Vaše komentáře...
Přidat nový komentář...
VÚ 6813 1983-85
Zdravím všechny, sloužil jsem na 11. bat. jako vd na odpalováku. Poslední velitel baterie kpt. Paloczi, super chlap, vloni byl s námi na srazu. Na 12. bat. velitel kpt. Humený, k tomu se vyjadřovat nebudu, takové ****** se jen tak nevidí. Velitel oddílu pplk. Sedláček, zvp pplk. Smetivý to samé v bledě modrém, ti už jsou oba po smrti. Jinak mám dost informací a kontaktů, scházíme se v podstatě pravidelně každý druhý rok v Hranicích, většinou druhý týden v září ,takové zdravé jádro, tak 10 - 15 kluků. Bohužel po některých se již slehla zem a nejsou kontakty, někteří jsou již i po smrti, někteří nemají zájem, takový je život.
tankisti
chlapi kasárna naproti nádraží už nejsou zbourané je tam firma krok
Zlý VÚ
FRANTIŠEK Mikuštiak |
email |
3.6.2024 18:46 |
id 178723 |
nahlásit
Pokiaľ viem , že útvar 6130 v Hraniciach nebol a ešte k tomu Jaslo ,tam bol útvar 6310 ,ak som sa náhodou pomýlil tak sa Omluvam ale bol som tam aj v r.1978 na prvých manévroch a 2 týždne som strávil na Libave ,užil som si to tam ,kto zažil tak vie aké to tam bolo.
Re: Zlý VÚ
V U 63 10 v Hraniciach bol od samotneho vzniku,bol oproti vlakovej stanici.Sluzil som tam v tretej baterii v rokoch 1978-1980.potom bol utvar premiestneny do Jince,iba tolko na objasnenie..
Nájdu sa spolubojovníci ?
FRANTIŠEK Mikuštiak |
email |
3.6.2024 18:35 |
id 178722 |
nahlásit
Slúžil som rok na ŠDZ na ll.poschodi nad zástavou ,potom pol roka na štábe kreslil mapy na cvičenia a pol roka oproti na PŠ som bol ako inštruktor VČM. Na ŠDZ veliteľ pór.Císař a na PŠ som zažil aj kpt.Sameljaka.Roku 2024 som bol pozrieť na miestach kde som strávil 2 roky.
Hranice 1989
Nástup do Hranic duben 89na pš.8684 na3baterii -obsluha kompresoru.po pš nástup k boj.7356 na rttz,Na podzim stěhování vu i z technikou vlakem do Jinců na rttz .v Hranicích za tři čtvrtě roku 2× na vycházce .v Jincích jsme chodili do Čenkova na pivo načerno přes plot po kolejích-na tu bídu dobrý.Na misto plánovaného desátníka ,po změně ćvo jsem proplul vojnu jako vojín -naštěstí.
Hranice na Morave
Nastupil som na vojensku sluzbu v roku 82-84 najprv na VU 8684 Pš potom VU 3475 v Hraniciach,bolo celkom fajn,hraval som tam futbal za VTJ Hranice.Vtedy velitel major Suka zastupca major a zastupca major Brezniak super chlap,
Re: Hranice na Morave
Ahoj Dušan aj ja som narukoval v roku 82na jesen do VU 8684 Hranice na P.š velitelská bateria a velitel baterie bol Fojtík.
VÚ 7356
Dobrý den, není zde někdo kdo sloužil v 36 rotě v roce 1985-1987?
Hľadám otcovho kamarata
Zdravím. Snažím sa nájsť otcovho kamaráta z vojny. Môj otec sa s ním nevie skontaktovať. Môj otec sa tiež vola Ján Horvát, r. 1950 a hľadá Jozefa Nováka, r. 1960, toho času vraj býval niekde v Senci. Na vojne bol spolu pravdepodobne v roku 1969, alebo 1970.
VU 9742
Nastupil som na PSku v Aprili 1989. Potom cca September 89 ma prevelili do Bratislavy - Vajnory VU9742 k bojovakom. Stravil som tam sametovy puc a este pred Vianocami 89 sme stahovali cely utvar do Hranic na Morave, takze naspat do Hranic.
Byvali sme v baraku oproti kaplnke. Bola tam aj arma vedla vo vchode. Vedla kaplnky bol barak kde bol doktor.
Chodili sme na Potstat strazit prazdne baraky :)) ale tam bola vzdy akcia s miestnymi civilami a civilkami :).
Pplk. Brezniak bol super chlap!
Neviem si spomenut na priezvisko vykonaka z BA( Marcel ) po ktorom som to prebral.
Madar podporucik Mezej bol škrabka a velmi neprijemny clovek....
Porucik Gombos bol nas velitel
Spolubojovnici Jardo Durdak, Kamil Mosa, Pista Laszlo, Tono Horesovsky, Tomas Nedveis(doktor) Peter Pospisil, Miso Mundok, Karol Mizerak, Libor Kopecky, bratia Sazavsky (Peter a Jaro), Zdeno Puskar, Anton Zikla, Peter Malek, Honzo Orel...
VU 3285 Hranice - Průzkumná jednotka
Byl jsem první výkonný praporčík z řad odvedenců u průzkumné jednotky v letech 1993-4 za kpt. Kostelníčka na posledním baráku, nemám na nikoho kontakt, sleduje někdo tyto stránky? Rád bych se potkal se spolubojovníky jako Venca Kubeša, Radek Polách, Řezňa a spol. Byl to super rok.
Služba v UH
Léta 1983-85 , VU 3285 Uherské Hradiště, 1 DO , velitel průzkumného družstva. VO kpt. Horák , VB pod. Harvanek , NSO Kpt Jandouš, ZVP npor. Mamrilla.
Vu 3285 hranice
Na vu 3285 jsem sloužil 97-98
Miřič (Dana) vel .baterie Dostál.
Skvělá vojna!!!
VÚ 6310 3 bateria
Vojenská služba 1.4.1978-1980 v Hraniciach na Morave. (pri zeleznicnej stanici) Kto v tom case sluzil, napiste. Velitel baterie bol mjr Šachl, velitel čaty por Janíček..
Re: VÚ 6310 3 bateria
Gembala Miroslav |
email |
14.4.2023 15:12 |
id 172029 |
nahlásit
Ta si bol presne po mne . Ja som prisie z cvicenia vy ste este boli v primaci . 1976 -1978 . Zohrieval som ti postel .Mozno si pozna Jirku Svestku , Janice, Sachl ,Rames
Re: Re: VÚ 6310 3 bateria
Pamätám si slobodnika Švestku, nizsi chlapik, lebo som obcas povedal a na to sa vedel rozcertit, slobodnik Slivka.
Re: Re: VÚ 6310 3 bateria
A por. Janicek nam bol velitel caty boli sme ČTZ.
Re: VÚ 6310 3 bateria
Gembala Miroslav |
email |
14.4.2023 15:27 |
id 172030 |
nahlásit
Ak si narukoval 1 .4 1978 ,tak sme tam boli pol roka spolu .Prechadzal som tam tadial vlani kasarne su uz zburane . Stoji len 4 hala asi 6 garazi kde bol umyvaci box a plot od stanice a brana vjazdu do autoparku a buda dozorciho parku Tak pekny pozdrav.
Re: Re: VÚ 6310 3 bateria
Gembala Miro-to meno si nepamätám. V ktorej baterie si sluzil a kto ti bol velitel caty?
Re: Re: Re: VÚ 6310 3 bateria
Miroslav Gembala |
email |
15.4.2023 17:15 |
id 172054 |
nahlásit
Žeriavnik Pastierovic čata ctz Erlebach, Taberie ,porJanicek 1 čata por Havlik cat Kováčik z východu Tono priezvisko som zabudol Makes Bárta Ivan, 3cata cetJinoch, Tlustos,Kamenický ,Patai Nosek. 2cet por Mužík ten končil cet Jiran,Svestka,Adamcik,Gembala,pomocník vkonaka Plechacek ,por Rames major Sachl,.Ak si niekoho poznal
Re: Re: Re: Re: VÚ 6310 3 bateria
Mas pravdu, poznam tie mena. Skoda, ze nie su dostupne fota, pamät by sa lepsie ozivila...
