Dobové foto

« Zpět | Jdi na seznam | Obnovit | Vaše komentáře (71)

(pro změnu obrázku můžete použít CTRL + šipky ↔ numerické klávesnice)
1 foto (F.Janýra) z celkových 9

Foto 1
Letná - listopad 1987
Foto 1 Foto 2 Foto 3

Autor: F.Janýra | Pořízeno: 1987 | Foto: 3 fotky

Foto 4 Foto 5

Autor: T.Donaczi | Pořízeno: 1986 | Foto: 2 fotky

Foto 6 Foto 7 Foto 8 Foto 9

Autor: M.Šedík | Pořízeno: 1986 | Foto: 4 fotky



Vaše komentáře...
Přidat nový komentář...
platy vojáků zákl. služby
Verto | 21.2.2015 17:19 | id 86572 | nahlásit
jaký byl platy obsah na rozdíl od v armádě ?
 
Re: platy vojáků zákl. služby
Marián Benedik | 21.2.2015 20:24 | id 86589 | nahlásit
pokiaľ sa dobre pamätám tak v 1990 to bolo vojak 340,-Kčs, slobodník 400,- desiatnik 470,- čatár 540,-
Dotaz
Jezerák Michal | email | 24.11.2012 21:08 | id 52573 | nahlásit
Jenom mi nejde na pochopa : Bluzy se podle předpisu nosili v kalhotách, nebo venku? Na snímcích jsou rozdílná vyobrazení, takže nevím, co přepisové bylo a co ne. Matrosi, můžete mi odpovědět?
 
Re: Dotaz
Pavol | 25.11.2012 22:09 | id 52634 | nahlásit
Pravdepodobne sa blúzy vonku nosili na prehliadkach.Keď si pozrieš dob.fota Bratislava poriečny oddiel,tak tam v službách nosia blúzy zastrčené v nohaviciach.Alebo či to nemalo niečo spoločné s mazáctvom.Ahoj.
 
Re: Dotaz
jozef | email | 23.2.2013 16:54 | id 57204 | nahlásit
Tí chlapci sú falošní námorníci. Blúza má byť zapravená v nohaviciach. Samopaly mali mať ako príslušníci špecialnej jednotky so sklopkou. Slúžil som u DPS v rokoch 1974 - 1976. 5 mesiacov v Komárne a 19 mesiacov v Bratislave. Ako mazáci sme nosili vyformované čiapky a vyleštené pracky na opaskoch. Pozdravujem všetkých bývalých námorníkov.
 
Re: Dotaz
JIŘÍ ŘÍHA | email | 30.12.2014 19:40 | id 83285 | nahlásit
ahoj,bluza se nosila zastrcena v kalhotach,slouzil jsem u DPS Komarno 84-86 a byl jsem na prehlidce v Bratislave 85.
foto
miro | email | 23.5.2012 14:09 | id 46049 | nahlásit
jasne že je to len prehliadka v našej uniforme dps my sme nemohli ist na prehliadku z dovodu že nas bolo malo a su zle ustrojeny vrchna čast ma byt zasunuta do nohavic caute
 
Re: foto
Dodo | email | 19.9.2013 03:35 | id 64594 | nahlásit
Jasnačka Miro a keďže vás bolo málo tak sme tam boli za vás vrátane mňa :D A sme to za vás aj vyhrali. Ale 3 dni , či dva? Už si nepamätám , opušťáku zato potešili, ale tie nácviky by si nechcel absolvovať ! Dones mám v pamäti ako nás vyviezli raz na dajakú pláň , lialo a fúkal silný studený vietor, ktorý nám šľahal do tvárí a ten Pako akýsi jeden zo zastrešenej tribúny zahlásil: Počasí nám přeje hoši, jdeme nato ! :DDD
fota
Peter | email | 21.7.2011 19:02 | id 34024 | nahlásit
Pánové ty potky to je podvod.Sloužil jsem v Komárně 84-86 ,byl jsem i na prohlídce v Blave v 85 k čtyřicatému výročí osvobození .Nikdy nebylo tolik modrých pohromadě ,většina byla ve službě.Většina to jsou jenom převlečení zelení.
Peter
 
Re: pre Petra
Jaro | 21.7.2011 19:42 | id 34027 | nahlásit
Peter, "objavil si Ameriku"! Veď to prezliekanie "zelených" za DPS je stará známa vec. Žiadny podvod.
 
