Dobové foto

« Zpět | Jdi na seznam | Obnovit | Vaše komentáře (37)

(pro změnu obrázku můžete použít CTRL + šipky ↔ numerické klávesnice)
1 foto (P.Buday) z celkových 3

Foto 1
Polička- bojovka r. 1980
Foto 1 Foto 2 Foto 3

Autor: P.Buday | Pořízeno: 1980 | Foto: 3 fotky



Vaše komentáře...
Přidat nový komentář...
Kniha Volací znak Salakuška
Martin Káňa | email | 6.1.2023 21:33 | id 169731 | nahlásit
Chlapi, stále je v prodeji kniha o RTV - Volací znak Salakuška (popsány radiotechnické útvary v Čechách s jejich rotami).
Eshop: www.eshop.librix.eu/Volaci-znak-Salakuska-d384.htm
Absíci
Peter Buday | email | 11.9.2020 23:00 | id 149240 | nahlásit
Zdravím Vás
Absík Brandstetter, bol super chlap, bol s nami hádam v kuse na kopci. Vtedy sa učil hrať na gitaru. Za tých 6 mesiacov, čo som tam bol, si nespomínam na iných absolventov. V Ostrave tam hej..Zlatý chalani.. Dubský, Stejskal..
Radary v 1973 až 1975
Vladislav Pokorný | email | 29.6.2014 16:41 | id 76531 | nahlásit
Když jsem sloužil,tak jsme měli radary P35,který stál,když jste projeli bránou,po levé ruce,po pravé ruce stal na rampě výškoměr PRV 11.Venku na těch stanovištích většinou stála P12,ale občas zaskakovala jinde,nebo byla na střelbách v Rusku,tak místo ní přijela na Zilu P15.Já sloužil na poloautomatu VP 01M Vozduch jako mechanik.Grafikon byl pravidelný a jelo se většinou přes Vozduch,ale i přímo z P35.V té době velil rotě mj.Haupt úžasně spravedlivý a chytrý člověk.
P12 velil Jiří Sedláček mladý kluk po škole,ale perfektní. Vozduchu velel Petr Ditrich taky dobrý kluk.PRV 11 si nevzpominám,ale myslím si,že se na něm střídali absíci VŠ a na P35 se střídali vojáci z povolání.
 
Re: Radary v 1973 až 1975
marian | email | 23.12.2014 20:20 | id 82886 | nahlásit
petr dytrich bol neskor (1981) velitel roty, a bol to veeelky k**** hahaha
 
Re: Re: Radary v 1973 až 1975
Mirek Havlík 75-77 | email | 15.7.2015 18:47 | id 92573 | nahlásit
Petr Ditrych nastoupil za velitele roty v roce 1976 po odchodu mjr. Venose do duchodu
 
Re: Re: Re: Radary v 1973 až 1975
marian | 10.7.2016 13:39 | id 106448 | nahlásit
jo jo jo, urcite mas pravdu. ja som pisal o mojej dobe v Policke.
 
Re: Re: Re: Re: Radary v 1973 až 1975
Karel | email | 8.8.2017 22:10 | id 119894 | nahlásit
Dytrich byl velitelem roty už v 1979. Vzpomínky na něj nic moc. P-35 byla určitě na rampě vlevo a před ním PRV-11. V tomhle roce se grafikon moc netočil, jela hlavně Chropyně a Stará ves.
Tak co si vzpomínám.
 
Re: Re: Re: Re: Re: Radary v 1973 až 1975
Vladimír Novák | email | 25.5.2024 10:49 | id 178587 | nahlásit
Nebyl. V roce 1976 v 04 jsem šel do civilu a ještě byl Venos.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Radary v 1973 až 1975
Mirek Havlík | email | 28.9.2016 20:56 | id 108769 | nahlásit
Jinak Petr nastoupil jako nadpčík a byl fajn. Tady ja se tam flakal na ošetřovně a tak pro mne v pohodě. V celku pohodová služba. Politruk sice praštěnej, ale fronťák a tak s pochopením pro vojcly, pokud měl vodku v trezoru. Ve výzbroji PRV 11 P 35 a sem tam P 12 hrábě. Vovzduch fungoval na dvě kopnutí do zdrojové skříně a na vysílacím středisku se poslouchal Hlas Ameriky. Prostě parádní vojna Sice pro mne o 8 měsíců delší, ale dobrovolně. Chyběl jim Doc a tak jsem si "přispal" Jinak oproti jiným 7494 fakt dobrý.
 
