Dobové foto

« Zpět | Jdi na seznam | Obnovit | Vaše komentáře (38)

(pro změnu obrázku můžete použít CTRL + šipky ↔ numerické klávesnice)
1 foto (P.Frýda) z celkových 5

Foto 1
Fotografie z přísahy u 112. stavebního a silničního praporu v Horažďovicích. Majitel snímku Petr Frýda je označen šipkou nad čepicí. 27.10.1990.
Foto 1 Foto 2 Foto 3 Foto 4 Foto 5

Autor: P.Frýda | Pořízeno: 1990-92 | Foto: 5 fotek



Vaše komentáře...
Přidat nový komentář...
PTP
Ing.Igor Sanda | email | 20.4.2021 10:12 | id 156028 | nahlásit
Neviem či sa tu niekto nájde ale ja som bol u tzv. PTP cestovno - stavebný prápor v roku 1985. od mája do decembra. Ak tu niekto je taký nech napíše.
 
Re: PTP
Skůpa František | email | 20.4.2021 16:24 | id 156036 | nahlásit
Dobrý den.
Po zrušení 19.poraniční brigády v roce 1966 jsem
složil u silničního prapor . Váš název PTP již neodpovídá
době.Je pravdou,že tyto útvary ještě pracovaly na
zakázkách v NH. Klasické PTP již neexistovaly.
Já osobně sloužil u silničního vojska v Bílině,
v Horních Počáplech u Mělníka. To již je historie.
Budu rad za foto ročník 89-90
Vaclav Matatko | email | 5.4.2021 22:02 | id 155567 | nahlásit
Zdravím. Všechny....
pokud mate nějaká foto ,budu rad za zaslání na v.matatko@seznam.cz
Horažďovice 89-90
Václav Matatko | email | 15.12.2020 23:35 | id 151401 | nahlásit
Přeji všem , hezky večer ... pokud někdo mate nějaké fotky z období kamarádů Údo Ertnera, Kovacze atd Vozil jsem plk. Janečka a pak měl na starost CTZ budu rad za zaslani.724546800.Vasek.
 
Re: Horažďovice 89-90
Tomáš Růžička | 6.2.2021 10:41 | id 153443 | nahlásit
Vašek Maťátko z ČTZ, tam byl přeci taky Milan Marko, Kotek,Ján Lackovič...já byl na štábu s prap.Hadrabovou a na spisovně byla paní Stulíková.
 
Re: Re: Horažďovice 89-90
Vašek Matako | email | 18.1.2023 20:06 | id 170008 | nahlásit
Ahoj Tomáši ,
Pokud mas nějaké fotky budu moc rad za zaslání
Vašek
 
Re: Horažďovice 89-90
Tomáš Růžička | 6.2.2021 10:57 | id 153445 | nahlásit
A neříkali Ti také : Koťátko?
 
Re: Horažďovice 89-90
Tomáš Růžička | 6.2.2021 11:39 | id 153448 | nahlásit
A neříkali Ti také : Koťátko?
 
Re: Horažďovice 89-90
Šelepský Rasťo | email | 4.4.2021 20:36 | id 155512 | nahlásit
Ahoj. Môžem ti poslať fotku s Udom, bol to náš mladý. :-) V Horažďoviciach 2980 som končil v októbri 89. Ty si bol jeho ročník?. Rasťo.
Kasárna
Martin Šťastný | 15.9.2020 09:18 | id 149296 | nahlásit
V Horažďovicích jsem taky byl na cisternovéry roťě jako řidič, která byla v nějakém bývalém klašteře u silnice naproti hospodě. Bylo to říjen 90 až březen 92.
Fotky
Tomáš Růžička | 10.7.2017 09:59 | id 119058 | nahlásit
Ahoj, poslal jsem nějaká nalezená foto z VU 2980 Horažďovice, NT 89, tak se koukněte jestli vám to něco, nebo někoho nepřipomene.
 
