Objekty ČSLA

« Zpět | Jdi na seznam | Obnovit | Vaše komentáře (262)

(pro změnu obrázku můžete použít CTRL + šipky ↔ numerické klávesnice)
19 foto (R.Ščípa) z celkových 24

Foto 19
Foto 1 Foto 2 Foto 3 Foto 4 Foto 5 Foto 6 Foto 7 Foto 8 Foto 9 Foto 10 Foto 11

Autor: J.Pecher | Pořízeno: 4.2011 | Foto: 11 fotek

Foto 12 Foto 13 Foto 14 Foto 15 Foto 16 Foto 17 Foto 18 Foto 19 Foto 20 Foto 21 Foto 22 Foto 23 Foto 24

Autor: R.Ščípa | Pořízeno: 11.2001 | Foto: 13 fotek



Vaše komentáře...
Přidat nový komentář...
Sraz 18.8.2023
Rene ščípa | email | 13.8.2023 08:26 | id 173893 | nahlásit
Spolubojovnici, v pátek 18.8. sraz v 16:00 u Baráčku a poté jdem na pivčo do Tyršáku. Děkuji za účast .. :-)
srazík 18.8.2023
ščípa | 27.6.2023 15:28 | id 173129 | nahlásit
Čestík chlapi, tak dáme 18.srpna 2023 srazík v Aši. Vídím , že je nás dost , co jsme nechali část svého života na Baráčku a tudíž je zahodno, abychom zavzpomínali a dali nějakého pivsona a možná i něco ostřejšího v nějaké hospůdce. Když vše dobře půjde, měli být na místě i naši velitelé a hlavně dobrá nálada. Takže kdo může, přijďte. René 1989-1991... :-)
1977-79
Václav Dlabač | email | 16.3.2023 09:52 | id 171429 | nahlásit
Zdravím všechny přeživší spolubojovníky z baráčku. je hustý poznávat na fotkách (z roku 2001) místa kde našinec strávil jeden a půl roku. Tu střechu (poslední dvě fotky) jsem s klukama osobně montoval - přístřešek ESO - dobrá pakárna - asi tisíc hliníkovejch trubiček, šroubků a matiček :-). Tak se opatrujte . . . a vlastně užívejte důchod :-)
2023
Pavel Kott | email | 1.1.2023 02:34 | id 169494 | nahlásit
Tak pánové, jako každý rok - vše nej Vám a Vašim blízkým v novém roce.
Míru zdar
Ahoj JC
 
Re: 2023
Pítrs | email | 12.3.2023 13:42 | id 171347 | nahlásit
Ahoj Pavle, píše ti tvoj spolubojovník z východného Slovenska Peter Petrovský alias"Pítrs". Bol by som rád, keby sme sa skontaktovali. Môj mobil +421905340874, adresa: Široké 184, 082 37, okres Prešov, Slovensko. mail: petrovskyp@zoznam.sk. Budem čakať. Neskôr pošlem nejaké foto. Čauko.
vzpomínky
rené ščípa | email | 19.11.2022 14:11 | id 168350 | nahlásit
čest partyjo. další rok za námi a já probendil další rok, kdy jsem chtěl zajet do Aše se podívat na místo činu. tak snad příští rok to vyjde. držte se... koťáku niezajebuj :-)
 
Re: vzpomínky
Pavel Kott | email | 20.11.2022 20:11 | id 168378 | nahlásit
Vřelý pozdrav, až pojedeš do Aše - dej vědět.
 
Re: vzpomínky
jcotart | email | 1.12.2022 21:08 | id 168573 | nahlásit
čo to toto niezajebujou čeče
 
Re: Re: vzpomínky
rené ščípa | 19.12.2022 16:28 | id 169028 | nahlásit
Niezajebuj... nedráždi, nepodpichuj,nedlubej... :-)
Ščípák a spol
Pavel Kott | email | 23.9.2022 17:21 | id 167214 | nahlásit
Kde jste kurňa , snad nemáte depku ...?
 
Re: Ščípák a spol
Milan | 9.11.2022 13:39 | id 168187 | nahlásit
Žijem každý po svém, někdo lépe, někdo hůře.Koťáku
 
Re: Re: Ščípák a spol
Pavel Kott | email | 11.11.2022 14:31 | id 168220 | nahlásit
Ahoj, omlouvám se - ale nějak si nevpomínám na Milana ?
 
Re: Re: Re: Ščípák a spol
Pavel Kott | email | 11.11.2022 14:48 | id 168221 | nahlásit
Tedy ano pouze na velmi klidného a charakterního M.S.
 
Re: Re: Re: Ščípák a spol
Milan | 17.3.2023 20:44 | id 171463 | nahlásit
Vtipálku, Stachoun tu o mne hlasil něco, jakože sem byl "konfident". Má stále bujnou fantazii a sem unaven tady říkat skutečnosti, které jsem říkal i před 33 lety.
Kde jste všichni
jcotart | email | 22.8.2022 19:05 | id 166688 | nahlásit
Himbajs, kde jste všichni ...?
Tak jako obvykle-vše nej do 2022
jcotart | email | 29.1.2022 11:34 | id 162076 | nahlásit
Tak jako obvykle-zdravím všechny jebáky a filcky -všechno nej do 2022.
Kdo má Omikron - nechť si strčí pinďoura do plynové trouby (jestli nemáte vypnutý plyn - Bohemia Energy ) a určitě zapomenete na starosti s virózami...
 
Re: Tak jako obvykle-vše nej do 2022
jcotart | email | 29.1.2022 11:52 | id 162077 | nahlásit
Koťáku-jseš trapnej Koťas / mirorring
VÚ 4407 Cheb 1972 - 1977 průzkumná rota, štáb
Tomáš Pata | email | 13.12.2021 23:05 | id 160518 | nahlásit
Ozve se někdo ? Budu rád 🤠
 
Re: VÚ 4407 Cheb 1972 - 1977 průzkumná rota, štáb
Pavel Kott | email | 8.2.2022 00:25 | id 162420 | nahlásit
Jasně, čauses stará vojno-hodně zdraví atd.
1974 - 1976
Pepa Miklas Iommi | email | 19.11.2021 10:51 | id 159871 | nahlásit
Zdravím všechny spolubojovníky v Aši .Podzim 1974 až jaro 1976.Ozve se Václav Smutný -Mech,zdeněk Vítek-Šozda,Jarda Kokrment,Pavel Lukaštík,Petr Šrámek,Jarda Jelínek -jelen,Jirka Soukup,Mira Obadal,Jarda Jirsa -Čenda .Dále pak Kladeňáci:Jarda
Švec - Šams,Josef Hejtmánek -Emil,Jiří Vaňásek-Žralok
a další?
 
Re: 1974 - 1976
Jiří Soukup | email | 22.11.2021 15:39 | id 159945 | nahlásit
Zdar Iommi,
reagoval jsem Šozdovi a Mirkovi Lojdovi - na nej si taky pamatuju, sel do civilu o pul roku driv . Jednou, ale uz strasne davno , jsem se setkal s Mechem v Brne.
Treba se nekdo dalsi jeste ozve
 
Re: 1974 - 1976
ZDENĚK VÍTEK | email | 30.11.2021 06:31 | id 160089 | nahlásit
Ahoj Pepo, jsem rád, že Ti můžu doplnit seznam dalších spolubojovníků. Z těch mladších snad Karla Uhra, blonďáka Matea a nezapomenutelného právníka J. D. Měj se dobře. Z.V.
 
Re: 1974 - 1976
Martin Štekl | email | 4.5.2022 19:25 | id 164121 | nahlásit
Martin Štekl, bol som vtedy veliteľom rádiotechnickej čaty - ako absík. "Bol som v pozadí", taký nenápadný, ale všetkých, čo sa tu ozvali som poznal. Samozrejme aj právnika Dostála. Ďalej Smutný, Vítek, Kokrment, Lukaštík, Šrámek, Soukup (hviezda), Obadal, Jirsa,.... Kladenských z rádiového prieskumu tiež. Takže, pripájam sa k tím ďalším, čo sa majú ozvať.
 
Re: Re: 1974 - 1976
jcotart | email | 1.12.2022 21:06 | id 168572 | nahlásit
zdar dědci
 
Re: 1974 - 1976
Martin Štekl | email | 1.4.2023 20:30 | id 171751 | nahlásit
Poznám vás všetkých. Bol som absík a veliteľ rádiotechnickej čaty. Absíci sme boli trochu bokom.
Martin Štekl
 
Re: Re: 1974 - 1976
Jiří Soukup | email | 13.10.2023 21:36 | id 174735 | nahlásit
Priznavam, ze si absolutne nepamatuju*****stranou....) My se cca 1x za rok setkavame na Valassku, odkud je Pepa Miklas (Miklas, Jirsa, Obadal, ja + kamaradi z pripravky v |Presove, kteri potom slouzili jinde na hranicich). Je to moc fajn relax a spousta vzpominek na vojnu, ktere asi takove jako my jini nemaji .
Kdo byl fajn byl npor. Zima a nejvetsi frajer byl sef Kladenaku (nadrotmisr ???) . Kladenaci byli fakt super tajni, nikdy nerekli nic ani vozrali .....
Zdravim vsechny z baracku 1974-1976
J. Soukup
Kde jste čůríní ?
kotas koták | email | 19.12.2020 15:39 | id 151491 | nahlásit
Vše nej do 2021, vožralové z baráčku. Cholera a koronáč na Váš, píčové.
Hledám Ščípáka, Zdendu Stacha a další nemehla.
Ahoj, Váš Koťák
 
Re: Kde jste čůríní ?
Bocko | email | 26.5.2021 11:04 | id 156866 | nahlásit
Nazdar doktore, jak žiješ?
 
Re: Re: Kde jste čůríní ?
jcotart | email | 29.1.2022 11:18 | id 162071 | nahlásit
Mám se průměrně, moc zdravím všechny ahoj
 
Re: Kde jste čůríní ?
Radek Remar | email | 17.11.2021 08:51 | id 159822 | nahlásit
Jo to byly časy. Kdepak je konec mým partákům z pokoje. Tomáš Eisenhammer, Pavel ? (truhlář z Lysé?), a ještě jeden na jmého už si nevzpomenu, byl ze Slovenska.
 
Re: Re: Kde jste čůríní ?
jcotart | email | 29.1.2022 11:21 | id 162073 | nahlásit
Kde že loňské sněhy jsou - do píče !
 
Spioni
Havel | 17.11.2021 10:02 | id 159823 | nahlásit
Vy jedna bando spionska....co jste tam dělali ještě po prevrate ? Jenom jste chlastali a lidi vám to platili...že vám není hanba !9
 
Re: Spioni
jcotart | email | 29.1.2022 11:24 | id 162074 | nahlásit
Není Bonde, po převratě jsme si kromě chlastu ještě honili brka.
Je tam někde Ščípak a ostatní prcíni
jcotart | email | 9.7.2019 00:27 | id 139192 | nahlásit
Nazdar jebáci a chlastouni z Baráčku-Koťák-zdar
 
Re: Je tam někde Ščípak a ostatní prcíni
scípak | 12.7.2019 10:49 | id 139288 | nahlásit
jsme tu ty stará vojno. chlast, baby a squělá budoucnost ííí
 
Re: Je tam někde Ščípak a ostatní prcíni
Švejk | email | 15.9.2020 21:15 | id 149312 | nahlásit
Sloužil jsem na baráčku 1988-1990, cimru jsem měl v prvním patře na konci naproti PVS.
Baracek cca 1983 -1984
Anton Lieskovan | email | 7.1.2019 10:26 | id 134665 | nahlásit
kto ste sluzili v tomto case? Petr Novotny, Vasek Koubek. za tvrdeho dozoru politruka kpt.Libru?
Ja som nejaky sklerotik. Len si pamatam., ked sme boli na zimnom vyvedeni, asi na Doupove. Po cviceni nastupeny cely prapor z Chebu, kde nam nejaky velitel nadaval, " vy nejste vojaci, vy ste banda vyjaebanych trempu" - nacapal vysadkarov ako si opekaju a popijaju rum...
t.
 
Re: Baracek cca 1983 -1984
Martin Kunta | email | 15.5.2019 19:03 | id 138016 | nahlásit
Čau Anton,to si pamatuji velmi dobře,tehdy tam nějaký lampasak asi z vzo degradoval desatnika na vojína primo na poli
 
Re: Re: Baracek cca 1983 -1984
Josef Svoboda | email | 4.9.2019 23:46 | id 140460 | nahlásit
V Baráčku jsem byl v lednu 1984 na cvičení (jsem ročník 1950). Na por.či kpt.Libru a výjezd na Doupov si pomatuji moc dobře, i na degradaci při nástupu. Říkalo se tehdy, že během toho blbnutí na Doupově zařvali 3 lidi v otéčku. Proto byl ten genarál tak naštvaný. Jako záklaďák tam tehdy sloužil můj jmenovec Pepa Svoboda odněkud od Tábora. Omylem mu předali telegram určený pro mne na pohřeb otce, na který odjel, ale pak volal z domova, že to je nějaký omyl. Teprve pak předali telegram mně a staršina (praporčík-dobrej chlap!-jméno?) mě odvezl do Chebu na vlak. S Pepou jsme se později někde u rozhledny zlili jak carští důstojníci, přijela pro nás V3S a z korby nás u Baráčku vyklopila rovnou na hromadu písku... Martine, pamatuješ si to?
 
Re: Baracek cca 1983 -1984
Pavel Franta | email | 17.12.2019 11:30 | id 142655 | nahlásit
Ahoj Tony, sloužil jsem na Baráčku březen 1982- září 1983. Vzpomínám si jak na Tebe tak i na Martina Kuntu, s Vencou Koubkem jsem se vídal ještě nedávno, měl Autoškolu a pohyboval se po Jindřichohradecku, 37 let se chystám do Aše podívat a ještě jsem se k tomu nedostal, tak alespoň občas se podívám na toto vlákno a vy jste první, kdo se tady z této doby objevil. Mějte se pěkně.
 
Re: Re: Baracek cca 1983 -1984
František Kopecký | email | 20.11.2020 13:59 | id 150712 | nahlásit
Nazdar Pavle, dneska jsem náhodou narazil na tenhle web. Byli jsme spolu myslím i na PŠ-ce v Prešově. Stejně jak píšeš ty si celé ty roky říkám, že se musím do Aše podívat. A teď zjišťuju, že v r. 2016 byla demolice Baráčku. Z kluků co služili s námi jsem později potkával jen Miloše Viktorina v Brně, ale to už je taky dávno. Měj se krásně a ať se ti daří.
 
Re: Re: Re: Baracek cca 1983 -1984
Pavel Franta | email | 6.5.2021 21:19 | id 156437 | nahlásit
Ahoj Fando, já už nedoufal, že se někdo ozve a tak jsem na tento web moc nechodil, teď čtu, že se alespon Vysočina ozvala, doufám, že jsem se nespletl a bydlel jsi ve Žďáru, nebo se pletu? Jak, žiješ, já už jsem dědek a tak, kdyby jsi měl zájem, tak se ozvi na email : franta.pavel@email.cz ať to tady neucpáváme. Buď zdráv.
 
Re: Re: Baracek cca 1981 -1983
Jozef Baňas | email | 7.12.2023 08:28 | id 175505 | nahlásit
Na Venca si pamätám bol to vodič . Ostatné mená si nespomínam.
služba vlasti podzim 84-86
Jaromír Nováček | email | 23.12.2017 16:58 | id 124336 | nahlásit
Teda Skudřo, že tady zřím tvůj čerstvý příspěvek, to zírám fest.
Dnes jsem tyto stránky teprve objevil. Ale že ten Baráček vypadá
parádně, jen co je pravda. Až by se tam chtělo uchýlit na důchod, no ne? A nemuselo by se už klepat na dveře jako za gumo-časů, hehehe. A pro pivo do "Záťa s béďou" by se dalo už dveřma z rohu, koukám, a né oknem kuchyňským.
Tak hezké svátky, a to všem amíkům, němcům, řidičům, a vůbec všem, kdo tam kdy pob/y/i/li/li. P.S. "A ty, ku..a, neklepeš? Dej si
20! 2×! S žádostí o povolení opustit tuto místnost, J.N., Opava
 
Re: služba vlasti podzim 84-86
Milan Pacas | email | 15.6.2018 21:53 | id 129610 | nahlásit
Ku..rna Jaromíre, jak žiješ?Bol som sa do Ašu previezť na motorke v 2012..Všetko je tam iné..
 