Re: fota
martin(colt) | 21.7.2011 19:45 | id 34028 | nahlásit
nevím zda tomu říkat podvod,ale vím,že v roce 1975 když jsem na jaře přišel na 14 rPS Dyleň, tak na rotě byli čtyři účastníci Letenské vojenské přehlídky z téhož roku,vím to naproto přesně,totiž ti klucí měly "trofeje" ,pruhovaná zelenobílá trička a dost živě diskutovali o drilu,přípravě na tuto přehlídku co museli absolvovat,,a samo že měly na sobě uniformu DPS.....asi to byla nějaká výpomoc či co,ale může se tomu říkat všelijak....možná by nějací bývalí velící mohli něco k tomu říci....
 
Re: Re: fota
marian benedik | 17.4.2012 12:49 | id 45009 | nahlásit
Slúžil som u DPS v Komárne a tie tričká boli trofej vždy, starí nám ich brali, fasovali sa 3 a dali sa dokúpiť v Bratislave v nejakej armádnej predajni za vtedajších 100 Kčs čo bola celkom pálka pri žolde 340 Kčs (ale aspoň ten žold sme mali vyšší ako armáda). Dodnes mám jedno tričko odložené. Aby dlhšie vydržali tak sa odstrihli alebo odpárali rukávy. a robili sa tzv. nášivky na hrudi na obyčajné biele tričká, tie prúžky boli vidieť vo výstrihu bundy.
 
Re: Re: fota
Petr | email | 24.11.2012 21:02 | id 52571 | nahlásit
Zdravím pisatele,sloužil jsem jako pohraničník v Chebu a v tomto roce 1975 jsme fakt dřeli přehlídku na Letné v Praze,tenkrát jsme stanovali na Vypichu a na Letnou se pochodovalo.V den přehlídky jsme stáli na ploše již od 4.hodin ráno a tupě jsme civěli do halogenů proti nám na Spartě,občas se ozvalo zařinčení a to jen někdo zkolaboval.Měli jsme na sobě uniformy Dun.pohr.stráže a tenkrát jako prapor jsme vyhráli.Dostali jsme za toto vystoupení čestný odznak III.stupně. za ochranu hranic ČSSR společně s průkazem od ministra vnitra který jsem oprávněn nosit na hrudi za každého režimu-ale dnes v tomto bordelu,který tady dnes vládne bych se styděl si toto připnout-stydím se za tento stát!-Jestli se tento název vůbec hodí.Vzpomínám si,že jsme také zpívali na Staroměstském náměstí a natáčela si nás první řadu zblízka Čt.A je pravda,že jsme si mohli ponechat jen ta pruhovaná trika,kde skončilo-nevím ale odznak dodnes visí na zdi jako dnes už jen smutná vzpomínka. p.s.hledal jsem nějaké tv. záběry ale marně,dneska jsem invalida též III.stupně a mám jen pár korun na přežití,Zdravím a Vlasti zdar !
 
Re: Re: fota
Petr Spilka | email | 14.3.2018 19:06 | id 127310 | nahlásit
Na té přehlídce jsem byl převlečený za DPS,byly to nádherné modré uniformy,dostali jsme ale jen ty trika a průkaz MISTR SLAVNOSTNÍHO POCHODU,byl rok 1975,náš prapor byl složen z mnoha vojáků z různých PS rot.Stál jsem v první řadě asi čtvrtý od pravého krajníka,jediný jsem se koukal na zem,potom jsme zpívali na Staromáku-nějaký kameraman mě natáčel asi ze 30-cm a večer mě pouštěli v TN-marně sháním v archivu nějaký záznam-kdo poradí jak hledat?
 
Re: fota
ivan | 24.11.2012 21:39 | id 52575 | nahlásit
maš pravdu
 
Re: fota
Dodo | email | 19.9.2013 03:41 | id 64595 | nahlásit
Aký podvod Peter? PS áci ako PS áci, boli sme jedna banda a ako tu už zaznelo, keby sa vás malo toľko nazbierať ako tam bolo nás , tak Dunaj by bol bez ostrahy, takže sme to robili za vás my z PŠ- ky Zadní Chodov a ver, že to bola drina. My sme mali vlastne dve prísahy a opušťák za víťastvo na Letnej bola taká malá satisfakcia. Ten rachot keď sme sa objavili prehlušil všetko ostatné, čo spôsobovali aj podkované kanady :D
 
