Objekty ČSLA

« Zpět | Jdi na seznam | Obnovit | Vaše komentáře (161)

(pro změnu obrázku můžete použít CTRL + šipky ↔ numerické klávesnice)
35 foto (J.Pecher) z celkových 196

Foto 35
Dvoupatrová řídicí věž pěší střelnice a učebny
Foto 1 Foto 2 Foto 3 Foto 4 Foto 5 Foto 6 Foto 7 Foto 8 Foto 9 Foto 10 Foto 11 Foto 12 Foto 13 Foto 14 Foto 15 Foto 16 Foto 17 Foto 18 Foto 19 Foto 20 Foto 21 Foto 22 Foto 23 Foto 24 Foto 25 Foto 26 Foto 27 Foto 28 Foto 29 Foto 30 Foto 31 Foto 32 Foto 33 Foto 34 Foto 35 Foto 36 Foto 37 Foto 38 Foto 39 Foto 40 Foto 41 Foto 42 Foto 43 Foto 44 Foto 45 Foto 46 Foto 47 Foto 48 Foto 49 Foto 50 Foto 51 Foto 52 Foto 53 Foto 54 Foto 55 Foto 56 Foto 57 Foto 58 Foto 59 Foto 60 Foto 61 Foto 62 Foto 63 Foto 64 Foto 65 Foto 66 Foto 67 Foto 68 Foto 69 Foto 70 Foto 71 Foto 72 Foto 73 Foto 74 Foto 75 Foto 76 Foto 77 Foto 78 Foto 79 Foto 80 Foto 81 Foto 82 Foto 83 Foto 84 Foto 85 Foto 86 Foto 87 Foto 88 Foto 89 Foto 90 Foto 91 Foto 92 Foto 93 Foto 94 Foto 95 Foto 96 Foto 97 Foto 98 Foto 99 Foto 100 Foto 101 Foto 102 Foto 103 Foto 104 Foto 105 Foto 106 Foto 107 Foto 108 Foto 109 Foto 110 Foto 111 Foto 112 Foto 113 Foto 114 Foto 115 Foto 116 Foto 117 Foto 118 Foto 119 Foto 120 Foto 121 Foto 122 Foto 123 Foto 124 Foto 125 Foto 126 Foto 127 Foto 128 Foto 129 Foto 130 Foto 131 Foto 132 Foto 133 Foto 134 Foto 135 Foto 136 Foto 137 Foto 138 Foto 139 Foto 140 Foto 141 Foto 142 Foto 143 Foto 144 Foto 145 Foto 146 Foto 147 Foto 148 Foto 149 Foto 150 Foto 151 Foto 152 Foto 153 Foto 154 Foto 155 Foto 156 Foto 157 Foto 158 Foto 159 Foto 160 Foto 161 Foto 162 Foto 163 Foto 164 Foto 165 Foto 166 Foto 167 Foto 168 Foto 169 Foto 170 Foto 171 Foto 172 Foto 173 Foto 174 Foto 175 Foto 176 Foto 177 Foto 178 Foto 179 Foto 180 Foto 181 Foto 182 Foto 183 Foto 184 Foto 185 Foto 186 Foto 187 Foto 188 Foto 189 Foto 190 Foto 191 Foto 192 Foto 193 Foto 194 Foto 195 Foto 196

Autor: J.Pecher | Pořízeno: 8.2006 | Foto: 196 fotek



Vaše komentáře...
Přidat nový komentář...
Střelecké soutěže pořádané AVZO Cheb
Svatopluk Senevič | email | 29.10.2024 08:53 | id 180417 | nahlásit
Když jsme sem přijeli poprvé na Mezinárodní střeleckou soutěž k výročí osvobození Československa bylo pro nás příslušníky štábu 3.divize PVOS, rozloha, vybavení, a zejména týlové zabezpečení z posádky v Mariánských lázních něco naprosto mimořádného. To co ukazují fotografie je pohled na zmar neskutečného množství práce vojáků základní služby a hlavně stavebního materiálu, který se obtížně sháněl. Každý rok jsme sem přijížděli na jaře a potom i na podzim porovnávat svoje střelecké dovednosti.
Naše družstvo se umísťovalo v kategorii armády vždy na čelních místech.
Je obrovská škoda kam to armáda svým nezájmem dovedla a jakou společenskou událost dokázala zadupat do země.
Střelby jaro 94
Jiří Beňka | email | 25.11.2022 20:30 | id 168458 | nahlásit
Též jsem tu strávil čas, střelby 94 vložná hlaveň, kasárna Velká Hleďsebe. Největší zážitek-nezážitek, pošta mě doručila "kopačky"
Tankáni 2 rota 1969-1971
Ladislav Hladík | email | 29.6.2021 12:36 | id 157453 | nahlásit
ozvěte se !!!!
 
Re: Tankáni 2 rota 1969-1971
Jan Kalivoda | email | 10.1.2022 13:21 | id 161500 | nahlásit
Zdravím Tě Láďo,včera mně poslal mail Láďa Čechovský,tak jsem mu odpěděl.Určitě máš taky maila,tak napiš,ěau,Honza.
 
Re: Re: Tankáni 2 rota 1969-1971
J.K. | email | 10.1.2022 13:24 | id 161501 | nahlásit
Zapoměl jsem mail na mně do zprávyTak tedy:
honzahodo@seznam.cz
současné video ze Žandova
Dušan Szabó | email | 11.4.2018 00:14 | id 128120 | nahlásit
 
Re: současné video ze Žandova
jiří lach | email | 17.10.2018 22:12 | id 132380 | nahlásit
Díky,připoměljsi mi vojnu,1967-69,podbořany.taky jsem se se tam byl podívat,asi v r.2005,je to troch víc zdevastované..Strávil jsem tam jako týlové zabezpečenízhruba měsíc v dubnu 1968,střídali se tam roty našeho útvaru ve střelbě vlož.hlavněmi na pohyblivé terče,v ted už zarostlém prostorunaproti v lese,v čase střídání tank.rotjsme tam zůstavali,zbrojíř,mechanik,kuchař,já,tehdy lapiduch a měli krásné 3dny bez velení,chodili na pivo přes silnici do hospody,chytali pstruhy na potoce,koupali se v rybníku. než jsme zas museli do kasáren, MUDr Jiří Lach,t.734734539
 
Re: Re: současné video ze Žandova
Jirka Bárta | email | 17.7.2020 00:35 | id 148180 | nahlásit
Také jsem tam byl na střelbách z tanku s vložnou hlavní 7,62 mm, VÚ 2071 Karlovy Vary, 2. tanková rota, 1975.
Dobrá vzpomínka na mladá léta !!
 
POZOR!
Jenda | 8.5.2021 19:22 | id 156485 | nahlásit
Prostor je STÁLE AKTIVNIM VOJENSKÝM PROSTOREM! Vstup zakázán!
Snímek č. 173
Joun | 25.4.2016 14:46 | id 104061 | nahlásit
Jo, tam jsem vysedával (1984-5). Velitel hlídek u vjezdů do oblasti dopadu střel. Na střelnici jsme jezdili s motostřeleckým praporem z Chebu. S hlídkami jsem obvykle neměl spojení, jak na vojně bývá: "Vidím tě dobře, ale vůbec neslyším." Samozřejmě jsme se neviděli, neboť chlapci seděli někde v dolíku, hřáli se u ohně a upíjeli čůčo. Používali jsme radiostanice RF-10, celkem funkční, ale pro spojení s věží se muselo v terénu hledat vhodné místo. Mně naštěstí na střelnici nikdo nevjel, ale kolegovi u jiného útvaru ano, a bylo z toho sedm natvrdo. Kukaň nebyla vytápěná a za mrazů bylo brzy jedno, kolik vrstev na sebe člověk pod maskáče navlékl. I když při nočních střelbách hezky zářily stopovky a bylo krásně vidět, jak svižně a daleko letí i odražená střela, nemohu říci, že na dny na střelnici rád vzpomínám
 
Re: Snímek č. 173
Administrátor | email | 25.4.2016 16:39 | id 104066 | nahlásit
Panečku, takovéto vysvětlující komentáře k obrázkům, kde si nejsme moc jisti co zobrazují, jsou pro nás opravdovým pokladem. Díky moc za spolupráci :-)
JP
 
Re: Re: Snímek č. 173
Vuk | 17.6.2016 22:54 | id 105860 | nahlásit
Zdravím, sloužil jsem na Žandově jako velitel tankové střelnice 94 - 95. Na snímku č.173 je nejvýší prosklená část věže tankové střelnice, v ní seděl při střelbách velitel uzavírací stráže. Pod ní byla místnost obsluhy střelnice.
 