Re: Re: Re: Re: Re: VÚ 6310 3 bateria
Miroslav Gembala |
email |
16.4.2023 02:29 |
id 172070 |
nahlásit
Po mne prebral teiegu aj uložený ťahač Simurda
Zde již nelze dále reagovat
Re: Re: Re: Re: Re: VÚ 6310 3 bateria
Miroslav Gembala |
email |
17.4.2023 21:33 |
id 172096 |
nahlásit
Vkonaka nám robil cet vojak spovolania Miro Plch od bol o pol roka starší a podpísal vojnu tak ho tam nechali pomocníka mu robyl Stando Plechacek. A odkiaľ možno som ťa poznal .Vy ste tam boli len krátko .Adresi sme písali n a zrkadlo ktoré vyselo na zadnej stene . Neviem si spomenúť čo si prišiel keď sme už boli presťahovať na vašej izbe.Izba bola len jedna pri kancloch na konci chodby 1 sklad 2 vykonak 3 Sachl 4 velitelia ciet.Napis na mail gembala@ centrum.sk bude to trošku sukromnejsie .voj tajomstvo je už zrušené.atoho Chalana čo si spomínal bol jirko Buska tak sa niekedy ešte ozvi krásny pozdrav z Oravi
Zde již nelze dále reagovat
Re: Re: Re: Re: VÚ 7356 3 bateria
V tej dobe tam slúžil môj otec a hľadá starých známych volal sa Štefan sabo, hral na harmonike prezývali ho píšta harmonikar, bol v tretej čate 78/1980
Re: VÚ 6310 3 bateria
Miroslav Gembala |
email |
15.4.2023 16:27 |
id 172052 |
nahlásit
Ja už som mal slob.rok a pól.Po odchode por Mužika som chvíľku zastupoval veliteľa čaty.Par dní pred odchodom do civilu sa stál na Libave prúser.tak ma tam odvelili a prišiel som až po troch týždňoch odparkovat jednu noc som spal na izbe pri vás odovzdať veci do Kostelca a do civilu
Re: Re: VÚ 6310 3 bateria
Boušek, taky chudy chalan sluzil s tebou? Myslim, ze ste boli jeden rocnik. Tento chakan mi utkvel v pamäti.. Aj toho zeriavnika z vychodu(Pastierik) si dobre pamätam.. AV8-preklada la sa s nou traverza na pastelky.
Re: Re: Re: VÚ 6310 3 bateria
Miroslav Gembala |
email |
15.4.2023 22:26 |
id 172065 |
nahlásit
Tak sme tam boli spolu tu traverzu som mal na navese.Zil 157 prepravnik2u663 rok som snim jazdil aj cvičil som svami. Tak sa maj krásne.Som rád že sa nikdo ozval po toľkých rokov.Tak hodne zdravia.
VÚ 6310 3 bateria
Vojenská služba 1.4.1978-1980 v Hraniciach na Morave. (pri zeleznicnej stanici) Kto v tom case sluzil, napiste. Velitel bateria bol mjr Šachl, velitel čaty por Janíček..
Re: VÚ 6310 3 bateria
Gembala Miroslav |
email |
15.4.2023 22:50 |
id 172066 |
nahlásit
Na internete je stranka Slúžili sme spolu na ZVS(Základná vojenská služba)hľadáme stratené kontakty. Daj si VU 63 10 Hranice na Morave tam je nas viac
náčelníku Horko
Stále vás hladám ja viem su to roky ako sa máte ja nezabudam
hladán kamarátov 6310 5 bate
por horka zlatý človek dostal ma z basy 3 týždne pred civilom ak máte kontakt na ne neho prosím
Re: hladán kamarátov 6310 5 bate
Já byl u kuchařů a měli jsme kapelu . Napřed byl Opata a pak Horka. Já jsem měl za náčelníka Tomanu
Re: hladán kamarátov 6310 5 bate
Zderavím Tě Imrich já jsem byl na 5bat. jako kuchař, Se mnou byl Plaček,Vrána,Jožo Kollár, atd.
hladá kamarátov z vojny
vu 3210 jaslo 5 bat por horka nech sa ozve ja nezabudam
hladam kamarátov vojni 1974 76
vu 3610 tylové zabzbečnie por. horka pán exelans 5 baterie
VU 7356
Peter Ondrejkovič |
email |
1.8.2022 18:22 |
id 166314 |
nahlásit
Pozdravuje Vas Banket vsetkych co sluzili jesen 88 az 90 .Bol som u chemikov ,velitel roty mjr. Argan potom som presiel k dielnakom pod Justaka a Hurta.To boli paradne casi.Pozdravujem Pavla Pauka,Milana Elsika,Jirku Vujteka,Martina Šestaka adalsich.Ak si to precitate a poznate ma ozvite sa.
Re: VU 7356
Mam kontakt na Martina Sestaka
Re: Re: VU 7356
Peter Ondrejkovič |
email |
6.3.2023 20:43 |
id 171237 |
nahlásit
Ak máš kontakt na Martina tak mi ho pošli ak môžeš kamo. Kedy si služil Ty a koho poznaš?
Re: VU 7356
Ja u kpt .Jurík,des a hruza
Pš 8684 87-89
Karel Voráček |
4.6.2022 13:54 |
id 164773 |
nahlásit
Zlatá doba kdy svět byl ještě Ok , Kluci jak žijete? Rtz,pípáci, meteo, počtáři,bigoši, bylo tam faj!!
Hranice 1992
Bol som v hraniciach na pš - odoslaný z Brezna. Pamätám si z toho len ten park a tie kocky po ktorých sme behali 5km,potom katakomby, poď kasarnami, kde som bol zavretý v base a osieval uhlie, za neskorý návrat z priebezky. A ešte starú štrkáren kde sme sa chodili kúpať, volala sa Pískač.
Hľadám spolubojovníkov z rokov 1986-88 vú 6310. 3 bateria
Chalani ozvite sa mi
Re: Hľadám spolubojovníkov z rokov 1986-88 vú 6310. 3 bateri
10 rokou pred tebou VU 6310 3 bateria 2 ceta Sachl .Miro Gembalapred tebou VU 6310 3 bateria 2 ceta Sachl .
Kasárne sú už zbúrané.Zostalo po nich len asi 8garáži a C hala v špeciálnom parku. Brána výjazdu od stanice kde bola búda pomocníkov dozorciho parku a železný plot od stanice a ešte ak sa pamätáte čo bola stolárska dielňa ná 3 stanovisku keď boli skladyoko
10 roku pred tebou 1976- 78 VU 6310 3 bateria 2 četa Sachl .
Kasárne sú už zbúrané.Zostalo po nich len asi 8garáži a C hala v špeciálnom parku. Brána výjazdu od stanice kde bola búda pomocníkov dozorciho parku a železný plot od stanice a ešte ak sa pamätáte čo bola stolárska dielňa ná 3 stanovisku keď boli sklady
1978-80 Kpt scheibal a Npr trna.
Vu 7356/TB technická batéria,Rok 1978-80, Hranice na Morave, Ak ste niekto so mnou slúžil alebo má spoznávate,tak sa mi ozvite, Slúžili sme u Kpt. Scheibala a Npr. Trna, Tretia čata Pišta harmonikar, Teším sa na vás :)
Re: 1978-80 Kpt scheibal a Npr trna.
Dobrý den, měli bychom se znát, ve stejné době jsem byl u TB jako operátor.
