Dobové foto

« Zpět | Jdi na seznam | Obnovit | Vaše komentáře (64)

(pro změnu obrázku můžete použít CTRL + šipky ↔ numerické klávesnice)
7 foto (V.Hruban) z celkových 20

Foto 7
Útvarová kapela v Chlumu u Třeboně.
Foto 1 Foto 2 Foto 3 Foto 4 Foto 5 Foto 6 Foto 7 Foto 8 Foto 9 Foto 10 Foto 11 Foto 12 Foto 13 Foto 14 Foto 15 Foto 16 Foto 17

Autor: V.Hruban | Pořízeno: 1966-68 | Foto: 17 fotek

Foto 18 Foto 19 Foto 20

Autor: P.Holuber | Pořízeno: 1966-68 | Foto: 3 fotky



Vaše komentáře...
Přidat nový komentář...
TOP
Zdeněk Nejdl | email | 24.12.2023 15:57 | id 175905 | nahlásit
Top,potom Rot.
Přání k Vánocům
V.Hruban | email | 18.12.2023 18:32 | id 175708 | nahlásit
Vám všem a Vašim blízkým přeji příjemné Vánoce a v novém roce hodně zdraví, radosti a pohody.
Vlastimil Hruban
Přání k Vánocům
Vlastimil Hruban | email | 12.12.2022 12:31 | id 168822 | nahlásit
Ahoj všem, s předstihem přeji vám všem pohodové Vánoce, hlavně hodně zdraví a pohody do dalšího roku. Zdraví Vlastimil Hruban
Vánoční přání
Vlastimil Hruban | email | 23.12.2021 21:45 | id 160894 | nahlásit
Přeji vám všem pohodové vánoční svátky, hlavně hodně zdraví, radosti a pohody nejen o Vánocích, ale také v celém příštím roce.
Hruban
Topka - 1968 - 71 - 4445
Vlasta Draxler | 2.9.2021 17:42 | id 158650 | nahlásit
Setkání kluků - dědků - sloužící na Topce v uvedených letech se uskuteční 8 září 2021 v ČB. sraz v 11 hod. ten den u kašny na náměstí - Samsona - V.D.
Přání k Vánocům
Hruban | email | 23.12.2020 20:04 | id 151726 | nahlásit
Zdravím všechny a přeji Vám všem i Vašim blízkým pohodové a radostné Vánoce a hodně zdraví, štěstí a klidu pro rok 2021. Hruban
Anton 86-88
Anton novota | email | 13.6.2020 06:14 | id 147449 | nahlásit
Ahojte,sluzil som tam v r 86-88 na 3 oddiely..neviem ci tu najdem niekoho z tej doby..inac tu ktosi spominal dostojnika Buchara,tak ked so tam bol ja,bol to civilny pracovnik,uz dost stary vo vystr.sklade..
 
Re: Anton 86-88
Miloš Krupička | email | 9.1.2021 15:56 | id 152436 | nahlásit
Zdravím. byl jsem tam také 86 - 88. Nejdřív řidič topogazu, Uazu, pak V3S, nakonec Tatra 138/148. Nej. byl nadp. Lukeš.
 
Re: Re: Anton 86-88
Vladimír Buldra, Ing. | email | 13.1.2021 13:09 | id 152605 | nahlásit
Zdravím! Tak to jste tedy sloužil v uvedeném období u 3. dělostřeleckého oddílu. Velitelem oddílu byl kapitán (major) Ing. Miroslav Lysina, náčelníkem štábu nadporučík (kapitán) Ing. Karel Kubal, politrukem poručík (nadporučík) Milan Janů, zástupcem velitele oddílu pro technické věci nadporučík Petr Lukeš, velitelé baterií byli nadporučík Vladimír Topor, nadporučík Ing. Miroslav Lysina, poručík (nadporučík) Ing. Jiří Struž, poručík (nadporučík) Ladislav Jeřábek a poručík Ing. Luboš Bradáč. Nechtěl bych reagovat na označení "Nej." u pana Lukeše, ale asi vím, o co jde. Já jsem v té době v hodnosti majora (možná ještě i kapitána) působil na pozici velitele raketometného oddílu, pokud si na mne vzpomínáte. Vítám jakékoli informace a zejména, pokud jsou vůbec k mání, fotografie (těch je z pochopitelných důvodů onoho období po skrovnu).
 
Re: Re: Re: Anton 86-88
Miloš Krupička | email | 10.2.2021 19:20 | id 153647 | nahlásit
Zdravím, to nej u por. Lukeše určitě nemyslím jako nejoblíbenější, Ale jako st. řidič jsem s ním měl nejvíc kontaktů a při vzpomínce na vojnu mi vyskočí on. Od rakeťáků jsem bohužel neznal nikoho. Ještě vzpomínám na toho kontráše, jméno už nevím. Ale 1. otázka: Co chcete dělat po vojně? 2. Tak já se postarám, že to dělat nebudete. Tak asi tak.
 
Re: Re: Anton 86-88
Pavel Nerad | email | 12.12.2021 08:26 | id 160455 | nahlásit
Ahoj. Já byl na 3.oddile v letech 87-89. Teď když vidím ty jména si vzpomínám, že tebe Miloši i Antona znám. Ty jsi myslím Kladeňák... Samozřejmě při vzpomínkách na vojnu nejde zapomenout na nadp. Lukeše. Ten je nezapomenutelný.
 