Re: Re: služba vlasti podzim 84-86
Jaromír Nováček | email | 9.1.2019 13:55 | id 134723 | nahlásit
Ahoj Milane, byla tam v tom roce 2012 ještě hospůdka Zátiší, naproti Baráčku? Zdravím z Opavy. Byls v Libyi? Já nee. Je
1 zajímavý slovenský film, též z roku 2012 - Až do města Aš.
Zdravím Zvolen, měj se fajn. Jo...žiju v pohodě
 
služba vlasti podzim 85-87
Milan Urbanec | email | 16.3.2021 19:14 | id 154876 | nahlásit
Milane jak jde život, pamatuju si tě. Byl jsem tam v letech 1985-1987. Tvou láskou tam byla Nena ze Střeláku.
Milan Urbanec
 
Re: služba vlasti podzim 85-87
Vybka Pingvín | 17.12.2021 22:00 | id 160613 | nahlásit
Milan Urbanec z Dačic, že jo, Urbíku.
Zdraví Jihlava-Praha.:-)
 
služba vlasti podzim 85-87
Milan Urbanec | email | 30.11.2022 17:22 | id 168554 | nahlásit
Ano souhlasí, Dačice lokalita zaslíbená, teď už Jindřichův Hradec. Nevíš jak se mají všichni z našeho ročníku? Petr Kubát, Pospíšil, Míra Moravský, Pouchlý atd. atd.
 
Re: služba vlasti podzim 85-87
Petr Vybíral | email | 2.9.2023 21:37 | id 174213 | nahlásit
Milane, vůbec o nikom nic nevím. Psal jsem si chvilku s Milanem Pacasem a pak ještě s Rosťou Hegrem. A pamatuju si ještě Jardu Nováčka a Skudříka (ale toho už jen málo).
Zde již nelze dále reagovat
 
služba vlasti podzim 85-87
Milan Urbanec | email | 30.10.2024 19:59 | id 180447 | nahlásit
Ano přesně tak, pokoj č. 5 a ležel jsem plně na kraji u okna vedle B. Kindla a M. Moravského
Baracek 82-84
Martin Kunta | email | 23.12.2017 12:36 | id 124312 | nahlásit
Čau kluci ozve se někdo,kdo v těch letech válčil na Baráčku
Skudřa
Skudřík Bohuslav | 23.12.2017 08:49 | id 124303 | nahlásit
Baráček 84-86 kolikrát si vzpomenu,výborná vojna,nemělo to chybu a zdravím všechny co si mě pamatují ahoj
 
Milan 1985-87
Milan Urbanec | email | 16.3.2021 19:17 | id 154877 | nahlásit
Ahoj, jméno je mi povědomé. Zřejmě jsi byl v ročníku s Kotrhonzem, Kindlem a kluky ze Slovenska Harrym apod?
VU 6004 Plzeň Škvrňany
Josef Dostál | email | 19.6.2017 10:40 | id 118289 | nahlásit
Spolubojovníci ozvěte se kdo jste sloužil do 24.9. 1965 u VU 6004 Plzeň na rotě VKV-let. (odposlech amer. armády v Německu) ZS jsme měli o 2 měsíce prodlouženou. Vel. útvaru mjr. Bím, náč. autoparku mjr. Hašul, vel. roty kpt. Volman? Z VU 6004 jsme jezdili na odloučené pracoviště do Házlova u Aše. Velitele tam dělal npr. Janiga z Aše. Rád každému odpovím. Dostál Josef Litomyšl
 
Re: VU 6004 Plzeň Škvrňany
Křivan | email | 17.7.2017 14:26 | id 119286 | nahlásit
Dobrý den, pokud vzpomínáte na p. Pojezný Jozef, byl na vojně taky u VU 6004 a končil jako Vy taky o 2 měsíce déle. Je to otec manželky. Hledal jsem nějaké informace na internetu o VU 6004, kde sloužil. Tak jsem slíbil, že Vám napíšu, pro případný další kontakt.
S pozdravem Křivan
 
Re: Re: VU 6004 Plzeň Škvrňany
Josef Dostál | email | 8.1.2018 12:56 | id 125034 | nahlásit
Dobrý den. Omlouvám se za delší prodlevu, ale dlouho jsem na portále nebyl. Na jméno Pojezdný si dobře pamatuji a pozdravuji. Druhým rokem ZS jsme k VÚ 6004 do Plzně přišli 3 z VÚ 8272 v Kladně. Bylo to v době kdy v Plzni ještě nosily modré uniformy a my přišly v zelených. Byla tam proti tomu velká nevole, ale ten rok tam ty modré uniformy skončily. Nahoře na štábu nad operačkou jsme měli odposlechové pracoviště (dříve tam bylo řízení letového provozu) potom nám postavily za ošetřovnou na špalky vyřazený autobus a odposlech americké armády v NSR jsme prováděli tam. Byla to celkem dobrá služba na směny . Občasjsme také jezdily na odloučené pracoviště do Hazlova u Aše. Velitole tam dělal nppr. Janiga. Ještě nějaká jména: odposlech : Petřík Pavel, Dostál Josef, Vachůt Petr, Lexa, Baxa Stanislav. Další jméno na které si vzpomínám ale ne na odposlechu: Srnka Václav, na operačce : Fučík , Kotěševcová. Zdravím a těším se na odpověď. Dostál Josef
 
Re: VU 6004 Plzeň Škvrňany
Václav Kust | email | 9.10.2017 10:34 | id 121446 | nahlásit
Zdravím, hlásím se jako ten co sloužil u VU6004 1959-61
Byla nás skupina angličtinářů, 10.Jak uvádíš jména velitelů,tak ti tam byli již za mě. Kasarna Škvrnany, štace Hazlov/jsme vybírali-stará budova/, Aš, Korab,
Čerchov /služba na 3 měsíce/. Nezmiňuješ por.Fučíka,
který nás vedl. Jestli dáváte něco dohromady,dej vědět.
Hezký den
V.Kust
 
Re: Re: VU 6004 Plzeň Škvrňany
Josef Dostál | email | 8.1.2018 13:40 | id 125037 | nahlásit
Zdravím. Sloužil jsem u VÚ 6004 sice v roce 1964-1965, 1963-1/2 1964 VÚ 8272 Kladno. Fučík dělal za nás velitele operačky a tam jsme nosilly zprávy z odposlechu. V Hazlově jsem to znal . Starý dřevěný barák kam jme jezdívali na střídání odposlechu. V Hazlově jsem se stavil asi v 2013. Je tovšechno jiné. Na tom místě je několik budov a dětský domov. Vychovatelka mě pustila dovnitř a podle tam také sídlila ruská armáda . Na vpříjezdu do Hazlova od Frant. Lázní kde jsme občas stavěli techniku teď stojí bordel. Jenom ten kamen se vzpomínkou na J.W. Goethe stojí na svém místě. S pozdravem Dostál Josef
 
Re: VU 6004 Plzeň Škvrňany
Peter Pedro Walki Valkovič | email | 14.9.2020 09:31 | id 149279 | nahlásit
Tak ja som slúžil u VU 9420 Kladno a pán Ludvíg =Ludvo Janiga, patril do štruktúry VÚ 9420. Presnejšie RRZ = rota rádiového zaměřováni, odloučená jednotka Aš. Pre svoju vysokú odbornosť, inteligenciu bol veľmi obľúbený.
85-87
Rudy "Hofman" | 5.10.2016 16:41 | id 108942 | nahlásit
Zdar vseci jak sfina!Moji spolubojovnici:Lubko Polacek,Martin Lidicky,Laco Jonas,Milan Packy Pacas,Bronek Kindl,Milan Fikar,Zeli Zelenka,Lebrak Lebruska,urco jsem na někoho zapomněl...to ten chlast.
 
Re: 85-87
Milan Pacas | email | 15.6.2018 21:55 | id 129611 | nahlásit
Méně chlastu,Rudy😉
4407
Cinibulk Pavel | email | 24.7.2016 21:23 | id 106948 | nahlásit
Ahoj Chlapi,
sloužil jsem 87-89 podzim v Chebu,jezdil jsem Tatrou av 8 a Tatrou 148 plachta ,nejdřív mjr černý-spolu sme si nesedli a pak sem měl kpt Hanykýř sním pohoda dokonce jsem měl i opuštáky,můj ročník byl Peter Beleš,Pepa Kůs,Honza Cikán z Děčína,Holý atd nemůžu si dál vzpomenout.Do Aše na barák jsem jezdil často Tatrou z matrošem, vím že tam pod střechou byly velké antény snad přes 5 metrů a kumbál a sranda je ,že jsem byl politicky nespolehlivej-bratránek foukl do NSR,takže celý 2 roky jsem průzkumáky vozil na střelby a já nesměl mít samopal ani být ve stráži,tak sem na střelbách chrápal v tatře,jinak kasárny v Chebu bouraj,zdravím Vás všechny kluci ze 4407
http://www.spolubojovnici.armyburza.cz/
P. Schön | 19.11.2015 08:40 | id 97548 | nahlásit
Čau, doporučuji tyhle stránky, jestli někdo někoho hledá z vojny..
www.spolubojovnici.a…
Staronový poznatek
Kuča Zdenek | email | 29.9.2015 21:54 | id 95396 | nahlásit
Zdravím Všechny . Letos na Dnech NATO v Mošnově mi bylo zděleno jako novinka u výstavky paragánů že náš útvar byl pobočkou diverzního odřadu umístěného v Holešově. Byli velmi překvapeni když jsem jim odpověděl, že to vím, ale že se o této skutečnosti až do teť nemluvilo. Takže jsme i po létech pod zvláštním dohledem. Proto pozor, v dnešní napjaté mezinárodní situaci se může stát cokoli. Mlýnek na maso je připraven. Nemá cenu před touto skutečností strkat hlavu do písku.
 
Re: Staronový poznatek
mrozek miroslav | email | 29.5.2016 19:21 | id 105157 | nahlásit
zdravim vsechny co slouzili v asi na baracku...no vzpominky kladne i zaporne ale ty kladne prevazuji...slouzil jsem tam jako zakladadak preveden od bigosu z chebu k tomuto utvaru jako ridic po krk i s dalsimimi mladymi ridici gaz -66 skrinaky a v nich odposlouch.radiostanice co se deje za carou...ja jako mel byl jako hotovostni ridic z pv3s a jezdit matersky utvar baracek...no osud chtel jinak a ja sel k zeleznicnimu vojsku potom do val.mezu ale zazitky byly mladych nas bylo dost i starych rozdily byly cinnosti jako vsude co navic dodat byl jsem tu ctyri mesice a vzpominky jsou na cviceni v terenu ci lidi ci vojaky ...pochazim dle bydliste z bruntalska a otamtud nas bylo vic ....jednotka zila samostatne lampasaci po pracovni dobe vsichni pryc az na jednoho nahore u odposlechu jinak vojna jako vsude....jsem rad ze objekt stoji a nechatra jako jine....dle reakci vidim ze z tech co tu psali nikdo tu co byli nepsal tady....napr.macho,vanicek,toth,hurka,gogh...z tech starsich ...hurajt,lerch,hromjak ci jini vykonak laska a dalsi toz to co sem vzpomenul zdravim mirek m
Vzpomínky
Vlasta Zeman | 30.8.2015 10:39 | id 94226 | nahlásit
Čau Pavle, jsem rád, že jsi se ozval. Jsou chvíle, kdy na vojnu vzpomínám. I na Tebe, jak jsme spolu chlastali v Pičáku a v ostatních hospodách. Bylo nás víc. Ruda Ondrejka, Radek Laboj, Laco Somorovský, o půl roku starší Pepa Kus. No a pak jsi onemocněl a když jsme šli do civilu, ještě jsi byl v nemocnici. Když jsem jezdíval do Brna, tak jsem Tě sháněl mezi řidiči sanitky. Říkával jsi, že jsi pracoval dřív na pitevně a pak u sanitky. Bohužel Tě nikdo neznal. Až po letech jsi se ozval na těchto stránkách. Jinak jsem viděl fotky našeho kasína, je to smutné.
 
Re: Vzpomínky
Pave lSpišák | email | 19.10.2016 13:05 | id 109340 | nahlásit
Tdar Vlasto. To je divný, že mě nikdo od sanitek neznal, já pracuji na záchrance dodnes.
 
Baráček 88-90
Pavel Klimeš | email | 10.6.2018 14:18 | id 129462 | nahlásit
Čau Pavle. Pokud se nepletu na vojnu jsi narukoval jako já. Mě po přilímači dali do Aše. Tam to bylo podle mého super. Kluci,najde se někdo,kdo tam v tyhle roky sloužil.Třeba Noci,Goro,Pejsi,Dědek,Norek a další. Mějte se pěkně. Ahoj Kelímek
Nelze zapomenout.
Kuča Zdenek | email | 9.7.2015 21:24 | id 92293 | nahlásit
Rok 69-71 pro pamětníky. Tehdejší vel. sbor: vel. útvaru: pplk. LIndner, náč. štábu mjr. Vlk, zást. náč. štábu mjr Hynek ZVP pplk. Dvorský, Zást. ZVP kpt. Kováč, technik mjr. Z...., zást. tech. mjr. Fuksík evidence kpt. šustek, tajná spis. rtm.Mašková a prap. Junková, Zást. pro rad. průskum mjr. NOvotný a kpt. Nikodem. proviant. mjr Ambra, týlař pplk. Málek, výstroj mjr. Mudroch, chemik prap. ..... 1. rota tankisti vel. npor Maťejka zástup. por. Sloup 2.rota průzkum vel. neznám, 3.rota výsadkáři vel. kpt. Kruliš, zást. rtm. Hanykýř a rot. Šimáček, 4.rota rad. prúzkum kpt Kučera, vel. spoj. čety por. Ulman, Top. kpt. Pospíšil, čtz pprap. Hájek, Jak vyplývá z diskuze tito velitelé už u útvaru nebyli.Buď z vlastní vůle, nebo z donucení.To by mohl vysvětlit p. Hanykýř.Asi prověrky 1971-72 udělaly své. Škoda. Na Meteorku jsme chodili na odposlech provozu v síti.
 
Re: Nelze zapomenout.
hradečný | email | 12.10.2015 16:58 | id 95861 | nahlásit
hanykýr tam bol ešte v 1971 .velitel 3 roty bol kpt.Pribík a ten odišiel do VAAZ Brno na výšku ,po nom prišiel bigoš .por. VANICKý a to bol človek ,čo u tejto roty nemal ,čo robiť!!!!!!!!! ja som osobne bol pri volbách do NZ a bol som jeden z tých ,čo nevolili gen. Rusova a 3 rota si to potom odsrala,ale prenasledovanie tam nebolo ,to sú keci ,,,,,sám som nadsluhoval namiesto 14 dní len 1 den a to aj vdaka mjr .Ambrovi ,,,mimochodom slovákovi povodom z Kuchynel a rtm. Hanykýrovi .to bol paragán na svojom mieste ,,,,,malý postavou ,ale sila osobnosti a nezabudnem na neho do smrti
 
Re: Nelze zapomenout.
Jozef Kováč | email | 30.1.2023 21:52 | id 170362 | nahlásit
V roku 1979 si z tých mien pamätám mjr. Fuksíka, na spisovni baba Junková, provianťák mjr. Ambra, výstrojár mjr. Mudroch, kpt. Sloup bol na štábe, mjr. Kruliš tiež, Hanykýř bol nprap. u prieskumákov, mjr Jirko Pospíšil bol náčelník štábu, nprap. Hájek tam bol tiež, zdá sa mi, že v Aši. Ale jeden Hájek bol aj na štábe.
VÚ 9420 Kladno rok 1971-73
Milan Parimucha | email | 29.1.2015 16:33 | id 84927 | nahlásit
Zdravím všechny bývalé kladenaky z let 71-73. Prosím ozvěte se dokud ještě žijeme. Znáte ještě bývalé lampoše Selichara,Táborského(kotel),Špátu,Kalase?
Kamarádi ve zbrani Nálezek,Přikryl,Šeda,Jokl,Císař,
Maršálek,Vilda Krejčí,Holeš a jiní ozvěte se
 
Re: VÚ 9420 Kladno rok 1971-73
Krt | 11.3.2016 12:46 | id 102557 | nahlásit
Špáta tam byl ještě v 1988,89. Na ty roky se nedá zapomenout
 
Re: VÚ 9420 Kladno rok 1971-73
peter | email | 3.11.2017 13:25 | id 122041 | nahlásit
..tak ja som prišiel do Kladna ako špagát v roku 1982, vtedy bol Topinka, špáta, starý, motúz, hrubý, vašák, hanzl, Demeter, frohlich, nikodém, dorfl, ??? skvelá vojna pro všechny
 
Re: Re: VÚ 9420 Kladno rok 1971-73,90-91
Jardis | email | 28.1.2018 11:00 | id 125736 | nahlásit
VÚ 9420 druhá rota kapitán Valkovič? :-) Krásná vojna to byla,byl jsem tam jako první porevoluční ročník....
 
