Dobové foto

« Zpět | Jdi na seznam | Obnovit | Vaše komentáře (288)

(pro změnu obrázku můžete použít CTRL + šipky ↔ numerické klávesnice)
1 foto (J.Březina) z celkových 73

Foto 1
Padesátá léta, otec jako absolvent vojenské školy ve Vyškově na Moravě. Bohužel nedokáži říci, co je to za hodnost.
Foto 1 Foto 2 Foto 3 Foto 4 Foto 5 Foto 6 Foto 7 Foto 8 Foto 9 Foto 10 Foto 11 Foto 12 Foto 13 Foto 14 Foto 15 Foto 16 Foto 17 Foto 18 Foto 19 Foto 20 Foto 21 Foto 22 Foto 23 Foto 24 Foto 25 Foto 26 Foto 27 Foto 28 Foto 29 Foto 30 Foto 31

Autor: J.Březina | Pořízeno: 50.-70. léta | Foto: 31 fotek

Foto 32 Foto 33 Foto 34 Foto 35

Autor: O.Illík | Pořízeno: 50.-70. léta | Foto: 4 fotky

Foto 36 Foto 37 Foto 38 Foto 39 Foto 40 Foto 41 Foto 42 Foto 43 Foto 44 Foto 45 Foto 46 Foto 47 Foto 48 Foto 49 Foto 50 Foto 51 Foto 52 Foto 53

Autor: J.Březina | Pořízeno: 50.-70. léta I. | Foto: 18 fotek

Foto 54 Foto 55 Foto 56 Foto 57 Foto 58 Foto 59 Foto 60 Foto 61 Foto 62 Foto 63 Foto 64 Foto 65 Foto 66 Foto 67

Autor: J.Březina | Pořízeno: 50.-70. léta II. | Foto: 14 fotek

Foto 68 Foto 69 Foto 70 Foto 71 Foto 72 Foto 73

Autor: J.Březina | Pořízeno: Tachov 60.-70. léta | Foto: 6 fotek



Vaše komentáře...
Přidat nový komentář...
Oldřich Illík
Lucie Illíková | email | 17.12.2024 13:10 | id 180911 | nahlásit
Dobrý den,
je mou smutnou povinností vás informovat, že 10.12.2024 zemřel můj děda pan Oldřich Illík.
 
Re: Oldřich Illík
Bříza | email | 17.12.2024 22:03 | id 180927 | nahlásit
Dobrý den paní Lucie. Když jsem vkládal tyhle fotografie na tyto stránky, vůbec jsem nedoufal, že by se mohl někdo ozvat. Váš dědeček byl tím, kdo mě obrovsky potěšil nejen tím, že se připomenul, ale hlavně několika dopisy které mi vzápětí poslal. Byly v nich popsány úžasné zážitky které prožil s mojim otcem třeba právě při natáčení filmu Práče. Ty dopisy (maily) mám uschované a hrozně moc si jich vážím. Nevím jestli existuje nějaké tankystycké nebe, ale jestli ano, tak tam jeden s těch tanků řídí Váš dědeček a ve věži sedí můj otec a mají si určitě co povídat. Se soustrasným pozdravem Jiří "Bříza" Březina
RTZ 83-85
Pavel Drda | email | 13.3.2024 21:24 | id 177548 | nahlásit
Já tam sloužil u RTZ 83-85 velitel roty Peták později ho střídal Mráz, velitel pluku Bufík ( Táborský), před ním byl Janda.
Jsem v kontaktu s některými spoluvojáky z Moravy i ze Slovenska, Kopruščák, Dusza, Kotrady, Ševela, Adámek atd, pokud nás někdo zná - ozvi se, dík
Pavel Drda Valašské Meziříčí
 
Re: RTZ 83-85
Pavel Drda | email | 13.3.2024 21:26 | id 177549 | nahlásit
Jedná se o VU 9672 Plzeň Bory
2. tankový prapor, 3. rota 4/1969 až 9/1970
Karel Vondráček | email | 6.3.2024 15:03 | id 177380 | nahlásit
Rovněž jsem sloužil u 11. tankového pluku v Plzni jako řidič tanku, po absolvování šestiměsíční PŠ, naproti, přes ulici. Velitel pluku byl tehdy pplk. Rambousek, velitel praporu mjr. Mach, velitel roty npor. Kurfirst. Tehdy byla vojna v pohodě, neboť oficíři nevěděli co bude a pomalu se připravovala očista armády, takže ádná velká buzerace. Ozve se někdo ze splubojovníků?
Pakarna pod Frantou Klementem
Ladislav Ročeň | email | 12.8.2023 00:44 | id 173883 | nahlásit
Take jsem slouzil u VU 9672 na 2.fangli 5.rota v r.82-83.Velitel roty Karol Kuchta,delal jaem mu ridice tanku,velitel praporu tyran Franta Klement,jak ja toho chlapa nenavidel.Temer pokazde na me cekal kdyz jsem se vracel z vychazky.Kluci spolubojovnici z toho uz byli nestastni a rikali at radsi chodim na vychazky na cerno aby tam ten tyran porad neoxidoval.Jak ja si ulevil kdyz sem pak odesel do civilu.Pak jsem ho nahodou po nekolika letech potkal ve Stribre jako instrukrora autoskoly.Chtel jsem mu plivnout do ksichtu,ale ma bejvalka me zarazila a rikala te ten chlap ani za to nestoji.Nerikam ze vsechno bylo zly,uzila se tam i sranda na kterou rad vzpominam.Ale jinak to byly dva roky o nicem,zkratka zabity.Tak pokud to bude nekdo cist z mych spolubojovniku tak je zdravim a treba sem taky neco napiste.Mel sem rumpal(tank)T 54m c.750 .Zdravim Lada
 
Re: Pakarna pod Frantou Klementem
František Šimík | email | 26.2.2024 22:22 | id 177276 | nahlásit
Ahoj Klement mi dělal na Borech v Plzni vel. Čety 1972Už vloni zemřel
 
Re: Pakarna pod Frantou Klementem
Petr Hendrich | 13.6.2024 01:08 | id 178831 | nahlásit
Čau Lado
Hľadám spolubojovníkov
Ladislav Csöllei | email | 9.6.2023 10:56 | id 172843 | nahlásit
Slúžil som v roku na VU 9672 82 -83 na 1.rote velitelsky tank 111,ako strelec tanku a 83 -84 na VU 8008 ako veliteľ riadiaceho dela ,mám aj nejaké fotografie z Doupova
Rosta
Rostislav Bartozel | email | 25.4.2022 17:37 | id 163935 | nahlásit
Dobrý den,sloužil jsem 1975-77,na 2čtz řidič T-111,velitel nnpor Šic,nš kpt Kačírek,ozvěte se někdo?
 
Re: Rosta
Ivan Masny | email | 24.1.2024 10:32 | id 176608 | nahlásit
Byl jsem tam take 75- 77 jako skladnik proviantu na RTZ u kpt. Drabka!!U Sice byl na praporu kamarad Pavel Paprskar - pořad v base..Už bohužel nežije.
 
Re: Re: Rosta
Rostislav Bartozel | email | 22.2.2024 21:59 | id 177217 | nahlásit
Ahoj Ivanevzpomínà na ty pařby,byl tam i Lojza Fojtík na T 111?Moc pozdravuji
Kasárna 1020 Plzen
Milan | 15.1.2022 00:17 | id 161639 | nahlásit
Zdravím bývalé spolubojovníky. Většinou zde píší
příslušníci boj .útvaru Plzen - pluk.Já sloužil naproti u Tpr
školního útvaru 1020 v letech 1965-66,jako velitel tanku,žák. Vel .útvaru byl v té době.
ppl.Rambousek,vel roty kpt.Kreutzer,který odešel v
dubnu 1966 do Brna naVAAZ.Po něm byl vel .roty
npor. Vacík.Staršina byl rtm.Částka (Havíř).Od
září jsme byli rozděleni k boj útvarům Stříbro,Tachov,
Vysočany a naproti napluk.
Bývalí spolubojovníci,ozvěte se.
Jak píší výše ,školní Tpr .byl v budově ,dnes pracovní
úřad.
 
Re: Kasárna 1020 Plzen
Miroslav Petrák | 24.10.2022 14:17 | id 167891 | nahlásit
Milane zdravím, byl jsem na stejném útvaru, na 2.rotě,od 1. října 1962, přibližně do srpna 1963, pak tankový prapor VÚ 8015 Stříbro. Velitel 2.roty byl npor. Holý, v tom čase tuším byl velitel 1.roty v té době por. Vacík. Jistě pamatuješ střelnici Vysoká, tankodrom u Dobřan na Šlovickém vrchu, tam jsme byli i později ze Stříbra na zkouškách na 2.tř.řidiče, pak i na 1.třídu řidiče tanku T54. V garážích směrem k vězení byly uložené protiletadlová dvojčata na podvozku V3S, při bojových rozdíleních denně byly určovány osádky, ale nikdy jsme. s nimi nevyjeli. Po našem nástupu byla Kubánská krize, dění na útvaru rušné. Už jsem někde psal, naše generace ubývá a řada současníků s novou komunikační technikou asi nekamarádí, žádného známého jsem v příspěvcích neobjevil.
 
Re: Kasárna 1020 Plzen
Pavel Tůma | email | 25.8.2024 09:06 | id 179790 | nahlásit
Na VU 1020 jsem byl v letech 64-65 v rotě u kpt. Kreutzera, jako řidič tanku- žák.Velitel čety byl absik, Slovák, jméno už si nepamatuji. Zastihla nás i spartakiáda na Strahově. Pak jsem přešel přes ulici k 11. tankovému pluku, velitel tuším Igor Papoušek. Měl jsem výcvikový tank, takže jsem si užil, ale mně to bavilo.
VÚ 9672 -Plzeň Bory v roce 2020.
Abé Faríja | 12.8.2021 23:41 | id 158274 | nahlásit
Byl jsem tam v létě 2020 na výletě. Už by to nikdo nepoznal, je tam nákupní centrum OBI atd. Ale ten pocit pakárny je všude kolem . Stál jsem v místě buzeráku a koukal na paneláky, které jsem viděl před 32 lety. Znovu mě oblil studený pot, vždyť to byl civilní kriminál ve kterém se ztratil rozum a vítězila blbost zelených gum. Všichni, kdo museli přísahat věrnost straně, by měly být odškodněni. Ztracený dva roky mládí, neskutečné.
 
Re: VÚ 9672 -Plzeň Bory v roce 2020.
Katakomby | 18.11.2023 20:51 | id 175248 | nahlásit
Ja som tam bol pozrieť toho roku. Je to všetko fuč. Chvála Bohu. Pred 36 rokmi tam bola totalna gumareň. Niekoľko psychicky narušených, mŕtvych, proste absencia rozumu a ľudskosti. Som rád že to naše deti nemusia absolvovať.
 
Re: Re: VÚ 9672 -Plzeň Bory v roce 2020.
Abé Faríja | email | 16.6.2024 22:41 | id 178892 | nahlásit
Jestli jsi tam sloužil v letech 1987-1989, tak u jaké roty? Já byl na průzkumné rotě, ale celý dva roky jsem strávil jako kuchař v kuchyni.
 
Re: Re: Re: VÚ 9672 -Plzeň Bory v roce 2020.
Jan Dudy | email | 16.10.2024 13:53 | id 180309 | nahlásit
Som Boľ 1977;79 2 prápor 5 rota volám sa Dudy jan môj tam bol 759
Spojovací rota
Antonín Karhánek | email | 11.7.2021 18:52 | id 157690 | nahlásit
Náhodou jsem objevil tyto stránky. U útvaru jsem sloužil v letech 1973-75,u spojovací roty, nejprve jako velitel R3A velitele pluku, potom rok jako velitel radiové čety. Na rotě byl jeden voják z povolání - velitel roty mjr. Herián spojvacím náčelníkem mjr. Freml. Byla to celkem příjemná vojna, téměř žádná "buzerace". Budu rád pokud se zde objěví nějaký spolubojovník z této doby.
Byl jsem v té době poněkud starší voják, neb jsem rukoval ve 24 letech po VŠ, nebyla mi uznána absolvence vojenské katedry.
 
Re: Spojovací rota
Jozef Kiklica | email | 6.2.2022 22:39 | id 162380 | nahlásit
,,, bol som tam v 72-73,, na rote RTZ , u kpt. Drábka ,,,hneď vedľa spojovacej bola ,,,, toho majora Heriana som poznal , neprijemný človek ,,,, raz som mu nepozdravil tak ma vrátil desať metrov naspeť a poradovo som mu musel salutovať ,,, na vojnu spomínam v dobrom , ale blbci sa našli všade.
 
Re: Spojovací rota
Vladimír Čech | email | 22.8.2022 23:36 | id 166691 | nahlásit
Zdravím z Brna.Taky jsem tam sloužil.Na spojovací rotu jsem přišel z PŠ z Prešova na jaře 1975.Tak nevím,jestli jsme se setkali.Ale vzpomínám si,že u baráku bylo hřiště a vedle plot,ve kterém byla díra a nikdo se neměl k její opravě...Sloužil jsem s výtečníky jako byl Balberčák,Karolko Pátek,karetní spoluhráč Portyš,absik Malinka,Szabo a jiní.Pamatuju si na Vence Kryštofa,politruka Literu a taky Lejčka.A neměl spojovací náčelní přezdívku Plašan?Jo a Gary Mach se mě taky vybavuje.Nebo na ty černý vycházky ke Svazáčkovi nebo do Vrtule...
Hladam
Jozef | email | 1.7.2021 01:04 | id 157473 | nahlásit
Vojákov z roku 1980-82 slúžiacích v Plzeň Bory na rote RCHO - Chajdiak, Chmela, Babjak Edo, Žifčak, Drábek, a Jozef Bendík . ma zranenu ruku v predlokti . V tej dobe veľ.útvaru Janda. Ja som učinkoval na ASUTE, Tel +421 9222602
 
162-1964 ČCHRPZ
Karel | 1.1.2022 12:07 | id 161195 | nahlásit
Předpokládám, že RCHO značí rota chemické ochrany ? Já sloužil v r. 1962 - 64 a existovali jsme jako četa chemického a radiačního průzkumu. Po přijimači jsme 4 šli na PŠ do Liberce a potom zpět k útvaru na Bory. Naši velitelé jsou už dávno po smrti a na spolubojovníky si vzpomínám na Gašpara, Hudíka. Nejraději vzpomínám na svého řidiče Haklu Karla Bončka. Pocházel z Ostravy a dobře hrál fotbal. Hledal jsem i na FB, ale nikdo se nenašel - no už jsme moc staří.
1985 - 1987
Libor Číhal | email | 20.5.2021 19:59 | id 156740 | nahlásit
RMO - raketometný oddíl
mjr. Chovanec, npr. Hryc, kpt. Sojka, ppor. Čechura
Výkoňáci - Honza Mareš z Prahy, Zdeněk Coufal z ČB, Michal Piloušek z Prachatic.
Spolubojovníci - Pavel Bareš, Robert Burza, Stanislav Titák,, Mísař, Zlatník, Goliáš, Sýkora, Štróbl, Pácl, ....
snímek 69 +70 kučera
František Pořízka | email | 4.2.2021 16:58 | id 153369 | nahlásit
ani jsem nečetl kdo je pod snímky napsaný ale kučera mě přímo píchl do oka. znám . resp. znal jsem ho ale už jen jako velitele posádky v Městě Linavá. přezdívka krutihlav ( zakroutil hlavou řekl sprosté slovo) tím byl problém vyřešen. jak na vojáky nevím ale basa jisté bydlínebo bydlel v Olomouci-
vu 9672 prieskum. rota 1978-1980
vojtech jencik | email | 26.5.2020 18:40 | id 147019 | nahlásit
ak ma niekto zaujem ozvi sa pripadne ma prezvon tel. +421905624698 vojto
 
Re: vu 9672 prieskum. rota 1978-1980
Jaroslav Vaněk | email | 30.5.2022 22:26 | id 164650 | nahlásit
Ahoj, já byl na pruzkum. rote 1984-1986. Velitel Jurášek, náčelník Janoščák.
1977-1979 RTZ
Milan Poddaný | email | 3.2.2020 19:25 | id 144248 | nahlásit
Vzpomínám si na mjr Bystřický Václav zástupce pro týl .
Na poručíka Semivola , podporučíka Červeného , herce Zdenka Žáka . Sloužil jsem na RTZ 1977-1979 . tel : 724 339 641
 