Re: fota
blekosh | 10.11.2013 01:20 | id 66345 | nahlásit
presne tak !!! nas modrych bolo vtedy v Malackach len zopar,,, ostatok navkiekli do modrej aby bol štvorec o sto ľudoch... jaaj pamatam na letisko Kuchyňa co sme sa tam nadupali
přehlídka na Letné
Zdeněk | email | 3.1.2010 10:09 | id 9385 | nahlásit
Ještě větší problém je sehnat fotky vojáků Vnitřní stráže,byla zrušena již v roce 1966,na fotogalerii csla mám jednu z Letné z roku 1962,je to foto ČTK.Tehdy se vše děsně tajilo a ukázat se s foťákem při nácviku někde na letišti,za to byl Sabinov.
k foto
M.Šedík | 4.11.2009 16:28 | id 7305 | nahlásit
Vojaci sú z APŠ Chodová Planá
 
Re: k foto
Radek Odložilík | email | 7.11.2009 20:35 | id 7422 | nahlásit
Prvni řada 5tý zprava.
 
Re: Re: k foto
Josef Mičuda | email | 15.10.2010 20:49 | id 21194 | nahlásit
Čau Radku,pamatuješ si mě? Napiš na můj e-mail.Jsem v kontaktu s Pavlem Žákem jestli si ho taky pamatuješ.
 
Re: Re: Re: k foto
Josef Mičuda | 15.10.2010 20:50 | id 21195 | nahlásit
pepino,cz@klikni.cz
 
Re: Re: Re: Re: k foto
pepino | 27.11.2011 19:12 | id 38447 | nahlásit
oprava emailu pepino.cz@klikni.cz vloudila se tam čárka místo tečky.
 
Re: Re: Re: k foto
jura | email | 1.2.2011 15:01 | id 26010 | nahlásit
Zdar- taky jsem pochodoval v modrem - podzim 1988 . Přivezli nas z Chodove Plane. Byla to sranda a ještě sme dostali opušták. Dodnes mám /bohožel/ jen 1 fotku
 
Re: Re: k foto
Luděk Mojžíš | email | 8.2.2011 21:10 | id 26487 | nahlásit
Luděk Mojžíš - horní řada, devátý.
Námořníci
kreja | 26.9.2009 13:06 | id 6312 | nahlásit
Vypadaj odhodlaně, svazáci...
Přehlídka v Praze na Letné 80,85
Vincenc Kaštyl | email | 19.7.2009 19:20 | id 4991 | nahlásit
Prosím účastníky těchto přehlídek aby se ozvali a
poslali fotografie,Mám jich jen pár,i z nácviků na
letišti v Chebu a pak z Vypichu. Bylo to pro
všechny účastníky velice náročné,ale stálo to za
to.Díky
 
Re: Přehlídka v Praze na Letné 80,85
oldaster | email | 27.10.2009 06:55 | id 7072 | nahlásit
Těžko ale seženeš originál fotky Dunajské pohraniční stráže z nějakých přehlídek.Bylo nás dost málo a navíc tam působil Umělecký soubor Dunaj,za které jsme musel iv jednom kuse sloužit když byli na vystopení a tak na kraviny nebyl čas.Dostal jsem se domů 5x za rok a to jsem dosluhoval jako četař a velitel čety.Aspoň to tak bylo v letech 76-78
 
Re: Re: Přehlídka v Praze na Letné 80,85
Láďa | email | 27.10.2009 10:33 | id 7073 | nahlásit
Setkal jsem se též s vyprávněním našich mazáků,klasických Šumavských vlků, že je v Praze oblékli do námořnickýho stejnokroje a pochodovali za D.ps..Psal se rok 70-72,Láďa.
 
Re: Re: Re: Přehlídka v Praze na Letné 80,85
oldaster | email | 27.10.2009 16:16 | id 7078 | nahlásit
No jo,kdyby od nás odjelo pár chlapů na přehlídku,tak by neměli koho posadit do člunů.Na suché hranici to možná šlo,že pár kluků bylo mimo.U nás ne.Ani do basy se moc nechodilo,aby měl kdo sloužit.To už musel být prů.er jako hrom!
 
Re: Re: Re: Přehlídka v Praze na Letné 80,85
Náhůnek Miloš | email | 7.9.2010 11:12 | id 20010 | nahlásit
Zdravím, pochodoval jsem v uniformě DS v roce 1975
a mohu potvrdit, že jsme byli z plánské brigády a byli to kluci jak z brigády tak z pohraničních rot a nebo školních praporů. Fotky bohužel nemám.
Mějte se Miloš.
 
