Objekty ČSLA

« Zpět | Jdi na seznam | Obnovit | Vaše komentáře (182)

(pro změnu obrázku můžete použít CTRL + šipky ↔ numerické klávesnice)
1 foto (J.Myšička) z celkových 118

Foto 1
Brána kasáren Letiště přes silnici vedoucí na Humpolec z parkoviště před ubytovnou vojáků z povolání. Za patrovou budovou je patrný původní vstup s přístřeškem.
Foto 1 Foto 2 Foto 3 Foto 4 Foto 5 Foto 6 Foto 7 Foto 8 Foto 9 Foto 10 Foto 11 Foto 12 Foto 13 Foto 14 Foto 15 Foto 16 Foto 17 Foto 18 Foto 19 Foto 20 Foto 21 Foto 22 Foto 23 Foto 24 Foto 25 Foto 26 Foto 27 Foto 28 Foto 29 Foto 30 Foto 31 Foto 32 Foto 33 Foto 34 Foto 35

Autor: J.Myšička | Pořízeno: 6.2011 | Foto: 35 fotek

Foto 36 Foto 37 Foto 38 Foto 39 Foto 40 Foto 41 Foto 42 Foto 43 Foto 44 Foto 45 Foto 46

Autor: J.Myšička | Pořízeno: 2.2013 | Foto: 11 fotek

Foto 47 Foto 48 Foto 49 Foto 50 Foto 51 Foto 52 Foto 53 Foto 54 Foto 55 Foto 56 Foto 57 Foto 58 Foto 59 Foto 60 Foto 61 Foto 62 Foto 63 Foto 64

Autor: J.Myšička | Pořízeno: 2.2014 | Foto: 18 fotek

Foto 65 Foto 66 Foto 67 Foto 68 Foto 69 Foto 70 Foto 71

Autor: A.Kašpar | Pořízeno: 2007 | Foto: 7 fotek

Foto 72 Foto 73 Foto 74 Foto 75 Foto 76 Foto 77 Foto 78 Foto 79 Foto 80 Foto 81 Foto 82 Foto 83 Foto 84 Foto 85 Foto 86 Foto 87 Foto 88 Foto 89

Autor: J.Myšička | Pořízeno: 2019 | Foto: 18 fotek

Foto 90 Foto 91 Foto 92 Foto 93 Foto 94 Foto 95 Foto 96 Foto 97 Foto 98 Foto 99 Foto 100 Foto 101 Foto 102 Foto 103 Foto 104 Foto 105

Autor: J.Myšička | Pořízeno: 2021 | Foto: 16 fotek

Foto 106 Foto 107 Foto 108 Foto 109 Foto 110 Foto 111 Foto 112 Foto 113 Foto 114 Foto 115 Foto 116 Foto 117 Foto 118

Autor: J.Myšička | Pořízeno: 2023 | Foto: 13 fotek



Vaše komentáře...
Přidat nový komentář...
VU 5927
Miroslav Vacek | email | 25.3.2023 23:21 | id 171618 | nahlásit
Sloužil sem na letišti v Havlíčkově Brodě 1990 až 1992 u zdravotnického praporu 5927, velitel mjr Sláma, rád na tu dobu vzpomínám a je mi líto že spoustu budov zbourali asi v roce 2007 sem si prošel kasárna a natočil na památku hodinové video, měl sem se tam dobře
Vojna VÚ 9389 Chemici
Hubert Richter | email | 27.1.2023 10:38 | id 170216 | nahlásit
Byl jsem zde 1980-82 VÚ 9389 Chemici. Vel. Útvaru mjr. Juklík.
Vojna
Václav Kreml | email | 27.12.2022 19:37 | id 169340 | nahlásit
Zdravím, budova pod štábem přízemí. Byla ČTZ Četa týmového zabezpečení, 3492.Byl jsem tam v roce 1987-1989 Jako řidič, Václav KREML. Prosím o kontakt 720739447 Dík kluci.
 
Re: Vojna
Eduard Galko | email | 6.7.2024 20:28 | id 179156 | nahlásit
Ha som tam bol v rokoch 1986-88
 
Re: Re: Vojna
Václav Kreml | email | 18.11.2024 17:40 | id 180648 | nahlásit
Čus Edo,pamatuji si na tebe.I na Miru Konarskyho,na Maďara Imricha Sziksae.Ale náš ročník byl 1987/1989,jaro.Ale mohl bych vyjmenovat i další.Ty jsi byl menší a kulatější kluk(bez urážky) Zatím
Video z kasáren "Letiště"
JardaM | 30.3.2022 18:13 | id 163421 | nahlásit
Zkuste kliknout na tento odkaz: https://www.youtube.com/watc…
(nebo si ho zkopírujte do vyhledavače). Navštívil jsem kasárna a natočil na mobil aktuální stav. Začal jsem u letky (4. vrtlet), pak budova kuchyně s jídelnou, sklady a hlavně Arma. Odtud po schodech dolů, kde dřív vlevo stávala kuchyň autařů, objekt autopraporu a chemici, vpravo byli péláci 6195- štáb a ubytovna a pod nimi spojprapor 8012. Vše zdemolováno a část po pélácích a spojařích je oplocena. Co tam bude nevím, pozemek má ve vlastnictví havlbrodská stavební firma... Oplocení jsem obešel a po schodech k leteckým opravnám jsem se dostal na hlavní komunikaci vedoucí k bráně. Schody, to je to jediné, co tam zbylo...Stará brána vpravo je taky původní, ale je patřičně vyzdobena. A přes silnici od Humpolce do HB, je namísto PDA postaveno nové sídlo Hasičského záchranného sboru a vlevo je ještě patrná opravená ubytovna pro vojáky z povolání... Můj popis je z roku 1970-72. Kdo zná, tak ví...Pokud to někoho zaujme, budu rád.
 
Re: Video z kasáren "Letiště"
Smrčka Vladimír | email | 1.4.2022 12:19 | id 163464 | nahlásit
Dobrý den, vaše video mi oživilo vzpomínku na čas prožitý na Velitelské baterii kam jsem byl přesně před 52 lety převelen z PŠ v Josefově jako operátor P15.Velitelem byl npor Zavadil ,obsluhu tvořili mazák Kopecký,a bažanti Svatoň, Kopecký, Matějka později Solovov a řidič Ruščický. Další řidiči byli Patra, Zich, Moser, motospojka Mokrý. ze spojařů Galvánek, Boštík,pátrači Vacek a Průša,další jména Žilka, Panský,Winzhoffer,Vávra,Zadina, Tornáry, Juhász,Holop,
Keszeg, některé spolubojovníky jsem poznal z fotografií.Bylo tam i jméno Csizmadia ,pokud se jmenoval Karol byl se mnou v Pš Josefov jako obsluha SON 9A Z jmen lampasáků si vzpomínám na pplk Budňáka/Vostudu/ mjr .Pekníka /Golonku/ a npor.Zavadila/Bikilu/.Jelikož jsem nepatřil mezi ty vyvolené, byl jsem převelen do Znojma ,kam se chodilo za trest, přesto na tuto dobu rád vzpomínám a pokud plánujete nějaké setkání, dejte mi, prosím, vědět. Zdravím bývalé spolubojovníky
 
Re: Video z kasáren "Letiště"
Jarmax | 1.9.2022 12:03 | id 166872 | nahlásit
Zdar,v jednom z příspěvků píšeš, že jsi byl za trest prevelen do Znojma....byl jsi na spojrote ? Já jsem tam byl 67-69...?dále píšeš,že jsi byl v roce 84 na cvičení t.j dlouho po ZVS....
Sloužil jsem na RTU
Pavel Matějka | email | 14.11.2021 19:05 | id 159756 | nahlásit
Sloužil jsem na RTU v roce 1970-71 na radiolokátoru P15-velitel kpt Kulakov matně si vzpomínám na své spolubojovníky,Reinhold,Huptich,Kučera,Tejnor,Zadi na a další.V závěru nás převeleli do Brna a stavěli jsme Královo pole.Ozve se mi někdo z mých spolubojovníků?
 
Re: Sloužil jsem na RTU
JardaM | 15.11.2021 19:05 | id 159781 | nahlásit
Sám jsem zvědav, zda se někdo ozve. Zatím se vojáci z tohoto ročníku nehlásí. Připomenu ještě radisty Boštíka a Ignáce Svátka, řidiči Němeček, Pramuka. Byli jste naši mazáci.
4.vrtulníková letka VU 7336
švančara | email | 11.9.2021 19:53 | id 158772 | nahlásit
v rokoch 1965 - až 1969 som slúžil v Havličkovom Brode u letky, ako technik lietadla. Táto letka sa v auguste 1968 veľmi zvláštnym spôsobom prejavila.(pplk. Chadalík - úlet do zahraničia) Prosím o ďalšie info. Údajne tento útvar bol za túto činnosť vymazaný z evidencie. Ďakujem.
 
Re: 4.vrtulníková letka VU 7336
Kamil Říha | 1.6.2024 21:13 | id 178687 | nahlásit
Sloužil jsem tam jako radiomechanik r. 1972-1974. Chadalík byl v tu dobu zavřen, velel nám mjr. Cenek. Koncem roku 1974 byla velká reorganizace a rozšíření útvaru. To jsem už šel do civilu. Prý byly vytvořeny dvě průzkumné letky, číslo útvaru bylo jiné.
Kolem roku 1985 jsme jeli okolo a a bylo tam vidět asi 10 vrtulníků Mi-2.
Kapitán Koudelka
Elena | email | 18.6.2020 21:12 | id 147565 | nahlásit
Dobry den prajem vsetkym . Prosim Vás neviete niekto ci mal kapitán Koudelka dcéru Hanu ?
Smutná zpráva
JardaM | 8.6.2020 20:34 | id 147347 | nahlásit
Pro všechny, kdož ho znali, sděluji, že dne 4.6. zemřel ve věku 76 let Miloslav Novotný, poručík a později nadporučík z let sedmdesátých, známý pod přezdívkou "porda", spojovací náčelník a radista velitelské baterie VÚ 6195. Čest jeho památce.
Ing. Karel Zlonický
Jana Zlonická | email | 1.5.2020 22:38 | id 146397 | nahlásit
Pamatuje si nekdo z vás z 80 a 90 let na Ing. Karla Zlonického vojáka ? Delal na letišti a maminka v kasárnách Karla Havlíčka Borovského. Mela na starosti stravování delala i v kancelárii. Byla vedoucí kuchyne. (Janička) Často jsem tam chodila za nimi jako dite. Často se mi vraci vzpomienky na tu dobu.
Ing. Karel Zlonický
Jana | email | 1.5.2020 22:35 | id 146395 | nahlásit
Pamatuje si nekdo z vás z 80 a 90 let na Ing. Karla Zlonického vojáka ? Delal na letišti a maminka v kasárnách Karla Havlíčka Borovského. Mela na starosti stravování delala i v kancelárii. Byla vedoucí kuchyne. (Janička) Často jsem tam chodila za nimi jako dite. Často se mi vraci vzpomienky na tu dobu.
 
Re: Ing. Karel Zlonický
René Pawlitte | email | 16.2.2021 11:22 | id 153869 | nahlásit
Byl jsem jako barman na divizi v letech 1985-6 paní Zlonická byla mojí šéfkou.Pokud máte zájem volejte 773677717
RMV 1997 leden 1763
LUDEK HRUZA | 14.2.2020 23:03 | id 144560 | nahlásit
Čau Vašku na záplavy Uherským Hradišti jen tak nezapomenu když jsme přijeli tak ve městě jak se podjíždí ten most tak byl plnej vody museli jsme jet jinudy a z nemocnice lidi jsme stěhovali v přízemí nemocnice jsme jezdili clunama a vozili lidí ven k Tatrám a ty je odváželi do jiné nemocnice Tatry jezdili měli sání nahoře za kabinou ale s Pv3s jsme k nemocnici nedojeli měla nizko sání tak tolik tam bylo vody a spali jsme za městem ve vesnici v kulturaku.V kasárnách jste byli nad náma s RZ myslím že se známe.
 