Vojna
Elena Radicova |
10.4.2022 10:10 |
id 163641 |
nahlásit
Hľadám človeka ktorý u Vás slúžil ako vojak pod menom Ján Didi,až je to možné ,prosím Vás o jeho adresu bolo to v r.1966,67.,,Za dôveru a pochopenie ďakujem
Jiří Sterba
Prosím kdo sloužil Nov Město namorave z JIŘÍM STERBOU
Hranice Péeška 1967-68
Zdravím kamarády z Péešky velel nám tenkrát nadporučík Zvára a poručík Mlčoch velitel utvaru byl plk Lukačko pak jsme byly ve Stare Boleslavi na prvním oddíle u majora Polakoviče ozvitese 734368007 Diky lkačko
13 Baterie 1983-1985
Dobrý den hledám kamarády z vojny sloužil jsem tam dva roky pod kapitánem Trnou.
Mam kontakt na 3 kluky.
Treba se někdy sejdeme.😉👍
Re: 13 Baterie 1983-1985
Kpt. Trn , automobilový náčelník?
Tak všechny zdravim
Václav Winklerno |
email |
29.12.2021 23:11 |
id 161098 |
nahlásit
Podzim1980-1982 jo zamlada a jsem na vojnu nadával, ale časem se z toho staly vlastně krásné vzpomínky,no šel bych tam znova, možná bych se choval jinak,ale to asi každý,jen je mi líto dnešních hochů, ví prd o životě,ale tak to asi někdo chtěl,abychom neměli moc chlapů, ale na to asi přišel každý, kdo byl na vojně, Vašek W.topograf Domus děi Porta dali
PŠ Hranice na Moravě - 1995
Byl jsem v Hranicích na PŠ jako dělostřelecký průzkumník, velitel roty Kpt. Kačík a jeho "chodzte sa oškrábac" si pamatuju dodnes. Z kasáren si pamatuju že jsme měli údajně nejdelší chodbu, kamna na chodbě, který většino vyhasly, protože se na to pomocník vykašlal aby přitápěl. Na pokoji 30 lidí, mazec..
Pamatuju si cvičení na Libavě, když jsme zaměřovali cíle co střílely Dany, tak mi velitel volal jestli nechci vyměnit spodní prádlo, když to padalo kousek od nás...
Byl jsme ale trochu Kefalín, hodně jsem strávil na ošce, byli tam dobrý doktoři, na pokoji televize, tak to byla pohoda :-))
A největší haluz byla když jsem se tam potkal se svým kámošem ze školky, kterej přišel z Jinců a já z Mariánek, ale znali jsme se z dětství z Jáchymova. Pamatuju si ještě Pepu Jílka
Slúžil som v Hraniciach aj v Rokycanoch
Na škole som bol 3 mesiace v Hraniciach na morave. Bol tam major Nejezchleba. Veľmi dobre som s nim vychádzal aj kvôli tomu, že pred časom slúžil v Rožňave v mojom okrese. Potom som bol prevelený do Rokycian.
Boli sme dobrá partia. Radek Tejkal z Brna. Kazo Estelyi z od Nových zámkov a môj spolužiak Peter Trančík s Košíc.
Boli sme v skupine SPA príprava rakiet. Dobrý výlet bol aj do Kazachstanu na ostré streľby. Mám na to pekné spomienky.
Záklaďáci okolo Jirka Opetala z Věžky bola tiež super.
spomienky
zajac martin |
5.4.2021 11:34 |
id 155536 |
nahlásit
narukoval som do Hranic na Morave,1okt.1979na poddost.školu.po pol roku nas odvelili do Rokycan.maj Dufek!na toho nezabudnem,ten nám daval ,,ZABRAť,,z Hraníc si pamätám na chlapcov Slovakov,Čegiň,Harňák,Zlacky,Svátek a z bratov Čechov si pamätám-Venca Mech,Kolár,Cepák a dvojicu Hochman-Prošek!!!!Dobré boli služby v kuchyni,ináč to bola riadna pakáreň celá vojna!z Hraníc si pamätám ešte maj.Lišku.Tež som bol na ostrích streľbách v Kazachstane, sept.1981 ,to bol celkom dobrý výlet!Pozdravujem všetkých ktorí si na mňa spomenú.
Re: spomienky
Vu 7356/TB technická batéria,Rok 1978-80, Hranice na Morave, Ak ste niekto so mnou slúžil alebo má spoznávate,tak sa mi ozvite, Slúžili sme u Kpt. Scheibala a Npr. Trna, Tretia čata Pišta harmonikar, Teším sa na vás :) ŠTEFAN SABO
Re: spomienky
Ahoj Martine, rukovali jsme spolu a u prvního stříhání seděli vedle sebe na křeslech. Z Tvÿchdlouhÿch vlasů zbyl je centimetr. Pak jsme se potkali na cimře a strávili tam půl roku. Velitel družstva Ducháček a Modroočko. Já s Pavlem a Laďou Adamem( bohužel už není mezi námi) jsme se přesunuli jen. Pár metrů nad Armu. Ozvi se bude li to možné a budeš toto číst.
Někdy v roce 1995 jsem v Praze potkal Jardu Rouška od Brna. Zdravím Jarda
vojna 1967-1968
v nadpisu mého příspěvku se vloudila chyba. Na vojně jsem byl v letech 1967-1968.
Mjr. Zdeněk Lhotský
Zdravím chlapi,
Nevzpomenete si někdo na mjr. Zdeńka Lhotského ?
díky moc
Marek Lhotský
Re: Mjr. Zdeněk Lhotský
Já jsem sloužil v Hranicích v letech 1975-1977. Pokud má paměť slouží, tak pamatuji v akademii, kde jsem byl v PŠ v té době por. nebo nadporučíka Zdeňka Lhotského který byl v té době u útvaru 8684 u první baterie. Myslím, že měl blond vlasy. Potom jsem byl převelen do Jasla 6310.
Re: Re: Mjr. Zdeněk Lhotský
Otec byl blonďák takže to souhlasí. Nevíte kdo by o něm mohl vědět více? Třeba i nějáké fotky atd...? Otce jsem bohužel nepoznal v roce 1986 údajně spáchal sebevraždu v Jíncích tenkrát mi byly 3 roky a tak pátrám po někom kdo by ho třeba znal.
díky
ML.
Re: Re: Re: Mjr. Zdeněk Lhotský
Bol som vo vu 6310 Jaslo, 4 báť.
Roky 1974 - 1976
Niečo mi tie mena veliteľov V PRÍSPEVKOCH pripomenuli staré časy.
Bol som v delostreleckých dielňach.... Veliteľ bol Václav Hreben.
Vykonak na 4 bat. Bol nprap. ŠUSTAL
Narukoval som spolu s Jaroslav Ostrožlik, Jozef Gajdoš.
Mám aj fotky nejaké.
Vojna
Vše ne, štáb stojí, pruzkumna stojí, palebna stojí, učební blok už lehnul, byl jsem tam letos na jaře se podívat a bylo mi do breku....
Jaslo
Tady jsem sloužil 97-98 první palebná baterie 3285. Velitel nadporučík Dostál
Re: Jaslo
Vážení! Všechny fotografie těchto kasáren jsou již jen historickou vzpomínkou.Vše je zdemolováno,zůstal jen panelák pro bývalé sovětské důstojníky.
Re: Re: Jaslo
Dobrý den,
V Jasle VÚ 7356 jsem složil v roce 1968-1970 ve 4. četě, jako řidič V3S sudu. Velitelem baterie spojařů byl kapitán Štefan Hereický, velitelem 4. čety byl poručík Heža a první četu vedl poručík Dohnal.
V roce 2015 po 45 letech jsme malá skupinka já Chabada Jan, Milan Gruncl, Václav Beránek a Václav Fuxa jeli podívat na Jaselské kasárny to ještě stály.
Vy si p. Dohnale na nás těžko vzpomenete, my na vás vzpomínáme a zdravíme.