Re: Joun a Dolní Žandov
DrexlerZdeněk | email | 25.4.2016 22:42 | id 104084 | nahlásit
Ahoj taky mám na Dolní Žandov překrásné vzpomínky je to moje srdeční záležitost,v Dolním Žandově mám dosti kamarádů z dob pohraniční stráže,je tam moje srdce,pamatuji,starého Prokeše,znal každý kout Dyleňských lesů,starého pana Polku koňáka,malej děda a stál neustále ve dveřích svého domečku.Vím že zub času zametl s lidmi ale tak to je.Pro mne Dolní Žandov je moje srdce,měl jsem oddíl dětí mladých strážců hranic něco překrásného.Jeli jsme vlakem na soutěž do Kraslic a děcka byly tak šikovný že jsme smetli veškerý brigádní oddíly a ve dvou kategoriích jsme byly první s celých brigád,jeli jsme domu Hurvínkem malej vláček plný dětí ale bylo v tom upřímno srdece coč bylo z mého vojenského u Pohraniční stráže to nejcenější,dodnes jsme s děckama ve spojení jsou již taky v létech ale setkání je neustále srdečné. s dosti děckama dnes již v letech se setkáváme na Dyleňi o srazu ale je to upřímné a dojemné,Za všechny kluky z Dolního Žandova NOPASAN,čest Pohraniční stráži,Hrom z Dyleně.
95-96
Bohouš | 9.11.2015 19:15 | id 97134 | nahlásit
Také jsem tam sloužil,bylo to tam super.Hledám kontakt na spolubojovníky.Radek Blažej,Standa Převrátil,Michal Krňoul,Pepa Sidor
 
Re: 95-96
Rostislav Plesník | email | 12.4.2016 10:35 | id 103642 | nahlásit
Zdarec,taky jsem tam sloužil 93-94 jako obsluha na pěší střelnici pak na asi měsíc do Boletic na Šumavu proškolit.... hledám kontak na svoje spolu bojovníky. J.Jelínek na tankové,G.Baláž na OT,Robert-Boníta šofér V-3Sky .... a na vrátnici Pěchula,Zapletal,Beránek,Petr-Chroští z Plesné u Chebu,Majkl kulturista z Chánova,Vajcoš z Ostravy,Šurda z Čes.Třebové s vozem škoda:-))))) ...... a jak dopadl Standa Kysilka???
 
Re: Re: 95-96
Láďa | 26.4.2016 14:45 | id 104109 | nahlásit
Standa Kysilka šel po střelnici do klimentova jako velitel nabijárny u rotky, poté velel rotce a dnes je u vojáků jako hasič na Doupově, už jako civilista. Marek Pěchula bydlí tuším v Horním Žandově
 
Re: Re: 95-96
Gusta | email | 30.5.2016 12:48 | id 105177 | nahlásit
Ahoj Rosťo,
Napiš mi na e-mail telefonní číslo, zavoláme si. gustav.balaz@seznam.cz
 
Re: Re: 95-96
Jan Jelínek | email | 5.3.2019 17:03 | id 136329 | nahlásit
Pánejo, já to tu našel až teď. Jak si kua Rosťo můžeš pamatovat ty jména? Já si vzpomenu jen na nás tři. :-)
Obsluha Dolni Zandov 1988-1990
Peter Kubicek | 22.9.2015 22:01 | id 95139 | nahlásit
Na tejto strelnici som prežil krásne chvíle s partiou skvelých chalanov.
Klimentov vú 6983 1978-1980
Lubomír Barák | email | 16.9.2015 20:30 | id 94940 | nahlásit
Ahoj Karle.Sloužil jsem u 1.mspr.2 rota jako SO u Hrice,Kačura,Kolesára,Shaferra atd. mohl bych jmenovat další lampasáky i své kamarády.Byly to prostě nádherné časy......
leto 1998
martin hřích | email | 12.7.2015 17:14 | id 92406 | nahlásit
Zdavim všechny co tu slouzily byl jsem se podivat jak na kasarna tak na strelnici fakt hrůza v jakém je to stavu
PVC 2003
Drby | 8.4.2015 12:16 | id 88870 | nahlásit
Ufffffff. To byly časy. Jo, vzpomínky. Střelby, střelby, střelby a mezi tím ochranná směna v Hleďsebi v autoparku "B".
Velká Hleďsebe VÚ-6983
Zdeněk Wolf | email | 17.11.2014 14:11 | id 81242 | nahlásit
Ahoj chlapci a chhlapi.Také jsem se na této střelnici něco nastřílel. V letech 82-84 jsem tu stříllel jako střelec operátor BVP od 1praporu,3roty,1čety. Zdravím všechny,kteří prošli bránou této střelnice. Zdeněk Wolf,
 
Re: Velká Hleďsebe VÚ-6983
Tom lapiduch | email | 1.3.2015 14:01 | id 87018 | nahlásit
Ahoj Zdeňku, taky jsem zde často pobýval s 1. rotou 1. prapor jako zdravotnický instruktor roty, kam jsem byl přidělen. Později jsem byl převelený k dělostřeleckému oddílu. Určitě jsme se potkali, jsme stejný nástupní ročník říjen 82 - 84,
 
Re: Re: Velká Hleďsebe VÚ-6983
Zdeněk Wolf | email | 7.3.2015 13:14 | id 87317 | nahlásit
Ahoj Tome. Nejsme sice stejný ročník, já jsem duben82-84,ale to nevadí,protože jsme se určitě potkávali minimálně na nástupech praporu. Jsem rád že jsi se ozval! Zatím jsme jen tři ze stejného praporu a stejných časů. Ještě se ozval kolega střelec operátor z 2 roty Honza Pernička ale to určitě víš, protože jsme se setkali na stránkách Klimentova.
 
Re: Velká Hleďsebe VÚ-6983
Ján Filípek | email | 14.2.2019 13:55 | id 135796 | nahlásit
Ahoj.
Ja som slúžil u bigošov na 6. rote - Velitel družstva v rokoch 03/82 - 09/83...
Kňákal
Jan Táborský, abso Čočkin | email | 10.11.2014 21:14 | id 81015 | nahlásit
Kurwa, když si vzpomenu na Kňákala a na střelnici, je to už moc a moc dávno. Pokud někde jste kluci, budu rád, když o sobě dáte vědět.
 
Re: Kňákal
Dušan Szabó | email | 10.4.2018 23:16 | id 128118 | nahlásit
ahoj Čočkine , taky vzpomínám , sloužil jsem tam s kolegy Kubizňák , Kumhera , Koranda ,Haťapka =skladník na vrátnici bláznivej Marek Polák a Jirka Suhaj = s tím se jediným vídám a řídič Maťo a pak Franta .U Kňákala jsem měl rád rajóńy , protože tam bylo vždy dost chlastu ve skříní - však víš . když budeš chtít pokecáme 723738045
 
Re: Re: Kňákal
Mila Julínek | email | 24.12.2019 23:22 | id 143028 | nahlásit
Ahoj chlapci, náhodně jsem narazil na tuto stránku, byl jsem na střelnici na kurzu za Vršovice, Kňákala pamatuji, Maťo tam byl taky, ale možná jiný, taky Šogor. M
 
Re: Kňákal
Karel Huřták | email | 13.8.2024 00:00 | id 179620 | nahlásit
Ahoj Čočkine, tady " bigoš",ročník 1983-1985. Když to budeš číst, tak pošli email nebo zavolej 602621393. Letos jsem se byl podívat na střelnici, mám foto-je to smutek jak vypadá. Jsem ve spojení ještě s Honzou Polákem, Lubošem Indrou a Stanem Mesjarem.
chtělo by to náký kontakty
Michal Hladík | email | 14.9.2014 18:23 | id 79093 | nahlásit
Nazdar všichni taky jsem sloužil v Hledsebi nástup jaro 96 konec duben97.jo tyhle roky tomu šéfoval mjr.Zápalka ,Roučka byl d***l.atd.Nastoupil jsem k velitelský rotě tý velel Kassai jestli si to nepletu.Po PŠ.mě šoupli na minometku jako výkonáka k kpt.Boháčkovi,zástupce měl kpt.Zajíčka.ještě jsme tam měli mjr.Tomka ten měl nastarosti techniku.Rád pokecám .Ména kluků už jsem zapoměl ale nej kámoše si pamatuju ale nemám kontakt.jmenoval jse Honza Beníšek Nebilo to špatný vzpomínky jsou:-)můj tel.731571661
byl nekdo v roce 1997 na rote vedle brany?
vaclav sehnoutka | email | 5.6.2014 07:32 | id 75567 | nahlásit
ozvete se mi na muj mail kdo slouzil v roce 1997 ve velky hledseby a jestli mate nekdo fotky poslete mi nejaky kopie rad bych se setkal z klukama z roty mely jsme na rote takovyho malyho kapitana docela namakanyho uz si nevzpominam na jeho jmeno ale byl docela fajn kdo si pamatuje posledni noc pred odchodem do civilu kdyz ten jeden manik utikal z chlastem pro nas pred voj. policii a pak ho zavrely a byl tam az do ledna 1998 napiste mi prosim :)
 
Re: byl nekdo v roce 1997 na rote vedle brany?
jan kořízek | email | 6.1.2016 23:09 | id 99903 | nahlásit
čau Venco ,byl jsem tam u kap.Sandanyho, byly jsme na cvičení v Anglii a pak po Anglii v Žatci
čus a přeji vše do nového roku 2016
 
Anglie Eastern Harrier
Petr Fajt | email | 5.11.2016 11:18 | id 109885 | nahlásit
Ahoj, prosím tě neměl bys nějaký fotky? Já o všechny přišel. Nevim jestli si mě ještě pamatuješ.....
Díky
t 34
vojta | 3.9.2013 12:04 | id 64088 | nahlásit
Ahoj, jako malej smrad jsem si chodíval hrát na tank t34/85 na cechu. Řekněme rok 96. Stal na betonovem plácku, vedle bylo i protitankove dělo, u obou byla ruina informačních tabulek, prostor byl oplocen....Kam se tank poděl?
 
Re: t 34
J.Zeman | email | 5.9.2014 12:55 | id 78815 | nahlásit
Ahoj, tank se poděl někdy v létě 1997 na střelnici do Žandova. Kam se poděl ze střelnice, už nevím
Kňákal
Honza | email | 16.6.2013 21:38 | id 61880 | nahlásit
Pamatujete někdo nadpraporčíka Kňákala, jeho ženu a příhody s jeho trnsportováním do útvaru ? Pamatujete Barácspálinku?
 