Re: Re: Re: Radary v 1973 až 1975
Mirek Havlík | email | 28.9.2016 20:57 | id 108770 | nahlásit
Jinak Petr nastoupil jako nadpčík a byl fajn. Tady ja se tam flakal na ošetřovně a tak pro mne v pohodě. V celku pohodová služba. Politruk sice praštěnej, ale fronťák a tak s pochopením pro vojcly, pokud měl vodku v trezoru. Ve výzbroji PRV 11 P 35 a sem tam P 12 hrábě. Vovzduch fungoval na dvě kopnutí do zdrojové skříně a na vysílacím středisku se poslouchal Hlas Ameriky. Prostě parádní vojna Sice pro mne o 8 měsíců delší, ale dobrovolně. Chyběl jim Doc a tak jsem si "přispal" Jinak oproti jiným 7494 fakt dobrý.
 
Re: Re: Radary v 1973 až 1975
Oto Nohel | email | 8.12.2018 08:50 | id 133527 | nahlásit
Protoze Policka byla prepodrizena asi v roce 1977 z Opatovic pod Ostravu a zacaly akce Dostavba (vystavba novych rot a raketovych oddilu), Dytrich byl odvelen na tuto akci a vratil se pak 1981. Ja jsem prisel na rotu jako ZVT v roce 1979, to tam velel v zastoupeni por. Hornych (absik, ktery podepsal) az do prichodu Dytricha.
 
Re: Radary v 1973 až 1975
Vladimír Novák | email | 25.5.2024 10:47 | id 178586 | nahlásit
Haupt byl dobrej, jeho Lady to už bylo horší, po něm Venos a potom Dytrich. S ním jsem hrál v kapele. Dytrich udělal JuDr. a měl asi advokacii ve Svitavách
Radary v 1980 roku v Poličke
Autor | 20.8.2013 23:18 | id 63726 | nahlásit
P-14 (Hačava) bola v Chropyni. Tu v areály bol P-35 na severnej rampe (aj teraz tam je nejaký) Na ľavej strane cesty, v tom štvorci bol radar P-15. Tuším tam bol aj výškomer..
 
Re: Radary v 1980 roku v Poličke
marian | email | 23.12.2014 20:22 | id 82887 | nahlásit
hej, bol tam vyskomer, P15-hrasovik
Aké RL
radar_521 | email | 20.8.2013 23:09 | id 63725 | nahlásit
Aké rádiolokátory ste tam mali v 1980-tom? Na ľavej strane cesty to vyzerá ako stanovište P-14?
 
Re: Aké RL
Oto Nohel | email | 8.12.2018 06:28 | id 133526 | nahlásit
O radarech v Policce mam celkem prehled, protoze pri opravach jsem na nich stravil hodne casu a noci. 75-76 tam byly P-35 (moje masina, kterou jsem prebiral ob od ppor. Pagacika jako mlady rotmistr). Na PRV-11 slouzil ppor. Zbranek a z automatizace tam byl ppor. Kosek na Vozduchu-1P, prives 2B. Velitel roty mjr. Venos, politruk mjr. Navratil, ZVT delal ppor. Dytrich, autar. prap. Pevny a spojar. pprap. Dolezel. Nejvetsi akce asi bylo zimni cviceni na Svate Katerine za Borovou, kam jsme vyjeli s P-35 a PRV-11. To byl dobry zahul.
Pak jsem se vratil do Policky 79-84. V te dobe tam byl por. Hornych jako zastupujici velitel roty, protoze Dytrich byl na akci Dostavba. Venos sel mezitim do duchodu. Ja jsem byl jako ZVT 79-81 a byly tam P-35, PRV-11, PRV-16 a P-15. Grafikony byly tak 4 az 8 hodin, vetsinou v noci nebo nad ranem, kdy se moc nedelo nebo se vykryvala Chropyne. Vzpominek hodne, rad na Policku vzpominam. Pokud se na muj prispevek nekdo ozve, napisu vic. Nejaka jmena v pameti jeste jsou. Seshora uvedenych si pamatuji Mirka Havlika a Mariana.
 