Re: Re: Re: Re: Přehlídka v Praze na Letné 1975
Vladimír | 7.9.2010 20:00 | id 20025 | nahlásit
Zdravím všetkých príslušníkov PS ale hlavne tých čo pochodovali na Letné r.1975. Ja som slúžil na 7.bPS-Sušice pohr.rota Klápa vtedy sme odišli piati z roty do Volar,kde sme nacvičovali pochod asi 3 týždne spolu ostatnými vybranými vojakmi z rôt Volarského praporu. Velitel roty nám bol ppor. František Jebavý a bývali sme na starej ošetrovni za kostolom na stravu sme chodili do kasární a pochodovali sme pri nádraží. Potom sme odišli do Zadného Chodova spolu s nami išiel aj mjr.Zach. V Zad.Chodove sme sa spojili z ďalšími príslušníkmi z jednotlivých brigád PS a vozili nás na nácvik do Chebu na letisko. Tam sa na nás prišiel pozrieť aj gen.Šádek ktorý nám bol v Prahe ako velitel prehliadkovej jednotky kombinovanej brigádyFMV. Pochodovali sme v uniformách DPS a bývali sme v stanoch v Prahe na Výpichu. Nakoľko sme boli niektorí "Majstrami Slavnostného pochodu"a PS zvíťazila boli sme vyznamenaný medailou 30let SNB a Za ochranu hranic ČSSR III.stupeň.
 
Re: Re: Re: Re: Re: Přehlídka v Praze na Letné 1975
zdenek novek | email | 7.9.2010 23:53 | id 20038 | nahlásit
Ahoj Vladimíre i já jsem pochodoval v DPS v roce 1975.Sloužil jsem na 5 rPS Diana prapor Rozvadov Domžlická brigáda.Přehlídka bylo zpestření služby daleko od civilizace.Pamatuji na gen.SádkavChebu jak proháněl motorku regulovčíku.tehdy tam byl i vojenský fotograf Míra Šnábl,byl to muj spolužák,ale bohužel od té doby jsem ho neviděl.Tento víkend byl sraz peesáku z Diany a bylo na co vzpomínat.Tak zdravím Mistry slavnostního pochodu a držitele medaile.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: Přehlídka v Praze na Letné 1975
Radek | email | 16.1.2011 17:48 | id 25178 | nahlásit
1980 - také nás navlékli do modrých uniforem DPS, byl jsem v té době na praporu Nová Bystřice-pátrač.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: Přehlídka v Praze na Letné 1975
Jindřich Tomala (čet.v zal) | email | 23.11.2017 15:50 | id 122804 | nahlásit
Nazdar chlapi ,taky jsem absolvoval tuto přehlídku na Letné jako oddíl PL baterie 30mm. Sloužíl jsem v Žatci a PŠku jsem měl v Nitře pod Zoborom. Už jsem se snažil někoho kontaktovat ale zatím nikdo se neozval.Věřím,že se někdo ještě ozve.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: Přehlídka v Praze na Letné 1975
Ladislav Piovarči | email | 13.11.2018 21:35 | id 133006 | nahlásit
Tiež som sa v Zadnom Chodove pripravoval na prehliadku, v Chebe na letisku nám dokonca zariadením na meranie hluku zisťovali, ako silno dupeme a museli sme to niekoľkokrát opakovať. No a na Vipichu sme mali každý deň guláš. A boli tam nezabudnuteľné záchody, do kruhu v tvare pizze, bola to paráda. A večerné nácviky, peší presun Prahou k autobusom, spomínam s nostalgiou aj po viac ako 40-tich rokoch
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Přehlídka v Praze na Letné 80,85
J. Č. | 27.10.2009 18:39 | id 7080 | nahlásit
Tak fajn, ty si bol doma 5 krát za rok, ja 3 krát za dva roky a to som neslúžil ani na Dunaji ale na suchej hranici u Ašu. Nedosluhoval som síce ako čatár, ale nebol som ani žiaden " problémový jedinec", a ver mi
na našej rote som nebol sám, ktorý boli na tom, tak isto ako ja. Ono tak skrátka u PS asi bolo všade(až na malé výnimky). A to boli roky 78-80. Aspoň vidíš aký sme boli nepostrádateľní. dnes už je to len na smiech!!!
 
