Objekty ČSLA

« Zpět | Jdi na seznam | Obnovit | Vaše komentáře (160)

(pro změnu obrázku můžete použít CTRL + šipky ↔ numerické klávesnice)
5 foto (J.Myšička) z celkových 50

Foto 5
Foto 1 Foto 2 Foto 3 Foto 4 Foto 5 Foto 6 Foto 7 Foto 8 Foto 9 Foto 10 Foto 11 Foto 12 Foto 13 Foto 14 Foto 15 Foto 16 Foto 17 Foto 18 Foto 19 Foto 20 Foto 21 Foto 22

Autor: J.Myšička | Pořízeno: 2.2014 | Foto: 22 fotek

Foto 23 Foto 24 Foto 25 Foto 26 Foto 27 Foto 28 Foto 29 Foto 30 Foto 31 Foto 32 Foto 33 Foto 34 Foto 35 Foto 36 Foto 37 Foto 38 Foto 39 Foto 40 Foto 41 Foto 42 Foto 43 Foto 44 Foto 45 Foto 46 Foto 47 Foto 48 Foto 49 Foto 50

Autor: P.Novák | Pořízeno: 2012 | Foto: 28 fotek



Vaše komentáře...
Přidat nový komentář...
Stránky ndpr. Josef Korený
Zdeněk Bravenec | email | 7.2.2024 09:25 | id 176921 | nahlásit
VU 9389 r. 1964/65 PŠ chemická, velitel 6 RCHO ndpr.Luňák, zdravím všechny chemiky, prosím nevík jak se dostat na stránky ndpr Koreného? Občas jsem tam kouknul, teď se mě to nedaří. Dík, mějte se.
Z.bBravenec
Peter Škoda
Michal | 24.7.2023 19:11 | id 173559 | nahlásit
Pamatujete na Petra Škody? Měl titul RSDr.
 
Re: Peter Škoda
Václav | email | 19.9.2023 22:00 | id 174416 | nahlásit
Titul RSDr. aneb Rozhodnutím strany, doktor :-)
Složení 4.td Havl.Brod
Jarmax | email | 9.4.2023 13:59 | id 171920 | nahlásit
Složení 4.td. 9.msp.Znojmo,6.del.pluk Jemnice,TP.Jihlava,Čáslav,J.Hradec,sro.Jemcina,vrtulnikovy odrad na divizi....
 
Re: Složení 4.td Havl.Brod
... | 20.9.2023 10:01 | id 174419 | nahlásit
Nebo také SRMO - samostatný raketometný oddíl VU 3022 Jemčina,výzbroj viz příspěvky.
pozn,ve Znojmě byly také tanky?Díky.
 
Re: Re: Složení 4.td Havl.Brod
Jarmax | email | 13.1.2024 19:45 | id 176393 | nahlásit
Ano,byl tam tankový prapor,36 ks T 54/55****vel.pplk.Dubsky...
8012 Havličkv Brod tylove zabespečenie 69 / 71 rok
Jozef Belas | email | 4.9.2022 17:32 | id 166917 | nahlásit
Ahojte hladam kamaratov z roku 1969 - 1971 Havličkov brod -tylove zabespečenie, Služili sme pod vedenim mjr Vavra, boli sme v časlave na vojenskom kurze - vodič
Hladam kamaratov Evžen Pejcl , Jaromir Žihlad OSTRAVA, Janko Bielik - Puchov, Velmi by som bol rad ak by sa podarilo sa z niekym skontaktovat 0940215413 Par krat sme robili domace vino v sklade z pupavy a a jablk na druhy krat nas vymakli mam aj foto z našeho služenia
Smutná zpráva.
Zdeněk Bravenec | email | 8.5.2022 09:22 | id 164198 | nahlásit
Dne 18.10.2021 zemřel v USA rotný v záloze Jaromír Abrahám, ZVS VÚ 9389 v letech 1964 až 1966. Dobrý člověk a kamarád. Čest jeho památce.
Jediný z našeho ročníku co navštěvoval tyto stránky
a intenzivně se zajímal o dění v armádě i republice.
Z.Bravenec
 
Re: Smutná zpráva.
Vladimír Hudaček | email | 15.12.2022 21:50 | id 168937 | nahlásit
Na tomto útvare 9389 - chemici, som slúžil aj ja v r. 1985-87. cítim s Vami. Vladimír Hudaček
VU 8012, rádiová rota
Pavel Litavec | email | 15.12.2021 09:41 | id 160551 | nahlásit
Nazdar kamarádi, najde se nějaký spolubojovník z rádiovým? Vítek.roty kap. Němec, velitel útvaru nlor. Ralaus, pak velitel bystřinami mjr. Koudelka, por. Muranský, Marcel,Kpt. Nicki a.sloj .náčelník mjr. Sídlo. Budu rád za jakékoliv informace.
 
Re: VU 8012, rádiová rota
Václav | email | 30.1.2022 10:24 | id 162114 | nahlásit
Ahoj,v roce 83_85,sem vařil v horní kuchyni,a Čonka,velitel letiska,(podpl)tam chodil každý den,kolem 10h,na kost z polévky,,,to už hlásil Kotlár,,že školní roty ve Znojmě,,směna,,,,cooonka idě,,,jo byla tam sranda a kor když sem se vrátil z Perknova,kam sem chodil přes plot na pivo(měsíc na víc v kotelně),,,byl sem na Zas 8012,pak u bigošu a nakonec u autařu a pak zase 8012,nikde mě nechtěli...s nikým ve spojení nejsem...od konce vojny sem potkal asi 4kluky,,,ozvěte se,,pokecame...Venca...
 
Re: VU 8012, rádiová rota
Jiří Štach | email | 8.4.2022 18:02 | id 163617 | nahlásit
Čau Palo,
tak velitel roty: npor. Ralaus (zvaný Ratlík), později kpt. (mjr.) Melicharčík), zástupci: mjr. Koudelka, kpt. Sokol (Falke), mjr. Hejda, později mjr. Gažo. Velitel RR: npor.. později kpt. Němec. Velitelé čet: npor. Dostál (zvaný Flaška), por. Nováček (Marcel z malého mesta). Další: npor. Němeček, rtm. Kourek, nrtm., později ppor. Muránsky, por. Křivan, zvaný Kivi, rtm. Fuják, zvaný Fudži. Spoj. náčelník na divizi mjr. Šídlo. Nprap. Hanuš, zvaný Višňovka. Na další si možná časem ještě vzpomenu.
 
Re: Re: VU 8012, rádiová rota
Anton Porhajas | email | 29.12.2023 10:08 | id 176022 | nahlásit
Melicharčika sa pamatám lebo na útvar nastupil ked som rukoval vtedy bol poručík aj por. Sokolom.
 
Re: VU 8012, rádiová rota
Vladimír Hudaček | email | 15.12.2022 22:03 | id 168938 | nahlásit
Ahoj. Ak si dobre spomínam tak sme slúžili v stejnej dobe a stretávali sme sa v prijímači 10.85 a potom ako velitelia družstva v prijímači. Ja som ako chemik vú 9389 , prijímač bol v budove spojárov, vel.roty prijímača bol npor. Dostál , vel.čaty por. Nováček + ?, a ty si perfektne rozprával po Sovensky aj Česky.
 
Re: VU 8012, rádiová rota
Anton Porhajas | email | 29.12.2023 10:05 | id 176021 | nahlásit
Tu som slúžil 1981-83. Mjr.Koudelku som poznal priamo na útvare, už vtedy mal svoje roky.
VÚ 8800 Havl.Brod 1987-1989
Milan Burda | email | 7.1.2021 22:01 | id 152379 | nahlásit
Ahoj. Jak se tak dívám, tak je tady velice málo informací o ZABEZPEČOVACÍM ÚTVARU PRO LETIŠTĚ. Jediný kdo byl semnou na rotě z těch co tady psali je Pavel Dřevojan. Také si pamatuji pár jmen lampasáků i kluků z roty.
 
Re: VÚ 8800 Havl.Brod 1987-1989
Jiří Boháč | email | 11.11.2021 20:11 | id 159699 | nahlásit
Sloužil jsem zde jako spojař na letišti u vrtulníků.
 
Re: Re: VÚ 8800 Havl.Brod 1987-1989
Tomáš Vlk | email | 25.3.2024 19:19 | id 177729 | nahlásit
Sloužil jsem jako řidič, potom o 5 měsíců dříve do civilu OKR. Ostrava.
 
4.tankova divize
jarmax | 30.1.2022 11:30 | id 162128 | nahlásit
Všechny tady jmenované jednotky byly součástí velitelství 4.tankove divize....s vrtulníkem Mi 4 létal gen.Vesely mj. i do Znojma na kontrolu 9.msp.......
 