Re: Fotky
Petr Frýda | email | 10.7.2017 19:59 | id 119072 | nahlásit
Ok jak to bude,tak mrknu.Díky
VU 2980 říjen 89
Tomáš Růžička | 25.4.2017 21:46 | id 116575 | nahlásit
Chlapi náhodou jsem objevil tuto stránku, a hodilo mne to o čtvrt století zpět, vybavily se mi vzpomínky na Horažďovice. Jestli si mne někdo pamatuje, já na téch fotkách poznal svoje čislo Kavalo, Fiala. Velitel RSM kpt.Hnyk, vel.útvaru plk. Janeček....
 
Re: VU 2980 říjen 90
Petr Frýda | email | 27.4.2017 18:06 | id 116645 | nahlásit
Ahoj já rukoval v říjnu 1990,přijímač Horažďovice.Byl jsem na stavebce,v březnu 1 převelen Karlovy Vary-Dvory,k chemikům.Naši staří na stavebce,to vyla taky skvadra.Ale pamatuji si akorát Patrika Dobiáše,taky pěkný debil.Ostatní jména starých,si nepamatuji.Ale tvoje jméno mi nic neříká.Radek Kavalo,byl na pohodu,ten byl neškodný,Fiala byl blb.Radek Kavalo bydlí v Nejdku,je ženatý s holkou od známých z Nýrska.Ale tvoje jméno si nevybavuji
 
Re: Re: VU 2980 říjen 90
Tomáš Růžička | 30.4.2017 04:09 | id 116701 | nahlásit
Já jsem byl totiž na štábu útvaru jako pomocník u evidenčního důstojníka, a tak jsem vás znal z osobních papírů. Zařazený jsem byl na také na stavebce, ale když byl přijímač, tak jsem byl na RSM. Kluci moje číslo ( nástup říjen 89) byli v pobodě, ale taky si zažili svý- jméno Kovácz, Labay, Petroczky, Kollár, Belák, Folc, Udo Ertner, Milan Gál, Jožo Lipták- Ti asi nic neříkají, byli to naši staří, a řeknu Ti zažili jsme svý. Tak proto možná někteŕí z nich dělali tradiční pakárnu, jak se říká mazácká vojna. Občas jedu přes Horažďovice, a z těch našich kasáren už nezbylo nic, než tyhle naše vzpomínky a pár fotek.
 
Re: Re: Re: VU 2980 říjen 90
Petr Frýda | email | 1.5.2017 11:41 | id 116736 | nahlásit
Jo to máš pravdu,už jen vzpomínky.A nepamatuješ si jména našich starých,Tvoje nástupní číslo.Já si pamatuji,vím že se jmenoval nebo jsme mu říkali Laci,byl od Malacek,ještě si pamatuji cikána jmenoval se Grundzár,nebo tak nějak.Ten byl neškodný,no a pak dobře známý Patrik Dobiáš.Nějaké fotky náhodou nemáš?Já jen vím,že se pak útvar stěhoval do Kynšperka nad Ohří.A ještě pamatuji velitele stavebky,kpt.Starý,jinak gumy si moc nepamatuji,velitele útvaru vůbec,leda tak byl myslím náčelník kuchyně,byl taky kapitán.A taky nezapomenutelný Zdeněk Král,taky dobrý šikanista.Dostávali jsme co proto,už od prvních dnů,v přijímači
 
Re: Re: Re: Re: VU 2980 říjen 90
Tomáš Růžička | 2.5.2017 03:27 | id 116765 | nahlásit
Ahoj, musím se někde podívat, nějaká fota snad najdu, ten slovák se nejspíš jmenoval Ján Lacko-slovák jak poleno. Pak na stavebce byl co si vzpomínám Miloš Vácha, Erhart, náčelník proviantu byl kpt. Rieger.
Já zažil kpt. Starého ještě jako nadporučíka, kpt.dostal aby velel přijímači, a pak byl i velitel útvaru v Kynšperku, tam jsem už nebyl, šel jsem v 91 v březnu do zálohy. V Horažďovicích byli kluci z Plzně co jsem znal před vojnou - ale byli na RSM - např. Josef Kanaloš.
Podívám se co ještě objevím ve sklepě nebo na půdě doma.
Zatím se měj!
 
