Objekty ČSLA

« Zpět | Jdi na seznam | Obnovit | Vaše komentáře (104)

(pro změnu obrázku můžete použít CTRL + šipky ↔ numerické klávesnice)
19 foto (P.Navrátil) z celkových 42

Foto 19
Foto 1 Foto 2 Foto 3 Foto 4 Foto 5 Foto 6 Foto 7 Foto 8 Foto 9 Foto 10 Foto 11 Foto 12 Foto 13 Foto 14 Foto 15

Autor: B.Pernica | Pořízeno: 2007 | Foto: 15 fotek

Foto 16 Foto 17 Foto 18 Foto 19 Foto 20 Foto 21 Foto 22 Foto 23 Foto 24 Foto 25 Foto 26 Foto 27 Foto 28 Foto 29 Foto 30 Foto 31 Foto 32 Foto 33 Foto 34 Foto 35 Foto 36 Foto 37 Foto 38 Foto 39 Foto 40 Foto 41 Foto 42

Autor: P.Navrátil | Pořízeno: 2007 | Foto: 27 fotek



Vaše komentáře...
Přidat nový komentář...
VÚ 7340
Petr Cigán | email | 10.11.2024 09:36 | id 180569 | nahlásit
sloužil jsem od 1984 do 1986, v ČTTZ, velitel útvaru mjr. Krpec
ozve se nějaký spolubojovník z této doby ?
5100
Pavel Sadílek | 21.7.2024 02:01 | id 179330 | nahlásit
Hledám kluky z 10 baterie rok 1977-78 velitel por.Friščák ...velitel kap. Pimek Vlastimil ...
dotaz
Martin Jan | email | 27.2.2024 06:42 | id 177278 | nahlásit
Zdravím všechny veterány, nemá někdo fotografie z roku 88 - 89? Byl jsem u 6. baterie pod velením npor. Kováče zvaným "smola".
VU 5100 Kroměříž
Jaroslav Fiala | 27.10.2023 18:35 | id 174926 | nahlásit
10 baterie r. 81-82 VB nad. Stefka, byl jsem řidič lokatoru, všechna cvičení v té době a pak do Ruska. Dobrá parta na baterii, dám také nějaké fotky, snad se tam někdo pozná.
VU1535
Pavel Mazza | email | 17.10.2023 15:17 | id 174770 | nahlásit
Narukoval jsem v roce 1978 k provozní rotě, velitel mjr. Janíček. Na pivo jsme chodili ve tvaru v dvojstupu se svobodníkem v čele. Nikoho ani ve snu nenapadlo, že jdem na černo na pivo do Vážan a vždy nám bez problému otevřeli bránu. Tvar jsme rozpustili až za městem. Zpátky už jsme ale chodili individuálně a to byl několikrát kámen úrazu. Jestli se někdo ze spolubojovníků přidá udělá mi radost.
 
Re: VU1535/pr/vr
hnatek breta | 12.1.2024 18:59 | id 176380 | nahlásit
ja narukoval březen79 k provoz.rotě velitel lojza janiček/holič v civilu/.jinak byl expert na auta v3s znal do šroubku-do važan jsme jako bažanti chodili stavet hospodu, vel.div.plk. zachariaš.politrukpplk, kopeček.nšt.div. Mrazek.Na rotě velitel npor,Matuška.
VU7340
Jan Kubica | email | 7.10.2023 03:46 | id 174649 | nahlásit
Slúžil som tu v rokoch 1987-89 ROKT,veliteľ roty bol por.Bolcek,veliteľ útvaru najprv máj.Šmondrk a neskôr kap.Čech.Ak toto čítajú kamaráti z môjho ročníka tak vás všetkých zdravím a ozvite sa.
 
Re: VU7340
Milan Kohut | 22.10.2023 13:14 | id 174824 | nahlásit
Ja som tam sluzil 86-88 velitel roti kapitan Kemeni predtim major Chudarek
 
Re: Re: VU7340
Petr Bajer | email | 18.1.2024 13:32 | id 176482 | nahlásit
Čau Milane. Sloužil jsem též v roce86-88 na vyprošťovačce.Jezdil jsem z tahačem 813 a potom 815 na četě s Lubošem Liškou Mirou Hulákem a Pavlem Kasperem. Velitel byl poručík Cabák.
 
Re: Re: VU7340
Jozef Csörgő | email | 4.8.2024 12:47 | id 179512 | nahlásit
Ahojte ja som vtých rokoch slúžil u spojárov,za bránou vpravo.
VÚ 5100
Jaroslava | email | 29.9.2023 08:50 | id 174537 | nahlásit
Můj vojenský příběh z Kroměřížské vojny
V té době moje jméno svob.Jiří Brokeš,
2.pal.baterie. Velitelé: kpt.Hanuščáķ, por.Kováč, npor.Štulrajter, npor.Luzar.
...a tohle si pusťte. Vzpomínky na místě činu :-) youtu.be/QWcLLGz5hHo?si=IiljpUCZFOZN9z5w
VÚ 5100 88 rok
Pavel Tóth | email | 25.12.2022 09:06 | id 169245 | nahlásit
Byl jsem zde přeložen na podzim 87 do léta 88 na 5 baterii rakeťáci (npor, Šanda "asi" ) hroznej barák pro zobáka jakej jsem v té době byl :-( pro uhlí : vytřepávání zeleninové přepravky aby nebyl jen prach) kombajnování parket v noci :-( ........ no vzpomínky na tohle místo nic moc :-(
 
