Dobové foto

« Zpět | Jdi na seznam | Obnovit | Vaše komentáře (96)

(pro změnu obrázku můžete použít CTRL + šipky ↔ numerické klávesnice)
8 foto (S.Horejsek) z celkových 46

Foto 8
Ponton na Tchajwanu.
Foto 1 Foto 2 Foto 3 Foto 4 Foto 5 Foto 6 Foto 7 Foto 8 Foto 9 Foto 10 Foto 11 Foto 12 Foto 13 Foto 14 Foto 15 Foto 16 Foto 17 Foto 18 Foto 19 Foto 20 Foto 21 Foto 22 Foto 23 Foto 24 Foto 25 Foto 26 Foto 27 Foto 28 Foto 29 Foto 30 Foto 31

Autor: S.Horejsek | Pořízeno: 1985-87 | Foto: 31 fotek

Foto 32 Foto 33 Foto 34 Foto 35 Foto 36 Foto 37 Foto 38 Foto 39 Foto 40 Foto 41 Foto 42 Foto 43 Foto 44 Foto 45 Foto 46

Autor: A.Merda | Pořízeno: 1985-87 | Foto: 15 fotek



Vaše komentáře...
Přidat nový komentář...
PF
Vladimír | email | 2.1.2024 18:54 | id 176180 | nahlásit
PF 2024 všetkým PS a DPS
GSB 075
Jan MuP | email | 15.4.2023 19:05 | id 172058 | nahlásit
Mám uctivý dotaz na veterány DPS ohledně motorů ve člunech. Víme, že německé čluny GSB 075 (nově MB 075), předané v 90. letech poříčnímu oddílu Policie ČR v Praze, měly benzínové motory ZIL sovětské výroby. Až později byly v rámci modernizace vybaveny švédskými naftovými motory Volvo-Penta. Jeden návštěvník našeho Muzea PČR mi ale řekl, že u DPS se používaly čluny s motory Volvo již v 70.-80. letech. Bohužel, nevěděl podrobnosti - sloužil u DPS jako kuchař. Mohl by se k tomu někdo vyjádřit? Do komentářů nebo na e-mail? Předem děkuji.
 
Re: GSB 075
Milan Kučera | email | 16.4.2023 01:44 | id 172067 | nahlásit
Ahoj. Slúžil som u DPS Medveďov 1979.81 ako veliteľ člna. Volal sa Volvo Penta. Trup bol vyrobený v NDR a motory + Z pohony boli Volvo Penta. 2 x 180HP. Kučera
 
Re: Re: GSB 075
Milan Kučera | email | 16.4.2023 01:45 | id 172068 | nahlásit
 
Re: Re: Re: GSB 075
Milan Kučera | email | 16.4.2023 01:49 | id 172069 | nahlásit
Grenzsicherungsboot Baureihe GSB 066
Technische Daten und Informationen:
Projekt 0890
Die Boote wurden von 1966 bis 1973 auf der Schiffswerft Rechlin gebaut.
*die Vergabe der taktischen Kennungen der DDR-Boote war sehr kompliziert geregelt *
Von 1974 bis 1976 wurden in 62 DDR-Boote neue Reihen-Motoren mit 2x 170 PS installiert.
Von 1978 bis 1980 wurden davon nochmals 30 Boote mit V8 Motoren je 2x 225 PS ummotorisiert.
 
Re: GSB 075
Jan Molnar | email | 9.12.2023 17:02 | id 175536 | nahlásit
Slúžil som 74-76 na Volvo penta a už bolí staré. Mohli byť nasadené v 72r.
 
Re: Re: GSB 075
Vladimír | email | 10.12.2023 19:56 | id 175556 | nahlásit
Ahoj DPS, keď si jazdil na volvo penta tak si slúžil Medveďov alebo Komárno , lebo v Ba boli Oceániky
PF
Vladimír | email | 1.1.2023 20:05 | id 169534 | nahlásit
PF 2023 pre všetky ročníky DPS aj PS
Pf 2022
Vladimír | email | 30.12.2021 19:20 | id 161130 | nahlásit
všetko naj v roku 2022
DPS PO 1 Bratislava 1968-1970
Ladislav Fic | email | 6.10.2020 22:11 | id 149765 | nahlásit
Krásne spomienky na člnoch Marina,Oceanik v osadke vel. Dušan Longauer, kormidelnik Jozef Kusy, Ladislav Fic
Dušan pokiaľ ešte existuješ zavolaj na tel. 0904144772
pozvanka
Vladimír | email | 6.9.2020 19:39 | id 149152 | nahlásit
Ahoj DPS, 12.9.2020 v Komárna o 10,00 pri soche námorníka. Pozvánka platí pre všetkých DPS bez ohľadu kedy ste slúžili.
PF 2020
Vladimír | email | 30.12.2019 18:06 | id 143224 | nahlásit
Všetkým PS, prajem PF 2020
 
Re: PF 2020
Jozef | email | 30.1.2020 13:05 | id 144118 | nahlásit
Pred pár dňami sme si želali všetko najlepšie v tomto Novom roku.Nás opustil Váš spolubojovnik starší prislušnici si ho pamataju ako prap.mladši už ako mjr.Jozef Babčánik dnes som sa to dozvedel zajtra 31.1.2020 ho ideme odprevadiť na poslednú cestu do Drženíc okr.Levice 13 00 Venujte mu minutu ticha nech odpočíva v pokoji.
 
smutné správa
Vladimír | email | 2.2.2020 20:07 | id 144219 | nahlásit
Dakujem, za oznámenie o Babčánikovi, veru takáto správa nepoteší nikoho, česť jeho pamiatke
až dnes som sem nakukol....
 