Přeji hezký den. Chabada Jan
hledám
Hledám spolubojovníky z vů.6310 1973-75 kuchařskou a muzikantskou partu a další lidi Byl jsem u 5 baterie
Re: hledám
Já jsem byl v 75 ještě v akademii 8684, v jasle až potom.Jo 5 baterie tam jsem potom poznal z kuchařů Musila, ten hrál na kytaru Kryla, pak byl zavřenej, Fialu, co krmil prasata na PZH. Des. Vomastek. A hlavně mjr. Tomanu proviantního, por. Saló ze štábu. V kuchyňském bloku jsem jako dozorčí kuchyně strávil mládí....
Re: Re: hledám
Slúžil som 75-77
Vú 6310... 4. Batéria
Re: hledám Jirko Horváth
Jaroslav Lindák |
email |
18.10.2022 22:57 |
id 167806 |
nahlásit
Jirko nazdar,ja som tam sluzil tiez v73/75 na 4 baterie ako vodic tatry.Velitelom bol major Struska,ja som bol pri por.Nasadil.Ako pozeram je to zrovnane,uz len spomienky.
Re: hledám
na vojne som bol 1974 -76 na 5 bat tylové zabezpečenie vel. podp. Horka jazdil som na štábnej V3S vel týlu bol por Šrom výk.prápor. bol Šebesta vel utvaru Halaška zást Votava prov. maj Tomana to bol vol poznal som maj Hemza a Štroncera to tieš boli volya maj Bielik zlatý lampasák Od Tomanu som vyfasoval 21 dní nepovol. vychádzok za ukradnutie smotanových krémikov Na vojne som bol plných 24 Mesiacov 28 9 74 do 28 9 76 nedpustili ani den ale mám pekné spomienky Vel bat Horka perfektný chlap a múdry málo ich bolo takých chlapov Ty si bol ženista alebo tylové zabezpečenie tak sa maj.
Re: Re: hledám
Od proviantneho nacelnika majora Tomana som aj ja za nic dostal(svietili o 7.30 neony v kuchyni) tiez 3 ostre, cize mi o 7 dni predlzil odchod do civilu. Kus vykrmeneho a zakomplexovaneho cloveka, taky bol mjr. Toman.... Zmagoreny ***** to bol!!! .
Re: hledám kamarátov spoluboj.
Ahoj jirko jasom bol na 5 bat. vu 6310 roky 74 -76 vel. bat. por. Horka tylové zabezpečenie
Re: hledámkamarátov 6310 5 bateria tylové zabezpečenie p
vojna 1974 a 1976
JO JO -Hranice
VU 7356- jaro 86-jaro 1988,vyhlášená 30.baterie.v té době velel npor.Hlavatý.od jara 87 do jara 88 jsem dělal
výkoného praporčíka na této baterii.Byla to super vojna.
(až ten druhý rok).V kanclu se mnou byl brňak Zdeněk
Mračko.V našem ročníku byl i nkrajané ze ezapomenutelný čahoun
Květoslav z Brna.Ale i výborní kluci z Čadce a Oščadnice
-Tono Beleš,i Milan(bohužel zapomněl jsem příjmení),ale byl právě z Oščadnice u Čadce.(muj spolubojovník z pokoje).Byli tam i klucí od nás z Plezeňského kraje,klatovaci Kadlec,Hess.Někdo tady vzpomněl i nezapomenutelnou figurku z Hranic-motorou myš-mjr.Drábka
Re: JO JO -Hranice
Jan Jelének |
6.5.2020 09:06 |
id 146505 |
nahlásit
Zareaguji částečně na pana Bučana.Já jsem sloužil, jak již sdola uvedeno v Hranicích 1965-67,tedy o moc dříve od tebe a již tehdy nám dělal vel. čety por. Drábek,kterému my jsme říkali Ficko.S tím jsme si tedy užili,nic neznal a nic neuměl,jen velet a šaškovat.Na jeho jednání a povahu se nedivím,že to dotáhl na mjr. V této době by mohl mít tak 83-84 let pokud ještě žije. Minulý ministr soc.věcí Jaromír Drábek byl zřejmě jeho syn.Podobu a postavu měl stejnou jako "Ficko". Jinak se měj krásně a vzpomínej na vojnu.Čau.
Re: Re: JO JO -Hranice
Náhodou jsem narazil na tyto stránky. Já jsem v Hranicích sloužil mezi, tj. v roce 75-77. Nejdřív v akademii 8684, potom v Jasle 6310. Tam byl tehdy velitelem plk. Jaroslav Halaška. Byl jsem u 1 baterie, technický a taky mnoho dní na Libavě a potom V SSSR.
Dodnes vzpomínám i na akademii, teď jsem si vzpomenul, tam byl velitelem plk. Jiří Lukačko. Několikrát jsem byl z nostalgie alespoň při cestách ubytovaný v hotelu Cementář abych si prošel známá místa. Pivnice, Hotel Brno, Restaurace Na Hromůvce, Na Hradbách, Plechovka, Pošta. Všechno je dnes jinak, kasárna zanikla, skoro jsem to tam nepoznal, zůstaly jen vzpomínky.
Re: Re: Re: JO JO -Hranice
Aj ja som náhodné narazil na túto stránku, aj ja som bol v tých rokoch v kasárňach 6310, a som zistil že p. Stŕelba bol asi spolu so mnou na jednej rote. Veliteľom roty bol posledne npor. Trnka alebo voj. z povalania Kapoun, Tichý, veliteľ útvaru už nebohý plk. Halaška. Keď si to Ty a poznáš Harmana zo Slovenska konkrétne z Bardejova, tak sa ohlas.
Re: JO JO -Hranice
Bol si mojim suprákom aj Zdeneka si pametám v dodobrom a ten Beleš nemal prezívku "Bandaska" ? Z vedeni tam bol Hlavstý Peter Gál- "Indiam" Čuñočka Baláž zo štábu Beránek.Krásné časy boli.Pamätás si ma č.izby 2
Re: Re: JO JO -Hranice
Ondra bucan |
3.3.2021 20:36 |
id 154372 |
nahlásit
Servus chlapi.reaguji na příspěvek Zorana košů.az teď jsem si uvědomil ,že jsi byl v naší 30.rote,a myslím jako řidič ten nebo RDS stanice.spal jsi na 4.cete.pokoj vedle nás 5.cety.chodili jsme přes váš pokoj.v té době jsem byl výkonný praporčík a se mnou v kávou byl Zdeněk mracko z brna.slouzil jsem jaro 1986-88.chlapi,rád bych pokecal s někým, kdo v té době sloužil na 30.baterii.velitel p.hlavaty.diky moc.
Re: Re: Re: JO JO -Hranice
Jaroslav Vysloužil |
20.4.2021 09:10 |
id 156027 |
nahlásit
Ahoj Ondro, sice si na Tebe již bohužel nepamatuji, ale podle všech indicií jsme se na 30. baterii museli potkat. Já zde byl coby "špagát" jen rok - od podzimu 87 do podzimu 88. Dělal jsem velitele čety - číslo si již nepamatuji. A jako bonus - technika roty. Díky tomu, si Zorana samozřejmě pamatuji. Vysoký černovlasý kluk někde z jihu Slovenska. Něco se mi mate, že v té době uměl mluvit spíše jen maďarsky. Byl řidič. A jestli se nepletu, tak ho šoupli do GAZu-66. Kolena měl až někde nad volantem .... Dokonce mám na něj vzpomínku spojenou s naším "výletem" na střelby do Ruska. Spíše než na kluky si po tolika letech vzpomenu na jména či obličeje našich "slavných" velitelů - Hlavatý, Baláš(ž), Jarda Chuj, (politruk), další velitelé čet: jeden kapitán, který k nám byl přeložen pro totální neschopnost, dále jeden nadporučík - bílá hlava s poďobaným obličejem. V Rusku dostal sračku - měl ji několik dnů, já musel za něj na polygonu do služby. A na pplk. Beránka (Baránka - ???) jako hl. velitele spojařů na štábu. Podle mne - jediný člověk, se kterým se dalo normálně mluvit. Ale je to už strašně dlouho, třeba se mi to již plete. Loni v létě jsem projížděl Hranicemi, náš barák už je zbouraný, z kasáren je jen torzo. Myslel jsem,že mi pohled na místo, kde jsem ztratil rok života, nabudí nějakou nostalgii, opak byl pravdou. Na místě, kde jsme měli naše pokoje, se mi dostavila pouze jakási úzkost. Co už!! Ale jak uvádíš - byla tam spousta super kluků, škoda, že už si nevzpomenu na jména - zůstaly jen pocity a v hlavě spousta příhod, které nyní vyprávím svému okolí - zejména ty z Ruska.