Re: RMV 1997 leden 1763
Václav Hanák | email | 16.2.2020 11:35 | id 144588 | nahlásit
Ahoj Ludku, jsem rad, ze ses ozval. S odstupem casu na vojnu vzpominam a rikam si, jak se vsichni, co jsem potkal, maji. Kdybyste planovali pivo, rad bych se pridal. Mej se, Vasek.
Cerven 1996-1997 bat. PVO, R140
vh | 19.1.2020 17:59 | id 143834 | nahlásit
Velitel mjr Kaleta, zastupce kpt Divis, vykonak rtm Kolacek. Vel. druzstev rtm, Ryzler, Hrebenar (Mejra), Pokorny (Pokan), Blaha, Barta. Splubojovnici Herold, Moravec, Nimmertondl, Malek, Orel, Jansik, Vejvoda, Libra, Majewski, Subrt, Hejkal, Prerovsky, Niedermayer, Kalis, Valter (Vetrak)...
RMV 1997 leden 1763
LUDEK HRUZA | email | 17.1.2020 17:31 | id 143776 | nahlásit
Zdravím díky za nové fotky kasáren občas koukám na stránky jestli se tam neobjeví nějaký spolubojovník zatím nikdo.Ted se chystáme s kámošem leden 1995 1762 khb do Brodu tak projdem obě kasárna a zapomínáme na majora Hrůzu ,Samce ,Loubka a na naše chemiky a dáme pivko na Čechovce jestli tam ta hospoda je.
3 Leden 1995
Pavel N | email | 15.12.2019 14:41 | id 142590 | nahlásit
Zdravím všechny, je tu někdo z Ledňáků 95?
 
Re: 3 Leden 1995
Pavel N | email | 16.12.2019 22:12 | id 142645 | nahlásit
2117 Havlíčkův Brod, poté Tábor, rota oprav techniky.
 
Re: 12/1994
Eda | email | 29.12.2022 19:26 | id 169389 | nahlásit
Zdravím byl jsem u 2117 Havl. Brod
Do civilu jsem šel na vánoce 1994
RMV rota hruzy
Luděk Hrůza | email | 1.8.2019 22:24 | id 139772 | nahlásit
Dneska jsme jeli do zahradního centra letiště než žena vybrala kytky tak jsem chodil po kasárnách chtěl sem ukázat svým dětem kde jsme měli rotu ale všude je to tak zarostlý ani poschodech k arme se nedalo projít je to velká škoda že to tak dopadlo myslím si že ty budovy nebyli v tak hrozným stavu že se museli zbourat.
Tak sem si dneska aspoň trochu zaspominal na tu vojnu a rotu místního velení RMV. jeto 22 let 1997 nástup.
 
Re: RMV rota hruzy
ladislav Růžička | email | 29.11.2022 22:14 | id 168507 | nahlásit
AHOJ

Měli jste v kasárnách u vás kromě rozviček i nějaký tělák v tělocvičně nebo na hřišti?Nebo chodili jste běhat do okolí?
byla tam nějaká tělocvična?
Kámoš v Bechyni měl2x týdně dost náročný tělák 2 hodiny,byli hodně zpocení, u nás bl občas taky tělák v tělocvičně

Dělali jste jsi před vojnou nějaký sport,já futsal



Díky,když se někdo ozvete,sloužil tam v té době můj známý,tuším sejmenoval Farník,jméno nevím,nemám kontakt

Budu rád,když se někdo ozvete,díky moc
Ladislav Růžička
Ostrava
nábřeží SPB 8
Hledá se :)
Michal | email | 11.1.2018 22:05 | id 125150 | nahlásit

Dobrý den chtěl bych se vás tu pánové zeptat nevíte někdo o Bohuslavovi soukalovi sloužil v kasárnách v Čechovce kolem roku 94-01 zhruba nevím přesně info na email michal.soukal@seznam.cz nebo na čísle 704248566 nebo esly to čteš tak se ozvi děkuji
 
Re: Hledá se :)
Zbyněk Konečný | email | 8.5.2019 21:52 | id 137839 | nahlásit
Ahoj kamarádi byl jsem tam leden 2001 . Ať mi napíše na email kamarádi kteří tam v té době byly. Díky Zbyněk Konečný z Mutek ( jižní morava)
 
Re: Re: Hledá se :)
Zbyněk Konečný | email | 8.5.2019 21:57 | id 137840 | nahlásit
RMV 1763 Leden 2001 ZZTOP 01
 
Re: Re: Hledá se :)
Mirek Dvořák | 17.7.2020 04:16 | id 148182 | nahlásit
Muťenický chachar? Tady Dvořis.
30.6.2017
Stanislav Doležel | email | 29.6.2017 15:35 | id 118754 | nahlásit
v letech 1964až 1966 jsem byl jako řidič u 3.baterie
po půl ročním odvelení jsem se vrátil na2. bateriiů
Tehdy to byla ůplně nová budova.Divím se proč se
zbourala moha z ní být pěkná věznice kterých je
dnes nedostatek.
Standa
leden 1997
LUDĚK HRUZA | email | 13.5.2017 06:56 | id 117085 | nahlásit
Narukoval jsem v lednu a v prosinci 1997 sel do civilu.Slouzil sem u Vu 1763 RMV velitele tam delal major Hruza vykonny praporčika delal nad rotmistr Samec velitela cety nad rotmistr Loubek drive delal kts vozu.velitele drustva nam delal desatnik Dolezal.Sluzby jsme krotili KHB VU 1762 na vchodu autopark a roznaska v kuchyni.Zazil sem 3 cviceni na Doupove v kasarnach Dlouha-Na vojnu zasponinam rad neco se tam člověk naucil a taky na spolubojovniky KRŠKA ,KINCL,NOVOTNY.KOPINEC,ŠKUTA,DUFEK,VALENTA,HAMŘIK,FIKAR
 
Re: leden 1997
Milan K | 8.7.2019 21:49 | id 139187 | nahlásit
já tam byl sice o něco později - říjen 1998-99 a zřejmě jsme byli nad vámi, vy v přízemí. Byl jsem u baterie PLO. Na vašeho mjr. Hrůzu si pamatuji, Samce i Doležala i trochu Loubka :-) My tehdy měli velitele kpt. Kaletu. Jó, taky vzpomínám na služby v kuchyni a jinde, "zašívárnu" v autoparku, atd... To byly časy. Teď když vidím ty fotky baráků, je to mazec :-(
S nikým z kluků z té doby jsem se od konce vojny už neviděl. Škoda, je to už 20 let.
 
Re: leden 1997
Doktor | email | 22.1.2020 21:32 | id 143907 | nahlásit
Já jsem nastoupil v říjnu 1998 k VÚ 1763 RMV.
Velitel roty mjr.Hrůza,výkoňák nrtm.Samec,velitel čety nrtm.Loubek,ještě tam byl nrtm.Musil a nrtm.
Sloužilo se i na KHB.Zažil jsem dvoje cvičení v zimně a v létě na Doupově.Rád bych se sešel se svými spolubojovníky Šimek,Šejnost,Dvořák,Doležal,Janáček..
Z našich starších to byli Fikar,Duben,Uher,Vašíček..
Občas to tam byla pakárna,ale zažilo se i spousta dobrých věcí a zážitků.
Ahoj Šidlák Marek
 
Re: Re: leden 1997
LUDEK HRUZA | 3.2.2020 18:37 | id 144247 | nahlásit
Čau jaké jsi měl zařazení řidič nebo chemik?Já byl řidič Pv3s číslo 11 na cvičení jsme dělali T ještě 04 a 30.Hruza byl dobrý velitel na něj vzpomíná asi nejvíc.
 
Re: Re: Re: leden 1997
Doktor | email | 12.2.2020 21:38 | id 144516 | nahlásit
Ahoj Luďku.
Já jsem byl řidič PV3S-SPŠP. Už si přesně nepamatuju celou VPZ, ale končila číslem 30. Když jsem jí zdědil nebyla v úplně nejlepší kondici,ale dali jsme jí do pořádku a pak to bylo super auto,rád jsem s ní jezdil.
Každý řidič měl na starosti dvě auta a to druhé byla PV3S -koncové číslo 85.Velitel naší čety byl nrtm Loubek.
Ty jseš příbuzný s mjr Hrůzou nebo je to jen shoda jmen?Taky jsme na cvičení stavěly velitelské stanoviště,ale ne do T,ale ve čtyřech Vétřieskách vždy dvě VéSKy zadky k sobě a samozřejmě plachtové přístřešky.
Ahoj Marek
 
Re: Re: Re: Re: leden 1997
Luděk Hrůza | 13.2.2020 17:49 | id 144529 | nahlásit
Čau Marku s majorem Hrůzou nejsem příbuzný shoda jmen.Na cvičení jsme jezdili na Doupov do kasáren Dlouhá byl sem tam 3 krát dvakrát s pv3s jeli jsme tam po vagónech a jednou s centrálou po vlastní ose táhla ji Tatra 31.A taky jsem stihl záplavy v létě v Uherském Hradišti takže toho bylo docela dost.Ja jsem od Polné tak se tam do kasáren občas stavím když jsem v Brodě škoda že to tam tak dopadlo.
 
Re: Re: Re: Re: Re: leden 1997
Václav Hanák | email | 13.2.2020 20:12 | id 144532 | nahlásit
Ahoj Ludku, zajimava nahoda. Ja jsem prave z UH, kdyz jsem sel v cervnu 1997 do civilu, byly u nas zaplavy. Jinak jsem slouzil u bat. PVO, v kasarnach jsme se urcite potkavali. Z mych spolubojovniku se mi nedari nikoho zkontaktovat.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: červen 1997
Jiří Mráz | email | 6.3.2023 06:52 | id 171224 | nahlásit
Vzpomínka na majora Hrůzu. Byl jsem pod jeho velením u RMV . Ale nezapomenu na Poručíka Straňanka byl to fakt borec. Pokud by na něj nějaký kontakt byl bych vděčný. Byly to super časy. Děkuji. Ahoj Jirka Mráz.
 
Re: Re: leden 1997
Pavel | 12.11.2024 15:29 | id 180601 | nahlásit
Ahoj já byl s vámi na pokoji. Nástupák leden 1999. Kluky si pamatuji. Jezdil jsem s některými po vejletech s bílým peugeotem myslím,že byl Pepi Šejnosty. Dělal jsem jim řidiče.
 
Re: Re: Re: leden 1997
Luboš | email | 12.12.2024 01:58 | id 180841 | nahlásit
Cus napis mě, jsem též nastupak Leden 1999
Zbouráno
Kamil Ř. | 6.12.2016 20:36 | id 110902 | nahlásit
Sloužil jsem v letech 1972-74 v HB jako ?starší mechanik pro radiové vybavení? (ČVO 434) na vrtulnících Mi-1 a Mi-4, útvar 7336. Co se stalo s budovou ?letky? (modrý barák s věží)? Byla opravena, nebo snad zbourána? To by byla věčná škoda! Podle starších fotografií zde je v dost dezolátním stavu. Na opravě fasády i světlemodrém nátěru jsem se spolu s dalšími dvěma spolubojovníky (Jožou K. a Tondou K.) osobně podílel ? často po skončení práce na letišti, kdy jsme měli mít tzv. osobní volno. Jakéhosi stavbyvedoucího nám dělal Ľudovít Meľo. - Na některé lampasáky od jiných útvarů, zde zmíněné, si vzpomínám - mjr. Čonka, por. Novotný-Porda, v roce 1974 měl mroží knír. Taky mjr. Stříbrný, myslím od spojařů, který jako posaďák mě nechal zavřít - přišel jsem o něco dýl z vycházky a nechtělo se mi lézt přes plot jako jindy, myslel jsem, že bude chrápat. Nechrápal... :-( Tak někdo napište☺
 
Re: Zbouráno
Kamil Ř. | 6.12.2016 20:57 | id 110904 | nahlásit
Místo některých otazníků mají být uvozovky. Rovněž tak nesmyslnou skupinu znaků a čísel na konci jsem tam nepsal. P.S. Ten Koudelka, za mě snad npor., nebyl to proviantní náčelník? Mjr. Stříbrný byl od PL. To jsem spletl já.
 
Re: Re: Zbouráno
JardaM | 26.12.2016 10:25 | id 111852 | nahlásit
Omlouvám se, pravidelně sleduji tyto stránky a tenhle příspěvek mi nějak unikl... Budova letky stojí, je prodána privátní společnosti Knižní zastavárna s.r.o., Brno a je jakž takž využívána. Možná se dočká i opravy. Major Stříbrný byl skutečně od PL a byl to zlý člověk, porda to dotáhl na nadporučíka a pak šel do civilu a žije jako důchodce v domku po rodičích, Koudelka byl opravdu provianťák. Pamatuji se, že v jídelně nechal namalovat prasátka a nápis: děkujeme, že třídíte odpad. Aby se zbytky házely do různých hrnců. Ale to bylo v roce 71/72. Z letky si pamatuju jméno mjr. Hlavenka.
 
Re: Re: Re: Zbouráno
Kamil Ř. | email | 11.1.2017 00:51 | id 112420 | nahlásit
Děkuji za dobrou zprávu. - - - Hlavenka, za mě pplk., měl u nás funkci politruka a byl to také špatný člověk. Jako mladý voják jsem u něho často dělal rajóny a jednou mě napadl: "Vy stě mi v kancelárii ukradol peť prázdných flaší od limonády a kúpil stě si za to v arme cikarety!" Nebyla to pravda. V armádě se vyskytovalo dost různých debilů.
 