Re: 1977-1979 RTZ
Jozef Rečný | email | 14.10.2020 12:39 | id 149927 | nahlásit
Zdravim Milan.I Volám sa Jozef Rečný. Tiež som slúžil v rokoch 77- 79 v Plzni na boroch. Bol to druhý tankový prápor 6 rota. Veliteľ roty bol Kpt Martin Kürfirst
 
Re: Re: 1977-1979 RTZ
Miroslav Ilko | email | 2.10.2022 12:23 | id 167411 | nahlásit
Ja som tam slúžil 78-80 na 1. tankovom prapore velitelom 2.roty mi bol por. Klement,veliteľ praporu kpt. Vičichlo a por. Svitavák náčelník štábu 1. praporu. Väčšinou som bol však pod velením maj.Černíka telovýchovného náčelníka pretože som robil cvičitela pri nácvikoch spartakiády
 
Re: 1977-1979 RTZ
Jiří Černý | email | 2.10.2021 23:43 | id 159158 | nahlásit
Zdravím všechny , byl jsem u tankistů VÚ 9672 1977/1979 - 1rota, 1prapor. velitel praporu kpt.Just, náčelník npor.Sviták
Hledám spolubojovníky z ženyjní roty rok 1980
Vrtal Stanislav | email | 19.1.2020 20:51 | id 143841 | nahlásit
Kluci ozvěte se. Záplata, Katargin, Slánský, Pražský Pepík
 
Re: Hledám spolubojovníky z ženyjní roty rok 1980
Miloš Herman | email | 14.1.2021 16:21 | id 152634 | nahlásit
sloužil jsem v roce 70-72 u teto ženyjni roty jako
řidič T 141 převoz tanku.Velitelem roty byl npor.Vlasáka velitelem 1 čety por. Hrčka ana štabu byl ženyjni náčelnik mjr.Hvozdovič. Prosim odepiš zda se neco změnilo a jak to tam bylo za Tebe. Předem děkuji a tesim se na odpověd
 
Re: Re: Hledám spolubojovníky z ženyjní roty rok 1980
Hořická Lenka | email | 4.2.2021 11:58 | id 153351 | nahlásit
Dobrý den pane Miloši,
dovoliji si Vás oslovit a poprosit o nějaké info či foto z doby vaší vojenské služby.
můj tatínek oslaví zanedlouho 70let a já bych mu moc ráda věnovala pár vzpomínek na jeho vojenskou službu.
Hořický Josef, VU 9672 Plzen,
vojín 2.4.1970,svobodník 24.3.1972.
ve vojenské knížce má i VU 6177 Písek - o tom vždy nejvíce vypráví,že sloužil v Písku
Předem mnohokrát děkuji za jakékoliv informace
S pozdravem Lenka Hořická
 
Re: Re: Re: Hledám spolubojovníky z ženyjní roty rok 1980
Miloš Herman | 6.2.2021 13:04 | id 153452 | nahlásit
Dobrý den mladá paní Hořická.Sloužil jsem u VU 9672 Plzeň Bory v letech 1970-1972 s nástupem v říjnu 1970. Sloužil jsem u ženijní roty jako řidič T 141- převoz tanků, pod velitelem roty Npor. Vlasáka. Balo to vedle RTZ - žen. rota a spoj. rota. Podle Vašeho data 2.4.1970 nastoupil otec o půl roku dříve jako já. Chtěl bych vědět jméno Vašeho otce a kde bydlí a u jaké roty sloužil. Budu rád, když se zkontaktujeme telefonicky s Vámi. abychom se lépe domluvili. Můj telefon 723030028. Potom po telefonu Vám můzu dát i imei. S pozdravem a těším se na odopěd Miloš Herman Studená, okr,J.Hradecl
Léta 1987-1989-Banda vymaštěnců
Abé Faríja | email | 14.1.2020 21:58 | id 143690 | nahlásit
Sloužil jsem u PZR a v kuchyni. Ty dva roky byl děs. Srovnat se to dalo s kriminálem,kde padaly nesmyslné rozkazy a nařízení bandou nevzdělaných důstojníků . No a ti mazáci to byl výkvět. Ještě že dnes je už profesionální armáda
 
Re: Léta 1987-1989-Banda vymaštěnců
Jan | 15.1.2020 09:51 | id 143701 | nahlásit
Nedělej si žádné velké iluze o dnešní profesionální armádě. Z hlediska skutečných kvalit personálu tam není od bývalé ČSLA zase tak velký rozdíl, a to jak důstojnického sboru. tak i mužstva.
 
Re: Re: Léta 1987-1989-Banda vymaštěnců
Abé Faríja | 7.2.2021 20:09 | id 153520 | nahlásit
No myslím si, že profesionální armáda už má určitě trochu víc vzdělané důstojníky ale hlavně se nemusí povinně rukovat. V letech kdy jsem sloužil, kdyby nás napadl ten údajný imperialistický nepřítel, tak bychom se asi všichni podělali. Starý tanky, technika ještě z 2. svět. války a IQ důstojníků tak 70. Hlavně že měli dobré platy, alkohol jim tekl proudem a uměli řvát a buzerovat. Tak jsem ty roky mé služby viděl já a toto je tedy můj názor.
 
Re: Re: Léta 1987-1989-Banda vymaštěnců
Jožo | 22.9.2021 10:23 | id 158959 | nahlásit
Z dnešní armády mám divný pocit. Četař AČR neví proč má samopal v hlavní závit- drážky a pole. To ví ještě před zkouškami každý myslivec.
 
Re: Léta 1987-1989-Banda vymaštěnců
Juraj | 30.1.2020 20:11 | id 144138 | nahlásit
Máš pravdu Láďo, bol som výkoňák na PZR 87-89.
 
Re: Re: Léta 1987-1989-Banda vymaštěnců
Abé Faríja | 20.1.2021 18:20 | id 152825 | nahlásit
Gola, jsi to ty? No jasně že jsi. Aspoň pár nás tam bylo normálních, ale měli jsme na hraně všichni. Na Tebe a pár dalších vzpomínám rád, ale na ty gumy a mazáky, co se neuměli ani podepsat, no fůůůj.
 
Re: Re: Re: Léta 1987-1989-Banda vymaštěnců
Juraj | 19.9.2021 04:48 | id 158912 | nahlásit
Ahoj,som rád že si vspomínaš. Často myslím na tie divné roky. Bo to hnus. Už som sa po vojne s nikým nestretol. vieš o niekom s našich spolubojovníkov?
Veľa zdravia Vlaďo.
 
Re: Re: Re: Re: Léta 1987-1989-Banda vymaštěnců
Vladimír Palík | email | 20.9.2021 22:17 | id 158936 | nahlásit
Ahoj Gola. No konečně jsi se ozval. Zkoušel jsem na tebe hledat kontakt přes Ivana Machalu, ale nevyšlo to. Pošli mi číslo telefonu na můj mail: lada@jen.cz a já Ti zavolám nebo napíšu. Psal jsem si s absou Viktorem Škultétym, už si na mě moc nepamatoval. Jinak jsem taky nikoho nepotkal, ale pamatuji si skoro všechny Juchu, Igor Koporec, Radim Ferik, Bartoníček nebo tak nějak, a ještě další. Pár normálních nás tam přece jen bylo.
Přeji taky hodně zdraví, vždyť už nám táhne na ...60.
Ahoj
 
Re: Re: Re: Re: Re: Léta 1987-1989-Banda vymaštěnců
juraj | 25.9.2021 12:22 | id 159010 | nahlásit
Ahoj. Chodim na túto stánku len občas, tak preto som sa ozval po takom čase. Pamätám si na nich aj ja, aj na to ako si ma bol navštíviť v prijmači aj s Jurajom Dolinským. Pamätáš si na to? boli ste na kurze. Bohužiaľ Juraj už nieje medzi nami. Myslím že to bolo minulý rok čo zomrel. Vladimír z tou 60... to nebude také zlé. Bol si odvtedy v Plzni? Ja nie. Sľuboval som synovi keď bol mladší, že pôjdme spolu. Čas letí ako voda. Buď zdraví, keď budeš mať chuť napíš. Golej@centrum.sk
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: Léta 1987-1989-Banda vymaštěnců
Ivo Formánek | email | 24.3.2024 11:45 | id 177702 | nahlásit
Tay vás zdravím,měli jsme tuším Čorba,náčelník Piňos,taky si na všechny nevzpomenu,ale Gola,Ferik,Juchu,Koporec atd.,byl jsem se podívat před léty na kasíno,zbyla tam snad budova jídelny,škoda že nevyšly fotky co jsme dělali na proti na rumpálech před naším papírovým domkem.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Léta 1987-1989-Banda vymaštěnců
Varga Jan | 30.1.2021 10:57 | id 153150 | nahlásit
Hľadám niekoho z 9 roty mechanikov
 
Re: Re: Re: Léta 1987-1989-Banda vymaštěnců
Zdeněk Vepřek | 8.2.2022 20:43 | id 162454 | nahlásit
Ahoj janči tvuj mladej 88-90. Na fb drakon rytíř
tp 1973 - 1981
Holý Vlastislav | email | 8.4.2019 16:18 | id 137123 | nahlásit
Smutná zpráva.
Asi před měsícem bohužel zemřel Vladimír Mráz náš kamarád a dobrý velitel , ale i potom dobrý pracovní na Městské vojenské zprávě v Plzni.
 
Re: tp 1973 - 1981
jencik vojtech | email | 22.5.2020 16:52 | id 146880 | nahlásit
1978-1980 prieskumna rota tel. +421905624698
 
Re: Re: tp 1973 - 1981
Bruno | email | 8.12.2020 19:30 | id 151205 | nahlásit
Ahojte všichni kdo jste v letechh 1976-1978 sloužiili na pruzkumné rotě .Byl jsem řidič OT- 65 fug na 3. četě.
Kluci Venca Šuster,Gerhart Pavera Kolarčík,Emil Durdina,Karel Adamec jako výkonný praporčíík velitel roty Vacikár , zast. Vlasta Živný ,techn.rot.Auterský super chlapi,je na co vzpomínat, ozvite se.
 
Re: Re: Re: tp 1973 - 1981
Jiří Kuna | 10.3.2023 16:54 | id 171324 | nahlásit
Sloužil jsem na stejné rotě 1975-1977. Zavolej na tel. 605261173
 
Re: tp 1973 - 1981
vojto jencik | email | 24.2.2021 09:05 | id 154153 | nahlásit
priekumna rota 1978-1980 vu 9672 vel. roty por.zivny neskor holy moj tel. +421905624698 az mate niekto zaujem zavolajte staci prezvonit velmi rad nadviazem na prerusene kotakty pozdravujem vsetkych Vojto
 
Re: tp 1973 - 1981
vojto jencik | email | 24.2.2021 09:05 | id 154154 | nahlásit
priekumna rota 1978-1980 vu 9672 vel. roty por.zivny neskor holy moj tel. +421905624698 az mate niekto zaujem zavolajte staci prezvonit velmi rad nadviazem na prerusene kotakty pozdravujem vsetkych Vojto
Hľadam
Jozef | email | 5.3.2019 07:58 | id 136323 | nahlásit
Volám sa Jozef, slúžil som v Plzni VU 9672 v rokoch 1975-77 u RCHO, hľadam niekoho z týchto čiat. Velitel roty: npr.Hrádek
Já, som učinkoval v ASUT, ak sa niekto najde budem rád. Jozef
 
Re: Hľadam
Ivan Masný | email | 4.3.2021 18:45 | id 154402 | nahlásit
75-77 rtz skladník proviantu
. Tel 602762293. MASNÝ Ivan
Smutná zpráva
Bříza | email | 6.1.2019 16:52 | id 134648 | nahlásit
Všem, kdož jste ho znali oznamuji, že 30.12 2018, ve věku 84 let zemřel pan pplk. Václav Bystřický, mezi vojskem zvaný major Cihla nebo Icik.
 
Re: Smutná zpráva
Sviták Jiří | email | 14.1.2019 10:42 | id 134873 | nahlásit
Dobrý den. Tak to je pro mne opravdu smutná zpráva. Znal jsem ho od roku 1974, kdy jsem nastoupil k tankovému praporu. Ještě v říjnu se myslím zúčastnil srazu veteránů 11.tp. Byl to dobrý chlap.
 
Re: Re: Smutná zpráva
Jiří Černý | email | 2.4.2019 11:20 | id 136995 | nahlásit
Dobrý den, po čase jsem se opět koukl na tyto stránky. Opravdu smutná zpráva, majora Bystřického jsem zažil u útvaru v letech 77-79.
Takže opět zdravím p.Svitáka, náčelníka štábu 1tpr. zda si namě vzpomínáte ? Byl jsem výkonný praporčík na 1tr. kde jsem měl nejdříve velitele roty p.Mráze a pak p.Blažka, nevíte kde skončil ? Letos mám 40-let od odchodu do civilu, nějak to uteklo.
 
Re: Re: Re: Smutná zpráva
Jozef Rečný | email | 14.10.2020 13:03 | id 149928 | nahlásit
Zdravim Jiři. Volám sa Jozef Rečný a tiež som slúžil na boroch v rokoch 77 - 79 u tankoveho práporu 6 roty kde bol veliteľom roty Kpt Martin Kürfirst. A veliteľom 2 prapori bol naporučik nazývaný Gogo .na priezvisko si už po tých rokoch neviem spomenúť.
 
Re: Re: Re: Re: Smutná zpráva
Jiří Černý | email | 2.10.2021 23:51 | id 159159 | nahlásit
Zdravím, po čase jsem navštívil tyto stránky, u třetího praporu 77/79 sloužil známý z Telče Petr Svatoň
 
Re: Re: Re: Smutná zpráva
Ivan Masny | 4.3.2021 18:21 | id 154400 | nahlásit
Sloužil jsem u útvaru 9672 v letech 1975_1977 jako skladník proviantu. Ozve se mi někdo? Tel. 602762293.
 
Re: Smutná zpráva
FRANTIŠEK ŠIMÍK | email | 21.5.2019 10:35 | id 138148 | nahlásit
V Plzni jsem sloužil 1972/1973 právě u majora Bystřického.
 
Re: Re: Smutná zpráva
anton raffaj | email | 22.1.2021 16:55 | id 152895 | nahlásit
Kpt. Sebek, kpt. Soka, nadporucik Kracl, tankovy prapor mjr. Bystricky. rok 72,73, tankovy spojovaci mechanik. velitel ppl.Mach.
 
Re: Re: Re: Smutná zpráva
Jozef Kiklica | email | 6.2.2022 22:47 | id 162381 | nahlásit
anton raffaj ,,, nepoznal si staršinu myslím z 1. roty 1. praporu Michala Dvornickeho ??
 
Re: Re: Smutná zpráva
anton raffaj | email | 22.1.2021 16:55 | id 152896 | nahlásit
Kpt. Sebek, kpt. Soka, nadporucik Kracl, tankovy prapor mjr. Bystricky. rok 72,73, tankovy spojovaci mechanik. velitel ppl.Mach.
 
Re: Re: Re: Smutná zpráva
František Šimík | email | 15.1.2022 23:07 | id 161659 | nahlásit
KRACL BYL MŮJ VELITEL ROTY POTOM PŘIŠEL JEDLIČKA
 
Re: Smutná zpráva
Zbyněk Záň | email | 27.6.2019 19:55 | id 138957 | nahlásit
Sloužil jsem u útvaru 81-82,zpočátku na vel.rotě-jezdil jsem velitolovi útvaru...mjr.Jandovi se stabakem a potom rok na RTZ ..náčelník Bystricky-Icik..no bylo to s ním někdy těžký.. ale rád na něj vzpomínám...
VU 9672 r.1981-1983
Zdenek Roll | email | 1.1.2019 20:51 | id 134478 | nahlásit
Ahoj, slouzil jsem v r. 81-83 na Borech u 1pr. 2tc pod npr. Vaclavem Balkem. Kdyby jste chtel nekdo zavzpominat a pokecat tak se mi muzete ozvat.
 
Re: VU 9672 r.1981-1983
Sviták Jiří | email | 14.1.2019 10:38 | id 134870 | nahlásit
Dobrý den.Ty časy velice dobře pamatuji, dělal jsem v té době náčelníka štábu 1.tpr. Bálek potom sloužil ve Zbirohu.
 