Re: JO JO -Hranice
Zdravím chlapi,
Nevzpomenete si někdo na mjr. Zdeňka Lhotského?
díky
Marek Lhotský
Re: JO JO -Hranice
Nazdar Ondro tu je Jano Krnáč . Si bol o pol roka starší s Havelkom,Mieresom, Pepom Kadlecom a už si ani nespomínam na mená. Som bol na 2čate kde nás dusil Fero Dudáš a spol. Mám ešte niekde aj fotky čo sme sa fotili. ak ich nájdem pošli mail. Si zatiaľ jediný z roty čo mám kontakt.
Hranice VU7356
Ja som tam slúžil v rokoch 1988 - 1990 a bol som na 31. batériia môj veliteľ bol kpt. Jaroslav Slavik. pplk. Drábeka som poznal a volali sme ho Ficko. To boli časy.
Re: Hranice VU7356
Dabel ten Drabek,Jurík to bol kaápo,a major Koronczi....
Utvar 7356
Mozno bude niekdo citat tento clanok bol som na vojne
jaro 1989 -1990 na dvadsat mesiacov .
Utvar 7356 mam pekne spomienky na toto obdobie zivota
aj ked to nebolo lahke prezili sme prevelovanie utvarov
technika sa presuvala do Jincov a Rokycan.
Nezabudnutelne straze v lese pri Hraniciach.
Velitel caty bol nadpr.Franta Hurt velitel roty npr.Justak
Moji spolubojovnici Marek Cada.Prucek.Juroska a dalsi.
Bol som sa pozriet na kasarne ktore som nemohol spoznat s
tam byty prerobene ked som siel okolo tak sa mi vratili spomienky
Re: Utvar 7356
Jan elének |
5.10.2019 10:37 |
id 141036 |
nahlásit
Zkusím reagovat na svoje vyjádření.V době kdy jsem vykovával u uvedeného útvaru ZVS, jsi nebyl ještě na světě a tenkrát byla situace u VÚ jiná, jiné poměry a nelze to srovnávat s dobou kdy jsi sloužil ty.Ale i přesto mě těší,že jsi vzpoměl na Hranice že a jsi se k tomu krásně vyjádřil. Mrzí mě,že někdo zde napíše,někdo mu odpoví,ale on se již na tuto stránku několik let,ani nepodívá,že by odpověděl. No ale s nic neděláme.Mimo jiného,já jsem cca v roce 2008 v Hranicích a již byli v kasárnách profes, vojáci.V 90-letech jsem měl v plánu se do kasáren podívat jak policista,ale to mě nevyšlo i když jsem tam měl naplánovanou služební cestu..Jsem od Uh.Hradiště.Měl kde jsem sloužil jako vyštřovatel.Měj se moc krásně.
Re: Utvar 7356
Jan Jelének |
5.10.2019 10:41 |
id 141037 |
nahlásit
Reagoval jsem na Petera Horhátha.
Re: Utvar 7356
Nazdar Peter. Som zo Slovenska a tiež som bol v hraniciach na VU 7356 v rokoch 1988 - 1990. Bol som na 31 baterii a velitela som mal kpt. Slavika. Toho koho spominas bol Peter Jušťák a mal rotu vedla nas. Myslim, že 32 rota alebo 33. Ja som zo Šiach
Re: Re: Utvar 7356
Miroslav Beniak |
email |
12.10.2020 22:34 |
id 149910 |
nahlásit
vedla 31 baterie bola 35 rota oprav techniky služil som 86-88
Re: Re: Re: Utvar 7356
Už som myslel že z r.86-87 z" 35- rotky" sa nikto neozve a predsa Mirko TY. neviem či si na mňa spomenieš "špagy" vel.čaty Marek Oremus zo Šurán a veliteľom bol Jirko Huňka v mojích spomienkach výnimočne dobrý človek v radoch vtejšieho velenia armády. Často a rád spomínam aj na chalanov z roty Miro Pučalík, Maroš Káger,Saidl, Vlasto ??? AV, z mladých Laube, Benický ,z najvyšších šarží plk.Sedláček alias Calvera. Naši oblúbenci, Hurt ,Brezolubský- Bříza, Králiček, z 33 Slávik a obávaný kpt.Kok..Kratochvíl pamatáš???? Rád si zaspomínam na tie časy a nikdy nenadáva aj tá " vojna " mi čosi do života dala. Pozdravujem teba aj všetkých spolubojovníkov.
Re: Re: Re: Re: Utvar 7356
MIROSLAV BENIAK |
24.12.2022 19:16 |
id 169230 |
nahlásit
VELMI DOBRE SI NA TEBA SPOMYNAM ZAVOLAJ MI 0903951832
Re: Re: Re: Re: Re: Utvar 7356
MIROSLAV BENIAK |
24.12.2022 19:22 |
id 169231 |
nahlásit
JA SOM SI MYSLEL žE SI Z NITRY ALEBO SI HRAVAL FUTBAL ZA NITRU BOLO BI LEPšIE SI ZAVOLAT JA MOC PISANIU NA INTERNETE NEUBLIžIM
Zde již nelze dále reagovat
Re: Re: Re: Re: Utvar 7356
Vlasto Kalab
Re: Re: Utvar 7356
František Kvokačka |
30.9.2021 22:15 |
id 159119 |
nahlásit
Nazdar Arpád. Tiež som bol v Hraniciach VU 7356, najprv 3 mesiace ps a potom 9 mesiacov pod kpt. Slávik myslím. Aj meno Peter Justak si pamätám. Potom ma prevelili do Lesan. Nepamätám si číslo batérie ale boli sme tam motorari a elektrikari na izbe, myslím na samom vrchu. Ja som od Bardejova.
Re: Utvar 7356
Ahojte všichni a hlavně Petře,že jsi se ozval. Díky Martinu Šestákovi,který mi přeposlal tvou zprávu,je to sice už nějaký rok,ale snad si to přečteš. Taky vzpomínám na čas strávený v Hranicích VU 7356 - 1989-1990/20 měsíců/hlavně na naší partu z dílen Robert Pastýr,P.Horvath,Prucek,Čada,Chrastina,Martin Šesták,taky na naše tzv.srare Dojcan, Santal, R.Sutnar. a další. Vždyť po přijímací nás bylo na pokoji kolem 30
Re: Re: Utvar 7356
Peter Ondrejkovič |
email |
6.3.2023 21:02 |
id 171238 |
nahlásit
Spominam si aj na teba aj na Igora Zlukiho,Luba Hreňu,Sroku.
sdělení
Jelének Jan |
10.9.2019 09:45 |
id 140554 |
nahlásit
Moje zpráva ze dne 3.9.2019,kdy odpovídal Peteru Rusňakovi je zaměřena na VÚ 7356.kde jsem vykonával ZVS.V kaeárnách Jaslo,jsem byl průběžně jen v přijímači,poté PŠ jako bažant a později jako vel.družstva.Je to velmi dávno a nevím zda na moje sdělení a odpověď bude někdo ještě reagovat.Byl bych moc rád.
hladám
Jelének Jan |
3.9.2019 14:55 |
id 140434 |
nahlásit
U vú 7356 jsem sloužil 65-67 a jsem tvůj supermazák.Byl jsem vel.radio.dálnopis. družstva a Lada Kruliš a Lobovský byli v mojem družstvu.Ostatní tvoje mazáky jsem poznal.Celé září 1967 jsme byli ještě na vel. baterii a spali jsme na klubovně,jistě si to ještě pamatuješ,to jsi byl již u baterie.Měj se krásně.