Re: VÚ 5100 88 rok
Dušan | 8.2.2023 09:32 | id 170578 | nahlásit
Aj ja som tu slúžil v protivzdušnej obrane na hláske v pivniciach a veliteľom bol mjr. Halaška v roku 1988 na jar som narukoval. Pamätá si niekto
 
Re: Re: VÚ 5100 88 rok
Štefan Martiška | email | 10.6.2024 13:19 | id 178797 | nahlásit
Ja som bol nad Tebou u VKR.
záloha
josef | email | 15.12.2021 21:08 | id 160573 | nahlásit
V těchto kasárnách jsem ztrávil třikrát cvičení záloh vždy po dvou letech od ukončení VZS. Dnes už neexistují, místo je využito pro výstaviště...
Vojna
Josef Źiźka | email | 27.11.2021 16:57 | id 160044 | nahlásit
Sloužil jsem 89 podzim do 91 pamatuji si málo,ale Čecha jo protože jsem u něj doma maloval,nějaký kluky z Písku nebo okolí a Jihlava
Moji stáří byly z východu Slovenska bratři molnarovi jestli mě paměť nezklame,dělal jsem tam zedníka a jestli si na mě někdo spojené
Tak jsem měl úraz spadla na mě cihla a ležel jsem v Olomouci
 
útvar 5100
Ing. Miroslav Štefka | email | 28.11.2021 14:58 | id 160057 | nahlásit
Od roku 1978 do roku 1986 jsem byl u VU 5100 jako ZVB pak VB 3.plrb a ašuluk jsem absolvoval 2x moji velitelé pluku byl mjr. Pimek mjr. Sopoci a mjr Gabrilel a pak jsem odešel na jiný útvar s funkcí zástupce velitele pluku a potřetí absolvoval ašuluk někdy nevzpomínám na to rád bylo to odříkání neskutečně moc času v kasárnách a hlavně na cvičeních minimálně 4x do roka baterijní cvičení pak jarní a podzimní cvičení pluku a k tomu 2x v pohotovostním systému Hvězda ... bránili jsme socializmus no a co? Tak to prostě bylo
 
Re: útvar 5100
Antonín Švejcar | email | 10.3.2022 17:29 | id 163152 | nahlásit
Ahoj Mirku, pozdrav odTondy a také od Milušky. Ozvi se
 
útvar 5100
Ing. Miroslav Štefka | email | 22.8.2022 16:22 | id 166686 | nahlásit
Ahojky Toníku jsem rád že jsi se ozval jsem v poho doufám že ty taky aj Miluška taky jsem důchodce užívám si to nejsem chabrus ale nohy nic moc jinak pohoda
 
Re: útvar 5100
Peter kapitan | email | 15.4.2022 10:55 | id 163739 | nahlásit
V.r.80-81 som bol zaklaďak na konci des. Pametam .mjr.pimek bol tusim odveleny ma štáb .moj velitel bol Nestický potom Jancek(hodnosti som zabidol.Asuluk 1980
 
Re: útvar 5100
Jaroslava | email | 29.9.2023 09:15 | id 174538 | nahlásit
Dobrý den pane Štefko. Já si vás vybavuji coby ZVS. 1984-86 . Akorát jsem si myslela asi chybně že jste byl v těhto letech velitelem 1 pal.bat v hodnosti kpt.
Mí velitelé 2.pal.bat kpt.Hanuščàk, posléze npor.Šturlrajter. Ale je možné že se pletu. Velitelé útvaru byly tak jak píšete
mjr. Sopoci a mjr Gabrilel. Pan Gabriel byl tedy metr a to i na vàs vojáky z povolání.
To si pamatuji jak při nástupu nechal opakovaně pochodovat důstojníka před nàmi záklaďàky a ještě ho speskovat za špatné pozdravení a ustrojenost ačkoliv tím vlastně z mého pohledu porušoval základní řád. Měl ho seřvat v kanclu a ne takhle. Myslím že jste to jako velitelé neměli fakt jednoduché. No. Byla to prostě vojna. Já tady mám natočenou malou vzpomínku :-) tak když budete mít náladu, mrkněte se . Hezký den.
(v té době svob.Jiří Brokeš) :-)
youtu.be/QWcLLGz5hHo?si=V1F--PNjKyuIiqXL
 
Re: útvar 5100
Lubomír Najbrt | email | 1.12.2024 22:30 | id 180761 | nahlásit
Dobrý den nemáte prosím kontakt na kapitána Valeše v r 83
Baterie velení rok nástup 96 a výstup 96
Radek Tesař Tesař | email | 29.8.2021 08:45 | id 158586 | nahlásit
Hledám kamarády z vu 5100 z baterie velení ,velitel kapitán Alan a Didek, Zbořil,Toffl a další ktere už jmény neznám,byl jsem zařazen jako velitel čety s starší operátor pod nadporučíkem Tofflem,pokud má někdo další vzpomínky klidně napište nebo zavolejte mi na 728 636 997,raketaci zdar
Hledám
Lazy | 5.4.2021 20:43 | id 155562 | nahlásit
Hledám pamětníka, který by byl ochotný zodpovědět mi pár otázek a účastnil se cvičení, nebo jiné akce v lese Troják, nebo Lipina.
Předem děkuji.
Na pivo kam?
Sapon | email | 11.1.2021 10:44 | id 152519 | nahlásit
Kde jste chlapi chodili na pivo? Na Radegast do Moravy se nedalo - samá guma. Na včelce to byla neskutečná břečka, na náměstí hotel ??? Plzeň - drahá, U straky Kozel, u pošty hospoda - nepamatuji se jak se jmenovala, čepovali Budvar?
 
