Dobové foto

« Zpět | Jdi na seznam | Obnovit | Vaše komentáře (20)

(pro změnu obrázku můžete použít CTRL + šipky ↔ numerické klávesnice)
41 foto (M.Čurlík) z celkových 45

Foto 41
Vodiči Ivan Foriš a Milan Čurlík.
Foto 1 Foto 2 Foto 3 Foto 4 Foto 5 Foto 6 Foto 7 Foto 8 Foto 9 Foto 10 Foto 11 Foto 12 Foto 13 Foto 14 Foto 15 Foto 16 Foto 17 Foto 18 Foto 19 Foto 20 Foto 21 Foto 22 Foto 23 Foto 24 Foto 25 Foto 26 Foto 27 Foto 28 Foto 29 Foto 30 Foto 31 Foto 32 Foto 33 Foto 34 Foto 35 Foto 36 Foto 37 Foto 38 Foto 39

Autor: P.Šuran | Pořízeno: 1984-86 | Foto: 39 fotek

Foto 40 Foto 41 Foto 42 Foto 43 Foto 44 Foto 45

Autor: M.Čurlík | Pořízeno: 1984-86 | Foto: 6 fotek



Vaše komentáře...
Přidat nový komentář...
Malecky 1985-87
Miro | email | 24.2.2018 19:06 | id 126687 | nahlásit
Na niektorých si pamätám. Pikna, Hruška,Šuran-boli moji mazáci.Je pravda že niektorí boli tlačenky,paštekári, Spomínam si aj na to ako sme zachránili topiacu krčmárku s jazera, bol som tam ja Pikna-velitel vozu, Hruška-vodič a ešte jeden mladý.
 
Re: Malecky 1985-87
peťo š. | email | 26.2.2018 13:00 | id 126768 | nahlásit
Ahooooj,zobe!!!Ak máš záujem,písni mi na mail!!! :-)
rocnik 2-88
peter Sokolsky | email | 16.10.2015 22:02 | id 96063 | nahlásit
Do Malcaik som nastupl v Oktobry 88 do vycviku ku kucharskej cate. Zaciatky boli tazke ako vsade inde, ale boli sme dobra partia vo vycviku. potom na prevelili na chovnu stanicu medzi 1 2 rotou cize dedina Zavod.Vojna bola tam tazka, ostre poplachy skoro na dennomporiadku.Vzpomienky ostaly super .Ps neexistuje ale kdo vie co nova doba prinesie,urcite by smenemali problem z emigrantmi z celeho sveta,alebo buducimi teroristami,m kdo vie len cas ukase. Som rad ze som nasiel tuto stranku. kdo bol vkucharskej cate nech sa ozve, a tak isto ja z Chovnicky.
Vojak v zalohe
tlačenky?
adik | email | 17.7.2013 12:31 | id 62777 | nahlásit
Zdravím peesákov, myslím, že nie je tlačenka ako tlačenka, slúžil som v 81-83 v Kapitulskom dvore, bolo tu zopár tlačeniek, ale mjr.Unger ich moc nemal rád, dobre vedel, ktorí to sú, občas im šliapol na krk a snažil sa ich dostať na iné roty, ale pokiaľ sa správali normálne a nedávali mu najavo,že kto sú, tak sa aj on k nim správal normálne.Väčšinou to boli chalani z BA a okolia. Dokonca do Malaciek narukoval chalan z BA-tlačenka, a po výcviku až do konca vojny zakotvil v Komárne :-) Inak aj syn mjr.Juhásza z Malaciek slúžil u PS v tých rokoch a odkrútil si vojnu na čiare, inak super chalan.
 
Re: Pozdrav "chlapcom, kamarátom"
Roman Nikodem | email | 25.7.2013 10:26 | id 62961 | nahlásit
Vždy ma poteší, keď sa s niekým stretnem a ten mi oznámi, že slúžil u PS ako ja. Slúžil som 1979-1981 v Mongolsku (Medveďov), bol som veliteľ hraničného člnu Volvo Penta č, 171. Starší kormidelník mojej posádky bol Jaro Macura a mladší kormidelník bol najskôr Šťěpán Komper a neskôr Miro Chromek. Služba bola na Dunaji tvrdá najmä v zime, ale to bola určite všade, no od jari do jesene to bolo dobré. Žrali nás tam furťáci a aj komáre (suňogy). Pekne službu opísal môj spolubojovník Milan Kučera na stránke Dunajská pohraničná stráž. Prajem Vám všetkým PEESÁKOM veľa zdravia a ak by si na des. Nikodéma Romana niekto spomenul, ozvite sa, poteší.
 