Re: VU 9672 r.1981-1983
Václav Hlavatý | email | 16.6.2019 15:16 | id 138664 | nahlásit
Sloužil jsem také v letech 1981-1983 u npr. Bálka .Budu rád pokud se někdo ozve-
 
Re: Re: VU 9672 r.1981-1983
Václav Bálek | email | 26.11.2024 17:57 | id 180718 | nahlásit
Konečně v důchodu mám čas na staré vzpomínky, tak jsem našel tyto stránky...Pozdravuji všechny bývalé spoluslouzici.
 
Re: VU 9672 r.1981-1983
Václav Hlavatý | email | 17.6.2019 07:39 | id 138674 | nahlásit
Ahoj sloužil jsem v letech 1981_1983 pod Balkem pokud se objevila napiš.Vasek.
 
Re: Re: VU 9672 r.1981-1983
Peter Hafinec | email | 11.10.2019 13:02 | id 141136 | nahlásit
Ahoj Vašku,ja som služil v roku 1980-1982 pod velením ppor.Baleka na druhej t.rote.Je to už pekná riadka rokov ale spomienky zostali.Pár mien by som možno v pamäti vyhrabal.S pozdravom :Peter.
 
Re: Re: Re: VU 9672 r.1981-1983
Václav Bálek | email | 26.11.2024 18:02 | id 180719 | nahlásit
Zdraví Tě důchodce. Také vzpomínám na těžké doby u tankového pluku...
 
Re: VU 9672 r.1981-1983
Peter Hafinec | email | 11.10.2019 13:14 | id 141137 | nahlásit
Ahoj Zdenku, ja si to tvoje meno pamätám,ale za živého Boha si ťa nemôžem vybaviť.Roky zbehli ako voda ale spomienky na tu dobu utkveli v pamäti. Škoda že sa tu nehlási viac ľudi z tých čias.S pozdravom:Peter.
 
Re: Re: VU 9672 r.1981-1983
Zdeněk Hovorka | email | 20.2.2021 12:02 | id 154000 | nahlásit
Ahoj, dobrý den zdravím všechny veterány 11.tankového pluku. Sloužil jsem roky 80-82
1.četa 1.roty. Velitel. por. Dohnal,pak por. Hodura
Dobře si vzpomínám na mjr. vz J. Svitáka tehdy npor. náčelníka štábu praporu. Tímto ho zdravím. Peťo i na tebe si vzpomínám. Kdyby jste měli kdokoli zájem zavzpomínat, budu rád.
Prosba o poskytnutí fotografií techniky
Petr Doležal | email | 9.4.2018 10:54 | id 128078 | nahlásit
Dobrý den.
Spolu s kolegy chystáme publikaci o technice CSLA. Viz práce : www.capub.wbs.cz/His…
Mohu poprosit Vás majitele fotek tanků T-34, SD-100 a podobně o spolupráci a poskytnutí fotografií do publikace? Knihu Vám poté zašleme zdarma. Nikdo nikde nemusí být jmenován. Jde nám jen o techniku a fotky tanků, samohybek, motorek a pod. Děkujeme. S pozdravem Dolin
 
Re: Prosba o poskytnutí fotografií techniky
mjr.vv. Jiří Sviták | email | 9.7.2018 11:53 | id 130138 | nahlásit
Ahoj Petře.
Jako správce fotoalb a člen výboru svazu veteránů 11.tp v Plzni mám v počítači řadu fotek bojové techniky pluku. Jedná se ale o techniku, která byla ve výzbroji od roku 1975. Fotky jsou pořízené při cvičeních na VVP Doupov, takže většinou s osádkou nebo obsluhou. Bude-li zájem, není problém je poslat.
Zdravím z Plzně. Jirka.
 
Re: Prosba o poskytnutí fotografií techniky
JOZEF | email | 8.10.2018 01:18 | id 132211 | nahlásit
VU 4403 2ROTA ROK 83-85
 
Re: Prosba o poskytnutí fotografií techniky
Bříza | email | 8.10.2018 16:30 | id 132220 | nahlásit
Dobrý den, jde Vám o poskytnutí fotografií, nebo jen o souhlas k použití těchto snímků k samotné publikaci ?
Bříza, majitel fotek.
Dotaz
Metudek | email | 27.1.2018 18:40 | id 125711 | nahlásit
Zdravím. Nevíte náhodou kde a jak skončil mjr.Knopp bývalý plukovní politruk (v letech 86-88)?Velitel byl v té době mjr.Frančík.....Dík za info na mail.
 
Re: Dotaz
Petr Franz | email | 5.2.2018 01:31 | id 125982 | nahlásit
Frančík podnikal ve stavebnictví,o Knoppovi nemám info.
Až něco zjistíš,dej vědět.
Petr Franz,rajčák z 3.praporu.
vu 9672 6 tr
šprinc rene | 21.1.2018 22:09 | id 125521 | nahlásit
ahoj zdravím všechny kdo byly na vojně jaro 1987-89 6 tanková rota at se ozve na meil sprinc.r@seznam.cz
vú9672 5 rota 2 prapor r.1974-76
Jirka Solil | email | 12.12.2017 17:22 | id 123788 | nahlásit
Sloužil jsem jako řidič tanku u Karla Lounka,tehdy nadporučík později kapitán.Velitel 4 roty Polivka.Velitel útvaru podplukovník Mach.Pokud se někdo mi ozve,budu rád,léta letí....Jirka
 
Re: vú9672 5 rota 2 prapor r.1974-76
Anton | email | 13.1.2018 15:48 | id 125208 | nahlásit
Sluzil som na prapore ako tankovy
spojar velitel mjr. Bystricky prezivany Cihla v roku 71-73 velitel ppl. Mach. Polovica vojny Doupov, Metikalov zazili som presun na Lest. Pekne spomienky.
 
Re: Re: vú9672 5 rota 2 prapor r.1974-76
FRANTIŠEK ŠIMÍK | email | 21.5.2019 10:39 | id 138149 | nahlásit
AHOJ ANTON TO BY JSI MĚ MĚL ZNÁT :-)
 
Re: vú9672 5 rota 2 prapor r.1974-76
miroskav greman | email | 26.2.2018 18:40 | id 126779 | nahlásit
Zdravím ťa , ja som služil v r. 1975-76 ,3 rota, 1 prapor nadpor. Med ,velitel praporu nadpor. Just,vel.pluku bol Mach a potom Nitra,som rad že som nasiel spolubojovnika pozdravujem ta greman
 
Re: Re: vú9672 5 rota 2 prapor r.1974-76
Jaroslav Smutný | 21.12.2021 23:28 | id 160776 | nahlásit
Zdravím, sloužil jsem též 75-76, 1. prapor, 1. rota, vel.3.čety. vel.praporu npor.Just, náč. štábu kpt.Šoka, technik praporu kpt.Zavadský. Velitel roty nevzpomínám na jméno.
 
Re: Re: Re: vú9672 5 rota 2 prapor r.1974-76
Jaroslav Smutný | 21.12.2021 23:44 | id 160777 | nahlásit
Jak jsem četl další příspěvky tak jsem si vzpomněl -velitel roty por.Smrčka
 
Re: Re: Re: vú9672 5 rota 2 prapor r.1974-76
Jožo Žuffa | email | 13.7.2022 20:24 | id 165868 | nahlásit
V tom čase som aj ja slúžil na 1.čtz ako obsluha TSC.
.
 
Re: vú9672 5 rota 2 prapor r.1974-76
Ivan Duška | email | 20.6.2019 21:56 | id 138770 | nahlásit
Ahoj Jirko. Nic není ztraceno. Mam ten správný dojem, že jsi z Brandýsa nad Labem?Já jsem sloužil jako nabiják u Kurfursta. Tak Tě zdravím, pokud jseš to Ty. Jinak jsem dost často po kouskách vyrůstal na Vrábí U cihelny. Tak Tě zdravím a měj se.
 
Re: Re: vú9672 5 rota 2 prapor r.1974-76
Jirka Solil | email | 25.6.2019 14:26 | id 138891 | nahlásit
Ahoj Ivane,je to dlouhá doba,ale nevybavuji si,zda jsi sloužil 74-76 ve 4 nebo 6 rotě u Kurfursta-velitele roty.Pocházím ze Dřevčic.Z Brandýsa tam se mnou byl Karel Horáček.Pošli mi do emailu na tebe kontakt a telefonní číslo....na mě 723166316 Jirka
 
Re: Re: Re: vú9672 5 rota 2 prapor r.1974-76
Jozef Rečný | email | 14.10.2020 13:11 | id 149929 | nahlásit
Tiež som slúžil u Kpt Martina Kürfirsta ale v rokoch 77 79
 
Re: Re: Re: vú9672 5 rota 2 prapor r.1974-76
Petr Hladík | email | 6.10.2021 14:56 | id 159199 | nahlásit
U 9672,jsem Vás asi střídal,přišel jsem z Martina na Bory kraj roku 77.Karla Horáčka znám,pracoval u nás v servise na Zápský.
Vu 9672...1981-1982
Zbyněk záň | email | 22.9.2017 08:50 | id 121006 | nahlásit
Sloužil jsem u vel.čety a potom u RTZ...
 
Re: Vu 9672...1981-1983 RTZ
Petr Fischer | email | 20.3.2019 21:14 | id 136693 | nahlásit
Sloužil jem u RTZ vel.ro. por.Peták a vel.pro týl pplk.Bystřický . Desánítka Záně si dobře pamatuji měll největší bagr na rotě.Čau Zbynku a všichni kamarádi.
 
Re: Re: Vu 9672...1981-1983 RTZ
Zbyněk Záň | email | 27.6.2019 20:04 | id 138958 | nahlásit
No ahoj..tak aspoň někdo si vzpomněl taky si na tebe pamatují.. no co jsme se ta nedělali blbin a co zažili legrace...
Zdravim všechny z VU 9672
Latr Josef | email | 13.9.2017 07:38 | id 120770 | nahlásit
Sloužil jsem v letech 79-81 na 9té rotě 3tího praporu jako řidič t54M pod velením tehdy por. Mráze .Zdravím všechny spolubojovníky. Zdravím také velení praporu hlavně Pepu Spěváčka ,dobrej chlap. Prosím nevíte něco o mjr. Lounkovi (Karlos) taky dobrej chlap . Díky a pevné zdraví všem!
 
Re: Zdravim všechny z VU 9672
mjr.vv. Jiří Sviták | email | 11.3.2018 19:38 | id 127253 | nahlásit
Zdravím Vás z Plzně Pepo. 2x ročně se všicni od pluku kdo ještě žijeme scházíme. Já jsem dělal NŠ 1.tpr.Mráz je v pohodě, Pepa Spěváček oslaví za týden v plném zdraví 81.narozeniny. pozdrav mu vyřídím. Karlos Lounek už je bohužel mnoho let po smrti.
 
Re: Re: Zdravim všechny z VU 9672
Petr | email | 20.9.2018 21:55 | id 131905 | nahlásit
Můj táta zde byl od podzimu 1979 do jara 1981. Od jara 1979 do podzimu byl v PŠ Kežmarok. Na období vojny dost vzpomíná a vypráví různé historky, hlavně že na útvaru byl nějaký boxer :) A kdyby mohl, rád by se s někým i setkal.
 
dotaz
Gejza Cepela | email | 12.11.2019 02:08 | id 141783 | nahlásit
Dobry den pane Svitak . Muj otec slouzil jako ridic tanku u 11. tp v Plzni na Borech .Myslim, ze to bylo v rozmezi let 61 - 63 . Zije v Plzni a predpokladam ze urcite by se rad sesel s kolegama od 11. pluku . Moc by ho to potesilo. Zdravi , Gejza Cepela ml.
 
Re: dotaz
Dotaz na p.Gejzu Čepelu | email | 13.11.2019 19:21 | id 141821 | nahlásit
Pane Čepelo, nebydlel jste V Plzni, Topolové ulici ?
 
Re: Zdravim všechny z VU 9672
Michaela Lounková | email | 29.9.2021 23:34 | id 159092 | nahlásit
Dobrý večer,pane Josefe,jsem dcera pplk.Karla Lounka,můj otec zemřel 18.2.1989 náhle na infarkt, 44let...děkuji za vzpomínku ..:-)Lounková
hafan
Peter Hafinec | email | 26.6.2017 09:17 | id 118633 | nahlásit
Zdravím:
Slúžil som na Boroch v rokoch 1980-82 na 2 tankovéj rote veliteľ Venca Bálek náčelník štábu praporu npr.Jiři Sviták. Spomínam si ešte na nejaké mená.Zdeněk Drobný,Zdeněk Nevečeřal,Jozef Kamenský,Pajúrek,lev,Jano Fábry ten bol z 3-tej roty Jožo Ganderák,Jiři Kulina ktorý vraj už medzi nami bohužiaľ nieje Pavel Sterzl atd.Je na čo spomínať.Všetkých týmto zdravím.
 
Re: hafan
Jiří SVITÁK | email | 27.7.2017 08:43 | id 119581 | nahlásit
Dobrý den Petře. Byly to krásné časy. Už je to sice 37 let ale vzpomíná se dobře a při každé příležitosti.
Z Plzně Vás moc pozdravuje major v.v. Jiří Sviták
 
Re: Re: hafan
Peter Hafinec | email | 6.8.2017 18:38 | id 119830 | nahlásit
Dobrý deň pan Sviták.Som rád že ste reagoval na môj komentár.Veru že je na čo spomínať,roky zbehli ani sa veriť nechce.Týmto by som vás chcel poprosiť o nejaké informácie o veliteľový 2 roty Václavový Balekový ak je to možné. Z Humenného, srdečne zdravím a prajem pevné zdravie.
 
1981_1983
Václav Hlavatý | email | 16.6.2019 15:19 | id 138665 | nahlásit
Zdravím sluožil jsem na Borech v letech 1981-1983 pod vami rád vzpomínám.
 
Re: Re: hafan
Plk.v.v.Dušan Rychtárik | email | 23.7.2023 10:59 | id 173529 | nahlásit
Slúžil som u11.tp1978-82 ZVT 2.tpr
1982-84 ZZVT11.tp
1984-86 ZVT 11.tp
Pozdravujem všetkých bývalých vojakov z povolania aj ZVS.
 
Plk.v.v.Dušan Rychtárik
Jozef | email | 31.1.2024 12:50 | id 176768 | nahlásit
Zdravim pán Plk.v.v.Dušan Rychtárik
Ja som slúžil na útvare VU 9672 v rokoch 1982-83 ako absolvent a bol som na technickej skupine.
Neviem či s ešte na mňa pamätáte.
 
Re: hafan
Rudof | email | 12.3.2019 21:23 | id 136482 | nahlásit
Zdravim.
Ja som sluzil tiez na 2tr ako velitel t55 vezove cislo 823.V roku 1986-87 predtym PŠak v Kezmarku.Velitel roty bol porucik Jizi Zdrazi a zastupca nadporucik Schiffel. ten bol na dlhodobej pn.Vraj mu v tanku chytelo nohu pod tocnu a dolamalo.Ak sa dobre pamatam bola tam v tej dobe obnova alebo vymena velitelut.tento nas bol od nas o dva roky starsi.Najvacsi strasiak v kasarnach bol major Mach.
 
Re: Re: hafan
Ivan | email | 4.10.2022 16:40 | id 167470 | nahlásit
Ahoj, ja som bol vtedy technik na 1.tr u por.Mezka, tvoj technik bol Juraj Kmeťko, na trojke Haršáni. Najprv kpt Mach, potom mjr, ale fakt čurák. Zdravili sme len jeho a veliteľa pluku Franěka?
 
Re: Re: hafan
Ivan | email | 4.10.2022 16:56 | id 167472 | nahlásit
Ahoj, ja som bol vtedy technik na 1.tr u por.Mezka, tvoj technik bol Juraj Kmeťko, na trojke Haršáni. Najprv kpt Mach, potom mjr, ale fakt čurák. Zdravili sme len jeho a veliteľa pluku Franěka
Spomienky
Jozef Leško | email | 19.2.2017 15:44 | id 113785 | nahlásit
V rokoch 81-82 som slúžil vo VÚ-9672 Plzeň-Bory ako veliteľ tanku 594p na 9 rote 3 tankového práporu. Veliteľ útvaru bol mjr. Janda,veliteľ 3 tpr bol mjr.Puhman. Veliteľ 9.roty npor Lavička,veliteľ 2 čaty npor. Průžek. Pozdravujem celu osádku tanku a cely útvar 9672 na ktorých rád spomínam.
 