Re: hladám
Jelének Jan |
3.9.2019 14:58 |
id 140435 |
nahlásit
Odpověděl jsem Peteru Rusňakovi.
8684 pojem
Ján Murček JUDr. |
email |
29.7.2019 22:34 |
id 139709 |
nahlásit
Nastoupil jsem jaké zaklaďák do Staré Boleslavy a po měsíci šup do Hranic.Sloužil jsem u VO 375 počtář u 3 bat.Můj verlitel byl mjr.Liška z Milotic,který mne naučil všechno co potřeboval správný dělostřelec.Nemohu zapomenout na mjr. Sameliaka,který nás naučil tělocviku a pořadové.Krásné vspomínky mám i na město Hranice,na odpolední čaje v Sokolovně ,pivo na Plechovce, tanečky v JKP na náměstí a Motošíně dva roky poctivé dřiny se vším všudy.Děkuji totalitě,že jsem prožil hezké dva roky a poznal kamarády na které byl spoleh /Pepa Laňka z Opavy,Janko Mokroš zo Sabinova kuchař Laco Bielik z Dol.Kubína a a spousty kamarádu.
1993-1994
Já byl u 3285 ve výcviku řidičů v 1993-1994 na houfnicích Dana,celou vojnu jsem dělal instruktora,sice s nočníma jízdama,ale každý víkend na opušťáku.Kromě příjmače pohodová vojna,jako první jsme to měly zkráceno na rok a mazáci se suprákama se trochu v mstily,že to měli delší,ale dalo se to vydržet. Velitel roty-baterie byl nadporučík Ferda,pozdeji povýšen na kapitána,velitel čety poručík Láník.
Re: 1993-1994
Byl jsem velitelska baterie kpt svarc
Hranice VU 8684
3.10.1990-10.4.1992 hľadám touto cestou skupinu kuchárov pod skvelým vedením pána npr. Dezidera Bachorca /Jozef Takács, Honza Šik, Vašek Františkovy Lázne, Bulmen Hodonín, Radek Lev Ústi n. Labem a ďalší/ resp. chalanov z RTZ /Igor Deštík/ . T.č. veliteľ RTZ mjr.Labant/c. Stretko v Hraniciach po tých dlhých rokoch...bolo by fajn
Re: Hranice VU 8684
kontakt na Dezider Bachorec 731202506, Ota Labanc 73701074
Hranice na moravě. Jaslo1983jaro
Hledám kamarády z vojny kteří nastoupily na peešku na velitelskou baterii na jaře1983. Já se učil počtářem u raket a na podzim jsem byl převelen do Jínců k Příbrami. V Rusku jsem byl na střelnici v Kazastánu u odpalu naší rakety. Zdravim a ozvěte se. Petan, baja
Re: Hranice na moravě. Jaslo1983jaro
Chládek Jindřich |
email |
1.10.2020 20:46 |
id 149656 |
nahlásit
Zdravím ,byl jsem na ostrých střelbách v Kazachstánu,sloužil jsem v Jaslu u 1. baterie u plukovníka.
Nezapomenutelné Hranice....
Petr |
6.1.2019 15:50 |
id 134644 |
nahlásit
Do céčka jsem šel z VŮ 3285 před dvaceti lety.Jaro 99.....Hranice jdou nadherné pohodové město......z kasina na nadraži čd max 5 minut.....ja si myslim že kdo byl v hranicich ten nezapomene......šel jsem okolo v loni v létě a brečel jsem jaké jsou trosky z těch budov
Re: Nezapomenutelné Hranice....
V Hranicích na Moravě jsem sloužil. Za pět minut z kasáren na nádraží ČD na druhém konci města by to nedal ani Emil Zátopek. A na sídliště, kde bydleli lampasáci, jsem to musel stihnout jako spojka za 20 minut.
Re: Re: Nezapomenutelné Hranice....
Co to plácáš za nesmysly,kasárna Jaslo byly téměř naproti nádraží ČD,takže těch 5 min.je ještě s rezervou. To jsi byl asi v dolních kasárnách,ty jsou na druhé straně města.
Re: Re: Nezapomenutelné Hranice....
Luděk Novák sloužil jsem tam 1989-1991 na ústředně Patřil jsem pod Baterii Velení kpt.Pop byl náčelníkem.
VÚ 8684
Míra |
2.1.2019 22:52 |
id 134524 |
nahlásit
Sloužil jsem u VÚ 8684 od jara 88 do ledna 90 (byli jsme první, kterým to krátili). Nastoupil jsem na PŠku, ale ještě v přijímači mě převeleli na RTZ. Dělal jsem v tiskárně, která spadala pod MNO. Měl jsem to domu daleko, ale na vojnu si nemůžu stěžovat. Ještě dnes jsem v kontaktu s náčelníkem, se kterým jsem seděl v kanclu.
Re: VÚ 8684
Za mě tam byl velitel plk. Špaček. To bylo v roce 1980.
Re: Re: VÚ 8684
Copak asi dnes dělá Irenka z kiosku, který byl někde u pivnice poblíž křižovatky u kina a zámku? Vzpomínám.
Re: Re: Re: VÚ 8684
casio, v roce 1980 jsem tam byl na půl roku na výcviku na pastelky na ZIL 135 LM. Cvičil nás tam takový blonďák vyšší postavy a byli jsme vlevo od vchodu v 1. patře. No a po jednom výstupu s lítačkou jsme si i vytřeli kilometrovku. Super akce do rána. V 1981 jsem dostal svojí posádku a svoje auto v Jistebnici u Tábora.
Re: Re: Re: Re: VÚ 8684
ahoj vsichni z Jaslovek.Byl jsem tam jaro 81 obsluha Zil 135 LM odpalovak pak ridic prepravniku,coz byla docela pohoda,tudiz kilometrovka,skrabani brambor skoro do rana,na Libavu vyjezdy za tmy atd.atd.byl jsem z civilu fotbal.,tak prijimac bez problemu oproti nekterym cvalikum haha,ale myslim to v dobrym bylo to tam hezky,ale po pul roce do Terezina taky dobry!Z.Palicka,Miro Hrnciar a dalsi.Ja Plzen
Re: Re: VÚ 8684
Všebor Střelba |
29.5.2020 14:54 |
id 147070 |
nahlásit
Jak tak pročítám vzpomínky "bojovníků" z Hranic, tak se mi vybavují jednotlivé postavy u VÚ 8684, kde jsem byl v PŠ 1975-76. Velitelem byl tehdy plk. Jiří Lukačko, mým velitelem mjr. Novák z technický bat. Byli jsme tehdy v budově, kde byla basa. Z vlastní hlouposti jsem jednou přiznal, že mám promítačský kurz a začlo mi peklo. Musel jsem promítat pro budoucí důstojníky. Těm velel tehdy zmiňovaný mjr. Špaček, mě ještě honil kulturní náč. mjr. Křížek a tak jsem musel promítat v zrdcadlovém sále i pro děti důstojníků a jim ve dne v sále, kde nešlo zatemnit, tak stejně nic neviděli. Co jsem se natahal promítačky s příslušenstvím a vždy potom perfektně uklidit sál... A vše místo volna. Politrukem byl u naší baterie npor. Mořkovský, ten většinou seděl od jedenácti v Plechovce, léčení kde byl asi 3x nepomohlo. Zlatý Jaslo, kam mě potom převeleli.
Re: VÚ 8684
ahoj..Služil som v tej tiskarne v rokoch 84-86 ozvi sa.. major šedy vlk tam sedel.. chcem čim skor zorganizovat prehliadku tých kasarni..00420 0907 606 255
1987-1989
Bol som tam v dolných kasárňach , na nádvorí bola krásna kaplnka , chodili sme strážiť raketové palivo blízko mesta v kopcoch . Bohužiaľ neviem kde to presne bolo. Ale chodili sme aj na Libavú , tam bolo krásne.