Re: Re: Re: VÚ 9420 Kladno rok 1971-73,90-91
Peter Pedro Walki Valkovič | email | 14.9.2020 09:44 | id 149280 | nahlásit
Jéja, tak kapitán bolo moje veľmi pekné obdobie, do rodiny sa mi narodili 4 deti, všetci sú veľmi úspešní, tretie dieťa Jakub 4finger je tatér a pracuje na Žižkove, ja mám teraz 62 rokov a divoký smenný system, nočné služby tak či tak sa podpísali na mojom zlom zdravotnom stave. Žijem v Bratislave, kto môže prídite na pivo do Blavy.
 
Re: Re: VÚ 9420 Kladno rok 1971-73
Peter | 24.5.2018 22:37 | id 129056 | nahlásit
nikto nespomeul nestora 1.RRO Zdeněk Hraběta alebo O.Holeček,M.Ejem,
 
Re: VÚ 9420 Kladno rok 1971-73
michael skrbek | email | 30.8.2018 10:58 | id 131468 | nahlásit
Ahoj sloužil jsem u 9420 v letech 1972 - 74 u roty rdiového odposlechu - zdravím Vás všechny !!! V zpomínám na npor. Ďuricu ? Nevíte jak celým jménem ? Vojna byla fajn na Kladně rád vzpomínám, pivo přes zeď ze Sletiště, paráda.
 
Re: VÚ 9420 Kladno rok 1971-73
michael skrbek | email | 30.8.2018 10:58 | id 131469 | nahlásit
Ahoj sloužil jsem u 9420 v letech 1972 - 74 u roty rdiového odposlechu - zdravím Vás všechny !!! V zpomínám na npor. Ďuricu ? Nevíte jak celým jménem ? Vojna byla fajn na Kladně rád vzpomínám, pivo přes zeď ze Sletiště, paráda.
 
Re: Re: VÚ 9420 Kladno rok 1972-74
Michael Skrbek | email | 28.11.2018 10:28 | id 133286 | nahlásit
Změna mého e- mailu
 
Re: Re: Re: VÚ 9420 Kladno rok 1972-74
Michael Skrbek | 28.11.2018 10:41 | id 133287 | nahlásit
50skrbekm@seznam.cz
LÉTAJÍCÍ ČESTMÍR
VLASTA ZEMAN | email | 17.1.2015 10:00 | id 84194 | nahlásit
Zdravím P AVLA S PIŠÁKA a Mirka Hese.Na Ševčíka a spol. dobře pamatuju.Třeba na holení ptáků o půlnoci. Prostě to byla sranda.Občas to byly krušný časy,ale spomínám jen v dobrém.Všichni jste mě říkali Čestmír.
 
Re: LÉTAJÍCÍ ČESTMÍR
Pavel Spišák | email | 15.7.2015 21:41 | id 92585 | nahlásit
Zdar Vlasto Ty stará vojno. Co děláš?
Aš - Baráček 1967 - 68
Fous | 5.8.2013 19:42 | id 63265 | nahlásit
O těchto stránkách jsem se dověděl díky článku v LN "Odposlechy po železné oponě" otištěný 29.7.2013. Jako mnohé z vás mě potěšil pěkný stav Baráčku, ale kontakt na žádného z bývalých "spolubojovníků" z 07/1967 (po příchodu z Litoměřic) - 08/1968, nemám. Ozve se někdo z nich?
Kluci z baráčku v r. 1972-1974
Oldřich Haas | email | 14.5.2013 01:32 | id 60730 | nahlásit
Zdravím spolubojovníky z baráčku.
Pokud zachytíte můj spark report, ozvěte se mi
na můj mail. Pokecáme, popř. něco vymyslíme.
Tak Ivoši Slavíku, Vlastíku Chromečko, Oldo Jelínku,
Láďo Ašenbryle a další.......ozvěte se.
Zdravím, Olda Haas z Liberce.
 
Re: Kluci z baráčku v r. 1972-1974
Ivo Slavík | email | 30.12.2013 15:07 | id 68579 | nahlásit
Oldo už rok se snažím s tebou a naší partou spojit. Konečně jsem našel známku toho, že ještě někdo z nás žije :-)
 
Re: Re: Kluci z baráčku v r. 1972-1974
Stanislav Sedlák | 3.2.2016 15:33 | id 100938 | nahlásit
Dobrí den.Nepoznate nahodou Stanislava Sedláka?
 
Re: Kluci z baráčku v r. 1972-1974
lojdak | email | 16.1.2014 15:42 | id 69446 | nahlásit
sem Mirek Lojda sloužil sem v Aši v roce asi 1974-5 Vzomene si někdo ?
 
Re: Re: Kluci z baráčku v r. 1972-1974
Zdeněk Vítek | email | 22.3.2017 06:43 | id 114984 | nahlásit
Ahoj Míro.Konečně jsem našel někoho ze spolubojovníků.Šel jsem do civilu tuším o půl roku dřív než ty.Byl jsem na pokoji s Vencou Smutným,Jardou ,na přijmení si nevzpomenu.Vím že byl ze Zhoře a řídil OT 65.Z tvého ročníku si pamatuju na Matea a nějakého blondáka.Pamatuji si na kluky,kteří,byli z mého ročníku 1974až 1976 dnes již pánové v nejlepších letech,a to,Jirka Soukup z Prahy,Míra Obadal z Vrbna,Pavel Lukaštík z Vizovic,Čenda Jirsák a Pepa Miklas z Valašska.Z lampasáků byl nejférovější npor.Zíma.Také byl dobrý výk.praporčík nstráž.Hájek,strašně ukecaný,který hrál na trubku.
 
Re: Re: Re: Kluci z baráčku v r. 1972-1974
Jiří Soukup | email | 22.11.2021 15:35 | id 159944 | nahlásit
Ahoj Šozdo. Kde válčíš ted´? Na jaře jsme se setkali na Valašsku s Iommim, Mirou Obadalem a Čendou Jirsou.
Ja jsem porad v Praze a od r. 2014 v duchodu.....
 
Re: Re: Re: Kluci z baráčku v r. 1972-1974
Martin Štekl | email | 4.5.2022 19:41 | id 164122 | nahlásit
Som Martin Štekl. Poznal som vás všetkých. Bol som "v pozadí" ako velteľ ráddiotechnickej čaty - podpra odposluchu - ale spolu, ako tri čaty v Baráčku spolu s kladianským odposluchom. Fakt, vtedy npor. Zíma bol najférovejší
 
Re: Re: Kluci z baráčku v r. 1972-1974
Jiří Soukup | email | 22.11.2021 15:31 | id 159943 | nahlásit
Nazdar Miro, taky si na Tebe pamatuju. Jsem v kontaktu s Pepou Miklasem (otrokovice), Mirou Obadalem (Vrbno) a s Čendou Jirsou (Jihlava). Jednou, ale už davno jsem v Brne navstivil Vencu Smutnyho. Zdenka Vitka jsem od te doby nevidel
zvolen a aš 80-82
lubomir tomka | email | 17.2.2013 18:02 | id 56900 | nahlásit
zdravim pisem sem za mojho otca pochadza zo žarnovice stredne slovensko on sluzil v rokoch 80-82 najprv vo zvolene na slovensku a potom bol preradeny do Aši podla jeho vojenskej knizky citam ze bol velitel dela tak snad sa niekto najde kto s nim sluzil
Aš 1970 1971
Tonda Sudik | 30.1.2013 17:43 | id 55844 | nahlásit
slouzil jsem na Kladne vu 9420 potom v Asi
 
Re: Aš 1970 1971
peter | email | 3.11.2017 13:58 | id 122042 | nahlásit
v Aši pôsobil skvelý = lampasák, odborní, pan Ludvo janiga, klobouk dolu
 
Re: Aš 1970 1971
Tonda Sudík | 4.11.2017 13:37 | id 122065 | nahlásit
Do Aše na baráček jsme přišli z Hornich Pasek odkud nas vystehovali Rusove velel nam Janiga ja jsem ho zastupoval na baračku byli v tu dobu jenom Litoměřaci asi 6klukuKu Kladenaci Tonda Fiala Polaček Lada Pražak Vita Nedvěd ten byl z Aše ja měl přezdívku prcek
Vánoce
Vlašín Petr | 18.12.2012 21:41 | id 53634 | nahlásit
Všem kamarádům a spolubojovníkům přeji hodně štěstí a zdraví do Nového roku a hodně dárků pod stromečkem...
 
Re: Vánoce
JOZEF KOVAČIK | email | 10.11.2014 20:42 | id 81004 | nahlásit
NAZDAR,JA BYL NA BARACKU 86-88,JEZDIL JSEM S GAZEM,DOKONCE MAM NEKDE I FOTKY,BOHUZEL JA NA NICH NEJSEM,NAS VELITEL-TED UZ TO NENI TAJNY-DRŽDMIŠEK,NEBO TAK NEJAK.Z NASEHO CISLA SI PAMATUJU-L.VACIK,P.DUTKO,P.HUDEC,V.HORECNY,M.KARAK,I.BUCHTA,M.KUKULIK,SKRIPEK,...
 
Re: Re: Vánoce
rené ščípa | 30.11.2014 15:25 | id 81756 | nahlásit
jo, jo.. kapitán držmíšek .. a jeho pověstné "pověsím vás za koule do průvanu"-- to když jsme něco zapinkali.. za mně 89-91 byl velitel roty kpt. skybík.. fajn chlap a sportovec tělem i duší....
 
Re: Re: Re: Vánoce
Milan | email | 25.9.2015 21:11 | id 95244 | nahlásit
A tak se nepletu René Ščípa,tak co chybí ti odposlech emerickejch vrtulníků?! Skybík a ta celá banda gum z Chebu mají firmu na hasící přístroje v Chebu,je podepsanej na kontrolních vizitkách hasičáků.
Je to největší firma v Čechách na netu bys to našel.
 
Re: Re: Re: Vánoce
Milan | 25.9.2015 21:16 | id 95245 | nahlásit
Ale byl tam jeden lepší sportovec bohužel pro ně.
 
Re: Re: Re: Re: Vánoce
Radek | 16.5.2018 17:27 | id 128869 | nahlásit
1989 - 1990, jo to byly časy, pamatujete mjr. Hrdého, joj to byl kokot
 
Re: Re: Re: Re: Re: Vánoce
Milan | email | 4.11.2018 16:00 | id 132798 | nahlásit
Byť jsem se tam pomocí něho dostal, což mi asi všichni mají za zlé, tak ale na mne si nikdy nepřišel a vězte,že mne hlídal více než vás,práve proto, že byl takovej jakej byl.
To ostatní co vím jen já si nechám pro sebe.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Vánoce
jcotart | 9.7.2019 00:21 | id 139190 | nahlásit
Ščípáku- nazdar ty píčo
 
Re: Re: Vánoce
Juraj Škripek | email | 25.4.2022 20:18 | id 163938 | nahlásit
Žiješ kamo ako sa máš nostalgicky som pozeral na 4407 a našiel som toto pamätám si na teba z pozdravom škripek cav
 
Re: Re: Vánoce
Petr Vybíral | email | 2.9.2023 21:39 | id 174214 | nahlásit
Jojo, kluci, přišli jste celá ta partička, jak píšeš, myslím půl roku po nás.
technika RAMA
Oscar Papa | 19.11.2012 15:34 | id 52337 | nahlásit
Zdravím všechny, jako zajímavost jsem připravil článek o technice, na které jsme sloužili - můžete si ho prohlédnout pod následujícím odkazem : bit.ly/QhJy5D
 
Re: technika RAMA
Vlašín Petr | 28.11.2012 21:19 | id 52776 | nahlásit
Super.... !!!
 
Re: technika RAMA
rené ščípa | 27.2.2014 17:52 | id 71523 | nahlásit
velmi pěkné, tak jsem si zase zavzpomínal.. díky... :-)
 
Re: Re: technika RAMA
Kollár Ludvík | email | 31.12.2017 22:03 | id 124781 | nahlásit
Ahoj Renku nevím jestli si ještě vzpomeneš, ale byl jsem tvoje číslo a dělal jsem vám výkoňáka do likvidace baráčku. Ozvi se prosím nebo mi pošli tvoje číslo na telefon. Bylo by dobrý udělat třeba sezonu. Ahoj cipe.
Průzkumný prapor VU 4407
Václav Voříšek | email | 6.11.2012 11:26 | id 51848 | nahlásit
Zdravím, sloužil jsem zde od září 1970 do září 1971 na tankové rotě u velitele npr.Miloslava Matějky jako velitel 2. čety jako absolvent ŠDZ v Jihlavě. Velitelem 1.tankové čety byl npr.Jaroslav Sloup, technikem roty rtm.Jaroslav Matys. Velitelem praporu byl suprový člověk pplk.Ladislav Lindner,politruk pplk.Dvorský také super člověk, lidé, kteří naslouchali záklaďákům a byli vstřícní. Zmíním další důstojníky, pplk. Vlk, mjr.Hynek, mjr.Šťastný, kpt.Křenek, mjr.Pospíšil, mjr.Kruliš,ndrtm.Pavel Hanykýř, por.Pavlík,rotm.Mašková, rotm.Jungová,mjr.Pokorný a další. Nejdále to dotáhl Miloslav Matějka až na generálmajora. Byl jsem s ním jako s velitelem spokojený a tehdy bylo zřetelné, že to chce někam dotáhnout. Někteří důstojníci již nejsou mezi námi, já se osobně jako chebák občas potkávám s Pavlem Hanykýřem, panem Pokorným.
Vzpomínám na kolegy vel.družstev dva Mašky, rotn.Pecku z Březové u Sokolova. des.abs.Šimsu z Kynšperka. Pokud budete mít zájem ozvěte se.
 
Re: Průzkumný prapor VU 4407
Jozef Baňas televizny opravar | email | 4.3.2013 14:12 | id 57650 | nahlásit
Služil som v Chebe 1981 - 23.3. 1983 po velenim Pavla Hanykyra rad by som sa na neho nakontaktoval , ak je to možne. Ďakujem
 
Re: Re: Průzkumný prapor VU 4407
Jan Kolář | email | 1.10.2015 06:57 | id 95434 | nahlásit
Já sem tam vten samý čas topil v horní kotelně,tak zdravím Honza-kotloš
 
Re: Re: Re: Průzkumný prapor VU 4407
svatý | email | 22.5.2018 09:38 | id 128984 | nahlásit
ano Honzo pamatuji si tě i s Boháčem a "Kachnou", všechny si vás pamatuji. Březinu, Hutra, Lorenčíka, Sedláčka, Judu,..., jak to dopadlo v životě? Jestli se nemýlím našel sis paní ve F. Lázních. Po návratu do civilu, pokračoval jsi na buldozeru?...
 
Re: Re: Průzkumný prapor VU 4407
Kunst Zdeněk | email | 8.5.2018 00:00 | id 128684 | nahlásit
Nevím jestli si pamatuješ, přišli jsme oba z Prešova.
V Chebu jsem byl na druhé rotě s dalším východňárem,možná pamatuješ O.Vranku.
 