Re: Re: Re: P?ehlídka v Praze na Letné 80,85
Johny | 6.4.2013 02:35 | id 59361 | nahlásit
Trojmezi 78-80 jeden VOP za cely dva roky. Taky jsem na rote nebyl sam. No priznavam, nake problemy byly.
 
Pro: oldaster : Soubor DPS "Dunaj"
Jan | 27.10.2009 22:51 | id 7089 | nahlásit
Jen tak mimochodem, někdy koncem 70.let jsem měl možnost vidět jejich vystoupení a musím říct, že to byla tehdy bez legrace skutečná špička v této kategorii. Z hlediska uměleckého přednesu, kvality zpěvu i podání tanců (po obsahové stránce by to dneska asi neobstálo - i když kdo ví), bylo až neuvěřitelné, že se jednalo o amatérský vojenský soubor. Prostě to nemělo chybu. U DPS žádné holky pokud vím nesloužily a tak si ty šikovný půjčovali myslím z nějaké střední školy v Bratislavě , a o to to bylo celý zajímavější. Nicméně bylo absolutně jasný , že na to všichni mají, dělají to rádi a s nadšením. Pokud si pamatuju, tak ani vedoucí toho souboru neměl žádný velký umělecký vzdělání., Vím, že to byl snad jedinný příslušník DPS z povolání v souboru, ale nebyl to ani důstojník, myslím, že to byl nějaký "nadprápora", ale po umělecké stránce to zvládal absolutně špičkově. Po jejich vystoupení se sedělo o piva, nebo u vína a bylo vidět, že ta jeho omladina ho zbožňuje a pořád mu nechávali nalejvat. On měl pak co dělat, aby ten "pytel blech" vůbec uhlídal.
Samozřejmě chápu, že to těm ostatním muselo komplikovat život, pokud se skutečně jednalo o řadové vojáky. Popravdě já tomu tehdy ani moc nechtěl věřit, že to řadoví vojáci jsou, ale v každém případě díky za ně !!!.
Možná by se slušelo, kdyby někdo z těch kluků, nebo některá z děvčat , tady něco o tom napsali. Myslím, že je to také kus dobré histoire PS a určitě na to rádi vzpomínají.
 
Re: Pro: oldaster : Soubor DPS "Dunaj"
oldaster | email | 29.10.2009 14:52 | id 7130 | nahlásit
Fakt to byli řadoví vojáci a vedl je nadpraporčík,ale nevzpomenu si na jméno.On sloužil na praporu a ne na oddíle.Druhá věc je ale výběr těch lidí.My jsme všichni narukovali do Malacek,tam nám ostříhali hlavy a pak byl něco jako pohovor,kde se ptali jestli na něco hraješ,zpíváš,anebo tancuješ.Myslím,že to hrálo roli při výběru k DPS,protože i na brigádě byl zájem mít tam to nejlepší co šlo,aby na armádních soutěžích měli úspěch,a to oni měli.Se mnou například sloužil pozdější člen skupiny Modus a posléze zakladatel skupiny Ybs výborný kytarista Ján Hangóni,taky Štefan Peler ze skupiny Taktici (zdrhli do USA) a pár kluků z různých uměleckých souborů.No a když uvážíš,že nás na oddíle bylo okolo 60. včetně kuchařů,psovodů atd.,tak byl dost problém,když jeli na soutěž.Kuchařovi můžeš dát flintu a posadit ho na špak,ale ne řídit člun.Tak se to látalo jak to šlo a všichni jsme na súboristy boli nasratý.
 
Re: Re: Pro: oldaster : Soubor DPS "Dunaj&a
T | 29.10.2009 16:45 | id 7132 | nahlásit
Vedúci a choreograf sa volá p. Ľudovít Gallovich.
 