Re: Spomienky
Tibor Mihálik | email | 23.2.2017 08:32 | id 113966 | nahlásit
Ahoj Jozef, možno si budeš pamätať..
Bol som výkonný práporčík 9. roty po Petrovi Moulisovi.
Ty si myslím odchádzal do civilu na jeseň v tom roku, kedy som ja na jar narukoval.
Pamätám sa na Teba, i keď už spomienky riadne vybledli, pretože si bol z tých rozumnejších a bystrejších chalanov na rote.. :)
Som rád, že som sem zablúdil a našiel Tvoju správu.
Drž sa, nech sa Ti darí.
Auto rota
Jiří Prchlík | email | 16.11.2016 17:42 | id 110332 | nahlásit
Bezva fotky,sloužil jsem tam v r. 1961-63 u auto roty jako desátník po přijímači,rok v P. Š. v Příchovicích pak zpátky na Bory k auto rotě pod velitelem roty kpt.Drábek,po těch 53 letech (hrůza,jak ten čas letí) na to rád vzpomenu. jestli tam někdo v těch letech u auto roty sloužil,ozvěte se.Děkuji.
Auto rota
Jiří Prchlík | email | 16.11.2016 17:42 | id 110331 | nahlásit
Bezva fotky,sloužil jsem tam v r. 1961-63 u auto roty jako desátník po přijímači,rok v P. Š. v Příchovicích pak zpátky na Bory k auto rotě pod velitelem roty kpt.Drábek,po těch 53 letech (hrůza,jak ten čas letí) na to rád vzpomenu. jestli tam někdo v těch letech u auto roty sloužil,ozvěte se.Děkuji.
Zdravim všechny z VU 9672
Latr Josef | email | 19.9.2016 08:23 | id 108503 | nahlásit
9-tá rota por. Mráze 79-81 ozvětese
Re Re Josef Michna
karel | email | 25.7.2016 21:11 | id 106976 | nahlásit
qd roku 1961-1962,jsem byl příslušníkem,školního tankového praporu ŠDZ v plzni na borech.Hrával jsem na harmoniku a trubku ve voj, kapele na večírku pro důstojníky a jejich manželky.Měl jsem tam dvojníka,Staršina roty si nás pletl,když měl vycházku tak jsme šli na vycházku oba dva,A naopak když já měl vycházku tak šel taky.vycházkovou knížku jsme si předali přes plot, hledám kamarády ,kteří se mnou sloužily.bydlím v plzni
Jedny z nejlepších fotografií
Jan | 9.6.2016 20:56 | id 105635 | nahlásit
Jedná se o 11. tankový pluk, jehož historie sahá až do roku 1950, kdy původně vznikl jako 11. tzv. tankosamohybný prapor (kombinace tanků a samohybných děl)a postupně byl reorganizován na 11. tankový pluk. Organizačně náležel k 19. motostřelecké divizi , a to až do zrušení ČSLA.
Tyhle snímky , spolu s fotografiemi pořízenými příslušníky tankového praporu 9. motostřeleckého pluku Znojmo, jsou podle mého osobního názoru to nejlepší, co tady bylo z historie ČSLA kdy uveřejněno. Je dobře, že to tady je a majitelům obrázků patří velké poděkování.
 
Re: Jedny z nejlepších fotografií
Bříza | email | 10.6.2016 11:11 | id 105654 | nahlásit
Pane Jane, děkuji za krátkou informaci o vzniku Borského praporu, jsem rád, že Vás ty snímky zaujaly a předpokládám, že jste bývalý tankán. Nicméně si myslím, že zde najdeme i daleko lepší a historicky zajímavější obrázky. Ale velké poděkování patří zejména Oldovi Vítkovi, který je hlavním strůjcem těchto stránek. Bříza
 
Re: Re: Jedny z nejlepších fotografií
Tomšíček | email | 5.3.2017 16:14 | id 114332 | nahlásit
Dobrý den,
moc děkuji za fo tografie, které jsem zde náhodou nalezl. Důstojník sedící na jednom z nich na nádrži tanku, nadpor.Tomšíček je můj otec, který zemřel v roce 1990. Ještě jednou moc děkuji.
Tomšíček
 
Re: Re: Re: Jedny z nejlepších fotografií
Bříza | email | 5.3.2017 16:55 | id 114336 | nahlásit
Ahoj Pavle,teda předpokládám, že jsi to ty. Jsem rád, že jsi se ozval, protože můj otec měl tvého tátu moc rád. Jirka Bříza Březina.
ozvite sa spolubojovnici
Jozef Buday | email | 26.5.2016 22:51 | id 105070 | nahlásit
V rokoch 1971-1973 som slúžil na VU9672 Plzeň- Bory, 3.prapor, 7.tankova rota , veliteľ roty por. Stránsky. Bol by som nesmierne rad, keby sa niekto ozval. Niekoľko mien Palacký, Merta , Bartoš, Lakota, Kvočka, Paver
 
Re: ozvite sa spolubojovnici
Jozef Kiklica | email | 30.1.2017 20:48 | id 113066 | nahlásit
ahoj Jozef ,
to si tam bol v tej dobe ako ja , ale ja som bol absik a sluzil som tam len jeden rok 72-73, koncil som na rote RTZ ako politruk
ak chces ozvi sa nemam na teba kontakt
ffelixjk@gmail.com
 
Re: ozvite sa spolubojovnici
Vladimír Kvočka | email | 9.3.2021 07:33 | id 154565 | nahlásit
Dobrý deň. Pravdepodobne tam slúžil môj otec Vladimír Kvočka ročník 48. Už nie je medzi nami a nemám žiadne foto ani info z tejto etapy jeho zivota. Ak niekto niečo vie , prosím o kontakt. Môj mail vladimirkvocka@zoznam.sk ... ďakujem.
hledám kamarády
Josef Tichota | email | 25.5.2016 00:27 | id 104992 | nahlásit
Sloužil jsem v Plzni vu 9672 v letech 64-66 u průzkumné čety, velitel npor. Grim,náč. mjr Grus,
hledám spolubojovníky,B.Vavřena,Jirka Jelínek,Jarda Kratina atd. Ozvěte se na tel. 728715866. J. Tichota.
Řidič tanku 782 1987-1988
Petr Franz | email | 26.3.2016 01:45 | id 103137 | nahlásit
Rád pokecám se spolubojovníky z 8. a 9. TR 3.-tího praporu 11. TP 9672.
Byl jsem rajčák T-54M č.782, velitel tanku sv.Míra Polívka, střelec Petr Polák,nabíječ Jano Cina.
Velitel čety por.Švec,velitel roty npor. Fojt.
Byly to neveselé dva roky mého života,ale pamatuji si hodně z našeho nuceně společného života.
Nejraději vzpomínám na brody v Nučničkách, a na brigády v likérce Božkov.Řízení tanku v terénu a jiných podmínkách bylo fajn,ale zbytek ZVS stálo za h***o.
Komouši to neuměli zorganizovat tak,aby nás to tam bavilo.
Třeba zástupce pro věci politické,který nás měl motivovat k vyššímu úsilí v bojové přípravě, byl tlustínek, který při bojové přípravě nic netrefil,naboural tank a ještě si poškodil meniskus.
 
Re: Řidič tanku 782 1987-1988
Mirek Polivka | email | 7.2.2022 21:33 | id 162413 | nahlásit
Napiš nevím jak začít ale, něco se mi vybavuje.tak zatím Mirek.
VÜ 9672 1976-78 2.ĆTZ
Kvapil Václav | email | 7.1.2016 09:33 | id 99912 | nahlásit
Spolubojovníci ozvěte se Kvápovi.Nabíječ-střelec?písař-promítač-číšník-správce jídelny-civil.2.ĆTZ.Velitel 2tp nadpor Śic-náčelník 2tp kpt Kačírek.Spolubojocníci-Venca Ŕehoř/sedlák/ Karel Hojdánek/holič/atd.
VÚ 9672 - 1983 - 1985
Nedbal | email | 28.12.2015 11:30 | id 99464 | nahlásit
Na Borech jsem sloužil v letech 1983 - 1983 na 3 čtz jako řidič UAZU. Byl tam velitelem praporu Puhman (Boby) a pak Květa Žvátora. Pluku velel Janda a pak Táborský (Bufík). Vzpomínám na technika roty Veverku a jeho synovce Otu, příjmení už nepamatuju. Oba dobré kusovky, měli jsme je rádi. Svým způsobem to byly pěkné roky, hlavně jsme byli mladí.
Hľadam kamaratov z vojny
Jozef Kanaloš | email | 5.10.2015 09:42 | id 95568 | nahlásit
Ak niekomu kto toto čita a hovorí niečo meno Jozef Kanaloš. Slúžil som v Utvare 9672 u RCHO - Rota chemickej obrany. Velitelom roty bol npor.Hraldek a velitelom útvaru Mjr.Janda, pilitruk Bystricky a SZM mal napor.Paška z vojákov by som rad vedel niečo o mojich rovesnikov. Boli sme iba šiesti ako naváčikovia na RCHO. Drabek,Chadim,Chmela,Nagy a Gonos. No v kotolni slúžil po zraneniu ruky vojak, Josef - Jozef Bendik. Ja som velil spetnemu obradu a nahradzoval vykonneho praporčika. Učinkoval som v Arnadnej súťazi s chlapcami boli sne v Kladne a Čáslavi. No veľmi pátran pi Jozefivi Bendikovi, ktorý bol nečakane odveleny do Utahu a ja mu dlžim niečo. Ak je niekto takyl a vie niečo z tej doby, alebo ak Jozefe, toto čítaš ozvy sa. 00421 944733 156 Jozef Kanaloš, Bratislava
 
Re: Hľadam kamaratov z vojny
Jarda | email | 13.2.2016 12:40 | id 101398 | nahlásit
Ahoj Jožo,
já jsem byl na tomto útvaru 84-86. Už tam nebyl Janda, ale Táborský. Ale co je jasné, že jsme bydleli na stejnym baráku.
Modrý papírák vedle vyklepávače.
Já byl půzkumák !!! Ty jsi určitě odešel když já nastopil.
Musel jsi znát moje "starý" Čuda a spol. Velitel roty Jurášek.
Měj se pěkně a budu rád když napíšeš.
Jarda
 
Re: Re: Hľadam kamaratov z vojny
igor kocka | 2.7.2017 13:57 | id 118854 | nahlásit
kocka igor z cudom,meskom ,podhradskym....som sluzil 83-85 roku.
 
Re: Re: Re: Hľadam kamaratov z vojny
cuda petr | email | 5.7.2018 20:25 | id 130065 | nahlásit
Ahoj igore máš nějaké kontakty ,Brejků,Houfu,,Podhradského,Kalinanka atd.
 
Re: Re: Re: Re: Hľadam kamaratov z vojny
igor kocka | 16.10.2018 21:17 | id 132366 | nahlásit
nazdar petr moje c.tel.0910189877 prezvon!!! zavolam
 
Re: Re: Re: Hľadam kamaratov z vojny
Čuda petr | email | 5.7.2018 21:42 | id 130068 | nahlásit
Pro Igor Kočka tel.721524149 průzkumná rota kamarádi ozvěte se Houda,Podhradský, Kočka,Brejků,Kaliňak, velitel Jurášek.
 
Re: Re: Re: Re: Hľadam kamaratov z vojny
Jaroslav Vaněk | email | 30.5.2022 23:03 | id 164652 | nahlásit
Nazdar Čuďas.
 
Re: Re: Hľadam kamaratov z vojny
igor kocka | 2.7.2017 13:59 | id 118855 | nahlásit
moje c.tel. 0910189877
 
Re: Re: Hľadam kamaratov z vojny
Petr Hledík | email | 16.1.2018 14:16 | id 125320 | nahlásit
ahoj,Ja byl 83-85 RTZ vystrojní skladník na baráku vedle vas vedle hřiště.Čudu jsem znal.u nás velel npor.Peták ale šel do civilu dřív jak my.potom maj.Mráz puvodně z 9.tank. zástupce mu dělal pplk.Bystřický
 
Re: Re: Re: Hľadam kamaratov z vojny
Pavel Drda | email | 13.3.2024 20:15 | id 177545 | nahlásit
Já tam sloužil taky na RTZ - 83-85. Pavel Drda
 
Re: Re: Hľadam kamaratov z vojny
Štefan Ondica | email | 28.8.2020 21:00 | id 148952 | nahlásit
Správne,veliteľom VÚ bol aspoň v roku 1986 p.Táborský,tiež som bol na RCHO na meno vel.RCHO si nespomeniem,no chem.náčelník bol ak sa nemýlim p.Esentiér,alebo tak nejako sa volal...
 
Re: Re: Hľadam kamaratov z vojny
Jozef Kanáloš | email | 17.8.2021 08:01 | id 158338 | nahlásit
Dobrý deň Jarda. Srdečne zdravím a ďakujem za odpoveď síc neskôr, ale dnes som na to natrafil. Napíš mi alebo príd na adresu Bratislava Vrakuňa, 821 07, ulica Rajčianska 14. Budem rád. Jozef
Hledám pro kamaráda jeho nadřízené: Daoval a Karvinej
Tomáš | email | 29.7.2015 11:22 | id 93025 | nahlásit
Dobrý den, chtěl bych požádat, neví-li některý z místních diskutérů něco o kpt. (mjr.?) Jozefu DAROVALOVI a (rtm.?) Jozefu KARVINEJ? Oba sloužili na Borech v době cca 1974-1975 u VU 9672. Kamarád na Slovenksu NOVÁK by rád zorganizoval setkání. Děkuji moc, odpovíte-li někdo s kontakty na výše jmenované.
 
Re: Hledám pro kamaráda jeho nadřízené: Daoval a Karvinej
Jozef Kanaloš | email | 5.10.2015 09:06 | id 95567 | nahlásit
Náhodov jsem hledal VU Plzeň tankovy kasarna. Jsem tam sloužil take v letech 1974 byl jsem u chemické roty. Za mé doby velitelem útvaru byl Mjr.Janda. Ja co si spomynam mím velitelem roty byl. Npor. Hrádek. Z kluku napr. Josef Bendik,Zdenek Feher, Alan Chadim. Chmela, Ferenc, Kotala. Ja jsem učinkoval i s par klukama na Armadni souteži unelecke tvorivosti. Take hledám nekoho z té doby. Dnes je nam 60 let A pokud by se nekdo našel, byl bych rad. Jozef Kanaloš,tel: 00421 944 733 156
 
Re: Re: Hledám pro kamaráda jeho nadřízené: Daoval a Karvine
techn | email | 11.11.2017 15:00 | id 122359 | nahlásit
slúžil som tam v rr.1973/74 na 2. prápore vel. mjr, Gasseldorfer, technik práporu kpt. Fára, obidvaja chlapi, s ktorými sa dalo výjsť. Spočiatku, hneď po prijímači som bol som bol na prvom prápore, veliteľ mjr. Bystřický, zvaný cihla, medzi vojakmi veľmi nepopulárny. Dovolil si ma napr. zobudiť zavčasu ráno keď už bežala rozcvička a donútil ma obliecť sa a vybehnúť na buzerplac:). To len na okraj, pretože v článku autor spomína, akí veľkí kamaráti boli jeho otec s Bystřickým. Dnes to však celé vnímam cez závoj času ako užitočnú skúsenosť, keď negatívne zážitky boli prekryté s tými dobrými. Aj na 1. prápore boli však vo velení ľudia, ktorí sa správali k vojakom civilizovane, napr. technik práporu kpt. Šebek. Chvalabohu krátko potom ma preložili na 2. prápor.
Btw. minimálne do augusta 1974 bol veliteľ pluku pplk. Mach.
 
Re: Re: Re: Hledám pro kamaráda jeho nadřízené: Daoval a Kar
Anton | email | 13.1.2018 16:03 | id 125209 | nahlásit
Nacelnik stabu kpt. Soka bol spravny chlap a slovacisko ako ramen. Ja som sluzil 71-73 ako spojovy mechanik praporu. Na vsetkych co si spomenul sa velmi dobre pamatam a hlavne na bojovu zastavu na druhom poschodi pluku kde ma dozorci vymakol ako som tam spal. Major Cihla tak to uz ani nekomentujem.
 