Re: Kňákal
jarda | email | 29.8.2013 18:53 | id 63964 | nahlásit
NA TOHO OŽRALU SE NEDÁ ZAPOMENOUT SLOUŽIL JSEM V ROCE 1971-73 A JEZDIL JSEM S AUTOBAGREM
 
Re: Re: Kňákal
Mirek Hradil | email | 19.8.2018 08:43 | id 131151 | nahlásit
Vařil jsem na Žandově v roce 1979 pro obsluhu věží. Kňákal si u mě v kuchyni schovával chlast. Velitelé tehdy odsoudili za šikanu ještě v civilu jsem byl za svědka u soudu.
 
Re: Kňákal
janko čelovský | email | 20.7.2014 17:39 | id 77263 | nahlásit
v roku 63-65 som služil na V.U.8522 Cheb.Bol som v delostreleckej dielni ako delmajster načelnikom dielni bol rtm Kňakal Jozef.Bolo s nim celkom fajn,mam na neho veľmi dobre spomienky.
 
Re: Kňákal
Dušan Szabó | email | 10.4.2018 23:24 | id 128119 | nahlásit
Ahoj Barack pálinka byla jako vstupní razítko k jednání a 2x jsem zažil po její nadměrné konzumaci / náčelníka / odvoz všech mazáků do basy do Mariének .No a jeho syn Johny vypravěč byl taky skvělý
Prosím
Kralova Václava | email | 10.3.2013 20:56 | id 57933 | nahlásit
o pomoc. Otec mi vyprávěl, že sloužil v oblasti TŘI SEKERY a nějaké spec. školení v areálu Teplé přibližně 1950+ . Ráda bych dohledala něco bližšího, hledám rovněž jeho kamaráda -něch sa mačky pudrujů byli pak spolu nasazeni v Severní Koreji. Otec Václav Verner nar.1928 Děkuji
nebylo špatně
jarda | email | 29.12.2012 21:26 | id 54222 | nahlásit
v roce71 - 73 jsem byl odvelen z kadaně na tuto střelnici jako strojník autobagru což bylo docela dobrý zprávce střelnice byl praporčik knákal
PL-BATERIA rok:1980-82
čičmanec augustin | email | 20.6.2012 14:44 | id 46954 | nahlásit
velitel roty poručik weber ..vykonak..podpraporčik raclavsky jeho zastupca..vrana jozef--moj velitel čety..vladimir satoris -.velitel osadky--30mm PLDvK vz.53/59(M) "JEŠTĚRKA"bol jan benc ..vodič jozef klimo strelec ..silvester knažko .nabijači ja augustin čičmanec --varady jozef..ak ste tu niekto s tejto osadky tak sa ozvite
Krásné časy vo Velkej Hledsebe .
Karol Čák | email | 18.5.2012 11:13 | id 45917 | nahlásit
Ahoj chlapi - hladám niekoho kto služil vo Velkej Hledsebe na útvare 6983 na 2 rote u motostrelcov v rokoch 1979 - 81 . Bol som tam strelec VBP číslom 193 provozák . Ak sa niekto ozve budem rád . Karol zo stredného slovenska .
 
Re: Krásné časy vo Velkej Hledsebe .
MILOŠ | 28.9.2012 10:36 | id 50393 | nahlásit
AHOJ JÁ TAM SLOUŽIL NÁSTUP JARO1979 JAKO
SPOJAŘ-NA DOBOV.FOTO MÁM DVĚ FOTKY MILOŠ.
 
Re: Re: Krásné časy vo Velkej Hledsebe .
Karol | 30.9.2012 18:10 | id 50471 | nahlásit
Ďakujem - aspon niekto sa ozval neviem či ti hovoria niečo mená chalanov z našej izbi ako Tlachač -Mrkos-Talák-ale nadovšetko si spomínám na Kája Husáka z Makotras pri Prahe .
 
Re: Re: Re: Krásné časy vo Velkej Hledsebe .
MILOŠ | 2.10.2012 12:04 | id 50582 | nahlásit
PODÍVEJ SE MÁM TAM DVĚ FOTA Z TÉ DOBY MILOŠ.
www.vojensko.cz/v-69…
vodiči OT 64 v r.1987-89, 1.msp.
roman farský alias falco 522 | email | 15.5.2012 23:45 | id 45851 | nahlásit
chalani :-))) najde sa este vodič OT 64 z vú 8522 cheb ktorí slúžili v pakárni 1.msp. v r. 1987-1989 ? Mal som OT 64 (522 P a 521 UP) prezívka rychlodrak falco :-))) . dakujem aj za malu spravicku. čas letí a ... :-(
 
Re: vodiči OT 64 v r.1987-89, 1.msp.
jaroslav bakoš | email | 21.5.2012 21:27 | id 46011 | nahlásit
sloužil jsem v chebu na 1 praporo 3 rota jaro 86 až 88 jako řidič ot 64 up 073 prvni četa něco mi ta prezivka řika ale čas leti připomen se vic třeba se mně rožne bakyn
 
Re: vodiči OT 64 v r.1987-89, 1.msp.
Pavel Dlouhý | email | 24.5.2012 15:26 | id 46079 | nahlásit
Ahoj Romane,
pamatuji si na tebe, já jsem sloužil na tom samém praporu 2.rota velitel roty nadporučík Vozka Petr,náčelník štábu kpt. Timko, veletel praporu nadporučík Kubec alias mafuko, jako velitel družstva.
Můj řidič OT 64 Janko Čmil ze Zbudzan.
Měj se fajn a když tak se ozvi +420 603 159 911.
Čau Pavel.
 
Re: Re: vodiči OT 64 v r.1987-89, 1.msp.
karel pohanka | email | 5.6.2012 11:39 | id 46469 | nahlásit
zdar,každý rok pořádáme srazy,vloni nás bylo 17 kluků
Tankysta 85-86
Láďa Tinavský | email | 13.5.2012 08:32 | id 45756 | nahlásit
Taky jsem sloužil v letech 85-86 u tankánu v Klimentově . Jezdil a zabezpečoval střelby i jízdy s provozkou T-55 č. 102 . Kdyžtak se můžete ozvat . Rád na ty časy vzpomínám .
provozní rota1999
zdenek popovič | email | 6.2.2012 23:42 | id 41994 | nahlásit
ahoj taky sem stravil rok v klimentově řidič tanku t 55 super vzpomínky .ozvete se nekdo s provosky
 
2.tankova a pak PŠ leden1999
Aleš Uher | email | 4.3.2012 20:54 | id 43239 | nahlásit
Alespon nekdo z toho roku.Sem se dival na kasarna v Klimentove.smutne!!
 
Re: 2.tankova a pak PŠ leden1999
zdenek popovič | email | 12.3.2012 11:24 | id 43592 | nahlásit
je to děs jak vše schatralo byl sem se tam asi před rokem podivat a je to k nepoznaní
 
Re: provozní rota1999
Radim Pajk | email | 26.3.2014 23:31 | id 72737 | nahlásit
první rota provozni tank c.311 rok 88-1990
ach jo........
Otta | 8.12.2011 21:53 | id 38892 | nahlásit
......chlapci a chlapi, tak jsem si opravdu početl a také zavzpomínal. Já jsem na této střelnici (kromě jiných) strávil také nějaký čas. 7 let jsem u vás sloužil..........jak se zpívá v nějaké písničce. Sloužil jsem u VU 8522 v Chebu u tank.praporu od roku 1967 až do roku 1974, opravdu 7let, jako technik 1.tr. Možná že se najde nějaký pamětník, některý z řidičů té doby. Byl jsem voják z povolání a myslím že mně řidiči měli rádi. Nikdy jsem neměl z žádným nějaký spor nebo problém. Několikrát jsem měl nastarost řidiče výcvikovek kteří tam byli odveleni pro zabezpečení střeleb. Často se stalo že jsem je přijel zkontrolovat a zjistil jsem že některý z nich odjel domů (somozřejmě že na černo) - vždycky to prošlo bez problémů. Rád na ta léta vzpomínám. Najde se nějaký pamětník ???
 
Re: ach jo........
Milan Petrák | email | 29.10.2013 02:00 | id 65844 | nahlásit
Čau Otto ...já jsem tam sloužil 73-75. Připomenu ...Spojovací dílna (kap.Hofman), moje ČVO 640 ...to se nedá zapomenout, - slyšel jsem tu smutnou zprávu, že kasásna už neexistují, na Žandově jsem strávil cca 2 měs., jako mechanik radiostanic, ...měl jsem tvrdou vojnu, ale krásnou !
Mám jen pár ČB fotografií ...
Zde je moje fotogalerie ze současnosti :
obrazem.rajce.idnes.cz/
Měj se a opatruj se, Milan P.
 
Cheb 8522...
bohumilillek | email | 11.5.2014 20:27 | id 74578 | nahlásit
tady illek bohumil sloužil jsem u spojroty a dobře jsem tě znal ja jsem dělal starsího řidiče u spojroty. Kpt Hofman byl načelník spojení.17.5 je setkání Cheb 2014 tak přijed.
 
Re: Cheb 8522...
Milan Petrák | email | 28.8.2014 00:44 | id 78518 | nahlásit
Zdravím Bohouši, až teprve teď čtu ...
P.S.: marodím už rok, přežil jsem infekci (jsem po operaci ... a asi budu ještě do jara 2015 marodit)
Napřed jsem byl na TOP-ce, pak na Spoj.rotě
...moc vzpomínám, myslím si, že mi to jméno něco říká
(fónicky: Jílek ...)
Mám ČB foto před TOPkou, to co je již zbourané - je nás tam cca 16 ...možná to sem dám ...(já jako dozorčí roty)
... snad budu fit, - nahlédnu jsem častěji ...
dolni zandov
jozef pavelka | email | 23.10.2011 17:08 | id 37293 | nahlásit
Tak sem som chodil ako tankovy mechanik zaistovat strelby od maja 1990 z VU 8522 Cheb z ROTe.Ako bazantovi tu bolo fajn,chodili sme slopavat do hospody v D.Zandove.Pohadka skoncila v novembri 1990 ked ma prevelili do Podboran kde som aj dosluzil 25.9.1991.
 