Re: Re: PF 2020
Robo Gucký | email | 3.2.2020 15:09 | id 144237 | nahlásit
Veľká škoda, že nedali vedieť!!!!!!!!! Občas som sa za ním v Pukanci zastavil a zaspomínali sme.
Inak Rudo Gucký bol môj bratranec, ja som tam nastúpil 1988, takže zažil som ešte starú partiu Vaňo, Stankovič, Hudák, Jozef, a veľa ďalších.
 
Re: Re: Re: PF 2020
Standa Horejsek | 7.2.2020 17:41 | id 144360 | nahlásit
Nazdar Robo. Snažil jsem se již párkrát najít na Rudu Guckého kontakt, samozřejmě v současné době nejvíce aktuální Facebook, ale bohužel. Máš možnost mu dát nějak vědět o této stránce? Myslím si, že by taky rád zavzpomínal. Díky
PO1 1979-1981 Bratislava
Jiří | 14.10.2019 17:28 | id 141187 | nahlásit
Dobrý den, prosím Vás můj otec Zdeněk Černoch sloužil v letech 1979-1981 u PO1 v Bratislavě a shání kontakty na kluky se kterými sloužil nebo fotky ze služby. Děkuji
 
Re: PO1 1979-1981 Bratislava
Vladimír | email | 10.11.2019 15:44 | id 141723 | nahlásit
Ahoj, zdravím, slúžil som v rokoch 78 -80, ako mechanik, meno si pamätám......do civilu som išiel 80 september....
 
Re: PO1 1979-1981 Bratislava
oldrich chalupa | email | 29.1.2021 11:48 | id 153130 | nahlásit
Ahoj zdenku slouzili jsme spolu u PO1 Bratiislava v roce 79-81, Casto si vzpomenu na tebe kdyz se podivam na fotky ktere jsi mi dal pri odchodu do civilu. Maloval jsem u vas jestli si vzpominas
 
Re: Re: PO1 1979-1981 Bratislava
Jiří | email | 2.6.2021 11:13 | id 157010 | nahlásit
Dobrý den, omlouvám se že píšu až teďka. Ano vzpomíná si můžete mi prosím napsat na sebe kontakt do emailu? předám otci a ten zavolá. děkuji
 
Re: PO1 1979-1981 Bratislava
Jiří | 2.6.2021 11:14 | id 157011 | nahlásit
cernousekk.j@seznam.cz
PF 2019
Vladimír | email | 29.12.2018 20:24 | id 134315 | nahlásit
Všetko naj v roku 2019
Hledám
Lubomír Kadlec | email | 9.11.2018 21:49 | id 132919 | nahlásit
Je tady někdo kdo sloužil v poříčního oddíle Bratislava rok 1975 -1977?Kadlec
 
Re: Hledám
František Roubínek | email | 26.1.2020 08:55 | id 143969 | nahlásit
Luboši ahoj, zdravím Tě, pamatuji si na tebe. Já tam byl 1976-1978 :-)
 
Re: Re: Hledám
des.Franta Mužík HČ-PS-121 | 4.2.2020 11:57 | id 144260 | nahlásit
Zdravím Vás chlapi. Pamatuji si na Vás docela dobře. Fery kde teď bydlíš, v Kopru? Měl jsem v posádce Kubu a Mirka Sasáka, ten bral šífu po mně. 1. PO, 1. četa a 1.družstvo. Výše je informace, že zemřel Jožka Babčanik. Když jsem sloužil v létech 1.10.1975- 30. 9.1977, tak začínal jako velitel 1.čety v PŠ v Komárně. Měl světle modrou Š 100 L. To byl v tu dobu velitel brigády Pelan a PO 1 v Blavě pplk. Lietava, kterého nahradil mjr. Bouček. čus FM
 
Re: Re: Re: Hledám
Jozef Hollosy | email | 8.8.2021 20:14 | id 158177 | nahlásit
Franta Mužik, pozdravujem. Prosím o kontakt. Mailovú adresu nájdeš v odpovedi pre Ľuba Kadleca. Jozef
 
Re: Hledám
Jozef Hollosy | email | 8.8.2021 20:07 | id 158175 | nahlásit
Nazdar Ľubomír, slúžili sme spolu. Bol si šikovný lodný modelár a hrdý ocelír z Trinca. Ak budeš môcť napíš na jozef.hollosy@gmail.com
Jozef
 
Re: Hledám
Jarda Botor | email | 15.4.2024 21:49 | id 178068 | nahlásit
Sice pozdě, ale teď jsem to teprve našel. Pamatuješ trio Botor-Havlik-Kratinoha?
1977-1979
Jaroslav Doktor | email | 13.10.2017 12:30 | id 121548 | nahlásit
Ahojte je tu niekto kdo sluzil v r.1977-79 na poriecnom v Ba? Ozvite sa aj na jarodoktor@post.sk
1977-1979
Jaroslav Doktor | email | 13.10.2017 12:25 | id 121546 | nahlásit
Ahojte je tu niekto kdo sluzil v r.1977-79 na poriecnom v Ba? Ozvite sa
veliteľ 287čln sirius
Ľubomír timko | email | 27.7.2017 13:10 | id 119586 | nahlásit
Chlapci ozvite sa keď.môžte
 