Re: Re: Re: Hledám pro kamaráda jeho nadřízené: Daoval a Kar
Jozef Kanáloš | email | 17.8.2021 08:05 | id 158339 | nahlásit
ano Bystricky bol taký ráno všetcí museli v teplakoch obiehať celé kasarne.
 
Re: Re: Hledám pro kamaráda jeho nadřízené: Daoval a Karvine
Štefan Ondica | email | 28.8.2020 21:02 | id 148953 | nahlásit
Jožko,ja som tam bol /na RCHO/ v roku 1986 apríľ - august/ ak som pozeral dobre mapu,na mieste kasína je teraz nejaký shopping
Npor.Sviták
Zdeněk Mynarčík | 26.7.2015 22:15 | id 92942 | nahlásit
V letech 1983-84 jsem byl jako absa u 1.tpr pod velením kpt. Smrčky, náčelníkem štábu byl npor . Sviták, kterého tímto zdravím. Nevíte kde skončil kpt Smrčka? Neměli jsme se moc rádi. Taky zdravím Michala Forgáče se kterým jsem jezdil v tatře 148.
 
Re: Npor.Sviták
Jiří Sviták | email | 3.10.2015 12:42 | id 95501 | nahlásit
Dobrý den Zdenku. I já Vás moc zdravím, a těší mě,
že jste si vzpoměl. Odsloužil jsem u armády asi 35 let a nyní jsem už celkem spokojený důchodce. kpt. Smrčka bohužel po těžké nemoci vloni zemřel.
Mějte se moc fajn.
Z Plzně Vás zdraví Jirka Sviták
 
Re: Re: Npor.Sviták
Zdeněk Mynarčík | email | 12.11.2015 22:41 | id 97262 | nahlásit
Zdravím pane Sviták, tak to mě s kpt Smrčkou mrzí, ale děkuji za odpověď. A Vám přeju hlavně hodně zdraví, ať si toho důchodu dlouho užijete, taky jste to určitě neměl jednoduché. A jestli se Vám bude chtít napište, kde kpt. Smrčka skončil svou vojenskou kariéru. Díky
 
Re: Re: Npor.Sviták
Vladimír Štrbík | email | 3.1.2021 17:25 | id 152204 | nahlásit
Dobrý deň p.Sviták ! V roku 1983 - 84 som slúžil u kpl. Smrčka ako velitel 1.čtz. Vo voľnom čase som našiel túto stránku a som rád, že som si mohol zaspomínať. Tento komentár som našiel z roku 2015 a ak ho budete čítať rád sa chcem s Vami porozprávať. Moje meno Vladimír Štrbík. Ak budete mať záujem , moje tel.číslo:
0421 0908 315 467. Stačí prezvoniť. Ďakujem.
 
Re: Re: Npor.Sviták
Sapár Milan | email | 13.6.2021 21:33 | id 157217 | nahlásit
Zdravim pane Sviták slúžil jsem u Doryho na vášem práporu a rád vzpominám
 
Re: Re: Npor.Sviták
Sapár Milan | email | 13.6.2021 21:33 | id 157218 | nahlásit
Zdravim pane Sviták slúžil jsem u Doryho na vášem práporu a rád vzpominám
 
Re: Re: Npor.Sviták
Jan ŠONKA | email | 8.7.2022 15:51 | id 165720 | nahlásit
Dobrý den, sloužíl jsem v plzni na Borech v letech 80-82 jako velitel mostního tanku. v lednu 81 jsem byl převelen na tankodrom Šlovice jako správce. velitele mi dělal npr. Barvínek. Nevíte něco o něm, je ještě ziv
 
Re: Npor.Sviták
Michal Forgáč | email | 24.12.2019 14:59 | id 142998 | nahlásit
Ahoj Zdenek,som rád,že som ta tu objavil,Smrča som tiež velmi nemusil,ale Svitak bol v pohode a pametaš sa na Jank Hlávku,pisara?
vu 9672 Plzen Bory rota 174-V ženijni rota
herman milos | email | 26.7.2015 14:26 | id 92932 | nahlásit
*sloužil jsem v roce 1970-1972 u ženijni roty jako ridic t141 pod vedenim npor.Vlasaka. Proto hledam kamarady z teto roty.Ozvete se mi na meil hermanovi342@seznam.cz nebo na tel.723O30028 O2Rad bych se setkal i s tehdejsim npor.vlasakem maj.ambrozyma dalsimi.Zdravim všechnyz voj utvaruvu9672 Plzen Bory rocnik 1970-1972.tesim se na to, že se někdo ozvete.Herman Miloš Studena okr.Jindřichuv Hradec
dotaz
pavel | 4.4.2015 16:08 | id 88650 | nahlásit
slouzil jsem v letech1979 az 1981 u vu 9672 na spoj rote pry jsou kasárna zboreny delal jsem ridice ot 64 r2 náčelníka stabu nemohu vzpomenout jak se jmenoval
 
Re: dotaz
václav balík | email | 25.6.2015 10:00 | id 91684 | nahlásit
Sloužil jsem v letech 1978-79 na 9.tr u praporu mjr.Spěváčka. Zdravím srdečně Jirku Svitáka.
 
Re: dotaz
Jiří Černý | email | 26.6.2015 11:08 | id 91834 | nahlásit
Takže to jsme se potkávali, já byl na 1.rotě. Měl jsem v té době u 9.roty známého z Telče Petra Svatoně, zdravím Jirka
 
Re: Re: dotaz
Jozef kovac | 23.2.2017 15:12 | id 113983 | nahlásit
Tiež som slúžil u 3.tpr mjr speváčka ale v rokoch 1977_1978, 3.rota. veliteľom roty bol por. Huml ak sa nemýlim. Ten s nami odchádzal do civilu. Ja som bol absik na 3.cate. obidvaja velitelia boli skutoční frajeri. Rád spomínam aj na kolegov navrafila z Prahy a muchu zo surian. Z vojakov mi ostal v pamäti Jozef pribula, velitel tanku.
 
Re: dotaz
Jirka | email | 26.6.2015 11:01 | id 91833 | nahlásit
Zdravím, sloužil jsem 1977-1979 na 1.tank.rotě-1.prapor, myslím, že v r.1979 náčelníkem štábu byl mjr.Janda (mimo jiné zahrál si menší roli v seriálu Chlapci a chlapi - stojí na tribuně před nácvikem spartakiády) velitel pluku kpt.Šmerhan,
zdravím Jirka
 
Re: Re: dotaz
Petr | email | 19.7.2015 20:50 | id 92729 | nahlásit
Ahoj,
sloužil jsem 1980-81 u 2.t.r. 1. praporu (518). Za mě byl už Mjr. Janda velitelem útvaru. Toho Jandy jsem si v seriálu taky všiml, na té spartakiádě jsem cvičil.
Zdravím Petr
 
Re: Re: dotaz
Jozef | email | 14.8.2019 19:20 | id 140053 | nahlásit
Zdravím Jurko.Tiež som slúžil v rokoch 77 79 u tpr 2 prápor 6 rota veliteľ roty kpt Martin Kürfirst
 
kterej Ty jsi Jozef?
Zdenek Srba tank 666 | email | 1.12.2019 14:46 | id 142285 | nahlásit
Joo Martin to byl férovej chlap
A kterej Ty jsi Jozef.
 
Re: kterej Ty jsi Jozef?
Jozef Rečný | email | 14.10.2020 13:40 | id 149932 | nahlásit
Já som bol strelec tanku veliteľom tanku Franta ale priezvisko si už nepamätám. Vodič tanku bol Vlasta.a stále bol buď v base alebo v nemocnici. Nabijača sme mali a to meno si dobre Matej Šipka. Nemu pritlačil kanon nohy keď náš vodič narazil kanonom do pred nami stojaceho mosťáka. A od tej doby sme boli stále trojková posádka , občas aj dvojkova, To keď vodič bol v nemocnici pro svrab. Veliteľom izby mi bol Ivo Danek. Ak ti to aspoň pomohlo
 
Re: Re: dotaz
Jozef Rečný | email | 14.10.2020 13:20 | id 149930 | nahlásit
Zdravim Jirko ja som v tej dobe slúžil u 2 praporu 6 roty veliteľom roty bol Kpt Martin Kürfirst
 
14.10 . 2020
Jozef Rečný | email | 14.10.2020 13:28 | id 149931 | nahlásit
Zdravim Jirko tiež som slúžil ako strelec tanku 77 79 2 prapor 6 rota u Martina Kürfirsta bol veliteľom 6 roty
 
vojna Plzeń
Jří Mašek | email | 3.2.2017 13:30 | id 113146 | nahlásit
sloužil jsem v letech 1980 - 1981 u spoj.pluku v Plzni na Borech velitel ppl.Rýc náčelník mjr.Walczisko nebo mjr.Kocourek
 
Re: dotaz
Antonín Karhánek | email | 20.1.2022 18:38 | id 161795 | nahlásit
Tak to jsem narazil na prvního spojaře ze spojroty, zde jsem sloužil v letech 73-75..... Velel jsem rok radiové četě.
Hledání kamarádu vu.9672 Plzeň Bory,64-66
Josef Tichota | email | 31.1.2015 20:17 | id 85051 | nahlásit
Pŕátelé,kamarádi,ozvěte se,pruzkumná četa ,J.Jelínek,B.Vavřena.J.Kratinaatd. tč.728715866.
Plzeň Bory
František Šimík | email | 7.1.2015 12:18 | id 83704 | nahlásit
Také jsem sloužil pod majorem Bystřickým 1971-1973
Velitel čety F.Klement
Zde jsem našel:
sifra.rajce.idnes.cz…
 
Re: Plzeň Bory
Jozef Žuffa | email | 11.1.2015 19:18 | id 83948 | nahlásit
Slúžil som na 1.ČTZ ako obsluha TSC Veliteľ kpt ŠOKA
 
Re: Re: Plzeň Bory
Anton | email | 13.1.2018 16:11 | id 125210 | nahlásit
Sluzil som rok 71-73 CTZ mjr. Bystricky, velite praporu, nacelnik stabu kpt. Soka, technik praporu kpt. Sebek.
 
Re: Re: Re: Plzeň Bory
Jozef | email | 22.5.2019 08:36 | id 138162 | nahlásit
zdravím Anton aj ja som tam slúžil v roku 72-73 najprv u 1. praporu potom na RTZ , ozvi sa , mail ffelixjk@gmail.com
 
Re: Re: Plzeň Bory
miroslav hanzálek | email | 8.11.2018 20:07 | id 132902 | nahlásit
kapitán šoka byl můj velitel roty-výborný a upřímný člověk,škoda že už není mezi námi.mirek.
 
Re: Re: Plzeň Bory
Miroslav Hanzálek | email | 8.11.2018 20:15 | id 132903 | nahlásit
kapitán šoka byl můj velitel roty-výborný a upřímný člověk,škoda že už není mezi námi.mirek.
 
Re: Re: Plzeň Bory
Mir.Hanzálek | email | 28.12.2018 16:38 | id 134291 | nahlásit
Také jsem sloužil v létech 1967-68 v kasárnách 9672 Plzni pod npr.Juraj Šoka,tankovém praporu. Byl to hodný a dobrý velitel.Míra H.
 
Re: Plzeň Bory
Oldřich Hejtman | email | 15.4.2015 14:35 | id 89186 | nahlásit
Náhodou jsem zabloudil na tuto stránku. Sloužil jsem 70-72, na 2.rotě pod npr. Klaclem, jako velitel tanku a potom jako velitel čety. Je pravdou, že po skončení vojny, jsem se prakticky už s nikým ze "spolubojovníků" nesetkal.
 
Re: Re: Plzeň Bory
Hořická Lenka | email | 4.2.2021 12:21 | id 153352 | nahlásit
Dobrý den,hledám touto cestou jakékoliv informace,foto z vojenské služby VU9672 Plzen a po té VU9177 Písek rok 70-72.
Hořický Josef (severní čechy - Staré Křečany)
Tatínek brzy oslaví 70.let a hledáme více fotek a informací,které by ho jistě potěšili.
předem děkuji Lenka
 
Re: Plzeň Bory
Jozef Kiklica | email | 29.10.2017 17:30 | id 121910 | nahlásit
zdravim Franto,
tiez som tam bol v rokoch 72-73 druhym rokom ako mazak-absik a prisiel som presne na zaciatku cvicenia STIT .
Velitel praporu bol ak sa pametam Bystricky , cihla ho prezyvali.
Ak chces ozvi sa na mail
ffelixjk@gmail.com
bory 1975-1976
miroslav greman | email | 27.10.2014 12:33 | id 80506 | nahlásit
Služil som ako absik 3rota .velitel roty kpt. MED VELITEL PRAPORU npr. Just.ozve sa niekto ?
 
Re: bory 1975-1976
Jaromír Bláha | email | 13.12.2014 23:14 | id 82281 | nahlásit
Sloužil jsem u tankánů v Plzni na Borech v letech 1974 - 1975 jako řidič tanku T 55 AK velitele pluku. Nejprve na 3. praporu, velitel mjr. Spěváček, technikem praporu byl mjr. Lepič (výbornej chlap) a později po převelení kvůli spartakiádě, na 1. praporu. Myslím si ale, že velitelem 1. praporu byl ne npr. ale kpt. Just, NŠ byl kpt. Šoka a velitelem 3. roty byl ne kpt., ale npr. Med
 
Re: Re: bory 1975-1976
Jiří Sviták | email | 15.12.2014 17:36 | id 82370 | nahlásit
Dobrý den.
Velitelem pluku byl do konce roku 1975 pplk. Zdeněk Mach(již zemřel), mjr.Lepič přešel na podzim na technickou skupinu, NŠ 1.tpr. byl opravdu kpt Peter Šoka (již zemřel), velitelem 1. praporu byl opravdu npor. Just (nic o něm nevíme) a velitelem 3.tr npor. Petr Med (nyní spokojený důchodce). Alespoň tak to bylo v září 1976, když jsem přebíral po npor.Jedličkovi funkci velitele 2.tr. Spěváček velel 3.tpr do roku 1984, kdy odešel na Krajskou vojenskou správu. V roce 1992 odešel do důchodu a těší se ve svých 77 letech dobrému zdraví.
Z Plzně zdraví mjr. v.v. Jirka Sviták
 
Re: Re: Re: bory 1975-1976
František Šimík | email | 9.1.2015 19:02 | id 83817 | nahlásit
Pod Jedličkou jsem sloužil poslední půl rok 1973.
Prý na 1.paror přišel F.Klement ? Byl můj velitel čety a velký šplhoun :-)
 
Re: Re: Re: bory 1975-1976
garai stefan | email | 27.3.2015 17:17 | id 88213 | nahlásit
velitel tanku 1975 -77 2.rota ,2.čata veliteľ roty por.jedlička ppor. Málek ppor. Sviták velitel pluku mjr. Nitra zdravím Vás zo Želiezoviec.
Štefan Garai čat. v zálohe
 
Re: Re: Re: Re: bory 1975-1976
Emil Juriga | email | 23.3.2018 23:40 | id 127568 | nahlásit
1975-1976 vykonný praporčík 2 tank. roty, 1. tank. praporu - velitel npor. Jedlička, potom ppor. Málek. Pišta Garai som rád, že som ťa objavil a dúfam že sa ozvú i ďaľší spolubojovníci Breča, Mrkva, Moravec, Iker, Strolený, svoboda, Kusbach, Ira, Lacina. Hanke , Hadač, Benda.......
 
Re: Re: Re: Re: Re: bory 1975-1976
stefan garai | 25.5.2018 09:59 | id 129060 | nahlásit
ahoj Emil dobre si ta pamätám bola aj sranda boli to dobrí chlapci a ešte spomeniem Jana Šuraba Ivan Štefek velitelia tanku Lubo Lacina velitel čaty Laco Dobrovič Tibor Foldeš Jedlička bol šplhun šoka nepríjemný Just fajn Baborskí zdravoták praporu kpt. Zavadský technik kasárne už zlikvidovali ja som na dvochodku zdaví ta Pišta Garai
Zde již nelze dále reagovat
 
Bory 1977-1979 zdravím mjr. Jiřího Svitáka
Jiří Černý | email | 26.6.2015 15:47 | id 91850 | nahlásit
Na popud bráchu jsem zavítal na tyto stránky a vidím zde i nějaká známá jména. Zdravím mjr Jiřího Svitáka, sloužil jsem 1977-1979 na 1.tank.rotě VP, válčili jsme spolu na 1. praporu. Četl jsem, že se konají nějaké srazy, kdy bude nejbližší nějaký sraz ?
 