Re: Průzkumný prapor VU 4407
Vladislav Borůvka | email | 28.5.2014 19:36 | id 75220 | nahlásit
Sloužil jsem v tomto útvaru 1970 - 1972 v radiové rotě, všechna ta jména si dobře pamatuji. Většinou jsme byli ve službě na kopci Blatná u Libé, na jaře 71 nás převeleli na Tišinu a koncem roku jsme připravovali baráček v Aši.
V Chebu jsem byl předloni služebně, šel jsem se na kasárna podívat a zhrozil jsem se. Všechno zarostlé, opuštěné... Hospoda Svoboda zbourána, na jejím místě je obchoďák pod stejným jménem, dřevěný most také není.
 
Re: Re: Průzkumný prapor VU 4407
Ivan Stýblo | email | 18.9.2014 22:04 | id 79231 | nahlásit
Ahoj Vladislave,
po létech surfování na těchto apod. stránkách jsem konečně narazil na někoho, kdo zná stejnou Meteorku jako já. Zatím jsem sice narazil na operátory, ale mnohem mladší ročníky. Jediný z mých vrstevníků, kterého jsem našel, byl paragán, se kterým jsem se ale znal jen letmo.
Já jsem sloužil u VÚ 4407/R 1968-70, takže jsme se nemohli potkat, ale tuhle rotu znáš stejně dobře jako já.
V Chebu jsme v 1. roce zpočátku chodili do služeb na Meteorku na Špitaláku, většinou na příposlech s mazákama. Ale se začátkem normalizace velení ČSLA konstatovalo, že se tam dá chytit nejvýš rýma, a donutilo nás hledat nové pracoviště. Tak jsme ještě v květnu 1969 zakotvili na Blatné a tam jsme sloužili až do civilu. Po absolvování PŠ už samostatně.
Na naše lampasáky u roty si jistě pamatuješ stejně dobře jako já. Většinou to byli féroví chlapi - npor. Zíma, kpt. Topinka, rtm. Dundr, npor. Kocour. Jedinou výjimkou byl šéf roty kpt. Pospíšil alias Krebs, který nám neustále vnucoval své bigošské manýry.
Po odchodu mazáků nás zůstalo na všechen provoz 9 operátorů (já jsem chytal amíky), naši bažanti byli totiž půl roku v PŠ v Prešově, takže to bylo dost hustý, a my jsme na Blatné trávili většinu času. Zejména zima 1969-70 byla dost krutá.
Cheb jsem znovu navštívil až v roce 2005 a taky mi přišlo líto jak se naše kasárna mění v ruiny.
Budu moc rád když se mi ozveš a budeme si moci pokecat na společné téma.
Ivan
 
Re: Re: Re: Průzkumný prapor VU 4407
ščučka radomír | email | 31.12.2014 18:25 | id 83343 | nahlásit
Já sloužil u vú4407 u radiové roty a máš pravdu kpt.Pospíšil zv.Krebs byl neuvěřitelný k****n.Jsem rád,že jsem narazil na někoho kdo ho taky znal.Jentak mimochodem bydlel na historickém náměstí kousek od Špalíčku.
 
Re: Re: Re: Průzkumný prapor VU 4407
ščučka radomír | email | 31.12.2014 18:28 | id 83344 | nahlásit
Ještě jsem zapomněl kpt.Topinka a četař v další činné službě to byli féroví chlapi.
 
Re: Re: Re: Průzkumný prapor VU 4407
Zdeněk Kuča | email | 24.8.2015 10:42 | id 94034 | nahlásit
Dobrý den. Moje reakce na Váš příspěvek. Co se týká té Meteork-jestli tím míníte ten dřevěný barák na Špitálském vrchu hed za horním koncem zahrádkářské kolonie, kde měl mimochodem zahrádku i tehdejší velitel pro radiový průzkum mjr. Novotný, tak ten ješ-tě fungoval pro příposlech pro provoz v radiové síti divize. Volací znaky- řídící - čemkana a naše Hraderka až do konce roku 1971. pak už nevím. Když se zmińuji jako o nás mylím tím spoj. četu pod vedením por. Ulmana. Od začátku roku 71 byla půlka baráku poskytnuta pro ubytování sov. vojáků kteří tam prováděli odposlech. Tam se děli občas věci.My jsme bili ubytováni v dřevěném baráku v kasárnách hned u východu na tankový prapor. \naše pojízdná technika- Tatra 805/ sobota/, válečný i s orlicí na vnitřní straně zadních dveří německý Hakl. Oba vozy upravené jako radiové. Začátkem roku 71 jsme dostali nový OT 65 Skot.Také bývala i služba na tel. ústředně.hned vedle místnosti DVT.Jestli chcete můžete mě kontaktovat přez uvedený Email.
 
Re: Re: Průzkumný prapor VU 4407
rené skuček | email | 22.9.2014 12:17 | id 79314 | nahlásit
Ahoj "Čápe",
zdravím spolubojovníka, stýkám se s Oldou Gracou,
Václavem Krajníkem, Rudolf Jízdný je po smrti, ostatní až se ozveš.
René Skuček
 
Re: Průzkumný prapor VU 4407
hradečný ján | email | 6.11.2015 18:35 | id 97013 | nahlásit
václave už si nepamatám na teba, ale bol som v r.1969 až 71 na 3 rote a ked si spomenul hanykýra tak by som potreboval kontakt na neho, moj je 0908 144 756 pavlovi hanykýrovi mám za čo dakovať osobne som bol v kasárnach pred 2 rokmi ,,,strašný pohlad,,,,pán rtm .Hanykýr než sa moje oči a uši na tomto svete odmlčia rád by som počul Váš hlas ,,,,na 3 rote vtedy slúžil chebák p.dolejš ,nevídate sa? dakujem za akúkolvek správu.
 
Re: Re: Průzkumný prapor VU 4407
Igor | email | 16.9.2016 20:57 | id 108413 | nahlásit
U Hanykýře jsem byl minulý rok na chatě,ozvěte se mi.Jsem z UH.Hradiště.Tel 739566963.
Baráček 85/87
Tomáš Bárta | email | 19.10.2012 09:49 | id 51160 | nahlásit
Zdravím všechny. kteří si odkroutili aspoň část vojny v Aši na baráčku. Mám obrovskou radost, že jsem narazil na tyto stránky - prožil jsem v Aši rok a půl a můžu říci, že to byly možná ty nejkrásnější chvíle mého mládí. Byli jsme ve 2. patře jako odvelená (asi) četa kladenského VÚ9420, velitelem byl Pan Ludva Janiga, psáno s velkým P, protože to byl vynikající člověk. Nevím jak dalece jsme byli tajní, jak je zde uvedeno, ale pravda je taková, že jsme byli zaměřovací uzel - na poli v Krásné antény a zil s technikou, a na dvoře jedna véeska s vysílačkou, a všichni v baráčku to věděli. Bylo nás tak 6-8, podle okolností a byli jsme výborná parta a to včetně "chebáků". Sloužil jsem zde "za trest" od září 85 do března 87. Při pročítání jsem narazil na některá známá jména - Broňa Kindl (moje číslo), který se na vojně v Aši oženil a pokud si dobře pamatuju, tak hned na svatbě svému čerstvému švagrovi rozbil hubu, Míra Moravský, Milan Pacas - Packy. Vzpomínám na Jirku Zelenku z jižních Čech, Milana Fikara - Milkyho, a další, bohužel vidím tváře ale jména se mi nějak ztratila z paměti... Od nás kladeňáků to byli Joža Galeštok od Sabinova, Peťa Pišťák z Olomouce, Míra Macek z Jihlavy, Milan Moulis a Peťa ??? ze Sokolova, Zdeněk Poláček? z Kladna... Jak jsem napsal, jména se mi vypařila, ale tváře a krásné zážitky zůstaly. O těch třeba někdy příště. Zdravím Vás :-)
 
Re: Baráček 85/87
Jirka | email | 19.10.2012 19:16 | id 51179 | nahlásit
Ahoj armáďáci,zeptám se na váš vztah s náma PSákama,když jsem byl ve výcviku na Kelleru,a chodili jsme na vycházku,do putiky a potkali se s armádou, aspoň pohledy byli nevraživé,a dokonce si pamatuju na jedné vycházce po té co jsme dorazili na pivko,tak se od stolu kde seděli kluci od vás tak jízlivě procedili skrz zuby"ha páni péesáci"ale nikdy jsme se fizicky neutkali.
JIRKA
Jo a v Aši jsem byl duben-červen90.
 
Re: Re: Baráček 85/87
Roman Kučera | 24.10.2012 08:35 | id 51308 | nahlásit
Neviem, ako to bolo v iných ročníkoch, ale z nás mali péesáci rešpekt. Raz sme ich vymlátili z krčmy, pretože začali nadávať do Bigošov a podnobne. Nebolo nás určite viac. Potom už sa nám vyhýbali oblúkom aj keď si pamätám, že kohosi od nás ešte chytili a trošku mu to hrdinsky spočítali. Ale to už je dávno zabudnuté. Určite sme sa s nimi nejako nebratříčkovali. Niekedy sa správali naozaj povýšenecky, ako keby boli niečo viac ako my armáďáci.
 
Re: Re: Baráček 85/87
jcotart | email | 11.11.2022 15:19 | id 168224 | nahlásit
Zdar, měli jsme nádherné vztahy - nosili jste nám květiny a různé jiné dárky.
Bohužel jste měli již partnery u Vás a my jsme nebyli buzíci.
 
Re: Baráček 85/87
Lubomír Tomka | email | 20.10.2012 20:39 | id 51205 | nahlásit
Zdar ja pisem za svojeho tatinka on bol tiez v Aši v rokoch 82-84 na nejakom dele pochadza zo slovenska zo Žarnovice ak tu niekto je tak sa mi ozvite na mail lebo sem velmi nechodim vdaka...
 
Re: Baráček 85/87
JOZEF KOVACIK | email | 10.11.2014 20:49 | id 81006 | nahlásit
ZDRAVIM,JA SLOUŽIL NA BARACKU 86-88,TY KLUKY SI PAMATUJU I KLADENAKY,NEDAVNO JSEM POTKAL NA SLOVENSKU MILANA PACASA-NAHODA JAKO PRASE,TO BYL MUJ MAZAK ALE SKVELEJ KLUK,JA SE V AŠI VLASTNE TAKY OŽENIL A BYDLIM ASI300M. OD BARAČKU,BOHUŽEL PAN JANIGA UŽ UMŘEL,JE TO PAR LET
 
Re: Re: Baráček 85/87
rené ščípa | 30.11.2014 15:28 | id 81757 | nahlásit
jéjé.. no a michala hryce znáš? moje číslo, taky se oženil a zůstal v aši.. bydlí někde na amundsenově ulici.. super kluk..
 
Re: Re: Re: Baráček 85/87
jcotart | email | 11.11.2022 15:13 | id 168222 | nahlásit
jéjé - znám a Tebe taky juchů
 
Re: Re: Re: Baráček 85/87
jcotart | email | 11.11.2022 15:14 | id 168223 | nahlásit
jéjé - znám a Tebe taky juchů
 
Baráček 85/87
Milan Urbanec | email | 16.3.2021 19:26 | id 154879 | nahlásit
Josef, zdravím tě. Matně si tě vybavuji a ten váš ročník taky. Je to už hodně dlouho. Byl jsem tam v letech 85-87 a díky mladému vojákovi z povolání jsem tam tenkrát nasluhoval 9 dní. Byl jsem na pokoji s M. Moravským, Z. Pouchlým, P. Kubátem apod.
Milan Urbanec
 
Re: Baráček 85/87
zdenka Linhartová | email | 29.12.2014 19:41 | id 83245 | nahlásit
Dobrý večer mám z toho slzy v očích,když se dočtu jak múj otec Ludvík Janiga byl dobrý člověk škoda ,že už mezi námi není je tomu už 12 let ,kdy nás opustil. Měl těžkou rozedmu plic. Moc rádi vzpomínáme na ty krásné chvíle. Pár kluků se přijelo podívat a zavzpomínat. A jsou to vlastně jediný kasárna,který se zachovaly díky opravě.
 
Baráček 85 - 87
Milan Urbanec | email | 16.3.2021 19:28 | id 154880 | nahlásit
Dobrý večer, byl to nejlepší chlap jakého jsem znal. Byl jsem tam v letech 85-87 a kluky kladeňáky měl dobře vychované.
 
Re: Re: Baráček 85/87
Tomáš Augusta | email | 9.8.2022 21:08 | id 166481 | nahlásit
Dobrý den.Pročitám stránky,opožděně reaguji ,ale nedá mě to.Sloužil jsem v Házlově od útvaru 8272 Kolín v r 67-68,pod panem Janigou.Čest jeho památce.Párkrát jsem se zastavil na Patě a moc jsem vzpomínal ,na Aš a krásné chvile tam.Jestli to někdo bude číst moc zdravím.
Nazdar paragani
Jozef Baňas | email | 4.9.2012 12:41 | id 49615 | nahlásit
Služil som v Chebe v roku 1981-1983 pod povedenim Pavla Hanykýřa bol to férový chlap. Rad by som vedel ci je ešte nažive a jeho adresu. Dik
 
Re: Nazdar paragani
Michaela Kozlová | 16.10.2012 08:47 | id 51082 | nahlásit
Dobrý den, Zrovna včera jsem mluvila s panem Hanykýřem, abych se ho zeptala na svého taťku a přidal taky nějakou historku. Mám na něj kontakt. Až mi bude znovu volat ( slíbil to v tomto týdnu), poprosím ho o adresu a pokud mi ji dá napíšu Vám ji. Stačí, když pod tento příspěvek napíšete email, abych věděla kam Vám mám kontakt poslat. Přeji hezký den! :-)
 
Re: Re: Nazdar paragani
hradečný ján | email | 6.11.2015 18:51 | id 97015 | nahlásit
slúžil som v 69 až 71 na 3 rote rhpz pod velením kpt. pribíka a aj s pánom rtm Hanykýrom som slúžil celé 2 roky .tento pán bol pre mna Človek s veľkým Č,,,rád by som sa mu podakoval osobne ,alebo tefonicky moj kontakt 0908144756,stačí cink ja sa ozvem a dakujem už aj za to ,že ste mi dali šancu vedieť ,že tento hrdý chlap ešte žije a ak ho poteší aj emil gálik je živý.
 
Re: Re: Re: Nazdar paragani
JOSEF HRADIL | email | 24.4.2016 23:10 | id 104048 | nahlásit
ahoj jane určitě si na mne vspomeneš přišel sem do chebu z pš prešov.rok 70-71 třetí rota vel.přibík kruliš.staršina hanykýř.se mnou přišel emil gálik .petr zeman.pavel moravec. franta apt.jiří pecka.ještě tam sloužil franta habart.lada miloševský.stehlík.moc jmen si už nepamatuju ale na tebe si vspomínám.protože nejsu kamarád s počítačem pošli tel. číslo zavolam ti.
josef hradil šakvice tel.724400002
 
Re: Re: Nazdar paragani
Lubomír Chmelař | email | 20.2.2021 02:50 | id 153994 | nahlásit
Pan Hanykýř, pan s velkým P, zvaný Satan, někdejší mistr republiky v běhu na 10 km. Protáhl nás plazením blátem pod Špitalákem a v kasárnách pak každému podáním ruky popřál hezké vánoce. při vzpomínce na něj se mi tlačí slza do oka. Řekl bych, že ten uměl udělat z kluka chlapa, který pochopil, co je to férovost a zakotvil to v sobě. Předpokládám, že Pan Hanykýř má tolik příznivců, že by dokonce života nemohl dělat nic než číst obdivné příspěvky na svou osobu (nic jiného by se k němu ani nedostalo), proto mi stačí dozvědět se něco dalšího o něm, jak žije a pod. S úctou Lubomír Chmelař
 
Re: Nazdar paragani
Václav Voříšek | email | 6.11.2012 10:42 | id 51846 | nahlásit
Já jsem sloužil v Chebu u průzkumného praporu VU 4407 u tankové roty v roce 1970-71 a jsem rodilý Chebák. Pavla Hanykýře znám a příležitostně jej potkávám. Je to pořád super chlap.Adresa Cheb, 17.listopadu 1041/13, PSČ 350 02.
 