Re: veliteľ 287čln sirius
Vladimír Stankovič | email | 28.7.2017 21:20 | id 119631 | nahlásit
Ahoj tiež rád spomínam na Dunaj, Bol som na káve s Mirom Žbodákom......tvoj ročník bol aj Jirko Rusnák ??
mám na neho kontakt telefonický
 
Re: veliteľ 287čln sirius
Petr Strakoš | email | 27.10.2017 20:24 | id 121850 | nahlásit
Ahoj jak se máš?
sraz
Arnošt Merda | email | 9.8.2014 22:21 | id 77958 | nahlásit
Ahoj Stando jediní,kdo může něco domluvit jsme mi dva,já mám skoro všechny adresy z mého ročníku a taky něco z vašeho tak nech to projít lebkou a dej vědět
 
Re: sraz
miro4465 | email | 16.5.2016 21:59 | id 104742 | nahlásit
www.ceskatelevize.cz… niečo z historie DPS PO1
Tuti
Jan Tutaj | email | 9.6.2014 14:54 | id 75720 | nahlásit
Sluzil som 1986 88
nové foto
Arnošt Merda | email | 10.2.2014 20:44 | id 70668 | nahlásit
Ahoj kluci,tak jsem po nějaké době splnill přidání fotek,takže aktéři, jaro 85 a podzim 85,jaro zastupuji já a zbytek Standa Horejsek,Milan Valihrach,Mira Šverha a Milan Štefka.
Tak vás všechny pozdravuji a zatím ahojte
 
Re: nové foto
Standa Horejsek | 11.2.2014 11:30 | id 70693 | nahlásit
Supr fotečky. Ty černobílé fotky tomu dodávají opravdu historický nádech.
 
Oznacenie hodnosti
Jozef Mislai | email | 3.6.2015 12:05 | id 90824 | nahlásit
Zdravim sluzil som na suchej hranici na sumave, zaujimalo by ma vy ste kde mali umiestnene hodnost ?
 
Re: Oznacenie hodnosti
Standa Horejsek | 20.8.2015 15:33 | id 93932 | nahlásit
Ahoj. Hodnost byla umístěna normálně na ramenou. Na fotkách jdou ty frčky vidět :).
 
Re: nové foto
SOVA 88-90 | 22.3.2014 14:10 | id 72485 | nahlásit
Ahoj, f.č.6 Tajwan na pontóne,f.č.7 Tajwan na kopci.Posledný podúsek na ľavej strane Dunaja.PRIEPLAV.
kluci 85-87
Arnošt Merda | email | 4.6.2013 20:19 | id 61447 | nahlásit
nazdar Ivane a Stando,co Milana se týče pozdrav vyřídím,Roman Brunda ví o Pavlu Káňovi a pamatujete na topiče s orlím nosem,blonďatou hlavou a modrýma očima,toho vezla lítačka,když jel na školení na kotle,až někam za Prahu a on se po cestě ožral jak dán já ho měl v četě Ferdinand Pecher,toho nerozházel,ani Žižla,ale bohužel,nevím co se mu stalo,ale je ochrnutý na vozíku.
Taky jsem Stando pokoušel Milrka švehlu najít ,ale nedaří se.Tak pozdravuji současné i nové návštěvníky,já slíbil,že sem hodím fotky polepším se.
Ahoj kluci !
Miroslav Liberda | email | 29.12.2012 19:51 | id 54216 | nahlásit
Objevil jsem tyto stránky . Fajne fotky mimochodem na fotce č.26 jsem já a Jarek Diatel . Jsem v kontaktu ještě z Romanem Otahalem . Já tam dělal pomocnika vykonňaka , v zimě pekelnika a hlidku na Lido atd . Tak vás zdravím a vše nej v novém roce .
 
Re: Ahoj kluci !
Standa Horejsek | 7.2.2020 18:33 | id 144364 | nahlásit
Ahoj Mirku. Můžeš mi dát prosím na tebe nějaký kontakt? Potřeboval bych s tebou něco probrat. Díky Standa.
1986-88
Kamil Hubinský | email | 6.11.2012 21:48 | id 51871 | nahlásit
Arnošt bol si môj suprák a bola dosť zábava ked sa na mna Žilavý odbavoval ,potom som jazdil so Štefekom a Tokarčíkom a nakoniec som dostal do člna dvoch mladých ked som robil velitela člnu ale vytrímali sme.Pozdravujem všetkých dpsákov a bolo by dobré sa stretnúť niekedy v Bratislave ,dokážem zariadiť aj ubytko a aj nejakú plavbu po dunaji nejaké člny sa najdú
foto26
miro | email | 30.4.2012 14:00 | id 45396 | nahlásit
v tej čapici je mechanik jano durček ročnik jar 84--86 aspon si mysllim tak sa my podoba cauko miro
 
Re: foto26
sova | email | 2.9.2012 22:14 | id 49569 | nahlásit
Ten ,,dedek'' sa volal ŠEDIVEC.....Nočná mora na Taiwane-Prieplav.
 
Re: Re: foto26
sova | email | 2.9.2012 22:18 | id 49570 | nahlásit
Na obrázku je ,,pumel''.Ešte aj obr.8,12,14-Zdeno.....
 
Re: Re: Re: foto26
Standa Horejsek | 27.1.2014 12:08 | id 69936 | nahlásit
Ano, už si vzpomínám, jmenoval se příjmením Moldrzik a dělal mechanika s Pavlem Vlčkem z mého ročníku.
 