Re: Re: bory 1975-1976
Petr Hladík | email | 24.5.2017 10:39 | id 117433 | nahlásit
Také jsem sloužil u tankistů na Borech,1 prapor 3 rota,3 četa.Velitel praporu Kpt.Just,náčelník štábu Npor. Petr Med a technik Kpt.Zavadský Michal(ferry kokot).Jsem řidič T54M s číslem 636.Psal se rok 78-79.Velitel roty Npor.Frančík.
Skvělá doba rád vzpomínám
 
Re: Re: bory 1975-1976
Štefan Kolek | email | 22.10.2023 07:13 | id 174823 | nahlásit
Slúžil som v Plzni na Boroch v rokoch 1972-1974, najprv na 1. prapore ako vodič tanku , v marci 1973 sme robili dialkový presun Doupov-Lešť. V marci 1973 ma prevelili na tretí prapor ako vodiča na tank T 55AK velitela pluku , bol som pre ten tank v Novákoch. Bol som na čtz, velitel praporu mjr. Speváček a technik praporu mjr. Lepič. Možno Ty si odo mňa preberal tank.
spolubojovníci TOPka 1971
františek Novák | email | 24.10.2014 22:05 | id 80410 | nahlásit
Dobrý den pánové - najde se někdo z roty technické opravny kteří sloužili pod kpt.Drápalem ?
V technickém rtm.Barvínek /Barvajs.
Vápeník , Horák,Koudela, Pecka,Bartoš,Tauchen,Hazmuka,Lichý,Žigo,Velek,Vocá sek,Jirka Jelínek,Guba,Malý,Komár,Petr,
Kdo víte o někom z důstojníků : Darda,Mach,Beran,Ambrozi,Tomšíček,Drápal,Smiščik,K utlvašr,Fára,Barvínek...................???????
Dejte prosím vědět Dík
Franta 774 850 643
 
Re: spolubojovníci TOPka 1971
Jiří Sviták | email | 17.11.2014 14:27 | id 81244 | nahlásit
Dobrý den.
Sloužil jsem u tp v letech 1975-85 jako velitel 8.tr, 2.tr a NŠ 1.tpr a pak dalších 10 let na Krajské vojenské správě. Všechny které vzpomínáte jsem samozřejmě dobře znal. dvakrát ročně se setkáváme jako veteráni 11.tp, takže se z řadou z nich pravidelně vídám. někteří bohužel již zemřeli, dalším věk a nemoc nedovolí přijít. Ale Ambrozy, Barvínek, Med, Spěváček, Fára, Lepič chodí pravidelně. Z Plzně všechny bývalé spolubojovníky zdraví Jirka Sviták.
 
Re: Re: spolubojovníci TOPka 1971
Jaromír Bláha | email | 13.12.2014 23:45 | id 82282 | nahlásit
Zdravím Vás pane, docela rád bych se setkal zejména s panem Lepičem, ale i s p. Spěváčkem, p. Baumrukem, ale i s dalšími, kteří sloužili u 11. TP v letech 1974 - 1975. Dejte mi vědět, kdy se setkáte. Byla to sice pakárna, ale zejména na mjr. Lepiče a mjr. Študence a další, docela rád vzpomínám. Děkuji za vzkaz kpt. v záloze Jaromír Bláha
 
Re: Re: Re: spolubojovníci TOPka 1971
Jiří Sviták | email | 15.12.2014 17:10 | id 82367 | nahlásit
Dobrý den spolubojovníku.
Další setkání máme pravděpodobně v dubnu 2015.
Až budu vědět přesné datum, určitě se ozvu.
Z Plzně Vás zdraví a krásné Vánoční svátky přeje
mjr. v.v. Jirka Sviták
 
Spolubojovníci 1.tankového praporu
Jiří Černý | email | 26.6.2015 15:44 | id 91849 | nahlásit
Na popud bráchu jsem zavítal na tyto stránky a vidím zde i nějaká známá jména. Zdravím mjr Jiřího Svitáka, sloužil jsem 1977-1979 na 1.tank.rotě VP, válčili jsme spolu na 1. praporu. Četl jsem, že se konají nějaké srazy, kdy bude nejbližší nějaký sraz ?
 
Re: Re: spolubojovníci TOPka 1971
Pavol Leško | email | 5.11.2024 09:26 | id 180504 | nahlásit
Dobrý deň, na TOPke som slúžil v rokoch 1976-77 . Mal som na starosti tankový trenažér a ďalšie zariadenia. Rád na to spomínam a pozdravujem bývalých nadriadených a spolubojovníkov.
Pavol
 
Re: spolubojovníci TOPka 1971
Jaroslav Tomášek | email | 24.8.2015 11:13 | id 94036 | nahlásit
Ahoj Františku Nováku!
Náhodou jsem zavítal na tyto stránky a překvapilo mě ,co bývalých spolubojovníků sloužilo v VÚ 9672 na Borech. Já jsem vojákoval od dubna 1971 do září 1972 taky na TOPce pod kpt Drápalem,byl jsem optik a spolu se mnou byli v družstvu opraváři děl techniky např.Josef Beran,Jirka Kvídera a další.Náš odborný velitel byl mjr.Kapitán a většinz času jsme byli na proti u 3.praporu,kde jsme měli dílnu.
Určitě jsme se museli vidět a znát.Rád bych se dověděl i o těch velitelích.
S pozdravem
většinu voj.času des.Tomášek Jar.,Jaroměř
Mob.606161788
 
Re: spolubojovníci TOPka 1971
-jk- | email | 24.3.2019 17:31 | id 136775 | nahlásit
Sloužil jsem tam v r. 1965-1967 v tankové dílně - náčelník dílny rtm. Skácel. Náčelníkem autodílny byl nrtm. Fekete, specdílny rtm. Barvínek a děldílny pprap. Tůma. Náčelníkem skladu byl nrtm. Melichar. Náčelníkem TOPky byl zprvu mjr. Leimer, technika mu dělal npor. Drápal. Po odchodu mjr. Leimera kamsi do pryč převzal náčelníkování npor. Drápal a technikoval jsem mu já. Velitelem pluku byl zprvu pplk. Papoušek, později pplk. Rambousek. Pokud mi paměť slouží, tak mjr. Darda byl ZVT pluku, mjr. Mach velitelem 1. tpr a velitelem 2. tpr pplk Buzek. 3. tpr byl tehdy jen rámcový. Na npor. Drápala mám ty nejlepší vzpomínky.
 
Re: spolubojovníci TOPka 1971
Jaroslav Bartoš | email | 25.9.2020 21:59 | id 149531 | nahlásit
Přeji krásný den. Já jsem sloužil na TOPce od října 1969 do září 1971 v tankovém a automobilním skladu pod mjr. Klementem - vojáčku řezej vzduch. O důstojníků z TS nemám žádné informace. Pokud by měl někdo zájem ozvěte se.
Kontakt: 739225867 j.bartos3@centrum.cz
hledám bývalé kamarády
miroslav jirkal | email | 19.10.2014 00:59 | id 80224 | nahlásit
Od roku 1962-1963 jsem sloužil jako velitel 2 tank.čety
VÚ 9672. Chtěl bych aby se mě ozvali na mojí výzvu,hlavně můj kamarád a velitel tankové roty kpt. GASSELdORf.JInak tenkrát bylo na pluku rota o 3 tankových čet, což bylo na četu 3 tanky. Později to bylo po invazi armád V.smouvy v roce 19687 jinak více rot a tanků
Váš Olaf.
hledám bývalé kamarády
miroslav jirkal | email | 19.10.2014 00:58 | id 80223 | nahlásit
Od roku 1962-1963 jsem sloužil jako velitel 2 tank.čety
VÚ 9672. Chtěl bych aby se mě ozvali na mojí výzvu,hlavně můj kamarád a velitel tankové roty kpt. GASSELdORf.JInak tenkrát bylo na pluku rota o 3 tankových čet, což bylo na četu 3 tanky. Později to bylo po invazi armád V.smouvy v roce 19687 jinak více rot a tanků
Váš Olaf.
hledám bývalé kamarády
miroslav jirkal | email | 19.10.2014 00:57 | id 80222 | nahlásit
Od roku 1962-1963 jsem sloužil jako velitel 2 tank.čety
VÚ 9672. Chtěl bych aby se mě ozvali na mojí výzvu,hlavně můj kamarád a velitel tankové roty kpt. GASSELdORf.JInak tenkrát bylo na pluku rota o 3 tankových čet, což bylo na četu 3 tanky. Později to bylo po invazi armád V.smouvy v roce 19687 jinak více rot a tanků
Váš Olaf.
mj. Tomšíček
františek Novák | email | 14.9.2014 17:28 | id 79091 | nahlásit
Na jedné fotografii sedí na tanku npor.Tomšíček .
Je to prosím stejný pan Tomšíček ,který byl v hodnosti majora v roce 1970 a pracoval s majorem Beranem na štábu ?
Děkuji
Franta Novák / 1970 /VU 9672
mob.774 850 643
 
Re: mj. Tomšíček
Bříza | email | 14.9.2014 19:21 | id 79096 | nahlásit
Pane Nováku, je to opravdu pan Bohumil Tomšíček, ale zda sloužil na štábu jak píšete, nemohu potvrdit ani vyvrátit. Nicméně pravděpodobně to bude právě onen důstojník Bohumil Tomšíček, který dosloužil v Plzni vojnu až do důchodového věku.
Spomienky na Plzeň Bory 9672
štefan | email | 5.6.2014 22:27 | id 75592 | nahlásit
Pekné dobové foto T-34 a vojakov ich velitelov a bežný život na vojne.Aj ja som slúžil na tomto útvare 9672 ale až v rokoch 1982-83 na 2 prapore 4 roty 3 čata tank T54M č. TANKU 449 ako provozák pod vel praporu Frantou Klementom a vel, roty Janoštákom volali nás vtedy elektrické myši (náš prapor) partia sme boli dobrá na zlé sa zabudlo ostali len pekné spomienky ,ozvite sa kamaráti ZASPOMíNAME ...
 
Re: Spomienky na Plzeň Bory 9672
kovajda | 8.11.2015 00:57 | id 97075 | nahlásit
2ha ctz,mazaci a chrti,spominate?to bola zabava,ako nas z 20ky nahanal had a dynos co?vojto z veseli nad luznici,zdravim Ta,tak isto mojich kamaratov v zbrani,velitela 2hej ctz v r.82_83 I.Viskupica a v r.83_84 Frola,samozrejme nezabudam na p.mj.v.v.Klementa a hlavne na sudruha bielskeho,nech mu da panbozko zdravia.ved,ved.p.s.som kamionak,ked pojdem cez stribro,navstivim autoskolu.......
 
Re: Spomienky na Plzeň Bory 9672
Jiří Baťa | email | 13.1.2022 16:23 | id 161590 | nahlásit
No vzpomínky ,větší kokoty jako Klement a spol jsem v životě nepotkal.Komunisticka vyjebaná žumpa.Ty čuraky bych zbavil důchodu a zavřel je do nějakého lágru není co vzpomínat v dobrém !
 
Re: Re: Spomienky na Plzeň Bory 9672
Petr hendrich | email | 13.6.2024 00:52 | id 178830 | nahlásit
Asi jsme tam slouzili spolu pod Kuchtou
mjr. Bystricky
Jan Neupauer | email | 1.5.2014 16:13 | id 74154 | nahlásit
V utvare 9672 som sluzil ako absik v r.1973/74 ako velitel 3.caty
3.roty 1.praporu.Velitelom praporu bol prave tu na fotke zobrazeny major Bystricky.Volali sme ho major cihla, lebo ked sa rozculil lica mu stuhli a scervenali, ze vyzerai ako dve tehly.
Velitelom roty bol kpt. Petr Med, tiez figurka, keby ste nieco o nom vedeli, napiste.
 
Re: mjr. Bystricky
Bříza | email | 2.5.2014 10:31 | id 74168 | nahlásit
pan Bystřický dosloužil vojnu až do důchodového věku a dnes pracuje jako vrátný v jistém plzeňském supermarketu. Slyšel jsem, že měl také přezdívku "Icik", protože mezi řečí používal táhlé iiiii.
Dosloužil v hodnosti podplukovníka.
 
Re: Re: mjr. Bystricky
Jan Neupauer | email | 3.5.2014 14:26 | id 74203 | nahlásit
Aj na to " iii" si spominam. Bol som minuly rok v Plzni, to ze zmizi kasarne ma desne vystrasilo.
O kpt. Pedro Med nikto nic ?
 
Kapitán Med
Tibor Mihálik | email | 14.7.2014 13:14 | id 77061 | nahlásit
V r. 1982 až 1983 bol evidenčný dôstojník. Nebolo veľa dôvodov pociťovať k nemu nejaký mimoriadny rešpekt. Na pluku v tej dobe boli iba dvaja PÁNI dôstojníci - veliteľ tretieho práporu vtedy major Puhman, a veliteľ myslím ženijnej roty kapitán Lener, alebo Lenert. Sú to predsa už len nejaké roky. Keď hovoríš o tom iiii, tak mi napadlo, že som si dotyčného pána pamätal vždy len ako Icíka, alebo Ícu, ale nikdy som si nevedel spomenúť ako sa vlastne volal. Za mojich čias bol myslím správcom posádky a hercom v nočných morách všetkých veliteľov stráže na muničáku, čo bol za spojárskymi kasárňami. Rád tam chodil na kontroly, lebo sa tam dalo aj posrať s prepáčením, ale poriadok sa nedal navodiť.. :o)
 
Re: Re: Re: mjr. Bystricky
Cmuchal | 3.8.2014 19:42 | id 77771 | nahlásit
Ahoj ja uz ho pamatuji jako majora byl to politruk
 
Re: Re: Re: Re: mjr. Bystricky
abso Dávid | email | 7.6.2017 14:00 | id 117819 | nahlásit
Možná si mýliš kpt. Meda a maj. Medveďa, ktorý bol politrukom. Ja si to tak pamätám z rokov 1979 - 1980, kedy som bol veliteľ 2.čaty 3tr. - veliteľ por. Döry (volali nás aj maďarská rota) Na 1.prápore (fangli), bol veliteľ kpt. Vyčichlo, išiel potom do civilu, náčelník štábu npor. Sviták. A zažil som aj spartakiádu a Strahov. Vtedy som na to nadával, teraz si rád pozriem celý záznam zo Strahova.
 
Re: Re: Re: Re: Re: mjr. Bystricky
Tonda | email | 20.12.2017 23:43 | id 124161 | nahlásit
Já byl taky v letech 1979 až 1980. Myslím 4 rota. Na strahově jsem byl taky. Jinak si pamatuji na Karla Svitaka, Tichý Miloš, Jarda Hartman, Lavička atd. A tělocvikáři jsme říkali kotrmelec.Mám i fotky tak něco pohledám. Rád bych s někým pokecal.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: mjr. Bystricky
Miroslav Vojáček | email | 8.11.2016 19:27 | id 109979 | nahlásit
Sloužil jsem r.1969-1971.na 3.tankové rotě jako staršína (výkonný praporčík).Med tam nastoupil jako vel.roty po majorovi(už si nepamatuji jméno).U něj jsem dosloužil a on byl po odchodu nadporučík.Major Bystřický přišel jako vel praporu myslím koncem roku 1969.Také měl přezdívku cihla.O nadp.Medovi nemohu nic špatného říci.Všichni velitelé ho brali jako trošku neschopného.ale myslím,že nebyl špatný člověk.Asi se na vojnu nehodil.
 
Re: Re: Re: Re: mjr. Bystricky
Miroslav Vojáček | email | 9.11.2016 11:50 | id 110003 | nahlásit
Už jsem si vzpomněl.V roce 1969 jsem nastoupil na 3.tankovou rotu u kpt.Márošiho.Po něm přišel por.Med. Myslím,že byl o dva roky starší než já.
 
Re: Re: Re: Re: mjr. Bystricky
Stanislav Pastyřík | email | 17.9.2018 17:43 | id 131846 | nahlásit
Dobrý den.Zrovna to čtu se svým otcem Stanislavem Pastýříkem.Slouzil tam v letech 69-71.Mám Vás pane Vojáček pozdravit.Prý jste tam dělal staršinu.
 