Re: dolni zandov
Ivan Slovik | email | 24.10.2011 00:19 | id 37311 | nahlásit
Ahoj Jozef. neviem, či poznáš Chebské stránky , aj tankáni su tam : www.specku.estranky.cz
Pozri si to.
leden 1997 anglie 1.pěšípluk
jan kořízek | email | 20.3.2011 14:08 | id 29085 | nahlásit
Čau chlapi ,je tu nikdo z 97 co byl v Anglii
 
Re: leden 1997 anglie 1.pěšípluk
Patrik Pichert | email | 29.1.2012 19:22 | id 41541 | nahlásit
Zdar,tak snad to dostanes do ruky.Byl jsem v roce 1997 v Anglii na cviceni eastern harrier. Tak se ozvi
 
Re: Re: leden 1997 anglie 1.pěšípluk
jan kořízek | email | 29.1.2012 21:04 | id 41551 | nahlásit
Čau pane to víš že jsi tě pamatuju hubený kluk .Odněkud ze Sokolova vid a měl jsi kámoše z Kraslic Jirku myslím :-) .to víš už je to dlouho 15let .tak co jak žiješ ? NAPIŠ SMS klidně ti brnknu muj tel 739505726 čus pane
 
Re: Re: leden 1997 anglie 1.pěšípluk
Tomáš Dvořáček | email | 1.11.2014 14:30 | id 80695 | nahlásit
ahoj já byl také v Anglii měl jsem tam samopal akorát fotky jsem poztrácel. Měl jsem krátký vlasy jako ostrůvek a vepředu delší něco jako ojku muj telefon je 777113300
 
Re: Re: Re: leden 1997 anglie 1.pěšípluk
Patrik Pichert | email | 28.12.2014 22:08 | id 83199 | nahlásit
No myslim ze si vzpominam,ale jisty si uplne nejsem
 
Re: leden 1997 anglie 1.pěšípluk
Franz Bleha | 23.5.2018 14:52 | id 129020 | nahlásit
Cau já byl v Anglii. Byl jsem od pruzkumaku. Kdyztak se ozvy na https://www.facebook.com/Fra…
mel jsem to tam rad
Jarda Nedved | email | 14.3.2011 20:07 | id 28479 | nahlásit
Ahoj zdravim vsechny co tu potili krev.Vsadim se ze natoto misto mate mnoho vzpominek ja jsem tu slouzil 2001 byl jsem breynak JVC Ted zrovna jsem to ukazoval memu osmi letemu synovi to uz neni ani pravda je tu nekdo stejneho rocniku nastupu.Tesim se na odpoved diky Jarin z Chebu.
FB
Tomáš Velitelka | 7.2.2011 13:14 | id 26385 | nahlásit
Pánové, na facebooku jsem založil skupinu VÚ 3316 Velká Hleďsebe
 
učitelskej zbor krakonoš VR
Martin Čikoš | email | 22.3.2011 15:56 | id 29198 | nahlásit
zdarec rad bych se přidal ja sem byl na vojne ročnik 1999 - 2000
 
Re: učitelskej zbor krakonoš VR
rudolf kvasnicka | email | 12.11.2011 21:30 | id 37908 | nahlásit
ahoj prosimte nerikali ti ciko nahodou a byly jsme spolu na pokoji myslim ze si byl z usti nebo tam odsat a velili nam tri kluci z vyskova je to tak
Tankisti 1969-71
mira | 12.1.2011 14:36 | id 25000 | nahlásit
Sloužil jsem v Dolním Žandově kde byli v té době tankisti.Velel nám pplk.Spilka.Na střelnici jsme stříleli dvacítkami a samopal.Pamatuje se na tuto dobu někdo?
 
Re: Tankisti 1969-71
Nohejl František | email | 16.1.2011 00:14 | id 25156 | nahlásit
Ano vystřídalo se nás asi mnoho na těch svazích. Já se tam s kamarády ve zbroji přemisťoval z PŠ Podbořanech vlétech 1967-69. Střelby trvaly obvykle tak dlouho dokud se nenastřílelo. Vzpomínám i na ostré střelby na Doupově, kde jsme měli smrtelný úraz-o život přišel vojín Tureček a bylo nám to hrozně líto tenkrát. Jinak to bylo fajn, jako vše co nelze vrátit. Sloužil jsem po celé dva roky na PŠ a 1. rok pod bezvadným velitelem kpt.Tichým na 3.rotě. Pár fotek z Podbořan jsem pověsil na Google Earth. Tím Vás všechny zdravím....
 
Re: Re: Tankisti 1969-71
zeman miloslav | email | 25.7.2011 17:01 | id 34164 | nahlásit
Zdravím.Já jsem sloužil v Podbořanech rok 67-69 také Byl jsem na Topce na pluku. Zajištovali jsme střelby na Doupově a Žandově.Ted jsem se díval na netu na opuštěnou střelnici na Žandově a tak jsem na Vás přišel.Co se stalo na Doupově si pamatuji.Jinak vojna na pluku byla špatná až druhým rokem to bylo lepší a naši velitelé d***lové.Naschle.
 
Re: Tankisti 1969-71
jarka | email | 16.2.2011 23:48 | id 26986 | nahlásit
čau míro,nastoupil k vu3105 pš šdz podbořany,podle toho byl spilka velitel pš. náčelník štabu aplt/apač/,byl jsem na 4.rotě 2.četa řidič shd100 samohybného děla,velitel roty kpt.šic ,vel.družstva sígl/betak náš barák byl naproti kinu vedle baráku jsme vybudovali volejbaloví hřiště,potom mě převeleli na rout mjr.třešnák když se škola rušila,dostal jsem do vojensý knížky číslo žandovskýho utvaru,ale potom jsem byl převelen do rakovníka a potom do žatce do školy dílenských specialistu,po tom spátky do rakovníka,routka byla proti kuchyni vedle byla basa a štáb.machacekjarka@seznam.cz 606 260 400
 
Re: Tankisti 1969-71
Honza | email | 21.3.2018 19:19 | id 127491 | nahlásit
Miro,já tam sloužil v té době taky,velitel roty npor Cvik,byli jsme ubytovaní na prvním likusáku spolu s TOP-kou.Nevím,jestli se zobrazí můj e-mail,posílám ho tady,pokud budeš chtít napiš mi na něj. honzahodo@seznam.cz.
 
Re: Tankisti 1969-71
Ladislav Hladík | email | 29.6.2021 12:29 | id 157452 | nahlásit
Ahoj Míro, taky jsem sloužil u tankánů 2 rota s klukama z Moravy Holáhek, Šváb, Havlík, Krejčiřík, Pucandl, Myčka, Kalivoda. Odepiš mi Díky
 
Re: Tankisti 1969-71
Ladislav Hladík | email | 29.6.2021 12:47 | id 157454 | nahlásit
Ahoj Míro, taky jsem sloužil u tankánů 2 rota s klukama z Moravy Holáhek, Šváb, Havlík, Krejčiřík, Pucandl, Myčka, Kalivoda. Odepiš mi Díky
ladislav.hladik@seznam.cz 722 094 978
Správce střelnice
Tomáš-Velitelka | 22.12.2010 14:22 | id 23795 | nahlásit
Byl jsem v Hleďsebi v roce 98. Tenkrát se proslýchalo, že správce Žandova,Nouza, sloužil jako voják z povolání proto, protože zničil tank a tak mu dali na výběr, nevíte co je na tom pravdy? Docela by mně to zajímalo:-)
 
Re: Správce střelnice
Michal - nástup leden 1996 | 24.12.2010 14:09 | id 23930 | nahlásit
Údajně měl zadřít motor, ale kdo ví, jak to bylo. Já jsem nesloužil u tankánů, ale na minometce, přesto mám na Nouzu nepříjemné vzpomínky, zvlášť na jeho arogantní chování.
A ještě jednu perličku na závěr: měl jsem službu jako pomocník dozorčího posádky (nebo jak se to jmenovalo), a jednou v podvečer vběhl udýchaný Nouza k dozorčímu posádky, že prej se jde schovat, že ho honěj "bigbíti", tak zřejmě ten chlap byl oblíbený všude.
 
Re: Re: Správce střelnice
Tomáš-Velitelka | 24.12.2010 22:12 | id 23979 | nahlásit
Joo Nouza byl divnej, já osobně jsem s ním přišel do styku párkrát v kasárnách, byl arogantní, ale jednou, když jsem měl dosah, vozil jsem devéťáka po kontrolách ( Krásno, Cech, Žandov) jsme museli tušim že s kpt. Petrlíkem jet na Žandov, protože volali tamní kluci, že Nouza přišel nalitej a udělal jim tam BORO jak prase, koukali jsem sami, postele převrácený, věci rozházený, ti kluci z toho byly docela špatný, jednoho z nich snad i zmlátil, chtěli to tenkrát hnát vejš, ale celý se to nakonec ututlalo, ale myslím, že Nouzu pak někam převeleli? Nevím, nevzpomenu si, ale určitě ho ze Žandova, aspoň na čas stáhli.....
 