Re: Anton 86-88
Vladimír Buldra, Ing. | email | 13.1.2021 13:17 | id 152606 | nahlásit
Zdravím! Tak to jste tedy sloužil v uvedeném období u 3. dělostřeleckého oddílu, stejně jako další kolega (viz předchozí zpráva, na kterou jste reagoval). Velitelem oddílu byl kapitán (major) Ing. Miroslav Lysina, náčelníkem štábu nadporučík (kapitán) Ing. Karel Kubal, politrukem poručík (nadporučík) Milan Janů, zástupcem velitele oddílu pro technické věci nadporučík Petr Lukeš, velitelé baterií byli nadporučík Vladimír Topor, nadporučík Ing. Miroslav Lysina, poručík (nadporučík) Ing. Jiří Struž, poručík (nadporučík) Ladislav Jeřábek a poručík Ing. Luboš Bradáč. Jen krátké vysvětlení k osobě pana Arnošta Buchara. Oni byli totiž dva a oba sloužili jako výkonní praporčíci i náčelníci výstrojní služby u pluku. Jednalo se o otce a syna. Ten mladší sloužil nejdříve jako výkonný praporčík u 2. baterie v letech 1964-1965 (na toho si právě vzpomněli bývalí VZS sloužící v polovině 60. let u pluku), poté absolvoval důstojnické zkoušky a potom i vysokou školu a vrátil se v pozici výstrojního náčelníka pluku. Ten starší, tedy ten, co v tu dobu vykonával jako občanský zaměstnanec skladníka ve výstrojním skladu, sloužil u pluku již v 50. či na začátku 60. let. Já jsem v té době Vaší služby v hodnosti majora (možná ještě i kapitána) působil na pozici velitele raketometného oddílu, pokud si na mne vzpomínáte. Vítám jakékoli informace a zejména, pokud jsou vůbec k mání, fotografie (těch je z pochopitelných důvodů onoho období poskrovnu).
 
Re: Anton 86-88
Vladimír Buldra, Ing. | email | 13.9.2021 10:19 | id 158805 | nahlásit
Zdravím Miloši! Moje reakce má sice dlouhou časovou mezeru, přesto to trochu upřesním. Ti Bucharové byli dva, otec a syn. Ten, o kterém hovořili VZS z přelomu 60. a 70. let pamatují "syna", byl VZS, poté výkonný praporčík, nato odešel od pluku a šel studovat na VŠ do Žiliny. Sloužil následně u jednoho z útvarů divize jako výstrojní náčelník atd. Ten OZ, tedy Buchar st. sloužil už od roku 1945 (někdy do roku 1947-8) u protitankového oddílu (to byl samostatný útvar divize ve Čtyřech Dvorech, na Dobré Vodě, v Českém Krumlově aj.), také jako náčelník výstrojní služby. Toť jen takové upřesnění, aby se to nepletlo, protože šlo o dvě osoby.
 
Kniha na pokracovani
jarmax | 13.9.2021 12:55 | id 158814 | nahlásit
Dobrý den,zdravím spřízněnou dělostřeleckou duši..ocenuji Vase znalosti...zdraví topograf 6.děl.plukuJemnice a děl.oddílu Znojmo z let 67-69...zdraví čet.v.v Jarda...
 
Re: Kniha na pokracovani
jarmax | 13.9.2021 13:03 | id 158815 | nahlásit
...zvlaště mě zaujal Váš dotaz na zvukoměrnou baterii,vím,že byla zřejmě v Plzni...děl.sonar jsme měli v Jemnici bohužel pouze uložený ale viděl jsem ho na Libavě v činnosti při střelbách na pozorovatelně...byl to sonar z utvaru Hranice,u toho utvaru byly i rakety R 300...zažil jsem i střelbu s letcem..L 29 Delfín...ve jmenu sv.Barbory zdravím
 
Re: Re: Kniha na pokracovani
Vladimír Buldra, Ing. | email | 13.9.2021 14:29 | id 158820 | nahlásit
Ano, hledal jsem nějaké bývalé příslušníky zvukoměrných jednotek. Ty byly do roku 1969 ve formě baterií a byly plně obsazené. Potřeboval jsem zjistit, zda někdo náhodou neví něco více o zvláštních zařízeních u Záblatského rybníka (mezi ČB a Veselím nad Lužnicí). Bohužel všichni bývalí velitelé baterií to již mají za sebou, tak jsem hledal kohokoliv, kdo mohl zažít výcvik u "zvučky".
 
Re: Re: Kniha na pokracovani
Vladimír Buldra, Ing. | email | 13.9.2021 15:06 | id 158822 | nahlásit
Ano, hledal jsem nějaké bývalé příslušníky zvukoměrných jednotek. Ty byly do roku 1969 ve formě baterií a byly plně obsazené. Potřeboval jsem zjistit, zda někdo náhodou neví něco více o zvláštních zařízeních u Záblatského rybníka (mezi ČB a Veselím nad Lužnicí). Bohužel všichni bývalí velitelé baterií to již mají za sebou, tak jsem hledal kohokoliv, kdo mohl zažít výcvik u "zvučky".
 
Re: Re: Kniha na pokracovani
jarmax | 13.9.2021 17:27 | id 158825 | nahlásit
...opravuji udaje,které jsem uvedl nespravně,a to že uložený jsme měli SONAR 1,což byl dělostřelecký,průzkumný prostředek...
 
Re: Kniha na pokracovani
Vladimír Buldra, Ing. | email | 13.9.2021 14:26 | id 158819 | nahlásit
Děkuji za uznání, to vždy velice mile potěší! V Jemnici jsem byl u 6. dělostřeleckého pluku jako rozhodčí při mobilizačním cvičení v roce 1981. Bylo to u 3. do. V Jemnici jsem měl i své kamarády, leč v pozdějších letech, po roce 1978. A ve Znojmě jsem byl při cestování v létě, konkrétně a přesně to bylo 24. srpna 2021. Udělal jsem si radost a prošel celý krásný historický střed města. Mám tedy samé dobré vzpomínky.
 