Re: Re: Re: Re: Re: mjr. Bystricky
Vojáček Miroslav | email | 26.11.2020 17:56 | id 150832 | nahlásit
Pozdravujte vašeho otce.Vybavuji si jméno,ale po 50-ti letech si už nemohu vybavit obličej.Kdybych viděl fotku s té doby, to by byla jiná.Jinak jsem rád ,že si vzpomněl.Díky
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: mjr. Bystricky
Petr Kuchař | email | 17.8.2020 00:16 | id 148757 | nahlásit
Ahoj Mirku Vojáčku. Na 3. tankové rotě jsem byl taky 1969-1971 tank 694 . Několik jmen : Suja, Hejl, četař Mrštík, Geci, Křenek, Maťašovský, Ferry, Bešta, Cápal, Polívka- můj nabíječ - já Kuchař, Korčák, Popelka, Šauer-holubář a další. Náš Pedro ! Med. A hlavně bych chtěl pozdravit kluka co vařil v těch letech v polní kuchyni na cvičení venku FANTASTIKY DOBREJ GULÁŠ s vynikajícími knedlíky!
Moc se snažím tu výtečnou chuť dohnat Děkuju -byl Jsi KUCHAŘ !
Omlouvám se -na všechny jména jsem si honem nevzpomněl. AHOJ Petr Kuchař
 
Re: Re: Re: Re: Re: mjr. Bystricky
Petr Kuchař | email | 17.8.2020 00:22 | id 148758 | nahlásit
jeepet@seznam.cz 607 633 341
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: mjr. Bystricky
Vojáček Miroslav | email | 25.11.2020 16:36 | id 150819 | nahlásit
Ahoj Petře! Jsem rád,že jsi mi připomněl doby minulé.Hlavně obdivuji jakou máš paměť na jména.Co jméno to samostatná vzpomínka.Díky za to.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: mjr. Bystricky
Vojáček Miroslav | email | 26.11.2020 18:29 | id 150835 | nahlásit
Ještě jsem si vzpomněl na mého pomocníka Vajse nebo Vaise.Byl to takovej hromotluk a trošku bumbal,jinak dobrej chalan.Pak Čubáka,taky slovák a hodně dobrej.Mrštíka jsem ještě vídával po vojně.Dal se v Mostě k policii a udělal kariéru u kriminálky.S tím jsem také byl zadobře.Dělal také tankového technika a byl šikovnej.S tím si musel také hodně spolupracovat.Nemůžu zapomenout na Geciho.Tomu jsme namazali pinďuora vazelínou po první návštěvě jako dezinfekci.Napsal jsem si tvůj mail tak třeba se někdy ozvu.Čau
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: mjr. Bystricky
Jozef Kiklica | email | 29.10.2017 17:46 | id 121912 | nahlásit
zdravim , jak to myslis ze zmizli kasarne , sluzil som tam 72-73
 
Re: Re: mjr. Bystricky
pacan jan | 29.5.2014 21:43 | id 75272 | nahlásit
to bol somar
 
Re: Re: mjr. Bystricky
Petr Hledík | email | 19.12.2014 18:52 | id 82594 | nahlásit
1983-85-RTZ-pplk.Bystřický byl převelen ze štábu na naší rotu roku 84 s úkolem umravnit naší rotu a zvýšit morálku.to již to měl za pár.velkou zálibou pro něj bylo fotografonání.
 
Re: Re: mjr. Bystricky
Jozef Žuffa | email | 29.8.2016 18:29 | id 107924 | nahlásit
Presne tak majora Bystřického sme prezývali ICIK.
 
Re: mjr. Bystricky
FrantišekŠimík | email | 8.1.2015 00:35 | id 83737 | nahlásit
Já jsem v roce 1973 končil u Bystřického.
Kdo neuměl PŠM tak toho chtěl pořád zavřít :-)
Vím jen když byl rozzuřený tak mu skákaly pupínky na obličeji.Měl jsem vel.čety Klementa a prá nakonec dělal na tomto praporu velitele.je to pravda ? Dokonce byl dán na desku cti :-)
 
Re: Re: mjr. Bystricky
Jiří Sviták mjr.v.v. | email | 8.1.2015 12:43 | id 83754 | nahlásit
Ano, je to pravda. Franta Klement vystudoval vojenskou akademii a vrátil se k pluku tuším v roce 1978. Dělal velitele 2tr, NŠ a velitele 2tpr a skončil jako velitel motostřeleckého pluku ve Stříbře. Odtud odešel do zálohy. Nyní je v důchodu, dělá vedoucího autoškoly ve Stříbře, kde také bydlí.
S pozdravem Jiří Sviták
 
Re: Re: Re: mjr. Bystricky
Michal Forgáč | email | 6.2.2015 19:06 | id 85837 | nahlásit
Poznal som pána Klementa,z 2tpr,pár krát som ho viezol tatrou 148 na doupove,ale slúžil som na 1čtz,pod vedením por.Jirku Svitáka,bol to správny chlap,viem,že to potom dotiahol ešte daleko.
 
Re: Re: Re: Re: mjr. Bystricky
Jiří Sviták | email | 3.3.2015 16:08 | id 87135 | nahlásit
Zdravím Vás Michale. Ještě dnes si na Vaše jméno vzpomínám. Moc děkuji za poklonu. Daleko jsem to ale nedotáhl. V roce 1984 jsem odešel na Krajskou vojenskou správu, odkud jsem v roce 1996 odešel v hodnosti majora do zálohy. Dnes už je ze mne spokojený důchodce. Mějte se moc hezky.
 
Zdravím mjr Jiřího Svitáka
Jiří Černý | email | 26.6.2015 15:43 | id 91848 | nahlásit
Na popud bráchu jsem zavítal na tyto stránky a vidím zde i nějaká známá jména. Zdravím mjr Jiřího Svitáka, sloužil jsem 1977-1979 na 1.tank.rotě VP, válčili jsme spolu na 1. praporu. Četl jsem, že se konají nějaké srazy, kdy bude nejbližší nějaký sraz ?
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: mjr. Bystricky
Jozef Kiklica | email | 30.1.2017 19:42 | id 113063 | nahlásit
zdravim , aj ja som tam koncil na tom utvare v roku 1973 ,ale ako politruk na RTZ , velitel kpt. Drabek.
Nastupil som vsak ako velitel tankovej caty teraz uz neviem ku ktoremupraporu,ale majora Bystrickeho- cihlu som poznal. Bol som aj na cviceni stit 72.
 
Re: Re: mjr. Bystricky
Jozef Kiklica | email | 29.10.2017 17:50 | id 121913 | nahlásit
zdravim, Franto , ja som tiez koncil v roku 73 ale u kpt, Drabka na RTZ , ale nastupoval som ako vel. caty k Bystrickemu
vu9672
róbert tóth | email | 31.1.2014 20:47 | id 70147 | nahlásit
spolubojovnici z r.1979-1981 (TOP-ka)ohlaste sa
Robo tank.stabilizatorči a vel.dielne."priatelia v boji"
Jaro KRATKY,Ivan SEDLACEK,Oldo KOLACEK ...
 
Re: vu9672
Ladislav aleš | email | 21.6.2015 19:38 | id 91566 | nahlásit
a co Malafa ,Pavel Najman,Demeter (čoky) a jiní a jiní
VÚ 1732 PLZEŇ v rokocs 1988-1990
Miklós CSEH | email | 29.1.2014 20:22 | id 70045 | nahlásit
Prosim Vás ozvite!!! rád by som s Vami pokecal. Pamätám na niektoré Mená:
MRENIA,SELECKÝ, J.Řihák, Róbert Mihálek,UZSÁK,
Velitelom roty bol npr.Bošek, a velitelom praporu kpt VOREK.
 
Re: VÚ 1732 PLZEŇ v rokocs 1988-1990
Robert Kováč | email | 28.2.2014 23:34 | id 71604 | nahlásit
Ja som bol na druhej rote na tej istej chodbe volali má Maďar uzaka seleckeho poznám.
 
Re: Re: VÚ 1732 PLZEŇ v rokocs 1988-1990
kadlicek | 23.12.2014 20:51 | id 82891 | nahlásit
Velitel 2.roty pinocet nepoznas inych?
 
Re: VÚ 1732 PLZEŇ v rokoch 1988-1990
Imrich Lépes | email | 24.10.2015 23:46 | id 96402 | nahlásit
Nazdar kamarát!
Služil som na tom útvare aj ja (1990-91), na 6.rote. Velitel roty por.Svitok, velitel praporu mjr.Hrdlička. Velitel útvaru pplk.Kormoš, načelník štábu mjr.Nemčík. Zást.náč.štábu mjr. Juřena. Na Voreka a Bošeka si tiež pamätám (obaja boli dosť nepríjemný). Ozvi sa prosím, oživíme staré spomienky.
S pozdravom Imro Lépes, Tomášov.
 
Re: VÚ 1732 PLZEŇ v rokocs 1988-1990
Jara Řihák | email | 29.10.2015 21:36 | id 96675 | nahlásit
Nazdar Miki,
taky vzpomínám na ty roky a v dobrém. Bohužel se nepotkávám s nikým, ale kdyby někdo zavelel, že se sejdeme na Borech, tak já tam přijedu. Pálenky mám dostatek. Byl jsem se tam podívat s rodinou a už je to tam jiné. PS: Pokud se tam sejdeme, můžeme navštívit třeba Robertu, má tam kdesi obchod. Jenom tak, pozdravit.
Jara Řihák
ozvěte se
Miroslav Jirkal | email | 17.12.2013 01:03 | id 67772 | nahlásit
V letech 1961-1963 jsem nejprve rok byl u PŠ školního praporu VÚ 1020 naproti pluku na Borech. Potom jsem velel 2 tankové četě u pluku VU9672 na Borech. Velitel roty byl v té době kpt.Gasseldorf a dále u roty byli vel.čet por.Doležal a absolvent Huf.Odcházel jsem po prodloužení cca o 25 dnů vzhledem snad Kubě? až v září 1963 jako četař. Měli jsme T-54 řeky.Byly uložené, snad jednou za rok jsme s nima vyjeli při poplachu na Valchu a potom je zase šůrovali.Jinak jsme používali T-54,které byly jako na výcvik na Valše stabilně. Myslím, že tam byla i T-34.Nezapomenu ještě v PŠ na pěší pochody s plnou polní na střelnici m yslím Vysoká zaŠlovicema. Pokud to někdo z kluků čtete, a sloužili jste tam, ozvěte se.Dík Míra z Teplic.
 
Re: ozvěte se
Dan | email | 17.12.2013 10:16 | id 67776 | nahlásit
Ahoj Míro! Vzpomínáš velice dobře na střelnici na Vysoké, nyní je tam řízená skládka odpadu. Bydlel jsem v Dobřanech a na Vysokou jsme chodili na pochoďáky ze školy a lumpačit. O střelnici na Valše vůbec nevím, ale zkusím se zeptat kamaráda, ten ví všechno co se kde šustne. Dan
 
Re: Re: ozvěte se
Miroslav Jirkal | email | 17.12.2013 23:57 | id 67795 | nahlásit
Dane, na Valše nebyla střelnice, ale byl tam tankodrom.Teď podle map na emailu tam je voda z té přehrady za věznicí.Ale ta vesnice Valcha, myslím existuje. Jinak dík za odpověď.Já jsem již od roku 1963 v Plzni nebyl, ani jsem potom nikdy nebyl i na žádném cvičení.Ne že by vojenštíi páni na mě zapomněli, ale pracoval jsem u podniku, kde jsem byl z vojenské služby vyřazen.Míra
 
Re: Re: Re: ozvěte se
Dan | email | 18.12.2013 11:28 | id 67811 | nahlásit
Ahoj Míro! Bydlím u silnice 1/27 Plzeň - Klatovy a můj soused byl důstojníkem asi u útvaru, kde jsi byl. Nyní je na místě býv. pluku úřad práce a naproti velký kus pozemků zatím bez využití. Pod tímto prostorem je nákupní zona. Po cestě od kasáren na již zmíněnou Valchu je komplex Západočeské Univerzity a další nákupní a průmyslová zona. Jo'! stále je tam sice již opuštěná hospoda u Darebáka, ve které jsi nějaké to plzeňské ochutnal. Hodně se to v republice změnilo, bohužel ne vždy k lepšímu. Ale takový už je život, a je dobře, že už nemusí mladí lidé harašit se zbraněmi atd. Na tu dobu vzpomínáme již s určitou nostalgií, křivdy a dril již vychladly a v určitém směru by mladí lidé na chvíli měli okusit to co jsme si my zažili, jistě by si více vážili volnosti a vzájemné úcty ke kamarádství na které již jen vzpomínáme. Zkusím se zeptat souseda zda nemá nějaké fotky, z kasáren, které bych rád uveřejnil na zdejších stránkách. tak zase někdy ahoj. Dan
 
Re: Re: Re: Re: ozvěte se
Mirek | email | 18.12.2013 20:50 | id 67835 | nahlásit
Sice tu hospodu u darebáka neznám, ale když jsem byl u školního tank.praporu /PŠ/ který sousedil s Borskou zdí-byla tam t.zv.opičí dráha,tak jsme jako bažanti večer lezli po uhlí ze sklepa oknem přes ulici do hospody U mušketýra, nebo tak nějak se jmenovala pro pivo do okurkáče. Byla naproti vchodu do Borské věznice.Nebo později, když jsem byl u pluku, tak jsem občas chodil do Svazáčku poblíž kasáren, nebo do Gigantu v Doudlevcích tenkrát přes louku.Kamarádil jsem tam s dcerou hostinského. Dnes podle leteckých map na emailu jsou tam nejaké nové objekty, ale hospoda tam je. Já mám doma společné tablo naší roty, než jsme šli do civilu ovšem samozřejmě s nakreslenou bránou pivovaru v popředí. Podobnou jako ta rota, která je na tablu nahoře zobrazena./rok 1961-1963/Servus Míra.
 
Re: Re: Re: Re: ozvěte se
Mirek | email | 20.12.2013 23:06 | id 67941 | nahlásit
Jenom v rychlosti.Tam jak píšeš,že je úřad práce a že tam byl pluk, tak tě opravím, že tam byl v roce 1961-1963,kdy jsem tam sloužil školní tankový prapor-PŠ.Jak je tam budova Detaš.prac.MÚ Nýřany, tak tam jsem bydlel.Jinak je tam PČR Hasič.záchr.sbor, a tam kde je Úřad práce, tam jsme měli jídelnu,kuchyň a štáb. Pluk ,kde jsem byl jako vel.tank.čety druhým rokem vojny byl v Kaplířově ul.naproti školnímu tank.praporu ,tam kde nyní je volné prostranství a nákupní středisko. Já jsem si moje vzpomínky ověřil na mapy Plzeň Bory. Servus Míra Teplice
 
Re: Re: Re: Re: Re: ozvěte se
Josef Michna | email | 27.12.2013 21:18 | id 68440 | nahlásit
Od roku 1961-1962 jsem byl příslušníkem skolního
tankového praporu ŠDZ.Rovněž my jsme si chodili
pro pivo s pětilitrovkou ale do Svazáčku.Moc si z té doby nepamatuji snad jenom to,že jsme hrávali fot-
bal v těsném sousedství věznice a vězni se na nás
dívali zpoza mříží.Zážitkem byly zrychlené přesuny
na 5 km v borském parku nebo pochody na tankodrom
do Dobřan a tam cvičení pěšky jako s tankem.
Zde již nelze dále reagovat
PLBéčko
Josef | email | 8.12.2013 23:08 | id 67496 | nahlásit
Omlouvám se ale zažil už jsem jen velitele Táborského Sloužil jsem na palpostu na Polích Obědy dováželi na kolečku Měli jsme tam dvě 30 mm Pldvkáčka a jednu záložku bylo to okolo 1984 velitele jsme měli kapitána Mádla a Dvořáka. Bohužel si vzpomenu jen na jednoho spolubojovníka a to na Žabáka byl ze slovenska. Ale po nehodě mám dost špatnou paměť tak kdyby se někdo ozval? Děkuji Ovarek
 
Re: PLBéčko
Dan | email | 9.12.2013 11:57 | id 67507 | nahlásit
Ahojky Josefe! Jsem od Plzně a kolem Vašeho palpostu, který tam byl od války, jsem jezdil velice často. Byla tam pole státního statku a jezdil jsem tam se skříňovou V3S na opravy techniky. Nyní je tam Západočeská Universita a na tom palpostu je další stavba. Kdyby ses tam ocitnul nevěřil bys kde jsi. Ahoj Dan
 
Re: PLBéčko
Karel | email | 20.4.2014 17:12 | id 73727 | nahlásit
Ja jsem tam slouzil 1983 -1985 velitel baterie Kraus načelnik PVOS Dvorak velitel pluku Taborsky . Delal jsem naželeznicnim korioru ale po kasarnach ani po palpostu ani pamatky to byl rok 2006 .
 