Re: Na pivo kam?
Pepan | email | 17.2.2022 15:23 | id 162659 | nahlásit
Myslím že do Sportu na Starobrno
Sloužil jsem u 251 PLP od pdzimu 81-83
Technická bat. velitel npr.Valeš,velitel pliku mjr.Sopoci
střelby v Ašuluku jsem zažil
zdravím spolubojovníky
 
Re: Na pivo kam?
turista | 22.7.2022 15:01 | id 166036 | nahlásit
Gumy a jejich rodiny tvořili asi 30% obyvatel Kroměříže.
Hledam spolubojovniky VÚ 7412
Petr Šimek | 5.12.2020 18:54 | id 151124 | nahlásit
Hledam spolubojovníky VÚ 7412 Lazaret v letech 1980-83. Velitel utvaru podpluk .Navratil , náčelnik dopravy maj.Janíček
 
Re: Hledam spolubojovniky VÚ 7412
Sapon | email | 11.1.2021 08:15 | id 152512 | nahlásit
Já byl v Rybalkových u 6179 a na lazaret jsme chodili do služby - u vchodu. Foto č.19 - nelze zapomenout.
 
Re: Hledam spolubojovniky VÚ 7412
Zdeněk Beneš | email | 4.1.2023 20:17 | id 169634 | nahlásit
Zdarec, někdy v té době jsem tam také sloužil, u "pilulek". Tuším od... 82...? Navrátila a Janíčka si samozřejmě pamatuji, tak jako "pana kapitána, náčelníka" z hygieny, jeho krásnou paní či "stříbrný vítr" náčelníka štábu. A ještě Obra (chirurgie...?) a jeho paní. A já měl kliku i na skvělé kluky absíky, doktory. Kučera z Prahy, Peter Fratrič, magister, tuším z Bratislavy a od Domažlic (?) Venca Pivnička. Veterinář. Jeho heslo "s jednou peckou mezi kolejnicemi jsem přišel, s jednou odejdu", které dodržel. Asi 2x se mu úspěšně podařilo pecku ihned propít. Ale šíleně ho naštval náčelník štábu, který mu ji nadělil do civilu, což se dozvěděl až na voj. správě. A jako zdravoťák Vilém Herentin, se kterým jsem stále...!!!! v kontaktu.
 
Re: Re: Hledam spolubojovniky VÚ 7412
hnatek breta | 24.5.2024 19:02 | id 178577 | nahlásit
kapt.Obr byl za mě zubařem,mjr.Janíček přešel z velení VR na načelnika techniky v 80roce sloužil jsem 79-81
PR/VR
8
VÚ 5100
Přemysl Malý | email | 28.8.2020 21:44 | id 148955 | nahlásit
Hledám kamarády 10.baterie r.1982-84
VU 7340
Karol Pinčák | email | 15.2.2020 23:41 | id 144585 | nahlásit
Slúžil som v Rybalkovych kasárňach v roku 1990-1992 na útvare 7340 , Veliteľ útvaru mjr.Čech, velitel roty npr. Odor.
 
Re: VU 7340
Sapon | email | 11.1.2021 10:48 | id 152520 | nahlásit
Jak se jmenoval ten mjr. Čech? Nebyl to náhodou Leoš?
 
Re: Re: VU 7340
Štempl | 18.2.2021 09:45 | id 153930 | nahlásit
Mjr. Čech se jmenuje Lojza. Na tu postavičku se nedá zapomenout.
VÚ 7340 88-90. R-OPT por. Pišta Ódor
 
Re: Re: VU 7340
Karel | email | 7.6.2022 14:13 | id 164891 | nahlásit
Mjr. Leoš Čech sloužil o patro níž. V letech 90/92 u 1817.
 
Re: VU 7340
František Jásenský | email | 2.5.2021 06:45 | id 156312 | nahlásit
Zdááár Kárči. Byl jsem Tvuj mladý.
 
Re: Re: VU 7340
miroslav mihok | email | 2.8.2021 10:56 | id 158024 | nahlásit
tak to si ma mozno budes pamatat, kedze ja som bol ako podostojnik v prijimacoch 7340 :D
Rybalkova kasarna
Vitezsla Komar | email | 8.2.2020 10:09 | id 144374 | nahlásit
Slouzil jsem jaro-1983-1985.Prapor oprav techniky-Prote 7340.Velitel roty, npor.Karel Raclavsky,velitel cety nrotm. Janicek.Hledam kamarady ze stejného sluzebniho rocniku.Vitezslav Komar-Vresina-Ostrava.
kamarádi
Kopřiva Václav | email | 7.2.2020 12:05 | id 144346 | nahlásit
Hledám kamarády 1975 až 1976 Vu 5100 Kroměříž velitel por Sopoci por Ondra atd kamarádi formanek Karel ševčík Polívka Ryba
kasarna vratnice
ludek maska | email | 3.5.2019 19:21 | id 137716 | nahlásit
slouzil jsem tam u pruzkumne cety pod velenim por. gensereka skvely clovek. bylo to v roce 1979 az 1980 poslední pulrok vojny . prestehovaly jsme se z uherského hradiste na divizi.v tu dobu velel divizi plukovnik zacharias.bylo v kromerizi moc hezky.pamatuji si dobře tu vratnici když jsme sli do civilu tak jsme si dali rucnik utreli boty a padili na nadrazi. zdravim všechny kdo tam v te době slouzili.
 