Re: Re: Re: Správce střelnice
láda | 13.1.2011 08:34 | id 25035 | nahlásit
za mého působení v 93 byl Nouza správce na cechu, v Žandově vládl Standa Kysilka a to byl pohodář, že snad ani nebyl guma. Jinak tahle fáma o zničeném tanku se nesla i za nás, těžko říct jestli to byla pravda, ale jaký průser bylo zadřít nový motor u T-72 by mohl vyprávět nprap.Široký od tankánů, když zapoměl utáhnout olejovou hadici v korbě při výměně motoru, ani nevím jestli to musel platit, ale vyhrožovali mu tím...
 
Re: Re: Re: Re: Správce střelnice
Tomáš-Velitelka | 28.1.2011 09:00 | id 25718 | nahlásit
Kysilka pak dělal v 98 na ROTE že jo? A Široký? :-) Blázen, když jezdil s VTčkem na Doupově a kalil to po tankovce směr Podbořany tak, že mně s UAZem málem smetl a ani si mně nevšiml:-)
 
Re: Re: Re: Správce střelnice
Jiří | 28.1.2011 09:41 | id 25720 | nahlásit
Taky jsem strávil pár týdnů na střelnici na jaře 99,Nouzu si pamatuju,někdy v půlce roku ho převeleli zpátky do Klimentova.Určitě nezapomenu na mjr.Roučku,ten si s ním mohl podat ruku.Pamatuje si tu někdo Nekudu?Myslím že to byl Nouzovo zástupce nebo tak něco.
 
Re: Re: Re: Re: Správce střelnice
Tomáš Velitelka | 7.2.2011 13:09 | id 26384 | nahlásit
Sloužil jsem v 98 a na mjr. Roučku v životě nezapomenu, byl jsem s ním několikrát na doupově coby řidič UAZu a co to bylo za člověka...škoda mluvit, dodnes se mi o něm zdá. Jezdil tam s ním, z toho jejich "učitelskýho" sboru i kpt Petrlík s ním ale byla fakt p***l, když vykulil oči a začal řvát:-))))) Bylo to vtipný.
 
Re: Re: Re: Re: Re: Správce střelnice
láďa | 9.12.2011 08:20 | id 38896 | nahlásit
o kpt.petrlíkovi šla fáma že se jako velitel tankánů zbláznil a tak ho po vyléčení šoupli jako technika roty, levý byl jak poleno, oči valil i když neřval, no řval to snad ani jako řev nejde popsat...
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: Správce střelnice
miroslav | 1.9.2013 13:43 | id 64019 | nahlásit
Fáma to nebyla,že Petrlíkovi houklo.Bylo to za mojí služby 91-93 2tr.Stál i na parapetu a chtěl skočit z okna
Pak šel dělat správce autoparku
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: Správce střelnice
radim | email | 26.3.2014 23:42 | id 72738 | nahlásit
se divim ze ten cvok Petrliku to dotahl az na kapitana, za mne byl porucik a velitel první roty, dodnes mi dluzi 100kc,magor, tehdy projebal tankovej kulomet tak ho pry degradovali a odvelili ke strazny rote,rikali jsme mu vokoun,
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: Správce střelnice
radimpajk | email | 29.12.2014 19:16 | id 83244 | nahlásit
Petrlik byl muj velitel roty, z meho tanku se odvezl kulomet do opravy a stratil se. Petrlika vysetrovali kontrasi, byli i u mne doma-proste to odsral on tak proto mu asi mrdlo, nejak ho degradovali a ovelili ke srazni rote, tak nejak to bylo, dodnes mi dluzi 100kc,tehdy kcs,za strelby kde vyhlasil soso=socialistickou soutez-byl to k***t,
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: Správce střelnice
majortc | 30.3.2016 21:07 | id 103302 | nahlásit
Roučka skončil ve Stříbře a po likvidaci kasáren odešel do Vyškova na školu. Dnes je údajně v civilu.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Správce střelnice
Martin ML | 29.4.2016 07:40 | id 104227 | nahlásit
Zdarec. Taky zavzpomínám. Nástup leden 98. Byl jsem obsluha BVP střelnice na Žandově. Za mě tam byl Nouza - zakomplexovanej ubožák - šikanista. Oblíbil si vždycky někoho a ten měl po zbytek služby pakárnu. Nebejt jeho tak to byl docele pohodovej rok. Kluci na Cechu měli větší pohodu. Za mě se střílelo z tanků na houpačkách v hangáru. Nouzu na chvíli odveleli kvůli tomu výše popisovanýmu průseru a pak ale vrátil. Mezitím tam byl pohodář Nekuda. Pozdravuju kolegy z nástupáku Hanse Zadyho z D. Rychnova a Karlose Rosu z Mostu.
 
Re: Re: Re: Re: Správce střelnice
Karlos | email | 26.1.2018 11:53 | id 125664 | nahlásit
Tak jsem mrknul na tyhle stránky. No ano. S Martinem z ML jsme tam byli. Od cca půlky března 98 do Vánoc 98. Když jsme přijeli, byl tam blázen Nouza. Voják z povolání, ale měl svého oblíbence, a ostatním to tam silně ztrpčoval. Brzy ráno všude zatopit. Pak někdy v květnu se pořádně ožral. Dal mi velkou facku, asi za to, že jsem nesalutoval jeho ovcím. Prostě za nic. Zavolal se velitel z Hleďsebe, protože tam dělal děsnej bordel. Pak ho stáhli na pár měsíců do Hleďsebe. No a jak byla armáda chytrá, tak ho cca od října vrátili k nám zpátky. Ale už ty 2-3 měsíce šly vydržet. No budu se tam muset letos podívat, po 20 letech.
 
Re: Re: Správce střelnice
Ruly | 15.4.2013 18:30 | id 59815 | nahlásit
Jojo Nouza,to byl ale k***t,já musel vybírat žumpu na Žandově.Protože sem měl volnej pásek nebo něco takovýho.Já byl u bigošů,tam byla elita národa.:-)Tak se nedivím,že po něm šli,ale osobně si už nevzpomínám.
1998
Tomáš | 6.12.2010 22:33 | id 23182 | nahlásit
Joo Žandov, tam jsem se něco našlapal a nastřílel v roce 1998. Na vojnu vzpomínám rád, byly to krásný časy.
 
Re: 1998
Tomáš Velitelka | 22.12.2010 14:28 | id 23796 | nahlásit
Na jaké si byl rotě??
Jo jo.
hm | 3.12.2010 01:31 | id 23044 | nahlásit
Vojna v Ceske rep. jo pred deseti lety,,nastup 2000podzim jsem tam taky byl muzu rict -nic me to tam nedalo spis asi vzalo -zaplat ze jsem uz nestihl ani prisahat-to vite zdravi. byl jsem jen par mesicu
dodam - ale presto vojnu bych zavedl znovu ale jen na tri mesice - z preventivnich duvodu- ze to ockovani bylo jediny co bylo pozitivni a trocha telocviku taky neuskodi.
jen tenkrat jsem mel jit spis na civilni sluzbu.
Ale obcas vzpomenu -ono ta doba se zapocitava aspon k duchodu.Mejte se
zlaté casy na RTZ
CUlka Ladislav | email | 24.11.2010 22:21 | id 22650 | nahlásit
Kdo jste sloužil v letech 1979-1981 na RTZ v Podbořanech 6873 tak zavolej 607290162.moc se těšim
 
Re: zlaté casy na RTZ
milan gunar | email | 29.11.2011 19:38 | id 38537 | nahlásit
volam sa milan gunar sluzil som v podboranech v roku 1979- 1981 u tankistov 4 roty 2 prapor rad si pospominam na tie casi bolo aj tazko ale bola aj sranda kto na mna si spomina nech sa ozve 0917788008 bol som ako strelec tanku velitel bol por. jaros
Tady jsem sloužil v 1997 /2
Jaromír Zeman | email | 14.8.2010 22:09 | id 19332 | nahlásit
Jo ještě upřesňující údaje. Za mé působnosti byl správcem střelnice Jan Nouza, velitelem UVZ byl mjr. Roučka. Pamatuji si, že někdy v létě 1997 jsme na tuto střelnici dovezli s klukama z Rakovníka tank T 34, který byl v roští dole na Cechu, umístnili jsme ho hned vedle toho nápisu "Tanková průpravná střelnice". Mjr. Roučka rozhodl, že tank bude natřen základovku (aby nezreznul) a potom khaki. No co čert nechtěl, po natření tanku tanku červenou základovkou začalo pršet a základovka zrůžověla, pak se zjistilo, že kýbl khaki barvy vyschnul, a protože se s UVZ nikdo moc nekamarádil, tak khaki barva minimálně měsíc nebyla (normálně byla, ale pro nás NEEE), no a tak jme měli růžového tanka. Jinak k fotkam foto č.105 - zde byla ustájená moje T 148 S 3, PV3S, a Traktor. Foto č.123 Levé dveře jídelna, pravé kuchyň (panty jsem přivařoval Já). Foto č.124 - kuchyně ( dveře vpravo=sklad dobrůtek)
 
Re: Tady jsem sloužil v 1997 /2
Martin | 3.12.2010 17:12 | id 23053 | nahlásit
Myslíš T34 na Cechu dole v prostoru? Měl odmontovanou věž a posunutou na podvozku dopředu. Ten tam byl za mě i v roce 1999. Asi jich na cechu bylo více.. :o)
 
Re: Re: Tady jsem sloužil v 1997 /2
Jaromír Zeman | email | 4.2.2012 23:17 | id 41881 | nahlásit
Jo to byl jiný tank, ten který jsem přitáhli na podvalu byl kompletní (chyběl jen kryt kulometu). Dokonce se i pomocí lana a navijáku pohyboval.
 