Policka 1974-1976
Chudy | email | 14.12.2018 17:23 | id 133691 | nahlásit
Nazdar. Moje meno Chudy z Bratislavi .Ja som sluzil 74 - 76. Narukoval som do Opatovic odtial do Chrudimi na primac. Potom spät do Opatovic. Z Op. do Policky kde som bol do marca 75.Odtial ma prevelili do Martinevsi na stavbu kde som robil skladnika stavebneho materialu.Na rotu do Policky som sa vratil tesne pred civilom sept.76. Co si pamätam z Policky tak akurat Peta Manaska z BA. a potom nejaky Štefanko velky magor.A mam taky dojem ze v kuchyni bol nejaky romak tiez z BA. Keby Ti moje meno nieco hovorilo ozvi sa,bol bi som velmi rad.Tak nech sa Ti dari.Vsetko dobre.
 
Re: Policka 1974-1976
Mirek Havlík | email | 6.2.2024 12:12 | id 176892 | nahlásit
ten kuchař byl Karel Geiger (Gaigr?) z Děčína a nebyl cikán ale solidní bílý ožrala, Jinak dělal po vojně v Děčíně v hotelu Pošta. Protože já jsem se poflakoval na ošetřovně a v kuchyni zaskakoval podle toho jak Kája byl použitelný. Provianťák byl Ivan Ostatník (ZVS) a pak i postavička nejveselejší voj. Kolšovský z městysu Švinja (nějak tak) vychodňár co měl na starosti PZH a prasata.....
 
Re: Re: Aké RL
jaromír syrovátka | email | 2.1.2019 00:07 | id 134484 | nahlásit
Zdravím staré vojáky s dobrou pamětí já byl v Poličce několikrát a šli jsme tam odtud do civilu .Narukoval do Opatovic odjezd do Zvolena odjezd zpět do Opatovic potom do Nepolys z Nepolys do Poličky a z Poličky do Dašic kde byl neskutečný VEGET ŘEČENO JAZYKEM ROKU 1975.Potom jsem ještě následoval svůj oblíbený radar P 15 M všude kde bylo potřeba.A statečně jsme bránili vzušný prostor neviditelnou rukou svých paprsků.To je blábol co ale ta jména co tu běží v příspěvcích tak téměř všechny si pamatuji bohužel tváře to je horší a když je mi teď 63 pryč tak hodně kamarádů a důstojníků je už bohužel v nebi.Škoda já za sebe mohu s odtupem let říci že opravdu na několik jedinců,kteří byli opravdovými blby jsem se setkal s limi bez problémů.To jméno OTO NOHEL je mi velmi povědomé , nám na mašinu do Dašic jezdil mjr. Lahoda nebo Jahoda to fakt už nepamatuju.A když ji dal do kupy tak ji rtm.Vejrosta ve své opilecké pýše poladil ,majora mohlo klepnout a než ji zas uschopnil tak jsme i práškovače pod Kunětickou horou.Ana té Kateřině jsem měl to potěšení také být a byl to luxus,pro milovníky zimních sportů ale pro vojsko nic moc .Byli tam s náma ještě Brňáci ,ale hlava nebere jestli jen štáb nebo i mašiny Tak hodně zdraví bojovníci a vzpomínejte .zdraví J:Syrovátka Plzeň
 