Re: VÚ 8800 Havl.Brod 1987-1989
Pavel Bláha | email | 29.9.2023 17:45 | id 174545 | nahlásit
Ahoj tebe si pamatuju jezdil si s karosou a s AV -8 na hotovost na letiste . mely jsme prijimac dole u kotelny nebo se mylim? ja letka mechanik Mi 2
 
Re: VÚ 8800 Havl.Brod 1987-1989
Josef Malecha | email | 12.2.2024 11:07 | id 177015 | nahlásit
Ahoj. Milane pamatuji si tě a taky pár jiných kluků občas se i sejdeme Cibulka ,Fišer, Řehořka Kopec atd. zdravím všechny od vrtulníků.
VU 8012 kamaráti z vojny.
František Villár | email | 10.12.2020 05:57 | id 151232 | nahlásit
Ahojte. Hľadám kamarátov z vojenčiny v Havlíčkovom Brode v rokoch 1981 až 1983. Drápal Petr z Brna, Farkaš Gabriel z Štúrova, Grúber Miroslav zo Stupavy., Košický Jiří z Bílovíc ,Jícha Zdenek z Kladna ,Maliník Miro z Papradna ,Mituník Miro z Jasenica Šarmír Ladislav z Cífera Remenár Igor z Šintavy ,Sýs František z Štepánovic ,Tomášik Karel z Drnovíc. Ak má niekto na nich niekto kontakt poprosil by som oň. S Pozdravom Villár František.
Re: VU 4500
JARDA REJNA | email | 28.10.2020 14:09 | id 150201 | nahlásit
Sloužil jsem zde 1988-90 jako kuchař za mne major Petřík,
 
Re: Re: VU 4500
Pavel Bláha | email | 29.9.2023 17:39 | id 174544 | nahlásit
ja mechanik Mi 2 velitel podplukovnik BERGR podzim 1987-89 posledni na dva roky
VU 9389
Hubert Richter (Berta) | email | 12.9.2020 15:49 | id 149248 | nahlásit
Sloužil jsem v roce 1980- 1982. Velitel útvaru byl mjr. Juklík. Prosim kdo si vzpomene. Novák, Cába,Worbis, Dvořák,Vala, atd. Nezlob se koho jsem zapomněl. Hubert.
 
Re: VU 9389
Vlado Hudaček Prešov | email | 5.4.2021 18:06 | id 155544 | nahlásit
ja som na vú 9389 slúžil 9.85-9.87 velitel útvaru bol mjr. J. Novák ,,Jarda,, n.š. kpt Vomáčka Vladimír, zvt mjr. Hreha ,,arbajtmajor, zvv kpt.Lackovič, a td.....
 
Re: VU 9389
Miroslav Čillík | email | 10.5.2021 13:04 | id 156518 | nahlásit
Ahoj, ja som bol za mjr. Juklíka technikom druhej roty, veliteľ pprap. Kartochvíl. Park mal na starosti nprap. Karel Dvořák. Prezývali ho Kádéčko.
Spomínam si len na meno Vala.
Z absolventov si pamätám mená Skočík, Klačanský, Slunský, Plachý, doktor bol Grepl, potom Hák, Muehlbach, ...
Ešte čatár Čema, Kresty, Akurátny - tí mali problém - namaľovali na nástenke Husákovi fúzy...
 
Re: Re: VU 9389
Hubert Richter | email | 3.2.2023 13:00 | id 170472 | nahlásit
Čau. Jasně. Náš ročník. Já Hubert, Horák (GAZDA), Horák Honza, Cábik, Novák, Worbis, Vala, Rakouš, Dvořák. Se Slunským se vidavam. Někdy Valou Z. Na vás špagati si taky vzpomínám. Lampoši Vašek Kopecký, Kubart, Vaníček, Jílek, Beran, atd. Čauky.
 
Re: VU 9389
Viliam Bartoš | email | 11.7.2021 14:13 | id 157681 | nahlásit
Nazdar.
Teraz som objavil tieto stránky a tak reagujem. Slúžil som vo VÚ 9389 v r. 1981-83. Pamätám si ťa, bol si vyšší blond. Pepa Worbis ma zaúčal do obsluhy toho svojho "pojízdního dezinfekčního..." Po abs. kurzu v Liberci som bol obsluha TZ-74. Veliteľom bol rt. Jílek. Jirka Vala spolu s Martinom Šumberou jazdili tuším so skriňovou V3S, velil im kpt. Jirko Mazač. Dalo by sa dlho spomínať....Tie kamarátstva na celý život. Kto tam nebol, nás nepochopí.
 
Re: Re: VU 9389
Jaro vrablec | email | 17.7.2021 05:40 | id 157767 | nahlásit
Viilo pamätám sa na teba bola mazák keď som narukoval na útvar bol som na čtz pod Grachom
 
Re: Re: VU 9389
jaroslav vrablec | email | 18.7.2021 21:23 | id 157810 | nahlásit
čatar Bartoš nie ?
 
Re: Re: Re: VU 9389
Viliam Bartoš | email | 19.7.2021 17:37 | id 157822 | nahlásit
Nazdar Jaro.
Dobre sa pamätáš, ale "dotiahol" som to len na slobodníka, nie na čatára. Ale to je fuk. Bol si z tej správnej partie Bielik, Srnec, Vančo, Kukliš, Horník ostatné mená mi už unikli... boli ste fajn chalani, dalo sa na vás spoľahnúť, aj sranda bola.
 
Re: Re: Re: Re: VU 9389
jaroslav vrablec | email | 20.7.2021 15:51 | id 157831 | nahlásit
čau ostal si tuší m po vojne v čechach alebo to bola zla inf. jak sa mas , , ? Sem v kontakte aj z lacim Posctošem . Sranda bola to maš pravdu . hlavne tie večerne party v sobotu .
 
Re: Re: VU 9389
Miro Čillík | email | 2.2.2024 21:30 | id 176822 | nahlásit
na Šumberu si pamätám...
 
Re: VU 9389
Miro Čillík | email | 2.2.2024 21:27 | id 176821 | nahlásit
Ahoj, som rád, že si sa ozval. Bol som techik rámcovej 2.roty, podpráporčík Kratochvíl mi bol veliteľ. Vojak Jirka bol vodič, vozil aj mjr. Juklíka.
Ďalšie mená - od nás, špagátov: Grepl, Mülhaus, Hák, Slunský, Klačanský, mnohé mi vypadli, ale spomeniem si...
Pamätám si čatára Čemu, Akurátneho a Kerestyho...
Dôstojníci Raus, Hrabčák, mjr. Pŕenosil
Smutná zpráva
JardaM | 8.6.2020 20:36 | id 147348 | nahlásit
Pro všechny, kdož ho znali, sděluji, že dne 4.6. zemřel ve věku 76 let Miloslav Novotný, poručík a později nadporučík z let sedmdesátých, známý pod přezdívkou "porda", spojovací náčelník a radista velitelské baterie VÚ 6195. Před tím sloužil u VÚ 8112. Čest jeho památce.
 
Re: Smutná zpráva
Zdeněk Petržela | email | 9.3.2021 00:57 | id 154563 | nahlásit
Poručík M.Novotný byl v roce 1969-1970 velitel radiové čety, kde jsem sloužil jako radista RM31MA Třinec a zajišťovali jsme spojení pro záložní velitelské stanoviště 4. tankové divize. Poručík byl svým způsobem svérázný člověk a tak většinou při zřizování stanoviště se to neobešlo bez nějakých problémů - jednou jsme stáli úplně špatně a hledali nás vrtulníkem, jindy jsme svým postavením bránili ve výhledu důstojníkům štábu, jindy jsme byli špatně zamaskovaní a vždy to od nadřízených schytal on. Nás se vždy zastal a většinou to skončilo sdělením, že u armády končí a půjde raději do civilu.
Jednou jsme jeli s "pordou" do VVP Boletice na odposlech radiových sítí v rámci cvičení 4. armády Písek a samozřejmě zase bylo vše špatně. Zapomněli jsme maskovací síť (místo toho jsme měli dva pytle uhlí) a před zahájením cvičení "rozhodčí" zjistili, že nejsme zamaskováni. asi 150m daleko byla skládka metrového dřeva a my jsme museli včetně" pordy" celou hromadu poskládat před kačenu. Ale i to bylo málo, protože za hodinu měli přilétnout průzkumná letadla a nafotit stanoviště a tak nám nařídili naše stanoviště označit, aby prý bylo jasné, že nejsme součástí cvičících vojsk. "Porda" se vydal k lapiduchům a vyžebral celou krabici obvazů a my jsme to omotali kolem stromů u auta. Jenže se objevil nějaký generál a "pordu" nehorázně seřval a s tím, že po cvičení půjde k němu na hlášení. Teprve později jsme zjistili, že to byl gen. Petržíla velitel 4. armády. Pokračování to ale nemělo, po návratu do H.B. mu řekli, že se dál s tím nebude nic dělat. Ale celou cestu domů odcházel do civilu. Čest jeho památce.
 
Re: Smutná zpráva
František Vojta | email | 16.3.2021 12:14 | id 154862 | nahlásit
Jo na "pordu" také rád vzpomínám, hlavně při každodenních nástupech. Bylo to v letech 68 až 70sát.
 