Re: Re: Re: Re: foto26
Libor | email | 27.11.2015 18:56 | id 98169 | nahlásit
Zdar borci,vznikla nová tradice-scházíme se v Medveďově (příští rok by to bylo už po 3) vždy kolem května(mája)Účastni se i Gejza.Na fejsu je skupina DPS tak na to mrkněte.L.
přání
Arnošt Merda | email | 24.12.2011 15:26 | id 39676 | nahlásit
Kluci pěkné a klidné vánoce.
tak jak každoročně za Fedora svíčku,mnějte se Arnošt
 
Re: přání
S. Horejsek | 26.12.2011 10:44 | id 39748 | nahlásit
Také se připojuji ke šťastnému a klidnému prožití svátků vánočních, hodně zdravíčka v Novém roce a ať se tady zase příští rok v jeho závěru zase sejdeme.
Pozdrav
Arnošt Merda | email | 19.11.2011 19:39 | id 38137 | nahlásit
Ahoj kluci,dnes úplnou náhodou jsem našel tyto stránky a jsem mile překvapen,Stando vidím,že máš přehled jako bys šel včera do civilu.Na fotkách jsou kluci,kteří jezdili v mé osádce,Miro Švehla a Miro Štefeka,který trochu zadrhával,ale výborně hrál na benžo.Peťko se po návratu z vycházek mohl zbláznit.Fotky mám taky tak je přihodím,ale,cvakalo nám při jejich pořizování řádně.Pavel Vlček byl náš ročník.Jo zavzpomínám rád.Tak vás zatím zdravím a držte se.
 
Re: Pozdrav
Standa Horejsek | 29.11.2011 20:06 | id 38539 | nahlásit
Nazdar draku. Těší mě, že se ozval další dunajský vlk. To, že mám přehled, je tím, že na vojnu se nezapomíná, protože to byly nádherné 2 roky s kamarády a navíc se vzpomíná zejména právě na to dobré. Jo, Milan Štefka hrál dobře na benžo, proto také hrál se mnou v kapele, respektive zpíval. Cvičili jsme na pontoně. Byli jsme taky na soutěži v rámci ZUČ. Byl tam s námi tenkrát politruk (jméno si již nevzpomínám) a abychom zahnali trému, tak jsme si v tamní hospodě dali nějakého toho panáka a částečně jsme se ožrali. Na soutěži byl i taneční soubor Dunaj z Komárna. Skončili jsme nakonec jako kapela na 2. místě. První byl samozřejmě Dunaj. Arnošte, Pavel Vlček byl můj ročník podzim 1985-1987. Je ze stejného města jako já a jak jsem psal níže, tak již zemřel. Dělal na oddíle mechanika. Pokud jsi měl v osádce Miru a Milana, pak jsi byl co si vzpomínám, jejich půlročák a tvůj ročník byl Petr Strakoš. Pamatuju si na tebe. Tak zatím zdar a ať se daří.
 
Re: Re:upřesnění
Arnošt Merda | email | 3.12.2011 19:46 | id 38719 | nahlásit
Došlo k mírnému omylu,který jsem zjistil až teť s námi byl PaĽo Vlček a jezdil na člunu,takže podoba jmen.
Máš pravdu,bylo to ok,sice,když padla mlha,nevěděls kam jet,nebyla to sranda,ale těch slunečních dnů bylo víc,akdyž se rozváželi obědy tak to byla paráda.
Opatruj se a jak budu mít trochu čas hodím sem ty fotky.
 
Re: Re: Re:upřesnění
Standa Horejsek | 17.4.2012 13:28 | id 45010 | nahlásit
A pokud mě paměť neklame, tak ti připomenu jednu příhodu. Jednoho večera je poplachová hlídka ve složení A. Merda (velitel), S. Horejsek (starší kormidelník) a ... (jméno mladšího si již nevzpomínám), vyslána na dolní tok Dunaje z důvodu poruchy jednoho z člunů. Po připlutí na místo došlo z důvodu vypadku motoru k bočnímu vyvázání a táhání proti proudu. Před odbočkou do přístavu při míjení tlačného remorkéru i s vlekem, který byl vyvázán u břehu, tento najednou vyplul a jel souběžně s oběma čluny. Plavební dráha v tomto místě úzká a najednou proti oběma člunům po proudu obrovská osobní loď (Titanic :)). Nepomohlo SOS, prostě vůbec nic. Poslední šance byla "Z" pohony vytáhnout na 45° a plout vlevo mimo plavební dráhu, kde byly samé šutry. Nakonec se to vyplatilo a můžu říct, že díky tobě. Už jsem byl rozhodnut, že budu skákat do Dunaje. Pokud si taky dobře vzpomínám, tak i nám při tom tahání druhého člunu odešel 1 motor.
 
Re: Re: Re: Re:upřesnění
marian benedik | 18.4.2012 11:18 | id 45043 | nahlásit
Zostať bez motorov na vode bol vždy zážitok, tiež sa nám to stalo, keď sme prerazili vlnu, ktorú za sebou nechalo rakúske vznášadlo (volalo sa Donaufel alebo tak nejak). Keď sa nám podarilo jeden naštartovať tak nám vystriekalo olej do motorového priestoru, pretože nám to deformovalo tesnenia na hadiciach. Druhý motor bol našťastie v poriadku. Raz sa nám dokonca podarilo na jednom člne utrhnúť hydrauliku riadenia v rámci skúšania nervov člna proti člnu.
 