Re: Re: PLBéčko
juraj | email | 12.11.2014 12:58 | id 81063 | nahlásit
Zažil so aj krausa, nazývaného cipísek, kapitána Mádla a podporučíka Krásneho
 
Re: Re: PLBéčko
jozef | email | 1.3.2015 20:30 | id 87058 | nahlásit
Chromík ?
 
Re: Re: Re: PLBéčko
Chromik Karel | email | 25.12.2016 08:11 | id 111808 | nahlásit
Jo uhodl jsi to prijmeni nevim o jakeho Josefa jde?
 
Re: Re: Re: Re: PLBéčko
jozef krasňanský | email | 17.3.2018 19:49 | id 127390 | nahlásit
Bol si tuším náš polročák, ja som ten čo prestrelil tu podlahu na palposte :))
 
Re: Re: Re: Re: Re: PLBéčko
ivo | email | 10.10.2019 18:20 | id 141129 | nahlásit
ahoj jozko, uz to je 35 let co jsme byli v Plzni na Borech.na pal poste tu podlahu jsi prostrelil primo prede mnou. Rad vzpominam na kluky,Karla Kuchtu, zdenu Chmelara , Petrucha. pamatuji se dobre, byl jsi z CASTEJ_?
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: PLBéčko
Robert Petruch | email | 6.1.2020 00:21 | id 143439 | nahlásit
Ahoj Jozef kde si sa stratil ?????
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: PLBéčko
Peter Sarka | email | 9.10.2022 12:12 | id 167663 | nahlásit
Ja som bol vas delmajster Sarkany karola kuchtu obcas stretavam super spomienky
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: PLBéčko
Jarda | email | 13.2.2016 12:48 | id 101399 | nahlásit
Ahoj,
sloužil jsem vedle tebe v paíráku. Průzkumná rota. Major Josef Táborský velitel pluku.
Svazáčet atd.
Měj se pěkně
Jarda
 
Re: Re: Re: PLBéčko
Jarda | email | 13.2.2016 12:49 | id 101400 | nahlásit
Myslím, že jste tam měli podporučíka a my mu říkali "Žalud" nebo se pletu ???
 
Re: Re: PLBéčko
Robert Petruch | email | 8.1.2020 00:26 | id 143513 | nahlásit
Ja som tam bol ako velitel dela 85/86
 
Re: Re: PLBéčko
Milan Bruna | email | 1.11.2020 16:16 | id 150284 | nahlásit
Ahoj já sloužil na plb 1982-84. Cipíse, Krásného, Táborského, Jandu atd.znám Na palpostě jsem dokonce jednou přespal jako civilista. Zdar kluci. Milan Bruna
 
Re: Re: PLBéčko
Pavel Drda | email | 13.3.2024 21:01 | id 177547 | nahlásit
Karel Chromík tuším z Francovky? Já byl na RTZ Pavel Drda z Val Mezu 83-85 u Petáka a pak Mráz
 
Re: Táborský
Stanislav Kubáň | email | 21.1.2016 12:54 | id 100495 | nahlásit
Nazdárek,
sloužil jsem na Borech 1984 - 86, Táborského si velice dobře pamatuji a mám za to že se mu říkalo Bufík. Já jsem byl u chemiků(chemický zbrojíř pluku) kde náčelníka dělal Kpt. Esentier (Eso) a velitele roty Npr. Falťan (Falco). Příště přidám nějaké fotky a zavzpomínám na další jména lampasáků tak i kluků kteří se mnou sloužili.
Staňa
 
Re: Re: Táborský
Jarda | email | 13.2.2016 12:53 | id 101401 | nahlásit
Ahoj, ano "Bufík" Tak to jsme chlape sloužili spolu na jednom baráku. Modrý papírák. Já tam byl na průzkumné rotě 84-86. Napor. Jurášek. U vás dělal výkoňáka teh Judista, mysli Antonín ???
Doufám, že se moc nepltu.
Mějte s pěkně. četař v záloze Jada
 
Re: Re: Táborský
Jirka Volf | email | 25.12.2016 18:46 | id 111836 | nahlásit
Ahoj Stando, sloužil jsem u spojovací roty od jara 84. Všechna jména, který uvádíš si pamatuju. Náš velitel byl por. Čiliak. I pár kluků od vás z roty si vybavuju, bohužel né jména(je to už spousta let). Asi před pěti lety jsem na motorce objel Čechy a Slovensko a hledal jsem podle starejch adres kamarády. Docela se zadařilo a byla to bezva shledání. Zkusím sem dát časem taky nějaký fotky. Hodně zdraví,
Jirka
 
Re: Re: Re: Táborský
PAVOL KNUTELSKY | email | 9.5.2020 04:23 | id 146594 | nahlásit
ahoj jirko palo spoj rota este si spominam na stretnutie u mna na slovensku ake mas spravy o nas
spolubojovnikoch petrovi mirovi janovi s pozdravom palo spisska bela
 
Re: Re: Táborský
Štefan Ondica | email | 29.8.2020 20:59 | id 148967 | nahlásit
Ahoj Stano. Dokedy si v roku bol na RCHO ? Ja som tam bol 4/1986 - 8/86 ... v tom čase robil chem.zbrojára nejaký Pavel,ak sa nemýlim,ale Tvoje priezvisko /příjmení mi niečo hovorí ... boli sme na baráku s prieskumníkmi a ženistami,my sme boli v strede
 
Re: PLBéčko
Robert Petruch | email | 8.1.2020 00:28 | id 143514 | nahlásit
Ahoj tu je Robo Petruch ak si spomínaš
Vážený pane Jiří Březino,
Oldřich ILLÍK | email | 16.2.2013 14:12 | id 56810 | nahlásit
byl jsem velmi překvapen, když jsem na internetu po zadání údaje VÚ9672 Plzeň objevil snímky Vašeho otce majora Josefa Březiny.
Jsem OLDŘICH ILLÍK z Opavy, který u tohoto pluku sloužil v letech 1958 - 1959 jako řidič T34. Jen pro představu, kdo Vám píše, jsem voják sedící u stolu v lodičce na Tablu z roku 1957 - 59. Sloužil jsem u 1. roty 1. praporu. Velitelem 1. roty byl Váš otec nadporučík Josef Březina brzy na to byl povýšen do hodnosti kapitána. Rotu převzal po nadporučíku Kotlovském (Ten nebyl to co pro nás byl Váš otec Josef Březina). Je mi 75 let a stále na kpt. Josefa Březinu vzpomínám se vší úctou. Byl to vynikající velitel, který rozuměl svým podřízeným. Vážený pane Jiří Březino, sdělíte-li mi svou adresu napíši Vám víc z toho co jsem u 1. roty 1. tankového praporu 11. tankového pluku zažil. Velice mě mrzí, že Váš otec zemřel tak mlád ve svých 43 letech. Muselo to být pro Vaši maminku i pro vás děti velice těžké.
 
Re: Pro pana Illíka
Jiří "Bříza" Březina | email | 16.2.2013 14:51 | id 56816 | nahlásit
Pane Oldřichu, neumíte si představit, jaké překvapení, nebo doslova šok jste mne připravil. Samozřejmě v tom nejlepším slova smyslu, protože už jsem absolutně neočekával, že by se mohl někdo ozvat. To co jste napsal je úžasné jak pro mě, tak zejména pro moji osmdesátiletou mámu a bráchu, taktéž bývalého vojáka. Je pro mě téměř povinností, abych Vás požádal o další informace a vzpomínky na tátu, protože v roce jeho smrti mě bylo jedenáct let. Jinak pluk. Kotlovský stále žije v městě Příbram, kde dosloužil až do penze.
Ještě jednou děkuji a těším se na vaše vzpomínání.
Moje mailová adresa - batulaa@seznam.cz
 
Re: Re: Pro pana Illíka
P.oslední S.ysel | email | 17.2.2013 05:07 | id 56862 | nahlásit
Promiňte, ale nedá mně to nezareagovat. Je to velmi dojemné, když někdo vzpomene bez zášti a ba naopak s úctou na svého bývalého velitele po tolika letech. Opět se potvrzuje, že ta vojna nebyla až tak nesmyslná, ale že nám něco pozitivního do dalšího života dala.
Oldřichu, mám stejně starého brášku jako jsi Ty (sloužil v Berouně) a dodnes udržuje přátelství s kamarády z vojny, stejně jako se o to snažím i já.
Jirko, Ty buď na svého tátu hrdý, i když od vás odešel tak mlád. Vzácných lidí nikdy nebude dostatek! Zdravím i Tvoji maminku, která sama nejlépe ví, co je to za řeholi, mít za muže vojáka z povolání.
Hodně zdraví a životního optimismu přeje bývalý péesák, mjr.v.v. Pavel M.
 
Re: Re: Re: Pro pana Pavla
Bříza | email | 17.2.2013 10:25 | id 56869 | nahlásit
Pane Pavle, nemohu nic jiného, než poděkovat jak za sebe, tak hlavně za svoji mámu, za ta krásná slova. Já jsme vždy slýchával vyprávění o otci je od bývalých vojáků z povolání, tím více si vážím slov pana Illíka jako záklaďáka, který na něj pohlížel z té druhé strany "biče".
Vám ještě jednou děkuji. Vy a vaše rodina přece jen víte o té řeholi, jak píšete, mnohem více. Jinak i já jsem bývalý peesák, i když jsem na hranici odsloužil jen ty dva povinné roky. S přáním krásných dalších let Vás zdraví Jirka "Bříza" Březina, 11.rPS Čerchov
Plzeň VU 9672 r. 1970
František Novák | email | 9.2.2013 19:21 | id 56470 | nahlásit
Zdravím
Sám jsem na tomto útvaru sloužil a měl na starosti učebny i když jsem byl zařazen na TOP. Dnes je na místě útvaru obchodní centrum a to platí i o bývalém letišti. Dokonce jsem si všiml že i oblíbená hostůdke nezi letištěn a tankovým plukem je mimo provoz.
Velitelem roty byl kpt.Drápal a mj.Ambrozy jako zástupce technika pluku.
Rád bych se ještě s někým setkal ale nevím ,nevím !!!! Na tankodromu v Dobřanech jsem byl jako doma .
Možná si ještě někdo vzpomene a třeba se přihlásí
Děkuji - Franta Novák - ubytován na TOP - technické opravně pluku , učebny , tankodrom ,kapela.
mob: 774 850 643
Nostalgie
Rosťa | 24.1.2013 13:25 | id 55535 | nahlásit
Moc hezké.Sám jsem sloužil u tankánů,PŠ Humenné a pak dokonce Plzeň-Bory VÚ9672, sice v jiné době 1988-90.Měli jsme T-54 a pak KLADIVA-T-55AM2.T-34 jsme měli na cvičišti jako šrot,ale v kasínu byly tzv.uloženky.A vojnu jsem doklepal v nedalekých Strašicích, kde už byli T-72.Hned jak jsem tyto fotky spatřil vzpoměl jsem si na vše zlé i dobré z vojny, ale to už je jiná kapitola...
 
Re: Nostalgie
Cmuchal | 17.12.2013 20:34 | id 67790 | nahlásit
Ahoj take jsem slouzil na tomto utvaru v roce 88 -90 je to opravdu nostalgicka vzpominka ale nadherna strelnici i vzp znam dobre take spoustu pribehu kdyz jeden vojin prejel civilstovi skodu tisic kdyz se se synem koukal kdyz jsme se vraceli z Dobran byly to krasne chvile ale to kazdy vi kdo tam byl vsechny pametniky zdravi voj.V.K. Toho casu ve vysluzbe
 
Re: Nostalgie
ivan | email | 3.2.2014 16:56 | id 70299 | nahlásit
na ktorej rote si sluzil ja som bol na druhej
 
Re: Re: Nostalgie
Stanislav Brzák | email | 20.11.2021 17:50 | id 159895 | nahlásit
Ahoj, slouzil jsem 88-90 2 ctz
 
RTZ 9672
Milan Syrovátka | email | 13.12.2023 22:20 | id 175620 | nahlásit
Byl jsem na Rtz jako řidič.
Pěkné
Tomáš | 31.8.2012 20:37 | id 49508 | nahlásit
a velmi zajímavé foto dobře že jsou tady
Co dodat ?
Jan | 31.8.2012 18:38 | id 49501 | nahlásit
Jsou to skutečně nádherné a zajímavé dobové fotografie, které mají samy o sobě velkou vypovídací hodnotu a je dobře, že byly zveřejněny. Já jsem si vždycky přál být na vojně tankistou, bohužel (nebo bohu dík), byla to PS. Nicméně všech tankistů jsem si vždycky velice vážil a smekám před nimi. Všechny snímky jsou zajímavé, avšak hlavně oceňuji ty fotografie tanků T 34/85, to je skutečná historie naší armády. Díky za to !!
Lemování nárameníků a ta zalomená "frčka" blíž k rameni, jsou bílé barvy a říká to, že se jedná o posluchače prvního ročníku vojenské akademie v hodnosti "svobodník" ( to je ta druhá rovná " frčka"). Ty svobodnické frčky mohly být žluté, nebo červené barvy (podle toho v jakém stádiu vojenské služby ten posluchač právě byl), v tomhle případě byly zřejmě červené. Nárameníky byly v barvy černé(černá barva označovala příslušnost k technickému druho vojska), výložky na klopách blůzy byly barvy červené. Za povšimnutí stojí, že p. Březina nemá na výložkách označení příslušnosti k druhu zbraně, a to ani na náramenících, což byla výjimka u posluchačů vojenských akademií technického směru, kde společně studovali tankisté, dělostřelci, ženisté a pod. Zřejmě proto, aby mezi nimi nebyla nějaká zbytečná rivalita, jako u bojových útvarů.
Zdravím .
 
Re: Co dodat ? Bříza pro p. Jana
Bříza | email | 31.8.2012 20:06 | id 49507 | nahlásit
Pane Jane, děkuji za vyčerpávající vysvětlení k nárameníkům. Barvy jste přesně určil, protože tato fotka existuje i v barvách. Já mám takový pocit, že kdyby táta žil v době mého rukování, tak jsem skončil pod pancířem i já.
ps.
aleš | email | 31.8.2012 17:05 | id 49497 | nahlásit
Opravdu moc pěkné a zajímavé fotky


Přidáváte nový komentář
plus okno minus
... lze napsat ještěznaků
Ochrana proti spamu. Napište číslo stodvacet:


   


  • hvězdičkou * jsou označena povinná pole
  • maximální délka textu komentáře je 2000 znaků
  • odřádkování textu komentáře (ENTER) zůstane zachováno
  • HTML tagy nebudou použity
  • WWW adresy budou automaticky převedeny na odkazy
  • reagovat lze pouze do 5 úrovně
  • vyhrazujeme si právo smazat nevhodné příspěvky

VÚ 9672 Plzeň - Bory 50.-70. léta

Okres: Plzeň-město

Dobové snímky z fotoarchivu pana Josefa Březiny z 50. až 70. let minulého století.

Tyto snímky nám zaslal Jirka "Bříza" Březina (rPS Čerchov 81-83) a přidal k nim tento komentář:
Dovoluji si Vám zaslat několik zajímavých snímků z vojenského života mého otce, tankána tělem i duší, majora Josefa Březiny. Většina dat jsou přibližná, pouze datum dekorování v Plzni a 1. máje v Tachově jsou přesná. Myslím, že to jsou zajímavé obrázky, nicméně si nedělám žádnou naději, že by se někdo mohl ozvat, či dokonce poznat. Přece jenom to je o generaci dál a tito vojáci už jsou dnes 70-80tníci.
Jirka, mladší syn prezentovaného tankisty (otec zemřel v roce 1973 ve věku 43 let).

A2012-08-31 13:40:37 U2016-12-05 17:44:06 TG483