Re: Re: Re: Zbouráno
Jarda N. | email | 29.1.2021 23:19 | id 153146 | nahlásit

Provianťák Josef Koudelka loni zemřel.
 
Re: Zbouráno
MILAN šTINDL | email | 7.2.2018 20:40 | id 126118 | nahlásit
Sloužil jsem v roce 1976 a1978 číslo u 6195 dost si pamatuji celé kasárna vzpomínám na kamarády a zážitky prožívané ve vojenském prostředí.
 
Re: Re: Zbouráno
Zdeněk Kroupa | email | 14.3.2018 16:18 | id 127304 | nahlásit
Taky jsem v roce 1976-78 sloužil u útvaru 6195 a na Tebe Milane si pamatuji, moje tel.číslo 605 84 15 75 rád pokecám. Ahoj Z. Kroupa
 
Re: Re: Re: Zbouráno
Zdeněk Kroupa | email | 14.3.2018 19:52 | id 127312 | nahlásit
Touto cestou hledám další kamarády z roku 1976-78 útvar 6195 J.Knobloch, Burián, Pekárek, Jodl , Král , Panský , Machart , Lukš napište Z. Kroupa tel. 605 84 15 75
 
Re: Re: Zbouráno
Alois Schindler | email | 29.6.2019 13:56 | id 138977 | nahlásit
Ahoj Milane, vzaly mě vzpomínky a hledám kluky
z vojny. Moc Tě zdravím a když budeš mít chuť a čas,tak se ozvi.
Lojza
602466759
 
Re: Re: Zbouráno
Jaroslav Durdis | email | 2.7.2020 10:40 | id 147839 | nahlásit
Ahoj Milane , pamatuju si na Tebe jak ses pořád smál . Kamarádil ses s Zbynkem Andršem , ten učí na fakultě v Pardubicích . Já jezdil se štábákem , vozil jsem Rudu Křístka . Tornáry , Kulakov , Zpěvák , Host , Kareš ,Trna ,Jirásko ,Procházka , Kohút a hlavně Chcanka Schindler -naši lampasáci .Volf , Formáček ,Chocholouš , Ježek , Skokan, Hoza , Kukačka , abs. Kučera , Trefný , Cíger , Forster , Suchan ...... základáci . Myslím , žes byl z jihu jako Iška a Kutlák , Krhut , Makovec , Novák a další . Stálo to tam za hovno , člověk ale rád vzpomíná . Měj se , Jarda
 
Jardovi
Al.Schindler | email | 14.1.2022 15:37 | id 161622 | nahlásit
Ahoj Jardo,zdravím. Milan Štindl je myslím z Chvalšin.
Pepa Iška je v Nových Hradech. Jeednou jsem potka v Č.B. Zdenka Šindlera a hned mě zjebal,že mám dlouhývlasy :-), voláme sobčas s Kolmačkou.
Měj se hezky
Lojza Schindler
 
Re: Jardovi
Jaroslav Durdis | email | 12.3.2022 22:17 | id 163177 | nahlásit
Ahoj Lojzo . Jsem vloni vBulharsku v autobusu na letišti potkal chlapa co mi připomínal Kolmačku , tak se ho ptám jestli není Kolmačka , že prý ne . Kolmačka totiž není moc velkej a taky si ho dobře vybavuju dle nosu . Rád vzpomínám na Honzu Kukačku , byl z Třeboně , rybář , jak jinak , dobrej kluk . Išku si pamatuju velice dobře , stejně jako Sláva Kutlák měli při příchodu pěkný hára , přišli spolu mírně nalitý , potom změna jako kráva
, Kutlák byl z Krumlova. Vše dobré . J . Durdis
 
Re: Jardovi
Jaroslav Durdis | email | 12.3.2022 22:17 | id 163178 | nahlásit
Ahoj Lojzo . Jsem vloni vBulharsku v autobusu na letišti potkal chlapa co mi připomínal Kolmačku , tak se ho ptám jestli není Kolmačka , že prý ne . Kolmačka totiž není moc velkej a taky si ho dobře vybavuju dle nosu . Rád vzpomínám na Honzu Kukačku , byl z Třeboně , rybář , jak jinak , dobrej kluk . Išku si pamatuju velice dobře , stejně jako Sláva Kutlák měli při příchodu pěkný hára , přišli spolu mírně nalitý , potom změna jako kráva
, Kutlák byl z Krumlova. Vše dobré . J . Durdis
 
Re: Re: Re: Zbouráno
Jan Hric | email | 7.2.2022 12:34 | id 162395 | nahlásit
snad si vzpomeneš byl jsem na Topce se Suchanem a taky jsem promítal. Jména si moc nepamatuju
 
Honzovi
Al.Schindler | email | 7.2.2022 15:32 | id 162400 | nahlásit
Ahoj Honzo,
Tebe si podle jmena nevybavím ale Suchan,to mi něco říká :-)
Byl jsem 76-78 na RTU u Kulakova,tedy,na začátku půl roku v Nitře. Měj se hezky
Lojza
 
Re: Re: Re: Zbouráno
JardaM | 7.2.2022 17:05 | id 162401 | nahlásit
Sloužil jsem na RTU u Kulakova. Ta jména jsou mi známa. S pplk. Křístkem sloužili n oddělení PVO 4. td ještě majoři Domecký a Bednár a pplk. Jirásko. Při výjezdu se ke štábáku kolmo přistavoval a spojil se lávkou POS. V něm jsme za planžetem seděli my, záklaďáci - kresliči pátrači a radisté. Prakticky každé cvičení se zahajovalo v lese nad Štokami. Tornáry byl náš mazák, podepsal vojnu a dělal výkonného praporčíka na velitelské baterii. Franta Kareš přišel v roce 1971 z vojenské školy snad jako rotmistr, hrozně se rozčílil, když jsem mu začal tykat. Major Trna byl zástupce velitele útvaru pro výcvik. Velitel útvaru by pplk. Škrášek. Velitelské baterii velell npor. Pospíchal, první baterii npor. Wiesner. Kohút velel průzkumákům v přízemí. Taky rád vzpomínám, je to už padesát let.
 
Re: Zbouráno
koba laco | email | 1.1.2019 16:03 | id 134470 | nahlásit
ahoj Kamil
služil som u 6195 v rokoch 66_68. Mjr. Stribrny bol u nás ZVT.
 
Re: Zbouráno
Prokeš | email | 17.6.2023 12:27 | id 172968 | nahlásit
mjr.Stříbrný byl ZVT u PL oddílu.
Informácia
Jozef Korený | email | 31.7.2016 17:58 | id 107175 | nahlásit
Ďakujem Vám za zdokumentovanie demolície kasárni na letisku Havl. Brod.Jozef Korený
 
Re: Informácia
JardaM | 31.7.2016 20:54 | id 107186 | nahlásit
Rádo se stalo. Mám doma fotky z roku 2015 a chystám se tam i letos.
Slúžil som u útvarov na letisku Havl. Brod
Jozef Korený | email | 18.5.2016 13:42 | id 104781 | nahlásit
Slúžil som na letisku u útvaru 3492 - 6. ar. v roku 1958- 1959. Veliteľ roty mjr. Miroslav Coufal a po ňom kpt. Juraj Karafa. Následovala služba u V.Ú. 9389 - 6.rcho - veliteľ npor. Ervín Ľahký, po ňom npor. Luňák, potom VÚ. 8012 - 5. spojovací prápor - veliteľ kpt. František Vystoupil a po ňom mjr. Zdeněk Pikl. U útvaru slúžil český herec Josef Dvořák ako automechanik. V posádke Havl. Brod som skončil v roku 1966. Pozdravujem bývalých príslušníkov útvarov u ktorých som slúžil. Potrebujem vedieť kedy bola asanovaná drevená budova 6.rcho. Stála vedľa budovy 4. vrtuľ. letky.
 
Re: Slúžil som u útvarov na letisku Havl. Brod
JardaM | 31.7.2016 21:06 | id 107188 | nahlásit
Z dobu mé VZS 70/72, byli chemici v dřevěném, zeleně natřeném, baráku u kotelny vedle skladů. Když jsem byl na cvičení v r. 1986, tak již byli v nové budově za spojpraporem 8012. Dnes jsou oba objekty srovnány se zemí...
1763
duisk | email | 16.5.2016 18:39 | id 104731 | nahlásit
V HB jsem sloužil v roce 1998 ( tzv.ledňák) u RDS,v té době to celé spadalo pod 4.BRN,celá brigáda měla velení na KHB.V kasárnách v této době byly dva útvary: 2117 /prapor zabezpečení/ a VU 1763 /spojovací prapor/.Já asi nikdy nazapomenu na velitele kpt. Němečka a jeho odpolední,několika-hodinové přednášky na buzerplace....
 
Re: 1763
Pavel L. | 7.1.2017 16:56 | id 112304 | nahlásit
VU 2117 Prapor Zabezpeceni 4.BRN (Autari) Rijen 1994
 
Re: 1763
Blažek Lukáš | email | 8.4.2018 20:22 | id 128071 | nahlásit
VU 2117 Prapor Zabezpečení 4.BRN (Autaři) Říjen 1998
 
Re: Re: 1763
David | 13.4.2018 13:28 | id 128171 | nahlásit
VU 2117 ,,LSD 01":-)
 
Re: 1763
Bimbo | email | 8.1.2020 22:45 | id 143532 | nahlásit
Zdravím, ja byl taky ledňak 1998 VU 2117 na velitelské rotě. Byl jsem řidič Land roweru.
 
Re: Re: 1763
David Pelc | email | 28.9.2021 12:36 | id 159054 | nahlásit
V četě u Smejkala, že ? ;)
Spolubojovníci- ozve se někdo!!!
Pavel Potměšil | email | 29.4.2016 11:21 | id 104238 | nahlásit
Já jsem také sloužil v H.B., ale bylo to podstatně dříve než jste tam byli vy, což vyplývá z vašich příspěvků. Já jsem tam sloužil v roce 1961-1963 druhá baterie PL. Byl jsem se tam také podívat v 2014 a demolice dále pokračovala- docela mě to vzalo, i když to nebyla zrovna růžová vojna, tak ale nějaké pěkné vzpomínky jsou , jak na některého velitele tak na kamarády, jako Kozlík, Prchal, Stránský, Němec, rotný Zadina, velitel Fišer. Zaregistroval jsem naši rotu na -Spolubojovníky-, Zatím se nikdo nepřidal- je někdo z kamarádů kdo se ozve- zavzpomínáme Pavel alias Bulganin (tel 605891016)
 
Re: Spolubojovníci- ozve se někdo!!!
JardaM | 1.5.2016 20:36 | id 104302 | nahlásit
Já jsem sloužil v H. Brodě v 1970-72. Zadina tam ještě byl, už jako praporčík, byl tělovýchovný náčelník, v civilu hrál fotbal za Rozsochatec a možní i pískal okresní přebor...
VÚ 3022 Jemčina
Jiří Skarka | 12.2.2016 23:03 | id 101384 | nahlásit
Nazdar stará vojno, kdo z Vás sloužil v letech cca 1984 - 1986 na "zámečku" navštivte www.spolubojovnici pro více info
pro p.stanislava
vojak z Jemciny | 4.2.2016 10:31 | id 100988 | nahlásit
Ano,na toho kuchaře Pappa si take vzpominam,ale ten
musel prijit az v prubehu r.1972,jiz zminovany Zdenek
Ch./ byl ze Stareho Mesta/ odesel po roce vojny na
tehdejsi nábor na uran v H.Radouni jeste s jednim
klukem ,toto bylo v r.1972.Mimo jine v tuto dobu, nebo
o rok drive,tedy v r.1971 byla otevrena tzv.dvouleta
dustojnicka skola v Holesove s určenim pro pohra-
nicni straž a byli získavani vhodni zajemci pro toto studium/byl jsem též vybran,ale po 2 VOP jsem to
vzdal/.Jeden z kolegu o pul roku mladsi na tuto sko-
lu nastoupil a u PS sloužl dost dlouho,asi tak do r.92
jako vel.roty,pak myslim ve funkci staršího dustoj-
nika v Suchdole n.Lužnicí.
Havl Brod Letiste
Jaroslav Hruby | email | 3.2.2016 17:55 | id 100947 | nahlásit
Ja jsem slouzil vletech 1979-1981 u vu 34 92 .Coz byl 56 "vzorny "autoprapor.V te dobe tam velel mjr.apozdeje pplk.Vladimir Conka zvany Fugas.Byl to ceskoslovenskomadarsky cikan vzrustu asi 152 cm.a vahy asi 90 kg.Jeho projevy arozkazy bylo radost poslouchat.Jeho zakaz pouzivania protialkoholickych mapojou a nebo keby ste pili benzin alebo petrolej je to alkohol,"byli uplne uzasne.Kdyz jsme nastoupili dp prijimace tak jsme prave byli na utvaru 61-95 coz byli Bigosi.Meli jsme pak spolecny buzerak i jidelnu.Na nasem utvaru 34 92 byly dve roty.Prvni rota pod velenim porucika Kolouska ( jmeno uz si nevzpomenu) a treti rota ktere velel porucik Jiri Kote kteremu rikali nasi pulrocaci Bajusas fas (Fousaty k***t),oni ttiz byli Madari.Ja jsem prave slouzil u teto roty.My jsms byli cisternova rota,zasobovali jsme cela kasarna ajezdili jsme casto na Libavou,Boletice,Sumavu a dokonce az do Kezmaroku na ruzna cviceni vetsinou tankovych praporu Havlicko Brodske divize pod kterou jsme patrili.Ja si jeste pamatuji jmena nekterych Lampasaku kteri na utvaru slouzili.Zastupce velitele byl major Vlk to byl opravdu ferovy chlap ktery se umel zastat i tech kteri nebyli bonzaci a splhouni(tech nebylo zrovna malo).Dalsi byl major Paulik (Sachman),to byl desny pedant,k nemu se dostat na hlaseni do jeho kanclu na paty pokus byl velky uspech,ten vas vyhodil za kazdou prkotinu.Pak porucik Hajek uz nevim jakou mel funkci ale nemel rad pisnicku""Hajku hajecku Hajku zeleny".Mozna si jeste vzpominam na pod.por Janosika a vzpomnel bych si urcite i na nejake dalsi.V tedobe byl velitelem divize plukovnik Nadovic ,jeho osobnim soferem byl Petr Vurm .Byl to prima kluk z Prahy se kterym jsme se nejakou dobu zasivali na mistni osetrovne amnohdy jsme jezdili sluzebni Volhou ina blizkou vodni nadrz se v lete okoupat.Nas rocnik ktery se zkladal z kluku z celeho Opavska ale nejvice nas bylo Prajzaku .Kluci pred nama ,nasi pulrocaci byli z Usti nad labem.Nejvice mi utkvel v pameti Pavel Hejduk .musim koncit.
 