Re: kasarna vratnice
josef urban | email | 7.8.2019 19:07 | id 139895 | nahlásit
já sloužil v Kroměříži 86-88 . 1 průzkumný prapor, vel. útvaru pplk. Nejezcleba.
Jenže ve zbytku se ztrácím, průzkumáci byli v Žižkových kasárnách, nebo ne? V Rybalkách byli v té době tankáni, aspoň myslím.
Nicméně bránu poznávám, něco jsem se tam nastál. Nebo že by měli oboje kasárna stejnou bránu?
Prosím pomozte mi někdo s mojí děravou pamětí.
 
Re: Re: kasarna vratnice
Sapon | email | 11.1.2021 08:08 | id 152510 | nahlásit
Byly tam 3 útvary: 6179 - tankáni, 7340 - prapor oprav techniky a 5100 rakeťáci. Na bráně sloužili výhradně rakeťáci.
 
Re: Re: Re: kasarna vratnice
Peter kapitan | email | 10.7.2021 11:13 | id 157629 | nahlásit
Mas pravdu ,bol som tam v80-81 80 bat.vodic p 40 velitel nesticky zast.jancek ,do straze sme chodili bud na vratnicu alebo na municak ,( nespominam - rataje? Vêžky?
 
Re: Re: Re: kasarna vratnice
Pepan | email | 17.2.2022 15:26 | id 162660 | nahlásit
pravda-sloužil jsem u 5100 podzim 81-83
60baterie
 
Re: Re: Re: Re: kasarna vratnice
Biederman | email | 12.9.2024 15:12 | id 179987 | nahlásit
Ahoj sloužil jsem na 60 baterií v letech 80-82 jako jeřábnik na AV 8 Tatra 148. Byl jsem na ostrých strelbach v Astrachani
 
Re: Re: Re: kasarna vratnice
Jindřich | email | 4.9.2024 18:42 | id 179888 | nahlásit
Je to tak, taky jsem tam stával v letech 1977 až 1979.
 
Re: Re: kasarna vratnice
Luděk | email | 25.1.2021 11:43 | id 152983 | nahlásit
Průzkumný prapor byl v Žižkovych kasárnách (dnes Hanácké náměstí) spolu se spojovacím praporem. Zrušeno 2003.
 
Re: Re: Re: kasarna vratnice
Milan | email | 7.5.2021 10:30 | id 156446 | nahlásit
zdravím naproti spojařum byla velitelska rota a za vrátnici doleva byli bigoši
 
Re: Re: kasarna vratnice
turista | 22.7.2022 14:58 | id 166035 | nahlásit
Já byl taky u VÚ 9700 Kroměříž v letech 1985-1986 jako špagi. Byla tam pakárna, špína, plesnivá strava, zima, velcí potkani u kuchyně, nefunkční sprcha, apod. Velitelem byl tehdy mjr.Nejezchleba, náčelník štábu kpt.Novák, dále evidenčák kpt.Bardůnek, dále mjr.Goliáš, mjr.Molnár, mjr.Verner, kpt.Stupňánek, kpt.Zoufalý, kpt.Hýbl, npor.Skoruša, npor.Posolda, por. Pantůček řečený panter, por.Kozák a nakonec šedá eminence útvaru i celé divize Náčelník výstrojní služby nprap.Alois Kopečný. Ten se v buzeraci a řvaní vyžíval. Měl taky pod palcem fotbalisty VTJ KM. Měl kontakty až na vedení celého Západního okruhu.
 
Re: Re: Re: kasarna vratnice
Doktor | 4.11.2023 21:22 | id 175043 | nahlásit
Všechny znám, byli jsme tam spolu.
 
Re: Re: kasarna vratnice
Milan Nosek | email | 26.2.2023 19:47 | id 171054 | nahlásit
Jo máš pravdu,za vrátnici byli spojaři a hlavně basa,nalevo kino a vu 9700 a proti spojarum velitelská uprostřed tribuna a za ní trenažér pro paragany a za tím kotelna a kuchyn
Technické opravny
Pavel Kuch | email | 7.4.2019 10:44 | id 137087 | nahlásit
Sloužil jsem u pluku /VU 7340/ Technické opravny kroměřížske divize v letech 1974/75 jako absolvent. Velitel útvaru pplk. Kalina. Útvar byl umístěn ve 2. patře spodní budovy kasáren. V parku se hlavně opravovaly tanky a těžká technika.
 
Re: Technické opravny
Zdenek Zelený | email | 20.2.2021 01:22 | id 153992 | nahlásit
Čau, já jsem tam byl,1967-69.Velitel pplk.Lopojda,major Beneš, major Alexa, praporčík Hefka a Vydra!?
 
