Objekty ČSLA

« Zpět | Jdi na seznam | Obnovit | Vaše komentáře (198)

(pro změnu obrázku můžete použít CTRL + šipky ↔ numerické klávesnice)
1 foto (J.Iliáš) z celkových 53

Foto 1
Letecký pohled na kasárenský komplex v Berouně. tento snímek je z roku 2003... (zdroj:mapy.cz)
Foto 1 Foto 2 Foto 3 Foto 4 Foto 5 Foto 6 Foto 7 Foto 8 Foto 9 Foto 10 Foto 11 Foto 12 Foto 13 Foto 14 Foto 15 Foto 16 Foto 17 Foto 18 Foto 19 Foto 20 Foto 21 Foto 22 Foto 23 Foto 24 Foto 25 Foto 26 Foto 27 Foto 28 Foto 29 Foto 30 Foto 31 Foto 32 Foto 33 Foto 34 Foto 35 Foto 36 Foto 37 Foto 38 Foto 39 Foto 40 Foto 41 Foto 42 Foto 43 Foto 44 Foto 45 Foto 46 Foto 47 Foto 48 Foto 49 Foto 50 Foto 51 Foto 52 Foto 53

Autor: J.Iliáš | Pořízeno: 2016 | Foto: 53 fotek



Vaše komentáře...
Přidat nový komentář...
Beroun 77-79
Míra Bouda 1977-79 | email | 2.6.2024 22:23 | id 178704 | nahlásit
Vojnu v Berouně jsem prožil v letech 77-79 mám hezké vzpomínky,byl jsem na 11 rotě jako st.řidič.S nrtm.Kuzmou jsem chodil hrát muziku, s klukama F.Zajíčkem,P.Mišenčíkem,L.Erbanem,L Hořením,K.Plíhalem a F.Horáčkem.jsme hrávali soutěže a akce vojákům.občas i ples.Byli to hezké časy.Rád bych se s klukama někdy sešel.
.
VÚ 1732
Václav Hyliš | email | 27.12.2023 18:57 | id 175986 | nahlásit
V roce 1977 jsem sloužil u 4. praporu jako absolvent. Často jsem chodil na službu do autoparku. Ráno jsem podával hlášení náčelníku štábu kpt. Rýcovi.
 
Re: VÚ 1732
Gabriela Pavličkova | email | 10.3.2024 17:08 | id 177478 | nahlásit
Môj už nebohý manžel slúžil v r 1975 -77 vu 1732 Beroun
VÚ 1732
Oto Tvrz | email | 12.5.2023 14:21 | id 172413 | nahlásit
Sloužil jsem od podzimu 1972-1974 v TOPce na spojdílně jako mechanik. Prvních půl roku jsem se školil ve VSSŠ Poprad. S velitelem roty npor. Fremlem jsem se stýkal pravidelně dál, poslední roky před jeho důchodem pracoval jako pplk. na KVS v Praze 10. Každý týden jsme u mne v práci spolu popili - lahev Vizognac brandy na osobu.
VÚ 2735
Jaroslav Suchý | email | 9.5.2023 03:18 | id 172384 | nahlásit
Sloužil jsem v Berouně v roce 1964 - 66 velitel útvaru ppl. Rys. První rok v PŠ - velitel kpt. Pieknik, druhý rok jako mechanik radiolokátoru SNAR - nadřízený kpt. Novotný, odborník a výborný chlap. Velitelem spojovací čety byl npr. Vintr, dotáhl to na generála a velitele spojovacího vojska.
Ozve se mi někdo se spolubojovníků?
 
Re: VÚ 2735
Libor Tomsa | email | 27.11.2023 16:08 | id 175384 | nahlásit
Jo, Vintr se stal pak generálem, a navíc to byl pořád skvělý fotbalista, v Král. Dvoře hrál divizi. Můj otec, mjr. Tomsa v Berouně sloužil, nevzpomínáte si na něho? V roce 1968 nesouhlasil se vstupem spojeneckých armád k nám, tak byl z armády a odevšad (např. VŠ, KSČ...) vyhozen. Pak byl po revoluci rehabilitován a nabídli mu možnost návratu, hodnost pplk.... ale to už otec dělal starostu v rodné vsi a říkal, že v 60 jde do armády jen blázen nebo zoufalec, co se jinak neuživí.... Spousta kluků říkala, že mjr. Franta Tomsa byl slušnej a férovej chlap...
Zdraví Libor Tomsa
 
Re: Re: VÚ 1732, 1967-69
Jaroslav Adamec | email | 7.9.2024 13:45 | id 179917 | nahlásit
Svatá pravda o mjr. Tomsovi. Vozil jsem pplk. Matoviče, velitele útvaru, skvělej chlap, nepustil rusáky do kasáren. S Tomsou jsme hráli hokej, fotbal, ještě mu asistoval Kamil Uhlíř, poručík. Bylo to v roce 67 - 69. Rád na ty roky vzpomínám. Po létech se nás pořád pár vojáků z roty RTZ scházíme v hotelu Český dvůr. Rád přijmu jakýkoliv kontakt a vzpomínky. Pokud by měl váš otec zájem, rádi ho uvidíme příští květen v Berouně.
Zdravím Vás, Jarda Adamec
 
1732
Vladimír Čížek | email | 9.9.2024 18:46 | id 179951 | nahlásit
Libore, Váš otec byl slušný důstojník. Sledoval jsem dění po příhodě v jídelně dne 21. srpna 1969. Přijela si pro něj eskorta, nesměl se setkat s vojáky, předat rotu. Zajímalo mě jak dopadl. Děkuji, že jste o něm napsal.
Štefan Kajan | email | 27.12.2022 11:04 | id 169325 | nahlásit
Bol som tu na PŠ-ke,máj r.1974.Nájde sa niekto,kto tam bol tiež?
kdo sloužil v době podzim 86 až podzim 88?
PAVEL BARAN | email | 5.9.2022 14:00 | id 166934 | nahlásit
Nazdar chlapi, najde se tu někdo, kdo sloužil v Berouně podzim 86 až podzim 88? nejlépe 32. rota 3. prapor. Ozvěte se, můj tel 602215585
 
Re: kdo sloužil v době podzim 86 až podzim 88?
Tomáš Rác | email | 29.1.2023 12:08 | id 170277 | nahlásit
Ahoj, sloužil jsem tam na 33. rotě od jara ´87 do podzimu ´88, prvních 7 měsíců jsem byl na Slovensku, pak mě převeleli do Berouna. Tvoje jméno si matně pamatuju, měli jsme roty na stejném patře.
VU 1732 rok 1961-1963 radiova rota Beroun
Milos Vrzal | email | 13.7.2022 22:39 | id 165871 | nahlásit
Sloužil jsem na 1.radiove rote v 1961-1963,velitel roty byl kpt.Kvarda,dojizdel z Prahy,vel.cety por.Paral,vel.praporu mjr.Simek a starsina roty rtm.Bocek. Se mnou sloužil Pepa Kovář z Moravy,Jirka Prokop,Pepa Krulis,Staněk,Budinsky z Prahy a Karel Výborný,na další si nevzpomínám.Zkuste se někdo ozvat,kdo máte stejne vzpomínky. S Pepou Kovářem jsme měli 2 VS Tatry se stanicemi SBDO. Díky kdo si vzpomenete za případné kontaktovani,je nám všem bohužel už přes 80.
 
Re: VU 1732 rok 1961-1963 radiova rota Beroun
Ivan Zelenák | email | 29.9.2022 17:06 | id 167350 | nahlásit
Nazdar Matuzaleme, konečne som narazil na takmer spoluvojaka. Ja som tam slúžil v rokoch 1960-62, ale žiaľ na Tebou spomínané mená si nepamätám. Mne velil kpt.Míra Diviš, Ja som bol ako mazák staršinom roty, veliteľmi čiat boli postupne por.Jan Koenigsmark, npor.Štumpa a por.Suchý. Vojna bola dobrá, hrali sme okresnú súťaz v basketbale a v roku 1961-62 som bol bubeníkom dixielandovej formácie, dostali sme sa s ňou dokonca až do krajského kola AST.. Dodnes udržiavam s rovesníkmi jediný kontakt-trombonista Jiří Malec, pôvodom z Kladenského dixielandu.Ešte si spomínam na lampasákov npor.Pikulíka,politruka mjr.Klečku, na meno veliteľa praporu si nepamätám, ale jeden čas tam bol mjr.Entlich.Vtedy sme si hovoril "Prežili sme Heydricha-oprežijem aj Entlicha!". Skús hodiť niečo do diskusie..Čaves!
Úmrtí
Olin | email | 12.6.2022 18:03 | id 165054 | nahlásit
Ve věku 80. let zemřel pplk. v.v. Dušan Kralovič, ZVT VÚ 9967 Beroun. Čest jeho památce, byl to slušný, poctivý a čestný muž.
kasarna
Jaroslav Basl | email | 13.4.2022 07:27 | id 163704 | nahlásit
ahoj slouzil jsem 83-84 mjr kocourek 4 prapor spojar
 
Re: kasarna
Ján Mrázek | email | 22.2.2023 01:39 | id 170947 | nahlásit
Ahoj, slúžil som VZS 1973-75 velitel praporu kpt. Kocourek môj velitel 10 roty bol Laco Kotlár, na ktorého hladáme kontakt. Slúžil tam ešte v roku 83-85?
Ďakujem za každú informáciu.
 
Re: Re: kasarna
Ján Kováč | email | 30.8.2023 11:34 | id 174127 | nahlásit
Ahoj.
Volali sme spolu ped hodinkou a nevedel som si spomenúť na meno .Volal sa Bořivoj Husák bol s tebou na KŽK.
Slúžil na 8 rote.Možno ti to pomôže pri hľadaní kontaktov.Inak ďakujem za číslo na Michala Hatalu
určite mu zavolám.
S pozdravom Jano
 
Re: Re: Re: kasarna
Ján Mrázek | email | 30.8.2023 23:16 | id 174137 | nahlásit
Tak to som rád, určite bude prekvapený. Škoda,že býva až na východe, lebo robíme stretko našej roty v Beroune a určite by bolo na čo spomínať.
Jano.
 
Re: Re: Re: kasarna
Ján Mrázek | 30.8.2023 23:22 | id 174138 | nahlásit
Dík aj za to meno z KŽK, ale neviem si ho teraz vybaviť...
 
Re: Re: Re: kasarna
Ján Mrázek | email | 30.8.2023 23:25 | id 174139 | nahlásit
Dík aj za to meno z KŽK, ale neviem si ho teraz vybaviť...
 