Re: Re: Nazdar paragani
Ivan Stýblo | email | 21.9.2014 22:31 | id 79306 | nahlásit
Ahoj Václave,
já jsem sloužil u VÚ 4407 1968-70 sice u radiové roty, ale lampasáky z ostatních rot, tedy i Pavla Hanykýře, jsem pochopitelně znal. Ovšem nijak důvěrně, protože služebně jsme nepřicházeli do styku, i když jsme jinak měli s paragány velmi dobré vztahy. Nic jsem neměl proti Hanykýřovi, ale proč se na tomto fóru pořád opakuje jeho jméno a o druhém rtm. u paragánů, který mi byl velmi sympatický, ani slovo. Totiž o Jiřím Šimáčkovi. Byl to v mé době tuším taky rtm., blonďák střední postavy, ale s výbornou fyzičkou, v té době mi připomínal Roberta Redforda. Stejně jako s Hanykýřem, znali jsme se jen jednostranně - já znal jeho, on mne ne. Když jsem odcházel do civilu, jistě u útvaru ještě sloužil, takže i Ty jsi ho musel znát. Nevíš něco o jeho dalším osudu ? Vím že měl u vojáků přirozenou autoritu, protože kladl stejné nároky na sebe jako na ně. Napiš prosím, jestli víš něco o jeho dalších osudech.
A při té příležitosti i pokud něco víš o našich lampasácích - npor. Zíma, kpt. Topinka, rtm. Dundr (uvádím hodnosti jaké měli při mém odchodu do civilu). O kpt. Pospíšilovi al. Krebsovi psát nemusíš.
Ivan
 
Re: Nazdar paragani
Miloš Petřík | email | 12.2.2013 00:10 | id 56596 | nahlásit
Náhodou jsem narazil na netu na jméno Baňas a hned jsem si vzpomněl: já byl v Chebu jako absík 1982 -83 ( taky Barabáš,Hrušovský,Kábrt,Kotalík, ještě předtím Říha), měl jsem ve skupině Krasanovskýho,Varmužu,Floriše,Klačanského
(3.SHPz)
Ještě si vybavuju jména Tileček,Kováč a samozřejmě veltele roty Hanykýře - Satana, veletele praporu Stolára, kpt.Matyse,Černého
Byl jsem v Chebu asi před třemi lety, kasíno je totálně zdevastovaný...
Zdraví Miloš Petřík
 
Re: Re: Nazdar paragani
Fred | 1.2.2015 23:24 | id 85108 | nahlásit
Hanykýř bol v roku 85 velitel našej roty paragánov a férový, potom ho povýšili a prebral to po ňom opičák Petrikovič , ať skape kde je.
 
Re: Re: Re: Nazdar paragani
Daniel H. | 8.3.2016 01:23 | id 102442 | nahlásit
Meno Hanykýř je pojem pre celé generácie vojakov a nie len paragánov.Férový a spravodlivý chlap. Slúžil som na ČOT-ke keď ho povýšili stal sa major ZVT a začalo sa budovanie praporu. Za prúser sa neišlo do basy , ale sa išlo pracovať. Satan našiel prácu pre každého. ČTZ-ka mala po chlebe volali sme ich SPK Satanove pracovné komando a nás Čot-károv volali HRMČ Hej rup majora Černého . Čotku zamestnával vo dne v noci mjr. Edo Černý a ak Edo bol spokojný bolo aj nám dobre , bolo veľa opušťákov .
Chlapci Petrikovič bol opičák ale prišiel tam asi z Bratislavy mjr.Komornik a to bolo individum ,atrapa
armády
 
Re: Re: Nazdar paragani
Jozef Baňas | email | 7.12.2023 08:41 | id 175506 | nahlásit
Nazdar paragani na Miloša Petríka si nespomínam, ale na Barabaša áno niečo sa mi marí že bol od Poradu. Tak isto si spomínam na Řihu a na Tilečka.
 
Re: Nazdar paragani
Igor | email | 16.9.2016 20:59 | id 108414 | nahlásit
Žije,zavolej mi-739566963
Baracek 86-87
Paco | email | 2.9.2012 22:43 | id 49571 | nahlásit
Ahojky vsetci.Sluzil som na tomto utvare este za totaca.Bola sranda.Vojna bola lepsia,ako u velkych bojovych utvarov.Ja som odpocuval amikov.Ako mazaci sme uz tajne mali v skrinkach civilne oblecenie,v ktorom sme chodievali von..:-))
Nazdar chlapi
Bocko | email | 22.5.2012 11:23 | id 46023 | nahlásit
Bol som na Baráčku od 3/89 do 7/90 ako velitel stanice, resp. nemec. Boli sme v ročníku 4 kusy - Prágay, Rejent, Hovančík a ja Latkóczy. V 2003 som bol Baráček pozrieť a vyzeral desne, zrovna tak ako na obrázkoch od Reného. Dnešný stav je omnoho veselší a to ma teší. Mám na svoje pôsobenie na 4.rote samé pekné spomienky. Akurát mená mi unikajú :-) Až na pár výnimiek - kto by si nepamätal Koťáka, Katku (pamätný výrok: "No pojeb ju už!" používam dodnes), Gora? Mám nejaké dobové fotky, kam s nimi?
Pozdravujem Reného:-)
 
Re: Nazdar chlapi
Petr Vybíral | email | 17.7.2012 17:35 | id 47885 | nahlásit
Budu rád, když mi ten, kdo se mnou sloužil na Baráčku v Aši (jaro 1986 - podzim 1987) a pamatuje si mě, napíše, ozve se mi. Ale opravdu jen ten, se kterým se znám. (Např. Pepa Činčura, Petr Kubát, Miro Moravský, Milan Pacas, Broněk Kindl, Rosťa Hoeger, Jirka Slanina, Martin Šmondrk, Petr Švandrlík, ... aj., vidím ty tváře, ta jména už ne.) Děkuju. Petr Vybíral
 
Re: Re: Nazdar chlapi
Laco Stráňovský | 14.8.2012 13:57 | id 48846 | nahlásit
ahoj Peter..neviem ci si spomenies na mna,ale teraz ani ja neviem ci sme neboli spolu jeden rocnik v presove,ale ma dojem ze ano..ja som po PS tam ostal ako velitel druzstva..
 
Prešov
Petr Vybíral | email | 20.8.2012 11:15 | id 49009 | nahlásit
Laco, ahoj. Samozřejmě že si na tebe pamatuju. Dokonce si pamatuju, i jak jsi vypadal. Zatím seš jedinej, koho tady znám. Seš s někým v kontaktu?
Máš kontakty na kluky? Piš mi prosím tě na mail. Díky.
 
Re: Prešov
Laco | 20.8.2012 13:40 | id 49015 | nahlásit
ahoj.. kde najdem tvoj mail?..:-)..skus sa mi ozvat na rayo@centrum.sk
 
Re: Re: Nazdar chlapi
Milan Pacas | email | 2.9.2012 22:51 | id 49572 | nahlásit
Zdar,stara vojna.Jeden znamy mi povedal o tejto stranke,tak reagujem.Jak zijes?Ja zatial v pohode.
 
Re: Re: Nazdar chlapi
JOZEF KOVACIK | email | 10.11.2014 20:58 | id 81010 | nahlásit
NAZDAR PETO,JA SLOUŽIL NA BARACKU 86-88,JEZDIL JSEM S GAZEM A PAMATUJU SI SKORO VSECHNY KLUKY I KLADENAKY,MILANA PACASA JSEM NEDAVNO POTKAL NA SLOVENSKU KOUSEK OD TRENCINA V JEDNE KOLIBE.MY SE TAM STAVILI NA JIDLO A HNED JSEM HO PO TE DOBE POZNAL,TAK JSME POKECALI,VZPOMINAL TE,JA SE TAKY OZENIL V ASI A BYDLIM ASI 300M OD BARACKU TAK SE MEJ
 
Re: Re: Re: Nazdar chlapi
Petr Vybíral | email | 3.1.2018 23:37 | id 124891 | nahlásit
Napiš.
 
1985-87
Milan Urbanec | email | 16.3.2021 19:31 | id 154882 | nahlásit
Peťo zdravím tě z jihu Čech, jsi jediný koho tady z pokoje a našeho ročníku vidím. Jak jde život? Máš informace o zbytku naší party?
Milan Urbanec
 
Re: Nazdar chlapi
rené | 9.8.2012 00:21 | id 48682 | nahlásit
ahoj starký.. joj dobře bylo zavzpomínat.. minule jsem si vzpomněl, jak jsem chtěl na vycházku a ty jsi mi kontroloval rajony.. no a šáhl si na dráty nahoře pod stropem a bylo po vycházce..:-)
 
Re: Nazdar chlapi
jcotart | email | 9.7.2019 00:24 | id 139191 | nahlásit
Nazdar - Koťák Tě zdraví
9-87 az leto-88
Mirek Hes | email | 8.5.2012 08:08 | id 45608 | nahlásit
Ahoj borci, ja tam byl jen asi 3/4 roku, nez me to h****o Hrdy "potrestalo" prevelenim do Chebu na Spojcetu, kde jsem dospal zbyly rok vojny :D. Za mne vladl Drzmisek, pak neskutecny i***t Hrdy, vecne pistici Provazek, Martin Marczy (pak jsme se potkali v Chebu) a dal vzpominam matne. S Jirkou Svobodou jsem byl v Presove na peesce (oba amici). A slecne Kozlove rad napisu, uzili jsme si s Kozlikem hlavne v Chebu docela srandy. Jinak je tu nejaky pametnik trestne vypravy na cikany, tusim podzim 87 nebo jaro 88? A legendarniho dialogu Peteru Kocalky a Vojse? "Ty Peto, bijeme aj zeny? - Aj zeny!" :D Jinak pokud me pamet neklame, v "me" dobe se letadla nechytala, pamatuji dve hlavni posady Weiden a druha nejak od H (delsi nazev), pak vedlejsi Hof a dal uz nevim, fakt dlouho. No nic, obcas s usmevem vzpomenu. Tech hranolek ... :D Ahoj!
 
Re: 9-87 az leto-88
Vlašín Petr | 11.5.2012 16:33 | id 45696 | nahlásit
Tak jak jsem psal níže. Sloužil jsem na Baráčku v době , kterou popisuješ. A na bitku s cigány si velmi dobře pamatuju. Byl to podzim a zůčastnili se ji i Peter Dutko a Vlado Horečný a měl pak pěkně oteklé oko. S Jirkou Svobodou jsem chodil chvíli na vejšku a Kočalku i Vojse si též velmi dobře pamatuju. Byla s nima celkem legrace. A dokonce si pamatuji i tebe. A naprosto souhlas s tvrzením, že největší haj... byl kpt. Hrdý. Druhým takovým byl ještě politruk kpt. Libra a jeho nezapomenutelné " souzi ". S kapitánem Kozlem ( teda myslím, že byl kapitán ) jsem do styku přišel jen parkrát, ale byl to člověk v poho. A k tomu chytání : Weiden a Heindgrunn. ( Hof, Rotz ).
 
Re: Re: 9-87 az leto-88
Vlašín Petr | 13.5.2012 20:57 | id 45777 | nahlásit
oprava : Haingrün (část Marktredwitze) a ještě velitelství Bamberg.
 
Re: Re: 9-87 az leto-88
Mirek Hes | email | 14.5.2012 18:28 | id 45811 | nahlásit
Jj, taky si vzpominam vic a vic :-) Byl jsem pak v nemocnici s brachou Hrdyho a to byl normalni kluk. Toho pitomce jsem pak potkal po vojne, ma firmu ve stejny branzi jako ja!!! Politruka Libru si moc nepamatuju, ale misto nej prisel pak spagat Mraz a do dneska vypravim obcas pribeh, jak po nejakym jeho bonzu nekdo na Baracku upravil desku Marusky Rottrovy a vrazil do okna reprobednu, kde se porad dokola opakovalo "asi mraz ... asi mraz ... asi mraz ..." :D S Kozlikem jsem pak "spolupracoval" v Chebu. Coby starsi vojak a pak velitel spojcety jsem uz zadnou vojnu nemel :-) Furt doma nebo v Sokolove za slecnou. No to byly fakt veci ... A na Tebe si Petre taky pamatuju, vlastne skoro cely Tvuj rocnik nebo aspon hodne kluku u nej! Jeste tam byl takovej snedy prcek, snad Kovacik nebo tak nejak, ridic tusim, vodil si parkrat ciganky na PVSku :D No nebylo to tam zly a za tech par mesicu, co jsem tam byl, teda zazitku az az ...
 
Re: Re: Re: 9-87 az leto-88
Vlašín Petr | 15.5.2012 00:24 | id 45825 | nahlásit
Jožo Kováčik se jmenoval a pokud vím tak po vojně zůstal aspoň chvilku v Aši, bo tam měl nějakého kocóra. Snad se tam i oženil ?!
 
Re: Re: Re: Re: 9-87 az leto-88
peter dutko | email | 6.4.2013 15:10 | id 59390 | nahlásit
caute Assaci,napisal som uz raz,ale mi to vsetko zmazalo,tak len strucne. V Asi bolo fajn,az na nejake vynimky,dobre si to pamatam,aj ked je to uz 25 rokov./zo vcera si vela nepamatam/.Ak sa niekto ozve,budem rad.Sluzil som tam 86-88 s Petom Vlasinom a spol. Vsetkych pozdravujem aj ''starych'' aj ''mladych''.
 
Re: Re: Re: Re: Re: 9-87 az leto-88
JOZEF KOVACIK | email | 10.11.2014 21:07 | id 81014 | nahlásit
PETO A UŽ SI NEPAMETAŠ AKO SME DAVALI KULEČNIK NA KLADNE?
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: 9-87 az leto-88
JOZEF KOVACIK | email | 10.11.2014 21:06 | id 81013 | nahlásit
JO PETO,OZENIL.MAM RODINU A BYDLIM ASI 300M OD BARACKU
 
Re: 9-87 az leto-88
Vlašín Petr | 11.5.2012 16:42 | id 45697 | nahlásit
Jo a ještě jsem si vzpomněl na Vaška Vencu nadprap. a později podpor. Od něho jsem dostal 3 na 3, protože jsem ho poslal do ...
 
Re: 9-87 az leto-88
Laco Stráňovský | email | 16.5.2012 22:33 | id 45887 | nahlásit
Ahojte..ako si to tak citam tu tie mena,tak sa mi otvara v hlave doba na ktoru som uz takmer zabudol,ale ktoru si rad pripominam..vela mien co tu citam preslo okolo mna v Presove..robil som tam velitela druzstva oktober 85 az september 87...zazil som s Vami vela vselicoho,na niektore typy sa neda zabudnut..samozrejme Kocalka,Vojs to bola extratrieda..boli fajn,vzdy som ich v presove bral do straze do basy :-)..aj na Baracek mam fajn spomienky..ked sme tam boli na stazi,mal som tam uz civil a chcel som ist na vychadzku v civile..ale rovno v brane ma vymakol ten velitel co tam bol,neviem mu uz meno a nasledoval vysluch v kancli a kopa vyhrazok..priznam sa,lepilo mi riadne,lebo par dni pred civilom schytat Sabinov by nebolo nic moc :-))..takze zdravim vsetkych chalanov co som s nimi prisiel do styku a zelam pohodovy zivot :-)
 
Re: Re: 9-87 az leto-88
Mirek Hes | 17.5.2012 06:35 | id 45891 | nahlásit
Ahoj Laco, asi pred pul rokem jsem na Tebe narazil na FB, no neozval ses ... Taky Te zdravim, rekl bych, ze si na nas s Frantou Mecerou taky vzpomenes :). Uz treba v souvislosti s sampanskym, co jsme dodali za As nebo "koncertom pre tricat bubenikov a jedneho heavymetaloveho zpevaka" :D Pro pametniky Presova - tam jsem potkal druheho nejvetsiho d****ta (hned po Hrdym) jmenem Valentyn Fajdel. Pulrocak, ale fakt magor. Nez jsme odjizdeli na hlasky, tak dostal ... Jinak na Baracku se chodilo na vychazky v civilu docela bezne, jestli me pamet neklame. Rekl bych, ze ho tam mel kazdy stary.
 