Re: Havl Brod Letiste
Walach Ján | email | 9.3.2016 10:25 | id 102485 | nahlásit
Zdravím Vás,
aj ja som slúžil u 56. APR v rokoch 1978/1979 ako "špagát" ako PHM-ák. Na toho veliteľa Čonku si veľmi dobre pamätám, výlučne fajčil "Bridge" a velil celým kasárňam on bol Slovák z Lučenca. Predával som na útvare v arme, hore na poschodí, pričom všetci lampasáci si u mňa schovávali fľašky s alkoholom (aj Čonka). Tých chujov tam bola celá plejáda:
Paulík-náčelník štábu
Čuhel- sklady PHM
Martínek-ten sa stále vŕtal v nose a rozhadzoval šušne okolo seba
Hájek-to bol evidenčák - príšerný chuj
Paroulek - funkciu si napamätám
Jánošík to bol taký malý lampasáčik, z toho si robili p***l.
Milada Holubová im tam varila kávičky.
Loukota-provianťák.
Ktohovie koľkí sú dnes nažive...
Pozdrav
Ján Walach
Malacky
SK
 
Re: Re: Havl Brod Letiste
Jirka Jedlička | 3.3.2017 11:03 | id 114250 | nahlásit
Zdravím všechny,
já jsem sloužil u 3492 poněkud později - 1990 - 1992, z mjr.Paulíka se stal velitel útvaru, říkali jsme mu taťka, všechny oslovoval čoveče a u nadřízených byl ,,uznáván" pro svoje velitelské schopnosti :-) V té čerstvě porevoluční době jsme stěhovali a třídili útvarovou knihovnu a taťka našel mezi mj. Leninovými spisy, velkou fotku soudruha Husáka, kterou se slovy ,,svině jedna" exemplárně roztrhal :-)
Mjr.Hájek proslul díky vadě řeči svými větami typu ,,kukukurfa ffojáku neneserte mi" Zajímavá směska to tam byla :-)
 
Re: Re: Re: Havl Brod Letiste
Ferda Svítek | email | 19.7.2017 09:04 | id 119348 | nahlásit
I já zdravím.
u 3492 jsem končil na podzim 89, dělal sem v kuchyni autopraporu správce proviantního skladu. Kuchyni velel npor. Šavelka. Mjr. Paulík byl za nás zást. velitele pro věci politické, červenej až za ušima. Při jednom zpětném odřadu mě zavřel za propagaci revanšismu. Stavěl sem tenkrát z balzy torpédový člun v amerických barvách. Uviděl to u mě v kanclu a do deseti minut sem byl v base. Za další tři hodiny venku a Paulík dostal důtku - v kuchyni sem byl ze skladníků sám a kuchaři nemohli vydávat večeři, neměli chleba a nebyl kdo by jim ho vydal:-) Řešil to tenkrát dozorčí posádky - plukovník ze štábu divize. Parádně jsem se pobavil. Paulík se mi od té doby vyhýbal na 50. metrů.
 
Re: Re: Re: Re: Havl Brod Letiste
Ivan gondora | 18.12.2017 14:20 | id 124035 | nahlásit
Ja som tam sluzil 88-89 a moje poradie tych chrapunov: 1 Paul I (zmrd akemu nebolo paru) 2 Paulik (hajzel) 3 Paulik ....... S ostatnymi bola aj sranda ...Hajek ked sa "zavzdusnil" tak to bolo Nuevo.Kpt.Kešner ten bol zakerny nadporucik Martinek (na 5-tku jezdi jenom on a Bůh) bol ozran. Jarko Čekan (nas prvy vel.roty) vvyborny chlap.A naš vel.utvaru ing.major František Jaszberenyi...Vynikajuci clovek,spravny chlap 👍👍👍a ostatna "haved" nekometovatelna.
 
Re: Re: Re: Re: Re: Havl Brod Letiste
Ivan gondira | 18.12.2017 15:23 | id 124044 | nahlásit
Tie roky to je "cele zleeeeeee" 🤤🤤🤤86-88 to bolo😏😏😏
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: Havl Brod Divízia
zoltán Toth | email | 10.3.2024 14:11 | id 177469 | nahlásit
Ja som slúžil v.r 1972-74 na divízii VÚ 4553 vel.roty maj.Josef Vlk.Fero Jaszberényi mal hodnosť rotmajster ,boli sme z jednej dediny Šaľa-Veča a boli sme aj spolužiaci už od materskej škôlky a aj sme bývali 100metrov od seba na jednej ulici v rodinných domoch.Bol to naozaj férový chlapík ku každému vojakovi .Teraz býva v Hlohovci a má podplukovníka už na dôchodku.Boli sme len jedna rota a Feri bol veliteľ automobilovej čaty.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Havl Brod Letiste
Peter Kušnír | email | 17.4.2018 18:28 | id 128299 | nahlásit
Ferdo nazdar.
Snáď si ma pamätáš. Robil som veliteľa družstva v príjmači a chodil som na dobroty k tebe do kuchyne. Stále si pamätám na tvoj svojrázny hrubý hlas. Ako sa ti darí?
 
Re: Re: Re: Re: Re: Havl Brod Letiste
Vlado Hudaček | email | 4.4.2021 23:58 | id 155519 | nahlásit
Peter Kušnír z Dubovici muzikant, Jožko Huba z Dubovici, na sladkosti si spomínaš a na ,,starých,, mmarakoch nie ...no no no.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Havl Brod Letiste
Rostislav | 12.5.2016 21:41 | id 104610 | nahlásit
Zdravím, na vrtulníkovém útvaře jsem byl krátce v roce 1970 spolu asi z 20 kamarády /přišli jsme od PS / Hlídali jsem nádrže PHM. Vzpomínám na mjr. Čonku s válečnákem na prdeli a se šlickou v kapse/rád střílel po vojácích a údajně i lozil přes hlídané stanoviště/ náhoda, na nás PS to nezkusil/ Po krátkém čase nás odveleli do Těchotína a tak jse v HB byl asi 2 měsíce.
 
Re: Havl Brod Letiste
Hubert Richter | email | 27.1.2023 11:05 | id 170218 | nahlásit
Byl jsem sice u chemiků, ale znal jsem vašeho Čonku, ale hlavně mjr Vlka. Přišel potom k nám. Ale jak píšeš, férový super chlap. Byl můj velitel. Jezdíl jsem na PCHD. Druhý rok štábák a UAZ. Sloužil jsem 1980-82 Čau.
1966_68
laco | email | 25.12.2015 07:35 | id 99312 | nahlásit
Narukovany k vu 6195 KHB.Do SČ ako vodič. Spomienok je velmi vela.Skusim aspoň heslovite:PDA,mjr.Ježek,ppor.Davidek,KMONDA toho som vozil gazom,VAGON na Ostrove,
A hlavne chlapci:chachari,Očko,Stevko Korman,naši holubi od HB...
 
Re: 1966_68
vecera miroslav | email | 20.12.2017 08:49 | id 124120 | nahlásit
Mirek 66_68 jsem také sloužil u druhé baterie jako řidič t 805 počítač + raiostanice'kreslici ,bylo to super auto rad na to vzpomínám ina kam ose ale nemám kontaktu kdo žije z toho baráků. Slováci,jankular nové zámky ,král,Uničov hoch,a jiní--rosprchli jsme se jak hejno vlaštovek.az na stáří jecas na vzpomínky jak jsme chodili pres plot za holkama - to dnešní mající neznaji to vzruso ,když nás chytily . Dozvítese .Čao
 
Re: Re: 1966_68
Pasztorek Juraj | email | 2.12.2020 10:24 | id 150975 | nahlásit
1965-67 mechanik rádiolokátoru R15.Neviem ci pred tebou nebol vodc t805 vojak menom Dufek z Moravy.Na Jankulára si matne vzpomínam. Mená ako Jaroslavšiška, Sorád Laco,Pastorek Juraj, ti nic nehovoria?
Vela zdravia. Juraj
 
Re: 1966_68
vecera miroslav | email | 20.12.2017 08:52 | id 124121 | nahlásit
Mirek 66_68 jsem také sloužil u druhé baterie jako řidič t 805 počítač + raiostanice'kreslici ,bylo to super auto rad na to vzpomínám ina kam ose ale nemám kontaktu kdo žije z toho baráků. Slováci,jankular nové zámky ,král,Uničov zoch,a jiní--rosprchli jsme se jak hejno vlaštovek.az na stáří jecas na vzpomínky jak jsme chodili pres plot za holkama - to dnešní manící neznaji to vzruso ,když nás chytily . ozvítese .Čao
Vojna u VÚ 8800 rok 1989-1991
Petr | email | 19.11.2015 18:41 | id 97560 | nahlásit
Zdravim sloužil jsem tam v letech 1989-1991 tak jsem zvědav jestli se někdo ozve.
 
Re: Vojna u VÚ 8800 rok 1989-1991
Richard | email | 16.7.2016 19:12 | id 106656 | nahlásit
Ahoj Peter.Náhodne si pozerám vojensko kto bol u 8800 a našiel som tam len teba.Ja som tam bol v r. 1986-88 bol tam ešte kpt.Mráz.Ja som bol na letisku zo suezom-štar.vrtulníkov.V našom útvare v tedy bolo najlepšie zo všetkých nie ako bygoši.Ty si mal akú funkciu,a ako to tam bolo po revolucii.Naša budova je mislim zbúraná a v autoparku je krásna japonská záhrada a obchod zo záhrad.potrebami.Ked niekoho hladáš ta na spolubojovnici máš troch chalanov.
s pozdravom Rišo
 
Re: Re: Vojna u VÚ 8800 rok 1989-1991
Pavel H. | email | 18.5.2020 21:36 | id 146806 | nahlásit
Ahoj.
Já byl u VU 8800 v letech 1991 az 1992..do zrusení utvaru.
Rad vzpominam...i na Mráze si pamatuju.
Pavel H.
 