Re: kasarna
Luboš VELINSKÝ | 30.10.2024 18:53 | id 180445 | nahlásit
Ahoj, já sloužil jaro 81 - 83 na 31. rotě, 3. prapor - velitel mj. Kocourek, ale ten se nějak myslím v létě r. 1982 utopil, myslím v Bulharsku, po něm 3. praporu velel domnívám se původní "politruk" pplk. Kvasnička
69 ,71 3 prapor
Pavel Schindler | email | 6.2.2022 21:33 | id 162376 | nahlásit
Řidič
VÚ 1732 Beroun 1.spojovaci pluk HSSKOJ
Jiří Strejček | email | 28.12.2021 09:25 | id 161060 | nahlásit
1975-79 v těchto letech jsem sloužil u útvaru, jako technik ZAS, pod 1.praporem, kterému velel v té době mjr. Suchý Karel (kámo). Pluku v té době velel pplk. Votoček a krátce nato převzal velení mjr. Vinter Jan zv. Dlouhý Honza férový chlap, dotáhl to na generála.Dodnes vzpomínám na spolubojovniky od ZAS ( Sviták,Kleprlik,Vajo,Patloka, Vyšín, Hošek, Kukučka, Jahelka,Švec, Kvietok, Pyšný, Matějíček, Izaj , Gaplovský, Petříček.... bohužel již někteří nežijí. Nechodím na sociální sítě, ale jestli má někdo touhu zavzpomínal, může se ozvat prostřednictvím mailu jistr@centrum.cz
VU 1732
bukovský | email | 10.3.2021 20:57 | id 154630 | nahlásit
září 1967,z nádraží na véesce do kasáren a šest týdnů přijímač,děs běs zařazení na TOPku a pak už jen autopark,dílny,výcvik a podzim 1969 civil a jména? náčelník dlen prap.Žemlička,autonáčelník major Salaj,zástupce blb kapitán Beňo Ján,MTZ fronťák major Kljap,můj velitel roty major Kybal,staršina rotný Dobrohruška a velitel pluku pplk. Matovič frajer chlap co kasárna rusákům nevydal v srpnu 1968
 
Re: VU 1732
Ivan Klusáček | email | 19.3.2021 19:06 | id 154984 | nahlásit
Část roku 1970 jsem byl odvelen z třetího praporu na TOP.Velitel major Šmíd,zvaný koňská hlava?9.5.1970 čestná jednotka na berounský hřbitov.21 maníků,čestné salvy.
Beroun
Olejnik Jozef | email | 6.2.2021 18:41 | id 153463 | nahlásit
Pan Selnekovic Peter . Ak ano tak sme chvilu sluzili spolu. 75-77
 
Re: Beroun
Jozef Olejnik | email | 23.12.2021 15:48 | id 160865 | nahlásit
Pozdravujem pana Selnekovica Petra. Beroun 75-77 radiostanica 4 rota. Mohli sme spolu sluzit ?
 
Re: Beroun
Jozef Olejnik | email | 18.10.2022 16:08 | id 167802 | nahlásit
Ahoj. Pan Selnekovic Peter ozvi sa spolubojovnikovi.
Podzim 1986 - Podzim 1988, 3 prapor, 13 rota
Martin ZŰCKER | email | 3.11.2020 18:40 | id 150335 | nahlásit
Taky jsem sloužil v Berouně . Nebyla to špatná vojna. Nejvíce zážitků na ze cvičení, jse s námi nebyli lampasáci. Byla to legrace a strašný vegáč. Byl jsem jako řidič Zilu a zároveň jsem měl na starost elektrocentrály k napájení radiostanice. Velitel roty byl u nás npor.Cirok a zástupce velitele roty byl ppor.Sova. Velitel fangle byl tenkrát major. Červenka. ( vcelku dobrý chlapík) narozdíl od jeho zástupců Jména si už ale nepamatuji. Tak tímto zdravím všechny kluky co tam se mnou sloužili v těchto letech. Pokud si budou ještě pamatovat.
 
Re: Podzim 1986 - Podzim 1988, 3 prapor, 13 rota
ANTONÍN ŠIŠKA | email | 2.9.2021 17:24 | id 158649 | nahlásit
KLUCI JÁ JSEM MĚL TU ČEST SLOUŽIT POD VELENÍM ČESTMÍRA ČERVENKY NA VÝCVIKÁČI V LÉTECH 74-75,DĚLAL VELITELE ČETY TEHDY MĚL HODNOST PODPORUČÍK,BYL TO SKVĚLÉ CHLAP,KAMARÁDSKÝ A CHARAKTERNÍ VELITEL.POZDĚJI SE STAL VELITELEM PRAPORU CO VÍM OD VOJÁKŮ.
spolubojovníci
miroslav durkech | email | 25.10.2020 14:47 | id 150139 | nahlásit
zdravím všetkych byvalych berounakov touto cestou prosím o informacie z rokov 1982-1983 kedy som služil na 11, rote u por.Lukáša /velitelmi čiat bol rotm. Pisklák a nrms.Fias KAMARATI--ozvite sa
 
Re: spolubojovníci
Jaromír Mádlo | email | 22.12.2020 17:02 | id 151643 | nahlásit
Ahoj. Já sloužil 80-82, tak jsme se minuli. Z těch jmen si vzpomínám jen na nrms. Fiase. Ahoj Jarda z 32 roty 3 praporu.
 
Re: spolubojovníci
Pavol Šulik | email | 5.3.2021 17:59 | id 154430 | nahlásit
Ahojky. Ja som slúžil v Beroune 3/1983- príchod z PS ky Lipník n Becvou do 9/1984. Dobre i zle chvíle som prežil na 4. prápore kde boli noty a stavačí. Veliteľom roty napr. Baláž. Rád spomínam na cvičenia niekde pri Pisku a hlavne veľké cvičenie VZ Štít 1984 pri Melniku. Ak nikto spomína ozvite sa. Notaci i stačí.
 
Re: Re: spolubojovníci
Peter Šelian | email | 24.9.2022 20:27 | id 167224 | nahlásit

Palko robil si nám veliteľa družsva mne a Pepovi Sladkovi
ja som bol vodič.
 
Re: Re: spolubojovníci
Peter Šelian | email | 23.10.2022 11:55 | id 167869 | nahlásit
Paľko ozvy sa mi som vodič notu Peter Šelian
 
Re: spolubojovníci
martin | email | 20.1.2022 18:31 | id 161794 | nahlásit
Poznal som por. Lukáša aj Fiasa tak isto aj Piskláka.
Bol som tam len o rok neskôr ob deň služba , lietačka, ale pretože bolo veľa domácich bolo fajn ,mal som však nevýhodu bol som čobol a a ešte k tomu abso. Ale výklep som dostal, a hrávali sme oko až do rána. A hlavne aj fotbal na buzeráku, ale teraz je tam parkovisko. Ostalo len to pekné, s kamarátom Janoťákom sme učili tancovať čaču na pegine bo sa blížila stužková, Hromadné priepustky a mali vodiči radosť a ešte si aj zatancovali.
dotaz na p.Matějku
Jaroslav Lidinský | email | 5.6.2020 17:33 | id 147258 | nahlásit
p.Matějko, nevíte prosím co se nachází na bývalém 4.prapopru dálkových spojů. Já jsem odtud odcházel v září 1975. Vy se zmiňujete o budově 4.praporu ,kde se nachází knihovna. Na této budově byl za mne tuším 2.prapor a4. prapor byl hned vedle posádkové věznice,kde velel tehdá kpt.Jaroslav Kocourek . politrukem byl kpt.Mikuš, velitelem roty npor.Vlado Kotlár, technikem našeho 4.praporu npor.Ing. Kropáč. Já sloužil na 10.rotě v 1.poschodí této budovy. V nejvyšším patře nyla 8.roda, v přízemí 9.rota. Na 8.rotě byl velitelem por. Kozler, pozdější generál.
V našem ročníku byli: Hejna,Tábor, Cach, Lelovský, Vondráček,Jablonovský, Domonkos a Já.
 
Re: dotaz na p.Matějku
Berouňák | email | 5.6.2020 19:01 | id 147261 | nahlásit
V 80. letech byl u hlavní brány 4. pr (dnes knihovna), vedle něj 2. pr (dnes prázdný), v "nových kasárnách" za lávkou byl 1. pr (sociální byty) a naproti přes nástupiště byl 3. pr (sociální byty).
Ze štábu je gymnázium, z ošetřovny lékařský dům, z RTZ je kavárna charity, místo autoparku jsou bytové domy.
 
Re: Re: dotaz na p.Matějku
jaroslav gajdoš | email | 13.8.2020 13:04 | id 148699 | nahlásit
Sloužil jsem jaro 87-89 +5dní navíc :-).Na druhém praporu jsem prodělal přijímač pod velením por.Sania byl to slovák.Potom 2prapor 21 rota jako zařazení jako "šakal" V3S plná špulek s kabelama.Druhý rok převelen na 1prapor myslím 13 rota a tam mi začal veget na útvarové truhlárně takže VSB.
 
Re: p.Lidinský
Ján Mrázek | email | 11.1.2021 11:26 | id 152521 | nahlásit
Zdravím ťa Jaroslave Lidinský. Slúžili sme spolu na 10. rote. Ja som odchádzal do vytúženého civilu o pol roka skôr. S Pavlom Vondráčkom sme jazdili na súprave RDM12. Obsluhoval to Domonkoš a myslím že s tebou.
Prepáč, už sú to nejaké roky a preto posielam aj súbor fotiek z vojenčiny, kde sa určite niektorí z desiatej roty spoznáme. Prajem všetkým členom tohoto vojenského fanklubu pohodový Nový rok 2021 a hlavne dobré zdravie.
Ján Mrázek
 
Re: Re: p.Lidinský
Jaroslav Lidinský | email | 9.2.2021 16:09 | id 153583 | nahlásit
Ahoj Jáne, zdravím Tě po tolika létech. Moji mailovou
adresu vidíš. Moje č. mobilu je 728417444, před něj předvolba do ČR.Ahoj a ozvi se třeba jeom na mail. Ahoj Jarda
 
Re: Re: p.Lidinský
Ján Kováč | email | 31.1.2023 00:09 | id 170369 | nahlásit
Zdravím .Bol som na 8 rote tiež som bol veliteľ RDM 12 museli sme byť na výcvikáči v jednej cimre. Som z Bratislavy.
Historie kasáren v Berouně
Major | email | 10.4.2020 10:04 | id 145853 | nahlásit
Videoprojekce historie kasáren:
https://www.youtube.com/watc…
Kasárna Beroun dnes
Major | email | 17.1.2020 20:06 | id 143780 | nahlásit
Stará kasárna - budova štábu je renovovaná a je tam gymnázium. Z ošetřovny je "lékařský dům" s několika ordinacemi soukromých lékařů. Místo RTZ je kavárna spravovaná nějakou charitou, na bývalém 4. praporu je Městská knihovna. Co tam ještě je ani nevím.
Nová kasárna - místo autoparku tam stojí několik nových bytových domů s desítkami bytů. Budovy 1. a 3. praporu jsou kompletně opravené a jsou v nich pěkné sociální byty.
Na Veselé už vojáci nic nemají, vše se zbouralo a je tam golfofé hřiště pro snoby. Stejně tak "muničák" už neexistuje.
Berounská kasárna nepotkal osud většiny bývalých kasáren (díky MěÚ Beroun), ze kterých se staly ruiny ke zbourání.
Sloužil jsem na štábu 59. spojovací brigády dálkových spojů (VÚ 9967 Beroun) v letech 1983 až 1990.
E-mail: o-lin@seznam.cz
 
Re: Kasárna Beroun dnes
Hadaš vladimír | email | 20.4.2020 22:50 | id 146142 | nahlásit
dobry den,slouzil jsem na 32 rote jako řidič pojizdne dilny a elekto dilny.letos jsem se byl v kasarnach podivat z nostalgie .Prasecak byl podle vseho na vesele ale už si nepamatuji kde byl muničak .strelnice podle všeho jedina funguje ?
 