Re: Technické opravny
Ruda | email | 18.12.2022 18:39 | id 169011 | nahlásit
Dobrý den.
Sloužil jsem u VÚ 7340 od 29.9.1980 do 27.9.1982. Po absolvování přijímače a Křk jsem byl přidělen
k rotě oprav kolové techniky, jenž vedl. Por. Křemenek. Velitelem útvaru byl pplk. Kalina, zást. byl
tuším kpt. Krpec a náčelník pro věci politické byl mjr. Ondráček. Jména bych musel dohledat. Nicméně po absolvování přijímače a přidělení nás zastihla mobilizace za účelem voj. cvičení Štít 1982 s přesunem po ose do voj. prostoru Boletice. Zpět jsme už jeli po železnici. Těsně před odchodem " supráka " Jula jsem byl přidělen místo něho jako osobní řidič technika divize ( která byla ve městě s posádkovou správou ) a zdědil jsem vozidlo VAZ 2103/1500 voj. spz 37-95-63
s kterým jsem jezdil do konce vojny. S technikem divize pplk. Zichem jsem najezdil přes
80000.km a procestoval celou republiku. V Rybalkových kasárnech byly ještě Vú 5100 rakeťáci,
6179 Tankový prapor.
 
Technické opravny
Ruda | email | 18.12.2022 18:45 | id 169012 | nahlásit
Omlouvám se za nepřesný údaj, bylo to cvičení Štít 1980, tyto cvičení probíhaly totiž každým rokem.
Lišily se pouze přesunama techniky. Ale ty ostatní už jsem absolvoval coby řidič buď VAZ, nebo
UAZ, Tímto také pozdravuji bývalé spolubojovníky.
 
Re: Technické opravny
Zdeněk Šmejc | email | 27.7.2024 19:09 | id 179412 | nahlásit
Ahoj Rudo, sloužil jsem od r.1980 až 1982 u VÚ 7340. Rota oprav pásové techniky (OPT). Velitel kpt. Slováček. Také zdravím. Zdeněk Šmejc.
 
Re: Re: Technické opravny
vitezslav komar | email | 18.8.2024 12:16 | id 179715 | nahlásit
Já sloužil 7340, jaro 1983-1985.Pplk.Kalinu ještě pamatuji,i mjr. Ondráčka a ty ostatní taky.Pak velitel praporu mjr.Krpec.ROVT.kpt.Dolníček,ROST.npor.Raclavský,rtm.Janíček,nrtm.Vaníček,kpt.Přidal,nprp.Mrhálek a ostatní.Do stráže jsme jezdili na Plačkov,sklad PHM.
VU5100 - nástupní termín leden 1996
Aleš Salamon | email | 29.3.2019 19:51 | id 136925 | nahlásit
Zdar sloužil jsem v r.1996 ve VU 5100 u Technioceké baterie. Pamatuji si pár jmen. Velitel útvaru pplk.Belko, náčelník štábu pplk.Abzatz. VR: kpt.František Filgas-Figi, ZVR: npor. Aleš Fritscher, výkonný praporčík: Jarin Jaworek alias "piča mařa". Pak tam byl ještě nprap. Janele alias postarší pán s levou rukou v kapse, VČ: por.Karel Lang a Fritscher říkal, že když Karel navrhnul opušťáky tak to může navrhovat kdejaká uklízečka:) U vojenské policie byl pplk. Heľo. Ve stráži na hájence byl sešit kde byl popis všech tehdejších důstojníků, kteří chodili na devítku, např. npor. Didek, mjr.Ország. - náčelník spojovací služby, Sloužil tam i kpt. Alan, který je dnes generálmajor na genštábu. JJ co my jsme se tam navyváděli to byly časy
 
Re: VU5100 - nástupní termín leden 1996
Harazim | 30.12.2019 17:55 | id 143223 | nahlásit
Já jaro 1997 a Alan můj velitel baterie velení a bbz férový chlap a na prijmaci Szabó vedl 4 baterie jinak klidná vojna díky hokejkam
 
Re: VU5100 - nástupní termín leden 1996
Pavel Voráček | email | 24.7.2022 20:14 | id 166102 | nahlásit
Ahojky, já sloužil v 1987-1989, za mě ještě por Alan a por Filgas, to byl salámista.Velitelem byl kpt Hornák,naší 5 palebné baterie. Vzpúomínám to rád. Jak psali jiní, jak jsme bránili vzdučný prostor v ohraničeném prostoru, kde jsme si dělali téměř co chtěli. Pamatuji si signál "Kamera",který znamenal fiktivní napadení. Pokud někdo byl a zná mě, napište, rád pokecám.
 
Re: Re: VU5100 - nástupní termín leden 1996
Dušan | 8.2.2023 09:43 | id 170579 | nahlásit
Bol som tam 1988 na hláske a bránili sme vzdušný priestor, slúžil som na hláske ako pátrač kreslič . veliteľom bol mjr. Halaška
 
Re: VU5100 - nástupní termín leden 1996
Mirek | 20.2.2024 09:39 | id 177165 | nahlásit
já tam byl 1994 u psovodů , a to byl úplný veget, na hájence jse několikrát zapařili i s velitelem .)
 