Re: Re: Re: 9-87 az leto-88
Laco Stranovsky | email | 17.5.2012 09:43 | id 45892 | nahlásit
Ahoj..jasne ze si na vas vsetkych pamatam..postupne sa mi spomienku osvetluju,predsa len vas bolo na tej peeske vela :-)..ale uz som v obraze s tvojimi pripomienkami..:-))no Valentin ostal v Presove ako poddostojnik..divny typek to bol,nejak som mu ani ja nevedel prist na chut..a prepac za ten FB,tak ma znova najdi a teraz uz budem vediet co sa deje:-)..rad si s tebou pokecam:-)
 
Re: 9-87 az leto-88
rené | 7.8.2012 22:34 | id 48626 | nahlásit
jo.. mjr. hrdý.. pamatuji , jak poslal mého starého honzu mráze ze dne na den k pancéřovce za to, že opustil pracák a šel čučet na tenis.. všichni měli z něho vítr.. a pak skončil a udělal si směnárnu někde u vojtanova ..myslím..
 
Re: 9-87 az leto-88
Ivan Buffa | email | 27.1.2014 09:13 | id 69926 | nahlásit
Ahoj Mirku. Ja som slúžil vo VU 4407 asi 5 rokov ako vel. spoj.čaty. Tú učebňu na ktorú si chodil som vybudoval ja. V 82 v apríli som ako politicky nespoľahlivý odišiel od útvaru a na konci roka do civilu.Na baráček som občas chodil, tak mám radosť, že tá budova neskončila ako tie na Zlatom vršku. Občas mi chalani ktorí prejdu Chebom pošlú nejaké foto kasárni.Poznám aj ľudí, ktorých tu spomínate. Ahoj a pozdravuj chlapcov s ktorými máš kontakt.
 
Re: Re: 9-87 az leto-88
Mirek Hes | 17.7.2014 23:43 | id 77187 | nahlásit
Já jsem na žádnou učebnu nechodil :-) Na nástupu se zahlásila "spojová příprava", jeden mladý si stoupl k oknu a my chrápali celé dny. Když bylo hezky, tak jsme vzali SCOTa a jeli do ZPS na Jesenici. Fakt jsem tam za rok nemákl na práci. Velitele nám dělal Martin Marczy, pak ho vyhodli, přišel nějaký alkoholik asi na měsíc, každý den se zavřel v kanclu a my pak odpoledne uklízeli dvě flašky vodky, tak toho taky vyhodili a velitelovali jsme si sami. Neuvěřitelný :-) Jestli myslíš učebnou PVS, tak tam jsme jen čuměli na telku. O jiné ani nevím. Ahoj. A zdravím čatára Dutka!! :-) Ahoj Peter, ještě dnes mě bolí pupek z povyšovačky na Baráčku, ale byla sranda...
 
Re: 9-87 az leto-88
JOZEF KOVACIK | email | 10.11.2014 21:02 | id 81012 | nahlásit
NAZDAR,TAK NA TU BYTKU SI PAMATUJU JENOM Z VYPRAVENI-BOHUZEL JSEM SE JI NEZUCASTNIL PAC JSEM V TE DOBE VALCIL NA JINE FRONTE-TOSTACKA UBYTOVNA,JINA JA SLOUZIL 86-88
Prosba 1986-1992
Michaela Kozlová | email | 20.4.2012 15:22 | id 45118 | nahlásit
Ještě připojuji pár informacích, které jsem se dozvěděla poté co jsem zde napsala svou prosbu. Takže můj Otec Jaroslav Kozel sloužil v Chebu v letech 1986-1992 v útvaru VÚ 4407 v Chebu. Pod něj spadala i rota č. 4 v Aši. Když sloužil v Kladně, bylo to v letech 1982-1985, tak stále dojížděl do Aše k rotě radiového průzkumu. Podle informacích přišel do Chebu s hodností kapitána a končil hodností majora. Takže guma. :-D podle slangu. který jsem tu někde mezi těmi příspěvky četla. :-) V útvaru v Chebu s ním byl i pan Řeřábek, který měl na starosti ústřednu, takže telefon, a pravděpodobně i pan Valeška, Šafář a taktéž pan Hanykýř.
Pokud jste s mým otcem sloužili, či si pamatujete jiné osoby, které s ním sloužili a mohli by mi pomoct svým vyprávěním, či vzpomínáním a nebo fotkami k sestavení fotoknihy k jeho listopadovým šedesátinám, budu Vám všem velmi vděčná, protože jsem si jistá, že ho nejen jakýkoliv kontakt, ale i vzpomínání a fotky velice potěší! Proto zde ještě jednou vkládám svůj email mysha.ka@seznam.cz, aby kdyby jste měli jakékoliv informace spojené s mým tátou mne mohli kontaktovat.
Moc děkuji
Michaela Kozlová
 
Re: Prosba 1986-1992
Milan Balco | email | 26.9.2012 20:13 | id 50348 | nahlásit
V rokoch 1978-1980 som bol v Aši na baráčku s Vašim tatinkem,ktory nám robil velitela a mal vtedy hodosť podporučíka .Sú to velmi krásne chvíle a hlavne spomienky.nezabudnem na ne nikdy,
 
Re: Prosba 1986-1992 Michaela Kozlová
vaclav hlučička | 15.1.2013 17:42 | id 55069 | nahlásit
Dobrý den. Já jsem s Vašim tatínkem sloužil 2 roky na Kladně. Historek je dost. Máte li zájem napiš Te na můjEmail.
fónisti, grafisti 1976-1978
Marian Dalkovič | email | 18.2.2012 18:24 | id 42525 | nahlásit
Hladam kamaratov, ktori sluzili ZVS v rokoch 1976-1978 v Kladne VU 9420. Mozu sa prihlasit aj ine rocniky. Pripravuje dokumentarny film o nasej praci a rad by som zozbieral informacie a spomienky na nasu vtedajsiu robotu. Chcem do toho zapojit aj Americanov, ktorych sme vtedy pocuvali. Je zaujimave, ze VII.americky zbor, ktory sme pocuvali, ma svoju internetovu stranku a myslim, ze uz tiez neexistuje. Piste.
des.Marian Dalkovic, 34 rokov v zalohe.
 
Re: fónisti, grafisti 1976-1978
Roman Kočí | email | 7.3.2012 21:55 | id 43399 | nahlásit
Ahoj, na Baráčku jsme sloužil s Janigou v letech 1983 - 5. Z té doby mám ještě nějaké fotky především spolubojovníků neboť špionáž techniky jsem nedělal. Na připravovaném filmu se rád budu podílet. V případě zájmu o spolupráci se ozvi.
 
Re: fónisti, grafisti 1976-1978
Radek Mistr | 20.2.2013 01:59 | id 57027 | nahlásit
Já si tě snad i pamatuju Mariane. už jste s něčím začali? Rozhodne se přidávám, pokud se to tedy rozběhne... Napiš
Aš 1987-1990
Pavel Mr (ten svaty:) | 5.1.2012 12:57 | id 40292 | nahlásit
Ahojte kluci! Tak jsem si taky zavzpomínal a zabloudil tu. Tak zdravim Martina-Goro, Pavla Koťák (medika), Petera (Katka), Janka Havranů a Jožku "Kublaja", kteří jste tu přispěli a všechny další, kteří jen četli...
Docela rád na to vzpomínám, nebylo tam až tak zle. Jsem rád, že jsem nezahálel a učil se tam angličtinu. Mně to jinak přišlo, že to byla dobrá zašívárna, já jsem si na rádiu stahoval zvuk - přece bych si neničil sluch posloucháním šumu a pípání utajovačů. Ani rádio jsem moc neposlouchal (na rozdíl od notorických sledovačů hudebních hitparád), a když jsme pak měli ty automaticky se spouštějící nahrávače, když se amíci ozvali, to bylo fajn. V televizi bylo 8 programů a my měli povolené ty zakázané západní "abychom se učili jazyk".
No vzpomínek by bylo na knížku.
 
Re: Aš 1987-1990
Michaela Kozlová | email | 19.4.2012 15:33 | id 45090 | nahlásit
Dobrý den všem,
sháním jakékoliv informace o vojenském útvaru VÚ 4407 v Chebu v němž můj otec sloužil. Jmenuje se Jaroslav Kozel a tento rok v listopadu oslaví 60. let. Chtěla bych mu k narozeninám dát ten nejhezčí dárek a tím by byla fotokniha v níž by byl vyobrazený jeho život na vojně a v kasárnách. Průřez od školy až do doby kdy v kasárnách končil. Jistě pochopíte, že nemám tolik informací, abych Vám svého tátu přiblížila blíže, ale pokud vím v Chebu končil hodností major. Ve svém životě nejvíce vždy mluvil o létech zažitých na vojně ať už to bylo v Kladně, Kynšperku a nebo v Chebu a taktéž na školu kde studoval. Ve vojenské uniformě strávil skoro půlku svého života a velice na to rád vzpomíná! A jsem si jistá tím, že nějaké kontakty a informace by ho nesmírně potěšily. Pomozte mi tedy prosím k nějakým informacím a fotkám, které by mi pomohli sestavit fotoknihu. Podle informací nebyl jen v útvaru 4407 v Chebu ale i v jiných (Kladno, Kynšperk, Janovice) a proto tímto žádám všechny jenž jim utkvěl v paměti ať mi napíší a aspoň mě nanavigují na správnou cestu.
Děkuju
Michaela Kozlová (dcera)
 
Re: Re: Aš 1987-1990
Michaela Kozlová | email | 19.4.2012 15:38 | id 45091 | nahlásit
můj email k napsání jakýchkoliv informací a vzpomínek je mysha.ka@seznam.cz
Michaela Kozlová
 
Re: Re: Re: Aš 1987-1990
honza kříž | email | 13.5.2012 16:55 | id 45765 | nahlásit
Ahoj a nebo dobrý den,sloužil jsem ve VU 4407 v roce 86-88.Pana kapitána jsem znal,mám za to že byl takovej vysokej hubenej,Pohodář.Já sloužil na čtz U kpt Hanykýře,říkaly jsme mu satan,já tam dělal velitele čtz a řidiče.Ale kluky jsem znal co měl tvuj otec na spojčetě.Třeba Pavel ševčík.Mihálik mám za to že byl řidič skota.Moc jsem nepomohl ale je příjemný něco o vojně po tolika letech tady přečíst.Tak přeju at se vše vydaří a pozdravuj tatínka i když mně určitě pamatovat nebude.Krásné dny Honza.
 
Re: Re: Re: Re: Aš 1987-1990
Mirek Hes | 14.5.2012 18:34 | id 45812 | nahlásit
Tak to budes pamatovat Rudu Neumana, Frantu Meceru, pak jeste dva Prazaky, nas rocnik (3/87-3/89), nemuzu si vzpomenout na jmena. Sevcu samo dobre znam, s Mihalikem a Kavalirem tam byl Pepa Kus a taky Cerny (na spojcete). Hanykyr byl docela ras, ale celkem ferovej, ne? A pamatujes Denaturaka??? :D To byl magor vsech magoru futral, nacelnik PHM ...
 
Re: Re: Re: Re: Re: Aš 1987-1990
Honza Kříž | 2.7.2012 17:41 | id 47303 | nahlásit
Ahoj,no jasně že si ted na ně vzpominám.Ale tebe si nevybavuju,přimomen si mě .Já jezdil na čtz s Pv3s a ještě Radek Konupek.menší z Kopidlna.Měj se hezky.Honza.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: Aš 1987-1990
norek | email | 4.1.2013 22:50 | id 54563 | nahlásit
To je zajímavé. Když sa napíše o šikane (Kříž a Ševčík) tak se už najednou nedá reagovat. Super.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: Aš 1987-1990
Mirek Hes | 17.7.2014 23:51 | id 77188 | nahlásit
Já jsem přišel na spojčetu na jaře 1988, taky si tě nepamatuju, i když jméno mi něco říká. Ale vzal to čert :-) A pokud jde o šikanu, Ševča tam občas na někoho zahulákal, ale nevybavuju si žádnou prasárnu. Jako mladý měl jen dva, Pepu Kůse a Černého, už nevím jméno. Je fakt, že toho moc v lásce neměl. Kluk byl věřící. Ale opravdová šikana se naštěstí odehrávala jinde.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: Aš 1987-1990
Pavel Spišák | email | 26.8.2014 17:35 | id 78464 | nahlásit
Zdar Hesáku. Na mě si určitě pamatuješ, byl jsem tvůj mladej. Dívím se, že si nepamatuješ Honzu Kříže z Příbrami. Co děláš? Pavel
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Aš 1987-1990
jan kříž | email | 9.1.2013 20:24 | id 54834 | nahlásit
Norek....vubec mi to nic neříká.A mluvit o šikaně z mé strany ????Nebo Pavla ševčíka,to je snad for.Měj se.
 
Re: Re: Aš 1987-1990
Marian Dalkovič | email | 13.5.2012 16:21 | id 45764 | nahlásit
Dobrý deň, Michaela, zaujal ma váš (tvoj) príspevok, ako sa snažíš urobiť niečo pre svojho otca. Zaujalo ma, že slúžil aj v Kladne (cestoval do Aše). Ja som slúžil v Kladne v rokoch 1976-1978 na prvej rote ako fónista. Počúvali sme siete amerického VII.zboru. Pravdepodobne tvoj otec bude niečo o tom vedieť. V súčasnosti pripravujem podklady pre svoj dokumentárny film práve z prostredia a o všetkom, čo sa týkalo našej vtedajšej práce. Z opačnej strany sa snažím do toho zapojiť aj Američanov, myslím, že by to bola zaujímavá, do teraz nepomenovaná téma. Názov filmu by bol Uši za oponou-zabudnutá vojna. Ak by mal tvoj otec záujem a chcel by sa podeliť o spomienky, rád sa s ním skontaktujem. Ahoj, Marian Dalkovič, Bratislava.
 
Re: Re: Aš 1987-1990
Petr Šimíček | email | 9.10.2012 21:05 | id 50851 | nahlásit
Dobrý den Michaelo,
náhodou jsem narazil při brouzdání na internetu i na Váš příspěvek a v duchu jsem se vrátil do Chebu roku 1988. Poslední dva měsíce vojny jsem sloužil u Vašeho otce, (srpen a září). Byla to vlastně náhoda, nebo spíše bych měl říci mi Váš otec umožnil zůstat v Chebu. Měl jsem totiž být na zbytek vojny odvelen do Podbořan, ale v Chebu jsme měli velmi dobrou folkovou kapelu "Dárek" a díky majoru Kozlovi jsem nikam nemusel a kapela mohla hrát dále. Před tím jsem byl velitel třetího družstva třetí výsadkové roty (npor.Petrikovitcz), no a pak jsem dělal skladníka rádiového materiálu, tedy vlastně "staršího radistu 4.roty v Aši" a do konce vojny jsem v klidu v Chebu přerovnával součástky a mohl v klidu hrát. Teprve později jsem si uvědomil, že Váš táta měl asi tu naši kapelu a to co jsme hráli, na rozdíl od ostatních "vojáků z povolání", rád a proto zařídil, že jsem nikam nemusel odjet. Byli jsme velmi dobrá kapela (druzí na celostátním kole ASUTU v Kroměříži) a pro útvar jsme dovezli docela dost diplomů a ocenění, ale když přišlo na věc tak jediný Váš otec nám pomohl.
Moc mu za to jak se ke mně zachoval děkuji a přeji mu do dalších let hodně zdraví a pohody.

četař abs. P.Šimíček VÚ 4407 Cheb
 
Re: Re: Re: Aš 1987-1990
Vlašín Petr | 3.11.2012 18:55 | id 51732 | nahlásit
Jo jo ... to byla dobrá kapela. V Kroměříži jsem už hrál co by civil, ale půjčil jsem si mundůr. A pak byl průser... :-).
 
Re: Re: Re: Aš 1987-1990
Jaroslav Kozel | email | 17.11.2012 12:29 | id 52227 | nahlásit
Dobrý den Petře,
moc dobře si vzpomínám na Dárek i na Vás.Ba se mi i vybaví vzpomínky na prosazení si toho,aby jste mohl zůstat v Chebu,bojoval jsem proti Klemovi,Petrikovičovi a spol.Byla to krásná doba.Děkuji za osvěžení vzpominek.
Kozel Jaroslav
 
Re: Aš 1987-1990
Bocko | 16.11.2021 17:58 | id 159807 | nahlásit
Nazdar Pavle, mám od teba Bibli Svatou 😉
 
Re: Aš 1987-1990
Koťák | email | 17.3.2023 13:51 | id 171450 | nahlásit
Čau Mrkvoši, jasně- že si na Tebe vzpomínám - Letniční církev pod Radhoštěm.
Jak se vede - napiš.
 