Re: Re: Kasárna Beroun dnes
Major | email | 21.4.2020 14:28 | id 146159 | nahlásit
Tehdy nově postavený moderní prasečák i s odchovnou selat už neexistuje. Muničák byl na st. silnici do Kladna, v těch serpentinách v pravo. Střelnice už také není.
 
Re: Re: Re: Kasárna Beroun dnes
Major | email | 21.4.2020 14:34 | id 146161 | nahlásit
Tak jsem se zmýlil, omlouvám se. Podíval jsem se na mapu a střelnice stále funguje. Když jsem tam byl před lety naposledy, vypadala jako nepoužívaná. Asi ji někdo obnovil a zrenovoval.
 
Re: Re: Re: Kasárna Beroun dnes
jaroslav gajdoš | email | 13.8.2020 12:51 | id 148698 | nahlásit
Muničák byl říkalo se tam ve Lhotce
 
Re: Re: Kasárna Beroun dnes
zdenek chromík | 9.5.2020 01:02 | id 146593 | nahlásit
ahoj
sloužil jsem 1983-1985 jako kuchař
 
Re: Re: Re: Kasárna Beroun dnes
Hadaš vladimír | 18.7.2020 22:04 | id 148234 | nahlásit
zdenku tabe si pamatuji byli jsme na stejně četě nosil jsi nam řizky
 
Re: Kasárna Beroun dnes
edo sopko | email | 9.5.2020 19:57 | id 146608 | nahlásit
ahoj sluzil som v kasarnach ked sa natacal tankovy prapor bol som spravca hornej kuchyne ked ten film tocili bonton bol toprvy komercnny film a chodili sme vedla do krcmy volala sa u ediho nosili sme mu tam nejake skopovy a tak parili sme zelenou a pivo a hrai na klavir pak herci odesli a take ja zijem v presove ale nikdy nezapomenu na dva a pol roka nadherneho predrevolucneho zivota a ak si ma pametas mali sme kapelu a hral som s marcelom vacinkom dnes uz bohuzel nebohym mam aj nejake ciernobiele foto cao edo 0949 633 477 je to slovensko dufam ze dame rec
 
Re: Kasárna Beroun dnes
Jaromír Mádlo | email | 22.12.2020 16:58 | id 151642 | nahlásit
Zdravím vás. Já sloužil v Berouně září 80 až září 82. Minuli jsme se ale jsme z jednoho hnízda. Jaromír Mádlo
 
Re: Re: Kasárna Beroun dnes
Vladimír Pařil | email | 4.2.2021 23:45 | id 153392 | nahlásit
Já sloužil v Berouně od 1.září 1980 do 20.ledna 1981, kdy jsem byl převelen do VSSŠ Poprad. Velitelem našeho praporu v Berouně byl Krejčí (myslím že kapitán), dále tam byl nějaký mladý lampasák Strnad, taky komický nadrotmistr Kuzma. Velitel naší roty se jmenoval Šír; já fungoval u roty coby staršina neboli výkonný praporčík, výkoňák. Taky si pamatuju vrchního politruka - majora Dražana; ten byl myslím zároveň jinak i předsedou berounského rybářského spolku (?).
 
Re: Re: Re: Kasárna Beroun dnes
Míra | email | 2.6.2024 21:47 | id 178700 | nahlásit
Také jsem sloužil v Berouně u Vú 1732 byl jsem jako st. řidič na 11rotě a s nrtm Kuzmou jsem chodíval hrát muziku (saxík) psal se rok 1977-79 dále jsme měli s klukama F.Zajíčkem,P.Mišenčík,L.Erban,K.Plíhal hudební skupinu NOVUS.hrávali jsme různé soutěže a akce .
Beroun
Olejnik Jozef | email | 4.1.2020 20:06 | id 143397 | nahlásit
Pozdravujem vsetkych kto si spomenie na mna . Bol som tam v r.1975 1977. 4 rota predtym pol roka 9 rota.
Vianočný a novoročný vinš
Ivan Zelenák | email | 23.12.2019 19:13 | id 142927 | nahlásit
Všetkým, ktorí slúžili vo VÚ 1732 a 9967 Beroun, prajem pokojné vianoce a zdravý, šťastný a úspešný rok 2020.Držte sa a píšte......
roky 82 - 90
M.Olšiak | 5.8.2019 12:40 | id 139853 | nahlásit
někdo z pamětníků z 3.praporu VU9967 z let 82-90 ? ;-)
 
Re: roky 82 - 90
B.Václavek | 9.3.2020 13:39 | id 145066 | nahlásit
3.prapor 32 rota (hulišáci)
Březen 81-83 starší řidič not psu70😀
Pamatuju si tě
 
Re: Re: roky 82 - 90
Jaromír Mádlo | email | 22.12.2020 16:54 | id 151641 | nahlásit
Ahoj. Já byl na 32 rotě rok 80-82. Vlastně to bylo jinak narukoval jsem září 80 a byl půl roku na PŠ na druhém praporu a pak nás převeleli na 3 prapor. Byl jsem na RDM12 u Jožo Arvaje. Snad jsem to jméno napsal dobře. Je to už 38 let. Nevzpominas si? Tvoje jméno si sice nevybavuji ale možná ty moje a nebo si vzpomeneš na Arvaje. Byla to známá figura. Měj se fajn. Jarda Mádlo
 
Re: Re: Re: roky 82 - 90
Dezider | email | 17.4.2021 17:41 | id 155981 | nahlásit
Ahoj.Končil som na 3.prapore 32 rote na jar 1981.Veliteľ roty bol npor.Hegedűs. Poznal som Joža Arvaja oficiálne /Árvai/,bol to Maďar od Košíc fajn chlapík.Ja som bol starší, ja suprák on bol mazák. Prečo bola známa figura?
 
Re: roky 82 - 90
Hadaš vladimír | email | 20.4.2020 22:38 | id 146141 | nahlásit
slouzil jsem tam 83-85 na 32 rote jako řidič pojizdne dilny
 
Re: roky 82 - 84
Petr Klein | email | 19.9.2020 07:46 | id 149384 | nahlásit
Ahoj. Měl jsem not psu 70. Sloužil jsem Jarda kebrle Miloš Koucky lubos chlebik atd. Velitel praporu Matejka. Super roky s klukama. Dodnes se navstevujem. Rikali nam sako. Sací komando když jsme sli na vycházky. Ještě máš toho dzinovy velorex. Máš se fajn?
 
R.85-86 řičič 32 rota
Ivo Benedikt | email | 9.1.2021 16:24 | id 152437 | nahlásit
Velitel roty npor.Gejza Csafik .Náčelník jméno si nepamatuji ale říkali mu goro blafkal ale nekousal
 
Re: roky 82 - 90
Ivo Benedikt | email | 24.1.2021 10:35 | id 152950 | nahlásit
85 -86 starší řidič první čety pamatuji si Vás
 
Re: Re: roky 84 - 86
M. Chládek | email | 10.8.2021 12:14 | id 158199 | nahlásit
stanice RDM 12 a hospoda u Zelených
 
Re: roky 82 - 90
M. Chládek | email | 10.8.2021 12:09 | id 158198 | nahlásit
čau Milánku. Jak žiješ. Rakovník
 
Re: roky 84-86 podzim +32 k tomu
Karel Konvalinka | email | 15.1.2023 23:04 | id 169953 | nahlásit
33.rota. První půlrok Lipník,pak asi sedm nebo osm měsíců jako výkoňák v Táboře na odvelu,zbytek v Berouně. Velitel kpt. Kopecký,celkem fajn chlap.
 
Re: Re: roky 84-86 podzim +32 k tomu
Karel Konvalinka | email | 18.1.2023 21:33 | id 170011 | nahlásit
Omluva,ne Kopecký, ale Korecký
 
Re: roky 82 - 90
Luboš VELINSKÝ | email | 30.10.2024 19:02 | id 180446 | nahlásit
Ahoj, já 31. rota jaro 81 - 83, Tys byl tzv. "pošťák", s přezdívkou "Buližon", myslím někde od Rakovníka, ne?
VU 1732
Jan Šlápota | email | 24.7.2019 22:11 | id 139593 | nahlásit
Kdo složil u spojařů SRVD v letech 1963-65 První ročník kpt.Strada nebo tak nějak a druhý rok por.Dušan Kralovič ozvěte se.
 
Re: VU 1732
Denisa | email | 8.8.2019 00:31 | id 139908 | nahlásit
Poznali ste ing Milana Matovica veliteľ armády? Prosím Ďakujem
 
Re: Re: VU 1732
Honza | 7.8.2020 23:08 | id 148611 | nahlásit
Pan Katovic byl v té době plukovník a byl to elegán pravý frajer osobně jsem s ním do styku nepriisel
 
Re: Re: VU 1732
bukovský | email | 10.3.2021 20:08 | id 154628 | nahlásit
pplk. ing Milan Matovič,černovlasý středně velký,podsaditý náš velitel pluku,zemřel 10.4.2015 s hodnosti plukovník,je pochovaný v Bratislavě Slavičí údolí,v letech 1967 - 1969 ho vozil Jarda Adamec z RTZ červeným Moskvičem já sloužil na TOPce
 
Re: Re: VU 1732
bukovský | email | 10.3.2021 20:44 | id 154629 | nahlásit
pplk. ing Milan Matovič,černovlasý středně velký,podsaditý náš velitel pluku,zemřel 10.4.2015 s hodnosti plukovník,je pochovaný v Bratislavě Slavičí údolí,v letech 1967 - 1969 ho vozil Jarda Adamec z RTZ červeným Moskvičem já sloužil na TOPce
 
Re: Re: VU 1732
Bukovský | email | 2.10.2023 21:34 | id 174591 | nahlásit
podplukovník ing. Milan Matovič, černovlasý podsaditý můj velitel pluku vú 1732 v Berouně,sešel jsem se s jeho řidičem, který ho v letech 1967 až 69 kdy jsme šli do civilu ale Jarda sloužil na \RTZ a já na TOP, pamatuji si na jeho červený Moskvič 412
 
Re: Re: VU 1732
Jaroslav Adamec | email | 7.9.2024 14:02 | id 179919 | nahlásit
Plk. Matoviče jsem vozil dva roky 1967-67. Rád sdělím nějaké vzpomínky na skvělého člověka a jeho rodinu.
 
Re: VU 1732
Ivan Zelenák | email | 16.11.2019 16:51 | id 141885 | nahlásit
Honzo, nemohol si slúžiť o tri roky skôr? Mal by som si s kým pokecať. Takto som na stránke sám ako kôl v plote.Ale aj tak to máme časove k sebe najbližšie.
 