Re: Re: Re: Re: Re: VU 2980 říjen 90
Petr Frýda | email | 2.5.2017 15:14 | id 116781 | nahlásit
Ten Ján Lacko asi vím,byl takový silnější že?Oni byli skoro všichni záhoráci od Malacek.Z Plzně si pamatuji,jmenoval se Jarda a byl v přijímači velitel.Je na té fotce,co jsem posílal z přísahy.A pamatuješ si ještě nějaká jména,tvého čísla?
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: VU 2980 říjen 90
Petr Frýda | email | 2.5.2017 15:16 | id 116782 | nahlásit
I to jméno Erhart mi něco říká,byl myslím takový střapatý,ale už opravdu nevím.Moc jsem se v Horaždovicích neohřál
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: VU 2980 říjen 90
Petr Frýda | email | 1.5.2017 11:44 | id 116737 | nahlásit
Já jsem šel skoro o dva roky déle,když jsem nastupoval na vojnu,měl jsem dvacet pryč.Původně jsem měl rukovat do Chomutova,dnes je tam místo kasáren,zimní stadion.Jo na stavebce tam byl dobrý šikan.Říkalo se,že gumy co tam byli,tak prý za trest
VÚ 2980
Václav Benda | email | 6.2.2017 11:26 | id 113226 | nahlásit
Ahoj bojovníci,i mě se poštěstilo narukovat do Horaždovic 90-92,přijímač jsem proflákal:-) se zlomenou rukou,ale nebránilo to abych se dostal na dopravní rotu k por.Lukáškovi.Bohužel sem tam dělal výkonáka a později i pár měsíců v Kynšperku. Pár lidí si ještě pamatuji,Romana Rechcígla,Oldu Musílka i Zsoltána Kovácse,ale i jiné.
 
Re: VÚ 2980
Petr Frýda | email | 6.2.2017 16:34 | id 113235 | nahlásit
Ahoj Václave,taky jsem rukoval v říjnu 1990 k VÚ2980
Horažďovice.Rukoval jsem skoro o dva roky déle.Myslím že si Tě pamatuji,nebydlel jsi v Boubíně u Horažďovic?Myslím že se ti to s tou rukou stalo v přijímači,když byla tělesná příprava,a skákalo se přes kozu.Z těch jmen,si nikoho z nich nevybavuji
 
Re: Re: VÚ 2980
Václav Benda | 7.2.2017 09:57 | id 113256 | nahlásit
Ahoj Petře, je vidět že Ti pamět slouží dobře :-) bylo to tak jak jsi popsal.Na Jardu Kvasničku mam pár vzpomínek,ty jeho slavné návraty na rotu.Byl na stejném baráku jako já,on byl u čot a já na dopravce,dokonce sem měl pokoj naproti jeho,tak vím jak se choval.
 
Re: VÚ 2980
Petr Frýda | email | 6.2.2017 16:34 | id 113236 | nahlásit
Ahoj Václave,taky jsem rukoval v říjnu 1990 k VÚ2980
Horažďovice.Rukoval jsem skoro o dva roky déle.Myslím že si Tě pamatuji,nebydlel jsi v Boubíně u Horažďovic?Myslím že se ti to s tou rukou stalo v přijímači,když byla tělesná příprava,a skákalo se přes kozu.Z těch jmen,si nikoho z nich nevybavuji
 