Re:
Arnošt Merda | email | 1.6.2012 09:26 | id 46345 | nahlásit
Ahoj Stando
tato příhoda mi opravdu utkvěla v paměti,ale snad nikdy jsem o ní nemluvil,většinou při vzpomínkách padají ty lepší,jak jsme dole směrem na Komárno domácím prodávali benzín a jako mladý pikol jsem ho musel tahat z nádrží,tak jsem si taky řádně sem tam lokl,nebo když jsme doprovázeli loď většinou YU tak zakotvila dole a mi za ní ji hlídali,taky se stalo,že loď zvedla kotvy a mi vesela v člunu chrápali,to se žižla mohl zbláznit.Jak píše kolega,že pichli vlnu,tak to se nám stalo taky s Mirkem a Milanem,ale dělali jsme machry pod mostem SNP a byla neděle na nábřeží lidí bylo krásně,předjížděli jsme tlačák a byli krásné vlny tak to Mira jako pravý východňar osolil,,ať čaje čumijú co umíme" a čuměli jsme aj mi,Pichli jsme tak supr,že špica člunu šla pod vodu,vodu jsme měli až na okýnkách a Milan jako pikol ze zadu řval ,že jsme k****ni a že ze střechy valí voda,nakonec to dobře dopadlo a celou noc jsme na tajvanu výbírali vodu,byla všude,Bohužel jsme měli štěstí a ten den byl s rodinkou na nábřeží i Žilaví na druhý den při rozkaze to začalo,která banda pruhovaných k***tou včera dělala ty pičoviny pod mostem,jak jsem se přihlásil tak sem myslel,že ho jebne a to Ferdinad Pecher pronesl,oni tak jezdí pořád.
Tak zatím ahoj
 
Re: Re: Peter Vaško
Peter Vaško | 3.3.2021 21:32 | id 154375 | nahlásit

Ahojte. Pozdravujem všetkých. Arnošte, bol som s Vami v jednom ročníku.
odpovede
hunter | email | 22.9.2011 15:25 | id 36386 | nahlásit
k fotografii les na obrazku je pravdepodobne Pečňiansky,/pečna/ tam bola tylová signálka a špak bol medzi inchebov a mostom Lafrankoni oproti kajak klubu
 
Re: odpovede
peťo š. | 6.4.2012 23:36 | id 44470 | nahlásit
Medzi Inchebou a Mostom Lafranconi je vzdialenosť asi 2,5 km,podľa matráže GPS.Na centrum mesta veľmi veľa na jeden špak!Tam boli 3 pozovatelne.Názvy stanovíšť Ti povedia chalani z 10.rPS Kapitulský dvor,bol to ich úsek!Prvý špak pri Kajak klube- pod Mostom SNP sa volal ,,Betonárka"! A oproti Kajak klubu je Šafárkovo námestie a Univerzita Komenského!Máš to trochu domotané!P.
 
Re: Re: odpovede
Gabo | email | 18.4.2012 16:37 | id 45050 | nahlásit
Oproti PKO sme mali stanovište Pečenský les(Pečeňák)
pri moste Lafranconi mala 10.rota stanovište Lom,o 500m ďalej na r.k.1872 sme mali stanovište Dunaj
88-90
Szaki (prezývka aj Alfonz) | 8.6.2011 15:08 | id 32262 | nahlásit
Tiež mám odkrútené svoje v rokoch 1988-1990. (Komárno, Medveďov, neskôr suchá Devín, Rusovce...). Pekné spomienky.
DPS Blava
Radek Houfek | email | 9.3.2011 12:57 | id 28233 | nahlásit
Zdar, pěkný fotky, taky nějaký mám, ale v horším stavu. V Bratislavě jsme strážili hranice socialismu 1985-1987 asi.
 
Re: DPS Blava
S. Horejsek | email | 9.3.2011 13:02 | id 28236 | nahlásit
No nazdar draku. Koukám, že tamtamy od Libora fungují spolehlivě :-D. Při strážení hranic socialismu a pořizování těch fotek nám pěkně cvakalo u pr..le. Kontraši byli kontraši. A bylo to určitě v těch letech 85-87. Kdo by si pomyslel, že za 2 roky poté budeme v kapitalismu :-D.
 
Re: DPS Blava
Štefan Mátis | 9.3.2011 21:07 | id 28262 | nahlásit
Pošli ich:)
Kluci 1985-87
S Horejsek | 9.3.2011 08:54 | id 28228 | nahlásit
Kdeže jsou ti kluci z mého ročníku: Petr Šindár, Radek Houfek, Feri Sabol, Ivan Chrastina, Petr Juráček, Rudo Gúcky, Milan Valihrach, Milan Štefek, Pavel Vlček (nechť mu je země lehká-již zemřel), Miro Šverha (můj velký kamoš z Prešova), Libor Čelinský. Nezapomenu na naši kapelu - R. Gúcky: Elektrická kytara, F. Sabol: Basová kytara, M. Štefek: Zpěv, S. Horejsek: Bicí. Po odchodu mazáků (kapela Palo Drapák - následně v civilu skupina Metalinda, Zsitva a Šaričský) mi obstaral úplně novou bicí soupravu zn. AMATI Libor Čelinský. Na odchod do civilu nezapomenu. Byly to 2 dny vkuse alkoholického opojení na jižní Moravě ve vinném sklípku (u P. Šindára nebo M. Valihracha). Libora Čelinského jsem před chvíli našel na netu a poslal mu e-mail, tak doufám, že se ozve.
 