Re: Re: Tady jsem sloužil v 1997 /2
radim | email | 26.3.2014 23:48 | id 72739 | nahlásit
tank tam byl v roce 88 kolem nej se tocila cesta kde jsme prohaneli tanky,
Tady jsem sloužil v 1997
Jaromír Zeman | email | 14.8.2010 21:00 | id 19327 | nahlásit
Zdravím, tak tady jsem sloužil od ledna 1997 do října 97, kdy jsem šel do C. Sloužil jsem tu jako řidič T 148, ale podílel jsem se i na opravách drah terčů, které při mém zařazení sem fungovaly snad jenom tři, ale při našem odchodu "říjňáci" nefungovaly snad jenom dvě. Prostě jsme to vzali jako že je to "naše" a zamakali jsme na tom. Měli jsme radost, že to funguje a myslím, že i díky tomu jsme tu měli opravdu pohodu. Jo taky jsme tady měli vlčáka. Jmenoval se Bojar a byl tady na černo. Dnes jsem se tam byl podívat, dal jsem si letňáka ze zahrady (stejně jako před 13lety). Hangár, kde jsem měl T 148 už asi rozebrali magneti. Pár míst jsem porovnal s fotkami, které odtud mám. No kdyby náhodou tento text četl někdo, kdo tam byl se mnou, ozvěte se a můžeme se třeba sejít, popřípadě opéct buřty nahoře na pěší, nebo dole v pískovně. Čus, Jarda, Míra Zeman
Rád vzpomínám
Adam Kolek | email | 27.7.2010 14:49 | id 18754 | nahlásit
Taky jsme chodili pěšky a zažili tam spoustu srandy, ikdyž zima kterou jsem tam strávil byla dost nepříjemná, ale i přes to,moc rád na to vzpomínám na ty časy v zeleném. Byl jsem na PŠ velitel tanku Velká Hleďsebe říjen-březen 99-00. Byla tam super parta Kejla, Krtek, Madrid, Čudla atd. Stříleli jsme z vložných zbraní, ale jen z místa, na Libavé to bylo už o něčem jiném. Určitě bych se tam rád zase někdy podíval, jen mám strach aby to tam nezarostlo úplně.
V.T. Leden 98
Lukáš | 27.6.2010 08:52 | id 17693 | nahlásit
Taky jsme tak chodili pěšky z Hleďsebe,taky prý nebyla nafta,ale byla sranda a co se tam vypilo.
 
Re: V.T. Leden 98
Tomáš-Velitelka | 22.12.2010 14:19 | id 23793 | nahlásit
Leden 98, paráda:-))
 
Re: Re: V.T. Leden 98
Venca | email | 8.1.2015 17:36 | id 83764 | nahlásit
Taky jsem tam byl.
 
pěšky
Dr.San tankista | email | 11.5.2011 11:15 | id 31193 | nahlásit
Ahoj, byl jsem v Hleďseby 3 měsíce, nástupák říjen 2000 a taky jsme chodily pěšky :-) zajímavý bylo, že bigoši vždycky jeli :-) nám to říkali tak, že se zbytek vojny budem vozit :-) Ale procházka to byla pěkná a na Cech taky. Pamatuju se, že jsme po cestě na Žandov chodili okolo budovy lázní.
Mírovi a Helence
Jezerák Michal | 26.6.2010 10:44 | id 17664 | nahlásit
Vyjádřil jsem se nepřesně - ne všichni velitelé byli stejní. Na některých bylo vidět, že jim je "vojenčina" vším. Od záklaďáků dostávali pejorativní označení a přezdívky. Všechna tato problematika byla v lidech - o tom jsem se přesvědčil později (po tzv. revoluci), když jsem se jako vyšetřovatel policie zabýval šikanou na jednom středočeském VÚ. Velitelské kádry ji odhalily. Byli špatní? Na jiných útvarech k tomu mnohde ani nedocházelo. kdo byl špatný? Ten velitel, který šikanu odhalil a řešil nebo ten velitel, který ji neodhalil (i když o ní třeba mohl vědět). Všechno záleželo na lidech. Převelování šikanovaných nebo šikanujících skutečně výsledky a klid na útvarech asi nepřinášelo... Ale to byly doby, kdy jsem problém viděl "jiným průzorem".
Pro paní Helenku
Jezerák Michal | email | 25.6.2010 17:13 | id 17636 | nahlásit
Srdečně zdravím. Šikanu jsem prožíval také - u Pohraniční stráže. Každý den jsem tam fasovali "ostré" do sapíku, nebyl problém jich pár "věnovat" šikanujícímu mazákovi do zad a pak vajchnout. S tichým svolením velitelů u nás "šikana" spočívala jen v tom, že voják, který to měl za 365 a méně už do ruky nesměl vzít úkidové prostředky. A to bylo všechno. Pokusy o mazácké kousky byly jen od tupců a omezenců, kteří psali tvrdé "Y" i ve slově sněhulák. Byli to omezenci, bez jakékoli sociální a inteligenční úrovně s problém jak se v ruce drží jídelní příbor. Všechno bylo na velitelích - pokud byli mezi svými vojáky i fyzicky přítomni. Tato přítomnost byla první překážkou v šikaně. Současně pobytem mezi vojáky je i v jejich osobním volnu a čase mohli poznávat - pokud nevyspávali "opici" z předchozí dnů nebo svoje osobní a rodinné problémy - do práce si mnozi chodili odpočinout. Měli zodpovědnost, ano! Ale jen tolik, kolik si ji sami uměli připustit a ji řešit. Názor a zkušenost Míry Kuráka PODEPISUJI a jeho srdečně zdravím. Je vidět, že ví, co život obnáší a jak problémy řešit. Žádný služební předpis jeho jednání neupravoval. Důležité je, že všechno bylo v "olrajtu". Zjevné je, že měl v té době určitou zodpovědnost za lidi a uměl se s ní vyrovna. Písněte (prřípadně) prosím, na můj soukromý majlík, ať neobtěžujeme okolí.
střelnice
Martin Kučera | 25.6.2010 10:56 | id 17622 | nahlásit
V Klimentově jsem byl na přijímači. Na střelnici jsem se nesčetněkrát zahrabávala a střílel ze SA. Jezdívalo se i na Cech sv. Víta. Dnes je zajímavé jít se podívat do hustého lesa za dopadovou plochu projektilů. Ten les doslova pláče... Silné stromy jsou za ta léta prostřílené jako řešeto. Pamětnící si pamatují veliký kříž na konci plochy - značil přejezd pro kolejovou dopravu terčů. Kříž stojí silou vůle. Silný profil je prostřílený jako cedník. V lese jdou ještě najít stanoviště hlídky - uzavírky a zajímavé je, že po okolních stromech je hodně ruských vzkazů - hektarů. Důkaz, že zde cvičilo i ruské vojsko. Ta střelnice řadu let ke konci jela na 30 procent. Hlavní tanková střelnice - střílení za pochodu se už nepoužívala. Dopadaová plocha byla už za mě (1998) zarostlá.
T813 + podvalnik P60
Jirka Virt | 16.4.2010 12:36 | id 15020 | nahlásit
Ahoj, z Klimetova jsem v roce 93-94 tahal na podvalniku tanky na strelby :-) To samy na Cech.
 
Re: T813 + podvalnik P60
jarda k | 16.4.2010 13:08 | id 15023 | nahlásit
Ahoj Jirko Já jsem byl v Klimentově na cvičení štít 84 a byla to pakárna nad pakárny.Z Klimentova nás odvezli do Mělníka a tam jsme si hráli na vojáky. Z bejvalího péesáka mě udělali bígoše a navíc střelce operátora v bévépéčku.
 
Re: T813 + podvalnik P60
Radek Havlíček | email | 14.8.2011 00:04 | id 34952 | nahlásit
Tak to jsi možná tahal i mě.Řidič instruktor BVP2 Pš velitelé družstev a kurz střelců operátorů 3.prapor barák na proti jugáči. Lítali sme na cechu. Nástupák červenec 93. Strávili sme na cechu celej leden 94. Spali sme na věži co byl správce, v 1.patře. Před třemi lety sem se tam byl podívat a jak po náletu...Celkem smutný.Dost sme se tam vyblbly. Měl sem štěstí i na dobrý velitele, Kapitána Škyvru, Sandányho, Pešku, Jackolysáka...
 
Re: Re: T813 + podvalnik P60
Michal Bobek | email | 2.10.2016 20:52 | id 108873 | nahlásit
Čau . Taky jsem tam sloužil na PŠ jako řidič instruktor BVP 2 do civilu jsem šel 29.září 93 . Byla tam parádní parta. Jenom těch stráží na muničáku mohlo bejt míň.
Na Žandov jsme taky jezdily na střelby tam jsem si vystřílel opušťák .
 
Re: Re: T813 + podvalnik P60
Vláďa | 5.10.2016 12:02 | id 108932 | nahlásit
také jsem červenec 93 vozil jsi nás na PŠ po Cechu s Honzou Paurem, Jacko Lysák nás měl v přijímači, Sandány na PŠ a pak jsem s ním odešel na 3.rotu kde převzal velení, Škyvra to byl ďábel, já s ním vycházel suprově, ale jeho řvaní bylo pověstné...
 
Re: Re: Re: T813 + podvalnik P60
Vláďa | 5.10.2016 12:05 | id 108933 | nahlásit
Tuším v 92 tam zrovna vyjížděla Tatra s podvalem a tankem když se přiřítil z leva němec a o traverzu co má místo nárazníku zabil spolujezdkyni....
 