Re: VU5100 - nástupní termín leden 1996
Radim Králík | 6.7.2024 14:23 | id 179151 | nahlásit
Taky leden 96 ale dole...RZ kpt.Švec. Na TB byl Láďa Šíma a Michal Krejzl ,je tak?
r.81-83 60.baterie(technická)
Josef Kryšpín | email | 5.12.2018 16:05 | id 133467 | nahlásit
Sloužil jsem u 251PLP jako řidič techické baterie u systému KUB 2K12 (SA-6 Gainful),kde jsme měli na starosti rakety 3M9
Velitel baterie npr.Valeš,1.četa npr.Hořejší(zvaný Čmuchoń),2.četa npr.Hlavatý(zvaný Kocúr)3.četa nrtm.Gembický(zvaný Maco).
Z původních budov jsem po letech poznal jen Štáb(asi..)sklad proviantu,zbytek je zbourán,budovy autoparku jsou přestavěné.
Palebné postavení ''Hvězda''u Velkých Těšan je údajně(dle fotek )zničené ,taktéž sklad raket 3M9 ''Hájenka'' mezi Těšnovicemi a železniční tratí Kotojedy-Jarohěvice
Ostrých střeleb v Ašuluku jsem se zúčastnil v r.83
Narukovali jsme tenkrát samí západočeši a Východňáři
Zdravím všechny Pepa
 
Re: r.81-83 60.baterie(technická)
Luboš | email | 26.6.2019 13:03 | id 138914 | nahlásit
Ahoj služil som na 90 baterii RTZ tiež som bol v tom ašuluku ja som vam varil v dobytčakoch a potom na tej polopušti to bola pakareň určite sme boli spolu v primači ak si narukoval na jar 1981 s pozdravom spolubojovnik Luboš Filipeje Slovensko
 
Re: Re: r.81-83 60.baterie(technická)
Pepan | email | 17.2.2022 15:30 | id 162661 | nahlásit
Servus Luboš
Pamatuju si tě velmi dobře,i kuchyně,myslím že(terz p slovensky) Keď už sme boli starý psi,že si tam robil šéfa kuchyně.
V našem ročníku bylihlvně Východňári se Západočechama.Naši půlročáci už byla hlavně severní Morava
zdravím
 
Re: Re: r.81-83 60.baterie(technická)
Karel semerad | 9.7.2023 19:03 | id 173292 | nahlásit
Taky jsem sloužil ví 5100 90 baterie RTZ v roce 1980_1982 taky v asuluku. Filipeje byl kuchař a semnou byli na vojně K.Desenaky,Silva Dolan,Jarda Bajer,Václav Horenovsky a já. Že 70 si pamatuji Dušana Pařeze a z jiných baterek K. Bláha,peřina, Pařízek,mlcuch,a nás vel.byl NPR.Urban,a Janosec
 
80 baterie . 81-83
Petr | email | 11.2.2023 12:17 | id 170668 | nahlásit
Kryšpín, nehrál v přijímači na kytaru Kryla? Možná jsem byl VD v př.
 
Re: r.81-83 60.baterie(technická)
Ivan | email | 23.2.2024 10:29 | id 177219 | nahlásit
Střelby v Ašuluku byly 1982, 1984, 1986 a 88. V r. 1983 nebyly.
 
Re: r.81-83 60.baterie(technická)
Zdeněk Korbel | email | 29.9.2024 10:31 | id 180129 | nahlásit
Ahoj Pepo, sloužil jsem s Tebou ty jsi sloužil na první četě, jezdil si jeřábem, já jsem byl na druhé a jezdil jsem kipsem. Vzpomněl jsem jsem si na jedno jméno gumáka na baterii. Výkonný praporčík Churánik. Tak zatím ahoj Zdeněk
jako voják z povolání
Švejcar Antonín | email | 18.11.2018 17:33 | id 133104 | nahlásit
1975-1984 jako ZN a pak ZNŠ
 
Re: jako voják z povolání
Pepa Kryšpín | 14.3.2019 18:20 | id 136519 | nahlásit
Zdravím,jako NŠ si vybavuju mjr. Žídka(81-83)
Docela by mne zajímalo kam se pak po zrušení útvaru poděli bývalí důstojníci(60bat-Valeš,Hořejší,Hlavatý)poslední dva byli specialisti n tuto techniku,ablsoloventi VŠ v Lipt.Mikuláši
Sloužil v roku 1977- 1979
Jiří Papež | email | 28.10.2018 16:13 | id 132603 | nahlásit
Sloužil jsem u VÚ 5100 v Kroměříži jako řidič takzvaná zpívající baterie kdo jste sloužil přihlaš se
 
Re: Sloužil v roku 1977- 1979
Šeby | email | 10.6.2020 09:45 | id 147376 | nahlásit
Sloužil jsem v letech září 1976-březen 1978 u 50.baterie.V Ašuluku jsme střileli v září 1977.
 
Re: Re: Sloužil v roku 1977- 1979
Pavel Plachý | email | 13.11.2021 12:01 | id 159730 | nahlásit
Aj ja som bol v Ašuluku 1977, slúžil som u 40. batérie.
Oprava textu
Vosátka Karel | email | 26.2.2018 04:32 | id 126755 | nahlásit
Omlouvám se.Má být napsáno radista a npr.Neštický.
VU 5110
Vosátka Karel | email | 26.2.2018 04:29 | id 126754 | nahlásit
V roce 1979-1980 jsem zde sloužil jako rasista u 80.baterie pod npr.Nešťastným.Ozve se někdo?
 