Re: Kluci 1985-87
Libor Čelinský | email | 9.3.2011 11:49 | id 28231 | nahlásit
Taky ještě žiju, a doma schovávám čepici DPS.Jsem v kontaktu pouze s Radkem Houfkem a v Bratislavě jsem byl naposledy před měsícem.PO1 ještě stojí , ale netuším co tam je.Plánoval jsem s Radkem v létě výlet z Blavy do Vídně a zpět .Ozvěte se , vymažeme hard disc.
 
Re: Re: Kluci 1985-87
S. Horejsek | email | 9.3.2011 12:58 | id 28234 | nahlásit
To jo, to by bylo supr, kdyby se pruhovaný k***ti, jak je nazýval mjr. Žilavý, když měl chmurné chvilky poté, co přišel do práce od své manželky, znova sešli.:-D
 
Re: Re: Re: Kluci 1985-87
Honza | 9.3.2011 18:49 | id 28250 | nahlásit
Zdravím pány od DPS. Chtěl jsem se zeptat,jakou jste měli výstroj a výzbroj. Děkuji moc. S pozdravem Honza
 
Re: Re: Re: Re: Kluci 1985-87
S. Horejsek | 9.3.2011 20:29 | id 28254 | nahlásit
Výstroj tvořil stejnokroj, který byl stejný jak pracovní, tak vycházkový a je to zřejmé i z fotografií viz. stanoviště a opušťák.
- Letní - tmavěmodré kalhoty, bundokošile s dlouhým rukávem světlemodrá,
- Zimní - tmavěmodré kalhoty a tmavědomodrá bunda přes hlavu s výstřihem do V vpředu, k tomu vyměnitelný zelený límec se 3 bílými pruhy, zelenobílé pruhované triko s dlouhým rukávem,
- Pokrývka hlavy a boty - čepice zelená se zelenou stuhou zelené barvy a nápisem Dunajská pohraniční stráž vpředu (vzadu byly 2 dlouhé konce stužek a vyšitými žlutými kotvami na koncích), v tuhé zimě modrošedá beranice, polobotky nebo paraboty (letní, zimní) černé,
- součástí zimní výstroje byla i bunda párka khaki barvy s odnímatelným kožichem uvnitř. Ta však sloužila pouze pro služby v chladnějších podmínkách. K vycházkové uniformě byl šedý baloňákový plášť, který se používal i v zimě. Bohužel nic jiného nebylo. Dala se do něj dát ale myslím tenčí vložka.
- Bojová - klasické maskáče a s plnou polní jako v celé armádě.
Opasek byl klasický tmavěhnedý se zelenou sponou s hvězdou, ovšem až mazáci si ji mohli vyleštit až na kov :-). Co se týče těch zlatých kotviček na rukávech viz. fotka z opušťáku, tak ty nebyly součástí uniformy řadových, ale furťáků.
Výzbroj tvořil samopal vz. 58 se sklopnou pažbou a s bodákem, do služby 4 zásobníky plné ostrých v kožené sumce. Jinak dalekohled, RDST, signální pistole a světlice a hlavní výzbroj tvořil motorový člun. Pouze u jednoho na celém PO byl radar. Jednalo se o mot. čluny Pohraničník GSB 075.5 viz. fotka. Byly vyrobené v NDR a měly 2 motory ZIL."žráč benzínu". Spotřeba cca 30L na motohodinu (1 motor),nádrž kapacita cca 700L, materiál laminát. Jinak za mě se ve výcviku používali ještě ty starší a jiné čluny se švédskými motory Volvo.
Sakra, teď jsem si díky tomu vzpomněl na dalšího z našeho ročníku Zdeňka Mácu, který s ním jezdil. Jak jsem jen mohl zapomenout na našeho výtečného maratónce.
 
Re: Re: Re: Re: Re: Kluci 1985-87
Honza | 9.3.2011 20:41 | id 28255 | nahlásit
Děkuji. To je výborný popis....na všech vrchních dílech uniforem byly nášivky nášivky PS?
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: Kluci 1985-87
Honza | 9.3.2011 20:46 | id 28256 | nahlásit
Ještě sem se chtěl zeptat na jednu drobnost,tan plášt jste měli v zimě i do služby?
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: Kluci 1985-87
jirko | email | 6.2.2019 19:27 | id 135553 | nahlásit
JA VRB-Bratislava 85-87 len v tej letnej ste vyzerali prepáčte ako hasiči.Ale dosť často som tam chodil ako aj na každuú rotu bol som šofér na vrb.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Kluci 1985-87
S. Horejsek | 11.3.2011 13:00 | id 28348 | nahlásit
Na levém rukávu vrchního dílu byla nášivka znaku Dunajské pohraniční stráže s kotvou. Nápis tam, co si vzpomínám, žádný nebyl. Co se týče těch šedých plášťů, tak ty se používaly čistě k vycházkové uniformě. Pokud bylo chladněji - jaro, podzim, tak se do služby používala ta khaki bunda parka bez té kožešinové vložky. V mrazech pak i s tou vložkou.
 
Re: Re: Re: Kluci 1985-87
Luděk | email | 18.12.2011 21:26 | id 39328 | nahlásit
Zdarec!
Ad foto č.12: mám pocit že na té fotce vidím někoho z ročníku jaro/87-89.Je to možné?,,Své" staré Michala a
Mirka jsem rozeznal celkem spolehlivě,docela jsem si zavzpomínal.Raritní,vzácné snímky alespoň pro mne
určitě.Díky.
 