Re: Smutná zpráva
Luboš Surovsky | email | 3.10.2021 08:08 | id 159161 | nahlásit
Ja som služil už v rokoch 74-76 bol major Novotny česť jeho pamiatke.
Spojári
Ivan Organik VU 8012 | 25.3.2020 18:24 | id 145470 | nahlásit
Vo Väčšine prípadov kamaráti spomínate veselé príhody z vojenčiny. Ja mám ale trochu inú: stalo sa to na našej rote asi v roku 1968. Jeden vojak Š,,,,,K slúžil na tel. ústredni. V deň, keď mal prípravu do strážnej služby, vyfasoval zbraň a strelil sa do hrude. Mal šťastie, prežil to! Tri mesiace v nemocnici a civil. Jedno dievča mal doma a druhé na ústredni. A nezvládol to....V nočnom stolíku mal spracované parte na ktorom bol prepisovaný dátum.
Re: Re: Re: Re: historie VU 9389
Zdeněk Bravenec | email | 7.12.2019 16:34 | id 142398 | nahlásit
Ahoj chemici,
V letech 1964/1965jsem byl u VU 9389 6.rcho v PŠ. Jména lampasáků jsem napsal v příspěvku výš. Narukoval jsem, a po skončení jsem sloužil u 8 tp Jihlava. Ještě doplním, na divizi byl chemický náčelnik mjr. Fidler, jeho zástupcem kpt Kohout. Velitel 4 td v té době známý obávaný plk Franta Veselý. Velitel roty nejstarší npr Varšavské smlouvy Jiří Luňák. Povídalo se, že má zaražený postup. Bydlel naproti brány na svobodárně /PDA/. V Brodě jsem se byl několikrát podívat, zavzpomínat, na letišti i na divizi. Zajímá mě vše co se týká, 6 rcho i jejich příslušníků. Luňák, prý brzo zemřel. Zdeněk Bravenec Čejč 346
 
Re: Re: Re: Re: Re: historie VU 9389
Vladimír Hudaček | email | 15.12.2022 22:18 | id 168939 | nahlásit
ja som na vú 9389 slúžil 9.85-9.87 velitel útvaru bol mjr. J. Novák ,,Jarda,, n.š. kpt Vomáčka Vladimír, zvt mjr. Hreha ,,arbajtmajor, zvv kpt.Lackovič, práp Kratochvíl .evidenčak a td.....
sloužil jsem 4 cisternovy VU 3492 jaro 88-90
LADISLAV Krištof | email | 21.7.2018 08:07 | id 130477 | nahlásit
hledam kluky co sloužily se mnou z celého utvaru ( 1dopravni,čtz, rtz a roz.Čast byla z oravy a Senice,zbytek z čech.zkratili nám to o měsíc a já zapoměl všecky fotky v kasinu.
 
Re: sloužil jsem 4 cisternovy VU 3492 jaro 88-90
Pavel Kroča | email | 28.9.2019 19:57 | id 140891 | nahlásit
V té době jsem tam dělal roťáka, správce skladu, jak jinak po té co jsem odešel z VŠ
PŠ spojovací rota 86-87
Jiří Gatnar | 30.3.2018 13:53 | id 127776 | nahlásit
Péeška., 86-87 velitel npr. Ralaus, velitel kpt. Němec.
Ozvěte se někdo.
 
Re: PŠ spojovací rota 86-87
Miloš Malacký | email | 6.6.2021 02:18 | id 157074 | nahlásit
VU 8012 86-88, a Němec bol npor. až neskôr kpt.,veľ.roty,...a kto Ti velil v PŠ?
Ako hovorili Ralausovi?No predsa Ratlík...A kontrolní otázka:kto mal armu,knihovnu a PŠ na starosti?
A pozor,nepřítel naslouchá!
 
Re: Re: PŠ spojovací rota 86-87
Vladimír Hudaček | email | 12.7.2021 22:40 | id 157717 | nahlásit
Miloš Malacký, teba si pamätám výška asi168, okrúhlej tvári svetlo gaštanové vlasy, mal som ťa v prijímači apríl 86 , nespomínam si kto Ti bol veliteľ družstva no vel.čaty boli por Nováček a npor. Dostál. Zdravím Ťa a prajem všetko dobré!
 
Re: Re: Re: PŠ spojovací rota 86-87
Miloš Malacký | 13.8.2021 00:16 | id 158275 | nahlásit
Serus,nepamätám si Ťa,ale uvedené mená sedia...Drž sa...
 
Re: Re: Re: PŠ spojovací rota 86-87
Miloš Malacký | email | 13.8.2021 00:34 | id 158277 | nahlásit
Teraz rozmýšľam...Hudáček...nebol si Ty špagát?
 
Re: Re: Re: Re: PŠ spojovací rota 86-87
Vladimír Hudaček | email | 15.12.2022 22:22 | id 168940 | nahlásit
nie ja som bol záklaďak od chemikov vú9389-vedľajšia budova
 
Re: Re: PŠ spojovací rota 86-87
Miloš Malacký | email | 13.8.2021 00:31 | id 158276 | nahlásit
inak aj tu sa dá:
https://spolubojovnici.armyburza.cz/
 
Re: Re: Re: PŠ spojovací rota 86-87
Pavel Litavec | email | 15.12.2021 09:28 | id 160549 | nahlásit
Nazdar kluci, udělalo.mi radost když jsem si přečetl vaše komentáře. Měli jsme o víkendu setkání s Jirkou Gatnarem, Petrem Vejvalkou a Radkem Navrátilem. Zavzpomínali jsme na všechny spolubojovníky, bylo to pěkně zavzpomínali. Kdyby někde něco podobného do budoucna někde proběhlo,.dejte mi vědět. Rád přijedu.
 
Re: Re: Re: Re: PŠ spojovací rota 86-87
Vladimír Hudaček | email | 15.12.2022 22:26 | id 168942 | nahlásit
Gratulujem ku stretnutiu, mne sa podarilo stretnúť asi zo siedmimi najmä ktorí boli od nás okolo Prešova
 
Re: Re: PŠ spojovací rota 86-87
Jiří Štach | email | 2.2.2022 12:43 | id 162238 | nahlásit
Nazdar Miloško, ako sa máš?
 
Re: PŠ spojovací rota 86-87
Miloš Malacký | email | 13.8.2021 00:37 | id 158278 | nahlásit
Jura,Teba si tuším aj pamätám...tipujem: blonďák,modré? oči a vždy strapatý...trafil som?
Pepa Dvořák
JardaM | 18.11.2017 19:28 | id 122575 | nahlásit
Jen tak pro zajímavost - včera ve Všechnopárty vzpomínal herec Josef Dvořák na vojnu u spojařů v Havlíčkově Brodě. Jako vyučený automechanik jezdil s Gazem a vozil velitele útvaru. Je ročník 1942, takže sloužil v letech 1961-1963. Pamatuje ho někdo?
 
Re: Pepa Dvořák
JozefKorený | email | 29.11.2018 21:24 | id 133318 | nahlásit
Ja si na pána Josefa Dvořáka velmi dobre spomínam. U útvaru sa vo velení vystriedali: pplk.Kout, mjr.Musil, František Vystoupil, mj.Zdeněk Novák, mjr. Zdeněk Pikl, kpt.Voda, mjr. Valenta, mjr. Csomor, mjr. Stanislav Leciaks.ZVP - Jsef Ordelt, ZVT - mjr. Josef Soukup, NŠ - mjr. Alois Voneš, ZT - mjr. Mareček, Prov. náč. kpt. Jaroslav Vávra, ZV - kpt. Jan Zahradník, aut. náč. mjr.Píša, NPHM - rtm. Máčel, CHI - rtm.Jozef Korený, Velitelia rôt: kpt. Hrivnák, kpt.Václav Šulc, velitelia čiat - kpt.Pavol Weinhold, npor. Václav Prokopec, por. Ivan Krajmer, por. Stanislav Leciaks, staršinovia - rtn.Karel Petr, rtn. Karel Janáček,dôstojníci pre evid. - kpt. Jaroslav Fajman, mjr. Josef Svatoš, Pom. NŠ - kpt. Josef Kulhánek, Fin. náč. mjr. Václav Vorel, kpt. Arnošt Štraus. spisovňa o.z.Kordošová
Skladnik
Milan straca | email | 19.8.2017 15:24 | id 120214 | nahlásit
Zdravim schanim Josef Judas...Ladislav Marko-sadra...Maruščák-Maruš...Kontakt 733549007 nebo Facebook Milan Straca...Ozvete se
VÚ - 8012 radisti r.77-79
Pavel Trnka | email | 6.4.2017 00:44 | id 115616 | nahlásit
Sloužil jsem na radiové rotě jako řidič R4 . V té době byl velitel útvaru kpt. Csomor.Velitel roty por. Bárta. Tak pánové pokud si některý z Vás vzpomene na skladníka roty tak se ozvěte. Myslím že jsme byli dobrá parta. Pepa Stuchlík, Míla Jiřička ,Jirka sláma,Jožo Venglár,atd.
 
Re: VÚ - 8012 radisti r.77-79
Igor Vanek | email | 12.4.2020 13:31 | id 145906 | nahlásit
Ahoj, Teba som už nezastihol, slúžil som tam v 79-81, ako čvo.602 rádiotelegrafista. A major Csomor tam bol a mám na neho krásne spomienky. Chlap na svojom mieste, nie vymletý lampasák a odborník v spojovacej problematike.
 