Re: Re: Re: Aké RL
Oto Nohel | email | 20.3.2019 23:29 | id 136698 | nahlásit
Zdar borci, urcite jsme se potkali 75-76, ale priznam se, ze si na vas nepamatuju. Ja jsem mel prave P-35 jako nacelnik, ale tenkrat jsme netocili skoro vubec, tak jsem delal vsechno mozne hodne velitele vozu, kdyz se jezdilo de Opatovic - Vinco Capko s KRAZ-214 to byly jizdy !!! Potom kveten-srpen 76 jsem jel s P-35 do Adrspachu. Major Lahoda Premek, pozdeji jsem se s nim setkal ve Stare Boleslavi. Asi po 3 mesicich, co jsem nastoupil prijel do Policky (byla jako inzenyr na ITS) a zkousel me z P-35 a hned mi dal tridu 2. Petra Manaska si taky pamatuju, mel hodne cerne vlasy. na fotkach z roku 1980 nektere kluky poznavam, Budaye urcite, pak je tam Simoncic (operator P-35). Stefanko mi delal agregatnika na P35 na AD-50, bylo Vychodnar a pil vodku jen z decaku. Jo, Honza Fischer, chemik a do civilu sel jako desatnik. Zdenek Suchy byl myslim na Vozduchu (nacelnika delal ppor. Michal Kosek), nosil bryle a byl to podle me velice chytry kluk, akorat takovy otloukanek a vsichni z neho meli srandu. A taky koncil jako desatnik. Ale mozna si to pletu uz s pozdejsi dobou po roce 1979. Musim pohledat nejake fotky, snad neco najdu
 
Re: Re: Re: Re: Aké RL
Michal Kosek | email | 11.6.2019 19:20 | id 138588 | nahlásit
Zdravím všechny RTVáky z Poličky, zejména Otu Nohela. Sloužil jsem tam na Vozduchu od r.75 do změny podřízenosti roty v r.77. V tomto roce byl Vozduch přemístěn silničním převozem do Chrášťan. V soupravě jsem měl dva tahače KRAZ-214 a 2x AD-50. Tam ho ode mě převzal ppor. Segeč. Typy RL souhlasí. Strážisko a Svojšín. Jednu dobu "točil" před stanovištěm RL i Chvojenec. Tomu velel rtm. Josef Šubrt. I s RL byl převelen do Světlíku u Lipenské přehrady. Asi v r.76, aby byl využitý Vozduch, mjr. Přibyl a mjr. Lahoda připojovali Hrašovík na Vozduch, který na to nebyl uzpůspben. Povedlo se jim to. Myslím, že por. Dytrich byl v r.77 uvolněn pro práci na MNV Polička. Místo něho velel rotě ze školy došlý npor. Hanzlíček (to byl dáreček). Z VZS si pamatuji pouze mého mechanika svob. Otípku a strojníka voj. Horňáka. Z ostatních kuchaře voj. Gaigera a voj. Trocha.
 
Jaroslav Záda -Chvojenec - pdzim 1975-podzim 77
Jaroslav Záda | email | 16.8.2020 03:11 | id 148734 | nahlásit
Jmenuju se Jaroslav Záda, rok 1975-77 a v tu dobu, tuším v březnu-dubnu 1976? jsem byl operátorem Chvojence, kterému tenkrát velel rtm. Josef Šubrt, rovnej chlap, chtěl bych ho pozdravit a zavzpomínat na ty starý dobrý časy, Josefe po celej můj život budeš mít moji úctu.To byl ten Chvojenec, co tam točil před stanovištěm RL. My i s mašinou jsme byli do Poličky jen půjčený, dolů na rotu jsme ani nechodili.Pamatuju, jak jsme jednou barvili celej plot okolo stanoviště, no to byla událost. Pamatuju tam odsud ještě svob. Brandejského.Mjr. Venose jsem taky párkrát zahlédl,byly to dobrý časy.Jestli mě ještě někdo pozná, budu moc rád, když se ozve.Ať zavzpomínáme, přece jen už jsme důchodci a nebudeme tu napořád.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: Aké RL
Václav Rada | email | 17.3.2022 11:09 | id 163255 | nahlásit
Zdravím všechny i když s malým zpožděním. Já jsem byl na Vozduchu od.1.2.1974 do 28.9.1975 s asi tříměsíční přestávkou (září-listopar 1974 Žatec), kdy byla většina roty nasazena na odklízení trosek po výbuch v chemičky Litvínově. Velel V1P Ditrich, v té době ještě "stříbrný generál", později podporučík. Většinu velitelů o kterých se zde píše si pamatuji, jen bych doplnil jedno jméno. Major Kršiak, nebo tak nějak. Nic horšího (nechci psát přímo blbějšího) jsem jsem nejen v Poličce, ale za celou vojnu potkal. Michale, tebe bych měl pamatovat, ale nemohu si vzpomenout. Co ty? Připomeneš mi něco? VR
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Aké RL
Peter Buday | email | 29.1.2020 00:36 | id 144088 | nahlásit
Zdravím Vás
Ozaj mám veľa krásnych spomienok na vojnu v Poličke. Vtedy tuším prišiel z Ostravy aj por.Dener so mnou aj novým vozduchom. Vtedy tuším Polička nastúpila do do ostrého grafikonu (september 1979 -april 1980). V Starej Vsi prebiehala rekonštrukcia operačného strediska. Veľa grafikonov som odrapotal kámošom v "Polánke" do štvorcov..
Pridal som link na túto stránku aj na FB "slúžili sme spolu na ZVS"
https://www.facebook.com/gro…
 