Re: VU 5110
Josef Kryšpín | email | 5.12.2018 16:41 | id 133470 | nahlásit
Neštického pamatuji(já r.81-83 u 60 bat)baterie byla naproti buzeráku vedle jídelny,ostatní baterie pluku byly v baráku u silnice .
 
Re: Re: VU 5110
Křupala Josef | 13.7.2021 01:47 | id 157718 | nahlásit
Sloužil jsem v roce 81 -83 u 20 baterie v Ašuluku jsme stříleli v 82 roce zástupce velitele útvaru kpt Novotňák
 
Re: VU 5110
ruda | email | 27.1.2020 16:25 | id 144046 | nahlásit
ahoj karle,pamatuji se na tebe,tenkrát si byl radista pod neštickým.ruda ,byl jsem o pul roku mladší
 
Re: VU 5110
Peter kapitan | email | 10.7.2021 11:19 | id 157630 | nahlásit
Ja som sluzil pod nestickym r.80-81 ako vodic p40 vel.roty jancek
 
Re: Re: VU 5110
Peter kapitan | email | 10.7.2021 11:24 | id 157631 | nahlásit
A boli sme 80 bat. V roku 80 sme boli v ašuluku a neprechadzali sme cez moskvu ale cez kyjev a spodom
 
Re: VU 5110
Frantisek Hovorka | email | 5.11.2023 19:32 | id 175063 | nahlásit
Slouzil jsem v Kromerizi VU5100 80Bat podzim1978-jaro1980 jezdil jsem P40 velitel por. janček
VU 9700
F.K | email | 13.1.2018 16:44 | id 125213 | nahlásit
Byly to krásné roky.Mládí.Kdo dneska mluví o buzeraci na vojně at se dneska vžije do reality.Je to jenom odstupem času.
Rád vzpomenu.No a na velitelstvi 9700 je dneska OV KSČ
VU 9700 podle vojenské knížky
Šakal | 27.12.2017 17:21 | id 124568 | nahlásit
Je to VU 9700 Kroměříž byl jsem zde na manévrech od 1.3. do 21.3.1988 na RHPZ ČVO 104 Na buzerplace byla stará andula na cvičné seskoky a věž na cvičné seskoky
VU 9700 podle vojenské knížky
Šakal | 27.12.2017 17:21 | id 124567 | nahlásit
Je to VU 9700 Kroměříž byl jsem zde na manévrech od 1.3. do 21.3.1988 na RHPZ ČVO 104 Na buzerplace byla stará andula na cvičné seskoky a věž na cvičné seskoky
Lazaret
Miroslav Horák | email | 13.10.2017 12:46 | id 121552 | nahlásit
Tato fotografie nepatří k Rybalkovým kasárnám. Na obrázku je bývalá Posádková ošetřovna VÚ 7412.
 
Re: Lazaret
Buba | 14.11.2017 10:19 | id 122442 | nahlásit
To se pane pletete. Vlevo je hřbitov ktery se prave z nich nachází. Lazaret je 2km jinde.
 
Re: Re: Lazaret
Pluto | email | 15.1.2018 14:28 | id 125278 | nahlásit
Jsou to Rybalkove kasarna...
Byl jsem tam v r. 1973. v poddustojnicke skole radistu.
Osetrovna je pobliz byvalych Zizkovych kasaren,
kousek od Divize
Velitel byl Major Matula, kapitan (?) Kratky, starsina Kopecny
Ano souhlasim - super vzpominky!
 
Re: Re: Re: Lazaret
Libor | email | 7.5.2018 21:14 | id 128678 | nahlásit
Ano v tomto roce 1973 tam byl kapitán Král! Také jsem byl v PŠ!
Pamatujete si na záklaďáka Daňka, který postřílel záložáky u Bučovic?
 
Re: Re: Re: Re: Lazare
Vladislav | email | 7.8.2022 22:01 | id 166440 | nahlásit
Áno slúžil som v rybalkovych kasárňach vu-6179 v rokoch október 1971 až oktober1973 a pamätám si na tú udalosť .pozdravujem všetkých ktorý tam vtej dobe sluzili
 
Re: Re: Re: Lazaret
Ing. Josef Bez | email | 5.8.2020 09:21 | id 148552 | nahlásit
Sloužil jsem u spojovaciho praporu jako záklaďák v létech 1969-1970.
Mjr. Matula byl velitelem útvaru. Před ním pplk. Štajgr. Nepamatuji se jak se to psalo. Veltelem roty byl npor. Svárovsky, pak. npor. Králík a poté por. Vyhlídal. Říklalo se mu Žabák. Nebylo to nic urážejícího. Sám si tak říkal a používal to jako volací znak v osobním radiovém rovozu. Politruk byl mjr. Vondráček. Jeho synovec Ondríček odněkud ze Ždáru nad Sázavou tam jezdil jako řidič Gazu velitele útvaru.
Vzpomínám na záklaďáky. Byli tam - velietel dužstva des. Škultéty někde z Pováží, možná z Trenčínska, svob. Kočíšek z Tesly Pardubice. Byl tam velitel mého družstva svob. Dvořák. Velitele čety jsme měli čet. abs. Cvacha a nebo pod.. Místní záklaďáci byli Josef Svárovský. letecky modelář létacích modelů větroňů/A-1 a A-2/. S tím jsem kamarádil. Byl člemem městského UFOklubu. Tam byl vedoucím nějaký Vorel. Také tam byl místní záklaďák Sváťa Novák.
V kasárnách jsem kamarádil s Bilčíkem z Bratislavy
Další záklaďáci byli Simerský a další, Valášek a další.
Mohl by se někdo ozvat.
 
