Objekty ČSLA

« Zpět | Jdi na seznam | Obnovit | Vaše komentáře (69)

(pro změnu obrázku můžete použít CTRL + šipky ↔ numerické klávesnice)
1 foto (J.Smutný) z celkových 12

Foto 1
Jako vždy, i zde muselo prvně proběhnout seznámení osádek tanků s bojovým úkolem.
Foto 1 Foto 2 Foto 3 Foto 4 Foto 5 Foto 6 Foto 7 Foto 8 Foto 9 Foto 10 Foto 11 Foto 12

Autor: J.Smutný | Pořízeno: 80. léta | Foto: 12 fotek



Reakce na komentář...
Brodený tankov
Stanislav Viskupič | email | 28.3.2023 14:33 | id 171674
Služil som VU 8200 Domažlice 1973-75 1Tr.veliteľsky tank veľ.roty ppor.Pavol Kolik,potom ppor Klas Jan končil som ako veľ.tanku vež.č.410,brody v r.1974 Nučničky ukažka pre ministra obrany gen.Dzúra Martina s tym že tank zhasnuť a vyplavať spod tanku von-hodnotenie výtečné 500 kčs odmena veľ. a vodič,Jan Prochazka chudak už nie je medzI nami,česť jeho pamiatke a aj Paľkovi Kolíkovi dobrý veľ.roty.Stano


Reagujete na komentář
plus okno minus
... lze napsat ještěznaků
Ochrana proti spamu. Napište číslo stodvacet:


   


  • hvězdičkou * jsou označena povinná pole
  • maximální délka textu komentáře je 2000 znaků
  • odřádkování textu komentáře (ENTER) zůstane zachováno
  • HTML tagy nebudou použity
  • WWW adresy budou automaticky převedeny na odkazy
  • reagovat lze pouze do 5 úrovně
  • vyhrazujeme si právo smazat nevhodné příspěvky

Brodění tanků

Okres: Olomouc

GPS: 49°43'57.628"N, 17°40'50.292"E

Najít na mapě

Nácviky průjezdu tanků T 55 AM1 pod vodou.

Tyto nácviky prováděl VÚ 9108 ve vojenském prostoru Libavá na vodní nádrži Barnov, která leží na řece Odře.

Nácviky byly velice důkladné a vyžadovaly maximální soustředěnost celé osádky tanku a záchraného personálu na břehu a na hladině. Vždyť jenom příprava tanku na průjezd pod vodou vyžadovala asi hodinovou práci celé osádky. Po vynoření opět následoval přesně stanovený postup odvodnění tanku. Na všem se podílela osádka sama.Pro samotné vojáky to nebylo nic moc příjemného. Osádka si musela zvyknout na pobyt v uzavřeném, stísněném a zatopeném prostoru v hloubce kolem 5 metrů. Když se tank nějakým nedopatřením pod vodou zastavil, musela osádka tank opustit nouzovým výlezem. Pro případ zatopení dýchal každý člen osádky vzduch z připraveného přístroje LPP-10. Tank se pak tahal pomocí vyprošťovacího tanku a ocelových lan z vody.
Takže uzavřít všechny příklopy a jdeme se podívat na pár fotek.
A2010-06-17 20:04:59 TG176