Re: Re: Re: Re: Kluci 1985-87
S. Horejsek | 26.12.2011 10:42 | id 39747 | nahlásit
Je to možné, ale Mirek Buroň a Michal Moldrzik (doufám, že myslíš zrovna tyhle?), byli ročník jaro 86-88, maximálně podzim 86-88. Mirek Buroň mi dělal staršího kormidelníka a všichni zbývající na fotce, kromě jednoho ze stejného ročníku Mirka a Michala, jsou podzim 85-87.
 
Re: Re: Kluci 1985-87
Štefan Mátis | 9.3.2011 21:06 | id 28261 | nahlásit
Budovu bývalého oddielu vlastní stále ešte Ministerstvo vnútra SR.Po tom ako sme išli do civilu v r.1992,v budove sídlilo už Oddelenie Pohraničnej polície a na pontóne boli policajný potápači.
 
Re: Kluci 1985-87
Matej | 10.3.2011 22:03 | id 28326 | nahlásit
Zrejme ste ročník jeseň 85-87 keďže mi tam chýba meno Tomáš Džadžovský pretože u vás slúžil v rokoch 85-87, ale jar a pretým aj Slavo Kéder 84-86. My traja ešte stále strážime hranice, ale "schengenské" ako policajti. U "vás" som v r.1997 bol na kurze vodcov malých plavidiel na poriečnom oddelení PZ. Ináč som slúžil ako psovod jeseň 85-87 na Debrníku - Sušická brigáda.
 
Re: Re: Kluci 1985-87
S.Horejsek | 12.3.2011 16:43 | id 28377 | nahlásit
Ano, jsme ročník podzim-jeseň 1985-87. Jarní ročník byl např. Petr Strakoš, který je ze stejného města jako já a jsme v kontaktu. Právě s ním byl myslím i Džadžovský. I na jméno Kéder si matně vzpomínám.
 
Kluci 1985-87
Ivan Chrastina | email | 22.11.2012 08:37 | id 52456 | nahlásit
Nazdar Stando, vzpomínáš si ještě na "Bandolera"
z tvýho ročníku? :-))
Sloužil jsem v letech jako Ty....velil jsem člunu 626
jako kaprál :-)
No a s náma Petr Šindár,Ruda Gúcky,
Měl jsem v posádce Milana Valihracha
úplně náhodou jsem objevil tyhle snímky.....:-)
 
Re: Kluci 1985-87
Standa Horejsek | 25.11.2012 16:19 | id 52603 | nahlásit
Ahoj chlape. To víš, že si na tebe vzpomínám a moc dobře. Škoda, že více kluků z našeho ročníku nenašlo ještě tyhle stránky.
 
Kluci 1985-87
Bandolero | email | 29.11.2012 14:56 | id 52798 | nahlásit
...snad se někdy připojí. Mimochodem co jsem si prohlížel tyhle stránky, máme jednu z nejvyšších účastí. Nejen našeho ročníku.
Stando plánujete nějaký setkání ? Třeba na léto 2013...
Prosím Tě pár fotek s mou účastí bys neměl?
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Kluci 1985-87
Arnošt Merda | email | 30.4.2013 22:12 | id 60295 | nahlásit
Ahoj Ivane
i já vzpomínám na váš ročník Milana Valihracha sem tam vidím,ale jak ho znám pochybuji,že si tyká s tímto přístrojem,ale budu dávat odkaz dalšímu z našeho ročníku,Roman Brunda,se mi ozval přes fcb je to 2 dny,tak se opatruj a na Šindyho si taky dobře pamatuji
 
Re: Re: Kluci 1985-87
Standa Horejsek | 30.5.2013 16:47 | id 61248 | nahlásit
4 Arnošt:
Na FB jsem měl žádost o přátelství právě od Romana Brundy. Říkal jsem si, sakra, odkud já toho chlapa znám? Po přečtení tvého příspěvku Arnošte mi svitlo v hlavě, tak už ho mám v přátelích :).
4 Ivan.
No, žádný sraz se neplánuje, aspoň o tom nevím. Pokud ano, bylo by vhodnější, kdyby nás těch, kteří se známe, bylo na setkání přece jen víc. Rudo Gúcky psal myslím na jiné webové stránce, která je také o DPS, snažil jsem se jej-kontakt najít na netu, FB, avšak neúspěšně. Stejně tak i na Miro Šverhu. Tady o této stránce pravděpodobně vůbec neví. Jinak fotky s tebou nemám vůbec. Už si nepamatuju, kdo tenkrát propašoval do kasína ten foťák, ale cvakalo nám u p***le. Udělalo se pár snímků a fotky po jejich zhotovení jsem dostal snad až v civilu. Takže bohužel.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Kluci 1985-87
ivan chrastina | email | 4.6.2013 15:46 | id 61436 | nahlásit

Zdravím Tě Arnošte :-)
prosím Tě jestli uvidíš Milana Valihracha tak jej
ode mne pozdravuj !
Pokud sem na tohle vlákno bude moct napsat,
bylo by to moc fajn!
Maj sa ivan.c
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Kluci 1985-87
Peter | email | 5.5.2011 20:17 | id 31008 | nahlásit
Zdravím tvoje fotky ma veľmi potešili nakoľko slúžim na tomto oddelení súčasne ako Poriečne oddelenie prezídia PZ. O histórii som vedel len z rozprávania starších kolegov, ktorý tam už niesu. Ak by si mal záujem o nejaké súčasne aj retro ZNB foto zašlem.
 