Re: Re: Kniha na pokracovani
jarmax | 13.9.2021 15:17 | id 158823 | nahlásit
Moje stále dělostřelecké srdce poskočilo radostí.V Jemnici jsem prožil tu lepší část ZVS,po návratu do Znojma už to nebylo tak zajímavé jako v Jemnici.Byl jsem tam v PS 6 měsíců na velit.baterii,byla tam svělá parta topografů,skvělé zážitky,byli jsme svým způsobem elita pluku.Jemnice i Znojmo jsou nádherné historické města a rád se tam vrací.Tak mě zase něco napiš,dovoluji si tykat,anžto my staří dělostřelci jsme jedna rodiny,Ještě jednou díky! Jarda
 
Re: Re: Re: Kniha na pokracovani
jarmax | 13.9.2021 17:53 | id 158827 | nahlásit
...to tykání berte s rezervou,asi jste hodnostně někde jinde než já,byl jste určite profesionální voják ve vyšší důst.hodnosti...tak prominte mou troufalost..zdravím.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Kniha na pokracovani
Vladimír Buldra, Ing. | email | 29.9.2021 11:45 | id 159075 | nahlásit
To tykání mi v žádném případě nevadí. Vidím to tak, že to k tomu, v případě spřízněných duší, i patří jako samozřejmost. Věnuji se coby amatérský historik a spisovatel vojenské historii v Českých Budějovicích a na Českobudějovicku. Podařilo se mi sepsat a vydat (již ve 2. vydání) Pohled do historie dělostřelectva na Českobudějovicku, I. léta 1744 až 1939 a Pohled do historie dělostřelectva na Českobudějovicku, II. léta 1939 až do současnosti. Proto mám dostatek dat a informací, studium a sbírání mi zabralo s několikaletou přestávkou více jak 20 let. Je v tom hodně cestování a pak hlavně překládání.
Zde již nelze dále reagovat
Pomoc při hledání kamaráda
Hruban V. | email | 31.5.2020 14:37 | id 147115 | nahlásit
Hledám kamaráda z vojny, Jardu Jiříčka.
Bydlel v Ostravě-Hrabůvce, ulice Edisonova. Nemáte o něm prosím někdo nějakou zprávu? Byl bych moc rád, pokud o něm víte, dejte mi prosím zprávu do mailu: hrubanv@seznam.cz
Zdravím všechny, V.Hruban
setkání kluků z TOPky
Vlasta Draxler | email | 22.3.2020 14:04 | id 145341 | nahlásit
Plánujeme na podzim setkání kluků dnes již dědů z TOPky sloužící 68 až 71 pod tehdy kap. Z. Peroutkem mam na starost sehnat Jihočechy- Kaňku- Blechu- Mazance- Pospíšila a další co tam sloužili z celé republiky jejichž jména jsem pozapomněl, jak jsem se dozvěděl již dost kluků s těchto ročníků co tehdy sloužili na 4445 jsou již v pánu. Pokud můžete tak se ozvěte na hasicdrak@seznam.cz V. Dr. Prachatice.
Přání k Vánocům
Hruban | 23.12.2019 20:18 | id 142936 | nahlásit
Zdravím vás všechny a přeji vám i vašim rodinám dostatek zdraví, radosti a pohody nejen o Vánocích, ale v celém příštím roce. Vlastik
Reakce na uvedené články
Vladimír Buldra, Ing. | email | 7.4.2019 17:14 | id 137098 | nahlásit
Pokračování: ...Husitské divize. Protože píšu o době, kdy jste všichni i vy sloužili, vyhledávám jakékoli informace a také dokumentární materiály k použití. Také mne velice zajímá právě problematika zvukoměrné baterie, v kronikách a dalších dostupných materiálech toho bohužel nic moc není. Mám k dispozici např. fotografie a záběry z roku 1968, kde jsou na foto vozidla Tatra 805 zvukoměrné baterie. Jinak bych vám doporučil ještě jednu záležitost. Díky mým historickým poznatkům jsem se zapojil do jedné akce ČT, ale oni (tedy režisér a producent) mají především zájem o bývalé vojáky základní služby. Podívejte se, proto a prosím, na web: www.rekonstrukceokup…! Jsou tam 3 filmové snímky z objektu kasáren z roku 1968. Určitě byste mohli i na snímcích "někoho" poznat, což je smyslem celé akce. V říjnu letošního roku bude prezentován v ČT celovečerní film. A na závěr ještě důležité info: bývalá kasárna jsou sice v perfektním stavu (zásluha HZS JčK a také Cizinecké policie ČR), ale konkrétně objekty VSB, tělocvična a kinosál už byly srovnány se zemí, vůbec jako první šla k zemi budova na nástupišti pluku (býval tam "fiňák" pro RTZ, za vás možná ještě jiných jednotek), později za mne budova raketometného oddílu (již zděná), to je dnes již minulost a jsou tam (bylo to na cestě k plp) bytové domy. Budu velice rád, když se mi někdo z vás ozve, z jakéhokoliv důvodu. Děkuji! Vladimír Buldra
 
Re: Reakce na uvedené články
Vlasta Draxler-PT | email | 22.4.2019 09:04 | id 137447 | nahlásit
Zdravím jsem rád že se někdo ozval sloužil jsem tam 69-71- první rok na topce u Peroutky druhým rokem na 1-rm- bat. u Zemana jméno velitele oddílu mi vypadlo vím že umřel na zranění jinak Houzírek k nám přišel až ke konci mojí vojny a to z Prachatic a brali jsme ho jako velitele pluku . S té doby mam par fotek z Boletic.
 