Re: Re: Re: Re: Lazaret
Daniel Říčan | email | 27.10.2024 15:16 | id 180400 | nahlásit
Dobrý den,
hledám spolužáka Jos. Svárovského, *cca 1950 který bydlel a chodil se mnou do školy 1956 - cca 1958 v Suchdole nad Odrou, pak se odstěhovali na Kroměřížsko. Vy nějakého Jos. Svárovského vzpomínáte. Mohl by to být on? Máte na něj kontakt? V Kroměříži žije jeho sestra Marie pod neznámým příjmením.
Budu vděčný za rychlou odpověď 777 348 231
 
Re: Re: Re: Lazaret
Peter kapitan | email | 4.10.2020 14:49 | id 149708 | nahlásit
Sluzil som v rybalkovych r.1980-81 ,velitel Neštický ,zast.-Janček bol som vodič dialkomeru,
 
Re: Re: Lazaret
1vektor | email | 28.3.2018 10:25 | id 127698 | nahlásit
jjj na foto 2 a 3 je lazaret vedle žižkaren, ulice z kpt. Jaroše a Purkynova
 
Re: Re: Lazaret
Sapon | email | 11.1.2021 08:11 | id 152511 | nahlásit
Přesně, sloužil jsem v Rybalkových u 6179 a na lazaret jsme chodili na služby u vchodu - naproti byla hospoda a to pivo, co tam měli na čepu se nedalo nalít ani do bot.
 
Re: Re: Re: Lazaret
Jaroslav Kuric | email | 4.2.2022 17:36 | id 162293 | nahlásit
Roky 1973-75. Nikto sa mi neozval Už rok hľadám kamarátov z utvaru 6179.
 
Re: Re: Re: Re: Lazaret
Vladislav stano | email | 7.8.2022 22:26 | id 166441 | nahlásit
Tiež som slúžil u 6179 v roku 71 az73 u veliteľa čaty kapitána Kovaza pozdravujem
 
Re: Re: Re: Re: Lazaret
Jan Líška | email | 22.11.2024 15:39 | id 180683 | nahlásit
Ja som slúžil roky1974 1976
 
Re: Re: Re: Re: Lazaret
Jan Líška | email | 22.11.2024 15:40 | id 180684 | nahlásit
Ja som slúžil roky1974 1976
 
Re: Re: Lazaret
Luděk | email | 25.1.2021 11:47 | id 152984 | nahlásit
Minimálně část fotek je z bývalé posadkove ošetrovny
 
Re: Lazaret
Sapon | email | 11.1.2021 10:39 | id 152518 | nahlásit
Foto č. 19 je lazaret. U té branky mám něco odstáto.
Lazaret
Miroslav Horák | email | 13.10.2017 12:46 | id 121551 | nahlásit
Tato fotografie nepatří k Rybalkovým kasárnám. Na obrázku je bývalá Posádková ošetřovna VÚ 7412.


Přidáváte nový komentář
plus okno minus
... lze napsat ještěznaků
Ochrana proti spamu. Napište číslo stodvacet:


   


  • hvězdičkou * jsou označena povinná pole
  • maximální délka textu komentáře je 2000 znaků
  • odřádkování textu komentáře (ENTER) zůstane zachováno
  • HTML tagy nebudou použity
  • WWW adresy budou automaticky převedeny na odkazy
  • reagovat lze pouze do 5 úrovně
  • vyhrazujeme si právo smazat nevhodné příspěvky

VÚ Kroměříž - Rybalkova kasárna

Okres: Kroměříž

GPS: 49°17'9.328"N, 17°23'23.477"E

Najít na mapě

Kasárna se nacházejí v jižní části města Kroměříž.

Historie těchto kasáren je relativně krátká. Jejich výstavba proběhla ke konci 2. svět. války, respektive po jejím skončení (o přesném roku se vedou spory). Svůj název dostaly po sovětském vojevůdci Pavlovi Semjonovičovi Rybalkovi. V té době zde sídlily převážně mechanizované pluky. Změna nastala na počátku 70. let, kdy zde byl dislokován 251. plp Kroměříž - VÚ 5100 (přečíslován na 45. plrp v podřízenosti 4. sPVO Stará Boleslav).
K 31.12.1999 byl tento útvar zrušen a na pár let zde byla dislokována 7. mechanizovaná brigáda pozemního vojska, která zde zůstala až do úplného konce kasáren v roce 2005.
Kasárna pak přešla do majetku města, která je postupně prodala a v současnosti se zde nachází nákupní centrum a plocha pro volnočasové aktivity.

Za více informací k těmto kasárnám předem děkujeme.

A2017-03-27 14:50:36 U2018-07-12 17:12:14 TG488