Re: Kluci 1985-87
Štefan Mátis | 28.12.2011 12:09 | id 39831 | nahlásit
Cauko.Ked uz pises o chalanoch z tvojho rocníka,Kysel Mišo sluzil asi tiez s Tebou.
 
Re: Kluci 1985-87
Alex. Zsitva 1984-1986 | email | 20.12.2013 19:55 | id 67935 | nahlásit
1984-1986 Poo 1 Bratislava. Ahojte všetcia DPS. Prečítal som si tu zopár pripomienok a VEĽMI ma to potešilo! Ako Horejsek písal, áno, tá kapela bola veľmi dobrá....a hlavne atmosféra na pontóne! Keď si tieto riadky niekto prečíta a spozná ma, budem rád, keď sa ozve. Prajem všetkým príjemné sviatky!
Dunaj.
Jakub | 8.3.2011 22:04 | id 28219 | nahlásit
Pozerám,že služba na Dunaji musela byť dosť odlišná od nás bežných pohraničiarov.Veľká rieka,motorové člny,námornícke uniformy,plávacie vesty a pod.Rozmýšľam,či ste mali nejaké skúšky z plávania.Neplavec asi tam nemohol slúžiť.Mali ste aj vodičské kurzy na motorové člny?A čo psy,do člnov ste ich nebrali?Ahoj.
 
Re: Dunaj.
S. Horejsek | 9.3.2011 08:17 | id 28225 | nahlásit
Nazdar.
Odlišná každopádně byla, ale v zimním období, když po Dunaji plavaly ledové kry, se čluny vytahovaly na břeh a se tzv. zazimovávaly. V této době jsme byli také dočasně převeleni k Vám, běžným pohraničníkům, říkali jsme tomu suché roty :-D (Děvínská Nová Ves, Petržalka apod.). Zkoušky z plavání nebyly, stačilo prohlásit, že umíš plavat. Ano, základní kurz každý absolvoval v Komárně, kde se najezdily nějaké zkušební motohodiny na člunech a v závěru byly zkoušky z plavebního řádu apod. Pokud někdo absolvoval i poddůstojnickou školu (jako já :-D), tak ta byla zaměřena mimo jiné rovněž na plavební řád, povinnosti velitele MČ a více odbornosti. Při odchodu do civilu jsme obdrželi potvrzení o tom, že jsme oprávněni řídit motorové čluny do výtlaku myslím 15 t (vystavoval mi ho ještě mjr. Adamka a někde ho mám ještě schovaný) a na základě něho civilní úřady vystavili plavební průkaz k řízení motor. člunů. Co se týče psů, tak ty jsme neměli.
 
Re: Dunaj.
stefan | 9.3.2011 08:20 | id 28226 | nahlásit
ja som síce slúžil v Medveďove , ale služba bola taka ista,čiže v osádkach boli aj neplavci hlavne tlačenky. Vo výcviku v Komárne sme sa venovali obsluhe člnov ako aj poznávanie a učenie dopravných značiek na Dunaji. Na konci výcviku sme absolvovali skúšky a dostali sme preukazy na obsluhu plavidiel do 4 ton.Čo sa týka psov, tie sa brali na čln, len vtedy,keď bolo treba vyviesť hliadku na určité stanovište.
 
Re: neplavci
maťo | 29.5.2012 21:44 | id 46267 | nahlásit
Teda ...... ja som si vždy myslel, že u Vás sa robili nejaké previerky z plávania preto ma nikdy nenapadlo ani len uchádzať sa o službu v DPS. Plávať som síce vedel ale len tak normálne
 
Re: Re: neplavci
Arnošt Merda | email | 1.6.2012 21:21 | id 46370 | nahlásit
Žádné prověrky z plavání se nedělali a nikdo nedostal povolávací rozkaz k DPS,všichni jsme rukovali do Malacek a tam si vybrali jestli se nepletu 50 kluků z asi 600,dnes to můžu napsat tenkrá to bylo vojenské tajemství .V Malackách jsme byli ten den vystrojeni a v noci jsme byli odváženi do Komárna,kde byl 3 měsíční výcvik.První měsíc jsme se převážně věnovali pochodování a nácvyku na přísahu a potom jsme procházeli klasickým kurzem kormidelník,který byl zakončen zkušební komisí z dunajské plavby,v podstatě jako řidičák.
 
Re: Re: Re: neplavci
Kamil Hubinský | email | 6.11.2012 21:50 | id 51872 | nahlásit
Ten komentár hore patril Tebe Arnošt takže Ťa pozdravujem
 
Re: Re: Re: neplavci
Ľubomír Timko | email | 26.3.2014 13:21 | id 72697 | nahlásit
Arnošt maš pravdu presne tak to bolo a ešte sme V Komarne veslovali v lodeninici v prijimači ako mongoli 85-87 pametaš


Přidáváte nový komentář
plus okno minus
... lze napsat ještěznaků
Ochrana proti spamu. Napište číslo stodvacet:


   


  • hvězdičkou * jsou označena povinná pole
  • maximální délka textu komentáře je 2000 znaků
  • odřádkování textu komentáře (ENTER) zůstane zachováno
  • HTML tagy nebudou použity
  • WWW adresy budou automaticky převedeny na odkazy
  • reagovat lze pouze do 5 úrovně
  • vyhrazujeme si právo smazat nevhodné příspěvky

Bratislava - poříční oddíl r. 1985-87

Dobové fotografie z 1. Poříčního oddílu PS Bratislava (Bratislavská brigáda)
A2011-03-08 19:57:15 U2014-02-10 19:56:47 TG141