Re: Re: VU 1732
Jan Šlápota | email | 1.12.2019 21:50 | id 142294 | nahlásit
Ivane bohužel to nešlo byl jsem v tu dobu ještě moc mladý.Ale jinak jsem byl dálnopisec a radista na R118.Vojna byla docela dobrá jenom v první ročníku jsme měli velitele družstva nějakého Matějku byl to takový prcek který si svoji velikost kompenzoval buzerací a přeji Ti pěkné vánoce a hodně zdraví to je v našem věku to nejduležitější tak se opatruj.
 
Re: Re: Re: VU 1732
Ivan Zelenák | email | 3.12.2019 02:23 | id 142318 | nahlásit
Díky, že ses ozval! Ja som bol tiež rádiodiaĺnopisec, najprv sme mali ZILa alebo to bol ZIS a potom aj R118 na V3S-ke ale aj čosi na T805. Spomienky na tie časy mám matnejšie, lebo druhým rokom som už bol staršinom roty na PŠ-ke a z praxe som vyšiel. Na Beroun spomínam v dobrom v duchu pravidla, že na zlé sa zabúda. Hral som okresnú súťaž v basketbale a bol som bubeníkom najprv v šumařskej a neskôr dixielandovej formácii, takže vojna utíkala. Tankový prapor si pozriem pokaždé keď je šanca, nostalgia je potvora. Aj ja Ti prajem pekné a pokojné vianoce, pevné zdravie a šťastný nový rok 2020. Maj sa fajn!
 
Re: Re: Re: VU 1732
Zdeněk Bambousej | email | 21.12.2019 12:35 | id 142793 | nahlásit
Přátelé, sloužil jsem zde jako velitel RDS R118 BM v létech 1972 - 1974. Velitel pluku pplk. Votoček, ZVV pplk. Vonrák, vel.praporu mjr. Suchý, velitel roty npr. Helebrant. To je paměť, co? A morseovku si taky ještě pamatuju...
 
Re: Re: Re: Re: VU 1732 + 9420 ...
Karel H. | email | 21.1.2020 21:23 | id 143888 | nahlásit
... npor. Helebranta - velitele PŠ, dobře pamatuju. Beroun - půl roku PŠ potom návrat na 9420 Kladno a později Bělá nad Radbuzou - Pleš. Na Pleši prdel, ppor Dobrovič - politruk - vůl jak Brno, velitel roty kpt. Šnajdr - velím si sám ... po šichtě lampasáci odjížděli do Domažlic, takže po večerech klid... R-118 a radiomatérský pásma... :)
 
Re: Re: Re: Re: VU 1732
Selnekovič | 28.1.2021 19:36 | id 153112 | nahlásit
Bol si pekný hajzel keď si bol ožratý
 
Re: Re: Re: Re: VU 1732
ANTONÍN ŠIŠKA | email | 22.8.2021 15:45 | id 158422 | nahlásit
AHOJ ZDEŇKU,VÝŠE JMENOVANÉ DŮSTOJNÍKY SI PAMATUJU,OVŠEM NPOR.HELEBRANT TO BYL OPRAVDU KÁDR NA NEKONEČNOU,BUZEROVAL NÁS NESKUTEČNÝM ZPŮSOBEM!!TAKÉ JMÉNO MJR.SUCHÝ MI UTKVĚLO V PAMĚTI AČKOLI SU Z VOJNY UŽ TÉMĚŘ 45 ROKŮ,ALE TAKÉ VELITELE OŠETŘOVNY MJR.ŠMÍDA SI PAMATUJU.
 
Re: Re: Re: Re: Re: VU 1732
Jiří Svoboda | email | 6.3.2022 19:57 | id 163075 | nahlásit
Nazdar Tondo tebe si pamatuju, Sloužil jsem na 8 rotě. Dotaz- ještě se ti líbí Jitka Zelenková.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: VU 1732
Jiří Svoboda | email | 6.3.2022 19:54 | id 163074 | nahlásit
Sloužil jsem zde v r.1974-1975(75-76 Příbrami). Npr. Helebranta velitele přijímače si pamatuji, byl to pěkný KRETÉN.
1982-84 21. rota
Laďa Tománek | 12.6.2019 16:37 | id 138600 | nahlásit
Ahoj spolubojovníci, hledám kamarády z 21. roty, nemám žádné adresy a už si vás nepamatuju. Hledám i kamaráda, kterému jsem říkal Míšo a byl ze Zlatých Hor. Ozvěte se mi. Díky.
3 spojovací rota
Jaroslav | email | 5.5.2019 21:55 | id 137779 | nahlásit
Velitel roty NPR.Kralovic.Sliusnej chlap a voják.Kocourka jsem zažil Poslední měsíc vojny.Stesti,že jsme končili.Byl to kokot.Grulicha,Kenigsmarka, Páru,Kroupou,Škácha a dál.Rok 1968_1970.Jo a zpočátku vojny jsme měli hospodu přímo v kasarnach_Armu.To se potom zrušilo.Ale konec vojny byl velmi šťastný den.Jaroslav. Jo a moji mazací Křišik,Mužík.
 
Re: 3 spojovací rota
Ivan Zelenák | email | 8.5.2019 08:13 | id 137829 | nahlásit
Jaroslave, ak bol ten Koenigsmark Jan, v akej funkcii bol za Tvojich čias. A Grulich? Ja som ich zažil obidvoch/196O-62/. Prvý bol poručík a veliteľ čaty na RTZ, druhý krátko veliteľ praporu. Za mojich čias Arma v kasárňach fungovala na plné pecky. Díky za odpoveď!
 
Re: Re: 3 spojovací rota
Zdenek Bambousek | email | 21.12.2019 12:41 | id 142794 | nahlásit
Mjr. Koenigsmark byl velitelem praporu technických služeb, mjr. Grulich měl funkci ve štábu pluku (1972-74).
 
Re: Re: 3 spojovací rota
Ivan Klusáček | email | 11.4.2021 10:45 | id 155763 | nahlásit
Arma jako hospoda ve starých kasárnách fungovala do vánoc 1969.
 
Re: Re: 3 spojovací rota
Robert | email | 27.12.2022 00:11 | id 169315 | nahlásit
Za mě už byl mjr. Koenigsmark zástupcem velitele praporu mjr. Císaře . Koenigsmark byl bezkonkurenčně nejlepší chlap z celý 1906 - spousty nás z RTTZ zachránil před basou . Největší peklo byl Mjr. Káňa , kapitán Hazuka , mjr "Vimpy" Klátil a podporučik- prvotřídní opilec Janovec . Opilců tam bylo hafo - několik se jich zabilo , když jeli z kasina po pijatice domů autem bylo to v Terezíně na hlavní cestě na Prahu - nabořili do autobusu . Byli jsme bez velitele kpt. Vaňaty a další roty taky .
 
Re: 3 spojovací rota
ava | email | 2.3.2021 17:42 | id 154337 | nahlásit
slouzil,jsem na sud v roce 1969-1971,velitel roty Lunak.velitel prap.Simek,muj maza Dobrohruska,
 
Re: Re: 3 spojovací rota
olda bukovský | email | 25.5.2021 00:16 | id 156839 | nahlásit
nevím jestli to je jen shoda jmen ale Dobrohruška byl na naší rotě TOP jako staršina s hodností četař z povolání a teprve začátkem roku 1969 dostal rotného
 
Re: 4 prapor 10 rota
stefan michlo | 20.11.2021 16:16 | id 159889 | nahlásit
bol som tam jar 1970 až jar 1972 vel roty por. handiťr vel.prap. maj.grulich,nač.štabu kap.kralovič,politruk zubík, bol tam jaroslav potužník,a mužík bol rotným sklladnikom,joyef lednickí,joyef marsalek,peter kolník,ladislav kuriš,martin sabaka.lada ourada,por.ladislav janiček,a na1 prap.por leštan,a voj. jan čomor všetko velmi dobrá partia,bolo tam veselo rád spomínam v dobrom,navšetkich spomínam v dobrom kto ma poyná môže yavolať 00421905279538,dakujem,michlo.
 
Re: 4 prapor 10 rota
stefan michlo | 20.11.2021 16:17 | id 159890 | nahlásit
bol som tam jar 1970 až jar 1972 vel roty por. handiťr vel.prap. maj.grulich,nač.štabu kap.kralovič,politruk zubík, bol tam jaroslav potužník,a mužík bol rotným sklladnikom,joyef lednickí,joyef marsalek,peter kolník,ladislav kuriš,martin sabaka.lada ourada,por.ladislav janiček,a na1 prap.por leštan,a voj. jan čomor všetko velmi dobrá partia,bolo tam veselo rád spomínam v dobrom,navšetkich spomínam v dobrom kto ma poyná môže yavolať 00421905279538,dakujem,michlo.
 
Re: 4 prapor 10 rota
stefan michlo | 20.11.2021 16:21 | id 159891 | nahlásit
bol som tam jar 1970 až jar 1972 vel roty por. handir vel.prap. maj.grulich,nač.štabu kap.kralovič,politruk zubík, bol tam jaroslav potužník,a mužík bol rotným sklladnikom,jozef lednickí,jozef marsalek,peter kolník,ladislav kuriš,martin sabaka.lada ourada,por.ladislav janiček,a na1 prap.por leštan,a voj. jan čomor všetko velmi dobrá partia,bolo tam veselo rád spomínam v dobrom,navšetkich spomínam v dobrom kto ma pozná môže zavolať 00421905279538,dakujem,michlo.
 
Re: 3 spojovací rota
Jaroslav soukup | email | 22.12.2022 23:14 | id 169130 | nahlásit
Přesně.
 
Re: 3 spojovací rota
Jaroslav soukup | email | 22.12.2022 23:14 | id 169131 | nahlásit
Přesně.
VNS
Ivan Zelenák | email | 21.4.2019 07:54 | id 137422 | nahlásit
Všetkým, ktorí slúžili vo VÚ 1732 a 9967 a ešte stále sú nažive, prajem veselé Veľkonočné sviatky bez pondelkových bolestí hlavy a pevné zdravie do budúcna!
Ivan Zelenák/1960-62/
1990-92
Ľubomír Rudy | email | 19.3.2019 19:27 | id 136666 | nahlásit
Rok 90-91 21rota natacali sme Tankovy prapor Ozve sa niekto....?
 
Re: 1990-92
edo | 9.5.2020 20:22 | id 146609 | nahlásit
bol som pri tom ako spravca kuchine musis si ma pametat saleny vychodnar ktory mal aj kapelu skusaly sme oproti buzeraku v tych malych garazach
 
Re: Re: 1990-92
FS | email | 8.1.2021 21:52 | id 152417 | nahlásit
Kapelu si pamätám, natáčanie Tankového práporu tiež, ale mená si nepamätám už žiadne, bol som tam krátko na ROTke.
 