Re: VÚ - 8012 radisti r.77-79
peter venglar | email | 24.10.2022 09:55 | id 167887 | nahlásit
ahol pavle,zadravim ta peter venglar,inak amigo prezyvany,rad si spominam na tie casy fakt sme boli dobra partia,napis alebo na facebook ,alebo na mesenger,ja uz dochodca a ty ako?
kde zijes v prahe?????
 
Re: VÚ - 8012 radisti r.77-79
peter venglar | email | 12.3.2023 07:15 | id 171344 | nahlásit
ahoj pavle,pametam si ta,aj jiricku,aveca hrusku,stuchlika atd.ozvi sa
Re.Re. 8012 Spojary
Dezider | email | 18.11.2016 12:57 | id 110376 | nahlásit
Pametám sa 27.9.1985,VU.8012 spojar.TTJ. vizeralo to peknejsie.No ty pekne casi dobre boly .A bolizme mladi.pekne spomienky! Dezider od SR.
 
Re: Re.Re. 8012 Spojary
M.M. | 25.12.2017 11:00 | id 124466 | nahlásit
Voláš sa Dezider Várady ?
 
Re: Re: Re.Re. 8012 Spojary
Ivan gondora | 12.1.2018 00:26 | id 125155 | nahlásit
Nemoze to byt Dezko Varadyi.Ten by to take pekne nenapisal.On nevedel sklonovat. 😊
 
Re: Re: Re.Re. 8012 Spojary
Dezider | email | 26.3.2018 18:40 | id 127642 | nahlásit
Áno som Dezider Várady
 
Re: Re: Re: Re.Re. 8012 Spojary
Vladimír Hudaček | email | 14.12.2020 00:13 | id 151342 | nahlásit
Dežko a nerobil si na baterkárni ?
Vladimír Hudaček VU 9389.1985-1987
 
Re: Re: Re: Re: Re.Re. 8012 Spojary
Dežko Várady | 13.9.2021 21:49 | id 158838 | nahlásit
Vladimír Hudáček presne to som ja čo tam robil na baterkárny... Nabíjal a opravil baterky ... pekné časy boli pamätám sa aj mám fotky čo robili v zime vonku Horaček spravil fotky....zo pár ľuďom stretávame ktorý neďaleko bývajú Slováci....
 
Re: Re.Re. 8012 Spojary
Vladimír Hudaček | email | 15.12.2022 22:53 | id 168943 | nahlásit
Ahoj Dežko, už smu spolu komunikovali na facebooku, drž sa. Vllado
omluva za nepresne udaje
Jaroslav Hruby | email | 13.2.2016 17:02 | id 101410 | nahlásit
Vtom pripade je jasne ze v tech letech 70_72 tam ta autarska kuchyne byla,me zmatlo ze na tech strankach o demolici pisou vcetne autarske kuchyne, tak sem myslel ze to psal nekdo z poslednich let ktery tato kasarna znal. s tema bigosema jsem to popletl Ja ,byli tam samozrejmne peelaci. Vedle nich dole byli spojari (tesim pipaci).
Ja jsem psal o utvaru 34-92 jeste obsahlejsi clanek kde jsem vyjmenoval i vetsinu byvalych soudruhu velitelu. I kdyz jsem napsal pouze jejich prezdivky a zkracene charakteristiky bez zadnych vulgarit ,muj prispevek byl druha den vymazam .Zrejmne jsem vyzradil vojenske tajemstvi a doufam ze mne neceka vojensky prokous.
Nebo ze by to cenzuroval nejaky byvaly lampasak .? Pres to prosim kluky kteri slouzili na tomto utvaru od roku 1978-1982,tak se ozvete.Velitelem byl v te dobe pplk Vladimir Conka ( Fugas)
Byli to kluci z Vychodniho Slovsnska nekde od Trebisova.Pak kluci z Jizni Moravy od Kyjova.Pak z Usti nad Labem ,my jsme byli z Opavska (Prajske). ,ajeste kluci nekde od Madarskych hranic.
Tak se prosim nekdo ozvete .Cau Jarda..
Útvary na "letisku" Havlíčkuv Brod
Jozef Korený | email | 7.2.2016 12:28 | id 101149 | nahlásit
Keď nám zbúrali kasárne, zachovajme pre budúce generácie kto tam slúžil
Prosím spolubojovníkov jednotlivých útvarov aby mi poskytli mená a priezviská+ hodnosti a funkcie osôb slúžiacich u týchto útvarov:
1. 6. automobilná rota - 56. autoprápor - VÚ. 3492
2. 6. rota chemickej ochrany - prápor chemickej ochrany - VÚ. 9389
3. 5. spojovací prápor - VÚ. 8012
4. 4. protilietadlový oddiel - V.Ú. 6195
5. Zdravotný prápor rámcový
6.Veliteľská rota
Dajte hlavy dohromady. Ďakujem. J.K.
 
Re: Útvary na "letisku" Havlíčkuv Brod
JardaM | 7.2.2016 17:28 | id 101168 | nahlásit
Máš zájem pouze o vojáky z povolání nebo i o záklaďáky?
 
Re: Re: Útvary na "letisku" Havlíčkuv Brod
Jozef Korený | email | 26.7.2016 15:49 | id 106994 | nahlásit
Mam záujem len o vojakov z povolania. Ďakujem.
 
Re: Útvary na "letisku" Havlíčkuv Brod
Ing. Jozef Katrák | email | 5.10.2016 13:47 | id 108940 | nahlásit
Dobrý deň, v rote chemickej ochrany na letisku / vel. por. Miroslav Ochman / som bol na zákl. vojenskej službe 09 1977 - 08 1978. Po našom odchode do civilu bola naša budova, vedľa ihriska asi demolovaná. potom už asi vznikol prápor chemickej ochrany. Príjemné spomienky, aj na mesto.
S pozdravom JK
 
Re: Re: Útvary na "letisku" Havlíčkuv Brod
Vlado Hudaček | email | 15.2.2019 01:01 | id 135820 | nahlásit
Ano asi od roku 1980 bola postavená nova budova Prcho vú 9389 a za ňou bola drevená budova ,,18-nástka,,-Na 1. obrázku už nieje, je tam už len stromoradie, pod ňou bolo ihrisko a kotolňa.
Vlado Hudače
 
Re: Re: Re: Útvary na "letisku" Havlíčkuv Brod
Jaroslav vrablec | email | 31.1.2022 20:31 | id 162184 | nahlásit
Zdar. Moc dobre pamatujem na budovu 18stku.bol som na nej celý rok na ihrisku sme mávali nastúpi a kotolňa bola dobrá na zašite pri rozcvičke
 
Re: Re: Re: Útvary na "letisku" Havlíčkuv Brod
Jaroslav vrablec | email | 31.1.2022 20:33 | id 162185 | nahlásit
V 83r.sme sa sťahovali
 
Re: Útvary na "letisku" Havlíčkuv Brod
Jan SVATOŇ | email | 27.4.2017 18:30 | id 116647 | nahlásit
Ahoj, sloužil jsem u ví 3492 v roce 1967 až 1969. Velitel roty major Bříza zvaný Bejk! Naprosto férový chlap. Po napadení ruskakama nás v noci vzbudil a dovolil nám kouřit na pokoji! Věc tehdy nevítaná! Potom nám ohlásil co se děje a že asi má ně půjdeme. Nakonec z toho sešlo. Byly tam i další docela dobrý důstojníci , myslím nadporučík Turčan, nebo tak nějak, rotný Lipka, major Stříbrný, kapitán Koutský. Naši mazáci Tonda Aulický a aspirant Vašek Kozel, četař Koleda. Na ostatní si bohužel nevzpomenu. Sloužil jsem s Jirkou Prchalem z Pardubic, Honzou Velikem ze Svratky, a Alfonsem Srankem že Slovenska, s Láďou Horáčkem z podkrnosi. Ahoj, kdo si vzpomenete, opravte mě nebo doplňte mě prosím! Honza
 
Re: Re: Útvary na "letisku" Havlíčkuv Brod
František Vojta | 18.11.2017 18:39 | id 122572 | nahlásit
Zdravím, nastoupil jsem v 68mym ke spojarum a jezdil celé dva roky s tatrou 805. Parádní vojna! Píšu proto, že s Honzou Velikovym jsem se znal ze základní školy a po vojně jsme se také často potkávali a za celé dva roky na vojně jsem ho nepotkal. Zajímavý, že se to člověk dozví 47 let po vojně. Vojta
 
Re: Re: Re: Útvary na "letisku" Havlíčkuv Brod
Jozef Belas | email | 4.9.2022 19:15 | id 166918 | nahlásit
cav služil som u spojarov tylove zabezpečenie vel major vavra avel utvaru ppl pikl v rokoch 1969 1971 bol som šofer chcem sa dopatat na dobrych kamaratov boli roslav Mžihlad ,Evžen Pejcel kuchari skladnici šoferi a Vlastik z army prosim ozvite sa byvam v Puchove čav
 
Re: Re: Re: Útvary na "letisku" Havlíčkuv Brod
Jozef Belas | email | 25.9.2022 21:28 | id 167249 | nahlásit
čav služil som u Vu 8012 od 69 71 u maj Vavra tyl zabezpečenia ako šofer hladam aspom niektorych čo by odpisali boli sme dobra partia slovakov čechov a moravakov dakujem Jozef čavte
 
Re: Útvary na "letisku" Havlíčkuv Brod
Peter Kušnír | email | 17.4.2018 17:54 | id 128297 | nahlásit
Ahoj. Pozdravujem spolubojovníkov - chemikov, ale aj ďalších chalanov z obdobia 1986-88. Z útvaru 9389 si určite pamätám najmä veliteľa Jardu Nováka, ale aj kpt. Bárta, por. Derik, por. Blanař, mjr. Duša-politruk, kpt. Brož - náčelník štábu. Zdravím Jožka Hubu a Vlada Hudačka. Nedáme stretko????
 