Re: Vojna u VÚ 8800 rok 1989-1991
miroslav šebo | email | 15.4.2018 15:32 | id 128224 | nahlásit
Zdravim Ta ja som služil v rokoch 1989-1991.KRAKEN
 
Re: Re: Vojna u VÚ 8800 rok 1989-1991
Pavel Kavalský | email | 11.9.2020 11:08 | id 149229 | nahlásit
Ahoj, Miro, také jsem tam sloužil 1989 - 1991, ale na nikoho nemám kontakt, ani adresu ani mejl, můj mejl je pavelkavalsky@seznam.cz můžeš se ozvat, díky
 
Re: Vojna u VÚ 8800 rok 1989-1991
Pavel Kavalský | email | 11.9.2020 11:33 | id 149230 | nahlásit
Já taky 1989 - 1991 VÚ8800
http://www.spolubojovnici.armyburza.cz/
Pavel Schön | email | 19.11.2015 08:37 | id 97547 | nahlásit
Čau, doporučuji tyhle stránky, jestli někdo někoho hledá z vojny..
www.spolubojovnici.a…
VU 8800
Richard Kunik | email | 21.10.2015 15:12 | id 96301 | nahlásit
Ja som tam bol narukovaný 86-88 v 8800 hned vedla spodnej kuchyne.Ja som štartoval vrtulníky volalo sa to suez.spolu na letisku parkovali caska,hasické auto,sanitka a žeriav.tam som prežil v kuse rok a pol.Škoda že to tam búrajú tolko som sa tam chystal až je neskoro.
VU 2117 PVC 02-03 (Stříbro-Havl.Brod)
martin endlicher | email | 10.10.2015 12:29 | id 95793 | nahlásit
Zdarec,
kdo si me pamatuje at se ozve: martin.endli@email.cz
 
Re: VU 2117 PVC 02-03 (Stříbro-Havl.Brod)
petr kylián | email | 24.4.2019 12:57 | id 137500 | nahlásit
to víš že si tě pamatuju :-D
hledání přátel
Věra Makovičková | email | 14.8.2015 15:47 | id 93702 | nahlásit
Ahoj
Hledám kamarády, kteří zde sloužili v letech 1981-1983, ale na podzim 1982 byli převeleni do Jihlavy-kasárna KPT Jaroše. Byli to Jarda Havran a Pepa Tekör ( ani nevím, zda to píšu správně ). Kdo je znáte, prosím, ozvěte se, budu moc ráda.
Věra Makovičková
vojna u vu 6195 v roce 1969-1970
patra miroslav | email | 22.6.2015 21:23 | id 91606 | nahlásit
zdravim všechny spolubojovníky z let 1969-1970 ozvete se udeláme nejaky setkáni mira patra
 
Re: vojna u vu 6195 v roce 1969-1970
JardaM | 23.6.2015 09:41 | id 91611 | nahlásit
Já jsem tam sloužil v letech 1970 - 1972. To jsem zvědav, jestli se někdo ozve.
 
Re: Re: vojna u vu 6195 v roce 1969-1970
Jiří Novák | email | 23.10.2015 19:50 | id 96363 | nahlásit
Sice mně Jarda M. nic neříká, ale opravdu jsem u VÚ 6195 sloužil a to rok a půl až do října 1972, takže se ti někdo ozval. Zdraví tě Jirka.
Byl jsem u npor. Zavadila...
 
Re: Re: Re: vojna u vu 6195 v roce 1969-1970
JardaM | 23.10.2015 21:06 | id 96366 | nahlásit
Nazdar, pokud vím, tak jsi byl z Brna! Sloužil jsi na velitelské baterii, byl jsi machr na eletroniku, ze staré televize jsi udělal radio Zavadilovi do kanclu a taky jsi nějaký den nasluhoval. Mé jméno je pod fotkami a když si otevřeš stránku Havlíčkův Brod r. 1970- 72, tak tam uvidíš i mj ksicht v plné nádheře spolu s dalšími. Já jsem byl na RTU u Kulakova.
 
Re: vojna u vu 6195 v roce 1969-1970
Jiří Novák | email | 25.10.2015 19:17 | id 96425 | nahlásit
No tak to je pěkné vzpomínání, ty si na mě pamatuješ velmi dobře a já hlava děravá si na tebe nemohu vzpomenout. Zato si ale vzpomínám na Pordu a jeho nezapomenutelný hlásek, nebo když schoval Zavadilovi klíč od kanclu na záchod ap. Na ty špatné věci člověk zapomene, ty pěkné zůstanou. Budu rád, když se nám ozve i někdo další, ale tobě děkuji, udělal si mi radost. Taky mám nějakou fotku, časem je sem dám. Ahoj, Jirka, můžeš zas napsat, díky.
 
Re: Re: vojna u vu 6195 v roce 1969-1970
JardaM | 25.10.2015 21:04 | id 96433 | nahlásit
To mám radost, že jsem ti udělal radost! Doufám, že jsi z historické fotky alespoň poznal Kraťase, dělal staršinu na RTU. A ty jsi byl tuším operátor P 15. Porda (Novotný) po odchodu do civilu v hodnosti nadporučíka pracoval manuálně ve sklárnách ve Světlé nad Sázavou jako brusič. Žije sám jako starý mládenec v domku a okolí ho má za podivína, občas ho vídávám. Nechal si narůst vousy a vypadá docela spustle. Ještě informace o mně: na vojně jsem byl ženat a v r. 1972 se mi narodil syn. A chodili jsem sloužit na radiovou hlásku dolů na divizi.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: vojna u vu 6195 v roce 1970-1972
Jiří Novák | email | 26.10.2015 16:12 | id 96548 | nahlásit
Nevím jestli to takhle půjde odeslat, ale na Kraťase si vzpomínám dobře. Pordy je mi líto, byl to v jádru hodný člověk, pořád měl strach, že ho z vojny vyhodí. Možná bude lepší když mi napíšeš na mail : noeva@volny.cz. Pokecáme, dík a ahoj Jirka.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: vojna u vu 6195 v roce 1968-1970
Karel Přibyl | email | 14.10.2016 01:01 | id 109120 | nahlásit
Míro pamatuju, jak jsi s Rudolfem zpíval, tenkrát se ještě nevědělo, že je to HIT "My dva jsme ze Dvora Králové a nejsme žádní volové" a přitom jste pochodovali po námořnicku oba levou, oba pravou nohou.
Tohoto data 18.10.2016 jsem domluven s Oldou Kalousem, že vezme Jardu Žďárskýho a setkáme se s Josefem Jamborem, který bydlí v Havlbrodě.
Míro, je to po dlouhé době co jsi to psal, ale objevil jsem to až nyní, když tak se ozvi na mail, zdravím Karel
 
Re: Re: vojna u vu 6195 v roce 1968-1970
Mirda | email | 27.4.2019 12:49 | id 137571 | nahlásit
Karle,narazil jsem na Tvoji reakci Mírovi a jsem moc rád, že jsem objevil někoho s kým jsem vojnu absolvoval.
Já a Eda Ruščický jsme byli ze Dvora Králové n.L., potom si ještě vzpomínám na : Strnada,Nedumu,Protivínského,Semráda,Zahradníka,
Horníčka,žilka a Ivo Kušnier ze Slovenska.
Velitelem roty byl nadpor.Pospíchal, jeho zástupce por.Zavadil.
Tu písničku co uvádíš jsem zpíval já a Eda Ruščický :)
Za celou dobu jsem se potkal pouze s Oldou Kalousem,protože stejně jako já jezdil s kamionem a náhoda nás svedla v Německu na parkovišťi.
Budu moc rád, pokud se mi ozveš na mail a o ostatním se už domluvíme spolu ústně.
Míra Patra
vojna v roce 1999-2000
radek chmelik | email | 1.3.2015 22:45 | id 87066 | nahlásit
je my doslova k placi kdyz vidim jak to vse zbourali.ted zustali jenom vzpominky.jak sme meli ranni rozcvicku,jak sme chodili do kuchyne na sluzbu,sluzbu ve stabu i na vratnici,do kantyny i do vystrojaku.denni zamestnani v parku a autodilne.zazil sem i marodku.a hlavne jak sme obchazeli kasarny kdyz sme sli do civilu.chtel sem se tam podivat ale uz neni asi na co.vzpominam i na nase velitele a kluky co semnou slouzili.meli to nechat a najit nejake vyuziti.fakt je jich skoda.
 
Re: vojna v roce 1999-2000
jarmax | 4.6.2015 14:16 | id 90887 | nahlásit
Otazka pro odbornika pod znackou Jan .......popis TTD mobilniho raketoveho komplexu JAR.......predvedli ho Rusove na prehlidce v kvetnu.Prehlidku nasi zpravodajove nevysilali.
 
Re: vojna v roce 1999-2000
Venca Rus | email | 25.1.2023 08:02 | id 170153 | nahlásit
Ahoj Čmeldo tady Venca Rus Řijen98-99
Zrovna pročítám tuhle konverzaci a narazím na tebe:0) určitě si na mě vzpomínáš byl jsem ve stejném pokoji na RZ 1763. Když jsem viděl tyto fotky tak mi to přišlo taky líto ale moc rád vzpomínám na ty léta. V civilu jsem osobně potkal jen Marka Flídra a našeho pomocníka výkonňáka Martina Klepetka jinak už nikoho. Kotis by asi brečel kdyby viděl svou armu...
Když si vzpomenu na služby v kuchyni tak se taky zasměju, byl jsem tam skoro ob den měl jsem smůlu byl jsem prostě pop**ista a proto jsem často šuroval i h***ly:) ale bylo to moc fajn a kupa srandy hlavně když jsme si Davidem Brožem a Honzou Slepičkou dali nějaké brčko:) jestli budeš moct tak se ozvi.
Venca 603386268
Demolice kasáren
JardaM | 17.3.2014 18:54 | id 72276 | nahlásit
Na těchto stránkách jsem objevil video z demolice: www.ceskatelevize.cz… Snad bude odkaz fungovat.
 
Re: Demolice kasáren
JardaM | 17.3.2014 18:57 | id 72277 | nahlásit
Doplňuji: jedná se o demolici z února 2013 jsou to objekty, kde do roku 1983 sídlil VÚ 6195.
 
Re: Re: Demolice kasáren
Vlado Hudaček Prešov | email | 16.11.2014 22:47 | id 81228 | nahlásit
Vďaka za nostalgicku spomienku na časy strávené ,,zbytočne no poučne a družne , česi a slováci,, v týchto Kasárňach, ktoré sa búrajú. Upresňujem , chemici bol VÚ 9389 v ktorom som slúžil IX.1985-IX.1987
 
Re: Re: Re: Demolice kasáren
Drak | email | 17.12.2014 17:01 | id 82477 | nahlásit
Hmmm v roku 1986-88 som tam absolvoval prijmač a potom sup nas dolu na stab - VU 4553...
 
Re: Re: Re: Re: Demolice kasáren
Vlado Hudaček Prešov | email | 25.12.2014 18:37 | id 83039 | nahlásit
Ahoj. Ak si bol v prijímači april 88 ktorý bol na v.ú 8012 tak Ti niečo povedia mená npor. Dostál, por. Nováček . Ale ak si bol na vú 6195 tak tu si veľmi mená nepamätám, no na ,,baterke vú3766 tak si spomínam na mená Florek -z Oravy, Velček Domanič, Dvorščák, Pistrák -od Prešova, no ,, šup nas dolu - VU 4553.. ,, myslíš na ,,Divíziu ? ak áno tak tu som mal rodáka tohočasu kpt. Spišák ( -možno už mjr. )
 
Re: Re: Re: Re: Re: Demolice kasáren
Vlado Hudaček Prešov | email | 25.12.2014 19:15 | id 83041 | nahlásit
Opravujem ! predošlý text , prijímač apríl 1986
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: Demolice kasáren
Varmuža Václav | email | 31.12.2015 14:53 | id 99617 | nahlásit
Pane Hudaček ,mám jenom dotaz ,nesloužil v Havl.Brodě v roce 1966 až 1968 Váš táta ,já jsem sloužil u VÚ 8012,na na jeho křestní jméno si už nevzpomínám,ale byl to bezva kámoš,zažili jsme tam přijímač v 66 i srpen 68 a pak odchod do civilu.
Díky Vašek V.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Demolice kasáren
ivan šamo | email | 21.2.2015 12:37 | id 86558 | nahlásit
Ak to bolo na jeseň,tak by sme sa mali poznať,ja som mal pridelenú pad-ku,na izbse som bol o.i.aj s petrom Dupkalom
 
Re: Re: Re: Re: Re: Demolice kasáren
IVAN ŠAMO | email | 17.11.2015 19:33 | id 97395 | nahlásit
Peter spal pri vchode na pravo dole
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Demolice kasáren
IVAN ŠAMO | email | 17.11.2015 19:30 | id 97394 | nahlásit
Tak sme tam museli byť spolu
 
Re: Re: Re: Re: Demolice kasáren
Hubert Richter | email | 27.1.2023 11:11 | id 170219 | nahlásit
Já tam u chemiků byl v 1980-82. Vu byl mjr. Juklik
 
Re: Re: Re: Demolice kasáren
Jozef Korený | email | 18.5.2016 13:50 | id 104782 | nahlásit
Pozdravujem ako príslušník 6.rcho v rokoch 1960 - 1962. Potrebujem vedieť kedy bola asanovaná budova 6. roty chemickej ochrany, ktorá do roku 1966 stála vedľa budovy 4. vrtuľníkovej letky. Kto velil jednotke v čase keď ste u nej slúžil. Nemáte foto budovy?Želám dobré zdravie a teším sa na odpoveď.
 
