Vaše komentáře...
Přidat nový komentář...
Odkaz na HB 500
Na stránkách "muzeum Tatra Dobříč" je pěkný článek o historii HB 500 i fotky z renovace.Je to v článku "renovovaná vozidla".Kdo zná HB toho to potěší.
.
Jak americký herec ve válečném filmu. Krásné fotky a zajímavé povídání.
horský autobus
Se zájmem čtu články o autobusu Karosa-Tatra HB-500.S tímto autobusem jsem jezdil v Libějovicích a to rok 1963-1964. Ty roky jsme patřily pod Volary. Do autoparku k nám jezdil kapitán Bednář. Jinak tam jezdil plukovník Ctibor -z toho měli všichni vítr.Byl jsem párkrát v dílně ve Volarech opravovat.Chci upozornit všechny které to zajímá,že autobus vlastní dopravní podnik v Brně.Před dvěma roky byl poprvé vystaven po generálce.Byl jsem se na něj podívat.Jsou dny historických vozidel kde je ho možno vidět. S pozdravem Franta
Re: horský autobus
Ahoj. V r.63 už byla volarská brigáda zrušena a byl z ní prapor.Měli tam ještě Karosu?V té dílně jsem občas něco udělal na tom soustruhu.Kpt.Bednář byl za nás "olejovým králem". Já kromě HB měl ještě T-111cisternu a tak se mnou jezdil do Strakonic pro PHM.Na HB jsme se šikovným klukem(Mikloši) udělali velkou opravu motoru.Vyměnili jsme co se dalo a pak docela makala.Ten autopark kam jsi jezdil jsme první rok(58)ještě v noci hlídali.Potom se oplotil a byl pokoj. Jsem rád,že jsi se ozval. Měj se.
Pro Jana
Karel |
11.1.2019 16:40 |
id 134791 |
nahlásit
Jasně, že nehodnotíme,ale vzpomínáme.Já i přes ty mouchy jsem ji měl rád a něco jsme spolu prožili. Díky.MSDN
Pro PS- Palo
Karel |
11.1.2019 16:27 |
id 134789 |
nahlásit
Je to přesně jak píšete.Možná o den drive.My jsme výjimečně sloužili jen 24 měsíců. Ostatní,před i po nás to měli na 27. Bylo to tím, že až k nám se rukovalo v říjnu a odcházelo koncem ledna.Kluci po nás ale rukovali začátkem srpna a odcházeli také v říjnu. No a my to vyrovnávali. Snad je to srozumitelné. Také zdravím.
Život na autorotě ve Volarech.
Karel |
11.1.2019 15:44 |
id 134785 |
nahlásit
V říjnu 1957 jsme byli z Kladna s dřevěnými kufry a s voj. doprovodem odvezeni do Volar aniž bychom věděli kam a k čemu rukujeme.Byli jsme s toho dost vykulení.Zařazen jsem byl k autorotě v přijímači. Velitelé družstev byli kluci rot a dost nás proháněli,že si budeme 2roky válet šunky v autech.Hodně času jsme ale strávili na jízdách v učebně a v dílnách. Po 4 měs.jsme získali ŘP. III.tř.s kuponem MV.Pak jsme byli rozděleni na roty,prapory a autorotu ve Volarech,kde jsem zůstal i já. Nastěhovali jsme se do dřevěného baráku autoroty.Spali jsme na palandách,každý mel malý stolek a dř.kufr.V kamnech se topilo uhlím. Dál zde byla šatna, sušárna, místnost na zbraně, koupelna a PVS.Žádný přepych, ale útulné.Mezi mazáky jsme docela zapadli.Když jsem po letech slyšel o nějaké šikaně,nikdy jsem to nepochopil.
Dostal jsem P-V3S a pušku. Hned koncem dubna jsem byl poslán poslán do Prahy na přehlídku.Vozil jsem tam proviant z Prahy do Vodochod,kde byl na letišti stanový tábor vojk MV.Když jsem se vracel (sám), zajel jsem si na 2dny domů do Kladna.Byla to pěkná drzost,ale nikdo o mně nevěděl. Nějaký čas jsem jezdil se ženistama.Opravovali dr.zátarasy a já poznal co V3S v terénu umí.Na autech jsme se dost nadělali.Lepit třeba duše na V3S nebo T-111 byla pěkná makačka.Měli jsme k tomu jen těžkou palici a dřevěné klíny.A že těch gum bylo.
Když byla větší akce u čáry byl vyhlášen HP.To jsme museli bleskově přistavit auta k budově "Technolenu" kde byla záložní rota a co nejrychleji s nima ujíždět nahoru. Po roce jsme dělali učiteláky a já při tom dostal ŘP II.tř.Na rotě jsem byl sám a tak jsem zdědil zájezďák ( viz.foto ).