Re: Re: Útvary na "letisku" Havlíčkuv Brod
Vlado Hudaček | email | 15.2.2019 00:40 | id 135819 | nahlásit
Ahoj Peťu. pozri si túto stránku, prilás sa tam a získaš moju emailovu adresu: spolubojovnici.armyburza.cz/detail-utvaru/679/46
Všetko dobré.
Vlado Hudaček
 
Re: Útvary na "letisku" Havlíčkuv Brod
Zdeněk Petržela | email | 8.3.2021 23:56 | id 154562 | nahlásit
Sloužil jsem u 5.spoj.praporu 1969-1970 (první dubňáci)a pamatuji si některé důstojníky: vel.útvaru pplk.Z.Pikl,náč.štábu mjr.Kadlec a štáb kpt.Šulc a kpt. Kamenický,ZVP pplk.PhDr Gotz,IKVČ-instruktor kulturně výchovné činnosti kpt.Kavalec a kpt. B.Procházka(Špacír),aut.náč.mjr.Čáp a kpt.Carda, npor.Zpěvák,náč.týlu mjr.Vávra, výzbroj.náč. kpt.Musil(Humusák),chemik prap. Hanuš, evidence mjr.Svatoš,proviant.náč. kpt.Koudelka, technici kpt. Šídlo a rtm.Stehno, vel.prov.roty ...Prokš, vel.radiové roty npor.Lecjaks. vel.rad.čety por. M.Novotný, vel. PŠ kpt.ing. Voda a vel.čet npor. Třetina a npor. Beneš (Paragán -přišel od zrušených paragánů z Holešova).Samozřejmě jsem si všechna jména nezapamatoval sám, ale dali jsme je dohromady s kamarády se kterými jsem sloužil a občas se vídáme na pivku. Náš nástupní termín k 1. dubnu 1969 byl v armádě vůbec první a dobrá polovina z nás byla z okresu Olomouc takže z některými jsem se znal již z civilu a zbytek jsem poznal ve vlaku a na posledním pivě před kasárnami.Když jsme se vydali do kasáren po 45-ti letech našli jsme pouze hromady sutin.
 
Re: Re: Útvary na "letisku" Havlíčkuv Brod
František Vojta | email | 16.3.2021 12:05 | id 154861 | nahlásit
Zdravím, také jsem v roce 2015 přímo v kasárnách zavzpomínal s mým velitelem třince (radiostanice na 805ce) na roky strávené zde. Nastoupili jsme v září 1968. Zajeli jme osobně navštívit našeho velitele Standu Lecajkce do Skály u Brodu a bylo to pěkné setkání po tolika letech. Ale bohužel čas se nezastaví a tak jsem se dozvěděl, že můj velitel vozu Láda Deršák, bydlel v Lipolticích u Pardubic zemřel. Také před několika roky zemřel můj nevetší kamarád z vojny řidič pásového OTčka, kde byla radiostanice Josef Sobotka z Měřína.
Zdenku někde jsme se tam mohli v autoparku potkávat, ale nevzpomínám si.
 
Re: Re: Re: Útvary na "letisku" Havlíčkuv Brod
Zdeněk Petržela | email | 23.4.2021 17:08 | id 156118 | nahlásit
Františku, vzpomínaného Láďu Deršáka jsem znal. Byl nám dáván jako příklad výborného radisty a zároveň byl noční můrou velitele útvaru pplk. Pikla za jeho časté průšvihy, které musel řešit. Na řidiče OT-62R2 Sobotku si pamatuji, protože v jeho osádce byl později můj nejlepší kamarád Jarda Kučera. Já jsem byl zprvu radistou v Třinci (velitelem byl čet. Stríž) a později jsem byl velitelem s radistou Pavlem Vampolou(po revoluci dělal v ČT redaktora a pak podnikal v odpadech a zkrachoval). S ním a kpt. Šídlem jsme vyhráli celoarmádní radiotelegrafní soutěž. Jinak si dobře pamatuji na skoro dvoumetrového skladníka na radiové rotě "Jonyho" Fabiána, kterému jsem se od přijímače až po konec PŠ staral o úklid skladu. Asi jsi byl dole na provozní rotě, tam jsem znal řidiče Luboše Moslera a Vlastíka Víznera co provozoval v horním patře bar (bufet) kam chodili lampasáci tajně pít. Určitě jsme se museli u útvaru vídat, alespoň na nástupech, rozvodech a v poměrně kvalitní kuchyni (horní s Armou). Jinak na vojnu vzpomínám rád a v dobrém, nesetkal jsem se až na vyjímku z žádnou šikanou, ale s dobrými chlapy a kamarády.
 
Re: Re: Re: Re: Útvary na "letisku" Havlíčkuv Brod
František Vojta | 24.12.2021 20:24 | id 160949 | nahlásit
Zdeňku, jména moc nepamatují. V přízemí byli drataci, ty měli vetriesky a my jsme byli v poschodí. Ano říkalo se jim Třinec, nízká 805ka. Jestli dobře pamatuji tak tam byly ještě dvě vetriesky a pásové OT. Máš pravdu, byli tam úžasný kluci i mazací. Hned po nástupu na vojnu jsme byli v Čáslavi na řidičem kurzu u tankanu, ale to byli vypatlanci. Naštěstí naše mazaci nás bránili.
 
Re: Re: Re: Re: Re: Útvary na "letisku" Havlíčkuv
Jozef Belas | email | 22.9.2022 22:04 | id 167209 | nahlásit
možna sa pozname ale rad si na chalanov spominam rad by som keby sa mi niektori ozvali Služil som na vu 8012 Hav Brod u tyl zabezpečenia ako šofer v r 2.10.1969 do 24.9.1971u maj Vavra Na šof kurze sme boli10.11.1969 v časlavy bli sme dobra partia z moravy čiech a slovenska Teraz byvam v Puchove cely čas som bol šofer bus a kamiony Bol by som rad na niektorich kontakty spominam si na kucharov skladnikov z Ostravy Evžen Pejcl Jarda Mžihlad a ostatni dobri chalani tešim sa ak sa ozvete dakujem
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Útvary na "letisku" Havlíčkuv Brod
Hrivo Pavol | email | 17.7.2021 18:09 | id 157771 | nahlásit
8012 Havlíčküv Brod 1975-1977
Pamätám si kpt. Kamenický, dosť ostrý. npr. Zpëvák, mj. Musil.
 
Re: Re: Re: Útvary na "letisku" Havlíčkuv Brod
Ing. František Kocián | email | 31.3.2024 22:19 | id 177851 | nahlásit
VU8012 1976-1977
Sloužil jsem na provozní rotě. Pamatuji si kpt. Kamenický, npor. Vaverka mjr. Valenta, mjr. Lecjaks mjr. Procházka. Myslím si, že jsme byli dobrá parta.
 
Re: Re: Útvary na "letisku" Havlíčkuv Brod
Jozef Belas | email | 4.9.2022 19:33 | id 166919 | nahlásit
služil som 1969 do 1971 ako šofer u tyl zabezpečenia pod maj Vavra a vel ppl Pikl bol som u spojarov jazdil som vetrieskov sanitkov UAZ 450 gazikom Boli sme dobra partia ak by sa dalo kontak na Evžena Pejcel Ostrava a ostatnych kamaratov Ja som v Puchove
 
Re: Re: Útvary na "letisku" Havlíčkuv Brod
Jozef Belas | email | 12.9.2022 22:05 | id 167051 | nahlásit
čav jata zdravim možna sa pozname som z Puchova ja som služil u tyloveho zabezpečenia ako šofer pod vedenim maj Vavru v rokoch 69 a 71 boli sme vsetci dobra parta Boli zo slovenskaq moravy aj zčiech chcel by som sa nakontaktovat ktori ešte žiju Pametam si od Ostravy Evžen Pejcl Jarda Mžihlad Na izbe sme mali skiadnikov kucharov spojarov všetko dobri chlapi Nevedel som že sa to da aj takto hladat Ešte si spominam na Wiznera z army Moc by si mi pomohol aj maš kontakt na niektorich Zdravim ta a odpiš ahoj
 
Re: Re: Útvary na "letisku" Havlíčkuv Brod
Pavol Hrivo | email | 23.6.2024 21:26 | id 179011 | nahlásit
1975-1977 VÚ 8012 Havlíčküv Brod, letisko
Pamätám si Kamenický, Lecjaks. Musil, Zpevak, Czomor.
 