A Hranice boli tiež pekné mesto. Niekto nado mnou spomína npr. Drábeka , v našich časoch to bol už plukovník. A bol tam veliteľ plukovník Březňák , ohromná autorita .
Re: 1987-1989
Čo si predstavujete pod takým slovom "kaplnka" Kefalín? Něniste vy ten americký špión?
Re: 1987-1989
Bol som tam 85- 87.VU7356, 30.bateria..cvo 605....a z drabeka bol nakoniec pplk..volai sme ho motoriva myš...nema niekto foto z vnutra kasina?
Re: Re: 1987-1989
Byl jsem na30 baterii v roce 84-86.Jestli chceš tak se
ozvi Jarda.jaroslav.rehak001@seznam.cz
Re: 1987-1989
Stefan, kedy si isiel do C-cka v 89tom? Ja som nastupil v Aprili 1989 na PSku do Hranic. Potom ma prevelili do Bratislavy k bojovakom VU9742 a do Vianoc 89 sme cely utvar stahovali do Hranic. Byvali sme presne oproti tej kaplnke. Vedla bol doktor. Blizko mesta v kopcoch som chodil aj ja a neviem si tiez spomenut na nazov
Jaslo
Karel |
5.7.2018 23:15 |
id 130070 |
nahlásit
Na dveře těchto kasáren jsem zabušil 28.9 1987 a ruský voják mi vysvětlil že tam k nim na vojnu nejdu.Patřil jsem na akademii na celé dva roky lázní. V jaslu byla kotelna kde topili vojáci z akademie .Když v 88 odešla z jasel ruská vojska ,chodili jsme tam do stráže hlídat a na rusáky to bylo vymetený čistý hajzly vypulírovaný. Hranice hezké město ,kus života a mnoho vzpomínek.
děl.akademie
hledám kamaráda Jindřicha Žáka 1954-1955 spolu jsme zde byli v děl.akademii.
VU 6310
VU 6310 ako vodic nacelnika stabu. ppl. Novotny, VU pl. Hlaska, por. Machala. prap. Jursa atd.
Re: VU 6310
ja tam byl taky a ty lampy jsem znal. Byla to dobra vojna.
Re: VU 6310
Aj ja som tam bol. Z tých menovaných poznám iba Juršu a to už bol nadpraporčík.
Re: Re: VU 6310
Ešte doplním že, bol som tam od 2.10.1969 do 24.9.1971. Slúžil som na 1.batérii, 1. skupina ako obsluha č. 3.
Re: Re: Re: VU 6310
V čase 1969 - 1970 tam pravdepodobne slúžil aj môj otec, Ján Horvát, r. 1950. Hľadám preňho ako prekvapenie kontakt na kamaráta Jozefa Nováka, r. 1960. Vojenský útvar neviem.
Re: VU 6310
1973-75 ako vodič pu-68,prap Jursa,Vakrčka,major Struška,por. Nasadil,major Bielik boli to fajn ludia
Re: Re: VU 6310
ja som tam bol tiež od 1.aprila 1976 v prijimači a auto kurze chodili sme so zilami boli sme rozdeleny na benziňakov a nafťakov veliteľ utvaru bol pan Halaška odišiel som skor pozdravujem všetkych čo sme spolu narukovali ako uvadzam .Neviem či si niekto spomina ako tu bolo a občas sa pozrie na internete
Re: Re: Re: VU 6310
I já jsem byl v 1976 v Jasle, u první baterie, velel nám major Hamza. Jezdil jsem se Zilem 157K /100 na sto benzínu./ Každé ráno rozvod do zaměstnání s hudbou z tlampačů. Plk Halaška, zástupce pplk Otava, náčelník štábu pplk Ježek, hl. inženýr pplk Bušina, mjr Havel, proviantní mjr Tomana a další. Libava 3 dny, zpět do kasáren, údržba techniky a nanovo. Potom ostré střelby v tehdejším SSSR. To je roků a jak to letí...
Re: Re: Re: VU 6310
Miroslav |
11.4.2021 23:11 |
id 155795 |
nahlásit
My sme tam bolí prevelený s Kostolca nad Orlici 3535 8slovakov ostatny boli z ciech Na konci primrač.1976 Velitelia nám bol mjr. Štroncer, por. Gancarčik..
auto kurze boli sme rozdelené na benziňakov a nafťakov veliteľ utvarov bôľ pán Halaška Tak potom si bol ako ja
Re: Re: Re: VU 6310
Mirosla |
11.4.2021 23:13 |
id 155796 |
nahlásit
My sme tam bolí prevelený s Kostolca nad Orlici 3535 8slovakov ostatny bolí z ciech Na konci primrač.1976 Velitelia nám bol mjr. Štroncer, por. Gancarčík ..
auto kurze boli sme rozdelení na benziňakov a nafťakov veliteľ útvarovej Bol pán Halaška Tak potom si bol Ako ja
Re: Re: Re: Re: VU 6310
Všebor Střelba |
13.4.2021 18:34 |
id 155845 |
nahlásit
Já jsem byl na 1 baterii velitelem tam byl naposledy npor. Orinič, v budově až poslední patro. Vel. skupiny byl por. Kapoun, a druhé por. Tichý. Slovák por. Ján Gancarčík mi dělal po celou vojnu velitele auta stanice MGI s centrálou. Ještě pamatuji praporčíky Houžvu a Slováka Andrejčáka. Takže jsme se museli potkávat.
Re: Re: Re: Re: Re: VU 6310
Miroslav |
15.4.2021 12:14 |
id 155908 |
nahlásit
Ak si bol v primači oktober 1976 .My sme tam prišli týždeň pred prísahou VU 3535 Kostelcá. A bol som o poschodie nišie na 3 tam bol Šachl Janiček Rameš
Zde již nelze dále reagovat
Re: VU 6310
Ja som bol vo VU 6310 v rokoch 1979-1981, všetkých poznám, por. Machala bol môj veliteľ batérie a po ňom bol por. Teplánsky.Práp. Jurša bol výkonný práporčík 4.batérie.
Re: Re: VU 6310
Dobrý den znal jste Jiřího Sterbu prosím
Re: Re: VU 6310
Ahoj. Myslim, ze 4 bateria bola na 4 poschodi, nemylim sa?. Ja som bol v 3-baterii na 3-tom poschodi, cize sme sa stretavali na buzerplaci, v kuchyni, pri vymene strazi atd.
Re: Re: Re: VU 6310
Gembala Miroslav |
email |
18.4.2023 08:50 |
id 172101 |
nahlásit
4 bateria bola pod nami v strede 3 hore 1 tak zdravim . odkial si 1976 - 1978 ja z Oravi. Boli sme tam spolu . Hore som pisal ak si spomenis na niekoho.
Hledam
Hledám kamarády z roku 1998-99 tankany útvar 4428Kapitan Kolář
Hľadam
Bol som VÚ 7356 v rokoch 1967-69 na radiovej čate vel. npr. Drábek a Máša
Mazaci: Kruliš,Zavadil, Válka Jarda z Plzne, Kovařik Jirka Houška Milan z Ostrova nad Ohři
Moj ročnik: Byrtus Broňa, Vilímek neskor zvukar tv Ostrava, Křenek, Pišta Pek, Palo Bednar, Fodor Jozef, Cief Ondro z okolia Banskej Bystrice ak by sa niekto tu spoznal nech sa ohlasi
Hranice VÚ 7356
Já byl v letech 80- 82 v kasárnách ve městě, VÚ 7356.
A vzpomínám na tu dobu velice rád.
Re: Hranice VÚ 7356
Zdravim . Rok 81az83 30 bateria. Mozno sa pozname.Sluzil som na RDM12,neskor RDM6 teda smerak . Na Zdenka si vzpominam len na Vrzaka. Fajn chalan robil DPS.
