žijeme...
 
Re: Re: šofér-T-805 kačena-spojar,rádio voz.
Pavol Palacka šoférT-805kačena | email | 4.3.2012 21:49 | id 43241 | nahlásit
Toš Lexa to bol zurvalec,vedel byt velmi nepríjemný človek.
Jardo Dúfam že si vyšiel na sucho zato rozčulení.
Viem si ho živo predstaviť Lexa mal rídké zuby.je tak?
 
Re: Re: Re: šofér-T-805 kačena-spojar,rádio voz.
Buriánek Jaroslav | email | 5.3.2012 10:45 | id 43255 | nahlásit
Ahoj,je to tak jak píšeš.Vyšel jsem bez flastru,ale je zajímavé,že tam tak dlouho vydržel,po roce 68 to tam prokádrovali.....Gáďor byl legendární s těma prascama,ráno ovařený špek,večer prejt z jitrnic.....zdravím veterána a pište chlapi,ať zavzpomínáme,kéž by se ty roky vrátili,aj tu vojnu bych znovu vydržel....čau Jarda..
 
Re: Re: Re: Re: šofér-T-805 kačena-spojar,rádio voz.
pavol | email | 22.9.2013 10:21 | id 64692 | nahlásit
Ahoj Jardés
a ty byvaš ve Znojmě?
 
Re: Re: Re: Re: Re: šofér-T-805 kačena-spojar,rádio voz.
dvtak | 11.1.2015 13:33 | id 83916 | nahlásit
100 Km od Znojma..
Zde již nelze dále reagovat
obrázek č 55
Pavel Sahaj | email | 3.5.2011 16:40 | id 30928 | nahlásit
Je to opravdu tank T -54? Ten příklop u nabíječe tomu nedpovídá.
 
na rúžku
založák.Pavel Palacka | email | 23.7.2011 09:52 | id 34086 | nahlásit
pozdravujem hospodu na rúžku,a všetky baby Naďu Hulkovou,Alenu Fičalovou,Vlastu Vlaskovú,a všecky moje Baby vzpomínam jak nám bylo fajn v mladých létech.a také pozdravujem Gáďor kopec a jeho majitele nanpraporčíka Gáďora a jeho šéfa majora Lehotskeho.
unikátní snímky dělostřelecké techniky ČSLA
Jan | 20.3.2011 00:07 | id 29069 | nahlásit
Snímek č. 2 a 3 je skutečně unikátní. Jde původně o sovětský PT kanon vz. 43 S (ZIS 2),ráže 57 mm a pravděpodobně se též u nás vyráběl v licenci. Přibližně ve stejné době byl v ČSLA užíván též kanon ZIS 3, vz. 42 R, byla to velmi podobná zbraň, avšak s ráží 76,2 mm, byla však vybavena úsťovou brzdou a měla o něco kratší hlaveň. Na snímku č. 8 je tzv. "tažený" čs. 30 mm PLdvK vz. 53. Nabíjel se vodorovně zleva a zprava vždy po 10 nábojích. Fotografie tohoto kanonu jsou dneska také dost vzácné. Na snímku č. 9 je čs. PT kanon ráže 85 mm vz. 52. Zajímavostí je , že kanon byl též dodáván rakouské armádě (Bundesheru), která jej používala pod označením PAK M-52.
Jsou to opravdu perfektní snínky.
 
Re: unikátní snímky dělostřelecké techniky ČSLA
O. Vítek | email | 20.3.2011 17:38 | id 29090 | nahlásit
Děkujeme Honzo za odborný popis.
ČSLA-ZNOJMO
Martin Horák | email | 17.3.2011 21:45 | id 28930 | nahlásit
Fotky jsou super. Ten kanon je protitankový ZIS-3/57mm. Výroba SSSR. Ve výzbroji ČS.armády v SSSR.
S pozdravem Martin HORÁK
P.S.: Nazdar TATI
 
Re: ČSLA-ZNOJMO-pro Martin Horák
Jan | 18.3.2011 17:41 | id 28960 | nahlásit
Můžete identifikovat kanon ze snímku č. 9, jaké byl ráže , jeho určení a ve které době byl v ČSLA zařazen.
Děkuji.


Přidáváte nový komentář
plus okno minus
... lze napsat ještěznaků
Ochrana proti spamu. Napište číslo stodvacet:


   


  • hvězdičkou * jsou označena povinná pole
  • maximální délka textu komentáře je 2000 znaků
  • odřádkování textu komentáře (ENTER) zůstane zachováno
  • HTML tagy nebudou použity
  • WWW adresy budou automaticky převedeny na odkazy
  • reagovat lze pouze do 5 úrovně
  • vyhrazujeme si právo smazat nevhodné příspěvky

Ze života VÚ 9108 Znojmo

Okres: Znojmo

Sem zatím budeme ukládat dobové snímky, které mají něco společného s VÚ 9108 Znojmo. Až jich bude více, postupně je rozčleníme. Zatím zůstanou všechny pohromadě a v pořadí, v jakém přišly do redakce.
A2010-11-19 17:09:54 U2011-09-22 15:22:18 TG176