Re: Útvary na "letisku" Havlíčkuv Brod
Václavík Josef | email | 18.6.2021 08:33 | id 157297 | nahlásit
Vú 3492 se od roku 1983 jmenoval 4.prapor materiálního zabezpečení.Velitelem tam byl podplukovník Čonka,náčelníkem štábu kpt. Jaszberenyi.
vu 3492 56 apr
jaroslav hruby | email | 3.2.2016 02:13 | id 100921 | nahlásit
Ozvete se kdo slouzil v roce 1979 -1981 pod velkym nacelnikem vladimirem conkou ceskomadarskoslovenskymcikanem..
 
reakce na mylne udaje na strankach internetu
Jaroslav Hruby | email | 5.2.2016 00:49 | id 101021 | nahlásit
Chtel bych opravit mylnou informaci v zavadejicich strankach ze byla zbourana i kuchyne autopraporu,autoprapor nemel svou kuchyni ,my jsme se vzdycky stravovali v jidelne ktera slouzila Bigosum ,Chemikum,Spojarum aostatnimu personalu krom letkanu.Budova ktera sfala nad autarema 3492 patrila letkanum a to leteckym mechanikum kteri meli svou kuchyni a to podstatne lepsi nez byla kuchyne pro ostatni vojaky.Uz jen jejich kadecka byla bohatejsi nez ta nase,obcas jsne je od nich vysomrovali .Obsahovali susenky ,zvykacky ,kafe v kostce ajeste jine lepsi suroviny nez mela ta nase.Proto bych prosil oopravu techto mylnych udaju.
 
Re: reakce na mylne udaje na strankach internetu
JardaM | 5.2.2016 07:48 | id 101023 | nahlásit
Nevím, jak to bylo později, ale v letech 70 - 72 jsme se chodili stravovat nejdříve do velké kuchyně kde v přízemí byla i arma a pak jsme chodili na jídlo do kuchyně, která stála vedle autopraporu. Běžně se jí říkalo kuchyně autařů a vařili tam o poznání hůře. A major Čonka v r. 70 dělal velitele provozní roty na divizi. Snad se ozve někdo další. Myslím si, že nejde o mylné údaje, pouze mohlo dojít ke změně postupem času. Bigoši se říkalo motostřelcům, ale ti na Letišti nebyli...
 
reakce na mylne udaje na strankach internetu
Eda | 1.9.2018 20:44 | id 131503 | nahlásit
Ano, je ten příspěvek správně, taky si to tak pamatuji
 
Re: vu 3492 56 apr
Pavol Hrivo | email | 28.12.2020 21:45 | id 151917 | nahlásit
Na Čonku si moc dobre pamätám. Ten to tam drbal od kraja.
Delo pred útvarom muselo byt namierené na západ. Ale vždy mu ho v noci natočili na východ. Zúril ako pes.
Slúžil som veľa u spojárov 8012.
 
Re: vu 3492 56 apr
Pavol Hrivo | email | 28.12.2020 21:47 | id 151918 | nahlásit
To bolo v 75-77
 
VU 8012
Alojz Palaj | email | 28.12.2022 21:43 | id 169373 | nahlásit
Palo Hrivo - odkiaľ si
 
Re: vu 3492 56 apr
Pavol Hrivo | email | 28.12.2020 21:47 | id 151919 | nahlásit
To bolo v 75-77
 
Re: vu 3492 56 apr
Ľubomír Veselak | email | 10.3.2021 21:45 | id 154633 | nahlásit
Ja som slúžil 1982-1984 automobilová rota
 
Re: vu 9389 6. Pr CHO
Miroslav Čillík | email | 10.5.2021 13:14 | id 156519 | nahlásit
Slúžil som u chemikov, ale ako technik roty som bol "dozorným parku" z povolania. A keďže Čonka bol veliteľ autopraporu, do služby so m šiel vlastne pod neho. Veľmi dobre si ho pamätám, aj jeho "československomaďarčinu", niečo ako mjr. Terazky...
 
Re: vu 3492 56 apr
Václavík Josef | email | 18.6.2021 08:35 | id 157298 | nahlásit
Já.1979-1981.
 
Re: vu 3492 56 apr
Miroslav Šima | email | 24.8.2021 17:53 | id 158494 | nahlásit
1983. 85 postrach bol kpt. Pavlík čoveče
VU 8800-1986-88
Richard Kunik | email | 12.1.2016 17:46 | id 100170 | nahlásit
Ahoj CHalani.Hladá spolubojovníkov VU8800-1986-88.Naša rota bola hned vedla spodnej kuchyne,zabespečovanie letiska.Ja som štartoval agregátom čo bol namontovaný na PV3S vrtulniky.Spolu so mnou boli sanitka,žeriav tatra s palivom.Pametáte sa niekto mali sme tam unimobunku a k nám sa chodilo zašívat.
 
Re: VU 8800-1986-88
Pavel Dřevojan | email | 27.2.2017 14:39 | id 114144 | nahlásit
Ahoj narukoval jsem v roce 87 pamatuji si skoro všechny jmena jen nejaky už jsem zapomel napiš mi jmena velení co byli u nas na rote jestli si vzpomeneš
 
Re: Re: VU 8800-1987-89
Milan Burda | email | 12.1.2021 21:36 | id 152590 | nahlásit
Nazdar Pavlíku. Byl jsi můj starší půlročák a jestli se nepletu , tak jsi z Oblekovic.
 
Re: VU 8800-1986-88
Bohdana Srbek waldova | email | 20.11.2020 18:10 | id 150714 | nahlásit
Dobrý den,omlouvam se ze Vás obtěžují. Podle útvaru a dat,jste sloužil s mým bratrem Pavel Vlaha. Chtěla bych po těch letech zjistit pravdu ,nejde mi o viníka. Jen chci ,aby mama mohla mít klid. Ozvěte se 775356120.waldova
 
Re: VU 8800-1987-89
Milan Burda | email | 12.1.2021 21:33 | id 152589 | nahlásit
Ahoj Ríšo, byl jsi můj mazák. Jezdil jsi suezem. Já byl na hotovosti s jeřábem,ale potom mě poslali na kurz na autobus.
 
Re: VU 8800-1986-88
štefan vojtek | email | 22.1.2021 21:05 | id 152903 | nahlásit
čau bol som tam 85-87 jar takže sme sa museli stretnuť,robil som velitela družstva spojárom som od nových zámkov
 
Re: VU 8800-1986-88
Jarda | 29.3.2023 23:06 | id 171702 | nahlásit
To musel být SUEZ, že ano?
V r.76 jsem dostal ve Kbelích SUEZ č.2 Jednou jsem byl startovat gen. Ustinova na Ruzyni a průser jak mraky! Při režimu start zdroj nevydržel a soudruhům se "slepily" stykače v éru.
VU 8012
Milan Mojžíš | email | 16.10.2015 16:34 | id 96050 | nahlásit
U utvaru 8012 jsem slouzil v letech 1988 AZ 1990 jako rasista, mam pomerne dost dobovych fotek:
 
Re: VU 8012
JardaM | 16.10.2015 20:05 | id 96059 | nahlásit
Tak sem s nimi, rasisto!
 
Re: VU 8012
Jozef Korený | email | 26.7.2016 15:57 | id 106996 | nahlásit
Ja som u 5. spojpr. slúžil v rokoch 1962 - 1966 ako chemický inštruktor. Potrebujem doplniť funkcionárov na štábe, rádiovej rote, prevádzkovej rote. Ďakujem.
 
Re: VU 4500
JARDA REJNA | email | 28.10.2020 14:06 | id 150200 | nahlásit
Zde jsem sloužil v letech 1988-90 jako kuchař
 
Re: VU 8012
Igor Vanek | email | 7.1.2021 14:26 | id 152349 | nahlásit
Tak nazdar RASISTA čvo.602. Ja tiež radiotelegrafista čvo 602. velitel R3AT. Ak máš fotky z budovy a okolia, tak mám záujem.
 
Re: VU 8012
Viliam Červenak | email | 13.1.2024 16:29 | id 176391 | nahlásit
Slúžil som v Havl.Brode 87-89******u spojarov*****8012....
VU 8012 Pětka
Jiří Nitsche | email | 6.9.2015 12:03 | id 94432 | nahlásit
Velice děkuju autorovi tohoto webu za vzpomínku na místo, kde jsme vojákovali v letech 1976-77. Právě dnes jsme zakončili pravidelné cvičení doposud aktivních záložáků-veteránů VU 8012 ve Štokách...
Přeju vše dobré !!!
 
Re: VU 8012 Pětka
JardaM | 6.9.2015 20:33 | id 94444 | nahlásit
Další snímky z demolice vašeho útvaru jsou na tomto webu u útvaru 6195 - péláci, což byli vaši sousedi...
 
Re: VU 8012 Pětka
Jozef Korený | email | 26.7.2016 16:00 | id 106998 | nahlásit
Ja som u útvaru 8012 - 5. spojpr slúžil v rokoch 1963 -1966 ako chemický inštruktor. Priestor Štoky bol vyhradený pre VS 4. td kde sa chodilo pri BoPo. Prosím o doplnenie veliteľov práporu, veliteľov rôt a príslušníkov štábu. Ďakujem.
 