Začal docela fajn rok.Zájezd střídal zájezd. Vozil jsem kluky z rot,praporů, s fodbalistama na Slovensku,s kapelou atd.Zajímavé bylo když jsem vozil po okolí divadlo" Na Zábradlí "kde učinkovala např.Z.Stivínová a L.Hermanová. Byly to zážitky.
Chodili jsme do " Chaty " kde se i tancovalo a chodily tam "místní krásky".
Zbyly nám krásné vzpomínky.
Re: Život na autorotě ve Volarech.
Karel |
13.1.2019 11:08 |
id 134832 |
nahlásit
dokončení :
Nemyslím si,že by se ozval někdo z přímých účastníků té doby.
60 let je dost dlouhý čas. Pokud to ale u někoho vzbudí nějaké vzpomínky, bude to příjemné.
Horský autobus
Karel |
11.1.2019 11:43 |
id 134773 |
nahlásit
Ta Karosa měla také své mouchy. 2× mě např. uletěl kompresor.Bylo to dost nedomyšlené.S jedním mechanikem jsme něco vymysleli a byl klid.Také prasklý olej.chladič atd.Co jsem se dočetl tak byly 5rychlostní,ale já měl 4.
Co se týká toho označení, tak to byla opravdu lidová tvořivost. Dávali jsme si to tam z "frajeřiny". Třeba k foťákovi nebo na dovolenku.Za PS jsme se nestyděli.Jinak dík za pochvalu fotek.
Re: Horský autobus
ps-palo |
11.1.2019 14:53 |
id 134782 |
nahlásit
pekný den a pohodu prajem,p.Karol mám na vás prosbu,neviem sa nikde dopátrat na den a mesia nástupu na vojnu r.57 a den a mesiac odchodu z vojenčiny r.59.udajne je to 31.10.57.-31.10.59.neviem či je to správne.za odpoved dakujem a prajem vám vela zdravia
Re: Horský autobus
Jara |
14.1.2019 22:33 |
id 134901 |
nahlásit
Ahoj Karle, mezi náma je asi 10 let rozdíl. Zadej si do počítače Milan Horka, Dobříč - muzeum T 111. Kdyz si t yto stránky projedeš, tak ve fotogalerii najdeš tvůj HBus. Muzeum má otevřené asi do konce února. Ale to zjistíš jistě na jeho internetových stránkách. Myslím, že když se s ním spojíš a ukážeš mu tvoje fotky s HBus bude mít určitě radost a Tebe to taky jistě potěší. Ahoj Jara. Děj vědět na stránkách PS Volary, jaks pochodil.
Re: Re: Horský autobus
Karel |
18.1.2019 15:53 |
id 134980 |
nahlásit
Tak jsem se s ním spojil a fotky mu poslal.Díky za tip.Určitě se tam zajedu podívat. Ahoj.
horský autobus
Jan |
10.1.2019 20:21 |
id 134764 |
nahlásit
Na několik snímcích je zde zachycený unikátní autobus, který byl zkonstruován v podniku TATRA a byl vyráběn v letech 1954-57 v n.p. Karosa pod označením Horský autobus Karosa T-500 HB (T=Tatra, HB=Horský Bus). Byl vybaven 8 válcovým, vzduchem chlazeným motorem Tatra a přesto, že při jeho konstrukci byla použita řada neobvyklých technických řešení, nebyl moc rozšířený a dneska je docela vzácný. Bylo vyrobeno pouze asi 500 ks.
Na snímku č. 24 má pan Hrubeš na vycházkovém stejnokroji zajímavou kombinaci isignií dvou druhů vojsk. PS na výložkách a na náramenících Automobilní služba ČSLA. Tato kombinace byla z hlediska platnosti tehdejšího výstrojní předpisu nepřípustná a zřejmě se jednalo o nějakou lidovou tvořivost.
Nicméně jedná se o velmi zdařilé fotografie s velkou vypovídací hodnotou jak o samotné PS, tak i o tehdejší době.
Re: horský autobus
Jan |
11.1.2019 13:06 |
id 134779 |
nahlásit
Já tady ten autobus nechtěl z technického hlediska nějak hodnotit , k tomu účelu jsou povolanější osoby. V každém případě ty dobové snímky, kdy je zachycen v reálném provozu, jsou výborné a dneska již velmi vzácné. Myslím, že každého fandu této techniky to jistě potěší. Jinak ta tvořivost vojáků při vylepšování vlastních stejnokrojů (zejména těch vycházkových), je zcela pochopitelná a řekl bych, že v celku normální. Já jsem sloužil u PS zhruba o 10 let později a bylo to podobné. Zdravím.