Re: Re: Re: Demolice kasáren
Jozef Korený | email | 26.7.2016 14:58 | id 106991 | nahlásit
Vážený pán Hudeček! Ja som u útvaru 9389 Havl. Brod slúžil v roku 1960 - 1962 ako technik roty. Veliteľom roty bol npor. Ervín Ľahký. Po ňom velil npor. Jiří Luňák.V roku 1978 bol zo 6.rcho vytvorený 6. prcho. Potrebujem potvrdiť veliteľov 6.prchon mjr.Ivo Kolář, mjr. Jiří Juklík, mjr. Jaroslav Novák, mjr. Pavel Častulík. Tiež tam slúžili rtm. Kopecký, rtm. Michálek. Potrebujem doplniť veliteľov rôt, čiat, ako aj príslušníkov štábu práporu. Teším sa na Vašu odpoveď.
 
Re: Re: Re: Re: Demolice kasáren
JardaM | 26.8.2019 17:46 | id 140280 | nahlásit
Jen malou poznámku: v letech 1970/72 sloužil tehdy již praporčík Leopold Michálek u VÚ 6195 jako chemický náčelník.
 
Re: Re: Re: Re: Demolice kasáren
Hubert Richter | email | 27.1.2023 11:16 | id 170220 | nahlásit
Sloužíl jsem tam 1980-82. Juklík, Kopecký Vašek. Můj náčelník. Rád na něj vzpomínám. Michálek. Díky moc zavspominky, i když jsem proti tobě zobák. Čau Berta
 
Re: Re: Re: Demolice kasáren
Jozef Korený | email | 31.7.2016 17:55 | id 107174 | nahlásit
ja som slúžil u predchodcu 6.prcho a to u 6. rcho. Po jej asanácií tam postavili kuchyňu. Pracujem na histórii VÚ 9389. Potrebujem vedieť v ktorom baraku sídlil, veliteľa ako aj veliteľov rôt rad. a chem. priesk. dezaktivácie techniky a očisty osôb. Ďakujem za pomoc a prajem všetko dobré. Jozef Korený
 
Re: Re: Re: Re: historie VU 9389
Zdeněk Bravenec | email | 25.8.2019 10:21 | id 140240 | nahlásit
Dobrý den, sloužil jsem v roce 1965 u chemiků a proto mě historie VU 9389 zajímá. Viz můj pžíspěvek. Předem děkuju za zprávu. S pozdravem Z. Bravenec
 
Re: Re: Re: Re: Demolice kasáren
Zdeněk Bravenec | email | 31.1.2020 12:56 | id 144152 | nahlásit
Dobrý den.
Mám zajem o historii 6 RCHO, jak jte daleko??
Děkuji Z.Bravenec
 
Re: Demolice kasáren
Adolf Kašpar | email | 14.9.2014 16:33 | id 79086 | nahlásit
V roce 2007 jsem byl pracovně v HB, měl jsem chvíli volna, a tak jsem se stavil v kasárnách. Byly v té době ve vlastnictví "někoho". Naštěstí tam seděl ve vrátnici (bývalé bráně) chlapík, co tam sloužil 2 roky po mně. Pokecali jsme na téma lampasáci, vojna a vojáčci, a on mě pak nechal krátce a potají projít areálem. Aby nás tam nezahlédl nepřítel.
Tak přikládám pár fotek.
AK.
 
Re: Re: Demolice kasáren
JardaM | 1.2.2015 20:17 | id 85100 | nahlásit
Prosím tě, kde jsou umístěny ty fotky?
 
Re: Re: Re: Demolice kasáren
Kašpar | email | 24.11.2015 16:17 | id 97955 | nahlásit
Ahoj,
pár fotek mám v PC. Moc jich není, ale byl jsem vděčný i za těch pár minut, co jsem se tam prošel.
Bylo to o vzpomínkách.
AK.
 
Re: Demolice kasáren
Jarda B. | 17.11.2014 07:30 | id 81229 | nahlásit
Nic jiného se za těch posledních 25 let "demokracie" nedělá než bourá, ruší, asanuje, privatizuje. Ekonomika v naprostém rozvalu, milion lidí ohrožených chudobou, statisíce nezaměstnaných, spousta rodin, které nemají ne zaplacení stravenek pro své děti veškolní jídelně a pár miliardářů, kteří to tady řídí k prospěchu svému. Samozřejmě za podpory svých nastrčených politických figurek. Smutný příběh této krásné, kdysi prosperující země. I když ne dokonalé a ne zcela bez závad.
Demolice kasáren H.Brod
JardaM | 21.2.2014 12:17 | id 71187 | nahlásit
V současné době probíhá demolice v areálu kasárem "Letiště", a to budovy spojpraporu VÚ 8012, objektů chemiků, autopraporu (autaři) a autařské kuchyně s jídelnou.
 
Re: Demolice kasáren H.Brod
Duraj Štefan | 10.10.2014 13:29 | id 79890 | nahlásit
U tohto útvaru 8012 som slúžil v roku 1984. Veliteľom útvaru bol vtedy pplk. Lecjaks. Veliteľ rádiovej roty nejaký kpt. Sokol. Veliteľom divízie bol vtedy pplk. Šíba, ktorého som vozil na Praga V3S R 4AT veliteteľskej rádiovej stanici. Mali sme aj iné spojovacie vecičky, ktoré boli na tú dobu celkom na úrovni. Boli to Ruské stroje a fungovali perfektne.
Rok 1966 a část 1967
Adolf Kašpar | email | 6.12.2013 16:23 | id 67413 | nahlásit
V září 66 jsem narukoval jako bažant do VÚ 6195, 2.baterie, po vánocích jsem přejel do PŠ Brno Židenice jako mechanik EUZ. Rád bych se kontaktoval s bývalými bažanty i mazáky.
Případně s bývalými kamarády z PŠ Brno od kpt. Kluky.
Zkuste někdo odpovědět. Díky.
 
Re: Rok 1966 a část 1967
JardaM | 8.12.2013 21:06 | id 67491 | nahlásit
Já jsem sloužil v letech 70/72 jako kreslič-pátrač. Mám dotaz: UEZ je zřízení mezi SON a kanony? Díky
 
Re: Re: Rok 1966 a část 1967
Adolf Kašpar | email | 14.9.2014 15:55 | id 79084 | nahlásit
Sorry, že tak pozdě reaguju...
Jo, EUZ (elektronický ústřední zaměřovač) byl elektromechanický počítač, který nastavoval hlavně kanonů dle údajů ze SONu nebo dálkoměru směrem na letadla.
Jako kreslič jsi tam v kabině 805ky (Kačeny) musel sedět taky, ne?
Při zimních cvičeních v Kačeně spávali lampasáci, protože tam byla zvenčí kamínka.
Ale v té době 70/72 už byla v HB snad jej jediná baterie, ne? Protože za mě snad stěhovali spoustu armády někam, (myslím do Jemnice nebo Velenic), já jsem byl těsně před tím ještě se třemi Východňáry převelený do Prešova.
Tak se měj, Ty civile. Zdravím, AK.
 
Re: Re: Re: Rok 1966 a část 1967
JardaM | 26.9.2014 19:04 | id 79466 | nahlásit
Dík za informaci. Jenom pro upřesnění: moje činnost je popsána ve sloupci vpravo na této stránce. Čili v Tatře 805 jsem neseděl. Za nás tyto vozy sloužily jako radiovozy tuším RM31a, mezi vojáky se jim říkalo Třinec a radisté tam opravdu měli Havaj, teplo, nikdo je nejebal....A skutečně v HB byla jenom 1. baterie a měla tuším tři nebo šest kanonů a na střelby na Kežmarok jezdili i záložáci. Také zdravím.
 
Re: Re: Rok 1966 a část 1967
Adolf Kašpar | email | 24.11.2015 16:24 | id 97956 | nahlásit
Ahoj, stará vojno!
Jo, jo, kreslič seděl v Praga 805 u počítače EÚZ a on tam měl stolek s mapou. Dobře se na něm odpočívalo v chvílích nepohody. (Vně byla totiž kamínka, která vytápěla kabinu). EUZ nastavoval hlavně kanónů na cíl z podkladů SON a optický dálkoměr.
AK.
 
Re: Rok 1966 a část 1967
Jan Štefka | email | 11.11.2016 12:55 | id 110055 | nahlásit
Ahoj,nevím jestli si vzpomeneš,byl jsem v tu dobu na 2.baterii u Kordoše jako velitel děla ..Štefka
 
Re: Re: Rok 1966 a část 1967
Adolf Kašpar | email | 25.8.2017 21:10 | id 120385 | nahlásit
Jakpak bych na Tebe nepamatoval. Při pořadovce, když nám sklouzávaly sapíky z ramen, bylo Tvoje oblíbené: "Máte ramena jako užovky". Dodnes si to pamatuju.
A taky, jak jsi jezdíval do Adamova u TU okukovat kočky v intru.
Ozvi se, potěší mě to. Mám kontakt na Milana Vašatu a Pepu Veverku.
Ada.
Letiště HB
Rosta | email | 25.10.2013 21:41 | id 65759 | nahlásit
Nějaký čas jsme tady pobívali /odvelení od PS/ střežili jsme letiště , nádrže s PHM. Na lampasáky vzpomínám mjr. Čonka ,chodil ze šlickou/šustgumou/ a střílel po vojácích, hlavně v noci.A chodili jsme hlídat zástavu, někde do města /snad divizi/ Na dobré vzpomínám , když byla služba v kuchyni-piloti ventilátorů měli kvalitní stravu/my se přiživili/ Pak nás odveleli hlídat Těchoním/dnes nemocnici bez pacientů/
vzpomínka na roky 1963-65 - VU 6195
Jaroslav M i k l í k | email | 15.8.2013 13:42 | id 63535 | nahlásit
Narukoval jsem do HB k VÚ 6195 v říjnu 1963, ubytování pro 1,2 a 3(PŠ).baterii, pro velitelskou četu, spojčetu, autočetu, průzkumná četa a pod. bylo v "dřevácích" po němcích, štáb 4.protiletadlového oddílu (VU 6195) byl v novostavbě nedaleko od "dřeváků". Byli jsme jediní "bojováci" na letišti - s náma tam byl ještě autoprapor, spojprapor a ještě další tzv."služky" divize. Po přijímači a po asi dvopu měsích služby na letišti byla vybrána skupina 3 mechaniků radiolokátoru a 3 mechaniků EUZetu pro školu armádních specialistů (ŠAS) do Jaroměře - Josefova, kam jsme odejeli v prosinci 1963 vlakem. Náš velitel přepravy Pavel Holman ale v Pardubicích najednou sdělil, že nepojedeme přímo do Josefova, ale že se "otočíme" domů. Samozřejmě načerno. ŽUPka (žádost o úvěrovou přepravu) byla totiž pro nás 6 vypsána na trasu Havl.Brod - Josefov. Tak jsme v úschovně na nádrařží v Pardubicích zanechali "plnou polní" a se zbraní (samopal vz.58) jsme bez jízdenek odejeli domů - Já do Holešova, Vlasta do Kopřivnice, ostatní 4 (Pavel, Janek, Standa a Mira) do Ostravy. Po třech dnech jsme se vrátili do Pardubic, vzali jsme z úschovny plné polní a na původní ŽUPku jsme dojeli do Jaroměře, bez toho, že nás někdo 3 dny postrádal. V červnu 1994 jsme ukončili v Josefově půlroční ŠAS a s červenými "V" na výložkách jsme se měli vrátit do Havl.Brodu, kde jsme měli být povýšeni do hodnosti svobodníka a měli jsme nastoupit dovolenou. Ale - při cestě zpět jsme již automaticky v Pardubicích přerušili cestu přímo do Havl.Brodu (18.6.1964)a jeli jsme opět (načerno) domů s tím, že se sejdeme na nádraží v Pardubicích v neděli 21.6.1994 odpoledne a do DHavlbrodu budeme pokračovat vlakem asi v 16. hod.Jaké bylo ale naše překvapení, když mne a Vlastu navštívil už v pátek pošťák s telegramem: dostavte se k útvaru - velitel! Pro ostraváky přišli ale policisté se stejným telegramem. Pokračování příště...
PVOV
Jarda Myšička | 21.2.2013 15:51 | id 57097 | nahlásit
Protivzdušná obrana vojsk - to znamená, že chrání vojska při bojové činnosti, (čili chrání pohyblivé, či přemisťující se vojskové útvary na rozdíl od PVOS - státu, která chránila nepohyblivé cíle - města, letiště, nádraží). Např. náš útvar chránil velitelské stanoviště divize, u každého pluku (tankového i motostřeleckého) byla pak tuším baterie kanonů PLDvK 30mm, což byla "dvojčata" - kanony 30mm na opancéřovaném podvozku PV3S, lidově se jim říkalo "ještěrky", vojáci jim říkali "třicítky". Tyto mobilní kanony chránily tankové nebo motostřelecké pluk y při jejich činnosti před nízkoletícími cíli (- do 1km), kdy se pohybovaly společně s ochraňovanou technikou a střílely za jízdy. Tak nějak nám to na vojně říkali. Kromě toho si ještě v této souvislosti vzpomínám na to, že jsme u RTU měli radiolokátor R 15 na podvozku ZIL a jeho údaje sloužily i pro činnost těchto baterií "třicítek". Tento lokátor (na vojně si snad nikdy nepoužívalo slovo radar) měl dosah 150km a polohu cílů udával v síti PVO, kde základní čtverce byly označovány písmenem a to trvale. (Např. Havl. Brod měl v této síti polohu L 919). V síti PVOS byly základní čtverce označovány dvojicí čísel, která se denně měnila. Oddělení PV O divize připravovalo (což jsme prakticky zhotovovali my záklaďáci) cvičnou tzv. náletovou situaci a tuším jednou měsíčně jsme ji z Havl. Brodu fonií (mluveným slovem) vysílali pro pluky spadající pod divizi, resp. pro jejich protivzdušnou obranu, tzn. třicítky. Oni pak museli z přijatých údajů zhotovit grafický výstup obsahující dráhy letu cílů, jejich činnost, prostě všechno, co jsme do cvičné náletovky uvedli. Zákres provedli na pauzovací papír, kterému se na vojně říkalo oleáta. Při zahájení vysílání jsme se ohlašovali znakem "kvákal, kvákal, kvákal". Možná si někdo vzpomene.
 