Re: Re: Reakce na uvedené články
Vlasta Draxler-PT | email | 22.4.2019 12:58 | id 137456 | nahlásit
Mluvil jsem s kamarádem tak mi potvrdil že nám Hauzírka vždy představovali při nástupu jako velitele pluku -nebyl moc oblíben mezi důstojníky přezdívali mu -bigoš- to že přišel od motostřelců. Rádi jsme si vzpomněli na některé důstojníky jako Boháče- Adámka- Leksu-Buchara- ale i na mudr.Tlapáka. Možná že jsem si u vel. bat. spletl jméno s politrukem oddílu který ve svém volnu chodil naproti do Kanonu točit pivo což na tu dobu byla rarita. Ale jinak dobrej chlap.
 
Re: Re: Re: Reakce na uvedené články
Vladimír Buldra, Ing. | email | 3.5.2019 16:42 | id 137713 | nahlásit
Já Vás zdravím, jsem tomu rád, že jsou reakce na moji výzvu. Už jsem korespondoval s panem JUDr. Holuberem z Ostravy, s Kurtem Rockmanem (možná z Ledenic), telefonicky jsem hovořil s Vlastimilem Hrubanem. S tím podplukovníkem Hauzírkem je to taková zajímavost. Jeden z žijících pamětníků (Vladimír Pokorný, za vás dělal NŠ 2. do u pplk. Čarka) mi totiž tvrdil, že byl velitelem 62. motostřeleckého pluku v Prachaticích a že u pluku nesloužil. Ovšem jak to tak vypadá, tak se mýlil (byť si pamatuje hodně a má velice dobrého pamatováka a hlavu). Ohledně dalších - Pepa Boháč mi dělal asi jen půl roku zástupce pro výzbroj rmo, rakovina je prostě svinstvo, zemřel ještě snad během 80. let. Vzpomínám jak jsme s ním telefonicky opravovali 122 mm raketomet GRAD na dálku! Byl to machr. Adámek za mne taky ještě sloužil, už to má bohužel taky za sebou. Podplukovníka Lexu jsem poznal až při našich setkáních po roce 1992 (zemřel v roce 1994). MUDr. Tlapáka jsem již nepoznal, za mne byl na jeho funkci již kpt. MUDr. Josef Kopečný (Tlapák zemřel loni, tedy v roce 2018). S tím příslušníkem velitelské baterie, který točil pivo "U kanónu", ještě něco provedu, budu chvíli hledat a možná se na něho i zeptám. Pokusím se zase něco najít a znovu se ozvu. Tak zatím!
 
Re: Re: Re: Re: Reakce na uvedené články
Vlasta Draxler-PT | email | 6.5.2019 20:14 | id 137801 | nahlásit
Pane - Ing V.B. Ten důstojník co točil pivo po " šichtě " u Kanonu byl major Polák politruk u rm. oddílu jeho paní tam dělala vrchní on ji chodil vypomáhat pamatuji vždy říka- kluci hlavně žádnej průser- když nám točil pivo do koule od světla . S Boháčem jsme si leta dopisovali , měli jsme ho rádi a byl oblíben. a Hauzírek přišel z Prachatic kde dělal velitele rm. nebo děl. oddílu ne pluku vím to od bratra který tam v tu dobu taky sloužil. A jak tu někteří píšou o zvukoměrné baterii je asi omyl to byla BZP- baterie zabezpečení palby. S Lexou jsem se sešel ještě po vojně v muzeu dělnického hnuti-- tam co nedávno přesouvali ten velkej šutr -- kde byl průvodce. Byli jsme tam povinně na prohlídce jako profi. hasiči. V.D.
 
Re: Re: Re: Re: Re: Reakce na uvedené články
Jan Vaněk | email | 14.10.2024 08:32 | id 180279 | nahlásit
Hauzírek byl velitelem pluku v Prachaticích 68 - 70. Byl jsem jeho osobní řidič
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Reakce na uvedené články
Jan Vaněk | email | 11.10.2024 10:53 | id 180248 | nahlásit
Dobrý den. Náhodou jsem se dostal sem na diskuze. Jestli můžu mít připomínku k pplk. Hauzírkovi. Sloužil jsem v Prachaticích v.ú.v4425 v letech 68-70. Jezdil jsem s Gazem a V3S "štábákem" na velitelské rotě. Po prvním roce, t.j. v roce 69, jsem byl jako osobní řidič pplk. Hauzírka, který byl na útvaru jako velitel pluku, až do konce mé vojenské služby. Strávil jsem s ním spoustu cest, vojenské cvičení Odra - Nisa v Polsku i návštěvy jiných útvarů. Byl to, na pohled, dost přísný a nepříjemný člověk, ale opak byl pravdou. Asi tak chtěl být, aby vzbuzoval respekt, nevím. Ve skutečnosti byl velmi pozorný, společenský a příjemný člověk. Měl jsem dost příležitostí ho poznat v rúzných situacích a nevím, že by někdy někomu ublížil. Na "lampasáka" opravdu fajn chlap. To je moje reakce na článek o tomto veliteli.
 