Re: Re: Re: T813 + podvalnik P60
Michal Bobek | 2.9.2017 22:44 | id 120554 | nahlásit
Jo Škyvra to byl materiál měl dobrý hlášky. Ty stráže na muničáku jsem si splet to bylo na PŠ v Janovicích. Tady jsem chodil hlavně do autoparku. Byl jsem na pokoji ještě s Robertem Kostrbou a Jirkou Kroupou to byly taky super kluci.
Vlastník
Josef Dlouhý | 9.2.2010 21:59 | id 11532 | nahlásit
Dobrý den, zajímalo by mě, kdo je v současné době vlastníkem toho vojenského prostoru , děkuji
 
Re: Vlastník
luboš | 9.2.2010 23:17 | id 11542 | nahlásit
Podle platného Katastru nemovitostí pořád Ministerstvo obrany.
ja tam zacinal
krovacek vlasta | email | 28.1.2010 14:12 | id 10709 | nahlásit
podzim 1961 same vykopove prace spani ve stanech pul metru slamy a krysy jako mali psy moralka pro novacky supr tenkrat tam byla jenom trava asi to ale nikoho uz nezajima
 
Re: ja tam zacinal
martin (colt) | 28.1.2010 17:41 | id 10724 | nahlásit
...jak to nezajímá,zajímá !! Já jsem sloužil v letech 75 - 77 na 14 rPS Dyleň a vůbec jsem o této střelnici nevěděl.A nebo už mi ta paměť tolik neslouží. Jsem si myslel,že tato střelnice byla zbudována někdy po roce 1978, ale že byly už tehdy v r.1961 položeny základy k budoucí střelnici, o tom jsem vůbec neměl ani páru. I když zas, Dyleňská rota byla dostavěna a dána do užívání někdy kolem r. 1966.
 
Re: Re: ja tam zacinal
jisa | email | 3.2.2010 17:13 | id 11097 | nahlásit
já tam byl, na dyleni, 62-64, rota ps tam byla ve dvou montovanejch barákách, my bydleli z počátku ve srubu u lesa, pak sme si postavili taky montovanej barák. a na tý střelnici v žandově sem viděl jet tanky, byl to děsnej pohled, a to jely směrem vode mne.další domy, "finský", byly pro vojáky ps z povolání.a když říkáš, že se nahoru k věži nesmělo. mě zase, eště s jedním, zadržel hrdinnej velitel roty ps kapitán mulíček. ale eště ten den jsme šli do služby nahoru na kopec, jako armáďáci....
 
Re: Re: Re: ja tam zacinal
jisa | email | 3.2.2010 17:17 | id 11098 | nahlásit
nějak mi vypadlo- zadržel jako narušitele státní hranice. ale už dávno jsem mu to vodpustil, a jen se tomu už dávno směju.bylo to v prostoru roty a von koukal z vokna svojí kanceláře...byl prostě bdělej a vostražitej....
 
Re: ja tam zacinal
luboš | 28.1.2010 20:00 | id 10740 | nahlásit
Já si tam poprvé zastřílel ze Sa a Uk v srpnu 1964 coby bažant v přijímači PS Zadní Chodov. Jó, klepaly se nám ruce všem...
 
Re: ja tam zacinal
Zdeněk | email | 3.2.2010 15:55 | id 11091 | nahlásit
Střílel jsem tam zjara 1967 vloženými hlavněmi ráže 20mm z T54. Byl jsem z 20 štpr u 12 tp v Podbořanech. V cílové ploše byly prameny minerálky. Vzpomene si někdo z roty šdz třeba Joska z N.Boru ? Pak byly střelby plnou ráží v Mětikalově, strážení za Suezké války v Lochotíně ... a pak jsem se z toho dostal a s některýma klukama se neviděl, s některými až po srpnu 1968. Byl jsem nedávno v Podbořanech, hlídali to tam místní důchodci znali jména tehdejších velitelů, ale chtělo se mi ze všeho zvracet. Někoho to tak poznamenalo, že mu už není pomoci...
 
Re: Re: ja tam zacinal
Zdenek Kropac | email | 19.1.2014 22:26 | id 69605 | nahlásit
Zdravim. Slouzil jsem v r. 1966-68 na RTZ skolniho praporu v Podboranech jako ridic PV3S potom jako ridic Gaz 69 jsem vozil rok vel. utvaru Spilku.Na jare 67 jsem tez byl vZandove na strelnici asi 14 dni.V posledních letech jsem byl několikrát v Podboranech no hruza.Do dneska se kamaradim s byvalim rotmistrem Vaclavem Stechem který delal nahradni dily tankove techniky a vojakum tedy nevelel.PPLK Spilka dos t brzy umrel a ja se scela nahodne sesel v r.2012 s jeho synem také pplk. Spilkou-vojensky letec nyní na zachrane helikoptere. Ja jsem z UL ahoj
 
Re: Re: Re: ja tam zacinal
František Nohejl | email | 26.9.2014 09:24 | id 79454 | nahlásit
Zdravim. Sloužil jsem v r. 1967-69 na škole-VU3105. RTZ pro nás byla nepostradatelná. Záviděli jsme vám ústřední topení na budově. Měl jsem tam kamarády a první zkušenosti s tankem jsme měli právě od vás.Tak že jsi sloužil s Jaroslavem Horálkem, Jakubem Křápkem ...ti byli z Děčína jako já. Jakub už zde není Jardu vídám.
Jinak pár foto jsem vystavil na PANORAMIO - www.panoramio.com/us…
Hodně zdraví a měj se hezky Zdenku
 
Re: Re: Re: ja tam zacinal
MUDR JIŘÍ LACH | email | 9.11.2014 21:46 | id 80973 | nahlásit
Zdravím tě, pamatuji si tě,složil jsem 67-69, nejdřím pš řidič tanku,ale brzy jsem přešel na ošetřovnu, lapiduch,vejšku jsem dělal po vojně. řidiči sanity, knap,meszároš,lapiduši mazáci špendla, z pluku fančovič, krištofič,kelčadávali mně zabrat. velitelé, špilka,aplttřešnák,cvik,hofmaistr,šic,oulehla,tich ý, na oš.mudr hamouz,kptdrgon,.byl jsem se pdívat v kasárnách před 10lety hlídači mě tam pustili, ještě něco stálo.. jiří lach, tel734734539,
nebylo to špatný
jirka s. | email | 22.10.2009 17:42 | id 6965 | nahlásit
ahoj..sháním nějaké fotky nebo cokoli co mi připomene vojnu a cvičení ve kasárnách klimentov blbnutí na cechu a střelby v žandově u 36.dělostřeleckého oddílu v r.1995-96 dík...
 
Re: nebylo to špatný
Ruly | email | 13.7.2010 13:28 | id 18348 | nahlásit
cus,myslís podzimaky 96?Já k nim nastoupil taky,ale po měsícci nás pár libereckejch soupli naproti k bigosum.Sandany,Kassai a spol.Od delostrelcu bych snad nasel jen nakou fotku z preziti na cechu.Jo,ale byla to parááááda.strasne rad vzpominam.
smutná nostalgie
Míra Kurák | email | 6.5.2009 23:13 | id 3368 | nahlásit
Škoda že to takhle skončilo. Bylo tam fajn a hned
bych se tam vrátil. BYL JSEM TAM JAKO POSLEDNÍ
SPRÁVCE A RUŠIL JSEM TO
 
jsem rad ze jsem to tam prezil
chlubna jaroslav | 7.7.2009 00:07 | id 4726 | nahlásit
ahoj nekdy si i na armadu vzpomenu
 
civil jaro 1998
chlubna | 7.7.2009 00:15 | id 4728 | nahlásit
dnes by hodne chlapu tu vojnu potrebovalo ted jsem
na netu a stahuju hry ale v ty dobe co jsem slozil
v armade bylo vlastne vsechno fajn od te doby co
jsem sel do C se udalo hodne veci ale muzu rict ze
jeden z nejhezcich zazitku byl kdyz jsem sel do
civilu jo a sorry pane kurak jak jsem vam hodil
tenkrat ten delobuch na baret tak a ja se jdo
podivat na stranky do vu stribro byl jsem tam na
ps a bylo to tam super v mariankach byla sikana a
chaos
 
Re: civil jaro 1998
j.nosek | email | 21.8.2013 16:22 | id 63740 | nahlásit
tak tu brouzdam po netu a koukam na fotky Strelnice Zandov, a heleme Jarous Chlubnu.....pamatuji na Ps ve Stribre....na stribro vzpominam v dobrem, ale byla tam pakarna a gumarna.....po tom v mariankach pohodicka jako VD na autoskole.Kdyztak se ozvy jarousi!
 
Re: Re: civil jaro 1998
Pavel "Misboš" | 21.2.2014 09:26 | id 71177 | nahlásit
... bodejď né, kdyžs byl každej den zhulenej :-) Jednou jsi chodil po chodbě jako kosmonaut:-)
 
Re: Re: Re: civil jaro 1998
Nosek | 4.3.2014 04:29 | id 71744 | nahlásit
....a neni tomu jinak, az do dnes:)
 
Re: Re: Re: civil jaro 1998
tomaš novak | 28.10.2014 18:30 | id 80566 | nahlásit
ahoj pamatu na lahodu
 
velka hledsebe 1997
chlubna | 7.7.2009 00:19 | id 4729 | nahlásit
byl tam tezkej sikan pane kurak jestli uvidite
sandanyho pozrdravujte ho a prochazku taky od
chlubny oni budou vedet
 
mejte se
chlubna | 7.7.2009 00:21 | id 4730 | nahlásit
jeste neco prisel jsem do civilu jako troska z
nervamna ale me nemohl nikdo zlomit
 
šíkana
Míra Kurák | 6.9.2009 14:45 | id 5841 | nahlásit
ty jsi nebyl u mě v četě, jestli si dobře pamatuju. A šikanu jsi měl řešit na vojně a né na netu 10 let potom!!!
 