Re: Re: Re: 1990-92
Juraj Uhrin | email | 28.1.2021 10:15 | id 153095 | nahlásit
Zdravim vas chalani sluzil som v Beroune presne v tomto obdoby 1990-92, 12 rota vodic zdrojoveho vozu elektrocentraly,Bol som aj instruktor KZK velitel drustva v primaci.Uz dlhsiu dobu sa pokusam dostat k mennemu zoznamu chalanou ktori tam v tom obdoby sluzili.Neviem ci si dobre pametam ale zopar mien mam v pameti: Velitel utvaru bol v tej dobe plk.TUMA,velitel 1 praporu bol maajor Cervenka,Na natacanie Tankoveho Praporu si spominam bol som aj v komparze.
Sluzba v roku 1985 - 87
Vladislav Seman | email | 25.2.2019 15:22 | id 136121 | nahlásit
Kto sluzil v Berounr rokoch 85-87. Velitel bol Hrabovsky z Kosic a ja som bol velitel 1. drustva a ZVC. Ked sa pametate dajte echo.
1.spojovací pluk Beroun 1968 - 69
vlastimil dokoupil | email | 1.12.2018 17:58 | id 133356 | nahlásit
byl jsem na RTZ, jezdili jsme na statek, plk Vodička tam měl rabník, králíky slepice a prasata. vel.tam byl voj.Faltus, Já jsem sloužil na štábu jako písař u mjr. Pejčocha
ozve se někdo?
 
Re: 1.spojovací pluk Beroun 1968 - 69
Ivan Zelenák | email | 5.12.2018 08:34 | id 133453 | nahlásit
Zdarec pamätník! Ja som tam slúžil v rokoch 1960-62 a vtedy ešte len na kpt. Pejčocha si pamätám tak, že vo funkcii DVT ma chytil na bráne, keď som o 5 minút pretiahol vychádzku. Boli sme na tancovačke v Kralováku a zle som odhadol čas, napriek "zrýchlenému presunu". Bol som vtedy už staršina roty a akosi sa mi to prepieklo, o čo sa zaslúžil zástupca veliteľa roty npor. Štumpa.Myslím si, že Ty aj ja sme napriek vekovému rozdielu mali veľa spoločných veliteľov. Napr. aj por. Suchý bol na našej rádiovej rote veliteľom čaty, spolu s por. Koenigsmarkom.Tak zatím!
Joo vojna. Beroun nástup v 1988
Jiri Sykora | email | 13.11.2018 19:07 | id 133002 | nahlásit
OPRAVA : Nadporučík Hadacek . Já byl správce věznice vyvadec vězňů a řidič.
Joo vojna. Beroun nástup v 1988
Jiří sykora | email | 13.11.2018 18:59 | id 133001 | nahlásit
Byl jsem na 21 rotě s Michalem Svarovskym, Tomáš Soukup, velitele roty nadporučík Nadávek velitele svazku myslím podplukovník Durina.muj tel 603931807 když bude někdo chtít se ozvat rád pokecám.
Sluzil niekto 86/88
Norbert Mallo | email | 21.7.2018 21:01 | id 130492 | nahlásit
Ja som sluzil uz ked tam bol VU 9967 Jesen 86 az 88 je tu niekto kto sluzil v tom obdoby na druhom prapore a 22rote ja som tam bol prvy rok na NOTE a potom asi 2 mesiace na RDM12 a potom az do konca na RDM6 na ZIL 141 ale najkrajsie spomienky na kopec VESELA alebo na cvicenia DOUPOV 88.kde sme zabezpecovali spojenie medzi jednotkami a hlavnym generalnym stabom boli to moje najkrajsie dva roky na zazitky z vojny a ak niekdo pozna LUBOSA URIKA z Karlovych Varov alebo aj Dusana Blazeka az Prahy a mate na nich aj kontakt pomozte nam sa spolu spojit dakujem kazdemu
 
Re: Sluzil niekto 86/88
Norbert Mallo | email | 21.7.2018 21:04 | id 130493 | nahlásit
A velitel roty bol kapitan Krajci a caty por.Hadacek a politruk praporu druheho nadpor.Olejnicek
 
Re: Sluzil niekto 86/88
Ivan Zelenák | email | 26.7.2018 08:14 | id 130594 | nahlásit
História sa opakuje ako móda. Ja som tam bol na cvičení v roku 1961, ako vojak berounského útvaru 1732/D a zabezpečovali sme spojenie pre velenie 1.armády, ktorá mala vtedy sídlo v Príbrami.
Rok 1996-1997
Havlík Aleš | email | 6.6.2018 22:50 | id 129386 | nahlásit
Taky jsem tam sloužil 96 97 to byly zlaté časy
Pn
Milos | email | 4.6.2018 16:04 | id 129311 | nahlásit
Puncove rezy
vojna Beroun
Jozef Hrušovský | email | 7.5.2018 21:03 | id 128677 | nahlásit
Prajem všetjým spojárom pekný večer. Tiež som slúžil
u VU 1732 v r. 79-81. Prvá rota prvý prapor, velitel kámo - Suchý, zástupca Lešťan - nepochopená osobnosť......
Ak ste v uvedenom období slúžili ohláste sda
 
Re: vojna Beroun
Ivan Zelenák | email | 8.5.2018 08:07 | id 128687 | nahlásit
Slúžil som tam v rokoch 1960-62. Veliteľom čaty bol poručík Suchý, krstné si už nepamätám, ale bol to vtedy mladý človek, vysoký štíhly blondiak s okuliarmi, typický nemecký dôstojník. Mohol to byť on?Ďakujem Ti za odpoveď.
 
Re: Re: vojna Beroun
Jozef Hrušovský | email | 12.5.2018 13:35 | id 128760 | nahlásit
Pravdepodobne to je asi on. Volal sa myslím Karol,
ruky mával za chrbátom a a pohupoval sa na špičkách.
Prezývku mal orel.
jh
 
Re: Re: Re: vojna Beroun
Ivan Zelenák | email | 14.5.2018 00:13 | id 128799 | nahlásit
Môže byť, tie ruky za chrbtom a pohupovanie sedí. Tú prezývku vtedy ešte nemal, bol príliš čerstvý dôstojník, ešte nebol zabehaný.Vďaka!
 
Re: Re: Re: Re: vojna Beroun
Zdenek Bambousek | email | 21.12.2019 12:46 | id 142795 | nahlásit
Já jsem ho zažil jako velitele praporu mjr Suchý v r.1972-74. Dle popisu je to přesně on!
 
Re:vojna plzen bory
Josef Václavík | email | 26.11.2018 18:10 | id 133255 | nahlásit
služil jsem u vu 1732 v r. 79-81 jako skladník 1.roty a vel. roty byl por. hejl
 
Re: Re:vojna plzen bory
Jozef Hrušovský | email | 20.1.2019 19:53 | id 135044 | nahlásit
Ahoj Jozef, určite si na mňa spomenieš,tiež som bol v tom období na 1 rote. Pochádzaš tuším z Halenkova u Vsetína a hráš harmoniku. Já so z Trenčína.
 
Re: Re: Re:vojna plzen bory
Josef Václavík | email | 10.4.2019 17:55 | id 137183 | nahlásit
ahoj jozef,já si na tebe velice dobře vzpomínám.Nevím proč, ale ty si mě z vašeho ročníku utkvěl v paměti.ještě si vzpomínám na pruseráře Kamil Herák a druhý sa tuším jmenoval Koler. Ale rád bych sa s Tebou setkal. Na harmoniku hraju pořád a bydlím 7km od Halenkova v obci Hovězí.
 
Re: vojna Beroun
Ján Kožuch | email | 31.10.2019 21:24 | id 141498 | nahlásit
Ahoj sluzil som VÚ 1732 r.79-81,3 prapor 7 rota,po pol roku prelozeni na 5 rotu,velitel praporu Mjr. Kralovič(Icik),velitel pluku Mjr. Ricc, bol som vodič ZAS Gaz63.Som z Čachtíc.
 
Re: Re: vojna Beroun
Jozef Hrušovský | email | 14.4.2020 08:42 | id 145970 | nahlásit

Ahoj spolubojovník.
Tiež som bol u ZAS, som z Trenčína a už som na teba
reagoval na inej stránke, bol som na 1 rote.
jozef.hrusovsky@centrum.sk.
Ak budeš mať čas ozvi sa
Jozef Hrušovský
 
Re: vojna Beroun
František Tvrdík | email | 4.4.2021 22:16 | id 155516 | nahlásit
Josefe,
také jsem sloužil u VÚ 1732 - v letech 1979-1980. Nastoupil jsem krátce po přestěhování útvaru z Berouna. Byl jsem na 9.rotě (velitel tehdy por. Spevár) 4.praporu. velitelem praporu byl mjr. Kocourek - vzpomínám na něj převážně v dobré. Jak jsem se shodou okolností naprosto náhodně dozvěděl ze dvou nezávislých zdrojů, někdy začátkem 80.let tragicky zahynul - utopil se v moři při dovolené.
Pplk. Suchého (zvaného "Kámo" si pamatuju jen od vidění, kpt. Lešťana jsem zažil jako dozorčího posádky. Asi dva týdny před civilem jsem měl "lítačku" a už jsem si pěstoval relativně dlouhé vlasy. S jízlivým úsměvem mne donutil k ostříhání, takže těsně před civilem jsem měl výbrus jako bažant...
Celkově ale na vojnu nevzpomínám ve zlém, byla tam občas i zábava.
 
Re: vojna Beroun
Jiří Strejček | email | 1.9.2023 16:34 | id 174171 | nahlásit
Nebyl si řidič Zilu u ZAS podpraporcik Jahelka?
odpověď pro Petra Řezníčka
jaroslav Lidinský | email | 26.4.2018 17:29 | id 128459 | nahlásit
Tebou zmiňovaný Pavel Vondráček sloužil se mnou na 10.rodě PDS, velitel roty npor.Kotlár, velitel PDS kpt.Kocourek. Sloužili jsme v době 1973-75. Pavel byl opravdu z Pardubic. Na Tebe Milane si matně vzpomínám, několikrát jsem s Pavlem byl za Tebou na rotě.Ahoj.
 
Re: odpověď pro Petra Řezníčka
Petr Řezníček | email | 20.12.2018 20:51 | id 133929 | nahlásit
Ahoj já sloužil 1973-75 Beroun, 4 prapor, 9rota pp.Říha (Pytlék) já tam byl jako starší řidič. s Pavlem Vondráčkem jsem se dokonce i učil v TMS Pardubice.
Velitek 4 praporu byl kpt. Kocorek. Jukni sem:
https://www.facebook.com/gro…
Tak tam byl také J. Buchlovič, Hořčička (stéle kafe na regálu) a dalších asi 70 pardubáků.
 
Re: Re: odpověď pro Petra Řezníčka
Jaroslav Lidinský | email | 6.6.2020 16:30 | id 147285 | nahlásit
S Pavlem Vondráčkem jsem v kontaktu,sloužili jsme spolu na 10.rotě. Na Jirku Buchloviče si také vzpomínám, inteligentní a společenský. Myslím , že na vojně byl mladší voják, než my s Pavlem.Sloužil s námi rovněž na 10.rotě.
 