Re: Re: Re: Pro: oldaster : Soubor DPS "Dun
Jan | 29.10.2009 17:05 | id 7134 | nahlásit
V každém případě Vám oběma děkuji a jsem rád, že o tom souboru někdo něco ví.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Pro: oldaster : Soubor DPS "Dun
Jan | 29.10.2009 17:06 | id 7135 | nahlásit
V každém případě Vám oběma děkuji a jsem rád, že o tom souboru někdo něco ví.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Pro: oldaster : Soubor DPS "Dun
oldaster | email | 30.10.2009 08:51 | id 7152 | nahlásit
Jasně....Galovič a já jsem si včera lámal celý večer hlavu a neane si vzpomenout.Taky už je to skoro 32 let...
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Pro: oldaster : Soubor DPS "Dunaj"
T. | 29.10.2009 17:21 | id 7136 | nahlásit
Úplne s Vami súhlasím, ja som ich vystúpenia videla niekoľko krát a naozaj sa človek mal načo pozerať. Mala som možnosť sa z niektorými osobne rozprávať, a tak viem, že najmä chlapci, než prišli ako vojaci do súboru už mali určité skúsenosti z civilu (či sa jednalo o spev alebo tanec). I keď profesionáli samozrejme neboli. Dievčatá boli študentky slovenského gymnázia v Komárne.
To však nemení nič na tom, že ich výkony pri vystúpeniach boli na vrchole profesionality!!!
 
Re: Re: Pro: oldaster : Soubor DPS "Dunaj&a
Jan | 29.10.2009 20:32 | id 7142 | nahlásit
Děkuji moc za tuto informaci,
já osobně jsem byl na jejich vystoupení jen jednou, bylo to koncem léta v roce 1978, nebo 79, v obci Varín, někde u Žiliny. Vystupovali tam tenkrát na otevřené scéně uprostřed obce a bylo to skutečně něco. Večer tam byla na místním fotbalovém hřišti teneční zábava, které se také zúčastnil kompletně celý soubor, ale již "po službě". Nicméně tam jsem měl možnost s nimi posedět u toho piva a oni pořád zpívali, stejně dobře jako na pódiu. Byla to dobrá parta a proto že já sobně mám ke zpěvu také blízko, tak jsme si to docela všichni užili. Moc rád na to vzpomínám.
Ještě jednou děkuji.
 
Re: Re: Re: Pro: oldaster : Soubor DPS "Dun
T. | 30.10.2009 00:10 | id 7150 | nahlásit
Ešte malý dodatok, súbor vznikol v roku 1959 a z malou prestávkou existoval až do roku 1989. Po zrušení PS. sa snažili niektorí členovia súboru pokračovať ale ich snaha stroskotala práve na tom, že
im už chýbala mužská časť súboru. Veľká škoda.
Tie ich vystúpenia bývali skutočne ako píšete na otvorenej scéne a večerná zábava zvyčajne na ihrisku. U nás pri príležitosti Dňa pohraničnej stráže, keďže sme boli pohraničná obec, a ešte maličkosť, členmi súboru boli vo viacerých prípadoch i dve generácie z jednej rodiny, samozrejme odstupom času.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Pro: oldaster : Soubor DPS (FS Dunaj)
M.Šedík | 22.11.2009 12:27 | id 7803 | nahlásit
www.fsdunaj.sk/index… bola o tom zmienka aj v relácii KAPURA vys.21/22.11.2009 na STV2
 
Re: Re: Re: Pro: oldaster : Soubor DPS (FS Dunaj)
Jan | 22.11.2009 18:42 | id 7812 | nahlásit
Jestli tomu dobře rozumím, tak ten soubor pořád funguje, ale pod názvem Folklorní soubor Dunaj .
Je to tak ??
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Přehlídka v Praze na Letné 80,85
JARDA P. | 22.11.2009 22:22 | id 7827 | nahlásit
Ja mam stale takovi dojem ze ucastnici prehlidky maji na sobe tu uniformu spatne.. Nema byt nahodou ta bunda, jestli to rikam spravne zastrcena v kalhotech?? Muze mi to prosim nekdo od DPS objasnit. Dekuji
 
Re: Re: Re: Přehlídka v Praze na Letné 80,85
Jan | 23.11.2009 17:02 | id 7840 | nahlásit
Já si to také myslím a jsem o tom skoro přesvědčený. V informaci p.M.Šedíka ze dne 22.11. je odkaz na www stránky souboru Dunaj, kde jsou také hiostorické fotografie z doby "hlubokého minula" a ti kluci od DPS tam mají bluzy zastrkané v klahotách, jak říkáš. Jestli to byla nepředpisová ústroj, to nevím. Nějaký "dunaják" by to tu měl objsanit.
 