Re: Re: Reakce na uvedené články
Vladimír Buldra, Ing. | email | 3.5.2019 17:00 | id 137714 | nahlásit
Tak to je pro mne další zajímavá zpráva. Teď myslím konkrétně toho Peroutku. Jmenoval se křestním jménem Zdeněk? Pokud ano, tak toho znám velice dobře, v letech 1983 až 1985 mi totiž dělal mjr. Zdeněk Peroutka zástupce pro výzbroj (na stejné funkci jako byl dřív Pepa Boháč). Pokud je to skutečně on, tak mu vyčiním, protože jsem nevěděl, že u pluku sloužil již dřív (ke mně přišel ze štábu divize). S tím se pravidelně vídávám několikrát do roka, to je skvělý člověk, je mu nyní 83 roků. Ten velitel 1. oddílu (tedy raketometného) byl major Jaroslav Špinler, zemřel v roce 1971. Velitel 1. baterie byl zřejmě v té době kapitán nebo major Miroslav Štroblík (zemřel v roce 2016). Ten Hauzírek mi pořád vrtá hlavou, budu muset položit "kontrolní" otázky ještě někomu jinému, pokusit se tak zjistit jakou funkci zastával, možná byl zástupcem velitele pluku. Áááá, teď mi to došlo, ono to může být všechno jinak. To byla doba, kdy byl soudně stíhán velitel pluku podplukovník František Pavlík a oficiálně ho zastupoval náčelník raketového vojska a dělostřelectva divize podplukovník Jiří Komárek. A je možné, že prakticky to byl Hauzírek, možná vykonával na štábu divize funkci NŠ RVD 15. msd? To je jedno, ale už mi přece jen trochu svitlo. Ještě dotaz, možná dva. Neznal jste nějakého VZS Zdeňka Nevšímala, základní službu konal taky v letech 1969-1971 u pluku? Pak to podepsal a sloužil jako výkoňák právě 1. baterie. Proč se ptám, jsme dobří kamarádi a třeba by mu to udělalo i radost, že jsem na někoho narazil... Dost často se vídáváme a potkáváme, dělá mi v dělostřeleckém senátu pravou ruku. Vím, že je to více jak 50 roků a paměť už tak neslouží, nepamatujete se náhodou, kdo v té době dělal NŠ pluku, byl to podplukovník Miloslav Falář nebo podplukovník Karel Krutký, případně někdo jiný? Ty fotografie by mne pochopitelně zajímaly, nebudu tvrdit něco jiného, mám zájem o každý snímek z existence pluku. Ve mnou zpracovávané historii dělostřelectva zrovna zpracovávám kapitolu o 60. letech! Už
 
Re: Re: Re: Reakce na uvedené články
Vladimír Buldra, Ing. | email | 3.5.2019 17:03 | id 137715 | nahlásit
bych měl končit, jen jsem chtěl dodat. Ne, chtěl jsem říci, že jsem tam dal již pár odstavců o stránkách a komunikaci na nich. Tak děkuji za informace a případná další navedení, mám zase co dělat.
 
Re: Re: Re: Re: Reakce na uvedené články
Bohumir Jurda | 12.5.2019 13:04 | id 137924 | nahlásit
Zdravím p.Buldra a Mirku. Sloužil jsem u mrj. Páleníka v 4 bat. jako skladník a po odvelení nrtm. Vojty jako výkoňák. Znal jsem se se všemi důstojníky z utvaru a mám odevšech podepsaný prohlášení, že od nich nemám žádné zápujčky ani pohledávky.
Ještě se chci zeptat kde bych koupil knížku,kterou jste vydal.
 
Re: Re: Re: Re: Re: Reakce na uvedené články
Vladimír Buldra, Ing. | email | 13.1.2021 12:36 | id 152604 | nahlásit
Vzkaz pro pana Petra Jurdu, děkuji za předání. Omlouvám se za velmi pozdní reakci na předešlé informace, ale zřejmě jsem "reakci" přehlédl. Ta kniha, zřejmě myslíte "Pohled do historie dělostřelectva na Českobudějovicku, I. léta 1744-1939" ve 2. vydání, je již v tištěné podobě vyprodaná. O dotisk jsem se zatím nepokoušel, je to poměrně drahá záležitost, protože také zatím nebyl až tak značný zájem, aby se to vyplatilo. Několik výtisků bylo ještě k mání u "České a slovenské obce dělostřelecké" v Praze, která mi umožnila podporou vydání knihy. Tento měsíc bych tam měl zavítat, tak uvidím, zda bych proto mohl ještě něco udělat. 2. díl "Léta 1939 až do současnosti" (křest v lednu 2020) je k dispozici zatím pouze v digitální podobě, doposud se mi nepodařilo zajistit případného vydavatele. Jinak mám na Vás detailní dotaz. Sloužil jste mezi roky 1966 až 1968. Do roku 1967 byl 2. oddíl, tedy i 4. baterie vyzbrojen 130 mm raketomety vz. 51, 1. oddíl 122 mm houfnicemi vz. 38/74. Právě od roku 1967 došlo ke změně a přečíslování, 1. oddíl byl raketometný a 2. oddíl, tedy i 4. baterie, měl 152 mm houfnice vz. 18/47. Díky těmto změnám tam mám menší "chaos" v přesném určení jednotek a jejich velitelů. Majora Páleníka mám do roku 1967 coby velitele 2. baterie 1. oddílu a po roce 1967 už jako velitele 4. baterie u 2. oddílu. Vím, že je to již hrozně dávno, nevzpomínáte si již jak tomu bylo skutečně. To se týká i nadrotmistra (podpraporčíka) Antonína Vojty. Kdy přesně odešel už asi nebudete vědět? A navíc dotaz na funkci onoho skladníka, to byla oficiální funkce u baterie, anebo to byl "jen" jakýsi pomocník výkonného praporčíka baterie?
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Reakce na uvedené články
Vlasta Draxler-PT | email | 6.5.2019 20:51 | id 137802 | nahlásit
Tak mi to nedá -- moc pozdravujte Zdeňka Nevšímala fasovali jsme spolu onuce v přijmači dobřeno ho znám a pamatuji nastoupil jako výkonej po Bucharovi na -rm oddíl kde již sloužil, párkrát jsem se s ním sešel v ČB když odešel do civilu s jeho bratrem jsem pár let bydleli v jednom baráku v PT. S tím Peroutkou se nemýlíte je Zdeněk a dělal vel. topky. Díky za připomenutí Špinlera ten měl hlas -když zavelel tak ho bylo slyšet až na náměstí v ČB a jeho smrt byla až tragikomická ale jinak dobrej chlap. Fotky se pokusím sem nějak dostat ale nic naslibuji. V.D.
 