Re: VU 8012 Pětka
Tibor Bajcsy | email | 16.12.2019 14:19 | id 142622 | nahlásit
Srdečně zdravím, chci se zeptat, zda-li nevíš něco o Palovi Súkeníkovi VU 8012, byl na ZASu, nebo o Palánovi, oni tam byli spolu. Já jsem tam, končil v roce 1978. Díky
 
Re: VU 8012 Pětka
Pavol Hrivo | email | 17.7.2021 18:14 | id 157772 | nahlásit
Vu 8012 Havlíčküv Brod. 1975-1977.
Pavol Hrivo. Ja si Ťa pamätám. A Ty?
V roku 1977 som vyhral ligu.
hledání přátel
Věra Makovičková | email | 14.8.2015 15:56 | id 93703 | nahlásit
Ahoj
Hledám kamarády, kteří zde sloužili v letech 1981-1983, ale na podzim 1982 byli převeleni do Jihlavy do kasáren KPT Jaroše. Byli to Jarda Havran a Pepa Tekör(píšu to správně ?) Kdo je znáte, prosím, ozvěte se mi, budu moc ráda.
Věra Makovičková
 
Re: hledání přátel
Vlado Hudaček | email | 15.2.2019 00:14 | id 135817 | nahlásit
Nepracovali Ste na štábe alebo spisovni? Na spisovni pracovala ak sidobre spomínam na meno Matejková. Vlado Hudaček
Spojaři 91-92
Bob Bříza | email | 7.7.2015 14:41 | id 92205 | nahlásit
Tak jak se máte spolubojovníci.Mám kontakt pouze s klukama ze Slovenska.Tak se někdo ozvěte. Bob
VU 8012
JozefS | email | 8.5.2015 01:17 | id 89996 | nahlásit
Na VU 8012 som sluzil rokoch 1980 - 82 ako radista na stanici R140. Na ZŚ som robil dokonca pionierskeho veduceho a skupinova veduca sa volala Jitka z Obce Věž. Nejake fotky urcite najdem. Vzdy som sa chystal pozriet sa naspet ale nevyslo to. Sp. Nova Ves je dnes vasim druzobnym mestom. Hmm tak popozeral som fotky kasarni a trosku si pospominal. A pametam si este meno velitela volal sa mjr. Lecjkas ( neviem ci som to dobre napisal ) a byval tiez v obci Věž.
 
Re: VU 8012
JozefS | 8.5.2015 01:30 | id 89997 | nahlásit
Oprava mena velitela bol to mjr. Lecjaks
 
Re: Re: VU 8012
JardaM | 8.5.2015 07:47 | id 90014 | nahlásit
Doporučil bych ke zhlédnutí i stránku VÚ 6195 na tomto webu. Tam jsou fotky z demolice "spojařů".
 
Re: Re: Re: VU 8012
JozefS | 11.5.2015 00:00 | id 90110 | nahlásit
Uz som pozeral. Dnes sa vratila manzelka z HK kde boli na koncertnom zajazde v zborovom speve. Skoda ze nemali volne miesto rad by som sa znovu popozeral na mesto.
 
Re: Re: VU 8012
Pavel | email | 19.12.2016 21:43 | id 111307 | nahlásit
Nesloužil jsem tady , ale Standu Lecjakse znám , těší se dobrému zdraví má pěkný rybník a další koníček od jakživa má myslivost. Ještě jedno upřesnění bydlí ve Skále je to asi 1 km za Věží , ale ve Věži by ste se na něj doptali každý ho tady zná .
 
Re: Re: Re: VU 8012
peter venglar | email | 26.10.2022 12:04 | id 167923 | nahlásit
bol to moj velitel vozu,stanica 140 vynikajuci chlap,by val pri ceste smerom na humpolec,a povyse bola dedinka ci osada cez lesik ku hlavnej chodili na autobus,a cez cestu rybniky boli,tam sme mali pred cvicenim zladenie ,skvele casy
 
Re: Re: VU 8012
František Vojta | 18.11.2017 18:58 | id 122574 | nahlásit
Jo pod ním jsem sloužil jako řidič 805ky v letech 68-70 a před dvěma roky jsem se sním osobně setkal. Krásný vzpomínky!
 
Re: Re: Re: VU 8012
Jozef Belas | email | 4.9.2022 19:45 | id 166920 | nahlásit
Ja som služil u vu 8012 Hav Brod v rokoch 1969 a 1971 u maj Vavru u tyl zabezpečenia ako šofer vetrieska sanitka Bola to dobra prtia hladam kontakty Evžen Pejcel Jaro Mžihlad Ostrava pomož mi dakujem som v PUchove
 
Re: Re: VU 8012
Eda | 21.7.2018 09:29 | id 130478 | nahlásit
Pamatuji si ho jako kapitána,npor.Vaverka,rtm.Nikl, a záklaďák Horvát Zoltán,dobří lidi
 
Re: Re: Re: VU 8012
Tibor Bajcsy | email | 15.12.2019 20:38 | id 142606 | nahlásit
Ahoj tak to si byl na rádiové rotě. Já o patro níž jsem velel. Nevíš náhodou jak se jmenovali rtm na ZASu? Už jsem to zapoměl. Jinak zdravím a vzpomínám.
 
Re: Re: Re: Re: VU 8012
Eda Binar | 28.11.2020 20:39 | id 150890 | nahlásit
Ahoj pamatuji se dobře,rtm. Bajcsy mě dělal mazáka Zoly Horváth,taky uměl maďarsky ,měj se moc hezky a užívej důchodu,jinak jsem z vojny nikoho nepotkal,já jsem z okresu Přerova to jsme narukovali dva
VÚ 9389 Prcho -chemici
Vlado Hudaček | email | 2.4.2014 15:13 | id 72984 | nahlásit
Nostalgicka spomienka na Zákl. Voj. službu v rokoch 1985-1987. V kasárňach ešte boli útvary: VÚ 9389 Prcho -chemici, vú ? -Batérie velení, vú ? ,,Autoprápor,, a útvary zabezpečujúce Leteckú vrtulníkovu základňu. Mám pár dobových Fotiek vojakov - mojích ,,spolubojovníkov,, ak by bol záujem zo strany administrátora, môžem naskenovať a zaslať. Vladimír Hudaček , Prešov Slovensko
 
Re: VÚ 9389 Prcho -chemici
JardaM | 2.4.2014 20:13 | id 72993 | nahlásit
Dík za první reakci, ještě bych doporučil ke shlédnutí fotky z VÚ 6195 na těchto stránkách...Za administrátora mluvit nemohu, ale ze zkušenosti vím, že rád zveřejní každé fotky.
 
Re: VÚ 9389 Prcho -chemici
Emil Křoupal | email | 16.1.2015 22:32 | id 84186 | nahlásit
Sloužil jsem na útvaru 8012 v roce 1965-1967, budova skladu který je na fotografii dobře znám, na její rampě jsme prvně do ruky dostali samopaly, objekt útvaru 8012 je už zlikvidován, (listopad 2014) , dlouho jsem se chystal udělat nějaké fotografie, ale nějak to nešlo až to zbourali, také rota chemiků je pryč, jen zbývájí naše vzpomínky, napiš ahoj
 
Re: Re: VÚ 9389 Prcho -chemici
JardaM | 30.1.2015 16:42 | id 84978 | nahlásit
V té době byli chemici ještě ve dřevěném baráku. Později postavili zděnou. Ještě v r. 2014 zbourali autoprapor i s jeho kuchyní. Fotky jsou na těchto stránkách u VÚ 6195.
 
Re: Re: VÚ 9389 Prcho -chemici
Jozef Korený | email | 26.7.2016 17:01 | id 107000 | nahlásit
V roku 1966 som slúžil u útvaru 8012 - 5. spojpr ako chem. inštruktor. Veliteľ pplk. Zdeněk Pikl. Prosím o doplnenie veliteľov, príslušníkov štábu, veliteľov rôt. Kedy bola zlikvidovaná drevená budova 6.rcho resp. kedy bola postavená nová budova 6.prcho. Ďakujem.
 
Re: VÚ 9389 Prcho -chemici
Hoberla oman | email | 13.5.2015 23:33 | id 90203 | nahlásit
Zdar Vlado,rukoval jsem do Šlapanova 85 a po přísaze jsem byl převelen na KŘK do Havl.Brodu.Myslím že jsem spal u chemiků na rotě.Já sem se tenkrát při nástupu přihlásil že naklepu kosu a poseču trávu abych dostal vycházku(měla mě přijet holka).jezdili jsme tenkrát jízdy a jeden borec to nezvládl(Baláš?),dostal civil.Jo a na PŠ sme se dívali na finále MS v ledním hokeji (zlato).Jestli si vzpomeneš tak napiš. Zdar Roman
 
Re: Re: VÚ 9389 Prcho -chemici
Vlado Hudaček | 18.8.2015 22:17 | id 93875 | nahlásit
Nazdar Roman. Ja som narukoval k chemikom VU 9389 27.9.1985 a po týždni ma prevelili na PŠ-ku do Jaroměře na 6 mesiacov, takže sme sa počas tvojho KŘK nemohli stretnúť. Veliteľom útvaru bol major Novák ,,Jarda,, Ak si spal na rote tak si pospomínam na mená vojakov ktorí tam vtedy boli (už mi mnoho mien vypadlo), alebo mi napíš ak si na niekoho spomenieš a ak máš nejaké foto -pospomíname. A upresni v ktorom mesiaci si narukoval. Prajem Ti všetko Dobré. Vlado Hudaček Prešov, Slovensko
 
Re: Re: VÚ 9389 Prcho -chemici
Jozef Korený | email | 26.7.2016 17:06 | id 107001 | nahlásit
Kto velil 6.prcho. Tiež kto velil rote rad. chem. prieskumu, rote odmorovania techniky a rote špec. očisty osôb. Slúžil tam v tej dobe npor. Jiří Luňák? Ďakujem.
 