Re: Aš 1987-1990
jcotart | email | 31.5.2023 21:29 | id 172725 | nahlásit
Ahoj Mrkvoši, Koťák
 
Re: Aš 1987-1990
jcotart | 31.5.2023 21:30 | id 172726 | nahlásit
Zdar Mrkvoši, Koťák
VÚ 9420
Vašek | email | 6.11.2011 12:14 | id 37719 | nahlásit
Přihlásí se někdo, kdo sloužil ZVS od října 1985 do září 1987 v Kladně-1.RRO? Někteří kluci z Kladna jezdili sloužit do Aše, nebo Poběžovic.
 
Re: VÚ 9420
Peter Garaj | email | 25.5.2021 07:05 | id 156842 | nahlásit
Ahoj 1986 - 1990 som robil operačného dôstojníka
Aš 1972-74
Ivo Slavík | email | 26.8.2011 18:20 | id 35403 | nahlásit
Já nevím jak vy ostatní, ale za mě jsme odposlouchávali LOP (Lehký obrněný pluk), střelnici Grafenver (Range control) a německé BGS (pohraničníky). S letadly jsme neměli nic společného.
Ve sklepě naproti schodům byla elektrodílna, která v roce 1973 vyhořela. Bylo to tehdy dost dramatické. Zrovna jsem měl službu na pracáku a nevěděl co se děje. Na chodbě bylo plno kouře a pod okny hasiči. Nevím zda ji naši potomci dále provozovali.
Mí spolubojovníci zřejmě už vymřeli, protože se nikdo z nich nehlásí ani se nedají jinak zkontaktovat.
 
Re: Aš 1972-74
rené | 2.12.2011 19:26 | id 38686 | nahlásit
v roce 1989-1991 se už odposlouchávali i letadla a zjišťovala se jejich poloha pomocí mašiny , která mohla nalést azimut, ale to už si pamatuji matně..
 
ko´tas
Pavel | 26.12.2011 18:17 | id 39764 | nahlásit
Ty píčo, nedělej chytrýho.
Koťák
 
Re: ko´tas
rené | 7.8.2012 22:27 | id 48624 | nahlásit
koťáku , ty prase.. no já už vytahuji ty vzpomínky horko těžko.. to víš.. chlast..
 
Re: Re: ko´tas
Milam | 25.9.2015 21:41 | id 95246 | nahlásit
nedělejte chytrý oba dva
 
Re: Aš 1972-74
Ivan Stýblo | email | 3.11.2012 21:20 | id 51745 | nahlásit
Ahoj,
já jsem sloužil v Chebu u radiové roty 1968-70 a s odstupem času na tuhle vojnu vzpomínám docela rád. Proto jsem před lety začal usilovně surfovat a psát, ale z mého ročníku jsem našel jenom jednoho paragana, kterého jsem si pamatoval podle jména. Z blízkých spolubojovníků se neozval nikdo. Našel jsem sice operátory, ale všichni byli služebně mladší, jen jeden byl ročník 1969, takže jsem ho znal osobně.
My jsme sloužili v pionýrských časech Meteorky, která byla původně v Chebu na Špitaláku. Po sovětské okupaci CS armáda konstatovala, že se tam dá chytit nejvýš rýma, a my jsme museli hledat nové stanoviště. Tak jsme se v květnu 69 přemístili na Blatnou u Libé. Tam jsme žili jako skauti až do civilu. Pracovištěm byl RUT2, na spaní zpočátku kůlnička postavená svépomocí z místních zdrojů, až na podzim nám přivezli maringotku. Někomu to vyhovovalo víc, někomu míň. Já osobně jsem byl z civilu zvyklý spát v celtě pod širákem, někdy i v dešti a mrazu. Ale pamatuju že zima 69-70 byla dost krutá. V 9 lidech jsme půl roku museli zvládat celý provoz, než nám na jaře přišli bažanti z PŠ v Prešově. Takže kasárna nás moc často neviděla. Další historii Meteorky znám z korespondence s mými nástupci. Lampasáci, kteří s námi sloužili jako velitelé směn (DUP), byli většinou féroví chlapi. Dodnes mám dobré vzpomínky hlavně na kpt. Topinku, npor. Zímu, rtm. Dundra (ten toho s námi odsloužil nejvíc).
Pokud by někdo ze zdejších komentátorů měl kontakt na některého operátora z mého ročníku, byl bych obrovsky vděčný. Úplná bomba by ovšem byla, kdybych se mohl spojit s některým Amíkem z LOP, z pozemní jednotky nebo Range Control v prostoru Grafenwöhr, které jsem tenkrát monitoroval.
Ještě jednou všechny zdravím
Ivan Stýblo
 
Re: Re: Aš 1972-74
Jaroslav Kozel | email | 17.11.2012 12:14 | id 52224 | nahlásit
Jen okrajem tyto lidi známvelmi úzce:
p.Dundr(polda) žije v Kladně,P.Zíma ve Fr.Lázních a p.Topinka byl v Praze(pokud ještě žije).To jsou voj.osudy těchto lidí.
 
Re: Re: Aš 1972-74
Zdeněk Kuča | email | 2.5.2015 13:25 | id 89816 | nahlásit
Můj nástup do Fučíkových kasaren - VU-4407 byl na podzim roku 1969. Přijímač vedl jako velitel rotný Šimáček. Po absolvování jsem byl převelen na spoj. četu. Zásluhu na toto převelní měl mjr. NOvotný. Spoj četě velel tehdy por. Ulman. Jako radista jsem jezdil ve vel. voze 1.tankové roty s por. Sloupem.Druhým rokem jsem dělal staršinu spoj. čety po svobodníku Kučeříkovi. Zástupcem vel. čety byl čet. Procházka a pak čet. Marek. Zástupcem mjr. Novotného byl kpt. Nikodém zvaný též kapička. Mnoho zde jmenovaných velitelů jsem znal a dost jsem snimi i zažil. Do civilu jsem odcházel na podzim roku 1971. Někdy okolo roku 2000 běžela v televizi reportáž z Chebu o využití těchto kasáren. Zaroveń byly uvedeny záběry z vnitřku hlavní budovy. To co bylo ukázáno mně šokovalo . Místnosti bez radiátoru, zárubně vytrhány, ale nejvíc mně šokovalo vymalování. Místnosti na hráškově zeleno-snad aby si vojáci uvědomili že jsou na vojně-, chodby tmavě zelně tak že to připomínalo nějaký tunel. Já byl zvyklý na bílou výmalbua světlé dlaždice. No protě hrůza. K tomu přístupu velitelů k vojákům. Všichni ti starší prošli válkou, tak že věděli co jeto vojna. Podle toho se chovali. Ti mladší a né o mnoho starší než my až na vyjimky jednali podle řádů a příruček které se naučilive školách. Navíc se u nich projevuvaly sklony k heslu Já a paK DLOUHO NIC A PAK SNAD VY. sNAŽIL JSEM SE KONTAKTOVAT SPOLUBOJOVNÍKY JELIKOŽ MÁM JEŠTĚ JEJICH BÝVALÉ ADRESY IFOTO PŘED UŽ DNES NESTOJÍCÍM DŘEVĚNÝM BARÁKEM, BOHUŽEL BEZ ÚSPĚCHU . DODATEK: V CHEBU JSEM BYL NAPOSLED V ROCE 1971. JINAK POKAŽDÉ KDYŽ MNĚ TO NAPADN POMOCÍ MAPY NA GOOGLU. NA OMLUVU UVEDU JEN TO ŽE DO CHEBU TO MÁM VÍC JAK 600 KM. oSTRAVA
 
Re: Re: Re: Aš 1972-74
Zdenek Kuča | email | 2.5.2015 21:00 | id 89840 | nahlásit
Dodatek 2. Co vám říkají jména mjr. Ambra, Mjr Mudroch, kpt. KOváč, kpt. Šustekpodprap. Hájek kpt. Pospíšil, mjr. Fuksík. Další už byli zmíněni v předešlých textech.
 
Re: Re: Re: Re: Aš 1972-74
Martin Štekl | email | 4.5.2022 19:58 | id 164123 | nahlásit
Spomínaš len furťákov. Nespomenul si ani jedného veliteľa čaty, teda absíkov. Ja som ako absík - veliteľ ráditechnickej čaty - vtedy slúžil v Baráčku. Ponal som vás všetkých. Okolo roku 1975
 
Re: Aš 1972-74
Oldřich Haas | email | 14.5.2013 01:21 | id 60729 | nahlásit
Ahoj Ivoši,
psal jsem Ti mail, ale nevím, zda Ti došel.
Ozvi se mi na haas.oldrich@seznam.cz
Zdar staří psi:-)
Goro-Bílý pes | 3.7.2011 13:50 | id 33162 | nahlásit
Zdarec chlapáci,sloužil jsem 1988-1990,na baráčku v Aši podzim 88-jaro 90...všechno co bylo třeba už zde řekli Havroš a Renek+spol.,takže nekomentuju,jen jsem vás chtěl všechny i na těchto stránkách pozdravit:-)!aspoň k čemusi ten internet je!:-)
 
Re: Zdar staří psi:-)
Bony ridic 81-83 | 6.7.2011 20:34 | id 33332 | nahlásit
Možná je to shoda,možná jsi to ty.Trénovals KUN fU VE SKŘEČONI?
 
Re: Re: Zdar staří psi:-)
Goro-Bílý pes | 8.7.2011 13:32 | id 33418 | nahlásit
Zdar:-)..to je jen shoda jmen..i když jsem trénoval všelico,kung fu ve Skřečoni jsme neměl tu čest:-)
 
Re: Re: Re: Zdar staří psi:-)
rené | 2.12.2011 19:27 | id 38687 | nahlásit
čest goro.. jo kung fu karate mistrz... baráček je hezký co???
 
Re: Re: Re: Re: Zdar staří psi:-)
Milan | 25.9.2015 21:54 | id 95249 | nahlásit
Goro ty byl ten suprák,co sem ho zastihl asi na 14 dní?
 
Re: Re: Zdar staří psi:-)
jcotart | 31.5.2023 21:33 | id 172727 | nahlásit
Nedělal Kug-fu, leštil si pod spacíkem tyč
Kladeňáci na "Baráčku"
Petr Vlašín | email | 22.6.2011 23:08 | id 32772 | nahlásit
Ti kluci byli "pípáci" a dělali odposlech všeho možného až po ponorky v Atlantiku. Jejich velitel se jmenoval Janiga. Moc fajn člověk. Ale asi už bude mrtvý. Já jsem sloužil na "Baráčku" od 09/1986 - 03/1988 u odposlechu. Jestli to budou číst kamarádi,
tak je všechny srdečně zdravím.
 
Re: Kladeňáci na "Baráčku"
rené | 27.6.2011 09:43 | id 32911 | nahlásit
jo velitel kladna byl janiga a bydlel v rodinném domku kousek od pily, chodili jsme k němu na brigádu. byl to dobrý chlap, ale jestli ještě žije to nevím.. jinak v roce 1990 už kladno nebylo, takže jsme tam byli sami ..
 
Re: Re: Kladeňáci na "Baráčku"
jaro | 27.6.2011 21:05 | id 32938 | nahlásit
cau rene už si doma?
 
Re: Re: Kladeňáci na "Baráčku"
Roman Kočí | email | 14.5.2012 15:50 | id 45801 | nahlásit
Janiga je už chudák po smrti. Mluvil jsem před lety s jeho dcerou, zemřel na silikózu plic. Zabily ho ty jeho brigády pro kameníka.
 
Re: Re: Kladeňáci na "Baráčku"
Roman Kočí | email | 14.5.2012 15:54 | id 45802 | nahlásit
Janiga je už chudák po smrti. Mluvil jsem před lety s jeho dcerou, zemřel na silikózu plic. Zabily ho ty jeho brigády pro kameníka.
 
Re: Re: Kladeňáci na "Baráčku"
Jaroslav Kozel | email | 17.11.2012 12:21 | id 52225 | nahlásit
V letech 81-83 byli na Baráčku dvě kladenské čety,které se spojily a vté době jsem přebral velení obou jednotek i té Pana Janigy.Píši úmyslně velké P,protože tento skromný a nezjištný člověk si to určitě zasloužil.Bohužel již není mezi námi.Byl to můj vojenský táta,který mne vedl v mých vojenských začátcích po skončení školy a předával mi jak vojenské odborné a i životní zkušenosti.Čest jeho památce.
 
Re: Re: Re: Kladeňáci na "Baráčku"
Franta | email | 28.8.2022 16:12 | id 166787 | nahlásit
Ludvíka Janigu jsme pro kladenský útvarpřevzali od útvaru Plzeň-Skvrňany. Obdivoval jsem u něj naprostou spolehlivost,skromnost a pak jeho nádherné písmo. To se skutečně hned tak nevidí. Snažili jsme se neustále, aby jsme jej posunuli k jeho domovu. A tak chvíli slouil i na starém chebském letišti, kde jsme vlastními prostředky opravili budovu dřívější tzv.dálné- proud, voda, komunikace, atd. Pak jsme pokračovali na Patu a odtamtud do bývalých PS kasáren -na HorníchPasekách. Tam bylo nádherné místo. Užívali jsme tam nněkolik místností po dohodě s Červeným křížem z Chebu, výměnou za to, že tam budeme topit a starat se o objekt. Z tohoto prostoru nás vystrnadili Rusové. Jednání pro zástupce ruské armády muselo být nepříjemné, když mu bylo řečeno, že v letních měsících se tam jezdí uzdravovat nemocné děti. Nastao další hledání až do prostoru Krásná. Pak jsem se s Ludvou rozloučil . Byl to skutečně skvělý chlap. Jednou jsme spolu vedli radiovou korespondenci na R-118 v morze. Vše tempem 100 a výše. . Nějak se nám ztratil i s jednotkou, protože byli vyvedeni z Aše až do prostoru Višňová-s. Liberec. Prostě komplikace. Byl jsem i na návštěvě v jeho domě a poznal jsem jeho manželku a dceru. Už nás zůstává jen několik, co pamatujeme i založení VÚ 9442O, kdy nastoupená kapela byla početnější než útvar. Odcházíme, tak jako : pplk.Tomík, pplk. Selichar, plk. Teluch, plk. Pavel,mjr. Táborský, nprap. Janiga, atd.
 
Re: Re: Re: Kladeňáci na "Baráčku"
Franta | email | 28.8.2022 16:12 | id 166788 | nahlásit
Ludvíka Janigu jsme pro kladenský útvarpřevzali od útvaru Plzeň-Skvrňany. Obdivoval jsem u něj naprostou spolehlivost,skromnost a pak jeho nádherné písmo. To se skutečně hned tak nevidí. Snažili jsme se neustále, aby jsme jej posunuli k jeho domovu. A tak chvíli slouil i na starém chebském letišti, kde jsme vlastními prostředky opravili budovu dřívější tzv.dálné- proud, voda, komunikace, atd. Pak jsme pokračovali na Patu a odtamtud do bývalých PS kasáren -na HorníchPasekách. Tam bylo nádherné místo. Užívali jsme tam nněkolik místností po dohodě s Červeným křížem z Chebu, výměnou za to, že tam budeme topit a starat se o objekt. Z tohoto prostoru nás vystrnadili Rusové. Jednání pro zástupce ruské armády muselo být nepříjemné, když mu bylo řečeno, že v letních měsících se tam jezdí uzdravovat nemocné děti. Nastao další hledání až do prostoru Krásná. Pak jsem se s Ludvou rozloučil . Byl to skutečně skvělý chlap. Jednou jsme spolu vedli radiovou korespondenci na R-118 v morze. Vše tempem 100 a výše. . Nějak se nám ztratil i s jednotkou, protože byli vyvedeni z Aše až do prostoru Višňová-s. Liberec. Prostě komplikace. Byl jsem i na návštěvě v jeho domě a poznal jsem jeho manželku a dceru. Už nás zůstává jen několik, co pamatujeme i založení VÚ 9442O, kdy nastoupená kapela byla početnější než útvar. Odcházíme, tak jako : pplk.Tomík, pplk. Selichar, plk. Teluch, plk. Pavel,mjr. Táborský, nprap. Janiga, atd.
 