Re: Re: Re: Přehlídka v Praze na Letné 80,85
Jan | 23.11.2009 17:07 | id 7841 | nahlásit
Já si to také myslím a jsem o tom skoro přesvědčený. V informaci p.M.Šedíka ze dne 22.11. je odkaz na www stránky souboru Dunaj, kde jsou také hiostorické fotografie z doby "hlubokého minula" a ti kluci od DPS tam mají bluzy zastrkané v klahotách, jak říkáš. Jestli to byla nepředpisová ústroj, to nevím. Nějaký "dunaják" by to tu měl objsanit.
 
Re: Re: Re: Re: Přehlídka v Praze na Letné 80,85
M.Šedík | 23.11.2009 17:38 | id 7843 | nahlásit
www.stv.sk/videoarch… /> od min.30:30
buď
 
Re: Re: Re: Re: Re: Přehlídka v Praze na Letné 80,85
milan | email | 21.1.2011 19:59 | id 25415 | nahlásit
M"žeš poslat úplný odkaz na tu přehlídku? Nikde to nemohu najít. Díky.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Přehlídka v Praze na Letné 80,85
oldaster | email | 23.11.2009 21:44 | id 7852 | nahlásit
Jmenuje se to blůza a samozřejmě má být zastrčená v kalhotách.
 
Re: Re: Re: Re: Přehlídka v Praze na Letné 80,85
brano | 26.1.2010 17:49 | id 10590 | nahlásit
Áno, blúza v nohaviciach, na rukách biele rukavičky a samopal so sklopnou opierkou, tie pádla (pažby) by PS-ákom zavadzali. My sme tak boli vystrojený pri prísahe.
 
Re: Re: Re: Přehlídka v Praze na Letné 80,85
oldaster | email | 23.11.2009 22:03 | id 7854 | nahlásit
Mrkni na fota před bojovou zástavou.Tam mě uvidíš pochopitelně předpisově ustrojeného,protože před zástavu by si nikdo z nás nedovolil předstoupit jinak,než předpisově.
 
Re: Re: Re: Re: Přehlídka v Praze na Letné 80,85
Jan | 24.11.2009 19:03 | id 7882 | nahlásit
Díky za vysvětlení, ale nevím tedy proč jsou ti kluci na Letné ustrojení jako námořníci z křižníku "Potěmkyn". Zřejmě to veliteli přehlídky doporučil nějaký ruský oficír.
 
Re: Re: Re: Re: Přehlídka v Praze na Letné 80,85
JARDA P | 25.11.2009 17:26 | id 7905 | nahlásit
Ja ti take dekuji za vysvetleni.. a musim dat za pravdu Janu ze jak to vsichni dobre zname tak nejakej horlivej lampasak do toho vlozil vlastni vkus..
 
Re: Re: Re: Re: Re: Přehlídka v Praze na Letné 80,85
oldaster | email | 26.11.2009 08:12 | id 7927 | nahlásit
No to máš pravdu,oni jednu dobu lampasáci mluvili o tom,že se to tak bude nosit po vzoru sovětských soudruhů.Taky byla řeč o tom,že čluny dají pryč (Volvo Penta),a nahradí je lepšími,sovětskými.Prostě d***lové !!! totálně zblblí rusofilové !!!
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Přehlídka v Praze na Letné 80,85
milan zajac | email | 19.6.2010 21:31 | id 17382 | nahlásit
Spávný postřeh blůzu jsme měli zastrčenou v kalhotách a čepice se nosily víc v čele na sílu dvou prstu od kořene nosu.Jinak jsou v tom jako by měli klobouky
 
Re: Re: Přehlídka v Praze na Letné 80,85
Ferry | email | 11.4.2010 16:43 | id 14774 | nahlásit
Mohl bys napsat u kterého PO jsi sloužil. Jestli v Bratislavě, tak bychom se mohli znát? Já tam sloužil 1975-1977. v.č. HČ PS- 121 ahoj Kopřivnice
 
Re: Re: Re: Přehlídka v Praze na Letné 80,85
oldaster | email | 13.4.2010 08:22 | id 14844 | nahlásit
Po výcviku jsem sloužil v Medveďově,pak jsem šel do PŠ a převelili mě do Komárna.Člun HČ-PS- 168.Zdraví Olda Stergelis z Přerova
 
Re: Re: Re: Přehlídka v Praze na Letné 80,85
Milan zajac | email | 19.6.2010 21:43 | id 17384 | nahlásit
Ahoj,já jsem sloužil na hc ps 122 pod majorem Letavou a pak maj.Boučkem a to ve stejném roce jako ty.Asi budeš Franta Mužik,pak tam byl Šmahlík, Vinco Gurbal,Kadlec,Hunčar.Jestli můžeš ,tak se ozvi,rád si pokecám Milan
 
Re: Re: Přehlídka v Praze na Letné 80,85
Milan zajac | email | 19.6.2010 21:05 | id 17379 | nahlásit
Souhlasím,že na přehlidky nejezdili pohraničaři z pořičních oddílu,ale někoho navlekli do uniformy a oni si to náramně užívali.Sloužíl jsem v Bratislavě v 1975
-77 a teprve po 9 měsících jsem se dostal domu.
 