Re: VÚ 2980
Roman Rechcígl | email | 19.5.2023 18:58 | id 172534 | nahlásit
Ahoj Václave pamatuji si ozvi se
VÚ 2980 Pšenda (-:
Františk Pšenský | email | 2.11.2016 21:04 | id 109827 | nahlásit
...tak jsem zapátral a našel jsem fotky z Kynšperka n/O. VÚ 2980 2.10.1990 - 27.3.1992, je jich docela dost....jak je sem mám dostat? (-: Našel jsem seznam lidí RSM : Bím Miroslav, Štučka Petr, Kalina Miroslav, Pagáč Josef, Šnajdr Pavel, Motl Jiří, Hála Miroslav, Kovařík Jan, Košťál Oldřich, Knébl Václav, Hozák Petr, Pavlíček Pavel, Milner Karel, Nedoma Bohuslav, Venc Pavel, Vazač Tomáš, Pšenský František, Linhart Jan, Trnka Pavel, Hajlich Petr, Mulač Martin.
 
Re: VÚ 2980 Pšenda (-:
Petr Frýda | email | 3.11.2016 10:16 | id 109842 | nahlásit
Oskenuj je,a pošli je na vojensko,nebo Ti pošlu přímo mail,kam to posílám já
VÚ 2980
Petr Frýda | email | 2.11.2016 17:44 | id 109812 | nahlásit
Ještě k té fotce,co je z přísahy.Je tam vyfocený i Slavíček.Předemnou je mazák,jmenoval se Jarda,byl z Plzně,uprostřed je taky mladý,naše číslo,a ten na kraji je Slavíček
VÚ 2980 Pšenda ((-:
František Pšenský | email | 31.10.2016 20:16 | id 109748 | nahlásit
tak kámo !!!! (-: na jméno Petr Frýba si pamatuju. Rukoval jsem taky s Tebou do Horažďovic 90-92 (-: ty fotky jsou neuvěřitelný ((-: já z Horažďovic žádný nemám, mám někde fotky ze Seredě kam jsem šel po přijímači na UDS (RSM). Můj velitel pokoje v Horažďovicích byl Zdeno Král (údajně z Ivančic na j.Moravě) , letos o dovolené v Mikulově jsem po něm bezvýsledně pátral. (-: (kamarád z mokrý čtvrti (((-: ) rád bych ho našel a jestli na něj někdo narazí ať se mi ozve !! (-:. Na Fialu jak v komentáři píšeš si pamatuju - pak na výkoňáka Andyho SK a na nějakýho Hroudu, Slavíčka (nebo jak se ten největší kybic z přijímače jmenoval) no a snad bych si i vzpomněl na jiný. Jinak z gum - velitel útvaru Starý, "fekete" Šambůrek a dál už asi nevím (-:
Chlapci a chlapi (((-: kdyby se někdo chtěl ozvat Pšendovi kterej s Váma valčil před 26 lety tak dejte vědět bažanti ((((((-: čus fery
 
Re: VÚ 2980 Pšenda ((-:
Petr Frýda | email | 1.11.2016 19:34 | id 109779 | nahlásit
Ahoj je to tak,rukoval jsem taky v říjnu 1990,k VÚ 2980
do Horažďovic.Jak píšeš,Slavíček,ten mě pěkně proháněl,ten byl snad nejhorší ze všech védéček.Zdeňu Krále mám v přátelích,na facebooku.Tvoje jméno mě nic neříká,ale pamatuji,že jeden z kluků šel do Sereďe,ale někdy v prosinci podepsal civilní službu,tak nevím,jestli to jsi Ty.Bylo tam hodně kluků,od Mělníka.Kapitán Starý,byl velitelem přijímače,a pak i naší stavební roty.A pamatuješ Jardu Kvasničku?Večer po přísaze,dal Slavíčkovi do rypáku,a měl pěkný monokl.Abych pravdu řekl,jména kluků,si už nepamatuji,snad jen Král,Hotovec,cikán Čonka se jmenoval.Jinak už opravdu nevím.Ze starých Patrik Dobiaš od nás ze stavebky,Radek Kavalo,ten Fiala,a jinak už opravdu nevím.Tady na vojensku,nebo ČSLA,jsou kasárna VÚ 2980,před zbouráním
 