Re: Re: odpověď pro Petra Řezníčka
Ján Kováč | email | 2.2.2023 14:54 | id 170450 | nahlásit
Ahojte spolubojovníci.Rukoval som na jar 1973 po výcvikáči som sa dostal na 8 rotu ako veliteľ
RDM 12 a spomínaný Jirka Buchlovič bol u mňa ako obsluha a potom si ho vzal nejaký lampasák a robili tuším opravy na RDM -kách.Jirko bol vyučený predavač s maturitou stredná elektrotechnická škola v Pardubiciach.Mimochodom nemáte na Jirku nejaký kontakt.Držte sa hodne zdravia.Kováč.
VU 1732 1973-1975
Pavel Jiří Macík | email | 15.4.2018 21:23 | id 128252 | nahlásit
Sloužil jsem jako řidič u kuchyně Praga V3S + polní kuchyně, později Tatra 138 - proviantní sklad. Rota týlového zabezpečení. 2 roky - ách.
 
Re: VU 1732 1973-1975
Peter | email | 3.5.2024 14:38 | id 178320 | nahlásit
Pamatam si ta pod menom Pavel Macik, bol si moj mazak a jazdil si aj s multikarou.Polnu kuchynu po tebe zobral myslim Ivan Drobny.Ja som jazdil so stabakom velitela pluku.Chodil som na cvicenie s Votockom a potom to prevzal mjr.Vinter.Sluzil tam s nami aj jeho brat.
VU 1732 1973 - 1975
Bohumil Dařílek | email | 24.2.2018 17:35 | id 126683 | nahlásit
Dobrý den taky jsem dva roky sloužil VU 1732 Beroun
v letech 1973 - 75 na 12 rotě TOP jako řidič na PAD 1
najde se někdo se mnou sloužil jinak na Beroun rád vzpomínám
 
Re: VU 1732 1973 - 1975
Petr Válek | email | 4.3.2018 21:21 | id 127022 | nahlásit
Pamatuji si tě,byl jsi na rotě můj mazák.Jájsem byl na TOPce radio mechanik.Dodnes si pamatuji,jak jsi nám nosil pivo na cvičení,které bylo blízko tvého bydliště.
Mám dojem,že to bylo 1976,to jsi již byl v civilu.Dnes nevím,kde to bylo.Jinak za ty leta jsem potkal několikrát Pavla Venháče na voj.cvičení.Jinak nikoho.
Měj se fajn.
Petr
 
Re: VU 1732 1973 - 1975
Petr ŘEzníček | 15.4.2018 18:41 | id 128240 | nahlásit
Byl jsem jako starší řidič u 9 roty na praporu 1973-75.
Velitel por. Říha (Pytlák), vel. praporu kpt. Kocourek
 
Re: VU 1732 1973 - 1975
Petr Řezníček | email | 20.12.2018 20:55 | id 133930 | nahlásit
Já tam byl 1973-75 starší řidič na 9 rotě, 4 prapolu a tebe si pamatuji jukni sem dal jsem tam foto z TOPku
https://www.facebook.com/gro…
 
Re: VU 1732 1973 - 1975
Petr Řezníček | 20.12.2018 22:19 | id 133934 | nahlásit
Jukni sem na pár fotek
www.csla.cz/vojenska…
Já 1973-75 na 9 rotě, 4 prapor
 
Re: VU 1732 1973 - 1975
Ján Mrázek | email | 17.1.2021 13:11 | id 152724 | nahlásit
Pozdravujem všetkých spolubojovníkov VU1732 Beroun.
Ja som bol v obdobi 4/1973-75 , vodič na 10. rote Občas aj na topke s poruchou riadenie V3S. Vtedy bol na TOPke aj Juraj Sedláček z Bratislavy - automechanik.
 
Re: Re: VU 1732 1973 - 1975
juraj sedlacek hubert | email | 19.10.2021 15:28 | id 159339 | nahlásit
AHOJ Janko velmi si na teba dobre pametem
 
Re:Bohumil Daříllek VU 1732 1973 - 1975
Ján Mrázek | email | 21.1.2021 20:44 | id 152862 | nahlásit
Na TOPke vtedy slúžil aj Juraj Sedláček z Bratislavy. Toho som poznal dobre. Niekedy sme sa možno stretli v autoparku, alebo v dielni pri oprave V3S. Ja som bol vodič na 10.rote - RDM12.
Ahoj.
 
Re: VU 1732 1973 - 1975
juraj sedlacek hubert | email | 19.10.2021 15:18 | id 159338 | nahlásit
AHOJ Bohousi som jura co sluzil v autoslkade s plukovnikom Klajapem,ty si bol o pol roka mladsi,pametem si na teba velmi dobre,aj na inych chlapcov,vsetci to boli super chlapci,,ja som odysiel opol roka skor do civilu,,
 
Re: VU 1732 1973 - 1975
Lada Oudes | 24.7.2023 23:04 | id 173564 | nahlásit
Ahoj Bohouši, já sloužil jako ženijní mechanik s Vondrakem, Pilikem, Landou, Jedelskym, Kamarádem tel, 737533845
vzpominky
jaroslav basl | email | 3.1.2018 21:19 | id 124884 | nahlásit
tak tady jsem slouzil
r.1975- 1977
Marián Mamrák | email | 1.1.2018 10:36 | id 124789 | nahlásit
PŠ spomína si ešte niekto na npor.Rybu,cvičenia na R-140
 
Re: r.1975- 1977
Miro Hinček | email | 27.9.2018 17:42 | id 132016 | nahlásit
ahoj Marian moje meno je Miro , ano spomenul som si na npr. Rybu nie síce z cvičenia , ale ako velitela 4 roty ročník 76-78 jazdil som R-118 a R-140 u ktorej roty si bol ty?
 
Re: Re: r.1975- 1977
Jozef | email | 4.1.2020 20:58 | id 143401 | nahlásit
Ahoj. Meno je mi povedome ale urcite na fotke by som ta poznal.
Ja bol na 4 rote na R 140 radiodialnopisec.
 
Re: r.1975- 1977
Olejnik | email | 4.1.2020 20:54 | id 143400 | nahlásit
Ano Marian spominam kolko nas tam bolo z vychodu.
 
Re: Re: r.1975- 1977
Juraj Uhrin | email | 28.1.2021 10:25 | id 153096 | nahlásit
Ahojte.V Beroune nas Vychodniarov sluzilo vela.Ja 1990-92.
doplnění ke kpt.Kocourkovi
jaroslav Lidinský | email | 23.12.2017 16:45 | id 124334 | nahlásit
Velitel 4.praporu dálkových spojů VÚ 1732 Beroun kpt.Jaroslav KOCOUREK již bohužel není mezi námi. Začátkem 80.let se utopil na dovolené v Bulharsku. Byl to voják tělem i duší. Čest jeho památce!
 
Re: doplnění ke kpt.Kocourkovi
A. Matějka | email | 19.11.2018 14:58 | id 133116 | nahlásit
pplk. Kocourek v roce 1982 velel 3. praporu OSU u VÚ 9967 Beroun a v srpnu 1982 se opravdu na dovolené utopil ( při břehu v 50 cm hloubce), neznal jsem ho, ale přebíral jsem jeho prapor.
 
Re: Re: doplnění ke kpt.Kocourkovi
M.Olšiak | 5.8.2019 12:38 | id 139852 | nahlásit
Jj..pane Matějko.. ten, tuším, rok pod vaším velením 3.praporu, byl asi nejtrudnějším obdobím v době co jsem v Berouně sloužil coby poštmistr(technik 32.roty)..82-90 !
 
Re: Re: doplnění ke kpt.Kocourkovi
Jaromír Mádlo | email | 22.12.2020 16:41 | id 151640 | nahlásit
Dobrý den. Jestli jsem to dobře pochopil, tak jste po veliteli 3 praporu tento prapor převzal. Já si nemohl vzpomenout kdo to právě po něm převzal. Možná je to tím, že jsem byl na pár měsíců převelen na Čeperku u Unhoště a do Berouna se vrátil na poslední tři měsíce a to se prováděli nějaké změny. Vím, že budova 3 praporu byla vyklizena a my zbytek vojny prodělali v druhé části kasáren za silnici. Nejsem si jistý ale je možné, že jsme spolu měli nějaký zážitek ohledně toho, že jsem právě v září 1982 pro rozlučku propašoval do kasáren sud piva. Nevzpominate si na něco takového? Mějte se dobře. Jaromír Mádlo
 
Re: doplnění ke kpt.Kocourkovi
Jaromír Mádlo | email | 22.12.2020 16:27 | id 151639 | nahlásit
Ahoj. Já sloužil v Berouně září 80-září 82. Na 2 praporu 6 měsíců PŠ a pak 3 prapor právě pod velením tehdy už majora Kocourka. Za mě se tenkrát utopil na té dovolené. Nejdřív se to jen šuškalo ale pak nám to oficiálně oznámili. Nevzpomenu si kdo po něm převzal 3 prapor. Kocourek byl přísný. Mě nechal zavřít na tři ostré za nenošení svobodnickych pecek ale byl spravedlivý a vím, že nás chránil před důstojníka z druhého praporu. Tenkrát tam byla dost rivalita mezi lampasakama z druhého a třetího praporu. Zdravím všechny a budu moc rád jestli si někdo na mě vzpomene. Ahoj Jarda
 
Re: Re: doplnění ke kpt.Kocourkovi
Petr Dolák | email | 15.10.2022 20:59 | id 167765 | nahlásit
Ahoj. Sloužil jsem říjen 81-září 82 jako ZVČ 31. r. (maštaláci) u Mikuše, cimru jsem měl u hulišů s absikama. Na voj. pohřbu mj. Kocourka jsem byl a ten chaos při stěhování z budova 3. praporu do budovy bývalé ROTky jsem zažil. Jsem rád, že jsem objevil spojubojovníka z Berouna. Jestli se nepletu byl jsi štíhlý, vyšší a světlé vlasy. Na vojnu vzpomínám rád a v dobrém. Je nač vzpomínat. Přeji Ti pevné zdraví a pohodu. Petr Dolák
Spojovací pluk 1732 Beroun
Jan Lexman | email | 9.12.2017 09:05 | id 123652 | nahlásit
U spojovacího pluku jsem sloužil v roce 1968-1970
na stanici SUD jako velitel stanice a s tím spojené povinnosti
 
Re: Spojovací pluk 1732 Beroun
vlastimil dokoupil | email | 1.12.2018 18:05 | id 133357 | nahlásit
sloužil jsem tam 1968 - 69, písař na štábu,mjr.Pejčoch, Suchý byl náčelník štábu, spali jsme na RTZ, obchodovalo se s pivovarem a hospodou na zavadilce, vynikající vojna
 
Re: Re: Spojovací pluk 1732 Beroun
Denisa | email | 8.8.2019 00:24 | id 139907 | nahlásit
Dobrý deň, spomínate si niekto na veliteľa Ing Milana Matovica slúžil v roku 1968. Ďakujem
 
Re: Spojovací pluk 1732 Beroun
ava | email | 5.2.2021 20:15 | id 153426 | nahlásit
Taky jsem slouzil na SUD rota velitel Lunak,prapor tata Simek rok 1969-1971
1992-1993
roman staniczek | email | 30.9.2017 22:06 | id 121256 | nahlásit
v roce 1992 jsem tady nastoupil po pš z popradu,na 11 rotu k nadpor.pisklák
Rok 1973
Jiří Vrána | email | 12.4.2017 12:54 | id 115958 | nahlásit
Zdravím, koukám, že je tu dost pamětníků ze sedmdesátých let. Zajímá mě začátek roku 1973. Neznal někdo (v té době poručíka) Lubomíra Chodase? Byl ze Slovenska.
 