Re: Re: Hranice VÚ 7356
Slúžil som v 82-84 ,30 bateria vodič gaz 66. zlaté časi a premrhané dva roky mládí...........
Ach jo...
jirka |
4.7.2017 23:44 |
id 118943 |
nahlásit
Sloužil jsem u VU 3285, 1,5 roku, mám hezké vzpomínky 1990-1992. Kuchyně, kotelna, barák - služby, arma, basa - na akademii a zpátky , byl jsem na kuchařském kurzu na jižní moravě, pamatuji si na kolegu s Liptálu - Radek Bělíček a další Martin Voldán, to je nostalgie jako blázen...
Re: Ach jo...
jaro |
4.12.2018 21:14 |
id 133441 |
nahlásit
Tiež som tam bol 90-92.Po prijímači KŘK v Pŕáslavicích a potom BV a skončil som na ROT.Zvykol som jazdit´hotovost dozorčího útvaru.Keď si bol kuchár museli sme sa poznat´
Re: Ach jo...
taky jsem tam sloužil 1992-1993 na kuchyni,vú 9449
Re: Letí ten čas.
Luděk Novák ustředna |
email |
12.3.2021 11:56 |
id 154702 |
nahlásit
Sloužil jsem tam VU3285 1989-1991 na ustředně. Pamatuji si, že v kuchyni byl Ruda Novák provijanťák a Libor Osa oba rukovali se mnou.Já byl ny Baterii Velení kpt.Pop,Taky pamatuji kpt.Páleše mjr.Kopečka mjr.Cubu
mjr.Možnára mjf.Pavůra protože jsem telefonoval tak jsem jich znal mnoho ,ale je to už 30 let co jsem v civilu.
vojna
petr |
5.4.2017 20:21 |
id 115610 |
nahlásit
Nadherna vojna.pionyrsky tabor vu 3285.pul roku pohody.byl jsem v jincich na vycviku a des
vojna
petr |
5.4.2017 20:18 |
id 115609 |
nahlásit
Nadherna vojna.pionyrsky tabor vu 3285.pul roku pohody.byl jsem v jincich na vycviku a des
Re: vojna
Souhlasim :)
V Jincich jsem byl 3 mesice na vycvikaci pod kpt. Medo .. to byl ale ko**t .....
Hranice byl raj :) a VU 3285 tuplem....
Ja tam byl 2002 - 2003 a nemelo to chybu: na pokoji pocitac, hifi vez a repraky k tomu, spousta hudby, na baraku: chlast, huleni a po pul 4 se chodilo zasadne v civilu ..... stejne tak se chodilo vlastne i na vychazky :) A gumy se zdravili jen "Dobry den" ..
Basa?? To neexistovalo .. stejne tak zakaz vychazek - i se snurama jsme chodili na pivo do Pohody :-p
JVC 03 :)
MaZy
Re: Re: vojna
Jó, Medo. Já byl v Jincích 2001-2002 a o Medovi jsem slyšel jenom hrůzyplný historky. A když pak přišel osobně, tak z něj měli všichni akorát nahnáno :)
Trocha historie
ZVS jsem absolvoval jako "absík" v Hranicích 1.9.1967 -26.9.1968. Nejdříve 3 měsíce přeškolovací kurz u VÚ 8684 (areál býv. akademie), potom u VÚ 7356 (sousední kasárna). Tenkrát byl název v rámci utajení x-tá těžká dělostřelecká brigáda. Mnoho týdnů se cvičilo na "Libavě" i jinde. Poslední 2 měsíce jsme dělali velitele čet v přijímači na Potštátě. V srpnu k nám vlítli Rusáci, takže bažanti museli jezdit do hutí v Ostravě, nesměly být střelby atd.
Číslo útvaru
Laďa |
8.1.2016 16:36 |
id 99975 |
nahlásit
Tady jsem sloužil (1979-1981) jako VZS. Tehdy měl útvar číslo 6310.
vojna 1962-1968
Tady jsem sloužil na spisovně pod legendárním náčelníkem štábu fronťákem mjr.Michalem Ježkem.Naše vojna po příchodu Rusů trvala 25 měsícá a 21 dnů.
Re: Číslo útvaru
Nehovoria Vám prosím niečo Ján Horvát, alebo Jozef Novák? Neviem ktorý boli útvar
Klempar
Mám zájem byt vojákem as cokoliv dělat ale hlavně bránit naší českou zem
kasárna Hranice
Josef |
17.11.2015 19:06 |
id 97390 |
nahlásit
V roce 1990 jsem tam byl na KŘK u VÚ 3285,který tam byl přestěhovaný z Uherského Hradiště.Byli tam s námi kluci z kasáren z Hranic,Lipníku nad Bečvou,Uh.Hradiště,Mikulova a my jsme byli z Kroměříže.Je fakt,že už tehdy kasárna nebyly plně obsazené.Byly opravené do obyvatelného stavu po ruské armádě.Vzpomínám na to jako na 2,5 měsíce klidné služby,kdy nás nikdo nebuzeroval,ale užili jsme si tam hodně srandy a získali jsme zkušenosti a oprávnění k řízení těžkých nákl.vozidel TATRA.To co jsme viděli při cvičných jízdách ve VP Libavá byla celkem síla.Všechno rozbité,zdevastované,zničené.
Re: kasárna Hranice
Příteli Josefe. Byl jste se podívat na Libavé i dnes po manévrech vojsk NATO? Kromě Rusů na VVP Libavá cvičila i naše armáda, přesto v r. 1991 celý prostor Vojenského Újezdu Libavá patřil k nejzachovalejším přírodním prostorám Nízkého Jeseníku. Jezdíme tam pravidelně se zájezdy i soukromně už desítky let. Kouzelná trasa z Fidlova Kopce od pramenu Odry (Kozlov) k soutoku Budišovky, kolem Barnovské přehrady až pod Spálov k Maria Skále. Jasně, že trasy pro tanky a těžkou techniku nebyly v cvičném prostoru udržované, asi to mělo svůj účel. Těžko na cvičišti, lehko na bojišti, řekl nějaký maršál. YH
Re: kasárna Hranice
taky jsem u utvaru 3285 slouzil v letech 1994 na jeden rok hrozne jak je to zdevastovane htel bzch se zeptat jak se jmenovaly ty spodni kasarny dukla uz si nemuzu spomenout odepis dik josef
Re: Re: kasárna Hranice
Četař v záloze |
21.10.2016 11:24 |
id 109518 |
nahlásit
myslím ,že akademie. Byl jsem tam na PŠ v r. 1994 a velitel byl kpt. Polc(asi). Vím ,že s námi na patře byli fotbalisti. Ty mi fotbal úplně znechutili. Měli jsme jet domů na opušťák(400km domů) ani ty,,skufisti"vyhráli nějaký zápas tak jeli oni a my šli za ně do stráže.Takže jsme nejeli nikam. Vím ,že velitele družstev nám dělali kluci z Těšína. To byli taky pěkný hajzlové.Když jsme skončili PŠ tak dostali na rypák. Jinak docela dobrá vojna až na ty rozcvičky v parku.Výkoňáka dělal nějaký Camfrla. Víc si nevzpomínám.Moje dráha byla Jince-Hranice-Rokycany- Jince a civil.
Re: Re: Re: kasárna Hranice
Kanec |
27.10.2016 09:52 |
id 109643 |
nahlásit
Aleš camfrla?
Re: Re: Re: Re: kasárna Hranice
četař v záloze |
1.11.2016 08:46 |
id 109752 |
nahlásit
asi ano,bylo to před 22 lety.
Re: Re: Re: Re: Re: kasárna Hranice
Pavel |
18.3.2017 16:41 |
id 114871 |
nahlásit
Bal jsem VU3285 9/1989-5/1991 byly to pěkné kasárny kousek od nádraží, rád vzpomínám na Hranice a občas se tam vracím jak jsem viděl kasárny bylo mi do breku
Zde již nelze dále reagovat