Re: Re: Re: Reakce na uvedené články
Vlasta Draxler-PT | email | 9.5.2019 20:08 | id 137863 | nahlásit
Taky mi začíná svítat v hlavě NŠ pluku dělal Falář ale to by si měl Zdeněk N. pamatovat i toho Hauzírka sloužili jsme pod nimi společně-- pakliže máte zájem o fotky tak mi zanechte adresu v redakci- zapujčím je- skenováním ztrácí na kvalitě.
 
Re: Re: Re: Reakce na uvedené články
Zdeněk Šiman | email | 27.10.2020 15:13 | id 150173 | nahlásit
majjor Hauzírek byl velitelem pluku 4425 Prachatice v 1963 kdy já jsem tam sloužil.
 
Re: Re: Re: Re: Reakce na uvedené články
Vladimír Buldra, Ing. | email | 13.1.2021 13:24 | id 152607 | nahlásit
Zdravím Vás! Ano, je tomu přesně tak. Major (podplukovník) Hauzírek nikdy nebyl velitelem 36. dělostřeleckého pluku, službu skutečně ukončil jako velitel 62. motostřeleckého pluku v Prachaticích. S dělostřelci se sice dobře znal a také zpočátku navštěvoval pravidelné srazy českobudějovických dělostřeleckých veteránů, ale dělostřeleckou funkci žádnou nevykonával. Tady již došlo k vysvětlení. Těm, co tvrdili, že velitelem pluku byl v té době Hauzírek, jsem ukázal fotografie všech velitelů dělostřeleckého pluku a oni poznali na fotografii podplukovníka Lubomíra Ležáka, velel pluku v letech 1971-1979. Šlo jen o pomýlení či záměnu osob, nic víc. Jen jim toto jméno utkvělo v paměti.
 
Re: Re: Re: Re: Reakce na uvedené články
Jan Vaněk | email | 19.6.2024 10:08 | id 178950 | nahlásit
Sloužil jsem v Prachaticích 1968-70 a u pplk. Hauzírka jsem byl jeho osobní řidič. Byl to super chlap, znal jsem ho velice dobře i po lidské stránce nejen vojenské. Mrzí mě, že jsem se už nikdy nesetkali
 
Re: Re: Re: Reakce na uvedené články
Jan Vaněk | email | 11.10.2024 10:57 | id 180249 | nahlásit
pplk. Hauzírek byl URČITĚ velitel pluku 4425 v Prachaticích v letech 68 -70. Byl jsem jeho osobní řidič
 
Re: Re: Reakce na uvedené články
Ján Gecelovský | 18.6.2019 15:20 | id 138710 | nahlásit
Vlastíku slúžil som na topce u Peroutky v roku 1968- 70 v autodielni.Na tvoje meno si spomínam.Neviem či si narukoval v dubnu alebo v rínu 1969.Isto si spomínaš na mená Ján Kaňka,bol s Haklových dvoroch alebo Nemeček s Písku to boli dubňáci.Venca Blecha Jozef Mazanec tí narukovali somnou v rínu 1968,alebo Jarda Diviš.Spomínaš Gusta Majerčáka ten bol od nás so susednej vsi,spolu sme narukovali aj šli do civilu.Minulí rok som po 50-tých rokoch bol pozrieť Budejovice bol som pozrieť aj kasárne.Vlasta ty si z Budejovíc,alebo okolia?Možno toho roku v zárí -septembri návštevu Budejovíc zopakujem.Mám to trocha dalej z východu Slovenska ale mám pekné spomienky na Budejovice.
 
Re: Re: Re: Re: Reakce na uvedené články
Vlasta Draxler-PT | 22.6.2019 13:12 | id 138804 | nahlásit
Ahoj Jano ještě doplním -pár kluků jsem před lety potkal- Němečka ( Fumáro ) jsem potkal ve Strakonicích Jardu Kalužů v Ostravě když jsem tam byl na hasičské škole Jinak občas potkávám Jihočechy Taky jsem si vzpomněl na malého Pavlika byl tuším na spisovně malého baterkáře co se pořád pral s činkami jeho jméno si nepamatuji a taky na Lebedu ze skladu Mam ještě společnou fotku před starou topkou když mi bylo ten den 20 pak jste mi vykoupali přivázaného k hydrantu. S Jardou Divišem jsme přišli na topku po přijmači na podzim 69. a k tobě do autodílny já se tak po roce trnul na 1 baterku rm. po Majerčákovi.
 
Re: Re: Reakce na uvedené články
Jan Vaněk | email | 14.10.2024 08:31 | id 180278 | nahlásit
V Prachaticích jsem sloužil v 68 - 70 a pplk. Hauzírkovi jsem dělal osobního řidiče.
 
Re: Reakce na uvedené články
Balcar Petr | email | 26.7.2020 15:03 | id 148364 | nahlásit
Zdravím pana ing.Buldra,já jsem nastoupil svou voj.službu v r.1979 k VU 4445 ale záhy jsem se přesunul k VU5485,který jak určitě víte patřil jako Vel.baterie pro nač.NRVD p.ing.pluk.Karla Šulce za dobu mé púsobnosti.Zdáli nevíte něco o jeho voj.kariéře a taky mého oblibeného n.prap. Kolečka Jana který byl u VU5485 výkonný praporčík.Přejí hodně zdraví a úspěchu.Četař v záloze Balcar Petr.
 