Re: Rok 1973
Milan Rosenbaum | email | 5.12.2017 13:09 | id 123515 | nahlásit
Por. Chodase jsem znal. Známá dvojka s por. Olejárem.
 
Re: Re: Rok 1973-75
Ján Mrázek | email | 9.7.2019 22:49 | id 139211 | nahlásit
Milan Rosenbaum, mne znama osoba v rokoch 1973-75.
Boli sme spolu na rote, ja ako Vodič, Milan - spojár(môj mazák) aj Tomáš Paleček z Prahy- boli sme spolu na Valdeku (tam bolo dobre), Adamec a Hrubý z Myjavy -npr.Laco Kotlár bol velitel roty.Staršina Jaro Kmiť (východniar) Mišo Hatala, Peter Žganič, Jarda Houdek, Vondráček, Pachta, Pertl, Domonkoš, Jirka Endál,Jan Jelenčiak,Sládek, pernikar Jirka z Hrochového Týnca(volali sme ho Hroch)... Ak má niekto ešte kontakty dajte vedieť na tel.0421905966413 ján Mrázek-rád si pokecám. Ďakujem.
 
Re: Re: Rok 1973-75
Ján Mrázek | email | 9.7.2019 23:00 | id 139214 | nahlásit
Milan Rosenbaum, mne znama osoba v rokoch 1973-75.
Boli sme spolu na rote, ja ako Vodič, Milan - spojár(môj mazák) aj Tomáš Paleček z Prahy- boli sme spolu na Valdeku (tam bolo dobre), Adamec a Hrubý z Myjavy -npr.Laco Kotlár bol velitel roty.Staršina Jaro Kmiť (východniar) Mišo Hatala, Peter Žganič, Jarda Houdek, Vondráček, Pachta, Pertl, Domonkoš, Jirka Endál,Jan Jelenčiak,Sládek, pernikar Jirka z Hrochového Týnca(volali sme ho Hroch)... Ak má niekto ešte kontakty dajte vedieť na tel.0421905966413 ján Mrázek-rád si pokecám. Ďakujem.
sdělení
Jaroslav Lidinský | email | 6.1.2017 17:07 | id 112281 | nahlásit
Sloužil jsem zde od 1.4.1974,když jsem se vrátil po půlroce z VSSŠ Poprad.V Berouně jsem byl zařazen na 10.rotě 4.praporu dálkových spojů-velitelem praporu kpt.Jaroslav Kocourek, velitelem 10.roty npor. Vlado Kotlár a velitelem útvaru pplk.ing.Jiří Votoček.Do civilu jsem odcházel 26.9.1975. V té době se jednalo o 1.spojpluk-VÚ 1732. kázeň jako řemen. jinak rád vzpomínám.
 
Re: sdělení
Jan Pospíšil | email | 16.8.2017 19:15 | id 120123 | nahlásit
Sloužil jsem tam o něco dříve. Velitel praporu byl major Grulich a Kocourek byl jeho zástupce. Zatím co Grulich spíše preferoval technické schopnosti vojáků a dokázal mnohé přehlédnout, tak kocourek byl (paragán) pěknej vůl. A když mu hráblo, tak nás honil s plnou polní po těch kopcích kolem. Naštěstí jsme byli v kasárnách velmi málo. A Votoček byl dost velký alkoholik. sloužil jsem na rotě PSU, které v té době velel por. Štěpán. Neštěstím pro lampasáky byl pivovar za zdí kasáren. Nikdy nic neuhlídali
 
Re: Re: sdělení
Ivan Zelenák | email | 23.8.2017 08:05 | id 120330 | nahlásit
Príspevok ma zaujal, pretože meno Grulich mi niečo hovorí, Kocourek nie. Rota PSU bola za mojej vojenčiny súčasťou 2. práporu , v rokoch 1961-62 bol staršinom roty záklaďák Honza Prem. Ja som slúžil v rokoch 1960-62, druhým rokom som bol staršinom rádiovej roty, mojim veliteľom bol kpt. Miroslav Diviš. A kedy teda slúžil Jan Pospíšil? Možno nájdeme niekoho spoluznámeho.
 
Re: Re: Re: sdělení
Zuzana Neubauerova | email | 26.9.2017 20:08 | id 121127 | nahlásit
Dobrý den, potřebovala bych jestli by ste se podíval na jednu fotku. Potřebovala bych pomoci najít jednoho pána (nejspíš můj děda)
 
Re: Re: Re: Re: sdělení
Martin Havlík | email | 2.4.2018 16:34 | id 127898 | nahlásit
Dobrý den,reaguji na váš dotaz,v Beroně jsem sloužil na 5.rotě a velitel byl nadporučík Neubauer,přísný ale
spravedlivý.Nejste jeho příbuzná? Martin Havlík
 
Re: Re: Re: Re: sdělení
Jaroslava Míková | email | 24.3.2021 07:57 | id 155140 | nahlásit
Dobrý den,kpt.Neubauer byl velitelem 5.roty,když jsem tam sloužil v letech 1977 - 1978. Kde najdu fotku?
Miki
 
Re: Re: sdělení
František Kroupa | email | 21.1.2018 23:17 | id 125522 | nahlásit
Sloužil jsem na PSU 71-73 v době když přišli RDM 12
jako řídič a Kocourek vystřídal Gruilicha museli jsme se tam potkat byl jsi můj mazák ale promiň už si tě nevibavuju.Jinak stebou ve všem souhlasím.
 
Re: Re: Re: sdělení
Petr Řezníček | 20.12.2018 21:04 | id 133932 | nahlásit
Já 9 rota 4 praporu jako starší řidíč velitel pp Říha (Pytlák), Gruilich byl velitel KŘK (krátkodobý řidič. kurz) v tý vile.Gruilich byl fronťák a uměl dobřeřvát :)
Jukni sem
https://www.facebook.com/gro…
 
Re: Re: Re: sdělení
Jan Pospíšil | email | 8.4.2020 00:31 | id 145818 | nahlásit
ani já si na tebe podle jména nevzpomínám, šel jsem do civilu v roce 72 a to už je dost let na to, aby si člověk pamatoval všechna jména. Na PSU, pokud si dobře pamatuji, byly RDM 12 dvě. jedné velel Mira Odehnal, byl z Ústí a druhé Rosťa Janeček, tuším, že byl z Halenkova.
Sám jsem byl na NOTu, ale po kom jsem ho přebral, to už si jméno nepamatuji. Starší řidič byl Fanda Bašus, na mnohé jména bych si ještě vzpomněl. S Grulichem jezdil jako řidič Jirka Kolofáč z Havl. Brodu No vzpomněl bych si i další detaily. Jsou to jen vzpomínky
 
Re: Re: sdělení
Petr Řezníček | 16.4.2018 08:13 | id 128261 | nahlásit
Grůlicha jsem měl za velitele KŘK přijímač řidičů VÚ1732 v říjnu 1973 a po PŠ automobilní v Terezíně u VÚ 1906 jsem šel na 4 prapor velitel kpt. Kocourek.
 
Re: sdělení
Jan Pospíšil | email | 16.8.2017 19:40 | id 120125 | nahlásit
ještě bych měl doplnit, že za mne s tou kázní a buzerací, samozřejmě mimo přijímače, to nebylo až tak horké. Ta v tom Popradu byla mnohem tužší jak v Berouně. Musím však dodat, že jsme v kasárnách byli tak max. týden v měsíci. Jinak jsem vojnu prožil v lesích a na horách a hraniční hory, snad mimo Vysokých Tater jsem na vojně objel kolem celé tehdejší republiky.
Jo bylo to bezva, až na Kocourka!!!!!!!!
Měli jsme však obrovskou výhodu, v době když jsem narukoval, tak přišly nové radio stanice RDM 6 A RDM 12 a lampasáci z nich byli úplně paf, nevěděli která bije, a tak nás nechávali v klidu, protože nemohli riskovat, že v případě nějakých trestů je nebude mít kdo obsluhovat. Byla to celkem legrace. A ty čachry s PHM, dost jsme si to užili.
 
Re: sdělení
Milan Rosenbaum | email | 5.12.2017 13:26 | id 123516 | nahlásit
Na 10.rotě jsem sloužil 73-74. Předtím výcvikáč. Všechny ty jména znám. S Vláďou Procházkou jsme se sešli u stejného podniku a scházíme se dodnes a vždycky vzpomínáme na vojnu. Vzpomínám na další jména z našeho ročníku: Adamec, Běhounek, Bobek, Dlouhý, Fabula, Hacko, Hrubý, Kostečka, Kulich, Lavický, Minárik, Orlický, Pachta, Pisk, Seifert, Sláma, Štrob, Frydrych.
 
Re: Re: sdělení
Jaroslav Lidinský | email | 16.12.2017 16:04 | id 123959 | nahlásit
Zdravím Tě Milane Rosenbaume, myslím, že si na mne vzpomeneš, byl jsi našemu ročníku super mazák.Zaujalo mne jméno Vlaďa Procházka, to byl můj náčelník RDM 12- výjezd na Obecnici. U Tebe byl zařazem jako řidiř Pavel Vondráček.Prosím, zda můžeš zašli mi spojení na Vláďu Procházku. Já sloužil do roku 2011 jako VZP- nyní jsem již nějaký rok v dúchodu. Měj se krásně Jaroslav Lidinský
 
Re: Re: Re: sdělení
Petr Řezníček | 15.4.2018 18:52 | id 128242 | nahlásit
Nebyl Pavel Vondráček náhodou z Pardubic jako já? Já byl na 9 rotě starší řidič na A RMD 12.
 
Re: Re: sdělení
Jaroslav Lidinský | email | 16.12.2017 16:04 | id 123960 | nahlásit
Zdravím Tě Milane Rosenbaume, myslím, že si na mne vzpomeneš, byl jsi našemu ročníku super mazák.Zaujalo mne jméno Vlaďa Procházka, to byl můj náčelník RDM 12- výjezd na Obecnici. U Tebe byl zařazem jako řidiř Pavel Vondráček.Prosím, zda můžeš zašli mi spojení na Vláďu Procházku. Já sloužil do roku 2011 jako VZP- nyní jsem již nějaký rok v dúchodu. Měj se krásně Jaroslav Lidinský
 
Re: Re: sdělení
Milan Rosenbaum | email | 3.3.2018 22:03 | id 126971 | nahlásit
Vl.Procházka 607656191
Jméno Lidinský mi něco říká, ale obličej si nevybavuji.
 
Re: Re: sdělení
Ján Mrázek | email | 9.7.2019 22:56 | id 139213 | nahlásit
Nazdar Milane, a ktorý z nich mal prezývku sysel, lebo vyjedl všetky zásoby na cvičení?
 