K tej Vašej debate o Tlačenkách
Roman Nikodem | email | 25.7.2013 10:48 | id 62963 | nahlásit
My sme dostali povolávák, prišli sme do Malaciek, naložili nás na Tatru v ten deň a odlifrovali nás do Komárna, pričom si myslím, že sme ani nevedeli kam nás vezú. Neviem o nikom, kto by mohol z mojich spolubojovníkov byť remorkér (tlačenka). Jednoducho sme odslúžili a zažili veľa tvrdého, ale aj pekného. Nemyslím že je na mieste, aby sa peesáci takto osočovali a po tých rokoch zisťovali kto bol tlačenka. Či to mal pátrač, mechanik, kuchár či niekto iný na prapore ľahšie, alebo ťažšie, to neviem posúdiť, lebo som na tej funkcii nikdy neslúžil. My v Medveďove (v Mongolsku), kde sa pohraničiari prevelovali "za odmenu" sme si poctivo službu odslúžili a s opušťákmi, či nejakými výhodami sa to tam nepreháňalo. Ak aj bol niekto medzi nami tlačenka ( s istotou to tvrdiť nemôžem), tak si ako v rámci údržby člna Volvo Penta, náročné služby na Dunaji za každého stavu vody, v hmle, či v zime musel v rámci troj člennej posádky splniť svoju robotu tip-top. Na vode sme neboli mazák a holub, ale trojica z ktorej ak niekto niečo nezvládol, tak to mohlo mať za istých okolností fatálne následky pre všetkých. Na záver konštatujem, že ak aj bol medzi nami nejaká tlačenka, tak si to svoje musel "odjebat" ako netlačenka. No rád na tie časy spomínam. S úctou des. Roman Nikodém
 
Re: K tej Vašej debate o Tlačenkách
O.Vítek | email | 25.7.2013 12:38 | id 62965 | nahlásit
Pěkně napsaný Roman! Palec nahoru!
Olda
 
Tlačenka.
Kučera Milan | email | 23.1.2015 17:19 | id 84609 | nahlásit
Najprv ahoj Roman. Sredečne Ťa zdravím. Dobre si Ťa pametám. U nás na dedine žije Kulifaj bol s nami vo vícviku. A v práci sú od DPS Švarc / preberal moj čln/ Adamík, Zahorský, Ovečka, Meri a ďalší i keď je pravda že, boli rôzne po oddieloch a rôznych nástupných termínov. A k tej tlačenke. Asi rok pred nástupom na vojnu bol u nás doma mamin brat /alkoholik/ ktorí mal po krčmách mnoho dobrých známich. Mal otázku. Chlapec kam chceš ísť na vojnu ? Býval som pri Dunaji a denne som pozeral na člny PS. Na Dunaj k DPS vravím. I stalo sa. Ešte po príchode do Malaciek som nemal tušenie že ano. Kučera M
tlačenky
peesák | 16.4.2013 13:18 | id 59846 | nahlásit
V rokoch 88-91 som zažil VČP v Malackách a naozaj tam boli aj tlačenky ale aj vojaci neschopný pre službu na čiare. Boli tam aj vojaci ktorí boli z hranice stiahnutý za nejaký priestupok . Ale pravdu povediac dostali sa z roty na nič nerobiaci prápor,kde mohli na čierno chodiť na vychádzky,piť alk. zabávať sa v teple pokiaľ ostatný na rotách v zime vonku mrzli a v lete ich žrali komáre.
 
Re: tlačenky
peťo š. | 30.6.2013 03:40 | id 62337 | nahlásit
V roku 1989-1991 si toho fakt moc mohol zažiť na hranici!pokiaľ viem,tak v decembri 1989 bol vydaný rozkaz k likvidácii SIS,ŽTZ,a vôbec všetkého!Tak len naďalej mudruj,ty môj malý Morbacherko!:-)
 
Re: Re: tlačenky
Pavel M. | 30.6.2013 14:07 | id 62350 | nahlásit
Ahoj kluci,k vašemu problému pár vět.V roce 1976 narukovali do Malacek vojáci přímo z města nebo z blízkého okolí. Jména nebudu záměrně uvádět. Jeden si měl údajně brát dceru velitele praporu, další neměl u PS co dělat, protože by netrefil slona ani z 10-ti metrů, ten další byl redaktorem Rádia Hvězda a jezdil domů i v neděli, i když to bylo v příjimači.Pár jich bylo převeleno na prapor ještě před ukončením výcviku, ti si z nás pak dělali srandu. Tolik mé zkušenosti z tzv.tlačenkama.Doufám, že jsem se tímto nikoho nedotkl. Zdraví Pavel M.
 
Re: Re: Re: tlačenky
peesák | 30.6.2013 14:39 | id 62352 | nahlásit
Nazdar spolubojovníci PS.
Na stránke pravidelne čítam príspevky, ktoré hodnotím kladne. Som rád,že som základnú vojenskú službu odslúžil u PS. Ale články tlačenky sú na zaplakanie. Každý kto slúžil u PS bol niekoho tlačenka. Počas mojej služby 1971 - 1973 nikto neriešil ani nezaujímalo či je tlačenka. Boli sme jedna partia a spoliehali sme sa jeden na druhého držali spolu hlavne v službe.
Budem rád ak sa na tejto stránke budú spomínať len príjemné zážitky.
Nenechajte sa nikým a neprajníkmi vyprovokovať.
 