Re: Re: Reakce na uvedené články
Vladimír Buldra, Ing. | email | 13.1.2021 13:43 | id 152608 | nahlásit
Zdravím také! Jen si ověřím vstupní informace. Nastoupil jste zřejmě do přijímače u dělostřeleckého pluku (sloužil jste tedy 1979-1981), a pak Vás obratem šoupli k "Baterii velení a dělostřeleckého průzkumu N-RVD 15. motostřelecké divize". Když jste nastoupil k této samostatné baterii, tak tam možná ještě velel poručík Karel Blažek, možná už ne, ale určitě tam byl na této funkci poručík (nadporučík) Ing. Karel Machač. Výkonného praporčíka, jak píšete, dělal Honza Koleček. Velitel průzkumné čety byl poručík Ing. Pavel Bereš (asi jen rok, do roku 1980). Jinak tam už nebylo žádné důstojnické či praporčické místo. Vezmu to trochu v jiném pořadí. Nadpraporčík Jan Koleček (skvělý člověk!) u baterie sloužil do roku 1983, kdy odešel, aspoň si to myslím, rovnou do penze (ale pořád mi vrtá hlavou, že někam ještě šel dále sloužit, ale to si zkusím ověřit). Ve svém seznamu "dělostřeleckých veteránů" má sice poznámku, že již zemřel, ale nemám přesnou dataci. Bohužel moc nechodil na naše pravidelné srazy "českobudějovických dělostřeleckých veteránů, byl tam jen párkrát, škoda. Myslím si, že to bylo někdy kolem roku 2015, ale jistě to nevím. Plukovník Šulc sloužil do roku 1987, vlastně ve stejné funkci náčelníka raketového vojska a dělostřelectva 15. motostřelecké divize. Já jsem se s ním zrovna moc nemusel a neměl jsem s ním vůbec dobré vztahy, opak byl pravdou. To by bylo na dlouhé povídání, prostě jsem ho nesnášel, stejně tak asi i on mne (to bylo hlavně v období let 1983 do roku 1987, po mobilizaci divize, když jsem byl již na funkci velitele raketometného oddílu)! Zemřel poměrně brzy, přesně to nevím, ale už někdy v 1. polovině 90. let minulého století (přesnou dataci však rovněž nemám). Tak zatím jen takto.
 
Re: Re: Re: Reakce na uvedené články
Petr Balcar | email | 23.1.2021 13:27 | id 152913 | nahlásit
Přejí hodně zdraví v této vírové době a vřelé děkují za obsáhlou odpověd.Přesně jak jste mi odpovídal na můj dotaz ohledně pluk.Šulce byl to velký řvoun.Měl jsem tu čest ho poznat v plné síle na vlastní kůži při zimním cvičení na Boleticích v roce 1980.Pány velitelé por.Blažka,por.Macháče jsem měl za velitelé po čas mé služby.Co se týče por.Bereše byl to mladý por.,když přišel k nám na útvar,usměvavý a kamáradcký člověk. Pán Koleček-to je kapitola sama o sobě,svérazny a upřimný člověk. Na jeho chatě v Boršově jsem se něco napomáhal rád vzpomínám,s pozdravem Balcar Petr.
 
Re: Re: Re: Reakce na uvedené články
Jiljí Barouš | email | 21.12.2021 17:00 | id 160766 | nahlásit
Znal jsem pana ing. Buldru myslím ,že jsem byl jeho prvním velitelem čety po škole.
zdravím ahoj
Reakce na uvedené články
Vladimír Buldra, Ing. | email | 7.4.2019 16:58 | id 137095 | nahlásit
Dobrý den všem, kteří se podíleli na dodání fotografií na tuto stránku a rovněž se zapojili do diskuse. Bohužel jsem tyto stránky odhalil se zpožděním téměř dvou roků. Musím se vám představit. Jsem poslední náčelník štábu 36. dělostřeleckého pluku, v současné době jsem převzal (od roku 2016) štafetu pokračovatelů existence 36. dp - máme volné seskupení bývalých příslušníků (dnes veteránů) pluku a jejich přátel a setkáváme se 1x v každém roce, a to vždy k nejbližšímu pátku ke Dni RVD (15. ledna). Letos jsme měli již 25. jubilejní setkání veteránů dělostřelectva 15. motostřelecké divize, které organizoval tzv. Dělostřelecký senát, jehož jsem se nyní předsedou. Scházíme se sice téměř jen vojáci z povolání a občanští zaměstnanci, ale byli mezi mezi námi i vojáci základní služby, v žádném případě se tomu nebráníme, ba právě naopak (loni zemřel např. pan Václav Kajer z Plzně)! Musím vás zarmoutit v některých informacích - pan Hůda již nežije (skvělý člověk), mezi živými se bohužel nenacházení již ani pan Emanuel Brejcha, paní Vlasta Sedláčková, pan MUDR. Karel Tlapák (pana Palečka neznám). Mám k dispozici seznamy "všech" dělostřelců a o.z., takže sledujeme i tyto smutné a stinné stránky života. A ještě jednu hlavní informaci. Kromě výše uvedeného jsem amatérským badatelem, historikem, spisovatelem, překladatelem německých vojenských historických textů a vydavatelem. Sbírám jakékoli informace, nejvíce mne, tedy kromě fotografií, zaujala informace o zvukoměrné baterii a velitelích pluku - podle mých zdrojů např. pan Hauzírek nikdy velitelem pluku oficiálně nebyl. V roce 2017 jsem vydal ve 2. vydání knihu "Pohled do historie dělostřelectva na Českobudějovicku, I. léta 1744 až 1939" (1. vydání jsem vydal ve spolupráci s plk. Ing. Jiřím Komárkem v roce 1997). V současné době pracuji na 2. vydání "pohledu do historie dělostřelectva na Českobudějovicku, II. léta 1939 až do současnosti" (1. vydání proběhlo v roce 1998). V roce 1999 jsem vydal v 1. vydání též Pohled do historie ..
Vánoce 2017
Hruban Vlastimil | email | 23.12.2017 13:42 | id 124318 | nahlásit
Přeji všem návštěvníkům těchto stránek radostné a pokojné Vánoce a v novém roce 2018 hodně zdraví :-)
 
69-71 1- rm baterie
Vlasta Draxler- PT | 28.11.2018 09:23 | id 133285 | nahlásit
Chlapi pokud jste ještě na živu tak se tu ozvěte byli jsme vesměs Jihočeši tam jsem začínal jako voják a skončil jako hasič v roce 2002. díky všem hasičum za skvěle udržovaný stav kasáren.
4445
Mirka | email | 10.9.2017 18:53 | id 120706 | nahlásit
Kdo zná p.Breichu,paní Sedláčkovou, Palečka Pavla, Moravská,Mudr.Tlapaka?
 