Re: Re: Re: Re: Aké RL
Vladimír Novák | email | 25.5.2024 11:05 | id 178589 | nahlásit
Myslím si, že Zdeněk Suchý nebyl Zdeněk, ale Miloš. Byl velice chytrý, byl z Prahy a jestli to je on, tak ani Suchý nebylo jeho rodné jméno. Byl mechanik na Vozduchu a byl na PŠ ve Zvolenu
 
Re: Re: Re: Aké RL
Tonda Vetrovsky | email | 14.12.2019 21:09 | id 142576 | nahlásit
tak ja byl v Dašicich poslední rok 1977 a jak ctu ty jmena Lahodu pamatuju, nam tam delal velitele Cieszlar a teprve potom ho stridal ten posuk Vejrosta, měli jsme tam i Unžu a na tu nas nutil splhat nahoru
/ jmena Zajac, Zluky, Domorak, Kicina, /
bylo to tam dobry a hlavne klid
 
Re: Re: Aké RL
Karel Volný | email | 5.8.2019 19:46 | id 139863 | nahlásit
Sloužil jsem v Poličce v r 79, jako absík na VS a Vozduchu. Pokud si vzpomínám grafikon točily hlavně Chropyně a Stará Ves. Zdeněk Hornych byl prima, ale nesedělo mu to. Podepsal protože chtěl dělat něco jiného, ale myslím že s ním vyběhli. Dytrich nic moc, dělal drsňáka, ale kolektiv udělat neuměl. V zimě 79 (asi únor) jsme měli taky výjezd na 3 dny, ale bez mašin, sněhu hromady, zásobování žádný, to jsme spali ve spacáku navlečený i s kanadama. Na Doležela si vzpomínám, pak šel do důchodu, měl pěknou dceru (nebo vnučku ?). Pěkná figurka byl Mezei.
Celkově ale vzpomínky na Poličku dobrý. Jsou to už léta...
 
Re: Re: Re: Aké RL
Ota Nohel | email | 8.8.2019 17:16 | id 139928 | nahlásit
Podle jmena si na Tebe vzpominam, urcite jsme se potkali, ale zrejme jsi sel brzy do civilu, protoze kdyz jsem prisel v srpnu 79, tak Mezei uz tam nebyl. Jen jsem o nem slysel, takze jej nemuzu hodnotit. Zdenek Hornych byl fajn, solidni kluk, ale mas pravdu, ale nesedelo mu to. Asi po roku se pak dostal do vojenskeho vypocetniho strediska do Karlina a odtud sel do civilu po odslouzeni par let. Dodnes jsme v kontaktu.
Nejvetsi akce pred vanoci 79 byla aktivace PRV-11 po generalce. Spolecnymi silami jsme ji postavili (nikdo ji tam dobre neznal) a kdyz zacala fungovat, tak asi po hodine prace se ulomil drzak zarice, ktery se i s vlnovodem pekne zkroutil k zemi. Na tehdejsi dobu pruser jak mraky, dnes to je k zasmani.
 