Re: PVOV
Jarda Myšička | 21.2.2013 20:10 | id 57105 | nahlásit
Ještě bych rád přidal další informaci o činnosti u radiotechnického uzlu u VÚ 6195. A možná si oživí vzpomínky další ?spolubojovníci?. Jedná se tzv. výstrahu. O co šlo: posádka POSu ve složení dva radisté a jeden kreslič - pátrač a velitel RTU kpt. Kulakov vždy v první a třetí středu v měsíci vyjela z kasáren k odposlechu výstrahy a to armádní a okruhové. Výstraha ? nevím kde se tento terminus technicus vzal - ale byl oficialně používán, představovala odposlech a zapisování dat o náletové situaci, samozřejmě cvičné, smyšlené. Po uvedení POSu do tzv. bojové činnosti, které spočívalo v zprovoznění elektrocentrály, uzemnění, natažení drátové antény z vysouvacího stožáru Magyrus směrem k vysílači (šikmý paprsek), zatemnění a naladění vysílací frekvence na radiostanicích R4. V určený čas začalo vysílání v grafii, tzn. v morseovce. Jednalo se o skupiny čísel o daných počtech cifer, v určeném sledu atd., což se zapisovalo do kolonek ve speciálního sešitu (deník PVO). Skupiny čísel, byly oddělovány od sebe odvysíláním písmene R (.-.), nový cíl byl avizován skupinou 2 nul, ale jako dvě čárky (--) a tyto znaky byly opakovány. Pak už byla řada8 čísel udávající polohu v síti PVO. Dále u cílů byla udávána jejich činnost pomocí indexů a dalších písemných znaků, např bombardování, radiolokační aktivní či pasivní rušení, výsadek apod. poslední údaj byl čas. Poloha se měnila po minutě, takže při více cílech se přijímalo prakticky nepřetržitě. A tak dokola, tuším dvě hodiny. K odposlechu armádní výstrahy, která se vysílala z PVO 4.armády z Písku se jezdilo na Lipnici v okresu HB pod hrad. Na okruhovou výstrahu se jezdilo až k Táboru. Jezdilo se navečer a vraceli jsme se pozdě v noci. Dlužno dodat, že ihned po naladění a zahájení odposlechů se velitel RTU odebral do nejbližší hospody na pivo. Odposlech prováděli radisté, ale i kreslič pátrač. Ten se musel morseovku ? i když jenom čísla a systém zápisu ? naučit až na vojně. Údajně tato praxe existovala pouze v Havl. Brodě a
 
Re: Re: PVOV
Jarda Myšička | 21.2.2013 20:12 | id 57106 | nahlásit
a tak jsme s oblibou říkali, že jsme jediní pátrači ve Varšavské smlouvě, co umí morseovku. Jinak jsme se na výkon odbornosti pátrač- kreslič připravovali již před vojnou ve Svazarmu, tuším, že se to jmenovalo branecká příprava. Ale zpátky k výstraze: druhý den po návratu jsme zaznamenané údaje z deníku, které představovaly náletovou situaci, zakreslili na planžet a z něj na pauzovací papír (oleátu)s patřičnou grafickou úpravou ? co cíl to jiná barva. Činnost to byla docela zábavná v teple učebny , nikdo nás nevyrušoval a neobtěžoval, protože jsme pracovali pro náčelníka PVO divize a to mělo patřičnou prioritu. Náletovky potom oddělení PVO divize posílalo k vyhodnocení na armádu či na okruh. Vzpomínám, že jsme byli v tomto dobří a bezchybní. Třeba si zavzpomínají i můj mazák čet. Zadina i prvoročák J. Petr a samozřejmě další?
pro Jan a letec
vojak | 19.2.2013 13:18 | id 56998 | nahlásit
Nebyl jsem v Ostrově n.Ohří, ale v Karvine,co se týká
pilota Migu, katapultoval se a došel k poslednímu domu po prave strane u silnice I.tř ve směru na Tabor.
Ta stará paní z toho málem měla ...,když ho viděla v
kombinéze a přilbě.
Havarie MIGu 21 a vel.divize
vojak | 19.2.2013 10:13 | id 56986 | nahlásit
Asi v r.1978 havaroval v prostoru obci Kard.Řečice,
Nítovice , okr.JH a Zlukov, okr.Tabor Mig 21G,tento
letoun jsme hledali asi 2-3 dny,protože se zapíchl pří-
mo do lesa(zničeno pouze 5-7 stromu).Po nálezu le-
tounu přiletěl na místo jakýsi gen.,dle slov vojska to
byl práve p.Veselý a je pravda, že přítomni vojáci,ať
z povolaní,tak i VZS měli strach z tohoto gen., choval se k nim arogantně a povýšeně.Jednu chvíli
to zkoušel i na nás přítomné přísl.VB z OO-VB Kard.
Řečice,nechal nas vykázat z místa havarie,později
však své rozhodnutí změnil a my se mohli volně po-
hybovat v prostoru.Pro přístup k místu havarie mu-
sel být vykácen asi 200 m pruh lesa a zpevněna
cesta pro těžkou techniku.Dokonce mi umožnil let
vrtulníkem nad místem a okolím pro fotodoku-
mentaci,protože vojáci neměli ssebou příslušnou
techniku,exponované filmy jsem musel po přistání
ihned odevzdat.
 
Re: Havarie MIGu 21 a vel.divize
letec | 19.2.2013 11:11 | id 56987 | nahlásit
Jaký byl osud pilota?Byl katapult?......jinak gen.Veselý byl postrach všech.....
 
Re: Re: Havarie MIGu 21 a vel.divize
František Štěpka | email | 31.8.2013 12:10 | id 64000 | nahlásit
Dobrý den, při této havárii byl zničen letoun MiG-21, trupové číslo 0708, který byl upraven pro fotoprůzkum a patřil 9. slp Bechyně. K havárii došlo 9.4. 1979, pilotem byl poručík Kurt Posselt, který se katapultoval. V průběhu cvičného letu ohlásil pilot náhlé zhoršení svého zdravotního stavu doprovázeného i částečnou ztrátou vidění. Na příkaz řídícího létání se úspěšně katapultoval. Příčinou nevolnosti byla nevhodná kombinace jídla před letem (lehká otrava???). Letoun měl celkový nálet 814 hod. 45 min.
 
Re: Havarie MIGu 21 a vel.divize-pro vojaka
Jan | 19.2.2013 11:27 | id 56989 | nahlásit
V letech 1972-74 jsem byl ve škole MV v Ostrově nad Ohří s jedním příslušníkem OOVB Kardašova Řečice, nejsi to náhodou Ty ???
 
Re: Havarie MIGu 21 a vel.divize
Jiří | 20.2.2013 12:50 | id 57039 | nahlásit
Zdravím Vás "vojsko".Dávám zde odkaz na vojenské letecké havárie,ale tuto jsem tam nenašel.Ale je jich tam požehnaně...cs.wikipedia.org/wik… Zatím ahoj.
vel.divize
vojak | 18.2.2013 10:48 | id 56933 | nahlásit
Pod tuto divizi spadal i VÚ 3022 Jemčina(tedy alespon v r.1971),kde jsem od 04/1971-03/1973 sloužil.Velitel
útv.byl pplk.Myškovský,nač.štabu pplk.J.Prajzner,dale
pak panove Vlček,Prochazka Brojir,Vondruška,Pavluš
Srbecký,Dvořak a sbor rotmistrů.Jednalo se o útvar asi 13km od J.H. a 2., km od obce Mláka, útvar v re-
žimu PT-ZD(přísně tajne zvl.duležitosti),neboť ve výz-
broji 4. samostatného raketometného oddílu - 4.oddílu
vojskových raket byly rakety LUNA M, v kodu NATO
FROG 7 na podvozcích automobilu ZIL 135.Útvar čítal
asi 80 vojaku ZVS, kteří se z velké většiny rekrutovali
z okolí a před nástupem služby se znali,t.zn.že jsem znal i některé kluky z předcházejících nástupních termínů i po nás.Tedy musím konstatovat, voj.zákl.
služba i přes některé neg.zkušenosti z počátku vojny
u 7500 JH -KŘK, byla na Jemčine dobrá,zejména co
se týkalo kuchyně(kuchař Zd.Chudáček), který nech-těl být řidič.Jinak zdravím tímto bývalé kolegy:Leder z
Klikova,Syrovátka z Dačic,Svoboda z Peče,Sklenář ze St.Hobzí, atd.
 
Re: vel.divize
vel.divize | 18.2.2013 13:33 | id 56940 | nahlásit
Ano,pod krycím názvem samostatný raketometný oddíl byli "ukrýváni" rakeťáci a každá divize je měla již v letech 66- a dále.My v Jemnici jsme měli oddíl raketometný RM 130 a oddíl houfnic 152mm/18/46,byli jsme společně v této divizi.V té době se ještě utajovali i PTŘS typu "Maljutka",ale ty byly téměř u všech motostřeleckých pluků.Měli trenažér na podvozku auta ZIL.Ve Znojmě jim velel npor.Svoboda,který měl pak závratnou voj.kariéru.
 
Re: vel.divize
bigolett | 18.2.2013 18:15 | id 56956 | nahlásit
Díval jsem se na podrobnou mapu,ta jednotka rakeťáků byla dislokována v lese mezi soustavou rybníků,jak rafinované.Jaké ty KUBY měly dostřel?Byla to taktická dělostřelecká raketa?Měli jsme i rakety LUNA a ASTRA a TOČKA.Ty KUBY byly protiletadlové,pravděpodobně.Dneska Rusko modernizuje,teď dělají SS 27,TOPOL M 3 už tvrdě slouží.My jsme za vojny měli mlhavé informace,že jste byli někde u Slavonic,ale to je velmi blízko hranic.Jinak kuchyň v Jemnici byla také výtečná,zdar.
 
Re: Re: vel.divize
Werner von Braun | 18.2.2013 18:32 | id 56957 | nahlásit
Opravuji nepřesné informace bigoletta:rakety KUB nejsou v příspěvku uváděny,LUNY jsou opravdu dělostřelecké rakety taktického charakteru, s raketami ASTRA dnes straši RUSKO Poláky z oblasti enklávy Kaliningradu...TOČKY jsme opravdu měli.
 
Re: vel.divize
Dolejší Stanislav | email | 27.10.2015 22:38 | id 96600 | nahlásit
Ahoj také jsem tam přišel z KKŘ VÚ 7500,na Jemčině jsem sloužil 72-74.Velitel a ostatní souhlas jen v kuchyni si pamatuji Pappa. Plně souhlasím dobrá vojna. Písařem byl Šandera z Třeboně, u pípáků byl super hudebník Karol Šteták.
vel.divize
jarda | 18.2.2013 07:49 | id 56930 | nahlásit
V Havl.Brodě bylo velitelství divize,spadalo pod ni např.Jihlava,Znojmo,děl.pluk Jemnice....za nás tomu velel gen.mjr. Veselý,zvaný Franta Rámus.Přiletěl vždy vrtulníkem a lampasáci skákali po hlavě do sklepů....gen.Veselý skončil vysoko jako velitel okruhu....
 
Re: vel.divize
alesx139 | 18.2.2013 16:13 | id 56950 | nahlásit
Velitelství 4 tank. (později skladové) divize bylo na Čechově ul. kasárny KHB. Na začátku 90.let velitel divize plk.Holba, zástupce pplk.Šedivý (později NGŠ), pplk. Pažůr (později generál) atd..
 