Re: Kladeňáci na "Baráčku"
Petr Šimíček | email | 9.10.2012 21:11 | id 50853 | nahlásit
Ahoj Petře, tady Petr Šimíček - housle Dárek, jak se máš od vojny jsem Tě neviděl. Hraješ pořád na basu ?
 
Re: Re: Kladeňáci na "Baráčku"
Vlašín Petr | 13.10.2012 21:27 | id 51018 | nahlásit
Zdar stará vojno...stále hraji a nejen na basu...na otázku jak se mám : Stojí to všechno za hov..., ale snáším to dobře... :-). A jak se máš ty ?
Baráček
Peter(Katka, Ryža) | email | 19.5.2011 17:12 | id 31448 | nahlásit
Zdravim vsetkych, co si v tejto budove odkrutili ZVS. Ja som tu "posobil" od 10/1987 do 9/1989, bol som "amik". Ano ako tu uz niekto napisal, pekne ostane a na zle sa (dufam) zabudne. Za nasich cias boli "kladenaci" na 2.p a bolo ich cca 7-8, chodili na Krasnu, hladali "nepriatelske radary a este aj pipali.
 
Re: Baráček
Vlasin Pter | 15.7.2011 14:18 | id 33765 | nahlásit
Peter já jsem byl taky amík.A pravděpodobně jsem byl tvůj "super starej" :-).Velitel byl npr. Držmíšek.Další byli :
kpt. Hrdý, npor. Provázek, politruk kpt. Libra a ještě tam byl nprap. Vašek příjmení si už nepamatuju.Myslím, že pak dostal ppor.Tak tě zdravím a věřím tomu co říkáš, že to zlé se zapomene a to dobré zůstane.Já dodnes vzpomínám na sviňárny
kpt. Hrdého, ale taky a to hlavně na to dobrý... na "ašský holky"!!
 
Re: Re: Baráček
Peter(Katka, Ryža) | email | 3.10.2011 15:57 | id 36703 | nahlásit
Ahoj Peto, ano je to tak ako hovoris, si moj-nas "super starej". Pamatam si na teba, nie v zlom, si chodil hrat s J.Svobodou, ale aj Vacika, Dutka, Barusa, Kukulik, Buchtica, Horecny, skoro som zabudol legendarny Vlasak a povysovacka vasich mladych, parada. To som vtedy ako mlady cumel ako pero z gauca a este aj dnes, ked si spomeniem, ale aj na vasu rozlucku s vojencinou na Baracku. No proste stare zlate casy. Drz sa!
 
Re: Re: Re: Baráček
Mirek Hes | email | 8.5.2012 08:29 | id 45609 | nahlásit
No jo, ja tam byl fakt kratce, ale tuhle povysovacku jsem tam osobne absolvoval :-) Petra si pamatuju, akorat jsem musel patrat v pameti, bo jsi nas nezlobil tak jak Buchtic, Horecny a hlavne Dutko :-) Ty jo, magor Vlasak :), sme se jednou ozrali a on mi v noci propichl ucho, akorat pravy. Rano jsem se zdesil a musel mi propichnout hned levy a diru tam mam do dneska. :) Vzpominek teda hromady. A tech holek tam ...
 
Re: Re: Re: Re: Baráček
Vlašín Petr | 13.5.2012 21:13 | id 45780 | nahlásit
Já tu díru mám v uchu taky o Ládi Vacíka. :-) Aspoň občas byla sranda.
 
Re: Baráček
Jožo "Kublaj" | email | 30.11.2011 14:00 | id 38578 | nahlásit
len tak mi dnes napadlo, ako to asi vyzerá v Aši na baráčku, tak som začal brouzdan na nete... a našiel som tu spolubojovníkov. 09/1987péeška v Prešove a potom na jar do Ašu až do 09/1989. bol som tiež amík. a neverili by ste, koho som tu doma Trnave stretol - Jirku Svobodu!!!
 
Re: Re: Baráček
Peter(Katka, Ryža) | email | 30.11.2011 15:16 | id 38584 | nahlásit
No servus Jozi, sak ty si "varka", co prisla z Presova -Janko Havran, Janko Cizmar, Roman Prajka, Slavo Repassky. :-))) Pamatam, aj som vase cislo. Tak schvalne skus hadat, ze kto? P.:)))
 
Re: Re: Re: Baráček
roman Prajka | email | 27.8.2012 23:44 | id 49332 | nahlásit
reagujem na príspevok " varka" z prešova, janko havran,janko čižmár,slavo repašský. s jankom čižmárom som sa mal stretnúť v bratislave pri priori o 12.00 v roku 2000. nestretli sme sa. rád by som sa stretol s mojím spolubojovníkom slavom z levoče, čo bol tak zalúbený do tej tenistky doma a po večeroch mi o nej stále rozprával. janko čižmár krásne maloval. pozdravujem všetkých spolubojovníkov roman prajka z bratislavy
 
Re: Re: Baráček
Peter(Katka, Ryža) | email | 30.11.2011 15:26 | id 38585 | nahlásit
Jozi, pozri toto
csla.cz/vojenskasluz…
Poznas?! P :-)))
Prax v Aši
Peter Filípek | email | 7.5.2011 21:20 | id 31079 | nahlásit
Neslúžil som síce v Aši ale bol som tam 2 týždne keď nás z Prešova poslali na nejakú prax bolo to v roku 1981 tešil som sa tam ale dali ma na Tišinu ale tam bolo tiež perfektne a hlavne krásna príroda. bol som operátor odposluch amíkov.Krásna spomienka je to 28 rokov čo som v civile
 
Re: Prax v Aši
rené | 17.5.2011 08:32 | id 31365 | nahlásit
zdravím. ano, chodilo se na praxi. já byl v aši na dva týdny a pak se dostal znova do aše, což jsem přivítal, protože jsem věděl, že ostatní hlásky jsou většinou na samotách. jo vzpomínky jsou hezké, na to špatné člověk zapomene.
Aš 1990-1991
rené | 8.4.2011 11:26 | id 29890 | nahlásit
Popis budovy:
Přízemí - kuchyň, jídelna, sklad proviantu, umývárna, místnost dozorčího parku, baterkárna
1. patro - ložnice mužstva, pévéeska, promítárna, zbrojsklad, místnost technika oprav rádiové techniky
2. patro - výstrojní sklad, posilovna, učebna, místnost velitele roty, místnost pro technika vozidel, bar, místnost pro výkonného praporčíka rádiové techniky
3. patro uzamčené mřížemi - šifrant, velitel odposlechu, odpočívárna, svačinárna, místnost odposlechu, kontrolní místnost

Ve sklepě byla kotelna na tuhá paliva (dva kotle) a sklad uhlí.
Ve dvoře byly dvě garáže pro 2x V3S a GAZ 469.
V autoparku byly GAZy 66 a ZILy (zde jsme hráli v zimě hokej a v létě softtenis - jelikož jsme měli výborného velitele (kpt.Skybík), který byl tělem i duší sportovec, tak nás nenechal zahálet).
Pro pivo se chodilo na Záťo, čili hospoda Na Zátiší, drobné nákupy naproti do sámošky.
Ohledně vojáků z Kladna popř. Litoměřic. ti byli na třetím patře.
 
Re: Aš 1990-1991
Milan | 25.9.2015 20:40 | id 95239 | nahlásit
René na jmena nemám pamatováka ale jedinej rené v té době tam byl Ščípa, nebo tak nějak,tak co stará vojno.Skybík se na mne ani Hrdý nechytali v žádném sportu,byl sem tam pro ně naobtíž a všichni si mysleli, že jsem Hrdého konfident a bonzák nevím jak na to všichni přisly na takovou d***litu a ono tomu bylo jinak. Nejlepší němčour v týmu,noční přepady Hrdého a vždy utřel!
 
Re: Re: Aš 1990-1991
kotas koták | email | 19.12.2020 15:46 | id 151493 | nahlásit
Čau konfidente, z toho se nevykecáš..Koťák
 
Re: Re: Re: Aš 1990-1991
Milan | 4.2.2021 00:07 | id 153328 | nahlásit
ČUS a čeho bych měl být konfident ty lamo! nebo pro koho ? Máš velmi bujnou fantazii.
Nechlastej.
aš 1990-1991
rené | 8.4.2011 11:06 | id 29888 | nahlásit
Zdravím. Zde jsem sloužil od února 1990, kdy jsem přišel z PŠ z Prešova až do května 1991. Byl jsem starší operátor - odposlech amíků - pozemní i letectvo. Naproti mně seděl kolega - odposlech Bundesgrenzschutz. Za mého působení jsme byli 2 amíci a jeden němec na odposlechu. Později to bylo 1 amík a 1 němec. Zprávy se posílaly do Karlových Varů na pluk a šifrem do Prahy?Jsem rád, že je budova krásně opravena a nedopadla jak jiné...
 
Re: aš 1990-1991
Milan | 25.9.2015 20:45 | id 95240 | nahlásit
To sem byl já hlavo.Pamatuješ taky na Maria Hryce?
Asi 5-8 let po vojně na Chebsku ještě bydlel.Já mam sklerozu na jmena ,ale ten náš půlročák takovej tmavej,tak ten zůstal u nás v Chebu a je stále policajtem vidim ho tak 4 krát do roka.Tak se měj vojno. Jen se pozdravíme.
 
Re: Re: aš 1990-1991
Jirka Valter | email | 3.1.2016 10:57 | id 99752 | nahlásit
Nebyl to Mario, ale Michal... A ty jsi, pokud se pamatuju dobře, Milan Kůta? Mario byl naše číslo a jmenoval se Majerko... Ale je to už tak dlouho, že si to už taky moc nepamatuju... Když už tady padlo jméno Koťáka, nemůžeme nejemnovat ani Zdendu Stacha... Takže Zdendo, pokud se na tyhle stránky dostaneš, zdraví Jirka V z GTeplic... Samozřejmě zdravím i Rendu, kterýmu se líbila moje ségra...
 
Re: Re: Re: aš 1990-1991
milan | email | 17.7.2016 20:39 | id 106689 | nahlásit
Pravda byl to Majkl,jak říkám, já mám na jmena vždy vokno.Jinak já ho neviděl asi tak 17 let zpět, ale o pár řádek víše píše Ščípis ,že bydlí na Amundsenově ulici v Aši.V 90.letech hrál Majkl v Německu par desítek km za hranicema nějakou místní fotbalovou ligu,tenkrát ještě za mařeny.
Tvoje jmeno mi samozřejmě něco říká,ale nevybavím si tě.Stacha ještě jo, ten byl taky furt namol furt si něco vařil v kuchyni.
Na netu je ještě jedna stránka, kde dal René nějaký fotky,hlavně tu po hokeji jak tam je to číslo 98.A pak naše číslo toho menšího slováka řidiče.
 
Re: Re: Re: Re: aš 1990-1991
Zdeněk | 12.4.2020 10:14 | id 145901 | nahlásit
Namol jsem pořád, ty hlavo sportovní :))
 
Re: Re: Re: Re: Re: aš 1990-1991
milan | 15.4.2020 20:05 | id 146028 | nahlásit
No nazdar, taky ještě žiješ, pořád chlastáš první ligu,že si nedaš pokoje.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: aš 1990-1991
kotas koták | email | 19.12.2020 15:49 | id 151495 | nahlásit
Stachoune ...
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: aš 1990-1991
milan | email | 17.7.2016 20:45 | id 106690 | nahlásit
Takže všem so sem na Baráčku potkal ,zdar a sílu a teď již i zdraví,nejsme již nejmladší.
 
Re: Re: Re: aš 1990-1991
rené | email | 12.9.2017 13:30 | id 120749 | nahlásit
je jirka no čau bejku .. jo jo pálil jsaem za segrou, ale nějak to nedopadlo ííí. chlapi to už je let co jsme sloužili vlasti co? jo ještě pavel kofroň, dušan martoník- mantinel a kdo ještě..??
 
Re: Re: Re: Re: aš 1990-1991
kotas koták | email | 19.12.2020 15:51 | id 151496 | nahlásit
Se nedivím, že Ti to nevyšlo...máš ho malýho
 
Re: Re: Re: aš 1990-1991
Zdeněk S | 12.4.2020 10:15 | id 145902 | nahlásit
Nazdar, brachu, to víš, že jsem to nakonec našel :) Dík za vzpomínku.
 
Re: Re: Re: Re: aš 1990-1991
kotas koták | email | 19.12.2020 15:43 | id 151492 | nahlásit
Stachoune, kurva - kde jseš - nebo Ti pojedu nakopat prdel do Pardubic
 
Re: Re: Re: Re: aš 1990-1991
Koťák | email | 17.3.2023 15:20 | id 171453 | nahlásit
Čerte-Stachoune , plánujeme výletíček do Aše - srpen 2023 - co Ty na to ? Šindymu bych dal vědět- fláká se v Budějovicích.
 
Re: Re: Re: aš 1990-1991
kotas koták | email | 19.12.2020 15:47 | id 151494 | nahlásit
Pošli foto ségry, uvidíme...Koťák
 
Re: aš 1990-1991
Milan | 25.9.2015 20:50 | id 95242 | nahlásit
Jinak nejlepší tam byl kuchař, kyž sme mu tam sežrali maso a pak neměl co dát gumám.
 
Re: Re: aš 1990-1991
Milan | 25.9.2015 21:45 | id 95247 | nahlásit
A v noci když nebyl tolik vožralej tak sme poslouchali na pokoji Orlík OI,OI


Přidáváte nový komentář
plus okno minus
... lze napsat ještěznaků
Ochrana proti spamu. Napište číslo stodvacet:


   


  • hvězdičkou * jsou označena povinná pole
  • maximální délka textu komentáře je 2000 znaků
  • odřádkování textu komentáře (ENTER) zůstane zachováno
  • HTML tagy nebudou použity
  • WWW adresy budou automaticky převedeny na odkazy
  • reagovat lze pouze do 5 úrovně
  • vyhrazujeme si právo smazat nevhodné příspěvky

Rota radiového průzkumu Aš

Okres: Cheb

GPS: 50°13'6.898"N, 12°12'6.419"E

Najít na mapě

Stanoviště 4. roty 20. průzkumného praporu ve městě Aš. Mateřský prapor (VÚ 4407 ČSLA) sídlil v 20 km vzdáleném Chebu.

Rota radiového průzkumu Aš se nacházela v samostatném areálu na rohu ulic Alšova a Východní v Aši, přičemž těsně přiléhala k sousedním kasárnám PS. Areál roty sestával z obytného domu přizpůsobeném pro potřeby armády, zpevněného nádvoří a autoparku, vše oploceno neprůhledným plotem se dvěma bránami.

Činnost zdejší osádky patřila ve své době mezi přísně utajovanou. Ve všech denních rozkazech mateřského útvaru byla vždy vyjmuta ze všech činností, protože plnila nepřetržitý bojový úkol. O jeho podstatě nebylo nikde nic uváděno - dnes víme, že se jednalo o odposlech amerických a německých letounů, hlídkujících podél státní hranice.
Centrem této činnosti byla odposlechová místnost pod střechou, kde sloužil nepřetržitou službu jeden voják z povolání (celkem jich k tomuto účelu na rotě bylo 7) a s ním vždy 4 vojáci z řad vojáků základní služby. Důležitá byla taktéž vedlejší místnost pro kódování zpráv. Zbytek domu byl vyplněn běžnými místnostmi roty: četami (ložnicemi mužstva), zbrojnicí (běžně Sa-58), u které seděl dozorčí roty, PVS s televizí, jídelnou, kuchyní, sprchami, skladem potravin, skladem výkonného praporčíka a jeho kanceláří a kanceláří velitele roty. Pro vše potřebné se jezdilo do Chebu, na vycházky běžně do Aše.

V autoparku byla tato vozidla: 2x UAZ 469, 2x PRAGA V3S, 11x radiový vůz GAZ 66 a 2x ZIL 157.

Nebyla to jediná tajná činnost, která se zde děla... V budově bylo ještě několik místností ve 3. patře, kde sídlili vojáci z jiného útvaru - snad nějakého z Kladna, jako odloučená jednotka. Bylo jich tam asi 5, ale vůbec nechtěli říct ani slovo o účelu své přítomnosti - ani měsíc před koncem vojny...

Sepsáno dle vzpomínek I.V.
A2011-04-06 20:37:14 U2011-04-11 08:56:06 TG207