Re: Re: Re: Re: Aké RL
Karel Volný | 25.9.2019 18:27 | id 140830 | nahlásit
Ahoj, také si na tebe vzpomínám-pamatuji si že tě "brala" technika, to bylo fajn. Já jsem šel v prosinci 79 do civilu. Zdeňka Hornycha pozdravuj, jestli si vůbec vzpomene. Měj se...
 
Re: Re: Re: Re: Re: Aké RL
Oto Nohel | email | 30.9.2019 15:23 | id 140942 | nahlásit
Ja si pamatuju vice "absiku", protoze jsem s nimi hodne komunikoval. Kdyz sli do civilu, tak jsem pak potom skoro dva mesice vzdycky chodil jako technik do sluzby ob 24 hodin, nez se zaskolili a mohli na kopec do sluzby taky. Pak uz to zase bylo trochu lepsi.
Tak jen par jmen, nektera urcite budes znat. Daubner (P-35), Sianta, Brandstetter, Sagat, Dolezal, Matousek, Senkyr
Pokud se Zdenkem Hornychem budu nekdy, urcite si na Policku vzpomenem a reknu mu. Jsem si jist, ze si vzpomene, protoze pro nej to musel byt dost zahul a takove veci se pamatuji nejvice.
Mej se
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: Aké RL
Zdeněk Hornych | email | 19.2.2022 17:47 | id 162706 | nahlásit
Ahoj, Karle. To víš, že si ještě i dnes mnoho pamatuji, i když už jsem i mnohé zapomněl... V Poličce jsem našel mnoho vojenských kamarádů, ale skoro nikoho už jsem v životě neviděl. S Otou Nohelem jsme byli ale docela blízcí přátelé, ještě dlouho v civilu jsme dokonce spolupracovali na nějakých zakázkách. Já jsem nastupoval do Poličky v roce 1977, v říjnu. Měl jsem v Praze domluvené místo ve výzkumném ústavu, náčelník mi řekl, že bude lepší, když tam budu jako voják - stejná práce jako OP, ale za vyšší peníze. Navíc jen uniforma + cca 4 služby do měsíce. Byl jsem jeden ze dvou absíků na divizi, kteří podepsali vojnu, ale ti debilové i tak dokázali mou žádost ztratit! Proto mě v září 1978 museli propustit do civilu - dopoledne jsem se loučil s ostatními absolventy (bylo nás 8) a odpoledne přišel rozkaz, že musím jít také. Neměl jsem práci, byt, nic. A manželka opustila práci v Severních Čechách... Naštěstí mi dali byt na černo, elektriku jsme natáhli z prádelny, nábytek z roty a manželka našla zaměstnání v Pomezí. Já byl asi 2 měsíce ve Svitavách v opravně, ale pak mě opět povolali. Jenže - Dytrycha poslali na Dostavbu, ze mě udělali velitele roty a to bylo peklo. Ještě větší peklo ale nastalo po roce, po návratu Dytrycha, který mi z pobytu v Poličce dělal očistec. Dal jsem si žádost, do výzkumáku už mě nevzali, protože byl předán do jiné podřízenosti... Nakonec jsem se dostal alespoň na výpočetní středisko do Karlína, a tam jsem sloužil až do roku 1990 (s bydlením v Brandýse/L) - byl jsem tu první propuštěný po revoluci (už rok mě drželi jako přesluhujícího). Poličku a její okolí jsme si celá rodina zamilovali (i Žďárské vrchy) a stále tam jezdíme k přátelům. Ale na službu tam moc rád nevzpomínám, kromě řady skvělých lidí to byla beznadějná "pakárna" a otročina (vojáci mi jednou počítali pracovní hodiny v měsíci, míval jsem jich kolem 450). Moc lituju, že zemřel Ota Nohel, dokonce jsem se mu ani nedostal na pohřeb...
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: Aké RL
JIří Stejskal | email | 30.5.2022 05:26 | id 164629 | nahlásit
Zdravím
Za velení por Hornycha byla vojna v Poličce alespoň
trochu snesitelná. Po návratu z akcí dostavba
jsem sloužil místo "absíků" trvale na bojovce
(Gyroskopu) jako DVS. Veliký dík za jeho přístup k podřízeným. Rád vzpomínám na tyto měsíce.
Jinak v době mého působení tam sloužil i npor.
Heško ,rovněž v pohodě.
ppor Mezei,rtm. Kapolka , prap. Doležal krátce, por.
Dytrich všichni před odvelením na akci dostavba,
Absíci Stejskal,Bumbálek,Volný.....
Do civilu nás propouštěl 27.9. 1979 por. Nohel
Stejskal Jiří
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Aké RL
Jan Sipovsky | email | 29.1.2020 06:08 | id 144089 | nahlásit
Miro havlik asi spolyziak zo VSOSER rocnik 72-76 a este som v kontakte s Lacom Janicinom sluzil na vizduchu.
 
