Vaše komentáře...
Přidat nový komentář...
řidič autoroty
Vladislav Remeta |
email |
21.11.2019 14:42 |
id 142004 |
nahlásit
já jsem také sloužil 1958-1960 v Pobážovicích na autorotě.Kluci na fotkách jsou mí bažanti.Ale jinak dobrý.S HUŠKEM jsem mnél malý konflikt promin omlouvám se.Bohouš Cihlář mi byl za svědka kdyš jsem se v P OSTŘEKOVĚ ženil.To už je dávno je mi osmdesát a moje Anička už neni mezi námi K LUCI PŘEJI VÁM VŠEM HODNě zdraví Ahoj,
řidič autoroty v.r. 1960-1962
K obrázku chlapcu bych chtěl jenom vzpomenout na dva na které jsem si vzpomněl a sice na Boh. Cihláře a josefa Javorka. Byli jste moji mazáci a sloužili jste strašně dlouho.S tebou Bohuslave jsme se málem poprali když jsem dělal dozorčího a vy jste byli zašitý v sušárně na boty a nechtěli na rozcvičku .Javorek hrál dobře nohejbal a čutali jsme vždycky za rotou.Jezdil jsem s tudorem,bojákem.Pamatuji dobře por. Koska npor Macháčka i toho mizeru npor Bízka. ahoj kluci Petr
vzpominka
My,kteri jsme narukovali 16.8.1959 k PS vime co dnesni den znamena. Je to ukonceni nasi VS. Byla to nejdelsi VS . Nejdrive 24 mesicu ,potom 3 misice pridano a potom 15 .11.1961 propusteni do zalohy a hned pridrzeni na cviceni na dobu neurcitou Zustavali jsme jen ti nejlepsi, odesli zenaci, studenti, haviri a ti co to podepsali k VB a k bacharum.Ale take jsme se dockali. Zdravi Jiri Lorenc.
Re: vzpominka
Zdravím pane Lorenc,přeji pevné zdraví dobrou náladu a trochu štěstíčka v roce 2017 .Je dobře,že tolik lidí vzpomíná a nezapomíná na dobu,kdy hlídali jste dobře naše hranice se zbraní a doma v celé vlasti byl klid .Je na co vzpomínat a je také dobře,že se scházíte ať mladí poznají jak pevné pouto vzniklo u PS.Já také vzpomínáma jezdím na setkání na Rybník a i jinam.Přeji hezkého Silvestra a dobrou náladu po celý příští rok.
Pro Vaclava Janacka
Vaclave ja take v Pobezovicich od 16. 8 . 1959 az konec roku 1961. Ve vycviku ridicu v Pobezovicich a po vycviku jako ridic sanitky na 3 praporu v Koute naSumave. Par jmen.Velitel vyccviku kpt. Kuba,por. Vilem Kosek.Velitele dr.Gala ,Domoradsky Kucman, Mastalir.Ja v2 cete 3 dr.Zdravim Te a preji hezke svatky.
Re: Pro Vaclava Janacka
Václav Janáček ml. |
email |
3.1.2015 19:05 |
id 83515 |
nahlásit
Dobrý den pane Lorenc.
Až pojedu za tátou do Oseka nad Bečvou koncem měsíce ledna, tak mu budu tlumočit Vaše pozdravení.
Re: Pro Vaclava Janacka
Ja jsem sloužil v poběžovicich r.1956-60 a jezdil jsem s kap. soukupem načelnikem tylu se škodou 1200 a to za všech velitelů ktere uvadiš.Naš ročnik 1956 se schazime každy rok v Kutné Hoře. Ahoj Jansta. Loni jsem navštivil v domažlicich velitele Macháčka,Pleskače,Koska
Re: Re: Pro Vaclava Janacka
Václav Janáček ml. |
email |
15.3.2015 11:34 |
id 87702 |
nahlásit
Dobrý den pane Jansto.
Otec si přečetl Vaši zprávu, která jej velice potěšila a hned si vzpomněl na couvámí do garáže. Dne 24.1.2015 se otec sešel u něj doma s panem Lorencem (po více jak 54 letech) a jak jsem se dozvěděl, chtějí jet za dalším kamarádem, panem Korhoněm do Břuchotína. Zda-li pánové pojedou na Chodské slavnosti do Domažlic nevím, ale otci jsem navrhl, že jej tam odvezu, takže uvidíme. Na pana Kosku a Pleskače (dělal PHM) si rád zavzpomínal. Dle něj měl pan Macháček (za mne pplk.) v loňském roce zemřít, ale jestli je to pravda, to neví. Otec vozil mjr. Zahradníka, se kterým se navštěvoval, než zemřel. Mám Vám poskytnout jeho tel. číslo, kdyby jste mu chtěl zavolat (číslo pošlu na e-mail). S pozdravem Václav Janáček ml.
Re: Re: Re: Pro Vaclava Janacka
Pana pplk Miroslava Macháčka jsem navštívil v Poběžovicích v září 2017 a zavzpomínal jsem s nim na rok 1954 kdy byl jako por velitelem mojí roty v PŠ v Hostouni.Co se týká tatry 600 B 24061 také jsem se v ní svezl a mám fotku jak v ni sedím,v té době byl řidičem můj kamarád František Šandera.
pro Janacka
Možná že si vzpomeneš na mne jezdil jsem s načelníkem týlu se škodou 1201 červená z povolaní
Re: pro Janacka
Ahoj, prosím Tě, nechci být hnidopich ale ( za mne 1969) se Macháček jmenoval Miroslav, vím chybka se může vloudit v každém století, měj se K.Hanzlík
Unikáty na snímcích č. 4,5 a 6
Jan |
28.11.2014 20:50 |
id 81715 |
nahlásit
Na snímcích č. 4 a 5 je osobní automobil Tatra 600, který se vyráběl v n.p. Tatra Kopřivnice v letech 1948 - 1952. Jednalo se na svou dobu o špičkové a luxusní vozidlo (vnitřek byl extrémně odhlučněný) s unikátním čtyřválcovým, vzduchem chlazeným motorem typu "boxer" o obsahu necelých 2000 ccm. Autíčko se vyrábělo pouze v malých seríích, nicméně na světovém trhu zaznamenalo obrovských obchodní úspěch. V podstatě celá produkce šla na export do Rakouska (největší počet), Švédska, Švýcarska, Belgie a do zámoří, nejvíce do Kanady. Pro naše běžné občany bylo vozidlo nedostupné, bylo dodáváno jen pro služební účely a pro potřeby bezpečnosti.
Na snímku č. 6 je VOLHA GAZ M-21,2.série, což byl na svou dobu také slušný a pohodlný vůz s motorem 2445 ccm a výkonem 55 kW. Tato série se vyráběla v letech 1958-1962. Zajímavostí může být, že 3. série tohoto vozidla (výroba v letech 1962-1970) se mimo SSSR, vyráběla licenčně též v Nizozemsku v Antverpách