Dobové foto

« Zpět | Jdi na seznam | Obnovit | Vaše komentáře (17)

(pro změnu obrázku můžete použít CTRL + šipky ↔ numerické klávesnice)
1 foto (J.Malý) z celkových 39

Foto 1
Tablo absolventů školy leteckých specialistů Prostějov 1932-33...
Foto 1 Foto 2 Foto 3 Foto 4 Foto 5 Foto 6 Foto 7 Foto 8 Foto 9 Foto 10 Foto 11 Foto 12 Foto 13 Foto 14 Foto 15 Foto 16 Foto 17 Foto 18 Foto 19 Foto 20 Foto 21 Foto 22 Foto 23 Foto 24 Foto 25 Foto 26

Autor: J.Malý | Pořízeno: | Foto: 26 fotek

Foto 27 Foto 28 Foto 29 Foto 30 Foto 31 Foto 32 Foto 33 Foto 34 Foto 35 Foto 36 Foto 37 Foto 38 Foto 39

Autor: J.Malý | Pořízeno: 1 | Foto: 13 fotek



Reakce na komentář...
Foto 37
Hrošík | 14.10.2014 11:38 | id 80034
Jedná se nabeton o britský Saunders - Roe CLOUD z roku 1930, kterým aerolinky zajišťovaly linku do Jugoslávie.
Trup tohoto letadla sloužil za totality jako hausbot na Vltavě


Reagujete na komentář
plus okno minus
... lze napsat ještěznaků
Ochrana proti spamu. Napište číslo stodvacet:


   


  • hvězdičkou * jsou označena povinná pole
  • maximální délka textu komentáře je 2000 znaků
  • odřádkování textu komentáře (ENTER) zůstane zachováno
  • HTML tagy nebudou použity
  • WWW adresy budou automaticky převedeny na odkazy
  • reagovat lze pouze do 5 úrovně
  • vyhrazujeme si právo smazat nevhodné příspěvky

Škola leteckých spec. Prostějov r. 33-38

Fotografie z domácího archivu pana Rudolfa Malého. Jedná se o soubor předválečných fotografií z leteckého prostředí. Tento soubor fotek jsme pojmenovali jako Škola leteckých specialistů Prostějov r. 32-38. Fotografie budou průběžně doplňovány a řazeny podle témat. Fotografie zpracoval a zaslal syn pana Malého - Jiří Malý. Děkujeme Jirko.

... pro začátek jsem natáhl několik fotek z let 1932-33, tedy ze školy v Prostějově a vlastně tátových vojenských začátků. Postupně budu posílat fotky různých letadel z letišť v tehdejší ČSR jak je otec nafotil za pobytu na různých letištích. Otec hned po vyučení jemným mechanikem v Brně u firmy Vondrák (protože měl rád všechno kolem motorů a tehdy se rozvíjejícího letectva) nastoupil v 18 letech jako dobrovolník do Školy leteckých specialistů v Prostějově, kterou v roce 33 ukončil. Jako délesloužící četař byl u letectva až do roku 1938. V době když sloužil na letišti v Brně, byl z letiště v důsledku akutního zánětu slepého střeva odvezen do nemocnice, kde zjistili, že již prasklo a byl neprodleně operován. Po vyléčení mu nadřízení s ohledem na tehdejší vnitropolitickou situaci doporučili ať požádá ze zdravotních důvodů o propuštění z armády. Odešel tedy do civilu a nastoupil jako řidič tramvaje v Brně - což bylo zaměstnání s definitívou... Za několik měsíců poté pak došlo k obsazení zbytku republiky a rozpuštění armády. Po skončení války byl krátce povolán do armády, ale o jeho služby již nebyl zájem a tak se vrátil do DP města Brna...
A2013-06-24 14:01:03 U2013-11-29 15:22:31 TG375