Re: VÚ 9389 Prcho -chemici
Jozef Huba | email | 29.11.2017 18:04 | id 123202 | nahlásit
sluzil som u chemikov pod velenim Jardy spominam si na mena Turkinak,Hudacek, Varga,Jarolin.Kusnir,Rohal,Biskupic,a gumakov Hreha,Krulis ale bolo super to bi som prial dnesnym tinedzerom aspon by sa naucili poriadku
 
Re: Re: VÚ 9389 Prcho -chemici
Zdenek Bravenec | email | 19.8.2018 12:24 | id 131158 | nahlásit
V letecch 1964/65 jsem byl v PŠ u 6 rcho. velitel Npr. Jiří Luňák, ZVP Kpt. Kavalec, velitelé čet Miro .... a Jan Hort, ( vr. 1965 se zastřelil), staršina nrt. Vaníček, technik Therodor Kohn.
 
Re: Re: Re: VÚ 9389 Prcho -chemici
Zdenek Bravenec | email | 19.8.2018 12:58 | id 131160 | nahlásit
Vzpoměl jsem si. Velitel 1 čety byl slovák por.Miro Tomek.
 
Re: Re: Re: Re: VÚ 9389 Prcho -chemici
Jozef Korený | email | 8.5.2021 17:46 | id 156480 | nahlásit
Poznámky k V.Ú. 9389 - 6.rcho Havl. Brod Ja som bol príslušníkom 6. rcho ako technik roty v r. 1960 - 62. Veliteľom roty bol npor. Ervín Ľahký ( v roku 1982 genmjr náčelník ) On je ročník 1934 a žije v Dome soc. služieb v Púchove. Rota bola umiestnená v drevenom delta baráku z II. SV vedľa murovanej budovy kde kde bol štáb 5. spojprap.Bola podriadená veliteľstvu 4. msd veliteľ pplk. Ivan Boldaňuk, neskoršie divízia reorganizovaná na 4.td, veliteľ plk. Stanislav Procházka a po ňom plk. František Veselý.rtm. Vaníček, npor. Luňák, už nežiju. Pána Jedináka som poznal, aj jeho ženu i syna Milana. Pán Jedinák ako aj celá rodina boli filatelisti. Mal psa vlčiaka, choval papagájov a vyrezával ozdobné predmety. Mám vešiak na kľúče. Už nežijú. Česť ich pamiatke.
 
Re: Re: Re: Re: Re: VÚ 9389 Prcho -chemici
Zdeněk Bravenec | email | 31.5.2021 07:49 | id 156960 | nahlásit
Dobrý den, pane nadpraporčíku, zdravím Vás srdečně a moc děkuji za zprávu. V letech 1964/65 jsem byl u chemiků v PŠ, asi jsme se tam potkávali. Jak je ten svět malý.Kolem nás chodila žlutá četařka, hezká mladá žena. Víte něco o ní? Víte o další službě Luňáka, Kavalce, Tomka a Kohna? Máte velké znalosti a bezva pamět. Na vojnu vzpomínám často a rád. Děkuji předem a přeji vše dobré hlavně hodně zdraví.
S pozdravem Zdeněk Bravenec Čejč
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: VÚ 9389 Prcho -chemici
Václav | email | 19.9.2023 21:59 | id 174415 | nahlásit
Mě by zajímala velice rodina pana Ervína Ľahkého. Je to můj příbuzný, ale nic o této větvi na Slovensku nevím
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: VÚ 9389 Prcho -chemici
Jozef Korený | email | 28.10.2020 18:40 | id 150208 | nahlásit
Mládencom ktorí slúžili u útvaroch na letisku v Havl. Brode, pozrite si moju web stránku jozefkoreny.sweb.cz/ Tu najdete mnohé odpovede na útvary ktoré zabezpečovali 4. msd a následne 4. td. Ja som bol v Havl. Brode od r. 1958 - 1966. Ja som ročník 1938 a tak mnohí moju spolubojovníci už nežijú. Tak spomínajte a píšte pre budúce generácie, ale aj pre tých ktorí zabudli mená svojich kamarátov, veliteĺov a hlavne dobrých ľudí. Srdečne pozdravuje npráp. v.v. Jozef Korený, Trenčín
 
Re: Re: Re: Re: VÚ 9389 Prcho -chemici
Jozef Korený | email | 28.10.2020 18:42 | id 150209 | nahlásit
Oprava web stránky: http: // jozefkoreny.sweb.cz/
 
Re: Re: Re: Re: Re: VÚ 9389 Prcho -chemici
Zdeněk Bravenec | email | 23.2.2021 12:57 | id 154114 | nahlásit
Srdečně vás zdravím z Jižní Moravy, pěkné stranky, dobře jsem si počet. Armáda mě zajímá, pěkné vzpomínky na hezké časy. U chemiků jsem byl v r. 1964/65 v PŠ. Zajímájí mě osudy ndpr.Jiří Luňáka, kpt. Kavalce, por. Tomka a dalších lampasaků. V roce 1961 jsem byl železničním učilišti v Trenčíně. Náčelníkem byl Jedinák,
velký partyzán. Později jsem ho potkal jako průvodčího.
Znal jste ho, víte o něm něco? Přeji hodně zdraví,
S pozdravem ndpr. v zál. Zdeněk Bravenec čejč 346
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: VÚ 9389 Prcho -chemici
lada petrka | email | 19.12.2018 00:15 | id 133848 | nahlásit
Ahoj, sloužil jsem od jara 84 do jara 86, asi jsme se malinko nepotkali,ale Jarda mě děsil celkem dlouho: dozorčí co to je za bordel, kde je pomocník? Jinak jestli je to Jozef Varga, tak si na mně nepamatuješ, ale chtěl jsem být někde jinde , ta.kže vlastně super.Lada Peterka
 
Re: Re: Re: VÚ 9389 Prcho -chemici
Vlado Hudaček | email | 15.2.2019 00:28 | id 135818 | nahlásit
Jasom sa vrátil z peešky okolo 20.3.1986. Takže si bol môj suprák, no tých pár dní do vášho odchodu si pamätám ( boliste asi 8-smi), všetko na háku, chlast. Jarda šalel, dal príkaz na stále kontroly lampasákom až do vašeho odchodu z kasárni. Vlado Hudaček
 
Re: Re: Re: VÚ 9389 Prcho -chemici
jaroslav vrablec | email | 17.7.2021 06:47 | id 157768 | nahlásit
ja som bol tam do jesene 84 asi sme sa stretli
 
Re: Re: VÚ 9389 Prcho -chemici
Vlado Hudaček | email | 15.2.2019 00:04 | id 135816 | nahlásit
Sezus Jožku . Ešči že ši sebe namne spomnul . Po príjimači som ťa dostal na bar s Turkiňakom ,zasoboval ťa ,,Rožki,, . Prihlas sa na túto stránku a nájdeš tam email namňa. Vlado Hudaček. Všetko Dobré a nápíš /
 
Re: Re: Re: VÚ 9389 Prcho -chemici
Vlado Hudaček | email | 26.7.2020 23:40 | id 148376 | nahlásit
Pozri si Jožku túto stránku zaregistruj sa a budeš mať kontakt. https://spolubojovnici.armyburza.cz/detail-utvaru/679/46
Vlado Hudaček


Přidáváte nový komentář
plus okno minus
... lze napsat ještěznaků
Ochrana proti spamu. Napište číslo stodvacet:


   


  • hvězdičkou * jsou označena povinná pole
  • maximální délka textu komentáře je 2000 znaků
  • odřádkování textu komentáře (ENTER) zůstane zachováno
  • HTML tagy nebudou použity
  • WWW adresy budou automaticky převedeny na odkazy
  • reagovat lze pouze do 5 úrovně
  • vyhrazujeme si právo smazat nevhodné příspěvky

Kasárna VÚ 8012 - Havlíčkův Brod

Okres: Havlíčkův Brod

GPS: 49°35'58.777"N, 15°33'27.693"E

Najít na mapě

Fotografie z VÚ 8012 - Havlíčkův Brod, známý též pod názvem Letiště.
V tomto areálu sídlilo více útvarů, které však zatím neznáme. Děkujeme pamětníkům za info o útvarech.

V březnu 2014 proběhla postupná demolice kasáren.

A2014-03-18 12:23:24 U2019-12-18 12:37:16 TG396