Re: Re: vel.divize
bigoš | 18.2.2013 18:04 | id 56954 | nahlásit
Dopracovali jsme to pěkně,neutrální Rakousko má 40 tis.mužů ve zbrani....my máme polovic.Ve vojenské doktríně NATO jsme naprosté nuly, i když někteří považují těch pár žoldnéřů v misích za armádu.
 
Re: Re: Re: vel.divize
karel | 7.7.2017 13:53 | id 118999 | nahlásit
my máme vyjma generálů nějakou armádu? To měl víc žoldnéřů Karel IV. Lucemburský.
 
Re: Re: vel.divize
Peter Sivon | email | 22.4.2013 08:38 | id 60064 | nahlásit
Holbu som vozil na škode105, bol som tam v rokoch 1985 - 1987. :) zajebané dva roky.
 
Re: Re: Re: vel.divize
Kolega z divize | 22.4.2013 12:11 | id 60065 | nahlásit
Kolego veteráne,čo ti chýbalo....vo vychádzkovom,baby kolem seba.....keby sa ty roky vrátily.....pred 15 mi rokmi pred tebou som sa jebal tiež u tejto divízie....ahoj
 
Re: Re: Re: vel.divize
alex | 24.4.2013 21:32 | id 60121 | nahlásit
V r.1991 -92 už jezdil v červeným žigulu (VAZ xxxx) Vozili ho kluci vždycky jako medvěda (nas****y) :-)
 
Re: Re: Re: vel.divize
Vlado Hudaček Prššov | email | 16.11.2014 22:18 | id 81226 | nahlásit
Ahoj Peter Sivon v rokoch IX.1985-IX.1987 som aj ja slúžil v Havl. Brode VU 9389 -Chemici takže sme sa tam mohli stretnúť., dokonca aj v jednom prijímači.
 
Re: Re: Re: Re: vel.divize
Jozef Korený | email | 31.7.2016 18:05 | id 107177 | nahlásit
Môžete mi napísať zoznam veliteľov a funkcionárov 6. prcho? Pracujem na jeho histórii.Kto velil, ako aj veliteľov rôt. Ďakujem. J.Korený
 
6. RCHO
Zdeněk Bravenec | email | 21.5.2017 15:58 | id 117332 | nahlásit
Dobrý den. V r.1964/65 jsem byl v PŠ u VÚ 9389 v H.Brodě. Velitel roty npr. Jiří Luňák, ZVP kpt. Kavalec, technik rtm. Kohn, staršina rtm. Vanišek, vel.čet por. Jan Hort(v r.1966 se zastřelil), Miro Tomek. Po absolvování PŠ jsem sloužil u 8.tp v Jihlavě. Vetilel svazku byl plk Franta Veselý. Asi v r. 1971 jsem se byl na letišti podívat. Asi v r. 2006 byl už celý areál zbourán. Historie 6 RCHO a osudy velitelů, obzvláště npr Luňáka by mě zajímala. Děkuji.
S pozdravem Z.Bravenec čejč Nová 346
Zde již nelze dále reagovat
 
Re:6 rchor Havl. Brod
Zdeněk Bravenec | email | 22.1.2018 16:45 | id 125548 | nahlásit
Ahoj Jožko, zdravím tě z jižní Moravy, Byl jsem v roce 1964/1965 v PŠ u 6 prcho. Zajímá vše co se týká historie chemiků. Jestli něco víš, dej vědět. Předem děkuji.
S pozdravem Zdeněk Bravenec Čejč 346
zdenekbravenec@seznam.cz
Zde již nelze dále reagovat
 
6 prcho historie.
Zdeněk Bravenec | email | 16.10.2020 13:22 | id 149967 | nahlásit
Jak pokračuje zpracování historie 6- roty cheniké ochrany. Prosím pošli, moc mě to zajímá. Předem děkuji.
S pozdravem Zdeněk Bravenec Čejč 346
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: vel.divize
Miro Javorsky | 17.12.2014 17:06 | id 82479 | nahlásit
Hmmm pamatam si Ta sivonisko jeden..:-)
 
Re: Re: Re: vel.divize
IVAN ŠAMO | email | 17.11.2015 19:27 | id 97393 | nahlásit
V roku 86 som narukoval k VÚ 4553 ako automechanik po pol roku ma prevelili do Jemnice
 
Re: Re: Re: vel.divize Holba
Hájek | email | 6.7.2017 18:21 | id 118982 | nahlásit
Byl jsem na voj. cvičení konec srpna 1987- 6.10.1987. Byl jsem přeškolený na šifranta. Náčelník 13.oddělení nějaký major odcházel do Ruska na poslední ročník válečné akademie a místo něho nastoupil nějaký nadrotmistr , fajn mladý kluk. Celkem jsem tam strávil 6. týdnů , které dneska považuji za dovolenou. Měl jsem jeden incident s pplk.Holbou , který v té době děla bud náčelníka nebo nějakou jinou vyšší funkci na divizi.Jelikož jsem neměl vycházkové boty , tak jsem si nechal svoje civilní a jak to Holba zjistil , tak řval jako tur a musel jsem si nmazout kanady. Byly jsme na šifrovacím oddělení 2. záložáci , 2.základáci a ten mladý nrtm. Až na Holbu fajn. Vzpene si na totot období někdo?
 
Re: Re: Re: Re: vel.divize Holba
petr kouklík | email | 14.7.2018 12:25 | id 130297 | nahlásit
1. bylo to 8. oddělení
2. nebyl to major, ale podplukovník
3. Holba byl NŠ 4. tankové divize
 
Re: vel.divize
jarda myšička | 18.2.2013 19:55 | id 56963 | nahlásit
Pamatuješ na nadpraporčíka Vomelu? Známá postava.
 
Re: Re: vel.divize
Jozef Korený | email | 26.7.2016 15:34 | id 106993 | nahlásit
Pán Myšička!
Keď spomínate npráp. Vomelu on bol výkonný práporčík na veliteľskej rote 4. td. Môžete doplniť veliteľov tejto roty a tiež ďalších funkcionárov roty? Ďakujem.
 
Re: Re: Re: vel.divize
Myšička | 26.7.2016 15:58 | id 106997 | nahlásit
Když jsem sloužil jako voják základní služby, tak byl velitelem provozní roty major Čonka. Když jsem tam byl na cvičení v r.1984, tak tam velel mladý npor. Procházka. Víc nevím.
 
Re: Re: Re: Re: vel.divize
Jozef Korený | email | 31.7.2016 18:02 | id 107176 | nahlásit
Môžete doplniť ďalších voj. z povolania keď veliteľom Prevádzkovej roty bol mjr. Čonka a následne npor. Procházka? Ďakujem. J.Korený
 
Re: Re: Re: Re: Re: vel.divize
JardaM | 31.7.2016 20:57 | id 107187 | nahlásit
Za velitele npor. Procházky tam ještě sloužil por. Pometlo. Na víc si nemohu vzpomenout, byl jsem tam jen krátce na cvičení.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: vel.divize
Kouklík | 20.5.2017 23:48 | id 117311 | nahlásit
výkoňák- rotmistr Řehulka, velitel čety rotmistr Ovečka, npor. Pometlo- politruk, náčelník 8. skupiny
mjr. Zpěvák, autopark sklad prap. Klučiar, operační skupina mjr. Rychnovský, náčelník politického oddělení
- Škoda
Zde již nelze dále reagovat
Zbouráno
alesx139 | 17.2.2013 21:12 | id 56912 | nahlásit
Tak cca.14 dní zpět proběhla demolice objektu VU 6195, kotelna byla zbourána už dříve....
 
Re: Zbouráno
Jarda Myšička | 26.2.2013 12:45 | id 57342 | nahlásit
Nedalo mi to a byl jsem se tam podívat a udělal pár fotek. Demolice započala 19.1., provádí ji firma Chládek a Tintěra Havl. Brod a štáb i budova baterie jsou srovnány se zemí. Demolici financuje město HB. Bližšší zde www.chladek-tintera.…


Přidáváte nový komentář
plus okno minus
... lze napsat ještěznaků
Ochrana proti spamu. Napište číslo stodvacet:


   


  • hvězdičkou * jsou označena povinná pole
  • maximální délka textu komentáře je 2000 znaků
  • odřádkování textu komentáře (ENTER) zůstane zachováno
  • HTML tagy nebudou použity
  • WWW adresy budou automaticky převedeny na odkazy
  • reagovat lze pouze do 5 úrovně
  • vyhrazujeme si právo smazat nevhodné příspěvky

Kasárna VÚ 6195 - Havlíčkův Brod

Okres: Havlíčkův Brod

GPS: 49°35'50.946"N, 15°33'38.352"E

Najít na mapě

4. protiletadlový oddíl 4. tankové divize s velitelstvím v Havlíčkově Brodě.
Jednalo se o stejný útvar, jako byl v Jihlavě - viz info v hlavním komentáři.

Vojska PVOV (Protivzdušná obrana vojsk) chránila vojska při bojové činnosti, (čili chrání pohyblivé, či přemisťující se vojskové útvary, na rozdíl od PVOS - státu, která chránila nepohyblivé cíle - města, letiště, nádraží).


Narukoval jsem k tomuto útvaru - jednalo se o 4. protiletadlový oddíl 4. tankové divize s velitelstvím rovněž v Havlíčkově Brodě a náš oddíl měl za úkol chránit její polní velitelské stanoviště proti letecký úderům. Oddíl se skládal z velitelské baterie, 1. baterie, RTU, ČTZ a TOP. 1. baterie byla vyzbrojena kanony 57mm sovětské výroby. Bylo jich málo, snad tři, na plný stav by se doplnila po mobilizaci záložníky. Velitelská baterie řídila střelbu, měla řídící radiolokátor, střelecký radiolokátor, celé to bylo propojeno kabely a na elektrocentrálu. RTU - radiotechnický uzel měl na starosti servis pro náčelníka PVO divize. U této jednotky jsem sloužil i já. Při cvičení jsme vyjeli s POSem (polní operační sál ) a ŠA (štábní autobus) - všechno to byly skříňové PV3S. My jako záklaďáci jsme seděli v POS, který byl předělen průhlednou planžetou - plexisklem, kde byla mapa republiky, do která pátrač - kreslič (což jsem byl já), zakresloval náletovou situaci. Samozřejmě jsme museli psát číselné údaje zrcadlově, aby důstojníci mohli číst z druhé strany už čísla normálně a mohli přijímat rozhodnutí, např. když viděli, že se k VS dle zakreslované situace blíží nepřátelské letouny, tak byl vyhlášen letecký poplach. Houkalo se sirénou umístěnou na POSu. Údaje jsme dostávali od radiolokátoru radiem, situaci radista zapisoval, vyčítač diktoval a kreslič kreslil. Dnes se to jeví jako velice zdlouhavé... V době "míru" zajišťovali vojáci RTU a vel. bat. službu na radiové hlásce. Chodili jsme do kasáren Karla Havlíčka Borovského, kde bylo velitelství divize. Prováděli jsme odposlech tzv. stojedničky, kdy nevím odkud, snad z PVOS, byly morseovku vysílány údaje, ze kterých bylo možno zanést do mapy pohyby a trasy letadel. V době míru se jednalo pouze o lety civilních letadel. Občas ale byly vysílány i údaje z vidových hlásek u hranic - jednalo se o lety vrtulníků většinou Sioux OH13, to jsme museli ihned zakreslit, a bylo vidět jak vrtulník kopíruje hranice...

Za mě velel útvaru pplk. Kmoníček, ale záhy ho vystřídal pplk. Škrášek, náčelník štábu mjr. Kopecký, ZVP mjr. Sedlák, ZVV mjr. Trna, ZVT mjr. Stříbrný, pak další vojáci z povolání mjr. Čech, mjr. Pekník, mjr. Froula, mjr. Lesák, mjr. Axman, mjr. Krčál, kpt. Valenta, kpt. Kordoš, kpt. Koudelka, kpt. Turek, rotmistr Prokeš, praporčík Zadina, prap. Michálek - chemik, Exnar, Audi, víc jsem si nevzpomněl. Velitelské baterii velel npor. Pospíchal, pak tam byli npor. Zavadil, ppor. Vondrák, rotný Tornáry, RTU velel kpt. Kulakov, rotný Kareš. TOP - technické opravny - velel kpt. Brož, 1. baterii velel kpt. Wiesner, dále por. Kotas, Chmelíček a to jsou všichni, na koho jsem si vzpomněl. Vedle štábu stál jako dekorace PL kanon české výroby, který mířil na západ a čas od času ho vojáci, vracející se z vycházek, otočili na východ.


V únoru roku 2013 byla započata demolice budov útvaru. Co zde vznikne zatím není známo...

Aktualizace 2023: v místech kde stávaly objekty kasáren je mufloní farma.

A2013-02-17 17:17:27 U2023-05-03 16:18:09 TG317