Re: Přehlídka v Praze na Letné 80,85
Zdeněk | email | 3.1.2010 10:14 | id 9386 | nahlásit
kolego,mám pouze dva snímky,oba jsou na vebu csla fotogalerie,jedna je přímo z Letné,druhá je z nácviku na letišti,šikovně sbalená z nástěnky.Tehdy nás fotili prověření důstojníci,za účelem,aby se ukázaly nedostatky.Fotky se na krátký čas vyvěšovaly na nástěnce.Při trošce šikovnosti se daly některé uklidit.Tak mám jenom tuto.S pozdravem Zdeněk
 
Re: Přehlídka v Praze na Letné 80,85
Jan Machleidt | 25.2.2010 21:22 | id 12541 | nahlásit
Zdravím Vás.sice to asi nesouvisí, ale také jsem byl na Letné ve svém a kolegové v dunajském munduru, jako poslední rozloučení s generálem- prezidentem Ludvíkem Svobodou, stáli jsme tam pomalu půl dne... foto není...
 
Re: Přehlídka v Praze na Letné 80,85
Dušan | email | 9.7.2023 08:50 | id 173280 | nahlásit
Kontakt na Urgelu
Jožo | email | 30.4.2009 20:57 | id 3247 | nahlásit
Áno, myslím, že je to Pavol Urgela, pochádza z
Kremnice na strednom Slovensku. Teraz žije v
Hornej Vsi (pri Kremnici). Je sa možné obrátiť na
mailovú adresu jeho dcéry:
petruskaurgelova@zoznam.sk
 
Re: Kontakt na Urgelu
staršina | 4.6.2009 17:08 | id 3955 | nahlásit
Pozdravujte Pavla od staršiny z 4.rPS Nový
Dvůr, 9.brigády PS Domažlice.Rád bych si snim
popovídal, nebo zavolal na telefon.Moje imailová
adresa je gazi64@seznam.cz.Telefon:732321102.Zatím
zdar.
výkoňák
Pavel | 2.2.2009 12:47 | id 1121 | nahlásit
Prosím majitele fotografie jestli zná ty kluky z
té fotky.Ten klučina první z prava(co
stojí)nejmenuje se náhodou Pavol Urgela,jestli
máte na něj kontakt,tak ať napíše.Zatím zdar
Pavel.


Přidáváte nový komentář
plus okno minus
... lze napsat ještěznaků
Ochrana proti spamu. Napište číslo stodvacet:


   


  • hvězdičkou * jsou označena povinná pole
  • maximální délka textu komentáře je 2000 znaků
  • odřádkování textu komentáře (ENTER) zůstane zachováno
  • HTML tagy nebudou použity
  • WWW adresy budou automaticky převedeny na odkazy
  • reagovat lze pouze do 5 úrovně
  • vyhrazujeme si právo smazat nevhodné příspěvky

Účastníci přehlídky na Letné

Okres: Praha

Dobové fotografie účastníků přehlídky vojsk MV na Letné v Praze.

Tato přehlídka byla součástí přísahy pražských vojáků.

Vojáci na snímcích jsou pohraničníci z 1. školního praporu PS Zadní Chodov (12. školní bPS) - nikoliv z Dunajské pohraniční stráže, jak by se mohlo podle uniforem zdát. Uniformy Dunajské pohraniční stráže obdrželi jen pro tuto slavnostní příležitost, aby byl vyrovnán nedostatek pravých vojáků DSP. Kromě nich tam bývala z Chodova i druhá skupina pohraničníků, v klasických uniformách.

Pochodujicí útvary byly po přehlídce vyhodnocovány a vojáci nejlépe pochodujících útvarů obdrželi opušťáky - což byla při nácviku velmi silná motivace.

Dobové foto
A2008-12-23 17:40:00 U2023-08-13 17:11:36 TG119