Re: Re: Re: sdělení
Milan Rosenbaum | email | 7.12.2019 20:11 | id 142410 | nahlásit
To nevím
 
Re: sdělení
Petr Řezníček | 15.4.2018 18:46 | id 128241 | nahlásit
Já byl VÚ1732 na 9 rotě p.Říha (Pytlák) já byl jako starší řidič. Do civily jsem šel jako ty 26.9.1975. Nevím jestli u 8 nebo 10 roty jsem měl kámoše Jirka Buchlovič, Jarda Sedláček
 
Re: sdělení
Petr Řezníček | 20.12.2018 20:59 | id 133931 | nahlásit
Ahoj já 1973-75 starší řidič 9 rota pp.Říha (Pytlák)
velitel praporu kpt.Kocorek. také tam sloužilo hodně kluků Pardubic -J.Buchlovič, Hořčiška
Jukni sem:
https://www.facebook.com/gro…
nepřesnost v komentáři
Míra Petera | email | 21.10.2016 22:17 | id 109539 | nahlásit
Nikde není uvedeno, že v Berouně byl V'U 1732, který se v 80 letech odstěhoval do Plzně a místo něj přišel 59. brigáda dálkových spojů. Odsloužil jsem v Berouně 20 let.
 
Re: nepřesnost v komentáři
Petr Válek | 23.11.2016 21:40 | id 110538 | nahlásit
Taky jsem tu sloužil 74-76,u 1732 což byl 1.spojovací prapor 1.armády.
Autor uvádí v popisu:Jako hlavní a nejznámější však byl 1. spojovací pluk, který zde byl od roku 1960.
V létě roku 1979 se sem přestěhoval VÚ 9967.Neuvádí číslo útvaru,který zde byl v uvedených letech.
Když jsme šli do civilu,již se vykládalo o stěhování do Plzně.
Jinak,po návštěvě Berouna po 40 letech jsem byl překvapen.Jedna půlka kasáren zdevastovaná(tam jak se natáčel tankový prapor),druhá opravena na sociální byty.Na bývalou rotu(12) jsem se nedostal bo byly všude dveře s kulou.Škoda.Autopark ležel ladem také.Akorát hospoda u seřadiště fungovala,již si nevzpomenu na název.Kdo tu sloužil ,tak ví.
 
Re: Re: nepřesnost v komentáři
ŠIŠKA ANTONÍN | email | 30.4.2018 17:07 | id 128549 | nahlásit
MY SE PETŘE NEZNÁME,OVŠEM JÁ SLOUŽIL PO PŘJÍMAČI V R.76-75-KDE BYL VELITEL TEHDÁ POR.HELEBRANDT-KRÁTCE NA 7.ROTĚ V PROTĚJŠÍ BUDOVĚ,KDE BYL AUTOPARK,JÍDELNA,TĚLOCVIČNA AJ.POR.HELEBRANDT BYLA DOSLOVA ZELENÁ GUMA,JEBAL NEJEN VOJ.ZÁKL.SLUŽBY,NÝBRŽ S OBLIBOU I NIŽŽŠÍ DŮSTOJNÍKY,PAMATUJU NA VELITELE ÚTVARU PPLK.WINTER I JINÉ,I NA MUDR.Z OŠETŘOVNY,NÁČELNÍK MJR.ŠMÍD-DOBRÁČISKO.HELEBRANDT MĚL DEBILNÍ ZVYKY S OSLOVENÍM-MÁM RÁD MUŽE STEJNÝCH TVÁŘÍ PROTO VELÍM PLYN!!!LÉTA 75-76 JSEM SLOUŽIL V PŘÍBRAMI NA ODLOUČENÉ SPOJ.ROTĚ,PO ZBYTEK VOJNY NA ÚTVARU 8885.
 
Re: Re: Re: nepřesnost v komentáři
Marian Mamrak | email | 22.2.2019 17:01 | id 136043 | nahlásit
aj ja som bol od januára 1976 presunutý z Berouna do Pribrami na RDS ale nespominám si na teba,po jarnom cvičení ma znova prevelili do Berouna na PS
 
Re: Re: Re: Re: nepřesnost v komentáři
Jaroslava Míková | email | 25.3.2021 16:07 | id 155182 | nahlásit
Ahoj.Mariane,po přijímači v máji 1977 jsem šel na 11 rotu,4 četa. Koncem augusta nás odvezli někam na Žatecko sbírat popadané chmelnice a velel nám Slovák četař. Byl to dobrej kluk a ne kokot jako des. Bleier nebo nrtm. Kuzma. Díky jemu jsme prožili prima tejden bez buzerace. Nebyl jsi to ty? Ahoj Miki
 
Milan
Milan Vetrák | email | 14.9.2023 14:24 | id 174354 | nahlásit
Ahoj,
od roku 1978 do roku 1980 jsem sloužil jako řidič u 11. roty PŠ, kde velel kpt. Ryba, dobrý chlap. Rtm. Kuzmu jsem moc nemusel. Velitele čety mi dělal por. Hrbáček. Jako řidiči se mnou na PŠ ještě sloužili Stanislav Frank, Janko Grich, Milan Kaňuk, Kalina, Novák, Pavlíček a staršího řidiče nám dělal Bouda. Na podzim 1979 se celý útvar stěhoval do Plzně. Jinak na vojnu vzpomínám dobře.
Ahoj Milan
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: nepřesnost v komentáři
Jozef | email | 5.1.2020 12:41 | id 143416 | nahlásit
Pozdravujem. Pamatas take mena ako Selnekovic Turon Hruban Valicek tiez v tych rokoch boli ako soferi.
 
Re: Re: Re: Re: nepřesnost v komentáři
Selnekovič | 28.1.2021 19:44 | id 153113 | nahlásit
NEVIEM KTO SI TAJ SA PREDSTAV
 
Re: Re: Re: nepřesnost v komentáři
Jan Pospíšil | email | 8.4.2020 00:39 | id 145819 | nahlásit
Helebrant byl vylízanej magor. Patřil spíš na psychiatrii než na vojnu. Bylo lepší se mu vyhnout, kokotovi
 
Re: nepřesnost v komentáři
Ivan Zelenák | email | 30.3.2017 21:52 | id 115472 | nahlásit
Vo VÚ 1732 som slúžil v rokoch 1960-1962. V tom čase to bol 1. spojovací pluk kpt.Otakara Jaroša. Dnes som si po x-tý raz pozrel Tankový prapor. Vo filme sú už nové situačné zmeny, ale základ je tam. Chodba s podlahou, ktorú som čistil mazľavým mydlom a zubnou kefkou, buzer plac a hlavne sklad, kde sa odohrala rozlúčková scéna Danyho s Janinkou. Tam sme mali uskladnené zásoby roty, Honza Horký vie o tom svoje. Svoje bývalé pôsobisko som si nikdy nebol pozrieť, ale rád by som vedel ako sa majú moji kamaráti Karel Lang, Pepík Mužík, Ludva Kuncl, Juro Jarmolenko, Edo Turkovič, Marian Kubaljak, Milan Tovaryš, Pepa Šlajs, z mazákov Pavel Lapeš, Juro Řikovský a z bažantov Jirko Srdínko, Petr Rada a ďalší a či ešte žijú, veď sme už preskočili 75. Ak by toto niektorý z vás čítal, ozvite sa na mailovú adresu. Vďaka!
 
Re: Re: nepřesnost v komentáři
Zuzana Neubauerova | email | 26.9.2017 20:06 | id 121126 | nahlásit
Dobrý den, potřebovala bych jestli by ste se podíval na jednu fotku. Potřebovala bych pomoci najít jednoho pána (nejspíš můj děda)
 
Re: Re: Re: nepřesnost v komentáři
Míra Bouda | email | 5.10.2017 11:25 | id 121366 | nahlásit
Dobrý den,také jsem prožíval vojenskou službu v Berouně od r.1977-79 jako řidič na 11.rotě Také jsem tam založil hudební skupinu Novus a hrávali jsme různé soutěže a kulturní akce.Rád bych našel dva kamarády co jme společně hrávali a to Palo Mišenčíka ze Slovenska (Poloma) a Pavel Zajíček Bratislava.
 
Re: Re: Re: Re: nepřesnost v komentáři
Petr Řezníček | 16.4.2018 08:19 | id 128262 | nahlásit
Já jsem sloužil v Berouně 1973-75 a měl jsem skupinu Metronom, koukni sem https://www.facebook.com/gro…
hráli jsme na politické písni ASUS v Plzni, možná ten aparát jsi používal po nás.
 
Milan
Milan Vetrák | email | 14.9.2023 14:33 | id 174356 | nahlásit
Ahoj Mirku,
taky jsem sloužil u 11. roty jako řidič, a to v letech 1978 -1980. Než jsi šel do civilu, tak jsi nám dělal staršího řidiče. Po Tobě nastoupil jako starší řidič četař absolvent Zvějška.
Ahoj Milan Vetrák
 
Pre Míru Boudu
František Zajíček | email | 6.11.2023 09:45 | id 175067 | nahlásit
Ahoj Míra,
až teraz som sa dozvedel o existencii tejto webstránky a samozrejme som hneď vyhľadal Beroun a následne tvoj komentár, tak sa ti hneď hlásim. Rád spomínam na naše spoločné hudobné časy a budem rád, ak sa mi nejako ozveš. Asi najlepšie emailom. Tak zatiaľ :-)
Fero Zajíček
 
Re: Re: Re: nepřesnost v komentáři
peter zatko | email | 27.12.2019 13:05 | id 143119 | nahlásit
Dobrý deň
V ktorom roku tam mal slúžiť Váš dedo? Môžte mi poslať fotku? Peter Zaťko, Ďakujem


Přidáváte nový komentář
plus okno minus
... lze napsat ještěznaků
Ochrana proti spamu. Napište číslo stodvacet:


   


  • hvězdičkou * jsou označena povinná pole
  • maximální délka textu komentáře je 2000 znaků
  • odřádkování textu komentáře (ENTER) zůstane zachováno
  • HTML tagy nebudou použity
  • WWW adresy budou automaticky převedeny na odkazy
  • reagovat lze pouze do 5 úrovně
  • vyhrazujeme si právo smazat nevhodné příspěvky

VÚ Beroun

Okres: Beroun

GPS: 49°58'1.959"N, 14°4'7.610"E

Najít na mapě

Fotografie VÚ Beroun.

Kasárna se nacházejí v severní části města, nedaleko samotného centra. Historie těchto kasáren je velice pestrá a téměř stoletá.

V kasárnách za jeho existenci sídlilo několik útvarů. Bylo zde dislokováno třeba posádkové velitelství, OVS, pěší pluk, mechanizovaný pluk, protiletadlovci, radiotechnická rota, průzkumný dělostřelecký oddíl...

Jako hlavní a nejznámější však byl 1. spojovací pluk, který zde byl od roku 1960.
V létě roku 1979 se sem přestěhoval VÚ 9967, který byl 31.10.1982 reorganizován na 59. brigádu dálkových spojů.K 1.1.1992 byla brigáda transformována na 1. pluk dálkových spojů, k 1.4.1994 se z pluku stala 61. spojovací brigáda bezprostředně podřízená MNO a dne 30.9.2000 definitivně zanikla.

Od té doby jsou zřejmě kasárna bez využití a chátrají. Její další osud je nám nejasný.
A2016-06-06 14:15:37 TG472