Re: šíkana
Helena Venkovičová | 30.10.2009 01:09 | id 7151 | nahlásit
Jak dopadl ten, co si stěžoval na šikanu? Byl šikanován dvojnásobně. Pokud byl přemístěný někam jinam, tak ještě než voják dorazil, už se tam vědělo, že si stěžoval na šikanu. Takovéhle vojáky neměli velitelé rádi, protože se soutěžilo a jak se řešila šikana, tak neměl velitel šanci na dobré umístění. Byla jsem vojákyně z povolání a často ke mně chodili kluci a stěžovali si, že jsou šikanováni. Velitelé jednotek, ale to neslyšeli rádi, že by se na jejich rotě něco dělo. Nikdy s tím nic nedělali, a spíše se to snažili ututlat dokud to šlo. Jediné, co je zajímalo, chtěli znát jméno toho, kdo si stěžoval. Takže se nedivte, že vojáci mlčeli. Ale Vy to musíte vědět, že když se to řešilo, tak šikanovaný dopadl nejhůř.
 
Re: Re: šíkana
Míra Kurák | email | 25.6.2010 09:07 | id 17620 | nahlásit
V mnoha ohledech máte pravdu, ale věřte mi, že když u mě v jednotce voják našel odvahu řešit šikanu, vždycky jsem si sní dokázal poradit. Je pravda, že moje způsoby řešení tohoto věčného armádního nešvaru byli vesměs na hraně zákona za zavřenými dveřmi, ale o to byli účinější. Převelet vojáka by v tu chvíli bylo asi to nejjednodužší, ale zároveň nejhorší rozhodnutí.
 
Re: Re: Re: šíkana
neznámý vojín | email | 30.7.2010 08:07 | id 18840 | nahlásit
taky jsem sloužil v Klimentově, jsem z Mar. Lázní, jednou mě zkusili šikanovat, na vycházce jsme si je s kámošema podali a pak už jsem měl klid až do konce vojny na mě jedinej starší ani nekoukl :)
Zde již nelze dále reagovat
vynikajicí fotky
Daniel Zima | email | 3.5.2009 11:12 | id 3297 | nahlásit
tuhle střelnici znam jako svý boty :) sloužil jsem
tu jako obsluha střelnice a zároveň jako
elektromechanik. Doporučuju autorovi fotek
umístění na Google Earth, zatím tam není z oblasti
střelnice jediná fotka.
bylo to už davno
řidič ot64 | email | 14.4.2009 13:43 | id 2861 | nahlásit
na tutu střelnici jsme často jezdivali zchebského
vlakového nadraži. sloužil jsem v75až77 u
motostřeeleckého pluku 8522v obou kasarnach. dnes
už by mi těžko věřil vzpominky na tutu a jine
střelnice-Mětikalov Březina Plešivec Sedlec a jiné
prostory . . .
Čo bolo,bolo
Karel | email | 14.3.2009 10:42 | id 2159 | nahlásit
1980-1981 Sloužil jsem přímo na této střelnici
jako obsluha BVP střelnice.Na věži jsme byli dva a
měli jsme na starost zvedáky na terče v
ploše(poslední byl vzdálený 900m),kolejové dráhy s
terči a samozřejmě houpačky v hale vedle věže.Na
těch se simulovala jízda,jedna ta prostřední byla
zároveň točna.Zažil jsem jednou,že střelec se
přestal orientovat a prostřílel stěnu haly.Když se
střílelo,tak taky 14 dní v kuse,ve dne v
noci.Jinak jak jsem říkal údržba,hlavně
elektro.Jinak tu bylo moc pěkně,nádherná
krajina,do vesnice na pivo kousek.Bylo nás tu
pouze 13 a správce střelnice-Náčelník,takže s
porovnáním Kasina v Klimentově,kde jsem byl první
půl roku to byl veget.Když to vidím teď,tak je mi
líto,že to tak zchátralo.Mohlo se to využívat
třeba ke sportovní střelbě apod.Byl jsem se tu
podívat 12.3.2009 po 28 letech... Čo
bolo,bolo...
Ohlédnutí
Honza | email | 8.3.2009 13:04 | id 2013 | nahlásit
Sloužil jsem v 70 letech u VÚ8200 Domažlice,sem
jsme jezdili na V3S.Zde jsme měli připravené tanky
ale vždy na střelby,taktiky jsme tady nejezdili.Je
pravdou,střílelo se zde pouze s vložnou hlavní a
co tady 100% platí je, 11hod. rozhodne.Když se
mlha nerozplynula do 11,jelo se zpět.Bylo a je
tady pořád moc hezky,rád se sem vracím,naposled
minulý týden.
 
Re: Ohlédnutí
Volena Jiří | email | 5.11.2012 20:00 | id 51827 | nahlásit
Sloužil jsem v Domažlicích 1970-1972 na TOPce
v baterkárně jako zdrojař.Často vzpomínám na ty leta strávené v zelenem.Já si vůbec nemyslím,že to byl stracený čas.Byli jsme dobrá parta.Vzpomínám na mjr.Vencu Žáčka,mjr.Březinu ,mjr.Vlasatýho samozřejmě na tehdejšího velitele roty mjr.Zbudila,to byl milionový chlap.Jen mne mrzí,že se nikdo z kluků co tam v té době sloužili neozívá.
kde je ta doba..
Láďa | 24.2.2009 16:13 | id 1612 | nahlásit
také jsme sem chodili pěšky, naštěstí jen na Pé
Ešce, ale kluci z Janovic a Benešova to nemohli
rozdýchat...jinak jsem sloužil v letech 1993-1994
VDr BVP-2
Vzpominky
Dan Kopcak | email | 11.12.2008 16:50 | id 571 | nahlásit
No,tak tady to vypada.Hruza.Slouzil jsem v
Hledsebi 94-95 a sem jsme chodili samozrejme
pesky(bigosi) na strelby.Vstavali jsme v pul
ctvrte rano,abysme tam byli v sedm.Pesky proto,ze
nebyla pry nafta.Mimochodem tankani prijeli kolem
sedme Karosou.Nic ve zlem.Jinak vzpominky jsou uz
jen hezke.Kdyby sem nahodou zabruslil nekdo z
cimry,tak se mi ozvete.
 
Re: Vzpominky
Radek Pižl | email | 16.7.2017 13:35 | id 119261 | nahlásit
tak já sloužil ve Velké Hl. taky 94 - 95 nástup v č. a nemůžu říct že by jsem tam nějak pravidelně chodil pěšky snad jen jednou nebo dvakrát jinak na střelby vždy karosou nebo na V3Sce. byl jsem u psovodů a velitelem mi byl kpt. Zajíček
krása
Tom | email | 8.12.2008 11:23 | id 550 | nahlásit
1988-1990 řidič tanku T 55A,něco jsem se tu
naspal.VÚ 8522 Cheb
...jo to byly časy
zelda23 | email | 6.11.2008 10:42 | id 342 | nahlásit
1991-93
 
Re: ...jo to byly časy
Miroslav Pala | email | 30.5.2010 17:12 | id 16594 | nahlásit
Taky jsem se tu něco nastřílel 2.tr 1991-1993
 
Re: Re: ...jo to byly časy
Zdenek Šverdík | email | 29.9.2011 14:44 | id 36569 | nahlásit
Ahoj Míro! Najde se ještě někdo z tankové roty VU 6983. 1991-1993
Vzpomínka
Dejvis | 1.11.2008 12:21 | id 307 | nahlásit
Jo, taky já jsem tady strávil nějaký čas 1999 -
2000, pamatuji si, jak jsem běhali z Hleďsebe až
na Žandov, pak střelby a na ubikaci nás spalo asi
40,ale jsou to hezké vzpomínky, pak mě převeleli
na VVP Doupov
Jo to byly časy...
zelda23 | email | 24.10.2008 13:18 | id 280 | nahlásit
Tak tady jsem byl dost často...Ostré střelby snad
každý druhý den...cvičení BVP...noční střelby. To
byla legrajda :-)


Přidáváte nový komentář
plus okno minus
... lze napsat ještěznaků
Ochrana proti spamu. Napište číslo stodvacet:


   


  • hvězdičkou * jsou označena povinná pole
  • maximální délka textu komentáře je 2000 znaků
  • odřádkování textu komentáře (ENTER) zůstane zachováno
  • HTML tagy nebudou použity
  • WWW adresy budou automaticky převedeny na odkazy
  • reagovat lze pouze do 5 úrovně
  • vyhrazujeme si právo smazat nevhodné příspěvky

Střelnice Dolní Žandov

Okres: Cheb

GPS: 50°0'58.953"N, 12°34'0.882"E

Najít na mapě

Střelnice Dolní Žandov byla využívána zejména tankovými a motostřeleckými jednotkami z VÚ Velká Hleďsebe a VÚ z Chebu. Střelnice se nachází na JZ svazích vrchů Kružný a Homole a skládala z několika částí: strážnice, týlu, tankové průpravné střelnice (s řídicí věží a se čtyřni drahami), části pro hod granátem, z pěší střelnice (s řídicí věží a vlastní týlovou částí), ze střelnice pro tanky a BVP se střelbou ze simulátorů jízdy (z tzv. "houpačky". taktéž s vlastní řídicí věží).

Z pásových vozidel se střílelo ostrou municí pouze z lafetovaných kulometů, v případně kanónů pouze z tzv. vložené hlavně náboji ráže 7,62 mm.

Likvidace střelnice proběhla v roce 2004-05, dnes je celý areál opuštěn. Ještě v roce 2002 se zde organizovala mezinárodní střelecká soutěž "Zlatý Lev" ve střelbě ze samopalu a pistole. Tanková střelnice přestala být používána už v roce 1995.

A2008-02-10 15:00:41 U2016-03-30 18:06:14 TG0