Re: Re: Aké RL
Zajíček | 4.12.2020 00:44 | id 151084 | nahlásit
Špagát, 83-84. Mal som na starosti P-35 a od tej doby nezabudnem 6P3S (elektrónka) :-)
Okrem mňa ďalší špagáti Valúch, Opršal, Krátký, Špička, Knittl.
Trvalky - okrem Teba (krátko po našom príchode si šiel tuším do Ruska? a keď sme končili si sa vrátil) Škrobánek (velil tomu), Martinů, Galgóci, Viršinský, Doležal...
Dvojročáci - Csenger, Buci, Farkas, Drga, Švábik, Toušek...
V Poličke bola celkom sranda, hlavne, keď sme urobili poddôstojnícke skúšky...
 
Re: Re: Re: Aké RL
Oprava | 4.12.2020 00:47 | id 151085 | nahlásit
Samozrejme dôstojnícke skúšky, nie poddôstojnícke...
 
Re: Re: Aké RL
Vladimír Novák | email | 25.5.2024 10:59 | id 178588 | nahlásit
Já tam byl 74-76. Od 04/74 P3 ve Zvolenu, potom brigáda v Žatci. Byl jsem operátor VP01U. Za mně ppor.Pagáčik šel studovat nějakou vysokou školu a poštou si tam posílal činky. Samosebou pamatuju Dytricha, Pevnýho, Dvořáka, Doležela, ten byl z Jimramova, Navrátila. Havlíkovi jsem odepisoval, nepamatuji si na něho, ledaže by byl z Děčína a byl z ČSPLO.
 
Re: Aké RL
Vlastimil Štrumfa | email | 16.6.2024 18:40 | id 178883 | nahlásit
V prvé řadě dobrý večer.
V druhé řadě bych si dovolil poprosit o souřadnice, kde jste zmrzali na Svaté Kateřině při zimním cvičení. Že se nám ,,plácačky" tu a tam ztratily z dohledu si pamatuju, ale kde se schovávaly, to jsme nevěděli... P.S. Elektriku jste si dělali svou a nebo jste se napíchli ?
Dnes Polička točí pro NATO, původní ruskou techniku nevidno. Kasárna jsou převedený do civilu a tak se na kopci postavily nový i s autoparkem. Tolik v kostce z Poličky jeden zvědavec. Předem díky.


Přidáváte nový komentář
plus okno minus
... lze napsat ještěznaků
Ochrana proti spamu. Napište číslo stodvacet:


   


  • hvězdičkou * jsou označena povinná pole
  • maximální délka textu komentáře je 2000 znaků
  • odřádkování textu komentáře (ENTER) zůstane zachováno
  • HTML tagy nebudou použity
  • WWW adresy budou automaticky převedeny na odkazy
  • reagovat lze pouze do 5 úrovně
  • vyhrazujeme si právo smazat nevhodné příspěvky

Polička r. 1980

Okres: Svitavy

GPS: 49°43'41.235"N, 16°17'37.066"E

Najít na mapě

622. radiotechnická rota Polička (VÚ 5984/D) byla součástí 62. radiotechnického praporu Ostrava - Stará Ves nad Ondřejnicí (VÚ 5984).

Bojové stanoviště Polička je dodnes používáno Armádou ČR.
Související fotogalerie
A2013-08-20 19:35:02 TG356