Re: Re: VÚ 2980 Pšenda ((-:
Tomáš Růžička | 26.4.2017 07:24 | id 116582 | nahlásit
Ten Slavíček nebyl odchovanec VU Horažďovice, byl pouze přivelen k tomuto útvaru. Byl to pražák, tak snad to chování jak píšete :-)
 
Re: VÚ 2980 Pšenda ((-:
Petr Frýda | email | 1.11.2016 19:37 | id 109781 | nahlásit
Zdena Král,byl ze Sokolnic u Brna.Byl to první mazák,s kterým jsem se potkal,při překročení brány kasáren,když jsem rukoval.To byl křik,no nejhnusnější okamžik v životě.Naštěstí už je to za námi
 
Re: Re: VÚ 2980 Pšenda ((-:
František Pšenský | email | 2.11.2016 19:09 | id 109820 | nahlásit
čau (-: , néé všichni kdo jsme odešli do Seredě jsme se zase vrátili (-: , byla tam fakt pakárna (-: , tak to jsem rád že jsi odepsal, napiš Zdenovi na face (-: jestli si pamatuje na "Pšenču" z přijímače (-:. Tak já ho hledal v Ivančicích...
 
Re: Re: Re: VÚ 2980 Pšenda ((-:
Petr Frýda | email | 3.11.2016 10:27 | id 109843 | nahlásit
Jo napíšu mu
 
Re: Re: VÚ 2980 Pšenda ((-:
František Pšenský | email | 2.11.2016 19:52 | id 109822 | nahlásit
...máš pravdu, odešel ze Seredě někdo, podepsal někdo civilku , hned z kraje (jméno Honza a dál si nepamatuju).... byl z Mnichova Hradiště a byl to kámoš Hozáka z RSM-ky a Nedomy...
 
Re: Re: Re: VÚ 2980 Pšenda ((-:
Jaroslav Fidrmuc | email | 7.5.2023 23:20 | id 172364 | nahlásit
Nazdárek, nevím jestli si na mě pamatuješ, ve dle mě na palandě spal Roman Rechcígl. ( pro připomenutí)
Chlapi ,nemám problém se s někým spojit, jsem nevěděl, že existují tyto stránky. Pošlu i těch pár fotek co mám. S pozdravem Jarda Fidrmuc
 
Re: Re: Re: Re: VÚ 2980 Pšenda ((-:
Roman Rechcígl | 19.5.2023 18:50 | id 172533 | nahlásit
Čau dnes jsem mluvil s Jardou Fidrmucem a řekl mi o těchto stránkách. Pamatujete si na Břízu?
 
Re: Re: Re: VÚ 2980 Pšenda ((-:
Roman Rechcígl | 19.5.2023 19:00 | id 172535 | nahlásit
Nemenoval se Skoumal?


Přidáváte nový komentář
plus okno minus
... lze napsat ještěznaků
Ochrana proti spamu. Napište číslo stodvacet:


   


  • hvězdičkou * jsou označena povinná pole
  • maximální délka textu komentáře je 2000 znaků
  • odřádkování textu komentáře (ENTER) zůstane zachováno
  • HTML tagy nebudou použity
  • WWW adresy budou automaticky převedeny na odkazy
  • reagovat lze pouze do 5 úrovně
  • vyhrazujeme si právo smazat nevhodné příspěvky

VÚ 2980 - Horažďovice r. 1990

Okres: Klatovy

Dobové snímky z VÚ 2980 - Horažďovice - výcvikové středisko nováčků 112. stavebního a silničního praporu.

Toto vojsko bylo dislokováno v bývalém výcvikovém středisku PS.

A2013-11-26 11:55:55 U2015-03-12 11:27:12 TG496