Re: 4445
Karolína Bártová | email | 16.1.2023 12:55 | id 169959 | nahlásit
Mudr. Tlapák byl můj děda.
4445
Mirka | email | 10.9.2017 18:48 | id 120705 | nahlásit
Ahoj,můj otec tam dělal správce budovp.Breicha,teď je všechno v demolici..ten by plakal!
 
Re: 4445
Vlasta Draxler-PT | 28.11.2018 13:20 | id 133288 | nahlásit
Mirko- meleš hlouposti kasárna jsou nyní v majetku HZS-
Jihočeského kraje -hasiči- a jsou vzorně udržovány a zvelebovány je třeba se osobně přesvědčit sloužil jsem tam jako voják i prof. hasič tak vím o čem píši a pana Brejchu si osobně pamatuji.
 
Re: Re: 4445- 69-71- RTZ-
Jirka Dvořák | 5.12.2018 15:01 | id 133463 | nahlásit
Vlasta má pravdu určitě vypadají kasárna lépe jak za blahé paměti vašeho otce pana Brejchy- zažil jsem tam tři velitele pluku- Komárka-Pavlíka a Hauzírka .
 
Re: Re: 4445
mirka | 8.4.2019 20:04 | id 137134 | nahlásit
Kazdy name na to svuj nazor.🤗
VÚ 4445 Č.B.1966-68
Hruban V. | email | 12.6.2017 00:14 | id 118069 | nahlásit
Hledáme kontakt na p.Hůdu,(toho času měl hodnost majora) nebo jeho nejbližší rodinné příslušníky. Major Hůda cvičil naši kapelu RYTMUS. Přeji hezký den. Hruban
autočeta 66 - 68 VÚ 4445 České Budějovice
Hruban Vlastimil | email | 20.12.2016 20:20 | id 111365 | nahlásit
Zdravím všechny kamarády, s kterými jsem prožil dva roky vojenské služby u autočety .
Krásné vánoční svátky a v Novém roce 2017 hlavně hodně zdraví, pohody a radosti Vám všem přeje a vzpomíná Vlastik :-)
Kdy se sejdem všichni i kamarádi ze Slovenska Ján Ondrik a Jozef Smutný ,, u Kanonu ,,? :-)
autočeta 66 - 68 VÚ 4445 České Buděj.
Hruban V. | email | 17.12.2015 20:10 | id 98838 | nahlásit
Zdravím všechny kamarády z velitelské baterie a přeji Vám všem příjemně prožité vánoční svátky ve zdraví, pohodě, klidu a radosti. To vše i v Novém roce 2016. Hruban Vlastimil :-)
Bylo by příjemné setkání po létech...
 
Re: autočeta 66 - 68 VÚ 4445 České Buděj.
Bohumír Jurda | email | 25.12.2015 14:25 | id 99328 | nahlásit
Děkujem za přání, také přejem hezké prožití vánočních svátků. Dívám se a najednou jsem se našel na fotce.Sloužil jsem na 4 bat.Mám adresy na ně.Ročník 65-67,66-68.Bylo by hezké se setkat. Moje telefonní číslo je v případě kontaktu 737 528756.Email je na mého syna.S pozdravem Bohumír Jurda.
 
Re: Re: autočeta 66 - 68 VÚ 4445 České Buděj.
Václav Dušek | email | 28.12.2015 18:05 | id 99475 | nahlásit
Děkuji za přání a v roce 2016 hodně zdraví a štěstí přeje Vašek z Černíkovic. Ano bylo by velice pěkné se setkat po 50 letech od nástupu na vojnu. můj mobil
724179755.Mám některé adresy, ale původní Jiří Petr
Jakubčovice, osada Loučky48, okr. Nový Jičín. Jaroslav Jiříček Ostrava- Hrabůvka 5, Edisonova 4.
 
Re: Re: Re: autočeta 66 - 68 VÚ 4445 České Buděj.
Pavel Holuber | email | 5.9.2016 15:20 | id 108070 | nahlásit
Dobrý den,
sloužil jsem rovněž u tohoto útvaru v těchto letech u zvukoměrné baterie!!! Naše tehdejší technika je na dnešní poměry k neuvěření!!! Pokud náhodou bude číst tento email někdo z mých " spolubojovníků", může volat na č. 732125915!!!
S pozdravem
JUDr. Pavel Holuber
Ostrava


Přidáváte nový komentář
plus okno minus
... lze napsat ještěznaků
Ochrana proti spamu. Napište číslo stodvacet:


   


  • hvězdičkou * jsou označena povinná pole
  • maximální délka textu komentáře je 2000 znaků
  • odřádkování textu komentáře (ENTER) zůstane zachováno
  • HTML tagy nebudou použity
  • WWW adresy budou automaticky převedeny na odkazy
  • reagovat lze pouze do 5 úrovně
  • vyhrazujeme si právo smazat nevhodné příspěvky

VÚ 4445 - České Budějovice r. 1966-68

Okres: České Budějovice

Dobové fotografie z VÚ 4445 - České Budějovice.

A2014-08-28 12:43:55 U2017-01-17 14:28:04 TG333