Re: Re: Re: Re: tlačenky
Pavel M. | 30.6.2013 16:55 | id 62357 | nahlásit
Zdravím peesáka.Já jsem svým článkem nikoho vyprovokovat nechtěl, už tehdy mě to bylo jedno a dnes už úplně, protože to bylo ve výcviku. Ale ty dva tvoje články z dubna a dnes jsou tak rozdílné, že mám pocit jako by to psali i rozdílní peesáci. Zdraví Pavel M.
 
Re: Re: Re: Re: Re: tlačenky
peesák | 4.7.2013 06:49 | id 62442 | nahlásit
Ano maš pravdu su to rozdielny peesáci.Ja som ten
čo písal 16.4.2013. A pre P.Šurana za tým že v rokoch 88-91 boli na prápore tlačenky si stojím a bolo to naozaj nefér oproti tým čo makali na hranici.
Týmto nechcem nikoho vyprovokovať chcel som len poukázať na ten rozdiel, že nie je peesák ako peesák.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: tlačenky
Folfran | email | 30.6.2013 17:04 | id 62358 | nahlásit
Já sloužil 71-73, že bych byl tlačenka, protože jsem byl u PS, tak to je hovadina. Když jsem dostal povolávák, tak jsem ani nevěděl co PS 5947 znamená.
 
Re: Re: Re: Re: Re: tlačenky
peťo š. | 3.7.2013 23:08 | id 62434 | nahlásit
Páni,ja stále nechápem prečo tieto stránky navštevujú ľudia,v ktorých je skepsa,zlo,nevraživosť,zlé spomienky na vojnu,Pohraničnú stráž....!A pritom sa neštítia nazvať sa (samozrejme v anonymite ) ,,péesákmi".Mne keď sa niečo nepáči,nesúhlasím s tým,nemám to rád,tak o to jednoducho nezakopnem.Myslím si,že takíto péesáci-provokatéri boli určite v péesáckom kolektíve veľmi ,,obľúbení"!Takže ja sa od tejto debaty týmto dištancujem,nech si takíto ľudia myslia čo chcú.Ja si budem myslieť tiež svoje.Ja osobne nemám problém sa s takýmito ľudmi stretnúť osobne niekde na nejakom zraze,alebo len tak súkromne pri pive a komunikovať.Ale zo skúsenosti viem,že títo ľudia z anonymity jednoducho nevylezú.Vedia mudrovať iba schovaní v rúšku anonymity.Toľko môj názor!Pre péesáka :A čo si ty vôbec spravil pre tieto stránky,keď sa ich snažíš dehonestovať?Neodpovedaj mi,už na Teba nebudem reagovať.Iba sa nad tým zamysli,ak to dokážeš!Prajem Ti veľa zdravia!S vlčákem na klopě...!Peťo
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: tlačenky
peesák pre Šurana | 4.7.2013 07:12 | id 62443 | nahlásit
Už viem prečo sa ti to nepáči, lebo aj ty si moc na tej hranici nezažil a viac si prežil na prápore. A pátrač na rote alebo prápore bola tiež jedna z vymoženosti.
tlačenky,huspeniny a paprikové laloky
juro kríž | 11.4.2013 12:52 | id 59674 | nahlásit
Fero,asi tak ako súvisí Tvoj nadpis príspevku a môj nadpis príspevku má ďaleko VČP k MSR!Hodne zdravia odborník!!!Peťo,zasa jeden čo si pletie revolúciu s menštruáciou,že?Ja takýchto volám MVA (mudrujúci v anonymite).Čo narobíš?Aj u PS sa vyskytli diagnózy ,,unqoucientus mentalis".Žial....
tlačenky
fero | 2.4.2013 11:52 | id 59166 | nahlásit
Nic ve zlém pánové ale to je samá tlačenka obyčejní vojáci šlapali na čáře s minimem vycházek a opuštáku. Ale také si nestěžujeme. Jinak dík za všechny fotky.
 
Re: tlačenky
peťo š. | 11.4.2013 01:54 | id 59662 | nahlásit
Myslíš?Bol by si prekvapený!!!


Přidáváte nový komentář
plus okno minus
... lze napsat ještěznaků
Ochrana proti spamu. Napište číslo stodvacet:


   


  • hvězdičkou * jsou označena povinná pole
  • maximální délka textu komentáře je 2000 znaků
  • odřádkování textu komentáře (ENTER) zůstane zachováno
  • HTML tagy nebudou použity
  • WWW adresy budou automaticky převedeny na odkazy
  • reagovat lze pouze do 5 úrovně
  • vyhrazujeme si právo smazat nevhodné příspěvky