Dobové foto

« Zpět | Jdi na seznam | Obnovit | Vaše komentáře (7)

(pro změnu obrázku můžete použít CTRL + šipky ↔ numerické klávesnice)
2 foto (J.Hoza) z celkových 8

Foto 2
Detail na snímek.
Foto 1 Foto 2 Foto 3 Foto 4 Foto 5 Foto 6 Foto 7 Foto 8

Autor: J.Hoza | Pořízeno: 1967-69 | Foto: 8 fotek



Vaše komentáře...
Přidat nový komentář...
Kontrola osobného vlaku
ľubomír | email | 20.10.2015 17:48 | id 96265 | nahlásit
Vážený pán Peter !
na otázku koľko času spotrebovala kontrola nákladného vlaku za predpokladu , že bol figurant nájdený prvým psom,odpovedám takto.
záležalo to od počtu vagónov a hlavne koľko ich bolo zapečatených colnou plombou.Plombované vagóny sa neotvárali- len v tom prípade ak ho pes označil brechotom.Vtedy áno a to len v prítomnosti colníka a pasového kontrolóra. (tu boli rôzne zážitky-ak máte o ne záujem popíšem ich). Tak isto to záležalo aj od ročného obdobia. V zime dlhšie-nebezpečenstvo úrazu !! Ale v priemere to trvalo 60-75 minút ! popis rýchlíku popíšem neskôr....s pozdravom ps. Jazdil rýchlik Mníchov-Praha
pes neznámého jména
Jaroslav Strašil | email | 18.8.2015 21:02 | id 93871 | nahlásit
Zdravím všechny pohraničníky a nejenom z České Kubice.
Dovoluji si tvrdit, že Josef Hoza je na fotografii se sl. psem Emírem. Odcházel jsem do civilu z OPK 27.9. 1967. Na další fotografii je služební pes Jas, popřípadě Panic (z fota nepoznám barvu).
 
Re: pes neznámého jména
Karel HANZLÍK | email | 27.12.2015 17:50 | id 99442 | nahlásit
Na 100 % se jedná o psa EMÍRA, na posledním snímku je se psovodem PINDIAKEM, JAS byl s černým hřbetem a PANIC vlkošedák trochu vyšší. Byl jsem na Kubici od jara 70 do podzima 71, Jas dělal vlaky do Brodu, ostatní 2 k nám.
Kontrola
ľubomír | email | 19.7.2015 18:47 | id 92724 | nahlásit
V roku 1975 boli kontrolované nákladná vlaky v oboch smeroch a rýchlik Praha -Mníchov. Spôsob kontroly nákladného vlaku do SRN : po príchode nákladného vlaku sa pred podrobnou prehliadkou musel schovať spravidla do nezaplombovaného vagóna ,,figurant´´asi po pol hodine sa začala kontrola vlaku zo zadu až po prvý vagón. Hliadka sa skladala s pracovníka colnej a pasovej správy,psovoda so psom a po každej strane vlaku jeden vojak-pohraničník. Napred šiel psovod so psom ktorý kontroloval čuchom každý vagón ! Ak sa niekedy stalo že pes nenašiel figuranta tak sa musel vymeniť za ďalšieho a začať od znova! Kontrolovali sa plomby na vagónoch, kontrolovali sa spodky vagónov-nápravy a aj strechy vagónov. Po ukončení sa muselo čakať až vlak odíde zo stanice a naberie určitú rýchlosť (dával sa pozor,aby niekto nenaskočil na vlak) Bola to fuška hlavne v zime-šplhanie na strechy vagónov-námraza na vagónoch -klzko....lepkavý chladný kov-fujavica a mráz !!! Kontrolu rýchlika popíšem podrobnejšie neskôr!
 
Re: Kontrola
Petr | 11.10.2015 11:34 | id 95812 | nahlásit
díky, budu se těšit na Váš popis kontroly rychlíku.
Jak dlouho Vám tedy trvala standardní kontrola nákladního vlaku za předpokladu, že figurant byl prvým psem nalezen?
Otázka
Petr | 17.4.2015 19:45 | id 89277 | nahlásit
Pánové, prosím popište mi podrobně, jak probíhalo odbavování vlaků do SRN. Ve zmiňované době dle mých údajů osobní doprava nefungovala, nebo se pletu?
Díky
 
Re: Otázka
Zd. Šmída | email | 17.4.2015 19:59 | id 89279 | nahlásit
Než se někdo ozve, zkusím nahlédnout do minulosti tohoto železničního přechodového místa. Před místem, kde železnice opouštěla naše území, se rozkládala osada Kubička. Na webu zanikleobce se píše, že, cituji "po 2. světové válce u osady zastavovaly povinně všechny nákladní vlaky kvůli kontrolám, tehdy ještě taženými parními lokomotivami. Osobní doprava byla v tu dobu vyloučena. Kontroly byly prováděny Pohraníční stráží. A to při jízdách v obou směrech. Později kontroly PS prováděny na nádraží v České Kubici." Na místě přechodu jsem byl, tiché místo, tu a tam přikodrcá mezinárodní rychlík.


Přidáváte nový komentář
plus okno minus
... lze napsat ještěznaků
Ochrana proti spamu. Napište číslo stodvacet:


   


  • hvězdičkou * jsou označena povinná pole
  • maximální délka textu komentáře je 2000 znaků
  • odřádkování textu komentáře (ENTER) zůstane zachováno
  • HTML tagy nebudou použity
  • WWW adresy budou automaticky převedeny na odkazy
  • reagovat lze pouze do 5 úrovně
  • vyhrazujeme si právo smazat nevhodné příspěvky